abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 maart 2010 @ 10:43:13 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79160905
Het vorige deel: Het grote babietjestopic (6-12 mnd) deel 11

De grote baby's:

28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 20-03-2010 09:58:11 ]
  maandag 15 maart 2010 @ 10:43:39 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79160913
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:38 schreef huuphuup het volgende:

[..]

om die reden hebben wij een Geuther Family gekocht
blad kan eraf dus hij kan net als de tripp trapp onder de tafel enzo, hij kan ook helemaal meegroeien en versteld worden, maar het grote voordeel wat ons betreft is dus dat er ook een blad op kan.

Ik wil tzt zo graag haar laten meehelpen in de keuken bijvoorbeeld, dingen in bakjes doen in de kinderstoel of koekjes bakken ofzo.
Ik heb daar nooit bij stil gestaan en realiseerde het me pas toen we de TT al hadden staan.
Oh well, keuzes-keuzes... ik zou nu wrsch voor een andere gegaan zijn, maar goed, leuke van TT is weer wel dat hij in heel veel kleurtjes is. Sasha heeft een rode en Oscar krijgt een blauwe.
  maandag 15 maart 2010 @ 10:44:18 #3
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_79160936
Arme Willow

MeNicole, wat moet je nou met zulk advies

Zelf heb ik me ook al een paar keer flink moeten inhouden om niet schoonmoeder's hoofd eraf te bijten. Serieus, als ze nog 1 keer tegen me zegt dat ik wat harder moet zijn en niet steeds maar moet blijven toegeven aan mijn baby's "nukken en grillen" (lees; voeden op verzoek, dus ook 's nachts) dan ga ik gillen
En toen ik afgelopen vrijdag vanuit mijn werk de jongens ging oppikken zaten grote broer, opa en oma lekker aan tafel te eten terwijl er vanaf boven een zielig gehuil klonk. "Hij ligt er net pas in hoor!" werd er verontwaardigd geroepen toen ik met mijn jas nog aan de trap op rende om mijn huilende kind uit bed te plukken. Ik kan hier zo ontzettend NIET tegen!!!!!
Neen, dit is niet bevorderlijk voor mijn gemoedsrust als ik toch al met voldoende tegenzin op mijn werk zit
En sorry, ik weet dat dit geen opa&oma afzeik-topic is, maar ik ben het zo enorm zat om steeds mijn manier van opvoeden te moeten verantwoorden en verdedigen. En tuurlijk, zij hebben ook hun kinderen goed en wel opgevoed... maar hun manier is zo duidelijk niet de mijne!
Toby staat inmiddels ook op de wachtlijst voor het kdv. Het zou me een stuk mee rust geven om iemand te betalen om voor mijn baby te zorgen op de manier waarop IK dat wil, dan om steeds ergernissen weg te moeten slikken en zelfs wrok te gaan koesteren tegen oma. En tuurlijk weet ik dat een kdv ook niet zalig is, maar als me iets dwars zit dan kan ik dat tenminste duidelijk maken en heeft dat geen verdere consequenties. Als ik daarentegen ga opsommen wat ik vind dat oma anders zou kunnen doen m.b.t de verzorging van mijn kind dan vrees ik het ergste voor onze band
.... met gevoel voor drama....
  maandag 15 maart 2010 @ 10:44:23 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79160940
Weet iemand trouwens de juiste schrijfwijze van de nick van Soepstengel? Zat daar niet iets van een _ bij in ook? Als ik een search doe op haar postgeschiedenis op deze manier komt er helemaal niets uit, maar zo lang is ze toch nog niet stil?
pi_79160967
ik doe een hele zachte voor afgelopen nacht. Ze is wel een paar keer wakker geweest MAAR wel in d'r eigen bed gebleven!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_79160979
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:44 schreef Brighteyes het volgende:
Weet iemand trouwens de juiste schrijfwijze van de nick van Soepstengel? Zat daar niet iets van een _ bij in ook? Als ik een search doe op haar postgeschiedenis op deze manier komt er helemaal niets uit, maar zo lang is ze toch nog niet stil?
volgens mij is het S_oepstengel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 15 maart 2010 @ 10:49:32 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79161084
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:45 schreef Vicky het volgende:

[..]

volgens mij is het S_oepstengel
Dat is hem idd. Duidelijk iig dat ze al eeuwen niet meer geweest is. Met het doorschuiven naar het volgende topic halen we haar maar uit de lijst dan denk ik...
pi_79161204
Joepie, Lars staat in het lijstje!
Arme Willow? Moet nog even teruglezen geloof ik.
Bij de TrippTrapp is tegenwoordig ook een blad verkrijgbaar, wel prijzig...50 euro zoiets.

Lars is een appeltje aan het eten, maar na elk hapje stopt hij zijn duim in de mond, men wat een slagveld krijg je dan.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_79165345
Wij hebben een meegroeistoel van prenatal, (tiamo is het merk geloof ik), zit wel een blad bij en is goedkoper dan een triptrap.
Ideaal ding, ik denk dat ze er best lang op kunnen zitten namelijk. Enige nadeel van deze stoel is dat hij achteraan bij de zitting en de voetsteun vast zit tegen de achterkant, maar daar wel zo'n mooie spleet zit waar broodkruimels e.d. in blijven zitten. En volgens mij heeft de triptrap alleen aan de zijkanten de zitting en voetenplank bevestigd, misschien is dat wel handiger...
Fake it till you make it...
pi_79165580
Tjee, Kersjes, dat lijkt me lastig. Misschien toch proberen het een beetje los te laten. En hopelijk is er snel plek op het kdv. Dat zal makkelijker zijn als je kritiek hebt inderdaad.

Wij hebben ook de Tripp Trapp. Hij zit fijn, en mijn neefje van 5 zit er ook nog steeds op. En dat blad is inderdaad wel een nadeel. Een voordeel vind ik dan weer dat hij vrij klein is en dat is prettig op onze Amsterdamse bovenhuis = mini.

Hopelijk kunnen we vandaag een eindje gaan fietsen met Ko, dat lijkt me helemaal leuk!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_79165629
Hier ook een TrippTrapp, omdat ik het een mooie stoel vind en het per se een zwarte stoel moest zijn en omdat de stoel lekker lang mee kan Maar ik vind het wel een nadeel dat er geen blad op kan.. Dat blad wat verkrijgbaar is, is toch alleen om op de eettafel te leggen? Dat zit toch niet aan de stoel vast?

Kersjes wat vervelend Ik kan me je frustratie erg goed voorstellen.. Enig idee wanneer Toby op het kdv terecht kan?
pi_79165895
Wat naar Kersjes, kan me voorstellen dat je je daar echt niet goed bij voelt. Kan je niet met haar praten erover?

Karin, Graeme doet ook heel vaak zijn vingers in zijn mond als hij aan het eten is, vooral met pap

Graeme is zich nu echt de hele tijd aan het optrekken, en het lukt al steeds beter. Wel elke keer aan de bank. terwijl ie volgens mij aan de box bijvoorbeeld veel meer houvast zou hebben.. maar ja... Gelukkig is hij nog niet weer zo hard gevallen als de vorige keer. En er ligt nu ook een kleed voor de bank (lang leve ikea )
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79167781
Dit is het blad chan, die zit dus wel vast aan de stoel.

Oeke, wat leuk lekker fietsen! Kan niet wachten tot dat hier kan, ben je meteen weer wat mobieler.
Ik vind het met 2 kinderen wel een heel gesleep!

Tessie, die Graeme heeft er dus nog niet echt van geleerd....maar wel een koddig gezicht he, zo'n kleintje die dan staat enzo.
  maandag 15 maart 2010 @ 14:59:32 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79169975
Dat ziet er wel heel handig uit, maar toch niet 50 euro handig...
De stoel kost 147 euro via die duitse site, en dit is dus 33% er bovenop!
  maandag 15 maart 2010 @ 19:56:12 #15
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79181977
Zo, we zijn terug en het was zoooo leuk! We hebben echt genoten, het was heerlijk om eventjes lekker weg te zijn. Gaat ookw eer veel te snel voorbij. Ik ga snel ff bijlezen.
Ik zag al dat jullie het over het tafelblad voor de tripptrapp hadden, het kan idd aan de stoel vastgeklikt worden en het kost 55 euro. Best prijzig, maar tips voor goedkopere zijn erg welkom!
  maandag 15 maart 2010 @ 20:02:49 #16
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79182322
Kersjes, ik denk dat je het zo goed aanpakt, al is die frustratie bij jou niet bevordelijk voor je eigen gemoedsrust. Kan je er niet met ze over praten? Zo ga je idd niet erg lekker naar je werk. Maar ik vind het goed dat je toch vast blijft houden aan je eigen ideeen!

Huup, hoe is het daar?

Graeme, stuntpilootje

Mijn stuntpilootje kan staan bij de bank! Hij laat zich alleen wel zomaar vallen maar tot nu toe hebben we hem nog steeds gevangen. Ooohwww en het wordt heerlijk weeer komende week
pi_79185451
Wat fijn zeg, om al die praktische ervaringen met kinderstoelen te horen! Ik twijfel tussen:

* De Bopita Fonny uit nostalige redenen. Ik had zelf vroeger zo'n stoel. Ik denk alleen dat we die stoel nooit als stoeltje en tafeltje gaan gebruiken. Ook vind ik het wel jammer dat je zo'n stoel niet gewoon aan tafel kunt schuiven.

* De Tripp Trapp omdat ontzettend veel stoelen kopieën lijken, dus het moet wel een goed concept zijn. Helaas vindt m'n lief de stoel niet alleen duur maar ook lelijk.

* De Leander. Ik vind dit toch zo'n mooie stoel! Helaas is hij ook erg duur (170 euro). Ik vind het bovendien belachelijk dat je 30 euro extra kwijt bent voor een veiligheidsbeugel. Ook vraag ik me af of standaardzitverkleiners er wel in passen. De zitverkleiners op de site kosten nog eens 35 euro. En dan heb je gewoon nog steeds een stoel zonder blad! Een ander nadeel is dat ze hem niet in het wit hebben (en we willen een witte stoel).

De Bloom Fresco, de enige kinderstoel die m'n lief mooi vindt. Hij past in ons interieur want hij is lekker retro, maar ik vind hem ook nogal... aanwezig. Hij schijnt bovendien lastig schoon te houden te zijn. Ook is 'ie natuurlijk reteduur. Tot slot vraag ik me af hoe lang een kind er gebruik van blijft maken.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79185775
Die Leander vind ik ook wel mooi, die Bloom weer niet, vind ik net een kappersstoel.
De bovenste is weer niet zo mee-groeierig lijkt me.
Wat er op neerkomt dat ik zweer bij de tripptrapp.
Ik vind hem wel mooi en handig. En ze zitten echt zo gezellig bij je aan tafel.
ik mis dat blad helemaal niet. Meike zit ook graag op haar stoel lekker te knutselen aan tafel terwijl ik wat anders aan het doen ben (Fokken enzo)
Het enige nadeel van tripp trapp vind ik de uitstekende poten, Meike is er al een paar keer overheen gekukeld.
en als je de beugel gebruikt en je de bekleding wilt wassen moet je de inbussleuteltjes erbij halen om de bekleding eraf te halen.

Lars was vanmiddag aan het schaterlachen....!!!! en ik was aan het smelten ervan!

En appel ging goed!!!! hoera hoera, lars kan nu al tegen 2 dingen! Boontjes en appel!
Morgen mango proberen!
pi_79185940
Wat moet je eigenlijk allemaal bij een Tripp Trapp kopen om hem in gebruik te nemen? Op de foto's met stoelverkleiner zie ik namelijk een beugel zitten die ik op de normale foto's niet zie. Zit die beugel er standaard bij? En is een stoelverkleiner echt nodig?
  maandag 15 maart 2010 @ 21:13:36 #20
100412 mefke79
komt goed!
pi_79185955
Claudia, ik krijg mijn man ook niet overtuigd van de Bloom. Nou moet ik toegeven dat ie op 2 punten gelijk heeft: de prijs en de lompe ronde voet. Ding is wel erg groot en rond.
En waar doen wij het dan nu mee? Juist ja, een echte originele ikea kinderstoel. Ik zeg nu nog "tot we een betere vinden" maar weet al waar het op uit zal draaien: ook een eventuele tweede zal hier wel in komen te zitten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 15 maart 2010 @ 21:14:46 #21
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79186005
onze boys zijn nu 9 mnd en we gebruiken de verkleiner nog steeds, en ook nog wel een tijdje denk ik. In het begin deed ik er zelfs nog een klein handdoekje bij tussen. Dus, ja, is nodig Claudia en nee zit er niet standaard bij helaas
pi_79186107
haha mijn lief vindt de TrippTrapp ook lelijk die kwam er hier écht niet in. Ik vind er niet echt wat van eigk, niet heel mooi maar ook niet uitgesproken lelijk. Die wij hebben is van hetzelfde concept dus das fijn. Die Bloom heeft K_i_m geloof ik, anders moet je haar even pm-en misschien over het onderhoud enzo?

En wij zijn op een bepaald moment gewoon naar wat winkels gegaan om de stoelen in het echt te bekijken en ook even 'proef te zitten'.
Het viel me op dat lang niet alle stoelen inderdaad ook echt practisch zijn qua schoonmaken of qua grootte enzo. Dat zie je niet altijd aan een plaatje op internet helaas.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79186441
Da's nou jammer, want ik ben erg van het internetshoppen.

Ik vraag me af of een stoel als de Tripp Trapp wel aan onze tafel zou passen. Wij hebben niet alleen een blad maar ook een verticaal stuk eronder, zeg maar. Samen is dat wel 11 cm. Straks komt Ivan net met z'n neusje boven het blad uit.

Ik vind de Ikea-stoel ook nog wel een optie, hoor, maar wat doe je dan als je kind wat ouder is en nog niet in de volwassen stoelen past?
  maandag 15 maart 2010 @ 21:24:19 #24
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_79186527
Claudia, wij hebben bij Devin destijds nooit een stoelverkleiner gebruikt in de Tripp Trapp. Het leek me niet handig en we hem hem eigenlijk nooit gemist.
pi_79186706
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
Da's nou jammer, want ik ben erg van het internetshoppen.

Ik vraag me af of een stoel als de Tripp Trapp wel aan onze tafel zou passen. Wij hebben niet alleen een blad maar ook een verticaal stuk eronder, zeg maar. Samen is dat wel 11 cm. Straks komt Ivan net met z'n neusje boven het blad uit.

Ik vind de Ikea-stoel ook nog wel een optie, hoor, maar wat doe je dan als je kind wat ouder is en nog niet in de volwassen stoelen past?
Daarom, gewoon even je tafel opmeten enzo en langs een winkel gaan, dan kun je even goed kijken. Die TrippTrapps zijn inderdaad relatief klein. Ik vond ze in de winkel in ieder geval kleiner ogen dan op internet. Niet lager ofzo, maar euhm, smaller I guess.
En dan kun je ook gelijk even Ivan laten proefzitten en kijken of zo'n verkleiner nodig zou zijn.

Wij hebben een zitverkleiner van Prenatal vooral eigenlijk omdat ie van een soort plastic is en dus makkelijk schoon te maken
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79186900
De levertijden zijn zo te zien heel schappelijk, dus we gaan t.z.t. inderdaad maar eens langs de Prénatal. Om vervolgens online de bestelling te plaatsen. Zo doen we dat eigenlijk met alles, ook met jeans.

Bedankt voor de adviezen! En tot over 2 maanden.
  maandag 15 maart 2010 @ 21:46:04 #27
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_79187742
En nog even wat mijn ergernissen betreft: die heb ik genoeg, ik zal ze heus niet allemaal met jullie delen hoor
Er zitten gewoon ook nogal wat nadelen aan een oppas die zo "dichtbij" staat en daar werd ik nou ineens weer mee geconfronteerd.

Toby heeft sinds gisteren een nieuwe deken en hij is er zo blij mee! Helemaal enthousiast begint hij ermee te knuffelen zodra hij in bed gelegd wordt
pi_79188679
Wat lief, Kers, knuffelen met je deken.

Die Bloom stond bij de Prenatal maar dat is me nogal een (lelijk) groot ding! En hij zag er ook erg afgeragd uit. Het was natuurlijk het showmodel, maar ik vond het niet voor hem spreken.
We hebben de Trip Trap maar zonder kussens, alleen met beugel en leuning.
Ik mis het blad ook niet, hij schuift lekker aan tafel, gaan we strakjes knutselen.
Ik las trouwens ergens negatieve verhalen over dat blad, het kan de stoel uit zijn evenwicht brengen geloof ik. En als schaar werken.

Hoera voor Lars!

Kobus heeft sinds 2 dagen echte woede-aanvallen.
Vooral 's nachts. Ik vind het niet echt leuk.
Maar ik weet vooral ook niet zo goed hoe ik er om mee moet gaan.
Bovendien ben ik echt moe en kan de gebroken nachten maar moeilijk opbrengen.
Vooral als hij meteen gaat schreeuwen omdat het te lang duurt allemaal volgens hem.

We hebben gefietst! Hij vond het erg leuk, maar op de terugweg begon het toch wel te regenen en was het erg koud. Dat beviel helemaal niet. Maar daarna lekker met rode wangetjes op het grote bed zitten in je pyama was erg gezellig. Tot hij weer een driftbui kreeg.
  maandag 15 maart 2010 @ 22:10:41 #29
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_79189293
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:16 schreef huuphuup het volgende:
haha mijn lief vindt de TrippTrapp ook lelijk die kwam er hier écht niet in. Ik vind er niet echt wat van eigk, niet heel mooi maar ook niet uitgesproken lelijk. Die wij hebben is van hetzelfde concept dus das fijn. Die Bloom heeft K_i_m geloof ik, anders moet je haar even pm-en misschien over het onderhoud enzo?

En wij zijn op een bepaald moment gewoon naar wat winkels gegaan om de stoelen in het echt te bekijken en ook even 'proef te zitten'.
Het viel me op dat lang niet alle stoelen inderdaad ook echt practisch zijn qua schoonmaken of qua grootte enzo. Dat zie je niet altijd aan een plaatje op internet helaas.
*ping* .

DOE! HET! NIET!

Dat ding heeft wel zoveel achterlijke gleufjes, gaatjes, deukjes en noem het maar op dat je dat ding na 1 keer gebruiken nooit meer schoon krijgt. Het zitje gaat schimmelen aan de onderkant als het per ongeluk nat wordt en je het niet in de gaten hebt en de riempjes hebben wij er vrij snel uitgehaald omdat ze veeeeeel te groot waren en niet goed passend waren.

Dan krijg je dus een hele grote stoel waar ze heel erg veel ruimte in hebben. Plus dat hij op de goede zithoogte niet meer onder de tafel te schuiven is omdat het hekwerk dan ook net zo hoog is als de tafel. Hier wordt er meer staand dan zittend gebruik gemaakt van de stoel *zucht* en verplaatsen had ook leuker geweest als er wieltjes onder hadden gezeten.

Het enige wat ik wel leuk vond was in de kiepstand met (nog niet etend) babietje erin, zodat zo ook "aan tafel" kon zitten/liggen. Maar zodra hij echt in gebruik werd genomen heb ik er wel 100 keer overna gedacht om toch maar een triptrap te kopen en deze over het balkon te storten .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_79189706
Dus dat het ding er zo afgeragd uitzag in de winkel was geen toeval.
  maandag 15 maart 2010 @ 22:32:26 #31
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79190458
Ik had ook een megahugekinderstoel staan, die heb ik weggedaan en nu heb ik zo`n Ikeading. Past perfect onder de tafel. Breek alleen af en toe m`n poten over die &*^%poten
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 15 maart 2010 @ 22:33:46 #32
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_79190522
Oeke, lastig van die driftbuien... Sprongetje in aantocht misschien?
En dat fietsen klinkt fijn! Behalve dan de regen, spelbreker
pi_79190868
Huh, die regen.
Ik zei tegen Ko: Welkom in Nederland. En zijn vader zei later: Je moeder en ik gaan het eens ernstig hebben over emigratie. Spanje.

Ik hoop een sprongetje, want die driftbuien zijn niet mals. Meneer ligt dan echt heel boos te doen in zijn bedje. Wauw.
pi_79191584
K_i_m Achteraf dan toch maar blij dat vriendlief niet voor mijn hormonale IK!WIL!-buien is gezwicht

Wij hebben zo'n goedkoop lelijk plastic ding van de Ikea, maar ja die hebben we als kraamcadeau gekregen van D. z'n kinderen dus om 'm nou te vervangen voor een andere is ook niet zo netjes.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 16 maart 2010 @ 08:24:18 #35
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_79198311
Even vanaf mijn iPhone dus geen k
jompel poppetjes in de buurt.
Nog niet bijgelezen maar moet even egoposten!!

Mijn mannen kruipen en trekken zich overal aan op in 1 week tijd. Ben zo trots op mijn mannetjes. Ze hebben de smaak helemaal te pakken, nu alleen nog goed slapen. Maar lijkt heel stiekum steeds iets beter te gaan. V loopt zelfs op zijn handen en voeten de kamer door net Mogli ( of hoe schrijf je dat?? Het jongetje uit Jungle boek) hihi.

M heeft een trip trap en de jongens een Ikea stoel vond het te duur worden om 2 trip traps erbij te kopen. En waar moet ik ze laten. Ikea stoelen kunnen we lekker stapelen.
pi_79198637
Nou ja, als het gaat om praktisch en voordelig dan heeft die Ikea stoel ook absoluut zijn voordelen.
Het ding kost geen drol. Het is niet zo breed. Iris zit er nu al heel goed in.
Terwijl ze in de houten meegroeistoel nog omvalt enzo, dus we gebruiken nu het Ikea-ding.
Ook handig mee te nemen, makkelijk schoon te maken.
De poten staan wat wijd uit dat is minder praktisch en de schoonheidsprijs verdient hij ook niet, maar al met al prima waar voor je geld!
pi_79199284
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:24 schreef MamaNik het volgende:
V loopt zelfs op zijn handen en voeten de kamer door net Mogli ( of hoe schrijf je dat?? Het jongetje uit Jungle boek) hihi.
Ik wilde dus net vertellen dat Leander dat gisteravond ook ineens deed. Hij ging al wel vaker zo staan maar gister kwam ie dus ook echt vooruit. Ik wilde het filmen maar nu ligt mijn fototoestel in de auo bij lief op het werk
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_79199433
Dat lijkt me erg lollig om te zien MamaNik, foto???
Gaan ze nou elkaar ook steeds achterna of hebben ze allebei een stukje territorium afgebakend?

Wat ik ook grappig vind, bij Mikoxx kun je heel duidelijk merken dat een van de jongens wat meer mans is als de ander. Die pakt dingen van de ander af enzo. is dat bij jou ook zo?
pi_79200968
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:24 schreef MamaNik het volgende:
Even vanaf mijn iPhone dus geen k
jompel poppetjes in de buurt.
Nog niet bijgelezen maar moet even egoposten!!

Mijn mannen kruipen en trekken zich overal aan op in 1 week tijd. Ben zo trots op mijn mannetjes. Ze hebben de smaak helemaal te pakken, nu alleen nog goed slapen. Maar lijkt heel stiekum steeds iets beter te gaan. V loopt zelfs op zijn handen en voeten de kamer door net Mogli ( of hoe schrijf je dat?? Het jongetje uit Jungle boek) hihi.

M heeft een trip trap en de jongens een Ikea stoel vond het te duur worden om 2 trip traps erbij te kopen. En waar moet ik ze laten. Ikea stoelen kunnen we lekker stapelen.
wat leuk!!

En wij hebben ook een Ikea stoel erbij. Zo een met een stoffen zitting. Die is opklapbaar en dus vrij plat mee te nemen enzo. Hebben we gekocht om mee te nemen op vakantie enzo. Ideaal
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:26:25 #40
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79202732
voor V en R en idd, dat vraagt om een foto! pm?

Oeke, wat lastig van die woedeaanvallen van Ko. Ik las wel iets over een sprongetje bij 37 weken... en anders is het vast zo'n faaaaase

Ikea stoelen hebben wij als kadootje voor de opa's en oma's gekocht Ideaal dat ze daar nu dus ook een kinderstoel hebben. Wij nemen ze ook mee op vakantie Slimme koop he?

Hier een staande T woei! Hij trekt zichzelf ook op, maar alleen als ik erbij zit, anders durft hij geloof ik niet ofzo. Nog geen gekruip, ja achteruit...
pi_79211513
Wat grappig is dat he, die Mowgli-houding. Ko staat ook wel zo, maar beweegt zich nog niet voort op die manier. Ik zou niet meer bijkomen denk ik.

Waah, T staat! Wat goed.

Vannacht ging het alweer een stuk beter. Geen woede aanval.
Vanochtend wel. Het is grappig, hij ligt dan in bed/op het aankleedkussen te stampvoeten. Maar omdat hij ligt ziet het er heel grappig uit.
Is natuurlijk ook niet bevorderlijk, wil je een punt maken door je zo heftig mogelijk op te winden, gaat je moeder staan lachen. Ik kon er echt niets aan doen.

Dat sprongetje Mikoxx, kan best, hij is nogal pieperig. Ik denk dat hij met een week gaat kruipen ipv tijgeren/draaien/rollen. En laat het anders in hemelsnaam een faaaase zijn, want dat driftkikkergedoe, daar ben ik nog niet klaar voor.
pi_79213553
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:10 schreef k_i_m het volgende:

Verhaal met als strekking 'DOE! HET! NIET!'
Ik ben overtuigd!

Oeke, wat lastig, die driftbuien. Vanuit het perspectief van een moeder met een kleine baby klinkt het trouwens op een bepaalde manier schattig. Kobus is nu zo oud dat hij uberhaupt zoiets ervaart als woede en dat lijkt me een mijlpaal in zijn ontwikkeling.

In mijn boek Je baby's eerste jaar voor dummies ( ) wordt er kort aandacht besteed aan driftbuien. Het is een niet al te best boek, maar laat ik eens kijken wat ze erover te zeggen hebben. Redenen voor driftbuien: (1) vermoeidheid of honger, (2) frustratie (bijv. als iets niet lukt), (3) ziekte, (4) niet begrijpen dat hij iets niet mag hebben wat hij nu wil. Bemoedigende woorden: "Negeren is de beste methode om met een driftbui van een eenjarige om te gaan. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar de kans is groot dat wanneer je niet te veel aandacht besteedt aan zijn driftbui, hij ook vrij snel weer zal ophouden. Je kunt maar beter net doen of het niet is gebeurd en hem niet straffen voor zijn gedrag, want dat zal op deze leeftijd nog niet helpen." Ben je mooi klaar mee dus, een baby dat peutergedrag vertoont waar je bovendien niets aan kunt doen. Er staat ook in dat een sterk temperament kan duiden op een hoogsensitief kind. Ik weet dat dat een jeukterm is, maar ik geloof wel dat er zoiets bestaat als verhoogde gevoeligheid voor prikkels van buitenaf en/of meer moeite om die prikkels te verwerken.
pi_79213699
Lastig zeg Oeke...! Was het alleen snachts of ook overdag?

Lars kreeg vandaag banaan bij oma, en hij vond het heerlijk...
Maar zijn buikje niet....
Hij ligt de hele dag al te gillen. ik vind het zooooo zielig!
hij heeft ook de hele dag nog niet geslapen.....
pi_79213815
Karin, ik hoor hier dan wel nog niet, maar ik wil toch even zeggen dat ik het heel zielig vind voor Lars. Ik had het hem en jou zo gegund dat het net zo goed bleef gaan als het de laatste tijd ging. Dat stomme rotvoedsel ook.

Nu ga ik maar weer op lurkstand over, want ik heb helemaal geen verstand van grote baby's.
pi_79213921
Dankje, claudia, je bent lief!
Ik vind het ook zo zielig.....had ik maar een gebruiksaanwijzing met wat hij wel en wat hij niet kan verdragen.
Nu moet ik hem iets geven en maar afwachten of de hel losbreekt.
En dan kan ik ook nog niks voor hem doen om het beter te maken....
pi_79214099
Dit zou juist een spannende en leuke fase voor jullie moeten zijn, samen eten ontdekken. Nu is er natuurlijk weinig leuks aan, maar zit je gewoon te wachten tot de volgende heftige reactie plaatsvindt en je weer iets moet elimineren. Is de verwachting wel dat dit op een bepaald moment over is, of kan hij altijd zo sterk blijven reageren op voedsel?
pi_79214310
ik weet eigenlijk niet wat de verwachting is, koemelkallergie is meestal na het eerste levensjaar over.
Meestal dus.
Sommige kindjes zitten er tot hun 4e mee, of langer...

Het is een kwestie van proberen....
En wat ik zo schrijnend vind...hij geniet zo van de smaakjes....en dan een poosje later helemaal over de rooie.
Morgen maar weer boontjes...daar kan hij in ieder geval tegen.
Ik durf hem haast geen nieuwe dingen meer te geven....
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:26:52 #48
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79215430
Och Karin, dus toch whaaa, je wordt hier ook echt gek van zeg. Arme Lars, arme papa en mama...
  dinsdag 16 maart 2010 @ 17:14:35 #49
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79217415
Bah Karin! Wat een spanning zo rond het hele proces, niet leuk voor jullie allemaal! En dan alleen maar boontjes... Hopen dat het toch snel beter gaat

Oeke, hier ook redelijk wat driftbuien, maar als ze er eenmaal 'inzit', dan moet je er gewoon bij blijven en wachten tot ze er weer uitgaat. Ik kan er verder weinig aan doen, afleiden kan soms werken, maar vaker averrechts. Ik probeer zelf een beetje mijn verstand op 0 te zetten, blik op oneindig, dan houd ik het het beste vol. Vooral niet twijfelen aan jezelf. Volgens mij ligt het meestal gewoon aan het feit dat ze niet kunnen communiceren wat ze voelen/willen etc. Er gewoon zijn, dat lijkt mij het beste, voelt voor mij het beste. En vaak ga ik gewoon praten, om het gekrijs maar niet te goed te horen, en misschien om wat rust te creeeren. Voor mezelf waarschijnlijk het meeste, maar daar heeft Beisan in dat geval volgens mij de meeste behoefte aan.... Grotere kindjes, grotere gevoelens, en dat niet kunnen delen... Lastig!

Wij zijn morgen helemaal baby-af. Maf hoor, eerst ben je blij als ze hun hoofd kunnen optillen, en nu kijk ik niet meer op als ze door de kamer loopt. En dat in een jaar! Heel bijzonder, en heel speciaal! Maar eigenlijk wordt het allemaal te snel gewoon!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  dinsdag 16 maart 2010 @ 17:38:19 #50
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_79218178
Basboussa, je hebt helemaal gelijk: het wordt veel te snel vanzelfsprekend. Maar ergens wel goed ook en elke fase heeft weer nieuwe leuke dingen, er valt nog zoveel leuks te delen en te ontdekken met je bijnadreumes

En Lars toch, wat sneu weer
  dinsdag 16 maart 2010 @ 17:49:14 #51
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_79218546
Mikoxx, wat goed zeg! Staan

Kobus, lekker gefietst! maar wel driftig worden. Hier kan Joep soms ook flink mopperen.

Ik las ook dat Tess een hele nacht in haar eigen bed heeft gelegen, goed zeg!

Verder beetje vluchtig gelezen. Ben gisterochtend met Joep naar de huisarts gegaan omdat ie na zijn ooronsteking (ab kuur van een week) weer ziek werd. Koorts, veel huilen. Dus wij gisterochtend vroeg op de fiets. Ha wilde toch even bloedonderzoekje doen.... wat is dat zielig voor een ventje van 10 maanden... en naar als je als moeder ernaast zit... en je ziet dat je kind zo'n pijn heeft. Ik kon wel meejanken. Maar goed, vanmorgen de uitslag en de onstekingswaarden zijn toch nog erg hoog. Dus weer een ab kuur, wat hogere dosering en met clavulaanzuur.
Ik heb gelijk maar een probioticum gehaald. Ik vroeg aan de huisarts of dat verstandig was om naast die abkuur te geven. Vraagt ze: wat is dat dan.... tja. Ik uitgelegd en dat leek haar ook wel verstandig om te doen. Zeker omdat het nu de 2e kuur in een maand is. Hoop dat het na deze kuur dan klaar is met het ziek zijn, voorlopig dan.
Niet mieten! Door gieten!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 17:54:46 #52
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79218729
Seilram, wat ontzettend vervelend! Alweer oorontsteking! Hopen dat de kuur goed aanslaat en dat jullie er inderdaad voorlopig vanaf zijn, of beter nog, voorgoed! Het heeft jullie niet echt meegezeten met ziekzijn de laatste maanden, hopen dat de lente daar verandering in brengt!

Sterkte, voor jullie allemaal!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 17:57:53 #53
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_79218844
Dank basboussa, maar hij heeft nu geen oorontsteking. Tenminste de ha had gekeken en zijn oortjes zagen er goed uit. Beetje rood, maar dat kan door de verkoudheid komen. Er zit dus ergens iets te sodemieteren... maar we weten niet precies wat. En wat las ik... jouw meisje morgen jarig!!
pi_79218859
Oh dat klinkt wel vervelend Oeke, die driftbuien. Hopelijk is deze faaaase snel voorbij. Als hij straks kan kruipen en zich op gaat trekken komt het vast wel goed

En arme Lars ook. Zo jammer dat je er geen gebruiksaanwijzing bij krijgt, dat je vantevoren alvast weet waar hij wel en niet tegen kan.

En de mannen van MamaNik ook al aan het kruipen en optrekken! Hier ging dat ook heel snel na elkaar.

Seilram, wat sneu voor Joep. Hopelijk is hij snel weer helemaal opgeknapt.

Graeme slaapt de laatste tijd echt zoveel! Twee weken geleden was het met moeite 2 keer een half uurtje, en wou hij ook niet in zn eigen bed. Maar sinds ie kruipt/optrekt, wil hij dus wel in zijn eigen bed, en blijft dan ook 1,5 en soms wel 2 uur slapen! En dat 2 keer per dag, soms nog wel een derde slaapje zelfs! En gewoon savonds nog steeds om 6 uur naar bed, tot de volgende dag een uur of 7. Hebben andere kindjes dat ook, dat ze ineens zoveel slapen? Zou het ook een faaaase zijn? Ik vind het zo raar, die verandering ineens.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:04:59 #55
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79219061
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:57 schreef seilram het volgende:
Dank basboussa, maar hij heeft nu geen oorontsteking. Tenminste de ha had gekeken en zijn oortjes zagen er goed uit. Beetje rood, maar dat kan door de verkoudheid komen. Er zit dus ergens iets te sodemieteren... maar we weten niet precies wat. En wat las ik... jouw meisje morgen jarig!!
Oh, dus een andere ontsteking, ik lees en entertain een kind op hetzelfde moment, dus dan gaat er weleens wat mis... Maakt dat overigens nog uit, qua behandeling? (Oftewel, moeten ze daar nog achter komen, of alleen als de ontsteking niet verdwijnt?)

Ja, die van mij is morgen jarig! Geen feestje morgen overigens, misschien wat in het weekend,
pi_79222914
Och Lars toch, wat verdrietig dat het eten zo moeilijk is. Het breekt je hart dat hij zo lekker zit te smikkelen en er daarna zo'n last van heeft.

Jeetje Joep, wat vervelend dat die ontsteking maar niet weggaat. Hopelijk slaat deze kuur snel aan en is het dan afgelopen met ziek zijn. Lekker gezond de zomer door!

Basboussa, ga je ons alweer verlaten met je grote kleine meisje. Maak er maar een mooie dag van en dan nog eens uitgebreid in het weekend vieren. Fijn trouwens dat jullie het zo prettig hebben gehad in Nederland.

Tessie, hier wordt ook steeds meer geslapen inderdaad. Het kost ook allemaal veel energie, dat gescharrel en gedoe.

Claudia, dank voor de info. Volgens mij is het inderdaad honger en slaap. En waar hij 'vroeger' nog geduld had, heeft hij dat nu niet meer. Klein temperamentje.

Kobus wordt ook steeds ondeugender!
We gingen net patatjes halen. En de man van de snackbar heeft ook net een kindje gekregen. Hij is altijd erg aardig en nu schuift hij zo een rol fruitmentos in de doek, tussen mij en Ko. Wij grapten nog tegen hem, dat baby's geen mentos mochten, maar het was voor de mama.
Tijdens het wachten kijkt P. eens naar Ko en die zit verrukt terug te lachen terwijl er een straaltje oranje spuug uit een mondhoek loopt.
Er zat een mentos in zijn mond!
Eruit geplukt en natuurlijk moest hij huilen. Ik was in shock! Daar gingen al onze plannen van geen suiker voor zijn 4de. Meneer bepaalt zelf wel wanneer hij toe is aan snoepl!

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 17-03-2010 09:47:25 ]
pi_79224055
Kobus boefie! Wat heb je papa en mama laten schrikken!

Joep, gauw opknappen maar!

Iris haar bed staat lager, want die vond ik vanmiddag in bed met haar billen zo hoog in de lucht dat ze boven de rand uit kwamen. Ze had een slaapzak aan, dus ik kon niet zien of ze nou op haar knieën zat en de billen de lucht in stak of dat ze een soort op handen en voeten staan probeerde te doen...
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:03:32 #58
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79227003
vanmorgen weer eens naar het cb geweest, Roy is afgevallen en niet heel veel gegroeid ten opzichte van de vorige keren.
Maar in princiepe is het niks om zorgen om te maken dus dan doen we dat ook maar niet

66,4 cm lang en weegt 7.330 gram met 7 maand
61,6 cm en woog 6420 gram met 4 maand.

Qua ontwikkelingen ed doet Roy het prima.

Het spugen en huilen weer besproken, het slechte tot niet slapen besproken.
mocht het weer gaan opbreken dan weer bellen.

Kobus jij shoffie, maar kan je ook geen ongelijk geven mentos zijn ook lekker, alleen kun je beter daar nog even mee wachten
Joep beterschap! mama
Lars zo willen genieten, zo kunnen genieten, tot je buikpijn krijgt
Leuk MamaNik de ontwikkelingen van jou boys te lezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Bar_ op 16-03-2010 22:01:16 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:36:59 #59
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79229152
Bar, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de slaaptips van het cb. En wat goed dat jullie helemaal zijn goedgekeurd.

Seilram bah zeg. Hopelijk slaat deze ab kuur goed aan en zijn julie er snel vanaf.

Beisan morgen jarig alvast van harte gefeliciteerd!

Kobus magge niet! Haha! Boef!

Er gaan veel kindjes meer slapen zie ik ben benieuwd! Hier is het 's morgens 1,5 uur en s middags 45 min. Standaard en altijd hetzelfde. Gek eigenlijk. Ik vind het prima hoor, ze zijn er vrolijk om enzo.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:09:11 #60
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79231090
slaaptips hebben we niet gekregen hoor Mikoxx, Roy slaapt gewoon niet zo fijn overdag.
en soms snachts ook.
We denken zelf dat het te maken heeft met het soms niet kunnen poepen.

Ach het ene kindje heeft nu eenmaal meer slaap als de ander nodig.
pi_79240981
Nadat we afgelopen nachten zo'n beetje elk uur een uur bezig waren om Leander weer in slaap te krijgen sliep ie vannacht zomaar tot 03:00 en daarna weer tot 07:30 Lekker man!! Alleen jammer dat zijn broer zo onrusitg was en steeds in zijn slaap aan het praten en huilen was
pi_79242025
Hee Bar!

Omg Kobus Ondeugend
  Moderator woensdag 17 maart 2010 @ 09:29:32 #63
5428 crew  miss_sly
pi_79243070
Ik ben gebroken. Senna is vannacht van 1 tot half 6 wakker en huilend geweest. Flink overgegeven, midden in de nacht even samen onder de douche. Daarna op mijn schouder gehangen, telkens even in slaap vallend om dan weer huilend wakker te worden. Ik denk buikpijn, gezien ook het feit dat ze overgegeven heeft.
Toch nog een paar uurtjes geslapen dus, netjes gegeten vanochtend en dus toch maar naar het kdv gebracht. Arm ding

Nu maar hopen dat ik het zelf ook de hele dag ga volhouden Ik was al erg moe door structureel slaapgebrek, maar deze nacht is wel het toppunt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_79243377
Och arme Senna Wat zielig! Hoe komt ze ineens zo ziek?
  woensdag 17 maart 2010 @ 09:47:21 #65
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79243588
bedje misschien wat omhoog zetten Miss_sly, hebben we ook bij Roy gedaan en nu slaapt hij snachts weer fijn.
pi_79243830
Och, Sennameisje toch. Zwaar zo'n nacht. Voor jullie allebei. Hopelijk is ze alweer beter en redt jij het ook vandaag!

Iris met haar kont omhoog! Hier moet het bedje ook naar beneden binnenkort, ben ik bang.

Bar! Gelukkig niets om je zorgen over te maken. Hopelijk gaat het slapen en spugen ook snel beter.

MeNicole, een betere nacht! Wat fijn. Jammer inderdaad dat broerlief dan weer geen fijne nacht heeft.

Hier lijken de nachten ook beter te gaan. Zijn driftbuien lijken ook minder te worden. Ko kroop vanochtend voor het eerst serieus in de box rond. Nu nog op de vloer, maar die lijkt te glad of voelt misschien te wijds aan voor hem.

Inne, hoe is het met tijgertje Willow?
pi_79243893
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:53 schreef oeke het volgende:
Och, Sennameisje toch. Zwaar zo'n nacht. Voor jullie allebei. Hopelijk is ze alweer beter en redt jij het ook vandaag!

Hier lijken de nachten ook beter te gaan. Zijn driftbuien lijken ook minder te worden. Ko kroop vanochtend voor het eerst serieus in de box rond. Nu nog op de vloer, maar die lijkt te glad of voelt misschien te wijds aan voor hem.
Leander gleed in het begin ook steeds weg. Toen heb ik hem steeds paar keer zonder broek laten kruipen. Dat is stuk stroever. Toen ie dat door had kon ie met spijkerbroekje en nu kan ie met ook pyamabroek.
pi_79244294
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:53 schreef oeke het volgende:
Inne, hoe is het met tijgertje Willow?
Nog altijd ziekjes, snotterig, hoestend en moeilijk slapend, maar wel als een speer door het huis aan het racen en zo vrolijk als ze maar kan
(dat ziet er ook zo sneu uit he, rooie wangetjes, snotneus, lodderige oogjes en dan toch nog lachen naar me )

Fijn dat het met Ko iets beter lijkt te gaan! Nachten met slaap zijn zooooo fijn...
pi_79244315
Kobus Wel knap dat hij dat rolletje zomaar open gekregen heeft dan En kruipen in de box, knap hoor!

Roy weer goedgekeurd Wel vervelend dat hij zo slecht slaapt en nog steeds dat spugen..

Och arme Senna

Timo is hier voor het eerst sinds tijden niet om stipt 3 uur 's nachts gillend wakker geworden en hij heeft zowaar tot kwart over 5 in zn eigen bedje geslapen
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:17:45 #70
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79244595
Senna beterschap

en nu als de wiede weerga aan het werk
altijd leuk dat internet op het werk
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:46:36 #71
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_79245604
Timo, wat goed!!

Aaa, Senna, meisje toch.... vervelend zeg. Hoop dat je snel opknapt!

Hihi die Kobus, lekker stiekem zitten snoepen en dat begint nu al hahaha.

Willow, ook al snotterig! Beterschap meisje.

En Roy, ben jij even lekker gegroeid! Goed zeg!

Nou die abkuur slaat al gelijk weer. Vanmorgen een vrolijk ventje wat lekker zijn bord pap leeg at. Ik hoop zo dat het na deze kuur dan echt klaar is.
was trouwens van de week even in een kapel in de buurt... ik dacht even kaarsjes opsteken voor Joep, dat ie snel beter mag worden. Er zat een hele bups oude dames en iedereen moest even naar mijn ventje lachen. En hij lekker terug lachen, sjansbal.

Basboussa, proficiat!!! Ik hoop dat jullie een hele fijne dag hebben
pi_79245822
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:08 schreef Chan het volgende:
Kobus Wel knap dat hij dat rolletje zomaar open gekregen heeft dan En kruipen in de box, knap hoor!
En zonder handen, he! Met zijn mond/tandjes.

Heerlijk die nachten inderdaad. Lekker Timo, dat doe je goed.

Die lodderoogjes van Willow. Beterschap!

Fijn Seilram, dat het meteen aanslaat! Of was het het kaarsje? Of de vrouwelijke aandacht? Dat wil een man ook nog weleens goed doen.

Basboussa en Beisan, gefeliciteerd! Fijne dag vandaag!
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:00:26 #73
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79246177
Beisan is jarig van harte!

MeNicole, dat is nog wel een idee zeg, zonder broek. Eens uitproberen hier, want we hebben hier laminaat en da's natuurlijk erg glad.

Miss lukthet nog een beetje op je werk? En heb je het kdv nog gebeld, hoe het nu is?

Seilram, laat dit het begin van een lange periode ziekloos zijn voor jullie

Oh en geheel offtopic, maar dat gedoe rondom dat Dordtse meisje vind ik toch zo erg..blegh... zit de hele tijd in mijn hoofd. Straks maar even lekker naar buiten, genieten van het zonnetje!
pi_79246255
Gefeliciteerd Beisan en Basboussa!!!
pi_79246326
ohja, vergeet ik het nog!
Basboussa, gefeliciteerd met je grote dochter!
  woensdag 17 maart 2010 @ 13:19:27 #76
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79251512
Dank dames, Wij gaan zo even naar de dokter, half jaar geleden alweer dat het kind voor het laatst echt gemeten en gewogen is. Ben benieuwd! Gek hoor, de laatste dagen met name vind ik haar zo veranderd, ze gaat van die rare gezichten trekken, alsof ze heel boos is, maar het eigenlijk niet is enzo. En ze krijgt steeds meer kuren Had gisteren haar stoeltje al tegen de salontafel geduwd en voor dat ik het wist stond ze er bovenop... Ja, kinders...

Hoop jullie allemaal snel te zien in het andere topic, en ik vond het hiero errug gezellig! Alle goeds en au revoir!
  Moderator woensdag 17 maart 2010 @ 13:25:38 #77
5428 crew  miss_sly
pi_79251723
Basboussa en Beisan gefeliciteerd
Tot later in het volgende topic je bent een gezellige aanwinst

Met Senna gaat het wel aardig, volgens het kdv. Ze heeft wat gegeten, wilde geen melk en slapen ook neit, ook al is ze moe (logisch na een vrijwel doorwaakte nacht). Ze speelt wel gewoon en scharrelt lekker rond, zoals altijd.
Stom, in gedachten blijf ik maar afspelen wat ik fout gedaan heb dat ze zo moest spugen. Of ik iets verkeerds te eten heb gegeven (nee dus), of mijn melk nog wel goed is (alsof dat zomaar ineens bedorven melk is ), of ik waar ze van en mee gegeten heeft wel goed schoongemaakt heb. Ik voel me gewoon schuldig, terwijl ik het echt niet had kunnen voorkomen, waarschijnlijk. Zo zielig, zo'n ziek meisje

fijn seilram dat de ab kuur aanslaat!

oeke, die Kobus fijn dat de nachten beter lijken te gaan!

en Chan ook al een betere slaper, fijn!
  woensdag 17 maart 2010 @ 13:37:01 #78
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_79252169
Miss ik heb dat precies hetzelfde... "had ik hem wel op de fiets mee moeten nemen?" "was zijn appeltje wel goed schoon?" "had ik hem een dikkere trui aan moeten doen?" "was zijn vlees wel goed gaar?". "had ik zijn handen meer moeten wassen?" Vreselijk om zo te denken... maar ik doe het ook
pi_79252884
Slytje Je hebt heus geen bedorven melk hoor
Beterschap voor je uk
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:32:27 #80
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79263707
Miss_sly soms hebben kindjes nou eenmaal dat ze wel eens moeten blijven spugen, en ik kan me heel goed voorstellen dat je dan wel eens denkt, zou het dan aan mezelf liggen (melkzuur in dit geval)
Maar dat laatste lijkt me heel erg sterk
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:56:32 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79264617
Er waart een zeer venijnig buikgriepje rond, lijkt me eerder dat het dat is Miss_sly. Hoe ging het verder vandaag?

Oscar viel net gewoon op de yoghurt aan! Leuk om te zien dat hij het zo heel lekker vindt.
  Moderator woensdag 17 maart 2010 @ 19:34:28 #82
5428 crew  miss_sly
pi_79266238
haai!
Ja, ik denk ook wel dat het een buikgriepje/virusje is. Vandaag was ze voornamelijk wel moe (logisch), maar niet gespuugd, geen diarree, gewoon gegeten en nu ligt ze lekker in bed. Gewoon dus niet lekker, en eigenlijk weet ik dat ook wel, maar ach...het moederlijk schuldgevoel tiert welig als je het de kans geeft

Oscar ook al zo gek op yoghurt? Senna vindt het ook heerlijk, gewoon puur.
pi_79266416
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:56 schreef Brighteyes het volgende:
Er waart een zeer venijnig buikgriepje rond, lijkt me eerder dat het dat is Miss_sly. Hoe ging het verder vandaag?

Oscar viel net gewoon op de yoghurt aan! Leuk om te zien dat hij het zo heel lekker vindt.
hey haha ik gooi toevallig net foto's in het topic, hier kwark, ze lijkt het echt heerlijk te vinden
kind van dr moeder
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79266432
en een voor de zieke kindjes, zo sneu.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79269278
Mijn kleine grote meisje is gewoon al een half jaar (nou ja over iets minder dan een uurtje dan ) dus wij komen ons hier ook melden!
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:35:46 #86
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79269354
stiemie! Welkom bij de grote babies!
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:37:10 #87
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_79269420
Stieme wat gaat het hard! Welkom
pi_79269449
Sneu hoor voor Senna dat ze zo ziekjes was! en voor jou ook Miss, een nachtje doorhalen is niet fijn.
Lekker op tijd erin vanavond?

Lars was vandaag in eerste instantie wel weer goed te spreken.
Lekker boontjes gegeten en tussen de middag terwijl wij een broodje aten had Lars een broodkorstje (van koemelkvrij brood)
Maar toen hij om 15:00uur wakker werd was hij toch weer erg onrustig.
En alleen maar stil toen ik met hem ging wandelen in de draagdoek...
En dan vraag ik me weer af waar dat nou weer vandaan komt. Boontjes ging vorige week goed, en de broodkorst is ook al eerder goed gegaan. ikke niet snap...
overoververmoeid is Lars vanavond in slaap gevallen....
Morgen gaat Lars weer naar oma, en mag hij voor het eerst mango proberen.
* XXXKarinXXX kruist haar vingers voor een goeie afloop....duimen jullie mee?

Ja hoor, daar komt Stiemie binnen terwijl ik net op verstuur druk....dus nog snel even aanpassen
Hoi! Stiemie en Esmee!
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:39:01 #89
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79269535
Jeetje Ka, apart hoor. Is er niet iets anders? Dat ie ziekjes wordt oid?
Duimen draaien hier hoor!
pi_79269882
ff googlen brengt mij op het volgende:

Als je klachten hebt die in verband kunnen worden gebracht met allergie, is het verstandig om naar de dokter te gaan en je te laten testen om te zien waar je allergisch voor bent. De dokter neemt een beetje bloed af en kan een bloedtest aanvragen bij het laboratorium.
Een bloedtest heeft vele voordelen boven andere manieren van testen:
•je krijgt een betrouwbare uitslag
•medicatie heeft geen invloed op de uitslag, dus je kunt blijven innemen
•met 10 ml bloed (=1 buisje) kun je ruim 100 allergietests doen; je rug of arm komt dus niet vol met prikjes/krasjes
•geen risico op een anafylactische reactie
Kinderscreening: ImmunoCAP Phadiatop Infant
Bestaat uit een mengsel van inhalatie-allergenen en voedselallergenen die voor de Nederlandse kinderen het meest relevant zijn (koemelk, kippenei-eiwit, pinda, huistofmijt, kattenroos, hondenroos, graspollen). De kinderscreening is geschikt voor kinderen van 0-4 jaar. Bij oudere kinderen kan het inhalatiemengsel worden ingezet en eventueel een voedselmengsel.

geloof dat ik hier maar eens achteraan ga!
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:47:23 #91
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79269976
lijkt me een goed idee.......... gedonder zo
pi_79270007
Moeten ze alleen ook kunnen testen op voedsel...want dattie niet tegen koemelk kan was me al duidelijk.
pi_79270585
Jeetje Karin wat gedoe zo zeg en wat naar voor Lars! Goed idee om achter die bloedtest aan te gaan. Lijkt me voor Lars ook geen pretje om bloed af te nemen, maar altijd beter dan dat provoceren steeds.

Hier wil het ook niet echt vlotten met de bijvoeding. Esmee verzet zich tegen al het vastere eten dat ze van ons krijgt. Waarschijnlijk door de anti-reflux-korrels die we elke morgen verplicht in haar mondje moeten stoppen. We hebben al peer, banaan, wortel geprobeerd, maar alles wordt er onder luid gegil en gehuil weer uitgewerkt. Ook een stukje banaan om zelf te proberen werkte niet. Het cb belt ons nu deze week terug om te bespreken hoe we het nu het beste aan kunnen pakken. De fles met pap gaat daarentegen wel prima. Dat durf ik nu alleen niet met een lepeltje te gaan geven omdat ik bang ben dat ze dat dan straks ook niet meer wil.
pi_79270834
Wil ze het lepeltje wel zelf vasthouden? Misschien kun je die haar af en toe geven als zijnde niet eng ofzo? Dat ze het goed kan bekijken, bevoelen, op kauwen.....
pi_79271115
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:32 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik had ook een megahugekinderstoel staan, die heb ik weggedaan en nu heb ik zo`n Ikeading. Past perfect onder de tafel. Breek alleen af en toe m`n poten over die &*^%poten
Die megahuge kinderstoel heb ik nu (gok dat we dezelfde bedoelen)
En ik ben er zo blij mee, is die van de prenatal.. Het blad wat er op zit is niet zo..
Die van de Ikea vond ik ook heel fijn, maar ze vind het nu niet fijn meer om daar ingezet te worden.

Die bloom vind ik dus wel heel mooi maar die prijs
pi_79271553
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wil ze het lepeltje wel zelf vasthouden? Misschien kun je die haar af en toe geven als zijnde niet eng ofzo? Dat ze het goed kan bekijken, bevoelen, op kauwen.....
Ja lepeltje (knuffels, doekjes, kleding, duploblokken en alles wat maar enigszins kluifbaar is ) wordt heftig geproefd enzo. Eigenlijk hebben we geen knuffelbeest meer met droge uiteinden. Zolang er niks in haar mond achterblijft, vindt ze het prima. Maar o wee als er bv een beetje banaan achterblijft, dan vergaat de wereld...

Oh TF die poten van die Ikea-stoel inderdaad Mijn ouders hebben hem ook en ik val er altijd minstens 1x over... We hebben zelf de stokke naturel staan. Inmiddels in tweevoud
pi_79271643
Lastig hoor, ik hoop dat het CB nog goeie tips heeft voor jullie!
Ik heb net de dietiste gemaild over Lars. Dat ik het steeds moeilijker vind worden om hem iets te geven, omdat hij zo heftig reageert steeds. En of ze die allergietest ook kent.
ik vind het wel heel fijn dat er iemand is om op terug te vallen.
pi_79271772
Oh inderdaad fijn dat je al contact hebt met de dietiste. Hopelijk kan ze jullie verder helpen met de bloedtest.

Het cb benadrukte vooral dat we haar niks op mogen dringen omdat dit kan leiden tot voedselweigering. Maar ja die korrels moeten er ook elke dag in en dat heeft ze echt al door. Zodra je met die op je vingers geplakte korrels aan komt zetten, gaat die mond dicht en gaat ze je handen weg maaien
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:19:21 #99
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79271781
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:14 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ja lepeltje (knuffels, doekjes, kleding, duploblokken en alles wat maar enigszins kluifbaar is ) wordt heftig geproefd enzo. Eigenlijk hebben we geen knuffelbeest meer met droge uiteinden. Zolang er niks in haar mond achterblijft, vindt ze het prima. Maar o wee als er bv een beetje banaan achterblijft, dan vergaat de wereld...

Oh TF die poten van die Ikea-stoel inderdaad Mijn ouders hebben hem ook en ik val er altijd minstens 1x over... We hebben zelf de stokke naturel staan. Inmiddels in tweevoud

1x? Netjes
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:20:32 #100
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79271849
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:19 schreef mikoxx het volgende:

[..]

1x? Netjes
Minstens 1x he?
pi_79271978
Oh ja die korrels, wat een uitvinding, dat was hier ook zo'n drama.
En is het niet mogelijk om die korrels eruit te mikken?
Lars heeft een poosje nexium gehad, was een stuk beter te doen
Hij vond het zelfs lekker!
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:24:14 #102
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79272045
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:20 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Minstens 1x he?
detail.......
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:54:26 #103
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_79273655
Kobus aan de Mentos
Doet me denken aan een paar dagen terug toen ik even snelsnel met open deur ging douchen en de jongens in Devin´s kamer waren. Hoor ik ineens: "Mamaaaaa, Toby heeft mijn peppie(=yoghurtdrink)!" Het viel gelukkig mee, Toby was driftig aan het handvat aan het lebberen en gelukkig niet aan de speen

Arme, Senna... Klinkt als buikgriepje idd, zo snel als het komt gaat het weer. Hopelijk lekker even bijslapen vannacht.

Basboussa, gefeliciteerd

En Stiemie, welkom

Karin, klinkt wel verstandig om Lars te laten testen. Kan veel ellende en pijn besparen als je weet waar hij (nog meer) allergisch voor is.
Misschien dat ik het bij Toby ook ga laten doen, ik denk dat hij ook ergens gevoelig voor is. Hij reageert dan niet zoals Lars, maar hij is constant heel onrustig en huilerig. Zijn wangen liggen permanent open, hij zit van top tot teen onder de jeukerig uitziende uitslag en eczeem... heel zielig. Ik smeer me rot met vette zalf, hydrocortison en nu iets nieuws van de apotheek: Lipikar creme. dat leek een paar dagen beter te gaan maar het is nu weer hopeloos, de korsten hangen erbij
En hij heeft duidelijk last, zit zelf ook te krabben en hij heeft ontdekt hoe hij zijn gezichtje tegen zijn matras kan schuren. Tot bloedens toe De huisarts heeft me al een paar keer afgewimpeld maar ik wil nu eigenlijk toch wel naar de dermatoloog.
pi_79274352
Jeetje, Lars, Esmee en Toby, jullie hebben het echt niet makkelijk. En jullie mama's en papa's ook niet.

Hopelijk kan Senna vannacht een beetje bijslapen. En jij ook Miss.
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:09:19 #105
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79274556
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oh ja die korrels, wat een uitvinding, dat was hier ook zo'n drama.
En is het niet mogelijk om die korrels eruit te mikken?
Lars heeft een poosje nexium gehad, was een stuk beter te doen
Hij vond het zelfs lekker!
Hmm ja alleen hebben we de korrels via de kinderarts omdat de huisarts vond dat we eerst maar een tijdje alleen jbpm moesten proberen... Ik wacht het cb even af anders ga ik de kinderarts maar weer eens bellen. Helemaal de korrels skippen is geen optie ben ik bang. Er zijn namelijk dagen waarop ze aan de 10 mg niet meer helemaa genoeg lijkt te hebben en we hebben al eens in overleg met de huisartsenpost een dubbele dosis gegeven.

Kersjes wat heftig zeg met Toby Een bezoekje aan de dermatoloog is geen overbodige luxe lijkt me inderdaad. Arm ventje
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:30:21 #106
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_79275746
Okay, da's duidelijk: morgen dermatoloog regelen
Ik lag hem net te voeden op ons bed met de lichten uit en in het beetje licht dat via de gang naar binnen scheen zag ik rare vlekken op zijn shirtje. Bleek dus bloed en-of wondvocht te zijn, het arme jochie had zijn hele gezichtje weer stuk
Nu ligt hij met handschoenen aan manlief bezig te houden. hij heeft echt last.
pi_79275968
Ocherm. Wat vreselijk zielig. Krijg er pijn van in mijn buik. Hoe moet dat dan wel niet voor jou zijn. Arme Toby. Hopelijk kunnen jullie snel terecht.
pi_79283081
Karin, lijkt me ook lastig. Zien dat hij ergens last van heeft en daar niet helemaal de vinger op kunnen leggen wat het dan geweest is... Kan me je angst om iets nieuws te introduceren wel voorstellen.
Zou fijn zijn als een test wat meer duidelijkheid kan geven!

Kers, wat sneu dat kleine mannetje . Succes met verwijzing voor de dermatoloog krijgen!

Wij hebben een klein hoestend snottertje die aan het eind van de middag echt hangerig en niet lekker is. Maar verder was ze nog best redelijk te pas.
  donderdag 18 maart 2010 @ 08:17:39 #109
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79283083
Karin Roy moet zelf best wel spugen en word onrustig van bepaalde soorten fruit (oa Kiwi) en sommige groenten weigerd hij pertinent
(rode bieten, rode kool, witlof, er zijn er nog wel maar ik weet even niet zo snel welke.

En als je nu eens een paar dagen het zelfde geeft, en kijkt hoe hij daar op reageerd, al is het zielig mocht hij er niet tegen kunnen en dus veel last krijgen.
  donderdag 18 maart 2010 @ 08:18:14 #110
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79283089
Toby jij ook al zo krabben.
  donderdag 18 maart 2010 @ 09:12:47 #111
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_79284130
Vanmiddag om 13:40 uur gaan we langs bij de dermatoloog. Beetje een rottijd wat betreft eventuele peuterslaapjes-tijd, maar ik mag niet klagen want ze zat helemaal volgeboekt en geeft een deel van d'r lunchpauze voor ons op
Vannacht was best erg, hij heeft veel gehuild en geschreeuwd uit (ik denk) frustratie omdat hij niet kon krabben vanwege de handschoentjes.
En weet je wat nou zo stom is? Ik kan me nu al zorgen maken over eventuele littekens in zijn gezicht

Bar, is Roy ook al zo aan het krabben dan?
  Moderator donderdag 18 maart 2010 @ 09:21:31 #112
5428 crew  miss_sly
pi_79284346
Arme kleintjes Fijn dat de dermatoloog tijd voor jullie kan maken, Kersjes!
En arme Lars, zo graag willen smikkelen en er dan zo naar van zijn. Lijkt me voor jullie ook zo rot, Karin.

Senna is weer helemaal opgeknapt! En ze heeft zo goed geslapen vannacht: van 19.30 uur tot 7 uur ik werd om 6 uur wakker van stilte! Dus even goed geluisterd naar de babyfoon en ik hoorde haar nog lekker regelmatig ademen. Nu doet ze een dutje, ik ga douchen en schaap is bezig met het fietsstoeltje. straks gaan we fietsen
pi_79284377
Senna lekker fietsen Tis ook nu al lekker buiten!!

Wij gaan vandaag ook een nieuwe poging doen. Dus laat de wind ook even wegblijven!!
pi_79284714
Bar, we introduceren het al heel voorzichtig, 1 soort wordt in 3 dagen opgebouwd tot een halve portie ongeveer. De eerste dag beginnen met een paar hapjes, 2e dag iets meer (als het de eerste dag goed ging) en 3e dag nog wat meer.
Als Lars na de eerste dag al reageert hoeven we geen nieuwe poging te doen voorlopig. Zo is bloemkool, worteltjes en banaan al van het menu geschrapt voor de komende tijd.
Je merkt gewoon dat zijn darmpjes van slag zijn aan zijn poepgedrag, dus vandaag ook nog maar iets geven dat goed ging, appel. Hij zou aan de mango vandaag, maar dat stellen we maar uit dan. Eerst maar weer rust in de tent.

Gelukkig issie smorgens supergezellig, hele verhalen en hij lacht zo lief....!

Kersjes, wat enorm zielig! heel goed dat je doorzet voor de dermatoloog, en zo snel al terecht kan. Nu moeten ze ook wel, want dit kan niet zo! En hoe is het met jou nu?

Stiemie, hier waren die korrels ook door de kinderarts voorgeschreven, en toen dat niet ging heeft dezelfde kinderarts Nexium voorgeschreven.
Wat eigenlijk sneu dat ze door een medicijn nu een afkeer voor het lepeltje heeft gekregen....en wat doet ze als je wat fruit oid aan de vinger doet en in haar mondje doet?

Senna weer beter! Joehoe! Lekker fietsen, tis heerlijk weer!!!

Kobus.....the freshmaker
  Moderator donderdag 18 maart 2010 @ 09:56:29 #115
5428 crew  miss_sly
pi_79285247
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:19 schreef Stiemie het volgende:
Oh inderdaad fijn dat je al contact hebt met de dietiste. Hopelijk kan ze jullie verder helpen met de bloedtest.

Het cb benadrukte vooral dat we haar niks op mogen dringen omdat dit kan leiden tot voedselweigering. Maar ja die korrels moeten er ook elke dag in en dat heeft ze echt al door. Zodra je met die op je vingers geplakte korrels aan komt zetten, gaat die mond dicht en gaat ze je handen weg maaien
Wat lastig is dat Stiemie en ik neem aan (anders deden jullie dat vast l lang) dat je die korrels niet ergens in kunt oplossen? die moeten natuurlijk gewoon zo worden ingenomen.
En iets met belonen na de korrels? Senna is bijvoorbeeld helemaal gek op het lepeltje vitamine D dat ze krijgt. Nu we iedere dag aan tafel ontbijten en wij zelf onze multivitaminepil dan innemen, vergeet ik ineens haar vitamine D ook niet meer en ze zit echt te dansen in haar stoeltje terwijl ik de druppeltjes op het lepeltje doe Misschien zou je Esmee op die manier wat positiever kunnen stemmen door er altijd iets wat ze erg lekker vindt achteraan te geven? of mag dat misschien ook niet met die korrels. (ik heb duidelijk geen idee hoe en wat met die korrels, dus als ik onzin klets, hoor ik het wel )
  donderdag 18 maart 2010 @ 10:15:30 #116
248986 MamaNik
pi_79285812
Jeetje Karin wat rot voor Lars joh dat die overal zo van smikkelt maar dan uiteindelijk weer last van zijn buikje krijgt. Over jou en de rest van je gezin nog maar te zwijgen.. En hopen dat je ha mee wil gaan werken aan een bloedtest voor Lars kan misschien een hoop frustratie schelen. Al is bloed prikken ook niet fijn met zo'n kleintje weet ik uit ervaring, vooral als ze redelijk wat nodig hebben zoals bij onze kleintjes het geval was.
Normaal hebben ze een babybuisje en hebben ze weinig nodig, maar voor sommige onderzoeken moeten ze een volwassen buis hebben en dat uit een hieltje drukken kan even lastig zijn. Al had ik er meer moeite mee leek het dan de jongens al vonden ze het op een gegeven moment ook wel genoeg.

Kersjes wat fijn dat je vandaag bij de dermatoloog terecht kan hopen dat die wat heeft voor de jeuk dat die niet zo hoeft te krabben. En dat van die littekens kan ik me goed voorstellen. V heeft er 2 van die stomme waterpokken 1 in zijn gezicht naast zijn oortje en 1 op zijn rug. Hopelijk trekken ze nog weg. Manlief heeft vroeger veel last gehad van acne kan ik me nu ook al zorgen over maken.

Kobus lekker aan de mentos hahahaha was vast smullen.

Hier alles goed met de jongens, er werd om foto's gevraagd mijn mijn Mogli V zit mijn mijn toestel in de aanslag maar heb het nog niet vast kunnen leggen zodra ik een foto heb gooi ik hem op fok hoor!
Alleen dat slapen houd nog niet over! pfff begin er een beetje moedeloos van te worden, heb sinds ze geboren zijn ( bijna 10 mnd geleden) geen nacht meer doorgeslapen alleen als ze uit logeren waren
pi_79286042
Wij zijn vanmorgen naar het cb geweest. De stats: 9720 gram en 72 cm. De arts was tevreden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 18 maart 2010 @ 10:25:31 #118
248986 MamaNik
pi_79286106
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:23 schreef Vicky het volgende:
Wij zijn vanmorgen naar het cb geweest. De stats: 9720 gram en 72 cm. De arts was tevreden.
Heerlijk Vicky, mooi dat ze weer goedgekeurd is.
pi_79287119
Tess bijna 2 kilo zwaarder dna Leander

Heb je nog gevraagt ivm het slapen?
pi_79287811
Bar, volgens het voedselintroductieschema wat ik volg, mag kiwi pas met 1,5 en rode kool pas met 1 jaar. Vandaar dat hij er misschien op reageert.

Fijn Kersjes dat jullie al zo snel terecht kunnen. Hopelijk kan ze goede hulp bieden.

Lars klinkt als een gezellige kletskont. Lijkt me heftig zo'n allergietest, maar wel prettig als je niet steeds dingen hoeft te proberen, op gevaar van krampen en pijn.

Lastig he MamaNik, die nachten. Ik zat er laatst ook even helemaal doorheen. Maar een paar ochtendslaapjes meedoen hebben me weer op de been geholpen.

Wauw Vicky! Tess is groot!

We hoefden dus niet op het cb te komen met 9 maanden omdat alles zo goed ging. Maar ik wilde toch weten hoe zwaar hij was en hoe lang.
Dus gister een meetlint op de grond geplakt met tape, en meneer is 74 cm.
Daarna gewogen bij de borstvoedingswinkel in de buurt: 8600 gram.

Niet veel aangekomen, maar wel lang geworden. Lange spijker.
pi_79287899
Mag rode kool pas met 1 jaar
Leander krijgt dat hier al Hij vind het niet lekker dus zo vaak heeft ie het niet gehad
pi_79288017
Das wel een streng-in-de-leer-schema he?
Maar koolsoorten zoals witte kool/rode kool etc raden ze af vanwege moeilijk verteerbaar en dus kans op krampen enzo. Bloemkool en spruiten vallen daar niet onder. Prei en ui wel.
pi_79288114
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 11:22 schreef oeke het volgende:
Das wel een streng-in-de-leer-schema he?
Maar koolsoorten zoals witte kool/rode kool etc raden ze af vanwege moeilijk verteerbaar en dus kans op krampen enzo. Bloemkool en spruiten vallen daar niet onder. Prei en ui wel.
Oh wat ben ik erg
Prei en ui krijgt ie ook al Maar moet zeggen dat ie nergens last van heeft. Van de rode kool moet ie wel spugen. Dat zou daar dus ook van kunnen komen.
pi_79288239
Onze kleine was vanmorgen bij CB. Hij is iets (60gram) afgevallen in 2 maanden tijd. Weegt nu 9,5kg bij 9 maanden. Volgens de arts niets aan de hand omdat hij het verder goed doet. Toch zit het mij niet helemaal lekker. Een baby moet toch groeien, niet afvallen. In lengte wel 3 cm erbij
pi_79290323
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:58 schreef MeNicole2 het volgende:
Tess bijna 2 kilo zwaarder dna Leander

Heb je nog gevraagt ivm het slapen?
Ja.. Toch zoveel mogelijk proberen in dr eigen bed te laten en even huilen mag maar Tess slaat door. Vannacht was het weer dikke pret ik heb een kwartier naast dr bed gezeten en toen was ze stil. Zodra ik opstond was het weer heel hard huilen. Ze is weer in ons bed geeindigd waar ze meteen in slaap viel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_79293296
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 11:27 schreef TheFrankey het volgende:
Onze kleine was vanmorgen bij CB. Hij is iets (60gram) afgevallen in 2 maanden tijd. Weegt nu 9,5kg bij 9 maanden. Volgens de arts niets aan de hand omdat hij het verder goed doet. Toch zit het mij niet helemaal lekker. Een baby moet toch groeien, niet afvallen. In lengte wel 3 cm erbij
niet te druk om maken
je kindje gaat nu ook veel meer bewegen dan in de maanden hiervoor en dus ook meer energie verbranden. De hoeveelheid eten die naar binnen gaat zal nog wel een klein tijdje ongeveer gelijk blijven. Gevolg, de babyspekkies gaan eraf en maken plaats voor een dreumeslijfje.
Zolang hij gewoon vrolijk en actief is en op jullie een gezonde indruk maakt hoef je je er echt geen zorgen om te maken
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79298389
Kersjes hoe was het bij de dermatoloog? Wat fijn dat je zo snel terecht kan!

Helaas is er geen mogelijkheid om de korrels op te lossen miss sly Er zit een beschermend laagje omheen zodat ze pas in je maag oplossen dus je mag ze ook niet fijnmalen ofzo. Ik doe nu een beetje melk uit de fles op mijn vinger en open de capsule met korrels. Die korrels plak ik dan met de melk aan mijn wijsvinger. Esmee is dan inmiddels al aan het gillen want die snapt wat er gaat gebeuren en dan duw ik met mijn vingers die korrels in haar wangzak en dan snel de fles erachteraan om ze weg te spoelen.

Ik zal trouwens niet zo goed weten wat ik haar als 'beloning' kan geven want alle vitamines zijn al toegevoegd aan flesvoeding.

Karin voeding met mijn vinger geven werkt ook niet want ze denkt bij alles wat je in haar mond stopt dat het korrels zijn lijkt wel. Alles wordt er zo snel mogelijk weer uitgewerkt.
pi_79298547
Stiemie kan je de korrels niet geven met een lepeltje met een beetje yoghurt of pap?
  donderdag 18 maart 2010 @ 15:56:50 #129
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79298671
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 11:27 schreef TheFrankey het volgende:
Ehm, TheFrankey, mijn dochter is gisteren bij de ha geweest voor de jaarlijkse controle, en ze woog precies hetzelfde, maar niet nauwkeurig en de dokter dacht dat het ook minder was, dan 1,5 maand geleden. Bijna niets gegroeid enzo

Ach, als de oogjes helder staan, het kindje vrolijk is en het het verder goed doet, moesten we ons niet snel zorgen maken.

Al is 8700 gram bij een jaar niet veel, ze had (gekeken naar het geboortegewicht) toch wel ruim 9 kilo moeten wegen.

Ach....
  Moderator donderdag 18 maart 2010 @ 17:34:04 #130
5428 crew  miss_sly
pi_79303283
Senna heeft besloten dat van alle dingen die ze heeft geprobeerd om vooruit te komen, het kruipen het beste bevalt Dus dat doet ze nu, en het ziet er zoo schattig uit WE hebben een filmpje, misschien dat ik straks even wat kan posten
pi_79303477
Jaaa Senna kruip filmpje!
  donderdag 18 maart 2010 @ 17:40:22 #132
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79303494
TheFrankey en Basboussa onze jongste weegt 9800 gram en is 19 maanden inmiddels dus een sprietje en dan ook nog niet zo lang (84cm) dus hier hobbelt een klein tenger frummeltje door het huis heen. Het rare is wel dat ze een soort van praat en dat mensen dat dus niet verwachten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Books op 18-03-2010 17:46:03 ]
  donderdag 18 maart 2010 @ 17:50:42 #133
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_79303822
Stiemie, wat sneu dat Esmee toch wel een beetje getraumatiseerd lijkt door al dat gedoe

Toby heeft verschillende medicijnen voorgeschreven gekregen door de dermatologe: Fenistil druppels om in te nemen tegen de jeuk, Emovate (hormoonzalf) en Fucidin creme. Het blijkt dus echt wel ontstoken te zijn maar met alle smeersels en druppels moet het als het goed is snel beter gaan. We wachten af, over 3 weken moeten we sowieso terug voor een evaluatie.
  Moderator donderdag 18 maart 2010 @ 19:07:55 #134
5428 crew  miss_sly
pi_79306336
Kersjes ik hoop zo dat de medicatie helpt. Arme Toby en ook zo naar voor zijn mama

Werkt deze link?

De kwaliteit is niet al te best, wegens erg verkleinen en te weinig licht, maar ik vind het zoo leuk!
pi_79306694
Woei Senna wat goed!

Ik weet nu waarom madame de afgelopen twee dagen (naast het ziek zijn) echt ontzettend irritant was - er komt (eindelijk!) een tandje door. Poeh hee wat een ellende is dat zeg
  Moderator donderdag 18 maart 2010 @ 19:47:12 #136
5428 crew  miss_sly
pi_79307985
Een tand voor Willow
pi_79308066
Doet Senna dat al lang trouwens, d'r knieën onder d'r kontje en dan vooruit proberen te komen? Ik vind het zo knap

En wij hebben bijna dezelfde poes
pi_79308091
Wat goed van Senna

Innepin wat een ellende he tandjes!

Finn ligt zowaar in bed. Normaal gesproken krijg ik hem rond dit tijdstip nooit in bed en wil hij alleen maar bij mij hangen. Hij was heel erg moe dus even lekker in bad gedaan, gevoed en nu ligt hij te slapen als een roosje.
Heeft mama tenminste ook een rustige avond voor zolang het duurt
pi_79308291
Tandje voor Willow!
Wow Senna wat goed!! Geef jij eens kruipcursus aan Tess
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_79308416
Lekker he Innepin, die tandjes. Maar er is er al 1!

Knap hoor Senna! Echt kruipen-kruipen. Ko doet dat alleen nog maar in het grote bed, daar doet het geen pijn als hij omvalt denk hij volgens mij. Ik denk dat het hier niet lang meer duurt.

Lekker FTA, geniet ervan.

En Kersjes, fijn dat er actie ondernomen is. Hopelijk slaan de medicijnen snel aan.
  Moderator donderdag 18 maart 2010 @ 19:56:54 #141
5428 crew  miss_sly
pi_79308459
Senna heeft een tijdje geoefend en van alles door elkaar gedaan: tijgeren, kruipen, vooruitschuiven, achteruitschuiven. Sinds gisteren ofzo heeft ze kennelijk besloten dat kruipen het fijnste is Ineens doet ze dat telkens als ze ergens heen wil. Het gaat niet snel, maar ze doet het alleen zo. Ons doorzettertje
pi_79308570
Oh vergeet ik Toby helemaal. Ik hoop dat de creme snel helpt Kersjes!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_79308614
Ik vind haar stoer Miss, met haar kuif! Dat word 1 april lekker knuffelen!
pi_79308687
Hoe lang duurt die tandjesellende trouwens per tand? Er zit nu een soort sneetje in haar tandvlees. Je kan nog niet echt veel wits zien. Ik neem aan dat ze er minder last van heeft zodra je 'm kan zien? Dat ie dan echt door is?
pi_79308781

Eerlijk gezegd is het dan nog niet meteen over. Tenminste dat gevoel heb ik. Maar goed, het gaat weer over en dan komt de volgende.
pi_79308855
Bedankt voor het opbeurende nieuws
pi_79308857
Ins, kan heel snel gaan, kan ook nog ff duren.. En dan is de tandjes ellende nog l ang niet over.
Er volgen er nog 7 en dan moeten er ook nog kiezen komen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_79308955
Ja, hier is tandje 7 door.
En elke keer denk ik, waarom loopt hij nou zo te piepen en te zeuren?
En waarom is hij 's nachts zoveel wakker?
En dan, na 2 dagen, dringt het pas tot me door. Weer een tand erbij.
  Moderator donderdag 18 maart 2010 @ 20:11:25 #149
5428 crew  miss_sly
pi_79309045
Senna heeft van de twee tandjes die ze nu heeft weinig last gehad. Een paar dagen wat hangeriger en wat vaker wakker 's nachts, maar toen er van allebei een wit lijntje te zien was, was de ellende ook over. En so far is er nog niets anders in aantocht, volgens mij
pi_79309140
Het ellendigst waren die 4 tanden boven die tegelijk doorbraken. Dat was geen feestje.
  Moderator donderdag 18 maart 2010 @ 20:15:54 #151
5428 crew  miss_sly
pi_79309218
pfff, kan ik me toch wel iets bij voorstellen. Stom geregeld toch, dat tandjes gedoe. Net als de krampjes en onrijpe darmen in het begin. Ik zie toch wel ruimte voor verbetering; evolutie is nog niet gedaan wat mij betreft
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:17:54 #152
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79309304
Hier ook tandjes die met z'n allen tegelijk doorkomen. Ik begreep ook dat er 4 boven en 4 onder doorkomen en dat het daarna (meestal ) een tijdje iets rustiger is. Hier is het met 5,5 mnd begonnen en het tandjesleed duurt tot op heden eigenlijk onafgebroken voort. Nr 8 is op komst iig, dus dat is fijn

Senna, woei! Wat goed van je

TF, niet druk om maken hoor, wat al eerder is gezegd: ze gaan steeds meer bewegen en verbruiken daardoor veel meer energie. Komt vast allemaal goed!

vicky, long time no see.... Bij het cb dus niet echt slaaptips gekregen laten huilen is ook zoiets he? Pff... en nu dan?
pi_79309332
Ja he? Maar goed, zo'n tandeloos mondje in het begin is ook wel fijn.
pi_79309384
Weet iemand trouwens waar Ca_ra en Thomas zijn? Zolang niets van ze gehoord.
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:21:17 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79309474
Mss dat Asyniur iets weet, die twee zijn toch heel dik bevriend?
pi_79309504
Mikoxx, ik vind huilen gewoon te zielig! Ik doe het soms wel even hoor, maar ik kan er ook niet zo goed tegen
Het jengelen kan ik wel aan, maar Tess slaat al snel door in krijsen.

Mocht het slapen nou echt uit de hand gaan lopen, kan ik een thuisbezoek afspreken met de wijkverpleegkundige om zo een plan op te stellen.

We hebben gister wel Tess' bed naar beneden gedaan, mevrouwtje was flink aan het rollen in bed. Ze slaapt nog wel met haar armen "vast" dus gaan staan lukte nog niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:24:28 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79309620
Senna kruipt! Wat goed!

Kersjes, wat rot dat het toch best heftig was al bij Toby, maar fijn dat jullie snel terecht konden en goed geholpen zijn.
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:29:37 #158
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79309878
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:21 schreef Vicky het volgende:
Mikoxx, ik vind huilen gewoon te zielig! Ik doe het soms wel even hoor, maar ik kan er ook niet zo goed tegen
Het jengelen kan ik wel aan, maar Tess slaat al snel door in krijsen.

Mocht het slapen nou echt uit de hand gaan lopen, kan ik een thuisbezoek afspreken met de wijkverpleegkundige om zo een plan op te stellen.

We hebben gister wel Tess' bed naar beneden gedaan, mevrouwtje was flink aan het rollen in bed. Ze slaapt nog wel met haar armen "vast" dus gaan staan lukte nog niet.
Dat snap ik helemaal, ik vraag me af of er iemand bestaat die er wel goed tegen kan. Ik iig niet Hier ook bed en box naar beneden ivm rollende kindjes in bed. Maar: zo ver als Tess zijn we hier nog lang niet hoor! Zitten gaat ook nog niet zoals ik zou willen (fietsen ) en staan gaat sinds deze week (aan de rugleuning van de bank )
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:30:13 #159
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79309899
Kersjes, zonet even je verhaal teruggelezen. Klinkt zielig.... beterschap voor Toby!
pi_79309928
Tess stapt heen en weer langs de bank/tafel/bed. Laat 1 hand los, rijkt naar mij/M. om hand beet te pakken en stapt dan naar ons toe.

Ze kan zwaaien
Vanmiddag zo gelachen in de Hema. Ze zat met diverse ouderen te "sjansen"
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_79310190
Senna wat knap! Wat een lief filmpje MissSly!

En een tandje voor Willow!

En een voor Toby, zo sneu voor hem.
  donderdag 18 maart 2010 @ 20:37:56 #162
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79310255
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:31 schreef Vicky het volgende:
Tess stapt heen en weer langs de bank/tafel/bed. Laat 1 hand los, rijkt naar mij/M. om hand beet te pakken en stapt dan naar ons toe.

Ze kan zwaaien
Vanmiddag zo gelachen in de Hema. Ze zat met diverse ouderen te "sjansen"
vlugge tess en nu alaan de sjans, met ouderen
pi_79317038
Zwaaiende Tess

Zeg... projectielspugen hoort niet bij tandjes krijgen hè...?
pi_79317789
Hopelijk is het gauw over. Misschien hetzelfde virus als Senna had?
pi_79317889
Kijk Senna nou gaan samen met Noppes Wat gaat ze ineens hard miss!
pi_79323524
Een voor Toby en Willow

Tess

Finn heeft gewoon geslapen van half 8 tot kwart voor 11, toen is hij even wakker gebleven totdat papa thuis kwam van zijn werk en om kwart over 11 lag hij weer in bed tot 3 uur, om vervolgens tot kwart over 7 te slapen ik wil vaker zo'n nacht!
pi_79324486
Senna Lekker schattig ziet het er uit
pi_79325148
Senna wat knap!

En Tess kan zwaaien Dat lijkt me zóó schattig om te zien

voor Toby en Willow en andere ziekige kindjes..

Finn wat goed van je Slapen is fijn he

Timo is al een paar dagen helemaal uit zn hum.. Na 1 goeie nacht hebben we er nu alweer 2 slechte opzitten.. pff.. Hij wil zodra hij wakker wordt 's nachts absoluut niet verder slapen in zn eigen bedje, maar in ons bed is het geen probleem..
pi_79326923
Knappe Tess! En wandelen!

Innepin, hoe is het met Willow?

FTA, fijn zo'n nacht!

Ik werd ook blij wakker. Ko heeft vannacht nog gedronken en ik legde hem weer in zijn bedje om 3.30 met de verwachting dat hij binnen 2 uur wel weer wakker zou zijn. Maar hij heeft geslapen tot half 8!
Wat volgens mij goed helpt hier is dat ik sinds een paar nachten tegen hem praat als ik hem weer in zijn bedje leg.
Ipv geen contact zoeken lijkt het beter te helpen om hem gerust te stellen dat het zijn bedje is en dat hij nog even lekker mag slapen en dat we morgen weer gaan spelen.

Timo, gauw weer goede humeur vinden hoor, en lekker weer in je eigen bedje gaan slapen. Ook al is het zo gezellig bij papa en mama.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:08:21 #170
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_79331436
Chan, wat vervelend dat Timo dan niet meer slapen. Het is vast een faaaaaase.

Toby werkt de zalf een beetje jongen?

Willow tandjes Kun je dadelijk ook lekker schrapen en tanden knarsen

Ko, heb jij even lekker liggen tukken!

Senna wat goed!

Even een vraagje: mijn moeder zei dat als ik Joep zijn haar knip, dat het er dan voller en dikker haar voor terug komt. Weet iemand of het waar is? Tondeuse is er al over heen gegaan, dus het is nu al te laat maar vraag me toch af of het klopt.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 13:44:31 #171
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79334953
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 09:12 schreef Kersjes het volgende:
Vanmiddag om 13:40 uur gaan we langs bij de dermatoloog. Beetje een rottijd wat betreft eventuele peuterslaapjes-tijd, maar ik mag niet klagen want ze zat helemaal volgeboekt en geeft een deel van d'r lunchpauze voor ons op
Vannacht was best erg, hij heeft veel gehuild en geschreeuwd uit (ik denk) frustratie omdat hij niet kon krabben vanwege de handschoentjes.
En weet je wat nou zo stom is? Ik kan me nu al zorgen maken over eventuele littekens in zijn gezicht

Bar, is Roy ook al zo aan het krabben dan?
Ik heb foto's die ik amper durf te posten omdat Roy onder de krassen zat.
tot bloedens toe.

Vond het soms ook moeilijk om naar buiten te gaan met Roy omdat hij zichzelf weer flink bekrast had.
als het meezit probeer ik morgen wel wat foto's te posten van Roy. als ik me weer wat fijner voel

En Oeke wij geven Roy te eten volgens een nederlands en belgisch schema, en die doen heel anders qua voeding

Kiwi mochten we proberen om ervoor te zorgen dat de ontlasting wat smeuiger zou worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door _Bar_ op 19-03-2010 13:50:37 ]
pi_79336494
Hoera voor de goede nacht van Ko!!!!

En nu Timo erachteraan please!

Bar, wat zielig zeg, dat hij zich zo toetakeld met krabben!
Je moet alleen foto's plaatsen omdat je dat leuk vindt hoor!

Lars had vanmorgen Lena op visite! Wat een schatje!
Samen handjes vasthouden enzo, het echtpaar!
Voor foto's.....fototopic!
Lars heeft ook nog een ligaatje gehad.....jammiejammie!
Ik had hem een halfje in de hand gegeven, met het idee dat ik er vast later nog een papje van zou moeten maken.... maar nee hoor! Hij peuzelde het lekker op! En nu maar hopen dat hij er geen last van krijgt!
Een broodkorst (van koemelkvrij brood) gaat goed, dus hopelijk dit ook!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 14:44:38 #173
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79337386
roy moet ik dus geen liga geven daar stikt hij zowat in...

Zowiezo moeten we roy geen rapley eten geven want dat is kokhalzen en nog meer spugen.
en de foto's die ik wil posten zijn wel leuk hoor Karin
  vrijdag 19 maart 2010 @ 14:58:58 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79337885
Nav van het gesprek over kinderstoelen daad bij woord gevoegd en zie hier, ons kleine, nou ja... grote zoutzakje!

De babyinzet is rood omdat we die van Sasha's stoel hergebruiken, zonde om een nieuwe erbij te kopen.

Innepin, hoe is het nu met Willow?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:00:31 #175
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79337946
Wat een guitig manneke is het toch Be
Wat een rijkdom is het toch !!!
pi_79337990
haha BE wat een klein boefje! hij heeft er zelfs een boevenpak bij aan.
Hij kan er al goed inzitten!
Hoe gaat het nu met de helm? Hij is toen beter op maat gemaakt toch? En nu heeft hij hem 24 uur per dag op?
Merk je al verbetering of is dat te snel?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:06:32 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79338198
Gaat heel goed hoor Karin. Idd nu de hele dag door op. IK ga alleen as woensdag even terug omdat zijn rechterwang te bol is. Die plakt aan de helm waardoor zijn oogje wat trekt en dat gaat dan weer tranen enzo. En het ziet er gewoon niet comfortabel uit. Maar het gaat echt heel goed. En ja, je ziet al wel verbetering vinden wij. Dat gaat echt enorm snel.
pi_79338256
Wat fijn dat het zo goed gaat, en dat je ook al verbetering ziet! Dan weet je meteen waarvoor je het doet! Super!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:18:09 #179
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79338702
Kijk 'm nou zitten De boefigheid straaaalt er gewoon vanaf met die onschuldige blik erbij Wat fijn dat je al zo snel resultaat ziet BE! Lijkt me ook erg fijn als bevestiging voor het dragen van het helmpje.

Hier belde het cb vanmorgen terug. We gaan in overleg nu fruit mixen met wat melk en dan in een fles aan Esmee geven. Waarschijnlijk heeft ze toch wel wat weerzin tegen eten gekregen door die rotkorrels. Zo kan ze lekker via de fles toch aan een andere smaak wennen en als ze het lekker vindt gewoon minder melk en meer fruit en misschien daarna zelfs van een lepeltje! Ze bellen volgende week terug om te vragen hoe het gaat!

O ja we mogen ook een broodkorstje proberen
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:18:15 #180
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79338705
hoe reageerd Sasha op de helm van zijn kleine broertje?
Wilt hij nu ook zo'n stoere helm dragen?
pi_79338827
Stiemie heeft nieuwe fruit tactieken, hopen dat het werkt!
* XXXKarinXXX In duimmodus overgaat
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:21:25 #182
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79338857
Ja Esmee gaat meteen over op de fastfood (bananenmilkshakes)
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:26:44 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79339107
Sasha heeft een stoere bob de bouwer helm Bar.

Stiemie, 4 maandenpotjes fruit gaan ook prima met een 1-2-3. Kan je ook nog proberen.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:34:30 #184
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79339443
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:26 schreef Brighteyes het volgende:
Stiemie, 4 maandenpotjes fruit gaan ook prima met een 1-2-3. Kan je ook nog proberen.
Ah bedankt voor de tip!
pi_79340099
Oscar Schoonheid!
Bar, leuk je weer eens te zien hier kan me voorstellen dat je je ongemakkelijk voelt, buiten lopen met een bloedend kind. Ik zou me hetzelfde voelen denk ik
Chan, gaat Timo misschien ook al aan de tandjes?

BE, het gaat nu redelijk met Willow. Maar ik durf het niet te hard te roepen, want gister was het overdag ook redelijk en 's avonds drama. Ze heeft last van 't tandje, maar daarnaast is ze ook nog altijd ziekjes en snipverkouden met hoesten e.d. We hebben een hoestdrankje gekregen dat ze drie keer per dag mag en dat lijkt wel wat te helpen, maar 't blijft een zielig hoopje baby.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:00:45 #186
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79340434
Kersjes deze valt nog reuze mee.

En echt dit is nog rustig
Nu is het ook meer en meer op zijn wangetjes en op zijn hoofdje
pi_79343789
Roy

Dringende vraag: ik zat net Willow een fruithapje te geven, en dat ging prima, maar opeens begon ze tussendoor een beetje te "schrikken", of althans dat zag er zo uit. Een paar schrikachtige beweginkjes. Ik vond het wel grappig, maar toen deed ze het weer... en weer... en steeds vaker. Steeds z'n vijf korte schokjes, met grote ogen erbij. Herkent iemand dit? Ik heb het nog niet eerder gezien en haal me al allerlei epilepsie-scenario's in mijn hoofd...
pi_79343881
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:51 schreef innepin het volgende:

Chan, gaat Timo misschien ook al aan de tandjes?
Hij heeft er al 2 maar ik verwacht al een week of wat nummer 3 (en 4?).. Het zou maar zo kunnen dus ja, dat zn slechte slapen daar van komt.. maar bij de 1e 2 had hij er koorts van en nu niet.. nou ja, afwachten dus..

Wat sneu voor Willow dat ze er ook zo'n last van heeft..
pi_79344038
Innepin, is ze koortsig misschien?
Mirte heeft dat wel eens gedaan op het aankleedkussen toen ze koortsig was en Iris laatst ook... Geen idee wat het is eigenlijk, maar wel sneu om te zien.
Anders zou ik het niet weten, als je je ongerust maakt even de HAP bellen hoor... Het klinkt wel meer dan ik bij mijn meiden heb gezien...
pi_79344200
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:44 schreef _Bar_ het volgende:
En Oeke wij geven Roy te eten volgens een nederlands en belgisch schema, en die doen heel anders qua voeding
Dat schema wat ik bedoel is ook Nederlands. Misschien doen de Belgen het inderdaad heel anders.
Wat naar dat Roy ook zo'n jeuk heeft. Kan me voorstellen dat je het dan moeilijk vind om met hem naar buiten te gaan.

Lars en Lena. Is de Liga goed bevallen?

BE, wat een heerlijk jongetje is Oscar toch! Ik moet dan meteen denken aan hoe relaxed hij erbij lag op de meet. Lekker met zijn helm op die mat te chillen.
Fijn trouwens dat de helm zijn werk goed doet.

Stiemie, dat klinkt als een goed plan. Hopelijk vind Esmee dat ook.

Innepin, Kobus doet soms wel heel raar bij het eten. Alsof hij schrikt van het slikken ofzo. Maar als je er onzeker van wordt zou ik zeker even een dokter bellen. Heeft ze ook koorts?
pi_79344273
Wat is het minimum aan melk ongeveer wat ze op een dag "moeten" hebben met 7,5 maand.
Iris heeft tot nu toe denk ik amper 350 cc op. Straks nog wat yoghurt proberen en ze krijgt voor het slapen gaan een fles. Maar ze drinkt op het moment niet meer dan 100cc per fles zo ongeveer...
Ze is strontverkouden dus dat zou er nog wel mee te maken kunnen hebben. Ik denk dat het best benauwd is fles drinken als je neus vol snot zit... Ondanks alle otrivin enzo .
pi_79344561
Ze heeft geen koorts nee, 36.9 (terwijl het de afgelopen dagen steevast 37,5 was). Ze heeft het na het eten nog één keer op schoot gedaan en ik heb het net weer één keer in de box gespot. Ik wacht het nog heel even af en anders toch maar weer de HAP lastigvallen. Muh.
Heb er zelfs nog een filmpje van want ik was d'r aan het filmen omdat ze gewoon zo lekker zichzelf was, vrolijk en geinen enzo tijdens het eten.
pi_79345005
Ik zou niet weten wat het zijn kan Innepin, klinkt wel vreemd vind ik.. Wel handig dat je er een filmpje van hebt, legt wat handiger uit bij de HAP als je daar heen gaat! Hopelijk is het niks ergs!
pi_79348528
Zie hier het filmpje... Ongeveer halverwege begint het.

Ze is verder gewoon vrolijk en heeft geen koorts dus ik vind het wat overdreven om de HAP te bellen. Maar 't blijft wel eng.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 19:41:45 #195
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79349215
Wat een schatje is het toch Innepin Maar geen idee wat ze doet... Ik herken het niet in ieder geval.
  Moderator vrijdag 19 maart 2010 @ 20:05:02 #196
5428 crew  miss_sly
pi_79350263
Wat is ze toch leuk, innepin En die leuke geluidjes!
Maar ik herken de beweginkjes ook niet. Wat ze al zeggen: als je het niet vertrouwt, gewoon de HAP bellen hoor. Daar zijn ze voor.

BE, wat is Oscar toch ook een heerlijk mannetje En fijn dat hij geen last heeft van het helmpje en het goed lijkt te werken!

Roy En bar, leuk dat je er weer bent. Druk daar?

Nijna, volgens mij moeten ze ongeveer 500 cc hebben, maar als dat eens een dag wat minder is omdat ze wat ziekig is, lijkt me dat geen probleem, hoor. Heeft ze nog wel plasluiers?
pi_79350399
Ik zou gewoon eventjes bellen Innepin.. het ziet er wel een beetje vreemd uit... En gewoon even bellen voor advies kan geen kwaad toch? Daar hebben ze er tenslotte meer verstand van dan wij hier...
  vrijdag 19 maart 2010 @ 20:09:50 #198
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79350466
Vanaf wanneer mag je eigenlijk diksap aanbieden? Echt zo stom dat ik dat allemaal alweer vergeten ben
  vrijdag 19 maart 2010 @ 20:15:59 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79350688
Ik herken het niet Innepin en ik kan me goed voorstellen dat je het vreemd vindt. HAP bellen als je het niet vertrouwd hoor.
Wat een heerlijk grietje trouwens wel. Dat wiebelen met dat ene beentje.
pi_79352001
Ze dronk net maar 20cc ... . Maar goed, ze heeft wel wat yoghurt gehad en fruithap vanmorgen dus ik denk dat ze op zich nog wel redelijk wat aan vocht binnen heeft gekregen. Ze heeft ook wel goed gegeten vanavond. De luiers zijn minder zwaar, maar ze plast nog wel en is verder eigenlijk best goed te pas. Dus we houden het in de gaten.
Vanmiddag heb ik bisolvon gehaald, hopelijk helpt dat om het hoesten wat makkelijker te maken. Op zich rochelt het allemaal wel, maar het komt niet zo makkelijk omhoog lijkt wel.

Innepin, het ziet er anders uit dan wat mijn meiden deden, die moesten daarna ook heel erg huilen.
Ik vind net als tessie het er wel een beetje vreemd uitzien en zou het even in de gaten houden, als het weer gebeurd zou ik denk ik toch even bellen, maar dat is mijn gevoel.
Goed dat je het op film hebt trouwens!
En wat een moppie zeg, lekker wiebelen met die beentjes, dat kan Iris ook zo lekker in die stoel ;-).

Stiemie, geen idee, maar ik geef Iris af en toe wat heeeeel verdunde limonade of roosvicee. Op de roosvicee staat vanaf 4 mnd.
pi_79352603
Wat een schatje, die Willow. Een lekker punkertje met die haartjes zo.
Ik herken het ook niet. Bij Ko is het toch meer als een koude rilling ofzo en daar lijkt dit niet op. Ik zou het ook in de gaten houden.
Wat ben je trouwens stil! Is dat voor de camera? Of lul ik gewoon Ko zijn oren van zijn kop?

Lastig Nijna. Fijn dat ze wel vrolijk is. En goed heeft gegeten. Hopelijk helpt de bisolvon.

Ko slaapt vaak op zijn buik tegenwoordig. Wat ziet dat er enorm schattig uit zeg. Dat knuistje zo tegen zijn neus aan. Ik sta gewoon steeds verliefd in zijn bedje te kijken.
pi_79352705
Ahw Ko . Schattig is dat het Oeke
pi_79353649
Mijn trage Henkie tijgert vooruit!!!!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 21:25:00 #204
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79353969
Ja precies een koude rilling had Linde ook vaak. Nu nog wel eens dan is ze stiekem aan het plassen
pi_79356163
Thanks for the support ladies Ze ligt nu op bed, als het morgen nog één keer gebeurt bel ik de HAP.
Oeke, ik ben stil voor de camera ja, hoewel ik sowieso niet zo'n enorme kletskous tegen Willow ben hoor. Maar m'n eigen stem op film vind ik altijd zo erg dat ik spontaan dichtklap als ie aanstaat

Tijgerthijs!
pi_79357099
Thijs! Hoepsa, vooruit!

Hihi, Innepin, dat herken ik. Maar als mijn vriend filmt vergeet ik het altijd. Gevolg is dat ik filmpjes zonder geluid wil.
Na de bevalling maakte hij een filmpje van Ko die op mijn buik lag. En je hoort mij zeggen: Jeetje jochie, wat hebben wij hard gewerkt samen. En dat vind ik zoooo stom klinken.
Dus dat filmpje kan ik gewoon niet bekijken.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 09:28:43 #207
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79365422
Innepin aan mij heb je zowiezo niks, want ik zie al snel dingen net even erger dan dat ze doorgaans zijn.
Maar ik zou gewoon m'n gevoel volgen.
Willow is wel een pracht meisje hoor

Thijs goed zo*O*

@Miss_sly dank je, druk ook wel, maar zit ook weer lekker met mezelf in de knoop. loopt allemaal niet zo over.
vandaar beetje afstand genomen van alles.

Nijna de natteplasluiers in de gaten houden,die moeten er voldoende zijn.
En extra sap kregen we hier te horen word doorgaans rond de 9 maand gegeven als vervanging van de fles/borst rond 16 uur.
pi_79365535
*meld

En nu inlezen
Lotte!
Noah!
  zaterdag 20 maart 2010 @ 09:39:02 #209
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79365546
Welkom hier Linda en Lotte pas je beetje opjezelf meid.
pi_79365557
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 09:39 schreef _Bar_ het volgende:
Welkom hier Linda en Lotte pas je beetje opjezelf meid.
Doen we
Lotte!
Noah!
pi_79365577
Linda en Lotte! Welkom hier. En wat Bar zegt.

En voor Bar zelf ook eentje:
pi_79365701
Bar

En Innepin, het ziet er maf uit idd, ook dat verschrikte koppie erbij. Ik zou het sowieso even met de huisarts overleggen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  zaterdag 20 maart 2010 @ 11:07:57 #213
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79366995
Linda en Lotte. Fijn dat jullie ons komen vergezellen! En idd, rustig aan doen hoor Zijn jullie nu bij je ouders?

Ik ga eens even bijlezen, wat 2 dagen werken al kan doen he?
pi_79369758
Linda en Lotte! Welkom hier! Hoe gaat het met jullie?

En Innepin, hoe gaat het vandaag met Willow?
pi_79369971
Linda en Lotte welkom!
En Stiemie en Esmee ook nog welkom!

Inne hoe is het met Willow? Heeft ze het nog een keer gedaan of niet? Ik vond het er ook wat raar uitzien op het filmpje..

Ko, dat klinkt lief zo slapen

Thijs aan het tijgeren Leuk!

Wij hebben weer een goede nacht gehad vannacht
  Moderator zaterdag 20 maart 2010 @ 13:09:06 #216
5428 crew  miss_sly
pi_79370133
Linda en Lotte welkom precies 2 maanden he, dus ik had kunnen weten dat jullie je vandaag zouden melden.

Tijgerende Thijs

Lief slapende Ko

Dikke voor Bar: zorg je ook goef voor jezelf en je mannetje!

voor de goede nacht van Timo en dus voor Chan!

innepin, hoe is het vandaag?

Senna is vandaag 8 maanden Wow
pi_79370178
Linda! Een half jaar alweer
Met Willow gaat het prima, ze heeft het 's avonds nog één keer kort gedaan en verder niet meer. Nu tijgert ze gewoon weer de kamer door. Maar dinsdag naar het cb (nou ja, D dan) dus ik zal wel aan 'm vragen of ie het er even over wil hebben.
pi_79370976
Welkom Lotte en Linda

Innepin, ik herken die schokkerige beweging van Willow ook niet. Ik vind ook dat ze er wat "angstig" bij kijkt. Het leek er in eerste instantie op alsof er wat eten bleef hangen ofzo...
Ik zou het goed in de gaten houden en anders gewoon even langs de huisarts of het cb gaan.

pff... ik word flauw van die nachten. Vannacht was het weer prut
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_79371361
Oh ja Graeme is vandaag 9 maanden! Ik vind dat toch wel bijzonder, 9 maanden Net zo lang uit mijn buik als in mijn buik (en de volgende zit nu alweer in mn buik whihihi )
pi_79372663
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:24 schreef oeke het volgende:

[..]

Lars en Lena. Is de Liga goed bevallen?

Niks aan het handje

Vanmorgen mango gehad, ook weer smullerdesmullerdesmul... En tot nu toe geen last
Het menu wordt steeds uitgebreider!

Innepin, kan me voorstellen dat je ervan schrikt, het lijkt ook wel of ze even "weg" is, als je aandacht trekt is ze er weer bij. Gelukkig dat het niet meer is voorgekomen, maar toch even aankaarten. En dan zou ik het filmpje meenemen als bewijsmateriaal....dan weten ze ook precies wat je bedoelt.

aha Tessie nu kun je de hormonen niet meer de schuld geven van gekke acties o nee jij wel
Maar idd wel een bijzondere mijlpaal!

Roy is leuk Bar!

Linda en Lotte, welkom hier!
pi_79372892
Graeme al 9 maanden!

Karin, precies dat ja. Later, na het filmen, deed ze het nog een paar keer en als ik haar dan aankeek leek ze wel ergens anders. Na een paar keer zo'n schrikreactie was ze in één klap weer "terug" en keek ze me meteen aan.

De box is naar beneden.... de kinderwagen-met-reiswieg is omgebouwd tot buggy-wandelwagen. Morgen het bedje nog omlaag doen... en weg is mijn kleine baby
pi_79379004
Innepin, ze wordt groot! Bedje hebben wij ook al omlaag gezet van de week.
Lijkt me goed om het even aan te kaarten op het CB van dat " schrikken" , filmpje even laten zien, dan hebben ze ook een idee wat je bedoeld.

Lars, lekker gesmikkeld en geen last, hopelijk vind je samen met mama nog veel meer lekkere dingetjes waar je geen last van krijgt .

Graeme, 9 maanden! Wat ga je hard!

Linda en Lotte welkom!

Iris drinkt weer wat beter vandaag .
  zaterdag 20 maart 2010 @ 21:20:04 #223
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79386686
is het bij jullie ook zo'n rommeltje qua voedingen?

4 flessen, en fruit en warme maaltijd....

Heel leuk enzo, maar voor Roy is het soms echt veel te veel en zitten wij met een spugend kind....
En een fles minder of fruit of warme maaltijd minder daar neemt Roy dus weer genoegen mee, en is het dus continu drama, tot hij weer eten krijgt
pi_79386787
Thijs krijgt nu 2 flessen, fruit, brood en warm en ik dacht dat Roy ouder was?

EDIT : nee, Thijs is 3 weken ouder. De laatste keer op het cb vertelde de arts dat Thijs van 3 naar 2 flessen moest (toen was hij 7,5 maand). Dus ik denk dat Roy een beetje veel flessen krijgt nog?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 21:25:12 #225
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79386873
raar die verschillende dingen, want hier afgelopen dinsdag werd er dus verteld 4 flessen.
met fruit en warme hap....
  Moderator zaterdag 20 maart 2010 @ 21:28:42 #226
5428 crew  miss_sly
pi_79387009
Senna krijgt bv en geen fles, maar hier zeiden ze op het CB ook dat ik eigenlijk minder moest gaan voeden en dan misschien alleen de ochtend- en avondvoeding doen en overdag iets anders van vocht.

Nou vind ik bv prima vocht, maar het zouden dus ook 2 flessen zijn, lijkt me.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 21:28:49 #227
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79387016
Interessant, hier 3 flessen en brood, fruit en groente. Ik merk heel duidelijk dat ze de flessen niet veel meer aan vinden, op de fles van 19u na. McLaura, hoe is jullie dagindeling?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 21:32:44 #228
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79387172
en ander vocht is hier pas met 9 maand....

Echt zo vaag die verschillende adviezen.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 21:35:32 #229
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79387286
Vervelend is dat he, Bar? Dat kan je echt in verwarring brengen. Het blijft toch een beetje varen op je eigen gevoel en uitproberen. Hier mochten we bijv. slappe thee geven zo rond 7 mnd.
pi_79387704
Nou ik zat toevallig te denken dat ik het wel veel vond, wat Graeme allemaal eet op een dag. En ik heb juist sinds gister 1 fles minder gegeven en dat ging best. Hij krijgt dus sinds gisteren nog mar 2 flessen (waarvan ik de ochtendfles als pap met een lepeltje geef). En dan verder brood en een warme maaltijd en yoghurt en thee of water als drinken.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 21:48:41 #231
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79387822
Tessie, hoe ziet dat er bij jullie uit? qua tijden enzo?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 21:48:46 #232
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79387825
wij kijken nog steeds naar Roy, en de flessen krijgt hij op verzoek.
fruit gewoon smorgens en tussen de middag warm (dit ivm bij opa en oma te zijn, en tegen de tijd dat wij Roy daar ophalen te moe is om nog warm te eten)

ander vocht (sap,thee,water) hebben we al eens geprobeerd maar dat is nog niet helemaal goedgekeurd door zoonlief .

Wat ik voornamelijk het lastigste vind is wanneer is het genoeg voor Roy.
we stoppen zodra Roy andere intresse krijgt ipv het eten wat hij krijgt.

maar dan heeft hij na een half uur soms een uur weer "honger" eerst gaven we Roy dan echt niks omdat het niet zou kunnen nu alweer eten.
Maar als dan niks meer helpt om je kleine te troosten stil te houden en na een aldoor sabbelende duim/knuist van zoon, dan geef je maar weer.

dus wat is nu de gulle middenweg
  zaterdag 20 maart 2010 @ 21:51:15 #233
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79387922
Dat vind ik ook lastig Bar, de hoeveelheid. Wat is 'genoeg'? Al denk ik dat dat per kindje heel verschillend zal zijn eerlijk gezegd, als volwassenen eet je ook niet allemaal evenveel. Bij het cb zeiden ze dat het goed is zolang de plas en poepluiers voldoende zijn. Voldoende is het gemiddelde van je eigen kindje, want ook dat is verschillend per kind (/mens) en zolang je kindje 'tevreden' is.
pi_79388076
Wij geven vier flessen nog, en fruithapje en groentehap. We gaan wel de flessen ietsje minder vol doen omdat ze ze toch niet op krijgt. Brood zijn we nog niet mee begonnen. Eigenlijk maken we er zelf een zooitje van denk ik Hou helemaal niet zo bij wat ze nu zou moeten eten
  zaterdag 20 maart 2010 @ 21:58:52 #235
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79388243
Ach zolang Willow tevreden is is het prima toch
pi_79388355
Vind ik ook
Binnenkort maar eens brood aanbieden. Vind het lastig om te bepalen wanneer een hapje een fles moet vervangen...
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:02:41 #237
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79388400
Zodra ze er redelijk wat van opeten innepin. En dat blijft een beetje gokken.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:02:47 #238
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79388408
ik vind brood beetje "eng"nog, Roy verslikt nog zo zodra ik stukjes aanbied, en dan weer spugen.
dus wij wachten zowiezo tot 8maand ofzo
  Moderator zaterdag 20 maart 2010 @ 22:03:00 #239
5428 crew  miss_sly
pi_79388421
Wij beginnen rond een uur of half 8-8 uur met een boterham. Hiervoor heeft ze dan al de eerste ochtendvoeding bv gehad. Dan ergens rond 10-10.30 uur fruit. Rond 12-13 uur weer een boterham. 's middags nog wat fruit of een rijstwafel en een fles gekolfde melk of een voeding als ik zelf thuis ben. Rond 18 uur warme maaltijd met yoghurt na.
Na het bad en voor het naar bed gaan nog een voeding.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:03:20 #240
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79388430
Dat zou ik dan ook doen Bar. Brood is toch niet heel erg 'moeten' zeg maar?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:03:43 #241
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79388449
Linda en Lotte welkom!

Innepin je meisje wordt groot

Lars kleine smulpaap met je mango en je liga!

Wij waren vanmiddag weg en mijn ouders pasten op Esmee, maar die banaan in flesvorm kon mijn moeder ook wel weglaten als het aan Esmee lag Na de eerste slok huilen en daarna weigerde ze ook een flesje met water (mijn moeder wilde wat water geven zodat ze de banaansmaak weg kon spoelen...)
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:07:09 #242
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79388581
het gaat in feite toch om de hoeveelheid melk ze binnen krijgen toch niet zozeer om de hoeveelheid flessen?

Even iets heel anders hoor tussendoor.

Vanmiddag vond ik Roy lekker op zijn buik slapend in zijn bedje dit was de eerste keer dat ik hem zo uit z'n bedje kon halen.

Bij m'n vader heeft hij amper geslapen dus vanmiddag hier even de slaap ingehaald

Jammer Esmee en banaan is nog wel zo lekker...
(mango bij de melk?)
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:10:51 #243
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79388715
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:07 schreef _Bar_ het volgende:
het gaat in feite toch om de hoeveelheid melk ze binnen krijgen toch niet zozeer om de hoeveelheid flessen?

Even iets heel anders hoor tussendoor.

Vanmiddag vond ik Roy lekker op zijn buik slapend in zijn bedje dit was de eerste keer dat ik hem zo uit z'n bedje kon halen.

Bij m'n vader heeft hij amper geslapen dus vanmiddag hier even de slaap ingehaald

Jammer Esmee en banaan is nog wel zo lekker...
(mango bij de melk?)

Dat lijkt me ook, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel cc ze zouden moeten krijgen. Als ze niet willen, willen ze niet, is mijn idee. Ik kan ze toch ook moeilijk een sonde geven? Haha, nee zonder gekheid hoor, ik bied 3 flessen aan, als ze niet willen, dan niet. Eventueel biedt ik 's middag extra vocht aan in de vorm van thee of diksap. Dat gaat er soms wel in, soms ook niet.

Stiemie jammer van de bananenshake. Heb je nog meer trucjes in je trucendoos of raakt die zo langzamerhand leeg?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:14:43 #244
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79388857
Het was geen bananenshake nog. Ik ben namelijk zo bang dat ze daardoor anders ook geen gewone fles meer wil. Mijn moeder had nu eerst een gepureerde banaan in de fles gedaan. Morgen anders toch maar aan de shake
pi_79388965
Hoe doen jullie dat eigenlijk, met zelf prutjes maken? Lotte krijgt eigenlijk stukjes, maar wil het niet meer vasthouden als het nat is. Alleen droge dingen als brood en rijstewafel eet ze goed, maar fruit laat ze vallen. Toen wilde ik d'r restje peer dus op een lepeltje geven, maar werden alleen maar hele kleine stukjes, met de staafmixer. Beetje yoghurt erdoor en even in de magnetron hielp ook niet
Lotte!
Noah!
pi_79388996
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:48 schreef mikoxx het volgende:
Tessie, hoe ziet dat er bij jullie uit? qua tijden enzo?
Wij houden van uitslapen dus ergens tussen half 9 en 10 krijgt hij 180ml melk waar ik met fijne granenpap van bambix dus pap van maak. Om ongeveer 12 uur krijgt hij een boterham met banaan, appel, peer of avocado. Hij eet behalve de boterham ook de rest van de banaan of de 2 appels of peren op, de avocado krijgt hij nooit helemaal op. (de banaan en avocado prak ik en de appels en peren gaan in de magnetron en daarna ook prakken). En dan ergens tussen 3 en 4 krijgt hij dan warm eten, wat groente, aardappel, rijst of pasta en een klein beetje vlees. Gewoon in kleine stukjes. Als hij daarna nog trek heeft nog een klein beetje yoghurt.En dan gaat hij om ongeveer 6 uur naar bed, en dan krijgt hij eerst nog een fles van 180ml.
Tot gisteren kreeg hij om 3 uur ongeveer nog een fles en dan om half 5 ongeveer warm eten, maar dat zat ook allemaal zo dicht op elkaar. Oh en bij de boterham en het warme eten geef ik hem nog drinken uit een bekertje, en gedurende de dag probeer ik hem ook nog wat uit zn tuitbeker te laten drinken, maar dat lukt meestal niet.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:19:50 #247
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79389005
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:18 schreef Linda2205 het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk, met zelf prutjes maken? Lotte krijgt eigenlijk stukjes, maar wil het niet meer vasthouden als het nat is. Alleen droge dingen als brood en rijstewafel eet ze goed, maar fruit laat ze vallen. Toen wilde ik d'r restje peer dus op een lepeltje geven, maar werden alleen maar hele kleine stukjes, met de staafmixer. Beetje yoghurt erdoor en even in de magnetron hielp ook niet
Zelf afbijten, scheuren, prakken werkt ook wel goed, anders gewoon stukken in de mond duwen dat gaat bij mij het beste... Met name op die momenten wanneer rapley niet zo gewenst is, denk auto etc.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:20:21 #248
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79389020
Linda, ik heb een babycook, die stoomt het fruit en daarna mixt ie het. Dan wordt t fruit heel zacht. Hoe langer je mixt, hoe fijner het wordt. Misschien kan je een klein beetje water toevoegen aan het fruitprutje voor je het met de staafmixer gaat mixen? Eventueel kan je t fruit ook eventjes koken, maar niet te lang, dat schijnt niet zo goed voor de vitaminen te zijn.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:22:51 #249
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79389104
fruit koken stomen en pureren doen wij ook..
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:23:48 #250
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79389137
Tessie, om te beginnen klinkt die begintijd erg fijn! Jullie hebben een duidelijk schema zo! Drinken uit de tuitbeker gaat hier ook nog niet van harte, maar t gaat wel vooruit. Ze kunnen het nu wel iig, ook met antilekventiel erop. Maar willen, dat is een tweede.
pi_79389218
Graeme kauwt alleen op die tuitbeker. Terwijl hij er eerder wel uit dronk. Nu ben ik er gelukkig achter gekomen dat uit een bekertje ineens wel weer goed is, dus doen we dat voorlopig.

Linda, ik doe dingen gewoon in kleine stukjes op een lepeltje en dat hapt Graeme er dan gewoon vanaf. Maar ook geprakt eet hij het na zn boterham. Als ik hem stukjes in zn hand geef, gooit hij er tegenwoordig ook altijd mee, behave broodkorstjes en soepstengel.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:26:44 #252
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79389239
Klinkt idd fijn jullie begin tijd

Hier gaat door de weeks de wekker af om 06.00 uur, en in de weekenden zijn we wakker tegen -7.30 uur.
Stiekem beetje jaloers is
pi_79389250
Ok, thnx voor de tips. En Basboussa, dan is het alsnog geen prutje, tenzij ik het ook nog ga voorkauwen voor d'r, maar dat was ik niet van plan Morgen een nieuwe poging

Tessie, slaapt Graeme echt van 6 tot volgende morgen 9u?
Lotte!
Noah!
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:27:57 #254
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79389281
je zou er ook gewoon moes van kunnen koken Linda. dat deden wij in begin nog al eens
pi_79389294
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:27 schreef _Bar_ het volgende:
je zou er ook gewoon moes van kunnen koken Linda. dat deden wij in begin nog al eens
hoe doe je dat?
Lotte!
Noah!
pi_79389301
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:18 schreef Linda2205 het volgende:
Mja, niet. Madame gaat kokhalzen van prut-met-stukjes. Tot zover mijn zorgvuldig in elkaar gemixte fruithapjes. Voorlopig dus maar even potjes, en dan langzaamaan weer met stukjes proberen
pi_79389303
Nou hij is meestal tussen 7 en 8 wakker, maar dan neem ik hem nog eventjes bij mij in bed, en ik douche dan zelf ook eerst eventjes enzo. En dan gaan we naar beneden om te eten.
Ja ik heb een heel makkelijk kind, ik weet het.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:29:39 #258
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79389337
Heerlijk toch, Tessie
pi_79389351
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:28 schreef tessie het volgende:
Nou hij is meestal tussen 7 en 8 wakker, maar dan neem ik hem nog eventjes bij mij in bed, en ik douche dan zelf ook eerst eventjes enzo. En dan gaan we naar beneden om te eten.
Ja ik heb een heel makkelijk kind, ik weet het.
Ok, dat klinkt goed! Knap dat Graeme het zo lang uithoudt! Lotte schreeuwt ook niet van de honger, maar ze valt wel aan, als ze aan de beurt is
Lotte!
Noah!
pi_79389354
Oh en wat die moes betreft, je kan ook heel makkelijk een appel bijvoorbeeld in stukjes doen in een bakje, heel klein beetje water erbij, minuut of 5 in de magnetron en dan in de blender. Heb je ook moes.
pi_79389396
Ja idd heerlijk Mikoxx, maar voel me soms dan een beetje lullig omdat ik weet dat er nogal wat beebjes met slaapproblemen hier zijn enzo.....

En Graeme schreeuwt wel als ie honger heeft hoor Maar hij krijgt dus in korte tijd best wel veel eten binnen, dus ik denk dat ie gewoon best wel verzadigd is zeg maar...en sochtends moet ie denk ik net als zn mama even langzaam wakker worden voor er behoefte aan eten ontstaat
pi_79389641
Wauw, wat eten jullie kindjes al veel. Ko eet echt weinig. Maar hij drinkt nog steeds enorm veel. Mama's jochie.

Ons schema is een beetje een mix van Innepin en Tessie. Een relaxed rommeltje.
Maar een boterham wil hij bijvoorbeeld niet. Een korst wel, maar echt een boterham?
Hij gooit niet met eten gelukkig. Alleen als hij genoeg heeft dan begint het gooien of van de tafel vegen.
Wat hij echt lekker vind is joghurt met mango in de blender. Een lassie.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:40:20 #263
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79389685
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:28 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

hoe doe je dat?
Het fruit schillen en in een pannetje leggen met 1 lepeltje water en dat koken en dan afentoe roeren.
vuur wel zachtjes zetten.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:41:58 #264
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79389737
Gewoon van genieten Tessie, en wees blij.

Ik was verwend met Thijs, en Roy is tikkeltje anders, maar dat maakt het wel leuker, en voor mij beter
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:45:43 #265
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79389880
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:27 schreef Linda2205 het volgende:
Ok, thnx voor de tips. En Basboussa, dan is het alsnog geen prutje, tenzij ik het ook nog ga voorkauwen voor d'r, maar dat was ik niet van plan Morgen een nieuwe poging

Tessie, slaapt Graeme echt van 6 tot volgende morgen 9u?
Voorkauwen? Niet?

Ik doe ALLES voor mijn prinsesje, ALLES!

(Ik bedoelde eigenlijk, afbijten platdrukken op/met een lepel, maar dat werkt natuurlijk niet bij alles )
pi_79398526
Iris krijgt 3 flessen van 200ml, fruithapje, beetje brood, groente.
pi_79398992
Ik heb gewoon en kleine vreetzak.

's ochtends een fles van 200, dan een boterham met fruit. Rond 12.00 uur een fles van 200. Rond 15.30 een fles van 200, rond 17.30 groente en rond 19.30 nog een laatste fles van 200 met pap.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_79399377
Wat raar al die wisselende cb adviezen. Hier kreeg ik te horen dat Timo nu ook een boterham of yoghurt mag, maar dat ik vooral door kan gaan met borstvoeden en dat die yoghurt helemaal zo belangrijk niet is.

Hier is het eten ook een beetje een rommeltje, hoewel het naar mijn zin best aardig gaat. Hij krijgt haast elke dag fruit, brood, groente, rijstwafel en het meeste gaat wel goed, behalve de groente die gaat niet zo geweldig. Hij drinkt voornamelijk aan de borst, al het andere is echt maar een paar hapjes elke keer als tussendoortje..
Pureren doe ik niet, want dan komt er heel veel lucht bij en daar had Timo erg veel last van. Ik prak dus alles en met de stukjes die er dan in blijven zitten heeft hij gelukkig geen moeite En hij krijgt ook regelmatig gewoon hele stukken, dat gaat ook best aardig, maar als hij het dan zat is begint hij er mee te trommelen en slaan en dan wordt het een zooitje

Tessie je moet echt gewoon lekker genieten van de goede nachten hoor! Timo heeft een paar maanden perfect doorgeslapen en dat vond ik ook echt heerlijk. Nu doet hij dat dus niet meer (vannacht was het 3 uur, half 5 en daarna 7 uur) maar van elke goeie nacht die er tussen zit geniet ik ook heel erg
pi_79400356
Chan, ik geniet er ook zeker van! En hou ook in mijn achterhoofd dat het ook zomaar kan veranderen. Of wie weet dat de volgende wel heel moeilijk slaapt ofzo. We zien het wel!

Hier heb ik trouwens bijna geen advies gekregen van het CB over de voeding. Ze vroeg heel kort wat hij ongeveer at, en vond dat wel prima en zei dat hij ook wel vlees mocht hebben. Ze vinden hier altijd alles wel prima volgens mij. Terwijl hij de vorige keer nog best wel weinig at, omdat hij toen bijna alles steeds alleen maar op de grond gooide. Morgen moeten we weer, dus ben benieuwd wat ze dan zeggen.
(heb gelukkig dat groene boekje ook weer terug gevonden! )
pi_79402549
Nou idd raar die verschillende adviezen!
wij zijn nu bij een dietiste, die geeft aan met 6/7 maand: 4 a 5 voedingen waarvan eventueel 1 a 2 keer pap
Een groente en/of fruithapje (3 eetlepels)
eventueel een broodkorst

7-8 maanden: 3 a 4 voedingen waarvan eventueel 1 a 2 keer pap of eventueel 1 keer brood met melk
warme maaltijd van:
1 a 2 opscheplepels groente
1 opscheplepel aardappel of vervanging
1 eetlepel fijn gemaakt vlees of kip
1 theelepel olie of margarine of jus bereid van olie of margarine
- een fruithapje
- eventueel tussendoor: broodkorst, cracotte of rijstwafel

8-9 maanden:
3 voedingen of papvoedingen
(vervang 1 a 2 pavoedingen door brood met melk)
warme maaltijd van:
minimaal de hoeveeheden genoemd bij 7-8 maanden
een fruithap
eventueel tussendoor broodkorst, soepstengel of rijstwafel

9-12 maanden:
2 voedingen of papvoedingen of brood met melk
zie verder bij 8-9 maanden

Zo en nu weer over naar Lars!
Mango ging goed!!! hoera hoera hoera!
hij smikkelt zo van alles! Fijn dat er dan nu ook een paar keer wat goed gaat.
Kijk hem hier dan ook smullen van zijn ligaatje:

Vanmorgen nog even gewandeld in de draagdoek, grappig, Lars werd helemaal enthousiast toen hij de doek zag!
  zondag 21 maart 2010 @ 19:44:19 #271
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79416214
Kijk 'm nou lekker smikkelen die Lars

Vandaag geen fruithap gegeven want de fles van 10 uur kwam er onverwachts in zijn geheel weer uit. Vol over mijn vriend heen Na die tijd moest ze nog 2x spugen, maar de fles die we om 4 uur gegeven hebben zit er nog in, dus we gaan zo nog maar een flesje proberen. Zal wel een onrustig nachtje worden nadat ze vandaag zo weinig gedronken heeft...
  zondag 21 maart 2010 @ 20:54:36 #272
143848 huuphuup
Dorksided
pi_79420195
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:03 schreef miss_sly het volgende:
Wij beginnen rond een uur of half 8-8 uur met een boterham. Hiervoor heeft ze dan al de eerste ochtendvoeding bv gehad. Dan ergens rond 10-10.30 uur fruit. Rond 12-13 uur weer een boterham. 's middags nog wat fruit of een rijstwafel en een fles gekolfde melk of een voeding als ik zelf thuis ben. Rond 18 uur warme maaltijd met yoghurt na.
Na het bad en voor het naar bed gaan nog een voeding.
wauw das een berg! Ik ben benieuwd of wij over een maand ook aan zoiets zitten!

Hier gaat het nu eigenlijk precies zoals bij Chan en wij kregen ook hetzelfde advies op het CB. Gewoon doorgaan met borstvoeding, je merkt vanzelf wel wanneer ze minder gaat drinken en meer gaat eten. Dus ik doe maar gewoon wat

Amélie krijgt 's middags een rijstwafel of fruit, en 's avonds groente en sinds kort ook af en toe wat kwark, maar niet elke avond.
We hebben niet zoveel structuur dus in het eten, maar ze eet eigenlijk ook nog helemaal niet zo heel veel dus tsja. Komt nog wel.

Oh en Amélie drinkt ook 4 keer per dag, rond 8, rond 12, rond 4 en rond 8 weer. Heel soms komt ze nog voor een latere avondvoeding. Ik vind het allemaal prima, als ik het zo lees komt het wel overeen met 'advies' voor voedingen dus t zal niet te weinig zijn
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 21 maart 2010 @ 20:56:59 #273
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_79420376
Vlees voorkauwen heb ik vroeger weleens gedaan
Maar toen was hij nog klein en hij is het inmiddels allang weer vergeten hoor, geen trauma's wat dat betreft

Wat een eet-perikelen allemaal, leuk om te lezen!
Hier gaat het eten nog niet van harte. Veel vies kijken en kokhalzen... Stukjes sabbelt hij op en hij is een meester-verpulveraar: soepstengels en broodkorsten verdwijnen waar je bij staat! Vandaag eigenlijk voor het eerst dat hij meer dan 5 lepeltjes op heeft. Hij zat lekker in de kinderstoel en probeerde steeds de pannenkoeken te grijpen, maar hij moest het doen met banaan.
En daarna een stukje reclamefolder dat te dicht bij hem lag

En mag ik even juichen? Zijn eczeem ziet er al veel en veel beter uit, de behandeling slaat aan
  Moderator zondag 21 maart 2010 @ 20:59:31 #274
5428 crew  miss_sly
pi_79420595
Lars fijn dat de mango zo goed ging!

Stiemie, wat naar dat Esmee moest spugen. Hoop dat de nacht meevalt.

huup, het klinkt heel veel, maar dit is wat we aanbieden. Ze eet dit lang niet allemaal ook op, hoor. Maar dit ritme werkt heel goed voor ons. Soms eet ze een hele boterham bij de lunch, soms een halve, soms maar een enkel stukje. Zelfde geldt voor fruit en groente. Het enige dat ze altijd helemaal opeet, is de yoghurt. Daar smult ze echt van, vindt ze heerlijk, met of zonder banaan. We dringen ook nooit aan; als ze aangeeft genoeg te hebben, is het klaar, hoe veel of hoe weinig ze ook gegeten heeft.
pi_79420744
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Zo en nu weer over naar Lars!
Mango ging goed!!! hoera hoera hoera!
hij smikkelt zo van alles! Fijn dat er dan nu ook een paar keer wat goed gaat.
Kijk hem hier dan ook smullen van zijn ligaatje:
[ afbeelding ]
Oh, wat geweldig! En hij is zó leuk! Zie die oogjes dan. En die handjes. Zucht.
  zondag 21 maart 2010 @ 21:14:28 #276
143848 huuphuup
Dorksided
pi_79421854
oh nee dat begrijp ik ook wel hoor miss dat ze niet alles opeet. En ook dat niet alles ophoeft maar ik bedoel gewoon veel, veel eetmomenten op de dag al enzo! Wij zijn nu net pas aan twee eetmomenten toegekomen, eerst was het er maar 1
Het lijkt nog zo ver weg dat ze ook een pak meer zal eten enzo

Maar ze kan wel al zitten sinds een paar dagen! Ineens. Mn gekke gebakje kan dingen altijd ineens zo kan ze de ene dag écht nog niet zitten, de volgende dag kan ze ineens uit het niets wel prima een half uur of een uur achter elkaar zonder hulp zitten.

Lars
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79421983
Dat lijkt me nou wel handig Huup, dat je haar gewoon even kunt parkeren zonder dat ze omkukelt!
En wat houdt ze het lang vol zeg!

thanks voor jullie complimentjes voor Lars, ik glim ervan!
pi_79422069
Huup, hier ging het ook vrij snel van idd 1 of 2 eetmomenten per dag naar het schema waar we nu op zitten. Zo raar, en het gaat zo vanzelf ook vind ik. Vantevoren maak ik me dan helemaal druk, hoe moet de overgang nou, en hoe moet ik nou zorgen dat hij meer gaat eten enzo... en uiteindelijk komt het allemaal vanzelf goed eigenlijik.
Stoer dat Amélie ineens kan zitten! Grappig he, zo van de ene op de andere dag, en dat ze dan zelf ook doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is, terwijl jij er zo naast staat
  zondag 21 maart 2010 @ 21:22:44 #279
143848 huuphuup
Dorksided
pi_79422510
ohja Tessie hahahaha ik heb me zó druk gemaakt in het begin hoe moest dat nou, hoe zou dat nou gaan als je kindje ineens minder ging slapen overdag enzo en hoe ga je daar dan in mee en en en en ... mijn hemel
en het ging inderdaad helemaal vanzelf. Als ik er nu op terugkijk dan heb ik er echt geen seconde bij stilgestaan van oh hoe gaan we dít aanpakken dan, het was altijd achteraf dat ik na een tijdje bedacht van hmm verrek! ze slaapt minder!

Dat zal met eten inderdaad ook wel zo zijn, dat ze straks ineens ongemerkt veel meer en veel vaker eet enzo.
Maar ik moet er wel een beetje mee oppassen, ik ben er soms iets te makkelijk mee merk ik. Okay ik wil niet per se aan stipte tijden enzo vasthouden, maar het gebeurt nu met enige regelmaat dat we bijvoorbeeld boodschappen gaan doen en dat het dan 2 uur is eer we weer thuis zijn, dan gaat ze toevallig weer naar dr bedje en is het ruim 3 uur geweest voor ze een rijstwafel krijgt bijvoorbeeld. Dan zit ik daar weer mee te pielen hoe dan met avondeten en voedingen enzo

Oh enneh... ik hoop op een fokwet door dit te zeggen..
Ze poept niet meer
die tandjes zorgden voor een poepexplosie zo'n beetje maar nu ze door zijn is het weer abrupt over. Alweer een week geleden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 21 maart 2010 @ 21:36:13 #280
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79423702
Amelie je kan zitten wat goehoed! Wat lijken ze dan ook meteen groot he huup?

Zou hier ook wel fijn zijn als Esmee niet meer omkukelde. Soms wil ik haar even neerl zetten omdat ik dat zo met m'n peuter gewend ben, maar vergeet dan dat het 2e exemplaar dat nog niet onder de knie heeft
pi_79423840
Ja of even laten staan op de commode om de broek op te hijsen.....dat lukt nog niet zo
pi_79425501
Lars Fijn dat je nu een aantal dingen hebt die goed gaan

Amélie ineens zitten Knapperd Timo kan dat echt nog niet, die laat zich gewoon hard achterover vallen.. Ben héél benieuwd wanneer hij het zal kunnen, ik kijk er wel naar uit, lijkt me zo handig

Dat eten en hoe dat nou moet maak ik me ook ongemerkt wel eens zorgen om, maar het gaat gewoon vanzelf blijkt elke keer.. vanmiddag heeft Timo weer boterham met appelstroop gehad, voor de 2e keer, en hij at al een paar stukjes meer dan de 1e keer en het ging hem makkelijk af, hij genoot er echt van. Terwijl de eerste keer dat hij een stukje brood kreeg hij echt niet wist wat hij er mee moest en dat is nog maar een paar weekjes geleden..
  zondag 21 maart 2010 @ 22:22:11 #283
143848 huuphuup
Dorksided
pi_79428039
whehe Chan
ik moet zeggen dat Amélie zich soms ook met enig gevoel voor drama wel voorover in mijn richting kan 'werpen' hoor als ze me in de buurt ziet bij mama hangen is dan toch makkelijker blijkbaar.

Oh ik heb zo'n zin in de zomer hè pff.
Lief had ons meiske gister in ons bed gelegd in haar blootje, op een strandlaken en het zag er zó drollig uit. Ik kan niet wachten tot ze in frankrijk in zo'n klein zwembroekje kan rondscharrelen in het gras. Of in het mini-zwembadje op het terrasje, of dat we kunnen fietsen en ze haar zonnehoedje op kan. Of of of
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79429428
Aww Amélie op d'r billen zittend Handig he huup En leuk ook inderdaad, dat "ineens" dingen kunnen.
Willow kan nu ineens zich optrekken aan je vingers als ze zit. (dus bv ze zit op je schoot, grijpt je vingers vast en sjort zich omhoog, en als je dan zelf je armen een beetje omhoog beweegt zonder aan d'r te trekken (want slechts twee wijsvingers) staat ze ineens )
pi_79436902

Stttt
pi_79437241
Amelie . Leuk he als ze ineens iets kunnen.
  Moderator maandag 22 maart 2010 @ 08:36:08 #287
5428 crew  miss_sly
pi_79437291
Amélie ook zitten, leuk En ja, die zomer, ik verheug me er ook heel erg op! Schattige jurkjes met dat pamperkontje eronderuit, lekker hangen in het park, fietsen door Amsterdam

Willow, snelle! Staat ze dan ook zo schattig te wankelen, innepin

Ik 'betrapte' Senna net: die stond tegen het wipstoeltje aan heb een foto gemaakt, nog even kijken of die gelukt is.
pi_79437455
Beter laat dan nooit, maar hier een reactie op een aantal dingen

@ Mikox : Dagindeling :
8:30 Fles 210 met Bambix
10:30 fruit (geprakte banaan oid)
13:30 brood en een halve beker sap (vruchtensap/water half om half of dixap)
15:30 koekje en een halve beker sap
17:30 warm eten met yoghurt na
19:30 fles 210 met Bambix

@ Bar : hier kreeg ik het advies hem in zijn vocht te voorzien met sap, hij was toen ruim 7,5 maand

@ Tessie: ze vinden het hier ook allemaal wel ok, geven advies als je erom vraagt en vinden dat moeders zelf meer verstand van hun kind hebben dan de CB dames
pi_79437511
wat krijgt Tess nog veel flessen vergeleken met andere kindjes.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_79437605
quote:
Op maandag 22 maart 2010 08:53 schreef Vicky het volgende:
wat krijgt Tess nog veel flessen vergeleken met andere kindjes.
Leander heeft er ook nog 4! Alleen afgelopen weekend zijn we denk ik over gegaan naar 3 omdat de nachtfles er eindelijk tussen weg is!!

Vorige week was het slapen hier ook weer helemaal bagger!!
Nu kreeg ik van iemand met ervaring een tip En het helpt Al 3 nachten
Als Leander moe is overdag leg ik hem gewoon in bed. Na een half uur maak ik hem weer wakker. Dan heeft ie genoeg slaap gehad om het weer een paar uur vol te houden maar heeft ie ook niet tveel slaap gehad. Dat doe ik 2 keer. Dan om 19:00 gaat ie in bad en daarna fles. Vaak word ie van de fles even weer hyper helemaal. Maar dan om 20:00 zakt ie helemaal in. Dan gaat ie naar bed en slaapt ie tot 06:30 Eindelijk. De eerste nachten werd ie wel eerder wakker maar het werd steeds later.
pi_79437936
Zo zie je maar hoe die kindjes onderling verschillen. Thijs slaapt overdag 5 uur (verdeeld over 2 dutjes)
pi_79437993
misschien moet ik dst ook eens toepassen MeNicole. ik en qua slapen de wanhoop nabij. zowel overdag als 's nachts is 1 groot drama. mijn lontje is nog nooit zo kort geweest geloof ik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_79438343
quote:
Op maandag 22 maart 2010 09:21 schreef Vicky het volgende:
misschien moet ik dst ook eens toepassen MeNicole. ik en qua slapen de wanhoop nabij. zowel overdag als 's nachts is 1 groot drama. mijn lontje is nog nooit zo kort geweest geloof ik.
Ja wij hadden precies hetzelfde. Eerst vond ik het wel zielig om hem wakker te maken maar wij waren ook op het punt dat we alles wilden proberen. En voor nu werkt het. Mischien niet voor lang maar deze nachten hebben we in ieder geval te pakken.

Leander sliep overdag soms heel erg veel. Soms idd ook wel 5 a 6uur. Vooral sinds ie kon kruipen. Maar nu dus 2 keer een half uur. En hij doet het er prima op. Tis niet dat ie chaggie of boos is als ik hem wakker heb gemaakt. Hij is gewoon de vrolijke Leander als altijd
pi_79438428
Tess is net met moeite in slaap gevallen. vanmiddag zal ik het slaapje eens in korten naar max 1 uur ipv 2 uur. vannacht was weer bagger en dan ben ik nu wel een beetje zat
voorhren sliep ze van 20.00 tot 6.30/7.00 met 1x wakker worden en dan was speen terugstoppen genoeg. nu wordt ze wakker en weigert te gaan slapen in haar eigen bed. Zodra haar hoofd ons matras raakt slaapt ze weer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_79438538
Ja dat bij je in bed slapen ken ik. Daar zijn we een tijdje terug al mee gestopt. We konden zelf niet eens meer lekker slapen als hij er bij in lag. Nu staat zijn bedje een mijn kant tegen het bed aan dus ik kan hem altijd even over zijn koppie aaien enzo En soms word ie wel wakker snachts en dan zie ik dat ie naar me kijkt. Maar dat pakt ie zijn speen en gaat ie helemaal tegen de spijlen aanliggen zodat zijn hoofd heel dicht bij mijne is en dan valt ie weer in slaap En eerder ging ie zodra ie wakker was meteen schreeuwen. En dan was ie klaar wakker. Nu gelukkig niet meeer!
pi_79439827
Thijs zijn favoriete 'fruit'prakkie is trouwens banaan met avocado. Een tip voor iemand hier misschien, want het is ook nog erg gezond!
  maandag 22 maart 2010 @ 11:23:51 #297
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79441084
laura, dank voor je dagritme. Altijd fijn om even te 'vergelijken' zeg maar.

En knappe Amélie! Handig he, huup? Hier kunnen ze ook zitten, maar geen half uur zoals jij zegt. Ook gaan ze nog niet vanuit zichzelf zittten zeg maar, ik moet ze wel echt neerzetten en dan houden ze het een paar minuutjes vol. En T wil echt alleen nog maar staan! Hij kan nu ook bij de tafel staan, maar hij laat zich wel zomaar vallen, dus ik moet er echt wel bij blijven. Nog steeds geen gekruip hier, ja achteruit, maar verder niet. Ze komen wel het hele huis rollend door. Ben benieuwd of dat kruipen nog komt of dat ze dat gaan overslaan.

Ik weet niet meer wie t zei, maar ik heb ook zo'n zin in de zomer. Als nu t zonnetje schijnt is t zo heerlijk buiten al. We gaan onze tuin hier grondig aanpakken, heb nu al zin om te gaan beginnen (maar ja, alleen thuis met 2 kids, dan heb je je handen niet zo heel vaak lekker vrij zeg maar)

Vicky, je zou de tactiek van MeNicole kunnen proberen. Baat t niet, schaadt t niet, zou ik zeggen. AL zijn hier de nachten ook nog steeds niet heel fijn hoor. Zo apart, bij opa en oma slapen ze hele nachten door, en thuis, ho maar Herkenbaar?

Banaan met avocado hier gaat mango er ook errug goed in!
pi_79441375
Leander sliep eerder bij mijn ouders idd wel gewoon de nachten door. Mijn moeder geloofde me niet dat ie thuis zo slecht sliep. Nu had ie daar vorige week ook slecht geslapen. Ze was er helemaal afgepeigert van
  maandag 22 maart 2010 @ 11:35:01 #299
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79441419
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:33 schreef MeNicole2 het volgende:
Leander sliep eerder bij mijn ouders idd wel gewoon de nachten door. Mijn moeder geloofde me niet dat ie thuis zo slecht sliep. Nu had ie daar vorige week ook slecht geslapen. Ze was er helemaal afgepeigert van
Dat dus: en dan van die opmerkingen, ik kan t me gewoon niet vóórstellen, hier ze slapen perfect! Je doet ze vast 1. te vroeg naar bed (20u, valt toch wel mee?), 2. te weinig aandacht geven ( )3.............. Echt, sóms, wou ik dat we ze niet uit logeren hadden gedaan.
En overdag zouden we ze teveel laten slapen. Ze slapen overdag's morgens 1,5 uur en 's middags nog 45 min. Zonder die slaapjes houden ze t ook écht niet vol, worden ze hartstikke jengelig enzo.
pi_79441971
Ja mijn ouders zeiden ook wel eens dat we leander meer aandacht moesten geven, dan slaapt ie ook wel beter. Toen Leander daar dus vorige week zo slecht had geslapen heb ik ze maar meteen onder de neus gewreven dat ze hem dan maar meer aandacht moesten geven Weten ze er meteen van
pi_79442076
Tess is pas een keer wezen logeren en dat is maanden geleden.
Als mijn ouders terug zijn van vakantie gaat ze iig een keer logeren (als ze nog steeds zo klote slaapt)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')