Hoezo loopt ie niet mooi?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:07 schreef Catch22- het volgende:
geen belasting, geen wegenbelasting, nauwelijks tot geen BPM, 14% bijtelling, 1:25 in de praktijk mss...
Jammer dat het motortje niet mooi loopt (1.2 driecilinder toch) maar goedkoop is het wel.
Ik denk dat dat bij lange na niet opweegt tegen het moeten stoppen en accelereren bij het vaker tanken. Daarbij, met een zwaardere auto kan je langer doorrollen voor b.v. een rood stoplicht.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
Dat wordt Sonjabakkeren voor de Auto en de bestuurder er van
besparingstip: doe je tank maar half vol( ja goed je moet vaker tanken.. maar je sleept een hoop gewicht minder mee
)
en kost t ook meer vermogen bij t optrekkenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:41 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik denk dat dat bij lange na niet opweegt tegen het moeten stoppen en accelereren bij het vaker tanken. Daarbij, met een zwaardere auto kan je langer doorrollen voor b.v. een rood stoplicht.
kijk eerst eens of je auto nog steeds naar links trekt als er goede banden onder hebt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:26 schreef leolinedance het volgende:
Vraagje:
Ik heb nieuwe voorbanden gemonteerd. Achter worden ze over 15000 km vervangen. Mijn linker achterband heeft een lichte bobbel ofzo erop zitten, is dus niet helemaal rond (zoef zoef zoef geluid over strak asfalt). De auto trekt héél licht naar rechts. Niet extreem storend en niet schadelijk dus ik rij nog even door. Verder op de vervangen voorbanden geen ongelijke slijtage aan de banden waarneembaar en geen trilling in het stuur. Heeft het zin om mijn auto nu uit te lijnen of kan ik dat beter doen als ik de achterbanden vervangen heb over een paar maanden?
Fijne banden trouwens, Goodyear Optigrip. Merk met alleen nieuwe voorbanden al een heel verschil
dat laatste punt is wel een beetje komischquote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:41 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik denk dat dat bij lange na niet opweegt tegen het moeten stoppen en accelereren bij het vaker tanken. Daarbij, met een zwaardere auto kan je langer doorrollen voor b.v. een rood stoplicht.
Ga na huis met je 20kilo verf en stickersquote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:24 schreef HMaster-II het volgende:
Zo te zien kan er nog wel een kilo of 35 tot 50 vanaf![]()
Ben niet echt onder de "rigoureuze" gewichtsbesparingen die TS gedaan heeft.![]()
- Macrolon zijruiten
- lichtgewicht racekuip
- volledig dashboard eruit en vervangen voor kevlarding met kilometerteller
- spatborden voor vervangen door kevlar/glasvezel race varianten
- binnenbekleding eruit
- auto volledig kaal schuren en 1 laag grondverf en 1 laag lak (zoals in de DTM racerij gedaan wordt)
en nog meer mogelijkheden
Alleen de lak en die lelijke bestickering scheelt al 20 kilo ruim
nja als er tig lagen verf op zitten.. dan weegt dat best wel wat natuurlijk..quote:Op woensdag 19 mei 2010 01:52 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ga na huis met je 20kilo verf en stickers
Ok, even afwachten tot de achterbanden versleten zijn dus. Hoe lijnt men een auto dan uit? Heeft dat niks met de wielen te maken?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:37 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
kijk eerst eens of je auto nog steeds naar links trekt als er goede banden onder hebt.
Kun je niet even je eigen topic openen?quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ok, even afwachten tot de achterbanden versleten zijn dus. Hoe lijnt men een auto dan uit? Heeft dat niks met de wielen te maken?
35 tot 50? Ik wil er 150 van af hebben!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:24 schreef HMaster-II het volgende:
Zo te zien kan er nog wel een kilo of 35 tot 50 vanaf![]()
dump je je vriendin?quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:11 schreef Yoan het volgende:
[..]
35 tot 50? Ik wil er 150 van af hebben!
Als het een beetje meezit heb ik a.s. zaterdag al 65 kilo eraf!
Een jaar of wat geleden een special gezien over het ombouwen van een Mercedes 190 af fabriek naar DTM versie.. Daar haalde ze 21 kilo voordeel door alle verf/lak lagen er af te halen en er maar 1 laag verf en lak over te zetten. Dus zo gek is het helemaal niet.quote:Op woensdag 19 mei 2010 01:52 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ga na huis met je 20kilo verf en stickers
Ik denk dat comfort bij dit project niet bepaald prioriteit heeft. Anders had hij de airco er ook wel in laten zitten met de zomer op komstquote:Op donderdag 20 mei 2010 22:38 schreef Catch22- het volgende:
serieus? Dat zit echt niet lekker toch?
vandaag was er een special over Rolls royce op national geographicquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:55 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Een jaar of wat geleden een special gezien over het ombouwen van een Mercedes 190 af fabriek naar DTM versie.. Daar haalde ze 21 kilo voordeel door alle verf/lak lagen er af te halen en er maar 1 laag verf en lak over te zetten. Dus zo gek is het helemaal niet.
Sinds 2004 wordt het zuinige rijden gepromoot, wel na de Golf 4 inderdaad. Maar als het zo makkelijk gaat als de TS laat zien blijkt wel dat de autofabrikanten totaal niet hun best doen om een zuinige auto te maken. Is ook wel logisch want als je dan een Bluemotion (of Eco-versie zeg maar) maakt sta je meteen weer speciaal in the picturequote:Op maandag 24 mei 2010 07:13 schreef infinity_737 het volgende:
Omdat dit een Golf 4 is en het zuinige rijden nog niet zo lang "hot" is?
Netjes!quote:Op zondag 30 mei 2010 17:49 schreef Yoan het volgende:
Ik kom er niet vaak meer, maar gisteren heb ik weer eens getankt
[ afbeelding ]
Heb een aantal persoonlijke records gebroken: 1411,5 km op één tank, 52,24 liter getank = 1 op 27,02.
http://www.mijnbluemotion.nl/tankbeurt-29-mei-1-op-27-63
De 1 op 27 met woon-werkverkeer had ik nog niet gehaald.
quote:Op donderdag 3 december 2009 08:45 schreef Yoan het volgende:
[..]
Ik heb mijn achterbank er een poosje uit gehad (26 kilo) om te kijken wat het effect was. Ik heb hem weer teruggezet, want wil met een 'normale' auto de doelstelling halen. De middenarmsteun had ik er toen ook uitgehaald, maar dat heeft weinig effect idd![]()
Waarschijnlijk a.s. zaterdag 15 inch Audi wielen ophalen (gesmeed aluminium).
Ik wilde de 1 op 25 met een zo normaal mogelijke rijstijl halen, voor de 1 op 30 ga ik helemaal losquote:Op zondag 30 mei 2010 19:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Volgens mij heb ik ergens een update gemist die uitlegde dat je insteek anders werd...
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |