abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 april 2010 @ 17:57:40 #101
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80312626
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:47 schreef qeqa het volgende:
ik heb ook vandaag te horen gekregen dat ze 26 maart aan het invoeren zijn en 24 maart aan het beoordelen, dus het lijkt me sterk of het moet een aanvulling op een bestaande aanvraag zijn geweest.
Van wie heb je de 26ste gehoord?
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_80313208
Mensen ik heb vandaag mijn toekenning per post thuis ontvangen!
Mijn aanvraagdatum was 23 maart! Eindelijk! (en nee dit is geen getroll...)
  woensdag 14 april 2010 @ 18:24:40 #103
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80313479
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:15 schreef Santi het volgende:
Mensen ik heb vandaag mijn toekenning per post thuis ontvangen!
Mijn aanvraagdatum was 23 maart! Eindelijk! (en nee dit is geen getroll...)
Gefeliciteerd
  woensdag 14 april 2010 @ 18:44:40 #104
298327 qeqa
groetjes
pi_80314163
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:57 schreef Aaiphone het volgende:

[..]

Van wie heb je de 26ste gehoord?
van senter novum, dus eerst worden ze ingevoerd en 2 dagen later worden ze beoordeeld, denk dat je dan 3 dagen later bericht thuis krijgt.

en santi.......gefeliciteerd!!!
keep your fingers crossed
pi_80314330
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:44 schreef qeqa het volgende:

[..]

van senter novum, dus eerst worden ze ingevoerd en 2 dagen later worden ze beoordeeld, denk dat je dan 3 dagen later bericht thuis krijgt.

Dat zou wel verklaren waarom ze niets konden vinden toen ik gister belde mijn aanvraag is de 26e gepost en waarschijnlijk de 29e binnengekomen
  woensdag 14 april 2010 @ 18:52:53 #106
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80314492
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:44 schreef qeqa het volgende:

[..]

en santi.......gefeliciteerd!!!
Ok mooi Zullen wij maandag bericht krijgen hoop ik. Maar ik bel vrijdag wel ff voor de zekerheid
  woensdag 14 april 2010 @ 18:57:04 #107
298327 qeqa
groetjes
pi_80314646
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:48 schreef TR1984 het volgende:

[..]

Dat zou wel verklaren waarom ze niets konden vinden toen ik gister belde mijn aanvraag is de 26e gepost en waarschijnlijk de 29e binnengekomen
het is wel te hopen dat hij dan niet is zoekgeraakt bij de post. Heb je geen bevestiging gekregen dat je aanvraag ontvangen is?
pi_80314859
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:57 schreef qeqa het volgende:

[..]

het is wel te hopen dat hij dan niet is zoekgeraakt bij de post. Heb je geen bevestiging gekregen dat je aanvraag ontvangen is?
Nee...
  woensdag 14 april 2010 @ 19:04:42 #109
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80314915
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:57 schreef qeqa het volgende:

[..]

Bevestiging zo thuis heb ik ook niet gekregen. Wel via de telefoon.
  woensdag 14 april 2010 @ 19:17:59 #110
298327 qeqa
groetjes
pi_80315455
ik heb hem digitaal aangevraagd dus dan heb je meteen een bevestiging, hoe ze dat met post doen weet ik niet
pi_80326141
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:00 schreef Chinless het volgende:
Ik vraag me dus wel af hoe ze een aanvraag budgetteren. Rekenen ze mijn aanvraag a 25.000 van hun budget of gewoon 6000 euro, omdat vermoedelijk dat het eerste 5 jaar alleen verbruikt wordt. (waar blijft die overige 19K dan?)
De aanvraag wordt voor de gehele beschikking gebudgetteerd en in mindering gebracht op "de pot". Je krijgt gedurende de periode voorschotbetalingen (die 6000 euro). Wanneer blijkt dat je na 5 jaar geen recht meer hebt op de subsidie ontvang je op dat moment een vaststelling van die 6000 euro. Het restant van 19.000 is vrijval en kan door VROM voor andere doeleinden besteed worden.

(en nee het is niet zo dat ze in werkelijkheid nu 25k van het huidige belastinggeld apart zetten, ze weten wanneer de betaalverplichtingen komen voor de 25k en dat wordt dan ook gefinancieerd met belastinggeld van dat jaar).
pi_80326386
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:04 schreef BellO_83 het volgende:
Misschien een HELE domme vraag, maar als je gewoon aan die eisen voldoet (leeftijd, hypotheek budget, huis binnen een bepaald budget gekocht) hoe kunnen ze je aanvraag dan nog afwijzen? Ik bedoel, je weet toch wanneer je wel en niet in aanmerking komt en mij lijkt dat als je niet in aanmerking komt ook geen subsidie aanvraagt? Of zijn de eisen per gemeente verschillend ofzo?

xx
Je moet de verschillende regelingen van koopsubsidie niet verwarren. De regeling waar hier over gesproken wordt is de regeling BEW, dat wordt gefinancieerd door het ministerie van VROM. Daarnaast hebben een aantal gemeenten eigen regelingen waarmee ze starters willen lokken/helpen. Deze regelingen staan in het geheel los van de BEW.

Daarnaast het antwoord op de vraag. Ja je zou in feite zelf kunnen weten of je er wel of geen recht op hebt, maar toch worden veel aanvragen gedaan op hoop van zegen/goede gok/verkeerde interpretaties van de regelgeving etc. Daarom krijg je de toets of je daadwerkelijk voldoet aan de voorwaarden.
pi_80326490
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:51 schreef qeqa het volgende:
ik geloof ook niet dat het de bedoeling is dat je gebruik maakt van koopsubsidie en dat je er dan samen in gaat wonen als je maar 1 inkomen opgeeft, daar zal steeksproefsgewijs ook op gecontroleerd worden.
Ja en nee. Indien je al samenwoont en het inkomen van je partner verzwijgt, dan pleeg je fraude en bij ontdekking heeft dat gevolgen. Indien je nog niet samenwoont en pas later gaat samenwonen zal dit pas na het toetsmoment van 5 jaar gevolgen hebben.
pi_80327257
edit
pi_80328448
Ik kan jullie met blijdschap meedelen dat wij een GOEDKEURING hebben ontvangen vandaag:D:D:D

Post was bij de buren bezorgt dus hoorde het vanavond pas maar desalniettemin ben ik een gelukkig mens:D 10 mei krijgen we de sleutel

Mijn aanvraag is overigens 23 maart ingediend en 24 maart behandeld. (ik bedoel dan dat hij op dagtekening van 24 maart ontvangen is)

Ik blijf duimen en hopen voor jullie!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
pi_80330574
Hoi allemaal,

Dat van die flap.... zal waarschijnlijk wel een aanvulling geweest zijn.....

Maar goed, als je al die data leest en ziet dan weet je het allemaal ook niet meer. 23 maart ontvangen en 24 maart in behandeling is ook wel heeeel erg snel hoor....
We wachten het maar af, doen elke dag een schietgebedje, en als het op is dan zal die vriend van mij afscheid moeten nemen van zijn droomhuis, want dan komt het weer in de verkoop en hij krijgt zonder koopsubsidie nu eenmaal geen hypotheek en rijke ouders zijn er ook niet.

En bij Senternovem ligt het er misschien net aan welke werknemer je aan de lijn hebt, misschien is de een nog met de stapel van 23 maart bezig en een ander met de stapel van 25 maart.

Groetjes Es
  donderdag 15 april 2010 @ 07:32:48 #117
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80331623
quote:
Op donderdag 15 april 2010 01:07 schreef Escamp het volgende:
Hoi allemaal,

Dat van die flap.... zal waarschijnlijk wel een aanvulling geweest zijn.....

Maar goed, als je al die data leest en ziet dan weet je het allemaal ook niet meer. 23 maart ontvangen en 24 maart in behandeling is ook wel heeeel erg snel hoor....
We wachten het maar af, doen elke dag een schietgebedje, en als het op is dan zal die vriend van mij afscheid moeten nemen van zijn droomhuis, want dan komt het weer in de verkoop en hij krijgt zonder koopsubsidie nu eenmaal geen hypotheek en rijke ouders zijn er ook niet.

En bij Senternovem ligt het er misschien net aan welke werknemer je aan de lijn hebt, misschien is de een nog met de stapel van 23 maart bezig en een ander met de stapel van 25 maart.

Groetjes Es
Hij werd niet de 24ste al behandeld. Je moet ff lezen. Hij heeft de aanvraag 23 maart digitaal verstuurd en dan wordt hij als de 24ste behandeld! Dus ik denk vandaag idd 25 en hopelijk morgen de 26ste
pi_80331893
gefeliciteerd bello! en veel plezier met je nieuwe huisje!
pi_80332835
quote:
Op donderdag 15 april 2010 07:32 schreef Aaiphone het volgende:

[..]

Hij werd niet de 24ste al behandeld. Je moet ff lezen. Hij heeft de aanvraag 23 maart digitaal verstuurd en dan wordt hij als de 24ste behandeld! Dus ik denk vandaag idd 25 en hopelijk morgen de 26ste
Duurt eigenlijk allemaal veels te lang... 31 maart pas over 1,5 week... Ik heb tot 8 mei om de financiering rond de te hebben...Wel rot dat ze bij de week van 29 maart mijn digitale aanvraag niet in behandeling hebben genomen, maar toen per post zijn gaan werken. Ik weet btw al wel 2 weken dat mijn aanvraag is aangekomen en heb ook een dossier nummer... (dus diegene waarbij de aanvraag niet bekend, moet nog wel even bellen!)
pi_80332954
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:09 schreef Benijx het volgende:

[..]

Duurt eigenlijk allemaal veels te lang... 31 maart pas over 1,5 week... Ik heb tot 8 mei om de financiering rond de te hebben...Wel rot dat ze bij de week van 29 maart mijn digitale aanvraag niet in behandeling hebben genomen, maar toen per post zijn gaan werken. Ik weet btw al wel 2 weken dat mijn aanvraag is aangekomen en heb ook een dossier nummer... (dus diegene waarbij de aanvraag niet bekend, moet nog wel even bellen!)

waarom hebben ze je digitale aanvraag eigenlijk niet in behandeling genomen?
pi_80333014
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:14 schreef qeqa het volgende:

[..]

waarom hebben ze je digitale aanvraag eigenlijk niet in behandeling genomen?
De reden volgens mijn adviseur dat er zoveel aanvragen digitaal kwamen dat het per post datum zijn gaan doen en niet bij binnenkomst digitale aanvraag. Was niet bij te houden op een gegeven moment.... Scheelt mij 2 dagen...Vind het wel klotn, 29 maart of 31 maart kan net betekenen dat het niet doorgaat...
  donderdag 15 april 2010 @ 09:41:17 #122
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80333554
Zijn nog met de 24ste bezig. Kon niet wachten haha
pi_80333856
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:41 schreef Aaiphone het volgende:
Zijn nog met de 24ste bezig. Kon niet wachten haha
pff schiet niet op....
pi_80334158
Heb gisteravond mijn koopsubsidie aanvraag door een andere hypotheekadviseur laten nakijken en daar kwamen wat schokkende feiten naar boven. (mensen met een zwakke maag kunnen beter niet verder lezen :p)

Fout 1:
Werkgeversverklaring is op 3 punten afgekeurd namelijk:
- geen filiaalstempel of begeleidende brief dat we geen stempel hebben
- verbetering in de tekst
- 2 handschriften (heb mijn eigen gegevens ingevuld)

Alles wat aangeleverd moet worden moet aan NHG normen voldoen en dat doet dit dus niet. Het kan dus zijn dat er een coulante meneer/mevrouw zit die zegt "aaaahh stuur nog maar een keer". Het kan ook zijn dat diegene zegt "er zijn nog 10000 aanvragen, case closed"

Fout 2:
Er is in de aanvraag een fictieve hypotheek + hypotheekrente (5,05%) ingevuld van Aegon. Dit zou betekenen dat ik deze Hypotheek moet afnemen als ik voor koopsubsidie zou gaan. Terwijl ik bij de ABN AMRO wil die 4,55% aanbiedt

Voordat ik de aanvraag deed werd mij door de Hypotheker, die al deze fouten dus niet heeft gezien zeggen ze, verteld dat dit fictief zou zijn en dat dat veranderd kon worden.

Gister werd mij dus door de andere adviseur verteld dat de subsidie hierop wordt afgegeven en dat het een soort fraude zou zijn als ik van hypotheek zou veranderen. Dus van Aegon afstappen zou dan niet meer gaan

---conclusie---
Kan iemand mij het goede verhaal vertellen? Heb nu 2 hele verschillende verhalen gehoord
pi_80335543
Ze hebben mijn aanvraag definitief niet kunnen vinden, ze hebben echt op alle manieren lopen zoeken.

Bummer, zonder subsidie is het voor mij gewoon niet te doen om iets te kopen. Zat nu nog bij mijn ouders maar die hebben het huis ook al verkocht dus hopen dat ze nog een plekje voor me hebben in het nieuwe huis.

Succes verder allemaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')