Juist.... Ahh zoo..quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:29 schreef Yoan het volgende:
Om nog te reageren op Turquaz n.a.v. het vorige topic:
De cijfers die ik post zijn gemiddeldes over een hele tank. Ik rijd ritten van 1 op 27 (3,7L/100km) maar dat is geen gemiddelde over een tank. Vraag je vrienden maar eens hetzelfde te doen, ze komen niet in de buurt!
De 1 op 25 (4,0L/100km) heb ik over 1250 km gereden met zo'n 15 koude starten.
Ik heb niet de zuinigste auto en dat wordt ie ook niet, maar ik ben totaal niet onder de indruk van individuele ritten die iemand gereden heeft en die resultaten van de boordcomputer heeft afgelezen. Voltanken, tank leegrijden en dan kijken wat je gemiddeld hebt gedaan. Dat is wat telt.
Denk je echt dat dat additief wat uit maakt?quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:50 schreef Yoan het volgende:
Zo, ik heb het record weer wat aangescherpt: 1 op 25,1 over 898 kilometer: http://www.mijnbluemotion.nl/tankbeurt-29-maart-45
De huidige tank wordt nog niet eens 1 op 23 schat ik. Ten eerste omdat ik vergeten ben het olieadditief toe te voegen en omdat het heel hard waait nu (vandaag slechts 1 op 20 gereden!).
uiteraard denkt ie dat. hij moet ook aan de sponsoren denkenquote:Op woensdag 31 maart 2010 23:39 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Denk je echt dat dat additief wat uit maakt?
totdat je de politie tegenkomt natuurlijkquote:Op donderdag 1 april 2010 19:35 schreef Oksel het volgende:
Haal je buitenspiegels eraf, en monteer iets vergelijkbaars aan de binnenkant van je auto. Ooit ergens gezien, en moest heul veul schelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 april 2010 14:59 schreef Turquaz52 het volgende:
TS maak eens een video'tje met het geluid van je freeflow uitlaat..
Dit was de mijne, wel met een rijk afgestelde powerbox![]()
De finale van het project is een rit van Amsterdam naar Stockholm zonder te tankenquote:Op donderdag 8 april 2010 00:57 schreef infinity_737 het volgende:
TS, even een vraag... misschien is hij al een keer gesteld... jammer dan!
Wat ga je doen als je het verbruik van 1 op 30 hebt gehaald? Ik neem aan dat het de bedoeling is dat je dat verbruik structureel gaat halen, maar hoe lang moet je 1 op 30 halen om je doelstelling te behalen?
En ga je na de 1 op 30 nog verder? Komt er een andere auto? Nieuw soort project?
9 is gekloktquote:Op donderdag 8 april 2010 19:44 schreef Barcaconia het volgende:
Turq zoekt weer een excuus om zijn 0-100 in 3,5 seconde van een 1.9TDI golf 3 te laten zien
Lichtere vliegwiel geen optie? (Of zwaardere? om langer uit te rollen in versnelling?)quote:Op donderdag 8 april 2010 21:03 schreef Yoan het volgende:
@Turquaz: ik ben wel van plan om nog een keer een filmpje te maken.
[..]
De finale van het project is een rit van Amsterdam naar Stockholm zonder te tanken![]()
Dan moet ik de 1 op 30 halen, beter nog.
Dat zal deze zomer zijn.
Wat ik daarna met de auto ga doen wordt niet een project zoals deze, maar ik blijf in ieder geval niet zo zuinig rijden. Dan moet er 200+ pk uit komen
waarom?quote:Op donderdag 8 april 2010 21:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
9 is geklokt
En Yes, proud of the Black Smoke
Ik kan nou niet zeggen dat het goed of mooi klinkt ofzoquote:Op donderdag 8 april 2010 15:05 schreef Turquaz52 het volgende:
oh ja, tussen 00:10 en 00:16 en 00:32 zweven mijn kleppen, dit is normaal bij een 1z, de oliedruk wordt zo hoog dat ie mijn Hydroulische klepstoters vol pompt met olie en zo dus een klein beetje open staan, kan geen kwaad en is ook best cool als er mensen zijn die je irriteren op je bumper
uhh ja, meer filmpjes heb ik op mijn andere laptop, maar daar is de lader kwijt, dus moetje het hiermee doenquote:Op donderdag 8 april 2010 21:28 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
Ik kan nou niet zeggen dat het goed of mooi klinkt ofzo
Er is een reële kans dat bijv VW jouw auto tegen die tijd heel interessant vind, misschien willen zij em wel van je kopen voor het museum.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:03 schreef Yoan het volgende:
@Turquaz: ik ben wel van plan om nog een keer een filmpje te maken.
[..]
De finale van het project is een rit van Amsterdam naar Stockholm zonder te tanken![]()
Dan moet ik de 1 op 30 halen, beter nog.
Dat zal deze zomer zijn.
Wat ik daarna met de auto ga doen wordt niet een project zoals deze, maar ik blijf in ieder geval niet zo zuinig rijden. Dan moet er 200+ pk uit komen
Wat voor auto?quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:02 schreef Disaster_Master het volgende:
1300km op een tank mag blij zijn dat ik de rond de 600km haal maar ik heb dan ook maar een 20L tankje.
Dat is toch zwaar vermoeiend rijden?quote:Op zondag 11 april 2010 12:29 schreef Yoan het volgende:
Ik rijd max 100 op de snelweg, zo veel mogelijk op de rechterbaan blijven da's de vuistregel.
Ik heb een Arosa 1.0 gehad (4-cyl) daar haalde ik in de zomer easy 1:24 mee. (snelweg) Dan reed ik rond tussen de 100-110km/u.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:37 schreef infinity_737 het volgende:
TS wat voor snelheid rijd jij op de snelweg? Ik merk met mijn Arosa dat als ik 110 rij ipv 120 dat ik makkelijk de 1 op 19,5 haal tegenover de 1 op 17/18 met 120/130...
Heb een 1.4'tje, dan is 120 heel anders dan met een 1.0 denk ik!quote:Op zondag 11 april 2010 13:08 schreef Dualdude het volgende:
[..]
Ik heb een Arosa 1.0 gehad (4-cyl) daar haalde ik in de zomer easy 1:24 mee. (snelweg) Dan reed ik rond tussen de 100-110km/u.Dus paar KM minder kan ook nog erg veel schelen.
Veel harder vond ik ook niet echt prettig rijden.
precies bumpert kleven achter een vrachtwagen.. scheelt je zo een 50% aan luchtweerstandquote:
Voor zover ik weet is de versnellingsbak voor beide het zelfde.quote:Op zondag 11 april 2010 15:45 schreef infinity_737 het volgende:
[..]
Heb een 1.4'tje, dan is 120 heel anders dan met een 1.0 denk ik!
Hier zit echt _niemand_ op te wachten dus je hoeft ze echt niet meer te showen hoorquote:Op donderdag 8 april 2010 21:42 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
uhh ja, meer filmpjes heb ik op mijn andere laptop, maar daar is de lader kwijt, dus moetje het hiermee doen![]()
Om het af te leren
Hiermee is de waarde van het project voor mij gedevalueerd. Als je het haalt door te hypermilen en niet door 'gewone' snelheden, vind ik het een stuk minder interresant to be honest.quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:30 schreef Yoan het volgende:
Tsjakka! 1 op 26 gehaald! http://www.mijnbluemotion.nl/en-hop-1-op-26-48
1348,1 km op een tank en een verbruik van 1 op 26,2
Zo zal het niet door blijven gaan, heb namelijk relatief veel snelwegkilometers gemaakt. In ieder geval een mooi resultaat!
Zo kan ik het ook met maximaal 100. Zelfs mijn Primera 2.0 GT verbruikt bij 100 op de teller maar iets van 5,5 liter op 100 km.quote:Op zondag 11 april 2010 22:15 schreef Yoan het volgende:
Er zijn zat mensen die geen 120 rijden hoor. Om over de aanhangers, campers, touringcars en vrachtwagens nog maar te zwijgen. En wil je zuinig rijden dan moet je gewoon rustig aan doen dat is een feit.
Ik wil het maximale uit de auto halen, dus ga ik geen 120 rijden.
Aah gut daar hebben we er weer iemand die de waarde van 1:18 op één bepaald moment gaat vergelijken met iemand die praat over een totaal verbruik.quote:Op zondag 11 april 2010 23:08 schreef -chefke- het volgende:
[..]
Zo kan ik het ook met maximaal 100. Zelfs mijn Primera 2.0 GT verbruikt bij 100 op de teller maar iets van 5,5 liter op 100 km.
Ik dacht dat jij een "normale" rijstijl erop na hield. Dit is wel een beetje een domper.
quote:Op maandag 12 april 2010 13:24 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik heb op een halve tank van Venlo naar Gronigen gereden met mijn Fiat Uno 1.1 met 2 personen aan boord waaronder ik, maar hele rit lang deed ik steeds slipstreamen achter vrachtwagens, max snelheid was niet veel meer dan 90..
Terugweg 1,5tank verbruikt omdat ik constant 150 reed.. Zie het verschil
jij hebt met je 1.1 60 liter verbruikt op 250 km?quote:Op maandag 12 april 2010 13:24 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik heb op een halve tank van Venlo naar Gronigen gereden met mijn Fiat Uno 1.1 met 2 personen aan boord waaronder ik, maar hele rit lang deed ik steeds slipstreamen achter vrachtwagens, max snelheid was niet veel meer dan 90..
Terugweg 1,5tank verbruikt omdat ik constant 150 reed.. Zie het verschil
In die richting ja..quote:Op maandag 12 april 2010 13:33 schreef Catch22- het volgende:
[..]
jij hebt met je 1.1 60 liter verbruikt op 250 km?
Volgens mij reed ik onlangs achter je, ik denk dat het donderdag 1 april was, ergens rond 3 uur ofzo, vanuit Den Bosch over de A2 richting het noorden. Was wel lekker volgen met een vaartje van ongeveer 90km/h in m'n kevertjequote:Op zondag 11 april 2010 22:15 schreef Yoan het volgende:
Er zijn zat mensen die geen 120 rijden hoor. Om over de aanhangers, campers, touringcars en vrachtwagens nog maar te zwijgen. En wil je zuinig rijden dan moet je gewoon rustig aan doen dat is een feit.
Ik wil het maximale uit de auto halen, dus ga ik geen 120 rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |