je adviseur heef gelijk. De aanvraag is gebasseerd op de offerte van Aegon. Via de ABN zou je minder vergoeding, of misschien zelfs niets omdat het ruim een halve procent minder is. Dat is ook veel betreft maandlasten. Daarbij krijgt de geldverstrekker ook een bevestiging van de goed of afkeuring.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:06 schreef fvo het volgende:
Heb gisteravond mijn koopsubsidie aanvraag door een andere hypotheekadviseur laten nakijken en daar kwamen wat schokkende feiten naar boven. (mensen met een zwakke maag kunnen beter niet verder lezen :p)
Fout 1:
Werkgeversverklaring is op 3 punten afgekeurd namelijk:
- geen filiaalstempel of begeleidende brief dat we geen stempel hebben
- verbetering in de tekst
- 2 handschriften (heb mijn eigen gegevens ingevuld)
Alles wat aangeleverd moet worden moet aan NHG normen voldoen en dat doet dit dus niet. Het kan dus zijn dat er een coulante meneer/mevrouw zit die zegt "aaaahh stuur nog maar een keer". Het kan ook zijn dat diegene zegt "er zijn nog 10000 aanvragen, case closed"
Fout 2:
Er is in de aanvraag een fictieve hypotheek + hypotheekrente (5,05%) ingevuld van Aegon. Dit zou betekenen dat ik deze Hypotheek moet afnemen als ik voor koopsubsidie zou gaan. Terwijl ik bij de ABN AMRO wil die 4,55% aanbiedt
Voordat ik de aanvraag deed werd mij door de Hypotheker, die al deze fouten dus niet heeft gezien zeggen ze, verteld dat dit fictief zou zijn en dat dat veranderd kon worden.
Gister werd mij dus door de andere adviseur verteld dat de subsidie hierop wordt afgegeven en dat het een soort fraude zou zijn als ik van hypotheek zou veranderen. Dus van Aegon afstappen zou dan niet meer gaan
---conclusie---
Kan iemand mij het goede verhaal vertellen? Heb nu 2 hele verschillende verhalen gehoord
Ok nou dan haak ik ook officieel af van de koopsubsidie..quote:Op donderdag 15 april 2010 11:01 schreef Chinless het volgende:
[..]
je adviseur heef gelijk. De aanvraag is gebasseerd op de offerte van Aegon. Via de ABN zou je minder vergoeding, of misschien zelfs niets omdat het ruim een halve procent minder is. Dat is ook veel betreft maandlasten. Daarbij krijgt de geldverstrekker ook een bevestiging van de goed of afkeuring.
Conclusie deal it met Aegon. Verder betreft missende papieren maak je geen zorgen, daar heb ik ook last van en ik heb en een werkgeversverklaring opnieuw gestuurd en dan een extra toelichting op inkomensbestanddelen.
Damn, wordt onderhand gek... Duurt echt zoooo lang zeg voordat ze bij 31 maart zijn... Verder net met de hypotheker gebeld en nu blijkt de starterslening ook praktisch op te zijn in Nieuwegein...Heb echt in ene weinig vertrouwen in een goede afloopquote:Op donderdag 15 april 2010 11:46 schreef dijkie80 het volgende:
Net Gebeld met SN ze zijn nog steeds met de 24ste bezig mijn aanvraag heeft dagtekening 30 maart terwijl ik hem 26 maart al had opgestuurd. De medewerkster kon niks zeggen of mijn aanvraag nog wel goedgekeurd zou worden
Ik had de eerste offerte inderdaad ook op basis van de koopsubsidie laten maken. We kregen geen koopsubsidie en moesten toen inderdaad snel een nieuwe offerte laten maken.quote:Op dinsdag 13 april 2010 12:17 schreef wildcardxxl het volgende:
Is bij jullie jullie huidige hypotheekofferte ookg ebaseerd op de koopsubsidie? dus wanneer het niet dorogaat dat er een nieuwe offerte moet worden aangevraagd? Zitten daar ook extra kosten aan vast? Wat als alles neit door gaat meot ik de hypotheekadviseur dan nog steeds zijn dikke provisie betalen?
vragen...vragen...vragen...
Dat kan goed kloppen inderdaad.quote:Op donderdag 15 april 2010 12:47 schreef DarkWimDuck het volgende:
Ik heb vandaag van mijn hypotheekadviseur gehoord dat mijn aanvraag (24 maart digitaal ingestuurt) al is behandeld, en nu op de controle stapel ligt.
heb het wel degelijk gevolgd en de berichten zijn zeer tegenstrijdig zolang als er geen afwijzing binnen is gekomen hou ik de hoop er in dat het doorgaat, ik heb ook nog steeds een goed gevoel erover. Als je niet alleen de pessimistische berichten volgt maar ook de positieve berichten dan zal je zien dat de kans nog steeds 50/50 is. Als het al zeker is dat de aanvragen van na een bepaalde datum afgewezen worden dan zou daar ook wel een definitief bericht over uitkomen bij SN, en dat is nog steeds niet gebeurt. Behalve dan dat ze begin deze week pas het bericht hebben gegeven dat de aanvragen die daarna binnen zouden komen in beginsel afgewezen worden, dus de aanvragen die daarvoor zijn binnengekomen worden nog gewoon behandeld, en dat is ook wat ik zelf van SN te horen heb gekregen.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:49 schreef wildcardxxl het volgende:
mwoah ik weet niet of je het allemaal een beetje gevolgd hebt maar zonder je helemaal down te maken denk ik niet dat het veel uitmaakt of je het nou op 6 april of op 2 april hebt aangevraagd.
Tja, deze "insiders" hebben het over een onjuiste maximale koopsom ... En het briljante inzicht dat er mogelijk nog aanvragen afgewezen worden, alsof ze dat bij Agentschap NL zelf niet weten. Agentschap NL heeft er toch helemaal geen belang bij om aanvragen te ontmoedigen en dan met budget te blijven zitten. Daar halen ze alleen maar slechte publiciteit en claims mee binnen. Lijkt me niet voor niets dat het aanvraagformulier van hun website verwijderd is. Zou een trucje om wat leads voor de hypotheekverkopers van Academica binnen te halen kunnen zijn. Net als die petitie van Hypotheekshop, ook nooit meer wat van gehoord.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:02 schreef qeqa het volgende:
lees dit maar http://www.wegwijs.nl/3576/
is een artikel van 9 april
Onjuiste maximale koopsom is slordig, maar een tikfout. en ze zullen nooit claims binnenkrijgen als ze te zuinig zijn met het budget, maar juist als ze beweren aanvragen te kunnen toewijzen en dat later niet kunnen waarmaken. en het aanvraagformulier is pas deze week van de website verwijderd, dus niet al eind maart wat ze dan wel al hadden moeten doen als toen al duidelijk was dat het budget overschreden werd.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:28 schreef eveline77 het volgende:
[..]
Tja, deze "insiders" hebben het over een onjuiste maximale koopsom ... En het briljante inzicht dat er mogelijk nog aanvragen afgewezen worden, alsof ze dat bij Agentschap NL zelf niet weten. Agentschap NL heeft er toch helemaal geen belang bij om aanvragen te ontmoedigen en dan met budget te blijven zitten. Daar halen ze alleen maar slechte publiciteit en claims mee binnen. Lijkt me niet voor niets dat het aanvraagformulier van hun website verwijderd is. Zou een trucje om wat leads voor de hypotheekverkopers van Academica binnen te halen kunnen zijn. Net als die petitie van Hypotheekshop, ook nooit meer wat van gehoord.
Thnx. Ik heb vandaag gebeld haha. Ik doe maandag of dnsdag wel lolquote:Op donderdag 15 april 2010 21:37 schreef cserena het volgende:
Wij hebben het ook de 26ste verstuurd, tenminste, de financiele adviseur. We bellen morgen SN, ik hou jullie op de hoogte!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |