quote:Arctic Monkeys is een Britse indie-rockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.
In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.
De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turner's teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische- en alternatieve rock.
Ik wou dat shirt toen ook kopen, maar die was in mijn maat uitverkocht. Toen heb ik maar dat shirt met dat vage monster gekocht, die ik achteraf ook toffer vind!quote:
quote:Op donderdag 8 april 2010 20:46 schreef AMDB het volgende:
Dit is toch dat topic waar die uitgebreide concertverslagen komen?
quote:Op maandag 5 april 2010 16:12 schreef Aisumasen het volgende:
Dat zien we nooit meer....te-rug.
Ze kunnen alleen maar hoogtepunten schrappen.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:58 schreef Aisumasen het volgende:
Ach welja, na het schrappen van live-hoogtepunten "Dangerous Animals" en "Potion Approaching", waarom niet ook de andere schrappen...
Ik ben er neutraal over. Ze zouden wel wat meer variërend kunnen zijn met openers.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:51 schreef Arn0 het volgende:
Hmm, interessant: Ze hebben gisteren terug geopend met Dance Little Liar. Fire and the Thud zit nog wel in de setlist doch, maar Secret Door is uit de setlist.
Jawel.. In de Humbug gig in London. En dan paste het natuurlijk wel als openerquote:Op donderdag 8 april 2010 21:18 schreef CatsInTheWell het volgende:
Beter dan My Propeller in ieder geval (weet niet of die ooit setopener is geweest)
En bij vele festivals deze zomer. Het was onder andere de opener van Lowlands, wat ik een waardig hoogtepunt vond. Ik vind het een fantastische opener.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:23 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Jawel.. In de Humbug gig in London. En dan paste het natuurlijk wel als opener![]()
Verder vind ik het wel jammer dat Secret Door eruit is ja, had toch gedacht dat ze Fire and the Thud er eerder zouden uitgooien. Maar misschien is deze setlist een experiment, zoals wel vaker.
Ik heb dat t-shirt ook twee jaar geleden gekocht en kreeg ook een extra shirt. Een zwart t-shirt met de olijfgroene letters Favourite Worst Nightmare, in XL? Die kreeg ik tenminste, nog nooit aangehad.quote:Op donderdag 8 april 2010 19:09 schreef MilanILF het volgende:
Mijn FWN pinguin shirt bleek veel vetter te zijn dan gedacht. Op de foto grijs, maar in het echt donkergroen.
EN er was iets fout gegaan, dus hadden ze er 2 gestuurd in plaats van 1 en ik had maar 1x betaald
Edit: Dit is alweer bijna 2 jaar geleden.
quote:Op donderdag 8 april 2010 20:46 schreef AMDB het volgende:
Dit is toch dat topic waar die uitgebreide concertverslagen komen?
Ik had een paar zitten kloten met uitchecken, kijken hoe het eruit zag, daarom heb ik gewoon 2 keer een S gekregenquote:Op donderdag 8 april 2010 23:20 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik heb dat t-shirt ook twee jaar geleden gekocht en kreeg ook een extra shirt. Een zwart t-shirt met de olijfgroene letters Favourite Worst Nightmare, in XL? Die kreeg ik tenminste, nog nooit aangehad.
tvp
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |