Het OV chipkaart systeem werkt goed, zie de resultaten in Rotterdam.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:47 schreef DustPuppy het volgende:
Te oordelen aan de vele 'verloren gegane' aanvragen en mislukte activeringen van verschillende mensen kunnen we toch op zijn minst concluderen dat het systeem nog niet echt geschikt was om zo breed vrijgegeven te worden.
Een langer beta stadium was op zijn minst wenselijk geweest.
Sowieso wordt reizen met de OV-Chipkaart duurder. Ik meende dat hier een paar maanden geleden ook al een rapport over was uitgegeven. Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat het systeem werkt met enkeltjes en dat zodoende de korting die men kreeg met retourtjes al niet meer meetellen.
Verder is het systeem ook vrij makkelijk om de tuin te leiden (door bijvoorbeeld een retourtje eigenlijk als een overstap te registeren etc.)
Verder dan een versie 0.5 zou ik dit systeem niet geven zo iig.
Maar ja het invoeren was een politieke beslissing en had weinig te maken met wat 'de klant' wil en wat technisch haalbaar was op dat moment.
hou nou eens op met die rare conclusiesmanquote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:53 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het OV chipkaart systeem werkt goed, zie de resultaten in Rotterdam.
De IBG en TSL maken een zooitje van de overgang voor de studenten. Dat heeft op zich niks met het functioneren van de OV chipkaart te maken.
Reizen met e OV chipkaart wordt NIET sowieso duurder. In Rotterdam is het gemiddeld 1 procent goedkoper geworden. En veel andere trajecten zijn ook goedkoper. De NS heeft de prijs van een enkeltje aangepast zodat het net zo duur is als een retourtje. Dus ook daar zul je weinig verlies lijden.
quote:Problemen verwacht bij OV-pas studenten
Uitgegeven: 16 maart 2010 10:10 /// Laatst gewijzigd: 16 maart 2010 10:10
AMSTERDAM - Rover verwacht dinsdag grote problemen voor studenten die nu definitief over moeten op het nieuwe vervoersbewijs. Bij het OV-Loket van de reizigersbelangenorganisatie komen dagelijks nog tientallen klachten binnen.
Enkele honderden studenten hebben nog steeds geen OV-chipkaart in huis of hebben er bijvoorbeeld een met een verkeerde pasfoto. Vanaf dinsdag kunnen studenten zonder OV-studentenchipkaart geen gebruik meer maken van de tijdelijke kaart. Ook studenten die wel een werkende pas hebben krijgen het volgens Rover moeilijk. Veel conducteurs zouden niet weten hoe ze met de studentenpas moeten omgaan en wijzen studenten ten onrechte de deur.
Kaartje
Volgens Rover krijgen mensen die nog geen werkende kaart hebben bij de klantenservice vaak het advies dat ze dan maar gewoon een kaartje moeten kopen. Dat ze ook bij de Dienst Uitvoering Onderwijs kunnen aankloppen voor een schadevergoeding, wordt ze niet verteld. Een aanvraagformulier voor de vergoeding staat op de site van Rover.
Overstap
De openbaarvervoerbedrijven laten om 16.00 uur weten hoe de overstap op de OV-chipkaart voor studenten is verlopen.
© Novum
Ach, Rover... In hoeverre moet je die nog serieus nemen?quote:
Wanneer ze die partij nu echt eens serieus genomend hadden en gewoon netjes ermee in gesprek waren gebleven zou die partij ook wel wat minder kritieken hebben gehad.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:15 schreef VancouverFan het volgende:
Ach, Rover... In hoeverre moet je die nog serieus nemen?
Als het aan Rover had gelegen, dan was die kaart nog lang niet ingevoerd:quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wanneer ze die partij nu echt eens serieus genomend hadden en gewoon netjes ermee in gesprek waren gebleven zou die partij ook wel wat minder kritieken hebben gehad.![]()
Zo werkt het natuurlijk ook in de echte wereld.![]()
En een product als de OV-chip kaart moet gewoon probleemloos geintroduceerd worden, je kunt toch ook geen nieuw geld introduceren waarbij het geld door fouten in het systeem bij 1% van de klanten niet geaccepteerd wordt, maar de mensen wel verplicht worden om gebruikt te maken van ditzelfde geld.
Ja selectief cijfers noemen in 1 stad, terwijl in het zelfde artikel de conclusie wordt getrokken dat de OV chipkaart duurder is voor de reizigerquote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als het aan Rover had gelegen, dan was die kaart nog lang niet ingevoerd:
http://www.rover.nl/dossiers/chipkaart.php?pagina=chi081015
http://www.rover.nl/dossiers/chipkaart.php?pagina=chi060512a
http://www.rover.nl/dossiers/chipkaart.php?pagina=chi100121a
Waarom zou een product als de OV chipkaart probleemloos ingevoerd moeten kunnen worden? Is er een vergelijkbaar product? Hadden ze ALLE facetten van de OV chipkaart uitgebreid kunnen testen?
En blijf ook vooral selectief reageren, maakt het zeer overtuigend.
Ach selectief rover berichten uitkiezen mag dan wel als je het goed uitkomt, een geval van de pot verwijt de ketel dat deze zwart ziet.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als het aan Rover had gelegen, dan was die kaart nog lang niet ingevoerd:
http://www.rover.nl/dossiers/chipkaart.php?pagina=chi081015
http://www.rover.nl/dossiers/chipkaart.php?pagina=chi060512a
http://www.rover.nl/dossiers/chipkaart.php?pagina=chi100121a
Waarom zou een product als de OV chipkaart probleemloos ingevoerd moeten kunnen worden? Is er een vergelijkbaar product? Hadden ze ALLE facetten van de OV chipkaart uitgebreid kunnen testen?
En blijf ook vooral selectief reageren, maakt het zeer overtuigend.
Moeten we de punten nog stuk voor stuk aflopen want volgens mij kunnen we elk punt ongeveer met NEE beantwoorden.quote:11 reizigerseisen bij de invoering van de OV-chipkaart
1. De OV-chipkaart maakt het reizen met het OV gemakkelijker.
2. De OV-chipkaart maakt het reizen met het OV niet duurder.
3. Het aanbod van tarieven op de OV-chipkaart is overzichtelijk.
4. De reizigers worden goed geïnformeerd, met bijzondere aandacht voor ouderen en gehandicapten.
5. De prijsberekening van een reis is voor de reiziger transparant, voorspelbaar en controleerbaar.
6. Aan de kaart zelf zijn voor de reiziger geen kosten verbonden.
7. De privacy van de reiziger is gewaarborgd, zonder dat daar een financiële straf op staat.
8. De OV-chipkaart en de toegangspoortjes beperken de toegankelijkheid en de veiligheid van het OV niet.
9. De voorwaarden voor het gebruik van de OV-chipkaart zijn helder en evenwichtig.
10. Service en klachtenafhandeling zijn op een klantvriendelijke manier geregeld.
11. De reiziger kan vertrouwen op de goede werking van het systeem.
Ik ben niet met Rover in discussie. Jij wel met mij.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach selectief rover berichten uitkiezen mag dan wel als je het goed uitkomt, een geval van de pot verwijt de ketel dat deze zwart ziet.
Rover heeft in 2005 al de volgende punten aangehaald waarvan men vindt dat de OV-kaart moet voldoen voordat deze goed ingeoverd kan worden:
http://www.rover.nl/dossiers/chipkaart_manifest.pdf
[..]
Moeten we de punten nog stuk voor stuk aflopen want volgens mij kunnen we elk punt ongeveer met NEE beantwoorden.
Dat niet verfieeerbare onderzoek bedoel je...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:44 schreef VancouverFan het volgende:
Mensen zoals jij zullen die punten waarschijnlijk wel niet terugzien. De mensen in Rotterdam die er echt mee reizen wel. Die geven de kaart een 7,2 als rapportcijfer.
Ja want de media liegen allemaal en zijn niet te vertrouwen als ze zo'n positief bericht over de OV chipkaart brengen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat niet verfieeerbare onderzoek bedoel je...![]()
Ik zit komende vrijdag in rotterdam bij iemand die bij de ret werkt eens kijken of die mij kan vertellen hoe dat onderzoek tot stand is gekomen.
quote:De RET organiseert binnenkort een aantal discussieavonden. Daar kunt u met andere reizigers en RET-medewerkers discussiëren en meepraten over de dienstverlening van de RET.
Op dinsdag 6 april is er een discussieavond over de metro;
Op donderdag 15 april is er een discussieavond over de bus;
Op dinsdag 20 april is er een discussieavond over de tram;
Inloop vanaf 17.00 uur, ontvangst met een broodje, afsluiting om 20.30 uur.
Bent u geïnteresseerd?
Dan kunt u zich aanmelden via onderzoek@ret.nl. Vermeld in uw e-mail uw volledige naam en telefoonnummer. Wanneer er teveel aanmeldingen zijn, wordt een keuze gemaakt. U krijgt in ieder geval bericht of u wel of niet kunt deelnemen.
ken je Snowgoon niet meer ? van 8 eedere topics, als je niet hem in discussie gaat, gaat hij wel weer weg.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat niet verfieeerbare onderzoek bedoel je...![]()
Ik zit komende vrijdag in rotterdam bij iemand die bij de ret werkt eens kijken of die mij kan vertellen hoe dat onderzoek tot stand is gekomen.
Nu heb je het over lokaal niveau, vriend.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:53 schreef VancouverFan het volgende:
Het OV chipkaart systeem werkt goed, zie de resultaten in Rotterdam.
De IBG en TSL maken een zooitje van de overgang voor de studenten. Dat heeft op zich niks met het functioneren van de OV chipkaart te maken.
Reizen met e OV chipkaart wordt NIET sowieso duurder. In Rotterdam is het gemiddeld 1 procent goedkoper geworden. En veel andere trajecten zijn ook goedkoper. De NS heeft de prijs van een enkeltje aangepast zodat het net zo duur is als een retourtje. Dus ook daar zul je weinig verlies lijden.
De media nemen braaf een persbericht over, zoals iemand met een journalistieke achtergrond al eerder gemeld had, maar die opemerking sla je maar in de wind.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:49 schreef VancouverFan het volgende:
Ja want de media liegen allemaal en zijn niet te vertrouwen als ze zo'n positief bericht over de OV chipkaart brengen.
Zie de 11 punten van rover. Wanneer men daar aan voldaan zou hebben zou ik geen problemen met die kaart gehad hebben.quote:Leg nou eens uit hoe de OV bedrijven de OV chipkaart probleemloos hadden kunnen invoeren. Ben ik wel heel benieuwd naar. De OV bedrijven willen dat denk ik ook wel weten.
Omdat het een politieke beslissing was. Wat snap je daar niet aan?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:49 schreef VancouverFan het volgende:
Ja want de media liegen allemaal en zijn niet te vertrouwen als ze zo'n positief bericht over de OV chipkaart brengen.
Leg nou eens uit hoe de OV bedrijven de OV chipkaart probleemloos hadden kunnen invoeren. Ben ik wel heel benieuwd naar. De OV bedrijven willen dat denk ik ook wel weten.
Landelijk is het hele systeem ook nog niet klaar en doorgevoerd. Ik geloof dan ook best dat het daar nog niet zo goed gaat als in Rotterdam waar ze er al een jaar mee reizen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:57 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nu heb je het over lokaal niveau, vriend.
Op landelijk niveau werkt dat wel eventjes anders. Ik ken mensen die het landelijke systeem getest hebben en die zijn toch echt een andere mening toebedaan. Maar geloof wat je wilt geloven.
Voor iemand die een journalistiek achtergrond heeft merk ik daar weinig van. Een journalist zou objectief moeten kunnen oordelen en niet alleen maar naar 1 (de negatieve) kant van de zaak kijken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De media nemen braaf een persbericht over, zoals iemand met een journalistieke achtergrond al eerder gemeld had, maar die opemerking sla je maar in de wind.
Owja. Die 11 punten zijn een garantie dat alle problemen al voor de invoering getackeld hadden kunnen worden. Ja daarmee waren ook niet werkende poortjes e.d. te ontdekkenquote:Zie de 11 punten van rover. Wanneer men daar aan voldaan zou hebben zou ik geen problemen met die kaart gehad hebben.
Maar aangezien we nog steeds bijna elke punt met een volmondig NEE kunnen beantwoorden zijn ze niet goed bezig.
En wat is daar verkeerd aan?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:00 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Omdat het een politieke beslissing was. Wat snap je daar niet aan?
Bij politieke beslissingen wordt er niet gekeken naar praktisch nut, toepasbaarheid, haalbaarheid etc.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:04 schreef VancouverFan het volgende:
En wat is daar verkeerd aan?
Er zijn geen tekenen dat het volledig de mist in gaat. Kijk maar naar de evaluatie in Rotterdam. Daar zijn de reizgers toch wel erg tevreden.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:08 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Bij politieke beslissingen wordt er niet gekeken naar praktisch nut, toepasbaarheid, haalbaarheid etc.
En dan krijg je dit soort 'kinderziektes'.
Dan kunnen nog zoveel instanties gaan lopen zeuren dat het slecht is en allemaal niet werkt enz. maar van hogerhand is dan al beslist dat het er komt, ongeacht de problemen.
Pas als het echt vreselijk de mist in gaat zal men daar op terug gaan komen, maar niet voordat het systeem volledig geimplementeerd is. Kijk bijvoorbeeld ook maar naar het EPD.
Niemand zal kunnen aantonen dat er iets fout is aan dat persbericht, waar het om gaat en wat je niet wilt snappen is de verfieerbaarheid van het onderzoek. Wij van WC-eend adviseren WC-eend. Ja dat is lekker objectief.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:03 schreef VancouverFan het volgende:
Voor iemand die een journalistiek achtergrond heeft merk ik daar weinig van. Een journalist zou objectief moeten kunnen oordelen en niet alleen maar naar 1 (de negatieve) kant van de zaak kijken.
Maar als jij kunt aantonen wat er fout is aan dat persbericht, maakt dat meer indruk dan alleen maar kinderachtig proberen de geloofwaardigheid onderuit halen.
Die 11 punten zijn wel degelijk punten van grote zorg bij reizigers organisaties, en als men die punten had laten werken was er misschien wel wat meer draagkracht bij mensen.quote:Owja. Die 11 punten zijn een garantie dat alle problemen al voor de invoering getackeld hadden kunnen worden. Ja daarmee waren ook niet werkende poortjes e.d. te ontdekken
Als je serieus denkt dat daarmee de invoering probleemloos zou zijn gegaan ben je totaal niet realistisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |