abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82113041
quote:
Op zondag 30 mei 2010 19:52 schreef Yoan het volgende:

[..]

Ik wilde de 1 op 25 met een zo normaal mogelijke rijstijl halen, voor de 1 op 30 ga ik helemaal los

Ik ga niet het hele interieur eruit slopen, tapijt enzo laat ik erin.
Ah ok. Het blijft een leuk project.

Go 1/30 go Vind het wel jammer dat je niet de golfbalmethode van mythbusters gaat uittesten trouwens kunnen we je nog overhalen
pi_82121775
Jij was trouwens toch degene die zei dat 1250 km op 1 tank max haalbaar was? Lol, daar zit ik nu al ruim overheen.

De golfbalmethode is grappig en zal ook wel helpen, maar het ziet er niet uit, kost heel veel werk om het te maken, is niet praktisch. Ik wil niet met een in elkaar geflanst vel rondrijden, het moet er nog wel netjes uit blijven zien. Ik denk niet dat je me kunt overhalen
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
  zondag 30 mei 2010 @ 22:25:08 #253
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_82122649
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:12 schreef Yoan het volgende:
Jij was trouwens toch degene die zei dat 1250 km op 1 tank max haalbaar was? Lol, daar zit ik nu al ruim overheen.

De golfbalmethode is grappig en zal ook wel helpen, maar het ziet er niet uit, kost heel veel werk om het te maken, is niet praktisch. Ik wil niet met een in elkaar geflanst vel rondrijden, het moet er nog wel netjes uit blijven zien. Ik denk niet dat je me kunt overhalen
http://www.autoblog.nl/ar(...)andstofverbruik-niet
pi_82125503

deze coole sleutelhanger al? of is dat teveel gewicht

heb m zelf aan me fiets hangen...

staat trouwens bluemotion op, al zie je dat neit zo snel op de foto (niet mijn foto)
pi_82126130
quote:
Haha, zo haal je me natuurlijk niet over

Die sleutelhanger heb ik ook liggen
www.mijnbluemotion.nl
  zondag 30 mei 2010 @ 23:55:55 #256
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_82127105
quote:
Op zondag 30 mei 2010 23:26 schreef Yoan het volgende:

[..]

Haha, zo haal je me natuurlijk niet over

Die sleutelhanger heb ik ook liggen
Het was ook niet mijn bedoeling om je over te halen Ik zou er ook niet mee rond gaan rijden trouwens.

Weet je nu eigenlijk ook al of alle aanpassingen aan je auto en je rijstijl de levensduur van je auto zullen verkorten of juist verlengen? Of is daar niks over bekend?
pi_82152105
Verlengen. De auto is helemaal onder handen genomen en verkeerd in topconditie.

Vrijdag ga ik deelnemen aan de ecomobiel rally! http://www.mijnbluemotion.nl/deelname-ecomobiel-rally

Ik zal niet de zuinigste zijn, want er zullen o.a. een Nissan 370Z Bio-ethanol, Plug-in Prius, Tesla Roadster en Passat Groengas aanwezig zijn. Maar toch leuk om te kijken wat een oudere wagen t.o.v. de nieuwe technische hoogstandjes kan doen. Er zal ook een Polo BlueMotion bij zijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door Yoan op 31-05-2010 21:27:28 ]
www.mijnbluemotion.nl
pi_82169994
dat is een 350Z
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_82170000
iig op de foto die je postte
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
  dinsdag 1 juni 2010 @ 01:33:50 #260
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_82175293
quote:
Op maandag 31 mei 2010 17:32 schreef Yoan het volgende:
Verlengen. De auto is helemaal onder handen genomen en verkeerd in topconditie.

Vrijdag ga ik deelnemen aan de ecomobiel rally! http://www.mijnbluemotion.nl/deelname-ecomobiel-rally

[ afbeelding ]

Ik zal niet de zuinigste zijn, want er zullen o.a. een Nissan 370Z Bio-ethanol, Plug-in Prius, Tesla Roadster en Passat Groengas aanwezig zijn. Maar toch leuk om te kijken wat een oudere wagen t.o.v. de nieuwe technische hoogstandjes kan doen. Er zal ook een Polo BlueMotion bij zijn.
Wat is een Passat Groengas?
pi_82197189
Passat die op Biogas rijd, http://nl.wikipedia.org/wiki/Biogas
  woensdag 2 juni 2010 @ 00:22:30 #262
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_82219042
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 17:18 schreef Wasmachinemann het volgende:
Passat die op Biogas rijd, http://nl.wikipedia.org/wiki/Biogas
Passat TSI EcoFuel?
pi_82402694
Vrijdag heb ik samen met Joep van Carrec Technocenter de ecomobiel rally gereden: http://www.mijnbluemotion(...)e-ecomobiel-rally-65

Op een haar na de rally gewonnen, het team met de VW Passat Groengas was ons net te slim af.

Maar we hebben wel de originaliteitsprijs gewonnen!

Ben ik uiteraard heel blij mee!

Nog wat foto's:

Meer foto's op mijn Flickr-account: http://www.flickr.com/pho(...)s/72157624090018911/
www.mijnbluemotion.nl
  zondag 6 juni 2010 @ 17:33:47 #264
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_82403838
Gefeli

Toch maar FF serieus meedoen met de grote boys
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_82752141
De wagen is terug van de spuiter: http://www.mijnbluemotion.nl/nieuwe-gestroomlijnde-bumpers-67

De schade aan het achterscherm is gerepareerd en ik heb tegelijkertijd twee gecleanede bumpers mee laten spuiten en dit is het resultaat:

De stootstrips zijn dus weggewerkt, de koplampsproeiers (afdekkapjes) bovenop de bumper zijn weg en er zit weer een originele strakkere onderlip aan de voorbumper die tevens eraan vastgelast is dmv kunststoflassen.
Lekker glad en strak voor weer wat minder luchtweerstand!
www.mijnbluemotion.nl
pi_82765737
Ziet er weer strak uit.. denk dat het verschil in verbruik verwaarloosbaar is, maar een auto strak in de lak is altijd fijn natuurlijk!
pi_82955721
Even doorgetrapt en toch nog ruim 1000 km met een tank gereden en 1 op 21: http://www.mijnbluemotion.nl/flink-doortrappen-1-op-21-68

Nu weer rustig aan doen, volgende week heb ik weer wat leuke updates.
www.mijnbluemotion.nl
pi_82958999
ziet er weer goed uit joh!!

k vind je auto best wel mooi zo met die zwarte koplampen enzo!
pi_82959992
Ja heel mooi versjonnied zo
pi_82966009
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:46 schreef TeringHenkie het volgende:
Ja heel mooi versjonnied zo
Ja door alleen de koplampen zeker Bah wat een lelijk hok he?

iig, TS Haal aub je linker rooster er af, of mod hem zo dat ie goed lucht door laat... Hier achter bevind namelijk je Intercooler, en geloof mij fabrieks af laten die lelijke dingen maar heel weinig lucht door...
Ook kun je je rechter roostertje er af pleuren een buis na je filter toe en hop CAI

Alleen ik zou de knipperlicht gaten dicht laten maken (ook cleanen dus) en was van plan ook de roostertjes L&R dicht te laten maken want ik wou een FMIC.. Enige wat je dus zou zien zou dat paarse luchthapper zijn (en ic)..

Maar het is anders afgelopen dus
Quote van Tjabbo:
pi_82967452
Mss nog wat ideetjes, die kwamen zo in mij op iig en wellicht heb je er nog wat aan.

Ik zou een grill fabriceren in de stijl van de lupo 3L,

En in de sleuven van de motorkap tov de zijschermen zou ik kunststof T-strips leggen.

De top van de strip uiteraard zo dun mogelijk om zo evt. werveling door de motorkapsleuven te voorkomen, maar dat je het zo goed mogelijk afdicht iig.
pi_83063779
Sommige roosters zijn half dicht, maar het rooster voor de intercooler is helemaal open.
Vagtechniek is al het goed is een dicht grilletje aan het bakken. De sleuven in de motorkap opvullen is een goed idee, met deze carbon kap zijn de sleuven namelijk wat groter.

Er staan een aantal lichtgewicht spullen in bestelling: http://www.mijnbluemotion.nl/lichtgewicht-spullen-besteld-69
Carbon achterklep, polycarbonaat ruiten en een race-accu.

Ook ben ik nog bezig met stoelframes te maken voor de lichtere kuipstoelen.
www.mijnbluemotion.nl
pi_83064339
lekker hoor!

ga zo door! hopelijk is de pasvorm beter dan met de motorkap!
pi_83071979
Dat hoop ik ook! De achterklep is van Seibon, da's een goed merk dus ik verwacht geen problemen.
www.mijnbluemotion.nl
pi_83073040
Quanta kosta als ik mag vragen
Quote van Tjabbo:
  zondag 20 juni 2010 @ 21:42:21 #276
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_83073271
Hoe serieus heb je al gekeken naar een evt 6-bak? Of een bak met langere versnellingen?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_83114802
@Turquaz: Even googelen en je weet de prijs

@Catch22: 6-bak wordt m niet, die is te zwaar en heeft meer aandrijfverliezen dan een 5-bak. Bij Carrec zijn ze nu de opties aan het uitzoeken voor langere versnellingen voor mijn 5bak.
www.mijnbluemotion.nl
  † In Memoriam † maandag 21 juni 2010 @ 20:32:44 #278
25682 2cv
Niet subtiel
pi_83115640
Zijn ze bij Carrec aan het uitvogelen of ze jouw bak aan kunnen passen (zo ja: hoe?) of dat er een andere passende bak is die langer is ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_83115764
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:32 schreef 2cv het volgende:
Zijn ze bij Carrec aan het uitvogelen of ze jouw bak aan kunnen passen (zo ja: hoe?) of dat er een andere passende bak is die langer is ?
blijft een interesant project he

en hoest met je BX en 2CVtje 2CV?
  † In Memoriam † maandag 21 juni 2010 @ 21:11:56 #280
25682 2cv
Niet subtiel
pi_83117883
Rustig
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_83122417
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:32 schreef 2cv het volgende:
Vooralsnog wil ik deze bak behouden, dus ze zijn aan het kijken hoe de versnellingen daarvan aangepast kunnen worden.
www.mijnbluemotion.nl
pi_83368260
Vanaf volgende week ga ik in Rotterdam werken, dus gaan de woon-werkkilometers er heel anders uitzien: http://mijnbluemotion.nl/nieuwe-baan-ander-woon-werkverkeer-70

Snelweg, maar ook genoeg stadsverkeer, ik moet namelijk in hartje Rotterdam zijn...
Ben heel benieuwd wat dit met de verbruikscijfers gaat doen!
www.mijnbluemotion.nl
  zondag 27 juni 2010 @ 19:10:52 #283
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_83368406
Ik volg het nog steeds. Prachtig die aanpassingen! Ik vind de tip over naden afdichten met licht kunststof nog altijd een erg goede. Die naden in je panelen schijnen echt gigantisch veel verbruik te geven. (in verhouding tot hoe makkelijk ze af te dichten zijn tenminste...)
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 27 juni 2010 @ 23:02:11 #284
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_83379091
quote:
Op zondag 27 juni 2010 19:06 schreef Yoan het volgende:
Vanaf volgende week ga ik in Rotterdam werken, dus gaan de woon-werkkilometers er heel anders uitzien: http://mijnbluemotion.nl/nieuwe-baan-ander-woon-werkverkeer-70

Snelweg, maar ook genoeg stadsverkeer, ik moet namelijk in hartje Rotterdam zijn...
Ben heel benieuwd wat dit met de verbruikscijfers gaat doen!
Is er geen mogelijk om op een station buiten de stad te parkeren en dan verder te gaan met het OV?
pi_83395320
^^^
Dat zal wel goed zijn voor het brandstofverbruik per km inderdaad, dit zijn je opties:
quote:
P+R zoekresultaten
Zoekresultaten

U heeft gezocht op:
naam: rotterdam
Aantal gevonden items: 14.
Ze zijn gesorteerd op Naam.

Vorige 1 Volgende

Naam Kosten
----------------------------------------------
1 Rotterdam Alexander gratis
2 Rotterdam Capelsebrug gratis
3 Rotterdam Hoogvliet gratis
4 Rotterdam Kleiweg gratis
5 Rotterdam Kralingse Zoom gratis
6 Rotterdam Lombardijen gratis
7 Rotterdam Noord gratis
8 Rotterdam Schenkel gratis
9 Rotterdam Slinge gratis
10 Rotterdam Tussenwater gratis
11 Rotterdam Vijfsluizen gratis
12 Rotterdam Zalmplaat gratis
13 Rotterdam Zuid nog niet bekend
14 Rotterdam-Noorderhelling gratis

Vorige 1 Volgende
Bron: http://www.anwb.nl/azf/zoekresultaat.html?azfid=penr
Killing as few patients as possible.
pi_83457109
De praktijk zal leren wat het handigste is. Het is zeker een optie om aan de rand vd stad te parkeren en verder te gaan met OV.

Vandaag een kentekensticker geplakt. Deze is heel netjes, bijna niet van echt te onderscheiden.

Had nog een veerpootbrug staan en er maar tussengezet, want doordat die achterbank weg is zat er nogal wat flex in de carrosserie. Ik neem bochten/rotondes zo hard mogelijk dus dan merk je dat wel.

www.mijnbluemotion.nl
pi_83457323
Is zo'n plaknummerbord legaal?
pi_83457724
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 19:48 schreef kikoooooo het volgende:
Is zo'n plaknummerbord legaal?
nee maar als het niet opvalt maakt de politie er normaal gesproken geen probleem van
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_83472950
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 19:56 schreef densmee het volgende:

[..]

nee maar als het niet opvalt maakt de politie er normaal gesproken geen probleem van
En hoe van wel

't is dat TS een leuk/goed projectje heeft en dat de pliesie daar misschien wel begrip voor heeft op zn tijd..
Quote van Tjabbo:
  woensdag 30 juni 2010 @ 09:39:59 #290
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_83478680
Ik zie nog geen dichte wielkasten achter. Dat zal ook best veel schelen in je verbruik. En de luchtstroom achter een hatchback is ook vaak dramatisch dus wellicht dat je daar ook niet iets mee kan doen?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_83488276
Sticker is inderdaad niet legaal, maar valt een stuk minder op dan zonder plaat rijden wat ik 3 weken heb gedaan. Ik heb de originele plaat wel altijd bij me.

Luchtstroom achter de auto is idd dramatisch maar daar valt niet veel aan te doen.
www.mijnbluemotion.nl
pi_83488470
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:45 schreef Yoan het volgende:
Sticker is inderdaad niet legaal, maar valt een stuk minder op dan zonder plaat rijden wat ik 3 weken heb gedaan. Ik heb de originele plaat wel altijd bij me.

Luchtstroom achter de auto is idd dramatisch maar daar valt niet veel aan te doen.
3 weken zonder plaat gereden?

Wat zei de pliesie
Quote van Tjabbo:
pi_83608118
ff zonder dollen, voor hoeveel geld (onderdelen+manuren)
zit er nou totaal in die golf om hem zo 'zuinig' te laten rijden?
Nee.
pi_84102306
Paar duizend euro, maar ik kan geen exact bedrag noemen.
www.mijnbluemotion.nl
pi_84474471
schopperdeschop!

Is je achterklep er al?
pi_85110963
Achterklep is er nog niet, maar dat zal niet lang meer duren!

Er is de laatste weken niets aan de auto veranderd, daarom was het een tijdje rustig rondom het project. Vanaf nu komen er weer updates aan, o.a. over verbruiksresultaten woon-werk, APK en reparatie koelsysteem, gewichtsreductie (accu, stoelen, achterklep, ruiten), elektronische stuurpomp, versnellingsbak en de finalerit naar Stockholm.

Vorige week heeft de auto een kleine beurt gehad bij Vagtechniek: http://www.mijnbluemotion(...)t-bij-vagtechniek-71

De volgende aanpassing aan de auto is een elektronische stuurpomp:

Binnenkort meer info daarover.
www.mijnbluemotion.nl
pi_85112260
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:53 schreef Yoan het volgende:
Achterklep is er nog niet, maar dat zal niet lang meer duren!

Er is de laatste weken niets aan de auto veranderd, daarom was het een tijdje rustig rondom het project. Vanaf nu komen er weer updates aan, o.a. over verbruiksresultaten woon-werk, APK en reparatie koelsysteem, gewichtsreductie (accu, stoelen, achterklep, ruiten), elektronische stuurpomp, versnellingsbak en de finalerit naar Stockholm.

Vorige week heeft de auto een kleine beurt gehad bij Vagtechniek: http://www.mijnbluemotion(...)t-bij-vagtechniek-71

[ afbeelding ]

De volgende aanpassing aan de auto is een elektronische stuurpomp:

[ afbeelding ]

Binnenkort meer info daarover.
is je site toevallig down?
pi_85113814
Nee, maar het duurde wel even voordat hij laadde zag ik. Krijg jij een foutmelding of?
www.mijnbluemotion.nl
pi_85114480
Yoan is back *O*

Bij mij is je site retetraag inderdaad, maar hij doet het wel.
pi_85116026
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:46 schreef Yoan het volgende:
Nee, maar het duurde wel even voordat hij laadde zag ik. Krijg jij een foutmelding of?
hij doet het weer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')