beetje jut en jul gevoel erbijquote:Op donderdag 18 maart 2010 10:26 schreef oh-oh het volgende:
Vriendin is vannacht / vanmorgen bevallen van haar tweeling. Haar oudste zoontje heet c a s en nu zijn s a m en m a t s geboren.
It's a little tooooooo much I think
die heeft ook nog op mijn lijstje gestaanquote:Op woensdag 17 maart 2010 23:35 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ben ook wel erg blij dat we deze keuze hebben gemaakt
En op de mijnequote:Op donderdag 18 maart 2010 13:40 schreef snoopy het volgende:
[..]
die heeft ook nog op mijn lijstje gestaan
Dat lijkt wel alsof er HEEL erg is gezocht naar korte namen met dezelfde letters! Nee, echt niet leukquote:Op donderdag 18 maart 2010 10:26 schreef oh-oh het volgende:
Vriendin is vannacht / vanmorgen bevallen van haar tweeling. Haar oudste zoontje heet c a s en nu zijn s a m en m a t s geboren.
It's a little tooooooo much I think
En op de mijne, maar íets anders.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:40 schreef snoopy het volgende:
[..]
die heeft ook nog op mijn lijstje gestaan
Ik vind Lina een heule normale naam en hardstikke mooi, maar dan moet je niet gaan googlen op Lina Medina...quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:58 schreef Grunsfan het volgende:
Hmm, nu ben ik opeens heel erg verliefd op Lina. Terwijl we onze meisjesnaam al hebben...Vanavond maar eens met
bespreken. Maar ik weet nu al wat hij gaat zeggen...'dat is toch geen naam!"
Maar het wordt in Nederland toch ook wel gebruikt? Als afkorting van de -lina namen? Carolina etc?quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:51 schreef Grunsfan het volgende:
Tja, mijn man is nogal ouderwets wat dat betreft... Als hij de naam nog nooit gehoord heeft is het geen naam volgens hem
Klinkt als Slijm... nee ik vind het niks! Wat lopen er toch een creabea ouders rond, je hoort zovaak van die vreemde in elkaar geknutselde namenquote:Op donderdag 18 maart 2010 16:09 schreef Brighteyes het volgende:
Bij Oscar in de groep zit een Sijm en dat krijg ik op de een of andere manier niet normaal mijn mond uit!
Leuke ouderwetse naam wel, maar het bekt niet lekker.
Dat is heel persoonlijk, wat je zelf graag wilt.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:50 schreef Guess. het volgende:
Wij zijn uit de naam voor ons kindje maar geven jullie je kind een naam of word het verder ook nog vernoemd ofzo?
Neh, nergens voor nodig, we blijven 'm gewoon Baby noemen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:50 schreef Guess. het volgende:
geven jullie je kind een naam
Bij ons gaat zeker vernoemd worden, waarschijnlijk ook in de roepnaam. Ik vind het een mooi gebaar en je plaatst je kind door zijn namen in de "familiegeschiedenis".quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:50 schreef Guess. het volgende:
Wij zijn uit de naam voor ons kindje maar geven jullie je kind een naam of word het verder ook nog vernoemd ofzo?
Omdat mijn toekomstige kind later een eigen individu is, die niet via een naam gelinkt gaat worden aan mensen die ze niet kent (ik ben dan de oudste generatie), of alleen aan Liefs kant. Een kind naar mezelf noemen vind ik raar. Mijn ouders hebben overigens ook altijd gezegd dat we dat vooral niet moesten doen om hen te eren. Een mooi gebaar doe ik liever met een blommetje op het graf (bij wijze van spreken).quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:11 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
Bij ons gaat zeker vernoemd worden, waarschijnlijk ook in de roepnaam. Ik vind het een mooi gebaar en je plaatst je kind door zijn namen in de "familiegeschiedenis".
Bovendien is het vernoemen een al meer dan duizendjarige traditie, waarom zouden we die weggooien?
Tuurlijk, moet iedereen vooral zelf weten, maar kreeg het idee dat Johannes niet kon begrijpen waarom iemand géén vernoeming zou doen. En tja, daar zijn meer dan genoeg redenen voor, lijkt mequote:Op donderdag 18 maart 2010 21:28 schreef Cantare het volgende:
Ik vind het juist heel mooi om in een naam aan te geven dat een kind deel uitmaakt van een familie. No man is an island.Maar nu worden wij ook niet gehinderd door negatieve gedachten of gevoelens daarbij, ik kan me voorstellen dat het voor anderen anders ligt.
Nee, net zoals een vernoeming een kind niet minder een individu maakt.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:32 schreef Pyttpytt het volgende:
En zonder vernoeming maakt een kind natuurlijk geen milimeter minderuit van een familie.
HaHa!!!quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:06 schreef Cantare het volgende:
[..]
Neh, nergens voor nodig, we blijven 'm gewoon Baby noemen.![]()
![]()
Serieus: bij ons is de roepnaam is "zelf verzonnen", de doopnamen (2e en 3e naam) zijn vernoemingen.
is heel normaal in amerika hoorquote:Op donderdag 18 maart 2010 21:29 schreef Grunsfan het volgende:
Vandaag in de intermediair...Mycah (m)
Bluh. niemooinie.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:01 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
is heel normaal in amerika hoor
spreek je ook uit als Maikah, ik vind t wel mooi
voor elke naam heb je bijna wel een product, hell, t dubbele van je zoons naam is een navigatiesysteemquote:
miga?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:15 schreef debuurvrouw het volgende:
Micha, uitgesproken met een g, maar dan een zachte niet per se (wehehe) een limburgse vind ik wel mooi.
Voor mij is het vanzelfsprekend, maar ik begrijp heus wel dat dat niet voor iedereen geldtquote:Op donderdag 18 maart 2010 21:32 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Tuurlijk, moet iedereen vooral zelf weten, maar kreeg het idee dat Johannes niet kon begrijpen waarom iemand géén vernoeming zou doen. En tja, daar zijn meer dan genoeg redenen voor, lijkt me![]()
Of het een leuke naam is vind ik niet zo van belang als het toch niet de eerste naam is. Mijn tweede naam is Herman. Mijn vader heet zo van zijn eerste naam, en mijn opa, overgrootvader, betbetovergrootvader enz. heetten ook allemaal Herman. Ik vind het niet echt mooie naam, maar mijn eerste zoon, mocht ik die ooit krijgen, krijgt toch echt Herman als een van zijn namen. Niet als roepnaam, dat dan weer niet…quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:16 schreef Sonnetje85 het volgende:
En vernoemen naar de opa's doe ik niet haha. Dan zou het Willem Karel of Karel Willem worden. Of Willem Klaas of Klaas Willem. En dat vind ik dus niets. Of ik zou nog kunnen kiezen voor Nicolaas, dat is de 2e naam van zijn vader en klaas komt er ook weer vandaan, maar dat vind ik ook niet leuk haha. Vind mijn eigen namen veel leuker
Ja, dat zou ik inderdaad doen. Mijn vader heet zo, dus het is geen stomme naam, zo simpel is het. Maar ik vind het dan ook weer niet zo'n leuke naam dat ik hem als roepnaam zou kiezenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:52 schreef Pyttpytt het volgende:
Voorwaarde 1 voor een naam is dat ie mooi is. Je gaat toch geen stomme naam geven omdat je vader die toevallig had? Stel dat je vader Conijn had geheten, had je het dan ook gedaan? Want het is immers zooo mooi om je familie in de naam van je kind te betrekken...?
Niemand heeft ooit bedacht dat Herman "leuk" zou zijn, dat is nooit de overweging geweest.quote:Namen moeten voor mij in eerste instantie mooi zijn, en in het geval van twee namen moeten ze ook bij elkaar passen. Stel je vindt Sayid een mooie naam, dan heet jouw kind Sayid Herman. Dat klinkt toch vreemd, of nie? Of zou je dan je allermooist bedachte naam níet geven als ie niet bij de voorbestemde naam past, ofwel je laat je dan leiden door wat figuren die generaties geleden bedachten dat Herman leuk zou zijn?
Tsja... Ik vind het juist geforceerd om per se een "originele" en "individuele" naam te willen bedenkenquote:Ik vind het nogal geforceerd in elk geval. Magoe, wie ben ik he ...
Tot zo'n 50 jaar geleden was het ook de gewoonste zaak van de wereld om te vernoemen, als je niet vernoemde was het vreemder dan wanneer je wel vernoemde.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:26 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Voor mij is het vanzelfsprekend, maar ik begrijp heus wel dat dat niet voor iedereen geldt
pm die naam eens, ik verveel me..kan ik gaan verbasterenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:16 schreef Orea het volgende:
Wij gaan niet vernoemen! Wilde eerst wel graag mijn overleden moeder vernoemen, maar die naam vind ik suffigen kan er niet echt een leuke verbastering voor vinden bij de naam die we nu hebben. Dus dan maar niet
En eigenlijk spreek het dus zo uit: Tyranny, of Tirannie, iets over klok en de klepel ofzoquote:
Betekent in het Engels hetzelfde dus is geen excuusquote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:14 schreef Cantare het volgende:
Ik hoor gelijk het Wilhelmus in mijn hoofd:
'Dat ik doch vroom mag blijven,
uw dienaar t'aller stond,
de tirannie verdrijven
die mij mijn hart doorwondt.'
Beter niet in Nederland dus
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:59 schreef PM-girl het volgende:
Ik zag van de week een geboorte-advertentie, met een gewone naam, Stijn, of Thijmen ofzoiets. Broertje van Twister!
OMG, haar ouders wilden haar naar mevr. Beck vernoemen maar het ging mis met de spelling?quote:Op zondag 21 maart 2010 00:21 schreef Vivi het volgende:
Een kassiere bij de super had een naambordje op waarop stond: " P i e j a a" .
Da's wel heel erg. Arm kind.quote:Op zondag 21 maart 2010 00:21 schreef Vivi het volgende:
Een kassiere bij de super had een naambordje op waarop stond: " P i e j a a" .
Niet mijn smaak, maar ik snap wel wat mensen er in zien. Zo heet de dochter van vrienden R a v e n n a. Ook niet helemaal mijn ding, maar vind het voor hun best leuk.quote:Op zondag 21 maart 2010 02:23 schreef otacon het volgende:
Ik hou van aparte namen! Een nederlandse vriendin van mij heet sahara en haar zusje Sierra
luke!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:56 schreef Sugarsnap het volgende:
Bram heeft in totaal 3 namen, Bram Teunis George. We hebben hem vernoemd naar zijn 2 nog levende overopa's (mijn opa en die van J.)
We zijn trouwens op zoek naar een leuke jongensnaam voor nr 2 (die nog in de maak is)
Voorwaarden: kort, Nederlands klinkend, makkelijk uit te spreken ivm Britse achternaam, dus niet een naam die je altijd zou moeten spellen. Wij zijn op Rens en Luuk blijven steken. Als meisjesnamen hebben we Eline en Hannah
Milo!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:56 schreef Sugarsnap het volgende:
Bram heeft in totaal 3 namen, Bram Teunis George. We hebben hem vernoemd naar zijn 2 nog levende overopa's (mijn opa en die van J.)
We zijn trouwens op zoek naar een leuke jongensnaam voor nr 2 (die nog in de maak is)
Voorwaarden: kort, Nederlands klinkend, makkelijk uit te spreken ivm Britse achternaam, dus niet een naam die je altijd zou moeten spellen. Wij zijn op Rens en Luuk blijven steken. Als meisjesnamen hebben we Eline en Hannah
Tokkie?quote:Op zondag 21 maart 2010 02:23 schreef otacon het volgende:
Ik hou van aparte namen! Een nederlandse vriendin van mij heet sahara en haar zusje Sierra
Tim, Tom, Bob, Paul. Rik, Koen, Frank, Jelle, Jur, Chris, Bart, Daan, Mick, Erik, Gijs, Joost, Ben, Jim....quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:56 schreef Sugarsnap het volgende:
echt?quote:Op woensdag 24 maart 2010 08:47 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Elmo is een heiligennaam (een vorm van Erasmus)
Kan wel wezen, een heiligennaam, maar 98% van de wereldbevolking denkt in eerste instantie aan dat roodharige schatje. Geen porum dus anno 2010... Ik zie dat kind al op de psz aan komen kakken: Elmo nieuwuh schoenuh...!quote:Op woensdag 24 maart 2010 08:47 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Elmo is een heiligennaam (een vorm van Erasmus), dus waarom niet...
Nee, een beetje raar is het wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |