quote:Op zondag 11 april 2010 17:39 schreef kwakz0r het volgende:
leuk LB, welk kikketje is he? heb je een plaatje van het patroon/voorbeeld?
Die heeft helaas wel wat last van de zwaartekrachtquote:Op maandag 12 april 2010 11:00 schreef Ynske het volgende:
k vind de eerste t tofste Arual!
hoe zit dat in t potje? is dat ook nog een gehaakt stuk? of zit t ergens omheen?quote:Op maandag 12 april 2010 11:01 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Die heeft helaas wel wat last van de zwaartekracht
Binnenin is het ook helemaal gehaakt en gevuld met knuffelvulling. Was eigenlijk nog het grootste werk, dat potje dat je toch niet ziet.quote:Op maandag 12 april 2010 11:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
hoe zit dat in t potje? is dat ook nog een gehaakt stuk? of zit t ergens omheen?
Op dit moment kijkt de laatste juist weer scheel en ziet de eerste er verstandiger uitquote:Op maandag 12 april 2010 11:01 schreef _Ophelia_ het volgende:
Googly eyes
[..]
Ja, dat schele combineert goed met de naalden![]()
quote:Op maandag 12 april 2010 12:36 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vind ze ook heel leuk om te maken. Ze zijn vrij snel klaar, en je kunt heel gemakkelijk variëren met vormen en kleurtjes. Een collega van me wilde er een hebben als speldenkussen, ga ik denk ik morgen geven. Ik denk dat als ik er een stuk of tien heb, ze op het intranet ga zetten, op het prikbord.
Te koop: cactussen. Hebben geen water nodig; prikken niet. Kijken je alleen wat dom aan.
meet dan ff je hoofd op, dan kun je per rand bekijken hoeveel je nog moet minderenquote:Op maandag 12 april 2010 18:18 schreef B.ertha het volgende:
De muts is mislukt, hij past niet
Nu moet ik dus 6 ringen uithalen, de lap vergroten, daarna weer verkleinen maar minder en dan op goed geluk een rand maken
Wat een stom minipatroon, niemand heeft zo'n klein hoofd
quote:Op maandag 12 april 2010 23:25 schreef kwakz0r het volgende:
leuk dat t zo aanstekelijk is! ik ga voor t slapengaan ook nog even gauw een paar squares afmakenze worden zo leuk! het wordt echt een supervrolijke deken...
haaknaaldenquote:Op maandag 12 april 2010 23:30 schreef _Calimero_ het volgende:
Hihi, ja het komt door jou Kwak dat ik het wil, en je maakt echt supermooie dingen![]()
Wat moet ik allemaal kopen als beginner? Wol, haakpennen en een boekje ofzo
Dank je voor het uitzoeken trui! Ik krijg het helaas niet voor elkaar. Misschien dat een mod dit wil doen?quote:Op maandag 12 april 2010 09:42 schreef trui het volgende:
ik zocht naar de poef van lady-wrb en ontdekte dat haaktopic #11 niet in het rijtje in de OP staat. kan iemand deze link er misschien even tussenplakken? Het grote Haaktopic #11 - Meeting 28 feb!
oh en als we toch aan 't mierenneuken zijn, de link naar haaktopic #14 klopt niet, dat was naar een dubbel geopende. het moet deze zijn.
tja, ik vind allemaal vasten gewoon handiger dan stokjes (en bovendien mooier, ik ben niet zo goed in stokjes enzoquote:Op dinsdag 13 april 2010 14:48 schreef trui het volgende:
leuk troel! wat een klus he!
vicky, wat een leuke pinguin! ik vind 't prima pootjes hoor!
Ja die voetjes zijn niet zo mooi neequote:Op dinsdag 13 april 2010 14:33 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pinquin is klaar alleen ik ben nog niet helemaal tevreden over zijn voetjes.
quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:07 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja die voetjes zijn niet zo mooi neeIk zou een nieuwe maken en de oude wegdoen, stuur maar op dan gooi ik hem weg
![]()
quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:25 schreef kwakz0r het volgende:
mooi anitrax! wat een werk he?
Ik heb wat meer increase-rondes gedaan, ik zal even naar het patroon kijken. Maar je moet wel een proefstukje maken, want misschien klopt het bij jou wel.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:12 schreef kwakz0r het volgende:
Wat heb je nu precies veranderd aan t patroon van de muts? ik wilde m namelijk misshcien ook wel gaan maken...maar er klopte iets niet, toch?
In de rijen waarin je vermindert, moet je even goed opletten. De laatste paar steken van iedere ronde pasten bij mij namelijk niet meer, ik heb het idee dat het patroon daar niet niet helemaal klopt. Je moet nog 3 of 4 steken doen na de laatste FPDC, maar dit past niet want daar zit nog maar 1 of 2 steken. Als je die steken weglaat die niet passen, is er niets aan de hand, je ziet dit nauwelijks. Volgens mij is dit een fout in het patroon, maar ik heb het toch maar laten staan.quote:SIZE
To fit women’s average size head
FINISHED MEASUREMENTS
Approximately 11” across
MATERIALS
2 Balls BERROCO PURE® MERINO DK (50 grs), #4555 Cardinal
Crochet hooks, sizes 4.50 mm (G) and 5.00 mm (H) OR SIZE TO OBTAIN GAUGE
GAUGE
18 dc’s = 4”; 8 rnds = 4” in dc with smaller hook
TO SAVE TIME, TAKE TIME TO CHECK GAUGE
STITCH GLOSSARY
FPDC (Front post dc)
Yo, insert hook from front to back to front again around post of st, yo and draw up a loop, (yo and draw through 2 loops on hook) twice
Dc dec (Decrease 1 dc)
* Yo, insert hook into next st, yo, pull up1 loop, yo, draw through 2 loops on hook, rep from * once more working through next st, yo and draw through all 3 loops on hook.
BERET
With smaller crochet hook, ch 4, join with a sl st to form a ring.
Rnd 1: Ch 3 (counts as 1 dc), 7 dc’s in ring, join with a sl st in top of beg ch-3 – 8 dc’s.
Rnd 2: Ch 3 (counts as 1 dc), dc in same st, 2 dc’s in each dc around, join with a sl st in top of beg ch-3 – 16 dc’s.
Rnd 3: Rep Rnd 2 – 32 dc’s.
Rnd 4: Ch 3 (counts as 1 dc), dc in same st, dc in next dc, * 2 dc’s in next dc, dc in next dc, rep from * around, join with a sl st in top of beg ch-3 – 48 dc’s.
Rnd 5: Ch 3 (counts as 1 dc), dc in next dc, * 2 dc’s in next dc, 1 dc in each of the next 2 dc’s, rep from * around, end 2 dc’s in last dc, join with a sl st in top of beg ch-3 – 64 dc’s.
Rnd 6: Ch 3 (counts as 1 dc), * FPDC around post of next dc, dc in next dc, rep from * around, end FPDC around post of last dc, join with a sl st in top of beg ch-3 – 32 FPDC’s with 1 dc between them.
Rnd 7: Ch 3 (counts as 1 dc), * FPDC around post of next st, dc in same dc (inc made), dc in next dc, rep from * around, end FPDC around post of last dc, dc in same dc, join with a sl st in top of beg ch-3 – 32 FPDC’swith 2 dc’s between them.
Rnds 8 and 9: Ch 3 (counts as 1 dc), *FPDC around post of next st, dc in each of the next 2 dc’s, rep from *around, end FPDC around post of next st, dc in next dc, join with a sl st in top of beg ch-3. – 32 FPDC’s with 2 dc’s between them.
Rnd 10: Rep Rnd 7 – 32 FPDC’s with 2 dc’s between them.
Rnds 11 and 12: Rep Rnds 8 and 9. – 32 FPDC’s with 3 dc’s between them.
Rnd 13: Rep Rnd 7 – 32 FPDC’s with 4 dc’s between them.
Rnd 14: Rep Rnd 8 – 32 FPDC’s with 4 dc’s between them. Piece should measure approximately 11” across.
If piece is 11” across, continue as below. If not, scroll down to alternative Rnd 15.
Rnd 15: Ch 3 (counts as 1 dc), * FPDC around post of next st, dc in next dc, dc dec over next 2 sts (1 st decreased), dc in next dc, rep from * around, end FPDC around post of next st, dc in next dc, dc dec over next2 sts, join with a sl st in top of beg ch-3 – 32 FPDC’s with 3 dc’s between them.
Rnd 16: Ch 3 (counts as 1 dc), * FPDC around post of next st, dc dec over next 2 sts (1 st decreased), dc in next dc, rep from * around, end FPDC around post of next st, dc dec over next 2 sts, join with a sl st in top of beg ch-3 – 32 FPDC’s with 2 dc’s between them.
Rnd 17: Ch 3 (counts as 1 dc), * FPDC around post of next st, dc dec over next 2 sts (1 st decreased), rep from * around, end FPDC around post of next st, dc dec over next st and top of beg ch-3 – 32 FPDC’s with 1 dc between them.
Rnds 18, 19 and 20: Ch 1 (counts as 1 sc), sc in each st around, join with a sl st in beg ch-1. Check for fit. More rows of sc may be added if necessary.
Rnd 21: Change to larger crochet hook. Ch 1, work 1 sl st in each st around, join with a sl st in beg ch-1. Fasten off.
Alternative ending:
Rnd 15: Rep Rnd 7 – 32 FPDC’s with 5 dc’s between them.
Rnd 16: Rep Rnd 8 – 32 FPDC’s with 5 dc’s between them. Measure if piece is 11” yet
Rnd 17: Ch 3 (counts as 1 dc), * FPDC around post of next st, dc in next dc, dc dec over next 2 sts (1 st decreased), dc in each of next 2 dc’s, rep from * around, end FPDC around post of next st, dc in next dc, dc dec over next2 sts, join with a sl st in top of beg ch-3 – 32 FPDC’s with 4 dc’s between them.
Rnd 18: Ch 3 (counts as 1 dc), * FPDC around post of next st, dc in next dc, dc dec over next 2 sts (1 st decreased), dc in each of next 2 dc’s, rep from * around, end FPDC around post of next st, dc in next dc, dc dec over next2 sts, join with a sl st in top of beg ch-3 – 32 FPDC’s with 3 dc’s between them.
Rnd 19: Ch 3 (counts as 1 dc), * FPDC around post of next st, dc dec over next 2 sts (1 st decreased), dc in next dc, rep from * around, end FPDC around post of next st, dc in next dc, dc dec over next2 sts, join with a sl st in top of beg ch-3 – 32 FPDC’s with 3 dc’s between them.
Rnd 20: Ch 3 (counts as 1 dc), * FPDC around post of next st, dc in next dc, dc dec over next 2 sts (1 st decreased), rep from * around, end FPDC around post of next st, dc dec over next 2 sts, join with a sl st in top of beg ch-3 – 32 FPDC’s with 2 dc’s between them.
Check for fit. If too large, crochet Rnd 21. If piece fits, skip Rnd 21.
Rnd 21: Ch 3 (counts as 1 dc), * FPDC around post of next st, dc dec over next 2 sts (1 st decreased), rep from * around, end FPDC around post of next st, dc dec over next st and top of beg ch-3 – 32 FPDC’s with 1
dc between them.
Rnds 22, 23 and 24: Ch 1 (counts as 1 sc), sc in each st around, join with a sl st in beg ch-1. Check for fit. More rows of sc may be added if necessary.
Rnd 25: Change to larger crochet hook. Ch 1, work 1 sl st in each st around, join with a sl st in beg ch-1. Fasten off.
ik vind wol makkelijker dan katoen zelfs. ik haak altijd met naald 4, maar heb ook een 3,5.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:57 schreef _Calimero_ het volgende:
Waahhh ik vind het best moeilijk dat haken! Ben vandaag begonnen met wol (geen katoen dus, maakt dat uit?) em haaknaald nummer 3.5. Maar die fijne motoriek beheers ik nog niet echt
dankjeweeeeeeeeeel! *opslaat*quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:12 schreef B.ertha het volgende:
Oké, het patroon voor de muts (ook in pdf aan te vragen bij mij):
[..]
In de rijen waarin je vermindert, moet je even goed opletten. De laatste paar steken van iedere ronde pasten bij mij namelijk niet meer, ik heb het idee dat het patroon daar niet niet helemaal klopt. Je moet nog 3 of 4 steken doen na de laatste FPDC, maar dit past niet want daar zit nog maar 1 of 2 steken. Als je die steken weglaat die niet passen, is er niets aan de hand, je ziet dit nauwelijks. Volgens mij is dit een fout in het patroon, maar ik heb het toch maar laten staan.
Als je dit stukje niet snapt, negeer het dan maar, want het wijst zichzelf eigenlijk
Oeh dat is handig! Dank je! Gisteravond ging het gewone haken al beter. Ben ook begonnen met die stokjes, maar daar zitten allemaal gaten inquote:Op dinsdag 13 april 2010 20:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik vind wol makkelijker dan katoen zelfs. ik haak altijd met naald 4, maar heb ook een 3,5.
zelf heb ik t "opgehaald" met deze filmpjes (gaat over rondjes haken, voor knuffeltjes enzo)
http://www.hookandneedles.com/2008/03/22/amigurumi-tutorial-1/ en dan nog filmpje 2 en 3 erachteraan.
op http://www.nexstitch.com/index.html staan ook filmpjes met steken uitleg, en de vrouw op deze site legt ook heel duidelijk uit!
http://attic24.typepad.co(...)n-granny-square.html
van die vierkantjes maak ik nu een hele grote deken
goede kanten tegen elkaar leggen en dan vasten door de buitenste twee lusjes, binnenste overslaanquote:Op woensdag 14 april 2010 11:34 schreef Lotteu het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe je gehaakte vierkantjes aan elkaar haakt? (sorry, ben nog een beetje beginner)
Ik heb mn oude vuilniszak met veel gehaakte vierkantjes gevonden! Wilde daar ooit een plaid van maken maar nooit afgemaakt, ik ga er nu denk ik maar weer mee verder!
Zal straks eens een foto maken ervan!
maar dan kun je dus nog kiezen of je dat 'onzichtbaar' (aan de achterkant) doet of juist heel zichtbaar, aan de voorkant.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:57 schreef Lotteu het volgende:
Bedankt voor de uitleg! Ik ga ze dan maar met vasten aan elkaar maken.
leuk! lekker veel al! ik ben benieuwd naar 't aan-elkaar-resultaat.quote:Hier alvast een foto van de vierkantjes op een grote berg. Ik heb er nog veel meer nodig voordat het echt een plaid is maar ik ga nu deze die ik al heb eerst maar even de draadjes knippen/afwerken en er alvast wat aan elkaar maken om te kijken hoe het gaat worden!
[ afbeelding ]
Dankje! Gaat vandaag al een heel stuk beter, soms ben ik een beetje een aansteller, hihiquote:Op dinsdag 13 april 2010 20:12 schreef trui het volgende:
wow anitra, wat heb je al veel af! en nu zijn de kleuren een stuk beter zichtbaar, mooi!
yachiru, au! beterschap maar!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |