Ik heb daar nooit bij stil gestaan en realiseerde het me pas toen we de TT al hadden staan.quote:Op maandag 15 maart 2010 10:38 schreef huuphuup het volgende:
[..]
om die reden hebben wij een Geuther Family gekocht
blad kan eraf dus hij kan net als de tripp trapp onder de tafel enzo, hij kan ook helemaal meegroeien en versteld worden, maar het grote voordeel wat ons betreft is dus dat er ook een blad op kan.
Ik wil tzt zo graag haar laten meehelpen in de keuken bijvoorbeeld, dingen in bakjes doen in de kinderstoel![]()
of koekjes bakken ofzo.
volgens mij is het S_oepstengelquote:Op maandag 15 maart 2010 10:44 schreef Brighteyes het volgende:
Weet iemand trouwens de juiste schrijfwijze van de nick van Soepstengel? Zat daar niet iets van een _ bij in ook? Als ik een search doe op haar postgeschiedenis op deze manier komt er helemaal niets uit, maar zo lang is ze toch nog niet stil?
Dat is hem idd. Duidelijk iig dat ze al eeuwen niet meer geweest is. Met het doorschuiven naar het volgende topic halen we haar maar uit de lijst dan denk ik...quote:
Daarom, gewoon even je tafel opmeten enzo en langs een winkel gaan, dan kun je even goed kijken. Die TrippTrapps zijn inderdaad relatief klein. Ik vond ze in de winkel in ieder geval kleiner ogen dan op internet. Niet lager ofzo, maar euhm, smaller I guess.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
Da's nou jammer, want ik ben erg van het internetshoppen.![]()
Ik vraag me af of een stoel als de Tripp Trapp wel aan onze tafel zou passen. Wij hebben niet alleen een blad maar ook een verticaal stuk eronder, zeg maar. Samen is dat wel 11 cm. Straks komt Ivan net met z'n neusje boven het blad uit.
Ik vind de Ikea-stoel ook nog wel een optie, hoor, maar wat doe je dan als je kind wat ouder is en nog niet in de volwassen stoelen past?
*ping*quote:Op maandag 15 maart 2010 21:16 schreef huuphuup het volgende:
haha mijn lief vindt de TrippTrapp ook lelijk die kwam er hier écht niet in.Ik vind er niet echt wat van eigk, niet heel mooi maar ook niet uitgesproken lelijk. Die wij hebben is van hetzelfde concept dus das fijn. Die Bloom heeft K_i_m geloof ik, anders moet je haar even pm-en misschien over het onderhoud enzo?
En wij zijn op een bepaald moment gewoon naar wat winkels gegaan om de stoelen in het echt te bekijken en ook even 'proef te zitten'.
Het viel me op dat lang niet alle stoelen inderdaad ook echt practisch zijn qua schoonmaken of qua grootte enzo. Dat zie je niet altijd aan een plaatje op internet helaas.
Ik wilde dus net vertellen dat Leander dat gisteravond ook ineens deed. Hij ging al wel vaker zo staan maar gister kwam ie dus ook echt vooruit. Ik wilde het filmen maar nu ligt mijn fototoestel in de auo bij lief op het werkquote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:24 schreef MamaNik het volgende:
V loopt zelfs op zijn handen en voeten de kamer door net Mogli ( of hoe schrijf je dat?? Het jongetje uit Jungle boek) hihi.
wat leuk!!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:24 schreef MamaNik het volgende:
Even vanaf mijn iPhone dus geen k
jompel poppetjes in de buurt.
Nog niet bijgelezen maar moet even egoposten!!
Mijn mannen kruipen en trekken zich overal aan op in 1 week tijd. Ben zo trots op mijn mannetjes. Ze hebben de smaak helemaal te pakken, nu alleen nog goed slapen. Maar lijkt heel stiekum steeds iets beter te gaan. V loopt zelfs op zijn handen en voeten de kamer door net Mogli ( of hoe schrijf je dat?? Het jongetje uit Jungle boek) hihi.
M heeft een trip trap en de jongens een Ikea stoel vond het te duur worden om 2 trip traps erbij te kopen. En waar moet ik ze laten. Ikea stoelen kunnen we lekker stapelen.
quote:Op maandag 15 maart 2010 22:10 schreef k_i_m het volgende:
Verhaal met als strekking 'DOE! HET! NIET!'
Oh, dus een andere ontsteking, ik lees en entertain een kind op hetzelfde moment, dus dan gaat er weleens wat mis... Maakt dat overigens nog uit, qua behandeling? (Oftewel, moeten ze daar nog achter komen, of alleen als de ontsteking niet verdwijnt?)quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:57 schreef seilram het volgende:
Dank basboussa, maar hij heeft nu geen oorontsteking. Tenminste de ha had gekeken en zijn oortjes zagen er goed uit. Beetje rood, maar dat kan door de verkoudheid komen. Er zit dus ergens iets te sodemieteren... maar we weten niet precies wat. En wat las ik... jouw meisje morgen jarig!!
Leander gleed in het begin ook steeds weg. Toen heb ik hem steeds paar keer zonder broek laten kruipen. Dat is stuk stroever. Toen ie dat door had kon ie met spijkerbroekje en nu kan ie met ook pyamabroek.quote:Op woensdag 17 maart 2010 09:53 schreef oeke het volgende:
Och, Sennameisje toch. Zwaar zo'n nacht. Voor jullie allebei. Hopelijk is ze alweer beter en redt jij het ook vandaag!![]()
Hier lijken de nachten ook beter te gaan. Zijn driftbuien lijken ook minder te worden. Ko kroop vanochtend voor het eerst serieus in de box rond. Nu nog op de vloer, maar die lijkt te glad of voelt misschien te wijds aan voor hem.
Nog altijd ziekjes, snotterig, hoestend en moeilijk slapend, maar wel als een speer door het huis aan het racen en zo vrolijk als ze maar kanquote:
En zonder handen, he! Met zijn mond/tandjes.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:08 schreef Chan het volgende:
KobusWel knap dat hij dat rolletje zomaar open gekregen heeft dan
En kruipen in de box, knap hoor!
hey haha ik gooi toevallig net foto's in het topic, hier kwark, ze lijkt het echt heerlijk te vindenquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:56 schreef Brighteyes het volgende:
Er waart een zeer venijnig buikgriepje rond, lijkt me eerder dat het dat is Miss_sly.![]()
Hoe ging het verder vandaag?
Oscar viel net gewoon op de yoghurt aan!Leuk om te zien dat hij het zo heel lekker vindt.
Die megahuge kinderstoel heb ik nuquote:Op maandag 15 maart 2010 22:32 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik had ook een megahugekinderstoel staan, die heb ik weggedaan en nu heb ik zo`n Ikeading. Past perfect onder de tafel. Breek alleen af en toe m`n poten over die &*^%poten
Ja lepeltje (knuffels, doekjes, kleding, duploblokken en alles wat maar enigszins kluifbaar isquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wil ze het lepeltje wel zelf vasthouden? Misschien kun je die haar af en toe geven als zijnde niet eng ofzo? Dat ze het goed kan bekijken, bevoelen, op kauwen.....
1x? Netjesquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:14 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ja lepeltje (knuffels, doekjes, kleding, duploblokken en alles wat maar enigszins kluifbaar is) wordt heftig geproefd enzo. Eigenlijk hebben we geen knuffelbeest meer met droge uiteinden. Zolang er niks in haar mond achterblijft, vindt ze het prima. Maar o wee als er bv een beetje banaan achterblijft, dan vergaat de wereld...
Oh TF die poten van die Ikea-stoel inderdaadMijn ouders hebben hem ook en ik val er altijd minstens 1x over... We hebben zelf de stokke naturel staan. Inmiddels in tweevoud
![]()
Hmm ja alleen hebben we de korrels via de kinderarts omdat de huisarts vond dat we eerst maar een tijdje alleen jbpm moesten proberen... Ik wacht het cb even af anders ga ik de kinderarts maar weer eens bellen. Helemaal de korrels skippen is geen optie ben ik bang. Er zijn namelijk dagen waarop ze aan de 10 mg niet meer helemaa genoeg lijkt te hebben en we hebben al eens in overleg met de huisartsenpost een dubbele dosis gegeven.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oh ja die korrels, wat een uitvinding, dat was hier ook zo'n drama.
En is het niet mogelijk om die korrels eruit te mikken?
Lars heeft een poosje nexium gehad, was een stuk beter te doen
Hij vond het zelfs lekker!
Wat lastig is dat Stiemiequote:Op woensdag 17 maart 2010 21:19 schreef Stiemie het volgende:
Oh inderdaad fijn dat je al contact hebt met de dietiste. Hopelijk kan ze jullie verder helpen met de bloedtest.
Het cb benadrukte vooral dat we haar niks op mogen dringen omdat dit kan leiden tot voedselweigering. Maar ja die korrels moeten er ook elke dag in en dat heeft ze echt al door. Zodra je met die op je vingers geplakte korrels aan komt zetten, gaat die mond dicht en gaat ze je handen weg maaien
Heerlijk Vicky, mooi dat ze weer goedgekeurd is.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:23 schreef Vicky het volgende:
Wij zijn vanmorgen naar het cb geweest. De stats: 9720 gram en 72 cm. De arts was tevreden.
Oh wat ben ik ergquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:22 schreef oeke het volgende:
Das wel een streng-in-de-leer-schema he?![]()
Maar koolsoorten zoals witte kool/rode kool etc raden ze af vanwege moeilijk verteerbaar en dus kans op krampen enzo. Bloemkool en spruiten vallen daar niet onder. Prei en ui wel.
Ja.. Toch zoveel mogelijk proberen in dr eigen bed te laten en even huilen mag maar Tess slaat door. Vannacht was het weer dikke pretquote:Op donderdag 18 maart 2010 10:58 schreef MeNicole2 het volgende:
Tess bijna 2 kilo zwaarder dna Leander![]()
Heb je nog gevraagt ivm het slapen?
niet te druk om makenquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:27 schreef TheFrankey het volgende:
Onze kleine was vanmorgen bij CB. Hij is iets (60gram) afgevallen in 2 maanden tijd. Weegt nu 9,5kg bij 9 maanden. Volgens de arts niets aan de hand omdat hij het verder goed doet. Toch zit het mij niet helemaal lekker. Een baby moet toch groeien, niet afvallen. In lengte wel 3 cm erbij
Ehm, TheFrankey, mijn dochter is gisteren bij de ha geweest voor de jaarlijkse controle, en ze woog precies hetzelfde, maar niet nauwkeurig en de dokter dacht dat het ook minder was, dan 1,5 maand geleden. Bijna niets gegroeid enzoquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:27 schreef TheFrankey het volgende:
Onze kleine was vanmorgen bij CB. Hij is iets (60gram) afgevallen in 2 maanden tijd. Weegt nu 9,5kg bij 9 maanden. Volgens de arts niets aan de hand omdat hij het verder goed doet. Toch zit het mij niet helemaal lekker. Een baby moet toch groeien, niet afvallen. In lengte wel 3 cm erbij
Dat snap ik helemaal, ik vraag me af of er iemand bestaat die er wel goed tegen kan. Ik iig nietquote:Op donderdag 18 maart 2010 20:21 schreef Vicky het volgende:
Mikoxx, ik vind huilen gewoon te zielig! Ik doe het soms wel even hoor, maar ik kan er ook niet zo goed tegen
Het jengelen kan ik wel aan, maar Tess slaat al snel door in krijsen.
Mocht het slapen nou echt uit de hand gaan lopen, kan ik een thuisbezoek afspreken met de wijkverpleegkundige om zo een plan op te stellen.
We hebben gister wel Tess' bed naar beneden gedaan, mevrouwtje was flink aan het rollen in bed. Ze slaapt nog wel met haar armen "vast" dus gaan staan lukte nog niet.
vlugge tessquote:Op donderdag 18 maart 2010 20:31 schreef Vicky het volgende:
Tess stapt heen en weer langs de bank/tafel/bed. Laat 1 hand los, rijkt naar mij/M. om hand beet te pakken en stapt dan naar ons toe.![]()
Ze kan zwaaien
![]()
Vanmiddag zo gelachen in de Hema. Ze zat met diverse ouderen te "sjansen"
Ik heb foto's die ik amper durf te posten omdat Roy onder de krassen zat.quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:12 schreef Kersjes het volgende:
Vanmiddag om 13:40 uur gaan we langs bij de dermatoloog. Beetje een rottijd wat betreft eventuele peuterslaapjes-tijd, maar ik mag niet klagen want ze zat helemaal volgeboekt en geeft een deel van d'r lunchpauze voor ons op![]()
Vannacht was best erg, hij heeft veel gehuild en geschreeuwd uit (ik denk) frustratie omdat hij niet kon krabben vanwege de handschoentjes.
En weet je wat nou zo stom is? Ik kan me nu al zorgen maken over eventuele littekens in zijn gezicht![]()
![]()
Bar, is Roy ook al zo aan het krabben dan?
Ah bedankt voor de tip!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:26 schreef Brighteyes het volgende:
Stiemie, 4 maandenpotjes fruit gaan ook prima met een 1-2-3.Kan je ook nog proberen.
Hij heeft er al 2 maar ik verwacht al een week of wat nummer 3 (en 4?).. Het zou maar zo kunnen dus ja, dat zn slechte slapen daar van komt.. maar bij de 1e 2 had hij er koorts van en nu niet.. nou ja, afwachten dus..quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:51 schreef innepin het volgende:
Chan, gaat Timo misschien ook al aan de tandjes?![]()
Dat schema wat ik bedoel is ook Nederlands. Misschien doen de Belgen het inderdaad heel anders.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:44 schreef _Bar_ het volgende:
En Oeke wij geven Roy te eten volgens een nederlands en belgisch schema, en die doen heel anders qua voeding
Doen wequote:Op zaterdag 20 maart 2010 09:39 schreef _Bar_ het volgende:
Welkom hier Linda en Lottepas je beetje opjezelf meid.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:24 schreef oeke het volgende:
[..]
Lars en Lena.Is de Liga goed bevallen?
Dat lijkt me ook, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel cc ze zouden moeten krijgen. Als ze niet willen, willen ze niet, is mijn idee. Ik kan ze toch ook moeilijk een sonde geven? Haha, nee zonder gekheid hoor, ik bied 3 flessen aan, als ze niet willen, dan niet. Eventueel biedt ik 's middag extra vocht aan in de vorm van thee of diksap. Dat gaat er soms wel in, soms ook niet.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:07 schreef _Bar_ het volgende:
het gaat in feite toch om de hoeveelheid melk ze binnen krijgen toch niet zozeer om de hoeveelheid flessen?
Even iets heel anders hoor tussendoor.
Vanmiddag vond ik Roy lekker op zijn buik slapend in zijn bedjedit was de eerste keer dat ik hem zo uit z'n bedje kon halen.
Bij m'n vader heeft hij amper geslapen dus vanmiddag hier even de slaap ingehaald
Jammer Esmee en banaan is nog wel zo lekker...
(mango bij de melk?)
Wij houden van uitslapenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:48 schreef mikoxx het volgende:
Tessie, hoe ziet dat er bij jullie uit? qua tijden enzo?
Zelf afbijten, scheuren, prakken werkt ook wel goed, anders gewoon stukken in de mond duwen dat gaat bij mij het beste... Met name op die momenten wanneer rapley niet zo gewenst is, denk auto etc.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:18 schreef Linda2205 het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk, met zelf prutjes maken? Lotte krijgt eigenlijk stukjes, maar wil het niet meer vasthouden als het nat is. Alleen droge dingen als brood en rijstewafel eet ze goed, maar fruit laat ze vallen. Toen wilde ik d'r restje peer dus op een lepeltje geven, maar werden alleen maar hele kleine stukjes, met de staafmixer. Beetje yoghurt erdoor en even in de magnetron hielp ook niet
hoe doe je dat?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:27 schreef _Bar_ het volgende:
je zou er ook gewoon moes van kunnen koken Linda. dat deden wij in begin nog al eens
Mja, niet. Madame gaat kokhalzen van prut-met-stukjes. Tot zover mijn zorgvuldig in elkaar gemixte fruithapjes. Voorlopig dus maar even potjes, en dan langzaamaan weer met stukjes proberenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:18 schreef Linda2205 het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk, met zelf prutjes maken? Lotte krijgt eigenlijk stukjes, maar wil het niet meer vasthouden als het nat is. Alleen droge dingen als brood en rijstewafel eet ze goed, maar fruit laat ze vallen. Toen wilde ik d'r restje peer dus op een lepeltje geven, maar werden alleen maar hele kleine stukjes, met de staafmixer. Beetje yoghurt erdoor en even in de magnetron hielp ook niet
Ok, dat klinkt goed! Knap dat Graeme het zo lang uithoudt! Lotte schreeuwt ook niet van de honger, maar ze valt wel aan, als ze aan de beurt isquote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:28 schreef tessie het volgende:
Nou hij is meestal tussen 7 en 8 wakker, maar dan neem ik hem nog eventjes bij mij in bed, en ik douche dan zelf ook eerst eventjes enzo. En dan gaan we naar beneden om te eten.
Ja ik heb een heel makkelijk kind, ik weet het.
Het fruit schillen en in een pannetje leggen met 1 lepeltje water en dat koken en dan afentoe roeren.quote:
Voorkauwen? Niet?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:27 schreef Linda2205 het volgende:
Ok, thnx voor de tips. En Basboussa, dan is het alsnog geen prutje, tenzij ik het ook nog ga voorkauwen voor d'r, maar dat was ik niet van planMorgen een nieuwe poging
Tessie, slaapt Graeme echt van 6 tot volgende morgen 9u?
wauwquote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:03 schreef miss_sly het volgende:
Wij beginnen rond een uur of half 8-8 uur met een boterham. Hiervoor heeft ze dan al de eerste ochtendvoeding bv gehad. Dan ergens rond 10-10.30 uur fruit. Rond 12-13 uur weer een boterham. 's middags nog wat fruit of een rijstwafel en een fles gekolfde melk of een voeding als ik zelf thuis ben. Rond 18 uur warme maaltijd met yoghurt na.
Na het bad en voor het naar bed gaan nog een voeding.
Oh, wat geweldig! En hij is zó leuk! Zie die oogjes dan. En die handjes. Zucht.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Zo en nu weer over naar Lars!
Mango ging goed!!! hoera hoera hoera!
hij smikkelt zo van alles! Fijn dat er dan nu ook een paar keer wat goed gaat.
Kijk hem hier dan ook smullen van zijn ligaatje:
[ afbeelding ]
Leander heeft er ook nog 4! Alleen afgelopen weekend zijn we denk ik over gegaan naar 3 omdat de nachtfles er eindelijk tussen weg is!!quote:Op maandag 22 maart 2010 08:53 schreef Vicky het volgende:
wat krijgt Tess nog veel flessen vergeleken met andere kindjes.
Ja wij hadden precies hetzelfde. Eerst vond ik het wel zielig om hem wakker te maken maar wij waren ook op het punt dat we alles wilden proberen. En voor nu werkt het. Mischien niet voor lang maar deze nachten hebben we in ieder geval te pakken.quote:Op maandag 22 maart 2010 09:21 schreef Vicky het volgende:
misschien moet ik dst ook eens toepassen MeNicole. ik en qua slapen de wanhoop nabij. zowel overdag als 's nachts is 1 groot drama. mijn lontje is nog nooit zo kort geweest geloof ik.
Dat dus: en dan van die opmerkingen, ik kan t me gewoon niet vóórstellen, hier ze slapen perfect! Je doet ze vast 1. te vroeg naar bed (20u, valt toch wel mee?), 2. te weinig aandacht geven (quote:Op maandag 22 maart 2010 11:33 schreef MeNicole2 het volgende:
Leander sliep eerder bij mijn ouders idd wel gewoon de nachten door. Mijn moeder geloofde me niet dat ie thuis zo slecht sliep. Nu had ie daar vorige week ook slecht geslapen. Ze was er helemaal afgepeigert van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |