Weet iemand dat?quote:Per ivf/icsi behandeling neemt de kans dat u uiteindelijk zwanger zult worden iets af.
Volgens mij is dat de statistiek. Het blijkt dat de eerste keren de grootste kansen geven op een zwangerschap. Daarna worden de kansen per behandeling kleiner (omdat er blijkbaar toch iets niet lekker gaat: innestelingsproblemen, geen goede combinatie, slechte kwaliteit embryo's, etc.).quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:41 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat een interessant artikel van het Radboud. Ik vroeg me alleen wel af waarom dit zo is:
[..]
Weet iemand dat?
Ik was trouwens altijd wel voor het plaatsen van 2 embryo's, maar dit artikel legt wel heel erg de nadruk op de nadelen van een tweelingzwangerschap...
Ik denk het volgende:quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:41 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat een interessant artikel van het Radboud. Ik vroeg me alleen wel af waarom dit zo is:
[..]
Weet iemand dat?
Ik was trouwens altijd wel voor het plaatsen van 2 embryo's, maar dit artikel legt wel heel erg de nadruk op de nadelen van een tweelingzwangerschap...
Nee, het is zo dat de eerste 3 pogingen worden vergoed, maar als je geld hebt dan gaan gyneacologen mee tot 6 pogingen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:39 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik denk het volgende:
Stel je hebt 100 vrouwen die beginnen aan poging 1. Daarvan raakt 25% zwanger en 75% dus niet. Deze laatste groep zal gemiddeld minder 'vruchtbaar' zijn dan de eerste groep (anders waren ze wel zwanger geraakt). Bij een volgende ronde zal de gehele groep vrouwen (die overgebleven 75) dus gemiddeld minder 'vruchtbaar' zijn dan in de eerste ronde waardoor er minder zwangerschappen ontstaan.
Hou er rekening mee dat van de originele 100 vrouwen er maar 50 zwanger zullen raken. Als in de eerste ronde dus al 25 vrouwen zwanger zijn blijven er voor de andere twee rondes dus ook 25 in totaal over. Waarschijnlijk verdeeld als iets van ronde 1: 25, ronde 2: 15, ronde 3: 10.
Huh? Het vergoedingenverhaal staat helemaal los van het statistiekverhaal.quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, het is zo dat de eerste 3 pogingen worden vergoed, maar als je geld hebt dan gaan gyneacologen mee tot 6 pogingen.
Oh ja dat is ook zo.... Maar omdat je uitging van 3 pogingen...quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:47 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Huh? Het vergoedingenverhaal staat helemaal los van het statistiekverhaal.
De cijfers verzin ik ter plekke he. Het gaat erom dat je per poging statistisch gezien steeds minder kans hebt zwanger te raken.
8 IVF's of 8 terugplaatsingen?quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh ja dat is ook zo.... Maar omdat je uitging van 3 pogingen...
Bij poging 6 heb je echt weinig kans dat het nog gaat lukken.....
Hoeveel terugplaatspogingen heb ik ook alweer gehad voor Jen, ik dacht iets van 8... Dus het kan wel.
Dat vind ik inderdaad altijd zo apart. Ze weten gewoon nog zooooooo weinig van wat nu echt de succesfactoren zijn en wat de probleempunten zijn.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:18 schreef Orea het volgende:
En nog even, er wordt altijd gehamerd bij ivf op bijv. de beste kwaliteit emmy's terugplaatsen, best gedeeld, minste hoeveel fragmentaties etc. etc. En bij veel mensen lukt het dan toch niet. En dan zie je dat net de keer dat ze een 'matige' emmy hebben teruggekregen, die lang nog niet genoeg doorgedeeld was en waar fragmentaties te zien waren, dat nou net díe bleef plakken..
Het zijn kansberekeningen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |