quote:Arctic Monkeys is een Britse indie-rockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.
In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.
De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turner's teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische- en alternatieve rock.
Inderdaad. Ondanks mijn liefde voor Humbug hoop ik dat ze met de gig van gisteren nu de Humbug era hebben afgesloten en terug wat oudere nummers in hun setlist gooien. Zal wel niet gebeuren maar goedquote:
nooit gedacht dat jij dat ooit zou zeggenquote:Op maandag 29 maart 2010 16:17 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ondanks mijn liefde voor Humbug hoop ik dat ze met de gig van gisteren nu de Humbug era hebben afgesloten en terug wat oudere nummers in hun setlist gooien. Zal wel niet gebeuren maar goed
Ja.. Iemand van de AM-crew heeft echt het hele concert gefilmd met 1 camera. Wel gericht naar het publiekquote:Op zondag 28 maart 2010 21:51 schreef MilanILF het volgende:
Iemand moet toch een camera naar binnen sneaken?!
Nee, zeer zeker niet! Ze gingen af het podium na Humbug integraal gespeeld te hebben en ik dacht toen:" Jammer, ze spelen dus niet al het Humbug materiaal, enkel nog een paar Humbug b-kanten wellicht". Opeens kwamen ze terug op het podium en begonnen ze Nettles te spelen. Wat een geweldige, aangename verrassingquote:Op maandag 29 maart 2010 00:29 schreef tim. het volgende:
Arn0 teleurgesteld dat het concert niet 'Humbug-only' is.
Okéquote:Op maandag 29 maart 2010 16:54 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nee, zeer zeker niet! Ze gingen af het podium na Humbug integraal gespeeld te hebben en ik dacht toen:" Jammer, ze spelen dus niet al het Humbug materiaal, enkel nog een paar Humbug b-kanten wellicht". Opeens kwamen ze terug op het podium en begonnen ze Nettles te spelen. Wat een geweldige, aangename verrassing
Klopt. Misschien spelen ze hem ooit nog wel eens.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:25 schreef tim. het volgende:
[..]
Oké. Maar "Fright Light Dining Room" is nu nooit live gespeeld?
Heb mijn moeder nog niet gesproken sinds zaterdagochtend. Maar denk niet dat ze erg kwaad is.quote:
Mocht ook wel, we (nuja, Aisumasen kwam een uurtje later) stonden al sinds 2 uur/ half 3 in de rij..quote:Op maandag 29 maart 2010 17:51 schreef Xrenity het volgende:
Wow, jullie stonden echt shocking dichtbij
We hopen met zn allen in dit topic.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:17 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ondanks mijn liefde voor Humbug hoop ik dat ze met de gig van gisteren nu de Humbug era hebben afgesloten en terug wat oudere nummers in hun setlist gooien. Zal wel niet gebeuren maar goed
quote:Op maandag 29 maart 2010 13:11 schreef hallo-daar het volgende:
Ik eis trouwens dat het volgende topic "Einde Humbug-periode" heet.
Alleen jij houdt dat in de gaten, en jij was er niet.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:21 schreef Arn0 het volgende:
Maar hoezo heeft niemand iets gezegd van het interview + akoestische track dat Alex heeft gespeeld afgelopen zaterdag op BBC Radio?
quote:Op maandag 29 maart 2010 19:26 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Alleen jij houdt dat in de gaten, en jij was er niet.
quote:Mixing the Arctic Monkeys today...
quote:# Bio Stand Alone Productions is a UK based music production company working in TV, Film, Games and New Media. www.standaloneproductions.co.uk
Kut ritmesectie.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:51 schreef Xrenity het volgende:
Wow, jullie stonden echt shocking dichtbij
Vette setlist man.
Haha cornerstone ging echt heel kut
Volgens mij fuckt Matt het harder op dan Nick, maar kan het verkeerd zien
Dan hadden we echt het toppunt van jaloezie bereikt.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:51 schreef Arn0 het volgende:
Haha verdorie, hoe flikken Deedo en Tipiak het toch weer elke keer..Misschien hadden we toch moeten wachten Aisumasen, er was dus inderdaad een afterparty..
[ afbeelding ]
Haha, sweet. Ik heb nu al zin in de nieuwe Monkeys-era (al zullen ze wel eerst een break nemen en aan andere dingen gaan werken enzoquote:Op maandag 29 maart 2010 21:51 schreef Arn0 het volgende:
En.. Ik ben er officieel mee weggekomen, geen straf, niets
Nee, ze gaan van de zomer de studio induikenquote:Op maandag 29 maart 2010 22:28 schreef CatsInTheWell het volgende:
[..]
Haha, sweet. Ik heb nu al zin in de nieuwe Monkeys-era (al zullen ze wel eerst een break nemen en aan andere dingen gaan werken enzo).
Vetquote:Op maandag 29 maart 2010 19:30 schreef Arn0 het volgende:
[..]
![]()
Een goede video van AMFrance van Fire and the Thud:
Seriously?quote:Op maandag 29 maart 2010 22:37 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nee, ze gaan van de zomer de studio induiken. Daarom komen ze ook niet op festivals.
Zal wel 2011 worden, Humbug was ook grotendeels in het najaar van 2008 opgenomen. Maar goed, het kan snel gaan.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 03:51 schreef febster het volgende:
[..]
Seriously?
Ik dacht die gaat wel een een LSTP album maken ofzo. 4e album dan Q1/Q2 van 2011?
quote:Op maandag 29 maart 2010 12:52 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Morgen meer, ook over de Royal Albert Hall show, die net zo goed was. Hoogtepunt van die show: ''When The Sun Goes Down'', als laatste song voor de toegift. Het leek weer even Lowlands 2006, toen Alex het publiek gek liet worden door als een soort spreekstalmeester zijn arm steeds verder op te steken, om telkens meer gejoel te genereren. Je moet het zien, denk ik.
Nice.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:04 schreef conobram het volgende:
De heren gaan vanavond om 17:00 onze tijd op NME radio iets vertellen over de plannen voor album nummer 4.
http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/50449
Doe eens CTRL + F5?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:03 schreef Aisumasen het volgende:
Hoe kan het dat ik 'em niet zie staan in het overzicht?
En dat is nu dus..quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:04 schreef conobram het volgende:
De heren gaan vanavond om 17:00 onze tijd op NME radio iets vertellen over de plannen voor album nummer 4.
Klinkt als een afwijzend antwoord, wat goed is. James Ford terug achter de knoppen!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:09 schreef Arn0 het volgende:
Zowel AM als Homme willen terug samenwerken maar Homme is nog druk met vanalles. Maar het zou dus kunnen. Aldus Alex.
http://www.clashmusic.com/news/arctic-monkeys-get-a-hair-cutquote:Alex Turner revealed that Helders' hair cut has become an in joke with the band. Referring to producer James Ford, the singer claimed: “I saw him the other week and he was saying he got a text saying, ‘Have you been producing Helders’ hair now as well?’”
Ter herinneringquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:20 schreef Aisumasen het volgende:
Sterker nog, ze zullen dinsdagavond van 20:00 tot 21:00 Nederlandse tijd hoogtepunten van het optreden uitzenden: http://www.absoluteradio.co.uk/event/785
Ohja, ik zie het net. Bahquote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:55 schreef Aisumasen het volgende:
Denk niet dat het gaat gebeuren,de uitzending van het (overigens fenomenale) concert van Noel Gallagher gisterenavond is verplaatst naar vanavond. Ga wel luisteren, want waarschijnlijk zenden ze vanavond van alle Teenage Cancer Trust-optredens 3 nummers uit.
quote:Op maandag 29 maart 2010 12:52 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Ik heb Alex nog nooit zo in z'n element gezien als dit weekend. Hij communiceerde meer dan alle vorige ''Humbug''-shows bij elkaar. Hij kwam naar het publiek toe, maakte een rondje langs de eerste rij, zong ''Potion Approaching'' tegen de beveiliger [..]
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:04 schreef conobram het volgende:
quote:Arctic Monkeys to begin work on new record immediately after tour
Band won't be taking time off after they finish on the road
Arctic Monkeys are set to begin work on their next album immediately after their north American tour finishes next month.
Speaking to NME Radio's Jon Hillcock, the band are playing a series of shows, but rather than take time off they will begin writing and recording the follow-up to 'Humbug'.
The band played probably their last UK show for the time being on Sunday (March 28) when they performed third album 'Humbug' in full in London.
"We've said we'll stop touring this album and we're eager to start working on new stuff again, not have time off again," explained drummer Matt Helders.
He added that though the group were keen to work with Queens Of The Stone Age's Josh Homme again as a producer, he was unsure whether both groups would be free at the same time.
"It's hard to say, both parties are up for it but they have a lot going on around the time we'd need to be recording," he explained, "but we'd like to."
While admitting he was not sure how the album would sound, frontman Alex Turner admitted the band have been writing new songs already.
"We haven't tied our shoelaces yet, so it's hard to say [what it would sound like] there's a few things we've been playing around together and we've spoke about how we might go about it," he said. "We haven't started walking yet, the laces are undone, never mind dancing."
Meanwhile, Helders added that he had asked his friend P Diddy about rumours he was buying London football team Crystal Palace, but the rapper was playing his cards close to his chest.
"I tried to get the info and said he couldn't tell me," admitted the drummer. "He laughed it off as a joke and didn't give me any information. But why else would he have heard of Crystal Palace? When I mentioned it I thought he'd say 'Who'? He said he likes the name."
http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/50454
Lijkt me ook niet wenselijk om je nu alweer op een side-project te richten. En zeker niet voor Miles, die nog zo veel in petto heeft. Ik zag hem zaterdag net de backstage inglippen, en hoorde later dat hij verteld had dat zijn solo-album voltooid is.quote:Alex Turner puts Puppets in box?
Alex Turner has said there are presently no plans for him to make another album with The Last Shadow Puppets.
The Arctic Monkeys frontman recorded debut 'The Age Of the Understatement' with his side project band - which also features musician Miles Kane - in 2008, but although the pair hoping to enter the studio last year, Alex said it is now unlikely they will return at any point soon.
When asked if the band had plans to record by Absolute Radio, he said: "I wouldn't have thought so, no. Miles has just kind of completed his record, so that will sort of tie him up for a bit I think. Yeah, I don't think so.
Arctic Monkeys played at London's Albert Hall venue on Saturday (27.03.10) in aid of charity Teenage Cancer trust, and Alex said his family were coming down to see the band play.
He said: "Yeah, it's the one isn't it, to bring them down to, yeah. My mum and dad are coming. It's got big heritage, but yeah, obviously it's amazing.
"It makes a difference when you play in a place that looks nice as well, inside, where it's like traditional."
http://music.aol.co.uk/mu(...)7307709467?rsp=Music
Haha, knap gedaan Aisumasenquote:And nobodytoldme also made a great impression on us in those two days that we had the pleasure of his company. Let's just say that 3/4 of the Croatian Girls* have a crush on the guy.
*The 4th one says she finds him incredibly charming and cute, but just a bit too young. The other three disagree. Obviously.
Daar was ik al bang voor. Het zal m'n Bang Bang-shirt zijn geweestquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:41 schreef Arn0 het volgende:
Een deel van een verslag van een van de vier Kroatische meisjes die Aisumasen eerder vermeldde.
(Nobodytoldme = Aisumasen)
[..]
Haha, knap gedaan AisumasenZe vragen mij nu al per PM of ze je nummer mogen hebben en ze willen je foto publiceren. Hier ben je nog niet vanaf
Hahaquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:42 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor. Het zal m'n Bang Bang-shirt zijn geweest.
De cover vind ik wel oké, maar niet echt fantastischquote:
Doe nu maar.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:07 schreef Aisumasen het volgende:
Ik werd ook continu gebruikt als steunpilaar, maar was allang blij dat we normaal konden blijven staan. Voor de rest viel het prima mee. Geweldig publiek, en dat is lang geleden dat ik zoiets zeg. Zal deze week ook mijn foto's erbij halen. Hier zijn jullie nog niet van af, dat begrijpen jullie.
Yep.. Zeer zekerquote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:22 schreef tim. het volgende:
Arn0, van jouw hand komt er ook nog een uitgebreid verslag, toch?
* Arn0 mompelt iets over een hotelkamer en 4 Kroatische meisjesquote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:24 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, maar enkel inclusief alle vunzige details.
Jaja, maar zaterdagnacht EN zondagnacht zat de hunk wel alleen op zijn hotelkamer terwijl ik bij 4 Kroatische meisjes de nacht doorbrachtquote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:58 schreef MilanILF het volgende:
Hahahaha, geweldig. Aisu de hunk en Arno in de friendzone
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:06 schreef Aisumasen het volgende:
Had anders wel kunnen regelen dat er een bed in hun kamer vrij was, zodat je niet op de grond hoefde te slapen, hoor.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:07 schreef MilanILF het volgende:
[..] Ik ben nu trouwens wel benieuwd hoe de hunk eruit ziet. [..]
quote:Op woensdag 31 maart 2010 01:42 schreef febster het volgende:
Ik ben echt benieuwd hoe Aisumasen eruit ziet
Wat dan?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:35 schreef Aisumasen het volgende:
En ja, Alex z'n ouders waren aanwezig. De vader van Alex was trots als een pauw. Ik weet ook nog precies wat hij zei.
Bingoquote:Op woensdag 31 maart 2010 10:43 schreef MilanILF het volgende:
Fenomeen: Alex die als laatste op het podium achterblijft?
Wat? Jaloers makenquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:59 schreef maan. het volgende:
jullie doel is echt om ons zo jaloers mogelijk te maken he! [..]
Ik zou gerust pics willen posten maar Aisumasen staat er ook op en wil zijn privacy respecteren natuurlijk..quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:26 schreef AMDB het volgende:
Pics van die Kroatische chicks or it didn't happen...
Knip 'm er afquote:Op woensdag 31 maart 2010 17:05 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik zou gerust pics willen posten maar Aisumasen staat er ook op en wil zijn privacy respecteren natuurlijk..
Maar die hadden we al in 2007 gehoord, en dit maal ontbrak het "louder louder, marching powder"-gedeelte. Gelukkig schreeuwde het publiek dat. We kregen er wel wat voor terug, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:00 schreef Arn0 het volgende:
Maar de grootste verrassing was toch wel Nettles
Alsnog vond ik het een geweldige live trackquote:Maar die hadden we al in 2007 gehoord, en dit maal ontbrak het "louder louder, marching powder"-gedeelte. Gelukkig schreeuwde het publiek dat. We kregen er wel wat voor terug, dat dan weer wel.
Ik vind het altijd zo storend dat Jamie een andere noot raakt in de climax dan op de studio-versie. Klinkt eigenlijk gewoon vals.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:10 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ander absoluut hoogtepunt van die show, de climax van "Dance Little Liar", Alex zat er helemaal in:
Enkelvoudquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:09 schreef Arn0 het volgende:
http://www.absoluteradio.co.uk/player/7849/live_music.html
LAAAAAAAAAAAAAAADIES
Dit keer zei hij "lady", maar ik heb hem ook wel eens "ladies" horen zeggen jaquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:19 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dat is een punt van discussie. Ik dacht altijd dat Alex het van Kurtis Blow had.
Ik hoor echt niet waar je het over hebtquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:09 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo storend dat Jamie een andere noot raakt in de climax dan op de studio-versie. Klinkt eigenlijk gewoon vals.
Hmm, ik hoor(de) twee keer ladiesquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:20 schreef Merkie het volgende:
Dit keer zei hij "lady", maar ik heb hem ook wel eens "ladies" horen zeggen ja.
Wacht, naar welke stream luister jij?quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:41 schreef Aisumasen het volgende:
Denk je na "Mr. Brightside" alle kutmuziek gehad te hebben...
Ja, ik luister nog voor die ene track.
quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:43 schreef Aisumasen het volgende:
Vind het overigens oprecht een walgelijke draak van een plaat.
Kom, het is pompeuze kitsch, waar zelfs Queen nog bij verbleekt.quote:
quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:20 schreef Merkie het volgende:
Ik hoor echt niet waar je het over hebt.
Ik doelde eigenlijk op 4:03-4:12 en 4:40 tot eindequote:
En toch... blijf ik een zwak houden voor dat liedje, hoe slecht Jaimie ook speelt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:37 schreef Aisumasen het volgende:
Ook weer zo'n "Oh, Jamie..."-moment afgelopen zaterdag:
1:36.
http://blogs.browardpalmb(...)_april_1_2010/308397quote:Are you planning to release any EPs or anything in the meantime to keep things fresh?
I don't know, maybe an EP, I'm not sure. We've been talking about recording again, definitely. I think after this run in America, I think we're going to start getting some new songs together, and talk about doing the next album. I don't know if we'll do an EP, but there will definitely be some recording going off, we're all quite eager to go.
Zeker wel de mr. cool van het stelquote:Op donderdag 1 april 2010 14:21 schreef CatsInTheWell het volgende:
En toch is Nick de coolste van de vier. Of Matt.
John hoort ook niet echt bij de band, hij tourt alleen maar mee.quote:Op donderdag 1 april 2010 15:36 schreef maan. het volgende:
ja top 4 leukheid:
matt
alex
nick
jamie..
ohja John nog nooit een interview van gezien..
"You only want to be the first to laugh, you only want to be the first in the sandtrap, you only want to be the first to laugh..."quote:Op donderdag 1 april 2010 01:22 schreef TC03 het volgende:
Ik bid nog steeds dat Aisu nog een keer wat gaat doen met zijn HMH '07-materiaal, want die keek ik ook bijna wekelijks.
quote:By Ryan Wood
GateHouse News Service
Posted Apr 01, 2010 @ 04:14 PM
When Alex Turner arrives in the U.S. for the start of a string of 12 shows in 18 days, someone should hand him and the rest of the Arctic Monkeys a map.
“We’ve never been to Kansas before,” Turner said via cell phone last week from London. “Miami, I’ve never been there. I’m excited about it. Even after this tour, there’ll be places I’ve never been to. We never did a show in Nashville, which is frustrating. One day, hopefully.”
Arctic Monkeys open their mini U.S. tour April 1 in Miami, followed by gigs in Tampa (April 2), Orlando (April 3), Athens, Ga. (April 5), Baltimore (April 7), Covington, Ky. (April 9), St. Louis (April 11), Lawrence, Ks. (April 12), Tulsa, Okla. (April 13), Phoenix (April 15), Las Vegas (April 16), and April 18 at Pioneertown Palace in Pioneertown, Calif., a stone’s throw away from Humbug producer Josh Homme’s studio. Turner talked about what it was like meeting Homme and having him on board to produce the band’s third album.
“I was just excited. The first couple times I spoke to him, it was clear we were on the same page,” Turner said. “There was a sense that it would kind of work out. There was never really any doubt. It was just, ‘get on a plane.’ We knew what we didn’t want to do. In the studio, it got to be fun. It was great.”
Following the tour, Turner said the Sheffield, U.K. band will start to focus more on its fourth studio album.
“We’re not recording (now), but we’re definitely kind of writing, and it’s going to start pretty quickly,” he said. “Any time we get, we’re f****** around with bits and bobs. We’ve got new tunes to play and getting very restless and want to move quite quickly with this one. We’ll do a couple shows with Humbug and some B-sides to finish it off, and then get into new business.”
Will the band work with Homme on the new album? Turner didn’t say yes or no, but it’s obvious the band do not have Homme in their immediate plans.
“I’m sure it’s not the last time we’ll work with him,” Turner said. “I think we’ll ride again.”
In between playing two U.S. tours and a pair of one-off gigs last weekend in London, Turner took time to find a piece of his equipment to donate to OXFAM, which worked to raise money for victims of the Haiti earthquake. Turner gave OXFAM one of his prized possessions, the Fender strat he played in the band’s first-ever video, “I Bet You Look Good on the Dancefloor.” The guitar fetched roughly $7,000 in the auction.
“It was the guitar I bought when we got signed. It was the time when you go out and get yourself new gear,” Turner said. “It’s got a few bashes, a few knocks, and it’s the one I use on the first video for “Dancefloor.” I figured that one would probably generate more money. I feel it’s distinctive.”
Turner and the Monkeys make their debut in some of these towns and cities, he said fans can expect to hear a lot of songs from Humbug, and some B-sides. Possibly three new songs – “Joining the Dots,” The Afternoon’s Hat,” and “Don’t Forget Whose Legs You’re On,” which all are on the newly released single for “My Propeller.” The digital version is available, while the 10-inch vinyl version comes out April 13 on Domino Records.
The current tour is now underway, and soon the band will play places that have had some legendary performers on their stage. This includes Cain’s Ballroom in Tulsa, Okla. (April 13). In 1978, it was one of only a small handful of venues the Sex Pistols played on their only U.S. tour. Elvis Costello, The Strokes, Bloc Party, and countless others have played Cain’s. Turner said that no matter where the band plays in the U.S., they never know what to expect from the fans or where they’ll turn up.
“I thought it was strange when you go into towns and people see you,” he said. “When you meet people in the street and seeing how they react well to the tunes in the show. They always say, ‘Why didn’t you play such and such.’ Sometimes they give you a little clap. And the talk shows over there with the applause, it’s quite strange. It’s a different kind of recognition (in England). The fans are slightly different.”
Those fans turned out in droves to see the Monkeys play Shepherd’s Bush Empire and Royal Albert Hall last weekend, and they got to see a very well-dressed Turner, who always seems to wear proper clothing while on stage, unlike another Monkey.
“He’s not the function of fashion,” Turner said of drummer Matt Helders. “I wish I could come out in joggers and a headband. He’s very much freedom on legs. But if he were with jeans, he’d be quite restrictive.”
Copyright 2010 Pembroke Mariner & Reporter. Some rights reserved
Nah.. Dat ze gewoon veel Humbug materiaal zullen spelen. (wat nu al het geval is)quote:Op donderdag 1 april 2010 23:42 schreef Merkie het volgende:
Impliceert Alex nou dat de US tour uit Humbug + B-sides bestaat?
Dat lijkt me idd waarschijnlijker, maar het stond er een beetje gek. Je vergeet trouwens dit interview.quote:Op donderdag 1 april 2010 23:44 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nah.. Dat ze gewoon veel Humbug materiaal zullen spelen. (wat nu al het geval is)
quote:The Arctic Monkeys school Miami in the best of northern Brit rock
by Arielle Castillo Thursday, Apr 1 2010
Thursday's show at the Fillmore marks the Arctic Monkeys' first performance in Miami Beach, but the Sheffield, England rockers already count a famous local resident as an unlikely fan: Diddy. About this time last year, the band was in New York, putting the finishing touches on some studio tracks with Simian Mobile Disco's James Ford. When Ford had a gig playing the second day of Ultra Music Festival, Monkeys drummer Matt Helders tagged along.
Somewhere during a debauched Winter Music Conference party at Cameo, Diddy approached Ford and Helders, professing a love for both acts. What followed was an only-in-Miami stretch of early-morning partying at the mogul's mansion, the sleep-deprived results of which can be spotted on YouTube. (Search for the clip titled "The View From Sean's House Party.")
What also resulted, apparently, was a friendship. "I think Matt kind of had a bromance with him for a while," Monkeys bassist Nick O'Malley says. "When we played in New York, he came into the crowd and tried to get to the barrier, dancing along to one of our songs while people freaked out."
Who can blame him? The Monkeys' brew is an inviting one, built on the traditional guitar muscle of the best northern English indie rock. Even the notoriously cranky Noel Gallagher, of Oasis, once favorably compared the band to his own in the pages of NME. But where Oasis and the like reveled in a sort of beer-soaked near-hooliganism, the Arctic Monkeys have always gone for a more pure, less dangerous sonic joy. It's one that's undercut by English wit and more than a hint of moodiness, though. Their breakout 2005 crossover single, "I Bet You Look Good on the Dancefloor," was a rousing indie dance favorite, but its lyrics seemed to mock the song's hipster queen as much as they praised her.
It's a light-dark duality the band has further explored on subsequent albums, most markedly on the most recent disc, last year's Humbug. "At the time, I had been listening to a lot of Pink Floyd and Nick Cave," O'Malley recounts. "But for the next one, we're talking about doing something fast all the way through. We always wanted to do that and were going to for the last one — but then we didn't want to leave the slow songs ut!"
Hmm, had Fire and the Thud wel verwacht. Vrij voorspelbare setlist maar maakt 'm niet minder goedquote:Op vrijdag 2 april 2010 13:27 schreef Aisumasen het volgende:
Opener setlist in Florida was "Fire And The Thud", ook "Joining The Dots" werd gespeeld, en "Nettles" was de laatste song voor de toegift.
Ja, ik weet het, maar toch.. In de allerlaatste gig kan er volgens mij minder dan 500 man en het is nog niet uitverkocht.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:43 schreef Aisumasen het volgende:
Geeft gelijk de reden aan waarom ze daar zo vaak te vinden zijn.
Sja, de locatie helpt niet mee.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:44 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, ik weet het, maar toch.. In de allerlaatste gig kan er volgens mij minder dan 500 man en het is nog niet uitverkocht.
En.....geen "Red Right Hand"quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:27 schreef Aisumasen het volgende:
Opener setlist in Florida was "Fire And The Thud", ook "Joining The Dots" werd gespeeld, en "Nettles" was de laatste song voor de toegift.
Pardon, mening bijgesteld?quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:56 schreef Aisumasen het volgende:
Briljante song, afgelopen weekend tot mijn grote plezier 2 keer live gehoord.
...en geen "Dance Little Liar"quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:03 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Maar ook geen Jeweller's Hands en Dangerous Animals
Nee, puur cynisme. Draak van een liedje. Al moet ik zeggen dat de versies op beide avonden door de capriolen van Alex nog best vermakelijk waren. (Verslag coming up!)quote:
Wat exact vind je zo slecht aan Red Right Hand? Ik vind het origineel fantastisch en ik vind dat de Monkeys 'm ook behoorlijk mooi onder de handen hebben genomen. Natuurlijk hoor ik liever eigen werk van ze, maar toch, ik vind het wel een puike cover.quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:05 schreef Aisumasen het volgende:
Nee, puur cynisme. Draak van een liedje. Al moet ik zeggen dat de versies op beide avonden door de capriolen van Alex nog best vermakelijk waren. (Verslag coming up!)
Over Jamie: Wat roken jullie? Jamie is ONMISBAAR. Zijn houding op het podium, zijn zwijgen in vroegere interviews, zijn verlegenheid, niet te vergeten zijn kenmerkende sound.. In het eerste interview met NME uit mid-2005 staat ook zoiets als dat hij de band heeft gemaakt tot wat het was, door zijn inbreng en zijn muzieksmaak. Dus sorry, Nick... Je bent het enige vervangbare lid, niet eens een originele Arctic Monkey in de eerste plaats
.
Ik ga toch voor het cliché nummer A Certain Romancequote:Op vrijdag 2 april 2010 19:19 schreef CatsInTheWell het volgende:
Vetste nummer van de debuutplaat blijft trouwens Perhaps Vampires Is a Bit Strong But.... Wát een bazennummer is dat.
Is er een goede versie van Balaclava dan?? Volgens mij ben ik die tot op een jaar geleden gewoon met hapering blijven luisterenquote:Op vrijdag 2 april 2010 19:26 schreef CatsInTheWell het volgende:
Nee, natuurlijk is dat niet te vergelijken! Was ook min of meer een grapje omdat ik Aisu ook altijd in 't Beatles-topic zie posten.Ik weet echt niet welke van de drie albums ik het beste vind. Weet nog wel dat ik zo teleurgesteld was in FWN toen ik 'm voor 't eerst luisterde (met de prachtige haperende versie van Balaclava die ik nu dus nooit meer in m'n hoofd kan horen zoals-ie bedoeld is
), maar die is uiteindelijk best gegroeid.
FWN is duidelijk het beste van allemaal. Met de beste B-sides (What If You Were Right The First Time, Too Much To Ask, The Bakery, Nettles, Da Frame 2R, Plastic Tramp, stuk voor stuk geweldige nummers).quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:34 schreef Xrenity het volgende:
Oud
En ik vind Humbug denk nog steeds overall het beste.
Anders FWN.
Ik ook nietquote:Op vrijdag 2 april 2010 19:42 schreef Arn0 het volgende:
Mja, ik beoordeel een album niet aan de hand van b-sides.
Verspilling van tijd in de setlist. En dat keer op keer. Het doet me helemaal niets. Vergeleken met hun eigen repertoire zeer matig, en belangrijker: Waarschijnlijk de reden dat we het superieure "Terror Pocket" nooit meer zullen horen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:19 schreef CatsInTheWell het volgende:
[..]
Wat exact vind je zo slecht aan Red Right Hand? Ik vind het origineel fantastisch en ik vind dat de Monkeys 'm ook behoorlijk mooi onder de handen hebben genomen. Natuurlijk hoor ik liever eigen werk van ze, maar toch, ik vind het wel een puike cover.
Niet gedacht dat je ooit nog eens bij zinnen zou komenquote:Op vrijdag 2 april 2010 19:22 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik ga toch voor het cliché nummer A Certain RomanceBen sowieso nu al die oude nummers echt veel meer aan het waarderen. Serieus, wat was ik aan het denken toen ik Humbug zoveel beter vond dan de twee andere albums
[..]
JA MAAR DOE DAT CONCERTVERSLAG EENS MANquote:Op vrijdag 2 april 2010 19:55 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Verspilling van tijd in de setlist. En dat keer op keer. Het doet me helemaal niets. Vergeleken met hun eigen repertoire zeer matig, en belangrijker: Waarschijnlijk de reden dat we het superieure "Terror Pocket" nooit meer zullen horen.
[..]
Niet gedacht dat je ooit nog eens bij zinnen zou komen.
Mijn favoriete album moet nog steeds "Favourite Worst Nightmare" zijn. Staat geen misser op, als geheel onovertroffen. Misschien zelfs m'n favoriete album van de 00's. Sowieso die hele periode, hun onvoorspelbaarheid, hun optredens en B-kanten waren in die tijd goud waard. Het debuutalbum is net zo goed, maar mist in retrospectie tekstueel en muzikaal gezien de veelzijdigheid van hun werk daarna. Alleen "Red Light" zou ik hebben geschrapt, zodat het album op 12 tracks en onder de 40 minuten was gebleven, maar ik zou dat nummer ook niet hebben willen missen.
Over "Humbug" kan ik zeggen, na de songs vaak live gehoord te hebben en nu de plaat bijna één jaar uit is, dat het vooral de energie en onvoorspelbaarheid van de vorige platen mist. Wat ook mee speelt is dat het de eerste release met teleurstellende nummers was. Van track tot track kan ik zeggen dat de helft van het album, namelijk "Secret Door", "Cornerstone", "Potion Approaching", "Dance Little Liar" en "Dangerous Animals", in m'n rijtje met favoriete Arctic Monkeys-nummers terecht is gekomen. Elke song is op zijn eigen manier fantastisch.
De andere helft is 'hit and miss'. Jullie weten hoe ik denk over "Crying Lightning". En ik vind nog steeds dat de schoonheid van "Fire And The Thud" in de productie verloren is gegaan, alhoewel het live immens was. Ben er van het weekend achtergekomen dat "My Propeller" eigenlijk best een goede song is, maar dat het een onbenutte potentie heeft. Het komt nét niet lekker genoeg op gang, en de repeterende gedeeltes en tempo-verlagingen halen de vaart er uit. Er had veel meer uitgehaald kunnen worden.
"Pretty Visitors" hangt bij mij nog altijd tussen 'irritant' en 'geniaal' in. Geen sterke song, en het doet me live nog altijd niet veel, maar de coupletten van Alex zijn briljant om te horen. Ik ga niet ontkennen dat "The Jeweller's Hand" me op plaat nooit wat heeft gedaan, live ook niet, en dat gaat waarschijnlijk ook nooit meer veranderen. Onbevredigend einde van een anders toch zeer solide album. En die wisselvalligheid is waarom het voor mij nooit m'n favoriete album zou kunnen worden. En ik weet niet eens of de beste song uit de sessies ("Catapult") daar iets aan had kunnen veranderen.
quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:03 schreef AMDB het volgende:
[..]
JA MAAR DOE DAT CONCERTVERSLAG EENS MAN
én die van TLSP'07
Kun je dit twee jaar volhouden? Ik ben bang van welquote:Op vrijdag 2 april 2010 20:08 schreef Aisumasen het volgende:
[..]![]()
Alvast een zoethoudertje:
[ afbeelding ]
Ik ben het helemaal met je eens. Het leuke van de Monkeys is dat nummers die je rationeel tot 'matig' hebt bestempeld je even later toch gewoon weer onbewust steeds aanzet. Zo had ik nog voor de Humbug-release genoeg van CL, maar ik draai hem eigenlijk nog best regelmatig met veel plezier. Hetzelfde geldt voor The Bad Thing.quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:55 schreef Aisumasen het volgende:
Niet gedacht dat je ooit nog eens bij zinnen zou komen.
Mijn favoriete album moet nog steeds "Favourite Worst Nightmare" zijn. Staat geen misser op, als geheel onovertroffen. Misschien zelfs m'n favoriete album van de 00's. Sowieso die hele periode, hun onvoorspelbaarheid, hun optredens en B-kanten waren in die tijd goud waard. Het debuutalbum is net zo goed, maar mist in retrospectie tekstueel en muzikaal gezien de veelzijdigheid van hun werk daarna. Alleen "Red Light" zou ik hebben geschrapt, zodat het album op 12 tracks en onder de 40 minuten was gebleven, maar ik zou dat nummer ook niet hebben willen missen.
Over "Humbug" kan ik zeggen, na de songs vaak live gehoord te hebben en nu de plaat bijna één jaar uit is, dat het vooral de energie en onvoorspelbaarheid van de vorige platen mist. Wat ook mee speelt is dat het de eerste release met teleurstellende nummers was. Van track tot track kan ik zeggen dat de helft van het album, namelijk "Secret Door", "Cornerstone", "Potion Approaching", "Dance Little Liar" en "Dangerous Animals", in m'n rijtje met favoriete Arctic Monkeys-nummers terecht is gekomen. Elke song is op zijn eigen manier fantastisch.
De andere helft is 'hit and miss'. Jullie weten hoe ik denk over "Crying Lightning". En ik vind nog steeds dat de schoonheid van "Fire And The Thud" in de productie verloren is gegaan, alhoewel het live immens was. Ben er van het weekend achtergekomen dat "My Propeller" eigenlijk best een goede song is, maar dat het een onbenutte potentie heeft. Het komt nét niet lekker genoeg op gang, en de repeterende gedeeltes en tempo-verlagingen halen de vaart er uit. Er had veel meer uitgehaald kunnen worden.
"Pretty Visitors" hangt bij mij nog altijd tussen 'irritant' en 'geniaal' in. Geen sterke song, en het doet me live nog altijd niet veel, maar de coupletten van Alex zijn briljant om te horen. Ik ga niet ontkennen dat "The Jeweller's Hand" me op plaat nooit wat heeft gedaan, live ook niet, en dat gaat waarschijnlijk ook nooit meer veranderen. Onbevredigend einde van een anders toch zeer solide album. En die wisselvalligheid is waarom het voor mij nooit m'n favoriete album zou kunnen worden. En ik weet niet eens of de beste song uit de sessies ("Catapult") daar iets aan had kunnen veranderen.
En ja, de bron is betrouwbaar.quote:just wanted to report that i listened to them sound check a completely new song. not even one of the MP b-sides. no idea what it was.
Ik ook... Klaag bij YouTubequote:Op donderdag 1 april 2010 01:22 schreef TC03 het volgende:
Ik bid nog steeds dat Aisu nog een keer wat gaat doen met zijn HMH '07-materiaal, want die keek ik ook bijna wekelijks.
Nah, ik zou een nummer of twee met enkel Alex die akoestisch speelt prachtig vinden.quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:27 schreef Merkie het volgende:
Waarom jammer? Akoestisch is leuk, maar een volledige band is altijd beter imo.
Ikke saai. Daar hebben we die radio sessies voorquote:Op zaterdag 3 april 2010 14:29 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nah, ik zou een nummer of twee met enkel Alex die akoestisch speelt prachtig vinden.
Gvd, RRH ipv Catapult.quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:13 schreef Arn0 het volgende:
Wacht, wat??? Akoestisch? Omg![]()
[ afbeelding ]
In een korte setlist als dit zou het misschien misstaan ja maar als ze 25 nummer spelen, zou ik het wel willenquote:Op zaterdag 3 april 2010 17:28 schreef hallo-daar het volgende:
Ikke saai. Daar hebben we die radio sessies voor.
En om mezelf maar even te quoten: Diezelfde persoon zit nu in een bar in een zaal waar de AM crew het materiaal is aan het opzetten. Zodadelijk de soundcheck en als hij mag blijven zitten gaat hij het opnemen met zijn videocamera.quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:55 schreef Arn0 het volgende:![]()
Een bezoeker van de Miami gig;
[..]
En ja, de bron is betrouwbaar.
Ze zijn blijkbaar afkomstig van een promo-boekje dat werd uitgedeeld bij de laatste Manchester gigs in 2007..quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:20 schreef MilanILF het volgende:
Awesome, dat fotoboek. Nog nooit gezien
Ja, rond kerst 2007 stonden ze op de cover van de Engelse daklozenkrant The Big Issue. Bij enkele optredens in december in Engeland werd de krant verkocht in combinatie met een fotoboek. Uit dat zeldzame boek, Favourite Worst Nightmares: A Year In Pictures, zijn de door jou geposte afbeeldingen afkomstig. Alle scans: http://arbuus.livejournal.com/38527.htmlquote:Op zaterdag 3 april 2010 21:45 schreef Arn0 het volgende:
Hehe![]()
Edit: Hmm, is dus al vrij oud en zal vast al wel gepost zijn. Nja, /care
[...]
Da's de setlist van Alex, waarop staat aangegeven dat hij op die nummers een akoestische gitaar bespeeltquote:Op zaterdag 3 april 2010 14:13 schreef Arn0 het volgende:
Wacht, wat??? Akoestisch? Omg![]()
[ afbeelding ]
Tof om te lezen dat ze weer met nieuwe songs bezig zijn tijdens de soundcheck. Deden ze ook aan het eind van 2007, waaruit "The Wagon On The Way To The Stripey Tent" en later "Sandtrap", "The Death Ramps", "Nettles" en "Terror Pocket" uit voortkwamen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:55 schreef Arn0 het volgende:![]()
Een bezoeker van de Miami gig;
[..]
En ja, de bron is betrouwbaar.
Ah, dat heb ik gedetailleerd in beeld op een filmpje. Blik van Alex en Matt was priceless. Nogmaals: Klaag bij YouTube.quote:Op zaterdag 3 april 2010 17:28 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Is deze hier al gepost?
Incl fuck-up van Jamie waar Aisumasen het al over had. De kwaliteit is niet helemaal om over te juichen maar het is goed genoeg om een impressie te krijgen.
Niet te geloven, ze doen het met opzetquote:
Hahaquote:Op zaterdag 3 april 2010 22:23 schreef tim. het volgende:
[..]
Ja, rond kerst 2007 stonden ze op de cover van de Engelse daklozenkrant The Big Issue. Bij enkele optredens in december in Engeland werd de krant verkocht in combinatie met een fotoboek. Uit dat zeldzame boek, Favourite Worst Nightmares: A Year In Pictures, zijn de door jou geposte afbeeldingen afkomstig. Alle scans: http://arbuus.livejournal.com/38527.html
Ik heb toen nog geprobeerd om een exemplaar op eBay te kopen, maar ik heb gefaald. Aisumasen, jou is dat zeker wél gelukt? [..]
En jawel, hij mag blijven. Hij neemt nu de gehele soundcheck op met een goede HD-videorecorder.quote:Op zaterdag 3 april 2010 21:55 schreef Arn0 het volgende:
[..]
En om mezelf maar even te quoten: Diezelfde persoon zit nu in een bar in een zaal waar de AM crew het materiaal is aan het opzetten. Zodadelijk de soundcheck en als hij mag blijven zitten gaat hij het opnemen met zijn videocamera.![]()
Terwijl ze net een heerlijke jam (naar verluidt) hebben gedaan. Gelukkig is dat wel gefilmd.quote:blake zegt:
They shut the curtains
FUCK
Only halfway thru soundcheck
Arno zegt:
damn
But please keep recording.. better audio than nothing
blake zegt:
Nah there's no more audio
Its. Wall
+quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:25 schreef Arn0 het volgende:
Terwijl ze net een heerlijke jam (naar verluidt) hebben gedaan.
Damn, ben echt benieuwd hoe zo'n soundcheck er uit zietquote:fire and the thud
JTD
Nettles
Cornerstone
". Some other stuff too"
quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:31 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Ah, dat heb ik gedetailleerd in beeld op een filmpje. Blik van Alex en Matt was priceless. Nogmaals: Klaag bij YouTube. [..]
Haha, mooiquote:Op zondag 4 april 2010 17:13 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"What....is....he....DOING???"
Zolang Sandtrap maar in volle glorie op het internet te bewonderen isquote:Op zondag 4 april 2010 18:08 schreef Aisumasen het volgende:
Hm, da's misschien wel een goede tip. Hoe staan zij tegenover materiaal waar copyright op berust? Moet wel zeggen dat het geluid op mijn nieuwe toestel pure bagger is.
http://www.arcticmonkeys-(...)eertown-show-poster/quote:
Ik zag het ja.quote:Op zondag 4 april 2010 18:45 schreef Arn0 het volgende:
[..]
http://www.arcticmonkeys-(...)eertown-show-poster/
Ik ben aan het twijfelen of ik 'm zal kopen..
Ritme van Catapult dan ofzo?quote:Op zondag 4 april 2010 17:05 schreef Aisumasen het volgende:
Crew-lid komt podium op omdat iemand een bekertje op het podium gooide. Het zat zo: Jamie start het intro, maar speelt het ritme verkeerd, of in ieder geval komt de rest van de band niet in het ritme, waardoor ze niet weten wanneer ze moeten invallen. Cookie staat in z'n hemd, en Alex plaagt hem een beetje.
Dan zou ik nog eerder de Shepherd's Bush-poster kopen, die is natuurlijk nog tofferquote:Op zondag 4 april 2010 18:45 schreef Arn0 het volgende:
[..]
http://www.arcticmonkeys-(...)eertown-show-poster/
Ik ben aan het twijfelen of ik 'm zal kopen..
Ja, zo beschreef ik het de eerste keer, en was ook precies wat ik op dat moment dachtquote:Op zondag 4 april 2010 18:47 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ritme van Catapult dan ofzo?
Want ik zat het te kijken en verwachtte half dat die baslijn er in zou komen
Ohja, ik was al vergeten dat die ook er ook was. Ja, dan liever de SB poster iddquote:Op zondag 4 april 2010 18:50 schreef Aisumasen het volgende:
Dan zou ik nog eerder de Shepherd's Bush-poster kopen, die is natuurlijk nog toffer. Heb 'em ter plekke als shirt gekocht
.
Daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar er staat aardig wat (live materiaal) van de Arctic Monkeys op, zo te zien. En het is sowieso leuk om dat filmpje te zien, los van geluid. Daarnaast heb je natuurlijk video's van de Melkweg '07, HMH '07 en TLSP, waar prima geluid onder zit...quote:Op zondag 4 april 2010 18:08 schreef Aisumasen het volgende:
Hm, da's misschien wel een goede tip. Hoe staan zij tegenover materiaal waar copyright op berust? Moet wel zeggen dat het geluid op mijn nieuwe toestel pure bagger is.
Haha, ja, dat waren nog eens tijdenquote:Op zondag 4 april 2010 18:59 schreef Merkie het volgende:
En anders ga je toch weer over op het geluid apart opnemen met je minidisk?
Haha, je hebt het overzicht mooi op een rijtjequote:Op zondag 4 april 2010 18:58 schreef tim. het volgende:
[..]
Daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar er staat aardig wat (live materiaal) van de Arctic Monkeys op, zo te zien. En het is sowieso leuk om dat filmpje te zien, los van geluid. Daarnaast heb je natuurlijk video's van de Melkweg '07, HMH '07 en TLSP, waar prima geluid onder zit...
Het zou me niks verbazen als dit een (flauw) grapje van hen is. Snel is relatief, maar ik zou het iig een slecht idee vinden.quote:"But for the next one, we're talking about doing something fast all the way through. We always wanted to do that and were going to for the last one — but then we didn't want to leave the slow songs out!"
Ik denk dat ze dat echt willen doenquote:Op zondag 4 april 2010 20:54 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als dit een (flauw) grapje van hen is. Snel is relatief, maar ik zou het iig een slecht idee vinden.
Ben al heel de tijd op zoek naar een goede livestream van ITV2.. Niet simpel om te vindenquote:Teenage Cancer Trust
Monday, 5 April 2010, 6:00PM - 7:00PM
ITV2 will be showcasing the biggest musical acts with the likes of singer songwriter Noel Gallager, Brit and MOBO award winners JLS, multi awarding winning Arctic Monkeys and legendary Brit Pop band Suede, to raise money for Teenage Cancer Trust. ITV2 will bring together the highlights from this 10-night line up from the Royal Albert Hall, to mark the charity’s 10th year of concerts which raise money to help young people fight cancer.
En zoals verwacht: "Dancefloor" en "Crying Lightning".quote:Op maandag 5 april 2010 18:14 schreef Aisumasen het volgende:
Het is in ieder geval wat, het zal toch niet meer dan twee nummers zijn. Hopelijk kiezen ze dan nét eentje uit die nog niet is uitgezonden op de radio, maar die kans lijkt me klein. [.].
Ik vind Dancefloor nou niet echt zo energiek als vroeger klinken of ligt dan aan mij?quote:Op maandag 5 april 2010 19:45 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
En zoals verwacht: "Dancefloor" en "Crying Lightning".
Het is idd ook de mix, die is vaak slecht bij liveoptredens. Dat is ook één van de redenen waarom ik soms liever brakke telefoonfilmpjes kijk dan perfect geregisseerde TV-opnames. Maar dan nog, de laatste keer merkte ik niks van een gebrek aan energie bij Dancefloor, het viel me juist op dat ie nog zo spetterend gespeeld werd. Maarja, misschien ervaar je dat ook anders als je in een hete zaal staat met beukende 17-jarigen.quote:Op maandag 5 april 2010 20:10 schreef Aisumasen het volgende:
Het ligt in eerste plaats aan de geluidsmix, die ik iets te 'direct' vind klinken, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar je hebt helemaal gelijk, want zoals ik mijn verslag over het Royal Albert Hall-optreden al schreef, ik heb al in de HMH afscheid genomen van de songs van het debuutalbum.
...quote:Op maandag 5 april 2010 20:10 schreef Aisumasen het volgende:
Het ligt in eerste plaats aan de geluidsmix, die ik iets te 'direct' vind klinken, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar je hebt helemaal gelijk, want zoals ik mijn verslag over het Royal Albert Hall-optreden al schreef, ik heb al in de HMH afscheid genomen van de songs van het debuutalbum.
Inderdaad. Maar de glimlach na het lezen van die zin vond ik wel leuk.quote:
Ik zei het toevallig al eens tegen Aisumasen: Als ze in 2011 een zomertour in de VS doen zou ik dat serieus overwegen.quote:Op maandag 5 april 2010 23:39 schreef TC03 het volgende:
The Fire And The Thud is live wel goed inderdaad. Wanneer gaan we met Fok een groepsreis boeken naar de VS om ze nog in zaaltjes voor 500 man te zien spelen?
Shepherd's Bush was iets dichterbijquote:Op maandag 5 april 2010 23:39 schreef TC03 het volgende:
The Fire And The Thud is live wel goed inderdaad. Wanneer gaan we met Fok een groepsreis boeken naar de VS om ze nog in zaaltjes voor 500 man te zien spelen?
Het vierde album wordt een terugkeer naar de vroege Monkeys, back to basics. Snellere songs en kleinere zalen. Over anderhalf jaar staan we in Paradiso. Of was die ontwikkeling alleen muzikaal, Aisu?quote:Op maandag 5 april 2010 23:39 schreef TC03 het volgende:
Oef, vraag ik me af. AM b-sides zijn een soort voetbalplaatjes, die ga je verzamelen en overal vandaan halenquote:Op dinsdag 6 april 2010 12:36 schreef Cavalier het volgende:
Ik wilde me eerst niet aan de b sides wagen maar ik ben nu toch wel benieuwd. Ik ken eigenlijk alleen maar de album tracks van AM. Is er ergens een bestand met alle B Sides tot nu toe te vinden?
dan zou mijn droom uitkomenquote:Op dinsdag 6 april 2010 00:32 schreef Aisumasen het volgende:
Nee, back to basics, toch? Kleine zaal Melkweg, zomer 2011.
http://twitter.com/MDWhitworth/statuses/11681607484quote:So the Arctic Monkeys walk into Little Kings where we are, and the lead singer gets kicked out cause his ID is expired.
http://twitter.com/Samantha797/statuses/11681600807quote:Alex Turner of @arcticmonkeys just got kicked out of this bar for an expired ID. #stupidbartenders
Zou het eigenlijk niet ooit voorgekomen zijn dat ze in theorie te jong zouden zijn om hun eigen concert te mogen bezoeken?quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:27 schreef Aisumasen het volgende:
Hahaha, hebben ze eindelijk geen vervalst ID meer nodig in Amerika zoals ze daar op hun eerste tournees gebruikten, gebeurt er dit.
Tijd terug circuleerde een pm met alle B-sides tot dan toe, dat waren volgens mij alle B-sides van alle singles van het eerste en tweede album. Tijd voor een update?quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:36 schreef Cavalier het volgende:
Ik wilde me eerst niet aan de b sides wagen maar ik ben nu toch wel benieuwd. Ik ken eigenlijk alleen maar de album tracks van AM. Is er ergens een bestand met alle B Sides tot nu toe te vinden?
Ja, waarschijnlijk wel, haha. Het duurde tot 2007 totdat elk bandlid 21 was geworden, dus die kans is groot. Mede daardoor de vervalste ID-kaarten, al zullen ze die natuurlijk niet officieel gebruikt hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:38 schreef Merkie het volgende:
[..]
Zou het eigenlijk niet ooit voorgekomen zijn dat ze in theorie te jong zouden zijn om hun eigen concert te mogen bezoeken?
quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:17 schreef Arn0 het volgende:
[..]
http://twitter.com/Samantha797/statuses/11681600807
Het beste Arctic Monkeys nummer tot 2009! - Verkiezingquote:Op dinsdag 6 april 2010 17:24 schreef CatsInTheWell het volgende:
Dus, iemand in voor een top 10 alltime Monkeys-nummers? Ben wel benieuwd eigenlijk.Hoewel het wel een beproeving zal zijn voor mij persoonlijk, best moeilijk nog.
[..]
Tournament is ook wel stukken leuker en interessanter, zeker omdat de kans dat een persoonlijke favo wint echt heel klein is.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:11 schreef Arn0 het volgende:
Ik vind een tournament simpeler dan echt een lijstje maken. Het zou bij mij elke dag anders zijn en je vergeet altijd wel wat
Schattigste bandlid, leukste kapsel, hipste kleren, en in welke periode dit was..quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:22 schreef AMDB het volgende:
[..]
Tournament is ook wel stukken leuker en interessanter, zeker omdat de kans dat een persoonlijke favo wint echt heel klein is.
Als ik weer een tournament zou doen dan zou ik er iig wel nieuwe elementen aan toevoegen (beste logo, beste hoes e.d.).
Tijdens het volgende topic eindigt officieel de tour, hoogstwaarschijnlijk. Dusquote:Op maandag 29 maart 2010 13:11 schreef hallo-daar het volgende:
Ik eis trouwens dat het volgende topic "Einde Humbug-periode" heet .
quote:Op donderdag 8 april 2010 14:58 schreef Arn0 het volgende:
Arctic Monkeys New T-Shirt - http://www.arcticmonkeys-store.co.uk - Shepherds Bush Empire Tee - Limited to 100.
Oeh, dat wil ik
Ja, ik weet het, maar misschien voor anderen in het topic.. En vond het wel grappig dat zowel jij als Deedo mijn bericht quotte en een foto van hun t-shirt posttequote:Op donderdag 8 april 2010 18:48 schreef Aisumasen het volgende:
Ik bedoelde er mee te zeggen: Dat shirt moet toch niet nieuw voor jou zijn, ze waren ter plekke te koop.
Ja, de grap was eigenlijk dat we beide een ander object in de foto gesmokkeld had. De een natuurlijk weer wat minder subtiel dan de ander...quote:Op donderdag 8 april 2010 18:50 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, ik weet het, maar misschien voor anderen in het topic.. En vond het wel grappig dat zowel jij als Deedo mijn bericht quotte en een foto van hun t-shirt postte
Nooit, dan krijgen we straks Taiwanese namaak-pinguins en kan ik niet meer pronken met m'n unieke objectenquote:Op donderdag 8 april 2010 18:49 schreef AMDB het volgende:
[..]
Doe trouwens eens een foto van je Pinguïn
Haha ja, nu zie ik het ook bij jou jaquote:Op donderdag 8 april 2010 18:52 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, de grap was eigenlijk dat we beide een ander object in de foto gesmokkeld had. De een natuurlijk weer wat minder subtiel dan de ander...
quote:Op donderdag 8 april 2010 18:52 schreef Aisumasen het volgende:
Nooit, dan krijgen we straks Taiwanese namaak-pinguins en kan ik niet meer pronken met m'n unieke objecten.
Nou, ik zal het maar gewoon vertellen alsof het niets is: Ik heb een, wait for it........levensgrote opzetbare kartonnen "Favourite Worst Nightmare"-pinguïn in m'n kamer staanquote:Op donderdag 8 april 2010 18:54 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Haha ja, nu zie ik het ook bij jou jaBij Deedo viel het meteen op ja
![]()
En pinguïn? Ik snap het niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |