abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79389218
Graeme kauwt alleen op die tuitbeker. Terwijl hij er eerder wel uit dronk. Nu ben ik er gelukkig achter gekomen dat uit een bekertje ineens wel weer goed is, dus doen we dat voorlopig.

Linda, ik doe dingen gewoon in kleine stukjes op een lepeltje en dat hapt Graeme er dan gewoon vanaf. Maar ook geprakt eet hij het na zn boterham. Als ik hem stukjes in zn hand geef, gooit hij er tegenwoordig ook altijd mee, behave broodkorstjes en soepstengel.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:26:44 #252
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79389239
Klinkt idd fijn jullie begin tijd

Hier gaat door de weeks de wekker af om 06.00 uur, en in de weekenden zijn we wakker tegen -7.30 uur.
Stiekem beetje jaloers is
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_79389250
Ok, thnx voor de tips. En Basboussa, dan is het alsnog geen prutje, tenzij ik het ook nog ga voorkauwen voor d'r, maar dat was ik niet van plan Morgen een nieuwe poging

Tessie, slaapt Graeme echt van 6 tot volgende morgen 9u?
Lotte!
Noah!
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:27:57 #254
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79389281
je zou er ook gewoon moes van kunnen koken Linda. dat deden wij in begin nog al eens
pi_79389294
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:27 schreef _Bar_ het volgende:
je zou er ook gewoon moes van kunnen koken Linda. dat deden wij in begin nog al eens
hoe doe je dat?
Lotte!
Noah!
pi_79389301
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:18 schreef Linda2205 het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk, met zelf prutjes maken? Lotte krijgt eigenlijk stukjes, maar wil het niet meer vasthouden als het nat is. Alleen droge dingen als brood en rijstewafel eet ze goed, maar fruit laat ze vallen. Toen wilde ik d'r restje peer dus op een lepeltje geven, maar werden alleen maar hele kleine stukjes, met de staafmixer. Beetje yoghurt erdoor en even in de magnetron hielp ook niet
Mja, niet. Madame gaat kokhalzen van prut-met-stukjes. Tot zover mijn zorgvuldig in elkaar gemixte fruithapjes. Voorlopig dus maar even potjes, en dan langzaamaan weer met stukjes proberen
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_79389303
Nou hij is meestal tussen 7 en 8 wakker, maar dan neem ik hem nog eventjes bij mij in bed, en ik douche dan zelf ook eerst eventjes enzo. En dan gaan we naar beneden om te eten.
Ja ik heb een heel makkelijk kind, ik weet het.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:29:39 #258
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_79389337
Heerlijk toch, Tessie
pi_79389351
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:28 schreef tessie het volgende:
Nou hij is meestal tussen 7 en 8 wakker, maar dan neem ik hem nog eventjes bij mij in bed, en ik douche dan zelf ook eerst eventjes enzo. En dan gaan we naar beneden om te eten.
Ja ik heb een heel makkelijk kind, ik weet het.
Ok, dat klinkt goed! Knap dat Graeme het zo lang uithoudt! Lotte schreeuwt ook niet van de honger, maar ze valt wel aan, als ze aan de beurt is
Lotte!
Noah!
pi_79389354
Oh en wat die moes betreft, je kan ook heel makkelijk een appel bijvoorbeeld in stukjes doen in een bakje, heel klein beetje water erbij, minuut of 5 in de magnetron en dan in de blender. Heb je ook moes.
pi_79389396
Ja idd heerlijk Mikoxx, maar voel me soms dan een beetje lullig omdat ik weet dat er nogal wat beebjes met slaapproblemen hier zijn enzo.....

En Graeme schreeuwt wel als ie honger heeft hoor Maar hij krijgt dus in korte tijd best wel veel eten binnen, dus ik denk dat ie gewoon best wel verzadigd is zeg maar...en sochtends moet ie denk ik net als zn mama even langzaam wakker worden voor er behoefte aan eten ontstaat
pi_79389641
Wauw, wat eten jullie kindjes al veel. Ko eet echt weinig. Maar hij drinkt nog steeds enorm veel. Mama's jochie.

Ons schema is een beetje een mix van Innepin en Tessie. Een relaxed rommeltje.
Maar een boterham wil hij bijvoorbeeld niet. Een korst wel, maar echt een boterham?
Hij gooit niet met eten gelukkig. Alleen als hij genoeg heeft dan begint het gooien of van de tafel vegen.
Wat hij echt lekker vind is joghurt met mango in de blender. Een lassie.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:40:20 #263
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79389685
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:28 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

hoe doe je dat?
Het fruit schillen en in een pannetje leggen met 1 lepeltje water en dat koken en dan afentoe roeren.
vuur wel zachtjes zetten.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:41:58 #264
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_79389737
Gewoon van genieten Tessie, en wees blij.

Ik was verwend met Thijs, en Roy is tikkeltje anders, maar dat maakt het wel leuker, en voor mij beter
  zaterdag 20 maart 2010 @ 22:45:43 #265
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79389880
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:27 schreef Linda2205 het volgende:
Ok, thnx voor de tips. En Basboussa, dan is het alsnog geen prutje, tenzij ik het ook nog ga voorkauwen voor d'r, maar dat was ik niet van plan Morgen een nieuwe poging

Tessie, slaapt Graeme echt van 6 tot volgende morgen 9u?
Voorkauwen? Niet?

Ik doe ALLES voor mijn prinsesje, ALLES!

(Ik bedoelde eigenlijk, afbijten platdrukken op/met een lepel, maar dat werkt natuurlijk niet bij alles )
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_79398526
Iris krijgt 3 flessen van 200ml, fruithapje, beetje brood, groente.
Fake it till you make it...
pi_79398992
Ik heb gewoon en kleine vreetzak.

's ochtends een fles van 200, dan een boterham met fruit. Rond 12.00 uur een fles van 200. Rond 15.30 een fles van 200, rond 17.30 groente en rond 19.30 nog een laatste fles van 200 met pap.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_79399377
Wat raar al die wisselende cb adviezen. Hier kreeg ik te horen dat Timo nu ook een boterham of yoghurt mag, maar dat ik vooral door kan gaan met borstvoeden en dat die yoghurt helemaal zo belangrijk niet is.

Hier is het eten ook een beetje een rommeltje, hoewel het naar mijn zin best aardig gaat. Hij krijgt haast elke dag fruit, brood, groente, rijstwafel en het meeste gaat wel goed, behalve de groente die gaat niet zo geweldig. Hij drinkt voornamelijk aan de borst, al het andere is echt maar een paar hapjes elke keer als tussendoortje..
Pureren doe ik niet, want dan komt er heel veel lucht bij en daar had Timo erg veel last van. Ik prak dus alles en met de stukjes die er dan in blijven zitten heeft hij gelukkig geen moeite En hij krijgt ook regelmatig gewoon hele stukken, dat gaat ook best aardig, maar als hij het dan zat is begint hij er mee te trommelen en slaan en dan wordt het een zooitje

Tessie je moet echt gewoon lekker genieten van de goede nachten hoor! Timo heeft een paar maanden perfect doorgeslapen en dat vond ik ook echt heerlijk. Nu doet hij dat dus niet meer (vannacht was het 3 uur, half 5 en daarna 7 uur) maar van elke goeie nacht die er tussen zit geniet ik ook heel erg
pi_79400356
Chan, ik geniet er ook zeker van! En hou ook in mijn achterhoofd dat het ook zomaar kan veranderen. Of wie weet dat de volgende wel heel moeilijk slaapt ofzo. We zien het wel!

Hier heb ik trouwens bijna geen advies gekregen van het CB over de voeding. Ze vroeg heel kort wat hij ongeveer at, en vond dat wel prima en zei dat hij ook wel vlees mocht hebben. Ze vinden hier altijd alles wel prima volgens mij. Terwijl hij de vorige keer nog best wel weinig at, omdat hij toen bijna alles steeds alleen maar op de grond gooide. Morgen moeten we weer, dus ben benieuwd wat ze dan zeggen.
(heb gelukkig dat groene boekje ook weer terug gevonden! )
pi_79402549
Nou idd raar die verschillende adviezen!
wij zijn nu bij een dietiste, die geeft aan met 6/7 maand: 4 a 5 voedingen waarvan eventueel 1 a 2 keer pap
Een groente en/of fruithapje (3 eetlepels)
eventueel een broodkorst

7-8 maanden: 3 a 4 voedingen waarvan eventueel 1 a 2 keer pap of eventueel 1 keer brood met melk
warme maaltijd van:
1 a 2 opscheplepels groente
1 opscheplepel aardappel of vervanging
1 eetlepel fijn gemaakt vlees of kip
1 theelepel olie of margarine of jus bereid van olie of margarine
- een fruithapje
- eventueel tussendoor: broodkorst, cracotte of rijstwafel

8-9 maanden:
3 voedingen of papvoedingen
(vervang 1 a 2 pavoedingen door brood met melk)
warme maaltijd van:
minimaal de hoeveeheden genoemd bij 7-8 maanden
een fruithap
eventueel tussendoor broodkorst, soepstengel of rijstwafel

9-12 maanden:
2 voedingen of papvoedingen of brood met melk
zie verder bij 8-9 maanden

Zo en nu weer over naar Lars!
Mango ging goed!!! hoera hoera hoera!
hij smikkelt zo van alles! Fijn dat er dan nu ook een paar keer wat goed gaat.
Kijk hem hier dan ook smullen van zijn ligaatje:

Vanmorgen nog even gewandeld in de draagdoek, grappig, Lars werd helemaal enthousiast toen hij de doek zag!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 21 maart 2010 @ 19:44:19 #271
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79416214
Kijk 'm nou lekker smikkelen die Lars

Vandaag geen fruithap gegeven want de fles van 10 uur kwam er onverwachts in zijn geheel weer uit. Vol over mijn vriend heen Na die tijd moest ze nog 2x spugen, maar de fles die we om 4 uur gegeven hebben zit er nog in, dus we gaan zo nog maar een flesje proberen. Zal wel een onrustig nachtje worden nadat ze vandaag zo weinig gedronken heeft...
  zondag 21 maart 2010 @ 20:54:36 #272
143848 huuphuup
Dorksided
pi_79420195
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:03 schreef miss_sly het volgende:
Wij beginnen rond een uur of half 8-8 uur met een boterham. Hiervoor heeft ze dan al de eerste ochtendvoeding bv gehad. Dan ergens rond 10-10.30 uur fruit. Rond 12-13 uur weer een boterham. 's middags nog wat fruit of een rijstwafel en een fles gekolfde melk of een voeding als ik zelf thuis ben. Rond 18 uur warme maaltijd met yoghurt na.
Na het bad en voor het naar bed gaan nog een voeding.
wauw das een berg! Ik ben benieuwd of wij over een maand ook aan zoiets zitten!

Hier gaat het nu eigenlijk precies zoals bij Chan en wij kregen ook hetzelfde advies op het CB. Gewoon doorgaan met borstvoeding, je merkt vanzelf wel wanneer ze minder gaat drinken en meer gaat eten. Dus ik doe maar gewoon wat

Amélie krijgt 's middags een rijstwafel of fruit, en 's avonds groente en sinds kort ook af en toe wat kwark, maar niet elke avond.
We hebben niet zoveel structuur dus in het eten, maar ze eet eigenlijk ook nog helemaal niet zo heel veel dus tsja. Komt nog wel.

Oh en Amélie drinkt ook 4 keer per dag, rond 8, rond 12, rond 4 en rond 8 weer. Heel soms komt ze nog voor een latere avondvoeding. Ik vind het allemaal prima, als ik het zo lees komt het wel overeen met 'advies' voor voedingen dus t zal niet te weinig zijn
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 21 maart 2010 @ 20:56:59 #273
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_79420376
Vlees voorkauwen heb ik vroeger weleens gedaan
Maar toen was hij nog klein en hij is het inmiddels allang weer vergeten hoor, geen trauma's wat dat betreft

Wat een eet-perikelen allemaal, leuk om te lezen!
Hier gaat het eten nog niet van harte. Veel vies kijken en kokhalzen... Stukjes sabbelt hij op en hij is een meester-verpulveraar: soepstengels en broodkorsten verdwijnen waar je bij staat! Vandaag eigenlijk voor het eerst dat hij meer dan 5 lepeltjes op heeft. Hij zat lekker in de kinderstoel en probeerde steeds de pannenkoeken te grijpen, maar hij moest het doen met banaan.
En daarna een stukje reclamefolder dat te dicht bij hem lag

En mag ik even juichen? Zijn eczeem ziet er al veel en veel beter uit, de behandeling slaat aan
.... met gevoel voor drama....
  Moderator zondag 21 maart 2010 @ 20:59:31 #274
5428 crew  miss_sly
pi_79420595
Lars fijn dat de mango zo goed ging!

Stiemie, wat naar dat Esmee moest spugen. Hoop dat de nacht meevalt.

huup, het klinkt heel veel, maar dit is wat we aanbieden. Ze eet dit lang niet allemaal ook op, hoor. Maar dit ritme werkt heel goed voor ons. Soms eet ze een hele boterham bij de lunch, soms een halve, soms maar een enkel stukje. Zelfde geldt voor fruit en groente. Het enige dat ze altijd helemaal opeet, is de yoghurt. Daar smult ze echt van, vindt ze heerlijk, met of zonder banaan. We dringen ook nooit aan; als ze aangeeft genoeg te hebben, is het klaar, hoe veel of hoe weinig ze ook gegeten heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_79420744
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Zo en nu weer over naar Lars!
Mango ging goed!!! hoera hoera hoera!
hij smikkelt zo van alles! Fijn dat er dan nu ook een paar keer wat goed gaat.
Kijk hem hier dan ook smullen van zijn ligaatje:
[ afbeelding ]
Oh, wat geweldig! En hij is zó leuk! Zie die oogjes dan. En die handjes. Zucht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')