Alle 5-series op een rij.quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:14 schreef woozi het volgende:
Vet plaatje in de OP, met al die BMW's op een rij.
"Waar autorijden nog leuk is".quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:20 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Alle 5-series op een rij.
Persfotootje van BMW zelf
De mijne staat er ook tussen
@Mar; Waar wij wel met plezier rijden.
Aan jou de eerquote:Op donderdag 11 maart 2010 20:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
"Waar autorijden nog leuk is".
Misschien moet iemand ff een report richting de mods sturen, ik kan het namelijk niet meer veranderen.
Hehe, ik ga toch voor de foto in de OPquote:Op donderdag 11 maart 2010 20:22 schreef Maharbal het volgende:
[ afbeelding ]
Ook wel grappig, maar dat kan beter!
quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:22 schreef Maharbal het volgende:
[ afbeelding ]
Ook wel grappig, maar dat kan beter!
+1, Vooral die zwarte rechtsonderin.quote:
Vandaar dat ik ook zei dat het wel "goed" moet gebeuren. Tekeer gaan met een staalborstel op een boormachine totdat het echt helemaal blank is helpt, en dat is ook wat ik wil gaan doen. Als je door blijft gaan totdat je metaal ziet, zit je meestal wel goed.quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:28 schreef Catch22- het volgende:
ik ben ook niet zon fan van de e36.
Tenzij ze helemaal in kleur gespoten bumpers hebben en gewoon strak zijn, geen poespas.
En dan kan een coupe/cabrio mij zelfs nog wel warm krijgen.
Over het roestverhaal; het is erg moeilijk om het 'goed' te doen. Je weet nooit precies hoe het metaal eraan is.
Enige dat zekerheid biedt is het wegslijpen en nieuwe stukken inlassen. Maar dat kost veel tijd (dagje per wielkast).
Lapmiddelen zijn er meer, maar dan weet je nooit wanneer het terugkomt.
ik heb besloten mijn auto technisch goed en uiterlijk toonbaar te houdenquote:Op donderdag 11 maart 2010 20:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vandaar dat ik ook zei dat het wel "goed" moet gebeuren. Tekeer gaan met een staalborstel op een boormachine totdat het echt helemaal blank is helpt, en dat is ook wat ik wil gaan doen. Als je door blijft gaan totdat je metaal ziet, zit je meestal wel goed.
Komt het een jaar of wat later terug, dan heb je tot die tijd tijd om het fatsoenlijk te (laten) doen. Tot die tijd het maar laten rotten is geen optie, omdat het zich alleen maar gaat verspreiden. Ik zou het zonde vinden om het nu zo te laten, want het wordt alleen maar erger en lelijker. Een beetje strakker maken en het stoppen dan wel afremmen is altijd beter dan gewoon niks doen, onder het motto van "het is een lapmiddel" (wat het niet per sé hoeft te zijn).
Je hebt toch laatst je E34 weggedaan?quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:15 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik wil toch een e34 over afzienbare tijd, dan ben je van de roest af (althans, met een goede)
Precies, zo denk ik er ook over.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:15 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik heb besloten mijn auto technisch goed en uiterlijk toonbaar te houden
Strak houden is voor mij gewoon niet te doen. Ten eerste omdat ik het zonde van het geld vindt, ten tweede omdat hij het niet waard is, ten derde omdat ik teveel km's maak.
Ik wil toch een e34 over afzienbare tijd, dan ben je van de roest af (althans, met een goede)
mmm.quote:
Ik zie nu pas dat ie een pedaal mistquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:59 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
mmm.
Dan moet ik er maar eentje bestellen met zo´n display op de voorruit.
Dit is echt onleesbaar klein.![]()
Hm kut, een andere oplossing buiten een nieuw stukje inlassen of dure spuitklusjes dan?quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dan gaat het er onder gewoon vrolijk verder, totdat je tectyl geen fatsoenlijke ondergrond meer heeft en afbrokkelt.
Staalborstel op boormachine, helemaal kaal maken tot op het ijzer. Dan in de roestomvormer (Qwatrol, Novorox, whatever), primer, eventueel epoxy-plamuur, weer primer en spuiten.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:33 schreef justmattie het volgende:
[..]
Hm kut, een andere oplossing buiten een nieuw stukje inlassen of dure spuitklusjes dan?
Zal als het weer straks beter is eens kijken hoe erg het is en overleggen wat wijsheid is. Het zit voornamelijk onder/ aan de binnenkant van de wielkas dus in kleur spuiten zou dan niet nodig zijnquote:Op donderdag 11 maart 2010 22:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Staalborstel op boormachine, helemaal kaal maken tot op het ijzer. Dan in de roestomvormer (Qwatrol, Novorox, whatever), primer, eventueel epoxy-plamuur, weer primer en spuiten.
Nogmaals, als je het goed doet en de roest is niet echt extensief, dan is het redelijk te behandelen. Als je niet alle roest wegkrijgt, gaat het er onder vrolijk ( maar wel afgeremd / langzamer) door. Als je dus niet alle roest weg kunt krijgen (en dat is vaak zo), dan is de beste oplossing een nieuw stuk er in lassen.
Het kan in ieder geval geen kwaad, en als je het goed doet kun je er van af zijn.
Dan kun je inderdaad staalborstelen (met een boormachine...dat werkt 100x beter) naar hartelus, roestomvormer, primer...plamuur waar nodig en nog wat primer. En als het toch aan de binnenkant van je wielkasten is, dan inderdaad zoals Catch zei tectyleren (of een lading hammerite er op).quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:40 schreef justmattie het volgende:
[..]
Zal als het weer straks beter is eens kijken hoe erg het is en overleggen wat wijsheid is. Het zit voornamelijk onder/ aan de binnenkant van de wielkas dus in kleur spuiten zou dan niet nodig zijn
Thanks voor de tipquote:Op donderdag 11 maart 2010 22:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dan kun je inderdaad staalborstelen (met een boormachine...dat werkt 100x beter) naar hartelus, roestomvormer, primer...plamuur waar nodig en nog wat primer. En als het toch aan de binnenkant van je wielkasten is, dan inderdaad zoals Catch zei tectyleren (of een lading hammerite er op).
nice!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:21 schreef M.O.D het volgende:
Hey ik sta nog niet in de OPHad het volgens mij toch al in het vorige deel gemeld.
Nog maar een keer dan: E39 540
Gewoon af en toe bijhouden, niet zozeer High Maintence.quote:
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:12 schreef piekartz87 het volgende:
ja ik was met 2 andere gasten en volgens hun hoorde dat erbij zodra je een sleutel in handen hebt
I agree
Net een BMW.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:24 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Gewoon af en toe bijhouden, niet zozeer High Maintence.
Ik vind het fantastisch. En dat geluid is gewoon verslavend (net als de meeste 6cyls in een BMW).quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Cool. En jij had een 325i toch? Lijkt me wel cool om daar in te rijden. Zelfs de 316 van m'n tante vind ik een leuk autootje en nog best snel ook, maar dat is natuurlijk NIETS vergeleken met een 2.5l.
Ja dat wel, maar ik had het meer over het geluid. Alhoewel je daar ook wel gelijk hebt, want in die nieuwere is alles wat meer gedempt....en hier schreeuwt de motor je hele cabine door met z'n race-geluidquote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Jaaa, maar bij die nieuwere BMW's rijdt alles zo "soepel". Terwijl in de E30 heb je echt nog het gevoel dat je in een autootje zit
Nee niet echt, vind het chrome randje op mijn auto juist mooi. En ik hou van comfortabel / ben luiquote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Wel mooi origineel nog alles
Zou je het zo niet mooier vinden:
[ afbeelding ]
Verzolen; kost hier nog geen ¤35,-quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:56 schreef SameOldGrind het volgende:
mijn e39 verslindt mijn schoenen en dat vind ik een zware beat. Bijna al mijn schoenen verslijten aan de achterkant van mijn hiel. Matige shit. Heb automatische transmissie.
Leuk man mooie leren schoenen met gaten aan de achterkant
Net m'n schoenen inderdaad weggebracht. Laat er zo'n rubber-achtig stukje op zetten zodat 1) je niet meer schaatst als het goed glad is en 2) je lederen zool niet als een malle slijt.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:00 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Verzolen; kost hier nog geen ¤35,-
Ik moest m'n lederen zolen vervangen omdat stomme steentjes en zulks
Overigens ben ik erachter waarom m'n auto vaststond en leek alsof hij permanent op de handrem stond.
Het handremsegment was vastgeroest aan de trommel
"Wat sneller" hehe. Bende slijt binnen een paar weken onder je schoen vandaanquote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:13 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik bied er ¤2,- voor
Dat kan ik er net nog voor opbrengen
@Mar, nou ja, leder slijt wel wat sneller, maar ik vind het zelf wel wat hipper. Had eerst schoenen met reliëf op m'n zolen, maar dankzij een dorp wat openligt, en niet uitkijken kreeg ik gaten in m'n zolen. Heb 'm laten verzolen gewoon met weer lederen zolen.
Ik lig nog wel eens onderuitquote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
"Wat sneller" hehe. Bende slijt binnen een paar weken onder je schoen vandaan. Ik laat niet m'n hele zool verzolen, maar alleen op de voorkant dus zo'n stukje zetten waardoor je meer grip hebt en het dus minder slijt (het slijt immers voornamelijk aan de voorkant). Wat bedoel je met hipper? Over het algemeen sta ik op m'n zolen, dus je ziet niks
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |