abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79367178
Zwangerschap en geboorte deel 637

07 april 2010: _NIKKI_ (meisje)
23 april 2010: Shandaly
26 april 2010: Becky27 (meisje)
12 mei 2010: harley (papa)
18 mei 2010: draculettetje
20 mei 2010: Libell
22 mei 2010: Baldria
23 mei 2010: Morretje
31 mei 2010: CrazyPrincess
09 juni 2010: proud_mami (jongetje)
11 juni 2010: Becky1983
11 juni 2010: Frummelmuis
16 juni 2010: Guess
27 juni 2010: Knuffelbeestje
*** 05 juli 2010: Mereltje en Forno ***
06 juli 2010: Sonnetje85 (jongetje)
06 juli 2010: djenneke
07 juli 2010: Grunsfan
08 juli 2010: Lieszdraaijer
15 juli 2010: Webcrowler (papa)
15 juli 2010: nytar
*** 21 juli 2010: flugeltje en Martijn_AR *** (jongetje)
25 juli 2010: Lenaatje en Tazz
27 juli 2010: Pessie
01 augustus 2010: ChilllayD
10 augustus 2010: Orea (meisje)
23 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje
27 augustus 2010: maffemuts
28 augustus 2010: Saffier
12 september 2010: Arinyo
14 september 2010: Floria
*** 18 september 2010: Fannetje en Tackleberry ***
20 september 2010: Rixtje
20 september 2010: Tessie
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown
25 oktober 2010: Veerle1982
eind oktober/begin november 2010: Silmarwen en Knut
15 november 2010: Sieppiee

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's (Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 23-03-2010 11:28:49 ]
pi_79367203
Zo, ik dacht sluit hem maar, weer een hele verse zo!

Als ze dinsdag bij mijn 20 weken echo nog zeggen dat het een meisje is, dan mag het ook achter mijn naam
komen te staan
pi_79368209
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:16 schreef Orea het volgende:

Als ze dinsdag bij mijn 20 weken echo nog zeggen dat het een meisje is, dan mag het ook achter mijn naam
komen te staan
Spannend
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_79368491
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:15 schreef Orea het volgende:

We hebben op 26 april de 20 19 weken echo en dan weten wij ook of het een jongetje of een meisje is!
pi_79370680
Dat staat nog maar te bezien Fannetje ik heb één keer gehad (bij mijn middelste) dat ze niet wilde laten zien wat ze was... ging er elke keer verkeerd voor liggen en het lukte gewoon écht niet. Ik heb zelfs nog een extra echo gehad en daarop lukte het ook niet. Dus het was tot ze geboren was een complete verrassing
pi_79370861
Dat was hier ook zo'n drama. Bij de geslachtsecho kwamen we er ook maar niet achter. Althans, de echoscopiste had al een vermoeden, maar mijn dochter lag lekker in stuit, met haar billen onderin mijn baarmoeder te duimen voor het gemak had ze ook de navelstreng maar tussen d'r beentjes gedaan. Daaaag pap en mam, heb maar gewoon geduld

Uiteindelijk na een uur (!!!) heeft de echodame het op foto weten vast te leggen en is het wel redelijk zeker.. Maar ze raadde ons aan om toch met de 20 weken echo het wel nog even te laten checken... Toen de gyn 2 weken terug graag even wilde checken lag ze weer zo eigenwijse drol!

Dinsdag 20 weken echo en als ze het dan nóg niet echt goed wil laten zien, hebben we 27 april nog een 3D/4D echo....
pi_79371197
*meldt* met baby nog lekker in buik.

Orea, weet je zeker dat je ze 3d/4d echo al met 24/25 wk wil doen? Het is namelijk veel mooier om het pas met 32-33 weken te doen. Ik heb echo foto's van 26 wk en 33 wk, maar 33 is echt zoveel mooier en duidelijker. De mevrouw van het echobureau waar we met 33 weken waren vertelde ons ook dat het echt zonde is om al voor week 30 3d/4d te doen omdat het kindje dan eigenlijk nog net niet genoeg vetjes heeft enzo.
pi_79371288
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
*meldt* met baby nog lekker in buik.

Orea, weet je zeker dat je ze 3d/4d echo al met 24/25 wk wil doen? Het is namelijk veel mooier om het pas met 32-33 weken te doen. Ik heb echo foto's van 26 wk en 33 wk, maar 33 is echt zoveel mooier en duidelijker. De mevrouw van het echobureau waar we met 33 weken waren vertelde ons ook dat het echt zonde is om al voor week 30 3d/4d te doen omdat het kindje dan eigenlijk nog net niet genoeg vetjes heeft enzo.
nee joh, met 32/34 weken is de kans heel groot dat je bijna niks meer ziet.
De beste tijd is rond de 26/27 weken omdat je baby dan wat vet op de wangetjes heeft en nog niet te groot is.
dat is althans wat mij 2x verteld is
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_79371514
echodame vertelde bij ons ook dat later vaak wel mooiere beelden oplevert (qua spekkies enzo) maar dat de kans groot is dat er dan een voet/been/iets voor het gezichtje zit

Dus het risico maar genomen met 25 weken
pi_79371563
Ja ik begreep ook dat rond 26 weken juist het beste is... idd wat Vicky zegt.

En Orea, dinsdag al 20 weken echo! Spannend!
Mag je eigenlijk gewoon zelf al een afspraak maken voor je 20 weken echo, of moet je wachten tot de vk zegt dta je dat mag doen ofzo? (ik weet het nu al niet meer )

Over precies 1 maand hebben wij geslachtsbepalingsecho bij Dr. Papa! Ik hoop echt dat het dan wel te zien in haha!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79371575
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:15 schreef Orea het volgende:
Paar dagen terug dus, zoals Fannetje al eerder zei, voor het eerst het hartje gehoord.
.
pi_79371594
Gewoon bellen en inplannen Tes! Ik kreeg het nummer van Flevo mee en heb gelijk alle echo's die nog moesten ingepland
pi_79371912
Dan ga ik morgen even bellen! En afspreken voor begin mei pas! Duurt nog zo lang!
pi_79372189
Ik vond mijn 3d echo eigenlijk wel mooi met 23 weken

Gisteren heeft mijn vriend voor het eerst onze zoon gevoeld
Met zijn typische enthousiasme Zoals ie zelf zegt: ik vind t leuker om m te zien als ie geboren is

Ik vergat iedere keer een afspraak te maken voor de 20 weken echo
Maar goed 3 weken van te voren was hier nog ruim op tijd had de echo met precies 20 weken.
pi_79376849
Nou, ik maakte die afspraak dus donderdag, voor 5,5/6 weken later... en alle tijden waarop ik wilde, zaten dus al mooi vol... de hele maandagavond was bijv. al volgepland. Uiteindelijk dus maar voor maandagochtend afgesproken. Ik neem aan dat ik daar gewoon vrij voor krijg. En manlief begint dan maar wat later...

En ik weet wel dat het niet zeker is dat ze het geslacht kunnen zien hoor, maar mééstal is het wel te zien en ik hoop dat dat bij ons ook het geval zal zijn. Een paar dagen na die echo gaan we naar Amerika en het zou zo leuk zijn als we daar al voor de kleine kunnen shoppen
pi_79376902
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:16 schreef Orea het volgende:
Ja sorry, ik had anders wel een lapo gedaan en een verse geopend, maar zover ben ik nog niet
pi_79377077
Tackleberry en Fannetje (Mardis uit de kast) fijn dat jullie het hartje hebben gehoord, weer een Fok!stelletje

Vandaag aan mijn moeder gevraagd of ze de volgende keer mee wilde naar de VK, ze was zo blij Afgelopen donderdag weer voor controle geweest en alles was weer goed, stickertje Gisteravond voor het eerst opgepast op het kindje (dik 1 jaar) van mijn vriendin en mijn eerste luier verschoond we hebben lekker kinderliedjes zitten luisteren en naar Barbapapa gekeken
pi_79377141
Maakt niet uit hoor Soneal
pi_79378700
Zo, dinsdag wordt hier een hele zooi babyspul gebracht door de HEMA (grootste deel van het kraamzorg-lijstje). Geen idee waar we het allemaal gaan laten, maar ach, dan hebben we het maar vast.

Kwam doordat er een luieremmer in de aanbieding was die ik wilde hebben, en toen zei manlief 'koop de rest er dan ook gelijk bij'.

En kopen is altijd goed, dus heb ik braaf geluisterd
pi_79378908
Hoera voor kopen
En hoera voor de sticker van Mereltje!

Hier heb ik een deel van de gekochte spullen in de reeds opgezette box staan zo dus en de kinderwagen, badje, maxi cosi en dat soort spul in een kamer in een hoekje... Als de beeb kamer straks klaar is kan ik een beetje gaan inruimen

Als ik het zo zie valt het echt reuze mee wat ik al aan spul heb vind ik
pi_79379461
Orea heb ook gezien dat je een aardig grote kast hebt, ziet tie inmiddels ook nog niet vol?

Binnenkort ook maar eens een lijstje maken met wat ik allemaal nog moet kopen.
pi_79379573
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 17:54 schreef Orea het volgende:
Als de beeb kamer straks klaar is kan ik een beetje gaan inruimen
Dat lijkt me zo leuk! Ik ben trouwens heel benieuwd naar jullie kamertje, het schiet al op, las ik.
quote:
Als ik het zo zie valt het echt reuze mee wat ik al aan spul heb vind ik
Nouou...
pi_79379678
Grote kast + grote commode heb ik best slim aangeschaft en welneeee nog lang niet vol
pi_79379705
Haha Orea ik kende hem niet.. grappig!
  zaterdag 20 maart 2010 @ 20:32:22 #26
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79385060
Pfff... even klagen hier hoor. Als 't mag.
Heb ik al heeeeel lang geen ruzie meer gehad (we hadden het er zelfs nog over pasgeleden, dat het zo lekker rustig was en we het zo lekker snel eens zijn)... ben ik zwanger, hebben we gelijk twee weekenden achter elkaar een ruzie (beetje uit de hand gelopen discussie noem ik al snel zo hoor)!
(zou het aan mij liggen?? ik vind op dit moment van niet, maar wie vindt dat nou ooit wel als 'ie ruzie heeft...)

Inkoppertje... hebben jullie ook sneller discussies nu je zwanger bent?? Ligt het aan de hormonen? Of ben ik de enige... dan ligt het vast toch aan mijn man
pi_79385884
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:32 schreef Suzanna het volgende:
Pfff... even klagen hier hoor. Als 't mag.
Heb ik al heeeeel lang geen ruzie meer gehad (we hadden het er zelfs nog over pasgeleden, dat het zo lekker rustig was en we het zo lekker snel eens zijn)... ben ik zwanger, hebben we gelijk twee weekenden achter elkaar een ruzie (beetje uit de hand gelopen discussie noem ik al snel zo hoor)!
(zou het aan mij liggen?? ik vind op dit moment van niet, maar wie vindt dat nou ooit wel als 'ie ruzie heeft...)

Inkoppertje... hebben jullie ook sneller discussies nu je zwanger bent?? Ligt het aan de hormonen? Of ben ik de enige... dan ligt het vast toch aan mijn man
Ik heb toen ik nog niet wist dat ik zwanger was mijn collega's bijna aan een kruisverhoor onderworpen omdat iemand mijn flesje minute maid (dat ik nota bene gratis had gekregen in het station) had gestolen.
Ik heb me nog kunnen inhouden, maar de tranen stonden me nader dan het lachen toen ik de koelkast op het werk opendeed en vaststelde dat mijn flesje verdwenen was.
pi_79386134
Ik heb de harde schijf van mijn laptop gemold door de laptop hormonaal hard op de bank neer te kwakken waardoor hij tegen de muur stuiterde.....

And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Jubileum moderator zaterdag 20 maart 2010 @ 22:02:35 #29
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_79388396
Tackleberry en Fannetje ( Fannetjeeeeeeee!!! ) gefeliciteerd
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_79388785
Dankjeweeeeeeeel Lois

Ik heb gelukkig nog niet echt last gehad van emotionele uitbarstingen. Ben altijd wel emotioneel aangelegd, maar 't is niet erger geworden.

Mereltje, gefeliciteerd met je stickertje!
pi_79390146
Natuurlijk ligt het aan je man Suzanna! Dat is altijd zo.
Tenminste, dat zeg ik altijd tegen die van mij
Nee maar ik denk wel dat ik zelf in elk geval een stuk heftiger reageer door hormonen. Ik ben echt heel snel heel pissig. Gelukkig is het meestal ook wel snel over, en weet mn Lief ook wel hoe hij ermee om moet gaat. Vooral dat ie er niet teveel tegenin moet gaan, want dan hebben we echt ruzie
Ja, ben wel een klein beetje hormonster geloof ik. En dat al heeeeel lang. Best zielig voor mijn Lief eigenlijk.
pi_79390227
Ik ben niet erger dan vóór mijn zwangerschap
Lijk zelfs wat milder geworden
pi_79390302
En iedereen die wat anders beweert...
pi_79390517
Ja ik vind dit hè? Denk dat mijn man er héél anders over denkt
pi_79390924
Ik heb niet het gevoel dat onze relatie door de zwangerschap anders is geworden. Het gaat bij ons altijd een beetje in een golfbeweging, met dalen als minstens één van ons erg druk/moe is. Maar op het moment zitten we eigenlijk gewoon in heel rustig vaarwater.

Maar om de andere dames niet de ogen uit te steken: wat niet is, kan nog komen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Cantare op 20-03-2010 23:25:03 ]
pi_79396482
*meldt*

Mijn vind me juist liever geworden. Nu is het ook echt zo dat ik geen vreemde uitbarstingen gehad heb tot nu toe. Maargoed we hebben nog max 4,5 week te gaan en wat niet is kan nog komen hè!

Fijne zondag iedereen!
pi_79396511
Mijn man zei net van de week dat hij vind dat ik nog wat directer geworden ben dan dat ik al was. Ik heb dr zelf niet zo'n last van eigenlijk

We hebben nu geen ruzie's ofzo. Maar dat hadden we eigenlijk ook al niet.

Verder begint het idee dat ik toch echt zwanger ben hier toch wel een beetje te landen. op het werk is het nu tegen een boel collega's verteld. Voor niemand is het eigenlijk een verrassing. De clienten (werk met jongeren met ass) vertel ik het pas een stuk later. Als ik het nu al vertel dan is het te onduidelijk. dan komen er nu al vragen over mijn vervanging. Het beste is om het te vertellen op het moment dat ik met verlof ga, maar vrees dat het zolang niet echt te verbergen valt.

Ben nu ook al aan het werk, maar vind het erg moeilijk zo om 7 uur beginnen. Ik was al niet een ochtend mens, en nu is dat alleen maar minder geworden.

Ik zag trouwens bij de kleertjes die Orea al gekocht had wat dingetjes die ik zelf ook al heb. Leuke dingen heb je gekocht
*poef* nu is het weg
pi_79397054
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:32 schreef Suzanna het volgende:
Ik ben niet meer zwanger maar de grootste reden dat we voor de miskraam niet erg veel ruzie hadden, is het feit dat mijn Lief mijn hormonale uitbarstingen simpelweg voor lief nam en er niet op inging als ik weer eens onredelijk was, met iemand die minder meevoelend was geweest zou ik idd al een paar keer knallende ruzie hebben gehad, in die paar weken tijd.

Overigens was dat ook wel de reden dat we een paar weken geleden een gesprek hadden over "wat te doen als...." bij een eventuele volgende zwangerschap, omdat ik als hormonenbom toch andere beslissingen neem dan 'normaal'.
pi_79405942
Wat een rust hier, allemaal aan het genieten van het mooie weer?
Hier druk aan de behang... beide nog nooit behangen maar het wordt echt HEEL erg mooi!
Dametje in mijn buik is lekker druk!! Die bemoeit zich met het behangen
  zondag 21 maart 2010 @ 18:54:26 #40
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_79414100
O.o Mogen Knut en ik in het lijstje? (Al de derde keer dat ik het vraag)
Ongeveer eind oktober begin november.
pi_79414260
Hier ook een drukke baby! Het is ook zo grappig om te merken hoe hij/zij steeds aan het draaien is. Meestal schopt 'ie links, maar nu ging 'ie van links naar rechts naar het midden naar boven en weer naar beneden.
pi_79414511
Ik heb je erbij gezet Silmarwen!

Leuk hè Cantare? Zo lag ik gisteren echt met mijn dochter in mijn hand nog te dutten in bed
Ze lag echt heel duidelijk aan één kant (andere kant van buik was helemaal zacht) en ik legde mijn hand erop en voelde haar er helemaal tegenaan kruipen (lekker warm ) en dat was echt zoooo knus!
  zondag 21 maart 2010 @ 20:04:12 #43
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_79417243
Goedenavond!

Hier weer terug na een familieweekend. Moet nog bijlezen.
pi_79417471
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:04 schreef Orea het volgende:
Ik heb je erbij gezet Silmarwen!

Leuk hè Cantare? Zo lag ik gisteren echt met mijn dochter in mijn hand nog te dutten in bed
Ze lag echt heel duidelijk aan één kant (andere kant van buik was helemaal zacht) en ik legde mijn hand erop en voelde haar er helemaal tegenaan kruipen (lekker warm ) en dat was echt zoooo knus!
En binnenkort kun je dat ook doen terwijl je je dochter echt vast kunt houden
  zondag 21 maart 2010 @ 20:30:07 #45
259886 pessie
pi_79418560
Ik ben aan de ene kant een stuk assertiever geworden, en daardoor ook feller. Soms is dat wel een verademing. Als ze dan vragen waarom ik op een bepaalde manier reageer gooi ik het gewoon op de hormonen . Dat begrijpt zelfs mijn vader.

En mn man doet aan meeveren (Kluun, red.), dus tsja... geen ruzies over baby-zaken ofzo. Nu hebben we ook niet vaak ruzie, meer discussies die bij mij starten omdat mn man dan weer de hele week amper thuis is geweest buiten de tijd die hij in bed doorbrengt, en dan geeft hij mij gelijk, en is vervolgens een keer om 15.45 thuis . Ik heb gewoon iets meer aandacht nodig nu ik zwanger ben.

Familieweekend was leuk. Man en ik zijn naar het drielandenpunt geweest. 3 strepen, en tot zover het drielandenpunt. Beetje een teleurstelling, maar heb weer last van bandenpijn dus zag wandelen met de familie niet zitten. En mn ouders waren blij, ze hadden voor de eerste keer in bijna 7 jaar alle eigen kinderen weer compleet (er miste wat aanhang). Best een prestatie! Ze zijn nu officieel 35 jaar getrouwd en het is nu ook gevierd.

En we bestempelen nu de tweeling maar als eeneiïg. We houden ze echt niet uit elkaar, we hebben op de ruggen moeten kijken wie de gebroortevlek heeft, toen wisten we dat dat A was en de ander J. De papa kwam er ook niet meer uit en de mama had een ander weekend en was afwezig. Het is ernstig,maar waar.

Zwangerschap vordert goed. Ik mag morgen weer op controle! En manlief gaat mee om het hartje te luisteren! Ik voel em nu meerdere keren per dag. Gisteravond lag ik in bed en toen was mn baarmoeder aan de onderkant heel hard, terwijl ik volgens mijn gevoel echt geen harde buik had, ik vond het een beetje eng, maar misschien lag ie daar gewoon. En langzamerhand is de hele familie ervan overtuigd dat het een meisje is. Maar ik vind dat het net zo goed een jongen kan worden. Mn moeder wilde zelfs al een jurkje kopen! Heb gezegd dat ze best een jurkje mag kopen maar dat ze dan ook een broekje moet kopen!

En Nikki laatste loodjes! Nog even!

Ik ga er weer vandoor, tot zover mn update!
pi_79424408
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:08 schreef leonieke het volgende:

[..]

En binnenkort kun je dat ook doen terwijl je je dochter echt vast kunt houden
*zucht*
pi_79425259
Ik ben nu 6 weken en ik merk al dat mijn bekken weer een groot probleem zullen worden.
En nu ga ik teruglezen
pi_79426640
ow jee ik heb een hoop gelezen maar ook een hoop vergeten! wel weet ik dat mardis eigenlijk fannetje is nogmaals gefeliciteerd!
dat het over (hormonen) ruzies ging, hier gelukkig niet echt last van ben wel sneller geïrriteerd
en baby spulletjes die geleverd worden of zijn da's altijd leuk

hier eigenlijk geen veranderingen, op ctg veel harde buiken geregistreerd wat ik in de gaten moet houden
morgen wordt overlegd hoe nu verder en of sondevoeding een optie is
pi_79435211
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:50 schreef Fannetje het volgende:
Tijd om "uit de kast te komen"...

Ik heb de afgelopen maandag onder een kloon (Mardis) gepost, omdat sommige mensen hier op Fok! me persoonlijk kennen en ik het nieuws nog niet met hen wilde delen. Maar nu alles er gewoon goed uitziet (morgen 14 weken zwanger en gisteren het hartje horen kloppen ) wordt het tijd om mijn kloon gedag te zeggen en onder mijn eigen username verder te posten

Dus: Hallo allemaal! Ik zal hier nu ook wat meer aanwezig zijn nu ik zeker weet dat alles goed zit.
Ik betwijfel overigens of veel van jullie mij al kenden, maar ik heb toch wel heel wat bekenden op Fok! zitten

Onze baby mag trouwens ook tussen sterretjes, want hij/zij is een officiële Fok!baby!
De papa heet hier Tackleberry en we hebben elkaar in 2001 via Fok! leren kennen

Wie o wie past de OP even voor me aan? Mardis eruit, Fannetje, Tackleberry & sterretjes erin!
Fannetje!!! Gefeliciteerd, wat superleuk! Een heel goede zwangerschap gewenst!
#geen
  maandag 22 maart 2010 @ 06:44:57 #50
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79436488
Martijn probeert uit alle macht mee te veren... Nee, lukt niet altijd

Nu ben ik gelukkig helemaal niet zo heel erg hormonaal, ben zelfs vrij stabiel, maar tijdens buien kan het wel eens effe knallen... Hoort erbij zullen we maar zeggen

Afgelopen weekend wel naar gehad, voor het eerst sinds lange tijd weer eens een flinke paniek/hyperventilatie/angst aanval. Had een enorme verkramping in m'n rug (ter hoogte middenrif) en die duurde wel een uur of anderhalf en kwam een half uurtje later wéér opzetten, gelukkig toen maar een kwartiertje ofzo. De angst was niet meer te houden bijna. Daarna is alles stijf gebleven in m'n rug en ben ik mezelf nog wat zorgen blijven maken. Inmiddels gaat het wel weer wat beter, maar zo'n terugval laat altijd wel sporen na. Waarschijnlijk heb ik te veel van mezelf gevergd de laatste tijd, gewoon alles blijven doen wat ik voorheen ook deed en soms zelfs een stapje extra. "Aan mij zullen ze niet merken dat ik zwanger ben" Het is natuurlijk ook niet voor niets dat ik zo heel erg goed slaap de laatste tijd en m'n conditie was al niet te best met m'n overgewicht... Maar eens even wat rustiger aandoen de komende tijd dus. Wat minder hooi op de vork moet resultaat opleveren... als het schuldgevoel tenminste niet zwaarder weegt dan het rustiger doen

Dat gezegd hebbende, het lijkt een heerlijke week te gaan worden. Zo te zien kunnen we straks het eerste zonlicht alweer verwachten... Lente
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_79436746
*meldt*

Pessie, fijn dat je zo'n leuk familieweekend gehad hebt. Altijd leuk om het hele 'zooitje' weer eens bij elkaar te hebben, al is het ook altijd weer fijn als het is afgelopen en je weer je eigen gang kunt gaan vind ik..

flugel, das minder zo'n aanval. Ik hoop voor je dat het hierbij blijft en dat je door het inderdaad rustiger aan te doen wat meer 'rust' kunt vinden. Zolang je maar luistert naar je lichaam. En als jij je goed voelt dan geldt dat ook voor de baby. Voorbeeld: zelfs de haptonoom heeft zich er inmiddels bij neergelegd dat ik gewoon nog werk. Ze heeft nu zoiets van tja doe waar je je het gelukkigst bij voelt, dat is goed voor jezelf en voor de baby, maar pak wel voldoende je rust. Nouja, dat lukt wel.

En het wordt inderdaad een heerlijke week volgens mij! Heerlijk aangezien ik 's middags wel bijna altijd 'vrij' ben nu. Maargoed, ik ga weer werken... fijne dag allemaal!
pi_79437294
flugel
nikki ik vind het knap dat je nog werkt idd zolang jij je daar maar goed bij voelt!

Goede morgen trouwens allemaal
pi_79437299
Ik ben volgens mij minder snel boos om niets tegenwoordig
Althans normaal kunnen we dus een hele discussie om niets hebben, en dat valt nu wel mee.
Over babyspullen hebben we gelukkig helemaal geen discussie. Hij laat mij gewoon alles kopen

Die babyspullen staan dus door het hele huis heen Zal blij zijn als de babykamer klaar is, zodat alles daar kan staan (en dan is t afwachten tot de meubeltjes komen).

Ik hoop dat het een mooie week wordt deze week, moet namelijk wel 1 hele dag werken
Alleen op woensdag, en de rest van de dagen ben ik vrij.
pi_79437961
Nou, ik ben me toch gister ook uitgevallen tegen mijn man Ik schrok er zelf van eigenlijk.
Achteraf schaamde ik me dood en vond mezelf erg belachelijk............gelukkig weet ie het van de vorige zwangerschap nog en heeft ie Kluun gelezen
pi_79438273
Ik heb gisteren ook een enorme uitbarsting gehad. Zit het in de voorjaarslucht ofzo?
Bij mij telt ook de frustratie mee dat ik wéét dat ik totaal niet reëel aan het redeneren ben, maar dat mijn gevoel vind dat het wel reëel is. Dus dan vind ik weer dat ik ergens niets van mag zeggen omdat het nergens op slaat en ga ik het op zitten kroppen. En toen barstte de bom dus gisteren

Ik wil ook echt wel mijn eigen lijf weer terug. Die hormonen horen er niet en die buik is van mij! Ga lekker in je eigen buik zitten stom kind
Het voelt soms zo als een olifantendracht. Ik word al ruim 2 jaar geleefd door hormonen. Ben er zo klaar mee

Gelukkig weet ik dat ik me over een paar dagen weer beter voel. Zeker nu het voorjaar echt begonnen lijkt te zijn. Het zonnetje schijnt, de zomer komt eraan
  maandag 22 maart 2010 @ 09:38:50 #56
259886 pessie
pi_79438358
Draakje . Lig je nu dag en nacht in het ziekenhuis of alleen overdag? Hopen dat de harde buiken wat minder worden.

Flugel, dat klinkt zeer pijnlijk! Toen je het beschreef dacht ik "baarmoeder schiet in kramp" maar dat houd niet anderhalf uur aan. Even wat rustiger aan inderdaad, maar Martijn zal waarschijnlijk ook wel regelmatig er even op wijzen dat je iets rustiger moet gaan doen nu je zwanger bent.

En Nikki krijgt een echte lente baby .

Ik ben inderdaad ook wel blij dat het weer voorbij is. 12 volwassenen en 4 jonge kinderen is best wel heftig, en dan is het maar kort, maar zeer krachtig. Onze familie is namelijk niet bepaald een van de rustigste die ik ken. En we schreeuwen allemaal nogal hard als we bij elkaar zijn. Het was ook wel heftig omdat mn broer er was met z'n 4 kids maar zonder z'n vrouw. Dus iedereen heeft wel goed geholpen met de kids, maar wij kennen het ritme niet. En ze hebben bepaalde regels met voeding e.d. die voor ons wat lastig zijn. Dus m'n broer is toch wel het hele weekend continu met de kids in de weer geweest!
pi_79439658
Vanmorgen bij de verloskundige geweest. Omdat ik een hoog bmi heb krijg ik extra echo's. 1 met 30 weken om de groei in de gaten te houden en 1 met 36 weken om de ligging te bepalen.
Ook moet ik met 24 en 28 weken een bloed onderzoek om te kijken wat mijn suikergehalte is. Omdat het schijnt dat ik meer kans heb op zwangerschaps suiker.
De 20 weken echo gebeurt ws in het ziekenhuis ipv bij een special bureau, omdat ze in het ziekenhuis betere apparatuur hebben en het dan beter kunnen beoordelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door kaatjejannie op 22-03-2010 16:01:05 ]
*poef* nu is het weg
pi_79439711
CP nog even volhouden!! Maar dat is het ook wel, we waren zo vol gepompt met al die hormonen... (misschien dat het daarom bij mij meevalt/mee lijkt te vallen, omdat ik onder de ivf hormonen nog veeeeel erger was )

Een nieuwe morgen na weer een bagger nacht straks maar weer naar de bekkenfysio
pi_79439804
ik ben zo blij dat ik hier gewoon goed slaap, als ik orea lees enzo..
Gisteravond om half 10 gaan slapen en vanochtend om half 9 vond ik het dus wel tijd om eruit te gaan..
Mijn kat vond alleen dat het om 5 uur al dag was. En stond voor de deur te mauwen en aan de deur te krabbelen. Maar goed, eten in het bakje en ze was weer stil

oh en morgen weer naar de verloskundige ben benieuwd hoe laag mijn bloeddruk dit keer is
en de vorige keer zei ze dat ik vanaf dan om de 3 weken moet, mijn zus zei dat ze dat de 1e zwangerschap ook had, maar lijkt me zo snel al... ach dat zie ik morgen dan ook wel weer
pi_79439896
Nou ik heb wel goed geslapen hoor, van 6 tot half 9 dat was het langst achter elkaar in tijden!!
  maandag 22 maart 2010 @ 10:51:56 #61
259886 pessie
pi_79440214
CP even en baalmomentje mag je ook wel hebben! Als je al zolang met alle hormonen zit is ook wel erg heftig

En Orea die nog steeds slecht slaapt Heb je weer een drukke dag voor de boeg of kun je rustig aan doen?

Hier gaat mn nachtrust steeds beter, tegenwoordig zelfs zonder bakje vla voor het slapen gaan. Nog wel 2 rennies, maar verder slaap ik op het moment heel goed.

KaatjeJannie fijn dat ze je goed in de gaten houden, en een groeiecho bij 30 weken . Wordt vast een hele mooie echo. Alleen dat bloedprikken is wel minder...

Ik mag vanmiddag weer naar de vlos, en manlief gaat weer mee.
pi_79440244
Goedemorgen Dames,

Het duurde even maar ik ben weer bijgelezen!

Flugel; hoop dat het vandaag een beetje beter met je gaat, wat een nare ervaring!

Nikki; Werkze vandaag en jij krijgt inderdaad een lente baby

Draak; hoe gaat het met je? Lig je nog in het zkh?

Orea; gaat naar de bekkenfysiotherapeut, wat voor klachten heb je precies? Ik ben namelijk als ik wat langer zit en opsta dat mijn heupen helemaal pijn en beurs aanvoelen En je kamertje ziet er prachtig uit!

Pessie; weer terug van het familieweekend!

Leo; ff offtopic, hoe gaat het met je? en met Thomas?

En de rest ben ik vergeten.

Hier eigenlijk niets nieuws. Volgende week 1e afspraak bij de vlos. Ben benieuwd! Maar nog 2 daagjes werken en dan een paar dagen naar Disney land!

Laat de lente maar beginnen!
29/10/'10 - 25/03/'13
  maandag 22 maart 2010 @ 11:00:13 #63
259886 pessie
pi_79440451
Barba gaat naar Disneyland Wat leuk!

Ik vermoed dat de volgende keer dat wij gaan ik mn moeder ergens neerzet met buggy zodat ik in alle achtbanen kan

En we gaan volgende week donderdag de kinderwagen bestellen!!! En daarna is het paasweekend en gaan we in huis aan de slag! Dan hebben wij ook een babykamer, al moet die nog wel aangepakt worden.

De aldi heeft aanstaande woensdag een ELECT DECT babyfoon in de aanbieding voor euro. Het is eigenlijlk een Alecto, maar Elect is het B-merk van Alecto. Meer mensen die over die aanbieding na denken? Freecell heeft deze ook en zij is er zeer tevreden over.
pi_79440542
Heftig hoor kaatje al die extra controles. Maar gelukkig zegt dat niets over de uitslag. Misschien gaat alles bij jou wel gewoon goed

En lekker lange slapers hier. Orea had wat in te halen zo te zien
Ik heb ook weer prima geslapen. Heb een tijdje gehad dat ik na de derde of vierde toiletstop 's nachts niet meer in slaap kon komen en uren lag te draaien voor het weer ging, maar ik denk dat ik weet hoe dat kwam. Ik wilde niet toegeven aan de vermoeidheid en ging het rekken om naar bed te gaan. Nu ga ik gewoon als ik moe ben. 8 uur moe? Hup m'n bed in

Ik heb tot 32 weken om de 4 weken controle. Daarna om de 2 weken, maar dat komt omdat er hoge bloeddruk in m'n familie zit en ze dat in de gaten willen houden bij me. Ik weet dus niet hoe vaak ik anders had moeten komen vanaf 32 weken.

Ik dacht dat het bij mij wel meeviel met de hormonen, maar kennelijk krop ik meer op dan goed voor me is
Maar zeker in vergelijking met het begin van m'n zwangerschap (met heeeeeeeeeeeeeeeeel veel extra hormonen die ik in m'n lijf gepompt kreeg) valt het me erg mee.
pi_79440545
Ik kan vooralsnog lekker rustig aan doen, want zit nog volledig thuis. Weet ook niet hoe ik het zou moeten trekken als ik nu zou werken... Pijn + amper slaap + ook nog eens mijn hersens moeten gebruiken volgende week naar de arbo en eens kijken hoe of wat!

Barba, ik heb in mijn rechterheup, als ik te lang heb gestaan en ik ga dan zitten, dan het een soort op slot lijkt als ik weer wil opstaan, maar dan wel met een zenuw ertussen... Dus alleen al bewegen geeft dan heftige pijn.. Bekkenfysio helpt dat verminderen. Tis geen BI bij mij. Bij mij viel op dat ik mijn adem inhoud bij opstaan enzo, dus ik moet nu heel bewust uitademen met dat soort bewegingen..
pi_79440583
Pssst CP bij mij was het van 6 uur vanmorgen tot half 9 vanmorgen ik bedoelde het nogal sarcastisch
pi_79440688
Orea, ik moest ook even kijken, ik dacht he, ik had toch goed gelezen en toen keek ik nog een keer extra naar de tijd die je geslapen had
ik vond mezelf al zielig toen ik laatst een uurtje wakker lag. En toen ik 3 keer in 1 nacht naar de wc moest...
Ik heb iig bewondering voor je dat je nog zo positief blijft

CP ik vond het ook al zo snel bij mij. Want ben morgen 25 weken en de eerst volgende keer dat ik dus zou moeten zou dan met 28 weken zijn. Maar goed ik merk het morgen wel
pi_79440763
Sja, ik kan makkelijk klagen hoor!! Maar daar schiet ik niet zoveel mee op bedoel de pijn & het slechte slapen gaan er niet mee weg... Dus dan maar een beetje zelfspot zo nu en dan
pi_79440799
das ook wel weer zo, maar voor mijn humeur zou het niet zo goed zijn
dus dat vind ik dan wel weer knap
pi_79440977
Orea
Ik slaap gerust wel 12 uur, dus dacht dat je eindelijk even lekker had ingehaald
Zo weinig slaap... je zou er paranoia van worden
pi_79440998
Voor mijn humeur is weinig slaap ook echt niet goed! Ik heb respect voor je Orea! Wij hebben zelfs onze puppy al een paar dagen eerder uit logeren gedaan zodat we ff bij kunnen tanken gelukkig zijn mijn ouders dol op honden en kunnen ze vast wennen aan slapeloze nachten

Enne dames die een heleboel hormonen hebben moeten spuiten/slikken. Respect!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_79441083
Was het maar zo!! Die 12 uur achter elkaar

Hier gaat het meestal zo, even vannacht als voorbeeld, 11 uur alles uit, proberen te slapen. Half 1 nog niet in slaap en maar gaan *plassen* (ik blijf dan wel liggen met ogen dicht onder het mom van dan rust ik toch) toen in slaap gevallen tot half 2 *plassen*. Toen weer geslapen tot 3 uur, wakker. Liggen draaien tot 3.45 *plassen*. Half liggen dutten en nog even geslapen tot 6 uur *plassen* en de meneer uitgezwaaid. En toen werd ik om half 9 wakker

En dat wast dan. Dus ik slaap wel iets. Maar tis echt minimaal. En doordat ik nu kalm aan kan doen overdag trek ik het wel. Als ik weer aan het werk moet/ga straks weet ik niet hoe ik het moet gaan doen maar dat maar eens met de arbo bespreken...
pi_79441142
Oh en ik probeer ook wel eens om bijv. pas om half 1 naar bed te gaan, maar dat heeft geen enkel ander effect...
pi_79441189
Ik zou vooral de reistijd doodeng vinden. Als je zo moe bent ben je totaal niet helder. En om dan aan het verkeer deel te gaan nemen
En werken heeft waarschijnlijk ook weinig zin als je heel de dag zit te knikkebollen
pi_79441309
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:25 schreef Orea het volgende:
Oh en ik probeer ook wel eens om bijv. pas om half 1 naar bed te gaan, maar dat heeft geen enkel ander effect...
Ik ga juist eerder naar bed. Als je gaat zitten rekken denkt je lichaam alleen maar dat je kennelijk om een bepaalde reden niet mag slapen. En als je dan eindelijk gaat liggen zit je lichaam in de vooral niet gaan slapen modus.
pi_79441337
En dan ook nog bij elke beweging praktisch een soort blindedarm-ontstekingspijn hè (ja ik lach er inmiddels maar om hoor, tis om te janken natuurlijk). En het stomme is, als ik dat allemaal weg denk heb ik een droomzwangerschap, niet misselijk, voel me emotioneel erg goed enzo.

Maarja, je kan niet alles hebben!! En eerder naar bed resulteert hier in nog langer liggen met de ogen dicht.. Tv kijken van te voren, juist 2 uur van te voren niks doen.... helpt allemaal niet...
pi_79441444
Wat stom dat je lichaam zo doet he. Doodmoe en toch niet kunnen slapen
Ik heb geen tips meer. Leef wel echt met je mee
pi_79441483
Voor mijn zwangerschap kon ik zo 48 uur achter elkaar slapen en dan nog was ik moe (sja gek he ) en nu dit... leuk hormonen

Lief dat je meedenkt!! Kwestie van bevallen maar (en dan ws wél moe zijn en amper aan slaap toekomen )
pi_79441868
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:37 schreef Orea het volgende:
Voor mijn zwangerschap kon ik zo 48 uur achter elkaar slapen en dan nog was ik moe (sja gek he ) en nu dit... leuk hormonen

Lief dat je meedenkt!! Kwestie van bevallen maar (en dan ws wél moe zijn en amper aan slaap toekomen )
Geen probleem toch? Je bent er al bijna
Maar gelukkig zegt hoe je je nu voelt niet hoe de rest van de zwangerschap gaat zijn. Ik heb wel gemerkt dat er echt fasen van kwaaltjes zijn. Er is nog hoop
pi_79441888
Zo ik mis bijna een heel topic zo.

Ik las iets over een babyfoon -> die heb ik niet, maar misschien moet ik er maar eens 1 goedkoop op de kop tikken als Jen naar haar kamertje gaat. Helaas is het slapen met Jen weer drama.

Hoe voelt het als je last hebt van je bekken? Ik bedoel waar zit die pijn? Ik heb last van mn stuitje en zeg maar daarnaast als ik te lang zit. En als ik maar een klein stukje ga wandelen dan heb ik flinke rugpijn, maar die lijkt meer op spierpijn denk ik.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 22 maart 2010 @ 11:56:05 #81
258612 nytar
boys boys boys
pi_79442111
Gelukkig heb ik geen ervaring met bekkenpijn, dus ook geen tips en trucs. Ik herken wel de pijn in het stuitje van te lang op dezelfde manier zitten (onderuitgezakt, want dan kan ik mn buik goed ontspannen en beeb voelen schoppen)
Wel ervaring met het slechte slapen, maar thank god, dat gaat nu weer stukken beter. Ik val op de bank in slaap en als manlief het genoeg vind gaan we samen naar boven, waar ik verder slaap en hij verder tv kijkt. Lekker ooglapje voor en ik ben weer weg. Het niet kunnen slapen na het plassen is gelukkig weg.
Ook de hormoon uitvallen zijn herkenbaar. Ik was op zoek naar de aansteker om kaarsjes aan te steken en ik kon hem niet vinden waar ik hem normaal neerleg. Dus mn man had hem kwijt gemaakt. Dus moest hij zeggen waar hij hem had gelaten....hij wist van niks, maar dat geloofde ik niet dus moest ie toch komen zoeken. En dat deed ie niet, toen werd ik nog bozer....uiteindelijk vond ik hem op tafel waar ik hem de dag ervoor had laten liggen.... ik schaamde me kapot en mn man kon er alleen maar om lachen...gelukkig weet ie dat ik normaal niet zo ben
pi_79442160
quote:
Op maandag 22 maart 2010 10:52 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Leo; ff offtopic, hoe gaat het met je? en met Thomas?

Hier eigenlijk niets nieuws. Volgende week 1e afspraak bij de vlos. Ben benieuwd! Maar nog 2 daagjes werken en dan een paar dagen naar Disney land!

Laat de lente maar beginnen!
Het gaat wel We krijgen deze namiddag bezoek van de verpleegster van Kind & Gezin. Ik vraag me af hoe het zit met zijn lengte en gewicht, maar dat weten we dus straks wel (en dan begint nu de stress toe te nemen hierover ).
Maar heel eerlijk? Ik ben stapel op onze zoon maar vind het tegelijkertijd niet zo fijn om hele dagen alleen thuis te zitten Zeker niet op een dag als vandaag. Straks bezoek van de verpleegster, om 18u nog kraamvisite en mijn man komt ergens rond 22u thuis
pi_79442301
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:50 schreef Ticootje het volgende:
Zo ik mis bijna een heel topic zo.

Ik las iets over een babyfoon -> die heb ik niet, maar misschien moet ik er maar eens 1 goedkoop op de kop tikken als Jen naar haar kamertje gaat. Helaas is het slapen met Jen weer drama.

Hoe voelt het als je last hebt van je bekken? Ik bedoel waar zit die pijn? Ik heb last van mn stuitje en zeg maar daarnaast als ik te lang zit. En als ik maar een klein stukje ga wandelen dan heb ik flinke rugpijn, maar die lijkt meer op spierpijn denk ik.
Hier ook naast m'n stuitje. Of eigenlijk iets hoger. In mijn geval alleen aan de linkerkant. Voel het soms als ik zit, maar vaker als ik wandel. Volgens de fysio zit mijn linker SI-gewricht losser dan het rechter, waardoor de pijn ontstaat.
pi_79442352
quote:
Op maandag 22 maart 2010 12:00 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Hier ook naast m'n stuitje. Of eigenlijk iets hoger. In mijn geval alleen aan de linkerkant. Voel het soms als ik zit, maar vaker als ik wandel. Volgens de fysio zit mijn linker SI-gewricht losser dan het rechter, waardoor de pijn ontstaat.
Misschien moet ik het maar eens melden bij de VK en dan de plekken aanwijzen waar het zeer doet.
  maandag 22 maart 2010 @ 12:06:03 #85
258612 nytar
boys boys boys
pi_79442509
Goed plan!
Weet iemand trouwens waar het grote buikentopic is gebleven?
pi_79442570
Plaatje erbij:

pi_79442608
quote:
Op maandag 22 maart 2010 12:06 schreef nytar het volgende:
Goed plan!
Weet iemand trouwens waar het grote buikentopic is gebleven?
Ja. Verstopt in mijn active topics
Het grote buikentopic deel 60
  maandag 22 maart 2010 @ 12:16:19 #88
258612 nytar
boys boys boys
pi_79442901
Thanks!
  maandag 22 maart 2010 @ 13:00:15 #89
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79444246
Ik heb zomerproof positiekleding te koop staan.
Vraag en aanbod kinderspullen deel 47
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_79444289
Zo onder de noemen: genante dingen tijdens je zwangerschap:
Ik heb net iemand flauwlaten vallen
Ik was bij de kapper, en mijn haar werd gewassen. Heel relaxed in massagestoel enzo. Toen dat klaar was, werd ik opeens duizelig, of eigenlijk tussendoor al een beetje. Dus ik zeg dat tegen de kapster. Dus even rustig aandoen. Moest ik opeens overgeven...
Een meisje dat daar werkt, zegt even later, toen ik al weer een beetje opgeknapt was, ik voel me ook niet lekker. Werd ze dus helemaal wit, ogen draaide weg. Gelukkig kon mijn kapster haar dus opvangen...
Toen voelde ik me dus nog lulliger...

En voordat ik naar de kapper ging gleed ik ook al van de trap af...
Heb vandaag mijn dag niet zo geloof ik.
En nu ga ik weer, want mag van mijn zus niet alleen blijven vandaag
  maandag 22 maart 2010 @ 13:14:20 #91
258612 nytar
boys boys boys
pi_79444690
jeetje, doe je voorzichtig! Idd beter om iemand in de buurt te hebben die je in de gaten kan houden!
pi_79444692
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:57 schreef leonieke het volgende:

[..]
Maar heel eerlijk? Ik ben stapel op onze zoon maar vind het tegelijkertijd niet zo fijn om hele dagen alleen thuis te zitten Zeker niet op een dag als vandaag. Straks bezoek van de verpleegster, om 18u nog kraamvisite en mijn man komt ergens rond 22u thuis
Ik vond het ook vreselijk om dagen thuis te zitten. Ik ben veel gaan wandelen of winkelen of iets dergelijks, gewoon om eruit te zijn.
Ik weet niet precies hoe je situatie is, of je wel eruit kunt. Vervelend ook dat je man pas zo laat thuis is.....
pi_79447314
@Flugel: Gets, wat naar dat je een paniekaanval hebt gehad. Doe de komende tijd nou maar eens lekker rustig aan, je lichaam en geest zijn hard aan het werk, dus je hebt het nodig!

@CP: Ahh, heel begrijpelijk hoor, dat je het af en toe flink zat bent. Het is ook niet altijd leuk, en zeker als er al zo'n traject aan vooraf is gegaan... dan ben je zo lang gewoon niet helemaal "jezelf". Ik duim ook dat de lente haar werk gaat doen en dat je je zo weer beter voelt!

@Pessie: Zo'n weekend is zeker intensief! Helemaal met van die kleine kinderen erbij. In zulk soort situaties ben ik altijd zoooo blij dat ik ze niet mee naar huis hoef te nemen. Het lijkt me wel superleuk om over een tijdje met ons eigen gezinnetje + familie op zo'n weekend te gaan.

@Orea: Dat slechte slapen is ook een ramp, lijkt me! Ik vind het knap dat je - hier in elk geval - nog vrolijk blijft, want te weinig slaap is natuurlijk wel een humeurkiller. En zeker als het lichamelijk ook nog eens niet lekker gaat. Dus voor je positieve instelling.

@Kaatjejannie: Verstandig dat ze het zo goed in de gaten houden. Het "gedoe" is misschien minder fijn, maar een extra echo is toch eigenlijk ook wel leuk, of niet?

@Nytar: Wel herkenbaar, hoor. Gelukkig kon je man erom lachen.

Hier een baggernacht. Ik weet niet waar het aan lag (misschien te lang uitgeslapen gisteren ) maar ik heb maar 2 uurtjes geslapen. Eigenlijk moest ik een hele dag op pad om kleuters te testen voor mijn studie, maar dat heb ik maar verzet. Op maandagavond moet ik namelijk ook nog de hele avonda dirigeren. Daardoor heb ik van 7 tot 11 nog wel lekker kunnen slapen. In dat opzicht ben ik best aardig voor mezelf, maar ja, het is ook realiteitszin: ik ben gewoon niet genieten als ik erg moe of gestresst ben, dus als het ff kan voorkom ik dat. In tegenstelling tot vroeger, kan het me ook wonderbaarlijk weinig schelen wat anderen daarvan vinden.
  maandag 22 maart 2010 @ 14:33:32 #94
259886 pessie
pi_79447629
Whaa Sonnetje! Klinkt wel spannend!

Leo, misschien kun je een stukje gaan wandelen? Is wel lekker misschien om er even uit te zijn. Jammer dat je man vanavond pas laat terug is.

Orea, was helemaal vergeten dat jij een zeer pijnlijk vochtprobleem hebt. Dat maakt het slapen waarschijnlijk ook niet makkelijker. Kun je nog bewegen of doet het continu pijn?

En over een uur mag ik alweer naar de vk!
pi_79447688

Ik morgen. Het is al 6 weken geleden, dus ik kijk er wel naar uit.
pi_79447774
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:25 schreef Cantare het volgende:

@Kaatjejannie: Verstandig dat ze het zo goed in de gaten houden. Het "gedoe" is misschien minder fijn, maar een extra echo is toch eigenlijk ook wel leuk, of niet?

Ja idd, zo denken wij er hier ook over. Mijn moeder had hetzelfde postuur als mij toen ze zwanger was van me, en is tijdens de hele zwangerschap amper aangekomen. We zien het wel. In ieder geval 2 mogelijkheden om extra naar de baby te kijken!!!

Wat balen zeg, dat mensen zo slecht slapen . Hopelijk wordt het nog wel wat beter.
*poef* nu is het weg
  maandag 22 maart 2010 @ 14:40:31 #97
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_79447887
We gaan morgen de verloskundige bellen voor een vroegere echo. Ik zou eigenlijk pas 9 april moeten, maar ik heb het idee dat ik misschien toch wat langer zwanger ben. (Heb een 5 a 6 weken cyclus, dus het is moeilijk te pin pointen wanneer de bevuchting was als het ware.) Zou me niet verbazen als ik nu toch al echt wel 9 a 10 weken zwanger ben namelijk. En dan pas over 3 weken een echo zou wat laat zijn.
pi_79449317
Mja, vandaag even weggaan is geen optie. Thomas wil ongeveer elk uur wel drinken (en zo weeg je opeens op dag 17 640g meer dan je laagste gewicht (van dag 3). Onze kapitein boossmurf wordt een dikkerdje op die manier ) en ik zou nog wat moeten schoonmaken tegen dat het bezoek komt.
Maar ik ben niet de persoon die graag zo lang thuis zit en ik ben nu al bezig aan mijn 6e week 'vakantie'. Toen ik les gaf, begon ik na 6 weken ook gewoon heel hard uit te kijken naar het einde van de vakantie. Geef mij maar veel korte vakantieperiodes ipv één lange

Kaatjejannie, dan toch liever de reactie van jouw VK dan die van mijn gyn (ik mocht maar 3à4kg bijkomen tijdens mijn zwangerschap, ik had ook wel liever wat extra echo's gekregen ) En die suikertest: het smaakt gigantisch slecht dat suikerwater, maar gewoon proberen met de eerste slok heel veel te drinken. Ik zorgde altijd dat ik na 1 slok al 3/4e van de beker op had (ja ik heb 2 x de gewone suikertest moeten doen en 1 keer de uitgebreide ).

Silmarwen: ik duim mee dat ze de echo willen vervroegen
pi_79449460
Ai Sonnetje, dat klinkt niet goed. Doe rustig aan he

Lastig Silmarwen. Maar lijkt me een goede reden om de echo te vervroegen

Hier net terug van de Cesartherapeute. Heb oefeningen gedaan die ik thuis moet herhalen. Tijdens het wandelen probeer ik ook al op m'n houding en spieren te letten, maar dan voel ik me er echt als een debiel bijlopen. Het wordt tijd dat ik geen dikke jas meer aanhoef buiten, want dan zien mensen ten minste dat ik zwanger ben en lachen ze me niet uit als ik raar loop
pi_79450153
Wat hebben jullie een hoop geschreven dat hou ik nooit bij zo,
las wat over disneyland daar wil ik ook wel heen maar wel als ik in de achtbanen kan
kaatje die extra controles krijgt een hoop gedoe maar wel fijn dat ze je in de gaten houden
orea (en anderen) die slecht slapen, Da's gewoon balen, mij vertelde ze hier van de week nog dat als je zo slecht slaapt van de pijn er wel veilige mogelijkheden zijn om je te helpen, is dat een optie?
leo die geniet van zoon maar het thuis zitten beu is, hoop dat je er snel op uit kan

sinds vanmiddag lig ik dan echt aan de sondevoeding, hoef even niet te eten of drinken da's wel fijn, alleen door het slangetje wel nog overgeef neigingen
pi_79450362
Jeetje draculettetje
Hebben ze een uitspraak gedaan over wanneer je weer voorzichtig mag beginnen met eten en drinken?
  maandag 22 maart 2010 @ 15:51:59 #102
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79450455
Dames jullie zijn lief

Hier vandaag toch eindelijk dan ook maar eens toegegeven dat het eigenlijk allemaal niet zo heel erg goed gaat en ik minder stoer ben dan ik zou willen. Gevolg is dat ik deze week even 2 uurtjes per dag minder werk. Volgende week had ik toch al een paar dagen vrij en de week erop ook. Als ik dan terug ben en het gaat weer zo moeizaam gaat m'n baas me voor halve dagen ziekmelden omdat dit ook niet goed voor mij is... Ik hoop dat het snel wat beter gaat met me. Enige wat echt zou helpen is een gehalveerde buik gok ik zo, maar dat zit er voorlopig nog niet in

Enfin, ik ben een watje dus... en ja, zo voelt het dus écht

En ik WIL helemaal niet klagen

Het wordt tijd dat die lente maar eens goed van start gaat....

/klaagmodus
pi_79450615
Flugel, je bent helemaal geen watje! Je moet goed voor jezelf en Willem zorgen hoor! En een paar uurtjes minder werken wordt je heus niet minder stoer van!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_79450747
Je bent echt geen watje flugeltje. Je bent zwanger
Maar ik begrijp je gevoel wel hoor. Ik wil ook graag meer dan ik nu kan. Maar het is nou eenmaal niet anders. Denk aan jezelf en je kindje
  maandag 22 maart 2010 @ 16:09:04 #105
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79451305
Ik denk aan Willem, daarom heb ik het vandaag aangegeven dat het niet zo goed ga. Zelf strompel ik altijd maar door tot ik tegen de muur aan knal

Ach, misschien is het na een weekje rustig aan al wel weer stukken beter met me...
pi_79451409
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:51 schreef flugeltje het volgende:
Enfin, ik ben een watje dus... en ja, zo voelt het dus écht
Wie bepaalt dat? Probeer je te realiseren dat dat jóuw gedachte is, niet de waarheid! En op je eigen gedachten heb je invloed. Dus wees lief voor jezelf en praat jezelf niet naar beneden, daar heb je geen enkele reden voor.
  maandag 22 maart 2010 @ 16:13:55 #107
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79451533
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:11 schreef Cantare het volgende:

[..]

Wie bepaalt dat? Probeer je te realiseren dat dat jóuw gedachte is, niet de waarheid! En op je eigen gedachten heb je invloed. Dus wees lief voor jezelf en praat jezelf niet naar beneden, daar heb je geen enkele reden voor.
Jij bent mijn psycholoog.... die zegt namelijk precies hetzelfde

Nee zonder gekheid, ik weet het heel goed, 't is door m'n psych al vaak genoeg gezegd dat ik niet voor een ander moet denken... Maar het is zo verdomd moeilijk om ook niet aan je eigen eisenpakket te kunnen voldoen.

Laat ik deze zwangerschap ook maar als een leertraject zien...

[ Bericht 6% gewijzigd door flugeltje op 22-03-2010 16:31:50 ]
pi_79452327
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:51 schreef flugeltje het volgende:
...
Wie ben ik eigenlijk om er iets over te zeggen, maar kom... als ervaringsdeskundige in het "te ver laten komen" durf ik het toch wel te doen

Goed dat je het hebt aangegeven dat het te veel aan het worden is en wat fijn dat jouw baas wil meedenken (ivm die halve ziektedagen).
Maar ik snap wat je bedoelt dat je het moeilijk vindt omdat je aan je eigen eisen niet kunt voldoen. Zo frustrerend soms om het toe te geven.

Maar je bent inderdaad zwanger en de ene dag/week is de andere niet. Hopelijk brengt het minder werken de nodige rust
pi_79452391
@Flugeltje: Ik kan het ook alleen maar zeggen omdat het ook mijn valkuil is/was. Het gevoel van 'ik wéét het wel maar ik vóel het niet zo' komt me ook bekend voor. Maar ik durf wel te zeggen dat dat een kwestie van tijd is. Nu moet je nog elke keer bewust anders denken én doen (!), maar op een gegeven moment gaat dat steeds meer automatisch.

Wat bij mij wel essentiëel is, is dat ik genoeg tijd neem voor mezelf en af en toe bewust voor mezelf kies: verzoeken afwijzen, een dagje niks hoeven, een afspraak afzeggen als het even teveel is. Dat vind ik niet echt makkelijk, maar dan hanteer ik de methode: mail typen, ogen dicht, op verzenden klikken.

Soms denk ik ook wel 'goh, wat ben ik nou een miep', maar ik heb dat gewoon nódig om bij mezelf te blijven, dat blijkt steeds weer. Doe ik niet af en toe zo'n "retraitedag(deel)", dan wordt het een rommeltje in mijn hoofd en val ik terug op oude patronen. Dus doen we het zo, en dat gaat heel prima.

Vergeet niet: er is hoop, je merkt het misschien niet altijd (vooral niet als je even terugvalt), maar het gaat echt steeds beter!
  maandag 22 maart 2010 @ 16:35:50 #110
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79452587
Die dagen voor jezelf moeten hebben herken ik ook wel, even mezelf terugtrekken op de planeet 'fluugs' anders bivakeer ik er ineens weken aan een stuk en dringt niemand meer door....

Het is een leertraject inderdaad en ik ken aardig wat vrouwen met dezelfde valkuil. 'We' moeten ook zoveel allemaal, de perfecte moeder, de perfecte werkneemster, goed zijn voor jezelf, de perfecte partner, de perfecte vriendin, de perfecte dochter en ga zo nog maar even door...

Soms zou ik ook wel eens wat meer 'schijt' aan de wereld willen hebben wat dat betreft.

Enne Leo, jij hebt waarschijnlijk ook wel gelijk dat de ene week de andere niet is, ik beloof plechtig rustig aan te gaan doen
pi_79453290
Oooh.. herkenbaar flugeltje, niet willen klagen.

Vrijdag naar huis gegaan ivm bekkenpijn en vandaag maar even de verloskundige gebeld. Wilde ik vrijdag niet doen omdat alleen het spoednummer bereikbaar is dan (en dat vond ik toch wel overdreven). Bel ik, zegt ze: bel het spoednummer..
En ja hoor, ik bel natuurlijk weer als iemand ligt te bevallen.

Maar goed, nu moet ik morgen naar de fysio, maar ik heb vandaag toch maar gewoon gewerkt. Vanochtend was er vervanging en heb ik buiten de klas gewerkt, maar vanmiddag was er geen vervanging en heb ik het toch maar gewoon gedaan.. pfff... zwaar.
Morgenochtend weer vervanging en dan 's middags weer voor de klas, als ik het red.
Want ze lacht alleen nog naar mij!
  maandag 22 maart 2010 @ 16:56:58 #112
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79453508
Het ziekenhuis bellen doe ik ook niet makkelijk hoor, de enige keer dat ik er een keer extra geweest ben is toen Martijn er helemaal genoeg van had en toen zelf maar gebeld heeft..

Ik wil gewoon ook graag de 'stoere' zijn, de persoon waarvan ze zo min mogelijk last hebben...

Zullen we samen proberen beter op onszelf te passen?
pi_79455176
@ flugeltje, ook hier iemand die elke keer door wil gaan en niet wil klagen maar zit nu met mijn 24 weken 50% thuis met een bekkeninstabiliteit.. Spijt dat ik heb... Wat gezegd werd je bent zwanger dus mag klagen!!
Dat het niet makkelijk is dat kan ik alleen maar beamen..

Hopelijk komt er snel een verlossend woord en kun je wat meer genieten want de pijn maakt dat heel erg moeilijk!
Altijd blijven lachen... :)
  maandag 22 maart 2010 @ 19:03:26 #114
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_79458058
Hallo dames,
Ook ik mag me hier aansluiten. Na ICSI ben ik zwanger (nu 8,5 week). en we hebben vanmiddag een mooie echo gehad. Dus nu durf ik over naar dit topic.
Ga binnenkort me eens goed verdiepen in wie wat en waar en dan ga ik hopenlijk gezellig meebabbelen (als dat mag ).
Hobbesje.
pi_79458386
Jaaaaaaaaaaa, welkom Hobbesje
Wat fijn dat de echo goed was
pi_79459023
Jeetje, wat schrijven jullie veel! Houden jullie een beetje rekening met de mensen die van 8.00-18.00 werken?

Draakje, vervelend dat het niet goed gaat. Kan me voorstellen dat de sondevoeding wel oplucht.

Jeetje flugeltje, dat klinkt niet zo goed, die paniekaanval. Doe maar rustig aan inderdaad! En klagen vind ik inderdaad ook lastig, maar soms is het nodig hoor!

Barbabientje, veel plezier in Disneyland! Ik vind Disneyland helemaal super, ben er al 15 keer geweest (ja, echt) maar sla dit jaar toch maar even over

Silmarwen, dat lijkt me een goede reden om de echo te vervroegen.

Orea, wat ontzettend vervelend dat je zo slecht slaapt. Ik slaap altijd al goed en sinds ik zwanger ben nog beter. Slaap regelmatig de klok rond, zeker in het weekend. Doordeweeks wordt wat lastiger, maar ik lig meestal wel rond half tien in bed.

Hobbesje, van harte welkom hier! Gaaf hoor, dat je na de ICSI nu eindelijk zwanger bent en een goede echo had!
pi_79459173
Hobbesje geweldig. Gefeliciteerd!! Er zitten hier wel ineens veel 'oude' bekenden uit het AZWBNZG topic zeg!

CP. wat las ik ergens 3 pagina's terug... 4 keer per nacht naar de WC? OMG ik vind het al erg als ik er 2 keer uit moet. en dat is tot nu toe dus eigenlijk maar een nacht of 10 gebeurd verdeeld over de hele zwangerschap.

flugel, goed dat je het wat rustiger aan gaat doen. Hopelijk voel je je snel een beetje beter.

En joehoe ik krijg sinds gisteren echt een lentebaby. Als ik zo buiten ook de lammetjes zie lopen wil ik ook!! Geen lammetje, maar een baby!
  maandag 22 maart 2010 @ 20:20:54 #118
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79462192
Hobbesje Welkom hier....

Een lentebeeb voor NIKKI

Je zou maar wat raar staan kijken als er ineens een lammetje uit kwam
  maandag 22 maart 2010 @ 20:37:49 #119
259886 pessie
pi_79463154
fluugs, alles is al gezegd, maar fijn dat je door hebt dat het niet altijd goed gaat en rekening houd met jezelf.

Draakje aan de sondevoeding

En Hobbesje gefeliciteerd en welkom

Ikzelf vanmiddag naar de vk geweest, manlief mee! Ze heeft laten voelen hoe ik mn kind kan voelen, en ook mn man heeft het geleerd, nu snappen we eindelijk hoe het zit! Het kindje is helemaal niet zo rustig als ik dacht Schopte tot 2× toe tegen de doptone aan .

Maar baby doet het supergoed, en ikzelf doe het ook goed. Bloeddruk 120/ 60 dit keer . Dus 2 stickers!
Verder had ik steeds last van de rechterkant van mn buik. Die pijn blijkt te komen doordat ik een blindedarmontsteking met bijbehorende operatie heb gehad toen ik 11 was. De huid is daardoor dunner, en het oprekken is pijnlijk, en het zal tijdens de zwangerschap een gevoelige plek blijven. Heb nu maar een bandenpijn-band gekocht, dat helpt toch al wel een stuk. Ook tegen de bandenpijn die weer is begonnen natuurlijk.
pi_79464371
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:58 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Paar dagen terug dus, zoals Fannetje al eerder zei, voor het eerst het hartje gehoord.

Fannetje
pi_79477702
*meldt*

Pessie, gefeli met je stickertjes!

Wat een prachtige dag vandaag! Daar krijg je echt positieve energie van! Alleen jammer dat vanmiddag de CV-ketelman komt, anders had ik lekker kunnen gaan wandelen.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 08:03:49 #122
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79478046
Pessie, fijn dat alles zo goed gaat! Heb jij geen 'last' van het feit dat je onderdruk zo laag is? Ik zit dus nu op 65 onderdruk en ik voel me echt een vaatdoekje... Slap, trillerig, zwaar hoofd... Een beetje alsof je griep hebt, maar dan zonder koorts en hoesten enzo... Alleen eten helpt, dan voel ik mezelf weer even okay...

Tja NIKKI, dan toch maar eindelijk je verlof opnemen?

Werk je eigenlijk voor jezelf? Dan kan ik het namelijk wat beter begrijpen dat je doorwerkt, bij mij op het werk moet je namelijk gewoon uiterlijk met 36 weken vertrokken zijn. En krijg je die weken die je nu doorwerkt er achteraf ook bij?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 08:23:56 #123
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79478291
Ik heb een stomme vraag, is het gevaarlijk om op je buik te slapen? Ik bedoel, je drukt de boel toch niet plat maar gewoon naar binnen.?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 08:26:10 #124
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79478323
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 08:23 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een stomme vraag, is het gevaarlijk om op je buik te slapen? Ik bedoel, je drukt de boel toch niet plat maar gewoon naar binnen.?
Zolang het voor jou niet onprettig ligt is het voor je kindje ook niet zo'n probleem heb ik begrepen. Ik lig nu soms nog half op m'n buik en Willem protesteert eigenlijk nooit...
pi_79478324
Gevaarlijk is het volgens mij niet, ik vond het gewoon heel vervelend op een bepaald moment om nog op mijn buik te liggen (maar ook wel nog moeten doen omdat ik op mijn linkerzij te veel pijn had aan mijn hart en als ik te lang op mijn rechterzijde lag ik pijn kreeg rond mijn heup).

Hier was er trouwens op het einde altijd protest als ik op mijn rechterzij lag. Maar op den duur toch gewoon doorbijten en laten protesteren
  dinsdag 23 maart 2010 @ 08:28:19 #126
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79478360
Nee maar mn buik is nog niet van die grootte dat ik een soort wipwap word... En protest slaap ik doorheen.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 08:45:51 #127
258612 nytar
boys boys boys
pi_79478602
Welkom Hobbesje!

Buikslapen, pff als je zo in slaap kan vallen moet het makkelijk kunnen zou ik zeggen. Bij mij doet het zeer als ik op mn buik lig (alsof ik ergens op lig, duh) maar als je nergens last van heb dat heb je binnen nog plek zat!

Off topic: wat een ge-wel-di-ge dag vandaag, om 7.45 uur wakker geworden door de zon wat een heerlijkheid!!!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 08:51:13 #128
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79478687
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 08:45 schreef nytar het volgende:
Welkom Hobbesje!

Buikslapen, pff als je zo in slaap kan vallen moet het makkelijk kunnen zou ik zeggen. Bij mij doet het zeer als ik op mn buik lig (alsof ik ergens op lig, duh) maar als je nergens last van heb dat heb je binnen nog plek zat!

Off topic: wat een ge-wel-di-ge dag vandaag, om 7.45 uur wakker geworden door de zon wat een heerlijkheid!!!
Hier zette mijn man de deur open om 7 uur om de katten naar buiten te gooien. Heerlijk dan die frisse lucht de kamer in, nog even onder je dekbed...
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:09:26 #129
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_79479053
Buikslapen kan geen kwaad. Er komt een punt waarop het echt niet lekker en leuk meer is. Dat was in mijn vorige zwangerschap pas rond de 30 weken. Toen was K. zo sterk dat het niet meer leuk was .
En hij heeft er - volgens mij - niets aan overgehouden.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:39:30 #130
259886 pessie
pi_79479785
Een hele goede morgen dames!

Ik heb helemaal geen last van een onderdruk van 60. Alleen als ik te snel opsta dan duizelt het me even, maar dat was ook al zo voordat ik zwanger was. Ik vermoed dus dat ik normaal ook een lage onderdruk heb, en dat klopt wel met wat mn vader over mijn bloeddruk vertelde.
Maar sommige zwangere vrouwen hebben dat de onderdruk een duikvlucht naar beneden maakt, ik kan me goed voorstellen dat je daar wel last van hebt.

Wat betreft buikslapen, daar ben ik vrij snel na het zwanger worden mee gestopt (10 weken o.i.d) ik werd er ontzettend misselijk van. Ik slaap het meest op mn linkerzij en dat schijnt ook goed te zijn voor de doorstroming van de navelstreng 's nachts. Maar ik beweeg natuurlijk wel 's nachts en weet niet wat ik dan allemaal uithaal.

En ik slaap tegenwoordig door tot de wekker van mn man dus ga pas om 6.30 naar het toilet. Als ik 's nachts wakker wordt dan ben ik over het algemeen zo duf dat ik denk "barst maar" en dat ik weer in slaap val. Maar dan moet ik om 6.30 wel echt mn blaas gaan leegmaken.

Was er nou nog een nieuweling? Als ik je gemist heb, gefeliciteerd en welkom!
pi_79480158
Bij mijn laatste controle was mijn bloeddruk 90/55. Ik heb geen last van duizelingen enzo, maar ik geloof dat mijn bloeddruk altijd al aan de lage kant zit.
pi_79480255
Goeiemorgen

Ik ben er vannacht 'maar' 3 keer uitgeweest (ben gewoon gaar nu, dat is een goed teken ) en we hebben zojuist de 20 weken echo gehad...

Roelofje is écht 100% een Roelofje, en geen Roelof ze is helemaal gezond. (voor zover ze kunnen zien natuurlijk ) Roelofje bezorgde me wéér een extra echo van 10 minuten want ze ging steeds zo liggen dat de echo-mevrouw niet goed haar hartje kon bekijken! Ze loopt nu 5 dagen voor! Flinke dame dus, ze heeft het goed in mijn buik

Wil één van de modjes meisje achter mijn naam zetten in de OP?

/egopost (moet nog bijlezen)
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:58:07 #133
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79480372
Wat fijn Orea dat alles goed is

@pessie en @CP, ik heb maar een afspraak gemaakt voor het ziekenhuis. Zo slap voelen van een lage bloeddruk lijkt me steeds onwaarschijnlijker, maar even Hb laten prikken dus. Als ik die symptomen zo eens bekijk lijkt het er veel meer op....
pi_79480527
Goedemorgen allemaal,

Hobbesje welkom hier
Fijn dat de echo goed was

Ik word helemaal vrolijk van het weer Moet zo naar de verloskundige en heb besloten dat ik lekker ga fietsen (nou is t echt een stukje van niets hoor, maar in de tijd dat ik mijn fiets gepakt heb ben ik er met de auto al zowat, dus heb ik er nooit zin in. De kussens van de tuinset liggen in de schuur op onze fietsen namelijk, is best een karwei om t eronder vandaan te halen )
Normaal maakt het me niet zo uit wat voor weer het is, maar hoe dichter het bij de zomer komt hoe eerder de baby er is

Wat betreft bloeddruk, mijn bloeddruk was de afgelopen 2 keer echt laag voor mijn doen, maar heb er geen last van. Normaal heb ik een onderdruk van 70/80, maar vorige keren dus iets van 50/60. Best apart

En ik slaap gewoon op mijn buik, ik kan namelijk echt niet slapen op mijn zij. Dat ligt niet lekker. Heb er eigenlijk nooit over nagedacht, dat het kwaad zou kunnen...

Gisteren gelukkig geen gekke dingen meer gedaan, na het trapvallen en overgeven bij de kapper
Was wel schattig trouwens, mijn nichtje was er ook bij. Dus bij het trapvallen (ik moest even huilen van de schrik denk ik) vroeg ze: Sonja, wat heb je gedaan. Dus ik zeg dat ik gevallen was, zegt ze: sorry.. Ik zou kan jij toch niets aan doen. Kreeg ik een knuffel van dr.
En bij de kapper, na het overgeven, vroeg ze ook weer wat er was. Dus ik zeg zo: ik heb gespuugd. Zegt ze: geeft niet hoor.
En bij mijn ouders thuis: Sonja heeft bij de kapper gespuugd, over dr schoenen heen. Maar geeft niet hoor(even de vrije vertaling, kind is 2 )

Oh en nog voor Roelofje
pi_79480735
Meer een Roelofientje dus eigenlijk?
Wat vervelend zo'n extra echo
3 keer eruit? Verder wel redelijk geslapen?

Ik moet er ook 3 a 4 keer per nacht uit, maar hou m'n ogen dicht, hobbel naar de wc, doe m'n ding, hobbel snel weer terug naar bed en slaap dan 9 van de 10 keer snel weer in.

Flugeltje, Hb kan inderdaad een boosdoener zijn. Goed dat je gaat laten prikken

Wat lief van je nichtje Sonnetje
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:15:39 #136
259886 pessie
pi_79480880
flugel inderdaad verstandig dat je dan even een afspraak maakt. Je zit nu op een termijn dat je je in principe goed zou moeten voelen, en als dat niet zo is is het gewoon verstandig even wat dingen na te lopen.

En roelofje

Oh ja: hier 22 weken
pi_79481160
Ja de dinsdag verspringers

Ja CP, op zich redelijk geslapen. Ik droom de laatste tijd elke keer dat ik een super bevalling heb. Ik hoop maar dat dat uitkomt!

Mijn hydro heeft de echo-dame ook nog even laten zien op de echo jemig wat een slagveld... Die zit echt in alle mogelijke knikken die je je maar kunt bedenken... En ze moest ook telkens rechts onderin zijn auw.. Maargoed, alles voor de goede echo Roelofje lag overdwars in mijn buik rechts het koppie, ze lag op 1 arm te chillen in de placenta (zo lig ik in bed altijd op mijn kussen!!) en beentjes links...

Gisteren lag de kat heerlijk op mijn buik, en Roelofje ging tekeer terwijl als ik mijn hand erop leg is ze lang niet zo druk.. Die 2 worden maatjes, denk ik

Flugel, zou dan zeker even je HB laten checken! Ik heb standaard een bloedruk rond de 90/60 of 110/60 maar eigenlijk geen seconde nog duizelig geweest... Maar ik heb altijd een lage bloeddruk, dus misschien ben ik het gewend? En Son wat heb jij nou gedaan? Doe je voorzichtig met jezelf?
pi_79482238
Goedemorgen mede zwangere mutsjes!

Wat een weer als ik naar buiten kijk.. Heb nog niet eens gevoelt of het warm is maar heb een heerlijk kort ding aan waar mijn buik flink in te zien is ! Voel me ineens gelukkig zwanger! Denk dat het depressieve gevoel ook gewoon met het weer te maken heeft gehad.. Kwam er in begin December achter dat ik zwanger was en toen hadden we al snel sneeuw en sindskort is de wereld hier pas echt sneeuwvrij..

Hier ook een dame met lage bloeddruk! Heb ik normaal gesproken ook al een lage bloeddruk dus ook weinig last van.. En dat duizelen met opstaan heb ik ook altijd al.. Kan ook met zout te maken hebben (heb ik gehoord)...

A.s. Maandag hebben we onze 3/4d Echo!! Onze dochter ruim 2 houd vol dat er een broertje komt haha... Volgens de 20 wkn echo was het echt een meid maar ben wel elke keer benieuwd of er nu niet stiekem toch jongen uit komt hahahaha...

Begin April mag ik weer naar de VK en dan moet ik alweer langzaam afscheid nemen van ze Met heel erg veel pijn in mijn hart.. Vanaf 3 Mei neemt de VK in onze nieuwe woonplaats mijn zorgen over en gaan als het mee zit mijn bevalling begeleiden... Voelt heel dubbel omdat ik bijdeze VK al een kindje heb gehad en er nu straks al bijna 7 maanden loop...

Over 6 weken ga ik al met verlof! Eigenlijk 7 maar omdat me verlof net voor het weekend valt heb ik een week eerder verlof!!! Gaan we ook nog eens 2 weekenden op vakantie en 1 weekend verhuizen dus hoef nog maar 3 weekenden te werken !

Ga zo lekker lunchen met mijn beste vriendinnetje! We hebben elkaar al 3 maanden ofzo niet gezien dus word echt tijd nou...

Beetje ego bericht maar ga van de week weer proberen wat actiever mee te kletsen.. Soms is de puf een beetje weg door alles!
pi_79482816
Nou ik ben weer goedgekeurd door de verloskundige
Dat gebeuren bij de kapper gisteren kwam doordat ik waarschijnlijk af en toe bloeddrukdalingen heb en als ik dan in een warme ruimte ben en lang in dezelfde positie zit dan kan dat gebeuren.

En heb eindelijk een voordeeltje wat betreft mijn lengte
Mijn baarmoeder zit een stuk hoger dan dat ie zou moeten zitten. Ze zou me puur op mijn baarmoederhoogte een maand verder geven. Maar omdat ik +/- 1.64 ben gebeurd het dus vaker dat de baarmoeder wat sneller omhoog groeit. Als het volgende keer nog zo is, dan krijg ik een groeiecho, just to be sure. Maak me ook geen zorgen, want met alle echo's liep ie prima op schema!
pi_79483424
Oreao, een meisje, wat leuk!

Over bloeddruk gesproken, ik had bij Guus ook altijd duizelingen. Mijn VK zei dat ik dan een zout dropje o.i.d. moest nemen, dan ging de bloeddruk weer omhoog. Niet te veel, want dan wordt het te hoog. (Uiteindelijk heb ik met 36 weken in het ziekenhuis gelegen met te hoge bloeddruk...)

Veel echo's voorbij horen komen, kan niet wachten totdat wij de eerste hebben en hopelijk alles goed is.
Kan in ieder geval volgende week naar de VK.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 11:29:00 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79483663
Orea, het staat erbij hoor!
pi_79483838
Wat een vrolijke verhalen

Hier ook een! Mijn babyspullies van de HEMA zijn net aangekomen.

-badje met standaard en afvoerslang
-badthermometer
-badcape
-supersonische luieremmer
-manicuresetje
-borsteltje en kammetje
-stretchrompertjes (tnx voor de tip, Tessie!)
-spuugdoekjes

Nu nog 22 weken wachten
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:41:06 #143
259886 pessie
pi_79486214
supersonische luieremmer klinkt goed!

En veel lage bloeddruk dames hier dus! Tsja, alles voor de beeb .
pi_79486279
ik vraag me vooral af wat het is
pi_79490402
Sonnetje, mooi dat je weer goedgekeurd bent.

flugel, ik werk niet voor mezelf, gewoon bij een 'baas', maar vanmiddag moet ik dus verplicht thuis zijn omdat de CV-ketelman komt en ik wordt nu alweer gek (ondanks dat ik nu gewoon thuis aan het werk ben). Ik mis gewoon het contact met mensen, ik ben niet iemand om alleen in een huis te zetten.
Ik hoop trouwens wel dat het beter gaat als de beeb er straks is, dan heb je natuurlijk wel een bezigheid en kun je lekker naar buiten enzo, maar toch hele dagen alleen met de baby is denk ik ook niets voor mij. ik voel me nu al een slechte moeder...
pi_79490564
Supersonische luieremmer?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:43:28 #147
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79490835
Niks slechts aan hoor NIKKI, ik blijf straks ook gewoon praktisch fulltime werken. ik heb het alleen verdeeld over 4 dagen en Martijn neemt ook een dag voor z'n rekening zodat Willem uiteindelijk maar 2 dagen naar het KDV hoeft. Ik vroeg het me alleen af omdat je baas toch een zwangerschapsuitkering voor je aan moet vragen en bij ons ben je dus echt verplicht om max 4 weken tevoren te stoppen... Ik werk vandaag ook thuis, dat vind ik wel lekker. Ik kan zo op het netwerk van kantoor, dus dat is geen probleem. Krijg je deze weken er nu achteraf bij? Zou wel zo fair zijn lijkt me...

Ik ben inmiddels op het ziekenhuis geweest, bloeddruk 110/65 vond ze eigenlijk wel heel prima en ze oordeelde dat m'n klachten niet door deze bloeddruk kunnen komen. Ze vermoed dat ik last heb van een schommelende suikerspiegel. M'n ijzer was aan het begin van de zwangerschap heel erg prima en als je gewoon zwangerschapsvitamine slikt en geen bloedverlies hebt kan dat niet heel erg veel meer dalen.... Enfin; volgende week stond er al een afspraak bij de gyn en zou er ook een doorverwijzing volgen voor de reguliere suikercurve met 24 weken, dus voor nu even heel rustig aandoen en iedere 2 uur beetje eten. Als het dan volgende week niet beter gaat kan dan altijd nog ingegrepen worden.
pi_79491288
Supersonische luieremmer...stop je daar de onderkant van je kind in en wordt het dan automatisch gereinigd? Dan wil ik er ook wel zo één!

Ik ben ook 'officieel' niet aanwezig. We noemen het 'koffiedrinken' maar ik mag die uren opschrijven inderdaad en die krijg ik achteraf weer vergoed. Normaal moet ik ook inklokken met zo'n bliebpasje, maar dat mag nu dus niet. Het heeft ook iets met verzekering enzo te maken...
Ik blijf inderdaad ook fulltime werken, het is ook niet anders te regelen door de functie die ik heb en gaat om te beginnen 4 dagen per week werken en wellicht dat het nog wel 3 dagen worden voor hem. Hij heeft een fysiek zwaar beroep, dus ik vind het ook gewoon fair en logisch dat hij minder gaat werken. Plus dat hij het zelf heel graag wil, nog voordat we het hele PGD/ICSI traject ingingen stond al vast dat hij 'huispapa' zou worden. Hij is ook echt zo'n typ dat straks heerlijk koekjes gaat bakken met z'n dochter. Ik word al als ik eraan denk.

Onze prinses gaat straks 3 dagen naar KDV en ook nog een dagje naar opa en oma. Ik heb het nu wel zo gedaan dat ma-di-wo KDV dagen zijn, dan een dagje opa en oma en dan 3 dagen thuis, om toch nog zoveel mogelijk regelmaat te houden. De 3 dagen KDV achter elkaar zullen wel wat zwaar zijn vooral in het begin denk ik maargoed we zien wel hoe het loopt en anders gaat inderdaad maar 3 dagen werken en worden het 2 dagen KDV.

Jouw bloeddruk is inderdaad gewoon goed flugel, maargoed het kan natuurlijk wel schommelen gedurende de dag hè. Ik hoop voor je dat 't snel beter gaat in ieder geval.
pi_79493074
Hahaha, nou, stel je er niet teveel van voor, het is gewoon van de HEMA. Maar ik zal jullie niet langer in spanning houden: het is een zogenaamd luchtdichte luieremmer. Dus als je 'm open doet om er een luier in te gooien, word je niet gelijk bedwelmd door de stank van de luiers die er al in zitten. Zie hier: http://www.hema.nl/nl-nl/(...)mmer-(33533032).aspx En hij was afgeprijsd naar 15 euri!

Ik heb net weer een stickerboekje van de vk volgemaakt

Bloeddruk 120/70 -> top
Baarmoeder 2 vingers onder m'n navel -> top
Hartslag baby -> top
Baby bewoog -> top
Uitslag combinatietest: 1:19385
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:38:53 #150
259886 pessie
pi_79493253
fluugs, ik eet normaal altijd al elke 2.5 a 3 uur iets, anders ga ik ook onderuit, dus dat doe ik ook nu ik zwanger ben. Fijn dat je volgende week al mag komen voor iets uitgebreidere testen.

Ons kind staat niet eens ingeschreven bij het KDV. Manlief vind het een onzinnig systeem om je kind zo ongeveer tijdens de bevruchting in te schrijven en daarmee wachtlijsten vol te zetten. Maar ik ben sowieso het eerste half jaar volledig thuis, en daarna zien we wel verder. Maar ik heb niet zoveel moeite met thuis zijn, vooral omdat we in het najaar weer serieus op zoek willen naar een huis en dan heb ik misschien naast de verzorging van ons kind tijd om een huis op te knappen. Daarnaast ben ik nu ook veel thuis en heb ik veel vriendinnen die veel thuis zijn.

Zeg, worden jullie ook allemaal zo vrolijk van de lentetafereeltjes bovenin het scherm van Fok!?
pi_79493303
Hij ziet er ook echt uit alsof hij door de geluidsbarriere kan cantare
Wat is de combinatietest?

Hier al heel de dag kramp in m'n maag. Wilde eigenlijk naar buiten en van de zon genieten, maar bij elke stap dreunt die kramp door m'n hele buik
pi_79493463
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:39 schreef CrazyPrincess het volgende:
Hij ziet er ook echt uit alsof hij door de geluidsbarriere kan cantare
Ja he?
quote:
Wat is de combinatietest?
Berekening van de kans op Down op basis van mijn leeftijd, bloedonderzoek en nekplooimeting. Je spreekt van een verhoogde kans bij 1:200. 1:19385 is heel goed, want dan is de kans dat 'ie Down heeft dus heel klein.
quote:
Hier al heel de dag kramp in m'n maag. Wilde eigenlijk naar buiten en van de zon genieten, maar bij elke stap dreunt die kramp door m'n hele buik
Nou, balen Verkeerd gegeten?
pi_79493624
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:42 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ja he?
[..]

Berekening van de kans op Down op basis van mijn leeftijd, bloedonderzoek en nekplooimeting. Je spreekt van een verhoogde kans bij 1:200. 1:19385 is heel goed, want dan is de kans dat 'ie Down heeft dus heel klein.
[..]

Nou, balen Verkeerd gegeten?
Natuurlijk ja. Hoe kan ik dat nou vergeten? Zwangerschapsdementie denk ik En wij hebben de test niet laten doen.
Goede uitslag dus

Ik denk te weinig gegeten vanmorgen. Heb daarna wel gegeten, maar het is niet meer goedgekomen.
Ik overleef het wel
pi_79494429
Das een mooie uitslag van de combinatietest Cantare!

de CV-ketelman heeft afgebeld... hij had een grote lekkage... van z'n eigen brandslang zeker ... daar zit ik dan de hele middag een beetje voor binnen te blijven.
pi_79496880
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:34 schreef Cantare het volgende:
* hele lijst met spullen

Nu nog 22 weken wachten
Dat vliegt voorbij hoor Dan heb je lekker veel tijd om de spulletjes op te bergen, te verplaatsen, opbergen, verplaatsen, enz.

Vandaag bij fysio geweest en ze kunnen niets voor me doen: tja, die pijn hoort er bij zegt ze.
Het is een beetje instabiliteit van de bekken, maar niet vreselijk ernstig. En het knakt af en toe omdat het zo lekker aan het verschuiven is. Bij de volgende zwangerschap heb je er nog eerder last van.
Nou mooi...
Morgen maar even met m'n werk overleggen hoe ik de komende 2,5 week door ga brengen (nog maar 2,5 week werken????!!!! , dat gaat snel).
Deze week is in ieder geval helemaal ingevuld met invallers. Dus dat is mooi.

En welkom nieuwe zwangeren
pi_79497135

Hoi hoi, mag ik ook meedoen?
Ik ben er nl. laat achter gekomen dat ik zwanger ben (onregelmatig, druk, beetje ontkenning... enzo) en de huisarts gokte het vrijdag al op 22 weken. Iets over de stand van de baarmoeder vanaf het schaambeen ofzoiets. Ik denk dat dat niet klopt, ik voel het kindje nauwelijks of niet, ja heel af en toe heel vaag, soort niet zeker weten gevoel, maar ik kan mij herinneren dat ik bij mijn vorige kinderen al veel eerder contact had. Ik was eigenlijk benieuwd vanaf wanneer jullie je babietje voelde bewegen. Mijn jongste kindje is al vijf en pff, ik ben bijna alles alweer vergeten....

Heb overigens morgenochtend een echo in het ziekenhuis, dus dan weet ik het zeker.
pi_79497459
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:02 schreef missziggy het volgende:

Hoi hoi, mag ik ook meedoen?
Ik ben er nl. laat achter gekomen dat ik zwanger ben (onregelmatig, druk, beetje ontkenning... enzo) en de huisarts gokte het vrijdag al op 22 weken. Iets over de stand van de baarmoeder vanaf het schaambeen ofzoiets. Ik denk dat dat niet klopt, ik voel het kindje nauwelijks of niet, ja heel af en toe heel vaag, soort niet zeker weten gevoel, maar ik kan mij herinneren dat ik bij mijn vorige kinderen al veel eerder contact had. Ik was eigenlijk benieuwd vanaf wanneer jullie je babietje voelde bewegen. Mijn jongste kindje is al vijf en pff, ik ben bijna alles alweer vergeten....

Heb overigens morgenochtend een echo in het ziekenhuis, dus dan weet ik het zeker.
Oe wat spannend! Gefeliciteerd in ieder geval.

Ik voelde mijn kindje vanaf 17 weken.

Succes morgen in het ziekenhuis.
pi_79497826
Gefeliciteerd 22 weken al
Zomaar een beetje voorpiepen op een hoop anderen hier!

Lekker zeg Nikki
Die zit natuurlijk gewoon een biertje te drinken in het zonnetje

Ik ben overigens net nog even heerlijk naar buiten geweest. De kramp was weggetrokken en het wandelen ging als een trein. Helemaal geen last van mijn bekken gehad. Heb wel het trucje van de cesartherapeute toegepast, dus wie weet heeft dat het hem gedaan
pi_79498650
@ NIKKI, voel je niet slecht! Ook ik zag mezelf als geen thuisblijf mama met baby toen Shenaya geboren werd en ook nu de 2e komt nog niet! Vind het dan ook heerlijk om 4 dagen te werken (nu dan 2 door BI) en geen Mama te zijn !!

@ Missziggy, wauw 22 weken dan zou je al wel heel erg ver zijn!! Ben heel benieuwd... Kom morgen dus weer buurten

Ik ga eten koken en mag vanavond vergaderen...
pi_79499077
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:35 schreef Cantare het volgende:
Hahaha, nou, stel je er niet teveel van voor, het is gewoon van de HEMA. Maar ik zal jullie niet langer in spanning houden: het is een zogenaamd luchtdichte luieremmer. Dus als je 'm open doet om er een luier in te gooien, word je niet gelijk bedwelmd door de stank van de luiers die er al in zitten. Zie hier: http://www.hema.nl/nl-nl/(...)mmer-(33533032).aspx En hij was afgeprijsd naar 15 euri!
Ah, zoiets hebben wij ook ja Ik wist niet dat hij supersonisch was En voor alle duidelijkheid: je moet het kind wel nog zelf verversen

En wat ben ik blij om te lezen dat er hier nog mensen zijn die het lang thuiszitten maar niets vinden (ik heb nu al terug zin om te gaan werken )
pi_79500940
Oh echt? ik wil wel blijven werken, maar thuiszitten, straks met kleine... bij lekker weer, er veel op uit trekken daar kan ik nu al blij van worden!!
pi_79500955
Hallo daar ik was kloontje!! (Sieppiee)
En ik verspreek me steeds en vergeet mijn kloon dus ik kom maar uit de kast
15 november it is oh en p.s. het is nog een Fokbaby ook met _mimic.

Mensen die denken huhhh??? die kunnen mij pmen
pi_79500972
Missziggy gefeliciteerd! Ben benieuwd hoe ver je nu echt bent.. Ik ben niet echt een maatstaaf, want ik voelde mijn meisje al met 14 weken (eerste kindje)
  dinsdag 23 maart 2010 @ 18:41:04 #164
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_79500973
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:02 schreef missziggy het volgende:
Voor de duidelijkheid: ik heb er niets mee te maken, hoor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_79501007
Pvoesssss = Sieppieee????

Gefeliciteerd!!!
pi_79501141
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:40 schreef Pvoesss het volgende:

Gefeliciteerd!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 18:48:12 #167
259886 pessie
pi_79501253
Sieppie is Pvoes en missziggy is zwanger
pi_79501349
Gefeliciteerd Missziggy!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_79501393
Ooooh Pvoessss! Gefeliciteerd!
pi_79501409
Ook hier iemand die met 14 weken al een baby voelde...

Bij de 1e voelde ik het ook pas bij uh... 24 weken geloof ik.. kan het exact opzoeken

Weet je wat zo stom is.. Bij Shenaya hield ik een babyboek bij en ellendig veel foto's van mijn buik.. Nu moet ik nog aan zo'n boek beginnen en heb nog maar 3 of 4 buikfotos terwijl ik ook echt wel een grotere buik heb ook!
pi_79501465
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]

Missziggy en Pvoesss gefeliciteerd
  dinsdag 23 maart 2010 @ 18:58:55 #172
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79501696
pvoess wat leuk
pi_79502017
Oh en ik moet echt vaker even melden hoe mijn nacht eruit zag, want na vannacht er maar 3 keer uit te zijn geweest, ben ik de hele dag al gaar en nu echt half aan het instorten (en dat is een unicum want was de afgelopen maanden ook eigenlijk niet zo moe) dus ik heb goede hoop voor vannacht
pi_79502520
ja, eindelijk uit de kast
Lotte!
Noah!
pi_79502542
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:06 schreef Orea het volgende:
Oh en ik moet echt vaker even melden hoe mijn nacht eruit zag, want na vannacht er maar 3 keer uit te zijn geweest, ben ik de hele dag al gaar en nu echt half aan het instorten (en dat is een unicum want was de afgelopen maanden ook eigenlijk niet zo moe) dus ik heb goede hoop voor vannacht
Nu lekker naar bed dan
pi_79502602
Pvoess gefeliciteerd
MissZiggy ook gefeliciteerd Wel lekker als je al zo ver ben, scheelt een hoop tijd wachten

Ik voelde mijn zoon ongeveer met 18 weken, maar hijs niet zo druk, dus voel m ook niet super vaak nu

Ik kan me er ook helemaal op verheugen straks lekker thuis te zitten met de kleine Helemaal als het lekker weer is enzo
Gelukkig maar, aangezien ik over 3 weken zonder werk zit.
pi_79502824
Pvoesss uit de kast!!

En Missziggy, gefeliciteerd!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:25:57 #178
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_79502866
Van harte gefeliciteerd nieuwe zwangeren
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_79503246
quote:

Gefeliciteerd!
  † In Memoriam † dinsdag 23 maart 2010 @ 19:43:39 #180
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_79503693
Pvoesss uit de kast met d'r Fokbaby

En MissZiggy, wat zul je verrast zijn! Geniet van de laatste helft van je zwangerschap
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:53:01 #181
259886 pessie
pi_79504151
Orea welterusten voor straks alvast dan!

En liesz, je hebt nu al een klein handenbindertje rondlopen dus heb je waarschijnlijk ook niet zoveel tijd om na te denken over foto's e.d.

Zal zo even een 22 weken foto posten in het betreffende topic.
  Moderator dinsdag 23 maart 2010 @ 19:59:04 #182
5428 crew  miss_sly
pi_79504395
missziggy gefeliciteerd

Pvoess wat leuk GEfeliciteerd
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_79505508
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:40 schreef Orea het volgende:
Oh echt? ik wil wel blijven werken, maar thuiszitten, straks met kleine... bij lekker weer, er veel op uit trekken daar kan ik nu al blij van worden!!
Ik vind het toch leuker als mijn man ook thuis is
Maar misschien zal dat wel nog veranderen. Voorlopig is het voornamelijk slapen en eten wat Thomas doet. En huilen van de krampen.

En nieuwe zwangeren: welkom
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:28:46 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79505762
Gefeliciteerd Missziggy en Pvoesss!
pi_79505957
Pvoes?! Dat was helemaal niet in me opgekomen! Gefeliciteerd!
pi_79506332
quote:

Jaaaaaaa eindelijk uit de kast
pi_79507369
Pvoes van harte
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  Jubileum moderator dinsdag 23 maart 2010 @ 21:06:51 #188
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_79507546
Gefeliciteerd Missziggy en Pvoesss
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_79507886
Pvoesss waaaaat?! ik wist niet eens dat jij aan de man was van harte gefeliciteerd joh!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_79509318
ow jee een hoop gemist! welkom hobbesje, missziggy en pvoes wat een verrassing!

hier ook goed nieuws, ik mag waarschijnlijk donderdagmiddag naar huis, krijg s'ochtends eerst nog een groei echo en s'middags uitleg over de sonde, die gaat mee naar huis!
pi_79509490
fijn zeg draculettetje dat je naar huis mag
Maar jeetje, wat een gedoe met die sonde vervelend dat die mee moet
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:10:20 #192
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79510792
Pvoesss, wat een leuke verrassing! Van harte gefeliciteerd!

missziggy, jij ook van harte gefeliciteerd!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:16:52 #193
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79511126
Pvoessss van harte! Je maakte idd laatst al een dubieze opmerking in het doeken topic!
Doe mij maar een pm!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:37:22 #194
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79512243
Pvoesss! Wat cool! Gefeliciteerd!

Draakje mag wsnaar huis! Succes meis!
A grand adventure has begun.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 22:38:31 #195
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79512315
oje pvoess, ik natuurlijk ook een PM!

hobbesje ook hier? jippie! gefeliciteerd!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:05:45 #196
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_79513668
Pvoesss wat supergeweldig! Gefeliciteerd!
pi_79515003
Dracu, wat fijn naar huis!!! Thuis zijn is toch veel fijner ondanks dat ze goed in de gaten houden in het Zh! Sonde mee, hoop dat dat helemaal goed gaat thuis!!

Leuk die FOKbaby's... Zo zei iemand laatst he jullie hebben Highlands baby's.. Dit was onze vroegere stamkroeg en daar hebben we elkaar leren kennen en wij zijn het 6e stel dat kindjes krijgt die elkaar daar ontmoet hebben...

Ik ga zo mijn bed opzoeken.. Morgen helemaal naar Etten-Leur rijden (1,5 uur) voor een kinderwagen, kruiken en peuterfiets!
pi_79517940
Gefeliciteerd Pvoesss en MissZiggy!!!
pi_79518156
Goeiemorgen! Wie geht's?

Gisteren was de beeb hartstikke rustig, maar nadat we een rondje gewandeld hadden... Het verbaast me soms echt dat ik 'm zó goed voel, terwijl sommige dames pas na 20 weken iets voelen.

Vannacht in dromenland was het helemaal erg. In het echt schopt 'ie natuurlijk nog zacht, maar in mijn droom was het heel hard en duurde het de hele dag. Ik zat in de trein en schrok me lam van elke schop, en kon bijna niet meer praten en de stationstrap opkomen. Was blij toen ik wakker werd.
pi_79518313
*meldt* 38 weken vandaag!

Op zich kan dat voelen vrij snel hoor. Zeker als je placenta gunstig ligt. Ik dacht met 16-17 weken iets te voelen, maar pas met 19 weken ofzoiets wist ik pas echt zeker dat het de beeb was.

Cantare, grappig die dromen hè. Ik heb het ook echt bijna elke nacht. Sinds gisteren staat ons huis te koop en vanacht heb ik gewoon al 4 kijkers gehad. Ik was dus niet blij toen ik wakker werd, want van mij mag het zo snel mogelijk verkocht worden natuurlijk.

Nou dames, geniet van het lekkere weer, ga lekker naar buiten enzo! Ik ga werken en vanmiddag verplicht binnenzitten en hopen dat de CV-ketelman vandaag wel komt!
  woensdag 24 maart 2010 @ 08:23:58 #201
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79518820
Mogge meisjes

Vandaag m'n vaste vrije dag, ik kan slechtere dagen bedenken Eerst haptonomie en dan vanmiddag maar eens kijken wat ik ga doen op deze prachtige dag...

Willem wordt hier ook steeds duidelijker voelbaar, 's ochtends nog even doezelen is nu nog te doen, maar over een paar weken kan ik het denk ik echt vergeten...

Ow mijlpaal trouwens, 23 weken vandaag
pi_79518889
Maar worden jullie echt wakker van het geschop dan? Ik ben echt 's nachts 'sochtends of wanneer dan ook nog nooit wakker geworden van het geschop ik zou nieteens weten of onze prinses wel schopt 's nachts eigenlijk...

flugel gefeli met je mijlpaal!
  woensdag 24 maart 2010 @ 08:29:21 #203
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79518919
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 08:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
Maar worden jullie echt wakker van het geschop dan? Ik ben echt 's nachts 'sochtends of wanneer dan ook nog nooit wakker geworden van het geschop ik zou nieteens weten of onze prinses wel schopt 's nachts eigenlijk...

flugel gefeli met je mijlpaal!
Ik word niet wakker van het geschop, maar als ik eenmaal wakker ben en Willem is dat ook word het opnieuw in slaap vallen wel erg lastig. Vooral ook omdat het gewoon een heel bijzonder gevoel is nog

Ik kan me wel voorstellen dat Willem over een tijdje hard genoeg trapt om me wakker te maken.
pi_79518989
Gefeliciteerd alle nieuwe zwangeren, wordt toch weer drukker hier.
Hier schijnt vandaag ook lekker het zonnetje, jammer dat ik moet werken.

Ik voelde bij de eerste zwangerschap pas heel laat iets, rond de 21/22 weken, maar dat kwam ook omdat de placenta aan de voorkant lag. Van te voren wel van die kleine plopjes zo leuk.
Verder was Guus erg rustig in mijn buik, soms moest ik echt effe duwen om te kijken of ie er nog was...
pi_79519116
Goeiemorgen!

Hier komt zo de kraamzorg om te vertellen wat ik van ze mag verwachten.. Had van mij wel telefonisch gemogen, maar ze willen persé langskomen bij een eerste... Ben benieuwd!

Ik voelde de dame wel extreem vroeg, maar de placenta ligt gunstig, helemaal tegen de achterwand, en ik was er ook wel erg op aan het letten moet ik zeggen het is niet zo dat ik haar meteen de hele dag voelde, maar elke dag wel een vlindertje/duwtje iets vanaf 16/17 weken is het overduidelijk gekriebel en sinds 2 weken echt verschuivingen, heel grappig! Maar dametje is dan ook wel erg druk (op de echo's ligt ze ook nooit echt lekker stil ofzo ) ach ik vind het gezellig
  woensdag 24 maart 2010 @ 08:39:38 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79519128
Ik blijf het gaaf vinden dat van jou te lezen Orea.
pi_79519158
hihi maf he? Vind het nog steeds raar!! Ik voel haar in mijn buik, ik zie haar op de echo, maar kan me nog steeds niet voorstellen dat we straks écht écht écht een baby hebben Gewoon IK, toch écht zwanger, na al die jaren
  woensdag 24 maart 2010 @ 08:51:12 #208
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79519379
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 08:41 schreef Orea het volgende:
hihi maf he? Vind het nog steeds raar!! Ik voel haar in mijn buik, ik zie haar op de echo, maar kan me nog steeds niet voorstellen dat we straks écht écht écht een baby hebben
Ik herken dit wel hoor, ik wéét dat het gaat gebeuren maar ik kan me er nog niets bij voorstellen

En bij jou duurde het dan inderdaad ook nog eens veel en veel langer voor het zover was.

Ik denk dat we straks allemaal een paar dagen in alle verwondering naar onze versgebakken kroost liggen te kijken...
pi_79519555
Raar hè? Als ik het mijn vent vertel kijkt ie me schaapachtig aan zo van, ja ga nou maar geloven dat er een baby komt heb hem maar verteld dat dat wel komt als ze er eenmaal is!

Ik moet ook zeggen dat ik zo vreselijk blij ben dat die eerste, pakweg 14 weken voorbij zijn. Toen had ik echt zoiets van waar ben ik aan begonnen? Terwijl ik alleen extreem moe was. Maar ik vind het nu zo leuk!!! Kind schoppend in de buik, buik die zichtbaar is (en hoe ) (en denk dat dit weer ook wel veel doet als ik het enigzins kan plannen, dan een 2e ook graag in deze periode... ik ben geen wintermens..)

pi_79519623
Oh en mijn man gisteren echt zo lief! Zegt ie ik ben zo trots op je! Dus ik hoezo?

Zegt ie, kindjes maken met jou duurde wat langer, maar als dat gelukt is maak je ze perfect en prachtig

woensdag 24 maart 2010 @ 09:27:21 #211
259886 pessie
pi_79520257
Orea wat schattig van je man! En ik herken dat gevoel wel, de eerste weken dacht ik zelfs "waarom gaan mensen voor een tweede" zo beroerd als je je dan kunt voelen! En nu ben ik ook ontzettend blij en sta ik regelmatig in de spiegel naar mn blote buik te kijken en te mijmeren dat het kind van mijn man gewoon in mij groeit .

Ik heb mn man vanochtend wakker gemaakt Het was 6 uur geweest, en ik was weer es wakker en toen begon de baby te bewegen ik heb em wakker gemaakt om te voelen, helaas was ie zo duf dat ie niets voelde

En Draakje mag waarschijnlijk morgen naar huis! Ondanks de goede zorgen in het ziekenhuis kan ik me goed voorstellen dat je graag weer naar huis wilt.

En flugel je hebt echt de perfecte dag uitgekozen om vrij te zijn. Het wordt hier al 17 graden!
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:27:25 #212
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_79520259
Hallo fok! We zijn aan het klussen geweest en verhuisd en nog steeds bezig maar het is al een eind af en het bed staat op klossen (alsof ik in een afgrond kijk, ieuw).

Orea, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik jou achtergrond niet ken maar ik vind het altijd heel fijn om te lezen als iemand na heel lang hopen toch zwanger is.
Net als bij Flugeltje die ook zo lang heeft moeten wachten.
Ook ik kan me niet voorstellen dat ik over 5 weken moeder kan zijn, lijkt me heel onwerkelijk. Vanochtend stond ik naar het wiegje te kijken en ik kon me daadwerkelijk niet voorstellen dat daar over vijf weken mijn dochter in ligt. Ik heb vannacht wel gedroomd dat ze was geboren en dat beeld heb ik nu iedere keer voor ogen. Vriend en ik waren echt dolgelukkig. Ondanks voorliggende placenta voelde ik onze mini rond 15 weken 'intern' en met 18 weken ongeveer 'extern'.

Nikki, ik vroeg me eigenlijk af of het wettelijk mag, langer doorwerken dan 4 weken van te voren. Het gaat natuurlijk allemaal om afspraken met je werkgever dus het zal vast wel maar ik ben nieuwsgierig. Ik ben in principe fit zat om nog wel ff door te werken (maar ik wil het niet want ik heb nog 80 verhuisdozen staan die uitgepakt moeten worden).

Flugel, goede dag uitgekozen zeg om vrij te zijn! Geniet er van.

Vandaag 35 weken, jeetje wat vliegt de tijd! Nog 5 dagen werken (inclusief vandaag) en dan verlof, kan ik eindelijk de kleertjes gaan wassen en genieten van vijf maanden vrij van het going concern op het werk. Heel raar.
pi_79520516
Morguh!

Wat een mooi weer en heerlijke teksten om te lezen over zwanger worden en bewegende baby;s ! Nu de 2e voelde ik ook al heel erg snel dat ik aan mezelf begon te twijfelen... Maar goed uit echo blijkt dat de placentat aan de achterkant ligt!

Orea, lees nu pas dat het dus helemaal leuk is dat je zwanger bent!! Heb hier ook meerdere malen gedacht waar ben ik aan begonnen toen ik spugend uit bed kwam !

Pessie, mannen kun je beter laten voelen als ze goed wakker zijn.. De mijne zegt elke keer.. Ja ik voel wel wat maar is dat niet je darm ofzo?! Terwijl je nu inmiddels zelfs mijn buik al echt ziet golven door de kleine druktemaker.. mannen! soms!

Ook hier vandaag een vrije dag alleen wel een lange rit in de auto voor de boeg.. 1,5 uur heen en ook 1,5 uur terug maar voor een goed doel en leuke babyspullen hihi...

Hele fijne zonnige dag allemaal!!
pi_79520985
Kortgezegd, ik heb een probleem met mijn eileiders waardoor spontaan zwanger worden onmogelijk is... Na 5 jaar, 3 ivf-en en 5 terugplaatsingen is het nu dus raak... Dametje heeft lang op zich laten wachten

Nou kraamzorg dame de deur weer uit, leuk mens! Hoop duidelijkheid!

Zonnetje begint nu door te breken, was net nog koud door de bewolking... deze week nog eens aan de slag verder met de bekkendame, en dan volgende week naar de arbo. Ik wil enerzijds dolgraag aan de slag nog even die 3 maanden, maar er is ook onderbezetting op het werk en ik kan gewoon niet volledig belast worden.. dus ik wil wel weten hoe ze dat gaan aanpakken, want ik ken mezelf.. Als ik halve dagen ga werken en ik word wel voor volledig aangezien..... lastig! Moet ook eerst maar zien of het gaat, 5 halve dagen werken met dat slechte geslaap.. misschien maar beginnen met 3 halve dagen ofzo?

Lekker Lies, shoppen voor babyspul!
Pessie, gewoon nog even wachten tot het écht écht aan de buitenkant heel duidelijk te voelen is, en tegen hem aan gaan liggen, dan schopt jullie uk hem vanzelf wakker

Becky, wat ga jij trouwens hard voor mijn gevoel ben jij nog helemaal niet zo lang zwanger!

En Mijlpalen
pi_79521057
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:51 schreef Orea het volgende:
Kortgezegd, ik heb een probleem met mijn eileiders waardoor spontaan zwanger worden onmogelijk is... Na 5 jaar, 3 ivf-en en 5 terugplaatsingen is het nu dus raak... Dametje heeft lang op zich laten wachten

En dat zegt dus niets over een eventueel 2e . Ik dacht dat we nog wel even bezig zouden zijn...
pi_79521243
Ja, jij was rap dit keer in tegenstelling tot de vorige keer
pi_79521659
Ik vind het maar niets. Ik ben moe, misselijk en blughh
Ik werd wakker vanochtend om 6.30 en dacht goh wat voel ik me uitgerust en nu wil ik graag weer naar bed.
pi_79521691
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:59 schreef Orea het volgende:
Ja, jij was rap dit keer in tegenstelling tot de vorige keer
Ja ik moest er zelf ook helemaal aan wennen hoor. Ik had het gewoon niet zo snel verwacht, dacht nog wel wat tijd te hebben enzo..
pi_79521866
Ik hou er maar rekening mee voor nummer 2! Nog genoeg ijsjes en het was een goede batch!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 24 maart 2010 @ 10:18:54 #220
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_79521928
quote:

GaaaF!!!!!!!!!!!!!!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:27:32 #221
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_79522281
Orea, dat gevoel heb ik zelf ook, dat het ik nog helemaal niet lang zwanger ben en dat die bevalling pas ergens over een half jaar plaatsvind. En dan te bedenken dat ik over twee weken thuis mag bevallen. *slik*
En thanx voor je korte maar krachtige uitleg.

Ticootje, dat wennen lukt vast wel!

Pvoess, welkom en succes met de misselijkheid.
pi_79522552
Draakje, wat fijn dat je naar huis mag!

En Pvoess, balen dat je zo moe en misselijk bent.

Ik voelde gister ineens plopjes in mijn buik Vraag me af of het de baby was of iets anders... Zou wel heel vroeg zijn... zeker met een placenta aan de voorzijde.
pi_79522608
Kan wel bij een 2e hoor Tes, ook al ligt je placenta aan de voorzijde.. Mijn vriendinnetje is nu zwanger van de 2e en placenta ligt voor... en zij voelde deze beeb ook rond de 14 weken
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:48:47 #224
259886 pessie
pi_79523033
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:11 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind het maar niets. Ik ben moe, misselijk en blughh
Ik werd wakker vanochtend om 6.30 en dacht goh wat voel ik me uitgerust en nu wil ik graag weer naar bed.
We weten hoe ontzettend rot het voelt... Nog even doorzetten, het wordt echt leuk op een gegeven moment!

En Orea, inderdaad hopen dat halve dagen misschien een optie is. Maar de arbo zal vast wel in goed overleg met je leidinggevende bepalen wat haalbaar is. Kun je zelf aangeven wat je wel en niet ziet zitten?

En Tessie, ik denk dat ik de baby voelde bij 17 weken, die spiertrekking-kjes zeg maar. En ik heb ook de placenta aan de voorkant. Ik heb toen ook tijden geroepen dat dat echt niet kon maar het werd wel steeds sterker, en nu na maandag weet ik eigenlijk wel zeker dat het de baby was.
pi_79523643
Pvoesss en Missziggy gefeliciteerd.

Ik las laatst nog een opmerking van Pvoesss in het rammelaarstopic dat haar relatie nog te pril was... Wat kun jij leuk liegen, zeg!
pi_79524443
Dat onwerkelijke kan ik me nog goed herinneren. Je weet dat er een baby in je buik zit, je voelt het, je ziet het op een echo, maar echt doordringen doet het niet. Tenminste bij mij niet.

Toen Guus eenmaal geboren was en ik hem zag, schrok ik ook echt (schreeuwde zelfs ), gewoon omdat je dan opeens beseft dat er echt een mensje in je heeft gezeten.
pi_79524585
Maar heb je dan wel een punt van herkenning of komt dat later? Dat je denkt: ja natuurlijk ben jij het!

Wij zijn bijv. al helemaal uit de naam en gebruiken deze ook al. Heb je dan na de geboorte dat de naam nog gematcht moet worden aan je beeb (snapt iemand wat ik bedoel? ) of dat het gewoon duidelijk is?

Kan me daar zo weinig bij voorstellen
pi_79524621
En Pessie, ik ga inderdaad aangeven wat ik denk dat werkt en over het algemeen zullen ze daar wel aan vasthouden. Ik wil alleen dat zij er een mede verantwoording innemen mijn werkgever op het hart te drukken dat dat het dan ook is
pi_79524743
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:21 schreef Koningin het volgende:
Dat onwerkelijke kan ik me nog goed herinneren. Je weet dat er een baby in je buik zit, je voelt het, je ziet het op een echo, maar echt doordringen doet het niet. Tenminste bij mij niet.

Toen Guus eenmaal geboren was en ik hem zag, schrok ik ook echt (schreeuwde zelfs ), gewoon omdat je dan opeens beseft dat er echt een mensje in je heeft gezeten.
Ik heb zelfs pas op de dag na de geboorte opeens gezegd tegen mijn man: "ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij tot gisteren IN mij zat Een echt heel mensje zat in mij en nu ligt hij hier naast ons" Ik kan me er nu zelfs soms nog over verbazen.

En de naam? Wij twijfelden ook nog, maar na de geboorte waren de twijfels opeens weg (vraag me niet hoe het komt, maar toen de vroedvrouw vroeg hoe hij heette kwam er in één adem "Thomas" uit mijn mond.)
pi_79524940
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:25 schreef Orea het volgende:
Maar heb je dan wel een punt van herkenning of komt dat later? Dat je denkt: ja natuurlijk ben jij het!

Wij zijn bijv. al helemaal uit de naam en gebruiken deze ook al. Heb je dan na de geboorte dat de naam nog gematcht moet worden aan je beeb (snapt iemand wat ik bedoel? ) of dat het gewoon duidelijk is?

Kan me daar zo weinig bij voorstellen
Ik kan me nu vaak nog wel eens verbazen dat wij zoiets moois hebben kunnen maken...
Onze naam was in week 9 al bekend, we wisten het geslacht al, tis alleen raar dat je het nu eindelijk hardop mag zeggen tegen iedereen. Maar geen moment verkeerd gevoel bij gehad.......
Je moet het ervaren hebben denk ik voordat je je er iets bij kunt voorstellen.
pi_79525042
In week 9 al? Kunnen ze dat al zo vroeg zien? Amai, ik dacht dat het pas vanaf week 16 ofzo te zien was.
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:42:34 #232
259886 pessie
pi_79525267
Volgens mij kunnen ze dat inderdaad pas vanaf week 16 zien, dan worden namelijk de uitwendige geslachtsorganen gevormd... Maar misschien wisten ze al 2 namen en hebben ze vanaf de echo het kind zo genoemd?
pi_79525286
Dat denk ik ook!! Dat je straks écht wereldkundig mag maken hoe je beeb heet!

Hier zijn er overigens al best wat mensen die de naam al weten! Gooi hem alleen niet online Maken er geen geheim van, maar er zijn gewoon mensen die het niet leuk vinden om het al te weten, dus dan maar zo! Kan gewoon echt niet wachten tot ze er straks is
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:50:46 #234
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_79525588
In week negen kun je het alleen weten met een vruchtwaterpunctie oid toch? Tijdens het 3d echo onderzoek waar ik aan mee heb gedaan zeiden ze tegen mij met week 11 dat het voor 75% een jongetje zou zijn. Nou het is toch echt een meissie wat er in mijn buik zit. De naam gebruiken wij alleen heel soms, vaak gewoon nog haar werktitel, is toch makkelijker want ik vind het echt veel te leuk dat geheim te houden.

Ik ben vooral heel nieuwsgierig hoe ze er uit ziet. Volgens de echoscoptiste is het een mollig kindje met een klein hoofd waar al wel haar op zit en heeft ze een spits kinnetje. In dat opzicht kan ik echt niet wachten tot ze er is, maar verder is het nog echt een ver van mijn bed show, moet alle kleertjes/knuffels/lakens en dekens nog wassen, nog veel doen in haar kamertje, plankjes kopen en ophangen en weet ik wat nog meer. Heb nog niet eens een kledingkast (wij zelf trouwens ook niet).
pi_79525589
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:36 schreef leonieke het volgende:
In week 9 al? Kunnen ze dat al zo vroeg zien? Amai, ik dacht dat het pas vanaf week 16 ofzo te zien was.
Nee, je leest het verkeerd. In week 9 hadden we al de jongensnaam bedacht en de meisjes naam ook al.
Bij de 20 weken echo zagen we dat het een jongetje was (nou, ik niet, maar de echoscopiste gelukkig wel).
pi_79525927
Wij waren ook erg vlot met de namen. Voor een jongen hadden we hem vrij vlot, voor een meid nog over 2 namen getwijfeld.
pi_79526018
Wat zijn jullie allemaal lief hier, zeg . Bedankt voor de felicitaties!

enne:
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nou, zoals gezegd vandaag dus de echo en de huisarts zat er naast . Ik ben volgens die piepkleine, schattige snoezepoezige armpjes, beentjes en het hoofdjes 'pas' 17weken en de uitgerekende datum is 29 augustus. Ik ben er blij mee, want ik miste toch wel wat voorbereidingstijd anders .
pi_79526396
Ook een augustusmama! En fijn dat je nu nog wat extra tijd hebt gekregen
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:13:48 #239
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_79526445
Wij hadden bij ons dochtertje (wat we dus niet wisten wat het ging worden) 2 namen, 1 voor een jongen en 1 voor n meisje. Tot het moment dat ze geboren was en de verloskundige vroeg "En hoe gaat jullie meiske heten?" en we tegelijk een andere naam op gaven dan we in gedachten hadden, en stom genoeg ook nog dezelfde
Ook nu hebben we 2 namen, 1 voor n jongetje en 1 voor een meisje. Ik kan niet wachten tot we 8 april gewoon duidelijkheid hebben en weten waar we aan toe zijn... zal dan ook pas voor mn gevoel echt kunnen gaan genieten denk ik
Helaas moet ik zelf namelijk constateren dat ik een muurtje om me heen gebouwd heb en het erg moeilijk is om hier doorheen te breken. Als in "Ik weet dat ik zwanger ben, vind het ook echt super en ben er ook veel mee bezig, maar het voelt aan de andere kant nog heel surrealistisch en eigenlijk ook wel angstig.
Mja goed.. egopost enzo

Orea wat fijn dat je er zo heerlijk van kan genieten ondanks de pijn
Pvoess Jij ook van harte welkom hier onder je eigen naam
Becky en Nikki al bijna met verlof, wat gaat de tijd toch snel eigenlijk
En alle anderen die ik vergeten ben sorry, maar jullie ook veel plezier met dit prachtige weer
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_79526577
Maffe, heb je al wat gehoord van je sollicitatie??

En ik herken het wel, toen we het geslacht eenmaal wisten werd het veel echter voor mijn gevoel en toen begon ook echt het grote genieten Maar vind jij het extra angstig i.v.m. je zoontje?
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:26:31 #241
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_79526898
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:17 schreef Orea het volgende:
Maffe, heb je al wat gehoord van je sollicitatie??

En ik herken het wel, toen we het geslacht eenmaal wisten werd het veel echter voor mijn gevoel en toen begon ook echt het grote genieten Maar vind jij het extra angstig i.v.m. je zoontje?
Sollicitatie was heel gezellig Was in principe aangenomen tot de arbo-arts zich er mee ging bemoeien (die zit standaard bij hun sollicitatie's) Omdat ik dus 17 weken zwanger was en je volgens de arbo-regelementen niet meer dan 5x per dag 10kilo mag tillen, zou ik al met 20 weken in de ziektewet belanden (verplicht in de zorg melde de arbo-arts) omdat je hier heel snel overheen komt. Proeftijd is bij hun standaard 1 maand, en dat had betekend dat ik dus al in mijn proeftijd verplicht de ziektewet in had gemoeten. Kortom ze wilden me na mn zwangerschap en bevallingsverlof nog wel eens spreken om te kijken wat ze voor me konden doen, maar nu toch maar even niet
Baal ik dus wel van aangezien ik van het UWV de verplichting heb gekregen te solliciteren naar een fulltime baan in de zorg (dit i.v.m mijn opleiding) Wel ging de arbo-arts contact opnemen met het UWV dat ze dit simpelweg niet mogen bij zwangerschap, dus dat is verder nog even afwachten.

En ja het verlies van mijn vlindertjes speelt een grote rol in mijn "angst" Ook al weet ik inmiddels dat het betreffende gen niet is aangetroffen blijft het toch een beetje eng. (En ja ze konden me met 65% zekerheid garantie geven dat het een bepaald geslacht zou zijn, maar heb afgeslagen om dit met zo'n relatief kleine zekerheid <echo is 85%+> te willen weten omdat ik me dan waarschijniljk helemaal had zitten opvreten tot de echo)
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_79527065
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:43 schreef Orea het volgende:
Hier zijn er overigens al best wat mensen die de naam al weten! Gooi hem alleen niet online Maken er geen geheim van, maar er zijn gewoon mensen die het niet leuk vinden om het al te weten, dus dan maar zo! Kan gewoon echt niet wachten tot ze er straks is
pm?
pi_79527113
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:02 schreef missziggy het volgende:
Nou, zoals gezegd vandaag dus de echo en de huisarts zat er naast . Ik ben volgens die piepkleine, schattige snoezepoezige armpjes, beentjes en het hoofdjes 'pas' 17weken en de uitgerekende datum is 29 augustus. Ik ben er blij mee, want ik miste toch wel wat voorbereidingstijd anders .
Kan me er íets bij voorstellen, fijn dat je duidelijkheid en voorbereidingstijd erbij hebt!
pi_79528052
Ik, zwanger?

Eerst beschuit met roze muisjes kopen om vervolgens te zien dat de snackbar open is
  woensdag 24 maart 2010 @ 13:17:41 #245
259886 pessie
pi_79528321
Ah Missziigy! 5 weken extra tijd! Altijd fijn!

Dat surrealistische begint er bij mij nu wel wat af te gaan hoor, vooral als ik lekker uitgezakt aan het lezen ben met mn hand op mn buik en ik opeens "bonk" in mijn buik voel.
De werktitel is hier officieel plukje, maar we zijn daar eigenlijk nooit echt aan gewend. We hebben het altijd over het kindje, of de baby. En we blijven hem nog steeds stug "hem/hij" noemen. Maar als het een meisje is wennen we daar ook wel aan!
Een werktitel is ook wel een beetje verwarrend voor jonge kinderen denk ik. We hebben het neefje van mn man verteld dat we zwanger waren, zegt oom tegen z'n zoon, er zit een guus in de buik van pessie. tsja, zo wordt het nooit wat met die werktitel. En mn eigen nichtjes vinden het allemaal nog een beetje bizar dat ik niet naar het ziekenhuis hoef terwijl hun mama dat wel moest. En ze snappen niet goed dat er 1 komt en geen 2.
  woensdag 24 maart 2010 @ 13:19:17 #246
259886 pessie
pi_79528392
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:26 schreef maffemuts het volgende:

[..]

Sollicitatie was heel gezellig Was in principe aangenomen tot de arbo-arts zich er mee ging bemoeien (die zit standaard bij hun sollicitatie's) Omdat ik dus 17 weken zwanger was en je volgens de arbo-regelementen niet meer dan 5x per dag 10kilo mag tillen, zou ik al met 20 weken in de ziektewet belanden (verplicht in de zorg melde de arbo-arts) omdat je hier heel snel overheen komt. Proeftijd is bij hun standaard 1 maand, en dat had betekend dat ik dus al in mijn proeftijd verplicht de ziektewet in had gemoeten. Kortom ze wilden me na mn zwangerschap en bevallingsverlof nog wel eens spreken om te kijken wat ze voor me konden doen, maar nu toch maar even niet
Baal ik dus wel van aangezien ik van het UWV de verplichting heb gekregen te solliciteren naar een fulltime baan in de zorg (dit i.v.m mijn opleiding) Wel ging de arbo-arts contact opnemen met het UWV dat ze dit simpelweg niet mogen bij zwangerschap, dus dat is verder nog even afwachten.

En ja het verlies van mijn vlindertjes speelt een grote rol in mijn "angst" Ook al weet ik inmiddels dat het betreffende gen niet is aangetroffen blijft het toch een beetje eng. (En ja ze konden me met 65% zekerheid garantie geven dat het een bepaald geslacht zou zijn, maar heb afgeslagen om dit met zo'n relatief kleine zekerheid <echo is 85%+> te willen weten omdat ik me dan waarschijniljk helemaal had zitten opvreten tot de echo)
Fijn dat je sollicitatie in principe goed ging! Maar kunnen ze je niet aannemen per beëindiging van je zwangerschapsverlof en dit aangeven bij het UWV. Misschien hoef je dan nu niet weer te solliciteren?
pi_79528415
Hier is het voor de buitenwereld Roelofje en ik begin er steeds meer aan te wennen. En soms nog steeds etterbakje uit de tijd van de bloedingen... Als we het over etterbakje hebben moet je mensen zien kijken
  woensdag 24 maart 2010 @ 13:27:10 #248
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_79528652
Hier is het mini, ook in 'mini d'r kamertje', 'mini d'r wagen' etc. Soms is het ook etter (als ze mijn ribben raakt) of dikzak, haar kont zit namelijk vaak precies tussen mijn tieten en die voel/zie ik dan heen en weer gaan.
pi_79530586
Ik heb gewoon geen bijnaam... en ook nog geen naam...

Wel raar, voor Jen had ik dat wel... Jeetje ik had zo wel 10 kinderen kunnen baren en ze allemaal namen kunnen geven en nu ben ik zo inspiratieloos..
  woensdag 24 maart 2010 @ 14:57:33 #250
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79532106
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:43 schreef Orea het volgende:
Dat denk ik ook!! Dat je straks écht wereldkundig mag maken hoe je beeb heet!

Dat is toch niet jouw probleem? Of ben ik dan onaardig?

Ik heb ook iemand in m'n omgeving die het helemaal niet leuk vind dat we er open over zijn dat het een jongen is en hij Willem heet. Die persoon houdt zichzelf zelfs afzijdig als we het over Willem hebben...

En als je dan de achtergrond weet, waarom we ervoor gekozen hebben open te zijn (en die kent de persoon maar al te goed) vind ik dat eigenlijk wel heel erg zielig...

voor de mensen die het verhaal niet kennen, ik ben voor Willem 4 keer zwanger geweest en het mocht nooit zo zijn, die kindjes hoorden er niet bij... Ik had er bij Willem zo veel behoefte aan dat hij erbij zou horen en het was zo moeilijk om het gevoel van onwerkelijk naar 'werkelijk' te krijgen toen ik eenmaal wél een keertje na de 12 weken zwanger bleef dat we ervoor kozen om er maar gewoon open over te zijn in de hoop dat het voor mij werkelijker zou worden. Het werkte, binnen een week was ik écht zwanger... Willem hoort bij ons, nu al helemaal.....
pi_79532256
Hier noemen wij haar 'de baby' maar in mijn ogen is 'baby' gewoon altijd een 'hij'. Ondanks dat wij nu al meer dan 20 weken weten dat het een meisje gaat worden blijf ik gewoon over de baby in hij vorm praten. Dan zeg ik: moet je kijken hij schopt echt hard. Maar hier is 'hij' gewoon de baby.
De naam weet m'n zusje als enige andere persoon buiten mij en m'n verloofde om.

Ik herken ook heel erg het niet kunnen bevatten dat er echt een mensje in je zit. Ik kan het me ook niet voorstellen dat ze elk moment geboren kan en mag worden. Het voelt nog helemaal niet alsof het mensje in me al helemaal compleet is, ik kan niet helemaal goed uitleggen waarom.
Het idee dat het een echt echt echt mensje is heb ik alleen tijdens de echo's gehad en nu vanaf ongeveer week 35 omdat er echt voeten m'n buik uitsteken soms, dan is het echt een hele bobbel en als ik dan duw, duwt de kleine vervolgens gewoon net zo hard terug.

Becky, bijna met verlof, heerlijk kleertjes wassen enzo. Het gaat bij jou ook hard ineens. Nog 2 weken en dan mag ze gewoon al komen, geweldig toch?! En dat werken van mij... nee het is niet toegestaan, officieel ben ik niet aanwezig, ik klok ook niet in (normaal gesproken dus wel). Voor de uren die ik gewerkt heb krijg ik straks gewoon tijd terug... gewoon alsof ik overuren gemaakt heb zegmaar.
pi_79532363
Nee hoor ik vind het niet onaardig. Hier was het schoonmama die na het vertellen dat we een dochter krijgen zei dat ze de naam nog niet wilde weten hoor, want dan bleef er nog iets een verrassing

Inmiddels weet praktisch onze hele vriendenkring het en dat zal schoonmama weer niet leuk vinden, dat ze één van de laatste zal zijn die het weet. Das dan maar dikke pech hebben denk ik dan (of is dát dan onaardig? )

Ik vind ook doordat de meneer en ik haar echt al bij haar naam noemen e.d. dat het echt voelt dat ze er al bij hoort. Dat hoort ze zonder naam natuurlijk ook, maar kan het niet helemaal uitleggen. Misschien wat jij ook zegt, zoiets

En straks als ze er is komt ie wel gewoon online te staan hoor, maar nu dus nog niet.. Heb dan nog wel iets fatsoen om het de familie te vertellen ipv dat ze het op welke manier dan ook online te weten komen
pi_79533022
Dat had ik ook flugel
Ik wilde heel graag het geslacht weten. Had al zoveel onzekerheid gehad...
We delen het alleen niet met iedereen. Voornamelijk de familie niet, maar dat is meer omdat we het leuk vinden om ze te tergen (omdat ze het natuurlijk ook graag willen weten ).

En Draculettetje naar huis, maar met sonde. Dat is tegelijk en
Sterkte
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:34:05 #254
259886 pessie
pi_79533539
Heej, ik ben dus niet de enige die maar geen naam kan bedenken tico! Ik vind dat wel fijn om te weten omdat ik me nogal een alien voel dat ik bij 22 weken nog steeds geen naam heb voor ons kind. Manlief heeft het gewoon veel te druk door het combineren van een full time baan met een afstudeerscriptie dat hij er even echt geen tijd voor heeft. En alle namen die op de lijst staan heb ik er zelf opgezet en zal hij eraf schieten op het moment dat ie wel tijd heeft. Kortom, heb echt geen zin nog iets te bedenken voor hij met een serieuze optie komt. En die komt na volgende week donderdag pas.

En ik heb vannacht gedroomd... Dat er een voetje uit mijn buik stak... (ja heel letterlijk nemen). Maar het zag er wel uit!
pi_79533561
Mijn mam en oma gaan er gewoon vanuit dat we het weer vertellen... Ze kon het niet op prijs stellen toen ik zei dat ik het misschien wel geheim ging houden.
pi_79534179
Toen ik van Graeme zwanger was, hadden ook tijdens de zwangerschap al aan iedereen de naam verteld. Niet iedereen vond dat leuk om al te weten, maar dat vind ik echt niet mijn probleem hoor. Helaas pindakaas dan voor je, het is ons kind, en als wij ons kind al bij de naam willen noemen, doen we dat.
Ik weet nog niet of we dat deze keer weer gaan doen. Waarschijnlijk wel, want ik ben echt niet goed in dingen geheim houden. Ik vertel alleen niet vantevoren aan veel mensen welke namen we overwegen, maar pas als we er echt uit zijn. En daar is mijn mams dan weer beledigd over Maar verder is ze heel lief hoor
pi_79538210
Hier hebben we het ook vaak over 'hij' terwijl het net zo goed een zij kan zijn. Bij de familie worden er wel om hints gevraagd over de namen (hollandse naam, familienaam, lange of korte naam ivm naaikunsten van schoonmoeder ), maar wij zeggen lekker niets
Ik las op babybytes dat je vanaf week 25 met een wc-rol het hartje kan laten horen aan je partner, iemand wel eens geprobeerd
pi_79539260
Hobbesje! welkom
Missziggy hoi
Pvoesss

Orea weet 100% dat ze een meisje krijgt

Sonnetje overgegeven bij de kapper komt het dan toch weer terug ofzo? ik heb het idee dat ik last heb van maagzuur, een brandende slokdarm, nooit eerder gehad en boeren/oprispingen Stickertje

Lieszdraaijer fijn dat je elke keer dezelfde verloskundige hebt, ik heb er al 4 gehad ofzo, maar balen dat ze weggaat en je weer aan iemand anders moet wennen. Heerlijk he dat lekkere weer, eindelijk kunnen we onze buik showen

Cantare lekker aan het shoppen en een supersonische luieremmer, hip!
en helemaal weer goed gekeurd door de VK

Baldria, schiet ook al lekker op met de zwangerschap, nog even werken en dan met verlof

draculettetje succes morgen met de groeiecho en fijn dat je weer naar huis kunt

Flugeltje gefeliciteerd met je mijlpaal, haptonomie doe je dat samen? en is het leuk?

Orea, fijn dat je duidelijkheid hebt gekregen van de kraamzorg, komen ze nu aan het einde nog langs eigenlijk? voordat je moet bevallen?

Becky27 bijna verlof en dan lekker het huis op orde maken en de kleertje wassen

Tessie heeft de baby misschien gevoeld.. leuk

Leuk om te lezen dat het met Leonieke en Thomas zo goed gaat
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:29:32 #259
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79542015
Even een grappig verhaaltje...

Ik had van de week mijn zus (met kersverse baby van zes weken) op bezoek. Erg gezellig enzo, en ik kon weer een beetje wennen aan het idee straks ook weer zo'n kleintje te hebben...

Ook nam ze een hele zak zwangerschapskleding mee. Dat had ik Emma en Noa verteld...
Vandaag had ik een tuniekje aan die erbij zat, mijn t-shirts waren op ...
Zegt Noa (5 jaar oud): wat een leuk jurkje heb je aan mama! en Emma (4): dat is zeker van de zwangerschapskleding!

pi_79546139

Wij zijn weer thuis! Poe wat een rit zeg vanuit Brabant!
We zijn inmiddels wel een kinderwagen, kinderfietsje en kruiken rijker!!!
De kinderwagen kan als het goed is ook een Maxi Cosi op dus dat nog even proberen morgen als dat lukt word ik erg blij !

Ik ga nu mijn peuter op bed gooien die veelste laat op is door ons ritje!

Fijne Avond dames!!
  woensdag 24 maart 2010 @ 22:08:43 #261
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79549814
pvpoess van harte
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_79557237
*meldt*

Hier trouwens besloten dat onze prinses 30 maart geboren moet worden, want dan is het volle maan. Ik heb het haar al verteld... nu kijken of ze luistert.

Orea, bij jou komt de kraamzorg trouwens echt vroeg.. bij mij zijn ze 2 weken geleden geweest, toen was ik al 36 weken. Echt laat, de baby had er al bijna kunnen zijn. Maargoed, ze komen hier ook (volgens mij een beetje steekproefsgewijs) controleren of je alles hebt wat op hun uitzetlijstje staat. In ieder geval wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent, dat had ik ook wel na het gesprek inderdaad.

Geniet nog van de laatste zonnestralen.. vanaf nu wordt het weer een stuk somberder.

... en weer werken gaat. Fijne dag allemaal!
  donderdag 25 maart 2010 @ 07:48:27 #263
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79557449
30-03-2010 is ook wel een heel mooie datum Nikki!
  donderdag 25 maart 2010 @ 08:12:45 #264
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_79557664
31-03 is nog mooier! maar dan moet je het niet zoals mij vorig jaar doen en gewoon op 29-03 al beginnen...
pi_79558321
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:06 schreef Mereltje het volgende:

Sonnetje overgegeven bij de kapper komt het dan toch weer terug ofzo? ik heb het idee dat ik last heb van maagzuur, een brandende slokdarm, nooit eerder gehad en boeren/oprispingen Stickertje

nou dit was waarschijnlijk dus door mijn bloeddruk he, want werd eerst duizelig Niet de echte misselijkheid haha.
Al heb ik daar af en toe nog wel s last van (vooral dus als ik te laat eet 's ochtends).

Zo gisteren mijn eerste en laatste werkdag gehad deze week haha. Lekker hoor
9 april is mijn laatste werkdag, dus dat schiet ook al op... Gaat opeens hard!

Ik noem mijn zoon eigenlijk altijd "mijn zoon" of de baby. Soms ook wel s Flippie. Mijn vader noemt m Japie, heeft ie Japie 1 (das dus mijn zus dr baby) en de mijne is Japie 2. Mijn schoonzusje zegt (af en toe) Joepie hehe. Dus zo zegt iedereen wat anders Maar meestal gewoon baby.

En ik blijf het ook onwerkelijk vinden, dat ik bijna over 3 maanden mama ben...
Gisteravond had ik mijn handen op mijn buik en toen ging ie er echt tegenaan schoppen Dus moest mijn vriend ook zijn hand op mijn buik leggen en toen gaf ie ook een schop Zo leuk
pi_79558437
Jee, ik heb luiertjes gekocht voor de nieuwe beeb.

Ik denk gewoon dat ik na de echo van volgende week los ga.
pi_79558518
Jeetje, je bent ook gewoon al bijna 20 weken
Gaat ook hard
pi_79558730
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
Jeetje, je bent ook gewoon al bijna 20 weken
Gaat ook hard
Ja lekker he?
Ik heb vandaag toch maar even een normale broek aangetrokken. Ik krijg alleen de knoop niet meer dicht zonder dat het zeer doet... Maar mn zwangerschapsbroek vind ik opeens superstom, dat ding zit overal heel los, net een vuilniszak. Echt als je zwanger bent, mag je er dan ook niet meer leuk bij lopen ofzo?? Moet alles meteen helemaal los... Ik vind het stom.

Dus als ik zaterdag toch naar de boogaard ga, dan moet ik ook maar even een broek halen die wel leuk is. Oh of ik ga naar Delft, mooi mama.
  donderdag 25 maart 2010 @ 09:15:08 #269
259886 pessie
pi_79558767
Sonnetje! Ben je echt al over 3 maanden mama?!
Maar je bent niet eens zoveel verder dan ik! Misschien daar een verklaring voor mn plotseling ontstane nesteldrang...
Het is heel erg, ik heb het niet in de vorm van: ik ga mn hele huis boenen. Maar ik heb het in de vorm van ik wel NU een babykamer en ik wil NU dat de wieg bij oma vandaan komt en dat soort dingen Werd er een beetje gek van, maar gisteren op marktplaats een zeer serieuze optie babykamer gezien dus misschien hebbben ook wij em dit weekend in huis .
En ik ging tegen mn man aan huilen gisteren... En ik was eerst heel gelukkig en toen opeens niet meer... Volgens mn man heb ik eindelijk last van humeurwisselingen hij vroeg zich al af waar die bleven .

Hier schijnt het zonnetje trouwens nog vol op. Het ziet eruit als lekker weer buiten!

Oh ja, alternatief gebruik van het kotsbakje naast je bed: handig bij een bloedneus...
pi_79558989
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja lekker he?
Ik heb vandaag toch maar even een normale broek aangetrokken. Ik krijg alleen de knoop niet meer dicht zonder dat het zeer doet... Maar mn zwangerschapsbroek vind ik opeens superstom, dat ding zit overal heel los, net een vuilniszak. Echt als je zwanger bent, mag je er dan ook niet meer leuk bij lopen ofzo?? Moet alles meteen helemaal los... Ik vind het stom.

Dus als ik zaterdag toch naar de boogaard ga, dan moet ik ook maar even een broek halen die wel leuk is. Oh of ik ga naar Delft, mooi mama.
ja joh
Ik heb wel leuke zwangerschapsbroeken vind ik
In Delft heb je ook nog een ander winkeltje met leuke zwangerschapsdingen, daar heb ik de mijne gekocht.
Piekaaboe heet dat (was eerst petit cherie dacht ik). Zit iig aan het Vrouwenregt 6. (misschien ken je m wel al hoor maar goed).
Pas mijn eigen spijkerbroeken wel, maar die heb ik al een tijdje niet aangehad... Zit toch minder lekker

Pessie, nja pas 6 april is t 3 maanden tot mijn uitgerekende datum, mja is toch al bijna
  donderdag 25 maart 2010 @ 09:37:40 #271
259886 pessie
pi_79559364
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:24 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Pessie, nja pas 6 april is t 3 maanden tot mijn uitgerekende datum, mja is toch al bijna
Whaaa ging even datum kijken... Over 2 dagen en 4 maanden ben ik mama
* pessie vliegt in schrik en rent als kip zonder kop door huis heen

En ik dacht dat mn dekbedovertrek die ik gisteren zo lekker gewassen had en buite gedroogd had nog schoon was na die bloedneus... not...
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:11:16 #272
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_79560589
Ik heb mijn superfijne skinny zwjeans bij mooi mama in Delft gekocht, piekaaboe heeft ook leuke dingen trouwens. Ik heb nu 1 jeans en 1 pantalon, loop op het werk altijd netjes vooral met jurkjes en zo (hoef niet meer te werken op casual friday!) maar een goede zwjeans is wel een must hoor.
pi_79560693
Ik moet echt jurkjes en rokken hebben voor de zomer
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:17:04 #274
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_79560806
Ik ben echt fan van King Louie jurkjes, die zijn zo stretchable dat ze na de zwangerschap ook aan moeten kunnen.
pi_79560892
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:17 schreef becky27 het volgende:
Ik ben echt fan van King Louie jurkjes, die zijn zo stretchable dat ze na de zwangerschap ook aan moeten kunnen.
He das een goede, zijn ze ook een beetje borstvoedingvriendelijk?
pi_79561083
Goeiemorgen!

Dit weer => het zou kouder worden dan gisteren, maar tis hier nu al warmer! Morgen naar Elysium, duimen dat het ook zo is

Ik heb echt mega veel zwangerschapskleding... heb een online winkel gevonden die veel mamalicious spul voor lachprijzen wegdoet... Soms zit er veel leuks tussen, veel ook niet... kwestie van rondneuzen en je maat moet er net tussen zitten

Heb een winkel gevonden in Engeland (aanrader! PM maar als je wilt weten) die o.a. veel zomerjurken voor zwangeren heeft van die lange zwierige dingen en de pond staat redelijk gelijk aan de euro. Dus dat is best interessant (als ik in augustus heb geworpen kan ik die jurken nog heeeerlijk aan!) En zo heb ik nog wat shirtjes van de New Yorker van voor mijn zwangerschap, die nu ook heel goed kunnen, want ze zijn lang.

En nu kan ik niet wachten tot dit weer doorzet, want dan kan ik alles echt gaan dragen! Voor kouder weer heb ik maar een paar dingen

En qua kraamzorg, hier komen ze inderdaad al rond de 5e maand. En rond maand 8 bellen ze nog een keer of er nog vragen zijn of we alles hebben enzo.
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:25:42 #277
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_79561113
over het algemeen is het decolleté van deze jurkje vrij laag zodat je tiet eruit halen geen probleem moet zijn. Echter heb ik nog geen ervaring met borstvoeding geven dus ik weet niet of ze bv vriendelijk zijn. Ze hebben ook hele leuke rokjes
https://kinglouie.nl/c-3-dames

*zit op handen om niets te bestellen*
pi_79561223
Die zijn echt tof!!!! Maar wel duur

Ik had het over deze site http://www.jojomamanbebe.co.uk
pi_79561363
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:24 schreef Orea het volgende:
Goeiemorgen!

Dit weer => het zou kouder worden dan gisteren, maar tis hier nu al warmer! Morgen naar Elysium, duimen dat het ook zo is

Ik heb echt mega veel zwangerschapskleding... heb een online winkel gevonden die veel mamalicious spul voor lachprijzen wegdoet... Soms zit er veel leuks tussen, veel ook niet... kwestie van rondneuzen en je maat moet er net tussen zitten

Morgen wordt het rot weer, altijd op vrijdag, dan ben ik vrij.

En mijn broek is van mamaliicous, maar ik vind m dus stom.
pi_79561410
Dan heb je gewoon een stomme broek gekocht

Nee morgen wordt het gewoon net zoals nu *afdwingt*
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:38:53 #281
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_79561591
ben morgen ook vrij, komen ze spullen voor het huis leveren (gasfornuis en bank) de ene tussen 07.00 en 10.00 uur en de andere tussen 12.00 en 18.00 uur. Nou ja, kan ik dus mooi geen kant op......
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:39:33 #282
259886 pessie
pi_79561616
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:28 schreef Orea het volgende:
Die zijn echt tof!!!! Maar wel duur

Ik had het over deze site http://www.jojomamanbebe.co.uk
Dat navy jurkje is echt precies wat ik normaal ook zou dragen
pi_79561663
Ik heb de gypsy dress gekocht en nog een simpele voor in huis, had het binnen 4 dagen binnen en ze zijn echt
pi_79561682
* Gluurt alvast voorzichtig mee.... *
pi_79561785
Hoi Tierrrr welkom!
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:53:01 #286
259886 pessie
pi_79562129
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:41 schreef Tierrr het volgende:
* Gluurt alvast voorzichtig mee.... *
Mogen we al feliciteren?
pi_79562360
Ik ben zeker weken zwanger... vandaag 5 weken en 1 dag... maargoed, das nog heel pril he? En aangezien het vorige keer mis ging, durf ik nog niet zo goed... maar wil al wel vast meelezen en jullie een beetje leren kennen!
pi_79562593
Jeetje zeg... als ik het hier allemaal zo lees, voel ik me echt nu al een slechte moeder... morgen 36 weken, en wij zijn er nog steeds niet over uit hoe ons mannetje gaat heten... Ik vind het zó moeilijk!

En het feit dat ik vorige week gruwelijk door mijn rug ben gegaan en alleen nog maar een beetje door het huis kan strompelen, me vasthoudend van de ene stoel naar de volgende tafel, maakt ook niet echt dat ik lekker kan genieten van mijn verlof in combinatie met dit prachtige weer... Bah!

[/klaagmode]
pi_79562683
Waarom ben je dan een slechte moeder?
pi_79562801
Ja idd,
tis dat we opgegeven moment maar de knoop hebben doorgehakt, van zo gaat ie heten, anders had ik er nu nog niet uit kunnen zijn. Tis ook heel lastig!
pi_79562843
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:05 schreef Shandaly het volgende:
Jeetje zeg... als ik het hier allemaal zo lees, voel ik me echt nu al een slechte moeder... morgen 36 weken, en wij zijn er nog steeds niet over uit hoe ons mannetje gaat heten... Ik vind het zó moeilijk!

En het feit dat ik vorige week gruwelijk door mijn rug ben gegaan en alleen nog maar een beetje door het huis kan strompelen, me vasthoudend van de ene stoel naar de volgende tafel, maakt ook niet echt dat ik lekker kan genieten van mijn verlof in combinatie met dit prachtige weer... Bah!

[/klaagmode]
Nah, dat maakt je echt geen slechte moeder hoor..

Jen had bijna Jill geheten... Daar waren we met 39 weken nog niet over uit.
pi_79563075
Nah ja.. slechte moeder...
Het klinkt altijd alsof mensen die al zo vroeg zo duidelijk voor zichzelf weten hoe hun kindje gaat heten er een veel sterkere band mee hebben ofzo...
en ik ben stiekum bang dat ik straks bevallen ben, en de verloskundige vraagt naar de naam, dat ik dan nog steeds niets weet....
pi_79563130
Dan heb je nog 3 dagen om erover na te denken
pi_79563196
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:19 schreef Orea het volgende:
Dan heb je nog 3 dagen om erover na te denken
dat...
  donderdag 25 maart 2010 @ 11:36:40 #295
259886 pessie
pi_79563744
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:17 schreef Shandaly het volgende:
Het klinkt altijd alsof mensen die al zo vroeg zo duidelijk voor zichzelf weten hoe hun kindje gaat heten er een veel sterkere band mee hebben ofzo...
en ik ben stiekum bang dat ik straks bevallen ben, en de verloskundige vraagt naar de naam, dat ik dan nog steeds niets weet....
Ik snap jou echt heel goed! Ook al ben ik nog lang niet zo ver als jij bent, ook hier is het namen kiezen heel moeilijk. Maar het schijnt dat als je kind geboren is je het opeens weet. En balen van je rug zeg! Pijnlijk! Beterschap.

En Tierr: Gefeliciteerd en welkom! We gaan voor positief! Maar de eerste weken zijn altijd spannend. Krijg je nu ook een extra vroege echo?
pi_79564253
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:17 schreef Shandaly het volgende:
Bij ons lag het ook pas vast met de bevalling (en ik ben 10 dagen overtijd gegaan ) Wij twijfelden enorm tussen twee namen en ik kon de knoop niet doorhakken (voor mijn man was het al een tijdje beslist).
En sterkere band? Daar geloof ik niets van (als het een troost kan zijn, mijn zus is te vroeg bevallen (op 36,5 weken) en heeft de vroedvrouw, de gynaecoloog en de verpleegster betrokken bij de keuze van de naam en ze heeft een superband met haar zoontje (die trouwens een heel mooie naam heeft ) )
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:12:17 #297
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_79565103
Heel herkenbaar. Wij hadden zoveel twijfels over de jongensnaam (Kian of Timo) dat we het op de ok pas hebben besloten toen we hem zagen (mijn man heeft gekozen: gelukkig koos hij het eerste, vond ik het leukste nl.). En toen liep ik al 16 dagen overtijd.
We twijfelen nu al of we dit keer wel het geslacht willen weten, alleen maar om herhaling te voorkomen. Meisjesnaam houden we van de vorige keer (hoewel ik nog een leuke voorbij heb zien komen, dus je weet maar nooit wanneer de twijfels weer toe gaan slaan).
pi_79572990
Wij hadden de namen echt al heel vroeg, nog voor de 12 weken.
En niet meer getwijfeld.
Maar het maakt je toch geen slechte moeder als je het pas net voor de bevalling bedenkt......

Trouwens, hoofdpijn is dat ook een zwangerschapskwaal?
pi_79573153
Geen idee Koningin, maar ik heb het ook.. Volgens mij komt het bij mij gewoon door te weinig drinken..
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:58:40 #300
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79573298
De namen stonden bij ons al voor de conceptie vast zo'n beetje, maar ik zie er geen probleem in als je er niet uit kunt komen. Uiteindelijk krijgt ieder kind hoe dan ook een naam, daar heeft de band niets mee te maken hoor... M'n moeder heeft zich ooit nog in het kraambed bedacht en een andere naam aan m'n broer gegeven dan ze vooraf bedacht hadden

Hier ook druk op het hoofd af en toe, niet echt hoofdpijn dus, maar meer een wat zwaar en drukkend gevoel.... Volgens mij past het wel bij zwangerschap. Te weinig drinken kan ook een oorzaak zijn, maar zelf drink ik dagelijks toch wel een litertje of 3, dus daar kan het niet echt aan liggen....
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:59:12 #301
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79573316
Wij hadden de naam ook al vrij vlot en daar was ik erg blij mee toen Teigetje geboren werd!

Welkom Tierrr! Gefeliciteerd! Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe!

Enne, Becky, ik vind het zo bizar om jou te zien posten hier he! Je liep een paar weken voor op mij en nu ben ik al weer bijna 2 maanden mama terwijl jij net met verlof bent enzo! Succes met de laatste loodjes!
A grand adventure has begun.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')