abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80537772
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:23 schreef _Arual_ het volgende:
Ik begin overigens met twee lossen, en dan zes vasten in de eerste losse. Magic ring lukt me niet!
Die is zo simpel! Je houdt 'm gewoon zo vast zoals je het normaal ook doet wanneer je een opzetlus maakt (of misschien doe ik de opzetlus wel fout). Lusje naar binnen halen, 1 losse maar niet aantrekken met je linkerhand waar je het uiteinde hebt, dan de rest gewoon over de twee losse draadjes in je hand heen.

dinsdag 20 april 2010 @ 21:32:43 #277
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80538003
wyccie! diameter en pi??

Maar eerlijk is eerlijk, dat is natuurlijk wel een nauwkeurige manier om het te doen Ik zou alleen niet weten hoe en zou gewoon aanklooien
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:21 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

hint: ze vermenigvuldigen zich in rap tempo!
pi_80538179
Arual ik heb ook altijd ruzie met de magic ring, begin ook met 2 losse. Het zijn hele ondeugende prikkedingen dus?

Als ik patroon vergroot dan doe ik zowel de toeren als het stekenaantal vermenigvuldigen. En wel met het zelfde getal anders krijg hele rare dingen

Trui als ik zie dat ik geen hele rij red dan pak ik een nieuw bolletje en hou je dus stukjes over. Ga niet inimini-en, daar ga ik heel hard van gillen
pi_80538242
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:32 schreef LadyBlack het volgende:
wyccie! diameter en pi??
Met de nadruk op 'en zo...', hè!

Ik zou zelf ook maar wat gaan aanklooien. In feite werken dat soort patronen bij mij nooit. Ik krijg het niet mooi bol, het worden meer ovalen bij mij.
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:17:34 #280
1762 YPPY
Yppiaans
pi_80540320
Uhm...

Hier de eerste poging tot tas (best leuk hoedje geworden)

en poging 2

je ziet het nu niet goed, maar het bovenste gedeelte is een stuk breder.

Inmiddels ben ik bezig met poging 3, het gaat me eens lukken
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_80540903
Yppy dat ziet er goed uit! Vooral die laatste
Het komt vanzelf door oefenen zoals je ziet. Vind die laatste echt leuk, wat ga je er van maken?
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:30:10 #282
1762 YPPY
Yppiaans
pi_80540995
Het wordt alledrie een tasje voor Anna. Is de bedoeling. De laatste komt het dichtste bij tot nu toe, maar volgens Anna zelf gaat het een broek worden. Zou me niks verbazen hoor, ik ben technisch niet zo heel handig, dus wie weet is het uiteindelijk een kerstboom.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_80541195
Je hebt gs-jes gemaakt, aan elkaar gezet en een rand er omheen en dat noem je niet technisch? je bent verder dan ik, mijn gs-jes liggen al 2 jaar op zolder
Weet zeker dat het je gaat lukken hoor!
pi_80541657
wow Yppy, dat ziet er toch wel goed uit hoor! je ziet per tas dat het echt beter wordt! (die laatste vind ik ook erg leuk worden!)

Anitra, je hebt pm... (in tweevoud)
pi_80541831
Ik kan geen gs! Of stokjes! En, ondanks youtube, geen magic ring!
pi_80542383
waar (of waar in de buurt) woon je arual? ik wil het je best leren als je niet te ver weg bent/woont...
pi_80548579
Zo net weer een bestelling gedaan bij hobbydoos... wat knal-oranje jazz, wat catania voor mijn huidige project en wat van dat phildar coton3 voor het volgende project. En wiebelogen En om onder de verzendkosten uit te komen meer dan 32 euro besteld... namelijk ¤32,01... Kan al bijna niet wachten tot het er is... allemaal nieuwe spullies! Heb sindskort ook een grote opbergbak voor al het spul, manlief werd gek van de rondslingerende projecten en bijhorend garen. hihi
pi_80549127
Dat Wibra garen zit raar in elkaar Ben de helft van de tijd bezig om gewoon een draad eruit te krijgen ipv een knoop

En ik wil zo graag beginnen aan die jasbeschermers Misschien ga ik wel een thuis-project en een trein-project doen ofzo
  woensdag 21 april 2010 @ 09:09:05 #289
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80549345
voor in de trein vind ik 't ook het handigst om niet al te veel en ingewikkelds mee te nemen. maar ik heb vandaag tussendoor een paar uur tijd dus ik heb wel m'n hele tas-tas mee. ik heb 't probleem in elk geval ontdekt nu, dus de oplossing is ook in zicht. bovendien vind ik 'm wat te smal worden zoals ie was dus ik ga er nog een paar zeshoeken bij maken.

yppy, leuke lappen hoor! ik zie er nog wel tassen van komen! als je die groen-gele tas bijvoorbeeld nog wat hoger maakt wordt 't best een tas. zo zag het begin van mijn attic24-bag er ook ongeveer uit.
in de haak.
pi_80549529
Je kunt er ook een Dot Little Ditty bag van maken, yppy

http://www.crochetville.org/forum/showthread.php?t=107955

Gewoon de laatste drie randen doen en een beetje gokken hoe lang je het hengsel wilt hebben
  woensdag 21 april 2010 @ 09:22:42 #291
1762 YPPY
Yppiaans
pi_80549626
trui, het is zo niet goed te zien, maar ik ben begonnen met die gele band, het cirkeltje was het slotstuk. Die gele ring is ook wat kleiner dan het stuk dat erna komt, want dat zijn strakkere vasten ipv lossere losse (zoals het groene). Dus er zit een soort van bobbel in, waardoor het precies zo'n opa pet is, maar dan in een fel kleurtje.

Die GS zijn nu makkelijk Anitra, dus ik ga er gewoon alles van maken. Ik heb ook al een stapeltje roze liggen, maar 1 roze is op, dus daar ben ik even mee gestopt. Zo'n dekentje is mij nog niet gelukt, dat wil ik ook nog gaan doen. En een hoesje voor Anna's buiten kussentjes. En nog veel meer. Waar is de tijd.

Arual: jij maakt leuke cactussen!
*OUD heilige*
  woensdag 21 april 2010 @ 10:28:46 #292
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_80551419
bij t wibra garen komt idd bij mij ook altijd de halve bol eruit als ik t beginnetje binnenin zoek. ik haak nu maar gewoon met t garen vanaf de buitenkant... dan rolt de bol wel maar heb ik minder knopen...
Kwak
  woensdag 21 april 2010 @ 10:44:39 #293
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_80551941
Karin Bloemen is te gast bij Koffietijd. Ze heeft 2 gehaakte(door haarzelf!) omslagdoeken mee. Erg mooi! Mooie wol ook. Met gs patroon.

Het is echt in! Maar dat wisten wij natuurlijk allang!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  woensdag 21 april 2010 @ 10:53:03 #294
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_80552203
quote:
Op woensdag 21 april 2010 10:28 schreef kwakz0r het volgende:
bij t wibra garen komt idd bij mij ook altijd de halve bol eruit als ik t beginnetje binnenin zoek. ik haak nu maar gewoon met t garen vanaf de buitenkant... dan rolt de bol wel maar heb ik minder knopen...
Zonde is dat he?
Ik had pas ook dat er 2 draden aan elkaar geknoopt waren in 1 bol

En dat van Karin Bloemen las ik pas ergens.. in Margriet ofzo...
Wel tof!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_80552229
quote:
Op woensdag 21 april 2010 10:53 schreef Muck het volgende:

[..]

Zonde is dat he?

Wel tof!
Heb ik ook gelezen. Dat als ze naar Maastricht reist, ze een halve omslagdoek verder is.
  woensdag 21 april 2010 @ 10:55:07 #296
112545 Muck
pi_80552259
quote:
Op woensdag 21 april 2010 10:54 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Heb ik ook gelezen. Dat als ze naar Maastricht reist, ze een halve omslagdoek verder is.
Ja!

Arnhem - Driebergen-Zeist is 2 GS'en
pi_80552580
quote:
Op woensdag 21 april 2010 10:53 schreef Muck het volgende:

[..]

Zonde is dat he?

Wel tof!
Oh, dat heb ik idd wel vaker

Bij mij is Dordrecht-Den Haag precies 1 vis
  woensdag 21 april 2010 @ 11:22:43 #298
112545 Muck
pi_80553127
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:06 schreef Inu het volgende:

[..]

Oh, dat heb ik idd wel vaker

Bij mij is Dordrecht-Den Haag precies 1 vis
Met haken vind ik het niet zo erg, omdat je het dan wel weer ergens weg kunt werken, maar met breien vond ik het een stuk vervelender
pi_80553359
quote:
Op woensdag 21 april 2010 10:28 schreef kwakz0r het volgende:
volgens mij is dat dus standaard wibra garen... bij mij is dat ook zo bij Saskia garen... en knopen ben ik er gelukkig nog niet veel tegengekomen, wel één hele knoop... (wel een kleintje, dus toen ik gewoon doorhaakte, kon je het knoopje niet meer vinden later... )
jammer dat ik over het algemeen met de auto reis... ik heb dus geen haakspullen onderweg... alleen als manlief rijdt, dan kan ik haken (als het ver genoeg weg is... )
pi_80555807
ow, ik heb het voorpand van m'n volgende kussentje af...

en de achterkant van het voorpand:

ik word weer helemaal vrolijk van de kleurtjes
nu nog een goed kussentje om het op te naaien, net als het kussentje van m'n zusje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')