Wat voor auto?quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:02 schreef Disaster_Master het volgende:
1300km op een tank mag blij zijn dat ik de rond de 600km haal maar ik heb dan ook maar een 20L tankje.
Dat is toch zwaar vermoeiend rijden?quote:Op zondag 11 april 2010 12:29 schreef Yoan het volgende:
Ik rijd max 100 op de snelweg, zo veel mogelijk op de rechterbaan blijven da's de vuistregel.
Ik heb een Arosa 1.0 gehad (4-cyl) daar haalde ik in de zomer easy 1:24 mee. (snelweg) Dan reed ik rond tussen de 100-110km/u.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:37 schreef infinity_737 het volgende:
TS wat voor snelheid rijd jij op de snelweg? Ik merk met mijn Arosa dat als ik 110 rij ipv 120 dat ik makkelijk de 1 op 19,5 haal tegenover de 1 op 17/18 met 120/130...
Heb een 1.4'tje, dan is 120 heel anders dan met een 1.0 denk ik!quote:Op zondag 11 april 2010 13:08 schreef Dualdude het volgende:
[..]
Ik heb een Arosa 1.0 gehad (4-cyl) daar haalde ik in de zomer easy 1:24 mee. (snelweg) Dan reed ik rond tussen de 100-110km/u.Dus paar KM minder kan ook nog erg veel schelen.
Veel harder vond ik ook niet echt prettig rijden.
precies bumpert kleven achter een vrachtwagen.. scheelt je zo een 50% aan luchtweerstandquote:
Voor zover ik weet is de versnellingsbak voor beide het zelfde.quote:Op zondag 11 april 2010 15:45 schreef infinity_737 het volgende:
[..]
Heb een 1.4'tje, dan is 120 heel anders dan met een 1.0 denk ik!
Hier zit echt _niemand_ op te wachten dus je hoeft ze echt niet meer te showen hoorquote:Op donderdag 8 april 2010 21:42 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
uhh ja, meer filmpjes heb ik op mijn andere laptop, maar daar is de lader kwijt, dus moetje het hiermee doen![]()
Om het af te leren
Hiermee is de waarde van het project voor mij gedevalueerd. Als je het haalt door te hypermilen en niet door 'gewone' snelheden, vind ik het een stuk minder interresant to be honest.quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:30 schreef Yoan het volgende:
Tsjakka! 1 op 26 gehaald! http://www.mijnbluemotion.nl/en-hop-1-op-26-48
1348,1 km op een tank en een verbruik van 1 op 26,2
Zo zal het niet door blijven gaan, heb namelijk relatief veel snelwegkilometers gemaakt. In ieder geval een mooi resultaat!
Zo kan ik het ook met maximaal 100. Zelfs mijn Primera 2.0 GT verbruikt bij 100 op de teller maar iets van 5,5 liter op 100 km.quote:Op zondag 11 april 2010 22:15 schreef Yoan het volgende:
Er zijn zat mensen die geen 120 rijden hoor. Om over de aanhangers, campers, touringcars en vrachtwagens nog maar te zwijgen. En wil je zuinig rijden dan moet je gewoon rustig aan doen dat is een feit.
Ik wil het maximale uit de auto halen, dus ga ik geen 120 rijden.
Aah gut daar hebben we er weer iemand die de waarde van 1:18 op één bepaald moment gaat vergelijken met iemand die praat over een totaal verbruik.quote:Op zondag 11 april 2010 23:08 schreef -chefke- het volgende:
[..]
Zo kan ik het ook met maximaal 100. Zelfs mijn Primera 2.0 GT verbruikt bij 100 op de teller maar iets van 5,5 liter op 100 km.
Ik dacht dat jij een "normale" rijstijl erop na hield. Dit is wel een beetje een domper.
quote:Op maandag 12 april 2010 13:24 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik heb op een halve tank van Venlo naar Gronigen gereden met mijn Fiat Uno 1.1 met 2 personen aan boord waaronder ik, maar hele rit lang deed ik steeds slipstreamen achter vrachtwagens, max snelheid was niet veel meer dan 90..
Terugweg 1,5tank verbruikt omdat ik constant 150 reed.. Zie het verschil
jij hebt met je 1.1 60 liter verbruikt op 250 km?quote:Op maandag 12 april 2010 13:24 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik heb op een halve tank van Venlo naar Gronigen gereden met mijn Fiat Uno 1.1 met 2 personen aan boord waaronder ik, maar hele rit lang deed ik steeds slipstreamen achter vrachtwagens, max snelheid was niet veel meer dan 90..
Terugweg 1,5tank verbruikt omdat ik constant 150 reed.. Zie het verschil
In die richting ja..quote:Op maandag 12 april 2010 13:33 schreef Catch22- het volgende:
[..]
jij hebt met je 1.1 60 liter verbruikt op 250 km?
Volgens mij reed ik onlangs achter je, ik denk dat het donderdag 1 april was, ergens rond 3 uur ofzo, vanuit Den Bosch over de A2 richting het noorden. Was wel lekker volgen met een vaartje van ongeveer 90km/h in m'n kevertjequote:Op zondag 11 april 2010 22:15 schreef Yoan het volgende:
Er zijn zat mensen die geen 120 rijden hoor. Om over de aanhangers, campers, touringcars en vrachtwagens nog maar te zwijgen. En wil je zuinig rijden dan moet je gewoon rustig aan doen dat is een feit.
Ik wil het maximale uit de auto halen, dus ga ik geen 120 rijden.
golfballetjesdesign werkte wel leek het (ja ik heb ook skeptysche fora gelezen maar waarom niet proberen)quote:Op maandag 12 april 2010 20:45 schreef WalkingDisaster het volgende:
Volgens mij is bij Mythbusters onlangs eens uitgeprobeerd of het slipstreamen inderdaad helpt tov je brandstofverbruik.
Niet dusJa, tenzij je op 60cm ofzo achter een vrachtwagen gaat hangen, maar zelfs dan ben je te veel met het gas aan het spelen om te corrigeren etc.
Thanks!quote:Op maandag 12 april 2010 22:56 schreef garnage-patrick het volgende:
Nog een keer, respect voor je project!
Bijkomend voordeel van minder hard rijden, je hebt nog eens tijd om wat anders te doenquote:Op maandag 12 april 2010 22:25 schreef Yoan het volgende:
Antaresje gespot:
[ afbeelding ]
Eigenlijk niet te zien, maar goed. Wel grappig dat ik er een foto van had.
Zeker weten?quote:Op maandag 12 april 2010 20:45 schreef WalkingDisaster het volgende:
Volgens mij is bij Mythbusters onlangs eens uitgeprobeerd of het slipstreamen inderdaad helpt tov je brandstofverbruik.
Niet dusJa, tenzij je op 60cm ofzo achter een vrachtwagen gaat hangen, maar zelfs dan ben je te veel met het gas aan het spelen om te corrigeren etc.
gewoon een sterke magneet er op monteren en een paar springveren om de schokken op te vangenquote:Op dinsdag 13 april 2010 11:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Zeker weten?
Op de BC van een maat zijn Golf 3 GTI 8V (plat op zn bek/schroefset) stond 9L/100km als we 120 reden..
Gingen we achter een vrachtwagen hangen zakte hij naar 4,9L/100KM En dat met een 2.0 8v Golf 3 GTI met 3 man aan boord..(en dit hebben we de hele rit van Roermond na Blerick/Venlo gereden via A73)
Gemiddeld rijdt ie 1 op 8/9..
quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewoon een sterke magneet er op monteren en een paar springveren om de schokken op te vangen
Wel dusquote:Op maandag 12 april 2010 20:45 schreef WalkingDisaster het volgende:
Volgens mij is bij Mythbusters onlangs eens uitgeprobeerd of het slipstreamen inderdaad helpt tov je brandstofverbruik.
Niet dusJa, tenzij je op 60cm ofzo achter een vrachtwagen gaat hangen, maar zelfs dan ben je te veel met het gas aan het spelen om te corrigeren etc.
nu de hamvraag.. hoeveel kan het schelen bij lagere snelhedenquote:Op dinsdag 13 april 2010 20:32 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Wel dus
Vanaf 30 meter afstand achter de vrachtwagen al 11% besparing wat oploopt tot 39% bij 3 meterafstand...
1 op 18 niet maar 1 op 17,5 heb ik wel eens gehaald als GEMIDDELD verbruik met een 1400 kilo wegende citroen xantia 2 liter 8valve benzine.quote:Op maandag 12 april 2010 09:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Aah gut daar hebben we er weer iemand die de waarde van 1:18 op één bepaald moment gaat vergelijken met iemand die praat over een totaal verbruik.. Dus inc stadsverkeer, koude starts ed.
In het Honda Civic Hybrid topic komen ook veel van die figuren langs die durven te beweren dat ze met hun 10 jaar oude middeklasser op benzine ook gecombineerd 1:18 halen![]()
En als je nou eens een spiegel met een zuignap regelt? Als je moet parkeren pop je hem er even op.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:18 schreef Yoan het volgende:
@TC_Artemis, die rechterspiegel is erg handig bij het in de garage rijden. Maar op de rit van A'dam naar Stockholm gaat ie er wel af.
1:17.5 met een Xantia? Dat is nooit een gemiddelde over een hele tank inc stadskilometers en eventuele file.quote:Op woensdag 14 april 2010 13:26 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
1 op 18 niet maar 1 op 17,5 heb ik wel eens gehaald als GEMIDDELD verbruik met een 1400 kilo wegende citroen xantia 2 liter 8valve benzine.
en in een saxo heb ik er wel eens 1 op 21 weten uit te persen (op benzine! )
feit is wel dat 100 véél zuiniger is dan 120 of nog harder (bij mijn huidige auto scheelt het bijna 2 liter per 100km. )
Ik denk dat velen hier "gemiddeld" over één ritje rekenen en niet op een hele tank....quote:Op woensdag 14 april 2010 20:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
1:17.5 met een Xantia? Dat is nooit een gemiddelde over een hele tank inc stadskilometers en eventuele file.
Dat zou betekenen dat je een actieradius van 1100 km zou hebben. Dat maak je mij niet wijs gezien de fabrieksopgaaf een gecombineerd afgeeft van 1:10
Netjesquote:Op woensdag 14 april 2010 20:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
1:17.5 met een Xantia? Dat is nooit een gemiddelde over een hele tank inc stadskilometers en eventuele file.
Dat zou betekenen dat je een actieradius van 1100 km zou hebben. Dat maak je mij niet wijs gezien de fabrieksopgaaf een gecombineerd verbruik afgeeft van 1:10
Gister getankt na 760km en er ging 39liter in
Precies..quote:Op woensdag 14 april 2010 20:10 schreef Mr_Moon het volgende:
Ik denk dat velen hier "gemiddeld" over één ritje rekenen en niet op een hele tank....
Het was ook een niet heel erg spannende rit. Rit was noord-frankrijk - spijkenisse met 90 km/u achter mensen met een caravan aan. Tja dán wil ie best zuinig lopen. Overigens reed ik gemiddeld tussen de 1 op 13 en 1 op 14 met die auto, waar die 1 op 10 vandaan komt. Misschien als je constant 180 rijdt ofzoquote:Op woensdag 14 april 2010 20:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
1:17.5 met een Xantia? Dat is nooit een gemiddelde over een hele tank inc stadskilometers en eventuele file.
Dat zou betekenen dat je een actieradius van 1100 km zou hebben. Dat maak je mij niet wijs gezien de fabrieksopgaaf een gecombineerd verbruik afgeeft van 1:10
Gister getankt na 760km en er ging 39liter in
Maargoed ik zal dat topic niet verder verpesten
Nou ik red met mijn golf2 uit 89 1,6 carburateur 1op17 over een hele tank met snelweg kilometers en iedere dag behoorlijke file(a15 woon in gorinchem en werk in barendrecht) dus zo'n prestatie vind ik het niet en al helemaal niet als je weet dat de fabrieksopgave van de standaard golf die jij heb op de snelweg 1op25 is. jij rijd veel binnendoor dus 80in zn 5neem ik aan en zeker met de in mijn ogen belachelijke aanpassingen had je al veel meer eruit kunnen halen.quote:
Ik denk dat er vooral in het begin veel winst is geboekt; zeg maar van 18km/L naar bijv 21km/L en dat je verbruik later in kleinere stapjes omlaag zal gaan. Bovendien wil ik jou wel eens een soortgelijk verbruik zien krijgen.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:14 schreef floris.sp het volgende:
[..]
Nou ik red met mijn golf2 uit 89 1,6 carburateur 1op17 over een hele tank met snelweg kilometers en iedere dag behoorlijke file(a15 woon in gorinchem en werk in barendrecht) dus zo'n prestatie vind ik het niet en al helemaal niet als je weet dat de fabrieksopgave van de standaard golf die jij heb op de snelweg 1op25 is. jij rijd veel binnendoor dus 80in zn 5neem ik aan en zeker met de in mijn ogen belachelijke aanpassingen had je al veel meer eruit kunnen halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |