quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:45 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ja kan slordig zijn, maar als je als gebruiker niet beter weet dan denk je voor een dichte deur te staan.
[..]
Mwa, ik hecht meer waarde aan een onafhankelijk onderzoek wat niet is uitgevoerd door de RET, en waaruit blijkt dat het allemaal toch niet zo rooskleurig is als dat de RET ons wil doen geloven.
Nogmaals, het staat in de notulen. Als je denkt dat de notulen onjuist zijn, raad ik je dringend aan om contact op te nemen met het gemeentehuis, want dat kan natuurlijk echt niet.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:10 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En dus niet omdat men later kon zeggen dat de chipkaart goedkoper werd dan de strippenkaart.
Leuke bijzaak. Maar op dat moment hadden ze geld nodig, nu niet meer.
[..]
Wacht even hoor, dus omdat de Tweede-Kamerfractie van de SP iets zegt, kloppen de notulen van de gemeenteraad van Rotterdam niet? Is dat wat je wilt zeggen?quote:http://rotterdam.sp.nl/nieuws/archief/2002/ret_herindeling28-11-2002.stm
Mooie afleidingsmanoeuvre, maar nee, daar trapt een weldenkend mens niet in. De discussie gaat wel degelijk over 2002 (en over 2004). Heb je ook nog echte argumenten?quote:Geen idee. Deze discussie gaat over de situatie in 2010. Niet over 2002
45 raadsleden dachten daar in 2002 heel anders over. Het mocht ook wel eens, na 10 jaar ontwikkeling, waarbij RET al sinds 1996 de beschikking kreeg over alle gegevens, de apparatuur en dergelijke en gewoon in 1996 had kunnen beginnen met testen. Inmiddels gaan we naar de 20 jaar ontwikkeling toe. Ja heel naïef hoor. :|quote:Jij had echt gedacht dat ze al die tijdschema's zouden halen. Beetje naief he
Ja grapjas, die test had dus al veel eerder moeten beginnen. Dat is geen argument tegen het feit dat de ov-chipkaart al in 2004 had moeten werken, maar juist het ultieme bewijs dat er jarenlang gekloot is, en het gekloot waarschijnlijk in 2769 nog niet is afgelopen.quote:Aangezien ze pas in 2005 zijn begonnen met de test in Rotterdam, waar 3 jaar voor uitgetrokken is, vind ik het nog wel meevallen.
Zinloze vraag/verzoek wordt dit, want zoals gebruikelijk krijg je op dit soort vragen toch nooit een concreet antwoord van VF, maar ik stel hem toch maar.quote:En de vertraging is voor een groot deel te danken aan de mensen die er zo tegen waren en allerlei verbeteringen en veranderingen eisten. Dus dat kun je de OV chipkaart niet in zijn geheel kwalijk nemen.
Hij houd hele schema's bij hoe vaak die in kan checken en hoe vaak het fout gaat en waarom.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:45 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ja kan slordig zijn, maar als je als gebruiker niet beter weet dan denk je voor een dichte deur te staan.
Nou kom maar op met dat onderzoek dan. Ik ben benieuwd. Lijkt me dat de RET dat ook wel interessant zal vinden.quote:Mwa, ik hecht meer waarde aan een onafhankelijk onderzoek wat niet is uitgevoerd door de RET, en waaruit blijkt dat het allemaal toch niet zo rooskleurig is als dat de RET ons wil doen geloven.
Nergens stel ik dat de notulen onjuist zijn.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nogmaals, het staat in de notulen. Als je denkt dat de notulen onjuist zijn, raad ik je dringend aan om contact op te nemen met het gemeentehuis, want dat kan natuurlijk echt niet.
Ik zeg dat uitspraken van politici niet perse een feit zijn. En als die uitspraken in de notulen komen wil dat niet zeggen dat die uitspraken ineens feit zijn.quote:Wacht even hoor, dus omdat de Tweede-Kamerfractie van de SP iets zegt, kloppen de notulen van de gemeenteraad van Rotterdam niet? Is dat wat je wilt zeggen?
Ja hoor.quote:Mooie afleidingsmanoeuvre, maar nee, daar trapt een weldenkend mens niet in. De discussie gaat wel degelijk over 2002 (en over 2004). Heb je ook nog echte argumenten?
Had gekund jah. Als de ontwikkeling niet zoveel was tegengewerkt door verschillende partijen.quote:45 raadsleden dachten daar in 2002 heel anders over. Het mocht ook wel eens, na 10 jaar ontwikkeling, waarbij RET al sinds 1996 de beschikking kreeg over alle gegevens, de apparatuur en dergelijke en gewoon in 1996 had kunnen beginnen met testen. Inmiddels gaan we naar de 20 jaar ontwikkeling toe. Ja heel naïef hoor. :|
Dat ben ik met je eens dat die test veel eerder had moeten beginnen.quote:Ja grapjas, die test had dus al veel eerder moeten beginnen. Dat is geen argument tegen het feit dat de ov-chipkaart al in 2004 had moeten werken, maar juist het ultieme bewijs dat er jarenlang gekloot is, en het gekloot waarschijnlijk in 2769 nog niet is afgelopen.
Ik zal eens wat zoeken. Er regelmatig dingen geweest waarbij er weer een onderzoek naar het e.e.a. moest worden verricht.quote:Sterker nog, NS had in 1998 (!!!) al met het systeem moeten gaan werken. Wat wil je nou met je 'meevallen'. We leven in 2010 en het werkt (nou half dan en met veel fouten) nét bij de NS.
[..]
Zinloze vraag/verzoek wordt dit, want zoals gebruikelijk krijg je op dit soort vragen toch nooit een concreet antwoord van VF, maar ik stel hem toch maar.
Noem één ding, één ding maar dat door buitenstaanders is afgedwongen, dat niet in het eisenpakket zat van de ov-chipkaart en dat bewezen een vertragende werking heeft gehad op de invoering van de ov-chipkaart. Één ding maar, dat is toch niet teveel gevraagd?
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:05 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou kom maar op met dat onderzoek dan. Ik ben benieuwd. Lijkt me dat de RET dat ook wel interessant zal vinden.
Nou pak het telefoon boek van Rotterdam morgen. Ga willekeurig mensen bellen. Hoeft echt niet zo duur te zijn hoor!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:20 schreef Zelva het volgende:
[..]Jij denkt dat zo'n onderzoek gratis is? Lap jij even de 10.000 euro (gok ik zo ongeveer) die daarmee gemoeid zijn?
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nergens stel ik dat de notulen onjuist zijn.
Als het argument verzonnen is, zijn de notulen kennelijk ook verzonnen, want het staat er in.quote:Leuk verzonnen argument. Net zoals er hier zoveel verzonnen wordt.
Een uitspraak in de notulen van een wethouder/de stadsregio Rotterdam over het hoe en waarom van de invoering, is hoe dan ook een feit en ligt vast. Je hebt echt geen idee wat notulen inhouden en hoe belangrijk die zijn? Niet voor niets worden vooraf aan elke raadsvergadering en commissievergadering de notulen van de vorige keer pagina voor pagina doorgenomen en kunnen raadsleden/commissieleden schieten op eventuele fouten. Dat doen ze echt niet voor de lol, of voor de sier.quote:Ik zeg dat uitspraken van politici niet perse een feit zijn. En als die uitspraken in de notulen komen wil dat niet zeggen dat die uitspraken ineens feit zijn.
[..]
Daar ging dit discussiepunt niet over. Dat ging over dat jij als argument gebruikte dat de politici voor waren en het dus wel goed geweest moeten zijn, terwijl ze in werkelijkheid alleen akkoord gingen om dat er een gigantisch tekort was waar ze niet wilden/konden voor opdraaien. Waarop jij als antwoord geeft dat we in 2010 leven en niet in 2002. Sterk hoor.quote:Ja hoor.
Dat die beweringen van critici leuk verzonnen zijn. De zones zijn niet verkleind met als doel de OV chipkaart goedkoper te laten lijken.
[..]
Onzinargument dus, zie onder.quote:Had gekund jah. Als de ontwikkeling niet zoveel was tegengewerkt door verschillende partijen.
[..]
Nu opeens wel?quote:Dat ben ik met je eens dat die test veel eerder had moeten beginnen.
[..]
quote:Jij had echt gedacht dat ze al die tijdschema's zouden halen. Beetje naief he
Wacht even hoor, ik hoor je iedere keer bij hoog en laag beweren dat het allemaal zo ontzettend lang duurt vanwege allemaal aanpassingen van zeurende mensen, maar nu ik het op de man vraag, moet je eerst nog gaan zoeken naar voorbeelden en weet je helemaal niets direct te bedenken. Waar baseerde je dat argument dan op? Op je vinger in het luchtledige? Of op eigen aannames?quote:Ik zal eens wat zoeken. Er regelmatig dingen geweest waarbij er weer een onderzoek naar het e.e.a. moest worden verricht.
Gast.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:26 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou pak het telefoon boek van Rotterdam morgen. Ga willekeurig mensen bellen. Hoeft echt niet zo duur te zijn hoor!
Ik doe het voor 500 euro
Gedoe over de veiligheidquote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:03 schreef Zelva het volgende:
Zinloze vraag/verzoek wordt dit, want zoals gebruikelijk krijg je op dit soort vragen toch nooit een concreet antwoord van VF, maar ik stel hem toch maar.
Noem één ding, één ding maar dat door buitenstaanders is afgedwongen, dat niet in het eisenpakket zat van de ov-chipkaart en dat bewezen een vertragende werking heeft gehad op de invoering van de ov-chipkaart. Één ding maar, dat is toch niet teveel gevraagd?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-veilig-genoeg.dhtmlquote:Naar aanleiding van de recente problemen met de kaart en de aanbevelingen van de Universiteit van Londen is nu besloten de ov-chipkaart gefaseerd uit te rollen. Een ’exacte planning’ kan Huizinga niet geven.
quote:dat door buitenstaanders is afgedwongen
Helaas. Heb je nog wat anders?quote:dat niet in het eisenpakket zat van de ov-chipkaart
Waar precies staat dat de verkleining van de zones alleen maar is gedaan om de OV chipkaart goedkoper te laten lijken?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:32 schreef Zelva het volgende:
[..]
[..]
Als het argument verzonnen is, zijn de notulen kennelijk ook verzonnen, want het staat er in.
Dat er een bepaalde uitspraak is gedaan is een feit, gezien de notulen.quote:Een uitspraak in de notulen van een wethouder/de stadsregio Rotterdam over het hoe en waarom van de invoering, is hoe dan ook een feit en ligt vast. Je hebt echt geen idee wat notulen inhouden en hoe belangrijk die zijn? Niet voor niets worden vooraf aan elke raadsvergadering en commissievergadering de notulen van de vorige keer pagina voor pagina doorgenomen en kunnen raadsleden/commissieleden schieten op eventuele fouten. Dat doen ze echt niet voor de lol, of voor de sier.
Je vraagt mij om besluiten van 2002 te verklaren. Dat kan en ga ik niet doen aangezien we in 2010 leven en die besluiten ver achter ons liggen. En ook weinig met de OV chipkaart te maken hebben.quote:Daar ging dit discussiepunt niet over. Dat ging over dat jij als argument gebruikte dat de politici voor waren en het dus wel goed geweest moeten zijn, terwijl ze in werkelijkheid alleen akkoord gingen om dat er een gigantisch tekort was waar ze niet wilden/konden voor opdraaien. Waarop jij als antwoord geeft dat we in 2010 leven en niet in 2002. Sterk hoor.
Die 2 uitspraken kunnen prima naast elkaar.quote:Onzinargument dus, zie onder.
[..]
Nu opeens wel?What happened to:
[..]
Wat verwacht je van mij? Dat ik een wandelende bibliotheek ben die alles wat die hoort opslaat met een link naar de bron erbij?quote:Wacht even hoor, ik hoor je iedere keer bij hoog en laag beweren dat het allemaal zo ontzettend lang duurt vanwege allemaal aanpassingen van zeurende mensen, maar nu ik het op de man vraag, moet je eerst nog gaan zoeken naar voorbeelden en weet je helemaal niets direct te bedenken. Waar baseerde je dat argument dan op? Op je vinger in het luchtledige? Of op eigen aannames?
Misschien wel. Maar ik ga niet voor jou zoeken totdat je het wel eens keer eens met me zult zijn. Ik ben niet zo naïef om te denken dat jij objectief wilt kijken.quote:
Daar ging het niet om. Jij beweert dat het reizen met het openbaar vervoer in Rotterdam goedkoper is geworden. Die vergelijking gaat echter niet op omdat er moet vergeleken worden met de tarieven van voor de herzonering, omdat die herzonering alleen is ingevoerd omdat de tarieven toch al met de invoering van de ov-chipkaart omhoog zouden gaan, het nu maar een periode van twee jaar zou beslaan en er nog even flink geprofiteerd kon worden van rijksgelden.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waar precies staat dat de verkleining van de zones alleen maar is gedaan om de OV chipkaart goedkoper te laten lijken?
[..]
Het is geen uitspraak in de trant van 'ik denk', maar in de trant van 'het is zo gedaan omdat'. Ze liggen gewoon ten grondslag aan het besluit. Het is gewoon een puur feit, ongeacht wat jij er van vindt.quote:Dat er een bepaalde uitspraak is gedaan is een feit, gezien de notulen.
Of die uitspraak feitelijk juist is, is maar de vraag.
[..]
Jij gebruikt dat argument, niet ik. Nu probeer je je er opeens aan te onttrekken omdat je ongelijk hebt en mag ik het niet ontkrachten? Zwak, heel zwak.quote:Je vraagt mij om besluiten van 2002 te verklaren. Dat kan en ga ik niet doen aangezien we in 2010 leven en die besluiten ver achter ons liggen. En ook weinig met de OV chipkaart te maken hebben.
[..]
Nou vertel dan waarom het naiëf is om te denken dat na drie jaar landelijke ontwikkeling, acht jaar ontwikkeling puur op Rotterdam gericht het systeem wel eens zou mogen werken, zeker ook al omdat de test in 1993 al geslaagd was. Dát is het punt.quote:Die 2 uitspraken kunnen prima naast elkaar.
Ik vind dat veel eerder had moeten worden begonnen met de tests. Maar ik ben niet zo naief om te denken dat dat ook daadwerkelijk zou lukken.
[..]
Nee, ik hoef helemaal geen bron. Waar vraag ik die dan? Ik ga er gewoon vanuit dat als je een argument hebt, je wel enig idee hebt waarop zo'n argument gebaseerd is. Dat is kennelijk niet het geval.quote:Wat verwacht je van mij? Dat ik een wandelende bibliotheek ben die alles wat die hoort opslaat met een link naar de bron erbij?
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar ik ga niet voor jou zoeken totdat je het wel eens keer eens met me zult zijn. Ik ben niet zo naïef om te denken dat jij objectief wilt kijken.
Feit is dat de OV chipkaart allerlei vertragingen hebben opgelopen. Ook door zaken waar de OV bedrijven niets aan konden doen (stemmingmakerij over de beveiliging). Dat jij bepaalde voorwaarden gaat stellen waar mijn voorbeelden aan moeten voldoen is jouw probleem. Niet het mijne.
quote:Zinloze vraag/verzoek wordt dit, want zoals gebruikelijk krijg je op dit soort vragen toch nooit een concreet antwoord van VF, maar ik stel hem toch maar.
Ja hoor, 24 topics x 300 posts en het is allemaal onzinnige kritiek.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:49 schreef VancouverFan het volgende:
Maar heb je ook nog zinnige kritiek op de OV chipkaart?
Waar we echt wat mee kunnen bijvoorbeeld.
Je leest weer eens verkeerd...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja hoor, 24 topics x 300 posts en het is allemaal onzinnige kritiek.
Wat een ontzettend trieste reactie dit.
Ja als je gaat vergelijken met de prijzen van 8 jaar geleden is alles duurder geworden... Zo kan ik het ook.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:56 schreef Zelva het volgende:
[..]
Daar ging het niet om. Jij beweert dat het reizen met het openbaar vervoer in Rotterdam goedkoper is geworden. Die vergelijking gaat echter niet op omdat er moet vergeleken worden met de tarieven van voor de herzonering, omdat die herzonering alleen is ingevoerd omdat de tarieven toch al met de invoering van de ov-chipkaart omhoog zouden gaan, het nu maar een periode van twee jaar zou beslaan en er nog even flink geprofiteerd kon worden van rijksgelden.
Het is niet goedkoper geworden, het is veel duurder geworden, dat is de essentie.
Ik raak je even kwijt. Wat is een puur feit?quote:Het is geen uitspraak in de trant van 'ik denk', maar in de trant van 'het is zo gedaan omdat'. Ze liggen gewoon ten grondslag aan het besluit. Het is gewoon een puur feit, ongeacht wat jij er van vindt.
Welk argument gebruik ik? Ik haal geen zaken van 8 jaar geleden erbij.quote:Jij gebruikt dat argument, niet ik. Nu probeer je je er opeens aan te onttrekken omdat je ongelijk hebt en mag ik het niet ontkrachten? Zwak, heel zwak.
Omdat het een complex systeem is waarbij allerlei verschillende partijen bij zijn betrokken, allerlei belangenorganisaties wat over te zeggen willen hebben, politici die hun mening erover moeten uiten, critici die paniek schoppen om kleine dingen.quote:Nou vertel dan waarom het naiëf is om te denken dat na drie jaar landelijke ontwikkeling, acht jaar ontwikkeling puur op Rotterdam gericht het systeem wel eens zou mogen werken, zeker ook al omdat de test in 1993 al geslaagd was. Dát is het punt.
Geen bron? Zou je me op mijn blauwe ogen geloven danquote:Nee, ik hoef helemaal geen bron. Waar vraag ik die dan? Ik ga er gewoon vanuit dat als je een argument hebt, je wel enig idee hebt waarop zo'n argument gebaseerd is. Dat is kennelijk niet het geval.
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja hoor, 24 topics x 300 posts en het is allemaal onzinnige kritiek.
Wat een ontzettend trieste reactie dit.
Stemmingsmakerij over beveiliging wat heeft dat bijgedragen aan de vertraging? Er is niet voor een ander klasse mifare chip gekozen, niemand heeft andere kaarten gekregen dus weer lekker aan je duim aan het sabbelen geweest om een argumnt te bedenken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar ik ga niet voor jou zoeken totdat je het wel eens keer eens met me zult zijn. Ik ben niet zo naïef om te denken dat jij objectief wilt kijken.
Feit is dat de OV chipkaart allerlei vertragingen hebben opgelopen. Ook door zaken waar de OV bedrijven niets aan konden doen (stemmingmakerij over de beveiliging). Dat jij bepaalde voorwaarden gaat stellen waar mijn voorbeelden aan moeten voldoen is jouw probleem. Niet het mijne.
Is het een wedstrijd danquote:Op dinsdag 16 maart 2010 04:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
je wint het toch niiet, laten we teruggaan naar de praktijk
Het onderzoek naar de chip heeft de invoering wel degelijk vertraagd. Bij besluitvormingen van deze omvang worden vertragingen niet alleen veroorzaakt door zichtbare veranderingen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Stemmingsmakerij over beveiliging wat heeft dat bijgedragen aan de vertraging? Er is niet voor een ander klasse mifare chip gekozen, niemand heeft andere kaarten gekregen dus weer lekker aan je duim aan het sabbelen geweest om een argumnt te bedenken.
Het OV chipkaart systeem werkt goed, zie de resultaten in Rotterdam.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:47 schreef DustPuppy het volgende:
Te oordelen aan de vele 'verloren gegane' aanvragen en mislukte activeringen van verschillende mensen kunnen we toch op zijn minst concluderen dat het systeem nog niet echt geschikt was om zo breed vrijgegeven te worden.
Een langer beta stadium was op zijn minst wenselijk geweest.
Sowieso wordt reizen met de OV-Chipkaart duurder. Ik meende dat hier een paar maanden geleden ook al een rapport over was uitgegeven. Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat het systeem werkt met enkeltjes en dat zodoende de korting die men kreeg met retourtjes al niet meer meetellen.
Verder is het systeem ook vrij makkelijk om de tuin te leiden (door bijvoorbeeld een retourtje eigenlijk als een overstap te registeren etc.)
Verder dan een versie 0.5 zou ik dit systeem niet geven zo iig.
Maar ja het invoeren was een politieke beslissing en had weinig te maken met wat 'de klant' wil en wat technisch haalbaar was op dat moment.
hou nou eens op met die rare conclusiesmanquote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:53 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het OV chipkaart systeem werkt goed, zie de resultaten in Rotterdam.
De IBG en TSL maken een zooitje van de overgang voor de studenten. Dat heeft op zich niks met het functioneren van de OV chipkaart te maken.
Reizen met e OV chipkaart wordt NIET sowieso duurder. In Rotterdam is het gemiddeld 1 procent goedkoper geworden. En veel andere trajecten zijn ook goedkoper. De NS heeft de prijs van een enkeltje aangepast zodat het net zo duur is als een retourtje. Dus ook daar zul je weinig verlies lijden.
quote:Problemen verwacht bij OV-pas studenten
Uitgegeven: 16 maart 2010 10:10 /// Laatst gewijzigd: 16 maart 2010 10:10
AMSTERDAM - Rover verwacht dinsdag grote problemen voor studenten die nu definitief over moeten op het nieuwe vervoersbewijs. Bij het OV-Loket van de reizigersbelangenorganisatie komen dagelijks nog tientallen klachten binnen.
Enkele honderden studenten hebben nog steeds geen OV-chipkaart in huis of hebben er bijvoorbeeld een met een verkeerde pasfoto. Vanaf dinsdag kunnen studenten zonder OV-studentenchipkaart geen gebruik meer maken van de tijdelijke kaart. Ook studenten die wel een werkende pas hebben krijgen het volgens Rover moeilijk. Veel conducteurs zouden niet weten hoe ze met de studentenpas moeten omgaan en wijzen studenten ten onrechte de deur.
Kaartje
Volgens Rover krijgen mensen die nog geen werkende kaart hebben bij de klantenservice vaak het advies dat ze dan maar gewoon een kaartje moeten kopen. Dat ze ook bij de Dienst Uitvoering Onderwijs kunnen aankloppen voor een schadevergoeding, wordt ze niet verteld. Een aanvraagformulier voor de vergoeding staat op de site van Rover.
Overstap
De openbaarvervoerbedrijven laten om 16.00 uur weten hoe de overstap op de OV-chipkaart voor studenten is verlopen.
© Novum
Ach, Rover... In hoeverre moet je die nog serieus nemen?quote:
Wanneer ze die partij nu echt eens serieus genomend hadden en gewoon netjes ermee in gesprek waren gebleven zou die partij ook wel wat minder kritieken hebben gehad.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:15 schreef VancouverFan het volgende:
Ach, Rover... In hoeverre moet je die nog serieus nemen?
Als het aan Rover had gelegen, dan was die kaart nog lang niet ingevoerd:quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wanneer ze die partij nu echt eens serieus genomend hadden en gewoon netjes ermee in gesprek waren gebleven zou die partij ook wel wat minder kritieken hebben gehad.![]()
Zo werkt het natuurlijk ook in de echte wereld.![]()
En een product als de OV-chip kaart moet gewoon probleemloos geintroduceerd worden, je kunt toch ook geen nieuw geld introduceren waarbij het geld door fouten in het systeem bij 1% van de klanten niet geaccepteerd wordt, maar de mensen wel verplicht worden om gebruikt te maken van ditzelfde geld.
Ja selectief cijfers noemen in 1 stad, terwijl in het zelfde artikel de conclusie wordt getrokken dat de OV chipkaart duurder is voor de reizigerquote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als het aan Rover had gelegen, dan was die kaart nog lang niet ingevoerd:
http://www.rover.nl/dossiers/chipkaart.php?pagina=chi081015
http://www.rover.nl/dossiers/chipkaart.php?pagina=chi060512a
http://www.rover.nl/dossiers/chipkaart.php?pagina=chi100121a
Waarom zou een product als de OV chipkaart probleemloos ingevoerd moeten kunnen worden? Is er een vergelijkbaar product? Hadden ze ALLE facetten van de OV chipkaart uitgebreid kunnen testen?
En blijf ook vooral selectief reageren, maakt het zeer overtuigend.
Ach selectief rover berichten uitkiezen mag dan wel als je het goed uitkomt, een geval van de pot verwijt de ketel dat deze zwart ziet.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als het aan Rover had gelegen, dan was die kaart nog lang niet ingevoerd:
http://www.rover.nl/dossiers/chipkaart.php?pagina=chi081015
http://www.rover.nl/dossiers/chipkaart.php?pagina=chi060512a
http://www.rover.nl/dossiers/chipkaart.php?pagina=chi100121a
Waarom zou een product als de OV chipkaart probleemloos ingevoerd moeten kunnen worden? Is er een vergelijkbaar product? Hadden ze ALLE facetten van de OV chipkaart uitgebreid kunnen testen?
En blijf ook vooral selectief reageren, maakt het zeer overtuigend.
Moeten we de punten nog stuk voor stuk aflopen want volgens mij kunnen we elk punt ongeveer met NEE beantwoorden.quote:11 reizigerseisen bij de invoering van de OV-chipkaart
1. De OV-chipkaart maakt het reizen met het OV gemakkelijker.
2. De OV-chipkaart maakt het reizen met het OV niet duurder.
3. Het aanbod van tarieven op de OV-chipkaart is overzichtelijk.
4. De reizigers worden goed geïnformeerd, met bijzondere aandacht voor ouderen en gehandicapten.
5. De prijsberekening van een reis is voor de reiziger transparant, voorspelbaar en controleerbaar.
6. Aan de kaart zelf zijn voor de reiziger geen kosten verbonden.
7. De privacy van de reiziger is gewaarborgd, zonder dat daar een financiële straf op staat.
8. De OV-chipkaart en de toegangspoortjes beperken de toegankelijkheid en de veiligheid van het OV niet.
9. De voorwaarden voor het gebruik van de OV-chipkaart zijn helder en evenwichtig.
10. Service en klachtenafhandeling zijn op een klantvriendelijke manier geregeld.
11. De reiziger kan vertrouwen op de goede werking van het systeem.
Ik ben niet met Rover in discussie. Jij wel met mij.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach selectief rover berichten uitkiezen mag dan wel als je het goed uitkomt, een geval van de pot verwijt de ketel dat deze zwart ziet.
Rover heeft in 2005 al de volgende punten aangehaald waarvan men vindt dat de OV-kaart moet voldoen voordat deze goed ingeoverd kan worden:
http://www.rover.nl/dossiers/chipkaart_manifest.pdf
[..]
Moeten we de punten nog stuk voor stuk aflopen want volgens mij kunnen we elk punt ongeveer met NEE beantwoorden.
Dat niet verfieeerbare onderzoek bedoel je...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:44 schreef VancouverFan het volgende:
Mensen zoals jij zullen die punten waarschijnlijk wel niet terugzien. De mensen in Rotterdam die er echt mee reizen wel. Die geven de kaart een 7,2 als rapportcijfer.
Ja want de media liegen allemaal en zijn niet te vertrouwen als ze zo'n positief bericht over de OV chipkaart brengen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat niet verfieeerbare onderzoek bedoel je...![]()
Ik zit komende vrijdag in rotterdam bij iemand die bij de ret werkt eens kijken of die mij kan vertellen hoe dat onderzoek tot stand is gekomen.
quote:De RET organiseert binnenkort een aantal discussieavonden. Daar kunt u met andere reizigers en RET-medewerkers discussiëren en meepraten over de dienstverlening van de RET.
Op dinsdag 6 april is er een discussieavond over de metro;
Op donderdag 15 april is er een discussieavond over de bus;
Op dinsdag 20 april is er een discussieavond over de tram;
Inloop vanaf 17.00 uur, ontvangst met een broodje, afsluiting om 20.30 uur.
Bent u geïnteresseerd?
Dan kunt u zich aanmelden via onderzoek@ret.nl. Vermeld in uw e-mail uw volledige naam en telefoonnummer. Wanneer er teveel aanmeldingen zijn, wordt een keuze gemaakt. U krijgt in ieder geval bericht of u wel of niet kunt deelnemen.
ken je Snowgoon niet meer ? van 8 eedere topics, als je niet hem in discussie gaat, gaat hij wel weer weg.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat niet verfieeerbare onderzoek bedoel je...![]()
Ik zit komende vrijdag in rotterdam bij iemand die bij de ret werkt eens kijken of die mij kan vertellen hoe dat onderzoek tot stand is gekomen.
Nu heb je het over lokaal niveau, vriend.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:53 schreef VancouverFan het volgende:
Het OV chipkaart systeem werkt goed, zie de resultaten in Rotterdam.
De IBG en TSL maken een zooitje van de overgang voor de studenten. Dat heeft op zich niks met het functioneren van de OV chipkaart te maken.
Reizen met e OV chipkaart wordt NIET sowieso duurder. In Rotterdam is het gemiddeld 1 procent goedkoper geworden. En veel andere trajecten zijn ook goedkoper. De NS heeft de prijs van een enkeltje aangepast zodat het net zo duur is als een retourtje. Dus ook daar zul je weinig verlies lijden.
De media nemen braaf een persbericht over, zoals iemand met een journalistieke achtergrond al eerder gemeld had, maar die opemerking sla je maar in de wind.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:49 schreef VancouverFan het volgende:
Ja want de media liegen allemaal en zijn niet te vertrouwen als ze zo'n positief bericht over de OV chipkaart brengen.
Zie de 11 punten van rover. Wanneer men daar aan voldaan zou hebben zou ik geen problemen met die kaart gehad hebben.quote:Leg nou eens uit hoe de OV bedrijven de OV chipkaart probleemloos hadden kunnen invoeren. Ben ik wel heel benieuwd naar. De OV bedrijven willen dat denk ik ook wel weten.
Omdat het een politieke beslissing was. Wat snap je daar niet aan?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:49 schreef VancouverFan het volgende:
Ja want de media liegen allemaal en zijn niet te vertrouwen als ze zo'n positief bericht over de OV chipkaart brengen.
Leg nou eens uit hoe de OV bedrijven de OV chipkaart probleemloos hadden kunnen invoeren. Ben ik wel heel benieuwd naar. De OV bedrijven willen dat denk ik ook wel weten.
Landelijk is het hele systeem ook nog niet klaar en doorgevoerd. Ik geloof dan ook best dat het daar nog niet zo goed gaat als in Rotterdam waar ze er al een jaar mee reizen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:57 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nu heb je het over lokaal niveau, vriend.
Op landelijk niveau werkt dat wel eventjes anders. Ik ken mensen die het landelijke systeem getest hebben en die zijn toch echt een andere mening toebedaan. Maar geloof wat je wilt geloven.
Voor iemand die een journalistiek achtergrond heeft merk ik daar weinig van. Een journalist zou objectief moeten kunnen oordelen en niet alleen maar naar 1 (de negatieve) kant van de zaak kijken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De media nemen braaf een persbericht over, zoals iemand met een journalistieke achtergrond al eerder gemeld had, maar die opemerking sla je maar in de wind.
Owja. Die 11 punten zijn een garantie dat alle problemen al voor de invoering getackeld hadden kunnen worden. Ja daarmee waren ook niet werkende poortjes e.d. te ontdekkenquote:Zie de 11 punten van rover. Wanneer men daar aan voldaan zou hebben zou ik geen problemen met die kaart gehad hebben.
Maar aangezien we nog steeds bijna elke punt met een volmondig NEE kunnen beantwoorden zijn ze niet goed bezig.
En wat is daar verkeerd aan?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:00 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Omdat het een politieke beslissing was. Wat snap je daar niet aan?
Bij politieke beslissingen wordt er niet gekeken naar praktisch nut, toepasbaarheid, haalbaarheid etc.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:04 schreef VancouverFan het volgende:
En wat is daar verkeerd aan?
Er zijn geen tekenen dat het volledig de mist in gaat. Kijk maar naar de evaluatie in Rotterdam. Daar zijn de reizgers toch wel erg tevreden.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:08 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Bij politieke beslissingen wordt er niet gekeken naar praktisch nut, toepasbaarheid, haalbaarheid etc.
En dan krijg je dit soort 'kinderziektes'.
Dan kunnen nog zoveel instanties gaan lopen zeuren dat het slecht is en allemaal niet werkt enz. maar van hogerhand is dan al beslist dat het er komt, ongeacht de problemen.
Pas als het echt vreselijk de mist in gaat zal men daar op terug gaan komen, maar niet voordat het systeem volledig geimplementeerd is. Kijk bijvoorbeeld ook maar naar het EPD.
Niemand zal kunnen aantonen dat er iets fout is aan dat persbericht, waar het om gaat en wat je niet wilt snappen is de verfieerbaarheid van het onderzoek. Wij van WC-eend adviseren WC-eend. Ja dat is lekker objectief.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:03 schreef VancouverFan het volgende:
Voor iemand die een journalistiek achtergrond heeft merk ik daar weinig van. Een journalist zou objectief moeten kunnen oordelen en niet alleen maar naar 1 (de negatieve) kant van de zaak kijken.
Maar als jij kunt aantonen wat er fout is aan dat persbericht, maakt dat meer indruk dan alleen maar kinderachtig proberen de geloofwaardigheid onderuit halen.
Die 11 punten zijn wel degelijk punten van grote zorg bij reizigers organisaties, en als men die punten had laten werken was er misschien wel wat meer draagkracht bij mensen.quote:Owja. Die 11 punten zijn een garantie dat alle problemen al voor de invoering getackeld hadden kunnen worden. Ja daarmee waren ook niet werkende poortjes e.d. te ontdekken
Als je serieus denkt dat daarmee de invoering probleemloos zou zijn gegaan ben je totaal niet realistisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |