quote:Op zondag 11 april 2010 17:39 schreef kwakz0r het volgende:
leuk LB, welk kikketje is he? heb je een plaatje van het patroon/voorbeeld?
Die heeft helaas wel wat last van de zwaartekrachtquote:Op maandag 12 april 2010 11:00 schreef Ynske het volgende:
k vind de eerste t tofste Arual!
hoe zit dat in t potje? is dat ook nog een gehaakt stuk? of zit t ergens omheen?quote:Op maandag 12 april 2010 11:01 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Die heeft helaas wel wat last van de zwaartekracht
Binnenin is het ook helemaal gehaakt en gevuld met knuffelvulling. Was eigenlijk nog het grootste werk, dat potje dat je toch niet ziet.quote:Op maandag 12 april 2010 11:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
hoe zit dat in t potje? is dat ook nog een gehaakt stuk? of zit t ergens omheen?
Op dit moment kijkt de laatste juist weer scheel en ziet de eerste er verstandiger uitquote:Op maandag 12 april 2010 11:01 schreef _Ophelia_ het volgende:
Googly eyes
[..]
Ja, dat schele combineert goed met de naalden![]()
quote:Op maandag 12 april 2010 12:36 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vind ze ook heel leuk om te maken. Ze zijn vrij snel klaar, en je kunt heel gemakkelijk variëren met vormen en kleurtjes. Een collega van me wilde er een hebben als speldenkussen, ga ik denk ik morgen geven. Ik denk dat als ik er een stuk of tien heb, ze op het intranet ga zetten, op het prikbord.
Te koop: cactussen. Hebben geen water nodig; prikken niet. Kijken je alleen wat dom aan.
meet dan ff je hoofd op, dan kun je per rand bekijken hoeveel je nog moet minderenquote:Op maandag 12 april 2010 18:18 schreef B.ertha het volgende:
De muts is mislukt, hij past niet
Nu moet ik dus 6 ringen uithalen, de lap vergroten, daarna weer verkleinen maar minder en dan op goed geluk een rand maken
Wat een stom minipatroon, niemand heeft zo'n klein hoofd
quote:Op maandag 12 april 2010 23:25 schreef kwakz0r het volgende:
leuk dat t zo aanstekelijk is! ik ga voor t slapengaan ook nog even gauw een paar squares afmakenze worden zo leuk! het wordt echt een supervrolijke deken...
haaknaaldenquote:Op maandag 12 april 2010 23:30 schreef _Calimero_ het volgende:
Hihi, ja het komt door jou Kwak dat ik het wil, en je maakt echt supermooie dingen![]()
Wat moet ik allemaal kopen als beginner? Wol, haakpennen en een boekje ofzo
Dank je voor het uitzoeken trui! Ik krijg het helaas niet voor elkaar. Misschien dat een mod dit wil doen?quote:Op maandag 12 april 2010 09:42 schreef trui het volgende:
ik zocht naar de poef van lady-wrb en ontdekte dat haaktopic #11 niet in het rijtje in de OP staat. kan iemand deze link er misschien even tussenplakken? Het grote Haaktopic #11 - Meeting 28 feb!
oh en als we toch aan 't mierenneuken zijn, de link naar haaktopic #14 klopt niet, dat was naar een dubbel geopende. het moet deze zijn.
tja, ik vind allemaal vasten gewoon handiger dan stokjes (en bovendien mooier, ik ben niet zo goed in stokjes enzoquote:Op dinsdag 13 april 2010 14:48 schreef trui het volgende:
leuk troel! wat een klus he!
vicky, wat een leuke pinguin! ik vind 't prima pootjes hoor!
Ja die voetjes zijn niet zo mooi neequote:Op dinsdag 13 april 2010 14:33 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pinquin is klaar alleen ik ben nog niet helemaal tevreden over zijn voetjes.
quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:07 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja die voetjes zijn niet zo mooi neeIk zou een nieuwe maken en de oude wegdoen, stuur maar op dan gooi ik hem weg
![]()
quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:25 schreef kwakz0r het volgende:
mooi anitrax! wat een werk he?
Ik heb wat meer increase-rondes gedaan, ik zal even naar het patroon kijken. Maar je moet wel een proefstukje maken, want misschien klopt het bij jou wel.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:12 schreef kwakz0r het volgende:
Wat heb je nu precies veranderd aan t patroon van de muts? ik wilde m namelijk misshcien ook wel gaan maken...maar er klopte iets niet, toch?
In de rijen waarin je vermindert, moet je even goed opletten. De laatste paar steken van iedere ronde pasten bij mij namelijk niet meer, ik heb het idee dat het patroon daar niet niet helemaal klopt. Je moet nog 3 of 4 steken doen na de laatste FPDC, maar dit past niet want daar zit nog maar 1 of 2 steken. Als je die steken weglaat die niet passen, is er niets aan de hand, je ziet dit nauwelijks. Volgens mij is dit een fout in het patroon, maar ik heb het toch maar laten staan.quote:SIZE
To fit women’s average size head
FINISHED MEASUREMENTS
Approximately 11” across
MATERIALS
2 Balls BERROCO PURE® MERINO DK (50 grs), #4555 Cardinal
Crochet hooks, sizes 4.50 mm (G) and 5.00 mm (H) OR SIZE TO OBTAIN GAUGE
GAUGE
18 dc’s = 4”; 8 rnds = 4” in dc with smaller hook
TO SAVE TIME, TAKE TIME TO CHECK GAUGE
STITCH GLOSSARY
FPDC (Front post dc)
Yo, insert hook from front to back to front again around post of st, yo and draw up a loop, (yo and draw through 2 loops on hook) twice
Dc dec (Decrease 1 dc)
* Yo, insert hook into next st, yo, pull up1 loop, yo, draw through 2 loops on hook, rep from * once more working through next st, yo and draw through all 3 loops on hook.
BERET
With smaller crochet hook, ch 4, join with a sl st to form a ring.
Rnd 1: Ch 3 (counts as 1 dc), 7 dc’s in ring, join with a sl st in top of beg ch-3 – 8 dc’s.
Rnd 2: Ch 3 (counts as 1 dc), dc in same st, 2 dc’s in each dc around, join with a sl st in top of beg ch-3 – 16 dc’s.
Rnd 3: Rep Rnd 2 – 32 dc’s.
Rnd 4: Ch 3 (counts as 1 dc), dc in same st, dc in next dc, * 2 dc’s in next dc, dc in next dc, rep from * around, join with a sl st in top of beg ch-3 – 48 dc’s.
Rnd 5: Ch 3 (counts as 1 dc), dc in next dc, * 2 dc’s in next dc, 1 dc in each of the next 2 dc’s, rep from * around, end 2 dc’s in last dc, join with a sl st in top of beg ch-3 – 64 dc’s.
Rnd 6: Ch 3 (counts as 1 dc), * FPDC around post of next dc, dc in next dc, rep from * around, end FPDC around post of last dc, join with a sl st in top of beg ch-3 – 32 FPDC’s with 1 dc between them.
Rnd 7: Ch 3 (counts as 1 dc), * FPDC around post of next st, dc in same dc (inc made), dc in next dc, rep from * around, end FPDC around post of last dc, dc in same dc, join with a sl st in top of beg ch-3 – 32 FPDC’swith 2 dc’s between them.
Rnds 8 and 9: Ch 3 (counts as 1 dc), *FPDC around post of next st, dc in each of the next 2 dc’s, rep from *around, end FPDC around post of next st, dc in next dc, join with a sl st in top of beg ch-3. – 32 FPDC’s with 2 dc’s between them.
Rnd 10: Rep Rnd 7 – 32 FPDC’s with 2 dc’s between them.
Rnds 11 and 12: Rep Rnds 8 and 9. – 32 FPDC’s with 3 dc’s between them.
Rnd 13: Rep Rnd 7 – 32 FPDC’s with 4 dc’s between them.
Rnd 14: Rep Rnd 8 – 32 FPDC’s with 4 dc’s between them. Piece should measure approximately 11” across.
If piece is 11” across, continue as below. If not, scroll down to alternative Rnd 15.
Rnd 15: Ch 3 (counts as 1 dc), * FPDC around post of next st, dc in next dc, dc dec over next 2 sts (1 st decreased), dc in next dc, rep from * around, end FPDC around post of next st, dc in next dc, dc dec over next2 sts, join with a sl st in top of beg ch-3 – 32 FPDC’s with 3 dc’s between them.
Rnd 16: Ch 3 (counts as 1 dc), * FPDC around post of next st, dc dec over next 2 sts (1 st decreased), dc in next dc, rep from * around, end FPDC around post of next st, dc dec over next 2 sts, join with a sl st in top of beg ch-3 – 32 FPDC’s with 2 dc’s between them.
Rnd 17: Ch 3 (counts as 1 dc), * FPDC around post of next st, dc dec over next 2 sts (1 st decreased), rep from * around, end FPDC around post of next st, dc dec over next st and top of beg ch-3 – 32 FPDC’s with 1 dc between them.
Rnds 18, 19 and 20: Ch 1 (counts as 1 sc), sc in each st around, join with a sl st in beg ch-1. Check for fit. More rows of sc may be added if necessary.
Rnd 21: Change to larger crochet hook. Ch 1, work 1 sl st in each st around, join with a sl st in beg ch-1. Fasten off.
Alternative ending:
Rnd 15: Rep Rnd 7 – 32 FPDC’s with 5 dc’s between them.
Rnd 16: Rep Rnd 8 – 32 FPDC’s with 5 dc’s between them. Measure if piece is 11” yet
Rnd 17: Ch 3 (counts as 1 dc), * FPDC around post of next st, dc in next dc, dc dec over next 2 sts (1 st decreased), dc in each of next 2 dc’s, rep from * around, end FPDC around post of next st, dc in next dc, dc dec over next2 sts, join with a sl st in top of beg ch-3 – 32 FPDC’s with 4 dc’s between them.
Rnd 18: Ch 3 (counts as 1 dc), * FPDC around post of next st, dc in next dc, dc dec over next 2 sts (1 st decreased), dc in each of next 2 dc’s, rep from * around, end FPDC around post of next st, dc in next dc, dc dec over next2 sts, join with a sl st in top of beg ch-3 – 32 FPDC’s with 3 dc’s between them.
Rnd 19: Ch 3 (counts as 1 dc), * FPDC around post of next st, dc dec over next 2 sts (1 st decreased), dc in next dc, rep from * around, end FPDC around post of next st, dc in next dc, dc dec over next2 sts, join with a sl st in top of beg ch-3 – 32 FPDC’s with 3 dc’s between them.
Rnd 20: Ch 3 (counts as 1 dc), * FPDC around post of next st, dc in next dc, dc dec over next 2 sts (1 st decreased), rep from * around, end FPDC around post of next st, dc dec over next 2 sts, join with a sl st in top of beg ch-3 – 32 FPDC’s with 2 dc’s between them.
Check for fit. If too large, crochet Rnd 21. If piece fits, skip Rnd 21.
Rnd 21: Ch 3 (counts as 1 dc), * FPDC around post of next st, dc dec over next 2 sts (1 st decreased), rep from * around, end FPDC around post of next st, dc dec over next st and top of beg ch-3 – 32 FPDC’s with 1
dc between them.
Rnds 22, 23 and 24: Ch 1 (counts as 1 sc), sc in each st around, join with a sl st in beg ch-1. Check for fit. More rows of sc may be added if necessary.
Rnd 25: Change to larger crochet hook. Ch 1, work 1 sl st in each st around, join with a sl st in beg ch-1. Fasten off.
ik vind wol makkelijker dan katoen zelfs. ik haak altijd met naald 4, maar heb ook een 3,5.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:57 schreef _Calimero_ het volgende:
Waahhh ik vind het best moeilijk dat haken! Ben vandaag begonnen met wol (geen katoen dus, maakt dat uit?) em haaknaald nummer 3.5. Maar die fijne motoriek beheers ik nog niet echt
dankjeweeeeeeeeeel! *opslaat*quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:12 schreef B.ertha het volgende:
Oké, het patroon voor de muts (ook in pdf aan te vragen bij mij):
[..]
In de rijen waarin je vermindert, moet je even goed opletten. De laatste paar steken van iedere ronde pasten bij mij namelijk niet meer, ik heb het idee dat het patroon daar niet niet helemaal klopt. Je moet nog 3 of 4 steken doen na de laatste FPDC, maar dit past niet want daar zit nog maar 1 of 2 steken. Als je die steken weglaat die niet passen, is er niets aan de hand, je ziet dit nauwelijks. Volgens mij is dit een fout in het patroon, maar ik heb het toch maar laten staan.
Als je dit stukje niet snapt, negeer het dan maar, want het wijst zichzelf eigenlijk
Oeh dat is handig! Dank je! Gisteravond ging het gewone haken al beter. Ben ook begonnen met die stokjes, maar daar zitten allemaal gaten inquote:Op dinsdag 13 april 2010 20:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik vind wol makkelijker dan katoen zelfs. ik haak altijd met naald 4, maar heb ook een 3,5.
zelf heb ik t "opgehaald" met deze filmpjes (gaat over rondjes haken, voor knuffeltjes enzo)
http://www.hookandneedles.com/2008/03/22/amigurumi-tutorial-1/ en dan nog filmpje 2 en 3 erachteraan.
op http://www.nexstitch.com/index.html staan ook filmpjes met steken uitleg, en de vrouw op deze site legt ook heel duidelijk uit!
http://attic24.typepad.co(...)n-granny-square.html
van die vierkantjes maak ik nu een hele grote deken
goede kanten tegen elkaar leggen en dan vasten door de buitenste twee lusjes, binnenste overslaanquote:Op woensdag 14 april 2010 11:34 schreef Lotteu het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe je gehaakte vierkantjes aan elkaar haakt? (sorry, ben nog een beetje beginner)
Ik heb mn oude vuilniszak met veel gehaakte vierkantjes gevonden! Wilde daar ooit een plaid van maken maar nooit afgemaakt, ik ga er nu denk ik maar weer mee verder!
Zal straks eens een foto maken ervan!
maar dan kun je dus nog kiezen of je dat 'onzichtbaar' (aan de achterkant) doet of juist heel zichtbaar, aan de voorkant.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:57 schreef Lotteu het volgende:
Bedankt voor de uitleg! Ik ga ze dan maar met vasten aan elkaar maken.
leuk! lekker veel al! ik ben benieuwd naar 't aan-elkaar-resultaat.quote:Hier alvast een foto van de vierkantjes op een grote berg. Ik heb er nog veel meer nodig voordat het echt een plaid is maar ik ga nu deze die ik al heb eerst maar even de draadjes knippen/afwerken en er alvast wat aan elkaar maken om te kijken hoe het gaat worden!
[ afbeelding ]
Dankje! Gaat vandaag al een heel stuk beter, soms ben ik een beetje een aansteller, hihiquote:Op dinsdag 13 april 2010 20:12 schreef trui het volgende:
wow anitra, wat heb je al veel af! en nu zijn de kleuren een stuk beter zichtbaar, mooi!
yachiru, au! beterschap maar!
Ik kan nog niet kiezen. Is het als kraamcadeau?quote:Op woensdag 14 april 2010 10:38 schreef B.ertha het volgende:
Ik kan niet kiezen uit al die leuke projecten, dus ik heb jullie hulp nodig bij mijn keuze
dank, dank... Ti's nog niet veel maar ik probeer het bij te houden nu...quote:Op woensdag 14 april 2010 21:48 schreef Wampi het volgende:
Lijnloos, leuk je blog!! Ik heb ook wat van die vierkantjes gehaakt, wel anders dan jij geloof ik.. En hoe doe je dat omzetten in excel? Telt excel ook het aantal vakjes in een bepaalde kleur? Dat zou briljant zijn!!
Vicky, ik vind de Summer Garden Granny's van Attic24 het leukst (en velen met mij, geloof ik)
ik stort mij weer op de bruidstaart die ik aan het maken ben. heb beloofd dat ik er wel 2 puffins op kon boetseren, had ze beter kunnen haken denk ik![]()
Op termijn wel, maar als ik bijvoorbeeld de teckel maak, dan niet.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:59 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik kan nog niet kiezen. Is het als kraamcadeau?
Dat is heel makkelijk, als je de vertalingen maar weet. Ik zal er eens voor je naar kijken, binnenkortquote:Op woensdag 14 april 2010 20:30 schreef -sabine- het volgende:
Kheb de mobiel gekozen.
Als je het patroon hebt (in het Nederlands, Engels haken kan ik niet) houd ik me aanbevolen.
Ik wil graag iets maken voor mijn zwangere leerling, had een babietje gehaakt maar ben die kwijt.
Die mobiel vind ik super.
Wat een enorm lief nijntje!quote:Op woensdag 14 april 2010 22:13 schreef StefanieV het volgende:
Mijn Nijntje is af!
[ afbeelding ]
Tussendoor had k nog een aantal gsm-zakjes gemaakt :-)
Waar halen jullie eigenlijk jullie garen? Ik moet hier moeite doen om het te vinden en via koekeridoo is het echt duur om op te sturen naar BE.. Nuja, mijn zoektocht blijft verder gaan ;-) (Veritas heeft het nu wel, maar ik vind het vrij duur)
Dat is hier op mn werk vaste prik bij de haakstersquote:Op woensdag 14 april 2010 18:02 schreef Muck het volgende:
Ziet er goed uit Lotteu! Lekker rustige, frisse kleuren
En een visjesdeken? Daar ben ik wel benieuwd naar!
Inderdaad ja, best tof! Maar flink werkje ook lijkt me.. maak je dan al die visjes apart en haakje ze later aan elkaar?quote:
Jaquote:Op donderdag 15 april 2010 16:27 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Inderdaad ja, best tof! Maar flink werkje ook lijkt me.. maak je dan al die visjes apart en haakje ze later aan elkaar?
Gaaaf! Heb je het patroon hiervoor ergens online staan???quote:Op donderdag 15 april 2010 15:20 schreef Inu het volgende:
[..]
Dat is hier op mn werk vaste prik bij de haaksters
[ afbeelding ]
De mijne is grover en heeft minder kleuren en niet de opstaande vinnetjes
Wow wat mooi! Is daar een patroon van? Ik vind dat randje ook heel mooi gehaakt zeg!quote:Op donderdag 15 april 2010 15:20 schreef Inu het volgende:
[..]
Dat is hier op mn werk vaste prik bij de haaksters
[ afbeelding ]
De mijne is grover en heeft minder kleuren en niet de opstaande vinnetjes
Oooh, dankje! Ik stond net op het punt om het bij de pipoos te kopen voor 11 euro!quote:Op donderdag 15 april 2010 16:47 schreef cropje het volgende:
[..]
Gaaaf! Heb je het patroon hiervoor ergens online staan???
Helaas niet mijn deken hequote:Op donderdag 15 april 2010 18:56 schreef StefanieV het volgende:
lnu wat mooi zeg!
Ik heb vandaag geen oogjes gescoord, morgen nieuwe kans en anders volgende week ;-)
Ik twijfelde tussen de teckel en de mobile.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:15 schreef B.ertha het volgende:
Op termijn wel, maar als ik bijvoorbeeld de teckel maak, dan niet.
De beide dames zijn pas in respectievelijk juni en augustus uitgerekend en voor juni heb ik al wat (die schildpad en het mutsje)
Ohhh die is leuk!quote:Op donderdag 15 april 2010 22:13 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wie was er nou eens op zoek naar het patroon voor een jasbeschermer? Hier staat wel een leuke
ik vind t wel mooi, als t even vaak terugkomt als de andere kleuren zeg maar, dan lijkt t niet alsof t een "foutje" is maar hoort het er gewoon echt bij.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:45 schreef trui het volgende:
ik zit ook in dubio over dat multicolourgaren. ben er geen fan van maar zag het een keer in een dergelijk patroon verwerkt en toen vond ik het wel aardig. en ik heb 't nou eenmaal liggen.maar ik heb nog wat tijd om erover te beslissen.
Restantjes zien te regelen, da's een goed idee! Ik gebruik voor mijn cactussen hoofdzakelijk groen, maar de details zijn wel in allerlei kleurtjes, en om daar nu hele bollen voor aan te schaffen...quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:18 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik had via Marktplaats een hele berg restanten van garens bij mensen besteld. Veel katoen in echt allerlei kleurtjes, ik ga ze maar eens goed sorteren en kijken of bepaalde kleuren een fatsoenlijke hoeveelheid zijn voor een ripple-dekentje ooit, in combinatie met mijn matte phildarkatoentjes. En verder verzin ik er wel leuke projectjes voor, het is zo leuk om te combineren en spelen met kleurtjes, ik heb voor jaren genoeg denk ik.
Voor diegene ie niet zo van de glans van Catania katoen houden heeft Pipoos nu ook Durable breikatoen, zelfde dikte, maar dan mat, voor ¤2,75 per bolletje.
Mijn attic24 crochet bag heeft nagenoeg de juiste hoogte, nog een randje denk ik en dan volgende week maar eens beginnen met een schulprandje er aan haken.
graag, want ik kan zelfs na drie keer wachtwoord aanpassen er nog niet inkomenquote:Op vrijdag 16 april 2010 14:47 schreef trui het volgende:
wat vreemd. ik wil je het patroon ook wel geven hoor.
Ik heb nog wel animo hoorquote:Op vrijdag 16 april 2010 17:37 schreef Doedezemaar het volgende:
Zeg dames, hoe zit het met het animo voor de haakmeet volgende week zondag?
paar uurtjes. Deze is niet zo moeilijk. Hij is ook erg klein hoorquote:Op zaterdag 17 april 2010 09:48 schreef YPPY het volgende:
Wat een schatje!Hoe lang ben je daar nou mee bezig?
Wauuwwww ik vind het heel leuk!! Ik ga vandaag maar eens verder studeren op mijn granny squares, ik snap stap 1-3 eindelijk, nu de rest nogquote:Op donderdag 15 april 2010 00:48 schreef kwakz0r het volgende:
de eerste 36 grannies zijn af. kleur is niet goed te zien, donkere kamer met slechte flits, en ze zijn nog niet geblockt/liggen gebobbeld maar je ziet de diepte niet dus op de foto lijken ze scheef... ikmaak morgen wel een betere. ze komen dus per 4 in "big squares" met grannyrandjes eromheen. maar dit is voor het idee:
[ afbeelding ]
jahoor!quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:09 schreef _Calimero_ het volgende:
Kun je op de haak-meet ook een live demonstratie krijgen van hoe het nu precies moet? Want dan wil ik ook wel komen
Ik weet niet wat stokjes zijn, maar doe het nu van een engelse site, en nummer 1 is gelukt!! In het midden zit nog een foutje, maar kon daar omheen corrigeren. Foto van mijn trotse eerste haaksel volgtquote:Op zaterdag 17 april 2010 11:28 schreef trui het volgende:
[..]
jahoor!
en die squares beginnen ook als rondjes. pas als je er hoeken in gaat maken (dus 2 clusters van 3 stokjes met een paar lossen ertussen begint het op een vierkant (of meerkant, ligt maar net aan 't aantal hoeken dat je maakt) te lijken.
Hoeraquote:Op zaterdag 17 april 2010 12:15 schreef Jojogirl het volgende:
Volgensmij weet ik al wat ik fout heb gedaan. Er stond dat je met 2 lossen moest beginnen en dat heb ik bij elke steek gedaan, maar dat moet dus alleen bij de eerste steek van je toer. En verder ben ik ook op het verkeerde punt begonnen met insteken bij die eerste steek geloof ik. Straks ff uithalen en dan nog een keer proberen. Lang leve Youtube trouwens![]()
Yup, ik kom zeker, ik pik trui onderweg op en heb nog 2 plaatsen over in de auto vanaf Utrecht.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:39 schreef trui het volgende:
meeting bij TF, 25 april
van plan er te zijn:
TF
trui
doedezemaar (toch?)
eensquote:Op zaterdag 17 april 2010 10:09 schreef _Calimero_ het volgende:
Dat eendje is ook erg schattig zeg!
En eigenlijk alle dingen, wauw!
Van wat ik hier eerder gelezen heb, is dat beslist mogelijk (ben zelf nog niet geweest).quote:Kun je op de haak-meet ook een live demonstratie krijgen van hoe het nu precies moet? Want dan wil ik ook wel komen
Zou graag komen maar kan deze keer niet. Ben overigens nog steeds aan het breien, mijn haakwerk (tas) ligt nog in de kast.quote:
Ziet er fleurig uit, Trui!quote:ik ben gisteravond vooral bezig geweest met het aan elkaar haken van de zeshoekjes. aan de achterkant, met halve vasten oftewel slipstitches. ze zitten nog niet allemaal aan elkaar, en ik moet er ook nog een paar bij haken, maar toch. work in progress! beter zo he, zonder de regenboogstukjes.
[ afbeelding ]
ik denk dat ik er ook nog een paar halve hexagonnen bij haak, zodat de tas een mooie rechte bovenrand krijgt.
Thnx!! Gelijk ff downloaden.quote:Op zondag 18 april 2010 21:59 schreef E.T. het volgende:
Voor de iPhone-bezitters.. De app 'stitches' is tijdelijk gratis.
Grappig dingetje waar veel haaksteken worden uitgelegd
nu ga ik twijfelen of ik het wel goed doe danquote:Op zondag 18 april 2010 15:29 schreef AnitraX het volgende:
Het zit hem in het weer spiegelei
Ik ben dus het hele dekentje al bezig met halve stokjes ipv stokjes
Oh, het is gewoon bij iemand thuis? Ik dacht in een kroegje ofzoquote:Op maandag 19 april 2010 08:59 schreef trui het volgende:
Inu, vlakbij Den Haag.
kwakz0r, dat lijkt mij ook een prima stokje hoor!
mijsje, dat klinkt weer heel prodoctief, ik ben benieuwd naar je foto's!
lijnloos, dank je wel!! voor de tas put ik uit m'n voorraad katoen van Drops Muskat. hele mooie kleuren, en met wat glans, maar wel vrij snel splijtend.
Ziet er wel zo uit, maar volgens mij ook wel hakend te doen... toch?quote:Op maandag 19 april 2010 12:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Leuk, maar volgens mij is die gebreid.
Nou..eigenlijk nietquote:Op maandag 19 april 2010 11:23 schreef trui het volgende:
bij TF thuis wordt vast ook wel alcohol geschonken.
quote:
groen hadden ze niet bij de winkel waar ik was in Den Helder... maar het kan ook zijn dat het tijdelijk was uitverkocht, dat had ik niet gevraagd...quote:Op maandag 19 april 2010 22:07 schreef Spiegelei het volgende:
Ik vind meestal "mensen"-poppenhaaksels niet zo leuk. Maar Eddie Eend en vooral het spookje vind ik wel snoezig!
Mijsje wat een productie, frisse kleuren ook, maar geen groen dacht ik en bij trui toch ook al geen groen? Is groen niet meer ' hot'of gewoon moeilijk verkrijgbaar (of ik kijk niet goed, dat kan natuurlijk ook he).
Ik ben nu met een andere omslagdoek/sjaal bezig met echte hele stokjes dit keer (check dubbelcheck).
De stapeltoren is ook nog in wording ik wil weer aan iets anders beginnen als cadeautje. Pff druk druk druk.
Afwerken is ook niet mijn ding, verschikkelijk om al die draadjes weg te werken. Dat is waarschijnlijk de reden dat mijn GS-projectje ook even in de koelkast (of beter diepvries) staat.
Daar ging het me ook niet omquote:Op maandag 19 april 2010 19:06 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Nou..eigenlijk nietWie dat wil mag zelf meenemen
De voorkant van je werkstuk ziet er gezelliger uit dan de achterkant trui
quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:07 schreef Doedezemaar het volgende:
De Utrecht-taxizit bijna vol, Inu rijdt ook mee.
Hierboven staan catania en cotton 8. Moet wel zeggen da'k de tweede wat minder fijn vind werken. Toch iets stugger of zo, en het splijt wat meer.quote:
Wat bedoel je daar precies mee? Is het plaatje gewoon te klein, of wil je een patroon dat voor een klein object is geschreven bewerken tot een groter formaat?quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:45 schreef _Arual_ het volgende:
Weet iemand trouwens hoe je een patroon kunt uitvergroten?
Ik heb nu cactusjes van 12 centimeter hoog, iemand vroeg of ik ook grotere kon maken. Ik heb zelf 'min of meer' een patroon, en dat wil ik dus vergroten. Zodat ik een cactus heb van bijvoorbeeld 18 centimeter, maar dan wel met de juiste verhoudingen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:49 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee? Is het plaatje gewoon te klein, of wil je een patroon dat voor een klein object is geschreven bewerken tot een groter formaat?
Gaaf die cactussen, hoe maak je die met 2 bollen? Is dat aan 1 stuk, of stik je er later zelf een bolletje op?
Mijn negercactusje op de achtergrond is stoer en bloost niet!quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:51 schreef mijsje het volgende:leuk Arual! zo gezellig op een rijtje...
(ik ben alleen niet zo van de blosjes, die hadden voor mij niet gehoeven... verder helemaal leuk!)
Anitra, ik vind de achterkant van het kussen ook heel erg leukals ik de voorkant dan even zat ben, kan ik switchen, even omdraaien en het kussen kan weer een tijdje mee...
hint: ze vermenigvuldigen zich in rap tempo!quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:58 schreef trui het volgende:
de blosjes voegen in elk geval een spanningsfactor toe. want wat hebben die cactusjes nou toch op hun geweten, dat ze allemaal zo schuldbewust staan te blozen?
wiskunde . Aaaaaaaaaaargh!quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:00 schreef wyccie het volgende:
De basis voor je cactus is toch een cirkel? Magic ring met daarin een aantal vasten?
Een platte cirkel heeft altijd een vaste verhouding, maar hoe dat verticaal werkt weet ik niet precies.
Als je een ronde cactusbol wilt, zou je er wiskundig gezien wel iets mee kunnen. Diameter en pi en zo...
Je kunt natuurlijk ook gewoon een langere arm erop naaien.![]()
Met andere woorden: aan mij heb je niks.
Die is zo simpel! Je houdt 'm gewoon zo vast zoals je het normaal ook doet wanneer je een opzetlus maakt (of misschien doe ik de opzetlus wel fout). Lusje naar binnen halen, 1 losse maar niet aantrekken met je linkerhand waar je het uiteinde hebt, dan de rest gewoon over de twee losse draadjes in je hand heen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:23 schreef _Arual_ het volgende:
Ik begin overigens met twee lossen, en dan zes vasten in de eerste losse. Magic ring lukt me niet!
quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:21 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
hint: ze vermenigvuldigen zich in rap tempo!
Met de nadruk op 'en zo...', hè!quote:
Zonde is dat he?quote:Op woensdag 21 april 2010 10:28 schreef kwakz0r het volgende:
bij t wibra garen komt idd bij mij ook altijd de halve bol eruit als ik t beginnetje binnenin zoek. ik haak nu maar gewoon met t garen vanaf de buitenkant... dan rolt de bol wel maar heb ik minder knopen...
Heb ik ook gelezen. Dat als ze naar Maastricht reist, ze een halve omslagdoek verder is.quote:Op woensdag 21 april 2010 10:53 schreef Muck het volgende:
[..]
Zonde is dat he?
Ik had pas ook dat er 2 draden aan elkaar geknoopt waren in 1 bol![]()
En dat van Karin Bloemen las ik pas ergens.. in Margriet ofzo...
Wel tof!
Ja!quote:Op woensdag 21 april 2010 10:54 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Heb ik ook gelezen. Dat als ze naar Maastricht reist, ze een halve omslagdoek verder is.
Oh, dat heb ik idd wel vakerquote:Op woensdag 21 april 2010 10:53 schreef Muck het volgende:
[..]
Zonde is dat he?
Ik had pas ook dat er 2 draden aan elkaar geknoopt waren in 1 bol![]()
En dat van Karin Bloemen las ik pas ergens.. in Margriet ofzo...
Wel tof!
Met haken vind ik het niet zo erg, omdat je het dan wel weer ergens weg kunt werken, maar met breien vond ik het een stuk vervelenderquote:Op woensdag 21 april 2010 11:06 schreef Inu het volgende:
[..]
Oh, dat heb ik idd wel vaker![]()
Bij mij is Dordrecht-Den Haag precies 1 vis
volgens mij is dat dus standaard wibra garen... bij mij is dat ook zo bij Saskia garen... en knopen ben ik er gelukkig nog niet veel tegengekomen, wel één hele knoop... (wel een kleintje, dus toen ik gewoon doorhaakte, kon je het knoopje niet meer vinden later...quote:Op woensdag 21 april 2010 10:28 schreef kwakz0r het volgende:
bij t wibra garen komt idd bij mij ook altijd de halve bol eruit als ik t beginnetje binnenin zoek. ik haak nu maar gewoon met t garen vanaf de buitenkant... dan rolt de bol wel maar heb ik minder knopen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |