quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:58 schreef Joene het volgende:
Nog steeds
De inbox "mijsje" is niet beschikbaar
niet alleen bij ongesteld worden hoorquote:Op vrijdag 26 februari 2010 20:53 schreef mijsje het volgende:
8<knip>8
*en nog een chocolaatje pakt...* (dat is het voordeel van toch ongesteld geworden zijn, dan heb je gewoon zin in chocola...zit er dus toch een voordeel aan
)
*aansluit...quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:05 schreef Ahava het volgende:
Ik wil je geen valse hoop geven maar ik blijf nog wel steeds voor je duimen hoor. Ik zenuw met je mee.
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:33 schreef maffemuts het volgende:
[..]
niet alleen bij ongesteld worden hoor![]()
Ben idd ook wel benieuwd heel stiekem hoe t gegaan is bij twentemeisje
Wat mijsje zegt... testen wanneer het voor jou goed voeltquote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:47 schreef mijsje het volgende:
pze, pas testen als je er zelf aan toebent hoor! laat je niet opjagen, niet hier en niet IRL... soms is het moeilijk om te wachten met testen, maar soms is het ook juist moeilijk om te kunnen testen...
Wat is dat 'zwangergevoel'? Dat hoeft ook niet, he! Ik heb ook helemaal geen 'zwangergevoel' gehad... nooit misselijk geweest (m'n hele zwangerschap niet), alleen heeeeel gevoelige, zere tepels toen ik rond de "nod" dag zat.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:38 schreef prinseszondererwt het volgende:
Bedankt voor het meeleven allemaal, ik denk dat we pas zondag testen hoor. We kunnen hier allebei niet geloven dat het morgen niet gaat doorbreken. Heb buiten mijn buik ook echt totaal geen zwanger gevoel.
oeh lekker *een bonbonnetje pakt*quote:Op zaterdag 27 februari 2010 13:59 schreef mijsje het volgende:
ik hou ook op met chocola, ben beetje misselijk...
*geeft de schaal door naar droomvrouwtje*
(het grote voordeel van duimen voor een ander vind ik altijd het zelf op de achtergrond raken...)
duimtiduimtiduimtiduim...
ghegheghe was dinsdag inderdaad...quote:Op zaterdag 27 februari 2010 15:01 schreef IslaBonita het volgende:
Oeps... ohja dat is net een week geleden ofzo.... jeetje wat ben ik suf.
Dan gaan we weer eens gelijk op, mijn NOD is ook de 22e. Kan me voorstellen dat je meer bezig bent met dat gesprek. (en toch hoop ik nog steeds dat dat niet meer nodig is...quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:27 schreef mijsje het volgende:
[..]
ghegheghe was dinsdag inderdaad...en m'n NOD weet ik pas als ik de pregnyl mag zetten
duurt nog een eeuwigheid
(maar m'n NOD zal zo ongeveer rond 22 maart zijn, en dan heb ik ook de afspraak met manlief samen bij de gyn over de IVF... ik ben dus meer zenuwachtig over die afspraak dan over m'n NOD in het algemeen deze keer...
) maar lief hoor, dat je me de voorgrond weer op wilde schuiven...
Dat dus... en als je nou ook nog rode handpalmen hebtquote:Op zondag 28 februari 2010 10:46 schreef Tierrr het volgende:
O jeetje wat een spanning PZE... pff, als je dan eindelijk gaat testen na zoveel dagen overtijd kan dat ding toch het beste gewoon maar direct positief aangeven... nu weet je nog niks...
Nouja, geen bloed (en een hoge temp) geeft moed, dus ik blijf heel hard duimen!!
De ene test is wat gevoeliger dan de andere, dus als je hcg nog wat aan de lage kant is kan de test die je gebruikt natuurlijk verschil makenquote:Op zondag 28 februari 2010 10:15 schreef prinseszondererwt het volgende:
Bedankt allemaal! Jompelmeisje
Incantrix, ik gebruikte een dipstickding van babyboomshop. Ik zit hier ook de test de schuld te geven, maar dat is een beetje de makkelijkste weg natuurlijk.
Fluugs, ik had afgelopen woensdag op dag 30 ongesteld moeten worden. Vandaag is dag 34, dus 4 dagen overtijd.
Dat extra sta[je omhoog had ik ook niet toen ik zwanger was hoor..quote:Op zondag 28 februari 2010 13:19 schreef prinseszondererwt het volgende:
Dat extra stapje omhoog heb ik dus niet.
Dank je Sunshine! Jullie succes en een fijne vakantie.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:03 schreef Sunshine69 het volgende:
Hallo dames,ik meld me heel even. Hou me even afzijdig, omdat ik in de wachtstand zit, maar lees hier wel elke dag mee en duim voor allemaal. Een specialevoor Hobbesje, omdat ik net hetzelfde traject hebt doorlopen. Fijn dat het gelukt is, geeft mij hoop!
Je neemt het geduld stokje over van leonieke?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:04 schreef prinseszondererwt het volgende:
Tierrr een ei!
Nope, geen nieuws hier. Morgen een week overtijd.
ik weet niet goed of dat precies de reden is, omdat je al zwanger geweest was, dat was ik ook, en toch zat er een eileider dicht bij mij... maar het gaat er dus om wat ze willen zien en wat ze willen onderzoeken...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:26 schreef mefke79 het volgende:
aha, mijsje, dat is dus de reden. En aangezien ik al zwanger geweest was, was de kans dat er een eileider dicht zat heel klein...weer wat geleerd.
PZE, dat je dit volhoudt, echt respect. Wanneer ga je weer testen?
Nope. Nog steeds hoog in temperatuur vanmorgen en de vaagheid is er ook nog. Zo nu en dan is het weg en dan heb ik brandend maagzuur. Tenminste dat denk ik, ik weet niet hoe dat zou moeten voelen want ik heb dat nooit gehad. Verder niks bijzonders. Ben blij dat ik vrijdag naar de gyn mag.quote:
quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:52 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ja, maar dan wel vrijdag denk ik, ik heb morgen onverwacht toch niet zoveel tijd 's morgens. Moet ook zeggen dat ik weinig haast heb. Teleurstellingen genoeg gehad.
Ga jij eens bevallen trouwens!
Er komt vrijdag toch een plaatsje vrij in het lijstje in Z&G, ideale timingquote:Op woensdag 3 maart 2010 16:48 schreef prinseszondererwt het volgende:
Inderdaad Jose, dat heb ik ook. Maar een week overtijd, dat vind ik wel maf. Ik weet namelijk wanneer mijn ei was, dan denk je ook te weten wanneer je ongesteld wordt. Niet duz.
CP, ik hoop dat ik Leo achterna ga...
Ik blijf voor je duimen dat IVF gewoon niet nodig is..quote:Op donderdag 4 maart 2010 20:50 schreef mijsje het volgende:
pze, ik duim voor je!
![]()
ik hoop dat je een goed actieplan krijgt en dat je nu gauw weet waar je aan toe bent...ik gun het je zo!
Ik heb zaterdag weer een echo. ik had er vandaag een, en m'n follikel (het was er weer 1 deze maand) was nu 15 cm. zaterdag heb ik weer een echo, maar de gyn verwachtte dat het dan wel goed genoeg gegroeid zou zijn. ik heb dus ook al de afspraak voor de IUI voor maandag. (kon ik nog op tijd voor een goede tijd kiezenis wel voordeel
) ik kan in ieder geval, mocht het zaterdag nog niet genoeg gegroeid zijn, nog de IUI voor maandag annuleren, en een nieuwe afspraak maken... (ik hoop dat het zaterdag blijkt dat maandag de IUI door kan gan, is de laatste en dan kunnen we door voor IVF... is ook opluchting...)
Groot zat.quote:Op donderdag 4 maart 2010 20:50 schreef mijsje het volgende:
Ik heb zaterdag weer een echo. ik had er vandaag een, en m'n follikel (het was er weer 1 deze maand) was nu 15 cm.
Ook al zit het tussen je oren, dan kunnen ze toch wel opwekken? Zo zit je ook maar op niks te wachten...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:47 schreef prinseszondererwt het volgende:
Bedankt voor de bijval meiden.
TM wat fijn dat het in jou geval wel fijn gaat. Mag ik de naam van je ziekenhuis?
Waarom mijn menstruatie uitblijft? Volgens de gyn zit dat tussen mijn oren... Moet maar gewoon afwachten, kan nog wel vijf weken duren.
hihi, dat zeg ik dus steeds, en dan bedoel ik steeds 15mm...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 08:56 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Groot zat.![]()
Ik hoop voor je dat het maandag raak is, lest best.
Succes vandaag PZE!
daar sluit ik me helemaal bij aan...quote:Op maandag 8 maart 2010 20:43 schreef CrazyPrincess het volgende:
Het valt ook allemaal niet mee Poezebeest. En dit topic is zeker ook voor de niet vrolijke berichtjes
Eigenlijk vind ik het reuze meevallen... Ik weet natuurlijk niet hoe IUI is, maar IVF lijkt heel zwaar, maar persoonlijk viel me dat heel erg mee.quote:Op maandag 8 maart 2010 22:09 schreef mijsje het volgende:dank je Jose
ik ben me er erg van bewust dat IVF zwaarder is dan IUI, en dat geeft me ook wel zorgen. ik ben er nu al moe van, dus wat moet dat nou straks als we het "echte" werk gaan doen? (ehm, niet dat IUI niet echt werk is hoor, maar ik doel meer op behandelingen die bij onbegrepen onvruchtbaarheid ook echt bewezen nut hebben... ik weet dat IUI bij veel vrouwen ook een uitkomst is, dus ik ben heel blij dat het er uberhaubt is...)
maar goed, eerst maar eens het gesprek van 22 maart afwachten... volgens mij kan het ook nooit goed zijn voor deze poging als ik nu al zit te stressen over wat ik nog niet weet over de IVF van later...
Inmiddels is de 2e onderwegquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:14 schreef Orea het volgende:
Ik vond het wel erg pittig, maar vaak achteraf. Doordat ik slecht op de hormonen reageerde. Dan kreeg mijn lichaam na het mislukken ook nog eens een klap na van al die hormonen. Als je erin zit ben je er zo mee bezig, althans dat gold voor mij, met hoop, dat je er wel doorheen fietst. Als het dan weer eens niet was gelukt kwam de klap vaak pas.
Maar, ik moet bekennen. Eerlijk is eerlijk, de hele ivf geschiedenis zit nog in mijn hoofd. Maar echt ergens ver in een hoekje. Laatst heb ik een dag gehad dat volgens mij alles eruit kwam, alle verdriet van de afgelopen jaren, het gevoel dat het nooit meer zou gaan lukken. En sindsdien lijkt dat een plekje te hebben en kan ik met volle teugen genieten.
Waar ik tijdens de behandelingen zei, 1 kind is genoeg. Als ik die ooit al mag krijgen. Maar nooit meer ivf. Ben ik inmiddels al zover dat ik zeker (als ik nog een tweede wil, even de bevalling afwachten) nog een poging zou wagen. Nu heb ik nog cryo's dus dat zijn extra kansen, maar mocht een volledige ivf nog nodig zijn, dan zou ik hem doen. Terwijl ik dat een paar maanden geleden had afgezworen.
ik moest even nadenken hoe ik me precies voel in deze. ik denk dat je wel goed zit met het nu en de toekomst samen... ik heb wel hoop gehad, vooral de eerste twee IUI's en ook de eerste twee met hormonen, maar over het algemeen heerste het gevoel: IUI is het niet voor mij... misschien dat het daarom ook niet werkt (de menselijke geest is een complex en vreemd iets...) maar misschien is het ook wel gewoon waar... ik heb het gevoel dat ik pas echt voor het moment kan gaan als ik het gevoel kan hebben dat dit voor mij dé behandeling is. ik heb het gevoel zelf dat dat met IVF moet zijn... mede door wat de gyn in het verleden wel eens heeft gezegd, maar ook door mijn eigen gevoel. de laatste IUI voelt ook daardoor als tijd uitzitten tot we eindelijk door mogen naar IVF. misschien dat het me ook daarom wel zo zwaar valt.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:15 schreef Ahava het volgende:
--knip--
Mijsje, fijn dat deze stimulatieperiode weer achter de rug is. Ik denk dat het heel goed is dat je een even pas op de plaats maakt. Dat geeft je de tijd en de ruimte om de teleurstelling van de mislukte IUI’s te verwerken. En mocht deze laatste poging niet lukken (ik duim natuurlijk dat het wel lukt!) dan heb je nog even om je op te laden voor de volgende stap.
Maar eerst heel hard duimen dat de inseminatie van gisteren raak is!
O, en over dat je nu al moe bent van de IUI’s, dat is logisch, hoort erbij. Maar misschien scheelt het als je meer in het moment zou kunnen leven? Als ik je berichtjes lees, zie ik dat je vaak al bezig bent met dingen die nog in de toekomst liggen. Dan heb je het eigenlijk dubbel op je bord: én de IUI’s waar je mee bezig bent én de IVF’s die in de toekomst wellicht nodig zijn. Mij helpt het enorm om me te richten op het NU, dat is wat speelt, de rest komt later. Niet dat dat altijd perfect lukt hoor want het is toch moeiljk, maar het scheelt toch wel voor mij. Misschien heb je er iets aan? En anders mik je mijn tip gewoon aan de kant. Je moet doen wat voor jou werkt tenslotte.
--knip--
Bij het radboud doen ze daar niet zo moeilijk over. Ze geven een advies en een folder met de voor en nadelen. En je kan elke keer (verse poging of cryo poging) aangeven hoeveel je er terug wilt. Bij hele goede kwaliteit is het advies 1 terugplaatsen, bij de rest altijd 2. Maar je kan ook altijd 2 willen of altijd maar 1 als je bezwaar hebt tegen een tweeling (en ze dan per stuk laten invriezen, standaard gaan ze per 2).quote:Op woensdag 10 maart 2010 10:45 schreef Orea het volgende:
Mijsje, even over de 2 embryo's.. Ik weet niet hoe oud je bentmaar onder de 35 doen ze dit niet. En zeker niet bij een eerste ivf.. Mijn eerste ivf wilde ik zelf al niet, 2e ook niet, maar de pogingen daarna (cryo als de laatste volledige ivf) wilde ik het wel. En daar stonden ze zelfs nog niet heel positief tegenover (ik word volgende week 29), maar als je eenmaal 1 of 2 ivf-en hebt gehad dan worden ze er wel wat losser in...
Geef het wel aan, maar hou er rekening mee dat je ziekenhuis dit zeker bij een eerste ivf niet doet....
Inderdaad, daarom voor ons de keus voor 2 embryo's. Slechts 1 op de 5 stellen heeft cryo's en die ontdooien ook nog eens niet altijd goed (wat dus in onze ogen de kans verkleint).quote:Op woensdag 10 maart 2010 11:50 schreef Ahava het volgende:
De kansen zijn wel groter. In een keuzehulp (van het Radboud volgens mij) staat dat 2 pogingen met 1 embryo evenveel kans geeft als 1 pogingen met 2 embryo's.
Het is ook moeilijk allemaal en aan je gevoel kun je vaak zo weinig veranderen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 10:33 schreef mijsje het volgende:
[..]
ik moest even nadenken hoe ik me precies voel in deze. ik denk dat je wel goed zit met het nu en de toekomst samen... ik heb wel hoop gehad, vooral de eerste twee IUI's en ook de eerste twee met hormonen, maar over het algemeen heerste het gevoel: IUI is het niet voor mij... misschien dat het daarom ook niet werkt (de menselijke geest is een complex en vreemd iets...) maar misschien is het ook wel gewoon waar... ik heb het gevoel dat ik pas echt voor het moment kan gaan als ik het gevoel kan hebben dat dit voor mij dé behandeling is. ik heb het gevoel zelf dat dat met IVF moet zijn... mede door wat de gyn in het verleden wel eens heeft gezegd, maar ook door mijn eigen gevoel. de laatste IUI voelt ook daardoor als tijd uitzitten tot we eindelijk door mogen naar IVF. misschien dat het me ook daarom wel zo zwaar valt.
ik zou zelf in ieder geval niet kiezen voor IVF zonder extra hormonen. ondanks de extra vergoede pogingen wil ik zo veel mogelijk eitjes waar ze mee kunnen bevruchten. mijn man en ik willen ook 2 emmy's bij de terugplaatsingen (zover dat mogelijk is...) om de kansen wat groter te maken. dat de kans dan bestaat dat er een tweeling komt, dat is dan maar zo, en die is dan heel erg welkom. (en ons gezin meteen klaar) ik ben me daarnaast ook heel bewust van de kans dat het nooit zal lukken. (per terugplaatsing zou je 30% kans hebben dat het blijft plakken, heb ik me laten vertellen) en dat het nooit zal lukken, komt nu gewoon steeds dichterbij. dat is wel heel moeilijk en voelt (ook al is het dat niet, want ik kan er zelf niks aan veranderen) als falen...
voor nu ben ik in ieder geval nog hoopvol. ik heb ook nog een sprankje hoop zoals bij iedere IUI dat de IVF niet eens nodig is, maar ik ben er bang voor...voor wie het even kan gebruiken. het is gewoon klote als het je zelf niet lukt. maar gelukkig is hier dan wel de plek om lekker van je af te schrijven...
![]()
bedankt voor alle lieve steunreacties en lieve woorden!doet me goed!
quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:28 schreef Orea het volgende:
Ik vind jou eng worden![]()
![]()
ben jij écht écht écht niet mijn verloren tweelingzus, gescheiden bij geboorte?![]()
Weet iemand dat?quote:Per ivf/icsi behandeling neemt de kans dat u uiteindelijk zwanger zult worden iets af.
Volgens mij is dat de statistiek. Het blijkt dat de eerste keren de grootste kansen geven op een zwangerschap. Daarna worden de kansen per behandeling kleiner (omdat er blijkbaar toch iets niet lekker gaat: innestelingsproblemen, geen goede combinatie, slechte kwaliteit embryo's, etc.).quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:41 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat een interessant artikel van het Radboud. Ik vroeg me alleen wel af waarom dit zo is:
[..]
Weet iemand dat?
Ik was trouwens altijd wel voor het plaatsen van 2 embryo's, maar dit artikel legt wel heel erg de nadruk op de nadelen van een tweelingzwangerschap...
Ik denk het volgende:quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:41 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat een interessant artikel van het Radboud. Ik vroeg me alleen wel af waarom dit zo is:
[..]
Weet iemand dat?
Ik was trouwens altijd wel voor het plaatsen van 2 embryo's, maar dit artikel legt wel heel erg de nadruk op de nadelen van een tweelingzwangerschap...
Nee, het is zo dat de eerste 3 pogingen worden vergoed, maar als je geld hebt dan gaan gyneacologen mee tot 6 pogingen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:39 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik denk het volgende:
Stel je hebt 100 vrouwen die beginnen aan poging 1. Daarvan raakt 25% zwanger en 75% dus niet. Deze laatste groep zal gemiddeld minder 'vruchtbaar' zijn dan de eerste groep (anders waren ze wel zwanger geraakt). Bij een volgende ronde zal de gehele groep vrouwen (die overgebleven 75) dus gemiddeld minder 'vruchtbaar' zijn dan in de eerste ronde waardoor er minder zwangerschappen ontstaan.
Hou er rekening mee dat van de originele 100 vrouwen er maar 50 zwanger zullen raken. Als in de eerste ronde dus al 25 vrouwen zwanger zijn blijven er voor de andere twee rondes dus ook 25 in totaal over. Waarschijnlijk verdeeld als iets van ronde 1: 25, ronde 2: 15, ronde 3: 10.
Huh? Het vergoedingenverhaal staat helemaal los van het statistiekverhaal.quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, het is zo dat de eerste 3 pogingen worden vergoed, maar als je geld hebt dan gaan gyneacologen mee tot 6 pogingen.
Oh ja dat is ook zo.... Maar omdat je uitging van 3 pogingen...quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:47 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Huh? Het vergoedingenverhaal staat helemaal los van het statistiekverhaal.
De cijfers verzin ik ter plekke he. Het gaat erom dat je per poging statistisch gezien steeds minder kans hebt zwanger te raken.
8 IVF's of 8 terugplaatsingen?quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh ja dat is ook zo.... Maar omdat je uitging van 3 pogingen...
Bij poging 6 heb je echt weinig kans dat het nog gaat lukken.....
Hoeveel terugplaatspogingen heb ik ook alweer gehad voor Jen, ik dacht iets van 8... Dus het kan wel.
Dat vind ik inderdaad altijd zo apart. Ze weten gewoon nog zooooooo weinig van wat nu echt de succesfactoren zijn en wat de probleempunten zijn.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:18 schreef Orea het volgende:
En nog even, er wordt altijd gehamerd bij ivf op bijv. de beste kwaliteit emmy's terugplaatsen, best gedeeld, minste hoeveel fragmentaties etc. etc. En bij veel mensen lukt het dan toch niet. En dan zie je dat net de keer dat ze een 'matige' emmy hebben teruggekregen, die lang nog niet genoeg doorgedeeld was en waar fragmentaties te zien waren, dat nou net díe bleef plakken..
Het zijn kansberekeningen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |