Bedankt voor je reactie. Je hebt op veel punten gelijk. Het waren leuke jaren, maar achteraf lijken ze zo zinloos. Het vertrouwen in de liefde zal lang duren om terug te komen. Het is gewoon kut dat iemand wie ik alles gegeven heb en ik veel van hield blijkbaar niet hetzelfde over mij dacht.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:10 schreef MOD het volgende:
Ja nou ja.. Je kan niet beter doen dan je best. Ik kan wel begrijpen hoe je je voelt, als of alles voor niks geweest is. Maar je hebt het wel leuk gehad die vijf jaar, dat is wat telt. Dat ze nu met die ander er vandoor is gegaan lijkt mij een teken van zwakte en getuigt niet van enig respect. Laat het maar bezinken en kom er achter dat andere vrouwen niet zijn zoals je ex.
Je komt vanzelf wel iemand tegen waarbij je je goed voelt. Ik denk dan ook dat de eerste periode moeilijk zal zijn. Maar naar gelang je elkaar beter leert kennen zal je wel meer vertrouwen kweken. Je zal waarschijnlijk overduidelijk terug denken aan de tijd met je ex, maar dit is een nieuwe tijd met nieuwe dingen waarbij je ex compleet buiten schot staat.
Als ik zelf kijk hoe onbeschoft ik ben geweest naar mijn ex maak ik me soms ook zorgen om haar, omdat ze bang zal zijn opnieuw gekwetst te worden. Dat heb ik van haar afgepakt. Het vertrouwen in de mens. Daar voel ik me echt schuldig over, maar ik kan het haar niet terug geven.
Na vandaag 3 uur lang met twee vriendinnen gezellig gekletst te hebben, merk ik dat die opmerking mij ook echt raakt. Ik vind wel dat ik trots op mezelf kan zijn dat ik lief heb gehad. Ik ga morgen weer eens proberen een college te volgen waar mijn ex in zit. Hopelijk gaat het goed. Ik mis het sociale contact met de klas te erg, hopelijk kan ik morgen weer eens iets goed doen in de klas.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:59 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Je hebt op veel punten gelijk. Het waren leuke jaren, maar achteraf lijken ze zo zinloos. Het vertrouwen in de liefde zal lang duren om terug te komen. Het is gewoon kut dat iemand wie ik alles gegeven heb en ik veel van hield blijkbaar niet hetzelfde over mij dacht.
Ach, misschien kom ik inderdaad wel een keer iemand tegen die alles doet vergeten. Maar volgens mij kan ik ook wel in m'n eentje gelukkig worden. Ik ben in ieder geval geen type als m'n ex die niet zonder relatie kan.
Nou ja ik voel me meer schuldig over hoe alles naar verloop van tijd gelopen is. Ik kan niet alle schuld op me nemen en voel me eigenlijk minder schuldig tegen over haar dan tegen over me zelf omdat ik zie wat ik er aan over heb gehouden. Ze rent van me weg en is me liever kwijt dan rijk terwijl we beide de potentie in zien van een goede hechte vriendschap. Ik kan me ook niet schuldig voelen over haar reactie die ze nu geeft want dat heeft ze aan zich zelf te danken, maar ze lijkt er ook niet echt wakker van te liggen en is blij met dat gene wat ze nu heeft, of te wel ze mist me niet en is beter af zonder mij. En dat doet me pijn en dat vind ik kut, maar dat heb ik zelf wel aangericht.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:32 schreef Tumtumm het volgende:
[..]
Kijk nou eens wat je zelf zegt.. Ik weet niet wat je precies gedaan hebt, maar het lijkt me slim als je je niet te schuldig gaat voelen tegenover je ex. Daar heb je alleen je zelf mee, en zoals je zelf al zegt in de eerste en tweede alinea, het komt wel goed als het gaat om vertrouwen, ook bij jouw ex.
Ik herken het wel hoor, ik zou namelijk dolgraag willen dat mijn ex zoiets als jij schrijft in de derde alinea tegen mij zou zeggen, maar ik weet eigenlijk ook dat dat echt te dramatisch is. Ik denk dat ik in een nieuwe relatie het ook wel lastig zal vinden, en niet meer zo vol vertrouwen zal zijn als ik in de relatie met mijn ex was. Maar dat zal na een tijdje vast wel goedkomen, zoals je zelf ook al schrijft.
Maak je dus niet te veel zorgen om haar, voel je niet te schuldig en denk aan jezelf!
Zo herkenbaar. Ik denk dat ik precies hetzelfde heb. Ik kan niemand anders verantwoordelijk houden voor hoe het is gelopen, behalve mijzelf, want ik bepaal mijn gedrag en niemand anders.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:12 schreef MOD het volgende:
[..]
Nou ja ik voel me meer schuldig over hoe alles naar verloop van tijd gelopen is. Ik kan niet alle schuld op me nemen en voel me eigenlijk minder schuldig tegen over haar dan tegen over me zelf omdat ik zie wat ik er aan over heb gehouden. Ze rent van me weg en is me liever kwijt dan rijk terwijl we beide de potentie in zien van een goede hechte vriendschap. Ik kan me ook niet schuldig voelen over haar reactie die ze nu geeft want dat heeft ze aan zich zelf te danken, maar ze lijkt er ook niet echt wakker van te liggen en is blij met dat gene wat ze nu heeft, of te wel ze mist me niet en is beter af zonder mij. En dat doet me pijn en dat vind ik kut, maar dat heb ik zelf wel aangericht.
Zelf ben ik dus door eigen handelen niet alleen mn vriendin kwijt geraakt, maar ook de rest er om heen qua sociale contacten en alle leuke dingen er om heen qua feestjes en dergelijk. Ik mis het en weet dat ik er zelf weer uit moet komen. Maar het is zo damn moeilijk.
Dat je elkaar dan maar bewust uit elkaars leven wist met de wetenschap dat je best een goede vrienschap er aan kan overhouden maar dat de situatie er zo naar gemaakt is dat je beide geen trek meer in elkaar hebt. Dat is gewoon fucked up.
Maar ja.. Verder leven dan maar. Geen keus.
En jah.. Op de een of andere manier ben ik goed in advies geven aan andere, maar het me zelf aanpraten en er wat mee doen is een tweede
Ja, heb ik heel erg en ik denk iedereen in dit topic wel.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:23 schreef Faerie het volgende:
Hebben jullie ook van die ups&downs? Ik word er gek van! Dan gaat het goed, en dan voel ik me een week goed ofzo, en dan weer even kut. Heel erg klote, ik wil me gewoon altijd goed voelen!
Ups als ik sociaal bezig ben, downs als ik met haar (leven) geconfronteerd word of zie wat ik had kunnen zijn.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:31 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Ja, heb ik heel erg en ik denk iedereen in dit topic wel.
Een week geleden dacht ik nog dat ik er wel overheen was. Nu en vooral gisteren bleek van nietDoordat er in m'n vriendengroep ook een lange relatie over is gegaan, moest ik weer aan die van mij denken. En zodra ik er eenmaal over ga denken, gaat het fout
Door deze uitleg komt het al anders op mij over,quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:12 schreef MOD het volgende:
[..]
Nou ja ik voel me meer schuldig over hoe alles naar verloop van tijd gelopen is. Ik kan niet alle schuld op me nemen en voel me eigenlijk minder schuldig tegen over haar dan tegen over me zelf omdat ik zie wat ik er aan over heb gehouden. Ze rent van me weg en is me liever kwijt dan rijk terwijl we beide de potentie in zien van een goede hechte vriendschap. Ik kan me ook niet schuldig voelen over haar reactie die ze nu geeft want dat heeft ze aan zich zelf te danken, maar ze lijkt er ook niet echt wakker van te liggen en is blij met dat gene wat ze nu heeft, of te wel ze mist me niet en is beter af zonder mij. En dat doet me pijn en dat vind ik kut, maar dat heb ik zelf wel aangericht.
Zelf ben ik dus door eigen handelen niet alleen mn vriendin kwijt geraakt, maar ook de rest er om heen qua sociale contacten en alle leuke dingen er om heen qua feestjes en dergelijk. Ik mis het en weet dat ik er zelf weer uit moet komen. Maar het is zo damn moeilijk.
Dat je elkaar dan maar bewust uit elkaars leven wist met de wetenschap dat je best een goede vrienschap er aan kan overhouden maar dat de situatie er zo naar gemaakt is dat je beide geen trek meer in elkaar hebt. Dat is gewoon fucked up.
Maar ja.. Verder leven dan maar. Geen keus.
En jah.. Op de een of andere manier ben ik goed in advies geven aan andere, maar het me zelf aanpraten en er wat mee doen is een tweede
Ik hoef zelf niets meer op te schrijven, kan de posts van MOD net zo goed overnemen.... Herkenbaarheid ten top.quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:27 schreef Tumtumm het volgende:
[..]
Door deze uitleg komt het al anders op mij over,Je zegt dat je ook je sociale contacten bent kwijtgeraakt,
heb je nog wel wat mensen "over" van wie je steun kan krijgen? Of afleiding?
Dat was mij ook al opgevallen ja! Misschien een gedeeld account nemen?quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:38 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik hoef zelf niets meer op te schrijven, kan de posts van MOD net zo goed overnemen.... Herkenbaarheid ten top.
Heel kort: niet goed.quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:44 schreef Tumtumm het volgende:
[..]
Dat was mij ook al opgevallen ja! Misschien een gedeeld account nemen?Scheelt typen!
Hoe gaat het, Xanthas?
Vervelend voor je dat je even een mindere week hebt.. Maar, volgens mij is het een goed teken dat je kon vertellen over die herinneringen! Het is niet gek dat dat weer emoties heeft losgemaakt, maar ik zie dat (bij mezelf) wel weer als een stapje verder. Waar je je eerst gelijk rot voelde als je het over je ex had, begin je er nu dus onbewust over te praten en besef je je dat pas later.quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:48 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Heel kort: niet goed.
Betrapte me er gister op dat ik vol trots kon vertellen over de herinneringen van mijn ex en ik. Gister voelde dat wel goed, maar ik heb het gevoel dat dat gesprek bij mij weer te veel emoties heeft losgemaakt. En net nu ik straks naar een college wil waar mijn ex ook zit. Ben dus een beetje bang. Ik heb deze week een beetje een down-periode. Te veel herinneringen hier op de universiteit, maar ik mag niet meer thuis blijven van mijzelf.
Heb wel met mijzelf afgesproken om te proberen om weer wat van mijn wereld terug te pakken van mijn ex
Dit is toch waar je doorheen moet.quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:26 schreef Xanthas het volgende:
Wat een enorme egoist. Geen eens een groet. Het zit me dwars. Waarom ben ik ooit op haar verliefd geworden? Ik voel me na 25 minuten college al weer kut, en alleen door haar. Verdomme Thom, laat je niet zo breken door haar. Ik verdien gewoon beter!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |