abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 maart 2010 @ 17:18:19 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79023602

Welkom in alweer deel 217 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Normale dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Speciale actie-dagkaarten, zoals die van Kruidvat of Blokker, zijn alleen geldig in NS en NS Hispeed treinen. Zulke kaarten zijn dus niet geldig in treinen van Arriva, Veolia, Syntus of Connexxion. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.

======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89

>> Materieel Informatie
Er is veel materieel in de omloop. Hiervoor zijn enkele bestanden gemaakt, met informatie.
Hierin is onder andere te vinden welk materieel nog in de omloop is, maar ook informatie over het terzijde gesteld materieel.
Plan T - (Laatste update: 24-1-09 (Excel) )

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 41% gewijzigd door Peterselieman op 11-03-2010 17:26:02 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79023969
2x de OP?

Ennn. Flapjes
  Redactie Sport donderdag 11 maart 2010 @ 17:30:53 #3
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79024298
Tijd Voor een Plaatje:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:41:17 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79024857
Wat is DD-AR toch een schijttrein Kan niet wachten tot het DDZ is...
pi_79026559
pi_79026772
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:41 schreef James1988 het volgende:
Wat is DD-AR toch een schijttrein Kan niet wachten tot het DDZ is...
DDZ ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:39:02 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79027126
DubbelDekker Zones, zo gaan die dingen na hun modernisatie heten.

Oh en trouwens, Eurlings gaat de politiek verlaten. Hopelijk is zijn opvolger een spoorfreak :p
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:51:25 #8
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79027637
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:30 schreef dennistd het volgende:
Tijd Voor een Plaatje:
[ afbeelding ]
Hoi, in jouw SLT-lijstje mist de 2619 nog, volgens mij heb ik die twee dagen geleden al in dienst gezien tussen Utrecht en Gouda of Den Haag/Rotterdam...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79029825
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:39 schreef James1988 het volgende:
Eurlings gaat de politiek verlaten. Hopelijk is zijn opvolger een spoorfreak :p
Nou, zo gek veel spoorfreaks zijn er niet die daar geschikt voor zijn. Of voor enig sociaal functioneren at all.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 11 maart 2010 @ 19:49:10 #10
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_79030360
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, zo gek veel spoorfreaks zijn er niet die daar geschikt voor zijn. Of voor enig sociaal functioneren at all.
Eigenlijk best wel waar.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 11 maart 2010 @ 19:54:28 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79030591
Dat is waar. Maar laten we het houden op iemand met een voorliefde voor het spoor die ook nog eens van aanpakken weet. Een oud-spoorbaas ofzo. Zolang het maar niet Marc Descheemaecker wordt
pi_79031943
Nieuwe tentoonstelling: www.royalclass.info
dag
pi_79031994
http://www.spoorwegmuseum.nl/nl/actueel/evenement.php?id=691 is ook interessant voor de spotters/fotografen..
dag
pi_79032145
eind maart EN eind april: Heimwee-Express met Mat54 Maar eens een ritje mee proberen te sneaken. Vorig jaar mislukte dat nog...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 11 maart 2010 @ 20:40:54 #15
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79032736
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 19:54 schreef James1988 het volgende:
Dat is waar. Maar laten we het houden op iemand met een voorliefde voor het spoor die ook nog eens van aanpakken weet. Een oud-spoorbaas ofzo. Zolang het maar niet Marc Descheemaecker wordt
Ik zal me aanmelden. Ik ben kei-geschikt èn pro-spoor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79032870
spoorwegmuseum vervoert trein:
quote:
Donderdag 8 april 2010
- Aankomst Zweedse trein Carl Gustav. De eerste deel van het transport gaat met een IKEA transport mee van Katarinaholm naar Wanne in Duitsland. Vanaf daar neemt Captrain het over. Dit rijtuig gaat over het spoor.
dag
pi_79035702
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
eind maart EN eind april: Heimwee-Express met Mat54 Maar eens een ritje mee proberen te sneaken.
W00t.
  donderdag 11 maart 2010 @ 21:40:32 #18
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79035707
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik zal me aanmelden. Ik ben kei-geschikt èn pro-spoor.
Duvel for President Minister Verkeer en Waterstaat!
  Redactie Sport donderdag 11 maart 2010 @ 21:49:11 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79036156
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hoi, in jouw SLT-lijstje mist de 2619 nog, volgens mij heb ik die twee dagen geleden al in dienst gezien tussen Utrecht en Gouda of Den Haag/Rotterdam...
Hmm, gewoon vergeten
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 11 maart 2010 @ 21:50:09 #20
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79036204
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Duvel for President Minister Verkeer en Waterstaat!
Nu nog ff lid worden van de juiste partij en me daar met voldoende ellebogenwerk omhoog duwen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79036440
De morgenstond heeft goud in de mond


Op dinsdagochtend is SBB Cargo's 186 181 met 18 beladen Tads'n met dead burned magnesite vertrokken uit de Amsterdam Westhaven en passseert in een waanzinnig mooi ochtendlicht het station van Duivendrecht als trein 48521 naar Köln Eifeltor, met als eindbestemming Mainzlar. Dinsdag 9 maart 2010
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:04:32 #22
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_79037063


Een hele dag Mat 54 en nog 1e klas gezeten ook, was niet onplezierig. Machinist mompelde iets van zwaarste treinstel (kilo's gewicht per passagier?) ooit, klopt dat?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:06:51 #23
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79037188
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:04 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]

Een hele dag Mat 54 en nog 1e klas gezeten ook, was niet onplezierig. Machinist mompelde iets van zwaarste treinstel (kilo's gewicht per passagier?) ooit, klopt dat?
Ja, zoiets. Iets van grootste massa per meter treinstel...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_79039167
Was dat die koninklijke wachtkamerstour Bork?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79039343
En ook op Tilburg hangen nu hippe CTA's.. nog even en de flapjes zijn een zeldzaamheid
pi_79039515
Volgens mij komen op almelo de riet ook digitale CTA's, er zijn al enkele palen op het perron gezet.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2010 22:51:41 ]
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:54:12 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79039844
Het einde van het flapjestijdperk... ik kan niet zeggen dat ik het erg vind. Hoewel het geratel van de flapjes wel leuk is, en de leesbaarheid goed, is het soms een drama met die dingen. Verkeerde bestemmingen, half omgeslagen flapjes, verkeerde treintypes... een internationale trein naar Venlo, een snoltrein (of steptrein?) naar Breda, een intercity van Den Bosch naar Zwolle via Amsterdam, enzovoorts.

Niet dat de digitale CTA's geen fouten kunnen maken, maar de mogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt. En da's juist weer handig. Ik ben wel benieuwd hoe de leesbaarheid is bij fel zonlicht...
  Redactie Sport donderdag 11 maart 2010 @ 22:55:35 #28
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79039905
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:49 schreef dennistd het volgende:

[..]

Hmm, gewoon vergeten
En inmiddels op een nieuwe pagina, nu met database erachter
http://www.spoornieuws.nl/index?page=materieel&slt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_79040031
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Volgens mij komen op almelo de riet ook digitale CTA's, er zijn al enkele palen op het perron gezet.
In Ede-Wageningen staan al een half jaar van die palen. Te staan.

Langzaam waaien er steeds meer fladdertjes schuimplastic vanaf.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79040166
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:54 schreef James1988 het volgende:
Hoewel het geratel van de flapjes wel leuk is, en de leesbaarheid goed, is het soms een drama met die dingen. Verkeerde bestemmingen, half omgeslagen flapjes, verkeerde treintypes... een internationale trein naar Venlo, een snoltrein (of steptrein?) naar Breda, een intercity van Den Bosch naar Zwolle via Amsterdam, enzovoorts.
Dat is toch leuk, man! Af en toe dat er nog ergens een TEE opduikt enzo. Prachtig.
pi_79040461
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:01 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat is toch leuk, man! Af en toe dat er nog ergens een TEE opduikt enzo. Prachtig.
TEE ?
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:09:37 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79040570
Trans Europ Express... een merknaam voor internationale treinen. Vergane glorie
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:29:00 #33
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79041319
Op Dordrecht vertoont de CTA bij sp. 20 al maanden kuren. Deze lijkt ook niet verholpen te worden.
Op beide kanten is een klein stickertje met "Defect" erop geplakt.
Hier missen ook flappen uit, wat een leeg beeld geeft. Binnenkort eens een foto ervan toevoegen.
Vanaf sp. 20 vertrekken (bijna) nooit treinen; Meestal komen daar GDST treinen te staan.

Op Sp. 5 hangt daarnaast weer een CTA die aan één kant de 'Sneltrein' naar Brussel weergeeft, als de Benelux moet vertrekken. Alles klopt, alleen die Sneltrein niet.
pi_79041585
TEE-Trein B.V. a FOK! railcompany presents:
lijn a: Internationale trein van Alkmaar via Amsterdam, Schiphol, Leiden, Den Haag, Rotterdam, Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen, Mechelen, Brussel noord naar Brussel Centraal.
lijn b: Internationale trein van Den Haag naar Schiphol, Utrecht, Amersfoort, Deventer, Hengelo, Enschede, Munster en verder richting Berlijn.
lijn c: Internationale trein van Leeuwarden via Zwolle, Deventer, Arnhem, Nijmegen, Den Bosch, Eindhoven, Maastricht, Luik naar Charleroi
lijn d: Internationale trein van Utrecht via Den Bosch, Tilburg, Breda naar Antwerpen

Dat mag toch? Zolang het maar internationaal is...
dag
pi_79041773
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:35 schreef Peter het volgende:
TEE-Trein B.V. a FOK! railcompany presents:
lijn a: Internationale trein van Alkmaar via Amsterdam, Schiphol, Leiden, Den Haag, Rotterdam, Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen, Mechelen, Brussel noord naar Brussel Centraal.
lijn b: Internationale trein van Den Haag naar Schiphol, Utrecht, Amersfoort, Deventer, Hengelo, Enschede, Munster en verder richting Berlijn.
lijn c: Internationale trein van Leeuwarden via Zwolle, Deventer, Arnhem, Nijmegen, Den Bosch, Eindhoven, Maastricht, Luik naar Charleroi
lijn d: Internationale trein van Utrecht via Den Bosch, Tilburg, Breda naar Antwerpen

Dat mag toch? Zolang het maar internationaal is...
Hengelo - Enschede - Munster gaat niet
  Redactie Sport donderdag 11 maart 2010 @ 23:44:54 #36
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79041941
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:40 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Hengelo - Enschede - Munster gaat niet
Nog afgezien van het feit dat op Enschede-Münster geen waslijn hangt en in de schipholtunnel geen diesels mogen komen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 11 maart 2010 @ 23:45:30 #37
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79041968
Via OHIH deze link met foto's van het verven van de vrijheidstrein: http://www.davinci.nl/sit(...)ilstaan_bij_vrijheid
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_79042644
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:40 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Hengelo - Enschede - Munster gaat niet
Tuurlijk wel, wisseltje er bij over de overweg heen en met een diesel verder..
dag
  vrijdag 12 maart 2010 @ 00:07:50 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79042715
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:35 schreef Peter het volgende:
lijn a: Internationale trein van Alkmaar via Amsterdam, Schiphol, Leiden, Den Haag, Rotterdam, Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen, Mechelen, Brussel noord naar Brussel Centraal.
Rij dan maar door naar Brussel-Zuid, kopmaken ín de NZ-verbinding is iets waar Infrabel niet echt blij mee gaat zijn namelijk.
pi_79042760
Inderdaad, sowieso, beter voor de overstappen aldaar.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 00:26:19 #41
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_79043189
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Was dat die koninklijke wachtkamerstour Bork?
jaja, moet nog verslagje in elkaar flansen, komt er aan, beetje druk.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_79043211
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:44 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nog afgezien van het feit dat op Enschede-Münster geen waslijn hangt en in de schipholtunnel geen diesels mogen komen
Dat dacht ik dus ook, maar er reed laatst toch echt een (diesel)meettrein langs Hoofddorp, die uit de richting van Schiphol kwam.
pi_79043303
Uit het vorige topic:
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 02:50 schreef TeringHenkie het volgende:


Vanaf 2 minuten...blijkbaar mocht je op Utrecht gewoon oversteken toendertijd?
Een VIRMloos Utrecht Centraal.

Op zich vind ik het geen verkeerde treinen, maar er zijn er gewoon veel te veel van. Toen ik vanochtend Utrecht Centraal binnen reed zag ik alleen maar VIRMs, welke kant ik ook keek!
pi_79043938
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:35 schreef Peter het volgende:
TEE-Trein B.V. a FOK! railcompany presents:
lijn a: Internationale trein van Alkmaar via Amsterdam, Schiphol, Leiden, Den Haag, Rotterdam, Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen, Mechelen, Brussel noord naar Brussel Centraal.
lijn b: Internationale trein van Den Haag naar Schiphol, Utrecht, Amersfoort, Deventer, Hengelo, Enschede, Munster en verder richting Berlijn.
lijn c: Internationale trein van Leeuwarden via Zwolle, Deventer, Arnhem, Nijmegen, Den Bosch, Eindhoven, Maastricht, Luik naar Charleroi
lijn d: Internationale trein van Utrecht via Den Bosch, Tilburg, Breda naar Antwerpen

Dat mag toch? Zolang het maar internationaal is...
Als we nou toch aan het fantaseren slaan... Waarom dan geen nachttrein Groningen-Zwolle-Den Bosch-Antwerpen-Rotterdam-Amsterdam-Utrecht en v.v.? Speciaal voor studenten, vertrek zondag net na middernacht, aankomst maandag ruim op tijd om het college van 9:00 te halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2010 01:01:22 ]
pi_79044000
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:55 schreef dennistd het volgende:

[..]

En inmiddels op een nieuwe pagina, nu met database erachter
http://www.spoornieuws.nl/index?page=materieel&slt
Is er eigenlijk al iets bekend over wanneer SLT ook in andere series gaat rijden? Zoals in de 4000 of de 7400?
pi_79044352
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 00:31 schreef KapiteinT het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]

Een VIRMloos Utrecht Centraal.

Op zich vind ik het geen verkeerde treinen, maar er zijn er gewoon veel te veel van. Toen ik vanochtend Utrecht Centraal binnen reed zag ik alleen maar VIRMs, welke kant ik ook keek!
Zegt iemand met een VIRM in z'n usericon
pi_79044504
Dat is alleen maar omdat ik geen andere geschikte treinenfoto heb.

Maar nu je het zegt, ik ga eens een betere maken!

Edit: en tot die tijd een TRAXX.

[ Bericht 8% gewijzigd door KapiteinT op 12-03-2010 01:40:23 ]
pi_79046483
ik ga ook weer een aardig rondje maken zo, Zoetermeer -> den haag -> amsterdam - bijlmer -> eindhoven en dan van eindhoven op een nieuwe brommer naar zoetermeer .

Dat racen van de ic naar alkmaar en IC naar den haag vanuit eindhoven tot boxtel is wel hip trouwens De ICR van gisteren won het dik van die virm trouwens
pi_79048170
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 07:59 schreef Yreal het volgende:
ik ga ook weer een aardig rondje maken zo, Zoetermeer -> den haag -> amsterdam - bijlmer -> eindhoven en dan van eindhoven op een nieuwe brommer naar zoetermeer .

Dat racen van de ic naar alkmaar en IC naar den haag vanuit eindhoven tot boxtel is wel hip trouwens De ICR van gisteren won het dik van die virm trouwens
Op de brommer van Eindhoven naar Zoetermeer ?

Bij de race zul je bij de Flyover wel een voorsprong hebben gehad dan? Meestal moet de 1900 daarna in de remmen voor de bocht richting Tilburg, terwijl de 800 op volle snelheid door kan karren
pi_79049100
Wat voor treinen rijden er tussen Zwolle en Deventer?(IC)
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')