Lapo:quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:37 schreef Aaiphone het volgende:
Hoi mensen,
Wij zitten hier in spanning. Wij hebben een huis gekocht. Dit konden wij alleen doen met koopsubsidie. Wij kregen eerst te horen dat de koopsubsidie midden mei op zou zijn. Wij zouden dus veilig zijn.
Nu kregen we gisteren te horen dat dit waarschijnlijk verschoven is naar midden april. De verwerktijd van de aanvragen staat nu op 4 weken. Onze aanvraag is vandaag binnen gekomen bij de instantie.
Weet iemand of dit echt zo is van half april? En als dit echt zo is...hoe gaan ze dit dan aanpakken? Alles wat er tot midden april binnen is wordt nog meegenomen? Of gewoon wat er nog is aan geld wordt uitgekeerd en de rest kan stikken? Of loten?
Ik hoop dat iemand dit weet. Het voelt zo kut dat het het nog niet duidelijk is en dat we nu in spanning zitten. Onze eerste koopwoning. We hebben hem gekregen en nu gaat misschien de koopsubsidie niet door. Alles is verder rond. Klotenzooi!
quote:Op dinsdag 13 april 2010 10:57 schreef TR1984 het volgende:
Crap, net even gebeld.
Ze konden mijn aanvraag niet kunnen vinden maar ze hadden een achterstand op de postkamer, hoop niet dat ik in de problemen kom omdat iemand mijn poststuk onderop heeft gelegd :S
Geld moet ergens vandaan komen wijsneus.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:18 schreef Robin__ het volgende:
Er is 1x een potje gemaakt.. en op = op?
fijn systeem..
Damn jij moet echt in serieuse spanning zitten of niet? Naar huis gaan met de wetenschap dat er een brief ligt die je leven kan maken of breken op dit momentquote:
Kan het nog dramatischer? Het gaat maar om het kopen van een huis hoor...quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:57 schreef Benijx het volgende:
Naar huis gaan met de wetenschap dat er een brief ligt die je leven kan maken of breken op dit moment
Wijsneus?quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:19 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Geld moet ergens vandaan komen wijsneus.
Teurg gestuurd met het wordt nog behandeld of dat ze niets eens behandeld worden???quote:Op dinsdag 13 april 2010 12:53 schreef chanvtw het volgende:
Hoi Mensen,
Ik volg dit forum (via google terecht gekomen) al een tijdje i.v.m de koopsubsidie. Vanmorgen (half 12) heb ik ook gebeld en ze vertelde inderdaad dat ze nu met 24 maart bezig zijn. Hun verwachting was dat ze donderdag of vrijdag 25 maart gaan behandelen. Ik vroeg of er een redelijke kans was dat 25 maart nog binnen het budget gaat passen (de datum van mijn binnengekomen aanvraag). Dit was een redelijk grote kans, ook voor 26 maart. Hij zij tegen mij dat in ieder geval de aanvragen die vanaf 29 maart binnen zijn gekomen terug gestuurd worden. Nog even in spanning afwachten dus. Succes allemaal!
Groeten, Chantal
Als je het goed leest onbehandeld dus.quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:07 schreef Benijx het volgende:
[..]
Teurg gestuurd met het wordt nog behandeld of dat ze niets eens behandeld worden???
quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:07 schreef StephanL het volgende:
Tja jammer dan als die op is. Ben van plan om over een jaar of 4 te kopen. Ik mag alleen maar hopen dat de huizen nu goedkoper worden, wat ik denk wel zal gebeuren. Zeker als de hypotheek rente wordt beperkt.
Dan ben ik de sjaak... Nou laat me hier in ieder geval niet meer gek maken. Ik wacht netjes af. je hoort elke dag wat anders, wordt je allemaal maar gekker van... Heb in ieder geval vandaag ook de starterslening aangevraagd. Zal wel weer posten als ik concreet nieuws heb.quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:14 schreef chanvtw het volgende:
Niet behandeld had hij er over. Nu ben ik er alleen niet zeker van of het vanaf 29 maart of na 29 maart was.. dat durf ik niet te zeggen.
Ik ben ook via google op dit forum gekomen. Heb eerst meegelezen maar wil toch hierboven op reageren. Onze hypotheekadviseur heeft onze aanvraag voor koopsubsidie vrijdag 26 maart op de post gedaan. Dit zou dan betekenen dat de aanvraag maandag 29 maart binnen is gekomen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:14 schreef chanvtw het volgende:
Niet behandeld had hij er over. Nu ben ik er alleen niet zeker van of het vanaf 29 maart of na 29 maart was.. dat durf ik niet te zeggen.
Ik zat inderdaad met spanningen...en ik heb postquote:Op dinsdag 13 april 2010 11:57 schreef Benijx het volgende:
[..]
Damn jij moet echt in serieuse spanning zitten of niet? Naar huis gaan met de wetenschap dat er een brief ligt die je leven kan maken of breken op dit momentWe zullen voor je duimen!
Kunnen ze dit nog recht zetten voor je bij je werk? Betekend dit nu dat je die wijziging nog wel maar aanleveren? Niet dat jouw budget naar iemand anders gaat? Dat zal heel rot zijn... succes man!quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:49 schreef Chinless het volgende:
[..]
Ik zat inderdaad met spanningen...en ik heb post. Echter staat er niet in wat ik gehoopt had.
Het komt er op neer dat ze een toelichting missen op mijn werkgeversverklaring. Hierdoor is het niet mogelijk de aanvraag definitief goed te keuren.
Ik heb namelijk een basisloon een flexloon en een bonus. Basisloon is gewoon std. die flexloon kan ik gebruiken om zakelijke aankopen in bruto te betalen en de bonus is afhankelijk van mijn gewerkte uren per maand.
De hypotheker heeft gelijk een mail opgesteld met alsnog de toelichtingen. Op zich heel vreemd want die toelichting van de flex salaris zit bij mijn werkgeversverklaring. Alleen van die bonus zelf kon ik nog iets toevoegen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:56 schreef Benijx het volgende:
[..]
Kunnen ze dit nog recht zetten voor je bij je werk? Betekend dit nu dat je die wijziging nog wel maar aanleveren? Niet dat jouw budget naar iemand anders gaat? Dat zal heel rot zijn... succes man!
Hoezo zou de betaalbaarheid afnemen? omdat de hypotheekrenteaftrek weggaat of minder wordt? Dat wordt dan toch gecompenseerd door de lagere prijzen?quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dan mogen de huizenprijzen wel zakken, je hebt er niks aan als de betaalbaarheid van een woning afneemt.. in tegendeel.
Tot aan dit bericht had ik nog een sprankje hoop..maar nu is het zo goed als zeker dat ik het wel kan vergeten met mijn aanvraag van 2 aprilquote:Op dinsdag 13 april 2010 12:53 schreef chanvtw het volgende:
Hoi Mensen,
Ik volg dit forum (via google terecht gekomen) al een tijdje i.v.m de koopsubsidie. Vanmorgen (half 12) heb ik ook gebeld en ze vertelde inderdaad dat ze nu met 24 maart bezig zijn. Hun verwachting was dat ze donderdag of vrijdag 25 maart gaan behandelen. Ik vroeg of er een redelijke kans was dat 25 maart nog binnen het budget gaat passen (de datum van mijn binnengekomen aanvraag). Dit was een redelijk grote kans, ook voor 26 maart. Hij zij tegen mij dat in ieder geval de aanvragen die vanaf 29 maart binnen zijn gekomen terug gestuurd worden. Nog even in spanning afwachten dus. Succes allemaal!
Groeten, Chantal
Senternovemquote:Er zijn meer aanvragen ontvangen dan met het beschikbare budget kan worden toegekend. Als u nu nog een aanvraag indient, wordt deze in beginsel afgewezen wegens overschrijding van het beschikbare budget.
Idd. Het nieuws van de afgelopen week dat de woningmarkt weer aan zou trekken lijkt mij ook erg voorbarig geconcludeerd. Zeker ook gezien de angst bij potentiële kopers mbt de HRA.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:27 schreef StephanL het volgende:koopsubsidie. Nu wachten op de verkoop cijfers van april of mei van de huizen verkoop
Wow daar zijn ze vlot mee!quote:Er zijn meer aanvragen ontvangen dan met het beschikbare budget kan worden toegekend. Als u nu nog een aanvraag indient, wordt deze in beginsel afgewezen wegens overschrijding van het beschikbare budget.
De 26ste komt waarschijnlijk nog wel aan de beurtquote:Op dinsdag 13 april 2010 18:40 schreef TR1984 het volgende:
[..]
Wow daar zijn ze vlot mee!
Toen ik mijn aanvrag (26/3) indiende waren er nog 1300 plekken over, ze willen de aanvragen van de 29e al terug gaan sturen en nu is het pas officieel zinloos... ik volg het niet echt meer maar ga morgen maar weer eens aan de telefoon hangen
Het kabinet heeft al laten weten dat ze niet aan een verlenging beginnen, en dat dat eventueel een taak voor het volgende kabinet wordt, dus dat kan nog wel een tijdje durenquote:Op dinsdag 13 april 2010 18:40 schreef TR1984 het volgende:
[..]
Wow daar zijn ze vlot mee!
Toen ik mijn aanvrag (26/3) indiende waren er nog 1300 plekken over, ze willen de aanvragen van de 29e al terug gaan sturen en nu is het pas officieel zinloos... ik volg het niet echt meer maar ga morgen maar weer eens aan de telefoon hangen
p.s. misschien nog hoop voor mensen op de wat langere termijn
http://www.nu.nl/economie(...)ng-koopsubsidie.html
Heb er ook wel vertrouwen dat het goed komt, alleen waar ik niet vrolijk van werd is dat de telefoniste mij vertelde dat ze niks konden vinden. Dat ik nog niet in behandeling ben ok snap ik maar ze moeten me toch wel kunnen vertellen of de aanvraag binnen is gekomen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:02 schreef Aaiphone het volgende:
[..]
De 26ste komt waarschijnlijk nog wel aan de beurt
quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:48 schreef bolni het volgende:
Vandaag gebeld:
Aanvragen van 2 april worden hoogswaarschijnlijk ook gewoon
nog in behandeling genomen! Allen kan het nog wel 2 weken duren voordat
die datum aan de beurt is!
quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:53 schreef qeqa het volgende:
[..]
oehhhhhhhhh dat zou mijn dag weer goed maken![]()
![]()
![]()
![]()
heb jij hem ook 2 april ingediend?
Nee. Bij het toekennen van subsidie wordt er gekeken naar het bedrag wat je maximaal toegewezen kan worden. De som van al deze maxima mogen niet boven een bepaalde grens komen. Om te voorkomen dat het ooit boven deze grens kan komen, zullen ze geen nieuwe aanvragen meer accepteren. Voor alle reeds toegewezen gevallen (mensen die een beschikking hebben ontvangen) heeft dit dus geen gevolgen. De term dat de pot leeg is, is hierin verwarrend, maar heeft dus alleen betrekking op het accepteren van nieuwe gevallen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 12:45 schreef _The_General_ het volgende:
Heeft dit ook gevolgen voor iedereen die al koopsubsidie ontvangt?
Met de aard van de subsidie ben ik het ook niet eens. Wel vind ik het systeem waarin je zegt maximaal een X bedrag uit te willen geven begrijpelijk. Er is gezegd we willen een aantal beginnende of terugkomers op de koopmarkt ondersteunen, maar we willen vooraf weten wat ons dat kost. Dat wil je weten omdat je ook andere dingen wilt realiseren. Om te voorkomen dat het je meer gaat kosten dan je begroot hebt, stel je een maximum in.quote:Op dinsdag 13 april 2010 12:20 schreef Robin__ het volgende:
Ik vind dat een raar systeem.. je voert een subsidie in vanaf een bepaald moment, dan vind ik dat je hem ook weer per een bepaalde datum moet stopzetten ipv een of andere run op subsidie 'voor het op is' uit te lokken.
Vind het sowieso al een rare subsidie trouwens, zoals de meeste subsidies hardstikke krom zijn
De berekening is moeilijk te maken. Ze weten precies wat aangevraagd is, maar omdat ze niet weten of al deze aanvragen goedgekeurd gaan worden, kunnen ze moeilijk aangeven welke aanvragen wel of niet een kans maken.quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:48 schreef fvo het volgende:
Het is ook te gek voor worden eigenlijk.. Kan me voorstellen dat als er niet veel budget is dat ze dan minstens even een berekening kunnen maken van tot waarneer er positief gereageerd wordt als er een maximale aanvraag wordt gedaan. Dan is er nog iets van houvast.
Alle meevallers die overblijven kunnen dan nog verdeeld worden over mensen die er net buiten vallen.
Ik leg er ook geld bij! Ze zijn nu bij 24 maart? Dus we moeten nog 5 werkdagen ofzo??quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:24 schreef wildcardxxl het volgende:
Ja ik snap het nu ook niet meer, mij gaf hij zowat condeleances toen ik met mijn 31 maart aan kwam. Pfff als je gelijk hebt wil ik je wel persoonlijk een bos bloemen komen brengen.
Vind ik het alsnog verwarrend toen ik mijn aanvraag indiende was er nog ruimte voor 1290 aanvragen... dus moet voor mij ook voldoende aanleiding zijn om er vanuit te gaan dat ik er nog tussen zit... Zelfs met de melding dat er gemiddeld 170 aanvragen per dag gedaan werden...quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:57 schreef snabbi het volgende:
[..]
De berekening is moeilijk te maken. Ze weten precies wat aangevraagd is, maar omdat ze niet weten of al deze aanvragen goedgekeurd gaan worden, kunnen ze moeilijk aangeven welke aanvragen wel of niet een kans maken.
De reden waarom ze terughoudend zijn in de communicatie is rechtzaken die in het verleden zijn gevoerd. Het is mogelijk dat de burger rechten verkrijgt uit verwachtingen die worden uitgesproken. Dus wanneer ze zeggen nou normaal keuren we 10% af. Met alles wat is aangevraagd kunnen we in met deze aanname kunnen we positief beschikken tot 1 april, maar door toeval wordt slechts 5% afgekeurd. Dan zou iemand die op 1 april heeft ingediend een rechtzaak kunnen winnen dat (ondanks dat er geen budget is) hij heeft gehandeld in de verwachting subsidie te krijgen. Misschien klinkt het wat cryptisch maar het komt er op neer dat ze terughoudend zijn om geen gedoe achteraf te krijgen.
In feite wordt daarmee niets gezegd over hoeveel aanvragen er nog voor je zitten. Dit zijn eigenlijk alleen maar feiten.quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:59 schreef Benijx het volgende:
[..]
Vind ik het alsnog verwarrend toen ik mijn aanvraag indiende was er nog ruimte voor 1290 aanvragen... dus moet voor mij ook voldoende aanleiding zijn om er vanuit te gaan dat ik er nog tussen zit... Zelfs met de melding dat er gemiddeld 170 aanvragen per dag gedaan werden...
Ze zijn goed in het vaag houden van de berichtgevingquote:Op woensdag 14 april 2010 00:01 schreef snabbi het volgende:
[..]
In feite wordt daarmee niets gezegd over hoeveel aanvragen er nog voor je zitten. Dit zijn eigenlijk alleen maar feiten.
Tja ik vermoed dat ze dit ook doen om te voorkomen dat iedereen in het kader van Wet Openbaarheid van bestuur informatieverzoeken gaat indienen.quote:Op woensdag 14 april 2010 00:05 schreef Benijx het volgende:
[..]
Ze zijn goed in het vaag houden van de berichtgevingTijd zal het ons leren...
[..]
we moeten dus dagelijks op de website kijken van senternovum en hopen dat je ervoor een brief krijgt...
Ik begrijp je stelling niet helemaal. De verkoper leeft in een bepaalde periode in onzekerheid of de koper zijn financiering rond kan krijgen. Als je deze onzekerheid niet wilt, dan moet je geen overeenkomst sluiten "onder voorbehoud van financiering".quote:Op woensdag 14 april 2010 00:06 schreef fvo het volgende:
Ik zeg zaak aanspannen tegen senternovem
Van alle honderden aanvragen die worden afgewezen zullen er dus ook nog eens honderden andere mensen zijn die ook alvast stappen ondernemen omdat zij denken hun huis te gaan verkopen.
Die zijn pas veel geld kwijt en hebben veel koppijn, huis blijft nog langer te koop staan omdat er geen subsidie meer is. Hypotheekrente aftrek zorgt voor terughoudendheid. Best naar eigenlijk
Ik niet. Ik krijg hooguit 6100 euro aan bouwrente mee gefinancierd.quote:Op woensdag 14 april 2010 00:14 schreef MaGNeT het volgende:
Zijn hier ook mensen die het huis wel zonder koopsubsidie kunnen kopen maar de koopsubsidie nodig hadden voor een verbouwing die op zich niet direct nodig is?
quote:Op woensdag 14 april 2010 07:25 schreef BellO_83 het volgende:
Hmm spannend!
Ik verwacht vandaag per post bericht. Blijf de hele dag thuis (toeval hoor). Maar het blijft spannend. Vannacht gedroomd dat de aanvraag is afgewezen. Nou ik blijf hopen en duimen!
Voor iedereen natuurlijk. Als ik bericht heb horen jullie het. Ik verwacht het vandaag maar voor hetzelfde geld is dat ook morgen of vrijdag pas (zou balen zijn).
Groetjes
Is ook optie voor mij, maar mag je dan geen gebruik maken van NHG.. Je ouders staan dan toch garant voor het laatste deel... zoals koopsubsidie dat doet...? Wat voor rente heb je nu kunnen bedingen??quote:Op woensdag 14 april 2010 09:40 schreef wildcardxxl het volgende:
Nou kijk of ik het echt nodig ben, dat denk ik niet maar het probleem van mij is dat als ik geen koopsubsidie krijg ik het huis moet kopen met een garantstelling van mijn ouders, dat houdt in da tik geen NHG krijg en mijn rentepercentage dan ook veel hoger ligt. Dat houdt in dat het dus ongeveer 150 euro per maand meer gaat koste voor mij.
Dan zit je goed! In principe heeft mijn moeder ook die situatie met overwaarde + eigen geld.. Maar ik ben bang dat het hun zal tegenhouden als ze willen verhuizen bijvoorbeeld.. Maar na 3 jaar zal me vriendin bij me komen wonnen (positief denken hequote:Op woensdag 14 april 2010 10:00 schreef wildcardxxl het volgende:
Ik zit momenteel op 4,7% bij Florius, jij? maar heb het gevoel dat ik nog niet het het maximale er uit heb gehaald. Nee jouw ouders worden mededibteur en kunnen dan volledig aansprakelijk voor het gehele bedrag gesteld worden.
In mijn geval heb ik een vriendin met ongeveer 700 euro over per maand (dus vaste lasten er al af) en zijn we al 5 jaar samen maar omdat ik het huis absoluut alleen op mijn naam wil hebben kunnen we haar inkomen niet meenemen.
Mijn ouders hebben 170k overwaarde in hun huidige huis en een behoorlijk bedrag in hun spaarhypotheek en mijn hypotheek zelf is maar 165k dus dat is makkelijk te doen. Maar je ouders moeten dus wel of overwaarde hebben of een behoorlijke spaarhypotheek hebben om het voor elkaar te krijgen. Bij mij hebbenz e gewoon gezegd we hebben er volledig vertrouwen in dat het wel gaat lukken maar mocht jij en je vriendin uit elkaar gaan dan kijken we of je het zelf kan blijven betalen en zo niet dan betalen wij jouw hypotheek maar moet je hem wel te koop zetten, perfecte deal dacht ik toch.
Dat is voor jou inderdaad beter. Als ik het niet toegewezen krijg moet ik 25k ergens anders vandaan halen. (wat dan uitkomt op lenen boven mijn budget) Ik moet perse een hypotheek met NHG hebben. Dit i.v.m. 20% koopgarant waar ik van geniet. Verder heb ik geen ouders die voor mij garant kunnen staan.quote:Op woensdag 14 april 2010 10:00 schreef wildcardxxl het volgende:
Ik zit momenteel op 4,7% bij Florius, jij? maar heb het gevoel dat ik nog niet het het maximale er uit heb gehaald. Nee jouw ouders worden mededibteur en kunnen dan volledig aansprakelijk voor het gehele bedrag gesteld worden.
In mijn geval heb ik een vriendin met ongeveer 700 euro over per maand (dus vaste lasten er al af) en zijn we al 5 jaar samen maar omdat ik het huis absoluut alleen op mijn naam wil hebben kunnen we haar inkomen niet meenemen.
Mijn ouders hebben 170k overwaarde in hun huidige huis en een behoorlijk bedrag in hun spaarhypotheek en mijn hypotheek zelf is maar 165k dus dat is makkelijk te doen. Maar je ouders moeten dus wel of overwaarde hebben of een behoorlijke spaarhypotheek hebben om het voor elkaar te krijgen. Bij mij hebbenz e gewoon gezegd we hebben er volledig vertrouwen in dat het wel gaat lukken maar mocht jij en je vriendin uit elkaar gaan dan kijken we of je het zelf kan blijven betalen en zo niet dan betalen wij jouw hypotheek maar moet je hem wel te koop zetten, perfecte deal dacht ik toch.
We komen denk ik bijna op hetzelfde dan: mijn huis heb ik van de woningbouwstichting gekocht voor 145k, totale hypotheekbedrag word 162,500, dan hou ik nog 3k over voor wat spulletjes in huis;)quote:Op woensdag 14 april 2010 10:14 schreef Benijx het volgende:
[..]
Dan zit je goed! In principe heeft mijn moeder ook die situatie met overwaarde + eigen geld.. Maar ik ben bang dat het hun zal tegenhouden als ze willen verhuizen bijvoorbeeld.. Maar na 3 jaar zal me vriendin bij me komen wonnen (positief denken he) kan je die garanstelling dan niet kwijtschelden door een deel van mijn vriendins salaris mee te nemen in de hypotheek...? Ik heb ook 4.7 bij de ING met een hypotheek van ¤165.000 en spaarrente is 4.6 %. Je hebt toch niet hetzelfde huis gekocht he?
ik heb een hypotheek van 180.000. Dus toch iets hoger. 80.000 is aflossingsvrij waar 4,7 op zit. op het aflosbare deel volgens mij 4.6 (banksparen) ik los in 30 jaar tijd 100.000 af in principe..quote:Op woensdag 14 april 2010 10:54 schreef wildcardxxl het volgende:
[..]
We komen denk ik bijna op hetzelfde dan: mijn huis heb ik van de woningbouwstichting gekocht voor 145k, totale hypotheekbedrag word 162,500, dan hou ik nog 3k over voor wat spulletjes in huis;)
ING heeft wel akelige clausules in hun offertes staan heb je daar wel naar gekeken? Ik heb 40%aflossingsvrij met 4,7% en 60% banksparen met 4,7% rente...
Ja dat met die garantstelling kun je oplossen door je vriendin zijn inkomen mee te nemen maar dan staat het ook op haar naam dus dan is het huis van jullie allebij:P Als ik jouw ractie zo lees zit je daar niet op te wachten:P
Ik weet niet of jouw huis in Hardenberg staat:P
Tsja ik heb het ook niet echt nodig als het goed is, maar ik betaal meer dan genoeg belasting dus alles wat ik van de overheid kan pakken, pak ik dan ookquote:Op woensdag 14 april 2010 11:49 schreef Escamp het volgende:
Vanmorgen weer even gebeld voor die vriend van me, ze zijn nog steeds bezig met het verwerken van 23 maart omdat ze ontzettend veel aanvragen hebben ontvangen. Er is helemaal niks zeker, zelfs 25 en 26 maart zijn niet zeker dus laat staan 31 maart.
Wel lees ik hier dat er toch ook wel aardig wat mensen zijn die het dus ook zonder koopsubsidie af zouden kunnen, dat vind ik persoonlijk wel een beetje jammer voor de mensen die het echt nodig hebben en die zonder koopsubsidie dus gewoon echt niks kunnen kopen behalve misscjien een garagebox......
Eigenlijk zouden ze moeten zeggen: een ieder die minder dan 40 euro per maand zou krijgen dat ze die geen koopsubsidie zouden moeten geven....
Gelukkig heb ik zelf al een huis, maar ik gun het die vriend van mij van harte, hij slaapt nog maar nauwelijks door alle stress die het wachten met zich meebrengt.
Groetjes Es
PS er zit een hele kleine marge van 3000 euro in voor het verbouwen van de badkamer, rest is hypotheek.
Ze waren toch al bij 24 Maart? Nu hoor ik weer 23 Maart.. Chinless van wanneer was jouw aanvraag??quote:Op woensdag 14 april 2010 12:07 schreef fvo het volgende:
[..]
Tsja ik heb het ook niet echt nodig als het goed is, maar ik betaal meer dan genoeg belasting dus alles wat ik van de overheid kan pakken, pak ik dan ook
Mwa bij nieuwbouw is dat anders dan bestaande bouw.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:48 schreef MaGNeT het volgende:
Ik vraag me af hoeveel die koopsubsidie je nu echt oplevert.
Je kan door de koopsubsidie meer lenen, duurder huis kopen en dus meer overdrachtsbelasting betalen.
Iets zegt me dat het voor een groot deel een sigaar uit eigen doos is.
Dat klopt aardig met wat mijn adviseur melde. Die zei begin van deze week ongeveer 2 weken (dagtekening 31 maart)quote:Op woensdag 14 april 2010 15:23 schreef fvo het volgende:
De hypotheker belde net (10 min geleden), die verwacht dat ze eind volgende week op 30 maart zullen zijn. Dat had SenterNovem gemeld
Had problemen met werkgeversverklaring maar het schijnt dat ik de aanvraag nog wel kan afronden door het later toe te sturen. Dus blijf nog even afwachten!
23 maart ontvangen bij senternovem. Ik heb gisteren een brief ontvangen met dagtekening van 12 april.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:13 schreef Benijx het volgende:
Niemand een idee waar ze nu zijn? Chinless wanneer was jouw aanvraag binnengekomen?
Dan klopt het bericht van die andere gebruiker ook niet... Inmiddels 14 april zijn ze echt wel bij 24 of wellicht al bij 25 maart...Vind het wel schandalig lang duren hoor... Voor mij wss een maand ofzo :squote:Op woensdag 14 april 2010 15:36 schreef Chinless het volgende:
[..]
23 maart ontvangen bij senternovem. Ik heb gisteren een brief ontvangen met dagtekening van 12 april.
echter was er iets niet helemaal duidelijk. Die toelichting is gisteren nog gelijk toe gemaild.
Ik heb nog niks in werking gezet, behalve het aanvragen van de hypotheek, en het tekenen van het voorlopig koopcontract... (voorbehoud van financiering en taxatie) Dus mocht het niet doorgaan heb ik alsnog geen kosten gemaakt.quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:20 schreef Escamp het volgende:
Krijgt hij nou geen koopsubsidie omdat de pot leeg is, dan moet hij wel de taxateur a ongeveer 450 euro betalen, en natuurlijk alle andere dingen die je moet regelen als je een huis koopt.
als 1e gefeliciteerd...quote:Op woensdag 14 april 2010 16:54 schreef flapmeister het volgende:
joepie!!!!!!! ik heb bericht gekregen dat ik er door ben. Wat een opluchting zeg. Kan ik verder gaan met me leven. En toch lekker elke maand 107 euries van de staat. Ik heb mijn spulletjes bij Senternovum digitaal aangeleverd de 31e maart dus JOEPPPPPPIEEEEE ik ben er door..........
En sucses - sterkte iedereen.
31 maart? Kan ik mij niets bij voorstellen! Want dan hadden er hier meer bericht moeten hebbenquote:Op woensdag 14 april 2010 16:54 schreef flapmeister het volgende:
joepie!!!!!!! ik heb bericht gekregen dat ik er door ben. Wat een opluchting zeg. Kan ik verder gaan met me leven. En toch lekker elke maand 107 euries van de staat. Ik heb mijn spulletjes bij Senternovum digitaal aangeleverd de 31e maart dus JOEPPPPPPIEEEEE ik ben er door..........
Gefeliciteerd! Echt super tof, als het zo is, dan heb ik nog n goeie kans: digitale aanvraag op 1 april...quote:Op woensdag 14 april 2010 16:54 schreef flapmeister het volgende:
geef jou bew code eens dan. Ik geloof er niets van :pquote:Op woensdag 14 april 2010 16:54 schreef flapmeister het volgende:
je krijgt inderdaad per post de toekenning of afwijzing. Echter zijn ze nog lang niet bezig met 31 maart dus geloof het maar niet.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:09 schreef K_G_B het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Echt super tof, als het zo is, dan heb ik nog n goeie kans: digitale aanvraag op 1 april...
Hoe heb je dat te horen gekregen? per post?
HA.......HA........quote:Op woensdag 14 april 2010 16:54 schreef flapmeister het volgende:
Van wie heb je de 26ste gehoord?quote:Op woensdag 14 april 2010 17:47 schreef qeqa het volgende:
ik heb ook vandaag te horen gekregen dat ze 26 maart aan het invoeren zijn en 24 maart aan het beoordelen, dus het lijkt me sterk of het moet een aanvulling op een bestaande aanvraag zijn geweest.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 14 april 2010 18:15 schreef Santi het volgende:
Mensen ik heb vandaag mijn toekenning per post thuis ontvangen!![]()
Mijn aanvraagdatum was 23 maart! Eindelijk! (en nee dit is geen getroll...)
van senter novum, dus eerst worden ze ingevoerd en 2 dagen later worden ze beoordeeld, denk dat je dan 3 dagen later bericht thuis krijgt.quote:
Dat zou wel verklaren waarom ze niets konden vinden toen ik gister belde mijn aanvraag is de 26e gepost en waarschijnlijk de 29e binnengekomenquote:Op woensdag 14 april 2010 18:44 schreef qeqa het volgende:
[..]
van senter novum, dus eerst worden ze ingevoerd en 2 dagen later worden ze beoordeeld, denk dat je dan 3 dagen later bericht thuis krijgt.
Ok mooiquote:Op woensdag 14 april 2010 18:44 schreef qeqa het volgende:
[..]
van senter novum, dus eerst worden ze ingevoerd en 2 dagen later worden ze beoordeeld, denk dat je dan 3 dagen later bericht thuis krijgt.
en santi.......gefeliciteerd!!!![]()
![]()
![]()
![]()
het is wel te hopen dat hij dan niet is zoekgeraakt bij de post. Heb je geen bevestiging gekregen dat je aanvraag ontvangen is?quote:Op woensdag 14 april 2010 18:48 schreef TR1984 het volgende:
[..]
Dat zou wel verklaren waarom ze niets konden vinden toen ik gister belde mijn aanvraag is de 26e gepost en waarschijnlijk de 29e binnengekomen
Nee...quote:Op woensdag 14 april 2010 18:57 schreef qeqa het volgende:
[..]
het is wel te hopen dat hij dan niet is zoekgeraakt bij de post. Heb je geen bevestiging gekregen dat je aanvraag ontvangen is?
Bevestiging zo thuis heb ik ook niet gekregen. Wel via de telefoon.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:57 schreef qeqa het volgende:
[..]
het is wel te hopen dat hij dan niet is zoekgeraakt bij de post. Heb je geen bevestiging gekregen dat je aanvraag ontvangen is?
De aanvraag wordt voor de gehele beschikking gebudgetteerd en in mindering gebracht op "de pot". Je krijgt gedurende de periode voorschotbetalingen (die 6000 euro). Wanneer blijkt dat je na 5 jaar geen recht meer hebt op de subsidie ontvang je op dat moment een vaststelling van die 6000 euro. Het restant van 19.000 is vrijval en kan door VROM voor andere doeleinden besteed worden.quote:Op woensdag 14 april 2010 13:00 schreef Chinless het volgende:
Ik vraag me dus wel af hoe ze een aanvraag budgetteren. Rekenen ze mijn aanvraag a 25.000 van hun budget of gewoon 6000 euro, omdat vermoedelijk dat het eerste 5 jaar alleen verbruikt wordt. (waar blijft die overige 19K dan?)
Je moet de verschillende regelingen van koopsubsidie niet verwarren. De regeling waar hier over gesproken wordt is de regeling BEW, dat wordt gefinancieerd door het ministerie van VROM. Daarnaast hebben een aantal gemeenten eigen regelingen waarmee ze starters willen lokken/helpen. Deze regelingen staan in het geheel los van de BEW.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:04 schreef BellO_83 het volgende:
Misschien een HELE domme vraag, maar als je gewoon aan die eisen voldoet (leeftijd, hypotheek budget, huis binnen een bepaald budget gekocht) hoe kunnen ze je aanvraag dan nog afwijzen? Ik bedoel, je weet toch wanneer je wel en niet in aanmerking komt en mij lijkt dat als je niet in aanmerking komt ook geen subsidie aanvraagt? Of zijn de eisen per gemeente verschillend ofzo?
xx
Ja en nee. Indien je al samenwoont en het inkomen van je partner verzwijgt, dan pleeg je fraude en bij ontdekking heeft dat gevolgen. Indien je nog niet samenwoont en pas later gaat samenwonen zal dit pas na het toetsmoment van 5 jaar gevolgen hebben.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:51 schreef qeqa het volgende:
ik geloof ook niet dat het de bedoeling is dat je gebruik maakt van koopsubsidie en dat je er dan samen in gaat wonen als je maar 1 inkomen opgeeft, daar zal steeksproefsgewijs ook op gecontroleerd worden.
Hij werd niet de 24ste al behandeld. Je moet ff lezen. Hij heeft de aanvraag 23 maart digitaal verstuurd en dan wordt hij als de 24ste behandeld! Dus ik denk vandaag idd 25 en hopelijk morgen de 26stequote:Op donderdag 15 april 2010 01:07 schreef Escamp het volgende:
Hoi allemaal,
Dat van die flap.... zal waarschijnlijk wel een aanvulling geweest zijn.....
Maar goed, als je al die data leest en ziet dan weet je het allemaal ook niet meer. 23 maart ontvangen en 24 maart in behandeling is ook wel heeeel erg snel hoor....
We wachten het maar af, doen elke dag een schietgebedje, en als het op is dan zal die vriend van mij afscheid moeten nemen van zijn droomhuis, want dan komt het weer in de verkoop en hij krijgt zonder koopsubsidie nu eenmaal geen hypotheek en rijke ouders zijn er ook niet.
En bij Senternovem ligt het er misschien net aan welke werknemer je aan de lijn hebt, misschien is de een nog met de stapel van 23 maart bezig en een ander met de stapel van 25 maart.
Groetjes Es
Duurt eigenlijk allemaal veels te lang... 31 maart pas over 1,5 week... Ik heb tot 8 mei om de financiering rond de te hebben...Wel rot dat ze bij de week van 29 maart mijn digitale aanvraag niet in behandeling hebben genomen, maar toen per post zijn gaan werken. Ik weet btw al wel 2 weken dat mijn aanvraag is aangekomen en heb ook een dossier nummer... (dus diegene waarbij de aanvraag niet bekend, moet nog wel even bellen!)quote:Op donderdag 15 april 2010 07:32 schreef Aaiphone het volgende:
[..]
Hij werd niet de 24ste al behandeld. Je moet ff lezen. Hij heeft de aanvraag 23 maart digitaal verstuurd en dan wordt hij als de 24ste behandeld! Dus ik denk vandaag idd 25 en hopelijk morgen de 26ste
quote:Op donderdag 15 april 2010 09:09 schreef Benijx het volgende:
[..]
Duurt eigenlijk allemaal veels te lang... 31 maart pas over 1,5 week... Ik heb tot 8 mei om de financiering rond de te hebben...Wel rot dat ze bij de week van 29 maart mijn digitale aanvraag niet in behandeling hebben genomen, maar toen per post zijn gaan werken. Ik weet btw al wel 2 weken dat mijn aanvraag is aangekomen en heb ook een dossier nummer... (dus diegene waarbij de aanvraag niet bekend, moet nog wel even bellen!)
De reden volgens mijn adviseur dat er zoveel aanvragen digitaal kwamen dat het per post datum zijn gaan doen en niet bij binnenkomst digitale aanvraag. Was niet bij te houden op een gegeven moment.... Scheelt mij 2 dagen...Vind het wel klotn, 29 maart of 31 maart kan net betekenen dat het niet doorgaat...quote:Op donderdag 15 april 2010 09:14 schreef qeqa het volgende:
[..]
waarom hebben ze je digitale aanvraag eigenlijk niet in behandeling genomen?
pff schiet niet op....quote:Op donderdag 15 april 2010 09:41 schreef Aaiphone het volgende:
Zijn nog met de 24ste bezig. Kon niet wachten haha
je adviseur heef gelijk. De aanvraag is gebasseerd op de offerte van Aegon. Via de ABN zou je minder vergoeding, of misschien zelfs niets omdat het ruim een halve procent minder is. Dat is ook veel betreft maandlasten. Daarbij krijgt de geldverstrekker ook een bevestiging van de goed of afkeuring.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:06 schreef fvo het volgende:
Heb gisteravond mijn koopsubsidie aanvraag door een andere hypotheekadviseur laten nakijken en daar kwamen wat schokkende feiten naar boven. (mensen met een zwakke maag kunnen beter niet verder lezen :p)
Fout 1:
Werkgeversverklaring is op 3 punten afgekeurd namelijk:
- geen filiaalstempel of begeleidende brief dat we geen stempel hebben
- verbetering in de tekst
- 2 handschriften (heb mijn eigen gegevens ingevuld)
Alles wat aangeleverd moet worden moet aan NHG normen voldoen en dat doet dit dus niet. Het kan dus zijn dat er een coulante meneer/mevrouw zit die zegt "aaaahh stuur nog maar een keer". Het kan ook zijn dat diegene zegt "er zijn nog 10000 aanvragen, case closed"
Fout 2:
Er is in de aanvraag een fictieve hypotheek + hypotheekrente (5,05%) ingevuld van Aegon. Dit zou betekenen dat ik deze Hypotheek moet afnemen als ik voor koopsubsidie zou gaan. Terwijl ik bij de ABN AMRO wil die 4,55% aanbiedt
Voordat ik de aanvraag deed werd mij door de Hypotheker, die al deze fouten dus niet heeft gezien zeggen ze, verteld dat dit fictief zou zijn en dat dat veranderd kon worden.
Gister werd mij dus door de andere adviseur verteld dat de subsidie hierop wordt afgegeven en dat het een soort fraude zou zijn als ik van hypotheek zou veranderen. Dus van Aegon afstappen zou dan niet meer gaan
---conclusie---
Kan iemand mij het goede verhaal vertellen? Heb nu 2 hele verschillende verhalen gehoord
Ok nou dan haak ik ook officieel af van de koopsubsidie..quote:Op donderdag 15 april 2010 11:01 schreef Chinless het volgende:
[..]
je adviseur heef gelijk. De aanvraag is gebasseerd op de offerte van Aegon. Via de ABN zou je minder vergoeding, of misschien zelfs niets omdat het ruim een halve procent minder is. Dat is ook veel betreft maandlasten. Daarbij krijgt de geldverstrekker ook een bevestiging van de goed of afkeuring.
Conclusie deal it met Aegon. Verder betreft missende papieren maak je geen zorgen, daar heb ik ook last van en ik heb en een werkgeversverklaring opnieuw gestuurd en dan een extra toelichting op inkomensbestanddelen.
Damn, wordt onderhand gek... Duurt echt zoooo lang zeg voordat ze bij 31 maart zijn... Verder net met de hypotheker gebeld en nu blijkt de starterslening ook praktisch op te zijn in Nieuwegein...Heb echt in ene weinig vertrouwen in een goede afloopquote:Op donderdag 15 april 2010 11:46 schreef dijkie80 het volgende:
Net Gebeld met SN ze zijn nog steeds met de 24ste bezig mijn aanvraag heeft dagtekening 30 maart terwijl ik hem 26 maart al had opgestuurd. De medewerkster kon niks zeggen of mijn aanvraag nog wel goedgekeurd zou worden
Ik had de eerste offerte inderdaad ook op basis van de koopsubsidie laten maken. We kregen geen koopsubsidie en moesten toen inderdaad snel een nieuwe offerte laten maken.quote:Op dinsdag 13 april 2010 12:17 schreef wildcardxxl het volgende:
Is bij jullie jullie huidige hypotheekofferte ookg ebaseerd op de koopsubsidie? dus wanneer het niet dorogaat dat er een nieuwe offerte moet worden aangevraagd? Zitten daar ook extra kosten aan vast? Wat als alles neit door gaat meot ik de hypotheekadviseur dan nog steeds zijn dikke provisie betalen?
vragen...vragen...vragen...
Dat kan goed kloppen inderdaad.quote:Op donderdag 15 april 2010 12:47 schreef DarkWimDuck het volgende:
Ik heb vandaag van mijn hypotheekadviseur gehoord dat mijn aanvraag (24 maart digitaal ingestuurt) al is behandeld, en nu op de controle stapel ligt.
heb het wel degelijk gevolgd en de berichten zijn zeer tegenstrijdig zolang als er geen afwijzing binnen is gekomen hou ik de hoop er in dat het doorgaat, ik heb ook nog steeds een goed gevoel erover. Als je niet alleen de pessimistische berichten volgt maar ook de positieve berichten dan zal je zien dat de kans nog steeds 50/50 is. Als het al zeker is dat de aanvragen van na een bepaalde datum afgewezen worden dan zou daar ook wel een definitief bericht over uitkomen bij SN, en dat is nog steeds niet gebeurt. Behalve dan dat ze begin deze week pas het bericht hebben gegeven dat de aanvragen die daarna binnen zouden komen in beginsel afgewezen worden, dus de aanvragen die daarvoor zijn binnengekomen worden nog gewoon behandeld, en dat is ook wat ik zelf van SN te horen heb gekregen.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:49 schreef wildcardxxl het volgende:
mwoah ik weet niet of je het allemaal een beetje gevolgd hebt maar zonder je helemaal down te maken denk ik niet dat het veel uitmaakt of je het nou op 6 april of op 2 april hebt aangevraagd.
Tja, deze "insiders" hebben het over een onjuiste maximale koopsom ... En het briljante inzicht dat er mogelijk nog aanvragen afgewezen worden, alsof ze dat bij Agentschap NL zelf niet weten. Agentschap NL heeft er toch helemaal geen belang bij om aanvragen te ontmoedigen en dan met budget te blijven zitten. Daar halen ze alleen maar slechte publiciteit en claims mee binnen. Lijkt me niet voor niets dat het aanvraagformulier van hun website verwijderd is. Zou een trucje om wat leads voor de hypotheekverkopers van Academica binnen te halen kunnen zijn. Net als die petitie van Hypotheekshop, ook nooit meer wat van gehoord.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:02 schreef qeqa het volgende:
lees dit maar http://www.wegwijs.nl/3576/
is een artikel van 9 april
Onjuiste maximale koopsom is slordig, maar een tikfout. en ze zullen nooit claims binnenkrijgen als ze te zuinig zijn met het budget, maar juist als ze beweren aanvragen te kunnen toewijzen en dat later niet kunnen waarmaken. en het aanvraagformulier is pas deze week van de website verwijderd, dus niet al eind maart wat ze dan wel al hadden moeten doen als toen al duidelijk was dat het budget overschreden werd.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:28 schreef eveline77 het volgende:
[..]
Tja, deze "insiders" hebben het over een onjuiste maximale koopsom ... En het briljante inzicht dat er mogelijk nog aanvragen afgewezen worden, alsof ze dat bij Agentschap NL zelf niet weten. Agentschap NL heeft er toch helemaal geen belang bij om aanvragen te ontmoedigen en dan met budget te blijven zitten. Daar halen ze alleen maar slechte publiciteit en claims mee binnen. Lijkt me niet voor niets dat het aanvraagformulier van hun website verwijderd is. Zou een trucje om wat leads voor de hypotheekverkopers van Academica binnen te halen kunnen zijn. Net als die petitie van Hypotheekshop, ook nooit meer wat van gehoord.
Thnx. Ik heb vandaag gebeld haha. Ik doe maandag of dnsdag wel lolquote:Op donderdag 15 april 2010 21:37 schreef cserena het volgende:
Wij hebben het ook de 26ste verstuurd, tenminste, de financiele adviseur. We bellen morgen SN, ik hou jullie op de hoogte!
In Februari al, ondanks dat nog steeds dubbel gevoelquote:Op donderdag 15 april 2010 23:32 schreef Aaiphone het volgende:
Gefeliciteerd! Wat was de aanvraagdatum?
In februari? En nu pas bericht?quote:Op donderdag 15 april 2010 23:37 schreef Geerd het volgende:
[..]
In Februari al, ondanks dat nog steeds dubbel gevoel![]()
Alles achteraf geweten te hebben denk ik, dat ik er niet aan begonnen was.
Andere kant ey ik heb het wie maakt wij watmisschien speelt de druk van kennissen collega's en fam ook wel mee, zit je er al in, hoe ver ben je etc,,,,
Ik lig er wellis van wakker.
Hoe kan je de hypo rond krijgen zonder toezegging koopsubsidie dan?quote:Op donderdag 15 april 2010 23:51 schreef Geerd het volgende:
jup, toen heb ik ook alle officiële aktes er heen gestuurd van de hypo en koop contract
Daar staat dat het in feb heeft aangevraagd. Toen moest alles nog opgestuurd worden en krijgt hij het nu pas, met terugwerkende kracht. Op zich vreemd aangezien je hypo afhankelijk is van die subsidie. Anders zou hij meer lenen dan z'n budget toestaat.quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:06 schreef K_G_B het volgende:
Als ik de posts van Geert goed lees, had ie wel al de toezegging, maar heeft ie nu pas uitbetaald gekregen.
25 Maart (doen ze weer 2 werkdagen over???)quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:21 schreef cserena het volgende:
Ze zijn nu bij 25 maart, voor ons ziet het er niet goed uit. Opgestuurd 26 maart, dagtekening 1 april :S
ABN heeft mijn hypotheekaanvraag met koopsubsidie op 1 april geweigerd.quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:21 schreef cserena het volgende:
Ze zijn nu bij 25 maart, voor ons ziet het er niet goed uit. Opgestuurd 26 maart, dagtekening 1 april :S
Denk het. Vandaag en maandag de 25ste en dinsdag en woensdag de 26ste en zo door. Zuchtquote:Op vrijdag 16 april 2010 10:24 schreef Benijx het volgende:
[..]
25 Maart (doen ze weer 2 werkdagen over???)
Betekend voor mij nog 5 werdagen (dagtekening 31 maart) door spitten... dus 10 werkdagen wachten? :S
quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:24 schreef Benijx het volgende:
[..]
25 Maart (doen ze weer 2 werkdagen over???)
Betekend voor mij nog 5 werdagen (dagtekening 31 maart) door spitten... dus 10 werkdagen wachten? :S
25 maart = 2 dagenquote:Op vrijdag 16 april 2010 15:56 schreef qeqa het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, postdatum 27 en 28 maart kennen ze niet, dus je kan al 4 dagen overslaan als ze er 2 per dag doen
Laten we het hopen! Duurt zoiezo tot en met week 18quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:22 schreef qeqa het volgende:
25e is al 1 dag gedaan, en misschien heb je geluk, zit je aanvraag bij de 1e dag van de 31e..dan hoef je maar 8 dagen
had je hem dan wel digitaal ingediend? ik neem aan dat dat per post is, kan me wel voorstellen als hij die dag na de lichting op de bus is gegaan dat hij dan pas met de volgende lichting mee kan en dat hij dan na het weekend bezorgd is, komt de post dan ook nog eens na 12 uur dan wordt het weer een dag later maar dan nog is 1 april wel extreemquote:Op vrijdag 16 april 2010 19:37 schreef cserena het volgende:
Ja ik snap het ook niet helemaal, vooral omdat wij de aanvraag de 26ste verstuurd hadden en de dagtekening daarvan is 1 april...
Rot voor je zeg! geen ouders die garant kunnen staan?quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:40 schreef Chinless het volgende:
Ik heb bericht... en het is niet toegewezen.
Het komt er op neer dat ik op basis van mijn inkomen + hypotheek aanvraag geen NHG zou krijgen ofzo.
Ik zal het vanavond even verder toelichten + kopie brief inscannen.
Echt balen dus, want nu kan ik het niet kopen.
Het schijnt dus dat jij perfect kan vertellen waar ik wel moet zijn dan?quote:Op zondag 18 april 2010 12:27 schreef veterdiploma het volgende:
De Hypotheker, sorry, als je daar naartoe gaat vraag je er gewoon om om genaaid te worden.
Jep. Bij de bank. En neem zelf iemand mee die er verstand van heeft.quote:Op zondag 18 april 2010 12:36 schreef fvo het volgende:
[..]
Het schijnt dus dat jij perfect kan vertellen waar ik wel moet zijn dan?
Nope... maar ik heb wel andere oplossingen.quote:Op zondag 18 april 2010 00:22 schreef Benijx het volgende:
[..]
Rot voor je zeg! geen ouders die garant kunnen staan?
En huillie, als jij er niets van weet... bok even op.quote:Op zondag 18 april 2010 12:17 schreef verryhappy het volgende:
HAHA zie je t voor je garant staan voor je kind die er een potje van maakt.. kost je je huis nog.
Als ik het zo lees was je al vanaf het begin kansloos je zat boven de maximum koopprijs. maar goed de een zn dood.... maakt een andere serieuze meer kans. naaipoes... je hebt dit topic geopend, maar wanneer horen we dat jouw aanvraag is afgekeurd....http://i.fokzine.net/s/devilish.gif
Wanneer ik ga? Als ik komende woensdag of donderdag hoor of wij het krijgen gaan wij over 4 weken ongeveer!quote:
Ben ik geweest o.a ABN AMRO, die hadden niet meer en niet minder te melden. Wel kon de Hypotheker mij 4,55% aanbieden(bij ABN AMRO) terwijl ze bij de ABN AMRO zelf mij 4,75% aanboden.quote:Op zondag 18 april 2010 12:39 schreef veterdiploma het volgende:
[..]
Jep. Bij de bank. En neem zelf iemand mee die er verstand van heeft.
Probeer het eens bij de Rabobank. De grootste hypotheekverstrekker van Nederland. Maar je moet er wel goed voor zijn, want Rabo doet in principe niet aan tokkiehypotheken.quote:Op zondag 18 april 2010 12:50 schreef fvo het volgende:
[..]
Ben ik geweest o.a ABN AMRO, die hadden niet meer en niet minder te melden. Wel kon de Hypotheker mij 4,55% aanbieden(bij ABN AMRO) terwijl ze bij de ABN AMRO zelf mij 4,75% aanboden.
quote:Op zondag 18 april 2010 12:27 schreef veterdiploma het volgende:
De Hypotheker, sorry, als je daar naartoe gaat vraag je er gewoon om om genaaid te worden.
quote:Op zondag 18 april 2010 12:39 schreef veterdiploma het volgende:
[..]
Jep. Bij de bank. En neem zelf iemand mee die er verstand van heeft.
Jij werkt bij de rabobank?quote:Op zondag 18 april 2010 13:12 schreef veterdiploma het volgende:
[..]
Probeer het eens bij de Rabobank. De grootste hypotheekverstrekker van Nederland. Maar je moet er wel goed voor zijn, want Rabo doet in principe niet aan tokkiehypotheken.
Nee. Sterker nog, ik ben zelfs weleens hard genaaid door de Rabobank. Maar zo'n Hypotheker, zo'n tussenpersoon die een groot deel van de winst voor de bank in eigen zak steekt en daar alleen maar mee wegkomt door jou vals voor te lichten, vertrouw ik nog minder.quote:
Dat klopt, daar ben ik ook bang voor inderdaad, echter als ik kan onderbouwen dat die bonus wel goed is dan is mijn aanvraag correct. Verder heb ik zelf voor de Rabo gewerkt, hun waren echt niet interessant voor mij. Nu geef ik de hypotheker ook niet direct de schuld, maar het is wel jammer dat het zo moest lopen.quote:Op zondag 18 april 2010 14:05 schreef Escamp het volgende:
Hoi Chinless,
Als een aanvraag is afgewezen, kun je wellicht bezwaar indienen, maar je zal dan een nieuwe aanvraag moeten indienen denk ik zo. Ik heb geinformeerd bij een jurist en afgewezen is toch echt afgewezen....
Je zal dan opnieuw een aanvraag moeten indienen en achteraan aansluiten.
Ik denk dat je het beste een tweede baan kan nemen en je huisje dan alsnog kopen.
Succes met je nieuwe aanvraag,
Groetjes Es
LOLquote:Op zondag 18 april 2010 19:24 schreef sintiaaaa het volgende:
wat een gedoe zeg om een paar rotcenten. ik ben blij dat ik het vorig jaar al heb aangevraagd. (en gekregen natuurlijk) Ik heb dit forumpje eens rustig doorgelezen en kom tot de conclusie dat de firma De Hypotheker geen bekwame mensen in dienst heeft. Dat men bij sente-rnovum ontzettend traag werkt en dat de verwachtingen ongelofelijk hoog liggen bij jullie.
ik lees met spanning al jullie nieuwe berichten. Het is nog spannender dan een boek lezen.
Groetjes allemaal!!!
Sintiaaaa
Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de hypotheker.... En ja je betaald er wel voor, maar er werd goed naar me geluisterd en meegedacht. Ik heb ook een gesprek bij de rabobank gehad, en daar werd snel even een berekening gemaakt die voor mij het beste zou zijn, zonder dat ik zelf iets in kon brengen. Adviseur was ongeinteresseert en had meer zin in een vrije middag dan om mij te adviseren. Daarbij komt nog dat de rente bijna een procent hoger was.quote:Op zondag 18 april 2010 14:16 schreef veterdiploma het volgende:
[..]
Nee. Sterker nog, ik ben zelfs weleens hard genaaid door de Rabobank. Maar zo'n Hypotheker, zo'n tussenpersoon die een groot deel van de winst voor de bank in eigen zak steekt en daar alleen maar mee wegkomt door jou vals voor te lichten, vertrouw ik nog minder.
Goh, laat ik nou bijna dezelfde ervaring hebben met de Rabobank.quote:Op zondag 18 april 2010 20:28 schreef DarkWimDuck het volgende:
Ik heb ook een gesprek bij de rabobank gehad, en daar werd snel even een berekening gemaakt die voor mij het beste zou zijn, zonder dat ik zelf iets in kon brengen. Adviseur was ongeinteresseert en had meer zin in een vrije middag dan om mij te adviseren. Daarbij komt nog dat de rente bijna een procent hoger was.
Dit dus.quote:Op maandag 19 april 2010 00:14 schreef Escamp het volgende:
Over de hypotheker ben ik trouwens zelf niet tevreden, zeer ongeintereseerd en alleen op geld belust.
Ik leef met je mee, wij zitten in hetzelfdeschuitje kwa dagtekening! 31 maart is mijn ogen Dday!quote:Op zondag 18 april 2010 16:45 schreef wildcardxxl het volgende:
iedereen klaar voor weer een weekje stressen?
Ik wilde ook bij de Rabobank een afspraak maken maar daar moest ik 3 weken op wachten in verband met een fusie en adviseurs die op vakantie waren. Daar heb ik dus niks aan..quote:Op zondag 18 april 2010 20:57 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Goh, laat ik nou bijna dezelfde ervaring hebben met de Rabobank.
Oh nee, bij de Rabobank hebben ze mij ook nog verkeerd voorgelicht over koopsubsidie.
Niks.quote:Op maandag 19 april 2010 10:30 schreef fvo het volgende:
Wat betaal je dan precies extra bij de Hypotheker naast de gebruikelijke 1% die je ook bij de bank moet betalen?
Nee hoor, wij hebben ook een dagtekening van 1 aprilquote:Op maandag 19 april 2010 11:03 schreef K_G_B het volgende:
Heb net gebeld, ze zijn bij 25 mrt en Sharon -geloof ik- kon helemaal niets zeggen over hoe lang nog of hoe veel. Mijn aanvraag heeft 1 april als dagtekening, volgens mij sta ik nu achterin de rij van iedereen hier....
Ik heb een dagtekening van 2 aprilquote:Op maandag 19 april 2010 11:03 schreef K_G_B het volgende:
Heb net gebeld, ze zijn bij 25 mrt en Sharon -geloof ik- kon helemaal niets zeggen over hoe lang nog of hoe veel. Mijn aanvraag heeft 1 april als dagtekening, volgens mij sta ik nu achterin de rij van iedereen hier....
Dat deden ze wel todat er meer aanvragen dan budget was...Toen is dat gestopt...per 1 april stond dat op de site daarom zijn aanvragen rond 31 maart en 1 april op het randje....(mijne van 31 maart)quote:Op maandag 19 april 2010 11:05 schreef cserena het volgende:
[..]
Nee hoor, wij hebben ook een dagtekening van 1 april
Wel raar trouwens want op de site staat dat ze ons vanaf 22 maart op de hoogste zouden houden van hoeveel aanvragen er nog mogelijk waren, maar dat hebben ze helemaal niet gedaan...
Ah, vandaarquote:Op maandag 19 april 2010 11:08 schreef Benijx het volgende:
[..]
Dat deden ze wel todat er meer aanvragen dan budget was...Toen is dat gestopt...per 1 april stond dat op de site daarom zijn aanvragen rond 31 maart en 1 april op het randje....(mijne van 31 maart)
nope..ik tik op je schouder..2 aprilquote:Op maandag 19 april 2010 11:03 schreef K_G_B het volgende:
Heey maat! 31 maart toch?quote:Op dinsdag 20 april 2010 08:52 schreef wildcardxxl het volgende:
Kijk dat zijn nog eens ideëen, ik heb vandaag telefonisch spreekuur van 10 tot 12 dus ik kan helaas niet.
Ik dus 8 mei... Wordt nog een soort krap... Ik verwacht eigenlijk niet dat ze voor koningendag al uitslag hebben...Die week erop is er ook nog een vrije dag.. (5 mei)...quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:38 schreef wildcardxxl het volgende:
Mijn financiering moet rond zijn op 29 Mei, ik heb dus nog wel even maarja het word allemaal wel aardig kort dag denk ik.
Heb jij de dagtekening door de digitale aanvraag of door post stukken?quote:
Dankjewel voor de update... Weer een dag dichterbij... Maar 27 maart is een zaterdag, telt die dag ook mee???quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:02 schreef Mirte-L het volgende:
Hoi,
Ik heb net gebeld en ze zijn net klaar met 25 maart. Vandaag beginnen ze met 26 maart. Omdat er veel aanvragen zijn op deze datum, hopen ze dat ze deze week klaar zijn met 26 en 27 maart....
Wanneer is jouw aanvraag binnengekomen??quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:10 schreef Mirte-L het volgende:
Blijkbaar! Aan de telefoon zeiden ze dat ze 26 en 27 maart deze week proberen af te handelen, misschien foutje en bedoelde ze 26 en 29 maart! Spannend....
En dit is bevordelijk voor?????quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:17 schreef Steve-O het volgende:
Wat ben ik blij dat ik al 1.5 jaar lekker gebruik maak van die subsidie . Lijkt me niet erg bevordelijk voor een goede nachtrust wetende of je het nu wel of niet krijgt ...
Succes allen
Je leest over het woord niet heen.quote:
quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:54 schreef Benijx het volgende:
Betekent wel dat het geld voor jouw aanmelding doorschuift naar een ander! goed nieuws voor mensen zoals mij dus
quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:38 schreef Chinless het volgende:
Dit bezwaar wordt bekeken door een juridische afdeling en inden toegewezen dan krijg ik alsnog de subsidie, echter wel uit een reservepotje wat er speciaal is voor deze bezwaren.
Nee maar dan nog, dat weten wij ook wel.quote:
Hij bedoelde het niet fout hoorquote:Op dinsdag 20 april 2010 12:15 schreef wildcardxxl het volgende:
[..]
Nee maar dan nog, dat weten wij ook wel.
Maar laat mijn reactie maar zitten: pure frustratie
Kan bovenstaande reactie trouwens niet lezen door google ads *zucht*
Dus het budget wordt van een reservepotje gehaald en niet van de "hoofdpot" waar ik nog van kan putten...quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:14 schreef DarkWimDuck het volgende:
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:54 schreef Benijx het volgende:
Betekent wel dat het geld voor jouw aanmelding doorschuift naar een ander! goed nieuws voor mensen zoals mij dus
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:38 schreef Chinless het volgende:
Dit bezwaar wordt bekeken door een juridische afdeling en inden toegewezen dan krijg ik alsnog de subsidie, echter wel uit een reservepotje wat er speciaal is voor deze bezwaren.
Dat is wat ik begrepen heb inderdaad.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:16 schreef Benijx het volgende:
[..]
Dus het budget wordt van een reservepotje gehaald en niet van de "hoofdpot" waar ik nog van kan putten...
Zie ik het nu goed, of wil jij me iets anders laten zien?
Vroeg me al af wat zijn punt wasquote:Op dinsdag 20 april 2010 13:33 schreef Chinless het volgende:
[..]
Dat is wat ik begrepen heb inderdaad.
Op 26 maart! Ik ga morgen weer bellen en laat het wel weer even weten...quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:14 schreef Benijx het volgende:
[..]
Wanneer is jouw aanvraag binnengekomen??
Graag. Ik ben ook een 26ér en heb cursus dus kan niet bellenquote:Op dinsdag 20 april 2010 16:08 schreef Mirte-L het volgende:
[..]
Op 26 maart! Ik ga morgen weer bellen en laat het wel weer even weten...
Zou je dan misschien ook willen vragen of het weekend ook mee telt? Iemand zei dat ze deze week hoopten om 26 maart en 27 maart af te hebben, maar dat is in het weekend dus misschien bedoelden ze 29 maart...quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:08 schreef Mirte-L het volgende:
[..]
Op 26 maart! Ik ga morgen weer bellen en laat het wel weer even weten...
hehe eindelijk iemand die nog langer moet wachten dan ik!quote:Op dinsdag 20 april 2010 18:04 schreef reintje17 het volgende:
toch snap ik jullie niet, elke dag maar bellen alsof het dan sneller gaat:S
de mijne is 6 april digitaal ingestuurd dus ik mag Lees: moet nog veel langer wachten.
Dus gewoon rustig afwachten is denk ik het beste
dat is wel zo, maar alles wat op 2 april 's avonds, op 3 en op 4 en op 5 april per post of per digid is verzonden komt allemaal bij 6 april. Het is dan toch niet te hopen dat ze dan op de laatste dag zitten want als dat zo is dan wordt er geloot..en dat zouden best eens heel veel aanvragen kunnen zijn!quote:Op dinsdag 20 april 2010 18:57 schreef reintje17 het volgende:
nou ja kijk je moet zien 6 april is de dag na 2 april dus het lijkt wel een stuk verder maar is het niet
Heeft er nog iemand gebeld? Ik ben benieuwd of ze het weekend nu wel of niet mee tellen... ik hoop dat ze deze week met 29 maart klaar zullen zijn...vandaag btw me huisje leeg gehaald...alles loopt aan de achterkant door...quote:Op woensdag 21 april 2010 10:09 schreef wildcardxxl het volgende:
En weer een nieuwe dag, bij deze ingeluidt:P Alle nieuwtjes zijn welkom:)
Wait, whut? jouw huidige huis bedoel je dan denk ik? wat bedoel je emt alles loopt aand e achterkant door. dingen zoals huur opgezegd of dergelijke?quote:Op woensdag 21 april 2010 13:08 schreef Benijx het volgende:
[..]
Heeft er nog iemand gebeld? Ik ben benieuwd of ze het weekend nu wel of niet mee tellen... ik hoop dat ze deze week met 29 maart klaar zullen zijn...vandaag btw me huisje leeg gehaald...alles loopt aan de achterkant door...
Sja ik heb de huur opgezegd, overdracht staat op 1 juni. anders had ik volgende week alsnog me huur op moeten zeggen.. even een gokje maar ik sta niet op straat. Maar ben van alles aant regelen met de hypotheker, makelaar, notaris, in en uitschrijvingen, bankrekening openen, verhuizing, zalk nog even doorgaanquote:Op woensdag 21 april 2010 13:13 schreef wildcardxxl het volgende:
[..]
Wait, whut? jouw huidige huis bedoel je dan denk ik? wat bedoel je emt alles loopt aand e achterkant door. dingen zoals huur opgezegd of dergelijke?
Heb niet gebeld, heb me er een beetje in berust merk wel dat ik om de 10 minuten dit topic even f5
gefeliciteerd en succes met verhuizen!quote:Op woensdag 21 april 2010 13:33 schreef Tetsje81 het volgende:
jeeeeee we hebben bericht wij waren van de 25ste van maart en hebben de toelage gekregen.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 21 april 2010 13:33 schreef Tetsje81 het volgende:
jeeeeee we hebben bericht wij waren van de 25ste van maart en hebben de toelage gekregen.
Lekker hoor! Dat scheelt weer wat stress.quote:Op woensdag 21 april 2010 13:33 schreef Tetsje81 het volgende:
31 maart...quote:Op woensdag 21 april 2010 14:28 schreef cserena het volgende:
Wanneer is je dagtekening dan Benijx?
En gefelicteerd Tetsje81!!!
Hoe heb je eigenlijk bericht gekregen? Gewoon via de post of ben je gebeld?
pas later dan 1 april verstuurd is misschien zelfs 6 april..depaasdagen zitten er dan tussenquote:Op woensdag 21 april 2010 15:49 schreef arosier het volgende:
Dag, ook ik ben via google hier terecht gekomen. Zucht zucht zucht, wat is dat wachten zenuw slopend zeg. Wij hebben onze aanvraag op 1 april laten zetten maar deze is pas later verstuurd, geld het nou dan voor 1 april? of wanneer hij binnen is gekomen daar op kantoor?
Bellen jullie gewoon elke dag om te vragen hoever ze die dag zijn met de aanvragen?
Weet je ook wat je postdatum is?quote:Op woensdag 21 april 2010 19:15 schreef Daniellleke het volgende:
Hallo!
Ik ben ook nieuw. Vanaf maandag heb ik een kriebelig gevoel dat mijn aanvraag niet door zal gaan. Daarop ben ik gaan google-en en ben ik hier terecht gekomen. Ik heb 31 maart alle papieren getekend, dus het is echt spannend zeg! Bleh!![]()
Ik lees dus maar af en toe (steeds vaker) mee met deze site.
Good luck allemaal!
Me 2, ook 31 maart. En lees ook steeds vaker mee. Dwz elk half uur verversen om te kijken of er nog nieuws isquote:Op woensdag 21 april 2010 19:15 schreef Daniellleke het volgende:Ik heb 31 maart alle papieren getekend, dus het is echt spannend zeg! Bleh!![]()
Ik lees dus maar af en toe (steeds vaker) mee met deze site.
26ste. Daar waren ze vandaag en gisteren mee bezig dus krijg morgen of overmorgen bericht!quote:Op woensdag 21 april 2010 20:22 schreef Daniellleke het volgende:
En welke datum ben jij?![]()
We zijn hier geen nummers... maar datums
Nou, ga dan nog met mn ouders kijken wat er mogelijk is maar denk idd dat ik dan alles af moet blazen. Zou wel klote zijn, zo'n vet huis!quote:Op woensdag 21 april 2010 20:11 schreef Daniellleke het volgende:
En hoe zit het als het niet door gaat bij jou? Moet je dan ook alles afblazen
Waarom maak je idd niet eerst je opleiding af.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:15 schreef Daniellleke het volgende:
Ja ik denk het wel. Mijn ouders zullen niet garant staan, plus dan moet ik dus die 113 euro extra gaan betalen en dat wil ik eigenlijk niet, omdat ik dan de lasten te hoog vindt. Maar goed, ik ga daar nog wel eens goed over nadenken. Over 5 jaar dan is mijn opleiding af en verdien ik ook weer meer, dus dan zou ik er niets om geven, maar nu is die 113 euro wel errug handig!
Neem aan dat je nu dus gewoon huurt, en omdat je zei dat je dan ook die 113 per maand niks kan schelen dus,quote:Op woensdag 21 april 2010 21:41 schreef Daniellleke het volgende:
Waarom wel als het zo toch ook zou kunnen gaan...?
Ik doe een deeltijd opleiding dus heb gewoon fulltime inkomsten. Alleen krijg dan HBO betaald. En over 2 jaar dan ben ik 28...
Dus...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |