quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:05 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik ben niet echt meer bezig met het loslaten van mijn ex, dat heb ik afgelopen maandag afgesloten. Ik sprak toen met mijn ex maar ze was echt niet meer het meisje waar ik verliefd op geworden was. Loslaten wat niet bestaat, is niet echt moeilijk.
Ik zit veel achter de computer vanwege m'n studie, en dan is het erg makkelijk om hierheen te gaan ipv echt te studeren. Het helpt de rust in mijn hoofd als ik lees dat ik niet alleen ben met mijn problemen (op relationeel vlak, op emotioneel vlak, en zeker ook op het depressieve vlak). Als ik weer wat tijd over heb naast mijn verplichtingen dan is het wel weer het plan om vaker de deur uit te gaan en weer wat minder achter de computer te zitten. Maar op dit moment zit het er nog niet echt in.
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:28 schreef maartjeh het volgende:
Shittttt. M'n ex smst me net dat 'ie in 't ziekenhuis is.![]()
![]()
Dat weet ik niet. Hij stuurde alleen dat 'ie in het ziekenhuis is. Heb gevraagd waarom, maar nog geen reactie. Ik maak me zorgen.quote:
Hopelijk reageert hij snel..quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:33 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Hij stuurde alleen dat 'ie in het ziekenhuis is. Heb gevraagd waarom, maar nog geen reactie. Ik maak me zorgen.
Ja hij neemt z'n telefoon ook niet op. En tsja.. naar het ziekenhuis gaan heeft ook geen zin. Er zitten hier sowieso 2 ziekenhuizen en misschien is hij het helemaal niet zelf o.i.d.quote:
Tsja, hij smst ook niet meer en neemt z'n telefoon niet op.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:38 schreef Tegan het volgende:
Sterkte met het wachten. Het zal vast meevallen, anders dan had hij niet kunnen smsen.
Dat kan ook nog ja, is hij gewoon met iemand anders mee. Als het echt heel belangrijk was, was je wel gebeld. Succes met badderenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:37 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Ja hij neemt z'n telefoon ook niet op. En tsja.. naar het ziekenhuis gaan heeft ook geen zin. Er zitten hier sowieso 2 ziekenhuizen en misschien is hij het helemaal niet zelf o.i.d.
Hm ja, maar als hij de kans zou hebben om te SMSsen zou hij me toch ook wel even laten weten wát er is, en niet alleen dat 'ie in het ziekenhuis is? Nouja, ik SMS zo in bad wel even een gezamelijke vriend van ons, of hij misschien iets meer weet.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:44 schreef Everlong het volgende:
[..]
Dat kan ook nog ja, is hij gewoon met iemand anders mee. Als het echt heel belangrijk was, was je wel gebeld. Succes met badderen
Jawel hoor. Ik word over 8/10 weken geopereerd en mag na de operatie op m'n kamer gewoon bellen/smssen met m'n eigen telefoon.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:49 schreef Tegan het volgende:
In het ziekenhuis zelf mag je trouwens niet bellen/smsen...
In specifieke ruimtes onderhand wel geloof ik.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:49 schreef Tegan het volgende:
Volgens mij alleen in de buurt van OK's niet.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:52 schreef Xanthas het volgende:
[..]
In specifieke ruimtes onderhand wel geloof ik.
In het VU ziekenhuis mag je gewoon bellen etc op de 1e hulp.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:53 schreef Tegan het volgende:
Ik kan me voorstellen dat hij je snel smste toen hij het ziekenhuis inging. Maar bij de eerste hulp/behandelkamers etc. mag je niet bellen/smsen hoor.
Als je echt opgenomen wordt blijkbaar dus wel, maar alleen in je kamer.
Zeker wel.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:49 schreef Tegan het volgende:
Ik werd toch vriendelijk verzocht naar buiten te gaan toen ik op de eerste hulp was in Eindhoven laatst...quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:54 schreef Everlong het volgende:
[..]
In het VU ziekenhuis mag je gewoon bellen etc op de 1e hulp.
Dat is nou net een afdeling waar ze het niet willen hebben.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:55 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik werd toch vriendelijk verzocht naar buiten te gaan toen ik op de eerste hulp was in Eindhoven laatst...
Ik heb net een SMSje van hem gekregen, zo'n 40 minuten na de eerste dat hij in het ziekenhuis was. Hij stuurde nu dat hij niet kan SMSen en dat ik me geen zorgen moet maken.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:53 schreef Tegan het volgende:
Ik kan me voorstellen dat hij je snel smste toen hij het ziekenhuis inging. Maar bij de eerste hulp/behandelkamers etc. mag je niet bellen/smsen hoor.
Als je echt opgenomen wordt blijkbaar dus wel, maar alleen in je kamer.
Hier heb je inderdaad echt niks aan. Vindt hij het leuk om je in spanning te houden ofzo? Of is dit misschien interessant doen? Ik zou het in ieder geval erg irritant vindenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:40 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Ik heb net een SMSje van hem gekregen, zo'n 40 minuten na de eerste dat hij in het ziekenhuis was. Hij stuurde nu dat hij niet kan SMSen en dat ik me geen zorgen moet maken.
Doe ik toch wel zolang ik niet weet wat er is.![]()
Maar goed, daar gaat dit hele topic niet over.
Ja vind ik ook een beetje. OF hij wil me niet vertellen wat er is omdat het wel erg is en hij me niet ongerust wil maken, of hij meent het echt dat ik me niet druk moet maken en dat 't dus allemaal wel meevalt.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:43 schreef Tegan het volgende:
Stom smsje, als hij niet kan smsen kan hij toch ook niet dat smsen, en als hij dan toch kan smsen kan hij ook ff snel zeggen wat er is...
Hm nee, daar ken ik hem lang genoeg voor. Maar aandacht wil hij wel van mij ja, alleen dat krijgt 'ie maar met mate de laatste tijd.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:58 schreef betty_sue het volgende:
Hij is opgenomen met aandachttekortstoornis klinkt het. Als er echt iets was had hij allang gezegd wat.
I don't get it anymore.quote:Maandag was echt rot voor mij.
Voor mij kunnen we geen vrienden zijn.
Daarom wil ik je liever niet meer zien.
Heeft ze je ook nog uitgelegd waarom het dan zo rot was??quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:06 schreef Xanthas het volgende:
![]()
![]()
Mijn ex speelt volgens mij een spelletje om mij zo down mogelijk te maken. Loopt ze al sinds het over is te zeiken om een vriendschap. Blijken maandag mijn gevoelens weg te zijn, dus zeg ik dat ik best vrienden kan zijn, krijg ik weer:
[..]
I don't get it anymore.
Ze zal wel meer voelen dan ze wil voelen. Dat gevoel kreeg ik tenminste. Ik bood haar mijn ondersteuning aan. Om het op te lossen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:09 schreef Everlong het volgende:
[..]
Heeft ze je ook nog uitgelegd waarom het dan zo rot was??
Ik ken de situatie natuurlijk niet, dus ik kan er eigenlijk niet over oordelen, maar dat doe ik tochquote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:14 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ze zal wel meer voelen dan ze wil voelen. Dat gevoel kreeg ik tenminste. Ik bood haar mijn ondersteuning aan. Om het op te lossen.
Ik stopte met mijn colleges om ons de ruimte te geven, nu krijg ik de neiging om gewoon college te gaan volgen, schijt aan haar. Dit gedrag pik ik niet.
Eenschquote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:24 schreef Everlong het volgende:
[..]
Ik ken de situatie natuurlijk niet, dus ik kan er eigenlijk niet over oordelen, maar dat doe ik tochIk vind dat je absoluut niet je colleges moet skippen voor dit. Het is nu jouw toekomst en je colleges missen heb je echt helemaal niks aan. En een antwoord als dit krijg je er voor terug. Echt, ga aan jezelf denken en aan jouw toekomst!
Ik zou alleen al gaan om te laten zien dat jij doet wat goed voor JOU en je toekomst is en dat je je niets meer van haar aantrekt. Alleen al omdat ze zo egoïstisch doet en jij alleen maar wilde doen wat goed was voor jullie.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:32 schreef Xanthas het volgende:
Mijn probleem: de colleges leveren me meer stress en pijn op dan ik eigenlijk aan kan. Met thuis studeren kan ik het ook halen. Het is niet mijn klas, ik ben er nu al een jaar uit (dit gaat om mijn tweede studie, na de zomervakantie besloot ik ermee te stoppen, maar in december wilde ik toch maar doorgaan). Zij vermaakt zich wel in de klas, daar voel ik me dan rot onder. Maar deze reactie, zo egoïstisch.
Ah, oke, jullie volgen eigenlijk samen een college? Ik zou het dan een eerlijke deal vinden om de colleges eerlijk te verdelen. Jij stelt je al super loyaal op door de colleges niet te volgen en vervolgens krijg je een reactie als deze. Prima als zij besluit je niet meer te willen zien, maar zij kan toch niet van jou eisen dat je daarom maar je colleges niet meer kan volgen?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:32 schreef Xanthas het volgende:
Mijn probleem: de colleges leveren me meer stress en pijn op dan ik eigenlijk aan kan. Met thuis studeren kan ik het ook halen. Het is niet mijn klas, ik ben er nu al een jaar uit (dit gaat om mijn tweede studie, na de zomervakantie besloot ik ermee te stoppen, maar in december wilde ik toch maar doorgaan). Zij vermaakt zich wel in de klas, daar voel ik me dan rot onder. Maar deze reactie, zo egoïstisch.
Zij is echt een egoïst, ik hoef geen ene cent van haar te verwachten. Ik denk dat ik de komende weken tot de tentamens lekker aan mezelf ga werken. Ik moet alleen mijn sociale contacten anders gaan zoeken, maar dat lukt ook vast wel. Ik weet dat ik moet doen wat goed voor mij is, alleen is nu even de vraag wat ik zelf graag zou willen. Het hier afschrijven werkt goed, gelukkig.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:36 schreef Everlong het volgende:
[..]
Ah, oke, jullie volgen eigenlijk samen een college? Ik zou het dan een eerlijke deal vinden om de colleges eerlijk te verdelen. Jij stelt je al super loyaal op door de colleges niet te volgen en vervolgens krijg je een reactie als deze. Prima als zij besluit je niet meer te willen zien, maar zij kan toch niet van jou eisen dat je daarom maar je colleges niet meer kan volgen?
Dat zijn de betere gedachten!quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:42 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Zij is echt een egoïst, ik hoef geen ene cent van haar te verwachten. Ik denk dat ik de komende weken tot de tentamens lekker aan mezelf ga werken. Ik moet alleen mijn sociale contacten anders gaan zoeken, maar dat lukt ook vast wel. Ik weet dat ik moet doen wat goed voor mij is, alleen is nu even de vraag wat ik zelf graag zou willen. Het hier afschrijven werkt goed, gelukkig.
Moet je zeker doen! Ook al is het een 2e studie, zonde om die door je ex te laten verpesten!quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:51 schreef Xanthas het volgende:
Ik zag het wel, wilde het niet geloven, maar zag het wel. Na het overlijden van haar paard is ze veranderd![]()
Ik heb nog mijn main studie: economie, waarvoor ik nu mijn bachelor-scriptie moet schrijven. Daar focus ik me op. Ik heb een vriendin/collega die me waarschijnlijk wel door alle verloren vakken van mijn tweede studie kan trekken, als ik het vraag.
Wat zijn bepaalde exen weer sociaal vanavond... Slaap lekker!quote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:05 schreef maartjeh het volgende:
Ik ga slapen. Niets meer van m'n ex gehoord over het ziekenhuis, en nu ben ik een beetje boos want hij had me ondertussen écht wel even kunnen laten weten wat er aan de hand is/was.
Nouja whatever.
Als ik aanspraak had gehad, dan was ik gebleven. Maar ik ben er bijna een jaar uit geweest en heb het echt geprobeerd. Dat weet ik van mezelf. Soms loopt het leven gewoon anders.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:59 schreef Everlong het volgende:
[..]
Moet je zeker doen! Ook al is het een 2e studie, zonde om die door je ex te laten verpesten!
Precies. Achja, ik zie wel wat de toekomst ons brengt. Ik doe er iig niet veel meer aan.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:07 schreef Everlong het volgende:
[..]
Wat zijn bepaalde exen weer sociaal vanavond... Slaap lekker!
Hier heb ik mij de laatste tijd ook aan vast proberen te houden. Maar ik zie het eigenlijk niet. Ze is wel het zelfde, ze heeft intussen gewoon wat issues er bij en wilt afstand van mij. Maar zodra we elkaar zien is de chemie als van ouds en goed. Het bestaat dus nog steeds in mijn situatie... Dus ik zou zo weer verliefd kunnen worden op haar als zij ook open staat voor een relatie met mij. Nu is het slechts eenzijdig en dan maar goed om het contact op nul te houden. Damn nasty.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:05 schreef Xanthas het volgende:
Ik ben niet echt meer bezig met het loslaten van mijn ex, dat heb ik afgelopen maandag afgesloten. Ik sprak toen met mijn ex maar ze was echt niet meer het meisje waar ik verliefd op geworden was. Loslaten wat niet bestaat, is niet echt moeilijk.
Dat herken ik écht heel erg. Ik heb zelf half januari gezegd dat het genoeg was, heb een grens getrokken voor mezelf en hem dat duidelijk laten weten. Sinds die tijd geen contact meer gehad, tot 1,5 week geleden. Merk dat die weken zonder contact me enorm veel rust hebben gegeven. Voor die tijd had m'n gevoel nog de overhand over mijn hoofd, maar nu is dat andersom. Het voelt zó goed om te weten dat je de goede beslissingen neemt. Dat je weet dat het goed is om afstand te bewaren, ook al wil je bij diegene zijn. Dat helpt mij gewoon echt heel erg.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:36 schreef MOD het volgende:
Hooi.
[..]
Hier heb ik mij de laatste tijd ook aan vast proberen te houden. Maar ik zie het eigenlijk niet. Ze is wel het zelfde, ze heeft intussen gewoon wat issues er bij en wilt afstand van mij. Maar zodra we elkaar zien is de chemie als van ouds en goed. Het bestaat dus nog steeds in mijn situatie... Dus ik zou zo weer verliefd kunnen worden op haar als zij ook open staat voor een relatie met mij. Nu is het slechts eenzijdig en dan maar goed om het contact op nul te houden. Damn nasty.![]()
Oja, tevens dikke vette TVP.
Groetjes.
Sprekend als man die twee maanden lang subtiele hints gemist heeft, weet hij wat jij vindt/voelt?quote:Op zondag 7 maart 2010 09:48 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Dat herken ik écht heel erg. Ik heb zelf half januari gezegd dat het genoeg was, heb een grens getrokken voor mezelf en hem dat duidelijk laten weten. Sinds die tijd geen contact meer gehad, tot 1,5 week geleden. Merk dat die weken zonder contact me enorm veel rust hebben gegeven. Voor die tijd had m'n gevoel nog de overhand over mijn hoofd, maar nu is dat andersom. Het voelt zó goed om te weten dat je de goede beslissingen neemt. Dat je weet dat het goed is om afstand te bewaren, ook al wil je bij diegene zijn. Dat helpt mij gewoon echt heel erg.
Ik zou ook zó weer verliefd kunnen worden op hem als hij ook open staat voor een relatie met mij, en laat hem nou net in de afgelopen 1,5 week 2 keer duidelijk hebben gemaakt dat hij me mist en nog gevoelens voor me heeft. Maar hij doet er niets mee en wacht op een stap van mijn kant, en die krijgt hij niet. Het is aan hem nu, en aangezien ik nu met m'n hoofd denk en niet (meer) met m'n hart neem ik de juiste beslissing door het écht van hem af te laten hangen.
Nouja, ik weet eigenlijk niet of je hier iets aan hebt..
Dat denk ik niet, nee. Hij heeft zich maanden als een gevoelloze zak gedragen, totaal emotieloos. Zelfs toen ik zei dat het over was heeft hij nieteens gereageerd. Iedereen zegt dat het hem echt wel veel doet en dat hij er verdriet van heeft, maar ik merk er niets van.quote:Op zondag 7 maart 2010 10:14 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Sprekend als man die twee maanden lang subtiele hints gemist heeft, weet hij wat jij vindt/voelt?
Ik denk dat hij of te trots is, of dat het hem inderdaad te veel pijn doet. Ik betwijfel dat hij de eerste stap gaat zetten.quote:Op zondag 7 maart 2010 10:32 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, nee. Hij heeft zich maanden als een gevoelloze zak gedragen, totaal emotieloos. Zelfs toen ik zei dat het over was heeft hij nieteens gereageerd. Iedereen zegt dat het hem echt wel veel doet en dat hij er verdriet van heeft, maar ik merk er niets van.
---
Tuurlijk ben ik gek op hem en wil ik hem terug, maar ik ben bang voor die gevoelloze/emotieloze man, en dat er een reden is waarom wij niet samen kunnen zijn, dus ik laat vrij weinig merken eigenlijk.
Ja, als ik je verhalen zo lees betwijfel ik ook dat hij de eerste stap gaat zetten. Als jij hem echt terug wil moet je het misschien laten merken?quote:Op zondag 7 maart 2010 10:41 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik denk dat hij of te trots is, of dat het hem inderdaad te veel pijn doet. Ik betwijfel of hij de eerste stap gaat zetten.
Hmm hij heeft wel een stukje trots in zich inderdaad, ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik betwijfel ook of hij de eerste stap gaat zetten, that's just not him. Terwijl hij me een paar maanden geleden toch gezoend heeft uit zichzelf terwijl we toen ook een break hadden, maar we elkaar wel mistten.quote:Op zondag 7 maart 2010 10:41 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik denk dat hij of te trots is, of dat het hem inderdaad te veel pijn doet. Ik betwijfel of hij de eerste stap gaat zetten.
Het is niet zo zeer het geloven, maar de hoop is gewoon weg bij mij. Ik WIL wel dat het goed komt, en ik wéét dat ik er 200% voor kan gaan, maar of ik HOOP of het goed komt is een ander verhaal.quote:Op zondag 7 maart 2010 11:13 schreef Xanthas het volgende:
Er is geen schande in het zetten van de eerste stap, al moet je er dan wel echt in geloven. En als ik het zo lees, dan betwijfel ik of je gelooft.
Als je even terug zou lezen weet je dat gevoelens de overhand niet hebben bij mij.quote:Op zondag 7 maart 2010 11:41 schreef Coco98 het volgende:
Slecht advies, in dit geval spelen gevoelens de overhand. Bij hem teruggaan laten de problemen niet verdwijnen. Als ze die eerste stap weer gaat zetten begint het liedje weer van voren af aan.
Ik lees tussen de regels door.quote:Op zondag 7 maart 2010 11:43 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Als je even terug zou lezen weet je dat gevoelens de overhand niet hebben bij mij.
Dat ligt er toch helemaal aan op wat voor manier hij het initiatief zou nemen? Het even aankijken en laten rusten (en dus tijd geven) is echt niet zo fragiel, want het is duidelijk dat we hetzelfde voelen.quote:Op zondag 7 maart 2010 11:48 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Ik lees tussen de regels door.
Het is duidelijk dat je hem terug wilt. Het aan blijven kijken is een erg fragiele situatie.
Als hij initiatief neemt zoals je wilt, begint het toch weer?
Heel frustrerend lijkt me dat. Want jij hebt er totaal niks aan, of bedoelt hij tussen de regels door te zeggen dat hij je terug wilt? Hoe reageerde hij eigenlijk toen jij zei dat je geen contact wilt de komende tijd?quote:Op zondag 7 maart 2010 13:09 schreef Faerie het volgende:
Gesmst met mijn ex. Hij vroeg wat ik in de weekenden doe en of ik veel aanspraak heb van de Duitsers hier. Dat hij vaak met een vriend afsprak nu maar dat die alleen maar met meisjes bezig was. En ik was eigenlijk de enige die hem echt kent.
Nou verteld dat ik in het weekend veel doe, en dat ik hier wel aanspraak heb ja, maar me er nog totaal niet fijn bij voel als iemand me leuk vindt. + dat ik ook denk dat ik de enige ben die hem echt kent, maar dat hij er zelf voor heeft gekozen om dat weg te gooien. Krijg ik alleen terug "ja met die vriend kan ik inderdaad nergens over praten, maar kills the time. Veel plezier vanavond, ik hoop dat het lekker los gaat daar."
En echt totaal niet reageren op de andere dingen die ik heb gezegd. Hij zegt iedere x dat ik de enige ben die hem echt kent, dat al dat uitgaan eigenlijk maar zo oppervlakkig is. Wat moet ik daar toch mee? Waarom heeft hij er dan voor gekozen om dit allemaal weg te gooien?
Nu maar gezegd dat ik de komende tijd helemaal geen contact meer wil, omdat ik het er nog zo moeilijk mee heb iedere keer. Maar ik zou eigenlijk nog wel eens van hem willen horen waarom hij dan maar die dingen blijft zeggen, van jij bent de enige die mij echt kent etc.
Is idd frustrerend...ik denk dat ie spijt heeft en wacht totdat ik weer in Nederland ben. Hij laat de deur nog altijd op een kier staan zeg maar. Ik heb ook een heel lang gesprek met hem gehad op msn vandaag. Hij zei dat ie onze gesprekken mist en de leuke dingen die we samen deden. En tja, die mis ik ook. Ik zei dat mijn gevoelens voor hem nog heel diep zitten, en dat ik niet weet hoe ik daar mee om moet gaan. Hij had precies hetzelfde. Toen ik zei: slijt het allemaal dan wel met de tijd? zei hij: de tijd zal het leren. En hij zei ook dat je nooit weet of het weer goedkomt.quote:Op zondag 7 maart 2010 20:25 schreef Everlong het volgende:
[..]
Heel frustrerend lijkt me dat. Want jij hebt er totaal niks aan, of bedoelt hij tussen de regels door te zeggen dat hij je terug wilt? Hoe reageerde hij eigenlijk toen jij zei dat je geen contact wilt de komende tijd?
Er zijn hier vast wel meer mensen die er ervaring mee hebben. Ik in ieder geval niet, al hoop ik echt dat m'n ex dat ook op een dag gaat zeggen. Niet per se omdat ik hem terug wil, maar vooral om te merken dat hij beseft hoeveel onze relatie betekende.quote:Op zondag 7 maart 2010 21:04 schreef Faerie het volgende:
[..]
Is idd frustrerend...ik denk dat ie spijt heeft en wacht totdat ik weer in Nederland ben. Hij laat de deur nog altijd op een kier staan zeg maar. Ik heb ook een heel lang gesprek met hem gehad op msn vandaag. Hij zei dat ie onze gesprekken mist en de leuke dingen die we samen deden. En tja, die mis ik ook. Ik zei dat mijn gevoelens voor hem nog heel diep zitten, en dat ik niet weet hoe ik daar mee om moet gaan. Hij had precies hetzelfde. Toen ik zei: slijt het allemaal dan wel met de tijd? zei hij: de tijd zal het leren. En hij zei ook dat je nooit weet of het weer goedkomt.
Ik ga absoluut wel verder met mijn leven hier, ik heb het hartstikke leuk hier, heb nieuwe vrienden. Maar dat gevoel voor hem blijft. En ik weet nu niet of het echt speciaal is of dat ik hem nu idealiseer. Misschien gaat het gevoel wel echt weg. Of het blijft juist. Ik weet het niet. Wat dat betreft heeft hij gelijk; de tijd zal het leren.
Hoe zou ik hier het beste mee om kunnen gaan?
Inderdaad ja, dat vind ik dus ook fijn, gewoon om te weten dat hij inderdaad beseft hoeveel onze relatie betekende. Ik wil hem nu ook niet terug, na me zoveel gekwetst te hebben. Maar ik weet niet of ik dat helemaal uit kan sluiten voor mezelf in de toekomst.quote:Op zondag 7 maart 2010 21:31 schreef Everlong het volgende:
[..]
Er zijn hier vast wel meer mensen die er ervaring mee hebben. Ik in ieder geval niet, al hoop ik echt dat m'n ex dat ook op een dag gaat zeggen. Niet per se omdat ik hem terug wil, maar vooral om te merken dat hij beseft hoeveel onze relatie betekende.
Ergens kan ik me best voorstellen dat je het idealiseert. Deze meeste dingen worden immers positiever bekeken dan ze waren. Maar aan de andere kant is het ook niet meer dan logisch dat hij voorlopig, en misschien wel voor alitjd, een heel bijzonder persoon blijft en ook een bijzonder plekje in je hart houdt.
Hoe lang blijf je nog daarzo??
Nog 4 maandjes, heerlijk! Zou je al naar Berlijn toegaan of heb je dit besloten naar aanleiding van het uitgaan? Misschien een gekke vraag hoor, maar heb je dan nooit het idee van als ik nu niet inga op zijn toespelingen is het misschien te laat? En dan bedoel ik het natuurlijk alleen als je hem echt terug wilt.quote:Op zondag 7 maart 2010 21:47 schreef Faerie het volgende:
[..]
Inderdaad ja, dat vind ik dus ook fijn, gewoon om te weten dat hij inderdaad beseft hoeveel onze relatie betekende. Ik wil hem nu ook niet terug, na me zoveel gekwetst te hebben. Maar ik weet niet of ik dat helemaal uit kan sluiten voor mezelf in de toekomst.
En ja idd, ik bekijk sommige dingen ook positiever. Maar ik weet ook echt wel de negatieve dingen, maar heb ik nooit zo'n grote moeite mee gehad bij hem. Hij vulde me gewoon aan. Hij zal inderdaad altijd een bijzonder persoon blijven. Maargoed, de tijd zal wel laten zien hoe het verder gaat tussen ons. Ik sta overal open voor en wil het liefst geen verwachtingen hebben. Als ik maar gelukkig ben.Alhoewel, ik sta nu nog niet open voor een nieuwe liefde. Voel me daar nog niet fijn bij.
En ik blijf trouwens nog t/m begin juli hier in Berlijn. Dus nog 4 maandjes!
Ik was sowieso al van plan om naar Berlijn te gaan, ik moet namelijk voor mijn studie een half jaar in het buitenland stage lopen. Ik denk dat dat er ook aan heeft bijgedragen dat hij het uit heeft gemaakt. Ik ben namelijk al eerder een half jaar weggeweest, studie in Spanje. En toen heeft hij het best wel moeilijk gehad. Het kwam me in ieder geval super goed uit dat ik net nu naar het buitenland ging!quote:Op zondag 7 maart 2010 21:54 schreef Everlong het volgende:
[..]
Nog 4 maandjes, heerlijk! Zou je al naar Berlijn toegaan of heb je dit besloten naar aanleiding van het uitgaan? Misschien een gekke vraag hoor, maar heb je dan nooit het idee van als ik nu niet inga op zijn toespelingen is het misschien te laat? En dan bedoel ik het natuurlijk alleen als je hem echt terug wilt.
Ben ik helemaal met je eens. Als ik ergens niet van houd zijn het wel van zulke spelletjes. Ik zou overigens ook veel te bang zijn dat ik dan het tegenovergestelde bereikquote:Op zondag 7 maart 2010 22:05 schreef Faerie het volgende:
[..]
Ik was sowieso al van plan om naar Berlijn te gaan, ik moet namelijk voor mijn studie een half jaar in het buitenland stage lopen. Ik denk dat dat er ook aan heeft bijgedragen dat hij het uit heeft gemaakt. Ik ben namelijk al eerder een half jaar weggeweest, studie in Spanje. En toen heeft hij het best wel moeilijk gehad. Het kwam me in ieder geval super goed uit dat ik net nu naar het buitenland ging!
Ja, daar heb ik ook over nagedacht. Maar zijn toespelingen zijn niet van zo'n karakter dat hij nu meteen alweer een relatie met me wil. Hij zinspeelt juist erg op de periode na Berlijn. Dus ik hoef er nu niet echt op in te gaan... ik probeer ook niet om hem terug te krijgen nu. Hij vecht maar voor mij. Juist omdat hij het heeft uitgemaakt. Maar volgens mij is het bij hem ook wel duidelijk dat ik het niet uitsluit in de toekomst. Want zo is het gewoon, en ik heb geen zin in die stomme spelletjes. Bijv. doen alsof ik het echt helemaal uitsluit zodat hij me misschien wel weer zou willen. Geen zin in. Ik wil er niks voor hoeven te doen dat iemand me wil. Ik ben en blijf altijd mezelf.
Precies ja! En vaak is dat ook zo met die spelletjes. Dan kun je beter helemaal eerlijk zijn.quote:Op zondag 7 maart 2010 22:15 schreef Everlong het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Als ik ergens niet van houd zijn het wel van zulke spelletjes. Ik zou overigens ook veel te bang zijn dat ik dan het tegenovergestelde bereik![]()
Ik heb net een ruim uur zitten bellen met m'n ex. Erg prettig, maar niet meer zoals vroeger. Daardoor voel ik me ook niet echt rottig erdoor geloof ik. Maar misschien komt het nog. Het enige waar ik echt naar van wordt is het idee dat een ander mijn plek inneemt. Maar ja, hij zegt nog wel dat hij totaal geen behoefte heeft aan een ander en dat ik nog veel te veel in hem zit. Gelukkig.. Ben ook wel erg blij dat hij dat nog benadrukt ondanks dat het uit is. Ergens, heel diep en ook maar een klein beetje, voelt het ook wel fijn want eindelijk hoef ik niet meer onzeker te zijn. Het is nu gewoon duidelijk.
Ik weet niet wat er anders is, ik merkte het de afgelopen week ook al toen ik hem zag. Het doet me minder ofzo. Ik probeer m'n geluk in andere dingen te vinden, het lukt niet altijd maar ik wil gewoon het beste voor mezelf en vooral door met mijn leven. En daarbij hoort dat ik hem steeds meer loslaat. Ergens ben ik nog wel bang voor een terugval. Hij zit nog de hele dag in m'n hoofd en ik denk ontzettend veel aan hem, maar ik heb niet meer dat intense verdriet. Ik denk dat ik me heb neergelegd bij zijn beslissing. Daarbij geloof ik echt dat als we bij elkaar horen dat ooit wel zal gebeuren.quote:Op zondag 7 maart 2010 22:23 schreef Faerie het volgende:
[..]
Precies ja! En vaak is dat ook zo met die spelletjes. Dan kun je beter helemaal eerlijk zijn.
Het is wel fijn inderdaad dat je ex dat zegt.Wat was er dan anders aan jullie gesprek? En denk je dat het nooit meer goed komt tussen jullie of heb je nog hoop? Het scheelt dat alles duidelijk is, zo kun je zelf ook beter verder, en daar gaat het om.
Dat klopt, maar onze reden was een beetje raar. M'n vriend ging namelijk twijfelen of dit echt is wat hij wilde. We zijn erg jong bij elkaar gekomen en (achteraf gezien) veel te vroeg gaan samenwonen. Eigenlijk kennen wij niet echt een leven zonder elkaar. Daarom ging hij zich steeds meer afvragen hoe het zou zijn om alleen te zijn. En op het moment dat je je dat gaat afvragen moet je op een gegeven moment een knoop gaan doorhakken, anders krijg je waarschijnlijk ooit spijt. Ik sluit daarom ook niet uit dat hij over een tijdje beseft dat het toch niet zo leuk is alleen..of misschien juist wel.quote:Op zondag 7 maart 2010 22:42 schreef Xanthas het volgende:
Je zal dit helaas nooit kunnen vergeten. Het onschuldige is er af. Dat merkte ik bij mezelf ook. Jullie gingen met een reden uit elkaar.
Ik wil niets slopen. Echt niet. Mijn ervaring: "De krassen in m'n hart zijn verbonden aan haar. Zou ze dat nog een keer doen? Kan ze me zo maar breken, haar eigen beslissing. Het was haar keuze om mij te breken"quote:Op zondag 7 maart 2010 22:46 schreef Everlong het volgende:
[..]
Dat klopt, maar onze reden was een beetje raar. M'n vriend ging namelijk twijfelen of dit echt is wat hij wilde. We zijn erg jong bij elkaar gekomen en (achteraf gezien) veel te vroeg gaan samenwonen. Eigenlijk kennen wij niet echt een leven zonder elkaar. Daarom ging hij zich steeds meer afvragen hoe het zou zijn om alleen te zijn. En op het moment dat je je dat gaat afvragen moet je op een gegeven moment een knoop gaan doorhakken, anders krijg je waarschijnlijk ooit spijt. Ik sluit daarom ook niet uit dat hij over een tijdje beseft dat het toch niet zo leuk is alleen..of misschien juist wel.
Kan ik me heel goed voorstellen. Daarom weet ik ook niet of het ooit nog goed zou kunnen komen, ook al zouden we het beide willen. Er is in ieder geval een lange tijd voor nodig. Ik ben zelfs bang dat ik bij een eventuele nieuwe vriend ooit heel erg veel bevestiging/zekerheid nodig zal hebben. Maar weet je, dit inzicht groeit langzaam. De eerste week wist ik dat ook al, maar voelde het totaal nog niet zo en langzamerhand dringt het gewoon steeds meer door.quote:Op zondag 7 maart 2010 22:53 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik wil niets slopen. Echt niet. Mijn ervaring: "De krassen in m'n hart zijn verbonden aan haar. Zou ze dat nog een keer doen? Kan ze me zo maar breken, haar eigen beslissing. Het was haar keuze om mij te breken"
Lezen dat ik niet alleen ben met mijn vragen/problemen haalt zoveel "pijn" weg.quote:Op zondag 7 maart 2010 22:54 schreef Tegan het volgende:
Hallo. Ik haal veel uit de verhalen van anderen, zelf heb ik niet echt veel te melden omdat ik dus geen contact meer heb met hem. Het is wel fijn om zelf geen dingen te hebben waar ik weer boos om kan worden.
Dat is het af en toe bij mij wel ja. Ik heb pas geleden toch weer contact opgenomen en het stomme is dat ik dat toch weer doe tegen beter weten in. Vermoeiendquote:
En die laatste zin geeft aan dat je toch nog iets voor haar voelt. Geef het de tijd, ik weet zeker dat je haar op een gegeven moment uit je leven kan schrappen. Maar hoe meer je er nu mee bezig bent, hoe langer dat gaat duren. En ja, het is makkelijk praten als je er buiten staatquote:Op maandag 8 maart 2010 14:07 schreef Xanthas het volgende:
Hoe hard het ook klinkt, ik zou het liefste willen dat ik mijn ex uit mijn leven kan schrappen. Ik wil graag de herinnering bewaren aan hoe ze in mijn ogen was. En niet de egoïstische, manipulatieve, kinderachtige persoon die ze nu is. Ik wil niet horen dat ze met vrienden rondloopt (vrienden die ze van mij gepikt heeft). Ik merk nu zelfs dat ik er boos over word.
Ik voel me buitenspel gezet, door haar. Ik weet dat ik gewoon op zoek moet naar nieuwe vriendschappen, maar ook dat lijkt me niet te lukken. Ik zit nu in een klas met allemaal mensen die ik heb lesgeven, en dat beeld krijg ik maar niet weg. Op de uni heb ik ruimschoots aanspraak, daar buiten wil het gewoon niet meer. Iedereen zegt dat het zo makkelijk is, maar ik zie het niet.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:19 schreef Everlong het volgende:
[..]
En die laatste zin geeft aan dat je toch nog iets voor haar voelt. Geef het de tijd, ik weet zeker dat je haar op een gegeven moment uit je leven kan schrappen. Maar hoe meer je er nu mee bezig bent, hoe langer dat gaat duren. En ja, het is makkelijk praten als je er buiten staat
Het is helemaal niet makkelijk. Ik wou dat ik een blik vrienden had wat ik nu open had kunnen trekken. Maar helaas, misschien ben ik te kritisch, maar makkelijk is het niet. Zeker omdat veel mensen al genoeg vrienden hebben en hun wereldje dus al compleet is.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:30 schreef Xanthas het volgende:
![]()
[..]
Ik voel me buitenspel gezet, door haar. Ik weet dat ik gewoon op zoek moet naar nieuwe vriendschappen, maar ook dat lijkt me niet te lukken. Ik zit nu in een klas met allemaal mensen die ik heb lesgeven, en dat beeld krijg ik maar niet weg. Op de uni heb ik ruimschoots aanspraak, daar buiten wil het gewoon niet meer. Iedereen zegt dat het zo makkelijk is, maar ik zie het niet.
Ik voel het probleem, ik weet de oplossing, alleen de weg kan ik niet vinden.
Zou kunnen, misschien heb je steeds het gevoel je te moeten bewijzen?quote:Op maandag 8 maart 2010 14:47 schreef Xanthas het volgende:
Zoals ik al eerder zei: ik kijk te veel om mij heen. Ik was vroeger trots op mijn baantje als student-assistent, totdat mijn ex ook zoiets kreeg. Toen was het niet meer speciaal.
Zou dat onzekerheid zijn? Om zoveel naar de wereld om mij heen te kijken?
Klinkt hard, maar tegenover wie dan? Mijn ex is weg, en de rest ook. Er is niemand tegenover wie ik me goed zou moeten laten voelen.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:02 schreef Everlong het volgende:
[..]
Zou kunnen, misschien heb je steeds het gevoel je te moeten bewijzen?
Oeh, dat lijkt me een schrik.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:21 schreef Tegan het volgende:
Ik heb alle popups van msn uitstaan, behalve als mijn ex online kwam had ik een popup via msn plus. Maar dat heb ik dus al een hele tijd uitstaan. Kreeg ik toch net een popup over een update van msn plus. Schrok helemaal en dacht meteen aan dat het mijn ex was en dat dat niet kon, bizar momentje...
Op 1 of andere manier heb ik dat ook als mijn ex online komt.quote:
Dat is denk ik iets waar je zelf goed over na moet denken. Anderen kunnen dat niet voor je beantwoorden, hooguit wat inzichten geven.quote:Op maandag 8 maart 2010 15:15 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Klinkt hard, maar tegenover wie dan? Mijn ex is weg, en de rest ook. Er is niemand tegenover wie ik me goed zou moeten laten voelen.
Heb ik ook. Dan zie ik wat zij allemaal doet en hoe leuk ze het heeft en wat ze inmiddels zonder mij bereikt heeft. Schiet je niks mee op. Waar het op neer komt is dat je dan ws teveel het geluk van haar af laat hangen terwijl je het zelf moet doen.quote:Op maandag 8 maart 2010 23:02 schreef Xanthas het volgende:
Ik ben jaloers op mijn ex, op het leven dat zij wel heeft na ons en het leven dat ik niet heb. En maar niet schijn te krijgen.
Sorry, even afschrijven.
Kijk nou eens wat je zelf zegt.. Ik weet niet wat je precies gedaan hebt, maar het lijkt me slim als je je niet te schuldig gaat voelen tegenover je ex. Daar heb je alleen je zelf mee, en zoals je zelf al zegt in de eerste en tweede alinea, het komt wel goed als het gaat om vertrouwen, ook bij jouw ex.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:10 schreef MOD het volgende:
Ja nou ja.. Je kan niet beter doen dan je best. Ik kan wel begrijpen hoe je je voelt, als of alles voor niks geweest is. Maar je hebt het wel leuk gehad die vijf jaar, dat is wat telt. Dat ze nu met die ander er vandoor is gegaan lijkt mij een teken van zwakte en getuigt niet van enig respect. Laat het maar bezinken en kom er achter dat andere vrouwen niet zijn zoals je ex.
Je komt vanzelf wel iemand tegen waarbij je je goed voelt. Ik denk dan ook dat de eerste periode moeilijk zal zijn. Maar naar gelang je elkaar beter leert kennen zal je wel meer vertrouwen kweken. Je zal waarschijnlijk overduidelijk terug denken aan de tijd met je ex, maar dit is een nieuwe tijd met nieuwe dingen waarbij je ex compleet buiten schot staat.
Als ik zelf kijk hoe onbeschoft ik ben geweest naar mijn ex maak ik me soms ook zorgen om haar, omdat ze bang zal zijn opnieuw gekwetst te worden. Dat heb ik van haar afgepakt. Het vertrouwen in de mens. Daar voel ik me echt schuldig over, maar ik kan het haar niet terug geven.
Bedankt voor je reactie. Je hebt op veel punten gelijk. Het waren leuke jaren, maar achteraf lijken ze zo zinloos. Het vertrouwen in de liefde zal lang duren om terug te komen. Het is gewoon kut dat iemand wie ik alles gegeven heb en ik veel van hield blijkbaar niet hetzelfde over mij dacht.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:10 schreef MOD het volgende:
Ja nou ja.. Je kan niet beter doen dan je best. Ik kan wel begrijpen hoe je je voelt, als of alles voor niks geweest is. Maar je hebt het wel leuk gehad die vijf jaar, dat is wat telt. Dat ze nu met die ander er vandoor is gegaan lijkt mij een teken van zwakte en getuigt niet van enig respect. Laat het maar bezinken en kom er achter dat andere vrouwen niet zijn zoals je ex.
Je komt vanzelf wel iemand tegen waarbij je je goed voelt. Ik denk dan ook dat de eerste periode moeilijk zal zijn. Maar naar gelang je elkaar beter leert kennen zal je wel meer vertrouwen kweken. Je zal waarschijnlijk overduidelijk terug denken aan de tijd met je ex, maar dit is een nieuwe tijd met nieuwe dingen waarbij je ex compleet buiten schot staat.
Als ik zelf kijk hoe onbeschoft ik ben geweest naar mijn ex maak ik me soms ook zorgen om haar, omdat ze bang zal zijn opnieuw gekwetst te worden. Dat heb ik van haar afgepakt. Het vertrouwen in de mens. Daar voel ik me echt schuldig over, maar ik kan het haar niet terug geven.
Na vandaag 3 uur lang met twee vriendinnen gezellig gekletst te hebben, merk ik dat die opmerking mij ook echt raakt. Ik vind wel dat ik trots op mezelf kan zijn dat ik lief heb gehad. Ik ga morgen weer eens proberen een college te volgen waar mijn ex in zit. Hopelijk gaat het goed. Ik mis het sociale contact met de klas te erg, hopelijk kan ik morgen weer eens iets goed doen in de klas.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:59 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Je hebt op veel punten gelijk. Het waren leuke jaren, maar achteraf lijken ze zo zinloos. Het vertrouwen in de liefde zal lang duren om terug te komen. Het is gewoon kut dat iemand wie ik alles gegeven heb en ik veel van hield blijkbaar niet hetzelfde over mij dacht.
Ach, misschien kom ik inderdaad wel een keer iemand tegen die alles doet vergeten. Maar volgens mij kan ik ook wel in m'n eentje gelukkig worden. Ik ben in ieder geval geen type als m'n ex die niet zonder relatie kan.
Nou ja ik voel me meer schuldig over hoe alles naar verloop van tijd gelopen is. Ik kan niet alle schuld op me nemen en voel me eigenlijk minder schuldig tegen over haar dan tegen over me zelf omdat ik zie wat ik er aan over heb gehouden. Ze rent van me weg en is me liever kwijt dan rijk terwijl we beide de potentie in zien van een goede hechte vriendschap. Ik kan me ook niet schuldig voelen over haar reactie die ze nu geeft want dat heeft ze aan zich zelf te danken, maar ze lijkt er ook niet echt wakker van te liggen en is blij met dat gene wat ze nu heeft, of te wel ze mist me niet en is beter af zonder mij. En dat doet me pijn en dat vind ik kut, maar dat heb ik zelf wel aangericht.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:32 schreef Tumtumm het volgende:
[..]
Kijk nou eens wat je zelf zegt.. Ik weet niet wat je precies gedaan hebt, maar het lijkt me slim als je je niet te schuldig gaat voelen tegenover je ex. Daar heb je alleen je zelf mee, en zoals je zelf al zegt in de eerste en tweede alinea, het komt wel goed als het gaat om vertrouwen, ook bij jouw ex.
Ik herken het wel hoor, ik zou namelijk dolgraag willen dat mijn ex zoiets als jij schrijft in de derde alinea tegen mij zou zeggen, maar ik weet eigenlijk ook dat dat echt te dramatisch is. Ik denk dat ik in een nieuwe relatie het ook wel lastig zal vinden, en niet meer zo vol vertrouwen zal zijn als ik in de relatie met mijn ex was. Maar dat zal na een tijdje vast wel goedkomen, zoals je zelf ook al schrijft.
Maak je dus niet te veel zorgen om haar, voel je niet te schuldig en denk aan jezelf!
Zo herkenbaar. Ik denk dat ik precies hetzelfde heb. Ik kan niemand anders verantwoordelijk houden voor hoe het is gelopen, behalve mijzelf, want ik bepaal mijn gedrag en niemand anders.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:12 schreef MOD het volgende:
[..]
Nou ja ik voel me meer schuldig over hoe alles naar verloop van tijd gelopen is. Ik kan niet alle schuld op me nemen en voel me eigenlijk minder schuldig tegen over haar dan tegen over me zelf omdat ik zie wat ik er aan over heb gehouden. Ze rent van me weg en is me liever kwijt dan rijk terwijl we beide de potentie in zien van een goede hechte vriendschap. Ik kan me ook niet schuldig voelen over haar reactie die ze nu geeft want dat heeft ze aan zich zelf te danken, maar ze lijkt er ook niet echt wakker van te liggen en is blij met dat gene wat ze nu heeft, of te wel ze mist me niet en is beter af zonder mij. En dat doet me pijn en dat vind ik kut, maar dat heb ik zelf wel aangericht.
Zelf ben ik dus door eigen handelen niet alleen mn vriendin kwijt geraakt, maar ook de rest er om heen qua sociale contacten en alle leuke dingen er om heen qua feestjes en dergelijk. Ik mis het en weet dat ik er zelf weer uit moet komen. Maar het is zo damn moeilijk.
Dat je elkaar dan maar bewust uit elkaars leven wist met de wetenschap dat je best een goede vrienschap er aan kan overhouden maar dat de situatie er zo naar gemaakt is dat je beide geen trek meer in elkaar hebt. Dat is gewoon fucked up.
Maar ja.. Verder leven dan maar. Geen keus.
En jah.. Op de een of andere manier ben ik goed in advies geven aan andere, maar het me zelf aanpraten en er wat mee doen is een tweede
Ja, heb ik heel erg en ik denk iedereen in dit topic wel.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:23 schreef Faerie het volgende:
Hebben jullie ook van die ups&downs? Ik word er gek van! Dan gaat het goed, en dan voel ik me een week goed ofzo, en dan weer even kut. Heel erg klote, ik wil me gewoon altijd goed voelen!
Ups als ik sociaal bezig ben, downs als ik met haar (leven) geconfronteerd word of zie wat ik had kunnen zijn.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:31 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Ja, heb ik heel erg en ik denk iedereen in dit topic wel.
Een week geleden dacht ik nog dat ik er wel overheen was. Nu en vooral gisteren bleek van nietDoordat er in m'n vriendengroep ook een lange relatie over is gegaan, moest ik weer aan die van mij denken. En zodra ik er eenmaal over ga denken, gaat het fout
Door deze uitleg komt het al anders op mij over,quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:12 schreef MOD het volgende:
[..]
Nou ja ik voel me meer schuldig over hoe alles naar verloop van tijd gelopen is. Ik kan niet alle schuld op me nemen en voel me eigenlijk minder schuldig tegen over haar dan tegen over me zelf omdat ik zie wat ik er aan over heb gehouden. Ze rent van me weg en is me liever kwijt dan rijk terwijl we beide de potentie in zien van een goede hechte vriendschap. Ik kan me ook niet schuldig voelen over haar reactie die ze nu geeft want dat heeft ze aan zich zelf te danken, maar ze lijkt er ook niet echt wakker van te liggen en is blij met dat gene wat ze nu heeft, of te wel ze mist me niet en is beter af zonder mij. En dat doet me pijn en dat vind ik kut, maar dat heb ik zelf wel aangericht.
Zelf ben ik dus door eigen handelen niet alleen mn vriendin kwijt geraakt, maar ook de rest er om heen qua sociale contacten en alle leuke dingen er om heen qua feestjes en dergelijk. Ik mis het en weet dat ik er zelf weer uit moet komen. Maar het is zo damn moeilijk.
Dat je elkaar dan maar bewust uit elkaars leven wist met de wetenschap dat je best een goede vrienschap er aan kan overhouden maar dat de situatie er zo naar gemaakt is dat je beide geen trek meer in elkaar hebt. Dat is gewoon fucked up.
Maar ja.. Verder leven dan maar. Geen keus.
En jah.. Op de een of andere manier ben ik goed in advies geven aan andere, maar het me zelf aanpraten en er wat mee doen is een tweede
Ik hoef zelf niets meer op te schrijven, kan de posts van MOD net zo goed overnemen.... Herkenbaarheid ten top.quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:27 schreef Tumtumm het volgende:
[..]
Door deze uitleg komt het al anders op mij over,Je zegt dat je ook je sociale contacten bent kwijtgeraakt,
heb je nog wel wat mensen "over" van wie je steun kan krijgen? Of afleiding?
Dat was mij ook al opgevallen ja! Misschien een gedeeld account nemen?quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:38 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik hoef zelf niets meer op te schrijven, kan de posts van MOD net zo goed overnemen.... Herkenbaarheid ten top.
Heel kort: niet goed.quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:44 schreef Tumtumm het volgende:
[..]
Dat was mij ook al opgevallen ja! Misschien een gedeeld account nemen?Scheelt typen!
Hoe gaat het, Xanthas?
Vervelend voor je dat je even een mindere week hebt.. Maar, volgens mij is het een goed teken dat je kon vertellen over die herinneringen! Het is niet gek dat dat weer emoties heeft losgemaakt, maar ik zie dat (bij mezelf) wel weer als een stapje verder. Waar je je eerst gelijk rot voelde als je het over je ex had, begin je er nu dus onbewust over te praten en besef je je dat pas later.quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:48 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Heel kort: niet goed.
Betrapte me er gister op dat ik vol trots kon vertellen over de herinneringen van mijn ex en ik. Gister voelde dat wel goed, maar ik heb het gevoel dat dat gesprek bij mij weer te veel emoties heeft losgemaakt. En net nu ik straks naar een college wil waar mijn ex ook zit. Ben dus een beetje bang. Ik heb deze week een beetje een down-periode. Te veel herinneringen hier op de universiteit, maar ik mag niet meer thuis blijven van mijzelf.
Heb wel met mijzelf afgesproken om te proberen om weer wat van mijn wereld terug te pakken van mijn ex
Dit is toch waar je doorheen moet.quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:26 schreef Xanthas het volgende:
Wat een enorme egoist. Geen eens een groet. Het zit me dwars. Waarom ben ik ooit op haar verliefd geworden? Ik voel me na 25 minuten college al weer kut, en alleen door haar. Verdomme Thom, laat je niet zo breken door haar. Ik verdien gewoon beter!
SHOPPEN? Ik ben hartstikke ziek. Was 't maar zo'n feest. Kan amper op m'n benen staan momenteel.quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Gelukkig is het mooi weer buiten. Ga lekker shoppen met een vriendin of gewoon even een frisse neus halen.
Mijn ex heeft iets op haar hyves gezet waar ik toch wel even over moest denken. Ik zou haar teveel hebben gepushed om te veranderen... En dat terwijl ik altijd tegen haar heb gezegd dat ze gewoon lekker zichzelf moest blijven, omdat ik daarom verliefd op haar ben geworden, maar dat ze soms wel iets meer rekening kon houden met mijn gevoelens. Want dat doe je toch in een relatie? Ik hield rekening met haar; dan verwacht ik hetzelfde van haar. Maar kennelijk is dit voor een makkelijke uitweg. Muurtjes blijven bouwen voor zichzelf.
Ik ben ook al beticht van zoveel dingen die ik echt nooit gedaan heb. Of ik kreeg achteraf te horen dat sommige dingen helemaal niet hoefte voor haar (maar op het moment zelf had ze blijkbaar niet de behoefte om me te stoppen).quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mijn ex heeft iets op haar hyves gezet waar ik toch wel even over moest denken. Ik zou haar teveel hebben gepushed om te veranderen... En dat terwijl ik altijd tegen haar heb gezegd dat ze gewoon lekker zichzelf moest blijven, omdat ik daarom verliefd op haar ben geworden, maar dat ze soms wel iets meer rekening kon houden met mijn gevoelens. Want dat doe je toch in een relatie? Ik hield rekening met haar; dan verwacht ik hetzelfde van haar. Maar kennelijk is dit voor een makkelijke uitweg. Muurtjes blijven bouwen voor zichzelf.
Maar kan je dan wel genieten van je vrienden?quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:16 schreef MOD het volgende:
Irritant. Ik zit de hele tijd dialogen voor te stellen in mn hoofd die er toch nooit van gaan komen omdat ik haar voorlopig niet meer zal zien en omdat we het al "uitgepraat" hebben...
Tegelijkertijd afspreken met vrienden op plaatsen waar ik haar mogelijk "toevallig" tegen kan komen.
Bah.
Het ligt eraan hoe je iets zegt. Dat kan op een respectvolle manier of op een lullige manier. Maar het ligt ook aan hoe jij omgaat met wat je ex zegt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:27 schreef Xanthas het volgende:
Maar is dat een reden om de wereld van de ander te breken. Om alles wat ik geweldig vond onderuit te halen. Er is ook zoiets als respect tonen naar de ander toe, waar je toch een deel van je leven mee hebt gedeeld.
Ach, achteraf geeft het me wel een beter beeld van mijn ex en ben ik blij dat ik haar niet meer hoef te behagen (ja, ik mis de relatie, maar dat is in mijn ogen iets anders dan haar).quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:33 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Het ligt eraan hoe je iets zegt. Dat kan op een respectvolle manier of op een lullige manier. Maar het ligt ook aan hoe jij omgaat met wat je ex zegt.
Waarom? Hoeft toch niet?quote:Op donderdag 11 maart 2010 18:19 schreef Xanthas het volgende:
Idem MOD. Had vanavond een informatie bijeenkomst waar zij ook was. Maar vandaag had ik de mensen om mee te praten en dan voel ik me wel gewoon goed. Alleen vergeten afscheid te nemen van haar, beetje dom.
Je hebt gelijk. Dat weet mijn hoofd, maar mijn hart vond dit zo onnatuurlijk.quote:
Knap hoor, ik zou het zelf waarschijnlijk niet kunnen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:20 schreef rijsttafel het volgende:
M'n ex is echt onbegrijpelijk..
Nu heeft ze weer spijt (denkt ze) en wil ze weten of ik haar ooit nog terug wil. En dat terwijl ze een relatie met iemand anders heeft... Mijn antwoord was nee, uiteraard.
M'n ego is gewoon te grootquote:Op donderdag 11 maart 2010 19:23 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Knap hoor, ik zou het zelf waarschijnlijk niet kunnen.
Kom op Tegan, je bent sterk genoeg!quote:
Volhouden meid!quote:
Gelukkig ga ik zo slapen, maar dit weekend, dan wordt het helquote:Op donderdag 11 maart 2010 22:37 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Kom op Tegan, je bent sterk genoeg!
Een week nadat het uitging raakte ik ook mijn baan kwijt. Erg slechte timing, want juist dan kan je die afleiding wel gebruiken. Aan de andere kant is het een keiharde confrontatie met jezelf en kan het alleen maar beter worden!quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
Blegh, ik verveel me. Ik zou nu lekker op msn zitten met haar...De dagen zijn echt kut als je zonder werk zit en je gedachten nergens kwijt kan.
Ik zou me persoonlijk helemaal niet vermaken als mijn ex daar ook rond zou lopen. Als je toch gaat zou ik het eerst tegen mijn ex zeggen/vragen en afspreken hoe je tegen elkaar doet die avond. Dan kan het vast nog gezellig zijn.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 00:58 schreef MOD het volgende:
Leuk is dat.
Werd ik laatst door een goede vriendin van mijn ex uitgenodigd op een feestje binnenkort bij haar thuis. Lijkt me enorm vet. Vandaag kwam er een andere vriendin naar me toe met de vraag of ik ook kwam. Nou komt mijn ex dus ook en die zal dat absoluut niet willen.
Zit nu in het dubio wat ik moet doen. Het zijn wel de vrienden van mn ex maar die mogen me blijkbaar nog steeds graag. Tevens is het dat gedeelte van mn contacten die ik dus ook kwijt ben sinds dat het uit is. Dit soort feestjes waren juist de dingen die ik altijd super leuk vond.
Maar mn ex zal het niet leuk vinden als ik kom. Dan komt ze met verwijten als "nu pak je dit ook van me af" (vrienden) en "je laat me niet met rust"
Terwijl ik zo iets heb van.. Ik ben uitgenodigd. We hebben niks meer dus ik wil er ook geen drama meer van maken. Wees gewoon blij dat ik kom of doe er voor de rest niks mee, trek het je niet aan etc.
Maar ja.. Daar heeft zij geen boodschap aan en wilt me de komende tijd gewoon niet zien.
What to do ? ...
Klopt. Maar ze hoort alleen maar wat ze wil horen. Ze heeft er niet echt bij stil gestaan hoe ik me wel niet moet voelen toen ze alle contact verbrak. En dan laat ik wat van me horen wanneer ze mij notabene een mail stuurt en dan is mevrouw gekwetst en hoeft ze me nooit meer te zien omdat ze het me niet kan vergeven. Ja ja. Ik ben de weg kwijt. Ik denk dat geen contact inderdaad het beste is. Ik vink haar e-mailadres wel aan als spam. Optiefen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 01:25 schreef MOD het volgende:
Soms denk ik ook achteraf dat ik beter geen mailtjes had kunnen beantwoorden en haar gewoon in dr sop te laten gaar koken. Wat ik geleerd heb is door de communicatie die telkens heen en weer gaat, je elkaar telkens af stoot.
Heel vervelend, maar door de boosheid telkens lijkt het wel als of je elkaar de kleinste dingen kwalijk gaat nemen terwijl als je bijv. een maand of drie gewacht had, je veel nuchterder had kunnen praten.
Nu verbreek je het contact met een fikse ruzie.. Dat is echt vet kut.
Maar ja, goede les voor volgende keer dan maar..
Gaan, en zorgen dat je het naar je zin hebt.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 00:58 schreef MOD het volgende:
Leuk is dat.
Werd ik laatst door een goede vriendin van mijn ex uitgenodigd op een feestje binnenkort bij haar thuis. Lijkt me enorm vet. Vandaag kwam er een andere vriendin naar me toe met de vraag of ik ook kwam. Nou komt mijn ex dus ook en die zal dat absoluut niet willen.
blablabla
What to do ? ...
Dit. Gewoon gaan als je graag wil gaan! Geen rekening houden met haar. Je bent toch uitgenodigd? Als zij er van baalt dat je komt is dat haar probleem, niet de jouwequote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Gaan, en zorgen dat je het naar je zin hebt.
Hoe lang heb je met haar gehad en hoe lang ken je die mensen?
Zij vinden je blijkbaar aardig anders hadden ze je niet laten komen/uitgenodig, toch?
Klinkt misschien hard, maar het is haar probleem.
Jij zit hier in dit gedeelte omdat je nog gevoelens voor haar hebt of omdat je het erg moeilijk hebt met de breuk. Zet jezelf op de eerste plaats en je ex op de tweede.
Ho wacht stop, jij bent degene geweest die de fout is ingegaan?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:51 schreef MOD het volgende:
Ja dat dacht ik dus ook en ik merk eigenlijk de hele tijd dat ik onbewust nog teveel rekening hou met haar. Ik moet haar wel respecteren, maar zij kan ook doorschieten natuurlijk. Ik heb stomme dingen gedaan waarbij een relatie helemaal naar de knoppen is geholpen, maar nu eenmaal een hele tijd verder heb ik des te meer respect voor die meid dus ik zal niks doen om haar weer te kwetsen.
Ik kijk nog wel of ik ga, het is toch pas over een maand, dus ik zie wel.
Join the club... Ik vind het maar lastig om niet meer 1 persoon te hebben die ik gewoon altijd kan lastig vallen zonder dat die mij raar aan gaat kijken. Het leven is maar stil (misschien ook wel beter op dit moment, even voor mijzelf de rust hebben om te kijken waar ik nu sta).quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:24 schreef Tumtumm het volgende:
Wat is het hier rustig! Goed teken?
Ik voel me niet goed, ik wil contact opnemen met mijn ex, ik weet niet wat ik moet gaan doen vandaag.. Genoeg dingen te doen eigenlijk, maar kan mezelf nergens toe zettenVoortaan het weekend toch maar weer volplannen, ik voel me gewoon eenzaam nu
![]()
Ik voel een nieuwe topic serie aankomenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:39 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Join the club... Ik vind het maar lastig om niet meer 1 persoon te hebben die ik gewoon altijd kan lastig vallen zonder dat die mij raar aan gaat kijken. Het leven is maar stil (misschien ook wel beter op dit moment, even voor mijzelf de rust hebben om te kijken waar ik nu sta).
Ik vind van mijzelf dat ik eigenlijk niet meer in dit topic thuishoor. Ik heb mijn ex al losgelaten, dat was voor mij niet de grootste stap. Ik heb op dit moment meer moeite met het terugvinden van de dingen die ik leuk vind in het leven. En dat hoort niet echt hier thuis
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar krijg het er niet echt goed uit. Ik krijg het niet op "papier". Dus niet vanuit mij, helaas.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:45 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Ik voel een nieuwe topic serie aankomen
Daar zat ik ook al over na te denken! Tuurlijk zit ik nog met vragen aan mijn ex, maar eigenlijk wil ik daar ook geen antwoord op. Als ik pieker of nadenk, is dat over mijn leven nu/in de toekomst. Over hoe ik mijn leven nu moet indelen, nu het niet meer vanzelfsprekend is dat je op zaterdag meestal samen bent bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:39 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Join the club... Ik vind het maar lastig om niet meer 1 persoon te hebben die ik gewoon altijd kan lastig vallen zonder dat die mij raar aan gaat kijken. Het leven is maar stil (misschien ook wel beter op dit moment, even voor mijzelf de rust hebben om te kijken waar ik nu sta).
Ik vind van mijzelf dat ik eigenlijk niet meer in dit topic thuishoor. Ik heb mijn ex al losgelaten, dat was voor mij niet de grootste stap. Ik heb op dit moment meer moeite met het terugvinden van de dingen die ik leuk vind in het leven. En dat hoort niet echt hier thuis
Dingen niet goed op papier krijgen is bij mij echt een naar gevolg van dat het uit is trouwens..Ik was er eerst goed in, en nu zou ik willen dat ik goed van me kon afschrijven en lukt het niet. Ook niet met verslagen voor school, ik kan dingen ineens niet meer goed verwoorden.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:48 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar krijg het er niet echt goed uit. Ik krijg het niet op "papier". Dus niet vanuit mij, helaas.
Pff ja, heel herkenbaar. Zaterdag is voor mij vaak wel een rotdag. Voel me ook vandaag weer heel eenzaam. Normaal was mijn ex altijd de zaterdag tot zondag bij me, en nu ben ik steeds alleen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:24 schreef Tumtumm het volgende:
Wat is het hier rustig! Goed teken?
Ik voel me niet goed, ik wil contact opnemen met mijn ex, ik weet niet wat ik moet gaan doen vandaag.. Genoeg dingen te doen eigenlijk, maar kan mezelf nergens toe zettenVoortaan het weekend toch maar weer volplannen, ik voel me gewoon eenzaam nu
Hoe pak jij dat aan dan?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:29 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Pff ja, heel herkenbaar. Zaterdag is voor mij vaak wel een rotdag. Voel me ook vandaag weer heel eenzaam. Normaal was mijn ex altijd de zaterdag tot zondag bij me, en nu ben ik steeds alleen.
Tsja, ik zit nu ziek thuis dus heb deze keer geen afleiding. Heb echt moeite om mezelf tegen te houden hem niet te smssen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:37 schreef Tumtumm het volgende:
[..]
Hoe pak jij dat aan dan?Veel dingen plannen om te doen met anderen of juist niet?
Zit je ziek thuis door je keelamandelen? Of ben ik gewoon slecht ingelezenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:49 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Tsja, ik zit nu ziek thuis dus heb deze keer geen afleiding. Heb echt moeite om mezelf tegen te houden hem niet te smssen.
Maar normaal gesproken ga ik naar een vriendin of gewoon iets doen. Al is 't iets in huis. Verschilt eigenlijk heel erg..
Ik zal het nog wel eens proberen dan.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:04 schreef Tumtumm het volgende:
[..]
Dingen niet goed op papier krijgen is bij mij echt een naar gevolg van dat het uit is trouwens..Ik was er eerst goed in, en nu zou ik willen dat ik goed van me kon afschrijven en lukt het niet. Ook niet met verslagen voor school, ik kan dingen ineens niet meer goed verwoorden.
Maar, als jij een opzetje maakt wil ik het wel aanvullen hoor
Heb nog wel medicijnen voor m'n amandelen ja, maar daar ben ik nu niet (meer) ziek van. Is sinds een paar dagen over, gelukkig.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:01 schreef Tumtumm het volgende:
[..]
Zit je ziek thuis door je keelamandelen? Of ben ik gewoon slecht ingelezen![]()
Vervelend dat je ziek bent hoor.. je bent dan toch gewend dat er iemand is die je "verzorgd". Beterschap!
Ik heb in principe nog veel te doen voor school, en kan ook nog wel het een en ander schoonmaken/opruimen, maar het lukt gewoon nietDus dan zit ik vanavond weer te balen omdat ik weer een dag niets heb zitten doen..en daar ga ik me ook niet beter van voelen
Daarom is het toch ook je ex (denk ik zo).quote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:31 schreef VeerEli het volgende:
Pff ik merk echt dat ik niks meer kan verdragen gewoon.
Zou hem as. dinsdag helpen met verhuizen, en dan zou ik maandagavond vast naar hem toe komen.
Bellen we net, zegt ie van ja ik ga nu woensdag verhuizen want dan kan ik meer hulp krijgen van anderen, want zijn vrienden kunnen dinsdag niet ofzo.
Maar woensdagavond moet ik dansen om 5 uur (is belangrijk, selectie, vlak voor wedstrijden enz.) dus dat red ik niet.
En het slaat echt nergens op, maar dat maakt me gewoon echt pissig.
Misschien komt het doordat hij nooit afspraken kan maken en plannen altijd gewijzigd worden ofzo, het gaat ook nergens over maar toch maakt het me kwaad. Zelfs zo kwaad dat ik me echt moest inhouden om niet te exploderen aan de telefoon, echt belachelijk..
Wou het even kwijt hier..pffff.
Lol, ja maar het is niet echt me ex meer..Als je me vorige messages in andere topics had meegekregen..Afstand hebben we dus ook niet,,contact is exact hetzelfde als toen we officieel relatie hadden..Enige verschil is dat we nu in de tussenfase zitten, niet uit en niet aan..kijkend hoe het gaat..quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:15 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Daarom is het toch ook je ex (denk ik zo).
Irritaites helpen wel met/voor de afstand
Haha ik herken dat heel erg. Waarschijnlijk komt het inderdaad doordat er nooit afspraken met hem te maken zijn.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:31 schreef VeerEli het volgende:
Pff ik merk echt dat ik niks meer kan verdragen gewoon.
Zou hem as. dinsdag helpen met verhuizen, en dan zou ik maandagavond vast naar hem toe komen.
Bellen we net, zegt ie van ja ik ga nu woensdag verhuizen want dan kan ik meer hulp krijgen van anderen, want zijn vrienden kunnen dinsdag niet ofzo.
Maar woensdagavond moet ik dansen om 5 uur (is belangrijk, selectie, vlak voor wedstrijden enz.) dus dat red ik niet.
En het slaat echt nergens op, maar dat maakt me gewoon echt pissig.
Misschien komt het doordat hij nooit afspraken kan maken en plannen altijd gewijzigd worden ofzo, het gaat ook nergens over maar toch maakt het me kwaad. Zelfs zo kwaad dat ik me echt moest inhouden om niet te exploderen aan de telefoon, echt belachelijk..
Wou het even kwijt hier..pffff.
Euh ....quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:20 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Lol, ja maar het is niet echt me ex meer..Als je me vorige messages in andere topics had meegekregen..Afstand hebben we dus ook niet,,contact is exact hetzelfde als toen we officieel relatie hadden..Enige verschil is dat we nu in de tussenfase zitten, niet uit en niet aan..kijkend hoe het gaat..
Hoi Tegan, roep eensquote:
Dan verdien je dus gewoon iemand die dat ook wilt. Dus meer dan je ex.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:31 schreef Tegan het volgende:
Ik kon het nog wel enigszinds begrijpen als mijn ex mij had ingerolen voor een leuker exemplaar, maar hij is gewoon liever helemaal alleen. Alleen slapen, alleen eten, alleen op de bank zitten 's avonds, dat is helemaal niet leuk als je het met iemand kan doen.
Is er uberhaupt een "leuker" exemplaar?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:31 schreef Tegan het volgende:
Ik kon het nog wel enigszinds begrijpen als mijn ex mij had ingerolen voor een leuker exemplaar, maar hij is gewoon liever helemaal alleen. Alleen slapen, alleen eten, alleen op de bank zitten 's avonds, dat is helemaal niet leuk als je het met iemand kan doen.
Nouja, ik wou eigenlijk zeggen tuurlijk. Hoewel dat voor mij andersom niet zo voelt. Maar het is eigelijk bizar om te denken dat er niemand leuker is dan een bepaald persoon, als je niet all zes miljard mensen op de wereld kent. Maar die vraag is ook helemaal niet belangrijk volgens mij. Iig voor wat ik bedoelde.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:36 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Is er uberhaupt een "leuker" exemplaar?
Ik kan me op zich wel voorstellen dat iemand geen relatie wil.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:39 schreef Tegan het volgende:
[..]
Nouja, ik wou eigenlijk zeggen tuurlijk. Hoewel dat voor mij andersom niet zo voelt. Maar het is eigelijk bizar om te denken dat er niemand leuker is dan een bepaald persoon, als je niet all zes miljard mensen op de wereld kent. Maar die vraag is ook helemaal niet belangrijk volgens mij. Iig voor wat ik bedoelde.
Hoe de topic dan te noemen? Kan geen goede naam verzinnen....quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:59 schreef Tumtumm het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al over na te denken! Tuurlijk zit ik nog met vragen aan mijn ex, maar eigenlijk wil ik daar ook geen antwoord op. Als ik pieker of nadenk, is dat over mijn leven nu/in de toekomst. Over hoe ik mijn leven nu moet indelen, nu het niet meer vanzelfsprekend is dat je op zaterdag meestal samen bent bijvoorbeeld.
Het eenzaam voelen heeft ook niet zozeer met hem persoonlijk te maken.. Ik zit nu wel met het dilemma contact opnemen of niet, maar dat komt denk ik ook omdat ik nu verder geen gezelschap heb en niet bezig ben.. puur uit verveling dus?![]()
Een "vervolg"topic vind ik wel een goed idee..
Misschien is dat wel mijn fout. Als ik iemand heb gevonden ofzo, dan is hij gewoon sowieso beter dan alleen zijn. Ik ben niet iemand die niet zonder relatie kan ofzo, maar als die klik er is dan kan ik niet leuker vinden om alleen te zijn alleen omdat ik dan wat vrijheid kwijt raak. Ik krijg er zoveel voor terug.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:42 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Ik kan me op zich wel voorstellen dat iemand geen relatie wil.
Zelf ken ik 2 mensen die na relaties nu bewust kiezen om vrijgezel te blijven.
Zij vinden dat ze vrijheid verliezen als ze een relatie aangaan.
Terugkijkend op die van mij kan ik hen daarin alleen maar gelijk in geven (op dat punt).
Tuurlijk krijg je er ook veel voor terug, maar het is maar net hoe je er zelf in staat en tegenaan kijkt.
Einde relatie verwerkt en nu verder - deel 1quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:49 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Hoe de topic dan te noemen? Kan geen goede naam verzinnen....
Hoe slecht het ook ging tussen mij en mijn ex, samen zijn was altijd leuker dan alleen zijn. Na het praten hadden we altijd wel weer lol. Het is wel een gemis, maar ik kan er niets aan doen, dus heb ik me er maar bij neer gelegd.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:52 schreef Tegan het volgende:
[..]
Misschien is dat wel mijn fout. Als ik iemand heb gevonden ofzo, dan is hij gewoon sowieso beter dan alleen zijn. Ik ben niet iemand die niet zonder relatie kan ofzo, maar als die klik er is dan kan ik niet leuker vinden om alleen te zijn alleen omdat ik dan wat vrijheid kwijt raak. Ik krijg er zoveel voor terug.
Precies mijn gevoel verwoord.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:01 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Hoe slecht het ook ging tussen mij en mijn ex, samen zijn was altijd leuker dan alleen zijn. Na het praten hadden we altijd wel weer lol. Het is wel een gemis, maar ik kan er niets aan doen, dus heb ik me er maar bij neer gelegd.
Ach, liever zo'n smsje in de avond sturen, dan dat je je er de hele dag mee zit. Ook die behoefte verdwijnt. Alles moet wennen, zo ook dit, helaas. Ik blijf het maar zonde vinden.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:16 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Precies mijn gevoel verwoord.
Ik heb zojuist iets stoms gedaan. M'n ex gesmst. En natuurlijk krijg ik geen reactie en voel ik me weer rot. Nouja, had toch al een rotdag.
Normaal keek ik inderdaad erg uit naar het weekend. Nu vind ik het gewoon irritant als iemand me een prettig weekend wenst. Want het weekend is niet prettig zonder m'n ex!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:43 schreef Tegan het volgende:
Door de week is idd minder erg, maar meer omdat ik gewend ben om alleen te zijn door de week. Maar dan heb je altijd het toffe weekend om naar vooruit te kijken, behalve nu dus...
Da's waar. Heb ondertussen trouwens wel reactie van hem.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:26 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ach, liever zo'n smsje in de avond sturen, dan dat je je er de hele dag mee zit. Ook die behoefte verdwijnt. Alles moet wennen, zo ook dit, helaas. Ik blijf het maar zonde vinden.
Ik heb nu ondertussen ook antwoord. Ik wil ook terug naar hoe het eerst was, maar ik weet niet meer of dat wel kan.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:39 schreef Tegan het volgende:
Ik smste mijn ex ook gisternacht, maar kreeg wel antwoord. Ik wil gewoon terug naar hoe het eerst was, maar nu zal het gewoon blijven bij zo'n occasional slechte (van mij) avond.
Ik denk dat het nooit meer zo puur zou worden als "hoe het eerst was". Althans dat is mijn visie na het een keer geprobeerd te hebben. Ik keek toch anders tegen haar aan.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:50 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Da's waar. Heb ondertussen trouwens wel reactie van hem.
[..]
Ik heb nu ondertussen ook antwoord. Ik wil ook terug naar hoe het eerst was, maar ik weet niet meer of dat wel kan.
Dat, maar ook omdat je ergens toch ook beschadigd bent denk ik. Ik zou toch bang zijn dat je weer tegen hetzelfde aanloopt en dat zou mijn geval opleveren dat ik extreem naar bevestiging zal zoeken. Das toch niet echt fijn..quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:56 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik denk dat het nooit meer zo puur zou worden als "hoe het eerst was". Althans dat is mijn visie na het een keer geprobeerd te hebben. Ik keek toch anders tegen haar aan.
Ik herken dat ook ja, maar ik heb mijn ex wel terug na lange tijd. Want ik voelde mij zo een loser en toen ging ik met een vriend aan fitness doen toen het uit was en ging ik kleren kopen die meisjes leuk vinden, enzoooquote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:00 schreef Everlong het volgende:
[..]
Dat, maar ook omdat je ergens toch ook beschadigd bent denk ik. Ik zou toch bang zijn dat je weer tegen hetzelfde aanloopt en dat zou mijn geval opleveren dat ik extreem naar bevestiging zal zoeken. Das toch niet echt fijn..
Bang dat ik tegen hetzelfde aanloop ben ik inderdaad. En ik denk niet dat dat een goed 'begin' is.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:00 schreef Everlong het volgende:
[..]
Dat, maar ook omdat je ergens toch ook beschadigd bent denk ik. Ik zou toch bang zijn dat je weer tegen hetzelfde aanloopt en dat zou mijn geval opleveren dat ik extreem naar bevestiging zal zoeken. Das toch niet echt fijn..
Hoe lang hebben jullie eigenlijk geen contact gehad?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:04 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Bang dat ik tegen hetzelfde aanloop ben ik inderdaad. En ik denk niet dat dat een goed 'begin' is.
Net nog even gesmst met mijn ex. Hij wilde me zien, maar vroeg of ík hem wilde zien. Heb de keuze bij hem gelaten; als hij mij graag wil zien dan zie ik hem wel verschijnen.
Alleen oppassen dat als jij nog iets wilt, dat je niet te afstandelijk gaat lijken. Een kleine tip.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:04 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Bang dat ik tegen hetzelfde aanloop ben ik inderdaad. En ik denk niet dat dat een goed 'begin' is.
Net nog even gesmst met mijn ex. Hij wilde me zien, maar vroeg of ík hem wilde zien. Heb de keuze bij hem gelaten; als hij mij graag wil zien dan zie ik hem wel verschijnen.
Hmm bijna twee maanden denk ik ongeveer. Heb het niet echt bijgehouden. Het begin was moeilijk maar toen besefte ik dat het leven gewoon doorging.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:25 schreef Everlong het volgende:
[..]
Hoe lang hebben jullie eigenlijk geen contact gehad?
Ik hoop nu toch nog heel erg dat het weer goedkomt, maar ik wil dat helemaal niet hopen. De laatste dagen hebben we elkaar weer zoveel gezien en dat is eigenlijk niet goed. Nu is hij op vakantie, maar na de vakantie moet ik toch sterk gaan zijn en het contact gaan afbouwen. Ook al wil ik dat stiekem helemaal niet.
Hm ja, thanks. Dat heb ik vorige week wel gedaan met een ontzettend botte opmerking. Het was wel zoals ik het zei, maar het liefst zou ik andere dingen hebben gezegd at that moment.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:25 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Alleen oppassen dat als jij nog iets wilt, dat je niet te afstandelijk gaat lijken. Een kleine tip.
Tja, wat goed voor me is. Realistisch zijn en beseffen dat het over is en geen hoop hebben. Dus misschien toch maar even afstand nemen. Anders kom ik er toch nooit los van? We kunnen niet naadloos overgaan van relatie naar vrienden. Het moet me geen pijn meer doen als ik hem met een andere vrouw zal zien. Bij een vriendschap moet je wel dezelfde intenties hebben.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:28 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Hmm bijna twee maanden denk ik ongeveer. Heb het niet echt bijgehouden. Het begin was moeilijk maar toen besefte ik dat het leven gewoon doorging.
Je moet doen waarvan je denkt dat het goed voor jóú is hè Everlong.
Hm ja, thanks. Dat heb ik vorige week wel gedaan met een ontzettend botte opmerking. Het was wel zoals ik het zei, maar het liefst zou ik andere dingen hebben gezegd at that moment.
[..]
Tsja, maar je hart zegt waarschijnlijk iets anders dan je verstand. En het is moeilijk om je daar overheen te zetten of doorheen te prikken. Maar als dat eenmaal zo ver is dan scheelt je dat een hoop pijn.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:32 schreef Everlong het volgende:
[..]
Tja, wat goed voor me is. Realistisch zijn en beseffen dat het over is en geen hoop hebben. Dus misschien toch maar even afstand nemen. Anders kom ik er toch nooit los van? We kunnen niet naadloos overgaan van relatie naar vrienden. Het moet me geen pijn meer doen als ik hem met een andere vrouw zal zien. Bij een vriendschap moet je wel dezelfde intenties hebben.
Maar het loskomen is moeilijk. Het is nu bijna 6 weken uit en het is maar 1 dag gelukt om geen contact te hebben. Dat is nou niet echt veel te noemen...
Hoe reageerde hij trouwens op je 'botte' opmerking?
Mijn hart zegt zeker iets anders. Ik voel nog hetzelfde als de afgelopen 7 jaar en hij ook. Dat is het lastige..soms is hij nog zo lief, maar aan de andere kant vindt hij ook dat hij een goede beslissing heeft gemaakt. En die dingen staan dan haaks op elkaar. Ik hou het er maar op dat het voor hem ook erg lastig is.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:38 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Tsja, maar je hart zegt waarschijnlijk iets anders dan je verstand. En het is moeilijk om je daar overheen te zetten of doorheen te prikken. Maar als dat eenmaal zo ver is dan scheelt je dat een hoop pijn.
Afstand kan nooit echt kwaad in mijn ogen.
Niet..
Even kort geciteerd;
hij; 'ik bedoel er niets mee dat ik je thuisbreng hè.'
ik; 'nee ik ook niet. het leven gaat door -naam-.
hij; 'dat heb ik gemerkt..' (met tranen in z'n ogen)
en toen keek hij de andere kant op en keek me niet meer aan. Toen ik doorvroeg hoe hij dat bedoelde kreeg ik een 'laat maar Tamaar..'
quote:
Wat super fijn voor je!! Vindt hij het oke om te wachten tot je terug bent? Hoop echt dat het gaat werken. Is het een opluchting/geruststelling?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 23:14 schreef Faerie het volgende:
Het komt misschien goed tussen mij en mijn ex. Ik heb veel met 'm gepraat de afgelopen dagen en hij zei dat hij ook diep in zich voelt dat we bij elkaar horen. Dat we heel veel met elkaar moeten praten en ook echt goed moeten praten, want als we het goed zouden maken, zou het voor altijd zijn.
Gezegd dat ik eerst graag mijn tijd hier in Berlijn uit wil zitten. Ik wil nu even alle aandacht op mezelf richten en genieten. En als ik dan terug in NL ben, dan kijken we verder.Ik wil er ook nog goed over nadenken.
My wish came true...
Yes! Een keer goed nieuws in dit topic! Hoe het ook afloopt, ik kan me voorstellen dat je hier blij mee bent. Nu kan jij bewust de keuze maken.. En als je het niet goed zou willen maken, heb je er waarschijnlijk meer vrede mee. Lijkt mij heerlijk!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 23:14 schreef Faerie het volgende:
Het komt misschien goed tussen mij en mijn ex. Ik heb veel met 'm gepraat de afgelopen dagen en hij zei dat hij ook diep in zich voelt dat we bij elkaar horen. Dat we heel veel met elkaar moeten praten en ook echt goed moeten praten, want als we het goed zouden maken, zou het voor altijd zijn.
Gezegd dat ik eerst graag mijn tijd hier in Berlijn uit wil zitten. Ik wil nu even alle aandacht op mezelf richten en genieten. En als ik dan terug in NL ben, dan kijken we verder.Ik wil er ook nog goed over nadenken.
My wish came true...
Misschien hangt het weer samen dan je denkt.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:15 schreef Untouchables het volgende:
Dit topic kan beter veranderd worden in "De kunst van het terugkrijgen van je ex"..
Ik dacht dat het hier juist ging om mensen die hun ex los gingen laten, niet verwoede pogingen doen om maar geen contact te verliezen, met de hoop op meer.
Die dingen staan inderdaad totaal haaks op elkaar, dat maakt het ook zo lastig inderdaad. Het is voor beide partijen gewoon niet makkelijk.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:41 schreef Everlong het volgende:
[..]
Mijn hart zegt zeker iets anders. Ik voel nog hetzelfde als de afgelopen 7 jaar en hij ook. Dat is het lastige..soms is hij nog zo lief, maar aan de andere kant vindt hij ook dat hij een goede beslissing heeft gemaakt. En die dingen staan dan haaks op elkaar. Ik hou het er maar op dat het voor hem ook erg lastig is.
Ik vind het eigenlijk niet een hele harde opmerking.. Wat bedoelt hij dan met zijn opmerking?? Is net zo hard in mijn ogen. Hij vindt het misschien gewoon moeilijk om te horen?
Misschien maar, en ik wil niet respectloos klinken en ik vind het oprecht leuk voor de mensen die wel weer iets met hun ex kunnen beginnen, het staat gewoon een beetje vreemd in een topic wat bedoeld is om juist mensen over hun ex heen te laten komen.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:17 schreef Everlong het volgende:
[..]
Misschien hangt het weer samen dan je denkt.
En hoe was het??quote:Op zondag 14 maart 2010 11:23 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Die dingen staan inderdaad totaal haaks op elkaar, dat maakt het ook zo lastig inderdaad. Het is voor beide partijen gewoon niet makkelijk.
Hij vind het ook wel moeilijk om te horen. Hij zei laatst dat hij ziet dat het goed met me gaat, en dat hij dat fijn vind om te zien, maar ik zie dat het bij hem ook steekt. Hij stond trouwens gisteravond na dik een half uur voor m'n deur toen ik had gezegd dat als hij mij graag wilde zien dat ik 'm dan wel zou zien verschijnen. Heb dat totaal aan hem overgelaten, hij vroeg in eerste instantie 3 keer of IK hem graag wilde zien, maar heb gezegd dat dat gewoon aan hem was en dat hij het maar eens bij zichzelf na moest gaan of hij mij wel zo mistte als dat hij dacht.
Super om te horen Fearie! Ben heel benieuwd hoe het gaat verlopen. Ik hoop op het beste voor jullie (samen)!
Het is in mijn ogen nog allemaal heel pril wat betreft de mensen die het weer willen gaan proberen met hun ex en sommigen ervan zijn (nog) helemaal niet zo ver. Maar die mensen hebben hier hun hele verhaal kwijt gekund en het is gewoon fijn om je ervaringen te delen met mensen die dat hele verhaal hebben meegekregen, of grotendeels.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:23 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Misschien maar, en ik wil niet respectloos klinken en ik vind het oprecht leuk voor de mensen die wel weer iets met hun ex kunnen beginnen, het staat gewoon een beetje vreemd in een topic wat bedoeld is om juist mensen over hun ex heen te laten komen.
Ik zie nu vooral mensen die stapje voor stapje weer meer contact krijgen met hun ex in de hoop het weer op te pakken.
En ja, misschien is het inderdaad ook wel gewoon onderdeel van een verwerkingsproces enzo, maar toch..
Ja ik stond er een beetje van te kijken dat hij toch op was komen dagen, omdat hij het moeilijk vind om dat soort beslissingen zelf te nemen (misschien een stukje onzekerheid, 'ik wil haar wel zien, maar wil zij mij wel zien?'), dus ik vond het echt wel fijn dat hij die keuze nu zelf gemaakt had.quote:
Lastig, lijkt er toch op dat hij meer wilt dan. Wat wil jij?quote:Op zondag 14 maart 2010 11:32 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Ja ik stond er een beetje van te kijken dat hij toch op was komen dagen, omdat hij het moeilijk vind om dat soort beslissingen zelf te nemen (misschien een stukje onzekerheid, 'ik wil haar wel zien, maar wil zij mij wel zien?'), dus ik vond het echt wel fijn dat hij die keuze nu zelf gemaakt had.
We hebben wat gepraat, niet echt een heel heftig gesprek ofzo, denk dat dat ook niet goed zou zijn geweest want dan had het toch alleen maar weer op irritaties en drama uitgedraaid, ik weet hoe dat gaat. M'n ex was halverwege de avond wel knuffelig en gaf me een kus, maar toen heb ik hem weggeduwd en heel duidelijk gezegd dat dit niet was wat ik wilde, en dat ik niet weer dat gezeik wilde van toen. (Laatste tijd ging het goed tussen ons, toen had ik zoiets van 'dus, zijn we weer samen? of wat zijn we?', en toen kon hij het om de een of andere reden niet. Dat is dus ook de reden dat ik het toen afgekapt heb, ik wil niet half om half een relatie hebben of geen relatie hebben maar wel zo leven samen.)
Nouja daarna nog wel een gezellige avond gehad. Uiteindelijk was het 02.45 dat hij de deur uit ging. Hij wilde helemaal niet weg en zei dat hij me volgend weekend weer wil zien.
Dussss, ik ben benieuwd. Ik weet niet echt wat ik moet voelen of denken nu.
Dankje...:) Ik probeer ook zo weinig mogelijk te hopen. Feit is dat het nu gewoon nog wel uit is dus ja. Je weet nooit hoe het loopt. Ik laat me niet nog een keer zoveel pijn doen in ieder geval.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 23:16 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik hoop echt voor je dat het goed komt. Just don't get your hopes up to soon. Maar hopelijk gaat het goed
Ja, hij vindt het zelf ook beter, omdat ik nu heel veel leer en een eigen leven opbouw. Ik hing eerst teveel aan hem, en dat wil ik echt nooit meer. En hij moet maar wachten! Hij heeft het tenslotte uitgemaakt.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 23:19 schreef Everlong het volgende:
[..]
Wat super fijn voor je!! Vindt hij het oke om te wachten tot je terug bent? Hoop echt dat het gaat werken. Is het een opluchting/geruststelling?
Hoop van harte dat ik dit ook een keer ga posten![]()
Ja, want jij weet inderdaad dat ik verwoede pogingen heb gedaan om mijn ex terug te krijgen? Dat heb ik dus niet gedaan. Ik heb juist helemaal niks gedaan. Ik heb al die tijd expres geen contact gezocht, dat was hij steeds. Als je er mee bezig bent om je ex terug te krijgen, lukt het ook niet.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:15 schreef Untouchables het volgende:
Dit topic kan beter veranderd worden in "De kunst van het terugkrijgen van je ex"..
Ik dacht dat het hier juist ging om mensen die hun ex los gingen laten, niet verwoede pogingen doen om maar geen contact te verliezen, met de hoop op meer.
Ik wil je niet beledigen, echt niet. Maar denk je niet dat dit soort posts het moeilijker maken voor mensen om hun ex los te laten? En vandaar dat Untouchables misschien wel een punt heeft.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:44 schreef Faerie het volgende:
[..]
Ja, want jij weet inderdaad dat ik verwoede pogingen heb gedaan om mijn ex terug te krijgen? Dat heb ik dus niet gedaan. Ik heb juist helemaal niks gedaan. Ik heb al die tijd expres geen contact gezocht, dat was hij steeds. Als je er mee bezig bent om je ex terug te krijgen, lukt het ook niet.
Super goed van je, ziet hij ook meteen dat jij onafhankelijk bent.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:39 schreef Faerie het volgende:
[..]
Dankje...:) Ik probeer ook zo weinig mogelijk te hopen. Feit is dat het nu gewoon nog wel uit is dus ja. Je weet nooit hoe het loopt. Ik laat me niet nog een keer zoveel pijn doen in ieder geval.
[..]
Ja, hij vindt het zelf ook beter, omdat ik nu heel veel leer en een eigen leven opbouw. Ik hing eerst teveel aan hem, en dat wil ik echt nooit meer. En hij moet maar wachten! Hij heeft het tenslotte uitgemaakt.
En ja, wat ik voel, is eigenlijk een fijn gevoel. Ik heb altijd al gedacht dat wij echt bij elkaar horen. Ik heb al die tijd zoveel moeite ermee gehad om te accepteren dat dat niet zo zou zijn. Ik voel gewoon een soort van verbintenis met hem, en het is echt heel erg fijn om nu te weten dat ik met mijn gevoel goed zat. Aan de andere kant voel ik me nog verward. Daarom zou het ook niet goed zijn om nu iets te beginnen. Als we echt bij elkaar horen, dan gebeurt dat wel als ik weer terug kom.
Ik hoop echt voor je dat jij dat kan posten een keer... Ik heb gewoon al die tijd geen contact gezocht, en ik kies nu duidelijk eerst voor mezelf. Ik denk dat dat veel helpt. Als jullie écht bij elkaar horen, dan komt het echt ooit weer goed.
Tsja, ik wil op dit moment niets van hem op dat vlak. Het enige wat ik van hem wil is gewoon de gezelligheid en het 'vriendschappelijke' gevoel als je begrijpt wat ik bedoel. Ik wil niet met hem zoenen, met hem naar bed, of whatever. Want hij kan wel 'meer' willen, maar wil hij dan ook een relatie met mij?quote:Op zondag 14 maart 2010 11:37 schreef Everlong het volgende:
[..]
Lastig, lijkt er toch op dat hij meer wilt dan. Wat wil jij?
Ja, dat kan ik begrijpen... sorry. Ik wil niet dat iedereen hoop krijgt ofzo door mij. Ik wil gewoon zeggen dat als het meant to be is, je wel weer bij elkaar komt.. ik reageer gewoon op het bericht van Untouchables, maar ik kan begrijpen dat het voor anderen niet zo fijn is om te lezen.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:48 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik wil je niet beledigen, echt niet. Maar denk je niet dat dit soort posts het moeilijker maken voor mensen om hun ex los te laten? En vandaar dat Untouchables misschien wel een punt heeft.
Neemt niet weg dat ik blij voor je ben!
En zo hoort het ook te zijnquote:Op zondag 14 maart 2010 11:52 schreef Faerie het volgende:
[..]
Ik heb mijn ex ook los moeten laten, ik heb gewoon voor mezelf gekozen, en ik kies nu nog steeds voor mezelf.
Ja, dat zou je verwachten. Mijn ex vond het juist al die tijd moeilijk om die afstand te nemen. Hij kon die afstand gewoon niet nemen. Dat was wel een beetje vreemd ja. Ik dacht echt van; waarom heb je het dan uitgemaakt als je me niet kunt missen? Maar ik heb vooral niet toegegeven aan hem.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:48 schreef Everlong het volgende:
[..]
Super goed van je, ziet hij ook meteen dat jij onafhankelijk bent.
Ik ga ook proberen om inderdaad het contact meer van hem af te laten hangen. Maar wat ik zo gek vind, is dat hij het uitgemaakt heeft, dus hij zou toch eigenlijk afstand moeten willen?
En die laatste zin is wel een beetje mijn houvast om deze tijd door te komen. Hoe dan ook horen wij bij elkaar, in ieder geval als aller beste maatjes en misschien ooit weer als een stelletje.
Precies, dat is ook de grootste fout die ik heb gemaakt. Ik leef nu voor mezelf, ik heb leuke vrienden hier en het is gewoon zo leuk allemaal. Ik heb mijn eigen leven! Natuurlijk had ik ook al heel veel dingen zelf in die relatie, maar nu veel meer.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:54 schreef Xanthas het volgende:
[..]
En zo hoort het ook te zijnLeven voor een ander is de grootste fout die ik ooit gemaakt heb. Leven met een ander is mijn droom.
Dank jequote:Op zondag 14 maart 2010 11:59 schreef Faerie het volgende:
[..]
Ja, dat zou je verwachten. Mijn ex vond het juist al die tijd moeilijk om die afstand te nemen. Hij kon die afstand gewoon niet nemen. Dat was wel een beetje vreemd ja. Ik dacht echt van; waarom heb je het dan uitgemaakt als je me niet kunt missen? Maar ik heb vooral niet toegegeven aan hem.
En dat is zeker een fijne houvast voor je denk ik.Je weet dat dat gevoel echt is. Ik had precies hetzelfde, maar ik durfde dat niet te denken omdat ik dacht dat het misschien niet terecht zou zijn en dat ik dan teveel zou hopen. Daar moet je wel mee uitkijken. Maar het is wel super fijn als je zo in dat gevoel gelooft. Geniet in ieder geval lekker van je tijd 'alleen', want echt, het is ook wel weer heel lekker na een tijdje, en je leert veel en wordt er zelf beter van!
Tja ik zou het gewoon proberen om los te laten, en niet aan gaan hangen wanner er afgesproken zou kunnen worden.quote:Op zondag 14 maart 2010 20:01 schreef Bombshell het volgende:
Mn ex hoeft mij niet meer te zien zegt ze. Ze wil over een tijdje wel weer afspreken. Wat moet ik hier nou van denken wil ze dan als vrieden afspreken of kijken of het weer goed komt. Dit helpt bij mij niet om het af te sluiten eigenlijk. Vind het ook lastig om te vragen..
Vrienden.quote:
Dat gevoel ken ik heel goed.quote:Op zondag 14 maart 2010 20:56 schreef Tegan het volgende:
Ik heb mijn ex ontmoet op een verjaardag, vond hem wel aardig maar verder ook niet echt gesproken enzo. Daarna meer dan een half jaar later weer ontmoet in de kroeg, zo van he, jij bent die jongen van die verjaardag, en toen na die tweede ontmoeting waren we binnen no time aan het daten. Dus voor mijn gevoel heb ik nooit anders over hem gedacht dan verliefdheid/houden van. Soms denk ik bij mezelf, had ik hem maar nooit ontmoet, dan was me al die pijn door de jaren heen gespaard gebleven. Ik was harstikke gelukkig single zo drie of vier jaar geleden.
Je hebt toch een leuke tijd gehad?quote:Op zondag 14 maart 2010 20:56 schreef Tegan het volgende:
Ik heb mijn ex ontmoet op een verjaardag, vond hem wel aardig maar verder ook niet echt gesproken enzo. Daarna meer dan een half jaar later weer ontmoet in de kroeg, zo van he, jij bent die jongen van die verjaardag, en toen na die tweede ontmoeting waren we binnen no time aan het daten. Dus voor mijn gevoel heb ik nooit anders over hem gedacht dan verliefdheid/houden van. Soms denk ik bij mezelf, had ik hem maar nooit ontmoet, dan was me al die pijn door de jaren heen gespaard gebleven. Ik was harstikke gelukkig single zo drie of vier jaar geleden.
Als ik terug kijk naar hoeveel pijn ik heb gehad en hoeveel leuke dingen we hebben gedaan/meegemaakt samen, dan vind ik het het niet waard. Damn me voor het zoveel geven om iets wat toch wel tijdelijk was.quote:
Ik wil heel graag dat ik leuk contact kan hebben, maar het doet me meer pijn dan goed ofzo.quote:Waarom zou je over een jaar niet een keer contact opnemen...
Je hebt in meerdere posts aangegeven dat je geen vrienden zou kunnen zijn met hem. Ik ken je verder niet, maar ik herken het als of je constant op je zelf in probeert te praten dat er niks meer mogelijk is qua contact om er overheen te komen zeg maar en dat je er enorm veel moeite mee hebt.
Sluit je niet af van de mogelijkheden. Dat het er NU niet in zit, wil niet zeggen dat het over een jaar ook niet zo is.
Dan houd het natuurlijk meteen op!quote:Op zondag 14 maart 2010 21:13 schreef Tegan het volgende:
[..]
Als ik terug kijk naar hoeveel pijn ik heb gehad en hoeveel leuke dingen we hebben gedaan/meegemaakt samen, dan vind ik het het niet waard. Damn me voor het zoveel geven om iets wat toch wel tijdelijk was.
[..]
Ik wil heel graag dat ik leuk contact kan hebben, maar het doet me meer pijn dan goed ofzo.
Waarom wel?quote:Op zondag 14 maart 2010 21:03 schreef MOD het volgende:
[..]
Je hebt toch een leuke tijd gehad?
Waarom zou je over een jaar niet een keer contact opnemen...
Dit is inderdaad een beetje wat ik bedoel. Ik kwam hier eerst om gedachten te wisselen met mensen die met exact hetzelfde bezig waren, i.e, om de relatie los te laten.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:48 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik wil je niet beledigen, echt niet. Maar denk je niet dat dit soort posts het moeilijker maken voor mensen om hun ex los te laten? En vandaar dat Untouchables misschien wel een punt heeft.
Neemt niet weg dat ik blij voor je ben!
je blijft met je poten van een bezette vent afquote:Op maandag 15 maart 2010 13:29 schreef Tegan het volgende:
Vind je nu dat meisje een kuthoer? Zij ging niet vreemd hoor...
nope, van bezette mensen blijf je af.... maar goed, ik ben een van de weinigen die zo denkt weet ik... ik vind dat heel normaalquote:Op maandag 15 maart 2010 13:54 schreef Tegan het volgende:
Je doet het verkeerd om![]()
. Iemand die bezet is zoent niet met anderen. Iemand die single is mag zoenen met wie diegene wil.
Wel een beetje en trap na. Na dat het uit is en je geen contact meer hebt nog even vertellen dat je eigenlijk een ander gezoend hebt..quote:Op maandag 15 maart 2010 13:24 schreef Lady_1989 het volgende:
helaas hoor ik nu ook bij dit topic..
uit angst telkens gekeken naar dit topic en nu hoor ik erbij
na 3 jaar, waarvan een jaar best wat ruzies maar ook leuke momenten is het dan uit.... gister heeft hij het uitgemaakt, maar ik zag ook wel dat dat het beste was
maar vanmorgen kreeg ik ook nog te horen dat hij dus afgelopen week, toen we besloten hadden elkaar niet te zien, heeft gezoend met een ander. uitgerekend die ander, die hij begin dit jaar leerde kennen en zei van ja is vriendschappelijk en gezellig en ik moest hem vertrouwen en ik kon het vertrouwen.. en dat deed ik
en wat blijkt
ja hoor
ik ben bedrogen en mijn hart is gebroken. ik ben zo goed geweest voor hem, we hebben zo lang samen gevochten en hij kan die verleiding nog geen eens uit de weg gaan en het eerst uitmaken, nee meneer kan niet nadenken blijkbaar
ik HAAT mensen die vreemdgaan. ZWAK ik heb er geen goed woord over. en al helemaal niet voor dat meisje... gewoon een k*t ho*er
ben er helemaal kapot van
Ik baal er ook ontzettend van. Achteraf was de investering inderdaad vele malen groter dan de beloning (ik geloof heilig dat zij juist gewonnen heeft met onze relatie). Ik hoop toch ooit gewoon weer hetzelfde te kunnen doen met een meisje waar ik dan zoveel van hou. Ik baal er achteraf van, maar zou het waarschijnlijk niet anders doen. Verliefd is te leuk met z’n tweeën, te rot in je eentje.quote:Op zondag 14 maart 2010 21:13 schreef Tegan het volgende:
Als ik terug kijk naar hoeveel pijn ik heb gehad en hoeveel leuke dingen we hebben gedaan/meegemaakt samen, dan vind ik het het niet waard. Damn me voor het zoveel geven om iets wat toch wel tijdelijk was.
Ik wil heel graag dat ik leuk contact kan hebben, maar het doet me meer pijn dan goed ofzo.
Wat vervelend om te horen. Stort gerust al je spui hier uit.quote:
Kies alsjeblieft voor jezelf. Kies wat jij wilt. Als hij verwacht dat je hier zo overheen komt, verdien je misschien wel beter.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:45 schreef Lady_1989 het volgende:
naast het feit dat dit is gebeurd
wil meneer me ook nog terug
ik krijg geen ruimte, hij denkt dat ik over een week of 2 dit al verwerkt heb en dat we dan samen verder kunnen
wtf :S hij maakt zelf de fout vreemd te gaan en het uit te maken en hij vind het blijkbaar heel normaal om dit dan te verwerken en hoppakee weer samen een relatie te beginnen
en die lieve woorden doen me zoveel pijn omdat ik zoveel van hem houd
toen ik nog niet wist van het vreemdgaan, had ik ng wel het gevoel van, het is beter nu uit elkaar te gaan, en dan over een lange tijd weer samen te komen en opnieuw te proberen, omdat de liefde er echt is
maar nu... weet niet of ik dit kan vergeven
en hij verwacht dat echt :S
Voor dat laatste zijn er 2 nodigquote:Op maandag 15 maart 2010 22:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
Juist ja. Je weet al dat het niet goed gaat komen en toch willen jullie elkaar duidelijk niet loslaten. Zo kom je nooit over elkaar heen. Ga bij elkaar terug of laat elkaar los.
Was het maar zo simpel!quote:Op maandag 15 maart 2010 22:52 schreef Tegan het volgende:
Daar zijn helemaal geen twee personen voor nodig. Als jij besluit dat je verder wil gaan met hem dan heb je daar een gesprek over en dan is het klaar, als jij besluit dat je niets meer van hem wil, dan is het ook gewoon klaar.
Uit jouw verhaaltje komt anders ook sterk naar voren dat jij het helemaal niet zo erg vindt dat hij je niet los kan laten.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:46 schreef Everlong het volgende:
Voor dat laatste zijn er 2 nodigHij kan me inderdaad vooralsnog ook niet echt loslaten. Althans zo komt het over.
Zoals ik het zeg eigenlijk. Ik kan hem sowieso nog niet loslaten, dat zal ik nergens ontkennen. Kon ik het maar, dan zou ik al weer een stuk verder zijn en hier ook niet meer meelezen.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Uit jouw verhaaltje komt anders ook sterk naar voren dat jij het helemaal niet zo erg vindt dat hij je niet los kan laten.
'Gelukkig heeft ie tot nu toe elke dag een smsje gestuurd.'
'hoe ga ik in hemelsnaam ooit los komen van hem? Hij zit nu al 6 weken de hele dag in mijn hoofd. De afgelopen 6 weken is het maar 1 dag gelukt om echt geen contact te hebben. En we hebben elkaar nog veel in het echt gezien. Het voelt te vaak alsof het mn vriend nog is.'
Dusse... hoe bedoel je: hij?
Dat is het dus wel, maar dat moet je nog inzien. Wil je echt zo half half doorgaan. Geen relatie maar wel doen alsof? Vraag om duidelijkheid, of zeur niet over dat het allemaal zo grijs isquote:
Waarom we niet bij elkaar komen? Nou uhm, omdat hij dit klaarblijkelijk een goede beslissing vindt. En we doen ook niet alsof, we zien en spreken elkaar nog veel. Is niet hetzelfde als een relatie in mijn ogen.quote:Op maandag 15 maart 2010 23:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom komen jullie dan niet weer bij elkaar? Het is toch praktisch je vriend zei je net zelf, dus die stap lijkt me helemaal niet zo moeilijk.
Op dit moment moeten we uitzoeken hoe we los gaan komen van elkaar. Wat de toekomst brengt zal de tijd leren.quote:Op maandag 15 maart 2010 23:08 schreef Tegan het volgende:
Wat hebben jullie dan in jouw ogen op dit moment? En wat brengt de toekomst?
Op dit moment wil ik hem niet terug. Het kan nu niet en dat weet ik heel goed, maar voel het gewoon niet.quote:Op maandag 15 maart 2010 23:11 schreef Tegan het volgende:
Maar wil je hem loslaten of wil je hem terug?
ik kies ook voor mezelf hoe erg ik dat ook vind. We hebben gister 'officieel' afscheid genomen. Hij jankte en hyperveltileerde, maar koos ondertussen wel voor die andere meid. Gisteravond, vannacht en vanmorgen werd ik constant gesmst en gebeld, gevraagd of ie wilde stoppen want ik kon het niet aan,quote:Op maandag 15 maart 2010 19:39 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Kies alsjeblieft voor jezelf. Kies wat jij wilt. Als hij verwacht dat je hier zo overheen komt, verdien je misschien wel beter.
That's the spirit.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:16 schreef Lady_1989 het volgende:![]()
[..]
ik kies ook voor mezelf hoe erg ik dat ook vind. We hebben gister 'officieel' afscheid genomen....
....nu moet ik dit nog zien te overleven, heb vannacht en vanmorgen alleen maar overgegeven, en overdag ga ik van een half uur euforie over in een half uur jankend in elkaar zakken
maar goed, schijnt erbij te horen zeggen ze....![]()
oef dat is welquote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:20 schreef Xanthas het volgende:
[..]
----
Ik begin steeds meer te geloven dat onze relatie echt niets waard was voor mij ex. Ze gedraagt zich alsof ze alles is vergeten.
Hehe. Bedankt voor de gedachte. Maar zij is degene die er een punt achter heeft gezet. Ach, ik wil haar graag vergeten. Ze heeft me genoeg gekwetst in de periode sinds het over is. Ik wil het haar niet meer vergeven, dat verdient ze niet. Niet met haar huidige gedrag.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:25 schreef Lady_1989 het volgende:
[..]
oef dat is wel![]()
maar kan ook omdat ze zelf zo ontzettend bezig is met je vergeten he, terwijl als ze thuis in bed ligt nog aan je denkt...
Het wordt een "way of life". Een gegeven dat je je overige tijd samen doorbrengt. Ik denk dat ik het alleen zijn vanaf de eerste dag ook het zwaarste vond, zwaarder dan over haar heenkomen. Als ik alleen ben dan mis ik haar, gewoon omdat mijn gedachten dan gaan dwalen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dat alleen zijn is dan ook de grote boosdoener voor velen hier, lijkt het. Dan komt het namelijk echt aan op wilskracht en doorzettingsvermogen, en aan de reacties te lezen valt sommigen dat toch heel zwaar.
ja ik kan niet wachten totdat deze verschrikkelijke dagen voor bij zijnquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:23 schreef Tegan het volgende:
@Lady_1989: Het wordt met de dag minder, en als je de behoefte hebt om hem te bellen/smsen moet je gewoon je verhaal hier typen, dat werkte bij mij ook erg goed
.
Het doet steeds minder pijn, echt waar.
Lady_1989, volgens mij probeert hij jou achter de hand te houden voor het geval het niet werkt met die andere meid. Trap daar niet in. Het zal zwaar zijn maar probeer je eigen leven op te bouwen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:37 schreef Lady_1989 het volgende:
verhaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |