In feite wordt daarmee niets gezegd over hoeveel aanvragen er nog voor je zitten. Dit zijn eigenlijk alleen maar feiten.quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:59 schreef Benijx het volgende:
[..]
Vind ik het alsnog verwarrend toen ik mijn aanvraag indiende was er nog ruimte voor 1290 aanvragen... dus moet voor mij ook voldoende aanleiding zijn om er vanuit te gaan dat ik er nog tussen zit... Zelfs met de melding dat er gemiddeld 170 aanvragen per dag gedaan werden...
Ze zijn goed in het vaag houden van de berichtgevingquote:Op woensdag 14 april 2010 00:01 schreef snabbi het volgende:
[..]
In feite wordt daarmee niets gezegd over hoeveel aanvragen er nog voor je zitten. Dit zijn eigenlijk alleen maar feiten.
Tja ik vermoed dat ze dit ook doen om te voorkomen dat iedereen in het kader van Wet Openbaarheid van bestuur informatieverzoeken gaat indienen.quote:Op woensdag 14 april 2010 00:05 schreef Benijx het volgende:
[..]
Ze zijn goed in het vaag houden van de berichtgevingTijd zal het ons leren...
[..]
we moeten dus dagelijks op de website kijken van senternovum en hopen dat je ervoor een brief krijgt...
Ik begrijp je stelling niet helemaal. De verkoper leeft in een bepaalde periode in onzekerheid of de koper zijn financiering rond kan krijgen. Als je deze onzekerheid niet wilt, dan moet je geen overeenkomst sluiten "onder voorbehoud van financiering".quote:Op woensdag 14 april 2010 00:06 schreef fvo het volgende:
Ik zeg zaak aanspannen tegen senternovem
Van alle honderden aanvragen die worden afgewezen zullen er dus ook nog eens honderden andere mensen zijn die ook alvast stappen ondernemen omdat zij denken hun huis te gaan verkopen.
Die zijn pas veel geld kwijt en hebben veel koppijn, huis blijft nog langer te koop staan omdat er geen subsidie meer is. Hypotheekrente aftrek zorgt voor terughoudendheid. Best naar eigenlijk
Ik niet. Ik krijg hooguit 6100 euro aan bouwrente mee gefinancierd.quote:Op woensdag 14 april 2010 00:14 schreef MaGNeT het volgende:
Zijn hier ook mensen die het huis wel zonder koopsubsidie kunnen kopen maar de koopsubsidie nodig hadden voor een verbouwing die op zich niet direct nodig is?
quote:Op woensdag 14 april 2010 07:25 schreef BellO_83 het volgende:
Hmm spannend!
Ik verwacht vandaag per post bericht. Blijf de hele dag thuis (toeval hoor). Maar het blijft spannend. Vannacht gedroomd dat de aanvraag is afgewezen. Nou ik blijf hopen en duimen!
Voor iedereen natuurlijk. Als ik bericht heb horen jullie het. Ik verwacht het vandaag maar voor hetzelfde geld is dat ook morgen of vrijdag pas (zou balen zijn).
Groetjes
Is ook optie voor mij, maar mag je dan geen gebruik maken van NHG.. Je ouders staan dan toch garant voor het laatste deel... zoals koopsubsidie dat doet...? Wat voor rente heb je nu kunnen bedingen??quote:Op woensdag 14 april 2010 09:40 schreef wildcardxxl het volgende:
Nou kijk of ik het echt nodig ben, dat denk ik niet maar het probleem van mij is dat als ik geen koopsubsidie krijg ik het huis moet kopen met een garantstelling van mijn ouders, dat houdt in da tik geen NHG krijg en mijn rentepercentage dan ook veel hoger ligt. Dat houdt in dat het dus ongeveer 150 euro per maand meer gaat koste voor mij.
Dan zit je goed! In principe heeft mijn moeder ook die situatie met overwaarde + eigen geld.. Maar ik ben bang dat het hun zal tegenhouden als ze willen verhuizen bijvoorbeeld.. Maar na 3 jaar zal me vriendin bij me komen wonnen (positief denken hequote:Op woensdag 14 april 2010 10:00 schreef wildcardxxl het volgende:
Ik zit momenteel op 4,7% bij Florius, jij? maar heb het gevoel dat ik nog niet het het maximale er uit heb gehaald. Nee jouw ouders worden mededibteur en kunnen dan volledig aansprakelijk voor het gehele bedrag gesteld worden.
In mijn geval heb ik een vriendin met ongeveer 700 euro over per maand (dus vaste lasten er al af) en zijn we al 5 jaar samen maar omdat ik het huis absoluut alleen op mijn naam wil hebben kunnen we haar inkomen niet meenemen.
Mijn ouders hebben 170k overwaarde in hun huidige huis en een behoorlijk bedrag in hun spaarhypotheek en mijn hypotheek zelf is maar 165k dus dat is makkelijk te doen. Maar je ouders moeten dus wel of overwaarde hebben of een behoorlijke spaarhypotheek hebben om het voor elkaar te krijgen. Bij mij hebbenz e gewoon gezegd we hebben er volledig vertrouwen in dat het wel gaat lukken maar mocht jij en je vriendin uit elkaar gaan dan kijken we of je het zelf kan blijven betalen en zo niet dan betalen wij jouw hypotheek maar moet je hem wel te koop zetten, perfecte deal dacht ik toch.
Dat is voor jou inderdaad beter. Als ik het niet toegewezen krijg moet ik 25k ergens anders vandaan halen. (wat dan uitkomt op lenen boven mijn budget) Ik moet perse een hypotheek met NHG hebben. Dit i.v.m. 20% koopgarant waar ik van geniet. Verder heb ik geen ouders die voor mij garant kunnen staan.quote:Op woensdag 14 april 2010 10:00 schreef wildcardxxl het volgende:
Ik zit momenteel op 4,7% bij Florius, jij? maar heb het gevoel dat ik nog niet het het maximale er uit heb gehaald. Nee jouw ouders worden mededibteur en kunnen dan volledig aansprakelijk voor het gehele bedrag gesteld worden.
In mijn geval heb ik een vriendin met ongeveer 700 euro over per maand (dus vaste lasten er al af) en zijn we al 5 jaar samen maar omdat ik het huis absoluut alleen op mijn naam wil hebben kunnen we haar inkomen niet meenemen.
Mijn ouders hebben 170k overwaarde in hun huidige huis en een behoorlijk bedrag in hun spaarhypotheek en mijn hypotheek zelf is maar 165k dus dat is makkelijk te doen. Maar je ouders moeten dus wel of overwaarde hebben of een behoorlijke spaarhypotheek hebben om het voor elkaar te krijgen. Bij mij hebbenz e gewoon gezegd we hebben er volledig vertrouwen in dat het wel gaat lukken maar mocht jij en je vriendin uit elkaar gaan dan kijken we of je het zelf kan blijven betalen en zo niet dan betalen wij jouw hypotheek maar moet je hem wel te koop zetten, perfecte deal dacht ik toch.
We komen denk ik bijna op hetzelfde dan: mijn huis heb ik van de woningbouwstichting gekocht voor 145k, totale hypotheekbedrag word 162,500, dan hou ik nog 3k over voor wat spulletjes in huis;)quote:Op woensdag 14 april 2010 10:14 schreef Benijx het volgende:
[..]
Dan zit je goed! In principe heeft mijn moeder ook die situatie met overwaarde + eigen geld.. Maar ik ben bang dat het hun zal tegenhouden als ze willen verhuizen bijvoorbeeld.. Maar na 3 jaar zal me vriendin bij me komen wonnen (positief denken he) kan je die garanstelling dan niet kwijtschelden door een deel van mijn vriendins salaris mee te nemen in de hypotheek...? Ik heb ook 4.7 bij de ING met een hypotheek van ¤165.000 en spaarrente is 4.6 %. Je hebt toch niet hetzelfde huis gekocht he?
ik heb een hypotheek van 180.000. Dus toch iets hoger. 80.000 is aflossingsvrij waar 4,7 op zit. op het aflosbare deel volgens mij 4.6 (banksparen) ik los in 30 jaar tijd 100.000 af in principe..quote:Op woensdag 14 april 2010 10:54 schreef wildcardxxl het volgende:
[..]
We komen denk ik bijna op hetzelfde dan: mijn huis heb ik van de woningbouwstichting gekocht voor 145k, totale hypotheekbedrag word 162,500, dan hou ik nog 3k over voor wat spulletjes in huis;)
ING heeft wel akelige clausules in hun offertes staan heb je daar wel naar gekeken? Ik heb 40%aflossingsvrij met 4,7% en 60% banksparen met 4,7% rente...
Ja dat met die garantstelling kun je oplossen door je vriendin zijn inkomen mee te nemen maar dan staat het ook op haar naam dus dan is het huis van jullie allebij:P Als ik jouw ractie zo lees zit je daar niet op te wachten:P
Ik weet niet of jouw huis in Hardenberg staat:P
Tsja ik heb het ook niet echt nodig als het goed is, maar ik betaal meer dan genoeg belasting dus alles wat ik van de overheid kan pakken, pak ik dan ookquote:Op woensdag 14 april 2010 11:49 schreef Escamp het volgende:
Vanmorgen weer even gebeld voor die vriend van me, ze zijn nog steeds bezig met het verwerken van 23 maart omdat ze ontzettend veel aanvragen hebben ontvangen. Er is helemaal niks zeker, zelfs 25 en 26 maart zijn niet zeker dus laat staan 31 maart.
Wel lees ik hier dat er toch ook wel aardig wat mensen zijn die het dus ook zonder koopsubsidie af zouden kunnen, dat vind ik persoonlijk wel een beetje jammer voor de mensen die het echt nodig hebben en die zonder koopsubsidie dus gewoon echt niks kunnen kopen behalve misscjien een garagebox......
Eigenlijk zouden ze moeten zeggen: een ieder die minder dan 40 euro per maand zou krijgen dat ze die geen koopsubsidie zouden moeten geven....
Gelukkig heb ik zelf al een huis, maar ik gun het die vriend van mij van harte, hij slaapt nog maar nauwelijks door alle stress die het wachten met zich meebrengt.
Groetjes Es
PS er zit een hele kleine marge van 3000 euro in voor het verbouwen van de badkamer, rest is hypotheek.
Ze waren toch al bij 24 Maart? Nu hoor ik weer 23 Maart.. Chinless van wanneer was jouw aanvraag??quote:Op woensdag 14 april 2010 12:07 schreef fvo het volgende:
[..]
Tsja ik heb het ook niet echt nodig als het goed is, maar ik betaal meer dan genoeg belasting dus alles wat ik van de overheid kan pakken, pak ik dan ook
Mwa bij nieuwbouw is dat anders dan bestaande bouw.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:48 schreef MaGNeT het volgende:
Ik vraag me af hoeveel die koopsubsidie je nu echt oplevert.
Je kan door de koopsubsidie meer lenen, duurder huis kopen en dus meer overdrachtsbelasting betalen.
Iets zegt me dat het voor een groot deel een sigaar uit eigen doos is.
Dat klopt aardig met wat mijn adviseur melde. Die zei begin van deze week ongeveer 2 weken (dagtekening 31 maart)quote:Op woensdag 14 april 2010 15:23 schreef fvo het volgende:
De hypotheker belde net (10 min geleden), die verwacht dat ze eind volgende week op 30 maart zullen zijn. Dat had SenterNovem gemeld
Had problemen met werkgeversverklaring maar het schijnt dat ik de aanvraag nog wel kan afronden door het later toe te sturen. Dus blijf nog even afwachten!
23 maart ontvangen bij senternovem. Ik heb gisteren een brief ontvangen met dagtekening van 12 april.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:13 schreef Benijx het volgende:
Niemand een idee waar ze nu zijn? Chinless wanneer was jouw aanvraag binnengekomen?
Dan klopt het bericht van die andere gebruiker ook niet... Inmiddels 14 april zijn ze echt wel bij 24 of wellicht al bij 25 maart...Vind het wel schandalig lang duren hoor... Voor mij wss een maand ofzo :squote:Op woensdag 14 april 2010 15:36 schreef Chinless het volgende:
[..]
23 maart ontvangen bij senternovem. Ik heb gisteren een brief ontvangen met dagtekening van 12 april.
echter was er iets niet helemaal duidelijk. Die toelichting is gisteren nog gelijk toe gemaild.
Ik heb nog niks in werking gezet, behalve het aanvragen van de hypotheek, en het tekenen van het voorlopig koopcontract... (voorbehoud van financiering en taxatie) Dus mocht het niet doorgaan heb ik alsnog geen kosten gemaakt.quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:20 schreef Escamp het volgende:
Krijgt hij nou geen koopsubsidie omdat de pot leeg is, dan moet hij wel de taxateur a ongeveer 450 euro betalen, en natuurlijk alle andere dingen die je moet regelen als je een huis koopt.
als 1e gefeliciteerd...quote:Op woensdag 14 april 2010 16:54 schreef flapmeister het volgende:
joepie!!!!!!! ik heb bericht gekregen dat ik er door ben. Wat een opluchting zeg. Kan ik verder gaan met me leven. En toch lekker elke maand 107 euries van de staat. Ik heb mijn spulletjes bij Senternovum digitaal aangeleverd de 31e maart dus JOEPPPPPPIEEEEE ik ben er door..........
En sucses - sterkte iedereen.
31 maart? Kan ik mij niets bij voorstellen! Want dan hadden er hier meer bericht moeten hebbenquote:Op woensdag 14 april 2010 16:54 schreef flapmeister het volgende:
joepie!!!!!!! ik heb bericht gekregen dat ik er door ben. Wat een opluchting zeg. Kan ik verder gaan met me leven. En toch lekker elke maand 107 euries van de staat. Ik heb mijn spulletjes bij Senternovum digitaal aangeleverd de 31e maart dus JOEPPPPPPIEEEEE ik ben er door..........
Gefeliciteerd! Echt super tof, als het zo is, dan heb ik nog n goeie kans: digitale aanvraag op 1 april...quote:Op woensdag 14 april 2010 16:54 schreef flapmeister het volgende:
geef jou bew code eens dan. Ik geloof er niets van :pquote:Op woensdag 14 april 2010 16:54 schreef flapmeister het volgende:
je krijgt inderdaad per post de toekenning of afwijzing. Echter zijn ze nog lang niet bezig met 31 maart dus geloof het maar niet.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:09 schreef K_G_B het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Echt super tof, als het zo is, dan heb ik nog n goeie kans: digitale aanvraag op 1 april...
Hoe heb je dat te horen gekregen? per post?
HA.......HA........quote:Op woensdag 14 april 2010 16:54 schreef flapmeister het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |