abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 maart 2010 @ 08:23:58 #201
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79518820
Mogge meisjes

Vandaag m'n vaste vrije dag, ik kan slechtere dagen bedenken Eerst haptonomie en dan vanmiddag maar eens kijken wat ik ga doen op deze prachtige dag...

Willem wordt hier ook steeds duidelijker voelbaar, 's ochtends nog even doezelen is nu nog te doen, maar over een paar weken kan ik het denk ik echt vergeten...

Ow mijlpaal trouwens, 23 weken vandaag
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_79518889
Maar worden jullie echt wakker van het geschop dan? Ik ben echt 's nachts 'sochtends of wanneer dan ook nog nooit wakker geworden van het geschop ik zou nieteens weten of onze prinses wel schopt 's nachts eigenlijk...

flugel gefeli met je mijlpaal!
  woensdag 24 maart 2010 @ 08:29:21 #203
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79518919
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 08:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
Maar worden jullie echt wakker van het geschop dan? Ik ben echt 's nachts 'sochtends of wanneer dan ook nog nooit wakker geworden van het geschop ik zou nieteens weten of onze prinses wel schopt 's nachts eigenlijk...

flugel gefeli met je mijlpaal!
Ik word niet wakker van het geschop, maar als ik eenmaal wakker ben en Willem is dat ook word het opnieuw in slaap vallen wel erg lastig. Vooral ook omdat het gewoon een heel bijzonder gevoel is nog

Ik kan me wel voorstellen dat Willem over een tijdje hard genoeg trapt om me wakker te maken.
pi_79518989
Gefeliciteerd alle nieuwe zwangeren, wordt toch weer drukker hier.
Hier schijnt vandaag ook lekker het zonnetje, jammer dat ik moet werken.

Ik voelde bij de eerste zwangerschap pas heel laat iets, rond de 21/22 weken, maar dat kwam ook omdat de placenta aan de voorkant lag. Van te voren wel van die kleine plopjes zo leuk.
Verder was Guus erg rustig in mijn buik, soms moest ik echt effe duwen om te kijken of ie er nog was...
pi_79519116
Goeiemorgen!

Hier komt zo de kraamzorg om te vertellen wat ik van ze mag verwachten.. Had van mij wel telefonisch gemogen, maar ze willen persé langskomen bij een eerste... Ben benieuwd!

Ik voelde de dame wel extreem vroeg, maar de placenta ligt gunstig, helemaal tegen de achterwand, en ik was er ook wel erg op aan het letten moet ik zeggen het is niet zo dat ik haar meteen de hele dag voelde, maar elke dag wel een vlindertje/duwtje iets vanaf 16/17 weken is het overduidelijk gekriebel en sinds 2 weken echt verschuivingen, heel grappig! Maar dametje is dan ook wel erg druk (op de echo's ligt ze ook nooit echt lekker stil ofzo ) ach ik vind het gezellig
  woensdag 24 maart 2010 @ 08:39:38 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79519128
Ik blijf het gaaf vinden dat van jou te lezen Orea.
pi_79519158
hihi maf he? Vind het nog steeds raar!! Ik voel haar in mijn buik, ik zie haar op de echo, maar kan me nog steeds niet voorstellen dat we straks écht écht écht een baby hebben Gewoon IK, toch écht zwanger, na al die jaren
  woensdag 24 maart 2010 @ 08:51:12 #208
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79519379
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 08:41 schreef Orea het volgende:
hihi maf he? Vind het nog steeds raar!! Ik voel haar in mijn buik, ik zie haar op de echo, maar kan me nog steeds niet voorstellen dat we straks écht écht écht een baby hebben
Ik herken dit wel hoor, ik wéét dat het gaat gebeuren maar ik kan me er nog niets bij voorstellen

En bij jou duurde het dan inderdaad ook nog eens veel en veel langer voor het zover was.

Ik denk dat we straks allemaal een paar dagen in alle verwondering naar onze versgebakken kroost liggen te kijken...
pi_79519555
Raar hè? Als ik het mijn vent vertel kijkt ie me schaapachtig aan zo van, ja ga nou maar geloven dat er een baby komt heb hem maar verteld dat dat wel komt als ze er eenmaal is!

Ik moet ook zeggen dat ik zo vreselijk blij ben dat die eerste, pakweg 14 weken voorbij zijn. Toen had ik echt zoiets van waar ben ik aan begonnen? Terwijl ik alleen extreem moe was. Maar ik vind het nu zo leuk!!! Kind schoppend in de buik, buik die zichtbaar is (en hoe ) (en denk dat dit weer ook wel veel doet als ik het enigzins kan plannen, dan een 2e ook graag in deze periode... ik ben geen wintermens..)

pi_79519623
Oh en mijn man gisteren echt zo lief! Zegt ie ik ben zo trots op je! Dus ik hoezo?

Zegt ie, kindjes maken met jou duurde wat langer, maar als dat gelukt is maak je ze perfect en prachtig

woensdag 24 maart 2010 @ 09:27:21 #211
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_79520257
Orea wat schattig van je man! En ik herken dat gevoel wel, de eerste weken dacht ik zelfs "waarom gaan mensen voor een tweede" zo beroerd als je je dan kunt voelen! En nu ben ik ook ontzettend blij en sta ik regelmatig in de spiegel naar mn blote buik te kijken en te mijmeren dat het kind van mijn man gewoon in mij groeit .

Ik heb mn man vanochtend wakker gemaakt Het was 6 uur geweest, en ik was weer es wakker en toen begon de baby te bewegen ik heb em wakker gemaakt om te voelen, helaas was ie zo duf dat ie niets voelde

En Draakje mag waarschijnlijk morgen naar huis! Ondanks de goede zorgen in het ziekenhuis kan ik me goed voorstellen dat je graag weer naar huis wilt.

En flugel je hebt echt de perfecte dag uitgekozen om vrij te zijn. Het wordt hier al 17 graden!
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:27:25 #212
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_79520259
Hallo fok! We zijn aan het klussen geweest en verhuisd en nog steeds bezig maar het is al een eind af en het bed staat op klossen (alsof ik in een afgrond kijk, ieuw).

Orea, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik jou achtergrond niet ken maar ik vind het altijd heel fijn om te lezen als iemand na heel lang hopen toch zwanger is.
Net als bij Flugeltje die ook zo lang heeft moeten wachten.
Ook ik kan me niet voorstellen dat ik over 5 weken moeder kan zijn, lijkt me heel onwerkelijk. Vanochtend stond ik naar het wiegje te kijken en ik kon me daadwerkelijk niet voorstellen dat daar over vijf weken mijn dochter in ligt. Ik heb vannacht wel gedroomd dat ze was geboren en dat beeld heb ik nu iedere keer voor ogen. Vriend en ik waren echt dolgelukkig. Ondanks voorliggende placenta voelde ik onze mini rond 15 weken 'intern' en met 18 weken ongeveer 'extern'.

Nikki, ik vroeg me eigenlijk af of het wettelijk mag, langer doorwerken dan 4 weken van te voren. Het gaat natuurlijk allemaal om afspraken met je werkgever dus het zal vast wel maar ik ben nieuwsgierig. Ik ben in principe fit zat om nog wel ff door te werken (maar ik wil het niet want ik heb nog 80 verhuisdozen staan die uitgepakt moeten worden).

Flugel, goede dag uitgekozen zeg om vrij te zijn! Geniet er van.

Vandaag 35 weken, jeetje wat vliegt de tijd! Nog 5 dagen werken (inclusief vandaag) en dan verlof, kan ik eindelijk de kleertjes gaan wassen en genieten van vijf maanden vrij van het going concern op het werk. Heel raar.
pi_79520516
Morguh!

Wat een mooi weer en heerlijke teksten om te lezen over zwanger worden en bewegende baby;s ! Nu de 2e voelde ik ook al heel erg snel dat ik aan mezelf begon te twijfelen... Maar goed uit echo blijkt dat de placentat aan de achterkant ligt!

Orea, lees nu pas dat het dus helemaal leuk is dat je zwanger bent!! Heb hier ook meerdere malen gedacht waar ben ik aan begonnen toen ik spugend uit bed kwam !

Pessie, mannen kun je beter laten voelen als ze goed wakker zijn.. De mijne zegt elke keer.. Ja ik voel wel wat maar is dat niet je darm ofzo?! Terwijl je nu inmiddels zelfs mijn buik al echt ziet golven door de kleine druktemaker.. mannen! soms!

Ook hier vandaag een vrije dag alleen wel een lange rit in de auto voor de boeg.. 1,5 uur heen en ook 1,5 uur terug maar voor een goed doel en leuke babyspullen hihi...

Hele fijne zonnige dag allemaal!!
Altijd blijven lachen... :)
pi_79520985
Kortgezegd, ik heb een probleem met mijn eileiders waardoor spontaan zwanger worden onmogelijk is... Na 5 jaar, 3 ivf-en en 5 terugplaatsingen is het nu dus raak... Dametje heeft lang op zich laten wachten

Nou kraamzorg dame de deur weer uit, leuk mens! Hoop duidelijkheid!

Zonnetje begint nu door te breken, was net nog koud door de bewolking... deze week nog eens aan de slag verder met de bekkendame, en dan volgende week naar de arbo. Ik wil enerzijds dolgraag aan de slag nog even die 3 maanden, maar er is ook onderbezetting op het werk en ik kan gewoon niet volledig belast worden.. dus ik wil wel weten hoe ze dat gaan aanpakken, want ik ken mezelf.. Als ik halve dagen ga werken en ik word wel voor volledig aangezien..... lastig! Moet ook eerst maar zien of het gaat, 5 halve dagen werken met dat slechte geslaap.. misschien maar beginnen met 3 halve dagen ofzo?

Lekker Lies, shoppen voor babyspul!
Pessie, gewoon nog even wachten tot het écht écht aan de buitenkant heel duidelijk te voelen is, en tegen hem aan gaan liggen, dan schopt jullie uk hem vanzelf wakker

Becky, wat ga jij trouwens hard voor mijn gevoel ben jij nog helemaal niet zo lang zwanger!

En Mijlpalen
pi_79521057
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:51 schreef Orea het volgende:
Kortgezegd, ik heb een probleem met mijn eileiders waardoor spontaan zwanger worden onmogelijk is... Na 5 jaar, 3 ivf-en en 5 terugplaatsingen is het nu dus raak... Dametje heeft lang op zich laten wachten

En dat zegt dus niets over een eventueel 2e . Ik dacht dat we nog wel even bezig zouden zijn...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79521243
Ja, jij was rap dit keer in tegenstelling tot de vorige keer
pi_79521659
Ik vind het maar niets. Ik ben moe, misselijk en blughh
Ik werd wakker vanochtend om 6.30 en dacht goh wat voel ik me uitgerust en nu wil ik graag weer naar bed.
pi_79521691
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:59 schreef Orea het volgende:
Ja, jij was rap dit keer in tegenstelling tot de vorige keer
Ja ik moest er zelf ook helemaal aan wennen hoor. Ik had het gewoon niet zo snel verwacht, dacht nog wel wat tijd te hebben enzo..
pi_79521866
Ik hou er maar rekening mee voor nummer 2! Nog genoeg ijsjes en het was een goede batch!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 24 maart 2010 @ 10:18:54 #220
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_79521928
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:40 schreef Pvoesss het volgende:
Hallo daar ik was kloontje!! (Sieppiee)
En ik verspreek me steeds en vergeet mijn kloon dus ik kom maar uit de kast
15 november it is oh en p.s. het is nog een Fokbaby ook met _mimic.

Mensen die denken huhhh??? die kunnen mij pmen
GaaaF!!!!!!!!!!!!!!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:27:32 #221
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_79522281
Orea, dat gevoel heb ik zelf ook, dat het ik nog helemaal niet lang zwanger ben en dat die bevalling pas ergens over een half jaar plaatsvind. En dan te bedenken dat ik over twee weken thuis mag bevallen. *slik*
En thanx voor je korte maar krachtige uitleg.

Ticootje, dat wennen lukt vast wel!

Pvoess, welkom en succes met de misselijkheid.
pi_79522552
Draakje, wat fijn dat je naar huis mag!

En Pvoess, balen dat je zo moe en misselijk bent.

Ik voelde gister ineens plopjes in mijn buik Vraag me af of het de baby was of iets anders... Zou wel heel vroeg zijn... zeker met een placenta aan de voorzijde.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79522608
Kan wel bij een 2e hoor Tes, ook al ligt je placenta aan de voorzijde.. Mijn vriendinnetje is nu zwanger van de 2e en placenta ligt voor... en zij voelde deze beeb ook rond de 14 weken
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:48:47 #224
259886 pessie
pi_79523033
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:11 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind het maar niets. Ik ben moe, misselijk en blughh
Ik werd wakker vanochtend om 6.30 en dacht goh wat voel ik me uitgerust en nu wil ik graag weer naar bed.
We weten hoe ontzettend rot het voelt... Nog even doorzetten, het wordt echt leuk op een gegeven moment!

En Orea, inderdaad hopen dat halve dagen misschien een optie is. Maar de arbo zal vast wel in goed overleg met je leidinggevende bepalen wat haalbaar is. Kun je zelf aangeven wat je wel en niet ziet zitten?

En Tessie, ik denk dat ik de baby voelde bij 17 weken, die spiertrekking-kjes zeg maar. En ik heb ook de placenta aan de voorkant. Ik heb toen ook tijden geroepen dat dat echt niet kon maar het werd wel steeds sterker, en nu na maandag weet ik eigenlijk wel zeker dat het de baby was.
pi_79523643
Pvoesss en Missziggy gefeliciteerd.

Ik las laatst nog een opmerking van Pvoesss in het rammelaarstopic dat haar relatie nog te pril was... Wat kun jij leuk liegen, zeg!
pi_79524443
Dat onwerkelijke kan ik me nog goed herinneren. Je weet dat er een baby in je buik zit, je voelt het, je ziet het op een echo, maar echt doordringen doet het niet. Tenminste bij mij niet.

Toen Guus eenmaal geboren was en ik hem zag, schrok ik ook echt (schreeuwde zelfs ), gewoon omdat je dan opeens beseft dat er echt een mensje in je heeft gezeten.
pi_79524585
Maar heb je dan wel een punt van herkenning of komt dat later? Dat je denkt: ja natuurlijk ben jij het!

Wij zijn bijv. al helemaal uit de naam en gebruiken deze ook al. Heb je dan na de geboorte dat de naam nog gematcht moet worden aan je beeb (snapt iemand wat ik bedoel? ) of dat het gewoon duidelijk is?

Kan me daar zo weinig bij voorstellen
pi_79524621
En Pessie, ik ga inderdaad aangeven wat ik denk dat werkt en over het algemeen zullen ze daar wel aan vasthouden. Ik wil alleen dat zij er een mede verantwoording innemen mijn werkgever op het hart te drukken dat dat het dan ook is
pi_79524743
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:21 schreef Koningin het volgende:
Dat onwerkelijke kan ik me nog goed herinneren. Je weet dat er een baby in je buik zit, je voelt het, je ziet het op een echo, maar echt doordringen doet het niet. Tenminste bij mij niet.

Toen Guus eenmaal geboren was en ik hem zag, schrok ik ook echt (schreeuwde zelfs ), gewoon omdat je dan opeens beseft dat er echt een mensje in je heeft gezeten.
Ik heb zelfs pas op de dag na de geboorte opeens gezegd tegen mijn man: "ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij tot gisteren IN mij zat Een echt heel mensje zat in mij en nu ligt hij hier naast ons" Ik kan me er nu zelfs soms nog over verbazen.

En de naam? Wij twijfelden ook nog, maar na de geboorte waren de twijfels opeens weg (vraag me niet hoe het komt, maar toen de vroedvrouw vroeg hoe hij heette kwam er in één adem "Thomas" uit mijn mond.)
pi_79524940
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:25 schreef Orea het volgende:
Maar heb je dan wel een punt van herkenning of komt dat later? Dat je denkt: ja natuurlijk ben jij het!

Wij zijn bijv. al helemaal uit de naam en gebruiken deze ook al. Heb je dan na de geboorte dat de naam nog gematcht moet worden aan je beeb (snapt iemand wat ik bedoel? ) of dat het gewoon duidelijk is?

Kan me daar zo weinig bij voorstellen
Ik kan me nu vaak nog wel eens verbazen dat wij zoiets moois hebben kunnen maken...
Onze naam was in week 9 al bekend, we wisten het geslacht al, tis alleen raar dat je het nu eindelijk hardop mag zeggen tegen iedereen. Maar geen moment verkeerd gevoel bij gehad.......
Je moet het ervaren hebben denk ik voordat je je er iets bij kunt voorstellen.
pi_79525042
In week 9 al? Kunnen ze dat al zo vroeg zien? Amai, ik dacht dat het pas vanaf week 16 ofzo te zien was.
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:42:34 #232
259886 pessie
pi_79525267
Volgens mij kunnen ze dat inderdaad pas vanaf week 16 zien, dan worden namelijk de uitwendige geslachtsorganen gevormd... Maar misschien wisten ze al 2 namen en hebben ze vanaf de echo het kind zo genoemd?
pi_79525286
Dat denk ik ook!! Dat je straks écht wereldkundig mag maken hoe je beeb heet!

Hier zijn er overigens al best wat mensen die de naam al weten! Gooi hem alleen niet online Maken er geen geheim van, maar er zijn gewoon mensen die het niet leuk vinden om het al te weten, dus dan maar zo! Kan gewoon echt niet wachten tot ze er straks is
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:50:46 #234
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_79525588
In week negen kun je het alleen weten met een vruchtwaterpunctie oid toch? Tijdens het 3d echo onderzoek waar ik aan mee heb gedaan zeiden ze tegen mij met week 11 dat het voor 75% een jongetje zou zijn. Nou het is toch echt een meissie wat er in mijn buik zit. De naam gebruiken wij alleen heel soms, vaak gewoon nog haar werktitel, is toch makkelijker want ik vind het echt veel te leuk dat geheim te houden.

Ik ben vooral heel nieuwsgierig hoe ze er uit ziet. Volgens de echoscoptiste is het een mollig kindje met een klein hoofd waar al wel haar op zit en heeft ze een spits kinnetje. In dat opzicht kan ik echt niet wachten tot ze er is, maar verder is het nog echt een ver van mijn bed show, moet alle kleertjes/knuffels/lakens en dekens nog wassen, nog veel doen in haar kamertje, plankjes kopen en ophangen en weet ik wat nog meer. Heb nog niet eens een kledingkast (wij zelf trouwens ook niet).
pi_79525589
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:36 schreef leonieke het volgende:
In week 9 al? Kunnen ze dat al zo vroeg zien? Amai, ik dacht dat het pas vanaf week 16 ofzo te zien was.
Nee, je leest het verkeerd. In week 9 hadden we al de jongensnaam bedacht en de meisjes naam ook al.
Bij de 20 weken echo zagen we dat het een jongetje was (nou, ik niet, maar de echoscopiste gelukkig wel).
pi_79525927
Wij waren ook erg vlot met de namen. Voor een jongen hadden we hem vrij vlot, voor een meid nog over 2 namen getwijfeld.
pi_79526018
Wat zijn jullie allemaal lief hier, zeg . Bedankt voor de felicitaties!

enne:
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid: ik heb er niets mee te maken, hoor.

Nou, zoals gezegd vandaag dus de echo en de huisarts zat er naast . Ik ben volgens die piepkleine, schattige snoezepoezige armpjes, beentjes en het hoofdjes 'pas' 17weken en de uitgerekende datum is 29 augustus. Ik ben er blij mee, want ik miste toch wel wat voorbereidingstijd anders .
pi_79526396
Ook een augustusmama! En fijn dat je nu nog wat extra tijd hebt gekregen
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:13:48 #239
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_79526445
Wij hadden bij ons dochtertje (wat we dus niet wisten wat het ging worden) 2 namen, 1 voor een jongen en 1 voor n meisje. Tot het moment dat ze geboren was en de verloskundige vroeg "En hoe gaat jullie meiske heten?" en we tegelijk een andere naam op gaven dan we in gedachten hadden, en stom genoeg ook nog dezelfde
Ook nu hebben we 2 namen, 1 voor n jongetje en 1 voor een meisje. Ik kan niet wachten tot we 8 april gewoon duidelijkheid hebben en weten waar we aan toe zijn... zal dan ook pas voor mn gevoel echt kunnen gaan genieten denk ik
Helaas moet ik zelf namelijk constateren dat ik een muurtje om me heen gebouwd heb en het erg moeilijk is om hier doorheen te breken. Als in "Ik weet dat ik zwanger ben, vind het ook echt super en ben er ook veel mee bezig, maar het voelt aan de andere kant nog heel surrealistisch en eigenlijk ook wel angstig.
Mja goed.. egopost enzo

Orea wat fijn dat je er zo heerlijk van kan genieten ondanks de pijn
Pvoess Jij ook van harte welkom hier onder je eigen naam
Becky en Nikki al bijna met verlof, wat gaat de tijd toch snel eigenlijk
En alle anderen die ik vergeten ben sorry, maar jullie ook veel plezier met dit prachtige weer
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_79526577
Maffe, heb je al wat gehoord van je sollicitatie??

En ik herken het wel, toen we het geslacht eenmaal wisten werd het veel echter voor mijn gevoel en toen begon ook echt het grote genieten Maar vind jij het extra angstig i.v.m. je zoontje?
  woensdag 24 maart 2010 @ 12:26:31 #241
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_79526898
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:17 schreef Orea het volgende:
Maffe, heb je al wat gehoord van je sollicitatie??

En ik herken het wel, toen we het geslacht eenmaal wisten werd het veel echter voor mijn gevoel en toen begon ook echt het grote genieten Maar vind jij het extra angstig i.v.m. je zoontje?
Sollicitatie was heel gezellig Was in principe aangenomen tot de arbo-arts zich er mee ging bemoeien (die zit standaard bij hun sollicitatie's) Omdat ik dus 17 weken zwanger was en je volgens de arbo-regelementen niet meer dan 5x per dag 10kilo mag tillen, zou ik al met 20 weken in de ziektewet belanden (verplicht in de zorg melde de arbo-arts) omdat je hier heel snel overheen komt. Proeftijd is bij hun standaard 1 maand, en dat had betekend dat ik dus al in mijn proeftijd verplicht de ziektewet in had gemoeten. Kortom ze wilden me na mn zwangerschap en bevallingsverlof nog wel eens spreken om te kijken wat ze voor me konden doen, maar nu toch maar even niet
Baal ik dus wel van aangezien ik van het UWV de verplichting heb gekregen te solliciteren naar een fulltime baan in de zorg (dit i.v.m mijn opleiding) Wel ging de arbo-arts contact opnemen met het UWV dat ze dit simpelweg niet mogen bij zwangerschap, dus dat is verder nog even afwachten.

En ja het verlies van mijn vlindertjes speelt een grote rol in mijn "angst" Ook al weet ik inmiddels dat het betreffende gen niet is aangetroffen blijft het toch een beetje eng. (En ja ze konden me met 65% zekerheid garantie geven dat het een bepaald geslacht zou zijn, maar heb afgeslagen om dit met zo'n relatief kleine zekerheid <echo is 85%+> te willen weten omdat ik me dan waarschijniljk helemaal had zitten opvreten tot de echo)
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_79527065
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:43 schreef Orea het volgende:
Hier zijn er overigens al best wat mensen die de naam al weten! Gooi hem alleen niet online Maken er geen geheim van, maar er zijn gewoon mensen die het niet leuk vinden om het al te weten, dus dan maar zo! Kan gewoon echt niet wachten tot ze er straks is
pm?
pi_79527113
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:02 schreef missziggy het volgende:
Nou, zoals gezegd vandaag dus de echo en de huisarts zat er naast . Ik ben volgens die piepkleine, schattige snoezepoezige armpjes, beentjes en het hoofdjes 'pas' 17weken en de uitgerekende datum is 29 augustus. Ik ben er blij mee, want ik miste toch wel wat voorbereidingstijd anders .
Kan me er íets bij voorstellen, fijn dat je duidelijkheid en voorbereidingstijd erbij hebt!
pi_79528052
Ik, zwanger?

Eerst beschuit met roze muisjes kopen om vervolgens te zien dat de snackbar open is
  woensdag 24 maart 2010 @ 13:17:41 #245
259886 pessie
pi_79528321
Ah Missziigy! 5 weken extra tijd! Altijd fijn!

Dat surrealistische begint er bij mij nu wel wat af te gaan hoor, vooral als ik lekker uitgezakt aan het lezen ben met mn hand op mn buik en ik opeens "bonk" in mijn buik voel.
De werktitel is hier officieel plukje, maar we zijn daar eigenlijk nooit echt aan gewend. We hebben het altijd over het kindje, of de baby. En we blijven hem nog steeds stug "hem/hij" noemen. Maar als het een meisje is wennen we daar ook wel aan!
Een werktitel is ook wel een beetje verwarrend voor jonge kinderen denk ik. We hebben het neefje van mn man verteld dat we zwanger waren, zegt oom tegen z'n zoon, er zit een guus in de buik van pessie. tsja, zo wordt het nooit wat met die werktitel. En mn eigen nichtjes vinden het allemaal nog een beetje bizar dat ik niet naar het ziekenhuis hoef terwijl hun mama dat wel moest. En ze snappen niet goed dat er 1 komt en geen 2.
  woensdag 24 maart 2010 @ 13:19:17 #246
259886 pessie
pi_79528392
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:26 schreef maffemuts het volgende:

[..]

Sollicitatie was heel gezellig Was in principe aangenomen tot de arbo-arts zich er mee ging bemoeien (die zit standaard bij hun sollicitatie's) Omdat ik dus 17 weken zwanger was en je volgens de arbo-regelementen niet meer dan 5x per dag 10kilo mag tillen, zou ik al met 20 weken in de ziektewet belanden (verplicht in de zorg melde de arbo-arts) omdat je hier heel snel overheen komt. Proeftijd is bij hun standaard 1 maand, en dat had betekend dat ik dus al in mijn proeftijd verplicht de ziektewet in had gemoeten. Kortom ze wilden me na mn zwangerschap en bevallingsverlof nog wel eens spreken om te kijken wat ze voor me konden doen, maar nu toch maar even niet
Baal ik dus wel van aangezien ik van het UWV de verplichting heb gekregen te solliciteren naar een fulltime baan in de zorg (dit i.v.m mijn opleiding) Wel ging de arbo-arts contact opnemen met het UWV dat ze dit simpelweg niet mogen bij zwangerschap, dus dat is verder nog even afwachten.

En ja het verlies van mijn vlindertjes speelt een grote rol in mijn "angst" Ook al weet ik inmiddels dat het betreffende gen niet is aangetroffen blijft het toch een beetje eng. (En ja ze konden me met 65% zekerheid garantie geven dat het een bepaald geslacht zou zijn, maar heb afgeslagen om dit met zo'n relatief kleine zekerheid <echo is 85%+> te willen weten omdat ik me dan waarschijniljk helemaal had zitten opvreten tot de echo)
Fijn dat je sollicitatie in principe goed ging! Maar kunnen ze je niet aannemen per beëindiging van je zwangerschapsverlof en dit aangeven bij het UWV. Misschien hoef je dan nu niet weer te solliciteren?
pi_79528415
Hier is het voor de buitenwereld Roelofje en ik begin er steeds meer aan te wennen. En soms nog steeds etterbakje uit de tijd van de bloedingen... Als we het over etterbakje hebben moet je mensen zien kijken
  woensdag 24 maart 2010 @ 13:27:10 #248
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_79528652
Hier is het mini, ook in 'mini d'r kamertje', 'mini d'r wagen' etc. Soms is het ook etter (als ze mijn ribben raakt) of dikzak, haar kont zit namelijk vaak precies tussen mijn tieten en die voel/zie ik dan heen en weer gaan.
pi_79530586
Ik heb gewoon geen bijnaam... en ook nog geen naam...

Wel raar, voor Jen had ik dat wel... Jeetje ik had zo wel 10 kinderen kunnen baren en ze allemaal namen kunnen geven en nu ben ik zo inspiratieloos..
  woensdag 24 maart 2010 @ 14:57:33 #250
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79532106
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:43 schreef Orea het volgende:
Dat denk ik ook!! Dat je straks écht wereldkundig mag maken hoe je beeb heet!

Dat is toch niet jouw probleem? Of ben ik dan onaardig?

Ik heb ook iemand in m'n omgeving die het helemaal niet leuk vind dat we er open over zijn dat het een jongen is en hij Willem heet. Die persoon houdt zichzelf zelfs afzijdig als we het over Willem hebben...

En als je dan de achtergrond weet, waarom we ervoor gekozen hebben open te zijn (en die kent de persoon maar al te goed) vind ik dat eigenlijk wel heel erg zielig...

voor de mensen die het verhaal niet kennen, ik ben voor Willem 4 keer zwanger geweest en het mocht nooit zo zijn, die kindjes hoorden er niet bij... Ik had er bij Willem zo veel behoefte aan dat hij erbij zou horen en het was zo moeilijk om het gevoel van onwerkelijk naar 'werkelijk' te krijgen toen ik eenmaal wél een keertje na de 12 weken zwanger bleef dat we ervoor kozen om er maar gewoon open over te zijn in de hoop dat het voor mij werkelijker zou worden. Het werkte, binnen een week was ik écht zwanger... Willem hoort bij ons, nu al helemaal.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')