Juist.... Ahh zoo..quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:29 schreef Yoan het volgende:
Om nog te reageren op Turquaz n.a.v. het vorige topic:
De cijfers die ik post zijn gemiddeldes over een hele tank. Ik rijd ritten van 1 op 27 (3,7L/100km) maar dat is geen gemiddelde over een tank. Vraag je vrienden maar eens hetzelfde te doen, ze komen niet in de buurt!
De 1 op 25 (4,0L/100km) heb ik over 1250 km gereden met zo'n 15 koude starten.
Ik heb niet de zuinigste auto en dat wordt ie ook niet, maar ik ben totaal niet onder de indruk van individuele ritten die iemand gereden heeft en die resultaten van de boordcomputer heeft afgelezen. Voltanken, tank leegrijden en dan kijken wat je gemiddeld hebt gedaan. Dat is wat telt.
Denk je echt dat dat additief wat uit maakt?quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:50 schreef Yoan het volgende:
Zo, ik heb het record weer wat aangescherpt: 1 op 25,1 over 898 kilometer: http://www.mijnbluemotion.nl/tankbeurt-29-maart-45
De huidige tank wordt nog niet eens 1 op 23 schat ik. Ten eerste omdat ik vergeten ben het olieadditief toe te voegen en omdat het heel hard waait nu (vandaag slechts 1 op 20 gereden!).
uiteraard denkt ie dat. hij moet ook aan de sponsoren denkenquote:Op woensdag 31 maart 2010 23:39 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Denk je echt dat dat additief wat uit maakt?
totdat je de politie tegenkomt natuurlijkquote:Op donderdag 1 april 2010 19:35 schreef Oksel het volgende:
Haal je buitenspiegels eraf, en monteer iets vergelijkbaars aan de binnenkant van je auto. Ooit ergens gezien, en moest heul veul schelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 april 2010 14:59 schreef Turquaz52 het volgende:
TS maak eens een video'tje met het geluid van je freeflow uitlaat..
Dit was de mijne, wel met een rijk afgestelde powerbox![]()
De finale van het project is een rit van Amsterdam naar Stockholm zonder te tankenquote:Op donderdag 8 april 2010 00:57 schreef infinity_737 het volgende:
TS, even een vraag... misschien is hij al een keer gesteld... jammer dan!
Wat ga je doen als je het verbruik van 1 op 30 hebt gehaald? Ik neem aan dat het de bedoeling is dat je dat verbruik structureel gaat halen, maar hoe lang moet je 1 op 30 halen om je doelstelling te behalen?
En ga je na de 1 op 30 nog verder? Komt er een andere auto? Nieuw soort project?
9 is gekloktquote:Op donderdag 8 april 2010 19:44 schreef Barcaconia het volgende:
Turq zoekt weer een excuus om zijn 0-100 in 3,5 seconde van een 1.9TDI golf 3 te laten zien
Lichtere vliegwiel geen optie? (Of zwaardere? om langer uit te rollen in versnelling?)quote:Op donderdag 8 april 2010 21:03 schreef Yoan het volgende:
@Turquaz: ik ben wel van plan om nog een keer een filmpje te maken.
[..]
De finale van het project is een rit van Amsterdam naar Stockholm zonder te tanken![]()
Dan moet ik de 1 op 30 halen, beter nog.
Dat zal deze zomer zijn.
Wat ik daarna met de auto ga doen wordt niet een project zoals deze, maar ik blijf in ieder geval niet zo zuinig rijden. Dan moet er 200+ pk uit komen
waarom?quote:Op donderdag 8 april 2010 21:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
9 is geklokt
En Yes, proud of the Black Smoke
Ik kan nou niet zeggen dat het goed of mooi klinkt ofzoquote:Op donderdag 8 april 2010 15:05 schreef Turquaz52 het volgende:
oh ja, tussen 00:10 en 00:16 en 00:32 zweven mijn kleppen, dit is normaal bij een 1z, de oliedruk wordt zo hoog dat ie mijn Hydroulische klepstoters vol pompt met olie en zo dus een klein beetje open staan, kan geen kwaad en is ook best cool als er mensen zijn die je irriteren op je bumper
uhh ja, meer filmpjes heb ik op mijn andere laptop, maar daar is de lader kwijt, dus moetje het hiermee doenquote:Op donderdag 8 april 2010 21:28 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
Ik kan nou niet zeggen dat het goed of mooi klinkt ofzo
Er is een reële kans dat bijv VW jouw auto tegen die tijd heel interessant vind, misschien willen zij em wel van je kopen voor het museum.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:03 schreef Yoan het volgende:
@Turquaz: ik ben wel van plan om nog een keer een filmpje te maken.
[..]
De finale van het project is een rit van Amsterdam naar Stockholm zonder te tanken![]()
Dan moet ik de 1 op 30 halen, beter nog.
Dat zal deze zomer zijn.
Wat ik daarna met de auto ga doen wordt niet een project zoals deze, maar ik blijf in ieder geval niet zo zuinig rijden. Dan moet er 200+ pk uit komen
Wat voor auto?quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:02 schreef Disaster_Master het volgende:
1300km op een tank mag blij zijn dat ik de rond de 600km haal maar ik heb dan ook maar een 20L tankje.
Dat is toch zwaar vermoeiend rijden?quote:Op zondag 11 april 2010 12:29 schreef Yoan het volgende:
Ik rijd max 100 op de snelweg, zo veel mogelijk op de rechterbaan blijven da's de vuistregel.
Ik heb een Arosa 1.0 gehad (4-cyl) daar haalde ik in de zomer easy 1:24 mee. (snelweg) Dan reed ik rond tussen de 100-110km/u.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:37 schreef infinity_737 het volgende:
TS wat voor snelheid rijd jij op de snelweg? Ik merk met mijn Arosa dat als ik 110 rij ipv 120 dat ik makkelijk de 1 op 19,5 haal tegenover de 1 op 17/18 met 120/130...
Heb een 1.4'tje, dan is 120 heel anders dan met een 1.0 denk ik!quote:Op zondag 11 april 2010 13:08 schreef Dualdude het volgende:
[..]
Ik heb een Arosa 1.0 gehad (4-cyl) daar haalde ik in de zomer easy 1:24 mee. (snelweg) Dan reed ik rond tussen de 100-110km/u.Dus paar KM minder kan ook nog erg veel schelen.
Veel harder vond ik ook niet echt prettig rijden.
precies bumpert kleven achter een vrachtwagen.. scheelt je zo een 50% aan luchtweerstandquote:
Voor zover ik weet is de versnellingsbak voor beide het zelfde.quote:Op zondag 11 april 2010 15:45 schreef infinity_737 het volgende:
[..]
Heb een 1.4'tje, dan is 120 heel anders dan met een 1.0 denk ik!
Hier zit echt _niemand_ op te wachten dus je hoeft ze echt niet meer te showen hoorquote:Op donderdag 8 april 2010 21:42 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
uhh ja, meer filmpjes heb ik op mijn andere laptop, maar daar is de lader kwijt, dus moetje het hiermee doen![]()
Om het af te leren
Hiermee is de waarde van het project voor mij gedevalueerd. Als je het haalt door te hypermilen en niet door 'gewone' snelheden, vind ik het een stuk minder interresant to be honest.quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:30 schreef Yoan het volgende:
Tsjakka! 1 op 26 gehaald! http://www.mijnbluemotion.nl/en-hop-1-op-26-48
1348,1 km op een tank en een verbruik van 1 op 26,2
Zo zal het niet door blijven gaan, heb namelijk relatief veel snelwegkilometers gemaakt. In ieder geval een mooi resultaat!
Zo kan ik het ook met maximaal 100. Zelfs mijn Primera 2.0 GT verbruikt bij 100 op de teller maar iets van 5,5 liter op 100 km.quote:Op zondag 11 april 2010 22:15 schreef Yoan het volgende:
Er zijn zat mensen die geen 120 rijden hoor. Om over de aanhangers, campers, touringcars en vrachtwagens nog maar te zwijgen. En wil je zuinig rijden dan moet je gewoon rustig aan doen dat is een feit.
Ik wil het maximale uit de auto halen, dus ga ik geen 120 rijden.
Aah gut daar hebben we er weer iemand die de waarde van 1:18 op één bepaald moment gaat vergelijken met iemand die praat over een totaal verbruik.quote:Op zondag 11 april 2010 23:08 schreef -chefke- het volgende:
[..]
Zo kan ik het ook met maximaal 100. Zelfs mijn Primera 2.0 GT verbruikt bij 100 op de teller maar iets van 5,5 liter op 100 km.
Ik dacht dat jij een "normale" rijstijl erop na hield. Dit is wel een beetje een domper.
quote:Op maandag 12 april 2010 13:24 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik heb op een halve tank van Venlo naar Gronigen gereden met mijn Fiat Uno 1.1 met 2 personen aan boord waaronder ik, maar hele rit lang deed ik steeds slipstreamen achter vrachtwagens, max snelheid was niet veel meer dan 90..
Terugweg 1,5tank verbruikt omdat ik constant 150 reed.. Zie het verschil
jij hebt met je 1.1 60 liter verbruikt op 250 km?quote:Op maandag 12 april 2010 13:24 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik heb op een halve tank van Venlo naar Gronigen gereden met mijn Fiat Uno 1.1 met 2 personen aan boord waaronder ik, maar hele rit lang deed ik steeds slipstreamen achter vrachtwagens, max snelheid was niet veel meer dan 90..
Terugweg 1,5tank verbruikt omdat ik constant 150 reed.. Zie het verschil
In die richting ja..quote:Op maandag 12 april 2010 13:33 schreef Catch22- het volgende:
[..]
jij hebt met je 1.1 60 liter verbruikt op 250 km?
Volgens mij reed ik onlangs achter je, ik denk dat het donderdag 1 april was, ergens rond 3 uur ofzo, vanuit Den Bosch over de A2 richting het noorden. Was wel lekker volgen met een vaartje van ongeveer 90km/h in m'n kevertjequote:Op zondag 11 april 2010 22:15 schreef Yoan het volgende:
Er zijn zat mensen die geen 120 rijden hoor. Om over de aanhangers, campers, touringcars en vrachtwagens nog maar te zwijgen. En wil je zuinig rijden dan moet je gewoon rustig aan doen dat is een feit.
Ik wil het maximale uit de auto halen, dus ga ik geen 120 rijden.
golfballetjesdesign werkte wel leek het (ja ik heb ook skeptysche fora gelezen maar waarom niet proberen)quote:Op maandag 12 april 2010 20:45 schreef WalkingDisaster het volgende:
Volgens mij is bij Mythbusters onlangs eens uitgeprobeerd of het slipstreamen inderdaad helpt tov je brandstofverbruik.
Niet dusJa, tenzij je op 60cm ofzo achter een vrachtwagen gaat hangen, maar zelfs dan ben je te veel met het gas aan het spelen om te corrigeren etc.
Thanks!quote:Op maandag 12 april 2010 22:56 schreef garnage-patrick het volgende:
Nog een keer, respect voor je project!
Bijkomend voordeel van minder hard rijden, je hebt nog eens tijd om wat anders te doenquote:Op maandag 12 april 2010 22:25 schreef Yoan het volgende:
Antaresje gespot:
[ afbeelding ]
Eigenlijk niet te zien, maar goed. Wel grappig dat ik er een foto van had.
Zeker weten?quote:Op maandag 12 april 2010 20:45 schreef WalkingDisaster het volgende:
Volgens mij is bij Mythbusters onlangs eens uitgeprobeerd of het slipstreamen inderdaad helpt tov je brandstofverbruik.
Niet dusJa, tenzij je op 60cm ofzo achter een vrachtwagen gaat hangen, maar zelfs dan ben je te veel met het gas aan het spelen om te corrigeren etc.
gewoon een sterke magneet er op monteren en een paar springveren om de schokken op te vangenquote:Op dinsdag 13 april 2010 11:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Zeker weten?
Op de BC van een maat zijn Golf 3 GTI 8V (plat op zn bek/schroefset) stond 9L/100km als we 120 reden..
Gingen we achter een vrachtwagen hangen zakte hij naar 4,9L/100KM En dat met een 2.0 8v Golf 3 GTI met 3 man aan boord..(en dit hebben we de hele rit van Roermond na Blerick/Venlo gereden via A73)
Gemiddeld rijdt ie 1 op 8/9..
quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewoon een sterke magneet er op monteren en een paar springveren om de schokken op te vangen
Wel dusquote:Op maandag 12 april 2010 20:45 schreef WalkingDisaster het volgende:
Volgens mij is bij Mythbusters onlangs eens uitgeprobeerd of het slipstreamen inderdaad helpt tov je brandstofverbruik.
Niet dusJa, tenzij je op 60cm ofzo achter een vrachtwagen gaat hangen, maar zelfs dan ben je te veel met het gas aan het spelen om te corrigeren etc.
nu de hamvraag.. hoeveel kan het schelen bij lagere snelhedenquote:Op dinsdag 13 april 2010 20:32 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Wel dus
Vanaf 30 meter afstand achter de vrachtwagen al 11% besparing wat oploopt tot 39% bij 3 meterafstand...
1 op 18 niet maar 1 op 17,5 heb ik wel eens gehaald als GEMIDDELD verbruik met een 1400 kilo wegende citroen xantia 2 liter 8valve benzine.quote:Op maandag 12 april 2010 09:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Aah gut daar hebben we er weer iemand die de waarde van 1:18 op één bepaald moment gaat vergelijken met iemand die praat over een totaal verbruik.. Dus inc stadsverkeer, koude starts ed.
In het Honda Civic Hybrid topic komen ook veel van die figuren langs die durven te beweren dat ze met hun 10 jaar oude middeklasser op benzine ook gecombineerd 1:18 halen![]()
En als je nou eens een spiegel met een zuignap regelt? Als je moet parkeren pop je hem er even op.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:18 schreef Yoan het volgende:
@TC_Artemis, die rechterspiegel is erg handig bij het in de garage rijden. Maar op de rit van A'dam naar Stockholm gaat ie er wel af.
1:17.5 met een Xantia? Dat is nooit een gemiddelde over een hele tank inc stadskilometers en eventuele file.quote:Op woensdag 14 april 2010 13:26 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
1 op 18 niet maar 1 op 17,5 heb ik wel eens gehaald als GEMIDDELD verbruik met een 1400 kilo wegende citroen xantia 2 liter 8valve benzine.
en in een saxo heb ik er wel eens 1 op 21 weten uit te persen (op benzine! )
feit is wel dat 100 véél zuiniger is dan 120 of nog harder (bij mijn huidige auto scheelt het bijna 2 liter per 100km. )
Ik denk dat velen hier "gemiddeld" over één ritje rekenen en niet op een hele tank....quote:Op woensdag 14 april 2010 20:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
1:17.5 met een Xantia? Dat is nooit een gemiddelde over een hele tank inc stadskilometers en eventuele file.
Dat zou betekenen dat je een actieradius van 1100 km zou hebben. Dat maak je mij niet wijs gezien de fabrieksopgaaf een gecombineerd afgeeft van 1:10
Netjesquote:Op woensdag 14 april 2010 20:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
1:17.5 met een Xantia? Dat is nooit een gemiddelde over een hele tank inc stadskilometers en eventuele file.
Dat zou betekenen dat je een actieradius van 1100 km zou hebben. Dat maak je mij niet wijs gezien de fabrieksopgaaf een gecombineerd verbruik afgeeft van 1:10
Gister getankt na 760km en er ging 39liter in
Precies..quote:Op woensdag 14 april 2010 20:10 schreef Mr_Moon het volgende:
Ik denk dat velen hier "gemiddeld" over één ritje rekenen en niet op een hele tank....
Het was ook een niet heel erg spannende rit. Rit was noord-frankrijk - spijkenisse met 90 km/u achter mensen met een caravan aan. Tja dán wil ie best zuinig lopen. Overigens reed ik gemiddeld tussen de 1 op 13 en 1 op 14 met die auto, waar die 1 op 10 vandaan komt. Misschien als je constant 180 rijdt ofzoquote:Op woensdag 14 april 2010 20:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
1:17.5 met een Xantia? Dat is nooit een gemiddelde over een hele tank inc stadskilometers en eventuele file.
Dat zou betekenen dat je een actieradius van 1100 km zou hebben. Dat maak je mij niet wijs gezien de fabrieksopgaaf een gecombineerd verbruik afgeeft van 1:10
Gister getankt na 760km en er ging 39liter in
Maargoed ik zal dat topic niet verder verpesten
Nou ik red met mijn golf2 uit 89 1,6 carburateur 1op17 over een hele tank met snelweg kilometers en iedere dag behoorlijke file(a15 woon in gorinchem en werk in barendrecht) dus zo'n prestatie vind ik het niet en al helemaal niet als je weet dat de fabrieksopgave van de standaard golf die jij heb op de snelweg 1op25 is. jij rijd veel binnendoor dus 80in zn 5neem ik aan en zeker met de in mijn ogen belachelijke aanpassingen had je al veel meer eruit kunnen halen.quote:
Ik denk dat er vooral in het begin veel winst is geboekt; zeg maar van 18km/L naar bijv 21km/L en dat je verbruik later in kleinere stapjes omlaag zal gaan. Bovendien wil ik jou wel eens een soortgelijk verbruik zien krijgen.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:14 schreef floris.sp het volgende:
[..]
Nou ik red met mijn golf2 uit 89 1,6 carburateur 1op17 over een hele tank met snelweg kilometers en iedere dag behoorlijke file(a15 woon in gorinchem en werk in barendrecht) dus zo'n prestatie vind ik het niet en al helemaal niet als je weet dat de fabrieksopgave van de standaard golf die jij heb op de snelweg 1op25 is. jij rijd veel binnendoor dus 80in zn 5neem ik aan en zeker met de in mijn ogen belachelijke aanpassingen had je al veel meer eruit kunnen halen.
Het gaat hier wel om een benzine auto.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:11 schreef AliKebap het volgende:
[..]
Ik denk dat er vooral in het begin veel winst is geboekt; zeg maar van 18km/L naar bijv 21km/L en dat je verbruik later in kleinere stapjes omlaag zal gaan. Bovendien wil ik jou wel eens een soortgelijk verbruik zien krijgen.
OT:
Met mijn oude suzuki swift 1993 haalde ik per tank ongeveer 1 op 18, met een uitschieter van 1 op 20,1, net nadat er nieuwe luchtfilters en weet ik veel wat geinstalleerd was.
Nee het stelt inderdaad niks voor vind ik met al de aanpassingen die je hebt gedaan.1op18inmiddels met een benzine auto van 21jaar oud zonder aanpassingen is toch een betere prestatie dan een aangepaste diesel van 9jaar oud te laten rijden. De golf4 rijd al standaard 1op23(mn moeder heeft er 1 dus ik kan het weten) op de snelweg met 120.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:06 schreef Yoan het volgende:
floris.sp, lekkere vergelijking ook weer. Jij haalt 1 op 17 dus stelt 1 op 26 niks voor![]()
Fabrieksopgaves... gaap... als er iets niet representatief is zijn het de fabriekscijfers wel.
De beste stuurlui staan aan wal en dat is bij dit project absoluut van toepassing.
Maar goed, ik ga rustig door. Ik ben op het moment druk bezig met het regelen van de schade (geld van de tegenpartij is er nog steeds niet), ik wil tegelijkertijd twee cleane bumpers mee laten spuiten.
Catch22, dat is een mooie optie, maar je rechtervoetje is de beste cruise control
1 op 18 rijden met een oud barrel is helemaal geen kunst, ik haal ook de 1:17 met mn renault 5, en 1:20 met mn Renault Express Diesel. Maar daar gaat het hier helemaal ook niet over.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:27 schreef floris.sp het volgende:
[..]
Nee het stelt inderdaad niks voor vind ik met al de aanpassingen die je hebt gedaan.1op18inmiddels met een benzine auto van 21jaar oud zonder aanpassingen is toch een betere prestatie dan een aangepaste diesel van 9jaar oud te laten rijden. De golf4 rijd al standaard 1op23(mn moeder heeft er 1 dus ik kan het weten) op de snelweg met 120.
GEEN GECOMBINEERD VERBRUIK OVER EEN GEHELE TANK, DROL.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:27 schreef floris.sp het volgende:
[..]
De golf4 rijd al standaard 1op23(mn moeder heeft er 1 dus ik kan het weten) op de snelweg met 120.
quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:27 schreef floris.sp het volgende:
[..]
Nee het stelt inderdaad niks voor vind ik met al de aanpassingen die je hebt gedaan.1op18inmiddels met een benzine auto van 21jaar oud zonder aanpassingen is toch een betere prestatie dan een aangepaste diesel van 9jaar oud te laten rijden. De golf4 rijd al standaard 1op23(mn moeder heeft er 1 dus ik kan het weten) op de snelweg met 120.
Een Golf IV TDI rijdt echt geen 1:23 met 120km/u.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:27 schreef floris.sp het volgende:De golf4 rijd al standaard 1op23(mn moeder heeft er 1 dus ik kan het weten) op de snelweg met 120.
het is tegen de roestquote:Op zondag 18 april 2010 15:26 schreef Wartahl het volgende:
[..]
Ik neem aan van niet, dan had hij ook een polyester kap kunnen kopen.
maar wel harder remmen voor drempels denk ik? MK4 ligt normaal gesproken al redelijk laag toch? (iig de carterquote:]. Daarnaast helpt de verbeterde wegligging (minder overhellen) dat je harder door de bochten kunt, of beter gezegd: dat je beter je snelheid kunt vasthouden in de bochten
plaatje daar overheenquote:Op woensdag 21 april 2010 22:35 schreef LastClick het volgende:
[..]
maar wel harder remmen voor drempels denk ik? MK4 ligt normaal gesproken al redelijk laag toch? (iig de carter)
Ik heb er nu bijna 6000 kilometer op zitten met een Golf VI Bluemotion en die staat nu op 1 op 18 over die totale kilometerstand, dus inderdaad een knappe prestatie! (nu rijd ik wel gewoon door met dat ding, maar de fabrieksopgave van 1 op 26 zie ik mezelf niet halen)quote:Op maandag 26 april 2010 18:16 schreef garnage-patrick het volgende:
toen ik vanmorgen ZEER rustig naar huis reed, heb ik 1 op 22 gehaald ongeveer.
Dat was over een afstand van 200km op de snelweg, veel zuiniger kan ik niet.
Dit laat gelijk weer zien, hoe moeilijk het is, om de verbruikscijfers die jij haalt om die te halen, dat is met mijn auto (ook diesel) gewoon onmogelijk! helemaal gecombineerd!
Nee, die smalle wieltjes raken niet de randen vd wielkasten, maar de binnenzijde. Dat is nu opgelost met die nieuwe set. Die oude set sloeg te ver door bij drempels, gare zooi.quote:
omrollen doen ze ook aan de binnenkant lieve schatquote:Op maandag 26 april 2010 22:11 schreef Yoan het volgende:
[..]
Nee, die smalle wieltjes raken niet de randen vd wielkasten, maar de binnenzijde. Dat is nu opgelost met die nieuwe set. Die oude set sloeg te ver door bij drempels, gare zooi.
Dit dus..quote:Op donderdag 15 april 2010 10:34 schreef caspervc het volgende:
Leuk project om te volgen! Respect wat je allemaal doet!
Geloof je het zelf met zijn scooter bandjes??quote:Op dinsdag 27 april 2010 03:50 schreef 2cv het volgende:
Ik denk dat Yoan (dat is zijn nickname hier op het forum) bedoelt dat de gehele breedte van het loopvlak de binnenkant van de wielkas raakt. Tenminste, dat denk ik. Kan ik best mis mee zitten.
Klopt, bij het te ver inveren raakte hij wel eens de binnenkant met het gehele loopvlak. Dat kwam omdat de oude dempers hun werk niet meer goed deden.quote:Op dinsdag 27 april 2010 03:50 schreef 2cv het volgende:
Ik denk dat Yoan (dat is zijn nickname hier op het forum) bedoelt dat de gehele breedte van het loopvlak de binnenkant van de wielkas raakt. Tenminste, dat denk ik. Kan ik best mis mee zitten.
Waarschijnlijk post ik nu tegen een muur, maar krijg je er nu zelf voldoening uit om steeds zo tegen alles aan te schoppen? Wat een geldingsdrang heb jij zeg.quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:13 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Geloof je het zelf met zijn scooter bandjes??![]()
Het is morgen (en ik ben nieuwsgierig...)quote:Op donderdag 29 april 2010 22:52 schreef Yoan het volgende:
@2cv: maar alle kleine beetjes helpen :-)
@Wiebelkont: het is een hele uitdaging om met zo weinig mogelijk kosten zo zuinig mogelijk te rijden. Dat was eigenlijk eerst mijn insteek ook, maar is iets anders gelopen...
De wagen is vandaag haarscherp uitgelijnd: http://www.mijnbluemotion.nl/auto-uitgelijnd-bij-korst-banden-53
[ afbeelding ]
Van het weekend nog een mooie update, morgen meer hier over!
Sponsor dat nieuwe aansmeerde?quote:Op vrijdag 30 april 2010 02:41 schreef Barcaconia het volgende:
Waarom heb je die ouwe schroefset eigenlijk weggegooid? Je kunt toch de dempers los van de set vervangen neem ik aan?
Hoe bedoel je spotgoedkoop, of je hebt geld te veel of je mist een 0 in je bedrag.. maar het goedkoopste schroefset voor een GOLF IV zit toch zo tegen de 250-300 euro?quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:09 schreef Yoan het volgende:
De set die eronder zat was spotgoedkoop, daar ga ik zeker geen losse onderdelen van vervangen. Ik was allang al blij dat ik van die gare troep af was. Ik heb het nog nooit lekker vinden rijden.
Schroefset is niet gesponsord hoor, zo mooi is het nou ook weer niet.
quote:in Lutjegast.
Wel voor een turk die dat gemiddeld voor een "hele" auto betaaldquote:Op zaterdag 1 mei 2010 05:39 schreef Barcaconia het volgende:
250 is toch niet duur voor een schroefset rondom of ben ik nu gek?
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:07 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Wel voor een turk die dat gemiddeld voor een "hele" auto betaald
Weet ik niet, ik koop schroefsetjes voor bmw's voor 150 euro nieuw..quote:Op zaterdag 1 mei 2010 05:39 schreef Barcaconia het volgende:
250 is toch niet duur voor een schroefset rondom of ben ik nu gek?
gaat de goede kant op!quote:Op zondag 2 mei 2010 15:46 schreef Yoan het volgende:
Gisteren dus naar Van Vught Tuning voor het aanpassen van de chip: http://www.mijnbluemotion.nl/motormanagement-geherprogrammeerd-56
Op de rollenbank:
[ afbeelding ]
Sinds de aangepaste inlaat zat er een behoorlijk dip onder de 2000 rpm, hier goed zichtbaar:
[ afbeelding ]
Dit is het eindresultaat:
(o.a. na het vervangen van de luchtmassameter)
[ afbeelding ]
Verslag en video's staan op de site!
Eergisteren getankt en weer de 1 op 26 gehaald: http://www.mijnbluemotion.nl/tankbeurt-30-april-54
De komende weken goed kijken hoe (zuinig) het rijdt, daarna eventueel weer langs VVT voor aanpassingen.
dan gaatie met de nieuwe Golf nog zuiniger proberen te komen dan de 1:30quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:35 schreef Barcaconia het volgende:
Sow, dat is nog eens goed nieuws![]()
Zou een nieuwe Golf je laten stoppen met dit project, of ga je er dan toch gewoon mee door?
Doe je netjesquote:Op donderdag 6 mei 2010 09:46 schreef Wiebelkont het volgende:
Yoan, gezien de lagere energieopbrengst die benzine levert tegenover diesel, welke verbruikscijfers zou jij als gelijkwaardig beschouwen als we mijn 205 project vergelijken met jouw Bluemotionproject?
Ik zit al dicht tegen de 1000km per tank (50 liter inhoud) namelijk![]()
Dat is nog zonder het verwijderen van reservewiel, krik, subwoofer, etc... en met een trekhaak in de kofferbak (wordt binnenkort gemonteerd), de bestuurder mag trouwens ook nog wel wat kilo's kwijtraken.
Ik denk dat als ik de aanpassingen net zo extreem zou maken als jij (maar ik word niet gesponsord) dat ik de 1 op 25 ook wel haal -> maar dan op benzine! (en ja, ik heb het hier over een gemiddelde over een complete tank, niet over 1 ritje oid).
Ja wat is langzaam, ik zorg er wel voor dat ik meekom met het verkeer, maar ik heb wel eens ongeduldige mensen achter me. Ik hou ten alle tijde maximaal 3000 toeren aan, zowel bij optrekken als snelwegrijden, dus mijn top is ongeveer 90 km/h. Aangezien ik daarmee op de rechterbaan kan blijven hoef ik ook niet in te halen, hinder ik geen verkeer op de linkerbaan en kan ik een beetje met de slipstream meerijden.quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:55 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Doe je netjes![]()
Als ik achter je zou rijden zou ik je waarschijnlijk ook nog es vervloeken omdat je dan zeker tering langzaam optrekt/rijd..![]()
() 1 op 6 is waar van uit ga met mijn bimmer
Helaas gaat dat camberhaal bij mij niet op, omdat het probleem is de as zelf zit en ik dus weerstand ondervind, o.a. ook omdat de banden kammen heeft gekregen van het krom lopen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 10:17 schreef Turquaz52 het volgende:
hoe groter de negatieve camber, hoe zuiniger je rijdt.. je hebt immers minder contact met het asfalt.
Injectiesysteem, monopoint of multi? (ik denk mono) gooi er een keer Volle tank V-Power in (liefst 100 Octaan) en 2 flesjes van die paarse injector reiniger, gegarandeerd dat ze brandschoon worden
De theorie achter aceton is niks mis mee, maar in een auto werkt het heel anders uit. Ik heb het vroeger eens geprobeerd bij een BMW maar de exacte verhoudingen die je moet gebruiken zijn onmogelijk om toe te voegen, aangezien het razendsnel verdampt en je dus nooit precies weet hoeveel je erin gooit. Daarnaast werd het verbruik er ook niet beter op.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:34 schreef Infinti het volgende:
Heb je het aceton verhaal al eens geprobeerd. Want ben nu wel eens benieuwd of aceton mengen met diesel echt werkt.
Kijk hier: http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)20051024.asf?start=0
start op 13:50
quote:Auto rijdt 4414 kilometer op één liter
Een Frans team heeft een wereldrecord zuinig autorijden neergezet door een auto 4414 kilometer te laten rijden op 1 liter brandstof. Team Polyjoule verbrak tijdens de Shell Eco-marathon in Duitsland het vijf jaar oude Zwitserse record van 3836 kilometer.
Dat meldde de organisatie van het evenement zojuist. De Shell Eco-marathon is een kampioenschap waarbij zo zuinig mogelijk moet worden gereden. Aan de Europese editie doen dit jaar 213 teams mee uit 22 landen, onder wie negen met Nederlandse voertuigen.
Daar proberen ze met een zelf ontworpen zo gestroomlijnd mogelijke wagen zo ver mogelijk te rijden. Een ander onderdeel van dat Shell evenement is een paar landenteams die allemaal in eenzelfde Golfje tegen elkaar strijdenquote:
Belasting vrij en al..quote:Op maandag 17 mei 2010 12:22 schreef piekartz87 het volgende:
ik zie telkens van die billboards langs de weg waar vw adverteert met een golf die 1:30 haalt.
weet iemand hoeveel daar van waar is? dat zo'n bak ook werkelijk 1 op 30 haalt
Hoezo loopt ie niet mooi?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:07 schreef Catch22- het volgende:
geen belasting, geen wegenbelasting, nauwelijks tot geen BPM, 14% bijtelling, 1:25 in de praktijk mss...
Jammer dat het motortje niet mooi loopt (1.2 driecilinder toch) maar goedkoop is het wel.
Ik denk dat dat bij lange na niet opweegt tegen het moeten stoppen en accelereren bij het vaker tanken. Daarbij, met een zwaardere auto kan je langer doorrollen voor b.v. een rood stoplicht.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
Dat wordt Sonjabakkeren voor de Auto en de bestuurder er van
besparingstip: doe je tank maar half vol( ja goed je moet vaker tanken.. maar je sleept een hoop gewicht minder mee
)
en kost t ook meer vermogen bij t optrekkenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:41 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik denk dat dat bij lange na niet opweegt tegen het moeten stoppen en accelereren bij het vaker tanken. Daarbij, met een zwaardere auto kan je langer doorrollen voor b.v. een rood stoplicht.
kijk eerst eens of je auto nog steeds naar links trekt als er goede banden onder hebt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:26 schreef leolinedance het volgende:
Vraagje:
Ik heb nieuwe voorbanden gemonteerd. Achter worden ze over 15000 km vervangen. Mijn linker achterband heeft een lichte bobbel ofzo erop zitten, is dus niet helemaal rond (zoef zoef zoef geluid over strak asfalt). De auto trekt héél licht naar rechts. Niet extreem storend en niet schadelijk dus ik rij nog even door. Verder op de vervangen voorbanden geen ongelijke slijtage aan de banden waarneembaar en geen trilling in het stuur. Heeft het zin om mijn auto nu uit te lijnen of kan ik dat beter doen als ik de achterbanden vervangen heb over een paar maanden?
Fijne banden trouwens, Goodyear Optigrip. Merk met alleen nieuwe voorbanden al een heel verschil
dat laatste punt is wel een beetje komischquote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:41 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik denk dat dat bij lange na niet opweegt tegen het moeten stoppen en accelereren bij het vaker tanken. Daarbij, met een zwaardere auto kan je langer doorrollen voor b.v. een rood stoplicht.
Ga na huis met je 20kilo verf en stickersquote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:24 schreef HMaster-II het volgende:
Zo te zien kan er nog wel een kilo of 35 tot 50 vanaf![]()
Ben niet echt onder de "rigoureuze" gewichtsbesparingen die TS gedaan heeft.![]()
- Macrolon zijruiten
- lichtgewicht racekuip
- volledig dashboard eruit en vervangen voor kevlarding met kilometerteller
- spatborden voor vervangen door kevlar/glasvezel race varianten
- binnenbekleding eruit
- auto volledig kaal schuren en 1 laag grondverf en 1 laag lak (zoals in de DTM racerij gedaan wordt)
en nog meer mogelijkheden
Alleen de lak en die lelijke bestickering scheelt al 20 kilo ruim
nja als er tig lagen verf op zitten.. dan weegt dat best wel wat natuurlijk..quote:Op woensdag 19 mei 2010 01:52 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ga na huis met je 20kilo verf en stickers
Ok, even afwachten tot de achterbanden versleten zijn dus. Hoe lijnt men een auto dan uit? Heeft dat niks met de wielen te maken?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:37 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
kijk eerst eens of je auto nog steeds naar links trekt als er goede banden onder hebt.
Kun je niet even je eigen topic openen?quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ok, even afwachten tot de achterbanden versleten zijn dus. Hoe lijnt men een auto dan uit? Heeft dat niks met de wielen te maken?
35 tot 50? Ik wil er 150 van af hebben!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:24 schreef HMaster-II het volgende:
Zo te zien kan er nog wel een kilo of 35 tot 50 vanaf![]()
dump je je vriendin?quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:11 schreef Yoan het volgende:
[..]
35 tot 50? Ik wil er 150 van af hebben!
Als het een beetje meezit heb ik a.s. zaterdag al 65 kilo eraf!
Een jaar of wat geleden een special gezien over het ombouwen van een Mercedes 190 af fabriek naar DTM versie.. Daar haalde ze 21 kilo voordeel door alle verf/lak lagen er af te halen en er maar 1 laag verf en lak over te zetten. Dus zo gek is het helemaal niet.quote:Op woensdag 19 mei 2010 01:52 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ga na huis met je 20kilo verf en stickers
Ik denk dat comfort bij dit project niet bepaald prioriteit heeft. Anders had hij de airco er ook wel in laten zitten met de zomer op komstquote:Op donderdag 20 mei 2010 22:38 schreef Catch22- het volgende:
serieus? Dat zit echt niet lekker toch?
vandaag was er een special over Rolls royce op national geographicquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:55 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Een jaar of wat geleden een special gezien over het ombouwen van een Mercedes 190 af fabriek naar DTM versie.. Daar haalde ze 21 kilo voordeel door alle verf/lak lagen er af te halen en er maar 1 laag verf en lak over te zetten. Dus zo gek is het helemaal niet.
Sinds 2004 wordt het zuinige rijden gepromoot, wel na de Golf 4 inderdaad. Maar als het zo makkelijk gaat als de TS laat zien blijkt wel dat de autofabrikanten totaal niet hun best doen om een zuinige auto te maken. Is ook wel logisch want als je dan een Bluemotion (of Eco-versie zeg maar) maakt sta je meteen weer speciaal in the picturequote:Op maandag 24 mei 2010 07:13 schreef infinity_737 het volgende:
Omdat dit een Golf 4 is en het zuinige rijden nog niet zo lang "hot" is?
Netjes!quote:Op zondag 30 mei 2010 17:49 schreef Yoan het volgende:
Ik kom er niet vaak meer, maar gisteren heb ik weer eens getankt
[ afbeelding ]
Heb een aantal persoonlijke records gebroken: 1411,5 km op één tank, 52,24 liter getank = 1 op 27,02.
http://www.mijnbluemotion.nl/tankbeurt-29-mei-1-op-27-63
De 1 op 27 met woon-werkverkeer had ik nog niet gehaald.
quote:Op donderdag 3 december 2009 08:45 schreef Yoan het volgende:
[..]
Ik heb mijn achterbank er een poosje uit gehad (26 kilo) om te kijken wat het effect was. Ik heb hem weer teruggezet, want wil met een 'normale' auto de doelstelling halen. De middenarmsteun had ik er toen ook uitgehaald, maar dat heeft weinig effect idd![]()
Waarschijnlijk a.s. zaterdag 15 inch Audi wielen ophalen (gesmeed aluminium).
Ik wilde de 1 op 25 met een zo normaal mogelijke rijstijl halen, voor de 1 op 30 ga ik helemaal losquote:Op zondag 30 mei 2010 19:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Volgens mij heb ik ergens een update gemist die uitlegde dat je insteek anders werd...
[..]
Ah ok. Het blijft een leuk project.quote:Op zondag 30 mei 2010 19:52 schreef Yoan het volgende:
[..]
Ik wilde de 1 op 25 met een zo normaal mogelijke rijstijl halen, voor de 1 op 30 ga ik helemaal los![]()
Ik ga niet het hele interieur eruit slopen, tapijt enzo laat ik erin.
http://www.autoblog.nl/ar(...)andstofverbruik-nietquote:Op zondag 30 mei 2010 22:12 schreef Yoan het volgende:
Jij was trouwens toch degene die zei dat 1250 km op 1 tank max haalbaar was? Lol, daar zit ik nu al ruim overheen.
