Ja, wil ik je mijn allerliefste meisjesnaam PMen zit je inbox vol.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:22 schreef Kleurdoos het volgende:
klopt Kobus is tofen hoevaker je zn koppie erbij ziet hoe leuker t wordt
maar je moet wel een meisje 'Doris'er bij hoor![]()
Weet ik. Maar dat maakt het niet een mooie naam.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:33 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
“Doron” is Grieks voor "geschenk". Vind je ook terug in namen als Theodoor, Dorothea, Isidoor, Polydoor, Diodoor enz.
Die van mij nog niet!quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:38 schreef oeke het volgende:
[..]
Ja, wil ik je mijn allerliefste meisjesnaam PMen zit je inbox vol.
Sorry, ik zag het net pas!quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:36 schreef innepin het volgende:
Ik denk niet dat Johannes zag dat ie m sloot.
npquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:44 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
Sorry, ik zag het net pas!
Mijn PMbox is wel leegquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:38 schreef oeke het volgende:
[..]
Ja, wil ik je mijn allerliefste meisjesnaam PMen zit je inbox vol.
Teun of Gijs vind ik heel leuk! Maar zo heten ook heel veel teckelsquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:56 schreef oeke het volgende:
Wij wilden niet Jacobus kiezen vanwege de bijbelse associatie. Vooral mijn vriend had daar bezwaren tegen.
We korten hem heel vaak af naar Ko of Kootje of soms zeg ik wel Koos.
Wij zitten allebei in het theatervak en daarom vind ik Ko extra leuk. Ko van Dijk![]()
En hij past heel goed bij zijn achternaam.
Luuke vind ik trouwens echt een prachtnaam.Zo mooi en stoer.
Teunis vind ik ook leuk trouwens.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:47 schreef Lishe het volgende:
KD, ik vind je meisjesnamenlijst gaaf. Lux. <3
Luuke had ook Finn geheten als ze een jongen was. Ik ben blij met mijn meiden.
Nog steeds vol! Ik wou gisteravond ook al terug PMen maar toen zattie al volquote:
Hoe kom je daar nou bij... Je kon vroeger ook de vrouwennaam kiezen hoor bij erkenning.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:27 schreef Leandra het volgende:
Innepin, zeg je nou dat ze je destijds eigenlijk een buitenechtelijk of niet erkend kind hadden willen maken?![]()
Staat ook zo leuk op het geboortebewijs: "onwettig"
quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:27 schreef Leandra het volgende:
Innepin, zeg je nou dat ze je destijds eigenlijk een buitenechtelijk of niet erkend kind hadden willen maken?![]()
Misschien moet je hem nog eens pmen, dan klinkt hij vast weer mooierquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:16 schreef oeke het volgende:
Door die naam te PMen ben ik ineens gaan twijfelen. Dat is ook gek, want ik wil die naam al meer dan een jaar.![]()
Hardop klinkt een naam toch ineens anders. Ofzo.
Lena
Sinds 1998 wel.... daarvoor kreeg het kind zowel binnen het huwelijk als bij erkenning automatisch de achternaam van de vader.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:29 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij... Je kon vroeger ook de vrouwennaam kiezen hoor bij erkenning.
Het was toen alleen automatisch die van de vader maar je kon dit wel laten aanpassen.
Dat heeft nooit op geboorteaktes gestaan. Als je “onwettig” bent is er wettelijk gezien immers geen ouder-kindrelatie.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:27 schreef Leandra het volgende:
Nou, ik weet wel zeker dat er "onwettig" op de geboorteacte van mijn zoon staat, ondanks het feit dat hij mijn kind is, en hij uit mij geboren is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:34 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
Dat heeft nooit op geboorteaktes gestaan. Als je “onwettig” bent is er wettelijk gezien immers geen ouder-kindrelatie.
ik ben toch echt van 1983, mijn moeder heeft mij aangegeven, mn vader was er al vandoorquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sinds 1998 wel.... daarvoor kreeg het kind zowel binnen het huwelijk als bij erkenning automatisch de achternaam van de vader.
http://www.jongensenmeisjesnamen.nl/Achternaam.html
quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:33 schreef Kleurdoos het volgende:
Guus vind ik ook nog steeds erg leuk
zo'n lekker bol jochie met klompies
en Ot
maar dat klink wel heel erg kort
En je ouders waren gehuwd?quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:36 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik ben toch echt van 1983, mijn moeder heeft mij aangegeven, mn vader was er al vandooren toen kon dat zonder problemen
ennn ik ben niet erkend door mijn vader en op de mijne staat niet 'onwettig'quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, ik weet wel zeker dat er "onwettig" op de geboorteacte van mijn zoon staat, ondanks het feit dat hij mijn kind is, en hij uit mij geboren is.
Dat komt puur doordat hij niet erkend en dus niet "gewettigd" is.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sinds 1998 wel.... daarvoor kreeg het kind zowel binnen het huwelijk als bij erkenning automatisch de achternaam van de vader.
http://www.jongensenmeisjesnamen.nl/Achternaam.html
Hij is door jou niet erkend?quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, ik weet wel zeker dat er "onwettig" op de geboorteacte van mijn zoon staat, ondanks het feit dat hij mijn kind is, en hij uit mij geboren is.
Dat komt puur doordat hij niet erkend en dus niet "gewettigd" is.
Ik zal vanmiddag eens op zoek gaan naar zijn groene boekje, daar zit de kopie van de aangifte in.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:37 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ennn ik ben niet erkend door mijn vader en op de mijne staat niet 'onwettig'
ik heb m hierquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zal vanmiddag eens op zoek gaan naar zijn groene boekje, daar zit de kopie van de aangifte in.
In ben vrij zeker dat er onwettig op zijn geboorteaangifte staat, ik was niet gehuwd (ook niet toen ik zwanger werd) en hij is niet erkend.
Een moeder erkent een kind nooit, het is altijd het natuurlijke kind van de moeder.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:39 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
Hij is door jou niet erkend?
Vroeger moest ook de moeder het kind wel degelijk erkennen. Het kwam voor dat moeders dit niet deden en dan kon het kind niet van zijn moeder erven.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een moeder erkent een kind nooit, het is altijd het natuurlijke kind van de moeder.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:33 schreef Kleurdoos het volgende:
Guus vind ik ook nog steeds erg leuk
en Ot
maar dat klink wel heel erg kort
Nee joh, niet twijfelen, hij is enorm leuk!!!quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:16 schreef oeke het volgende:
Door die naam te PMen ben ik ineens gaan twijfelen. Dat is ook gek, want ik wil die naam al meer dan een jaar.![]()
Die erkenning door de moeder hebben ze ergens in de jaren 50 al afgeschaft.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:46 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
Vroeger moest ook de moeder het kind wel degelijk erkennen. Het kwam voor dat moeders dit niet deden en dan kon het kind niet van zijn moeder erven.
Een natuurlijk kind is volgens het oude Burgerlijk Wetboek een "kind niet gedurende het huwelijk geboren, of, zoo dit wel is geschied, door den man als zijn kind ontkend". De meeste kinderen zijn dus geen natuurlijke kinderen.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:50 schreef Leandra het volgende:
Gevonden, het was de door de gemeente bij aangifte ingevulde kopie voor de (provinciale) entadministratie, die dat was een van de doorslagen van de aangifte, en die kreeg je mee.
Daarop staat onderaan wettig/onwettig waarvan 1 van 2 met een rijtje x-en doorgekruist moest worden.
Gemeente Amersfoort, aangifte van november 1991
Nee dat klopt, maar dat gele kopietje was wel wat je toen van de gemeente meekreeg als geboortebewijs.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:58 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ja maar als je nu een uittreksel haalt staat er niet onwettig op
Owen, Joshua en Nigel. Vooral die laatste.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:33 schreef huuphuup het volgende:
buuf wat zijn de tweede namen van je kroost dan?
Lena vind ik echt zoooo leukquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:16 schreef oeke het volgende:
Lena
Ik ook! echt. net als Josh(ua) en Nigel trouwens. Maar het gevoel erbij veranderd wel. Wat eigenlijk raar is. Alsof ik ineens een heel ander persoon ben ofzo.quote:
ja dat vind k ook mooi, betekent iets liefs in het arabisch. Puur geloof ik? Ik weet het niet zeker meer.quote:
Ik ben wel benieuwd naar hun eerste namen trouwens.quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:52 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik ook! echt. net als Josh(ua) en Nigel trouwens. Maar het gevoel erbij veranderd wel. Wat eigenlijk raar is. Alsof ik ineens een heel ander persoon ben ofzo.
Ik ken het als scandinavische naam. En ik vind m zo pittig en lief tegelijk.quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:52 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja dat vind k ook mooi, betekent iets liefs in het arabisch. Puur geloof ik? Ik weet het niet zeker meer.
Daan, Bas en Bram.quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:52 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar hun eerste namen trouwens.
James en Miles vind ik ook heel mooi en volgens mij zijn die namen ook wel goed te doen in NL.
hahaha ja dat is het ook nog es hè? als je alleen bent (als je 17 bent ofzoquote:Op woensdag 17 maart 2010 14:56 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Daan, Bas en Bram.
Absolute topnamen (letterlijk en figuurlijk) had ik alleen kinderen gekregen hadden ze Morris, Levi en Liam geheten denk ik.
Niet dat ik niet blij en tevreden ben hiermee hoor, en het was ook geen tweede keus, echt niet. Maar mijn man had ze Joost, Hugo en weetikniet genoemd. Gewoon samen iets vinden waar je allebei helemaal gek van bent.
Ja, toeval.quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:57 schreef oh-oh het volgende:
Oh wat grappig, van die oerhollandse voornamen en dan superengelse tweede namen
Ik heb altijd Thomas gezegd. En toen werd ik zwanger. Paste niet bij het kind.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:00 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hahaha ja dat is het ook nog es hè? als je alleen bent (als je 17 bent ofzo) kun je alle namen van de wereld bedenken voor je kind. En dan ontmoet je iemand en krijg je samen een kindje en het eerste wat ie zegt op jouw zo gedroomde naam is: "hoe?! gatver"
![]()
ineens moet je overleggen enzo ghehe
quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:03 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik heb altijd Thomas gezegd. En toen werd ik zwanger. Paste niet bij het kind.nooit! Raar ook. Ik heb vooral Morrison (
oh echt.
) heel hard bepleit. Maar buum vind het een stomme naam.
Met z'n Joost.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb vooral Morrison Samuel (oh echt.
) heel hard bepleit. Maar buum D. vindt het een stomme naam.
Met z'n Joost Duane.
Vooral jongens. ik kan er zo nog 7 namen geven. Maar ja, het moet ook allemaal gebaard en opgevoed.quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:53 schreef Lishe het volgende:
Fijn dat jullie onze namen ook mooi vinden. Vind ik eigenlijk.
Buuf, maak je niet druk. Jij vond het toen prachtige namen, toch? Dan zijn het dat ook!
Ik wil nog 100 kinderen, ik hou van namen bedenken. En dat die dan passen bij je kind. Al had ons Lena ook Billy kunnen heten. Maar beter Lena. Lena Lijstje. Lenneke Tenneke. Ons Leen.
En Kaat. En voor een jongen blijf ik het moeilijk vinden. Gewoon Kees. En ik hou van Jacob en Karel, maar dat vond mijn hij echt niet goed. Kobus is ook zooo mooi!!
Billy wil ik ook, maar dan 2 meiskes, Billy & Bobbyquote:Op woensdag 17 maart 2010 14:53 schreef Lishe het volgende:
Buuf, maak je niet druk. Jij vond het toen prachtige namen, toch? Dan zijn het dat ook!
Ik wil nog 100 kinderen, ik hou van namen bedenken. En dat die dan passen bij je kind. Al had ons Lena ook Billy kunnen heten. Maar beter Lena. Lena Lijstje. Lenneke Tenneke. Ons Leen.
En Kaat. En voor een jongen blijf ik het moeilijk vinden. Gewoon Kees. En ik hou van Jacob en Karel, maar dat vond mijn hij echt niet goed. Kobus is ook zooo mooi!!
quote:
Owen is ook echt een goede naam qua uitspraak, dat zal toch echt niet mis kunnen gaan he?quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:43 schreef Cantare het volgende:
[..]
De enige engelse naam die ik echt wel leuk vind.
En @ de posts van oeke en seilram: toevallig, ik ken 2 zussen die Janna en Neele heten.Vind ik ook mooie namen.
Boazquote:Op woensdag 17 maart 2010 16:49 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Wij zijn al uit de meisjesnaam, ben benieuwd of ie nog 7 maanden stand houdt. Ik vindt Luuke een hele schattige naam, vriendlief vind Luuk voor een jongen dan weer wel heel leuk, maar daar heb ik dan weer iets minder mee..
Iemand nog ideeën voor een stoere, korte, Hollandse jongensnaam?
quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:49 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Wij zijn al uit de meisjesnaam, ben benieuwd of ie nog 7 maanden stand houdt. Ik vindt Luuke een hele schattige naam, vriendlief vind Luuk voor een jongen dan weer wel heel leuk, maar daar heb ik dan weer iets minder mee..
Don't think soquote:
Een vroegere vriendin van mij heeft pas een dochtetje gekregen die Kaat heet. Ik vind het zelf echt niet mooi en ik had het bij haar ook hélemaal niet verwacht, eigenlijk. Hoewel haar oudste dochter ook een hele korte nederlandse naam heeft. Gek hè, hoe je dan toch een bepaalde verwachting hebt daarvan.quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:53 schreef Lishe het volgende:
Hee, wat leuk. M'n halve familie staat in dat rijtje.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:52 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Boaz
Levi
Ravi
Noud
Siem
Ties
Joep
Rick
Kick
Axel
Leon
Rein
Jip
Toby
Sam
Max
Lucas
Ron
Jan
Ot
enzo
Teun!quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:49 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Een vriendin van me heet Tinkquote:
Oh die is gaaf! en ook best wel sprookjesachtigquote:
Katinka?quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:43 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Een vriendin van me heet Tink![]()
of eigk heet ze voluit anders maar Tink past bij haar.
hoi als je dit leest![]()
o ik ken een walgelijke martha, ik vind t een oudemevrouwennaam, naam van je meiske isquote:Op woensdag 17 maart 2010 22:37 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Martha stond bij mij ook wel hoog op het lijstje, maar was toch een beetje te raar met de achternaam.
Jammere dingen zijn dat, die achternamen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |