golfballetjesdesign werkte wel leek het (ja ik heb ook skeptysche fora gelezen maar waarom niet proberen)quote:Op maandag 12 april 2010 20:45 schreef WalkingDisaster het volgende:
Volgens mij is bij Mythbusters onlangs eens uitgeprobeerd of het slipstreamen inderdaad helpt tov je brandstofverbruik.
Niet dusJa, tenzij je op 60cm ofzo achter een vrachtwagen gaat hangen, maar zelfs dan ben je te veel met het gas aan het spelen om te corrigeren etc.
Thanks!quote:Op maandag 12 april 2010 22:56 schreef garnage-patrick het volgende:
Nog een keer, respect voor je project!
Bijkomend voordeel van minder hard rijden, je hebt nog eens tijd om wat anders te doenquote:Op maandag 12 april 2010 22:25 schreef Yoan het volgende:
Antaresje gespot:
[ afbeelding ]
Eigenlijk niet te zien, maar goed. Wel grappig dat ik er een foto van had.
Zeker weten?quote:Op maandag 12 april 2010 20:45 schreef WalkingDisaster het volgende:
Volgens mij is bij Mythbusters onlangs eens uitgeprobeerd of het slipstreamen inderdaad helpt tov je brandstofverbruik.
Niet dusJa, tenzij je op 60cm ofzo achter een vrachtwagen gaat hangen, maar zelfs dan ben je te veel met het gas aan het spelen om te corrigeren etc.
gewoon een sterke magneet er op monteren en een paar springveren om de schokken op te vangenquote:Op dinsdag 13 april 2010 11:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Zeker weten?
Op de BC van een maat zijn Golf 3 GTI 8V (plat op zn bek/schroefset) stond 9L/100km als we 120 reden..
Gingen we achter een vrachtwagen hangen zakte hij naar 4,9L/100KM En dat met een 2.0 8v Golf 3 GTI met 3 man aan boord..(en dit hebben we de hele rit van Roermond na Blerick/Venlo gereden via A73)
Gemiddeld rijdt ie 1 op 8/9..
quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewoon een sterke magneet er op monteren en een paar springveren om de schokken op te vangen
Wel dusquote:Op maandag 12 april 2010 20:45 schreef WalkingDisaster het volgende:
Volgens mij is bij Mythbusters onlangs eens uitgeprobeerd of het slipstreamen inderdaad helpt tov je brandstofverbruik.
Niet dusJa, tenzij je op 60cm ofzo achter een vrachtwagen gaat hangen, maar zelfs dan ben je te veel met het gas aan het spelen om te corrigeren etc.
nu de hamvraag.. hoeveel kan het schelen bij lagere snelhedenquote:Op dinsdag 13 april 2010 20:32 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Wel dus
Vanaf 30 meter afstand achter de vrachtwagen al 11% besparing wat oploopt tot 39% bij 3 meterafstand...
1 op 18 niet maar 1 op 17,5 heb ik wel eens gehaald als GEMIDDELD verbruik met een 1400 kilo wegende citroen xantia 2 liter 8valve benzine.quote:Op maandag 12 april 2010 09:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Aah gut daar hebben we er weer iemand die de waarde van 1:18 op één bepaald moment gaat vergelijken met iemand die praat over een totaal verbruik.. Dus inc stadsverkeer, koude starts ed.
In het Honda Civic Hybrid topic komen ook veel van die figuren langs die durven te beweren dat ze met hun 10 jaar oude middeklasser op benzine ook gecombineerd 1:18 halen![]()
En als je nou eens een spiegel met een zuignap regelt? Als je moet parkeren pop je hem er even op.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:18 schreef Yoan het volgende:
@TC_Artemis, die rechterspiegel is erg handig bij het in de garage rijden. Maar op de rit van A'dam naar Stockholm gaat ie er wel af.
1:17.5 met een Xantia? Dat is nooit een gemiddelde over een hele tank inc stadskilometers en eventuele file.quote:Op woensdag 14 april 2010 13:26 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
1 op 18 niet maar 1 op 17,5 heb ik wel eens gehaald als GEMIDDELD verbruik met een 1400 kilo wegende citroen xantia 2 liter 8valve benzine.
en in een saxo heb ik er wel eens 1 op 21 weten uit te persen (op benzine! )
feit is wel dat 100 véél zuiniger is dan 120 of nog harder (bij mijn huidige auto scheelt het bijna 2 liter per 100km. )
Ik denk dat velen hier "gemiddeld" over één ritje rekenen en niet op een hele tank....quote:Op woensdag 14 april 2010 20:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
1:17.5 met een Xantia? Dat is nooit een gemiddelde over een hele tank inc stadskilometers en eventuele file.
Dat zou betekenen dat je een actieradius van 1100 km zou hebben. Dat maak je mij niet wijs gezien de fabrieksopgaaf een gecombineerd afgeeft van 1:10
Netjesquote:Op woensdag 14 april 2010 20:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
1:17.5 met een Xantia? Dat is nooit een gemiddelde over een hele tank inc stadskilometers en eventuele file.
Dat zou betekenen dat je een actieradius van 1100 km zou hebben. Dat maak je mij niet wijs gezien de fabrieksopgaaf een gecombineerd verbruik afgeeft van 1:10
Gister getankt na 760km en er ging 39liter in
Precies..quote:Op woensdag 14 april 2010 20:10 schreef Mr_Moon het volgende:
Ik denk dat velen hier "gemiddeld" over één ritje rekenen en niet op een hele tank....
Het was ook een niet heel erg spannende rit. Rit was noord-frankrijk - spijkenisse met 90 km/u achter mensen met een caravan aan. Tja dán wil ie best zuinig lopen. Overigens reed ik gemiddeld tussen de 1 op 13 en 1 op 14 met die auto, waar die 1 op 10 vandaan komt. Misschien als je constant 180 rijdt ofzoquote:Op woensdag 14 april 2010 20:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
1:17.5 met een Xantia? Dat is nooit een gemiddelde over een hele tank inc stadskilometers en eventuele file.
Dat zou betekenen dat je een actieradius van 1100 km zou hebben. Dat maak je mij niet wijs gezien de fabrieksopgaaf een gecombineerd verbruik afgeeft van 1:10
Gister getankt na 760km en er ging 39liter in
Maargoed ik zal dat topic niet verder verpesten
Nou ik red met mijn golf2 uit 89 1,6 carburateur 1op17 over een hele tank met snelweg kilometers en iedere dag behoorlijke file(a15 woon in gorinchem en werk in barendrecht) dus zo'n prestatie vind ik het niet en al helemaal niet als je weet dat de fabrieksopgave van de standaard golf die jij heb op de snelweg 1op25 is. jij rijd veel binnendoor dus 80in zn 5neem ik aan en zeker met de in mijn ogen belachelijke aanpassingen had je al veel meer eruit kunnen halen.quote:
Ik denk dat er vooral in het begin veel winst is geboekt; zeg maar van 18km/L naar bijv 21km/L en dat je verbruik later in kleinere stapjes omlaag zal gaan. Bovendien wil ik jou wel eens een soortgelijk verbruik zien krijgen.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:14 schreef floris.sp het volgende:
[..]
Nou ik red met mijn golf2 uit 89 1,6 carburateur 1op17 over een hele tank met snelweg kilometers en iedere dag behoorlijke file(a15 woon in gorinchem en werk in barendrecht) dus zo'n prestatie vind ik het niet en al helemaal niet als je weet dat de fabrieksopgave van de standaard golf die jij heb op de snelweg 1op25 is. jij rijd veel binnendoor dus 80in zn 5neem ik aan en zeker met de in mijn ogen belachelijke aanpassingen had je al veel meer eruit kunnen halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |