abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 april 2010 @ 10:52:44 #126
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80335642
Damn kutverhalen van jullie zeg
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_80335903
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:06 schreef fvo het volgende:
Heb gisteravond mijn koopsubsidie aanvraag door een andere hypotheekadviseur laten nakijken en daar kwamen wat schokkende feiten naar boven. (mensen met een zwakke maag kunnen beter niet verder lezen :p)

Fout 1:
Werkgeversverklaring is op 3 punten afgekeurd namelijk:
- geen filiaalstempel of begeleidende brief dat we geen stempel hebben
- verbetering in de tekst
- 2 handschriften (heb mijn eigen gegevens ingevuld)

Alles wat aangeleverd moet worden moet aan NHG normen voldoen en dat doet dit dus niet. Het kan dus zijn dat er een coulante meneer/mevrouw zit die zegt "aaaahh stuur nog maar een keer". Het kan ook zijn dat diegene zegt "er zijn nog 10000 aanvragen, case closed"

Fout 2:
Er is in de aanvraag een fictieve hypotheek + hypotheekrente (5,05%) ingevuld van Aegon. Dit zou betekenen dat ik deze Hypotheek moet afnemen als ik voor koopsubsidie zou gaan. Terwijl ik bij de ABN AMRO wil die 4,55% aanbiedt

Voordat ik de aanvraag deed werd mij door de Hypotheker, die al deze fouten dus niet heeft gezien zeggen ze, verteld dat dit fictief zou zijn en dat dat veranderd kon worden.

Gister werd mij dus door de andere adviseur verteld dat de subsidie hierop wordt afgegeven en dat het een soort fraude zou zijn als ik van hypotheek zou veranderen. Dus van Aegon afstappen zou dan niet meer gaan

---conclusie---
Kan iemand mij het goede verhaal vertellen? Heb nu 2 hele verschillende verhalen gehoord
je adviseur heef gelijk. De aanvraag is gebasseerd op de offerte van Aegon. Via de ABN zou je minder vergoeding, of misschien zelfs niets omdat het ruim een halve procent minder is. Dat is ook veel betreft maandlasten. Daarbij krijgt de geldverstrekker ook een bevestiging van de goed of afkeuring.

Conclusie deal it met Aegon. Verder betreft missende papieren maak je geen zorgen, daar heb ik ook last van en ik heb en een werkgeversverklaring opnieuw gestuurd en dan een extra toelichting op inkomensbestanddelen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_80336872
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:01 schreef Chinless het volgende:

[..]

je adviseur heef gelijk. De aanvraag is gebasseerd op de offerte van Aegon. Via de ABN zou je minder vergoeding, of misschien zelfs niets omdat het ruim een halve procent minder is. Dat is ook veel betreft maandlasten. Daarbij krijgt de geldverstrekker ook een bevestiging van de goed of afkeuring.

Conclusie deal it met Aegon. Verder betreft missende papieren maak je geen zorgen, daar heb ik ook last van en ik heb en een werkgeversverklaring opnieuw gestuurd en dan een extra toelichting op inkomensbestanddelen.
Ok nou dan haak ik ook officieel af van de koopsubsidie..
Dus mensen die 30 maart hebben ingediend hebben officieel meer kans:)

Heb nog nooit de optie Aegon besproken met de Hypotheker die mijn aanvraag heeft opgestuurd. Hoe ze erbij komen weet ik ook niet

Nu moet ik verder met het regelen van een samenlevingscontract e.d. maar ben stiekem nog wel benieuwd of ik het wel toegewezen krijg
pi_80337547
Net Gebeld met SN ze zijn nog steeds met de 24ste bezig mijn aanvraag heeft dagtekening 30 maart terwijl ik hem 26 maart al had opgestuurd. De medewerkster kon niks zeggen of mijn aanvraag nog wel goedgekeurd zou worden
pi_80337657
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:46 schreef dijkie80 het volgende:
Net Gebeld met SN ze zijn nog steeds met de 24ste bezig mijn aanvraag heeft dagtekening 30 maart terwijl ik hem 26 maart al had opgestuurd. De medewerkster kon niks zeggen of mijn aanvraag nog wel goedgekeurd zou worden
Damn, wordt onderhand gek... Duurt echt zoooo lang zeg voordat ze bij 31 maart zijn... Verder net met de hypotheker gebeld en nu blijkt de starterslening ook praktisch op te zijn in Nieuwegein...Heb echt in ene weinig vertrouwen in een goede afloop
pi_80339130
Heey,

Ik volg jullie ook al een tijdje en heb zojuist toch maar een account aangemaakt.

De aanvraag koopsubsidie van mijn vriend is door de hypotheker verstuurd op vrijdag 26 maart, eind v.d middag pas, en ik heb vanmorgen ook gebeld naar Senter Novum. Meneer vertelde mij dat ons aanvraag een dagtekening van 30 maart heeft! Hij zei verder dat ze vandaag met de 24ste bezig zijn en dat ze niet alle aanvragen van 1 dag ook in één dag kunnen verwerken en dat ze veel aanvragen van de 24ste hebben. Ons aanvraag zou pas in de loop van volgende week aan de beurt komen (hij kon niets beloven), maar raadde aan om volgende week nog een keer te bellen.

Dus we moeten gewoon wachten wachten wachten.. Wij zitten hier ook echt te stressen!
  donderdag 15 april 2010 @ 12:24:46 #132
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_80339140
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:17 schreef wildcardxxl het volgende:
Is bij jullie jullie huidige hypotheekofferte ookg ebaseerd op de koopsubsidie? dus wanneer het niet dorogaat dat er een nieuwe offerte moet worden aangevraagd? Zitten daar ook extra kosten aan vast? Wat als alles neit door gaat meot ik de hypotheekadviseur dan nog steeds zijn dikke provisie betalen?

vragen...vragen...vragen...
Ik had de eerste offerte inderdaad ook op basis van de koopsubsidie laten maken. We kregen geen koopsubsidie en moesten toen inderdaad snel een nieuwe offerte laten maken.

Er zaten voor ons geen extra kosten aan vast maar ja, ik was wel 100 euro per maand meer kwijt (zonder subsidie).

Verder moesten we alvast rente betalen omdat onze bank te lang deed over het goedkeuren van onze hypotheek (ABN was traaaaaag). En dit terwijl ik gelijk heb gevraagd om een tweede offerte zonder koopsubsidie
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_80339192
Tvp ik begin hem ook wel een beetje te knijpen betaal nu al 4 maand de volle pond en nog niks van die subsidie gezien.
  donderdag 15 april 2010 @ 12:31:57 #134
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80339385
Ik heb voor de 26ste ook nog niet het vertrouwen dat het goed komt. Onz nachtrust isniet wat het ooit geweest is. Ben blij als het achter de rug is!
pi_80339941
Ik heb vandaag van mijn hypotheekadviseur gehoord dat mijn aanvraag (24 maart digitaal ingestuurt) al is behandeld, en nu op de controle stapel ligt.
pi_80340261
quote:
Op donderdag 15 april 2010 12:47 schreef DarkWimDuck het volgende:
Ik heb vandaag van mijn hypotheekadviseur gehoord dat mijn aanvraag (24 maart digitaal ingestuurt) al is behandeld, en nu op de controle stapel ligt.
Dat kan goed kloppen inderdaad.
Mijn aanvraag is maandag verwerkt, dinsdag een aanvulling erop gestuurd en wordt mogelijk morgen behandeld. Maandag heb ik post met toezegging of afkeuring.
pi_80344274
Ik ben officieel afhankelijk van de koopsubsidie... Net bevestiging gekregen dan de starterslening in mijn gemeente op is...

iemand informatie voor mij voor een garantiestelling???
pi_80346634
damn kan best zijn dat mijn aanvraag 2 april s morgens digitaal verstuurd een dagtekening heeft van 6 april ivm goede vrijdag en pasen..iemand een idee of ze goede vrijdag wel gewerkt hebben?
keep your fingers crossed
pi_80353728
mwoah ik weet niet of je het allemaal een beetje gevolgd hebt maar zonder je helemaal down te maken denk ik niet dat het veel uitmaakt of je het nou op 6 april of op 2 april hebt aangevraagd.
pi_80355178
2 of 6 april maakt niet zoveel uit. In het weekend komt niet binnen dus ook niet om te verwerken.
Overigens waren ze er op goede vrijdag tot 12uur wel.
pi_80355270
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:49 schreef wildcardxxl het volgende:
mwoah ik weet niet of je het allemaal een beetje gevolgd hebt maar zonder je helemaal down te maken denk ik niet dat het veel uitmaakt of je het nou op 6 april of op 2 april hebt aangevraagd.
heb het wel degelijk gevolgd en de berichten zijn zeer tegenstrijdig zolang als er geen afwijzing binnen is gekomen hou ik de hoop er in dat het doorgaat, ik heb ook nog steeds een goed gevoel erover. Als je niet alleen de pessimistische berichten volgt maar ook de positieve berichten dan zal je zien dat de kans nog steeds 50/50 is. Als het al zeker is dat de aanvragen van na een bepaalde datum afgewezen worden dan zou daar ook wel een definitief bericht over uitkomen bij SN, en dat is nog steeds niet gebeurt. Behalve dan dat ze begin deze week pas het bericht hebben gegeven dat de aanvragen die daarna binnen zouden komen in beginsel afgewezen worden, dus de aanvragen die daarvoor zijn binnengekomen worden nog gewoon behandeld, en dat is ook wat ik zelf van SN te horen heb gekregen.
pi_80355615
NJa ik hoop iig dat je het wel krijgt want dat zou betekenen dat ik ook nog aan de beurt kom:P
pi_80356378
lees dit maar http://www.wegwijs.nl/3576/

is een artikel van 9 april
pi_80357604
quote:
Op donderdag 15 april 2010 20:02 schreef qeqa het volgende:
lees dit maar http://www.wegwijs.nl/3576/

is een artikel van 9 april
Tja, deze "insiders" hebben het over een onjuiste maximale koopsom ... En het briljante inzicht dat er mogelijk nog aanvragen afgewezen worden, alsof ze dat bij Agentschap NL zelf niet weten. Agentschap NL heeft er toch helemaal geen belang bij om aanvragen te ontmoedigen en dan met budget te blijven zitten. Daar halen ze alleen maar slechte publiciteit en claims mee binnen. Lijkt me niet voor niets dat het aanvraagformulier van hun website verwijderd is. Zou een trucje om wat leads voor de hypotheekverkopers van Academica binnen te halen kunnen zijn. Net als die petitie van Hypotheekshop, ook nooit meer wat van gehoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door eveline77 op 15-04-2010 20:34:12 ]
pi_80358758
quote:
Op donderdag 15 april 2010 20:28 schreef eveline77 het volgende:

[..]

Tja, deze "insiders" hebben het over een onjuiste maximale koopsom ... En het briljante inzicht dat er mogelijk nog aanvragen afgewezen worden, alsof ze dat bij Agentschap NL zelf niet weten. Agentschap NL heeft er toch helemaal geen belang bij om aanvragen te ontmoedigen en dan met budget te blijven zitten. Daar halen ze alleen maar slechte publiciteit en claims mee binnen. Lijkt me niet voor niets dat het aanvraagformulier van hun website verwijderd is. Zou een trucje om wat leads voor de hypotheekverkopers van Academica binnen te halen kunnen zijn. Net als die petitie van Hypotheekshop, ook nooit meer wat van gehoord.
Onjuiste maximale koopsom is slordig, maar een tikfout. en ze zullen nooit claims binnenkrijgen als ze te zuinig zijn met het budget, maar juist als ze beweren aanvragen te kunnen toewijzen en dat later niet kunnen waarmaken. en het aanvraagformulier is pas deze week van de website verwijderd, dus niet al eind maart wat ze dan wel al hadden moeten doen als toen al duidelijk was dat het budget overschreden werd.
pi_80360301
Kom op, ff positief blijven!

Zolang er nog geen bericht naar buiten is gekomen dat het op is, werkt men gewoon door.
Ik heb ook nachtenlang wakker gelegen en uiteindelijk besloten om niet meer op dit forum te kijken, je word hier zo gestresst van. De een heeft nog mooiere verhalen dan de ander. Wacht gewoon af, meer kun je niet doen.

Ik heb ook 3 onzekere weken gehad maar zodra je je hier niet meer zo op focust sta je ook iets rustiger in het leven en slaap je beter. Dus ben er niet teveel mee bezig, je kunt er nu niks meer aan doen.

In een aantal pagina's hiervoor heb ik ook meegeldeeld dat mijn aanvraag van 24 maart is goedgekeurd en dus betekend dat dat hij dinsdag al behandeld is . Het voelt lekker maar als het bericht anders was geweest had ik me daar wel bij neer kunnen leggen (wat betekend dat ik de komende 4 jaar niks kan kopen).

sterkte en veel geluk allemaal!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
pi_80360769
Hallo

Ik zit ook met hetzelfde probleem.....onze aanvrag is binnengekomen op de 29e maar ze zijn al dagen bezig met de24e....wat duurt wachten dan lang zeg!! Succes allemaal
pi_80361169
Wij hebben het ook de 26ste verstuurd, tenminste, de financiele adviseur. We bellen morgen SN, ik hou jullie op de hoogte!
  donderdag 15 april 2010 @ 21:46:05 #149
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80361738
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:37 schreef cserena het volgende:
Wij hebben het ook de 26ste verstuurd, tenminste, de financiele adviseur. We bellen morgen SN, ik hou jullie op de hoogte!
Thnx. Ik heb vandaag gebeld haha. Ik doe maandag of dnsdag wel lol
pi_80362220
Er wordt zoveel gebeld, het verbaast me dat ze uberhaupt nog aan werk toekomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')