Bij ons gaat zeker vernoemd worden, waarschijnlijk ook in de roepnaam. Ik vind het een mooi gebaar en je plaatst je kind door zijn namen in de "familiegeschiedenis".quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:50 schreef Guess. het volgende:
Wij zijn uit de naam voor ons kindje maar geven jullie je kind een naam of word het verder ook nog vernoemd ofzo?
Omdat mijn toekomstige kind later een eigen individu is, die niet via een naam gelinkt gaat worden aan mensen die ze niet kent (ik ben dan de oudste generatie), of alleen aan Liefs kant. Een kind naar mezelf noemen vind ik raar. Mijn ouders hebben overigens ook altijd gezegd dat we dat vooral niet moesten doen om hen te eren. Een mooi gebaar doe ik liever met een blommetje op het graf (bij wijze van spreken).quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:11 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
Bij ons gaat zeker vernoemd worden, waarschijnlijk ook in de roepnaam. Ik vind het een mooi gebaar en je plaatst je kind door zijn namen in de "familiegeschiedenis".
Bovendien is het vernoemen een al meer dan duizendjarige traditie, waarom zouden we die weggooien?
Tuurlijk, moet iedereen vooral zelf weten, maar kreeg het idee dat Johannes niet kon begrijpen waarom iemand géén vernoeming zou doen. En tja, daar zijn meer dan genoeg redenen voor, lijkt mequote:Op donderdag 18 maart 2010 21:28 schreef Cantare het volgende:
Ik vind het juist heel mooi om in een naam aan te geven dat een kind deel uitmaakt van een familie. No man is an island.Maar nu worden wij ook niet gehinderd door negatieve gedachten of gevoelens daarbij, ik kan me voorstellen dat het voor anderen anders ligt.
Nee, net zoals een vernoeming een kind niet minder een individu maakt.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:32 schreef Pyttpytt het volgende:
En zonder vernoeming maakt een kind natuurlijk geen milimeter minderuit van een familie.
HaHa!!!quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:06 schreef Cantare het volgende:
[..]
Neh, nergens voor nodig, we blijven 'm gewoon Baby noemen.![]()
![]()
Serieus: bij ons is de roepnaam is "zelf verzonnen", de doopnamen (2e en 3e naam) zijn vernoemingen.
is heel normaal in amerika hoorquote:Op donderdag 18 maart 2010 21:29 schreef Grunsfan het volgende:
Vandaag in de intermediair...Mycah (m)
Bluh. niemooinie.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:01 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
is heel normaal in amerika hoor
spreek je ook uit als Maikah, ik vind t wel mooi
voor elke naam heb je bijna wel een product, hell, t dubbele van je zoons naam is een navigatiesysteemquote:
miga?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:15 schreef debuurvrouw het volgende:
Micha, uitgesproken met een g, maar dan een zachte niet per se (wehehe) een limburgse vind ik wel mooi.
Voor mij is het vanzelfsprekend, maar ik begrijp heus wel dat dat niet voor iedereen geldtquote:Op donderdag 18 maart 2010 21:32 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Tuurlijk, moet iedereen vooral zelf weten, maar kreeg het idee dat Johannes niet kon begrijpen waarom iemand géén vernoeming zou doen. En tja, daar zijn meer dan genoeg redenen voor, lijkt me![]()
Of het een leuke naam is vind ik niet zo van belang als het toch niet de eerste naam is. Mijn tweede naam is Herman. Mijn vader heet zo van zijn eerste naam, en mijn opa, overgrootvader, betbetovergrootvader enz. heetten ook allemaal Herman. Ik vind het niet echt mooie naam, maar mijn eerste zoon, mocht ik die ooit krijgen, krijgt toch echt Herman als een van zijn namen. Niet als roepnaam, dat dan weer niet…quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:16 schreef Sonnetje85 het volgende:
En vernoemen naar de opa's doe ik niet haha. Dan zou het Willem Karel of Karel Willem worden. Of Willem Klaas of Klaas Willem. En dat vind ik dus niets. Of ik zou nog kunnen kiezen voor Nicolaas, dat is de 2e naam van zijn vader en klaas komt er ook weer vandaan, maar dat vind ik ook niet leuk haha. Vind mijn eigen namen veel leuker
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |