abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79450362
Jeetje draculettetje
Hebben ze een uitspraak gedaan over wanneer je weer voorzichtig mag beginnen met eten en drinken?
  maandag 22 maart 2010 @ 15:51:59 #102
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79450455
Dames jullie zijn lief

Hier vandaag toch eindelijk dan ook maar eens toegegeven dat het eigenlijk allemaal niet zo heel erg goed gaat en ik minder stoer ben dan ik zou willen. Gevolg is dat ik deze week even 2 uurtjes per dag minder werk. Volgende week had ik toch al een paar dagen vrij en de week erop ook. Als ik dan terug ben en het gaat weer zo moeizaam gaat m'n baas me voor halve dagen ziekmelden omdat dit ook niet goed voor mij is... Ik hoop dat het snel wat beter gaat met me. Enige wat echt zou helpen is een gehalveerde buik gok ik zo, maar dat zit er voorlopig nog niet in

Enfin, ik ben een watje dus... en ja, zo voelt het dus écht

En ik WIL helemaal niet klagen

Het wordt tijd dat die lente maar eens goed van start gaat....

/klaagmodus
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_79450615
Flugel, je bent helemaal geen watje! Je moet goed voor jezelf en Willem zorgen hoor! En een paar uurtjes minder werken wordt je heus niet minder stoer van!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_79450747
Je bent echt geen watje flugeltje. Je bent zwanger
Maar ik begrijp je gevoel wel hoor. Ik wil ook graag meer dan ik nu kan. Maar het is nou eenmaal niet anders. Denk aan jezelf en je kindje
  maandag 22 maart 2010 @ 16:09:04 #105
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79451305
Ik denk aan Willem, daarom heb ik het vandaag aangegeven dat het niet zo goed ga. Zelf strompel ik altijd maar door tot ik tegen de muur aan knal

Ach, misschien is het na een weekje rustig aan al wel weer stukken beter met me...
pi_79451409
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:51 schreef flugeltje het volgende:
Enfin, ik ben een watje dus... en ja, zo voelt het dus écht
Wie bepaalt dat? Probeer je te realiseren dat dat jóuw gedachte is, niet de waarheid! En op je eigen gedachten heb je invloed. Dus wees lief voor jezelf en praat jezelf niet naar beneden, daar heb je geen enkele reden voor.
  maandag 22 maart 2010 @ 16:13:55 #107
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79451533
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:11 schreef Cantare het volgende:

[..]

Wie bepaalt dat? Probeer je te realiseren dat dat jóuw gedachte is, niet de waarheid! En op je eigen gedachten heb je invloed. Dus wees lief voor jezelf en praat jezelf niet naar beneden, daar heb je geen enkele reden voor.
Jij bent mijn psycholoog.... die zegt namelijk precies hetzelfde

Nee zonder gekheid, ik weet het heel goed, 't is door m'n psych al vaak genoeg gezegd dat ik niet voor een ander moet denken... Maar het is zo verdomd moeilijk om ook niet aan je eigen eisenpakket te kunnen voldoen.

Laat ik deze zwangerschap ook maar als een leertraject zien...

[ Bericht 6% gewijzigd door flugeltje op 22-03-2010 16:31:50 ]
pi_79452327
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:51 schreef flugeltje het volgende:
...
Wie ben ik eigenlijk om er iets over te zeggen, maar kom... als ervaringsdeskundige in het "te ver laten komen" durf ik het toch wel te doen

Goed dat je het hebt aangegeven dat het te veel aan het worden is en wat fijn dat jouw baas wil meedenken (ivm die halve ziektedagen).
Maar ik snap wat je bedoelt dat je het moeilijk vindt omdat je aan je eigen eisen niet kunt voldoen. Zo frustrerend soms om het toe te geven.

Maar je bent inderdaad zwanger en de ene dag/week is de andere niet. Hopelijk brengt het minder werken de nodige rust
pi_79452391
@Flugeltje: Ik kan het ook alleen maar zeggen omdat het ook mijn valkuil is/was. Het gevoel van 'ik wéét het wel maar ik vóel het niet zo' komt me ook bekend voor. Maar ik durf wel te zeggen dat dat een kwestie van tijd is. Nu moet je nog elke keer bewust anders denken én doen (!), maar op een gegeven moment gaat dat steeds meer automatisch.

Wat bij mij wel essentiëel is, is dat ik genoeg tijd neem voor mezelf en af en toe bewust voor mezelf kies: verzoeken afwijzen, een dagje niks hoeven, een afspraak afzeggen als het even teveel is. Dat vind ik niet echt makkelijk, maar dan hanteer ik de methode: mail typen, ogen dicht, op verzenden klikken.

Soms denk ik ook wel 'goh, wat ben ik nou een miep', maar ik heb dat gewoon nódig om bij mezelf te blijven, dat blijkt steeds weer. Doe ik niet af en toe zo'n "retraitedag(deel)", dan wordt het een rommeltje in mijn hoofd en val ik terug op oude patronen. Dus doen we het zo, en dat gaat heel prima.

Vergeet niet: er is hoop, je merkt het misschien niet altijd (vooral niet als je even terugvalt), maar het gaat echt steeds beter!
  maandag 22 maart 2010 @ 16:35:50 #110
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79452587
Die dagen voor jezelf moeten hebben herken ik ook wel, even mezelf terugtrekken op de planeet 'fluugs' anders bivakeer ik er ineens weken aan een stuk en dringt niemand meer door....

Het is een leertraject inderdaad en ik ken aardig wat vrouwen met dezelfde valkuil. 'We' moeten ook zoveel allemaal, de perfecte moeder, de perfecte werkneemster, goed zijn voor jezelf, de perfecte partner, de perfecte vriendin, de perfecte dochter en ga zo nog maar even door...

Soms zou ik ook wel eens wat meer 'schijt' aan de wereld willen hebben wat dat betreft.

Enne Leo, jij hebt waarschijnlijk ook wel gelijk dat de ene week de andere niet is, ik beloof plechtig rustig aan te gaan doen
pi_79453290
Oooh.. herkenbaar flugeltje, niet willen klagen.

Vrijdag naar huis gegaan ivm bekkenpijn en vandaag maar even de verloskundige gebeld. Wilde ik vrijdag niet doen omdat alleen het spoednummer bereikbaar is dan (en dat vond ik toch wel overdreven). Bel ik, zegt ze: bel het spoednummer..
En ja hoor, ik bel natuurlijk weer als iemand ligt te bevallen.

Maar goed, nu moet ik morgen naar de fysio, maar ik heb vandaag toch maar gewoon gewerkt. Vanochtend was er vervanging en heb ik buiten de klas gewerkt, maar vanmiddag was er geen vervanging en heb ik het toch maar gewoon gedaan.. pfff... zwaar.
Morgenochtend weer vervanging en dan 's middags weer voor de klas, als ik het red.
Want ze lacht alleen nog naar mij!
  maandag 22 maart 2010 @ 16:56:58 #112
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79453508
Het ziekenhuis bellen doe ik ook niet makkelijk hoor, de enige keer dat ik er een keer extra geweest ben is toen Martijn er helemaal genoeg van had en toen zelf maar gebeld heeft..

Ik wil gewoon ook graag de 'stoere' zijn, de persoon waarvan ze zo min mogelijk last hebben...

Zullen we samen proberen beter op onszelf te passen?
pi_79455176
@ flugeltje, ook hier iemand die elke keer door wil gaan en niet wil klagen maar zit nu met mijn 24 weken 50% thuis met een bekkeninstabiliteit.. Spijt dat ik heb... Wat gezegd werd je bent zwanger dus mag klagen!!
Dat het niet makkelijk is dat kan ik alleen maar beamen..

Hopelijk komt er snel een verlossend woord en kun je wat meer genieten want de pijn maakt dat heel erg moeilijk!
Altijd blijven lachen... :)
  maandag 22 maart 2010 @ 19:03:26 #114
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_79458058
Hallo dames,
Ook ik mag me hier aansluiten. Na ICSI ben ik zwanger (nu 8,5 week). en we hebben vanmiddag een mooie echo gehad. Dus nu durf ik over naar dit topic.
Ga binnenkort me eens goed verdiepen in wie wat en waar en dan ga ik hopenlijk gezellig meebabbelen (als dat mag ).
Hobbesje.
pi_79458386
Jaaaaaaaaaaa, welkom Hobbesje
Wat fijn dat de echo goed was
pi_79459023
Jeetje, wat schrijven jullie veel! Houden jullie een beetje rekening met de mensen die van 8.00-18.00 werken?

Draakje, vervelend dat het niet goed gaat. Kan me voorstellen dat de sondevoeding wel oplucht.

Jeetje flugeltje, dat klinkt niet zo goed, die paniekaanval. Doe maar rustig aan inderdaad! En klagen vind ik inderdaad ook lastig, maar soms is het nodig hoor!

Barbabientje, veel plezier in Disneyland! Ik vind Disneyland helemaal super, ben er al 15 keer geweest (ja, echt) maar sla dit jaar toch maar even over

Silmarwen, dat lijkt me een goede reden om de echo te vervroegen.

Orea, wat ontzettend vervelend dat je zo slecht slaapt. Ik slaap altijd al goed en sinds ik zwanger ben nog beter. Slaap regelmatig de klok rond, zeker in het weekend. Doordeweeks wordt wat lastiger, maar ik lig meestal wel rond half tien in bed.

Hobbesje, van harte welkom hier! Gaaf hoor, dat je na de ICSI nu eindelijk zwanger bent en een goede echo had!
pi_79459173
Hobbesje geweldig. Gefeliciteerd!! Er zitten hier wel ineens veel 'oude' bekenden uit het AZWBNZG topic zeg!

CP. wat las ik ergens 3 pagina's terug... 4 keer per nacht naar de WC? OMG ik vind het al erg als ik er 2 keer uit moet. en dat is tot nu toe dus eigenlijk maar een nacht of 10 gebeurd verdeeld over de hele zwangerschap.

flugel, goed dat je het wat rustiger aan gaat doen. Hopelijk voel je je snel een beetje beter.

En joehoe ik krijg sinds gisteren echt een lentebaby. Als ik zo buiten ook de lammetjes zie lopen wil ik ook!! Geen lammetje, maar een baby!
  maandag 22 maart 2010 @ 20:20:54 #118
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79462192
Hobbesje Welkom hier....

Een lentebeeb voor NIKKI

Je zou maar wat raar staan kijken als er ineens een lammetje uit kwam
  maandag 22 maart 2010 @ 20:37:49 #119
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_79463154
fluugs, alles is al gezegd, maar fijn dat je door hebt dat het niet altijd goed gaat en rekening houd met jezelf.

Draakje aan de sondevoeding

En Hobbesje gefeliciteerd en welkom

Ikzelf vanmiddag naar de vk geweest, manlief mee! Ze heeft laten voelen hoe ik mn kind kan voelen, en ook mn man heeft het geleerd, nu snappen we eindelijk hoe het zit! Het kindje is helemaal niet zo rustig als ik dacht Schopte tot 2× toe tegen de doptone aan .

Maar baby doet het supergoed, en ikzelf doe het ook goed. Bloeddruk 120/ 60 dit keer . Dus 2 stickers!
Verder had ik steeds last van de rechterkant van mn buik. Die pijn blijkt te komen doordat ik een blindedarmontsteking met bijbehorende operatie heb gehad toen ik 11 was. De huid is daardoor dunner, en het oprekken is pijnlijk, en het zal tijdens de zwangerschap een gevoelige plek blijven. Heb nu maar een bandenpijn-band gekocht, dat helpt toch al wel een stuk. Ook tegen de bandenpijn die weer is begonnen natuurlijk.
pi_79464371
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:58 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Paar dagen terug dus, zoals Fannetje al eerder zei, voor het eerst het hartje gehoord.

Fannetje
pi_79477702
*meldt*

Pessie, gefeli met je stickertjes!

Wat een prachtige dag vandaag! Daar krijg je echt positieve energie van! Alleen jammer dat vanmiddag de CV-ketelman komt, anders had ik lekker kunnen gaan wandelen.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 08:03:49 #122
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79478046
Pessie, fijn dat alles zo goed gaat! Heb jij geen 'last' van het feit dat je onderdruk zo laag is? Ik zit dus nu op 65 onderdruk en ik voel me echt een vaatdoekje... Slap, trillerig, zwaar hoofd... Een beetje alsof je griep hebt, maar dan zonder koorts en hoesten enzo... Alleen eten helpt, dan voel ik mezelf weer even okay...

Tja NIKKI, dan toch maar eindelijk je verlof opnemen?

Werk je eigenlijk voor jezelf? Dan kan ik het namelijk wat beter begrijpen dat je doorwerkt, bij mij op het werk moet je namelijk gewoon uiterlijk met 36 weken vertrokken zijn. En krijg je die weken die je nu doorwerkt er achteraf ook bij?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 08:23:56 #123
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79478291
Ik heb een stomme vraag, is het gevaarlijk om op je buik te slapen? Ik bedoel, je drukt de boel toch niet plat maar gewoon naar binnen.?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 08:26:10 #124
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79478323
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 08:23 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een stomme vraag, is het gevaarlijk om op je buik te slapen? Ik bedoel, je drukt de boel toch niet plat maar gewoon naar binnen.?
Zolang het voor jou niet onprettig ligt is het voor je kindje ook niet zo'n probleem heb ik begrepen. Ik lig nu soms nog half op m'n buik en Willem protesteert eigenlijk nooit...
pi_79478324
Gevaarlijk is het volgens mij niet, ik vond het gewoon heel vervelend op een bepaald moment om nog op mijn buik te liggen (maar ook wel nog moeten doen omdat ik op mijn linkerzij te veel pijn had aan mijn hart en als ik te lang op mijn rechterzijde lag ik pijn kreeg rond mijn heup).

Hier was er trouwens op het einde altijd protest als ik op mijn rechterzij lag. Maar op den duur toch gewoon doorbijten en laten protesteren
  dinsdag 23 maart 2010 @ 08:28:19 #126
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79478360
Nee maar mn buik is nog niet van die grootte dat ik een soort wipwap word... En protest slaap ik doorheen.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 08:45:51 #127
258612 nytar
boys boys boys
pi_79478602
Welkom Hobbesje!

Buikslapen, pff als je zo in slaap kan vallen moet het makkelijk kunnen zou ik zeggen. Bij mij doet het zeer als ik op mn buik lig (alsof ik ergens op lig, duh) maar als je nergens last van heb dat heb je binnen nog plek zat!

Off topic: wat een ge-wel-di-ge dag vandaag, om 7.45 uur wakker geworden door de zon wat een heerlijkheid!!!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 08:51:13 #128
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79478687
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 08:45 schreef nytar het volgende:
Welkom Hobbesje!

Buikslapen, pff als je zo in slaap kan vallen moet het makkelijk kunnen zou ik zeggen. Bij mij doet het zeer als ik op mn buik lig (alsof ik ergens op lig, duh) maar als je nergens last van heb dat heb je binnen nog plek zat!

Off topic: wat een ge-wel-di-ge dag vandaag, om 7.45 uur wakker geworden door de zon wat een heerlijkheid!!!
Hier zette mijn man de deur open om 7 uur om de katten naar buiten te gooien. Heerlijk dan die frisse lucht de kamer in, nog even onder je dekbed...
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:09:26 #129
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_79479053
Buikslapen kan geen kwaad. Er komt een punt waarop het echt niet lekker en leuk meer is. Dat was in mijn vorige zwangerschap pas rond de 30 weken. Toen was K. zo sterk dat het niet meer leuk was .
En hij heeft er - volgens mij - niets aan overgehouden.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:39:30 #130
259886 pessie
pi_79479785
Een hele goede morgen dames!

Ik heb helemaal geen last van een onderdruk van 60. Alleen als ik te snel opsta dan duizelt het me even, maar dat was ook al zo voordat ik zwanger was. Ik vermoed dus dat ik normaal ook een lage onderdruk heb, en dat klopt wel met wat mn vader over mijn bloeddruk vertelde.
Maar sommige zwangere vrouwen hebben dat de onderdruk een duikvlucht naar beneden maakt, ik kan me goed voorstellen dat je daar wel last van hebt.

Wat betreft buikslapen, daar ben ik vrij snel na het zwanger worden mee gestopt (10 weken o.i.d) ik werd er ontzettend misselijk van. Ik slaap het meest op mn linkerzij en dat schijnt ook goed te zijn voor de doorstroming van de navelstreng 's nachts. Maar ik beweeg natuurlijk wel 's nachts en weet niet wat ik dan allemaal uithaal.

En ik slaap tegenwoordig door tot de wekker van mn man dus ga pas om 6.30 naar het toilet. Als ik 's nachts wakker wordt dan ben ik over het algemeen zo duf dat ik denk "barst maar" en dat ik weer in slaap val. Maar dan moet ik om 6.30 wel echt mn blaas gaan leegmaken.

Was er nou nog een nieuweling? Als ik je gemist heb, gefeliciteerd en welkom!
pi_79480158
Bij mijn laatste controle was mijn bloeddruk 90/55. Ik heb geen last van duizelingen enzo, maar ik geloof dat mijn bloeddruk altijd al aan de lage kant zit.
pi_79480255
Goeiemorgen

Ik ben er vannacht 'maar' 3 keer uitgeweest (ben gewoon gaar nu, dat is een goed teken ) en we hebben zojuist de 20 weken echo gehad...

Roelofje is écht 100% een Roelofje, en geen Roelof ze is helemaal gezond. (voor zover ze kunnen zien natuurlijk ) Roelofje bezorgde me wéér een extra echo van 10 minuten want ze ging steeds zo liggen dat de echo-mevrouw niet goed haar hartje kon bekijken! Ze loopt nu 5 dagen voor! Flinke dame dus, ze heeft het goed in mijn buik

Wil één van de modjes meisje achter mijn naam zetten in de OP?

/egopost (moet nog bijlezen)
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:58:07 #133
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79480372
Wat fijn Orea dat alles goed is

@pessie en @CP, ik heb maar een afspraak gemaakt voor het ziekenhuis. Zo slap voelen van een lage bloeddruk lijkt me steeds onwaarschijnlijker, maar even Hb laten prikken dus. Als ik die symptomen zo eens bekijk lijkt het er veel meer op....
pi_79480527
Goedemorgen allemaal,

Hobbesje welkom hier
Fijn dat de echo goed was

Ik word helemaal vrolijk van het weer Moet zo naar de verloskundige en heb besloten dat ik lekker ga fietsen (nou is t echt een stukje van niets hoor, maar in de tijd dat ik mijn fiets gepakt heb ben ik er met de auto al zowat, dus heb ik er nooit zin in. De kussens van de tuinset liggen in de schuur op onze fietsen namelijk, is best een karwei om t eronder vandaan te halen )
Normaal maakt het me niet zo uit wat voor weer het is, maar hoe dichter het bij de zomer komt hoe eerder de baby er is

Wat betreft bloeddruk, mijn bloeddruk was de afgelopen 2 keer echt laag voor mijn doen, maar heb er geen last van. Normaal heb ik een onderdruk van 70/80, maar vorige keren dus iets van 50/60. Best apart

En ik slaap gewoon op mijn buik, ik kan namelijk echt niet slapen op mijn zij. Dat ligt niet lekker. Heb er eigenlijk nooit over nagedacht, dat het kwaad zou kunnen...

Gisteren gelukkig geen gekke dingen meer gedaan, na het trapvallen en overgeven bij de kapper
Was wel schattig trouwens, mijn nichtje was er ook bij. Dus bij het trapvallen (ik moest even huilen van de schrik denk ik) vroeg ze: Sonja, wat heb je gedaan. Dus ik zeg dat ik gevallen was, zegt ze: sorry.. Ik zou kan jij toch niets aan doen. Kreeg ik een knuffel van dr.
En bij de kapper, na het overgeven, vroeg ze ook weer wat er was. Dus ik zeg zo: ik heb gespuugd. Zegt ze: geeft niet hoor.
En bij mijn ouders thuis: Sonja heeft bij de kapper gespuugd, over dr schoenen heen. Maar geeft niet hoor(even de vrije vertaling, kind is 2 )

Oh en nog voor Roelofje
pi_79480735
Meer een Roelofientje dus eigenlijk?
Wat vervelend zo'n extra echo
3 keer eruit? Verder wel redelijk geslapen?

Ik moet er ook 3 a 4 keer per nacht uit, maar hou m'n ogen dicht, hobbel naar de wc, doe m'n ding, hobbel snel weer terug naar bed en slaap dan 9 van de 10 keer snel weer in.

Flugeltje, Hb kan inderdaad een boosdoener zijn. Goed dat je gaat laten prikken

Wat lief van je nichtje Sonnetje
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:15:39 #136
259886 pessie
pi_79480880
flugel inderdaad verstandig dat je dan even een afspraak maakt. Je zit nu op een termijn dat je je in principe goed zou moeten voelen, en als dat niet zo is is het gewoon verstandig even wat dingen na te lopen.

En roelofje

Oh ja: hier 22 weken
pi_79481160
Ja de dinsdag verspringers

Ja CP, op zich redelijk geslapen. Ik droom de laatste tijd elke keer dat ik een super bevalling heb. Ik hoop maar dat dat uitkomt!

Mijn hydro heeft de echo-dame ook nog even laten zien op de echo jemig wat een slagveld... Die zit echt in alle mogelijke knikken die je je maar kunt bedenken... En ze moest ook telkens rechts onderin zijn auw.. Maargoed, alles voor de goede echo Roelofje lag overdwars in mijn buik rechts het koppie, ze lag op 1 arm te chillen in de placenta (zo lig ik in bed altijd op mijn kussen!!) en beentjes links...

Gisteren lag de kat heerlijk op mijn buik, en Roelofje ging tekeer terwijl als ik mijn hand erop leg is ze lang niet zo druk.. Die 2 worden maatjes, denk ik

Flugel, zou dan zeker even je HB laten checken! Ik heb standaard een bloedruk rond de 90/60 of 110/60 maar eigenlijk geen seconde nog duizelig geweest... Maar ik heb altijd een lage bloeddruk, dus misschien ben ik het gewend? En Son wat heb jij nou gedaan? Doe je voorzichtig met jezelf?
pi_79482238
Goedemorgen mede zwangere mutsjes!

Wat een weer als ik naar buiten kijk.. Heb nog niet eens gevoelt of het warm is maar heb een heerlijk kort ding aan waar mijn buik flink in te zien is ! Voel me ineens gelukkig zwanger! Denk dat het depressieve gevoel ook gewoon met het weer te maken heeft gehad.. Kwam er in begin December achter dat ik zwanger was en toen hadden we al snel sneeuw en sindskort is de wereld hier pas echt sneeuwvrij..

Hier ook een dame met lage bloeddruk! Heb ik normaal gesproken ook al een lage bloeddruk dus ook weinig last van.. En dat duizelen met opstaan heb ik ook altijd al.. Kan ook met zout te maken hebben (heb ik gehoord)...

A.s. Maandag hebben we onze 3/4d Echo!! Onze dochter ruim 2 houd vol dat er een broertje komt haha... Volgens de 20 wkn echo was het echt een meid maar ben wel elke keer benieuwd of er nu niet stiekem toch jongen uit komt hahahaha...

Begin April mag ik weer naar de VK en dan moet ik alweer langzaam afscheid nemen van ze Met heel erg veel pijn in mijn hart.. Vanaf 3 Mei neemt de VK in onze nieuwe woonplaats mijn zorgen over en gaan als het mee zit mijn bevalling begeleiden... Voelt heel dubbel omdat ik bijdeze VK al een kindje heb gehad en er nu straks al bijna 7 maanden loop...

Over 6 weken ga ik al met verlof! Eigenlijk 7 maar omdat me verlof net voor het weekend valt heb ik een week eerder verlof!!! Gaan we ook nog eens 2 weekenden op vakantie en 1 weekend verhuizen dus hoef nog maar 3 weekenden te werken !

Ga zo lekker lunchen met mijn beste vriendinnetje! We hebben elkaar al 3 maanden ofzo niet gezien dus word echt tijd nou...

Beetje ego bericht maar ga van de week weer proberen wat actiever mee te kletsen.. Soms is de puf een beetje weg door alles!
Altijd blijven lachen... :)
pi_79482816
Nou ik ben weer goedgekeurd door de verloskundige
Dat gebeuren bij de kapper gisteren kwam doordat ik waarschijnlijk af en toe bloeddrukdalingen heb en als ik dan in een warme ruimte ben en lang in dezelfde positie zit dan kan dat gebeuren.

En heb eindelijk een voordeeltje wat betreft mijn lengte
Mijn baarmoeder zit een stuk hoger dan dat ie zou moeten zitten. Ze zou me puur op mijn baarmoederhoogte een maand verder geven. Maar omdat ik +/- 1.64 ben gebeurd het dus vaker dat de baarmoeder wat sneller omhoog groeit. Als het volgende keer nog zo is, dan krijg ik een groeiecho, just to be sure. Maak me ook geen zorgen, want met alle echo's liep ie prima op schema!
pi_79483424
Oreao, een meisje, wat leuk!

Over bloeddruk gesproken, ik had bij Guus ook altijd duizelingen. Mijn VK zei dat ik dan een zout dropje o.i.d. moest nemen, dan ging de bloeddruk weer omhoog. Niet te veel, want dan wordt het te hoog. (Uiteindelijk heb ik met 36 weken in het ziekenhuis gelegen met te hoge bloeddruk...)

Veel echo's voorbij horen komen, kan niet wachten totdat wij de eerste hebben en hopelijk alles goed is.
Kan in ieder geval volgende week naar de VK.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 11:29:00 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79483663
Orea, het staat erbij hoor!
pi_79483838
Wat een vrolijke verhalen

Hier ook een! Mijn babyspullies van de HEMA zijn net aangekomen.

-badje met standaard en afvoerslang
-badthermometer
-badcape
-supersonische luieremmer
-manicuresetje
-borsteltje en kammetje
-stretchrompertjes (tnx voor de tip, Tessie!)
-spuugdoekjes

Nu nog 22 weken wachten
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:41:06 #143
259886 pessie
pi_79486214
supersonische luieremmer klinkt goed!

En veel lage bloeddruk dames hier dus! Tsja, alles voor de beeb .
pi_79486279
ik vraag me vooral af wat het is
pi_79490402
Sonnetje, mooi dat je weer goedgekeurd bent.

flugel, ik werk niet voor mezelf, gewoon bij een 'baas', maar vanmiddag moet ik dus verplicht thuis zijn omdat de CV-ketelman komt en ik wordt nu alweer gek (ondanks dat ik nu gewoon thuis aan het werk ben). Ik mis gewoon het contact met mensen, ik ben niet iemand om alleen in een huis te zetten.
Ik hoop trouwens wel dat het beter gaat als de beeb er straks is, dan heb je natuurlijk wel een bezigheid en kun je lekker naar buiten enzo, maar toch hele dagen alleen met de baby is denk ik ook niets voor mij. ik voel me nu al een slechte moeder...
pi_79490564
Supersonische luieremmer?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:43:28 #147
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79490835
Niks slechts aan hoor NIKKI, ik blijf straks ook gewoon praktisch fulltime werken. ik heb het alleen verdeeld over 4 dagen en Martijn neemt ook een dag voor z'n rekening zodat Willem uiteindelijk maar 2 dagen naar het KDV hoeft. Ik vroeg het me alleen af omdat je baas toch een zwangerschapsuitkering voor je aan moet vragen en bij ons ben je dus echt verplicht om max 4 weken tevoren te stoppen... Ik werk vandaag ook thuis, dat vind ik wel lekker. Ik kan zo op het netwerk van kantoor, dus dat is geen probleem. Krijg je deze weken er nu achteraf bij? Zou wel zo fair zijn lijkt me...

Ik ben inmiddels op het ziekenhuis geweest, bloeddruk 110/65 vond ze eigenlijk wel heel prima en ze oordeelde dat m'n klachten niet door deze bloeddruk kunnen komen. Ze vermoed dat ik last heb van een schommelende suikerspiegel. M'n ijzer was aan het begin van de zwangerschap heel erg prima en als je gewoon zwangerschapsvitamine slikt en geen bloedverlies hebt kan dat niet heel erg veel meer dalen.... Enfin; volgende week stond er al een afspraak bij de gyn en zou er ook een doorverwijzing volgen voor de reguliere suikercurve met 24 weken, dus voor nu even heel rustig aandoen en iedere 2 uur beetje eten. Als het dan volgende week niet beter gaat kan dan altijd nog ingegrepen worden.
pi_79491288
Supersonische luieremmer...stop je daar de onderkant van je kind in en wordt het dan automatisch gereinigd? Dan wil ik er ook wel zo één!

Ik ben ook 'officieel' niet aanwezig. We noemen het 'koffiedrinken' maar ik mag die uren opschrijven inderdaad en die krijg ik achteraf weer vergoed. Normaal moet ik ook inklokken met zo'n bliebpasje, maar dat mag nu dus niet. Het heeft ook iets met verzekering enzo te maken...
Ik blijf inderdaad ook fulltime werken, het is ook niet anders te regelen door de functie die ik heb en gaat om te beginnen 4 dagen per week werken en wellicht dat het nog wel 3 dagen worden voor hem. Hij heeft een fysiek zwaar beroep, dus ik vind het ook gewoon fair en logisch dat hij minder gaat werken. Plus dat hij het zelf heel graag wil, nog voordat we het hele PGD/ICSI traject ingingen stond al vast dat hij 'huispapa' zou worden. Hij is ook echt zo'n typ dat straks heerlijk koekjes gaat bakken met z'n dochter. Ik word al als ik eraan denk.

Onze prinses gaat straks 3 dagen naar KDV en ook nog een dagje naar opa en oma. Ik heb het nu wel zo gedaan dat ma-di-wo KDV dagen zijn, dan een dagje opa en oma en dan 3 dagen thuis, om toch nog zoveel mogelijk regelmaat te houden. De 3 dagen KDV achter elkaar zullen wel wat zwaar zijn vooral in het begin denk ik maargoed we zien wel hoe het loopt en anders gaat inderdaad maar 3 dagen werken en worden het 2 dagen KDV.

Jouw bloeddruk is inderdaad gewoon goed flugel, maargoed het kan natuurlijk wel schommelen gedurende de dag hè. Ik hoop voor je dat 't snel beter gaat in ieder geval.
pi_79493074
Hahaha, nou, stel je er niet teveel van voor, het is gewoon van de HEMA. Maar ik zal jullie niet langer in spanning houden: het is een zogenaamd luchtdichte luieremmer. Dus als je 'm open doet om er een luier in te gooien, word je niet gelijk bedwelmd door de stank van de luiers die er al in zitten. Zie hier: http://www.hema.nl/nl-nl/(...)mmer-(33533032).aspx En hij was afgeprijsd naar 15 euri!

Ik heb net weer een stickerboekje van de vk volgemaakt

Bloeddruk 120/70 -> top
Baarmoeder 2 vingers onder m'n navel -> top
Hartslag baby -> top
Baby bewoog -> top
Uitslag combinatietest: 1:19385
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:38:53 #150
259886 pessie
pi_79493253
fluugs, ik eet normaal altijd al elke 2.5 a 3 uur iets, anders ga ik ook onderuit, dus dat doe ik ook nu ik zwanger ben. Fijn dat je volgende week al mag komen voor iets uitgebreidere testen.

Ons kind staat niet eens ingeschreven bij het KDV. Manlief vind het een onzinnig systeem om je kind zo ongeveer tijdens de bevruchting in te schrijven en daarmee wachtlijsten vol te zetten. Maar ik ben sowieso het eerste half jaar volledig thuis, en daarna zien we wel verder. Maar ik heb niet zoveel moeite met thuis zijn, vooral omdat we in het najaar weer serieus op zoek willen naar een huis en dan heb ik misschien naast de verzorging van ons kind tijd om een huis op te knappen. Daarnaast ben ik nu ook veel thuis en heb ik veel vriendinnen die veel thuis zijn.

Zeg, worden jullie ook allemaal zo vrolijk van de lentetafereeltjes bovenin het scherm van Fok!?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')