Nou, hier hoefde ik niet eens na te denken over wel of niet testen. Voor de tweede keer ongesteld na de miskraam, 2 dagen ‘te vroeg’. Weer niet gelukt dus.

Wat nou verhoogd vruchtbaar na een miskraam?! Ik niet dus. Duidelijk. K*tzooi.
Hoe is het bij jou, PZE?
Een tijdje terug vroeg je waarom bij ons chromosomenonderzoek wordt gedaan, Poezebeest. Dat is omdat ik meerdere miskramen heb gehad. Dan wordt meestal o.a. dat soort onderzoek gedaan om te zien of daar een oorzaak wordt gevonden. Meestal wordt er niets gevonden dus ik ga er maar vanuit dat dat bij ons ook het geval zal zijn.
Wat naar dat je je momenteel zo rot voelt, Poezebeest. Ik herken je klachten wel, de moeheid, het gebrek aan concentratie en de angst om nooit moeder te worden. Moeilijk om te accepteren he? Dit hele traject en alle emoties eromheen zijn ook heel heftig en lastig om mee om te gaan. Ik kan me goed voorstellen dat je het er heel moeilijk mee hebt. Hulp zoeken is zeker een goed idee. Het kan je zo goed helpen om deze periode goed door te komen. Want hoe het uiteindelijk ook allemaal afloopt, je wilt daarna ook op een fijne manier verder kunnen.
Zelf heb ik veel profijt van haptonomie maar ook gesprekken met een psycholoog kunnen heel fijn en zinvol zijn. Veel ziekenhuizen bieden op een of andere manier psychologische ondersteuning (via een psycholoog of door een maatschappelijk werker). Vraag er anders eens naar in je ziekenhuis. Het is geen schande. Het is niet niks wat je doormaakt en juist nu is het belangrijk dat je wat dat betreft goed voor jezelf zorgt.

Ciscostar, jij krijgt dus dinsdag een gesprek met de gynaecoloog? Zo te lezen gaat er tussen het slijm en sperma iets mis. Volgens mij zijn daar wel oplossingen voor. Ik ben benieuwd wat de gyn zegt.
IslaBonita, gelukkig viel de operatie mee. Ik hoop dat het het gewenste resultaat geeft!
Mijsje, heb jij al een echo gehad? Je bent toch al wel begonnen met prikken?
Maffe, nog bedankt voor de chocolaatjes!
Twentemeisje, ik ben het even kwijt. Gaan ze nu alleen je cylcus volgen deze maand of start je ook een behandeling?
Sterkte in de wachtstand, Sunshine! Wat fijn dat je suikerwaardes al zo verbeterd zijn.