De golfbalmethode is grappig en zal ook wel helpen, maar het ziet er niet uit, kost heel veel werk om het te maken, is niet praktisch. Ik wil niet met een in elkaar geflanst vel rondrijden, het moet er nog wel netjes uit blijven zien. Ik denk niet dat je me kunt overhalen
Haha, zo haal je me natuurlijk niet overquote:Op zondag 30 mei 2010 22:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
http://www.autoblog.nl/ar(...)andstofverbruik-niet
Het was ook niet mijn bedoeling om je over te halenquote:Op zondag 30 mei 2010 23:26 schreef Yoan het volgende:
[..]
Haha, zo haal je me natuurlijk niet over![]()
Die sleutelhanger heb ik ook liggen
Wat is een Passat Groengas?quote:Op maandag 31 mei 2010 17:32 schreef Yoan het volgende:
Verlengen. De auto is helemaal onder handen genomen en verkeerd in topconditie.
Vrijdag ga ik deelnemen aan de ecomobiel rally! http://www.mijnbluemotion.nl/deelname-ecomobiel-rally
[ afbeelding ]
Ik zal niet de zuinigste zijn, want er zullen o.a. een Nissan 370Z Bio-ethanol, Plug-in Prius, Tesla Roadster en Passat Groengas aanwezig zijn. Maar toch leuk om te kijken wat een oudere wagen t.o.v. de nieuwe technische hoogstandjes kan doen. Er zal ook een Polo BlueMotion bij zijn.
Passat TSI EcoFuel?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:18 schreef Wasmachinemann het volgende:
Passat die op Biogas rijd, http://nl.wikipedia.org/wiki/Biogas
Ja door alleen de koplampen zekerquote:
blijft een interesant project hequote:Op maandag 21 juni 2010 20:32 schreef 2cv het volgende:
Zijn ze bij Carrec aan het uitvogelen of ze jouw bak aan kunnen passen (zo ja: hoe?) of dat er een andere passende bak is die langer is ?
Vooralsnog wil ik deze bak behouden, dus ze zijn aan het kijken hoe de versnellingen daarvan aangepast kunnen worden.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:32 schreef 2cv het volgende:
Zijn ze bij Carrec aan het uitvogelen of ze jouw bak aan kunnen passen (zo ja: hoe?) of dat er een andere passende bak is die langer is ?
Is er geen mogelijk om op een station buiten de stad te parkeren en dan verder te gaan met het OV?quote:Op zondag 27 juni 2010 19:06 schreef Yoan het volgende:
Vanaf volgende week ga ik in Rotterdam werken, dus gaan de woon-werkkilometers er heel anders uitzien: http://mijnbluemotion.nl/nieuwe-baan-ander-woon-werkverkeer-70
Snelweg, maar ook genoeg stadsverkeer, ik moet namelijk in hartje Rotterdam zijn...
Ben heel benieuwd wat dit met de verbruikscijfers gaat doen!
Bron: http://www.anwb.nl/azf/zoekresultaat.html?azfid=penrquote:P+R zoekresultaten
Zoekresultaten
U heeft gezocht op:
naam: rotterdam
Aantal gevonden items: 14.
Ze zijn gesorteerd op Naam.
Vorige 1 Volgende
Naam Kosten
----------------------------------------------
1 Rotterdam Alexander gratis
2 Rotterdam Capelsebrug gratis
3 Rotterdam Hoogvliet gratis
4 Rotterdam Kleiweg gratis
5 Rotterdam Kralingse Zoom gratis
6 Rotterdam Lombardijen gratis
7 Rotterdam Noord gratis
8 Rotterdam Schenkel gratis
9 Rotterdam Slinge gratis
10 Rotterdam Tussenwater gratis
11 Rotterdam Vijfsluizen gratis
12 Rotterdam Zalmplaat gratis
13 Rotterdam Zuid nog niet bekend
14 Rotterdam-Noorderhelling gratis
Vorige 1 Volgende
nee maar als het niet opvalt maakt de politie er normaal gesproken geen probleem vanquote:
En hoe van welquote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:56 schreef densmee het volgende:
[..]
nee maar als het niet opvalt maakt de politie er normaal gesproken geen probleem van
quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:45 schreef Yoan het volgende:
Sticker is inderdaad niet legaal, maar valt een stuk minder op dan zonder plaat rijden wat ik 3 weken heb gedaan. Ik heb de originele plaat wel altijd bij me.
Luchtstroom achter de auto is idd dramatisch maar daar valt niet veel aan te doen.
is je site toevallig down?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:53 schreef Yoan het volgende:
Achterklep is er nog niet, maar dat zal niet lang meer duren!
Er is de laatste weken niets aan de auto veranderd, daarom was het een tijdje rustig rondom het project. Vanaf nu komen er weer updates aan, o.a. over verbruiksresultaten woon-werk, APK en reparatie koelsysteem, gewichtsreductie (accu, stoelen, achterklep, ruiten), elektronische stuurpomp, versnellingsbak en de finalerit naar Stockholm.
Vorige week heeft de auto een kleine beurt gehad bij Vagtechniek: http://www.mijnbluemotion(...)t-bij-vagtechniek-71
[ afbeelding ]
De volgende aanpassing aan de auto is een elektronische stuurpomp:
[ afbeelding ]
Binnenkort meer info daarover.
hij doet het weerquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:46 schreef Yoan het volgende:
Nee, maar het duurde wel even voordat hij laadde zag ik. Krijg jij een foutmelding of?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |