Ja, wil ik je mijn allerliefste meisjesnaam PMen zit je inbox vol.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:22 schreef Kleurdoos het volgende:
klopt Kobus is tofen hoevaker je zn koppie erbij ziet hoe leuker t wordt
maar je moet wel een meisje 'Doris'er bij hoor![]()
Weet ik. Maar dat maakt het niet een mooie naam.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:33 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
“Doron” is Grieks voor "geschenk". Vind je ook terug in namen als Theodoor, Dorothea, Isidoor, Polydoor, Diodoor enz.
Die van mij nog niet!quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:38 schreef oeke het volgende:
[..]
Ja, wil ik je mijn allerliefste meisjesnaam PMen zit je inbox vol.
Sorry, ik zag het net pas!quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:36 schreef innepin het volgende:
Ik denk niet dat Johannes zag dat ie m sloot.
npquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:44 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
Sorry, ik zag het net pas!
Mijn PMbox is wel leegquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:38 schreef oeke het volgende:
[..]
Ja, wil ik je mijn allerliefste meisjesnaam PMen zit je inbox vol.
Teun of Gijs vind ik heel leuk! Maar zo heten ook heel veel teckelsquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:56 schreef oeke het volgende:
Wij wilden niet Jacobus kiezen vanwege de bijbelse associatie. Vooral mijn vriend had daar bezwaren tegen.
We korten hem heel vaak af naar Ko of Kootje of soms zeg ik wel Koos.
Wij zitten allebei in het theatervak en daarom vind ik Ko extra leuk. Ko van Dijk![]()
En hij past heel goed bij zijn achternaam.
Luuke vind ik trouwens echt een prachtnaam.Zo mooi en stoer.
Teunis vind ik ook leuk trouwens.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:47 schreef Lishe het volgende:
KD, ik vind je meisjesnamenlijst gaaf. Lux. <3
Luuke had ook Finn geheten als ze een jongen was. Ik ben blij met mijn meiden.
Nog steeds vol! Ik wou gisteravond ook al terug PMen maar toen zattie al volquote:
Hoe kom je daar nou bij... Je kon vroeger ook de vrouwennaam kiezen hoor bij erkenning.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:27 schreef Leandra het volgende:
Innepin, zeg je nou dat ze je destijds eigenlijk een buitenechtelijk of niet erkend kind hadden willen maken?![]()
Staat ook zo leuk op het geboortebewijs: "onwettig"
quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:27 schreef Leandra het volgende:
Innepin, zeg je nou dat ze je destijds eigenlijk een buitenechtelijk of niet erkend kind hadden willen maken?![]()
Misschien moet je hem nog eens pmen, dan klinkt hij vast weer mooierquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:16 schreef oeke het volgende:
Door die naam te PMen ben ik ineens gaan twijfelen. Dat is ook gek, want ik wil die naam al meer dan een jaar.![]()
Hardop klinkt een naam toch ineens anders. Ofzo.
Lena
Sinds 1998 wel.... daarvoor kreeg het kind zowel binnen het huwelijk als bij erkenning automatisch de achternaam van de vader.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:29 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij... Je kon vroeger ook de vrouwennaam kiezen hoor bij erkenning.
Het was toen alleen automatisch die van de vader maar je kon dit wel laten aanpassen.
Dat heeft nooit op geboorteaktes gestaan. Als je “onwettig” bent is er wettelijk gezien immers geen ouder-kindrelatie.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:27 schreef Leandra het volgende:
Nou, ik weet wel zeker dat er "onwettig" op de geboorteacte van mijn zoon staat, ondanks het feit dat hij mijn kind is, en hij uit mij geboren is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:34 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
Dat heeft nooit op geboorteaktes gestaan. Als je “onwettig” bent is er wettelijk gezien immers geen ouder-kindrelatie.
ik ben toch echt van 1983, mijn moeder heeft mij aangegeven, mn vader was er al vandoorquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sinds 1998 wel.... daarvoor kreeg het kind zowel binnen het huwelijk als bij erkenning automatisch de achternaam van de vader.
http://www.jongensenmeisjesnamen.nl/Achternaam.html
quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:33 schreef Kleurdoos het volgende:
Guus vind ik ook nog steeds erg leuk
zo'n lekker bol jochie met klompies
en Ot
maar dat klink wel heel erg kort
En je ouders waren gehuwd?quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:36 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik ben toch echt van 1983, mijn moeder heeft mij aangegeven, mn vader was er al vandooren toen kon dat zonder problemen
ennn ik ben niet erkend door mijn vader en op de mijne staat niet 'onwettig'quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, ik weet wel zeker dat er "onwettig" op de geboorteacte van mijn zoon staat, ondanks het feit dat hij mijn kind is, en hij uit mij geboren is.
Dat komt puur doordat hij niet erkend en dus niet "gewettigd" is.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sinds 1998 wel.... daarvoor kreeg het kind zowel binnen het huwelijk als bij erkenning automatisch de achternaam van de vader.
http://www.jongensenmeisjesnamen.nl/Achternaam.html
Hij is door jou niet erkend?quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, ik weet wel zeker dat er "onwettig" op de geboorteacte van mijn zoon staat, ondanks het feit dat hij mijn kind is, en hij uit mij geboren is.
Dat komt puur doordat hij niet erkend en dus niet "gewettigd" is.
Ik zal vanmiddag eens op zoek gaan naar zijn groene boekje, daar zit de kopie van de aangifte in.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:37 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ennn ik ben niet erkend door mijn vader en op de mijne staat niet 'onwettig'
ik heb m hierquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zal vanmiddag eens op zoek gaan naar zijn groene boekje, daar zit de kopie van de aangifte in.
In ben vrij zeker dat er onwettig op zijn geboorteaangifte staat, ik was niet gehuwd (ook niet toen ik zwanger werd) en hij is niet erkend.
Een moeder erkent een kind nooit, het is altijd het natuurlijke kind van de moeder.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:39 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
Hij is door jou niet erkend?
Vroeger moest ook de moeder het kind wel degelijk erkennen. Het kwam voor dat moeders dit niet deden en dan kon het kind niet van zijn moeder erven.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een moeder erkent een kind nooit, het is altijd het natuurlijke kind van de moeder.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:33 schreef Kleurdoos het volgende:
Guus vind ik ook nog steeds erg leuk
en Ot
maar dat klink wel heel erg kort
Nee joh, niet twijfelen, hij is enorm leuk!!!quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:16 schreef oeke het volgende:
Door die naam te PMen ben ik ineens gaan twijfelen. Dat is ook gek, want ik wil die naam al meer dan een jaar.![]()
Die erkenning door de moeder hebben ze ergens in de jaren 50 al afgeschaft.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:46 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
Vroeger moest ook de moeder het kind wel degelijk erkennen. Het kwam voor dat moeders dit niet deden en dan kon het kind niet van zijn moeder erven.
Een natuurlijk kind is volgens het oude Burgerlijk Wetboek een "kind niet gedurende het huwelijk geboren, of, zoo dit wel is geschied, door den man als zijn kind ontkend". De meeste kinderen zijn dus geen natuurlijke kinderen.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:50 schreef Leandra het volgende:
Gevonden, het was de door de gemeente bij aangifte ingevulde kopie voor de (provinciale) entadministratie, die dat was een van de doorslagen van de aangifte, en die kreeg je mee.
Daarop staat onderaan wettig/onwettig waarvan 1 van 2 met een rijtje x-en doorgekruist moest worden.
Gemeente Amersfoort, aangifte van november 1991
Nee dat klopt, maar dat gele kopietje was wel wat je toen van de gemeente meekreeg als geboortebewijs.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:58 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ja maar als je nu een uittreksel haalt staat er niet onwettig op
Owen, Joshua en Nigel. Vooral die laatste.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:33 schreef huuphuup het volgende:
buuf wat zijn de tweede namen van je kroost dan?
Lena vind ik echt zoooo leukquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:16 schreef oeke het volgende:
Lena
Ik ook! echt. net als Josh(ua) en Nigel trouwens. Maar het gevoel erbij veranderd wel. Wat eigenlijk raar is. Alsof ik ineens een heel ander persoon ben ofzo.quote:
ja dat vind k ook mooi, betekent iets liefs in het arabisch. Puur geloof ik? Ik weet het niet zeker meer.quote:
Ik ben wel benieuwd naar hun eerste namen trouwens.quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:52 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik ook! echt. net als Josh(ua) en Nigel trouwens. Maar het gevoel erbij veranderd wel. Wat eigenlijk raar is. Alsof ik ineens een heel ander persoon ben ofzo.
Ik ken het als scandinavische naam. En ik vind m zo pittig en lief tegelijk.quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:52 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja dat vind k ook mooi, betekent iets liefs in het arabisch. Puur geloof ik? Ik weet het niet zeker meer.
Daan, Bas en Bram.quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:52 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar hun eerste namen trouwens.
James en Miles vind ik ook heel mooi en volgens mij zijn die namen ook wel goed te doen in NL.
hahaha ja dat is het ook nog es hè? als je alleen bent (als je 17 bent ofzoquote:Op woensdag 17 maart 2010 14:56 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Daan, Bas en Bram.
Absolute topnamen (letterlijk en figuurlijk) had ik alleen kinderen gekregen hadden ze Morris, Levi en Liam geheten denk ik.
Niet dat ik niet blij en tevreden ben hiermee hoor, en het was ook geen tweede keus, echt niet. Maar mijn man had ze Joost, Hugo en weetikniet genoemd. Gewoon samen iets vinden waar je allebei helemaal gek van bent.
Ja, toeval.quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:57 schreef oh-oh het volgende:
Oh wat grappig, van die oerhollandse voornamen en dan superengelse tweede namen
Ik heb altijd Thomas gezegd. En toen werd ik zwanger. Paste niet bij het kind.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:00 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hahaha ja dat is het ook nog es hè? als je alleen bent (als je 17 bent ofzo) kun je alle namen van de wereld bedenken voor je kind. En dan ontmoet je iemand en krijg je samen een kindje en het eerste wat ie zegt op jouw zo gedroomde naam is: "hoe?! gatver"
![]()
ineens moet je overleggen enzo ghehe
quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:03 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik heb altijd Thomas gezegd. En toen werd ik zwanger. Paste niet bij het kind.nooit! Raar ook. Ik heb vooral Morrison (
oh echt.
) heel hard bepleit. Maar buum vind het een stomme naam.
Met z'n Joost.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb vooral Morrison Samuel (oh echt.
) heel hard bepleit. Maar buum D. vindt het een stomme naam.
Met z'n Joost Duane.
Vooral jongens. ik kan er zo nog 7 namen geven. Maar ja, het moet ook allemaal gebaard en opgevoed.quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:53 schreef Lishe het volgende:
Fijn dat jullie onze namen ook mooi vinden. Vind ik eigenlijk.
Buuf, maak je niet druk. Jij vond het toen prachtige namen, toch? Dan zijn het dat ook!
Ik wil nog 100 kinderen, ik hou van namen bedenken. En dat die dan passen bij je kind. Al had ons Lena ook Billy kunnen heten. Maar beter Lena. Lena Lijstje. Lenneke Tenneke. Ons Leen.
En Kaat. En voor een jongen blijf ik het moeilijk vinden. Gewoon Kees. En ik hou van Jacob en Karel, maar dat vond mijn hij echt niet goed. Kobus is ook zooo mooi!!
Billy wil ik ook, maar dan 2 meiskes, Billy & Bobbyquote:Op woensdag 17 maart 2010 14:53 schreef Lishe het volgende:
Buuf, maak je niet druk. Jij vond het toen prachtige namen, toch? Dan zijn het dat ook!
Ik wil nog 100 kinderen, ik hou van namen bedenken. En dat die dan passen bij je kind. Al had ons Lena ook Billy kunnen heten. Maar beter Lena. Lena Lijstje. Lenneke Tenneke. Ons Leen.
En Kaat. En voor een jongen blijf ik het moeilijk vinden. Gewoon Kees. En ik hou van Jacob en Karel, maar dat vond mijn hij echt niet goed. Kobus is ook zooo mooi!!
quote:
Owen is ook echt een goede naam qua uitspraak, dat zal toch echt niet mis kunnen gaan he?quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:43 schreef Cantare het volgende:
[..]
De enige engelse naam die ik echt wel leuk vind.
En @ de posts van oeke en seilram: toevallig, ik ken 2 zussen die Janna en Neele heten.Vind ik ook mooie namen.
Boazquote:Op woensdag 17 maart 2010 16:49 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Wij zijn al uit de meisjesnaam, ben benieuwd of ie nog 7 maanden stand houdt. Ik vindt Luuke een hele schattige naam, vriendlief vind Luuk voor een jongen dan weer wel heel leuk, maar daar heb ik dan weer iets minder mee..
Iemand nog ideeën voor een stoere, korte, Hollandse jongensnaam?
quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:49 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Wij zijn al uit de meisjesnaam, ben benieuwd of ie nog 7 maanden stand houdt. Ik vindt Luuke een hele schattige naam, vriendlief vind Luuk voor een jongen dan weer wel heel leuk, maar daar heb ik dan weer iets minder mee..
Don't think soquote:
Een vroegere vriendin van mij heeft pas een dochtetje gekregen die Kaat heet. Ik vind het zelf echt niet mooi en ik had het bij haar ook hélemaal niet verwacht, eigenlijk. Hoewel haar oudste dochter ook een hele korte nederlandse naam heeft. Gek hè, hoe je dan toch een bepaalde verwachting hebt daarvan.quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:53 schreef Lishe het volgende:
Hee, wat leuk. M'n halve familie staat in dat rijtje.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:52 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Boaz
Levi
Ravi
Noud
Siem
Ties
Joep
Rick
Kick
Axel
Leon
Rein
Jip
Toby
Sam
Max
Lucas
Ron
Jan
Ot
enzo
Teun!quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:49 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Een vriendin van me heet Tinkquote:
Oh die is gaaf! en ook best wel sprookjesachtigquote:
Katinka?quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:43 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Een vriendin van me heet Tink![]()
of eigk heet ze voluit anders maar Tink past bij haar.
hoi als je dit leest![]()
o ik ken een walgelijke martha, ik vind t een oudemevrouwennaam, naam van je meiske isquote:Op woensdag 17 maart 2010 22:37 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Martha stond bij mij ook wel hoog op het lijstje, maar was toch een beetje te raar met de achternaam.
Jammere dingen zijn dat, die achternamen
beetje jut en jul gevoel erbijquote:Op donderdag 18 maart 2010 10:26 schreef oh-oh het volgende:
Vriendin is vannacht / vanmorgen bevallen van haar tweeling. Haar oudste zoontje heet c a s en nu zijn s a m en m a t s geboren.
It's a little tooooooo much I think
die heeft ook nog op mijn lijstje gestaanquote:Op woensdag 17 maart 2010 23:35 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ben ook wel erg blij dat we deze keuze hebben gemaakt
En op de mijnequote:Op donderdag 18 maart 2010 13:40 schreef snoopy het volgende:
[..]
die heeft ook nog op mijn lijstje gestaan
Dat lijkt wel alsof er HEEL erg is gezocht naar korte namen met dezelfde letters! Nee, echt niet leukquote:Op donderdag 18 maart 2010 10:26 schreef oh-oh het volgende:
Vriendin is vannacht / vanmorgen bevallen van haar tweeling. Haar oudste zoontje heet c a s en nu zijn s a m en m a t s geboren.
It's a little tooooooo much I think
En op de mijne, maar íets anders.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:40 schreef snoopy het volgende:
[..]
die heeft ook nog op mijn lijstje gestaan
Ik vind Lina een heule normale naam en hardstikke mooi, maar dan moet je niet gaan googlen op Lina Medina...quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:58 schreef Grunsfan het volgende:
Hmm, nu ben ik opeens heel erg verliefd op Lina. Terwijl we onze meisjesnaam al hebben...Vanavond maar eens met
bespreken. Maar ik weet nu al wat hij gaat zeggen...'dat is toch geen naam!"
Maar het wordt in Nederland toch ook wel gebruikt? Als afkorting van de -lina namen? Carolina etc?quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:51 schreef Grunsfan het volgende:
Tja, mijn man is nogal ouderwets wat dat betreft... Als hij de naam nog nooit gehoord heeft is het geen naam volgens hem
Klinkt als Slijm... nee ik vind het niks! Wat lopen er toch een creabea ouders rond, je hoort zovaak van die vreemde in elkaar geknutselde namenquote:Op donderdag 18 maart 2010 16:09 schreef Brighteyes het volgende:
Bij Oscar in de groep zit een Sijm en dat krijg ik op de een of andere manier niet normaal mijn mond uit!
Leuke ouderwetse naam wel, maar het bekt niet lekker.
Dat is heel persoonlijk, wat je zelf graag wilt.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:50 schreef Guess. het volgende:
Wij zijn uit de naam voor ons kindje maar geven jullie je kind een naam of word het verder ook nog vernoemd ofzo?
Neh, nergens voor nodig, we blijven 'm gewoon Baby noemen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:50 schreef Guess. het volgende:
geven jullie je kind een naam
Bij ons gaat zeker vernoemd worden, waarschijnlijk ook in de roepnaam. Ik vind het een mooi gebaar en je plaatst je kind door zijn namen in de "familiegeschiedenis".quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:50 schreef Guess. het volgende:
Wij zijn uit de naam voor ons kindje maar geven jullie je kind een naam of word het verder ook nog vernoemd ofzo?
Omdat mijn toekomstige kind later een eigen individu is, die niet via een naam gelinkt gaat worden aan mensen die ze niet kent (ik ben dan de oudste generatie), of alleen aan Liefs kant. Een kind naar mezelf noemen vind ik raar. Mijn ouders hebben overigens ook altijd gezegd dat we dat vooral niet moesten doen om hen te eren. Een mooi gebaar doe ik liever met een blommetje op het graf (bij wijze van spreken).quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:11 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
Bij ons gaat zeker vernoemd worden, waarschijnlijk ook in de roepnaam. Ik vind het een mooi gebaar en je plaatst je kind door zijn namen in de "familiegeschiedenis".
Bovendien is het vernoemen een al meer dan duizendjarige traditie, waarom zouden we die weggooien?
Tuurlijk, moet iedereen vooral zelf weten, maar kreeg het idee dat Johannes niet kon begrijpen waarom iemand géén vernoeming zou doen. En tja, daar zijn meer dan genoeg redenen voor, lijkt mequote:Op donderdag 18 maart 2010 21:28 schreef Cantare het volgende:
Ik vind het juist heel mooi om in een naam aan te geven dat een kind deel uitmaakt van een familie. No man is an island.Maar nu worden wij ook niet gehinderd door negatieve gedachten of gevoelens daarbij, ik kan me voorstellen dat het voor anderen anders ligt.
Nee, net zoals een vernoeming een kind niet minder een individu maakt.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:32 schreef Pyttpytt het volgende:
En zonder vernoeming maakt een kind natuurlijk geen milimeter minderuit van een familie.
HaHa!!!quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:06 schreef Cantare het volgende:
[..]
Neh, nergens voor nodig, we blijven 'm gewoon Baby noemen.![]()
![]()
Serieus: bij ons is de roepnaam is "zelf verzonnen", de doopnamen (2e en 3e naam) zijn vernoemingen.
is heel normaal in amerika hoorquote:Op donderdag 18 maart 2010 21:29 schreef Grunsfan het volgende:
Vandaag in de intermediair...Mycah (m)
Bluh. niemooinie.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:01 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
is heel normaal in amerika hoor
spreek je ook uit als Maikah, ik vind t wel mooi
voor elke naam heb je bijna wel een product, hell, t dubbele van je zoons naam is een navigatiesysteemquote:
miga?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:15 schreef debuurvrouw het volgende:
Micha, uitgesproken met een g, maar dan een zachte niet per se (wehehe) een limburgse vind ik wel mooi.
Voor mij is het vanzelfsprekend, maar ik begrijp heus wel dat dat niet voor iedereen geldtquote:Op donderdag 18 maart 2010 21:32 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Tuurlijk, moet iedereen vooral zelf weten, maar kreeg het idee dat Johannes niet kon begrijpen waarom iemand géén vernoeming zou doen. En tja, daar zijn meer dan genoeg redenen voor, lijkt me![]()
Of het een leuke naam is vind ik niet zo van belang als het toch niet de eerste naam is. Mijn tweede naam is Herman. Mijn vader heet zo van zijn eerste naam, en mijn opa, overgrootvader, betbetovergrootvader enz. heetten ook allemaal Herman. Ik vind het niet echt mooie naam, maar mijn eerste zoon, mocht ik die ooit krijgen, krijgt toch echt Herman als een van zijn namen. Niet als roepnaam, dat dan weer niet…quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:16 schreef Sonnetje85 het volgende:
En vernoemen naar de opa's doe ik niet haha. Dan zou het Willem Karel of Karel Willem worden. Of Willem Klaas of Klaas Willem. En dat vind ik dus niets. Of ik zou nog kunnen kiezen voor Nicolaas, dat is de 2e naam van zijn vader en klaas komt er ook weer vandaan, maar dat vind ik ook niet leuk haha. Vind mijn eigen namen veel leuker
Ja, dat zou ik inderdaad doen. Mijn vader heet zo, dus het is geen stomme naam, zo simpel is het. Maar ik vind het dan ook weer niet zo'n leuke naam dat ik hem als roepnaam zou kiezenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:52 schreef Pyttpytt het volgende:
Voorwaarde 1 voor een naam is dat ie mooi is. Je gaat toch geen stomme naam geven omdat je vader die toevallig had? Stel dat je vader Conijn had geheten, had je het dan ook gedaan? Want het is immers zooo mooi om je familie in de naam van je kind te betrekken...?
Niemand heeft ooit bedacht dat Herman "leuk" zou zijn, dat is nooit de overweging geweest.quote:Namen moeten voor mij in eerste instantie mooi zijn, en in het geval van twee namen moeten ze ook bij elkaar passen. Stel je vindt Sayid een mooie naam, dan heet jouw kind Sayid Herman. Dat klinkt toch vreemd, of nie? Of zou je dan je allermooist bedachte naam níet geven als ie niet bij de voorbestemde naam past, ofwel je laat je dan leiden door wat figuren die generaties geleden bedachten dat Herman leuk zou zijn?
Tsja... Ik vind het juist geforceerd om per se een "originele" en "individuele" naam te willen bedenkenquote:Ik vind het nogal geforceerd in elk geval. Magoe, wie ben ik he ...
Tot zo'n 50 jaar geleden was het ook de gewoonste zaak van de wereld om te vernoemen, als je niet vernoemde was het vreemder dan wanneer je wel vernoemde.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:26 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Voor mij is het vanzelfsprekend, maar ik begrijp heus wel dat dat niet voor iedereen geldt
pm die naam eens, ik verveel me..kan ik gaan verbasterenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:16 schreef Orea het volgende:
Wij gaan niet vernoemen! Wilde eerst wel graag mijn overleden moeder vernoemen, maar die naam vind ik suffigen kan er niet echt een leuke verbastering voor vinden bij de naam die we nu hebben. Dus dan maar niet
En eigenlijk spreek het dus zo uit: Tyranny, of Tirannie, iets over klok en de klepel ofzoquote:
Betekent in het Engels hetzelfde dus is geen excuusquote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:14 schreef Cantare het volgende:
Ik hoor gelijk het Wilhelmus in mijn hoofd:
'Dat ik doch vroom mag blijven,
uw dienaar t'aller stond,
de tirannie verdrijven
die mij mijn hart doorwondt.'
Beter niet in Nederland dus
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:59 schreef PM-girl het volgende:
Ik zag van de week een geboorte-advertentie, met een gewone naam, Stijn, of Thijmen ofzoiets. Broertje van Twister!
OMG, haar ouders wilden haar naar mevr. Beck vernoemen maar het ging mis met de spelling?quote:Op zondag 21 maart 2010 00:21 schreef Vivi het volgende:
Een kassiere bij de super had een naambordje op waarop stond: " P i e j a a" .
Da's wel heel erg. Arm kind.quote:Op zondag 21 maart 2010 00:21 schreef Vivi het volgende:
Een kassiere bij de super had een naambordje op waarop stond: " P i e j a a" .
Niet mijn smaak, maar ik snap wel wat mensen er in zien. Zo heet de dochter van vrienden R a v e n n a. Ook niet helemaal mijn ding, maar vind het voor hun best leuk.quote:Op zondag 21 maart 2010 02:23 schreef otacon het volgende:
Ik hou van aparte namen! Een nederlandse vriendin van mij heet sahara en haar zusje Sierra
luke!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:56 schreef Sugarsnap het volgende:
Bram heeft in totaal 3 namen, Bram Teunis George. We hebben hem vernoemd naar zijn 2 nog levende overopa's (mijn opa en die van J.)
We zijn trouwens op zoek naar een leuke jongensnaam voor nr 2 (die nog in de maak is)
Voorwaarden: kort, Nederlands klinkend, makkelijk uit te spreken ivm Britse achternaam, dus niet een naam die je altijd zou moeten spellen. Wij zijn op Rens en Luuk blijven steken. Als meisjesnamen hebben we Eline en Hannah
Milo!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:56 schreef Sugarsnap het volgende:
Bram heeft in totaal 3 namen, Bram Teunis George. We hebben hem vernoemd naar zijn 2 nog levende overopa's (mijn opa en die van J.)
We zijn trouwens op zoek naar een leuke jongensnaam voor nr 2 (die nog in de maak is)
Voorwaarden: kort, Nederlands klinkend, makkelijk uit te spreken ivm Britse achternaam, dus niet een naam die je altijd zou moeten spellen. Wij zijn op Rens en Luuk blijven steken. Als meisjesnamen hebben we Eline en Hannah
Tokkie?quote:Op zondag 21 maart 2010 02:23 schreef otacon het volgende:
Ik hou van aparte namen! Een nederlandse vriendin van mij heet sahara en haar zusje Sierra
Tim, Tom, Bob, Paul. Rik, Koen, Frank, Jelle, Jur, Chris, Bart, Daan, Mick, Erik, Gijs, Joost, Ben, Jim....quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:56 schreef Sugarsnap het volgende:
echt?quote:Op woensdag 24 maart 2010 08:47 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Elmo is een heiligennaam (een vorm van Erasmus)
Kan wel wezen, een heiligennaam, maar 98% van de wereldbevolking denkt in eerste instantie aan dat roodharige schatje. Geen porum dus anno 2010... Ik zie dat kind al op de psz aan komen kakken: Elmo nieuwuh schoenuh...!quote:Op woensdag 24 maart 2010 08:47 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Elmo is een heiligennaam (een vorm van Erasmus), dus waarom niet...
Nee, een beetje raar is het wel.
Late reactie, maar:quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:23 schreef Leandra het volgende:
Het is een beetje Hyacinth, Rose, Daisy en Violet natuurlijk met een Mercedes, sauna, and room for a pony
Volgens mij werkt er iemand van hier in het ziekenhuis waar die tweeling geboren is, kan me herinneren dat zij destijds die namen ook hier postte.quote:Op zondag 28 maart 2010 11:41 schreef flugeltje het volgende:
Weet niet of ik deze al eens gepost had, maar bij m'n gyn hangt een geboortekaartje van tweeling Xam en Max...
Ik vond het eigenlijk wel briljant gevonden
De zoon van Danny Blind heet Dailey, dus die naam gaan we vast vaker zien...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:54 schreef PM-girl het volgende:
Ik zag in de krant een geboorte-advertentie van Dailey,
Misschien Lucas 2e naam? Dan valt het wel mee tochquote:Op zaterdag 10 april 2010 15:01 schreef innepin het volgende:
SherlockGeniaal.
Vanmiddag was er een mevrouw in de kruidvat die tot vijftig keer toe haar zoon riep: SEMLUCAS! SEMLUCAS!
Nou ze zei het echt als één woord, ik dacht eerst ook aan een tweede naam, maar dat gebruik je toch niet zo? Ik gebruik mijn dochters tweede naam nooit...quote:Op zaterdag 10 april 2010 15:16 schreef Mone het volgende:
[..]
Misschien Lucas 2e naam? Dan valt het wel mee toch.
Nee uit irritatie misschien? Zonde van zo'n 2e naam eigenlijk(dat 'ie dan alleen in boosheid wordt gebruikt)quote:Op zaterdag 10 april 2010 15:21 schreef innepin het volgende:
[..]
Nou ze zei het echt als één woord, ik dacht eerst ook aan een tweede naam, maar dat gebruik je toch niet zo? Ik gebruik mijn dochters tweede naam nooit...
Als mijn zoon op zijn donder krijgt dan ben ik ook geneigd hem met gebruik van zijn beide voornamen tot de orde te roepen.... en soms z'n achternaam erbij, gewoon omdat dat zo lekker doorknaltquote:Op zaterdag 10 april 2010 15:21 schreef innepin het volgende:
[..]
Nou ze zei het echt als één woord, ik dacht eerst ook aan een tweede naam, maar dat gebruik je toch niet zo? Ik gebruik mijn dochters tweede naam nooit...
quote:Op zaterdag 10 april 2010 15:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als mijn zoon op zijn donder krijgt dan ben ik ook geneigd hem met gebruik van zijn beide voornamen tot de orde te roepen.... en soms z'n achternaam erbij, gewoon omdat dat zo lekker doorknalt
haha, we zijn er nog steeds niet over uit, maar er is weer verse discussiestofquote:
Ja Nikè is de godin van de overwinning. Ze had een eigen tempel op de Akropolis.quote:Op zondag 11 april 2010 15:21 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb ooit bij een Nike (met een streepje op de e die mij niet lukt hier)op school gezeten. Het is toch grieks?
Ik vind Nikee en Miko niet echt Hollands klinken... Eerder Grieks. Of Duits, maar das meer een associatie die ik heb, ben ik bangquote:Op zondag 11 april 2010 14:57 schreef -sabine- het volgende:
De mijne heten Nikee en Miko..klinkt heel Hollands, is goed te schrijven en toch kom je ze weinig tegen. Ze zijn er beide erg blij mee..kvond het nogal een gedoe, een naam bedenken waar ze het mee moeten doen, de rest van hun leven.
Nee toch?quote:Op maandag 12 april 2010 20:37 schreef innepin het volgende:
Net in American's Next Top Model... Kortnie
Ik had het ook gezien, vreselijk.quote:Op maandag 12 april 2010 20:37 schreef innepin het volgende:
Net in American's Next Top Model... Kortnie
Tweestammige Germ. naam met de betekenis `vriend van het zwaard'. Uit Eg- `zwaard' (zie eg-) en -win `vriend' (zie -win). Eng. heilige uit ca. 700, bisschop van Worcester, stichter en eerste abt van het klooster Evesham; gest. ca. 717; kerk. feestdag: 29 dec.quote:Op dinsdag 13 april 2010 10:20 schreef Brighteyes het volgende:
Kom hem net tegen op mijn werk: Egwin
Ze konden niet kiezen tussen Egbert en Edwin?
Amerika hèquote:Op dinsdag 13 april 2010 10:13 schreef Leandra het volgende:
Die naam is heul nie kort![]()
Ik vraag me toch af welke ambtenaar bereid is geweest die naam zo in te schrijven, of zou het kind eigenlijk Cornelia Tieneke (naar beide oma's) heten, en dat Kortnie alleen de roepnaam is?
Oh darn.... daar had ik dus helemaal overheen gelezenquote:
quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:18 schreef Leandra het volgende:
A'Dream ComTru (this mom had fertility issues and several m/c, so when this pregnancy went full-term..she was a dream come true)
Ik vind het al treurig als mensen hun huis een naam geven en dan niet verder komen dan Nooitgedachtquote:Op dinsdag 13 april 2010 16:22 schreef Kolonia het volgende:
[..]
![]()
Even op namenteller kijken hoeveel mensen hun kindje Nooitgedacht hebben genoemd.
Ik kwam vorige week langs een huis dat "De Drie Linden" heette, maar waarvan de tuin bestond uit een bak grind met hier en daar een palmboom.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:36 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het al treurig als mensen hun huis een naam geven en dan niet verder komen dan Nooitgedacht![]()
Geef het dan geen naam
Sterker nog, kan alleen met VIP-account.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:36 schreef Leandra het volgende:
Edit: Ah, ik zie net dat meelezen zonder login niet mogelijk is![]()
Oh, echt waar??quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:43 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Sterker nog, kan alleen met VIP-account.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat waren de hoogtepunten van pagina 1, pagina 2 komt volgende keer (als daar behoefte aan is)![]()
En dat is van origine toch écht een jongensnaam. Tot Charlotte Brontë haar vrouwelijke hoofdpersoon, in de gelijknamige roman, de naam "Shirley" had gegeven, was die naam alleen in gebruik voor jongens.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:42 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Ik kwam vorige week langs een huis dat "De Drie Linden" heette, maar waarvan de tuin bestond uit een bak grind met hier en daar een palmboom.
Dat is een beetje zoals je dochter Hector of Hannibal noemen ofzo. Of je zoon Shirley.
Ha, als je dat al erg vindt..... voorproefje voor morgen:quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:19 schreef debuurvrouw het volgende:
Jay-Ar,![]()
My gawd, wat doen mensen hun kind wat aan
Ik vond m leuk met Dalles ernaastquote:Op dinsdag 13 april 2010 22:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ha, als je dat al erg vindt..... voorproefje voor morgen:
L-a (la-dash-ah)
Oh, dat wist ik niet. Leuke trivia.quote:Op dinsdag 13 april 2010 20:01 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
En dat is van origine toch écht een jongensnaam. Tot Charlotte Brontë haar vrouwelijke hoofdpersoon, in de gelijknamige roman, de naam "Shirley" had gegeven, was die naam alleen in gebruik voor jongens.
Het is mijn eigen naam, vandaar deze trivia![]()
Lizabeth vind ik eigenlijk best wel leuk.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:56 schreef Leandra het volgende:
Dan strooi ik nog wel wat pareltjes uit dat topic....
zo heeft miijn zwager een voornaam die begint met ''De...'', zijn kinderen ook namen hebben die met ''De...'' beginnen (bewust dus), en nu heeft hij een nieuwe vriendin die ook ''De...'' als beginletters heeft in haar naam.quote:Op maandag 26 april 2010 12:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Gelezen her en der:
En een vriendin vertelde over haar collega die een dochter Mikki kreeg met Mike als grote broer en Michael als papa.
Die naam kom je hier wel even vertellen dan toch?quote:Op maandag 26 april 2010 13:11 schreef Poppejans het volgende:
[..]
zo heeft miijn zwager een voornaam die begint met ''De...'', zijn kinderen ook namen hebben die met ''De...'' beginnen (bewust dus), en nu heeft hij een nieuwe vriendin die ook ''De...'' als beginletters heeft in haar naam.
Die vriendin is zwanger nu, dus we zijn heeeel benieuwd of het weer dezelfde voorletters worden
Zoiets?quote:Op maandag 26 april 2010 12:32 schreef Ticootje het volgende:
heeft er iemand een site die suggesties geeft aan de hand van eerdere kindernamen?
Oh wat een leuke site!quote:
quote:Deze voornamen passen heel goed!
quote:Kim & Kim
Deze voornamen passen subliem!
Bijna de naam van mijn neefje (die van die "De...'' familiequote:
Vreemd, bij Judith staat Seb tussen de jongensnamen. Dus Seb past bij Judith, maar omgekeerd misschien nietquote:Op maandag 26 april 2010 14:32 schreef Estrys het volgende:
Die site kan geen voornamen passend bij Seb vinden voor een meisje. Dat is lekker, wij ook niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |