abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 10:59:43 #1
236264 crew  capricia
pi_80256329
Vervolg op:
Koopsubsidie op?

Oude OP:
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 19:37 schreef Aaiphone het volgende:
Hoi mensen,

Wij zitten hier in spanning. Wij hebben een huis gekocht. Dit konden wij alleen doen met koopsubsidie. Wij kregen eerst te horen dat de koopsubsidie midden mei op zou zijn. Wij zouden dus veilig zijn.

Nu kregen we gisteren te horen dat dit waarschijnlijk verschoven is naar midden april. De verwerktijd van de aanvragen staat nu op 4 weken. Onze aanvraag is vandaag binnen gekomen bij de instantie.

Weet iemand of dit echt zo is van half april? En als dit echt zo is...hoe gaan ze dit dan aanpakken? Alles wat er tot midden april binnen is wordt nog meegenomen? Of gewoon wat er nog is aan geld wordt uitgekeerd en de rest kan stikken? Of loten?

Ik hoop dat iemand dit weet. Het voelt zo kut dat het het nog niet duidelijk is en dat we nu in spanning zitten. Onze eerste koopwoning. We hebben hem gekregen en nu gaat misschien de koopsubsidie niet door. Alles is verder rond. Klotenzooi!
Lapo:
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:57 schreef TR1984 het volgende:
Crap, net even gebeld.

Ze konden mijn aanvraag niet kunnen vinden maar ze hadden een achterstand op de postkamer, hoop niet dat ik in de problemen kom omdat iemand mijn poststuk onderop heeft gelegd :S
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 13 april 2010 @ 11:06:48 #2
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80256541
Tvp
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_80256567
Tja jammer dan als die op is. Ben van plan om over een jaar of 4 te kopen. Ik mag alleen maar hopen dat de huizen nu goedkoper worden, wat ik denk wel zal gebeuren. Zeker als de hypotheek rente wordt beperkt.
pi_80256993
Er is 1x een potje gemaakt.. en op = op?

fijn systeem..
  dinsdag 13 april 2010 @ 11:19:00 #5
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_80257031
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:18 schreef Robin__ het volgende:
Er is 1x een potje gemaakt.. en op = op?

fijn systeem..
Geld moet ergens vandaan komen wijsneus.
  dinsdag 13 april 2010 @ 11:21:51 #6
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_80257157
tvp
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_80258173
tvptje
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_80258516
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:48 schreef Chinless het volgende:
tvptje
Damn jij moet echt in serieuse spanning zitten of niet? Naar huis gaan met de wetenschap dat er een brief ligt die je leven kan maken of breken op dit moment We zullen voor je duimen!
pi_80259235
Is bij jullie jullie huidige hypotheekofferte ookg ebaseerd op de koopsubsidie? dus wanneer het niet dorogaat dat er een nieuwe offerte moet worden aangevraagd? Zitten daar ook extra kosten aan vast? Wat als alles neit door gaat meot ik de hypotheekadviseur dan nog steeds zijn dikke provisie betalen?

vragen...vragen...vragen...
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:20:48 #10
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_80259338
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:57 schreef Benijx het volgende:
Naar huis gaan met de wetenschap dat er een brief ligt die je leven kan maken of breken op dit moment
Kan het nog dramatischer? Het gaat maar om het kopen van een huis hoor...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:20:51 #11
87694 Robin__
letitredno
pi_80259339
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:19 schreef JuiceJuice het volgende:

[..]

Geld moet ergens vandaan komen wijsneus.
Wijsneus?

Ik vind dat een raar systeem.. je voert een subsidie in vanaf een bepaald moment, dan vind ik dat je hem ook weer per een bepaalde datum moet stopzetten ipv een of andere run op subsidie 'voor het op is' uit te lokken.

Vind het sowieso al een rare subsidie trouwens, zoals de meeste subsidies hardstikke krom zijn
pi_80260061
Heeft dit ook gevolgen voor iedereen die al koopsubsidie ontvangt?
pi_80260284
Hoi Mensen,

Ik volg dit forum (via google terecht gekomen) al een tijdje i.v.m de koopsubsidie. Vanmorgen (half 12) heb ik ook gebeld en ze vertelde inderdaad dat ze nu met 24 maart bezig zijn. Hun verwachting was dat ze donderdag of vrijdag 25 maart gaan behandelen. Ik vroeg of er een redelijke kans was dat 25 maart nog binnen het budget gaat passen (de datum van mijn binnengekomen aanvraag). Dit was een redelijk grote kans, ook voor 26 maart. Hij zij tegen mij dat in ieder geval de aanvragen die vanaf 29 maart binnen zijn gekomen terug gestuurd worden. Nog even in spanning afwachten dus. Succes allemaal!

Groeten, Chantal
pi_80260711
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:53 schreef chanvtw het volgende:
Hoi Mensen,

Ik volg dit forum (via google terecht gekomen) al een tijdje i.v.m de koopsubsidie. Vanmorgen (half 12) heb ik ook gebeld en ze vertelde inderdaad dat ze nu met 24 maart bezig zijn. Hun verwachting was dat ze donderdag of vrijdag 25 maart gaan behandelen. Ik vroeg of er een redelijke kans was dat 25 maart nog binnen het budget gaat passen (de datum van mijn binnengekomen aanvraag). Dit was een redelijk grote kans, ook voor 26 maart. Hij zij tegen mij dat in ieder geval de aanvragen die vanaf 29 maart binnen zijn gekomen terug gestuurd worden. Nog even in spanning afwachten dus. Succes allemaal!

Groeten, Chantal
Teurg gestuurd met het wordt nog behandeld of dat ze niets eens behandeld worden???
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:13:11 #15
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80260860
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:07 schreef Benijx het volgende:

[..]

Teurg gestuurd met het wordt nog behandeld of dat ze niets eens behandeld worden???
Als je het goed leest onbehandeld dus.
pi_80260883
Niet behandeld had hij er over. Nu ben ik er alleen niet zeker van of het vanaf 29 maart of na 29 maart was.. dat durf ik niet te zeggen.
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:17:35 #17
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_80261010
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:07 schreef StephanL het volgende:
Tja jammer dan als die op is. Ben van plan om over een jaar of 4 te kopen. Ik mag alleen maar hopen dat de huizen nu goedkoper worden, wat ik denk wel zal gebeuren. Zeker als de hypotheek rente wordt beperkt.

Dan mogen de huizenprijzen wel zakken, je hebt er niks aan als de betaalbaarheid van een woning afneemt.. in tegendeel.
pi_80261401
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:14 schreef chanvtw het volgende:
Niet behandeld had hij er over. Nu ben ik er alleen niet zeker van of het vanaf 29 maart of na 29 maart was.. dat durf ik niet te zeggen.
Dan ben ik de sjaak... Nou laat me hier in ieder geval niet meer gek maken. Ik wacht netjes af. je hoort elke dag wat anders, wordt je allemaal maar gekker van... Heb in ieder geval vandaag ook de starterslening aangevraagd. Zal wel weer posten als ik concreet nieuws heb.
pi_80261564
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:14 schreef chanvtw het volgende:
Ik ben ook via google op dit forum gekomen. Heb eerst meegelezen maar wil toch hierboven op reageren. Onze hypotheekadviseur heeft onze aanvraag voor koopsubsidie vrijdag 26 maart op de post gedaan. Dit zou dan betekenen dat de aanvraag maandag 29 maart binnen is gekomen.
Dus deze quote is dus wel belangrijk voor ons . Ik ga de medewerkers niet lastigvallen, Wij wacht af.
Spannend!
pi_80262294
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:57 schreef Benijx het volgende:

[..]

Damn jij moet echt in serieuse spanning zitten of niet? Naar huis gaan met de wetenschap dat er een brief ligt die je leven kan maken of breken op dit moment We zullen voor je duimen!
Ik zat inderdaad met spanningen...en ik heb post . Echter staat er niet in wat ik gehoopt had.

Het komt er op neer dat ze een toelichting missen op mijn werkgeversverklaring. Hierdoor is het niet mogelijk de aanvraag definitief goed te keuren.

Ik heb namelijk een basisloon een flexloon en een bonus. Basisloon is gewoon std. die flexloon kan ik gebruiken om zakelijke aankopen in bruto te betalen en de bonus is afhankelijk van mijn gewerkte uren per maand.
pi_80262568
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:49 schreef Chinless het volgende:

[..]

Ik zat inderdaad met spanningen...en ik heb post . Echter staat er niet in wat ik gehoopt had.

Het komt er op neer dat ze een toelichting missen op mijn werkgeversverklaring. Hierdoor is het niet mogelijk de aanvraag definitief goed te keuren.

Ik heb namelijk een basisloon een flexloon en een bonus. Basisloon is gewoon std. die flexloon kan ik gebruiken om zakelijke aankopen in bruto te betalen en de bonus is afhankelijk van mijn gewerkte uren per maand.
Kunnen ze dit nog recht zetten voor je bij je werk? Betekend dit nu dat je die wijziging nog wel maar aanleveren? Niet dat jouw budget naar iemand anders gaat? Dat zal heel rot zijn... succes man!
pi_80262794
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:56 schreef Benijx het volgende:

[..]

Kunnen ze dit nog recht zetten voor je bij je werk? Betekend dit nu dat je die wijziging nog wel maar aanleveren? Niet dat jouw budget naar iemand anders gaat? Dat zal heel rot zijn... succes man!
De hypotheker heeft gelijk een mail opgesteld met alsnog de toelichtingen. Op zich heel vreemd want die toelichting van de flex salaris zit bij mijn werkgeversverklaring. Alleen van die bonus zelf kon ik nog iets toevoegen.

Er vanuit gaande dat hij niet is afgekeurd en dus nog in behandeling, verwacht ik wel dat het budget gereserveerd is voor mij.
pi_80262898
Ja eigenlijk maak ik mezelf ook alleen maar gek met deze thread lezen maarja het probleem is dat tussen de tijd dat jij alles ingeleverd hebt en al het andere geregeld gaat worden zoveel tijd zit dat je toch gaat zitten lezen en vissen naar ervaringen van anderen
pi_80263592
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:17 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dan mogen de huizenprijzen wel zakken, je hebt er niks aan als de betaalbaarheid van een woning afneemt.. in tegendeel.
Hoezo zou de betaalbaarheid afnemen? omdat de hypotheekrenteaftrek weggaat of minder wordt? Dat wordt dan toch gecompenseerd door de lagere prijzen?
pi_80269345
grr ik wordt alleen maar gestresster door dit forum
  dinsdag 13 april 2010 @ 17:52:34 #26
298327 qeqa
groetjes
pi_80272459
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:53 schreef chanvtw het volgende:
Hoi Mensen,

Groeten, Chantal
Tot aan dit bericht had ik nog een sprankje hoop..maar nu is het zo goed als zeker dat ik het wel kan vergeten met mijn aanvraag van 2 april
keep your fingers crossed
pi_80273410
quote:
Er zijn meer aanvragen ontvangen dan met het beschikbare budget kan worden toegekend. Als u nu nog een aanvraag indient, wordt deze in beginsel afgewezen wegens overschrijding van het beschikbare budget.
Senternovem

Het definitieve einde...
pi_80273522
Woei, dat zou betekennen dat mijn aanvraag vandaag (of misschien nog morgen) behandeld gaat worden! Nu maar hopen dat er geen fouten in de documenten staan
pi_80273650
koopsubsidie. Nu wachten op de verkoop cijfers van april of mei van de huizen verkoop
pi_80273758
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:27 schreef StephanL het volgende:
koopsubsidie. Nu wachten op de verkoop cijfers van april of mei van de huizen verkoop
Idd. Het nieuws van de afgelopen week dat de woningmarkt weer aan zou trekken lijkt mij ook erg voorbarig geconcludeerd. Zeker ook gezien de angst bij potentiële kopers mbt de HRA.
pi_80274074
quote:
Er zijn meer aanvragen ontvangen dan met het beschikbare budget kan worden toegekend. Als u nu nog een aanvraag indient, wordt deze in beginsel afgewezen wegens overschrijding van het beschikbare budget.
Wow daar zijn ze vlot mee!

Toen ik mijn aanvrag (26/3) indiende waren er nog 1300 plekken over, ze willen de aanvragen van de 29e al terug gaan sturen en nu is het pas officieel zinloos... ik volg het niet echt meer maar ga morgen maar weer eens aan de telefoon hangen

p.s. misschien nog hoop voor mensen op de wat langere termijn
http://www.nu.nl/economie(...)ng-koopsubsidie.html

[ Bericht 17% gewijzigd door TR1984 op 13-04-2010 18:51:29 ]
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:02:04 #32
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80274826
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:40 schreef TR1984 het volgende:

[..]

Toen ik mijn aanvrag (26/3) indiende waren er nog 1300 plekken over, ze willen de aanvragen van de 29e al terug gaan sturen en nu is het pas officieel zinloos... ik volg het niet echt meer maar ga morgen maar weer eens aan de telefoon hangen
De 26ste komt waarschijnlijk nog wel aan de beurt
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:06:09 #33
298327 qeqa
groetjes
pi_80274969
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:40 schreef TR1984 het volgende:

[..]

p.s. misschien nog hoop voor mensen op de wat langere termijn
http://www.nu.nl/economie(...)ng-koopsubsidie.html
Het kabinet heeft al laten weten dat ze niet aan een verlenging beginnen, en dat dat eventueel een taak voor het volgende kabinet wordt, dus dat kan nog wel een tijdje duren
pi_80275308
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:02 schreef Aaiphone het volgende:

[..]

De 26ste komt waarschijnlijk nog wel aan de beurt
Heb er ook wel vertrouwen dat het goed komt, alleen waar ik niet vrolijk van werd is dat de telefoniste mij vertelde dat ze niks konden vinden. Dat ik nog niet in behandeling ben ok snap ik maar ze moeten me toch wel kunnen vertellen of de aanvraag binnen is gekomen.
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:18:38 #35
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80275429
Dat kunnen ze zien ja. Die van mij konden ze zien. Heb dan ook de dossiercode gekregen
pi_80276721
Vandaag gebeld:

Aanvragen van 2 april worden hoogswaarschijnlijk ook gewoon
nog in behandeling genomen! Allen kan het nog wel 2 weken duren voordat
die datum aan de beurt is!

dinsdag 13 april 2010 @ 19:53:47 #37
298327 qeqa
groetjes
pi_80276986
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:48 schreef bolni het volgende:
Vandaag gebeld:

Aanvragen van 2 april worden hoogswaarschijnlijk ook gewoon
nog in behandeling genomen! Allen kan het nog wel 2 weken duren voordat
die datum aan de beurt is!

oehhhhhhhhh dat zou mijn dag weer goed maken

heb jij hem ook 2 april ingediend?
pi_80277237
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:53 schreef qeqa het volgende:

[..]

oehhhhhhhhh dat zou mijn dag weer goed maken

heb jij hem ook 2 april ingediend?

Het is nog even afwachten dus!!
Maar ik hoop het wel! ik heb hem idd ook 2 april ingediend!
maar ik lees allemaal verschillende verhalen op dit Forum!:S
Vandaar ik besloot om zelf maar even te bellen! en daar ben ik
een stuk gelukkiger van geworden!
  dinsdag 13 april 2010 @ 20:17:32 #39
298327 qeqa
groetjes
pi_80278105
ik heb vorige week gebeld en toen zeiden ze dat ze er geen uitspraak over doen dus ze zijn idd heel tegenstrijdig..
pi_80281091
Ja ik snap het nu ook niet meer, mij gaf hij zowat condeleances toen ik met mijn 31 maart aan kwam. Pfff als je gelijk hebt wil ik je wel persoonlijk een bos bloemen komen brengen.
pi_80288236
Ik volg dit forum nu ook een paar dagen, niet voor mezelf maar voor een vriend van mij die ook in spanning zit te wachten. Je wordt er niet echt vrolijk van: het ene moment denk je dat hij nog een kansje heeft en het andere moment zit hij diep in de put.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar je hebt het huis gekocht, je kan het alleen maar kopen MET koopsubsidie, zonder koopsubsidie krijg je geen hypotheek ervoor. Onderhand is de taxateur uiteraard al geweest want alles loopt natuurlijk wel gewoon door.
Krijgt hij nou geen koopsubsidie omdat de pot leeg is, dan moet hij wel de taxateur a ongeveer 450 euro betalen, en natuurlijk alle andere dingen die je moet regelen als je een huis koopt.

Dus vermoedelijk gaan er heel veel mensen die een aanvraag hebben ingediend voor een paar honderd euro het schip in. En uit de tekst van SenterNovem begrijp ik dat het geld nu echt heel snel op is, en hij heeft de dagtekening van 31 maart. Hij heeft wel een dossiercode gelukkig, dus dat scheelt dan in elk geval weer iets,

Groetjes Es
pi_80288611
OW man, ik heb geen dagtekening, dossiercode niks ontvangen en toen ik belde konden ze ook al niets vinden...'zal wel op de postkamer liggen' zei ze maar het lijkt me sterk dat ie daar 2 weken ligt.

Begin een beetje bang te worden dat er met de post iets niet helemaal lekker is gegaan, zal je zien precies nu argggg
pi_80288867
PFff, hier ga ik echt wakker van liggen. Mijn aanvraag is elektronisch op 1 april ingediend - het wordt één grote grap zo.
Alles ging eerst super snel. Ik zit thuis met een gebroken been, maar zodra ik hoorde dat de subsidie op zou raken, ben ik als de sodemieter huizen gaan kijken (een gebroken been de trap op...) Op maandag keus gemaakt, op dinsdag geboden, op woensdag offerte aangevraagd, op donderdag offerte getekend en gelijk koopsubsidie aangevraagd. En nu zit ik al twee weken duimen te draaien. Heb zelf gebeld vorige week, maar ze konden toen echt niets zeggen...
pi_80289227
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:45 schreef _The_General_ het volgende:
Heeft dit ook gevolgen voor iedereen die al koopsubsidie ontvangt?
Nee. Bij het toekennen van subsidie wordt er gekeken naar het bedrag wat je maximaal toegewezen kan worden. De som van al deze maxima mogen niet boven een bepaalde grens komen. Om te voorkomen dat het ooit boven deze grens kan komen, zullen ze geen nieuwe aanvragen meer accepteren. Voor alle reeds toegewezen gevallen (mensen die een beschikking hebben ontvangen) heeft dit dus geen gevolgen. De term dat de pot leeg is, is hierin verwarrend, maar heeft dus alleen betrekking op het accepteren van nieuwe gevallen.

Door allerlei omstandigheden kan het voorkomen dat het maximumbedrag niet wordt betaald (bijvoorbeeld omdat je verhuist, of door een inkomenstoets na 5 jaar). Het verschil tussen de maximumsubsidie en het daadwerkelijke uitbetaalde bedrag wordt vrijval genoemd. Over het algemeen neemt de minister een besluit wat met deze "meevaller" gebeurt. De keuze kan zijn dit opnieuw in de regeling te stoppen (omdat het beoogde effect nog onvoldoende bereikt is), of om het geld op een andere manier te besteden.

Daarnaast moet je onderscheid maken tussen het bedrag wat wordt toegewezen (=beschikt) en het bedrag dat wordt vastgesteld. Tot de daadwerkelijke vaststelling ontvang je alleen voorschotbetalingen. Hiermee is de overheid in staat eventueel achteraf onterecht uitbetaalde gelden terug te vorderen.
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:20 schreef Robin__ het volgende:
Ik vind dat een raar systeem.. je voert een subsidie in vanaf een bepaald moment, dan vind ik dat je hem ook weer per een bepaalde datum moet stopzetten ipv een of andere run op subsidie 'voor het op is' uit te lokken.

Vind het sowieso al een rare subsidie trouwens, zoals de meeste subsidies hardstikke krom zijn
Met de aard van de subsidie ben ik het ook niet eens. Wel vind ik het systeem waarin je zegt maximaal een X bedrag uit te willen geven begrijpelijk. Er is gezegd we willen een aantal beginnende of terugkomers op de koopmarkt ondersteunen, maar we willen vooraf weten wat ons dat kost. Dat wil je weten omdat je ook andere dingen wilt realiseren. Om te voorkomen dat het je meer gaat kosten dan je begroot hebt, stel je een maximum in.
pi_80289279
Het is ook te gek voor worden eigenlijk.. Kan me voorstellen dat als er niet veel budget is dat ze dan minstens even een berekening kunnen maken van tot waarneer er positief gereageerd wordt als er een maximale aanvraag wordt gedaan. Dan is er nog iets van houvast.

Alle meevallers die overblijven kunnen dan nog verdeeld worden over mensen die er net buiten vallen.
  dinsdag 13 april 2010 @ 23:50:18 #46
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80289366
tvp voor de uitslag
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 13 april 2010 @ 23:55:36 #47
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_80289538
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:50 schreef Maanvis het volgende:
tvp voor de uitslag
pi_80289617
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:48 schreef fvo het volgende:
Het is ook te gek voor worden eigenlijk.. Kan me voorstellen dat als er niet veel budget is dat ze dan minstens even een berekening kunnen maken van tot waarneer er positief gereageerd wordt als er een maximale aanvraag wordt gedaan. Dan is er nog iets van houvast.

Alle meevallers die overblijven kunnen dan nog verdeeld worden over mensen die er net buiten vallen.
De berekening is moeilijk te maken. Ze weten precies wat aangevraagd is, maar omdat ze niet weten of al deze aanvragen goedgekeurd gaan worden, kunnen ze moeilijk aangeven welke aanvragen wel of niet een kans maken.

De reden waarom ze terughoudend zijn in de communicatie is rechtzaken die in het verleden zijn gevoerd. Het is mogelijk dat de burger rechten verkrijgt uit verwachtingen die worden uitgesproken. Dus wanneer ze zeggen nou normaal keuren we 10% af. Met alles wat is aangevraagd kunnen we met deze aanname kunnen we positief beschikken tot 1 april, maar door toeval wordt slechts 5% afgekeurd. Dan zou iemand die op 1 april heeft ingediend een rechtzaak kunnen winnen dat (ondanks dat er geen budget is) hij heeft gehandeld in de verwachting subsidie te krijgen. Misschien klinkt het wat cryptisch maar het komt er op neer dat ze terughoudend zijn om geen gedoe achteraf te krijgen.
pi_80289619
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:24 schreef wildcardxxl het volgende:
Ja ik snap het nu ook niet meer, mij gaf hij zowat condeleances toen ik met mijn 31 maart aan kwam. Pfff als je gelijk hebt wil ik je wel persoonlijk een bos bloemen komen brengen.
Ik leg er ook geld bij! Ze zijn nu bij 24 maart? Dus we moeten nog 5 werkdagen ofzo??

Pff te spannend, valt zo'n last van me af als ik het toch krijg!!
pi_80289704
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:57 schreef snabbi het volgende:

[..]

De berekening is moeilijk te maken. Ze weten precies wat aangevraagd is, maar omdat ze niet weten of al deze aanvragen goedgekeurd gaan worden, kunnen ze moeilijk aangeven welke aanvragen wel of niet een kans maken.

De reden waarom ze terughoudend zijn in de communicatie is rechtzaken die in het verleden zijn gevoerd. Het is mogelijk dat de burger rechten verkrijgt uit verwachtingen die worden uitgesproken. Dus wanneer ze zeggen nou normaal keuren we 10% af. Met alles wat is aangevraagd kunnen we in met deze aanname kunnen we positief beschikken tot 1 april, maar door toeval wordt slechts 5% afgekeurd. Dan zou iemand die op 1 april heeft ingediend een rechtzaak kunnen winnen dat (ondanks dat er geen budget is) hij heeft gehandeld in de verwachting subsidie te krijgen. Misschien klinkt het wat cryptisch maar het komt er op neer dat ze terughoudend zijn om geen gedoe achteraf te krijgen.
Vind ik het alsnog verwarrend toen ik mijn aanvraag indiende was er nog ruimte voor 1290 aanvragen... dus moet voor mij ook voldoende aanleiding zijn om er vanuit te gaan dat ik er nog tussen zit... Zelfs met de melding dat er gemiddeld 170 aanvragen per dag gedaan werden...
pi_80289772
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:59 schreef Benijx het volgende:

[..]

Vind ik het alsnog verwarrend toen ik mijn aanvraag indiende was er nog ruimte voor 1290 aanvragen... dus moet voor mij ook voldoende aanleiding zijn om er vanuit te gaan dat ik er nog tussen zit... Zelfs met de melding dat er gemiddeld 170 aanvragen per dag gedaan werden...
In feite wordt daarmee niets gezegd over hoeveel aanvragen er nog voor je zitten. Dit zijn eigenlijk alleen maar feiten.
Wat ik bedoel is, het geeft informatie over of er een kans is dat er budget is en informatie over de verwachting wanneer je duidelijkheid krijgt. Er wordt niet gesteld dat wanneer je op die datum indient en aan de voorwaarden voldoet, dat je dan subsidie krijgt.

[ Bericht 16% gewijzigd door snabbi op 14-04-2010 00:07:19 ]
pi_80289897
quote:
Op woensdag 14 april 2010 00:01 schreef snabbi het volgende:

[..]

In feite wordt daarmee niets gezegd over hoeveel aanvragen er nog voor je zitten. Dit zijn eigenlijk alleen maar feiten.
Ze zijn goed in het vaag houden van de berichtgeving Tijd zal het ons leren...

Hebt u al een aanvraag ingediend?
Reeds ontvangen aanvragen worden op volgorde van ontvangst behandeld. Nog niet alle ontvangen aanvragen zijn beoordeeld, waardoor wij op dit moment niet kunnen zeggen op welk moment het beschikbare budget wordt overschreden. Dit wordt binnenkort duidelijk en zal ook op deze website vermeld worden. Zolang het budget nog niet is overschreden, wordt op elke aanvraag, indien aan de voorwaarden van de Wet bevordering eigenwoningbezit is voldaan, positief beschikt. U ontvangt binnenkort een beschikking op uw aanvraag. Als blijkt dat uw aanvraag is ontvangen na overschrijding van het budget, ontvangt u een schriftelijke afwijzing.

we moeten dus dagelijks op de website kijken van senternovum en hopen dat je ervoor een brief krijgt...
pi_80289925
Ik zeg zaak aanspannen tegen senternovem

Van alle honderden aanvragen die worden afgewezen zullen er dus ook nog eens honderden andere mensen zijn die ook alvast stappen ondernemen omdat zij denken hun huis te gaan verkopen.

Die zijn pas veel geld kwijt en hebben veel koppijn, huis blijft nog langer te koop staan omdat er geen subsidie meer is. Hypotheekrente aftrek zorgt voor terughoudendheid. Best naar eigenlijk
pi_80290056
quote:
Op woensdag 14 april 2010 00:05 schreef Benijx het volgende:

[..]

Ze zijn goed in het vaag houden van de berichtgeving Tijd zal het ons leren...

[..]

we moeten dus dagelijks op de website kijken van senternovum en hopen dat je ervoor een brief krijgt...
Tja ik vermoed dat ze dit ook doen om te voorkomen dat iedereen in het kader van Wet Openbaarheid van bestuur informatieverzoeken gaat indienen.
pi_80290113
quote:
Op woensdag 14 april 2010 00:06 schreef fvo het volgende:
Ik zeg zaak aanspannen tegen senternovem

Van alle honderden aanvragen die worden afgewezen zullen er dus ook nog eens honderden andere mensen zijn die ook alvast stappen ondernemen omdat zij denken hun huis te gaan verkopen.

Die zijn pas veel geld kwijt en hebben veel koppijn, huis blijft nog langer te koop staan omdat er geen subsidie meer is. Hypotheekrente aftrek zorgt voor terughoudendheid. Best naar eigenlijk
Ik begrijp je stelling niet helemaal. De verkoper leeft in een bepaalde periode in onzekerheid of de koper zijn financiering rond kan krijgen. Als je deze onzekerheid niet wilt, dan moet je geen overeenkomst sluiten "onder voorbehoud van financiering".
pi_80290146
Zijn hier ook mensen die het huis wel zonder koopsubsidie kunnen kopen maar de koopsubsidie nodig hadden voor een verbouwing die op zich niet direct nodig is?
pi_80292557
Hmm spannend!

Ik verwacht vandaag per post bericht. Blijf de hele dag thuis (toeval hoor). Maar het blijft spannend. Vannacht gedroomd dat de aanvraag is afgewezen. Nou ik blijf hopen en duimen!
Voor iedereen natuurlijk. Als ik bericht heb horen jullie het. Ik verwacht het vandaag maar voor hetzelfde geld is dat ook morgen of vrijdag pas (zou balen zijn).

Groetjes
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
pi_80293878
quote:
Op woensdag 14 april 2010 00:14 schreef MaGNeT het volgende:
Zijn hier ook mensen die het huis wel zonder koopsubsidie kunnen kopen maar de koopsubsidie nodig hadden voor een verbouwing die op zich niet direct nodig is?
Ik niet. Ik krijg hooguit 6100 euro aan bouwrente mee gefinancierd.
quote:
Op woensdag 14 april 2010 07:25 schreef BellO_83 het volgende:
Hmm spannend!

Ik verwacht vandaag per post bericht. Blijf de hele dag thuis (toeval hoor). Maar het blijft spannend. Vannacht gedroomd dat de aanvraag is afgewezen. Nou ik blijf hopen en duimen!
Voor iedereen natuurlijk. Als ik bericht heb horen jullie het. Ik verwacht het vandaag maar voor hetzelfde geld is dat ook morgen of vrijdag pas (zou balen zijn).

Groetjes

Om te beginnen, groetjes terug.
Verder succes. Ik ben benieuwd.
pi_80294574
Nou kijk of ik het echt nodig ben, dat denk ik niet maar het probleem van mij is dat als ik geen koopsubsidie krijg ik het huis moet kopen met een garantstelling van mijn ouders, dat houdt in da tik geen NHG krijg en mijn rentepercentage dan ook veel hoger ligt. Dat houdt in dat het dus ongeveer 150 euro per maand meer gaat koste voor mij.
pi_80294703
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:40 schreef wildcardxxl het volgende:
Nou kijk of ik het echt nodig ben, dat denk ik niet maar het probleem van mij is dat als ik geen koopsubsidie krijg ik het huis moet kopen met een garantstelling van mijn ouders, dat houdt in da tik geen NHG krijg en mijn rentepercentage dan ook veel hoger ligt. Dat houdt in dat het dus ongeveer 150 euro per maand meer gaat koste voor mij.
Is ook optie voor mij, maar mag je dan geen gebruik maken van NHG.. Je ouders staan dan toch garant voor het laatste deel... zoals koopsubsidie dat doet...? Wat voor rente heb je nu kunnen bedingen??
pi_80295083
Ik zit momenteel op 4,7% bij Florius, jij? maar heb het gevoel dat ik nog niet het het maximale er uit heb gehaald. Nee jouw ouders worden mededibteur en kunnen dan volledig aansprakelijk voor het gehele bedrag gesteld worden.

In mijn geval heb ik een vriendin met ongeveer 700 euro over per maand (dus vaste lasten er al af) en zijn we al 5 jaar samen maar omdat ik het huis absoluut alleen op mijn naam wil hebben kunnen we haar inkomen niet meenemen.

Mijn ouders hebben 170k overwaarde in hun huidige huis en een behoorlijk bedrag in hun spaarhypotheek en mijn hypotheek zelf is maar 165k dus dat is makkelijk te doen. Maar je ouders moeten dus wel of overwaarde hebben of een behoorlijke spaarhypotheek hebben om het voor elkaar te krijgen. Bij mij hebbenz e gewoon gezegd we hebben er volledig vertrouwen in dat het wel gaat lukken maar mocht jij en je vriendin uit elkaar gaan dan kijken we of je het zelf kan blijven betalen en zo niet dan betalen wij jouw hypotheek maar moet je hem wel te koop zetten, perfecte deal dacht ik toch.
pi_80295488
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:00 schreef wildcardxxl het volgende:
Ik zit momenteel op 4,7% bij Florius, jij? maar heb het gevoel dat ik nog niet het het maximale er uit heb gehaald. Nee jouw ouders worden mededibteur en kunnen dan volledig aansprakelijk voor het gehele bedrag gesteld worden.

In mijn geval heb ik een vriendin met ongeveer 700 euro over per maand (dus vaste lasten er al af) en zijn we al 5 jaar samen maar omdat ik het huis absoluut alleen op mijn naam wil hebben kunnen we haar inkomen niet meenemen.

Mijn ouders hebben 170k overwaarde in hun huidige huis en een behoorlijk bedrag in hun spaarhypotheek en mijn hypotheek zelf is maar 165k dus dat is makkelijk te doen. Maar je ouders moeten dus wel of overwaarde hebben of een behoorlijke spaarhypotheek hebben om het voor elkaar te krijgen. Bij mij hebbenz e gewoon gezegd we hebben er volledig vertrouwen in dat het wel gaat lukken maar mocht jij en je vriendin uit elkaar gaan dan kijken we of je het zelf kan blijven betalen en zo niet dan betalen wij jouw hypotheek maar moet je hem wel te koop zetten, perfecte deal dacht ik toch.
Dan zit je goed! In principe heeft mijn moeder ook die situatie met overwaarde + eigen geld.. Maar ik ben bang dat het hun zal tegenhouden als ze willen verhuizen bijvoorbeeld.. Maar na 3 jaar zal me vriendin bij me komen wonnen (positief denken he ) kan je die garanstelling dan niet kwijtschelden door een deel van mijn vriendins salaris mee te nemen in de hypotheek...? Ik heb ook 4.7 bij de ING met een hypotheek van ¤165.000 en spaarrente is 4.6 %. Je hebt toch niet hetzelfde huis gekocht he?
pi_80295517
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:00 schreef wildcardxxl het volgende:

Dat is voor jou inderdaad beter. Als ik het niet toegewezen krijg moet ik 25k ergens anders vandaan halen. (wat dan uitkomt op lenen boven mijn budget) Ik moet perse een hypotheek met NHG hebben. Dit i.v.m. 20% koopgarant waar ik van geniet. Verder heb ik geen ouders die voor mij garant kunnen staan.
pi_80296651
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:14 schreef Benijx het volgende:

[..]

Dan zit je goed! In principe heeft mijn moeder ook die situatie met overwaarde + eigen geld.. Maar ik ben bang dat het hun zal tegenhouden als ze willen verhuizen bijvoorbeeld.. Maar na 3 jaar zal me vriendin bij me komen wonnen (positief denken he ) kan je die garanstelling dan niet kwijtschelden door een deel van mijn vriendins salaris mee te nemen in de hypotheek...? Ik heb ook 4.7 bij de ING met een hypotheek van ¤165.000 en spaarrente is 4.6 %. Je hebt toch niet hetzelfde huis gekocht he?
We komen denk ik bijna op hetzelfde dan: mijn huis heb ik van de woningbouwstichting gekocht voor 145k, totale hypotheekbedrag word 162,500, dan hou ik nog 3k over voor wat spulletjes in huis;)

ING heeft wel akelige clausules in hun offertes staan heb je daar wel naar gekeken? Ik heb 40%aflossingsvrij met 4,7% en 60% banksparen met 4,7% rente...

Ja dat met die garantstelling kun je oplossen door je vriendin zijn inkomen mee te nemen maar dan staat het ook op haar naam dus dan is het huis van jullie allebij:P Als ik jouw ractie zo lees zit je daar niet op te wachten:P

Ik weet niet of jouw huis in Hardenberg staat:P
pi_80297778
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:54 schreef wildcardxxl het volgende:

[..]

We komen denk ik bijna op hetzelfde dan: mijn huis heb ik van de woningbouwstichting gekocht voor 145k, totale hypotheekbedrag word 162,500, dan hou ik nog 3k over voor wat spulletjes in huis;)

ING heeft wel akelige clausules in hun offertes staan heb je daar wel naar gekeken? Ik heb 40%aflossingsvrij met 4,7% en 60% banksparen met 4,7% rente...

Ja dat met die garantstelling kun je oplossen door je vriendin zijn inkomen mee te nemen maar dan staat het ook op haar naam dus dan is het huis van jullie allebij:P Als ik jouw ractie zo lees zit je daar niet op te wachten:P

Ik weet niet of jouw huis in Hardenberg staat:P
ik heb een hypotheek van 180.000. Dus toch iets hoger. 80.000 is aflossingsvrij waar 4,7 op zit. op het aflosbare deel volgens mij 4.6 (banksparen) ik los in 30 jaar tijd 100.000 af in principe..

Over me vriendin bedoel ik dat ik me hypotheek dan na 3 jaar wil wijzigen.. Ze heeft nu geen inkomen maar over 3 jaar wel... dan is die garanstelling niet meer nodig... zou ik dan me moeder uit de hypotheek kunnen halen, als je het weet
pi_80298215
Ehmm de oplossing is in dat geval dan trouwen denk ik:P, neem aan dat dan het probleem is opgelost. Of eventueel hypotheek oversluiten maar dat is bij de ING van jou niet mogelijk want dan krijg je een dikke boete:S
pi_80298705
Vanmorgen weer even gebeld voor die vriend van me, ze zijn nog steeds bezig met het verwerken van 23 maart omdat ze ontzettend veel aanvragen hebben ontvangen. Er is helemaal niks zeker, zelfs 25 en 26 maart zijn niet zeker dus laat staan 31 maart.
Wel lees ik hier dat er toch ook wel aardig wat mensen zijn die het dus ook zonder koopsubsidie af zouden kunnen, dat vind ik persoonlijk wel een beetje jammer voor de mensen die het echt nodig hebben en die zonder koopsubsidie dus gewoon echt niks kunnen kopen behalve misscjien een garagebox......

Eigenlijk zouden ze moeten zeggen: een ieder die minder dan 40 euro per maand zou krijgen dat ze die geen koopsubsidie zouden moeten geven....
Gelukkig heb ik zelf al een huis, maar ik gun het die vriend van mij van harte, hij slaapt nog maar nauwelijks door alle stress die het wachten met zich meebrengt.

Groetjes Es

PS er zit een hele kleine marge van 3000 euro in voor het verbouwen van de badkamer, rest is hypotheek.
pi_80299173
Beetje kortzichtig:

Ik ben het wel echt nodig wil ik het zelf kunnen financieren. Als ik het krijg krijg ik ook 105 euro per maand, dat ik het anders alsnog kan doen dat klopt maar dan blijf ik toch nog aan het lijntje van vader en moeder en ik neem aan dat dat niet de definitie van uit huis gaan is.

Als je het niet nodig bent kun je het ook niet aanvragen of word het afgewezen.

Ik lig er ook wakker van, denk je dat ik zin heb om bij mijn ouders en vriendin aan te gaan kloppen?
pi_80299398
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:49 schreef Escamp het volgende:
Vanmorgen weer even gebeld voor die vriend van me, ze zijn nog steeds bezig met het verwerken van 23 maart omdat ze ontzettend veel aanvragen hebben ontvangen. Er is helemaal niks zeker, zelfs 25 en 26 maart zijn niet zeker dus laat staan 31 maart.
Wel lees ik hier dat er toch ook wel aardig wat mensen zijn die het dus ook zonder koopsubsidie af zouden kunnen, dat vind ik persoonlijk wel een beetje jammer voor de mensen die het echt nodig hebben en die zonder koopsubsidie dus gewoon echt niks kunnen kopen behalve misscjien een garagebox......

Eigenlijk zouden ze moeten zeggen: een ieder die minder dan 40 euro per maand zou krijgen dat ze die geen koopsubsidie zouden moeten geven....
Gelukkig heb ik zelf al een huis, maar ik gun het die vriend van mij van harte, hij slaapt nog maar nauwelijks door alle stress die het wachten met zich meebrengt.

Groetjes Es

PS er zit een hele kleine marge van 3000 euro in voor het verbouwen van de badkamer, rest is hypotheek.
Tsja ik heb het ook niet echt nodig als het goed is, maar ik betaal meer dan genoeg belasting dus alles wat ik van de overheid kan pakken, pak ik dan ook
pi_80300479
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:07 schreef fvo het volgende:

[..]

Tsja ik heb het ook niet echt nodig als het goed is, maar ik betaal meer dan genoeg belasting dus alles wat ik van de overheid kan pakken, pak ik dan ook
Ze waren toch al bij 24 Maart? Nu hoor ik weer 23 Maart.. Chinless van wanneer was jouw aanvraag??

Thanks!
  woensdag 14 april 2010 @ 12:47:22 #71
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80300800
Ze waren gisteren met de 24ste bezig dus 23ste is onzin
pi_80300851
Ik vraag me af hoeveel die koopsubsidie je nu echt oplevert.

Je kan door de koopsubsidie meer lenen, duurder huis kopen en dus meer overdrachtsbelasting betalen.
Iets zegt me dat het voor een groot deel een sigaar uit eigen doos is.
pi_80300957
huh? Ik dacht ook te horen dat ze al bij 24 maart waren. Jeetje wat een tegenstrijdige berichten worden er iedere keer weergegeven, ik word er echt een beetje radeloos van.

HOOOP dat het voor iedereen goedkomt. Heb overigens nog geen bericht in de bus ontvangen!
  woensdag 14 april 2010 @ 12:59:23 #74
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80301200
Ik heb gisteren gebeld en nog iemand en tegen ons beide hadden ze het over de 24ste. Lijkt mij raar dat ze vandaag met de 23ste bezig zijn.
pi_80301239
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:48 schreef MaGNeT het volgende:
Ik vraag me af hoeveel die koopsubsidie je nu echt oplevert.

Je kan door de koopsubsidie meer lenen, duurder huis kopen en dus meer overdrachtsbelasting betalen.
Iets zegt me dat het voor een groot deel een sigaar uit eigen doos is.
Mwa bij nieuwbouw is dat anders dan bestaande bouw.
Wat je "extra" leent krijg je netto in 30 jaar uitbetaald. Eerste 3x wordt een toets per 5 jaar gedaan, na 15 jaar krijg je van 15 - 30 jaar ineens uitbetaald. Die overdrachtsbelasting weegt dus niet af tegen het "uiterste" van de subsidie. Daarbij is het hooguit de bedoeling starters te helpen.

Ik vraag me dus wel af hoe ze een aanvraag budgetteren. Rekenen ze mijn aanvraag a 25.000 van hun budget of gewoon 6000 euro, omdat vermoedelijk dat het eerste 5 jaar alleen verbruikt wordt. (waar blijft die overige 19K dan?)
pi_80306265
Niemand een idee waar ze nu zijn? Chinless wanneer was jouw aanvraag binnengekomen?
pi_80306702
De hypotheker belde net (10 min geleden), die verwacht dat ze eind volgende week op 30 maart zullen zijn. Dat had SenterNovem gemeld

Had problemen met werkgeversverklaring maar het schijnt dat ik de aanvraag nog wel kan afronden door het later toe te sturen. Dus blijf nog even afwachten!
pi_80307158
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:23 schreef fvo het volgende:
De hypotheker belde net (10 min geleden), die verwacht dat ze eind volgende week op 30 maart zullen zijn. Dat had SenterNovem gemeld

Had problemen met werkgeversverklaring maar het schijnt dat ik de aanvraag nog wel kan afronden door het later toe te sturen. Dus blijf nog even afwachten!
Dat klopt aardig met wat mijn adviseur melde. Die zei begin van deze week ongeveer 2 weken (dagtekening 31 maart)

Ik zat nog even te kijken de website van SenterNovum en daar stond per 19 maart dat er nog budget was voor 1750 aanvragen. van 22 maart tot en met 31 maar zijn 8 werkdagen... Dus gem. 200 aanvragen zal het op 1600 aanmeldingen zitten... in principe wordt 31 maart echt kantje boord......Duimen!!!
pi_80307222
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:13 schreef Benijx het volgende:
Niemand een idee waar ze nu zijn? Chinless wanneer was jouw aanvraag binnengekomen?
23 maart ontvangen bij senternovem. Ik heb gisteren een brief ontvangen met dagtekening van 12 april.
echter was er iets niet helemaal duidelijk. Die toelichting is gisteren nog gelijk toe gemaild.
pi_80307322
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:36 schreef Chinless het volgende:

[..]

23 maart ontvangen bij senternovem. Ik heb gisteren een brief ontvangen met dagtekening van 12 april.
echter was er iets niet helemaal duidelijk. Die toelichting is gisteren nog gelijk toe gemaild.
Dan klopt het bericht van die andere gebruiker ook niet... Inmiddels 14 april zijn ze echt wel bij 24 of wellicht al bij 25 maart...Vind het wel schandalig lang duren hoor... Voor mij wss een maand ofzo :s
pi_80308048
Vandaag nog geprobeerd te bellen of ze mijn aanvraag al gevonden hadden, alleen waren ze van 9 tot 12 niet bereikbaar en ging stipt om 12 uur de lijn weer dicht. Lekker bezig!
pi_80308308
Heeft het nog zin om te reageren op een verzoek om aanvullende informatie?
Ja. Als u een brief ontvangt of hebt ontvangen met een verzoek om uw aanvraag aan te vullen, dan hebt u hier tot twee weken na dagtekening van de brief de tijd voor. Indien aan de overige voorwaarden van de Wet bevordering eigenwoningbezit is voldaan, wordt op uw aanvraag positief beschikt.

Dus dat is in elk geval positief voor mensen die iets nog niet helemaal goed hebben ingevuld.

Misschien een HELE domme vraag, maar als je gewoon aan die eisen voldoet (leeftijd, hypotheek budget, huis binnen een bepaald budget gekocht) hoe kunnen ze je aanvraag dan nog afwijzen? Ik bedoel, je weet toch wanneer je wel en niet in aanmerking komt en mij lijkt dat als je niet in aanmerking komt ook geen subsidie aanvraagt? Of zijn de eisen per gemeente verschillend ofzo?

xx
pi_80308366
Op de overheid gaan vertrouwen bij de aanschaf van een huis.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_80308529
Koopt iedereen hier in z'n eentje een huis ofzo?
pi_80309038
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:20 schreef Escamp het volgende:
Krijgt hij nou geen koopsubsidie omdat de pot leeg is, dan moet hij wel de taxateur a ongeveer 450 euro betalen, en natuurlijk alle andere dingen die je moet regelen als je een huis koopt.
Ik heb nog niks in werking gezet, behalve het aanvragen van de hypotheek, en het tekenen van het voorlopig koopcontract... (voorbehoud van financiering en taxatie) Dus mocht het niet doorgaan heb ik alsnog geen kosten gemaakt.

Verder heb ik nog geen bericht van mijn aanvraag, die op 24 maart verstuurd is.
pi_80309203
Hoi,

Wat betreft die 23 maart: de meneer die ik vanmorgen aan de lijn had vertelde letterlijk: normaliter behandelen ze alle aanvragen die op 1 dag binnen zijn gekomen ook op 1 dag, dit omdat het er nooit zo veel waren. Maar........nu worden ze overstroomd met aanvragen en kunnen ze dus alles wat bijvoorbeeld op 23 maart is binnengekomen niet op 1 dag verwerken maar hebben ze daar dus meer dagen voor nodig.
Dus die 23 maart heb ik niet uit mijn broekzak gehaald maar letterlijk zo vernomen, ik ben er ook niet blij mij, want die vriend van mij heeft ook 31 maart als datum.

En ik geloof inderdaad wel dat iedereen alleen een huis koopt, want als je met zijn tweeen koopt en je hebt allebei een baan, zal je waarschijnlijk minder snel in aanmerking komen omdat je meer inkomen hebt, of ze kopen duurdere huizen.

En : ik bedoel dus niet dat je niet los moet komen van je ouders, absoluut niet, maar ik heb al zoveel verhalen gelezen van.....ik heb het niet echt nodig, bijvoorbeeld van mensen die 20 per maand krijgen. Die zijn er dan mede "verantwoordelijk " voor als bijvoorbeeld bij jou het budget dan net op is, dan baal je toch als je die argumenten leest? Ik wel tenminste. Voor jou geldt het dus duidelijk wel dat je het echt nodig hebt.
Laten we in elk geval allemaal maar duimen dat we het zullen krijgen, en dat de regering het potje bijvult zodat alle aanvragen die er NU liggen gehonoreerd zullen worden en dat ze bijvoorbeeld vanaf 10 april niet meer uitkeren want toen was toch al wel heel duidelijk dat de pot leeg gaat en dat je niet meer in hoefde te sturen.

Groetjes Es
pi_80310008
Er is alleen nu geen regering die gaat beslissen of het potje bijgevuld gaat worden.. Dat zal dan pas na de verkiezingen een keer besproken worden, dan zullen de meeste van ons al wel met ontbindende factoren te maken hebben gehad
pi_80310345
ik geloof ook niet dat het de bedoeling is dat je gebruik maakt van koopsubsidie en dat je er dan samen in gaat wonen als je maar 1 inkomen opgeeft, daar zal steeksproefsgewijs ook op gecontroleerd worden.
pi_80310472
joepie!!!!!!! ik heb bericht gekregen dat ik er door ben. Wat een opluchting zeg. Kan ik verder gaan met me leven. En toch lekker elke maand 107 euries van de staat. Ik heb mijn spulletjes bij Senternovum digitaal aangeleverd de 31e maart dus JOEPPPPPPIEEEEE ik ben er door..........

En sucses - sterkte iedereen.
pi_80310776
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:54 schreef flapmeister het volgende:
joepie!!!!!!! ik heb bericht gekregen dat ik er door ben. Wat een opluchting zeg. Kan ik verder gaan met me leven. En toch lekker elke maand 107 euries van de staat. Ik heb mijn spulletjes bij Senternovum digitaal aangeleverd de 31e maart dus JOEPPPPPPIEEEEE ik ben er door..........

als 1e gefeliciteerd...

Maar 31 maart??
  woensdag 14 april 2010 @ 17:05:55 #91
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80310911
quote:

31 maart? Kan ik mij niets bij voorstellen! Want dan hadden er hier meer bericht moeten hebben Ze waren gisteren met de 24ste bezig!

Dus of je vergist je of je bent aan het trollen!

6 minuten voor het reageren geregistreerd. Dit is denk ik geouwehoer!
pi_80311066
quote:

Gefeliciteerd! Echt super tof, als het zo is, dan heb ik nog n goeie kans: digitale aanvraag op 1 april...
Hoe heb je dat te horen gekregen? per post?
pi_80311134
quote:

geef jou bew code eens dan. Ik geloof er niets van :p
pi_80311206
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:09 schreef K_G_B het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Echt super tof, als het zo is, dan heb ik nog n goeie kans: digitale aanvraag op 1 april...
Hoe heb je dat te horen gekregen? per post?
je krijgt inderdaad per post de toekenning of afwijzing. Echter zijn ze nog lang niet bezig met 31 maart dus geloof het maar niet.
  woensdag 14 april 2010 @ 17:14:16 #95
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80311226
Ik denk dat hij een punt wil maken over dat geld krijgen van de staat. Het lullige voor ons is dat we het zonder die koopsubsidie wel kunnen betalen vanaf het begin. Alleen we krijgen die hypotheek niet rond
pi_80311520
quote:

HA.......HA........
pi_80311681
Gewoon even kijken naar de datum dat die flapmeister zich heeft geregistreerd. beetje jammer proberen mensen zo op te naaien. Het is gewoon voor heel veel mensen heel erg belangrijk en dan vind ik dit op zijn minst zeer ongepast.
pi_80312330
ik heb ook vandaag te horen gekregen dat ze 26 maart aan het invoeren zijn en 24 maart aan het beoordelen, dus het lijkt me sterk of het moet een aanvulling op een bestaande aanvraag zijn geweest.
pi_80312503
ik heb trouwens nog steeds een beetje hoop:

http://www.wegwijs.nl/3576/
  woensdag 14 april 2010 @ 17:57:17 #100
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80312609
Geplaatst op 09 april 2010 Dus nog voordat de melding dat elke aanvraag die nu nog binnenkomt te laat is
  woensdag 14 april 2010 @ 17:57:40 #101
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80312626
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:47 schreef qeqa het volgende:
ik heb ook vandaag te horen gekregen dat ze 26 maart aan het invoeren zijn en 24 maart aan het beoordelen, dus het lijkt me sterk of het moet een aanvulling op een bestaande aanvraag zijn geweest.
Van wie heb je de 26ste gehoord?
pi_80313208
Mensen ik heb vandaag mijn toekenning per post thuis ontvangen!
Mijn aanvraagdatum was 23 maart! Eindelijk! (en nee dit is geen getroll...)
  woensdag 14 april 2010 @ 18:24:40 #103
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80313479
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:15 schreef Santi het volgende:
Mensen ik heb vandaag mijn toekenning per post thuis ontvangen!
Mijn aanvraagdatum was 23 maart! Eindelijk! (en nee dit is geen getroll...)
Gefeliciteerd
  woensdag 14 april 2010 @ 18:44:40 #104
298327 qeqa
groetjes
pi_80314163
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:57 schreef Aaiphone het volgende:

[..]

Van wie heb je de 26ste gehoord?
van senter novum, dus eerst worden ze ingevoerd en 2 dagen later worden ze beoordeeld, denk dat je dan 3 dagen later bericht thuis krijgt.

en santi.......gefeliciteerd!!!
pi_80314330
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:44 schreef qeqa het volgende:

[..]

van senter novum, dus eerst worden ze ingevoerd en 2 dagen later worden ze beoordeeld, denk dat je dan 3 dagen later bericht thuis krijgt.

Dat zou wel verklaren waarom ze niets konden vinden toen ik gister belde mijn aanvraag is de 26e gepost en waarschijnlijk de 29e binnengekomen
  woensdag 14 april 2010 @ 18:52:53 #106
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80314492
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:44 schreef qeqa het volgende:

[..]

en santi.......gefeliciteerd!!!
Ok mooi Zullen wij maandag bericht krijgen hoop ik. Maar ik bel vrijdag wel ff voor de zekerheid
  woensdag 14 april 2010 @ 18:57:04 #107
298327 qeqa
groetjes
pi_80314646
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:48 schreef TR1984 het volgende:

[..]

Dat zou wel verklaren waarom ze niets konden vinden toen ik gister belde mijn aanvraag is de 26e gepost en waarschijnlijk de 29e binnengekomen
het is wel te hopen dat hij dan niet is zoekgeraakt bij de post. Heb je geen bevestiging gekregen dat je aanvraag ontvangen is?
pi_80314859
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:57 schreef qeqa het volgende:

[..]

het is wel te hopen dat hij dan niet is zoekgeraakt bij de post. Heb je geen bevestiging gekregen dat je aanvraag ontvangen is?
Nee...
  woensdag 14 april 2010 @ 19:04:42 #109
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80314915
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:57 schreef qeqa het volgende:

[..]

Bevestiging zo thuis heb ik ook niet gekregen. Wel via de telefoon.
  woensdag 14 april 2010 @ 19:17:59 #110
298327 qeqa
groetjes
pi_80315455
ik heb hem digitaal aangevraagd dus dan heb je meteen een bevestiging, hoe ze dat met post doen weet ik niet
pi_80326141
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:00 schreef Chinless het volgende:
Ik vraag me dus wel af hoe ze een aanvraag budgetteren. Rekenen ze mijn aanvraag a 25.000 van hun budget of gewoon 6000 euro, omdat vermoedelijk dat het eerste 5 jaar alleen verbruikt wordt. (waar blijft die overige 19K dan?)
De aanvraag wordt voor de gehele beschikking gebudgetteerd en in mindering gebracht op "de pot". Je krijgt gedurende de periode voorschotbetalingen (die 6000 euro). Wanneer blijkt dat je na 5 jaar geen recht meer hebt op de subsidie ontvang je op dat moment een vaststelling van die 6000 euro. Het restant van 19.000 is vrijval en kan door VROM voor andere doeleinden besteed worden.

(en nee het is niet zo dat ze in werkelijkheid nu 25k van het huidige belastinggeld apart zetten, ze weten wanneer de betaalverplichtingen komen voor de 25k en dat wordt dan ook gefinancieerd met belastinggeld van dat jaar).
pi_80326386
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:04 schreef BellO_83 het volgende:
Misschien een HELE domme vraag, maar als je gewoon aan die eisen voldoet (leeftijd, hypotheek budget, huis binnen een bepaald budget gekocht) hoe kunnen ze je aanvraag dan nog afwijzen? Ik bedoel, je weet toch wanneer je wel en niet in aanmerking komt en mij lijkt dat als je niet in aanmerking komt ook geen subsidie aanvraagt? Of zijn de eisen per gemeente verschillend ofzo?

xx
Je moet de verschillende regelingen van koopsubsidie niet verwarren. De regeling waar hier over gesproken wordt is de regeling BEW, dat wordt gefinancieerd door het ministerie van VROM. Daarnaast hebben een aantal gemeenten eigen regelingen waarmee ze starters willen lokken/helpen. Deze regelingen staan in het geheel los van de BEW.

Daarnaast het antwoord op de vraag. Ja je zou in feite zelf kunnen weten of je er wel of geen recht op hebt, maar toch worden veel aanvragen gedaan op hoop van zegen/goede gok/verkeerde interpretaties van de regelgeving etc. Daarom krijg je de toets of je daadwerkelijk voldoet aan de voorwaarden.
pi_80326490
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:51 schreef qeqa het volgende:
ik geloof ook niet dat het de bedoeling is dat je gebruik maakt van koopsubsidie en dat je er dan samen in gaat wonen als je maar 1 inkomen opgeeft, daar zal steeksproefsgewijs ook op gecontroleerd worden.
Ja en nee. Indien je al samenwoont en het inkomen van je partner verzwijgt, dan pleeg je fraude en bij ontdekking heeft dat gevolgen. Indien je nog niet samenwoont en pas later gaat samenwonen zal dit pas na het toetsmoment van 5 jaar gevolgen hebben.
pi_80327257
edit
pi_80328448
Ik kan jullie met blijdschap meedelen dat wij een GOEDKEURING hebben ontvangen vandaag:D:D:D

Post was bij de buren bezorgt dus hoorde het vanavond pas maar desalniettemin ben ik een gelukkig mens:D 10 mei krijgen we de sleutel

Mijn aanvraag is overigens 23 maart ingediend en 24 maart behandeld. (ik bedoel dan dat hij op dagtekening van 24 maart ontvangen is)

Ik blijf duimen en hopen voor jullie!
pi_80330574
Hoi allemaal,

Dat van die flap.... zal waarschijnlijk wel een aanvulling geweest zijn.....

Maar goed, als je al die data leest en ziet dan weet je het allemaal ook niet meer. 23 maart ontvangen en 24 maart in behandeling is ook wel heeeel erg snel hoor....
We wachten het maar af, doen elke dag een schietgebedje, en als het op is dan zal die vriend van mij afscheid moeten nemen van zijn droomhuis, want dan komt het weer in de verkoop en hij krijgt zonder koopsubsidie nu eenmaal geen hypotheek en rijke ouders zijn er ook niet.

En bij Senternovem ligt het er misschien net aan welke werknemer je aan de lijn hebt, misschien is de een nog met de stapel van 23 maart bezig en een ander met de stapel van 25 maart.

Groetjes Es
  donderdag 15 april 2010 @ 07:32:48 #117
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80331623
quote:
Op donderdag 15 april 2010 01:07 schreef Escamp het volgende:
Hoi allemaal,

Dat van die flap.... zal waarschijnlijk wel een aanvulling geweest zijn.....

Maar goed, als je al die data leest en ziet dan weet je het allemaal ook niet meer. 23 maart ontvangen en 24 maart in behandeling is ook wel heeeel erg snel hoor....
We wachten het maar af, doen elke dag een schietgebedje, en als het op is dan zal die vriend van mij afscheid moeten nemen van zijn droomhuis, want dan komt het weer in de verkoop en hij krijgt zonder koopsubsidie nu eenmaal geen hypotheek en rijke ouders zijn er ook niet.

En bij Senternovem ligt het er misschien net aan welke werknemer je aan de lijn hebt, misschien is de een nog met de stapel van 23 maart bezig en een ander met de stapel van 25 maart.

Groetjes Es
Hij werd niet de 24ste al behandeld. Je moet ff lezen. Hij heeft de aanvraag 23 maart digitaal verstuurd en dan wordt hij als de 24ste behandeld! Dus ik denk vandaag idd 25 en hopelijk morgen de 26ste
pi_80331893
gefeliciteerd bello! en veel plezier met je nieuwe huisje!
pi_80332835
quote:
Op donderdag 15 april 2010 07:32 schreef Aaiphone het volgende:

[..]

Hij werd niet de 24ste al behandeld. Je moet ff lezen. Hij heeft de aanvraag 23 maart digitaal verstuurd en dan wordt hij als de 24ste behandeld! Dus ik denk vandaag idd 25 en hopelijk morgen de 26ste
Duurt eigenlijk allemaal veels te lang... 31 maart pas over 1,5 week... Ik heb tot 8 mei om de financiering rond de te hebben...Wel rot dat ze bij de week van 29 maart mijn digitale aanvraag niet in behandeling hebben genomen, maar toen per post zijn gaan werken. Ik weet btw al wel 2 weken dat mijn aanvraag is aangekomen en heb ook een dossier nummer... (dus diegene waarbij de aanvraag niet bekend, moet nog wel even bellen!)
pi_80332954
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:09 schreef Benijx het volgende:

[..]

Duurt eigenlijk allemaal veels te lang... 31 maart pas over 1,5 week... Ik heb tot 8 mei om de financiering rond de te hebben...Wel rot dat ze bij de week van 29 maart mijn digitale aanvraag niet in behandeling hebben genomen, maar toen per post zijn gaan werken. Ik weet btw al wel 2 weken dat mijn aanvraag is aangekomen en heb ook een dossier nummer... (dus diegene waarbij de aanvraag niet bekend, moet nog wel even bellen!)

waarom hebben ze je digitale aanvraag eigenlijk niet in behandeling genomen?
pi_80333014
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:14 schreef qeqa het volgende:

[..]

waarom hebben ze je digitale aanvraag eigenlijk niet in behandeling genomen?
De reden volgens mijn adviseur dat er zoveel aanvragen digitaal kwamen dat het per post datum zijn gaan doen en niet bij binnenkomst digitale aanvraag. Was niet bij te houden op een gegeven moment.... Scheelt mij 2 dagen...Vind het wel klotn, 29 maart of 31 maart kan net betekenen dat het niet doorgaat...
  donderdag 15 april 2010 @ 09:41:17 #122
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80333554
Zijn nog met de 24ste bezig. Kon niet wachten haha
pi_80333856
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:41 schreef Aaiphone het volgende:
Zijn nog met de 24ste bezig. Kon niet wachten haha
pff schiet niet op....
pi_80334158
Heb gisteravond mijn koopsubsidie aanvraag door een andere hypotheekadviseur laten nakijken en daar kwamen wat schokkende feiten naar boven. (mensen met een zwakke maag kunnen beter niet verder lezen :p)

Fout 1:
Werkgeversverklaring is op 3 punten afgekeurd namelijk:
- geen filiaalstempel of begeleidende brief dat we geen stempel hebben
- verbetering in de tekst
- 2 handschriften (heb mijn eigen gegevens ingevuld)

Alles wat aangeleverd moet worden moet aan NHG normen voldoen en dat doet dit dus niet. Het kan dus zijn dat er een coulante meneer/mevrouw zit die zegt "aaaahh stuur nog maar een keer". Het kan ook zijn dat diegene zegt "er zijn nog 10000 aanvragen, case closed"

Fout 2:
Er is in de aanvraag een fictieve hypotheek + hypotheekrente (5,05%) ingevuld van Aegon. Dit zou betekenen dat ik deze Hypotheek moet afnemen als ik voor koopsubsidie zou gaan. Terwijl ik bij de ABN AMRO wil die 4,55% aanbiedt

Voordat ik de aanvraag deed werd mij door de Hypotheker, die al deze fouten dus niet heeft gezien zeggen ze, verteld dat dit fictief zou zijn en dat dat veranderd kon worden.

Gister werd mij dus door de andere adviseur verteld dat de subsidie hierop wordt afgegeven en dat het een soort fraude zou zijn als ik van hypotheek zou veranderen. Dus van Aegon afstappen zou dan niet meer gaan

---conclusie---
Kan iemand mij het goede verhaal vertellen? Heb nu 2 hele verschillende verhalen gehoord
pi_80335543
Ze hebben mijn aanvraag definitief niet kunnen vinden, ze hebben echt op alle manieren lopen zoeken.

Bummer, zonder subsidie is het voor mij gewoon niet te doen om iets te kopen. Zat nu nog bij mijn ouders maar die hebben het huis ook al verkocht dus hopen dat ze nog een plekje voor me hebben in het nieuwe huis.

Succes verder allemaal
  donderdag 15 april 2010 @ 10:52:44 #126
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80335642
Damn kutverhalen van jullie zeg
pi_80335903
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:06 schreef fvo het volgende:
Heb gisteravond mijn koopsubsidie aanvraag door een andere hypotheekadviseur laten nakijken en daar kwamen wat schokkende feiten naar boven. (mensen met een zwakke maag kunnen beter niet verder lezen :p)

Fout 1:
Werkgeversverklaring is op 3 punten afgekeurd namelijk:
- geen filiaalstempel of begeleidende brief dat we geen stempel hebben
- verbetering in de tekst
- 2 handschriften (heb mijn eigen gegevens ingevuld)

Alles wat aangeleverd moet worden moet aan NHG normen voldoen en dat doet dit dus niet. Het kan dus zijn dat er een coulante meneer/mevrouw zit die zegt "aaaahh stuur nog maar een keer". Het kan ook zijn dat diegene zegt "er zijn nog 10000 aanvragen, case closed"

Fout 2:
Er is in de aanvraag een fictieve hypotheek + hypotheekrente (5,05%) ingevuld van Aegon. Dit zou betekenen dat ik deze Hypotheek moet afnemen als ik voor koopsubsidie zou gaan. Terwijl ik bij de ABN AMRO wil die 4,55% aanbiedt

Voordat ik de aanvraag deed werd mij door de Hypotheker, die al deze fouten dus niet heeft gezien zeggen ze, verteld dat dit fictief zou zijn en dat dat veranderd kon worden.

Gister werd mij dus door de andere adviseur verteld dat de subsidie hierop wordt afgegeven en dat het een soort fraude zou zijn als ik van hypotheek zou veranderen. Dus van Aegon afstappen zou dan niet meer gaan

---conclusie---
Kan iemand mij het goede verhaal vertellen? Heb nu 2 hele verschillende verhalen gehoord
je adviseur heef gelijk. De aanvraag is gebasseerd op de offerte van Aegon. Via de ABN zou je minder vergoeding, of misschien zelfs niets omdat het ruim een halve procent minder is. Dat is ook veel betreft maandlasten. Daarbij krijgt de geldverstrekker ook een bevestiging van de goed of afkeuring.

Conclusie deal it met Aegon. Verder betreft missende papieren maak je geen zorgen, daar heb ik ook last van en ik heb en een werkgeversverklaring opnieuw gestuurd en dan een extra toelichting op inkomensbestanddelen.
pi_80336872
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:01 schreef Chinless het volgende:

[..]

je adviseur heef gelijk. De aanvraag is gebasseerd op de offerte van Aegon. Via de ABN zou je minder vergoeding, of misschien zelfs niets omdat het ruim een halve procent minder is. Dat is ook veel betreft maandlasten. Daarbij krijgt de geldverstrekker ook een bevestiging van de goed of afkeuring.

Conclusie deal it met Aegon. Verder betreft missende papieren maak je geen zorgen, daar heb ik ook last van en ik heb en een werkgeversverklaring opnieuw gestuurd en dan een extra toelichting op inkomensbestanddelen.
Ok nou dan haak ik ook officieel af van de koopsubsidie..
Dus mensen die 30 maart hebben ingediend hebben officieel meer kans:)

Heb nog nooit de optie Aegon besproken met de Hypotheker die mijn aanvraag heeft opgestuurd. Hoe ze erbij komen weet ik ook niet

Nu moet ik verder met het regelen van een samenlevingscontract e.d. maar ben stiekem nog wel benieuwd of ik het wel toegewezen krijg
pi_80337547
Net Gebeld met SN ze zijn nog steeds met de 24ste bezig mijn aanvraag heeft dagtekening 30 maart terwijl ik hem 26 maart al had opgestuurd. De medewerkster kon niks zeggen of mijn aanvraag nog wel goedgekeurd zou worden
pi_80337657
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:46 schreef dijkie80 het volgende:
Net Gebeld met SN ze zijn nog steeds met de 24ste bezig mijn aanvraag heeft dagtekening 30 maart terwijl ik hem 26 maart al had opgestuurd. De medewerkster kon niks zeggen of mijn aanvraag nog wel goedgekeurd zou worden
Damn, wordt onderhand gek... Duurt echt zoooo lang zeg voordat ze bij 31 maart zijn... Verder net met de hypotheker gebeld en nu blijkt de starterslening ook praktisch op te zijn in Nieuwegein...Heb echt in ene weinig vertrouwen in een goede afloop
pi_80339130
Heey,

Ik volg jullie ook al een tijdje en heb zojuist toch maar een account aangemaakt.

De aanvraag koopsubsidie van mijn vriend is door de hypotheker verstuurd op vrijdag 26 maart, eind v.d middag pas, en ik heb vanmorgen ook gebeld naar Senter Novum. Meneer vertelde mij dat ons aanvraag een dagtekening van 30 maart heeft! Hij zei verder dat ze vandaag met de 24ste bezig zijn en dat ze niet alle aanvragen van 1 dag ook in één dag kunnen verwerken en dat ze veel aanvragen van de 24ste hebben. Ons aanvraag zou pas in de loop van volgende week aan de beurt komen (hij kon niets beloven), maar raadde aan om volgende week nog een keer te bellen.

Dus we moeten gewoon wachten wachten wachten.. Wij zitten hier ook echt te stressen!
  donderdag 15 april 2010 @ 12:24:46 #132
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_80339140
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:17 schreef wildcardxxl het volgende:
Is bij jullie jullie huidige hypotheekofferte ookg ebaseerd op de koopsubsidie? dus wanneer het niet dorogaat dat er een nieuwe offerte moet worden aangevraagd? Zitten daar ook extra kosten aan vast? Wat als alles neit door gaat meot ik de hypotheekadviseur dan nog steeds zijn dikke provisie betalen?

vragen...vragen...vragen...
Ik had de eerste offerte inderdaad ook op basis van de koopsubsidie laten maken. We kregen geen koopsubsidie en moesten toen inderdaad snel een nieuwe offerte laten maken.

Er zaten voor ons geen extra kosten aan vast maar ja, ik was wel 100 euro per maand meer kwijt (zonder subsidie).

Verder moesten we alvast rente betalen omdat onze bank te lang deed over het goedkeuren van onze hypotheek (ABN was traaaaaag). En dit terwijl ik gelijk heb gevraagd om een tweede offerte zonder koopsubsidie
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_80339192
Tvp ik begin hem ook wel een beetje te knijpen betaal nu al 4 maand de volle pond en nog niks van die subsidie gezien.
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 15 april 2010 @ 12:31:57 #134
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80339385
Ik heb voor de 26ste ook nog niet het vertrouwen dat het goed komt. Onz nachtrust isniet wat het ooit geweest is. Ben blij als het achter de rug is!
pi_80339941
Ik heb vandaag van mijn hypotheekadviseur gehoord dat mijn aanvraag (24 maart digitaal ingestuurt) al is behandeld, en nu op de controle stapel ligt.
pi_80340261
quote:
Op donderdag 15 april 2010 12:47 schreef DarkWimDuck het volgende:
Ik heb vandaag van mijn hypotheekadviseur gehoord dat mijn aanvraag (24 maart digitaal ingestuurt) al is behandeld, en nu op de controle stapel ligt.
Dat kan goed kloppen inderdaad.
Mijn aanvraag is maandag verwerkt, dinsdag een aanvulling erop gestuurd en wordt mogelijk morgen behandeld. Maandag heb ik post met toezegging of afkeuring.
pi_80344274
Ik ben officieel afhankelijk van de koopsubsidie... Net bevestiging gekregen dan de starterslening in mijn gemeente op is...

iemand informatie voor mij voor een garantiestelling???
pi_80346634
damn kan best zijn dat mijn aanvraag 2 april s morgens digitaal verstuurd een dagtekening heeft van 6 april ivm goede vrijdag en pasen..iemand een idee of ze goede vrijdag wel gewerkt hebben?
pi_80353728
mwoah ik weet niet of je het allemaal een beetje gevolgd hebt maar zonder je helemaal down te maken denk ik niet dat het veel uitmaakt of je het nou op 6 april of op 2 april hebt aangevraagd.
pi_80355178
2 of 6 april maakt niet zoveel uit. In het weekend komt niet binnen dus ook niet om te verwerken.
Overigens waren ze er op goede vrijdag tot 12uur wel.
pi_80355270
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:49 schreef wildcardxxl het volgende:
mwoah ik weet niet of je het allemaal een beetje gevolgd hebt maar zonder je helemaal down te maken denk ik niet dat het veel uitmaakt of je het nou op 6 april of op 2 april hebt aangevraagd.
heb het wel degelijk gevolgd en de berichten zijn zeer tegenstrijdig zolang als er geen afwijzing binnen is gekomen hou ik de hoop er in dat het doorgaat, ik heb ook nog steeds een goed gevoel erover. Als je niet alleen de pessimistische berichten volgt maar ook de positieve berichten dan zal je zien dat de kans nog steeds 50/50 is. Als het al zeker is dat de aanvragen van na een bepaalde datum afgewezen worden dan zou daar ook wel een definitief bericht over uitkomen bij SN, en dat is nog steeds niet gebeurt. Behalve dan dat ze begin deze week pas het bericht hebben gegeven dat de aanvragen die daarna binnen zouden komen in beginsel afgewezen worden, dus de aanvragen die daarvoor zijn binnengekomen worden nog gewoon behandeld, en dat is ook wat ik zelf van SN te horen heb gekregen.
pi_80355615
NJa ik hoop iig dat je het wel krijgt want dat zou betekenen dat ik ook nog aan de beurt kom:P
pi_80356378
lees dit maar http://www.wegwijs.nl/3576/

is een artikel van 9 april
pi_80357604
quote:
Op donderdag 15 april 2010 20:02 schreef qeqa het volgende:
lees dit maar http://www.wegwijs.nl/3576/

is een artikel van 9 april
Tja, deze "insiders" hebben het over een onjuiste maximale koopsom ... En het briljante inzicht dat er mogelijk nog aanvragen afgewezen worden, alsof ze dat bij Agentschap NL zelf niet weten. Agentschap NL heeft er toch helemaal geen belang bij om aanvragen te ontmoedigen en dan met budget te blijven zitten. Daar halen ze alleen maar slechte publiciteit en claims mee binnen. Lijkt me niet voor niets dat het aanvraagformulier van hun website verwijderd is. Zou een trucje om wat leads voor de hypotheekverkopers van Academica binnen te halen kunnen zijn. Net als die petitie van Hypotheekshop, ook nooit meer wat van gehoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door eveline77 op 15-04-2010 20:34:12 ]
pi_80358758
quote:
Op donderdag 15 april 2010 20:28 schreef eveline77 het volgende:

[..]

Tja, deze "insiders" hebben het over een onjuiste maximale koopsom ... En het briljante inzicht dat er mogelijk nog aanvragen afgewezen worden, alsof ze dat bij Agentschap NL zelf niet weten. Agentschap NL heeft er toch helemaal geen belang bij om aanvragen te ontmoedigen en dan met budget te blijven zitten. Daar halen ze alleen maar slechte publiciteit en claims mee binnen. Lijkt me niet voor niets dat het aanvraagformulier van hun website verwijderd is. Zou een trucje om wat leads voor de hypotheekverkopers van Academica binnen te halen kunnen zijn. Net als die petitie van Hypotheekshop, ook nooit meer wat van gehoord.
Onjuiste maximale koopsom is slordig, maar een tikfout. en ze zullen nooit claims binnenkrijgen als ze te zuinig zijn met het budget, maar juist als ze beweren aanvragen te kunnen toewijzen en dat later niet kunnen waarmaken. en het aanvraagformulier is pas deze week van de website verwijderd, dus niet al eind maart wat ze dan wel al hadden moeten doen als toen al duidelijk was dat het budget overschreden werd.
pi_80360301
Kom op, ff positief blijven!

Zolang er nog geen bericht naar buiten is gekomen dat het op is, werkt men gewoon door.
Ik heb ook nachtenlang wakker gelegen en uiteindelijk besloten om niet meer op dit forum te kijken, je word hier zo gestresst van. De een heeft nog mooiere verhalen dan de ander. Wacht gewoon af, meer kun je niet doen.

Ik heb ook 3 onzekere weken gehad maar zodra je je hier niet meer zo op focust sta je ook iets rustiger in het leven en slaap je beter. Dus ben er niet teveel mee bezig, je kunt er nu niks meer aan doen.

In een aantal pagina's hiervoor heb ik ook meegeldeeld dat mijn aanvraag van 24 maart is goedgekeurd en dus betekend dat dat hij dinsdag al behandeld is . Het voelt lekker maar als het bericht anders was geweest had ik me daar wel bij neer kunnen leggen (wat betekend dat ik de komende 4 jaar niks kan kopen).

sterkte en veel geluk allemaal!
pi_80360769
Hallo

Ik zit ook met hetzelfde probleem.....onze aanvrag is binnengekomen op de 29e maar ze zijn al dagen bezig met de24e....wat duurt wachten dan lang zeg!! Succes allemaal
pi_80361169
Wij hebben het ook de 26ste verstuurd, tenminste, de financiele adviseur. We bellen morgen SN, ik hou jullie op de hoogte!
  donderdag 15 april 2010 @ 21:46:05 #149
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80361738
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:37 schreef cserena het volgende:
Wij hebben het ook de 26ste verstuurd, tenminste, de financiele adviseur. We bellen morgen SN, ik hou jullie op de hoogte!
Thnx. Ik heb vandaag gebeld haha. Ik doe maandag of dnsdag wel lol
pi_80362220
Er wordt zoveel gebeld, het verbaast me dat ze uberhaupt nog aan werk toekomen
pi_80366800
Vanmiddag bij me huisje geweest en post 110 per maand met terugwerkende kracht.
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 15 april 2010 @ 23:32:14 #152
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80367545
Gefeliciteerd! Wat was de aanvraagdatum?
pi_80367756
quote:
Op donderdag 15 april 2010 23:32 schreef Aaiphone het volgende:
Gefeliciteerd! Wat was de aanvraagdatum?
In Februari al, ondanks dat nog steeds dubbel gevoel
Alles achteraf geweten te hebben denk ik, dat ik er niet aan begonnen was.

Andere kant ey ik heb het wie maakt wij wat misschien speelt de druk van kennissen collega's en fam ook wel mee, zit je er al in, hoe ver ben je etc,,,,

Ik lig er wellis van wakker.

[ Bericht 15% gewijzigd door Geerd op 15-04-2010 23:51:24 ]
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 15 april 2010 @ 23:48:49 #154
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80368182
quote:
Op donderdag 15 april 2010 23:37 schreef Geerd het volgende:

[..]

In Februari al, ondanks dat nog steeds dubbel gevoel
Alles achteraf geweten te hebben denk ik, dat ik er niet aan begonnen was.

Andere kant ey ik heb het wie maakt wij wat misschien speelt de druk van kennissen collega's en fam ook wel mee, zit je er al in, hoe ver ben je etc,,,,

Ik lig er wellis van wakker.
In februari? En nu pas bericht?
pi_80368277
jup, toen heb ik ook alle officiële aktes er heen gestuurd van de hypo en koop contract
Ik zwaai naar dieren.
pi_80372715
quote:
Op donderdag 15 april 2010 23:51 schreef Geerd het volgende:
jup, toen heb ik ook alle officiële aktes er heen gestuurd van de hypo en koop contract
Hoe kan je de hypo rond krijgen zonder toezegging koopsubsidie dan?
pi_80374446
Als ik de posts van Geert goed lees, had ie wel al de toezegging, maar heeft ie nu pas uitbetaald gekregen.
pi_80374746
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:06 schreef K_G_B het volgende:
Als ik de posts van Geert goed lees, had ie wel al de toezegging, maar heeft ie nu pas uitbetaald gekregen.
Daar staat dat het in feb heeft aangevraagd. Toen moest alles nog opgestuurd worden en krijgt hij het nu pas, met terugwerkende kracht. Op zich vreemd aangezien je hypo afhankelijk is van die subsidie. Anders zou hij meer lenen dan z'n budget toestaat.
pi_80374981
Ze zijn nu bij 25 maart, voor ons ziet het er niet goed uit. Opgestuurd 26 maart, dagtekening 1 april :S
pi_80375090
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:21 schreef cserena het volgende:
Ze zijn nu bij 25 maart, voor ons ziet het er niet goed uit. Opgestuurd 26 maart, dagtekening 1 april :S
25 Maart (doen ze weer 2 werkdagen over???)

Betekend voor mij nog 5 werdagen (dagtekening 31 maart) door spitten... dus 10 werkdagen wachten? :S
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:04:26 #161
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_80376572
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:21 schreef cserena het volgende:
ABN heeft mijn hypotheekaanvraag met koopsubsidie op 1 april geweigerd.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:11:33 #162
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80376811
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:24 schreef Benijx het volgende:

[..]

Betekend voor mij nog 5 werdagen (dagtekening 31 maart) door spitten... dus 10 werkdagen wachten? :S
Denk het. Vandaag en maandag de 25ste en dinsdag en woensdag de 26ste en zo door. Zucht
pi_80378671
YES! mijn aanvraag is terecht, ondanks dat SN bleef melden dat ze niets konden vinden heeft mijn makelaar ze blijven pushen om door te zoeken. Mijn aanvraag zat dus gewoon bij iemand anders in de map! Ze hebben hem met terugwerkende kracht ingevoerd, dagtekening 29 maart...spannend!!!
pi_80379034
geweldig dat gestress hier
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:56:24 #165
298327 qeqa
groetjes
pi_80388228
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:24 schreef Benijx het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet, postdatum 27 en 28 maart kennen ze niet, dus je kan al 4 dagen overslaan als ze er 2 per dag doen
pi_80388961
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:56 schreef qeqa het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet, postdatum 27 en 28 maart kennen ze niet, dus je kan al 4 dagen overslaan als ze er 2 per dag doen
25 maart = 2 dagen
26 maart = 2 dagen
27 maart = weekend
28 maart = weekend
29 maart = 2 dagen
30 maart = 2 dagen
31 maart = 2 dagen

Is toch wel 10 werkdagen helaas
  vrijdag 16 april 2010 @ 16:22:31 #167
298327 qeqa
groetjes
pi_80389295
25e is al 1 dag gedaan, en misschien heb je geluk, zit je aanvraag bij de 1e dag van de 31e..dan hoef je maar 8 dagen
pi_80389436
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 16:22 schreef qeqa het volgende:
25e is al 1 dag gedaan, en misschien heb je geluk, zit je aanvraag bij de 1e dag van de 31e..dan hoef je maar 8 dagen
Laten we het hopen! Duurt zoiezo tot en met week 18
pi_80393586
Vandaag een enveloppe van agentschap op de mat. Deze met klamme handen opengemaakt,
en.... ik heb koopsubsidie! (Mijn aanvraag was 24 maart digitaal ingestuurt)

Ze hebben alleen zelf een (typ)fout gemaakt.. i.p.v. W.R. achternaam staat er W.M. achternaam
De rest van de gegevens kloppen wel...
Zal volgende week eens met de hypotheker overleggen wat hier mee te doen.
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:04:41 #170
298327 qeqa
groetjes
pi_80394878
gefeliciteerd!
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:20:59 #171
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80395420
Mooi zo! Gefeliciteerd!
pi_80395788
Weet iemand hoe het precies zit met de aanvraag en de dagtekening?
De ene heeft het 24 maart digitaal aangevraagd en heeft nu al bericht terwijl voor sommige de dagtekening een stuk later is?
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:35:58 #173
298327 qeqa
groetjes
pi_80396012
ik denk dat het er aan ligt hoe laat het digitaal is ingediend, is dit bv smorgens om 9 uur dan zal het wel een dagtekening van dezelfde dag zijn, en s avonds om 9 uur de dag later of als je pech hebt een weekend later..
maar ik weet het niet zeker
pi_80396059
Ja ik snap het ook niet helemaal, vooral omdat wij de aanvraag de 26ste verstuurd hadden en de dagtekening daarvan is 1 april...
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:48:48 #175
298327 qeqa
groetjes
pi_80396468
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:37 schreef cserena het volgende:
Ja ik snap het ook niet helemaal, vooral omdat wij de aanvraag de 26ste verstuurd hadden en de dagtekening daarvan is 1 april...
had je hem dan wel digitaal ingediend? ik neem aan dat dat per post is, kan me wel voorstellen als hij die dag na de lichting op de bus is gegaan dat hij dan pas met de volgende lichting mee kan en dat hij dan na het weekend bezorgd is, komt de post dan ook nog eens na 12 uur dan wordt het weer een dag later maar dan nog is 1 april wel extreem
pi_80396603
Ja de financiele adviseur heeft het gedaan, heb eigenlijk geen idee of dat per post of digitaal is geweest. Maar ook al is het met post dan is het inderdaad erg laat...
pi_80396802
En wij hebben ook een aanvraagnummer gekregen, is dat gewoon zodat je door kan geven aan de telefoon en dat ze het dan gemakkelijker kunnen opzoeken. Of kun je er verder nog iets mee (digiD ofzo)??
pi_80397084
Onze aanvraag is vrijdag de 26e per post verzonden en is volgens s.n aangekomen op de 29e ( zit een weekend tussen). Moet nog wel een minstens een week wachten voordat ik iets weet vrees ik!! Succes allemaal
pi_80420241
Pff de spanning word me bijna teveel.
Wij willen heel graag verhuizen en kunen echt alleen kopen met de subsidie.
Onze aanvraag is per post verstuurd op de 24ste dus zou het de 25 of 26 binnen gekomen moeten zijn.
We hebben de overdracht datum al eens verzet ( dit door foute werkgevers verklaringen ja verklaringen 7 keer ingevult 6 keer verkeerd na duidelijke instrukties erg he) maar goed eindelijk weg en nu wachten we het maar af.
Mogenlijk weer datum verzetten.
maar lees hier dat ze al met de 25ste bezig zijn dus ik hoop dinsdag of woensdag ook wat te horen.
Vind het zooooo spannend .
pi_80422257
Ik heb bericht... en het is niet toegewezen.
Het komt er op neer dat ik op basis van mijn inkomen + hypotheek aanvraag geen NHG zou krijgen ofzo.

Ik zal het vanavond even verder toelichten + kopie brief inscannen.

Echt balen dus, want nu kan ik het niet kopen.
  zaterdag 17 april 2010 @ 16:52:46 #181
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80422493
Godver zeg dat is kut. Heb je dit zelf ingevuld of door je aankoopmakelaar? Bij het laatste is het wel erg slordig van die makelaar
  zaterdag 17 april 2010 @ 18:52:40 #182
298327 qeqa
groetjes
pi_80425558
jeetje balen zeg dan zit je al die tijd in spanning en dan krijg je slecht nieuws
pi_80434594
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 16:40 schreef Chinless het volgende:
Ik heb bericht... en het is niet toegewezen.
Het komt er op neer dat ik op basis van mijn inkomen + hypotheek aanvraag geen NHG zou krijgen ofzo.

Ik zal het vanavond even verder toelichten + kopie brief inscannen.

Echt balen dus, want nu kan ik het niet kopen.
Rot voor je zeg! geen ouders die garant kunnen staan?
pi_80441533
HAHA zie je t voor je garant staan voor je kind die er een potje van maakt.. kost je je huis nog.

Als ik het zo lees was je al vanaf het begin kansloos je zat boven de maximum koopprijs. maar goed de een zn dood.... maakt een andere serieuze meer kans. naaipoes... je hebt dit topic geopend, maar wanneer horen we dat jouw aanvraag is afgekeurd....http://i.fokzine.net/s/devilish.gif
pi_80441715
Heb gister bij de ABN AMRO gezeten en de hypotheekadviseur daar zei ook dat mijn aanvraag echt verkeerd was ingevuld. Het is nog even wachten op antwoord maar hij verwacht niet dat het aan mij wordt toegewezen.

Verder zei hij ook dat ik een claim moest indienen tegen degene bij de Hypotheker die mijn aanvraag heeft behandeld. Wat daar verder uit voort kan komen weet ik niet maar overweeg het iig wel.

Een afwijzing hoeft niet perse de schuld te zijn van jezelf. Een ander kan het ook voor je verknallen
pi_80441746
De Hypotheker, sorry, als je daar naartoe gaat vraag je er gewoon om om genaaid te worden.
Op zondag 18 april 2010 18:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom ga je zelf niet googlen om je punt te maken?
  zondag 18 april 2010 @ 12:32:06 #187
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80441886
Ok kunnen alle kleuters die hier niks mee te maken hebben nou weer uit dit topic verdwijnen svp?
pi_80441977
waneer ga jij
pi_80441990
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:27 schreef veterdiploma het volgende:
De Hypotheker, sorry, als je daar naartoe gaat vraag je er gewoon om om genaaid te worden.
Het schijnt dus dat jij perfect kan vertellen waar ik wel moet zijn dan?
pi_80442054
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:36 schreef fvo het volgende:

[..]

Het schijnt dus dat jij perfect kan vertellen waar ik wel moet zijn dan?
Jep. Bij de bank. En neem zelf iemand mee die er verstand van heeft.
pi_80442073
quote:
Op zondag 18 april 2010 00:22 schreef Benijx het volgende:

[..]

Rot voor je zeg! geen ouders die garant kunnen staan?
Nope... maar ik heb wel andere oplossingen.
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:17 schreef verryhappy het volgende:
HAHA zie je t voor je garant staan voor je kind die er een potje van maakt.. kost je je huis nog.

Als ik het zo lees was je al vanaf het begin kansloos je zat boven de maximum koopprijs. maar goed de een zn dood.... maakt een andere serieuze meer kans. naaipoes... je hebt dit topic geopend, maar wanneer horen we dat jouw aanvraag is afgekeurd....http://i.fokzine.net/s/devilish.gif
En huillie, als jij er niets van weet... bok even op.

Zoals het zit is het volgende:

Ik heb een inkomen (incl bepaalde bonus). Op basis daarvan kan ik lenen: 180.684.
echter besloten ze bij SenterNovem dat ik die bones á 1900 euro per jaar niet mocht meerekenen. Daarop had mijn maximale hypotheek maar 178.xxx mogen zijn.

Echter had ik dan 2500 euro minder aan "verbeterkosten". Achteraf had ik dit beter ook zo kunnen doen.
Anyway, ik leg dit mogen bij de Hypotheker voor.

1; Ze gaan er achteraan waarom die bonus niet meegerekend mag worden, deze is namelijk stuctueel.
2; Ze gaan er achteraan om de aanvraag te wijizgen naar bovengenoemde bedragen.
3; Ik betrek een 2de job erbij waarin ik 200 euro bruto per maand krijg. Om het huis te kopen zonder koopsubsidie.

Daarbij staat in de brief dat ik op basis van mijn inkomen geen NHG zou krijgen, dit is echter onwaar omdat NGH daar geen eisen aan stelt. Aangezien ik verder nog bezwaar mag indienen is dit verhaal nog niet klaar. Ik zit echter wel met de ontbindende voorwaarde & dat mijn woning 10 mei wordt opgeleverd.

Hier staat een kopie van de brief:
www.ronlinders.nl/fok/koopsubsidie.pdf
pi_80442146
had jij je huur al opgezegd bok bok bok
  zondag 18 april 2010 @ 12:49:57 #193
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80442301
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:35 schreef verryhappy het volgende:
waneer ga jij
Wanneer ik ga? Als ik komende woensdag of donderdag hoor of wij het krijgen gaan wij over 4 weken ongeveer!
pi_80442308
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:39 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Ben ik geweest o.a ABN AMRO, die hadden niet meer en niet minder te melden. Wel kon de Hypotheker mij 4,55% aanbieden(bij ABN AMRO) terwijl ze bij de ABN AMRO zelf mij 4,75% aanboden.
pi_80442913
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:50 schreef fvo het volgende:

[..]

Ben ik geweest o.a ABN AMRO, die hadden niet meer en niet minder te melden. Wel kon de Hypotheker mij 4,55% aanbieden(bij ABN AMRO) terwijl ze bij de ABN AMRO zelf mij 4,75% aanboden.
Probeer het eens bij de Rabobank. De grootste hypotheekverstrekker van Nederland. Maar je moet er wel goed voor zijn, want Rabo doet in principe niet aan tokkiehypotheken.
pi_80444392
Hoi Chinless,

Als een aanvraag is afgewezen, kun je wellicht bezwaar indienen, maar je zal dan een nieuwe aanvraag moeten indienen denk ik zo. Ik heb geinformeerd bij een jurist en afgewezen is toch echt afgewezen....
Je zal dan opnieuw een aanvraag moeten indienen en achteraan aansluiten.
Ik denk dat je het beste een tweede baan kan nemen en je huisje dan alsnog kopen.

Succes met je nieuwe aanvraag,

Groetjes Es
pi_80444523
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:27 schreef veterdiploma het volgende:
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:39 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

quote:
Op zondag 18 april 2010 13:12 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Probeer het eens bij de Rabobank. De grootste hypotheekverstrekker van Nederland. Maar je moet er wel goed voor zijn, want Rabo doet in principe niet aan tokkiehypotheken.
Jij werkt bij de rabobank?
pi_80444673
quote:
Op zondag 18 april 2010 14:11 schreef roelofjan het volgende:

[..]

[..]

[..]

Jij werkt bij de rabobank?
Nee. Sterker nog, ik ben zelfs weleens hard genaaid door de Rabobank. Maar zo'n Hypotheker, zo'n tussenpersoon die een groot deel van de winst voor de bank in eigen zak steekt en daar alleen maar mee wegkomt door jou vals voor te lichten, vertrouw ik nog minder.
pi_80445653
quote:
Op zondag 18 april 2010 14:05 schreef Escamp het volgende:
Hoi Chinless,

Als een aanvraag is afgewezen, kun je wellicht bezwaar indienen, maar je zal dan een nieuwe aanvraag moeten indienen denk ik zo. Ik heb geinformeerd bij een jurist en afgewezen is toch echt afgewezen....
Je zal dan opnieuw een aanvraag moeten indienen en achteraan aansluiten.
Ik denk dat je het beste een tweede baan kan nemen en je huisje dan alsnog kopen.

Succes met je nieuwe aanvraag,

Groetjes Es
Dat klopt, daar ben ik ook bang voor inderdaad, echter als ik kan onderbouwen dat die bonus wel goed is dan is mijn aanvraag correct. Verder heb ik zelf voor de Rabo gewerkt, hun waren echt niet interessant voor mij. Nu geef ik de hypotheker ook niet direct de schuld, maar het is wel jammer dat het zo moest lopen.

In iedergeval hou ik jullie nog wel op de hoogte
pi_80449290
iedereen klaar voor weer een weekje stressen?
  zondag 18 april 2010 @ 16:59:43 #201
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80449722
Ik maar half weekje gelukkig. (hoop ik)
pi_80450151
Jij was de 29ste toch?
  zondag 18 april 2010 @ 17:16:05 #203
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80450199
26ste dus daar zijn ze, denk ik, dinsdag en woensdag mee bezig
pi_80453419
Volgens mij waren ze vrijdag met de 25e bezig.

Daarbij is mij vertelt dat ze het hele weekend doorwerken, ook op de zondag.

Ze doen ongeveer 2 dagen over één dag binnengekomen aanvragen.

Dat zal dan betekenen dat ze dinsdag wel klaar zijn met de 26e, waarschijnlijk maandag al wel.

Het valt niet mee om zo lang te moeten wachten en in onzekerheid te zitten.
Als het bij mij doorgaat, krijg ik de sleutel op 26 mei al
Mijn aanvraagdatum is 27 maart. Hopelijk is dat op tijd!

Succes allemaal! En als iemand weet met welke datum ze bezig zijn, post het maar.
  zondag 18 april 2010 @ 19:00:45 #205
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80453613
Ze werken daar echt niet door op zondag Het zijn ambtenaren gek

En dat deden ze de afgelopen weken ook niet dus waarom nu wel
pi_80454435
wat een gedoe zeg om een paar rotcenten. ik ben blij dat ik het vorig jaar al heb aangevraagd. (en gekregen natuurlijk) Ik heb dit forumpje eens rustig doorgelezen en kom tot de conclusie dat de firma De Hypotheker geen bekwame mensen in dienst heeft. Dat men bij sente-rnovum ontzettend traag werkt en dat de verwachtingen ongelofelijk hoog liggen bij jullie.

ik lees met spanning al jullie nieuwe berichten. Het is nog spannender dan een boek lezen.

Groetjes allemaal!!!

Sintiaaaa
  zondag 18 april 2010 @ 19:29:36 #207
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80454637
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:24 schreef sintiaaaa het volgende:
wat een gedoe zeg om een paar rotcenten. ik ben blij dat ik het vorig jaar al heb aangevraagd. (en gekregen natuurlijk) Ik heb dit forumpje eens rustig doorgelezen en kom tot de conclusie dat de firma De Hypotheker geen bekwame mensen in dienst heeft. Dat men bij sente-rnovum ontzettend traag werkt en dat de verwachtingen ongelofelijk hoog liggen bij jullie.

ik lees met spanning al jullie nieuwe berichten. Het is nog spannender dan een boek lezen.

Groetjes allemaal!!!

Sintiaaaa
LOL

Ik werk hier graag aan mee. Mocht je er een boek over uit brengen eis ik een deel van de inkomsten!
pi_80455881
Iemand die ik ken, kent iemand die bij Senternovum werkt.
En hij zei tegen mij dat ze ook zondag zouden gaan werken.

En je hebt gelijk dat het ambtenaren zijn

Maar dan nog, waarom zouden ze erover liegen?
Op zaterdag werkten ze voorheen ook niet en nu wel.

Kunnen ze mooi nog 200% uitbetaald krijgen, voordat hun baan voorbij is.
  zondag 18 april 2010 @ 20:02:56 #209
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80455988
Het zou uiteraard mooi zijn maar ik kan het mij niet zo voorstellen

We zullen het zien
pi_80456649
wel eens langs geweest bij senternovum....ik vorig jaar wel om het persoonlijk af te geven. Maar goed:
1. het zijn ambtenaren.
2. Het pand moet open, receptionistes en beveiliging.
3. wat eten ze dus kantine open dus cateringmedewerkers.
4. technische ondersteuning, dus iemand van ict erbij

en dit alles a 200 procent overwerk

denk dat dit een broodje aap is.
pi_80457164
quote:
Op zondag 18 april 2010 14:16 schreef veterdiploma het volgende:

[..]

Nee. Sterker nog, ik ben zelfs weleens hard genaaid door de Rabobank. Maar zo'n Hypotheker, zo'n tussenpersoon die een groot deel van de winst voor de bank in eigen zak steekt en daar alleen maar mee wegkomt door jou vals voor te lichten, vertrouw ik nog minder.
Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de hypotheker.... En ja je betaald er wel voor, maar er werd goed naar me geluisterd en meegedacht. Ik heb ook een gesprek bij de rabobank gehad, en daar werd snel even een berekening gemaakt die voor mij het beste zou zijn, zonder dat ik zelf iets in kon brengen. Adviseur was ongeinteresseert en had meer zin in een vrije middag dan om mij te adviseren. Daarbij komt nog dat de rente bijna een procent hoger was.

Maar zo zal elke vestiging anders zijn. Ik ben in ieder geval zeer tevreden met de hypotheker, en nu ik ook bericht heb gekregen dat ik koopsubsidie krijg, zal ik daar ook mijn hypotheek afsluiten.
pi_80458577
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:28 schreef DarkWimDuck het volgende:
Ik heb ook een gesprek bij de rabobank gehad, en daar werd snel even een berekening gemaakt die voor mij het beste zou zijn, zonder dat ik zelf iets in kon brengen. Adviseur was ongeinteresseert en had meer zin in een vrije middag dan om mij te adviseren. Daarbij komt nog dat de rente bijna een procent hoger was.
Goh, laat ik nou bijna dezelfde ervaring hebben met de Rabobank.

Oh nee, bij de Rabobank hebben ze mij ook nog verkeerd voorgelicht over koopsubsidie.
pi_80467555
Hoi,

Nou, we kunnen er met zijn allen weer een weekje tegenaan........en het is niet eens voor mezelf!
Trouwens, een dagtekening van 27 maart is niet mogelijk, want ze werken niet in het weekend, maar gewoon van maandag tot en met vrijdag. Het zal 29 maart zijn. Maakt natuurlijk ook niet uit, want komt op het zelfde neer.
Over de hypotheker ben ik trouwens zelf niet tevreden, zeer ongeintereseerd en alleen op geld belust. Ik heb destijds mijn hypotheek zeer voordelig afgesloten (vorig jaar) en mijn hypotheekadviseur kostte mij 500 euries.

Laten we hopen dat velen van ons deze week het verlossende woord krijgen: ja of nee, dan weet je in elk geval waar je aan toe bent.
Succes allemaal maar weer,
pi_80469521
quote:
Op maandag 19 april 2010 00:14 schreef Escamp het volgende:
Over de hypotheker ben ik trouwens zelf niet tevreden, zeer ongeintereseerd en alleen op geld belust.
Dit dus.
pi_80469573
je zou bijna denken dat het mensenwerk is
pi_80470612
quote:
Op zondag 18 april 2010 16:45 schreef wildcardxxl het volgende:
iedereen klaar voor weer een weekje stressen?
Ik leef met je mee, wij zitten in hetzelfdeschuitje kwa dagtekening! 31 maart is mijn ogen Dday!

Ik heb wel goed gesprek gehad met me moeder en der man en ze staan open om me te helpen mocht ik de subsidie niet krijgen!

Weer een last van me schouders, alleen nu weer dingen regelen!
pi_80472614
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:57 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Goh, laat ik nou bijna dezelfde ervaring hebben met de Rabobank.

Oh nee, bij de Rabobank hebben ze mij ook nog verkeerd voorgelicht over koopsubsidie.
Ik wilde ook bij de Rabobank een afspraak maken maar daar moest ik 3 weken op wachten in verband met een fusie en adviseurs die op vakantie waren. Daar heb ik dus niks aan..

Wat betaal je dan precies extra bij de Hypotheker naast de gebruikelijke 1% die je ook bij de bank moet betalen?
pi_80473058
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:30 schreef fvo het volgende:

Wat betaal je dan precies extra bij de Hypotheker naast de gebruikelijke 1% die je ook bij de bank moet betalen?
Niks.
Ik ben prima voorgelicht door de Hypotheker, ze hebben goed meegedacht en snel meegewerkt. Binnen drie dagen was de offerteaanvraag rond en konden ze de koopsubsidie aanvragen.
pi_80473087
Iemand enig idee hoeveel aanvragen ze nog goed kunnen keuren? Of tot welke datum ze de aanvragen ongeveer kunnen goedkeuren?
pi_80473635
Heb net gebeld, ze zijn bij 25 mrt en Sharon -geloof ik- kon helemaal niets zeggen over hoe lang nog of hoe veel. Mijn aanvraag heeft 1 april als dagtekening, volgens mij sta ik nu achterin de rij van iedereen hier....
pi_80473722
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:03 schreef K_G_B het volgende:
Heb net gebeld, ze zijn bij 25 mrt en Sharon -geloof ik- kon helemaal niets zeggen over hoe lang nog of hoe veel. Mijn aanvraag heeft 1 april als dagtekening, volgens mij sta ik nu achterin de rij van iedereen hier....
Nee hoor, wij hebben ook een dagtekening van 1 april

Wel raar trouwens want op de site staat dat ze ons vanaf 22 maart op de hoogste zouden houden van hoeveel aanvragen er nog mogelijk waren, maar dat hebben ze helemaal niet gedaan...
pi_80473785
quote:
Ik heb een dagtekening van 2 april
pi_80473831
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:05 schreef cserena het volgende:

[..]

Nee hoor, wij hebben ook een dagtekening van 1 april

Wel raar trouwens want op de site staat dat ze ons vanaf 22 maart op de hoogste zouden houden van hoeveel aanvragen er nog mogelijk waren, maar dat hebben ze helemaal niet gedaan...
Dat deden ze wel todat er meer aanvragen dan budget was...Toen is dat gestopt...per 1 april stond dat op de site daarom zijn aanvragen rond 31 maart en 1 april op het randje....(mijne van 31 maart)
pi_80473993
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:08 schreef Benijx het volgende:

[..]

Dat deden ze wel todat er meer aanvragen dan budget was...Toen is dat gestopt...per 1 april stond dat op de site daarom zijn aanvragen rond 31 maart en 1 april op het randje....(mijne van 31 maart)
Ah, vandaar Bedankt!
  maandag 19 april 2010 @ 12:17:02 #225
298327 qeqa
groetjes
pi_80476415
quote:
nope..ik tik op je schouder..2 april
pi_80477199
Als iedereen nou elke minuut belt waar ze zijn, komen ze nooit aan werken toe
pi_80496203
NOS meldt overigens dat de pot leeg is. De berichtgeving is hierin onduidelijk want zij spreekt in haar artikel over "nagenoeg alle", waarmee ze denk ik meer implicieert dat geen nieuwe aanvragen meer worden geaccepteerd dan de huidige aanvragen die nog niet behandeld zijn.

http://nos.nl/artikel/151(...)r-starters-leeg.html
  maandag 19 april 2010 @ 20:55:45 #228
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80496669
Ik denk dat ze gewoon heel laat zijn want de man vanmorgen was niet negatief over de 26ste iig
pi_80499799
Er staat 'de mensen die deze maand een aanvraag hebben gedaan' en het is een artikel van April. Positief voor alle mensen die in Maart de aanvraag hebben gedaan lijkt me toch.
pi_80500233
Snap zoiezo niet waarom ze pas gestopt zijn op 13 april met de aanvragen innemen. 23 maart ofzo was er toch al bekend dat er maar 1750 aanvragen goedgekeurd konden worden?
pi_80507861
Tja,

Het blijft koffiedik kijken. We proberen allemaal zo positief mogelijk te blijven. Net wat er hier boven staat: pas op 13 april hebben ze de site aangepast dus een beetje hoop doet toch nog leven......

Wel zullen degen die een afwijzing krijgen hun taxateur moeten betalen zonder dat ze er daadwerkelijk wat voor hebben. Dat geld dan voor de mensen die dus echt geen huis kunnen kopen zonder koopsubsidie .......

Zij zullen hun huisje op moeten geven, er geld op toe moeten leggen en dan nog de wetenschap dat ze voorlopig nog steeds niks kunnen kopen.

De aanvraag van die vriend van mij is daar op 31 maart binnen gekomen, ik neem aan dat dat dan je datum is??? Zoals bijvoorbeeld aaiphone als datum 26 maart heeft?

Sterkte vandaag maar weer iedereen,

Groetjes Escamp
pi_80508979
Wie gaat er bellen?Als er 1 belt, kunnen ze voor de rest doorwerken!
pi_80509040
Kijk dat zijn nog eens ideëen, ik heb vandaag telefonisch spreekuur van 10 tot 12 dus ik kan helaas niet.
pi_80509067
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 08:52 schreef wildcardxxl het volgende:
Kijk dat zijn nog eens ideëen, ik heb vandaag telefonisch spreekuur van 10 tot 12 dus ik kan helaas niet.
Heey maat! 31 maart toch? Wanneer moet jij de financiering rond hebben???

Mensen met dagtekening 26 maart kunnen vandaag het beste bellen! Wij moeten toch nog 2 weken wachten vrees ik...
pi_80509988
wij proberen contact te krijgen.
Maar je raad het al.
door de drukte ligt de lijn er even uit hahaha.
Probeer het zo weer
pi_80510121
Mijn financiering moet rond zijn op 29 Mei, ik heb dus nog wel even maarja het word allemaal wel aardig kort dag denk ik.
pi_80510248
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 09:38 schreef wildcardxxl het volgende:
Mijn financiering moet rond zijn op 29 Mei, ik heb dus nog wel even maarja het word allemaal wel aardig kort dag denk ik.
Ik dus 8 mei... Wordt nog een soort krap... Ik verwacht eigenlijk niet dat ze voor koningendag al uitslag hebben...Die week erop is er ook nog een vrije dag.. (5 mei)...
pi_80510620
Wij hebben de datum nu al 2 maal verzet.
Eerste keer was het werk verkeerd bezich had 7 werkgevers verklaringen nodig voor er een juist was
En nu zouden we in deze week overdragen , maar ook door wat vertraging toch maar weer verschoven.
Hoop nu wel snel bericht te hebben hebben het de 24ste verstuurd.
Dus als ik het hier zo lees kunnen we elk moment bericht hebben.
Hahaha
Kijk de postbode bijna hier in huis als hij langs komt hahaha
pi_80511091
net bericht gehad via de mail.
onze beschikking word vandaag verzonden
ooooo zo spannend hahaha
pi_80511137
Welke dagtekening was dat dan?
pi_80511700
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:17 schreef wildcardxxl het volgende:
Welke dagtekening was dat dan?
Heb jij de dagtekening door de digitale aanvraag of door post stukken?

iemand al een medewerker te pakken kunnen krijgen???
pi_80512571
Hoi,

Ik heb net gebeld en ze zijn net klaar met 25 maart. Vandaag beginnen ze met 26 maart. Omdat er veel aanvragen zijn op deze datum, hopen ze dat ze deze week klaar zijn met 26 en 27 maart....
pi_80512728
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:02 schreef Mirte-L het volgende:
Hoi,

Ik heb net gebeld en ze zijn net klaar met 25 maart. Vandaag beginnen ze met 26 maart. Omdat er veel aanvragen zijn op deze datum, hopen ze dat ze deze week klaar zijn met 26 en 27 maart....
Dankjewel voor de update... Weer een dag dichterbij... Maar 27 maart is een zaterdag, telt die dag ook mee???
pi_80512885
Blijkbaar! Aan de telefoon zeiden ze dat ze 26 en 27 maart deze week proberen af te handelen, misschien foutje en bedoelde ze 26 en 29 maart! Spannend....
pi_80513019
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:10 schreef Mirte-L het volgende:
Blijkbaar! Aan de telefoon zeiden ze dat ze 26 en 27 maart deze week proberen af te handelen, misschien foutje en bedoelde ze 26 en 29 maart! Spannend....
Wanneer is jouw aanvraag binnengekomen??
  dinsdag 20 april 2010 @ 11:17:33 #246
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_80513142
Wat ben ik blij dat ik al 1.5 jaar lekker gebruik maak van die subsidie . Lijkt me niet erg bevordelijk voor een goede nachtrust wetende of je het nu wel of niet krijgt ...
Succes allen
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_80513510
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:17 schreef Steve-O het volgende:
Wat ben ik blij dat ik al 1.5 jaar lekker gebruik maak van die subsidie . Lijkt me niet erg bevordelijk voor een goede nachtrust wetende of je het nu wel of niet krijgt ...
Succes allen
En dit is bevordelijk voor?????
pi_80513998
Ik heb inmiddels stappen ondernomen. Zoals jullie weten is mijn aanvraag afgekeurd en is het dossier gesloten.
Er is telefonisch contact geweest met SenterNovem en de Hypotheker, er wordt door de hypotheker bezwaar ingediend, aangezien ik wel gewoon NHG krijg. Met dat bezwaar komt tevens een nieuwe hypotheek offerte + nieuwe aanvraag. Gebaseerd op wat lagere hypotheek + inkomen zonder bonus. Deze zal dan conform de regels wel goedgekeurd worden.

Overigens nog een geruststelling voor de andere. Indien je aanvraag afgekeurd is, kan je een bezwaar indienen. Dit bezwaar wordt bekeken door een juridische afdeling en inden toegewezen dan krijg ik alsnog de subsidie, echter wel uit een reservepotje wat er speciaal is voor deze bezwaren. Al met al een geluk bij een ongeluk, duurt nog wel een week of 2 voor ik antwoord heb.
pi_80514615
Betekent wel dat het geld voor jouw aanmelding doorschuift naar een ander! goed nieuws voor mensen zoals mij dus
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:04:47 #250
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_80514976
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:25 schreef wildcardxxl het volgende:

[..]

En dit is bevordelijk voor?????
Je leest over het woord niet heen.
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_80515309
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:54 schreef Benijx het volgende:
Betekent wel dat het geld voor jouw aanmelding doorschuift naar een ander! goed nieuws voor mensen zoals mij dus
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:38 schreef Chinless het volgende:
Dit bezwaar wordt bekeken door een juridische afdeling en inden toegewezen dan krijg ik alsnog de subsidie, echter wel uit een reservepotje wat er speciaal is voor deze bezwaren.
pi_80515330
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:04 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Je leest over het woord niet heen.
Nee maar dan nog, dat weten wij ook wel.

Maar laat mijn reactie maar zitten: pure frustratie

Kan bovenstaande reactie trouwens niet lezen door google ads *zucht*
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:31:15 #253
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80515862
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:15 schreef wildcardxxl het volgende:

[..]

Nee maar dan nog, dat weten wij ook wel.

Maar laat mijn reactie maar zitten: pure frustratie

Kan bovenstaande reactie trouwens niet lezen door google ads *zucht*
Hij bedoelde het niet fout hoor
pi_80516869
Wij hadden de aanvraag via de post verzonden op de 24ste
Dus is nu behandlt en hebben morgen bericht zal dagtekening 25ste hebben gekregen.
pi_80517560
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:14 schreef DarkWimDuck het volgende:

quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:54 schreef Benijx het volgende:
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:38 schreef Chinless het volgende:
Dit bezwaar wordt bekeken door een juridische afdeling en inden toegewezen dan krijg ik alsnog de subsidie, echter wel uit een reservepotje wat er speciaal is voor deze bezwaren.

Dus het budget wordt van een reservepotje gehaald en niet van de "hoofdpot" waar ik nog van kan putten...

Zie ik het nu goed, of wil jij me iets anders laten zien?
pi_80518251
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:16 schreef Benijx het volgende:

[..]

Dus het budget wordt van een reservepotje gehaald en niet van de "hoofdpot" waar ik nog van kan putten...

Zie ik het nu goed, of wil jij me iets anders laten zien?
Dat is wat ik begrepen heb inderdaad.
pi_80518294
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:33 schreef Chinless het volgende:

[..]

Dat is wat ik begrepen heb inderdaad.
Vroeg me al af wat zijn punt was Goed bezig dat het alsnog kan voor je!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Benijx op 20-04-2010 13:40:38 ]
  dinsdag 20 april 2010 @ 14:28:57 #258
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80520464
Ik duim voor je Chinless! Hoop morgen of overmorgen bericht te krijgen dat we het hebben.
pi_80524404
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:14 schreef Benijx het volgende:

[..]

Wanneer is jouw aanvraag binnengekomen??
Op 26 maart! Ik ga morgen weer bellen en laat het wel weer even weten...
  dinsdag 20 april 2010 @ 16:19:18 #260
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80524885
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 16:08 schreef Mirte-L het volgende:

[..]

Graag. Ik ben ook een 26ér en heb cursus dus kan niet bellen
pi_80528641
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 16:08 schreef Mirte-L het volgende:

[..]

Zou je dan misschien ook willen vragen of het weekend ook mee telt? Iemand zei dat ze deze week hoopten om 26 maart en 27 maart af te hebben, maar dat is in het weekend dus misschien bedoelden ze 29 maart...
Ivm school kan ik pas maandag weer bellen dus dan bel ik wel
pi_80528934
toch snap ik jullie niet, elke dag maar bellen alsof het dan sneller gaat:S

de mijne is 6 april digitaal ingestuurd dus ik mag Lees: moet nog veel langer wachten.

Dus gewoon rustig afwachten is denk ik het beste
  dinsdag 20 april 2010 @ 18:49:49 #263
298327 qeqa
groetjes
pi_80530579
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:04 schreef reintje17 het volgende:
toch snap ik jullie niet, elke dag maar bellen alsof het dan sneller gaat:S

de mijne is 6 april digitaal ingestuurd dus ik mag Lees: moet nog veel langer wachten.

Dus gewoon rustig afwachten is denk ik het beste
hehe eindelijk iemand die nog langer moet wachten dan ik!
waren ze nog wel optimistisch toen je het aanvroeg of heb je het zelf gedaan?
pi_80530898
nou ja kijk je moet zien 6 april is de dag na 2 april dus het lijkt wel een stuk verder maar is het niet
  dinsdag 20 april 2010 @ 19:51:31 #265
298327 qeqa
groetjes
pi_80533390
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:57 schreef reintje17 het volgende:
nou ja kijk je moet zien 6 april is de dag na 2 april dus het lijkt wel een stuk verder maar is het niet
dat is wel zo, maar alles wat op 2 april 's avonds, op 3 en op 4 en op 5 april per post of per digid is verzonden komt allemaal bij 6 april. Het is dan toch niet te hopen dat ze dan op de laatste dag zitten want als dat zo is dan wordt er geloot..en dat zouden best eens heel veel aanvragen kunnen zijn!
pi_80536231
Wij hebben een dagtekening van 1 april en moet zeggen dat ik er niet heel veel vertrouwen erin heb aangezien ze op 23 maart nog maar 1750 aanvragen konden goedkeuren en toen liepen ze volgens mij ook al echt super achter..
Maarja we blijven hopen natuurlijk
pi_80550872
En weer een nieuwe dag, bij deze ingeluidt:P Alle nieuwtjes zijn welkom:)
pi_80551056
Nee ik heb geen nieuwtjes . Behalve dat ik bezig ben stappen te ondernemen tegen de Hypotheker.
Ze hebben toegegeven zelf een inkomstenbestandsdeel mee te rekenen waarvan ze op de hoogte waren dat het niet mocht.
pi_80556601
quote:
Op woensdag 21 april 2010 10:09 schreef wildcardxxl het volgende:
En weer een nieuwe dag, bij deze ingeluidt:P Alle nieuwtjes zijn welkom:)
Heeft er nog iemand gebeld? Ik ben benieuwd of ze het weekend nu wel of niet mee tellen... ik hoop dat ze deze week met 29 maart klaar zullen zijn...vandaag btw me huisje leeg gehaald...alles loopt aan de achterkant door...
pi_80556767
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:08 schreef Benijx het volgende:

[..]

Heeft er nog iemand gebeld? Ik ben benieuwd of ze het weekend nu wel of niet mee tellen... ik hoop dat ze deze week met 29 maart klaar zullen zijn...vandaag btw me huisje leeg gehaald...alles loopt aan de achterkant door...
Wait, whut? jouw huidige huis bedoel je dan denk ik? wat bedoel je emt alles loopt aand e achterkant door. dingen zoals huur opgezegd of dergelijke?

Heb niet gebeld, heb me er een beetje in berust merk wel dat ik om de 10 minuten dit topic even f5
  woensdag 21 april 2010 @ 13:17:33 #271
298327 qeqa
groetjes
pi_80556913
poe hee ik ben ook wel veel aan het regelen maar inpakken en wegwezen daar wacht ik nog even mee!
pi_80557517
jeeeeee we hebben bericht wij waren van de 25ste van maart en hebben de toelage gekregen.
pi_80559340
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:13 schreef wildcardxxl het volgende:

[..]

Wait, whut? jouw huidige huis bedoel je dan denk ik? wat bedoel je emt alles loopt aand e achterkant door. dingen zoals huur opgezegd of dergelijke?

Heb niet gebeld, heb me er een beetje in berust merk wel dat ik om de 10 minuten dit topic even f5
Sja ik heb de huur opgezegd, overdracht staat op 1 juni. anders had ik volgende week alsnog me huur op moeten zeggen.. even een gokje maar ik sta niet op straat. Maar ben van alles aant regelen met de hypotheker, makelaar, notaris, in en uitschrijvingen, bankrekening openen, verhuizing, zalk nog even doorgaan

Ik heb me voorgesteld morgen te bellen. Al die tijd niet gedaan omdat anderen het ook deden, maar ik moet echt een indicatie krijgen over wanneer ik bericht krijg... 8 mei moet de financiering rond zijn... alles loopt goed en het is wachten op bericht van Senternovum...

Ik hou je op de hoogte...
pi_80559523
Wanneer is je dagtekening dan Benijx?

En gefelicteerd Tetsje81!!!

Hoe heb je eigenlijk bericht gekregen? Gewoon via de post of ben je gebeld?
  woensdag 21 april 2010 @ 14:32:02 #275
298327 qeqa
groetjes
pi_80559623
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:33 schreef Tetsje81 het volgende:
jeeeeee we hebben bericht wij waren van de 25ste van maart en hebben de toelage gekregen.
gefeliciteerd en succes met verhuizen!
pi_80559769
quote:
Gefeliciteerd!
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 14:45:33 #277
236264 crew  capricia
pi_80560096
quote:
Lekker hoor! Dat scheelt weer wat stress.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80560251
quote:
Op woensdag 21 april 2010 14:28 schreef cserena het volgende:
Wanneer is je dagtekening dan Benijx?

En gefelicteerd Tetsje81!!!

Hoe heb je eigenlijk bericht gekregen? Gewoon via de post of ben je gebeld?
31 maart...
  woensdag 21 april 2010 @ 15:37:15 #279
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80561887
Onze aanvraag was vanochtend nog niet behandeld iig. ik hoop nu ondertussen wel. Hoe snel krijg je bericht als ze het behandeld hebben? Binnen 2 dagen?
pi_80562390
Dag, ook ik ben via google hier terecht gekomen. Zucht zucht zucht, wat is dat wachten zenuw slopend zeg. Wij hebben onze aanvraag op 1 april laten zetten maar deze is pas later verstuurd, geld het nou dan voor 1 april? of wanneer hij binnen is gekomen daar op kantoor?

Bellen jullie gewoon elke dag om te vragen hoever ze die dag zijn met de aanvragen?
pi_80562874
De datum die zij pakken is de dag dat de aanvraag bij hun is binnengekomen.

We bellen om en om een beetje, en dan laten we het elkaar een beetje weten

Ze zijn nu bij 26 maart.
pi_80563177
Haha ik volg dit topic (en de vorige) ook al een tijdje. Zit in hetzelfde schuitje. 31 maart is mijn aanvraag verzonden (volgens de hypo), nu afwachten. Zo'n machteloos gevoel, echt kut.
Snap ook niet dat SN niet wat duidelijker is.
pi_80563654
Ja de berichtgeving is gewoon heel slecht:

Ik vind dat ze niet alleen voor ons maak ook voor zichzelf beter op de site kunnen zetten met welke dag ze bezig zijn. Dat scheelt al heel wat.

De dag dat ze jouw aanvraag hebben ontvangen geld als dag waarvoor ze het gaan behandelen. 1 April verstuurd is 2 April ontvangen dus dat houdt in dat je dagtekening 2 April hebt.
  woensdag 21 april 2010 @ 17:54:05 #284
298327 qeqa
groetjes
pi_80566878
quote:
Op woensdag 21 april 2010 15:49 schreef arosier het volgende:
Dag, ook ik ben via google hier terecht gekomen. Zucht zucht zucht, wat is dat wachten zenuw slopend zeg. Wij hebben onze aanvraag op 1 april laten zetten maar deze is pas later verstuurd, geld het nou dan voor 1 april? of wanneer hij binnen is gekomen daar op kantoor?

Bellen jullie gewoon elke dag om te vragen hoever ze die dag zijn met de aanvragen?
pas later dan 1 april verstuurd is misschien zelfs 6 april..depaasdagen zitten er dan tussen
pi_80567674
ik heb post gekregen over de toelage
en gisteren hoorde ik dus dat ze het behandelt hadden en de post zouden opsturen dus 1 a 2 dagen en je hebt bericht.
Nu op naar de afspraak bij de notaris 9 hopen dat dit nu vlot gaat)
De bank zei dat het nu binnen een week klaar zou zijn.
Ben benieuwd mag nu wel snel afgehandelt worden.

Suc6 allemaal met afwachten
pi_80569647
Hallo!

Ik ben ook nieuw. Vanaf maandag heb ik een kriebelig gevoel dat mijn aanvraag niet door zal gaan. Daarop ben ik gaan google-en en ben ik hier terecht gekomen. Ik heb 31 maart alle papieren getekend, dus het is echt spannend zeg! Bleh!
Ik lees dus maar af en toe (steeds vaker) mee met deze site.

Good luck allemaal!
  woensdag 21 april 2010 @ 19:37:45 #287
298327 qeqa
groetjes
pi_80570607
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:15 schreef Daniellleke het volgende:
Hallo!

Ik ben ook nieuw. Vanaf maandag heb ik een kriebelig gevoel dat mijn aanvraag niet door zal gaan. Daarop ben ik gaan google-en en ben ik hier terecht gekomen. Ik heb 31 maart alle papieren getekend, dus het is echt spannend zeg! Bleh!

Good luck allemaal!
Weet je ook wat je postdatum is?
pi_80570725
Nope geen idee. Ik heb gisteren een mail gestuurd naar de tussen persoon die me geholpen heeft met al de papieren en die hadden nog niets gehoord. Ik lees hier pas dat je kan bellen voor je postdatum en met welke dag ze bezig zijn. Maar ik zie wel dat ik nog wel een week of langer kan wachten voordat ik wat weet....

Ik heb me al voorgenomen om ervan uit te gaan dat het niet door zal gaan....

BUMMER!!!
pi_80570921
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:15 schreef Daniellleke het volgende:Ik heb 31 maart alle papieren getekend, dus het is echt spannend zeg! Bleh!
Me 2, ook 31 maart. En lees ook steeds vaker mee. Dwz elk half uur verversen om te kijken of er nog nieuws is
Maar ja, het is dan ook niet niks, een huis kopen.
pi_80572122
En hoe zit het als het niet door gaat bij jou? Moet je dan ook alles afblazen?
Ik weet niet eens of ik dan nog evengoed kosten heb. Dit heb ik vandaag gevraagd in een mail aan de tussenpersoon. In de koopakte heb ik wel een clausule laten zetten over de koopsubsidie.

Als ik zo lees dat er aanvragen afgewezen worden omdat de tussenpersoon iets niet goed heeft ingevuld. Als dat toch zo is dan kan je die persoon wel afschieten, toch? Nu ligt het mooi in de handen van iemand anders, vanwie je verwacht dat ze er verstand van hebben. ....

We wachten maar af...
  woensdag 21 april 2010 @ 20:12:46 #291
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80572181
Ik ben idd gelijk weg bij dit bedrijf als blijkt dat ik morgen een afwijzing in huis heb

Maar ik ga maar ff van het positieve uit
pi_80572598
En welke datum ben jij?

We zijn hier geen nummers... maar datums
  woensdag 21 april 2010 @ 20:25:27 #293
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80572747
quote:
Op woensdag 21 april 2010 20:22 schreef Daniellleke het volgende:
En welke datum ben jij?

We zijn hier geen nummers... maar datums
26ste. Daar waren ze vandaag en gisteren mee bezig dus krijg morgen of overmorgen bericht!
pi_80573273
Wat een spanning zeg.

Zit ook al 3 weken in spanning. Maar de laatste dagen voel ik het toch wel wat meer

Mijn dagtekening zou de 27e moeten zijn, zo vertelde mijn aankoopmakelaar.
Die datum zal dan morgen of overmorgen behandelt gaan worden. Als dat maar goed gaat.

Zijn er nog mensen die inschattingen of vermoedens of feiten weten over de data's die op tijd zijn?
Ik heb zo'n vermoeden dat april waarsch al te laat is.

Hoop het uiteraard niet!
pi_80573397
Voor de mensen die hem al toegezegd hebben gekregen wat zijn nou jullie maandlasten met de subsidie eraf, en met zijn 2en of alleen?

Ik betaal 600 en krijg 110, alleen lopend naar werk en centrum als me huisje straks ooit klaar is
Ik zwaai naar dieren.
pi_80574284
quote:
Op woensdag 21 april 2010 20:11 schreef Daniellleke het volgende:
En hoe zit het als het niet door gaat bij jou? Moet je dan ook alles afblazen
Nou, ga dan nog met mn ouders kijken wat er mogelijk is maar denk idd dat ik dan alles af moet blazen. Zou wel klote zijn, zo'n vet huis!
Krijg nooit subsidies, toeslagen oid van de overheid. Hoop dat ik nu een keer wat terugkrijg van mn belastinggeld
Jij moet dus ook alles afblazen?
pi_80574799
Ja ik denk het wel. Mijn ouders zullen niet garant staan, plus dan moet ik dus die 113 euro extra gaan betalen en dat wil ik eigenlijk niet, omdat ik dan de lasten te hoog vindt. Maar goed, ik ga daar nog wel eens goed over nadenken. Over 5 jaar dan is mijn opleiding af en verdien ik ook weer meer, dus dan zou ik er niets om geven, maar nu is die 113 euro wel errug handig!
pi_80574941
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:15 schreef Daniellleke het volgende:
Ja ik denk het wel. Mijn ouders zullen niet garant staan, plus dan moet ik dus die 113 euro extra gaan betalen en dat wil ik eigenlijk niet, omdat ik dan de lasten te hoog vindt. Maar goed, ik ga daar nog wel eens goed over nadenken. Over 5 jaar dan is mijn opleiding af en verdien ik ook weer meer, dus dan zou ik er niets om geven, maar nu is die 113 euro wel errug handig!
Waarom maak je idd niet eerst je opleiding af.
Ik zwaai naar dieren.
pi_80576172
Waarom wel als het zo toch ook zou kunnen gaan...?
Ik doe een deeltijd opleiding dus heb gewoon fulltime inkomsten. Alleen krijg dan HBO betaald. En over 2 jaar dan ben ik 28...

Dus...
pi_80576306
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:41 schreef Daniellleke het volgende:
Waarom wel als het zo toch ook zou kunnen gaan...?
Ik doe een deeltijd opleiding dus heb gewoon fulltime inkomsten. Alleen krijg dan HBO betaald. En over 2 jaar dan ben ik 28...

Dus...
Neem aan dat je nu dus gewoon huurt, en omdat je zei dat je dan ook die 113 per maand niks kan schelen dus,
kun je beter door sparen dan subsidie, die word alleen bij het eerste koop huis uitgekeerd en om de 3 of 5 jaar? ofzo weer herzien van wat je verdient.

[ Bericht 18% gewijzigd door Geerd op 21-04-2010 21:53:10 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_80576561
Ja, dat klopt, maar wel een soort studio waar alles inzit, maar het is maar 36m2 dus erg klein. Vandaar dat ik wil verhuizen. En iets anders huren is moeilijk omdat ik hier gemiddeld 5-8 jaar ingeschreven moet staan en ik kom oorspronkelijk uit een andere stad. En zonder de koopsubsidie is het bedrag te laat om een appartement te kunnen kopen, vandaar dat ik met de koopsubsidie zo blij was. Helaas hoorde ik er pas van toen het al bijna op was
Maar goed, als het niet zo is dan is het niet zo. Balen, maar het zal wel weer ergens goed voor zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')