Het gaat hier wel om een benzine auto.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:11 schreef AliKebap het volgende:
[..]
Ik denk dat er vooral in het begin veel winst is geboekt; zeg maar van 18km/L naar bijv 21km/L en dat je verbruik later in kleinere stapjes omlaag zal gaan. Bovendien wil ik jou wel eens een soortgelijk verbruik zien krijgen.
OT:
Met mijn oude suzuki swift 1993 haalde ik per tank ongeveer 1 op 18, met een uitschieter van 1 op 20,1, net nadat er nieuwe luchtfilters en weet ik veel wat geinstalleerd was.
Nee het stelt inderdaad niks voor vind ik met al de aanpassingen die je hebt gedaan.1op18inmiddels met een benzine auto van 21jaar oud zonder aanpassingen is toch een betere prestatie dan een aangepaste diesel van 9jaar oud te laten rijden. De golf4 rijd al standaard 1op23(mn moeder heeft er 1 dus ik kan het weten) op de snelweg met 120.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:06 schreef Yoan het volgende:
floris.sp, lekkere vergelijking ook weer. Jij haalt 1 op 17 dus stelt 1 op 26 niks voor![]()
Fabrieksopgaves... gaap... als er iets niet representatief is zijn het de fabriekscijfers wel.
De beste stuurlui staan aan wal en dat is bij dit project absoluut van toepassing.
Maar goed, ik ga rustig door. Ik ben op het moment druk bezig met het regelen van de schade (geld van de tegenpartij is er nog steeds niet), ik wil tegelijkertijd twee cleane bumpers mee laten spuiten.
Catch22, dat is een mooie optie, maar je rechtervoetje is de beste cruise control
1 op 18 rijden met een oud barrel is helemaal geen kunst, ik haal ook de 1:17 met mn renault 5, en 1:20 met mn Renault Express Diesel. Maar daar gaat het hier helemaal ook niet over.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:27 schreef floris.sp het volgende:
[..]
Nee het stelt inderdaad niks voor vind ik met al de aanpassingen die je hebt gedaan.1op18inmiddels met een benzine auto van 21jaar oud zonder aanpassingen is toch een betere prestatie dan een aangepaste diesel van 9jaar oud te laten rijden. De golf4 rijd al standaard 1op23(mn moeder heeft er 1 dus ik kan het weten) op de snelweg met 120.
GEEN GECOMBINEERD VERBRUIK OVER EEN GEHELE TANK, DROL.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:27 schreef floris.sp het volgende:
[..]
De golf4 rijd al standaard 1op23(mn moeder heeft er 1 dus ik kan het weten) op de snelweg met 120.
quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:27 schreef floris.sp het volgende:
[..]
Nee het stelt inderdaad niks voor vind ik met al de aanpassingen die je hebt gedaan.1op18inmiddels met een benzine auto van 21jaar oud zonder aanpassingen is toch een betere prestatie dan een aangepaste diesel van 9jaar oud te laten rijden. De golf4 rijd al standaard 1op23(mn moeder heeft er 1 dus ik kan het weten) op de snelweg met 120.
Een Golf IV TDI rijdt echt geen 1:23 met 120km/u.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:27 schreef floris.sp het volgende:De golf4 rijd al standaard 1op23(mn moeder heeft er 1 dus ik kan het weten) op de snelweg met 120.
het is tegen de roestquote:Op zondag 18 april 2010 15:26 schreef Wartahl het volgende:
[..]
Ik neem aan van niet, dan had hij ook een polyester kap kunnen kopen.
maar wel harder remmen voor drempels denk ik? MK4 ligt normaal gesproken al redelijk laag toch? (iig de carterquote:]. Daarnaast helpt de verbeterde wegligging (minder overhellen) dat je harder door de bochten kunt, of beter gezegd: dat je beter je snelheid kunt vasthouden in de bochten
plaatje daar overheenquote:Op woensdag 21 april 2010 22:35 schreef LastClick het volgende:
[..]
maar wel harder remmen voor drempels denk ik? MK4 ligt normaal gesproken al redelijk laag toch? (iig de carter)
Ik heb er nu bijna 6000 kilometer op zitten met een Golf VI Bluemotion en die staat nu op 1 op 18 over die totale kilometerstand, dus inderdaad een knappe prestatie! (nu rijd ik wel gewoon door met dat ding, maar de fabrieksopgave van 1 op 26 zie ik mezelf niet halen)quote:Op maandag 26 april 2010 18:16 schreef garnage-patrick het volgende:
toen ik vanmorgen ZEER rustig naar huis reed, heb ik 1 op 22 gehaald ongeveer.
Dat was over een afstand van 200km op de snelweg, veel zuiniger kan ik niet.
Dit laat gelijk weer zien, hoe moeilijk het is, om de verbruikscijfers die jij haalt om die te halen, dat is met mijn auto (ook diesel) gewoon onmogelijk! helemaal gecombineerd!
Nee, die smalle wieltjes raken niet de randen vd wielkasten, maar de binnenzijde. Dat is nu opgelost met die nieuwe set. Die oude set sloeg te ver door bij drempels, gare zooi.quote:
omrollen doen ze ook aan de binnenkant lieve schatquote:Op maandag 26 april 2010 22:11 schreef Yoan het volgende:
[..]
Nee, die smalle wieltjes raken niet de randen vd wielkasten, maar de binnenzijde. Dat is nu opgelost met die nieuwe set. Die oude set sloeg te ver door bij drempels, gare zooi.
Dit dus..quote:Op donderdag 15 april 2010 10:34 schreef caspervc het volgende:
Leuk project om te volgen! Respect wat je allemaal doet!
Geloof je het zelf met zijn scooter bandjes??quote:Op dinsdag 27 april 2010 03:50 schreef 2cv het volgende:
Ik denk dat Yoan (dat is zijn nickname hier op het forum) bedoelt dat de gehele breedte van het loopvlak de binnenkant van de wielkas raakt. Tenminste, dat denk ik. Kan ik best mis mee zitten.
Klopt, bij het te ver inveren raakte hij wel eens de binnenkant met het gehele loopvlak. Dat kwam omdat de oude dempers hun werk niet meer goed deden.quote:Op dinsdag 27 april 2010 03:50 schreef 2cv het volgende:
Ik denk dat Yoan (dat is zijn nickname hier op het forum) bedoelt dat de gehele breedte van het loopvlak de binnenkant van de wielkas raakt. Tenminste, dat denk ik. Kan ik best mis mee zitten.
Waarschijnlijk post ik nu tegen een muur, maar krijg je er nu zelf voldoening uit om steeds zo tegen alles aan te schoppen? Wat een geldingsdrang heb jij zeg.quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:13 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Geloof je het zelf met zijn scooter bandjes??![]()
Het is morgen (en ik ben nieuwsgierig...)quote:Op donderdag 29 april 2010 22:52 schreef Yoan het volgende:
@2cv: maar alle kleine beetjes helpen :-)
@Wiebelkont: het is een hele uitdaging om met zo weinig mogelijk kosten zo zuinig mogelijk te rijden. Dat was eigenlijk eerst mijn insteek ook, maar is iets anders gelopen...
De wagen is vandaag haarscherp uitgelijnd: http://www.mijnbluemotion.nl/auto-uitgelijnd-bij-korst-banden-53
[ afbeelding ]
Van het weekend nog een mooie update, morgen meer hier over!
Sponsor dat nieuwe aansmeerde?quote:Op vrijdag 30 april 2010 02:41 schreef Barcaconia het volgende:
Waarom heb je die ouwe schroefset eigenlijk weggegooid? Je kunt toch de dempers los van de set vervangen neem ik aan?
Hoe bedoel je spotgoedkoop, of je hebt geld te veel of je mist een 0 in je bedrag.. maar het goedkoopste schroefset voor een GOLF IV zit toch zo tegen de 250-300 euro?quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:09 schreef Yoan het volgende:
De set die eronder zat was spotgoedkoop, daar ga ik zeker geen losse onderdelen van vervangen. Ik was allang al blij dat ik van die gare troep af was. Ik heb het nog nooit lekker vinden rijden.
Schroefset is niet gesponsord hoor, zo mooi is het nou ook weer niet.
quote:in Lutjegast.
Wel voor een turk die dat gemiddeld voor een "hele" auto betaaldquote:Op zaterdag 1 mei 2010 05:39 schreef Barcaconia het volgende:
250 is toch niet duur voor een schroefset rondom of ben ik nu gek?
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:07 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Wel voor een turk die dat gemiddeld voor een "hele" auto betaald
Weet ik niet, ik koop schroefsetjes voor bmw's voor 150 euro nieuw..quote:Op zaterdag 1 mei 2010 05:39 schreef Barcaconia het volgende:
250 is toch niet duur voor een schroefset rondom of ben ik nu gek?
gaat de goede kant op!quote:Op zondag 2 mei 2010 15:46 schreef Yoan het volgende:
Gisteren dus naar Van Vught Tuning voor het aanpassen van de chip: http://www.mijnbluemotion.nl/motormanagement-geherprogrammeerd-56
Op de rollenbank:
[ afbeelding ]
Sinds de aangepaste inlaat zat er een behoorlijk dip onder de 2000 rpm, hier goed zichtbaar:
[ afbeelding ]
Dit is het eindresultaat:
(o.a. na het vervangen van de luchtmassameter)
[ afbeelding ]
Verslag en video's staan op de site!
Eergisteren getankt en weer de 1 op 26 gehaald: http://www.mijnbluemotion.nl/tankbeurt-30-april-54
De komende weken goed kijken hoe (zuinig) het rijdt, daarna eventueel weer langs VVT voor aanpassingen.
dan gaatie met de nieuwe Golf nog zuiniger proberen te komen dan de 1:30quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:35 schreef Barcaconia het volgende:
Sow, dat is nog eens goed nieuws![]()
Zou een nieuwe Golf je laten stoppen met dit project, of ga je er dan toch gewoon mee door?
Doe je netjesquote:Op donderdag 6 mei 2010 09:46 schreef Wiebelkont het volgende:
Yoan, gezien de lagere energieopbrengst die benzine levert tegenover diesel, welke verbruikscijfers zou jij als gelijkwaardig beschouwen als we mijn 205 project vergelijken met jouw Bluemotionproject?
Ik zit al dicht tegen de 1000km per tank (50 liter inhoud) namelijk![]()
Dat is nog zonder het verwijderen van reservewiel, krik, subwoofer, etc... en met een trekhaak in de kofferbak (wordt binnenkort gemonteerd), de bestuurder mag trouwens ook nog wel wat kilo's kwijtraken.
Ik denk dat als ik de aanpassingen net zo extreem zou maken als jij (maar ik word niet gesponsord) dat ik de 1 op 25 ook wel haal -> maar dan op benzine! (en ja, ik heb het hier over een gemiddelde over een complete tank, niet over 1 ritje oid).
Ja wat is langzaam, ik zorg er wel voor dat ik meekom met het verkeer, maar ik heb wel eens ongeduldige mensen achter me. Ik hou ten alle tijde maximaal 3000 toeren aan, zowel bij optrekken als snelwegrijden, dus mijn top is ongeveer 90 km/h. Aangezien ik daarmee op de rechterbaan kan blijven hoef ik ook niet in te halen, hinder ik geen verkeer op de linkerbaan en kan ik een beetje met de slipstream meerijden.quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:55 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Doe je netjes![]()
Als ik achter je zou rijden zou ik je waarschijnlijk ook nog es vervloeken omdat je dan zeker tering langzaam optrekt/rijd..![]()
() 1 op 6 is waar van uit ga met mijn bimmer
Helaas gaat dat camberhaal bij mij niet op, omdat het probleem is de as zelf zit en ik dus weerstand ondervind, o.a. ook omdat de banden kammen heeft gekregen van het krom lopen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 10:17 schreef Turquaz52 het volgende:
hoe groter de negatieve camber, hoe zuiniger je rijdt.. je hebt immers minder contact met het asfalt.
Injectiesysteem, monopoint of multi? (ik denk mono) gooi er een keer Volle tank V-Power in (liefst 100 Octaan) en 2 flesjes van die paarse injector reiniger, gegarandeerd dat ze brandschoon worden
De theorie achter aceton is niks mis mee, maar in een auto werkt het heel anders uit. Ik heb het vroeger eens geprobeerd bij een BMW maar de exacte verhoudingen die je moet gebruiken zijn onmogelijk om toe te voegen, aangezien het razendsnel verdampt en je dus nooit precies weet hoeveel je erin gooit. Daarnaast werd het verbruik er ook niet beter op.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:34 schreef Infinti het volgende:
Heb je het aceton verhaal al eens geprobeerd. Want ben nu wel eens benieuwd of aceton mengen met diesel echt werkt.
Kijk hier: http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)20051024.asf?start=0
start op 13:50
quote:Auto rijdt 4414 kilometer op één liter
Een Frans team heeft een wereldrecord zuinig autorijden neergezet door een auto 4414 kilometer te laten rijden op 1 liter brandstof. Team Polyjoule verbrak tijdens de Shell Eco-marathon in Duitsland het vijf jaar oude Zwitserse record van 3836 kilometer.
Dat meldde de organisatie van het evenement zojuist. De Shell Eco-marathon is een kampioenschap waarbij zo zuinig mogelijk moet worden gereden. Aan de Europese editie doen dit jaar 213 teams mee uit 22 landen, onder wie negen met Nederlandse voertuigen.
Daar proberen ze met een zelf ontworpen zo gestroomlijnd mogelijke wagen zo ver mogelijk te rijden. Een ander onderdeel van dat Shell evenement is een paar landenteams die allemaal in eenzelfde Golfje tegen elkaar strijdenquote:
Belasting vrij en al..quote:Op maandag 17 mei 2010 12:22 schreef piekartz87 het volgende:
ik zie telkens van die billboards langs de weg waar vw adverteert met een golf die 1:30 haalt.
weet iemand hoeveel daar van waar is? dat zo'n bak ook werkelijk 1 op 30 haalt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |