abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77799653
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

vorig deel: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #75

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. De 5e poging IUI is mislukt. Er volgt nog een 6e keer maar IVF is nu ook ter sprake gekomen en als deze 6e poging mislukt wordt daar gelijk mee gestart.

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer...
Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. Nu even kijken hoe verder.

Hobbesje
Juli 2007 gestopt met de pil. Dat was de wachttijd na de keizersnede van mijn zoontje (spontane zwangerschap = achteraf lot uit de loterij). In september 2008 naar de huisarts, in maart (pas) doorgestuurd naar de gyn. 1 keer IUI gehad, waarbij bleek dat er geen input was. Meteen daarna doorgestuurd voor ICSI. In januari start hormonen, punctie ergens in februari.

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

[ Bericht 48% gewijzigd door RockabeIIa op 23-02-2010 19:54:22 ]
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_77799797
Er staan interessante gesprekken aan het einde van het vorige topic, maar het is te veel om al die posts hier te herhalen. Dus ik zou zeggen: lees vooral het einde van het vorige topic nog eens!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:47:47 #3
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77801776
ik heb inderdaad even moeten bijlezen

@orea jullie zijn ook lang bezig geweest, heftig hoor. Ik vind het knap hoor. En zeker als het zo'n aanslag op je lijf is, lijkt mij die rust tussen de pogingen wel fijn ja. Die keerzijde is ook moeilijk, dat zie ik hier in mijn omgeving, de meeste vrienden van ons en van mijn leeftijd hebben al 1 of 2 kinderen of nummer 3 is opkomt en zijn klaar. Ik moet nog beginnen en dat is best confronterend en vaak heel pijnlijk

@winterstorm doe maar lekker rustig aan vandaag

@ahava, ik vind dat een goed uitgaanspunt: Ik wil wel zwanger worden maar niet ten koste van mezelf of je relatie. Daar heb je ook niks aan als het ten koste gaat van jezelf en/of relatie. Je wilt niet een zwangerschap in en dan instorten omdat het zoveel heeft gevergd van of dat je de zwangerschap alleen moet meemaken omdat je partner het niet meer trok.

@mijsje er is al zoveel gezegd en ik sluit me daar helemaal bij aan, ik wens je heel veel kracht en sterkte toe, en luister naar je gevoel en lichaam.

Voor de rest van de meiden ook een dikke jullie zijn allemaal zo lief en begaand met elkaar..

@ahava je vroeg hoe het met mij ging, de afgelopen week is een heftige week geweest met veel emoties. Gisteren zijn we bij de gyn geweest, en de uitslag is heel duidelijk endometriose. Dit betekent voor ons dat spontaan zwanger worden niet gaat lukken die kans is ontzettend klein en we hulp nodig gaan hebben. Er moeten nog wat onderzoeken gedaan worden want ze konden nu niet bepalen of de endometriose ook in mijn eileiders zit, daarvoor moet ik nog onderzoeken krijgen. Maar dit word verschoven naar eind mei. We gaan in mei trouwen en de gyn had zoiets van zou zonde zijn als de bruiloft overschaduwd zou worden door onderzoeken en klachten van de endometriose. Heb hier eigelijk al langer last van zonder dat ik het wist, vooral de laatste maanden als ik ongesteld werd kroop ik tegen de muur op van de buikpijn en zakte het ook niet weg als ik pijnmedicatie innam. Dus daarvoor heb ik nu de tip gekregen en advies om de pil te slikken zonder een stopweek erin. Dit zorgt ook dat mijn baarmoeder geen slijmvlies gaat aanmaken en dit op plekken gaat zitten waar het niet hoort en het geeft mijn baarmoeder en eierstokken de kans om rustig te worden.
Het is allemaal best schrikken, en ergens ben ik blij dat we pas gaan beginnen in mei en ergens ook niet. Het geeft mij de rust om aan het idee te wennen en mij voor te bereiden op wat komen gaat, aan de andere kant wil zo snel mogelijk een kindje ( en ja dit is niet realistisch maar dat gevoel is er wel)
Be happy with the little things in life
pi_77804408
Jeetje Droomvrouwtje, wat heftig allemaal....kan me voorstellen dat dit heel moeilijk voor jullie is. Weet je al wat het vervolgtraject wordt? Is IUI mogelijk of wordt het IVF of ICSI? Nouja misschien staat je hoofd er helemaal niet naar om hier nu over na te denken... je hebt in ieder geval iets geweldigs om naar uit te kijken: je bruiloft! (wou dat ik dat had, mijn vent vraagt me maar niet..... )
Sterkte in ieder geval.
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_77804994
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:00 schreef IslaBonita het volgende:
Jeetje Droomvrouwtje, wat heftig allemaal....kan me voorstellen dat dit heel moeilijk voor jullie is. Weet je al wat het vervolgtraject wordt? Is IUI mogelijk of wordt het IVF of ICSI? Nouja misschien staat je hoofd er helemaal niet naar om hier nu over na te denken... je hebt in ieder geval iets geweldigs om naar uit te kijken: je bruiloft! (wou dat ik dat had, mijn vent vraagt me maar niet..... )
Sterkte in ieder geval.
Jij kan hem ook vragen
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:17:17 #6
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77805105
hey hoi allemaal

hier zijn gisteren mijn duiveltjes gepasseerd...eindelijk!!!!
En ik heb het vruchtje ook verloren, dus als goed is ben ik aan het einde van de week weer helemaal schoon...
morgen moet ik weer naar de gyneacoloog en kunnen we alles verder bespreken....
We hebben thuis erover gesproken dat we sowieso ff deze cyclus afwachten, dus ik kan ook nog geen nieuwe NOD aangeven, aangezien ik ook een onregelmatige cyclus heb....
pff t is wel een hele opluchting hoor dat mijn menstruatie toch nog snel op gang is gekomen...
ik lees morgen de rest van de vorige topic nog ff door....
moet zo weer aan het werk....
voor iedereen
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:55:02 #7
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77806660
@missCMS fijn dat eindelijk de er zijn, ik hoop dat de gyn morgen wat voor je kan betekenen..

@Isla wat het vervolgtraject gaat worden geen idee, dat hangt denk ik ook wel van de onderzoeken af die nog gaan komen, ze willen namelijk nog gaan kijken of mijn eileiders wel open zijn en kijken op welke plekken ik in de baarmoeder endometriose heb, maar die onderzoeken worden na mei gedaan en dan word meteen ook het behandelplan afgesproken. Verder weet ik eigelijk niet zo goed wat ik moet nu, heb wel al aangegeven bij dat ik niet tenkoste van mezelf en onze relatie een kind wil, dat ik dit aan wil gaan maar wel binnen grenzen, als ik het ff niet zie zitten dat ik dan wel een rustperiode wil inlassen enzo. En verder is het afwachten en ga ik eerst proberen te genieten van de rest van de voorbereiding voor ons huwelijk. Ik blijf hier intussen ook meelezen en reageren...

o ja en over trouwen je kan hem idd ook vragen, heeft ook wel wat hoor

[ Bericht 7% gewijzigd door droomvrouwtje op 09-02-2010 14:00:06 ]
pi_77806787
MeNicole, je hebt gelijk... Maar ben een ouderwets meisje, ik wil gevraagd worden! (hij heeft wel gezegd dat hij wil trouwen en dat hij me heus nog wel gaat vragen.....maar hij heeft niet zoveel haast geloof ik )

Miss CMS, fijn dat het op gang is gekomen. Sterkte.
pi_77806871
Droomvrouwtje je hebt in ieder geval nu even de tijd om er over na te denken. En lekker te genieten van wat er komen gaat:je bruiloft. Misschien kun je erna met frisse moed tegenaan.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:05:54 #10
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77807038
Isla dankjewel
pi_77808415
Balen allemaal droomvrouwtje!
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:12:02 #12
286043 Sunshine69
Hoping for a miracle
pi_77809441
@Droomvrouwtje, geniet inderdaad maar van de voorbereidingen voor jullie bruiloft EN van de menstruatieloze maanden zonder pijn! Uit ervaring weet ik dat dat al de helft van de stress scheelt. Ik had nl. zo'n pijn, dat zelfs naar mijn werk gaan vaak geen optie was, gevolg schuldgevoel, gevolg nog meer stress. Niet menstrueren helpt ook om de 'haarden' uit te drogen EN er kunnen niet nog meer 'haarden' gevormd worden die nog meer schade aanrichten. De rust zal je goed doen, denk ik (was bij mij wel het geval). 't Komt goed!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:15:34 #13
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77809603
Och droomvrouwtje. Moeilijk hoor! Probeer in elk geval te blijven genieten van je huwelijkse voorbereidingen en vanaf mei duim ik ook gewoon keihard voor jou!

Isla, ik heb uiteindelijk ook niet op mijn man gewacht (die mij ook wel ooit een keer zou vragen)
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:16:13 #14
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_77809625
Balen Droomvrouwtje. Vind het een goede instelling dat het krijgen van kinderen niet ten koste moet gaan van je relatie. Zolang je er zo in blijft staan gaat het goed komen met jullie! Zolang je er samen achter blijft staan is het allemaal goed te doen (is hier althans zo: we zijn er samen ingestapt en manlief weet ook dat een deel van mijn 'gezellige' reacties door hormonen komen. Daar kunnen we - achteraf - samen ook wel weer om lachen).
Wat leuk, jullie trouwsite (heb ff gegluurd)! Leuk om naar uit te kijken!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:16:37 #15
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77812009
Dankjewel allemaal voor jullie lieve reacties

@Sunshine ja dat had ik ook al begrepen dat het slikken van de pil inderdaad zorgt dat het alles tot rust brengt en daardoor ook geen haarden bijkomen en paar maanden zonder die heftige buikpijnen vind ik ook wel lekker, zo heftig als deze keer heb ik het nooit gehad, maar de keren daarvoor waren ook geen pretje, zelfs mijn darmen raakte van slag.

@Asy dankjewel

@hobbesje dat is ook zo. zei we doen dit samen, maar als jij het niet meer ziet zitten gaan dan lassen we een pauze hoe moeilijk hij dat ook dan vind (hij heeft meer zoiets van je hebt een probleem dat kun je oplossen en doe je dat zo snel mogelijk) maar hij vind niet dat het tenkoste van onze relatie moet gaan en mij. En dit moet je samen doen en samen achter staan anders hou je het volgens mij al helemaal niet vol als je het gevoel hebt dit alleen te moeten doen.
En gluren mag hoor, bedenk me net dat ik weer een stukje dagboekdeel bij kan schrijven en nog wat foto's plaatsen
pi_77816039
Droomvrouwtje, wat een heftig verhaal weer. Hopelijk kun je toch genieten van de komende bijzondere tijd.

MissCMS: Toch wel fijn lijkt me, nu ben je weer mooi schoon.

Ik neem het bij deze nog even op voor mijn nieuwe gyn hoor. Hij bedoelde het volgens mij niet zo kwaad. Maar hij bedoelde denk ik te zeggen wat jullie ook zeggen: ze weten nog heel veel niet. Helaas.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:17:05 #17
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77816386
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:07 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik neem het bij deze nog even op voor mijn nieuwe gyn hoor. Hij bedoelde het volgens mij niet zo kwaad. Maar hij bedoelde denk ik te zeggen wat jullie ook zeggen: ze weten nog heel veel niet. Helaas.
Dat is het denk inderdaad ook, als je ziet hoe hard de medische wetenschap gaat, 20/25 jaar geleden had je gewoon pech als het niet lukte om zwanger te worden. Nu is er al zoveel wat kan helpen, maar nog is het een complex iets dat hele zwanger raken proces. En ondanks de medisch wetenschap en hulp die men krijgt zijn er stellen die geen kindje krijgen ondanks alle pogingen, en dan sta je als gyn volgens mij ook wel tegen een muur, je kunt niet uitleggen waarom het niet lukt...
pi_77819216
lief, al die reacties! We moeten hier in ieder geval maar kijken hoever we iedere keer weer komen. Ik wil inderdaad zeker pauzes nemen als het me op begint te breken, en liefst ook even rust tussen pogingen in, maar nu misschien wel de IVF alvast in, om maar te beginnen... ik ben benieuwd hoeveel eitjes ik zou kunnen produceren...

Hobbesje, ik kan niet eerder door voor IVF. ik moet poging 5 en 6 nog afmaken van de zorgverzekering... (nu met poging 5 van IUI bezig) en voor IVF hoef ik alleen voor het oogsten van de eitjes en de TP's naar het AMC, maar de rest gebeurt gewoon in ons eigen ziekenhuis. dat scheelt wel veel qua reizen!

Droomvrouwtje, wat naar van de endometriose... ik hoop dat je gauw geholpen kunt worden, zeker als je je pil door kunt slikken in die tijd! (zodat de haarden uit kunnen drogen)

meiden, jullie hebben gelijk hoor, er staat nergens dat het aan mij ligt, en dat is ook niet bewezen nadat m'n eileider netjes geopend is... het voelt alleen zo, en dat is inderdaad iets heel anders... maar hoe dan ook wordt ik steeds maar niet mama en Joene maar niet papa... Ik hoop dat het nu wel een beetje vaart gaat krijgen...
(bedankt hoor, voor deze "schop onder m'n kont" )
pi_77824654
Mijsje, ik wilde het ook al gelijk roepen toen ik jouw post las, maar gelukkig waren anderen mij al voor; het ligt niet aan jou! Er is bij jou niks aantoonbaars gevonden! En zelfs al was dat zo, dan ben je nog steeds sámen... Toen het aan mij bleek te liggen, zei mijn man 'het is niet jouw probleem, het is ons probleem'... dat zag ik natuurlijk niet zo (de doem-denker die ik ben), maar het voelde toch wel fijn dat ik het niet alleen hoefde te dragen, zeg maar...

Oh enne... wij zijn trouwens momenteel helemaal niet bezig met een eventuele tweede; ik ben nog steeds niet aan het lijnen -erg, he? - en heb momenteel wat anders aan mijn hoofd; ons huis staat sinds vandaag officieel te koop... Ik ga terug naar mijn roots! ...... maarre.. dit even geheel ter zijde....
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_77836268
lief van je Jose!
en het is wel zo dat het ook als het wel bij mij zou liggen, ons probleem is, en niet alleen het mijne. andersom heb ik wel gezegd (toen de huisarts dacht dat de zaadkwaliteit slecht was) dat dat voor mij niet een reden was om minder over hem te denken... nu voelt het toch naar, maar hij doet wel zijn best om het niet alleen mijn probleem te laten zijn...

je huis te koop? super om weer naar je roots terug te gaan! is dat noord, zuid, oost of west in het land? en een tweede, dat komt dan tzt wel weer...

ik had trouwens bij de controle geweldig goed baarmoeder slijmvlies, een follikel van 18 á 19 mm, en ook een van 16 á 17 mm. zegt de gyn (niet m'n eigen gyn) nou, dat is mooi, kun je nog een tweeling krijgen ook...
(toch ben ik gematigd enthousiast...) maar goed, vanavond dus de pregnyl en geen gonal meer, en vrijdag de IUI!

voor de OP; als er weer een MODje meeleest: de 5e keer IUI is de tweede keer met gonal-f. die krijgen we vrijdag 12 februari. en dan weer twee slopende wachtweken...
  woensdag 10 februari 2010 @ 09:36:08 #21
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_77836357
Mijsje, dat zijn hele mooie berichten! Duim dat ze allebei springen en dat er iig eentje blijft plakken.
Hoop dat de gonal-f 'het trucje' doet wat nodig is.

Ik was 'vergeten' dat je voor de verzekering idd 6 keer iui moet doen... daar zijn wij met 1 poging al doorheen geschoten omdat er zo goed als geen zwemmers waren
  woensdag 10 februari 2010 @ 12:51:29 #22
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77841914
Mijsje dat ziet er goed uit, ik ga voor je duimen.. en voor jou maar ook voor alle andere meiden brand er hier een kaarsje ..
pi_77844296
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 09:36 schreef Hobbesje het volgende:
Mijsje, dat zijn hele mooie berichten! Duim dat ze allebei springen en dat er iig eentje blijft plakken.
Hoop dat de gonal-f 'het trucje' doet wat nodig is.

Ik was 'vergeten' dat je voor de verzekering idd 6 keer iui moet doen... daar zijn wij met 1 poging al doorheen geschoten omdat er zo goed als geen zwemmers waren
geeft niet hoor, het zaad was bij ons goed, dus moesten we hier een tijdje mee door... maar gelukkig de volgende ronde alweer de laatste. sluit ook weer een periode af en brengt weer een nieuwe periode met zich mee... toch wel weer moeilijk, maar ook wel weer fijn...
pi_77847709
Jose, wat heerlijk! Terug naar de roots is fijn. Inderdaad, waar gaat de verhuizing naartoe? (Ik ben niet nieuwsgierig, nooit niet. )

Mijsje, misschien ga je redelijk relaxed de laatste iui in? Als je zelf denkt dat iui niets helpt voor jullie... kan ook fijn zijn even een ronde zonder hoge verwachtingen.

Ik had hier de hoop op een eigen ei even opgegeven, maar gelukkig: mijn ovutest was net positief. Op dag 16, dus nog netjes dacht ik zo.
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:58:58 #25
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77848355
pze voor je ei dag 16 is echt netjes ja
pi_77850312
Hobbes, hoe is het? Hou je het nog een beetje vol?

PZE, toch weer een eigen ei! Nou, hup! Je weet wat je te doen staat, en nu al helemaal na die HSG! Ik hoop echt dat het verschil gaat maken voor jullie!

Oh Mijsje, wat fijn dat het er goed uitzag!! En nu maar hopen inderdaad dat het allemaal goed gaat dit keer. Een tweeling? Ook leuk,"ben je gelijk klaar" (zou mijn zeggen)...

Ik ga in ieder geval héééééél hard duimen dat dit 'm gaat worden...!!

quote:
Op woensdag 10 februari 2010 09:31 schreef mijsje het volgende:
je huis te koop? super om weer naar je roots terug te gaan! is dat noord, zuid, oost of west in het land? en een tweede, dat komt dan tzt wel weer...
Midden ook goed? Die had je nou net niet genoemd... Woon nu in 'refoland' en schuif een kilometertje of 13 op...
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:01:04 #27
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_77850724
Jose: Hier gaat het prima. M'n buik voelt eindelijk niet meer blauweplekkerig. Maar is nog wel 'lekker' dik/opgezwollen. Hoop dat dat blijft .
Vergeet op m'n werk wel elke keer om rond de klok van 3 de bolletjes te proppen.
Verder duurt het wachten nu al lang... dat belooft nog wat .
pi_77856575
PZE, dat verschilt per moment. het ene moment denk ik: poeh, het lukt toch niet, ik ben toch niet zwanger dus ik kan wel gewoon drinken en van alles doen enzo. en het andere moment voel ik een steekje hier en een krampje daar en denk ik: zou het? zou het? ik hoop dat de laatste 2 IUI's in ieder geval niet zo'n vervelend lange wachtijd hebben. (daarmee bedoel ik dat ik hoop dat die twee weken gauw om zijn in plaats van dat het lijkt of het een eeuwigheid is... )
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:49 schreef Jose81 het volgende:
Hobbes, hoe is het? Hou je het nog een beetje vol?

PZE, toch weer een eigen ei! Nou, hup! Je weet wat je te doen staat, en nu al helemaal na die HSG! Ik hoop echt dat het verschil gaat maken voor jullie!

Oh Mijsje, wat fijn dat het er goed uitzag!! En nu maar hopen inderdaad dat het allemaal goed gaat dit keer. Een tweeling? Ook leuk,"ben je gelijk klaar" (zou mijn zeggen)...

Ik ga in ieder geval héééééél hard duimen dat dit 'm gaat worden...!!

[..]

Midden ook goed? Die had je nou net niet genoemd... Woon nu in 'refoland' en schuif een kilometertje of 13 op...
Midden, ook prima! zit je lekker dicht bij alles, maar aangezien het maar 13 km opschuiven is, zit je dat nu ook wel... maar lekker hoor, terug naar de roots klinkt altijd wel goed

enneh... dat zei mijn man ook meteen zachtjes tegen mij toen de gyn het had gezegd en naar zijn kamertje tegenover de echokamer liep... maar dat is dan wel zo, en dat zou ik op zich wel jammer vinden, zoals ik er nu tegenaan kijk. (ik denk dat ik graag vaker een zwangerschap mee wil maken, maar dat weet ik pas als ik het een keer echt helemaal heb meegemaakt... anders is het gewoon nog eens afzien... )
pi_77861089
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 19:43 schreef mijsje het volgende:
enneh... dat zei mijn man ook meteen zachtjes tegen mij toen de gyn het had gezegd en naar zijn kamertje tegenover de echokamer liep... maar dat is dan wel zo, en dat zou ik op zich wel jammer vinden, zoals ik er nu tegenaan kijk. (ik denk dat ik graag vaker een zwangerschap mee wil maken, maar dat weet ik pas als ik het een keer echt helemaal heb meegemaakt... anders is het gewoon nog eens afzien... )
Ja, dat ken ik... ik had precies dezelfde gedachte toen wij door het spuiten van de hormonen meer kans hadden op een meerling. Ik wil(de) ook graag vaker dan één keer zwanger zijn... en dat is nog steeds zo. Maar ik besef telkens weer -onder andere door het hier posten en door mijn twee vriendinnen waar ik het soms wel eens over heb- dat ik al in mijn handen mag knijpen dat het in ieder geval één keer gelukt is...

En misschien zeg ik het niet vaak genoeg, maar ik leef heel erg met iederéén hier mee. We weten allemaal hoe kl*te het is als zo'n grote wens niet zomaar in vervulling gaat. Dat doet pijn en het maakt je verdrietig en soms jaloers... Dus daarom even voor iedereen een
  donderdag 11 februari 2010 @ 14:55:12 #30
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_77884420
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 21:21 schreef Jose81 het volgende:

[..]

Ja, dat ken ik... ik had precies dezelfde gedachte toen wij door het spuiten van de hormonen meer kans hadden op een meerling. Ik wil(de) ook graag vaker dan één keer zwanger zijn... en dat is nog steeds zo. Maar ik besef telkens weer -onder andere door het hier posten en door mijn twee vriendinnen waar ik het soms wel eens over heb- dat ik al in mijn handen mag knijpen dat het in ieder geval één keer gelukt is...

En misschien zeg ik het niet vaak genoeg, maar ik leef heel erg met iederéén hier mee. We weten allemaal hoe kl*te het is als zo'n grote wens niet zomaar in vervulling gaat. Dat doet pijn en het maakt je verdrietig en soms jaloers... Dus daarom even voor iedereen een
Precies. Of het nu een eerste/tweede zwangerschap betreft, het is een wens die heel diep zit. En als dat niet lukt doet het pijn...
Wat ik wel prettig vind is dat je met de fora van tegenwoordig wel lotgenoten kan vinden waar je je gevoel mee kan delen: daar zitten meiden die precies weten hoe je je voelt (helaas).
dikke
pi_77886547
Ik ben zo bang dat (als ik ooit wel zwanger ben) geen roze wolk heb om van af te vallen. Ik bedoel, ik zou zooo bang zijn dat het mis gaat... Of dat er iets mis is. Als ik daaraan denk word ik echt een beetje sip. Ik wil het zo graag, maar ik ben bang dat het gruwelijk tegen zal vallen.
pi_77887460
Die angst kan ik me goed voorstellen, PZE. Juist omdat je er zo lang al naar verlangt, wordt de angst dat het misgaat extra groot. Tenminste, zo werkt het bij mij.

Bij mijn laatste zwangerschap heb ik, naast de angst en onzekerheid, ook echt genoten. Daar ben ik nu achteraf extra blij mee. Die paar maanden genieten heb ik gelukkig nog. Dat genieten is me echter alleen gelukt juist doordàt ik accepteerde dat ik ook angst en onzekerheid voelde. Ik hoop dat dat me een volgende keer (als die ooit komt) weer lukt, maar dat zal wel moeilijker zijn.

Ik geloof trouwens ook dat het verlangen naar een tweede (of derde of vierde of ...) even groot is als naar een eerste. En als dat verlangen niet wordt vervuld, lijkt het verdriet me even groot.
Wat ik voor mezelf heel moeilijk vind, is de confrontatie met mogelijke blijvende kinderloosheid. Het liefst wil ik meerdere kinderen, maar als we er eerst maar eens 1 zouden krijgen, dan is dat zwaard van Damocles weg boven mijn hoofd. Maar ja, dat heb je niet voor het zeggen helaas.
pi_77892950
Ja, inderdaad.. dit forum heeft mij ook veel steun gegeven... ik had destijds 1 vriendin waarbij het zwanger worden ook niet vanzelf ging, aan haar had ik ook veel steun, maar over het algemeen begrepen mensen niet hoe ik me voelde; 'je bent nog zo jong' en 'je bent er misschien wel teveel mee bezig'... van binnen kookte ik als ik dat soort opmerkingen kreeg... meestal glimlachte ik dat soort opmerkingen maar een beetje weg ... op een enkeling na, die ik flink de kast uitveegde...

PZE, ik kan me je angst wel voorstellen.

Tijdens mijn zwangerschap begon ik pas echt te genieten, toen het ook echt zichtbaar werd (dat was pas met 20 weken). Ik had helemaal geen kwaaltjes, wat het voor mij soms heel onecht maakte. Het maakte me ook onzeker. Ik was de eerste weken steeds aan het kijken op internet hoe het kindje zich op dat moment ontwikkelde, hoe groot het was, etc. Dat was voor mij op dat moment het enige waardoor ik me een beetje voor kon stellen dat ik op dat moment echt zwanger was. Soms voelde ik me daar best 'schuldig' om, want ik genoot niet echt, omdat ik me voelde alsof ik niet zwanger was...
pi_77894100
ik ken die angsten ook wel... ik ben bang dat ik zwanger was door een toevalstreffer, en jammer dat het mis ging op dat moment... (zwaar understatement...) en nu de angst dat we kinderloos blijven... mocht dat onterecht zijn, dan waarschijnlijk ook de angst dat het niet goed blijft gaan tijdens de zwangerschap en dat ik de zwangerschap niet uit zal dragen... door de laatste jaren moet ik zeggen dat ik niet veel vertrouwen in m'n lijf heb gekregen op dit vlak, en het is best lastig maand na maand om dat vertrouwen terug te krijgen...
pi_77894540
Toch zo fijn he, dat je hier gewoon kunt vertellen wat wat je voelt en dan vaak nog begrepen wordt ook. Natuurlijk is het niet fijn dat jullie dat ook zo voel(den), maar het is zo heerlijk om te merken dat je niet knettergek bent. Bedankt.

Ahava, ik hoop dat je snel 9 maanden lang genieten kunt.

Mijsje, succes morgen met de iui. Hopelijk met een mooi als resultaat.
pi_77894843
dank je! en misschien wel ... (als de gyn gelijk krijgt...)
pi_77896526
Dankjewel, PZE. Ik gun jou hetzelfde!

Veel succes morgen, mijsje! Een tweeling zou mij ook erg leuk lijken, ondanks de risico's. Maar het zou voor mij niet per se beteken dat ik dan 'klaar' zou zijn. Misschien zou ik dan nog wel voor een derde gaan.
pi_77902321
dank je Ahava!
ik zou een tweeling ook wel heel leuk vinden hoor, dus als het dat wordt, ben ik ik ook heel tevreden... (eerst maar eens zien dat ik bevrucht kan worden...jammer dat je dat eigenlijk niet kan weten of dat gebeurt met deze behandelingen...) maar een derde kindje, ik weet niet of we daar ooit voor zouden gaan. ik zou graag een even aantal willen qua kinderen. ik was thuis met z'n 3en, en heb me altijd heel verloren en het 5e wiel aan de wagen gevoeld. dat gevoel zou ik niet willen voor m'n kinderen. maar dat is persoonlijk hoor! en misschien denk ik er tegen die tijd wel heel anders over!
naja, morgen eerst maar weer in die stoel gaan liggen...
  vrijdag 12 februari 2010 @ 07:45:51 #39
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77908939
Succes mijsje!
*kaarsjes aansteken gaat*
pi_77909184
Succes mijsje!

voor alle dames hier. Ondanks dat ik niet genoeg tijd heb om mee te posten en alles mee te lezen denk ik vaak aan jullie.

De verhalen over niet kunnen genieten van de zwangerschap... ik heb er ook last van gehad. Eigenlijk tot het moment dat ik schopjes voelde heb ik elke dag de angst gehad dat het niet goed zou zitten. Maar dat kwam ook omdat ik nergens last van had, dat maakte het nog extra onwerkelijk zegmaar. Ik heb heel vaak gezegd dat ik graag de hele dag misselijk wilde zijn (natuurlijk zou ik dat niet ECHT willen, maar het zou wel fijn zijn geweest als ik op zijn minst IETS had dat het echter maakte. En nu met 32 weken heb ik het nog... als ik even niets gevoeld heb maak ik me alweer zorgen of alles wel goed is. Ik denk toch dat het te maken heeft met de manier van zwanger worden. Mensen die 'gewoon' zwanger worden zullen het ongetwijfeld ook wel eens hebben, maar de MMM maakt het toch allemaal anders.
pi_77910902
Ik herken die angst tijdens de zwangerschap heel goed. Bij ons had het natuurlijk ook een tijdje geduurd voordat het zover was en ik was dan ook echt heel bang dat het mis zou gaan...
Maar ik kan me voorstellen dat als je afhankelijk bent van behandelingen waarbij je maar een minimaal aantal pogingen hebt die angst nog weer veel groter is inderdaad...

Mijsje, heel erg veel succes... we gaan weer in de duimstand!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 12:27:12 #42
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77915363
voor alle dames een dikke knuffel

Het komt er vast fouter uit dan ik het bedoel, maar ik ben blij dat dit forum bestaat, je kan van elkaar leren, en je bent niet alleen in je gevoelens. Soms heb je het gevoel dat je bepaalde gevoelens niet mag hebben, maar hier lees ik dan dat andere dit ook voelen, ben ik dan weer zo blij mee, hoef ik me niet schuldig te voelen en ik ben niet gek. Ik vind het best moeilijk, iemand die gewoon kinderen heeft gekregen snapt niet hoe het voor je voelt dat heb bij jou/ons niet (gaat) lukt spontaan.
En @jose die opmerkingen als je bent er teveel mee bezig. of je bent nog jong.. grrr echt killing dat zulk opmerkingen, of waar ik een hekel aan heb is op het werk met de planning, ja maar jij hebt geen kinderen dus hoef je ook niet in de zomer vakantie te zitten. Jij weet toch niet waarom iemand geen kinderen heeft?? Als nu iemand dit tegen mij dat zou zeggen moet die persoon oppassen dat ik zijn/haar strot niet afbijt. Sommige opmerkingen zijn echt te lomp voor woorden..

@PZE dat roze wolk gebeuren, ik zou dat denk ik ook hebben. En ik lees hier dat je daar niet alleen in bent, lijkt me een logisch gevolg. Je bent zolang bezig geweest en dan lukt het, eerste reactie eerst maar eens zien hoelang dit gaat duren. Je gevoelens zijn heel natuurlijk hoor

@Mijsje spannend, ik ga weer in duimstand voor je

@Hobbesje hoe gaat het met je?? Ook voor jou ben ik in duimstand

@missCMS hoe was het eergister bij de gyn??
  vrijdag 12 februari 2010 @ 12:39:52 #43
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77915716
Dames, hier draaien de duimen en branden de kaarsjes....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 12 februari 2010 @ 12:58:26 #44
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_77916256
Hier wordt ook hard geduimt!

En dat niet kunnen genieten van het zwanger zijn: dat herken ik wel. Van onze eerste werd ik spontaan zwanger. En ik vond het heerlijk: dikkere buik, de kwaaltjes, het gerommel en geschop in je buik. Maar genieten: dat vond ik moeilijk. Eerst de 12 weken grens, dan de 20 weken echo, dan op naar de 27/28 weken. En pas toen durfde ik echt spulletjes te gaan kopen. En pas vanaf een week of 35 ging ik echt inrichten en tutten. De onzekerheid is er voor veel zwangere vrouwen.
Maar als ik nu zwanger zou worden, wordt het denk ik nog lastiger om echt volut te gaan genieten...

Verder gaat het hier goed, behalve dat ik poepchagerijnig wordt van de leuke bolletjes en het wachten. En in combinatie met een 3-jarige die de oren voor de sier heeft wordt dat niet beter.
pi_77931520
dank jullie hoor!!! er is weer wat hoop met die twee eiers...

droomvrouwtje, klinkt niet fout hoor, het klinkt juist heel logisch. ik vond het ook fijn dat er een forum was waar ik terecht kon met wat ik had, en hoe ik me voelde. het was een openbaring om te merken dat ik er niet alleen in stond... en ik moet zeggen dat ik er ook veel van heb geleerd. ik wist door dit forum al het een en ander van inseminaties en hormonen enzo voor ik hier zelf mee te maken ging krijgen... jammer dat het nodig is dat dit forum bestaat, maar heel fijn dat het er is nu het nodig is...

en droomvrouwtje, die opmerkingen... laatst iemand: zo leuk, kinderen, moet je ook eens mee beginnen! toen heb ik wel een opmerking teruggeplaatst in de trant van: moet je ze wel kunnen krijgen, maar ja, dat is ook niet altijd vanzelfsprekend... het was meteen dodelijk stil...

ow, ligt het trouwens aan de hormonen dat ik extra emo ben? vandaag de playbackshow bij ons op school. heel lief en schattig en leuk en goed, en de tranen liepen over m'n wangen... ik schaamde me dood...

[ Bericht 17% gewijzigd door mijsje op 12-02-2010 20:25:25 ]
pi_77932510
Herkenbaar mijsje, die opmerking kreeg ik gisteren ook nog. Toen kon ik het ook niet laten om even een rake opmerking terug te maken.
Extra emo van de hormonen? Dat was ik wel toen ik nog hormonen slikte. Onhandig he?
Trouwens, we gaan wederom gelijk op. Mijn nod is de 26e.

Hobbes, wachten duurt lang.
pi_77932727
gelijk opgaan met PZE is !!!

stom he, zulke stomme mensen die van die stomme dingen kunnen zeggen...

ik merk zelf vrij weinig van de hormonen gelukkig, wat betreft m'n gevoelens. ik was bang richting depressieve gevoelens getrokken te worden, maar dat werd het gelukkig niet... verder merk ik (en manlief ook) er weinig van, maar met dit soort dingen dus opeens even wel blijkbaar... normaal ook wel een brok in m'n keel als ik kinderen bezig zie, maar echt huilen wordt het over het algemeen nooit...
pi_77933454
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:41 schreef mijsje het volgende:
gelijk opgaan DOORSCHUIVEN met PZE is !!!
Je kunt gewoon echt doodmoe worden van opmerkingen van mensen die er gewoon niks van weten. Ik had ooit een discussie met de lompe hork (lees 'man') van een oude vriendin van mij. Wij waren toen bijna 2 jaar bezig en ik vertel het hoe of wat. Zegt hij doodleuk 'ik weet zeker dat je er dan gewoon mee bezig bent' en dan ook echt met zo'n dominante en stalen uitdrukking... mèn... ik kon 'm wel aanvliegen...

Mijsje, fijn dat je het er weer op hebt zitten vandaag!
pi_77933653

je kan die types wel de nek omdraaien... maar goed, dat kun je blijven doen en steeds komen er weer nieuwe horken... zucht...

het viel vandaag weer heel erg mee alleen de wachttijd... ik was eigenlijk maar even van m'n werk weg, althans, dat was de bedoeling... ik ben ruim 2 uur weggeweest voor een inseminatie van een minuutje en dan nog ruim 10 minuten blijven liggen... gelukkig is er begrip voor bij ons op het werk, maar in drukke tijden als deze (rapportentijd...) zijn m'n collega's er echt niet blij mee, en voel ik me soms gewoon opeens schuldig... (terwijl ik weet dat dat niet hoeft...)
pi_77934228
Mijsje, ik denk dat dat leerkracht eigen is... ik voelde me ook altijd zo rot als ik weg moest of langer wegbleef dan gepland... het ìs ook gewoon lastig; je laat een klas met kinderen achter waar dan weer vervanging voor moet worden geregeld. Wordt er bv. weer een RT-er geregeld, valt dat dus weer uit, heb je weer zeurende ouders...en zo is het cirkeltje weer rond; want je voelt je weer rot.
pi_77934669
Doorschuiven met mijsje... Goed idee!

Ja, het blijft lastig voor juffen in de mmm. Nu zijn ze bij mij nog erg meegaand, maar als het erg lang gaat duren... Ik vraag me af hoe lang dat duurt.
pi_77936432
nou, je slaat precies de spijker op z'n kop! dat is precies waarom ik het vervelend vind... (ik doe RTtaken en legevende taken bij ons op school, en van beide is het net zo vervelend als dat uitvalt/doorschuift...)

doorschuiven met PZE! als dat gebeurt, dan trotseer ik de kilometers en kom ik een stuk taart brengen om samen op te eten bij de thee!!!
pi_77937267
Deal!
pi_77940444
Mijsje, ik denk aan je!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_77947560
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 23:36 schreef McLaura het volgende:
Mijsje, ik denk aan je!
lief van je!
  zaterdag 13 februari 2010 @ 10:29:43 #56
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77948108
mijsje en PzE, lopen jullie nu gelijk op?
Dus dan hebben jullie allebei een prachtige positieve test als ik ga bevallen op de 26e?
Mooi, dat is dan afgesproken...
pi_77948188
dan zijn we toch nog 2 weken samen zwanger geweest als dat allemaal zo uitkomt...
pi_77964532
Asy, wat een goed plan! Ik ben erg benieuwd naar je frummeltje.
pi_77973691
@droomvrouwtje; wat een heftig nieuws voor jullie, endometriose is niet niks. Begrijp het dubbele gevoel wel dat je enerzijds meteen actie wil, maar het ook fijn vindt om even te wachten. Geniet nu maar van de voorbereidingen op de bruiloft en van de bruiloft zelf om daarna de mmm in te gaan, het klinkt nog lang, mei, maar dat is al heel snel! Komt goed allemaal

@Islabonita; jullie hadden ook niet zo'n goede uitslag in het z'huis geloof ik me te herinneren. Hoe is het bij jullie? Ook voor jou een voor deze moeilijke tijd.

@MissCMS; wat vervelend dat je het vruchtje bent verloren, maar wel fijn dat er nu duidelijkheid is. Hoop dat er snel een vruchtje blijft plakken

@Mijsje; de 5e iui al voor jou, hopelijk zijn beide eitjes gesprongen en zit er nu minimaal of misschien wel zich in jouw buik te nestelen, spannend hoor! Mijn duimen draaien hier voor jou!

@PZE; een mooie ovulatietest, die ook nog eens goed benut is, ook voor jou draaien mijn duimen, jij en mijsje samen door naar z&g vind ik een goed plan!

@Hobbesje; ik weet niet precies of je wacht op de tp of dat je een tp hebt gehad en nu wacht op je NOD. Ik vermoed het laatste. Ook voor jou draaien mijn duimen, het is weer spannend hier!

Mocht ik iemand vergeten zijn, sorry, heb alleen dit topic doorgelezen...

Ik was jullie trouwens kwijt Heb de laatste tijd niet zoveel mee gelurkt, ben er tegenwoordig zo enorm veel mee bezig, sta er mee op en ga er mee naar bed, heel frustrerend, wordt er ook zo verdrietig van. Maar meer als afwachten kunnen we niet. Maar ik ben zo enorm bang dat er hier geen kindje komt en wat als dat niet zo is, dan stort mijn hele toekomstbeeld in en ik wil helemaal geen leven zonder een kindje, maar ja, zonder zaadcellen wordt het toch erg moeilijk
ik wil ook positief testen, zwanger zijn, iedereen verrassen dat er een baby komt, een baby in mijn buik voelen, een babykamer maken, spulletjes kopen en natuurlijk een kindje krijgen, opvoeden en zien opgroeien. Ik wil zelfs wel carnaval vieren als mijn kindje dat leuk vindt, terwijl ik hier een hekel aan heb, als ik maar een kindje krijg. Ik vind het zo verschrikkelijk oneerlijk.... En zit nu even in een enorme negatieve gevoelens flow, sorry
pi_77977101
Och Poezebeest, wat een verdrietig berichtje. Ik kan je verdriet voelen door het scherm heen, het lijkt me dat jullie je er nog niet helemaal bij neer hebben gelegd toch? Zijn er nog vervolgstappen nu? En is misschien adoptie een optie voor jullie? Het is gewoon moeilijk, een dip hebben we echt allemaal op zijn tijd. Hopelijk sta je er over een tijdje weer wat rustiger in.
pi_77977228
We hebben ons er nog niet bij neergelegd inderdaad, mijn is positiever dan dat ik ben. De uitslagen die we tot nu toe hebben gekregen zijn gewoon slecht en er is toch echt wel zaad nodig om zwanger te worden. En mijn grootste angst is dus ook dat er geen zaad is, want die kans is groot, 50% kans op wel zaad en 50% kans op geen zaad. Ik heb er weinig problemen mee dat we een icsi traject in moeten, maar geen zaad is echt zo enorm definitief. Andere opties zijn niet bespreekbaar momenteel. Ik wil absoluut niet adopteren of een pleegkindje, voor een donor houd ik wel de deur open, maar mijn staat hier nu niet voor open.
pi_77977489
Poezebeest, ik kan me je gevoel zo goed voorstellen. Ik denk dat we het hier allemaal wel kennen, want we zitten of zaten allemaal in hetzelfde schuitje; de wens naar een kindje, een grote wens die maar niet wordt vervuld.

In jullie geval en in het geval van mijn twee vriendinnen; het moet super zwaar voor jullie zijn... tegen mijn vriendinnen heb ik ook gezegd 'deels kan ik jullie hierin steunen, want ik weet hoe je je voelt als je maar niet zwanger raakt, maar ik zat wel in een totaal andere situatie...'. Daarom heb ik voorgesteld dat ze met elkaar kunnen mailen/bellen. Dit zagen ze allebei wel zitten. Zij hebben nu ook beiden even stilte voor de storm (ze wachten op verder onderzoek), maar zij zullen wel contact leggen met elkaar denk ik.
Ze zijn allebei realistisch, maar de ene is behoorlijk down en de andere is altijd zo positief... Heel bijzonder om te zien aangezien het om hetzelfde probleem gaat.

Maar oh, wat lijkt het me zwaar om in hun/jullie schoenen te staan.... Ik kan niet meer zeggen dan; heel veel sterkte... en die negatieve gevoelensl ik kan het me helemaal voorstellen... gooi het er maar uit, hopelijk lucht het je op .
pi_77977618
He jakkes poezebeest.. ik kan me je verdrietige gevoelens zo goed voorstellen...
Het lijkt me zo moeilijk om om te gaan met de gedachte dat er misschien helemaal geen zaad is.. dat is inderdaad direct zo definitief... wanneer weten jullie daar meer over?

Dikke knuffel en heel veel sterkte!
pi_77977739
O, ik had niet door dat ik onder mijn oude account was ingelogd. Foutje!

[ Bericht 88% gewijzigd door sombie op 14-02-2010 11:43:08 ]
pi_77977774
Wanneer krijgen jullie een uitslag Poezebeest?
  zondag 14 februari 2010 @ 11:09:45 #66
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77977802
Poezebeest toch, idd goed dat je het er gewoon uitgooit even. Het is ook gewoon allemaal heel erg klote!

Sterkte meis, ik leef met je mee....

Uiteraard ook een dikke voor alle andere dames hier. Mijn duimen blijven draaien.
pi_77977821
Jullie zijn lief!

Ik ben over het algemeen wel redleijk positief, maar de laatste dagen voel ik me gewoon enorm klote, de kinderwens is hier groter dan dat ik dacht.

Wij moeten half maart terug naar de gyn voor de uitslag van een sperma-onderzoek en als daar echt helemaal niks wordt gevonden worden we doorgestuurd naar Nijmegen voor een tese traject, de onzekerheid zal de komende maanden wel blijven. Heb zelf de verwachting dat we pas in december meer zullen weten, helaas
pi_77978646
Nu even onder het juiste account:

Ach, lieve poezebeest, dat lijkt me ook heel moeilijk te verkroppen hoor. Het idee dat het misschien nooit gaat lukken, is zo zwaar. En dan de onzekerheid, bah. Wanneer krijgen jullie meer duidelijkheid? (Sorry, ben dat even kwijt.)

Goed van je, dat je je verdriet en al dat gevoel er even uitgooit. Ik hoop zo op goed nieuws voor jullie! Tot die tijd, heel veel sterkte.

edit: Inmiddels zie ik dat je half maar weer naar de gyn moet. Als dan blijkt dat er wel sperma is gevonden, hoeven jullie niet naar Nijmegen?

En je af en toe enorm klote voelen mag hoor! Hoe ging die uitspraak ook alweer van dat hangende kopje en hoop/moed? Orea?
pi_77982707
Als er in maart zaadcellen worden gevonden hoeven we idd niet naar Nijmegen, maar die kans is echt zo enorm klein, er is tot nu toe niets gevonden en ook geen oorzaak waarom niet, dus ik verwacht dat we dan te horen krijgen hoe het vervolg traject er uit komt te zien.

Jose; jouw vriendinnen zijn ook verwezen naar Nijmegen of niet? Ook heftig voor hun deze onzekere periode. Als zij naar Nijmegen gaan, hoe lang moeten zij wachten tot een afspraak?
pi_77985893
Poezebeest, zij moeten inderdaad ook naar Nijmegen. Mijn ene vriendin is na de eerste zaadtest al direct verwezen. De tweede zaadtest hebben ze in Nijmegen gedaan. De uitslag kregen ze van het eigen ziekenhuis (begin december). De uitkomst was hetzelfde (geen zaadcellen dus). Zij moeten dacht ik 8 maart naar het Radboud. Ze krijgen dan een oriënterend gesprek, zoals ze dat zo mooi noemen. Er zit dus 3 maanden tussen.

Mijn andere vriendin krijgt hopelijk snel een oproep voor een afspraak daar. Voor zover ik weet heeft zij nog geen oproep gehad...

Het is zeker heftig... ik kan me goed voorstellen hoe jij/jullie te moet(en) voelen... jullie zitten alle drie in hetzelfde schuitje...
pi_78000201
jeetje wat heftig weer hier... Poezebeest, het is ook zo zwaar, die periode waar je nu in zit... Ik hoop echt dat er in maart goed nieuws komt meid!

Ik las net in het Z&G topic dat Orea in het ziekenhuis ligt met vermoedelijk een blinde darm ontsteking. morgen krijgt ze een mri-scan en dan weten ze of ze moeten opereren... ik begreep van Tessie dat ze wel kan meelezen, maar niet kan reageren... Orea, nogmaals sterkte meid! ik hoop dat het mee gaat vallen allemaal!

verder even een voor wie dat nodig heeft...
pi_78002874
Wat vervelend voor Orea! Wellicht lees je hier ook nog mee, dan wens ik je vanaf hier in ieder geval heel veel beterschap!
pi_78009303
Orea ook van mij een dikke knuffel.
  maandag 15 februari 2010 @ 11:55:43 #74
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_78013625
hey poezebeest , het is heel logisch hoor meid dat je het niet meer ziet zitten en in een negatieve flow terecht komt. En dat wachten, dat helpt er natuurlijk niet aan mee. En dat je er nog niet bij hebt neer gelegd dat hoeft ook niet, maar de onzekerheid die je nu hebt is logisch, ik weet verder niet veel te zeggen de meiden voor mij hebben het al goed verwoord allemaal ....

Orea als je hier ook nog mee leest, heel veel beterschap
pi_78021738
Lieve Poezebeest, het is zo herkenbaar..
Je mag je ook zo voelen, en je mag het hier kwijt, ik denk dat wij het allemaal heel goed begrijpen en ergens ook zo'n moment gehad hebben (en nog vaak zullen hebben) dat we bang zijn dat het helemaal nooit gaat lukken. Het is een rollercoaster zoals je zelf al zei, de ene keer ben je positief en de andere keer zie je het gewoon niet gebeuren.. We moeten hoop blijven houden, hoe moeilijk dan ook.. Dikke dikke knuffel!

Ik heb voor Valentijnsdag mijn vent een brief geschreven waarin ik een streep trek onder mijn verdriet en twijfels. Simpelweg omdat ik niet meer van maand tot maand wil leven en teleurgesteld wil zijn. En verdriet hebben waarom het nou niet gewoon lukt, en bij anderen wel. Ik heb hem geschreven dat dit waarschijnlijk een moeilijk jaar zal worden met ziekenhuisbezoeken, operaties, wie weet IVF, ICSI, teleurstellingen en kwetsende opmerkingen. Maar ik wil niet ongelukkig dit jaar door. Ik wil genieten van de tijd die we nog hebben samen zonder een kleintje-want ik heb nog steeds de hoop dat dat kleintje er komt. Dat wil niet zeggen dat ik niet meer verdrietig mag zijn van mezelf, maar ik wil wat meer "leven" dan afgelopen jaren. Dit zeg ik niet om jou zogenaamde wijze raad te geven Poezebeest, maar na het schrijven van die brief voelde ik me opgelucht, alsof het een nieuw begin was. Misschien heb je er wat aan..

Orea, heel veel sterkte!
  maandag 15 februari 2010 @ 19:12:06 #76
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_78026871
Orea sterkte en beterschap!
pi_78030130
Wat fijn Isla, en knap van je. Erover praten/ schrijven is echt heel goed, maar ook moeilijk. Goed gedaan!
pi_78033930
quote:
Op zondag 14 februari 2010 22:00 schreef mijsje het volgende:
Ik las net in het Z&G topic dat Orea in het ziekenhuis ligt met vermoedelijk een blinde darm ontsteking. morgen krijgt ze een mri-scan en dan weten ze of ze moeten opereren... ik begreep van Tessie dat ze wel kan meelezen, maar niet kan reageren... Orea, nogmaals sterkte meid! ik hoop dat het mee gaat vallen allemaal!
Het zit waarschijnlijk toch anders... geen blindedarmonsteking, maar waarschijnlijk toch haar eileider (hydrosalpinx) die op knappen staat. Orea moet blijven en morgen weer door de molen van de gyn...
Dit heeft ze vanavond ook in Z&G gepost...

Of te wel... het zit haar echt niet mee... stel je voor dat het eens 'zomaar' goed gaat..

Orea: heel veel beterschap en sterkte.. het zit je niet mee, zeg!! ]

[ Bericht 1% gewijzigd door Jose81 op 15-02-2010 22:06:20 ]
pi_78036484
Orea
pi_78046486
Jeetje Orea, wat heftig allemaal! Beterschap!
pi_78049346
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:27 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat fijn Isla, en knap van je. Erover praten/ schrijven is echt heel goed, maar ook moeilijk. Goed gedaan!
Thanks PZE!
Op de een of andere manier voel ik me echt beter, dus het van je af schrijven, in een brief/dagboek of op dit forum, werkt echt!

Orea, wat heftig en naar allemaal... Veel sterkte en beterschap! Dikke knuffels!
pi_78049502
Orea, jeetje, wat heftig zeg... heel veel sterkte!

Dames, mag ik hier mee komen schrijven?
Wij zijn inmiddels alweer anderhalf jaar bezig.. Wel zwanger geweest, maar helaas liep dit uit op een miskraam. Mijn mans zaad is niet super mijn mijn cyclus is niet super.. daarom ga ik vanaf deze cyclus aan de clomid. Kijken wat dat doet.. hopen dat dat binnen een paar maanden resultaat geeft, anders wordt het waarschijnlijk IUI.
pi_78049665
Ik lees deze berichtjes nu pas, wat lief!

Het blijft een soap ik weet het niet meer en de dokter ook niet. Eileider zou alleen klachten kunnen geven als ie gedraaid is of ontstoken. Zucht. Wachten op bloeduitslagen maar weer.

Allemaal een dikke knuffel van mij!
pi_78049782
Tierr ik had je net wat geschreven in het andere topic.. maar nu weet ik het weer. Jammer dat het allemaal zo moeizaam gaat... Hopelijk is de clomid net wat je nodig hebt..
pi_78056757
Tierrr, ik hoop echt dat de clomid doet waar het voor bedacht is.
pi_78063537
Zo, weer lekgeprikt in het zkh. Pas 5 maart uitslagen van zaad, hsg en bloed. Duurt nog lang!
pi_78071784
Tierrr, wat waardeloos als je lijf niet wil doen wat het zou moeten kunnen... ik hoop dat de clomid net dat ene zetje is dat je nodig hebt om zwanger te worden meid! Fijn dat er dat soort middelen op de markt zijn om te kunnen helpen!
(dacht ik ook van de gonal die ik zelf gebruikt heb (en vanaf volgende week weer ga gebruiken als ik weer niet zwanger ben), fijn dat het er is, jammer dat ik het nodig heb...)
pi_78075759
PZE dat duurt inderdaad weer lang...bleh.. Iemand heeft het hier al eerder gezegd, eenmaal in de MMM aangekomen is het alleen maar wachten wachten wachten.... Je zit in ieder geval niet alleen te wachten.
pi_78079917
Tierr; wat vervelend dat je je hier komt melden, hopelijk doet de clomid waar die voor bestemd is.

PZE; wachten sucks....

Verder iedereen bedankt voor de lieve woorden, hier gaat het wel weer ok. Zat echt even in een enorme dip, maar heb er niets aan en zoals mijn zegt, ik moet niet treuren om dat wat ik niet heb, maar juist blij zijn met wat ik wel heb. Ergens vind ik het een enorme dooddoener, maar er zit wel iets van waarheid in. Daarnaast is het natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan en het zal met ups en downs gaan, maar voor nu is het wel weer ok
pi_78088939
Nou, Poezebeest, je kunt inderdaad veel kracht halen uit de dingen in je leven waar je gelukkig van wordt. Dus als het je lukt om dat te blijven zien, heb je daar zeker veel aan. Wat jij al zegt, dat zal niet altijd makkelijk gaan, maar het is fijn dat het nu weer beter met je gaat!

Tierr, welkom in dit topic. Ik hoop dat de clomid zijn werk doet voor je.

Vreselijk he, PZE, al dat wachten!

Orea, hier ook nog even een dikke .

Mijsje, hoe is het met je? Wanneer weet je weer meer? Ik ben er eventjes helemaal uit geweest dus ben de draad ook gelijk kwijt.
pi_78091859
ik weet volgende week vrijdag meer, dus ik heb nog ruim een week te gaan
pi_78098492
Spannend Mijsje, de duimpjes gaan weer een tandje hoger...

PZE, fijn dat je je wat beter voelt.
pi_78098764
ik voel nog helemaal niks, en ik denk ook dat de kans dat het net deze keer wel gelukt is, niet zo heel groot is. ik ga er al vanuit dat ik volgende week vrijdag gewoon de gyn kan bellen om een afspraak over IVF, en hoe ons ziekenhuis dat doet samen met het AMC in Amsterdam... ik ben benieuwd... (en een beetje bang ook wel... als ik al denk aan een evt oogsting van eitjes, dan word ik helemaal misselijk en bang... lijkt me iets om wel te bespreken met de gyn...)
pi_78100733
Positief blijven hoor Mijsje, je weet maar nooit! Je zou zomaar zwanger kunnen zijn... oh ik hoop het zo voor je...
En aan dat eitjes-prikken gedoe moet ik ook niet denken.. Goed dat je het gaat bespreken. Wellicht zijn hier dames die je nog wat advies (en geruststelling?) kunnen geven. Al zul je er tegenop zien, en zal het best zwaar worden, het is wel fijn dat jij en Joene nu een stap verder kunnen toch? (ik neem aan dat jullie besloten hebben om er meteen mee door te gaan?)
pi_78100805
ps Mijsje mocht je nog eens tussendoor naar het AMC moeten, kom je dan even bij mij koffie drinken? Is bij mij in de buurt.....
pi_78101115
we willen er inderdaad toch maar meteen mee doorgaan, zodat we in de eerste poging zitten. na de eerste terugplaatsing willen we dan kijken of we pauze willen of meteen weer door willen. maar ik wil in ieder geval in die IVF-flow zitten, zodat we niet de drempel hebben om na een pauze niet door te durven voor IVF...
lijkt me leuk Isla! Woon je vlak bij Amsterdam? gezellig!
pi_78101322
Klinkt als een wijs besluit!

Ja, ik woon 10 min rijden van AMC! PM me maar als je een keer in de buurt moet zijn, gaan we afspreken, leuk!
pi_78101474
het was wel moeilijk, maar we hebben gekozen waarvoor we allebei wel willen gaan...

dat is goed, lijkt me erg gezellig!
pi_78101931
Doen we!
pi_78102168
Zo te horen hebben jullie er goed over nagedacht Mijsje, klinkt als een wijs besluit.
pi_78113957
Mijsje, spannend hoor hoe het dan ook gaat lopen... eerst spannend weer omdat je toch deze ronde verder af moet wachten... en dan straks eventueel voor de IVF.

Knap dat jullie het toch zonder pauze door gaan zetten, maar wel heel begrijpelijk! Wij zouden hetzelfde hebben gedaan!
pi_78115098
ik vind het evengoed wel spannend inderdaad... maar wel wisselend per moment weer, net als de afgelopen cyclussen. dus ook daarin zie ik geen verschil met andere maanden...
fijn dat ik ook in deze beslissing begrip krijg van jullie... ik dacht eerst: iedereen zal me wel voor gek verklaren... maar gelukkig valt dat wel mee...
pi_78123319
Mijsje; ik zou ook gelijk doorgaan met de ivf, maar zo denk ik er nu over en ik zit niet in jullie situatie, dus eigenlijk kan ik er geen zinnig woord over zeggen. Ik hoop dat ivf niet nodig is en jullie deze of de volgende ronde zwanger zijn! En anders, doen waar je je goed bij voelt op dat moment, er zijn geen goede of slechte beslissingen....
pi_78150400
Ik las net dit:

Vrouw krijgt kind na 18 miskramen
Een 33-jarige vrouw uit het Engelse Peacehaven is er na achttien miskramen in geslaagd een kind op de wereld te zetten. Angie Baker probeerde al sinds haar twintigste een kind te krijgen en is dertien jaar later de troste moeder van dochter Raiya.

Baker had inmiddels al meermaals met haar levenspartner gesproken over adoptie totdat een vriend haar wees op een artikel in een krant. Daarin claimde een dokter dat hij een baanbrekende behandeling uitvoerde die vrouwen zoals Baker kon helpen.

Dr Hassan Shehata nam de onfortuinlijke vrouw in behandeling en zorgde er uiteindelijk voor dat ze op 9 december 2009 een kind op de wereld zette. Shehata sprak van een zeldzame situatie. “Je hebt meer kans op het winnen van de loterij dan op het krijgen van achttien miskramen”, zo zei hij tegenover Sky News.
Bron: Telegraaf

18 miskramen..! Mèn!! Ben wel heel benieuwd wat die behandeling zal zijn geweest..!
pi_78152166
Mijsje, zolang jij en je vriend/man achter de beslissing staan, is het een goede beslissing. Dan doet het er niet toe of wij het wel of geen goed plan vinden.

Ja, José, ik ben ook heeel benieuwd naar die behandeling! Maar 18 miskramen, wat heftig.
pi_78152502
Pff... 18 miskramen, wat een hel...
Ben idd ook wel nieuwsgierig naar die behandeling. Super dat het gelukt is iig!

Mijsje,
pi_78153212
Hoi meiden, ik meld me hier ook maar eens. Van jullie ervaring en wijsheid (natuurlijk had je het liever allemaal niet geweten) kan ik vast e.e.a. opsteken.

We zijn vandaag naar de fertiliteitspoli geweest. Even in het kort wat hier aan vooraf ging. Mijn lief en ik willen graag een kindje en daarom ben ik eind 2008 gestopt met de medicijnen die ik elke week moet spuiten omdat ik MS heb. Twee maanden daarna met de pil gestopt en eigenlijk bij de eerste serieuze poging bleek ik direct zwanger te zijn. Hoera!

Helaas had ik een aantal keren bloedverlies en werden er bij week 7 en 8 echo's gemaakt. Daarop was beide keren een kloppend hartje te zien en dus erg opgelucht. Maar bij de eerste 'officiele' echo in week 11 bleek dat het hartje bij 8,5 week gestopt was. Wat een enorme deceptie, we waren natuurlijk erg verdrietig.

Doordat ik direct bij poging 1 zwanger was geraakt hadden we een bepaald 'verwachtingspatroon' (what's in a word?), maar dat valt dus even flink tegen ~(al besef ik wel dat de meesten van jullie al zoveel langer bezig zijn). Ik ben tot op heden nog niet weer in verwachting geraakt. We zijn daarover gaan praten met de huisarts en gezien mijn leeftijd (35) en gezondheidssituatie (MS) verwees zijn ons door naar de fertiliteitspoli.

Daar zijn we dus vandaag geweest. Dat was een enorm fijn gesprek met een gynaecologe die alle tijd en aandacht voor ons had. Omdat ik ook wat overgewicht heb was ik erg bang dat ik weggestuurd zou worden met 'ga maar eerst afvallen'. Maar dat was dus helemaal niet het geval, integendeel, ze zou het zelfs onmenselijk vinden om dat te doen. Helemaal gezien mijn persoonlijke situatie.

Ze heeft toen een inwendige echo gemaakt en daarop kwam al snel een probleem aan het licht. Mijn beide eierstokken bleek volgepropt met tientallen follikels. PCOS dus... Ik had er al over gelezen (kwam *genant* goed beslagen ten ijs met een temperatuurgrafiek over de laatste anderhalve maand en een volledig overzicht van mijn menstruatieperikelen van januari 2009 - heden ) maar herkende lang niet alle symptomen (ik heb alleen de onregelmatige menstruatie en het overgewicht). Ze riep trouwens direct "ik houd van grafiekjes!" Ook vertelde ik tijdens de echo bang te zijn om stiekem al in de overgang te zijn beland, 'nou allesbehalve" was haar reactie toen.

Nu gaan we dus wachten op de eerstvolgende menstruatie en op de eerste dag daarvan moet ik me melden. Dan gaan ze echo's maken en de cyclus tot de (hopelijke) eisprong in kaart brengen. Ook rondje bloedprikken en bij een rijp eitje de samenlevingstest.

We zijn enorm opgelucht dat ze gelijk onderzoeken start en ons het gevoel geeft dat het goed is dat we zijn gekomen.

Aan mij om nog meer mijn best te doen met het afvallen (gaat lukken!) en goed voor mijn lijf te zorgen. Op naar de samenleving .

Is het te vroeg om hier mee te praten? Ik wens jullie in elk geval heel veel succes toe met jullie behandelingen en hoop op heel veel gezonde babietjes in jullie armen!

[ Bericht 0% gewijzigd door twentemeisje op 18-02-2010 20:01:27 ]
pi_78153656
Twentemeisje, wat een verhaal joh. Natuurlijk is het niet te vroeg om hier mee te praten. Het kan enorm opluchten zelfs. Wel heel fijn voor je dat de gyn zo voortvarend is. Hopelijk is dit een enorme stap in de goede richting.
  donderdag 18 februari 2010 @ 20:47:20 #109
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_78155906
Ha Twentemeisje. Welkom hier (helaas). Het punt waarop jij hier binnenstapt is ook ongeveer het punt waarop ik hier 'binnenwandelde'.

Eerst verdenking op PCOS (overgewicht, onregelmatige cyclus). Ook de eerste echo wees hierop. Maar dat bleek toch niet zo te zijn: er was wel elke maand netjes een eisprong. Wat verdere onderzoeken later bleek het aan mijn man te liggen, dus we zijn (gelukkig) snel doorverwezen.

Hoop dat er bij jullie snel wat duidelijk wordt en dat er gerichte actie kan worden ondernomen. Succes!
pi_78157391
hoi Twentjemeisje! wat naar om je hier weer tegen te komen, maar wel goed dat je dit topic opzoekt
vervelend dat je naast MS ook nog PCOS lijkt te hebben! Ik hoop dat ze gauw wat voor je kunnen doen, want jij hebt nu ondertussen ook lang genoeg gewacht! Fijn dat je je opgelucht voelt in ieder geval!
  donderdag 18 februari 2010 @ 21:57:33 #111
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_78159428
hoi twentemeisje, wat een verhaal. Het is nooit te vroeg om hier mee te praten als dat voor jou oplucht moet je dat zeker doen. Fijn dat de gyn er zo'n vaart achterzet. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt en dat er aan de hand daarvan verdere actie ondernomen kan worden

@Mijsje ik las dat jullie toch doorgaan met IVF, en niemand die je voor gek verklaard hoor. Als dit de keuze is die jullie samen maken heb(ben) wij/ik dat te respecteren. Ik duim voor je dat het niet nodig is en dat het deze ronde of de volgende raak is. Ik snap ook wel dat je in die flow wilt zitten, de eerste stap is ook vaak de moeilijkste als je die voor je uitschuift word moeilijk dan kun je er beter al in zitten en dan een pauze inlassen

@Tierrr ik hoop dat de clomid wat voor je doet

@jose zo 18 miskramen, ik vraag me wel af wat die behandeling dan is geweest, staat dat niet vermeld??

voor alle andere meiden een dikke knuffel

en ff een klaagpost van mij verder. Heb afgelopen weekend voor het eerst weer gewerkt en boh ik vond het me toch moeilijk om te vertellen hoe het met me ging. Steeds als ik mijn verhaal deed (nu weten de meeste collega's wat er de afgelopen weken heeft plaast gevonden maar niet alles natuurlijk) had ik het gevoel dat het niet over mij ging maar over iemand anders. Ik ben heb er nog steeds geen vrede mee dat de gyn zei op natuurlijke wijze een kindje krijgen gaat het niet worden, helemaal omdat men totaal nog niet weet hoe de binnenkant eruit ziet, dus of mijn eileiders toegangelijk zijn en hoe mijn baarmoeder eruitziet. Ik vind het zo moeilijk. Op dit moment voel ik me ook best wel vlak. Ik ben al wel zover dat als ik er niet over wil praten dat ik dat aan geef. Ik voel me op dit moment een beetje alsof ik in een niemands land zit.. eigelijk heel moeilijk om uit te leggen wat ik nu precies voel.. sorry voor deze klaagpost maar moest het ff kwijt
pi_78160252
lief van je droomvrouwtje! nu voel ik me er alweer iets beter over. het gaat in golven, het ene moment voel ik me er prima onder, het andere moment voel ik me bagger en alsof ik alles voor iedereen goed moet doen, snap je?

en droomvrouwtje, dat gevoel herken ik wel van net na mijn kijkoperatie. ik zat natuurlijk in een heel andere situatie, maar ik voelde me ook naar en voelde alsof ik het over iemand anders had als iemand iets over me vroeg... ook dat vlakke gevoel en het niemandsland herken ik wel... heel naar om je zo te voelen meid! (geen sorry hoor, fijn dat je hier je gevoel neer kunt zetten, van je af kunt zetten! sterkte meid!)
pi_78176812
Twentemeisje, wat een verhaal... MS... PCOS.... ppffff. Dat lijkt me allemaal knap heftig. Sterkte met je behandeling en hopelijk snel een mooi resultaat!

Droomvrouwtje, klagen mag hier, hoor!
En nee, de behandeling stond er niet bij... dat was het hele artikel...
  vrijdag 19 februari 2010 @ 13:48:17 #114
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_78182992
lief van jullie vind het wel fijn om hier me ei kwijt te kunnen.

@mijsje dat gevoel wat je daar beschrijft snap ik heel goed..

Hoe gaat het eigelijk met Hobbesje?? Hou je het wachten nog een beetje vol
pi_78184067
Twentemeisje; welkom hier, hoewel de reden om hier mee te schrijven niet leuk is. En het is nooit te vroeg om hier mee te komen praten! Iedereen zit in hetzelfde schuitje hier. Ik vind het fijn om hier mee te praten omdat iedereen zo goed begrijpt hoe je je voelt. Hopelijk is er snel meer bekend en komt er een plan van aanpak.

Drromvrouwtje; "klagen" lucht vaak gewoon heel erg op en het is gewoon een hele moeilijke periode waarin niemand verwacht dat je hier alleen maar schrijft dat het allemaal leuk en aardig is. Het is gewoon een klote situatie waarin we met z'n allen zitten en dat mag je hier ook kwijt, want iedereen heeft wel eens zo'n dipmoment. En juist dan is het fijn om het hier kwijt te kunnen, want we weten hoe het voelt. Dus voel je vooral niet bezwaard om hier ook te "klagen".
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:27:34 #116
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_78204737
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:48 schreef droomvrouwtje het volgende:
lief van jullie vind het wel fijn om hier me ei kwijt te kunnen.

@mijsje dat gevoel wat je daar beschrijft snap ik heel goed..

Hoe gaat het eigelijk met Hobbesje?? Hou je het wachten nog een beetje vol
Daar is dit forum ook voor, Droomvrouwtje! Gooi het er hier maar lekker uit.

Hier wordt het wachten erg nu. Vandaag is 14 dagen na de eisprong. Dus morgen testen is wel heeeeel erg verleidelijk. Maar weet nog niet of ik dat ga doen (ben een schijterd )...
pi_78205054
Jaaa doen Hobbes, ben wel toe aan goed nieuws. Spannend!
pi_78206792
Spannend hobbesje, I'll keep my fingers crossed!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 23:34:29 #119
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_78208462
Spannend Hobbesje mijn duimen draaien volop...

Ik weet wel dat dit forum daar voor is. Maar de meeste zitten al veel langer in die molen en dan kom ik ff binnenvallen. Ik word daar soms onzeker van. *voelt zich af en toe nog een heel klein meisje dat het liefst achter moeders rok verstopt*
  zaterdag 20 februari 2010 @ 09:00:35 #120
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_78220302
We hebben getest en zowaar 2 streepjes

pi_78220701
Zie je wel! Van harte!
(voelde je ze aankomen?)
  zaterdag 20 februari 2010 @ 09:40:17 #122
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_78220775
Van Harte met je streepjes Hobbesje

Mijsje hoe is het met jou?
Meiden allemaal een
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_78220797
Hobbesje geweldig! Gefeliciteerd!

streepjes zijn altijd fijn, maar uit dit topic nog fijner

ik zou ook wel graag de streepjes willen zien van mijsje pze en ahava
en iedereen natuurlijk!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_78220807
Gefeliciteerd, hobbesje!
pi_78220829
Gefeliciteerd Hobbesje!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:07:21 #126
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_78221129
Thanx ladies
Had wel zo'n voorgevoel (mijn buik is weer helemaal opgezet), maar het is toch prettig om het te zien op een test.
pi_78221172
Gefeliciteerd hobbesje!!!!!
*poef* nu is het weg
pi_78221194
En hier een tweede streepje
Een hele grote vette gefeliciteerd Hobbesje
pi_78221340
Gefeliciteerd hobbesje Eindelijk nog eens iemand uit dit topic
En ik hoop uiteraard ook mee dat de rest snel mag volgen
pi_78221480
Gefeliciteerd Hobbesje!
pi_78221588
Gefeliciteerd Hobbesje
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:46:43 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78221995
Gefeliciteerd HObbesje, super voor jullie!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:48:51 #133
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_78222058
Gefeli Hobbesje
Dat jij maar degene mag zijn die de rest van de wachtenden achter je aansleurt met hetzelfde bericht
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_78222103
Hobbesje, gefeliciteerd!! Wat een heerlijk bericht voor jullie! Mooie test hoor

En voor de rest geldt hopenlijk; als er een schaap over de dam is....... Ik duim ervoor in ieder geval!
pi_78222782
Hobbes! Gefeliciteerd!!! Super! Geniet ervan!
pi_78222970
Aaaaaah, Hobbesje!! Wat goed!! Inderdaad, ik gun íedereen 2 streepjes, maar zeker de mensen die al zolang bezig zijn en op dergelijke behandelingen aangewezen zijn... dus heel heel heel erg van harte gefeliciteerd!!
pi_78224670
Hobbes!!!! Super!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  zaterdag 20 februari 2010 @ 12:21:23 #138
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_78224837
Gefeliciteerd Hobbesje!
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 12:23:08 #139
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_78224887
Tnx ladies! Zit hier als een gloeiworm te stralen volgens mij.
at er maar veel dames - snel - mogen volgen!!*
pi_78225046
Hobbesje, wat een mooie streepjes weer, gefeliciteerd
pi_78227582
Hobbesje WHAAAAAAAA!!! Wat doe je!!! Wat goed!!!! van harte gefeliciteerd!!
pi_78227845
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:34 schreef droomvrouwtje het volgende:
Spannend Hobbesje mijn duimen draaien volop...

Ik weet wel dat dit forum daar voor is. Maar de meeste zitten al veel langer in die molen en dan kom ik ff binnenvallen. Ik word daar soms onzeker van. *voelt zich af en toe nog een heel klein meisje dat het liefst achter moeders rok verstopt*
Nergens voor nodig hoor Droomvrouwtje!! Het gaat er hier niet om wie er het langst of het kortst inzit, wie al aan de ivf en wie aan de iui.. Het gaat erom dat bij allemaal de 'droom' niet zomaar even makkelijk verwezenlijkt kan worden.. en dat is zwaar en moeilijk en dáár is dit topic voor! Omdat iedereen hier in hetzelfde schuitje zit, het zwanger worden (blijven) wat niet zo makkelijk gaat...

Dus lekker je hart luchten als jij daar behoefte aan hebt! Een ieder heeft hier evenveel recht om te posten...
pi_78228188
He, Orea, hoe gaat het met jou?
pi_78229550
goed, althans, met beeb + zwangerschap allemaal goed alleen nog steeds pijn en ik denk niet dat dit nog 5 maanden te houden is, dus dinsdag toch maar eens overleggen hoe of wat!! Maar verder mag ik niet klagen!!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 15:27:59 #145
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_78230526
Hobbesje gefeliciteerd

Orea gelukkig dat het met de beeb goed is..
pi_78231046
Hobbesje gefeliciteerd!

Dat de andere dames hier maar snel het goede voorbeeld volgen.
pi_78231456
Hobbesje, wow wat goed!!! Ik had helemaal niet het idee dat je nu al kon testen, dacht dat je tp veel dichter op mijn iui zat... helemaal goed!!! En nu proberen die glow vast te houden! gefeliciteerd meid!

Orea, wat naar dat de pijn blijft aanhouden... ik hoop dat er een makkelijker alternatief is dan een operatie met alle risico's daaromheen...
pi_78231555
Hobbesje gefeliciteerd!
pi_78231675
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:03 schreef mijsje het volgende:
Hobbesje, wow wat goed!!! Ik had helemaal niet het idee dat je nu al kon testen, dacht dat je tp veel dichter op mijn iui zat... helemaal goed!!! En nu proberen die glow vast te houden! gefeliciteerd meid!

Orea, wat naar dat de pijn blijft aanhouden... ik hoop dat er een makkelijker alternatief is dan een operatie met alle risico's daaromheen...
dat hoop ik ook! Ik heb zelf zoiets van als leeghalen van de eileider kan helpen, dan doen ze het maar met een punctie. Ik heb 3 ivf puncties overleefd, dus dit overleef ik dan ook wel en als dat een operatie scheelt!
pi_78231982
Maar mijsje, jouw nod komt denk ik ook dichtbij? We gingen best gelijk op en mijn nod is woensdag al.
pi_78232078
Nou Orea, inderdaad, dat zou dan zeker kunnen schelen, zeker als ze plaatselijk wat kunnen verdoven omdat het nu al vrij pijnlijk is...

pze, mijn NOD is vrijdag, omdat het dan 2 weken na de opgewekte eisprong/iui is... voor m'n idee nog een hele lange tijd... maar dat gaat stiekum best snel...
pi_78235155
hobbesje gefeliciteerd meid. het is je echt gegund!!!!!!!!!!
aan iedereen een dikke knuf.
ben even in de lurkstand de laatste tijd.
komt wel goed verder hoor!
xx
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_78236920
Trouwens, heb even een moeilijk moment. De komende weken twee eerste verjaardagen, van kindjes in de omgeving. Die beginnen binnenkort dus aan een brusje te knutselen. Wij zijn veel langer bezig en hebben nog niks. Dat is kut. Heb geen zin in die verjaardagen. Bah.
pi_78238185
pze, dat zijn inderdaad moeilijke momenten... zo is mijn collega die ook voor de tweede keer zwanger was sinds wij hier aan het proberen zijn, net bevallen van een zoontje en is een andere collega ondertussen ongeveer 16 weken zwanger... ook moeilijk. ook is een vriendin net zwanger, en dat vind ik heel fijn voor haar, maar dat doet mij ook wel veel pijn. ik begrijp denk ik wel een beetje hoe je je voelt...
  zaterdag 20 februari 2010 @ 19:40:06 #155
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_78238369
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:59 schreef prinseszondererwt het volgende:
Trouwens, heb even een moeilijk moment. De komende weken twee eerste verjaardagen, van kindjes in de omgeving. Die beginnen binnenkort dus aan een brusje te knutselen. Wij zijn veel langer bezig en hebben nog niks. Dat is kut. Heb geen zin in die verjaardagen. Bah.
Herkenbaar PZE. Bij ons in de vriendengroep is ook een stel dat toen wij ook weer begonnen meteen zwanger werden van de eerste en alweer over de helft zijn voor de tweede. En ondertussen nog 2 andere stellen zwanger. Dan mag je daar ook nog met een uitgestreken gezicht op kraamvisite en verjaardagen langs. Dat vond ik moeilijk... Of je het nou wil of niet, je zit ineens midden tussen allemaal mensen die 'zomaar' kinderen krijgen. Snap het helemaal!
En maar vragen 'wanneer komt de tweede'. Alsof dat zo vanzelfsprekend is.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 19:42:53 #156
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_78238485
pze dat is inderdaad moeilijk. Ik ken dat gevoel wel hoor.. hier zijn 2 vriendinnen ondertussen bevallen van de 2e en wij moeten nog beginnen.. Een heel raar gevoel is dat. En je vind het wel fijn voor ze, maar het steekt omdat je graag ook wil. Helemaal niet erg dat je je zo voelt hoor meid echt niet

Ik hoop dat spreekwoord als er 1 schaap over de dam is volgen er meer, ook hier op gaat en dat jij samen met mijsje en ahava en winterstorm en poezebeest en tierrr en alle andere meiden die ik nu waarschijnlijk vergeet, snel doorgaan naar Z&G
pi_78238706
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:42 schreef droomvrouwtje het volgende:
pze dat is inderdaad moeilijk. Ik ken dat gevoel wel hoor.. hier zijn 2 vriendinnen ondertussen bevallen van de 2e en wij moeten nog beginnen.. Een heel raar gevoel is dat. En je vind het wel fijn voor ze, maar het steekt omdat je graag ook wil. Helemaal niet erg dat je je zo voelt hoor meid echt niet

Ik hoop dat spreekwoord als er 1 schaap over de dam is volgen er meer, ook hier op gaat en dat jij samen met mijsje en ahava en winterstorm en poezebeest en tierrr en alle andere meiden die ik nu waarschijnlijk vergeet, snel doorgaan naar Z&G

pi_78238978
Ow, wat lief van jullie! Schiet er helemaal van vol...
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:58:07 #159
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_78241268
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 09:42 schreef miss_sly het volgende:

en iedereen natuurlijk!
Daar sluit ik me helemaal bij aan.

Twentemeisje... jij ook hier. Ga je in Enschede naar fert. kliniek trouwens?

PZE
Make love, not war ☮
pi_78241927
Jullie zijn allemaal lief!! En ik ga voor iedereen gewoon heel erg hard duimen... over die dam heen dames!!

En pze, voor jou ff een extra knuffel... ik ben weliswaar nog 'maar' anderhalf jaar echt bezig, maar ik loop zelfs al tegen dit soort dingen aan... denk dat dat menselijk is.. Sterkte!!
pi_78249099
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:42 schreef droomvrouwtje het volgende:

dank je meid!
pi_78249885
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 09:42 schreef miss_sly het volgende:

en iedereen natuurlijk!
had ik vanavond te snel gelezen, had ik een heel stuk van de pagina overgeslagen... lief van je Sly! Ik wil ook heel veel streepjes in dit topic! schept weer hoop en moed!
pi_78250324
Hobbesje gefeliciteerd Dat het maar een prachtig en lief kindje mag worden
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:59 schreef prinseszondererwt het volgende:
PSE kan je dat anders niet bij de ouders van de kindjes aangeven dat je een kinderverjaardag gewoon even moeilijk vindt? Dat je dan een andere keer langskomt als er bv minder mensen zijn? Ik zou dat als ouder in ieder geval niet raar vinden hoor als ik dat verzoek kreeg. Of weten ze nog niet van jullie kinderwens af?
pi_78250714
Miss_sly en droomvrouwtje, lief!
pi_78250967
hobbesje wat een goed nieuws! gefeliciteerd
ik hoop zo dat jullie allemaal snel kunnen volgen

en pze wat stiemie zegt, ik kan me zo goed voorstellen dat het zo;n hoge drempel nu is zo kinder verjaardag, maar misschien op een ander tijdstip en als de nadruk er niet zo op ligt een idee om te gaan?
pi_78250969
Lief meegedacht Stiemie, maar ze weten idd van niks.
Had niet verwacht dat ik het zo moeilijk zou vinden, maar heb net even flink gehuild... Jakkes.
pi_78256711
huilen lost niks op, maar lucht wel enorm op. fijn om af en toe even flink te doen...
pi_78257298
Ah pse wat vind ik dat naar voor je... Pff weet nog zo goed dat ik al heel graag een kindje wilde en dat mijn vriend nog zeker een jaar wilde wachten. Dat was toen al heel moeilijk vond ik. Kan me dan ook gewoon niet voorstellen hoe moeilijk het voor de meiden in dit topic moet zijn

Kan je anders bij de verjaardag niet gewoon verzinnen dat je dan al wat hebt (werken, andere verjaardag, belangrijke andere afspraak) zodat je dan op een ander moment lang kunt gaan? Al kan ik me voorstellen dat liegen misschien ook niet fijn voelt. Al mag een leugentje om bestwil soms best hoor
pi_78257615
Bedankt meiden, maar ik ga er toch maar even heen. Mijn lief vindt (en ik snap dat wel) dat we het niet kunnen maken om niet te gaan. Het is niet zomaar een kindje, maar ons (eerste) nichtje. Dus, even doorbijten vandaag. Komt goed.
pi_78257730
pze, sterkte vandaag
pi_78257834
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:24 schreef prinseszondererwt het volgende:
Bedankt meiden, maar ik ga er toch maar even heen. Mijn lief vindt (en ik snap dat wel) dat we het niet kunnen maken om niet te gaan. Het is niet zomaar een kindje, maar ons (eerste) nichtje. Dus, even doorbijten vandaag. Komt goed.
Dit vond ik ook zo moeilijk, maar het is inderdaad heel lastig om er niet naartoe te gaan. Ik herinner me nog steeds dat ik bij die eerste verjaardag constant zat te denken dat ik met de tweede verjaardag toch zeker wel zwanger zou zijn. Het jaar erop werd de tweede verjaardag gevierd op het doopfeest van mijn ander neefje (zijn broertje), maar zwanger was ik nog steeds niet Wel al x aantal gemiste pogingen achter de rug.
Nu moet ik wel zeggen dat mijn zus en schoonbroer wel op de hoogte waren van heel het gedoe dat er bij ons aan te pas kwam en daar ook rekening mee hielden. Voor mij was het alleszins een opluchting dat ze het wisten. Komedie moest ik sowieso spelen als ik een slechte dag had en er nog ander bezoek was, maar over het algemeen kon ik gerust langsgaan bij mijn zus zonder dat er veel poespas gemaakt werd rond de kinderen als ik er zelf wat minder aandacht aan besteedde.

Maar pze, het komt echt goed. Ik herinner me nog dat ik na dat eerste verjaardagsfeestje zat te huilen in de auto en het jaar erop opnieuw. En die tranen konden toen zo opluchten. Even alles eruit gooien, zeg maar.
  zondag 21 februari 2010 @ 16:48:24 #172
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78268278
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 09:00 schreef Hobbesje het volgende:
We hebben getest en zowaar 2 streepjes

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!!
pi_78269203
Oh Leo, wat aardig van je. Dank je.
Fijn dat jullie mijn gevoelens wederom herkennen. Ik heb het overleefd hoor, lekker met mijn nichtje gespeeld. Waren wel veel kindjes, maar het ging goed. Bedankt allemaal. Volgende week nog 1 feestje, dan is het weer even klaar.
Ik voel trouwens al vage kramp, dus kom maar op met dat actieplan meneer de gyn!
pi_78281728
ow nee pze, niet de kramp... dat moet de kramp zijn die je krijgt omdat je bm gaat groeien hoor!!!
(maar een actie plan als dat niet zo is, is wel zo fijn... )

gelukkig viel het feestje mee blij te horen dat je het leuk hebt gehad met je nichtje
pi_78293565
Hier is de spammerd weer...
Had gisteravond ineens een kruising tussen pijn en kramp in de buurt van mijn linkerheup. Deed echt best pijn... Ging gelukkig na een paar minuten over toen ik naar bed ging. Vraag me af wat dat nu weer is. Misschien een gevolg van de hsg? Nou ja, ik weet het ook niet hoor.
pi_78294303
PZE... ik ga gewoon even nòg harder voor je duimen!

en... eigen ervaring; na de HSG had ik na diezelfde dag geen enkele rare kramp meer ...
  maandag 22 februari 2010 @ 17:29:38 #177
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78310832
Hobbesje, van harte meid!

Overige dames, mijn duimen draaien overuren!

Ik verwacht vrijdag PZE en mijsje in het volgende topic!
pi_78314622
quote:
Op maandag 22 februari 2010 10:00 schreef Jose81 het volgende:
PZE... ik ga gewoon even nòg harder voor je duimen!

en... eigen ervaring; na de HSG had ik na diezelfde dag geen enkele rare kramp meer ...
dat was mijn ervaring ook... toen die pijntjes en krampen wegwaren, heb ik ze niet meer teruggehad...

Flugel, hou jij een plekje warm voor me bij Z&G? (waarschijnlijk heb ik het toch niet nodig hoor, want ondanks dat ik vrijdag pas ongesteld moet worden, twijfel ik daar een beetje aan... en dan niet omdat ik niet ongesteld zou worden, maar een heel stuk vroeger zoals vanavond of morgen... )
  maandag 22 februari 2010 @ 19:25:42 #179
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78314720
mijsje, voor jou hou ik altijd een plekje warm

Maar we gaan er nog niet vanuit dat het nu al een verloren zaak is, ik blijf gewoon stug doorduimen...
pi_78315470
dank je meid! (dat voelt warm )
pi_78318714
Dus jullie waren krampvrij na de hsg... Hmm, dan weet ik ook niet wat het voor pijn was. Ben benieuwd of het straks terugkomt. Spannend wel, stiekem.

Fluugs.

mijsje, dat warme plekje heb je heus een keertje nodig hoor!
pi_78319464
pze, ik hoop dat het de krampen waren om aan te geven dat je door mag naar Z&G deze keer...
en dan vind ik het fijn om te weten dat jullie mijn plekje sowieso vrijhouden...
pi_78333187
5 rondes gehad, nog 1 te gaan...
pi_78333219
mijsje
Ik vind het zo erg voor jou, weet ook even niet zo goed wat te zeggen. Wou alleen dat ik jou een knuffel kon geven
pi_78333285
dank je Leonieke
pi_78334793
Oh mijsje, is het al begonnen? Ik sluit me bij Leonie aan, weet gewoon even niet wat te zeggen. Een hele dikke virtuele kus dan maar.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:36:26 #187
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_78335113
oh mijsje een hele dikke knuffel ik weet namelijk ook niks te zeggen verder
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:39:06 #188
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78335200
mijsje....

Ook hier een knuffel voor jou en dat plekje hou ik verdorie warm voor je!

dikke kus
pi_78335415
Mijsje.

pi_78335594
shit... nu al ongesteld, Mijsje... pppffff....
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:54:12 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78335653
mijsje... Wat een gedoe toch...
Steeds weer die teleurstelling is gewoon echt zo rot... understatement
pi_78335723
Mijsje
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:05:13 #193
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_78335991
Nee he Mijsje
knuffel!
pi_78336280
Mijsje toch....

pi_78336703
Mijsje, ik blijf in gezellig bij je de komende ronde. Heb net getest (werd gek van de zenuwen en krampjes) en hij was natuurlijk negatief. Kunnen we in elk geval elkaar blijven steunen hier.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:29:32 #196
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78336760
Ach nee PZE, niet jij ook al....

* knuffel geeft....
pi_78336900
Maar PZE, het is toch nog voor je NOD?
Ik duim hard voor je dat het goede buikpijn is en je na je NOD gewoon streepjes plast.
pi_78337037
Ja, maar hij is morgen al. Denk niet dat het veel uitmaakt of ik morgen of vandaag over een stokje plas.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:50:36 #199
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_78337611
pze nee jij ook al *knuffel geeft*
pi_78337916
PZE...
pi_78337952
pze blijven we samen nog even hangen...

bedankt meiden!

bel ik met de assistente van de gyn:
zij: maar we gaan er toch nog wel vanuit dat de volgende ronde wel lukt he?
ik: nou, nee hoor, hopen wel, maar ervanuitgaan al heel lang niet meer...
je hoorde bijna de krekels fluiten in die stilte...

maar goed, overmorgen is het weer dag 3, en dan kunnen we weer beginnen met dagelijks prikken en volgende week donderdag weer de eerste follikelecho... we zijn weer begonnen...
pi_78338025
Nee inderdaad, we gaan nergens meer vanuit. Klopt helemaal.
En dan begint alles van voren af aan.. de laatste keer op deze manier mijsje.
En het stomme is, zelfs na 2 en een half jaar en een negatieve test geldt: geen bloed geeft een beetje moed hier.
pi_78338287
hier ook hoor pze, als ik te laat ben met ongesteld worden, ben ik net zo hyper als toen we begonnen, ook al is er een grote achterliggende: het zal toch wel weer niet...
laatste keer, wel fijn hoor!
en er is inderdaad geen wachtlijst, het enige is dat we moeten wachten op de IVFbijeenkomst in het AMC. wanneer die weer is, dat wisten ze nog niet bij de gyn, maar ik sta op de lijst nu, dus ik word opgeroepen als het weer is.
pi_78338399
Hallo allemaal, ben nieuw hier maar wie weet hebben jullie ervaring met hetgeen mij is overkomen;
16 december '09 was 1e dag menstruatie, 16 januari moest volgende beginnen, gebeurde niet, op vrijdag de 15e vreselijk misselijk 's morgens, meteen test, natuurlijk te vroeg dus negatief, voelde echt een soort druk op mijn onderbuik dus dacht jee het is raak! maandags de 18e krijg ik een lichte bloeding op t werk, HA gebeld zegt kan innestelingsbloeding zijn dus w8 af... die zaterdag de 23 gingen we op wintersport, een testje meegenomen en die donderdags 28e gedaan, helaas weer negatief maar toch echt het zwanger gevoel, bloeding stelde niet veel voor was met 2 dagen over.

Nu zijn we weer een paar weken verder, moest dan 16 Februari weer ongi worden, zit altijd precies 1 maand tussen ( oktober 2009 gestopt met de pil) kwam niets, vrijdag 19e enorme buikkramp in auto op weg naar huis, werd er zelfs duizelig van, duurde maar 1minuut ofzo, volgende dag 's middags licht bloedverlies, dacht nu wordt ik ongsteld, vreselijk balen natuurlijk, maar de volgende dag zondag dus was het bloeden al weer over, maandagmorgen nog heel iets een druppeltje. Weer HA gebeld die zegt je moet een test doen; vanmorgen een test gedaan; weer negatief... dus ben niet zwanger want heb geen hormoon maar zo'n korte menstruatie zonder PMS symptomen of wat heb ik nog nooit gehad.....

Hebben jullie hier ervaring mee?
Ben wel ontzettend moe, heb steek in mijn lies, zit onder de puistjes sinds een paar weken en heb ook een enorme opgezwollen buik want pas mijn spijkerbroeken niet meer aan, mijn tepels zijn wat groter geworden, vooral het gedeelte er om heen is ook helemaal opgezwollen en er zitten kleine bultjes op.

HA zegt nog 1 week wachten of de miskraam los komt, ze zegt dat ik nog meer moet bloeden.... als dat niet gebeurd krijg ik een echo om te zien of alles er wel uit is, zo niet gaan ze curriteren,
zou ik (nog) zwanger kunnen zijn?

Liefs kwin
pi_78338595
Kwinta, wat vervelend allemaal. Ik denk alleen niet dat je op een forum naar antwoorden moet gaan zoeken. Je HA zou je meer informatie moeten kunnen geven hoor. Ze laat je wel erg modderen zo. Ik zou gewoon nog eens bellen of langsgaan. Sterkte!
pi_78338899
oei Kwinta, wat een nare situatie! Ik ben het wel eens met prinseszondererwt, want we kunnen hier wel gaan roepen wat we denken allemaal, maar jouw lijf zit heel anders in elkaar dan mijn lijf en wat ik roep, baseer ik toch op mezelf en mijn ervaringen... ik hoop dat je zwanger bent, de tekenen zijn er, maar de negatieve test ook. kun je de ha niet bellen om een afspraak te maken bij een gynaecoloog? om een inwendige echo zodat je meer zekerheid hebt?
sterkte!
pi_78339152
&mijsje & PZE; thanx voor jullie reactie's HA is heel goede vriendin van de familie, ze heeft mijn zieke moeder tot haar sterven begeleid vorig jaar dus ik vertrouw haar volledig, ze weet wat het beste is want ze is zelf ook nog eens verloskundige, krijg volgende week maandag een echo dan weten we meer,
maar die onzekerheid die ik al weken heb is killing!
pi_78339286
ah, dan snap ik het beter
ik snap je onzekerheid ook hoor, dat is inderdaad killing!
maar welkom hier hoor, en ook goed om je frustraties van je af te schrijven!
pi_78339404
Dat snap ik zeker kwinta, heel vervelend allemaal. Hopelijk heb je snel duidelijkheid. Het klinkt imho wel gek, dat ze uitgaat van een miskraam terwijl je geen echo of iets gehad hebt. Niet eens een positieve test. Maar goed, ze weet vast wat ze doet.
Hopelijk kun je hier je ei een beetje van je af typen.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 12:50:27 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78339755
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:59 schreef mijsje het volgende:
*knip*
je hoorde bijna de krekels fluiten in die stilte...
*knip*
Ik moest lachen.
Het is natuurlijk helemaal niet grappig, maar je verwoord het zo leuk!

PZE! Ook voor jou een dikke
pi_78339848
Ja ik weet het ook niet, ze ging er ook van uit dat gezien mijn symptomen ik zwanger zou zijn
en dan telkens die negatieve test, ze denkt dat het ergens tussenin is mis gegaan, dat zou kunnen heb wel vaker buikkramp gehad natuurlijk, de was op 28 of 29 Januari tijdens de wintersport en vanmorgen weer, daar zit toch wel een ruime periode tussen. Stiekem hoop ik natuurlijk dat er straks op de echo een ienimieni mensje rondzwemt, maar goed daar is wel een positieve test voor nodig hè, fijn die frusties van me af schrijven want ik kan het met niemand delen, mijn moeder is overleden en verder weet niemand dat 'we bezig zijn' zeg maar, houd niet van al die vragen en is het al zover?? telkens als je op visite komt...
pi_78339858
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik moest lachen.
Het is natuurlijk helemaal niet grappig, maar je verwoord het zo leuk!

PZE! Ook voor jou een dikke
toen ik ophing moest ik er ook wel om lachen eigenlijk ik geloof dat de assistente wel in de gaten had dat ik dat soort opmerkingen niet zo nodig vind, als je al een tijd in de molen zit, en al voorgeschiedenis bij de gyn hebt van anderalf jaar... (het eerste jaar proberen nog niet eens meegeteld...)
pi_78341899
Poeh, belt lief net op... "En? Voel je al iets?"
Heb maar gezegd dat ik alleen vage krampjes voel. Oh, wat is dat zwaar zeg. Die hoopvolle vraag elke maand.
pi_78342244
dat is ook moeilijk pze...
mijne is andere uiterste. die zegt al eerder dan ik kan voelen hoe of wat: ach het zal wel weer niks zijn... is soms ook best frustrerend...
pi_78342613
PZE en Mijsje ik wil een hele rij met scheldwoorden neerzetten, maar dat schiet ook niet zo op. Voor beide een & dikke knuffel in elk geval.
pi_78342739
PZE, wat balen joh!
pi_78343216
pi_78343322
Kwin, vervelend zeg. Maar ben je ook in december gestopt met de pil? Nee oktober lees ik nu.

Het vrouwelijk lichaam is een wonderlijk iets en het kan heel goed dat je gewoon een rare cyclus tussendoor hebt. Misselijkheid in een zwangerschap komt vaak pas rond de 6 weken zwanger, omdat dan het hcg in je lichaam echt gaat stijgen. De overige klachten klinken heel erg als pms.... Zwanger voelen? De enige keer dat ik me NIET zwanger voelde, was ik het wel...

Ik denk dat je cyclus gewoon in de war is. Dat is heel erg vervelend, maar komt vaak vanzelf wel weer goed. Een ei wat een keer niet gesprongen is kan hiervoor zorgen bijvoorbeeld. Bij de meeste vrouwen duurt het zeker een jaar voordat ze zwanger zijn. Het klinkt niet als een miskraam, dan zou je test wel positief geweest zijn.
pi_78344471

Mijsje, dat is ook niet fijn. Als je man er altijd vanuit gaat dat het niets is. Maar het zal wel een soort zelfbescherming zijn denk ik. De mijne heeft er ook echt lang over gedaan om een beetje meevoelend te zijn. Nu is hij omgeslagen en hoopvoller dan ik. Ook lastig. Nooit goed dus.
pi_78344562
ik denk het, want soms (nadat ik ongesteld was geworden) zegt hij dan opeens iets als: ik dacht dat het nu wel raak was... (nav m'n borsten of m'n hormonen enzo...) doet ie niet vaak dus ik ben er meestal door overrompeld als hij zoiets zegt...
maar je hebt gelijk, het kan nooit goed zijn... zeker als ik in spanning zit, maakt het weinig uit wat manlief zegt, het is bij voorbaat al niet goed... ik ben dan echt arme mannetje...
pi_78345592
Lastig hè.... het is voor man ook heel moeilijk om het goed te doen. Mijn man was de eerste 1,5 jaar juist heel nonchalant, en relativeerde alles aanelkaar. Op zich wel fijn als ik weer een rode broek constateerde en bij hem terecht kon. Na de derde iui was hij zelfs gewoon negatief en zei 'als dit zou werken, was het nu wel gelukt'. En tijdens de ivf was hij heel optimistisch. Achteraf terecht, maar ik vond het wel maf!

Het is voor een man heel moeilijk....

Ik wens jullie allemaal dezelfde ervaring als ik : gisteren zat ik 1,5 jaar terug te kijken in dit topic, in de post waarin ik vertelde dat ik zwanger was, en Miss Sly ook. Toen zaten PZE en mijsje hier geloof ik ook al. Inmiddels zijn er al heel wat vertrokken uit dit topic, zo uit mijn hoofd Kinderwens, Vlindur, Saffie, Orea, CP, Leonieke (en ik vergeet er vast nog wat!).

Hopelijk komt er over een poosje nooit meer een AZW/BNZMG, en is iedereen weg (en komt er niemand meer bij!)
pi_78347328
de mijne zegt dat dus ook: De IUI werkt gewoon niet, want anders was het allang gelukt. De IVF is hij veel enthousiaster over. ik hoop dat het bij ons net zo gaat als bij jullie...
Ik zat laatst ook de tijd terug te kijken van hoelang ik op FOK ben, en inderdad, zoveel mensen die ondertussen al een kindje hebben of zwanger zijn... ik hoop dat pze, ahava, tierrr en ik (en iedereen wel) daar ook bij gaan horen!
ik sluit me helemaal aan bij je wens Laura, dat is een mooie gedachte!
pi_78348735
Wat een lieve wens Laura, ik hoop ook dat die gaat uitkomen.
Terug kijken naar toen ik net bij fok was, dat doe ik niet meer. Zo confronterend. Ik mijd ook het 'gewone' zwanger worden topic, puur omdat ik het zo moeilijk vind om te lezen hoe onbevangen en makkelijk ze er daar (gelukkig!) in staan. Doet mij alleen maar pijn, twee jaar geleden was het hier ook nog leuk en spannend. Nu niet meer. (Ik sta een beetje in zeikmodus vandaag, excuus.)
pi_78352820
ik kom er ook niet meer elke dag hoor pze ik heb er ook wel eens moeite mee, zeker als er of staat als iemand in de eerste ronde of de tweede ronde ongesteld is geworden. op zich wil iedereen net zo graag kindjes, maar toch, ik heb er wel eens moeite mee... (dan denk ik: hoe reageer je dan na een jaar?...) ik heb er ook wel eens moeite mee hoe snel gesproken wordt dat er gedacht wordt een vroege miskraam gehad te hebben (lekkere zin ook...sorry). dan denk ik: je bent een dag overtijd... maar goed, gelukkig kan ik het ook wel goed relativeren voor mezelf, dan reageer ik maar even niet, maar op dagen als deze...) ik zeik gewoon even lekker met je mee
ik doel nu trouwens op niemand in het bijzonder, dus ik hoop ook niet dat iemand zich aangesproken voelt... dat is namelijk echt niet nodig, ik blaat gewoon wat in mezelf...
  dinsdag 23 februari 2010 @ 18:26:26 #225
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78353307
* Enorme doos chocola aan laat rukken voor PZE & mijsje en deze samen met grote fles wijn en doos tissues neerzet

Dames wat zou ik jullie graag hetgeen geven wat jullie écht zou troosten, helaas ligt er niet meer in m'n bereik dan jullie een fijn avondje cocoonen toe te wensen met bovenstaande producten in de hoop dat het morgen weer een beetje dragelijker is..

pi_78353416
Mijsje; gadverdarrie, alweer niet geslaagd Een dikke knuffel voor jou
Wel weer spannend om een nieuw traject te starten als komende ronde niet lukt. Natuurlijk hoop en duim ik heel hard dat komende ronde gewoon raak is

PZE; voor jou ook alweer een niet geslaagde ronde ook voor jou een dikke knuffe;
Ik lees trouwens ook niet meer mee in het gewone zwanger worden topic, gevoelsmatig is dat een ver van mijn bed show en heb ik op dit moment weinig behoefte aan om van iedereen te horen wat ze voelen richting nod. Ik doe niet eens meer aan een nod. Wil niet zeggen dat ik het anderen niet gun hoor! En lekker zeiken mag best hoor!

Kwinta; wat vervelend allemaal, hoop dat je snel meer weet!
pi_78354770
Thanks meiden, dat scheelt alweer iets.
Mijsje, dat gevoel heb ik pecies hetzelfde over het andere topic. Is ook niet zo gek denk ik. Even lekker zeuren hier lucht op!
Ik hoop trouwens dat het hier snel door zal breken, ik hou gewoon hoop/zenuwen ondanks die negatieve test...
pi_78355140
Heel vervelend PZE; liever meteen ongesteld dan de hoop voordat je de test doet, negatief test en niet meteen ongesteld wordt en dat je dan toch stiekem een beetje hoop blijft houden, ondanks dat je weet dat het niet zo zal zijn, heel naar!
pi_78355822

okay.

Sterkte PZE, hopelijk zet het of snel, of helemaal niet door.
pi_78357387
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:31 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat een lieve wens Laura, ik hoop ook dat die gaat uitkomen.
Terug kijken naar toen ik net bij fok was, dat doe ik niet meer. Zo confronterend. Ik mijd ook het 'gewone' zwanger worden topic, puur omdat ik het zo moeilijk vind om te lezen hoe onbevangen en makkelijk ze er daar (gelukkig!) in staan. Doet mij alleen maar pijn, twee jaar geleden was het hier ook nog leuk en spannend. Nu niet meer. (Ik sta een beetje in zeikmodus vandaag, excuus.)
Meid, het is zó herkenbaar! Ik heb nu dan wel een mooi joch, maar ik heb ook 3 hele lange nare jaren gehad. Achteraf was het allemaal de moeite waard, maar ze zijn niet weg!
pi_78357481
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 18:12 schreef mijsje het volgende:
ik kom er ook niet meer ...wat in mezelf...
Nou, dat heb ik ook hoor, nog steeds. Wat ik net al typte, ik sta nu aan de andere kant, maar ik ben jullie kant niet vergeten! En ik hoop echt dat iedereen ooit aan deze kant mag komen staan.
pi_78358125
Ach lieve meiden, ik herken zo goed de frustraties en de verslagenheid die ik uit jullie woorden proef. Het is ook gewoon bleeegh allemaal. Wij zijn inmiddels ruim 4 jaar bezig. Ik kan het ook niet goed hebben als iemand die nog geen halfjaar bezig is, al zwaar teleurgesteld reageert. Daarom lees ik nooit in het andere topic. Dat staat zo ver van me af. En wat ik ervaar, staat (gelukkig!) heel ver van hen af.

PZE, kan me voorstellen dat je toch nog hoopt. Zou ik ook doen in jouw geval. Sterkte!

Ook voor jou nog eens, mijsje.
pi_78359847
Ach jeetje... mijsje en pze... gadsiedarrie... niet leuk...
Ik gun jullie zo hard een positieve test en hij komt steeds maar niet..
Het lijkt me ook zo moeilijk als je al weet dat je waarschijnlijk echt van IVF of ICSI afhankelijk bent.
Elke keer als ik daaraan denk, besef ik ook dat ikzelf eigenlijk geen reden tot klagen heb.
Maar zelfs ik met mijn anderhalf jaar bezig zijn (en natuurlijk de miskraam) heb het er soms al best wel moeilijk mee... hoe moet het voor jullie dan wel niet voelen?

Hmm, dit is misschien niet zo'n opbeurend stukje, sorry... maar wil alleen maar zeggen dat ik met jullie meeleef!!
pi_78359908
Oh, enne, Kwinta, ik denk dat de rest gelijk heeft dat wij er niks zinnigs over kunnen zeggen, maar het komt mij eerlijk gezegd ook meer over als cyclus in de war dan als wat anders...
pi_78360483
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:26 schreef Kolonia het volgende:

okay.
ik hoopte al dat niemand zich aangesproken voelde, maar het is zeker een ander verhaal als je echt een vroege miskraam gehad hebt... ik had het dus ook niet over jouw situatie Kolonia, dat was echt anders! ook niet over verschillende andere meiden in het topic dat ook hebben meegemaakt, maar ik had het over dat er wel eens gepraat wordt/werd over dat iemand dacht dat ze een miskraam had terwijl ze een dag overtijd was, maar dat er verder niks aan de hand was. ik weet zelf net zo goed hoe een miskraam voelt, en ik wil ook niemand veroordelen, maar soms is het best lastig om iets te lezen als: ik dacht echt dat het raak was, het zal wel een vroege miskraam zijn geweest, nou ja, we gaan weer een nieuwe ronde in, mijn miskraam laat in ieder geval zien dat ik zwanger kan worden... ik hoop dat je me snapt, en dus ook dat ik het echt niet over jouw situatie had, want dat was absoluut niet zo... jammer dat je je aangesproken voelde, sorry daarvoor
pi_78360799
Sowieso, wat wij hier nu posten, is gewoon 'van ons af praten' van onze eigen frustraties. En dat moet kunnen in dit topic, toch?
Iedereen heeft recht op zijn/haar eigen gevoelens. Dus de meiden in het andere topic mogen natuurlijk gewoon vreselijk teleurgesteld zijn en gigantisch balen. Niks mis mee. Alleen is het voor mij moeilijk om te lezen. Daarom lees ik daar niet.
pi_78360890
Vind ik logisch hoor, Ahava.
pi_78361091
bedankt voor het meeleven meiden, het voelt echt goed en fijn!
Tierrr, het geeft niet hoor, dat je stukje niet echt opbeurend was, jij moet je toch ook gewoon kunnen laten gaan af en toe, en gewoon kunnen zeggen wat er in je koppie omgaat?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 21:02:53 #240
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_78361112
Bedankt voor jullie lieve reacties meiden. Dat doet goed!

Mijn lichaam speelt weer spelletjes met me. Zit nu op dag 32 i/d cyclus en heb al een dikke week behoorlijk zere borsten, voor mijn gevoel zijn mijn tepels wat groter en zaten die blauwe adertjes door mijn tepels er eerder niet... En waarom ben ik al twee dagen misselijk? Stom lijf! Test was gisteren negatief . Hopelijk word ik dan gewoon binnenkort ongesteld (symptomen horen daar waarschijnlijk dan bij) en heb ik geen monstercyclus. Dan kunnen we met de onderzoekjes in het ziekenhuis starten.

Een dikke knuffel voor iedereen die 'm kan gebruiken! En vandaag voor pze en mijsje in het bijzonder .
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:58 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Daar sluit ik me helemaal bij aan.

Twentemeisje... jij ook hier. Ga je in Enschede naar fert. kliniek trouwens?

PZE
Ik ga naar die in Almelo. We vonden het eerste gesprek allebei erg fijn en bemoedigend. Misschien stom, maar ik was ook blij dat het een vrouwelijke gyn is.
pi_78361143
Tuurlijk Ahava, voor mij geldt het precies zo.

twentemeisje, ik hoop dat je snel duidelijkheid gaat krijgen. Onduidelijkheid sucks.
pi_78361337
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:58 schreef Ahava het volgende:
Sowieso, wat wij hier nu posten, is gewoon 'van ons af praten' van onze eigen frustraties. En dat moet kunnen in dit topic, toch?
Iedereen heeft recht op zijn/haar eigen gevoelens. Dus de meiden in het andere topic mogen natuurlijk gewoon vreselijk teleurgesteld zijn en gigantisch balen. Niks mis mee. Alleen is het voor mij moeilijk om te lezen. Daarom lees ik daar niet.
ik ben het helemaal eens met je Ahava, dat had ik misschien wat duidelijker moeten zeggen in mijn stukje. wat ik beschreef was echt aan mijn gevoel gerelateerd, en komt door verschillende posts dat ik dat zo voel en niet door een persoon of een situatie... nee, ik voel me zo, en dat is het probleem...
pi_78361485
twentemeisje... stom lijf ook... ik hoop zo dat je gauw ongesteld wordt, dat je doorkunt voor de onderzoeken...
pi_78364814
Mijsje: PM terug.

Ik snap jullie wel hoor, dat topic lezen moet erg frustrerend zijn.
Jullie kennen natuurlijk allemaal het enthousiasme van het begin, de teleurstelling dat het na een half jaar nog niet gelukt is, en de frustratie dat het na een jaar nog niet gelukt is.
Maar wat jullie meer kennen dan de dames daar is de twijfel aan je eigen lichaam en het verlies van de hoop op een "natuurlijke" manier om zwanger te raken.
En jullie kennen natuurlijk het leven tussen onderzoeken, hoop en wanhoop.

Ik leef met jullie mee en hoop dat jullie allemaal snel doorstromen naar Z&G.
Sinds ik hier meelees zijn er al een boel over (en had eentje vandaag al moeten bevallen ) en jullie gaat het ook lukken!
pi_78367671
Kolonia

het is inderdaad met tijden frustrerend... toch betrap ik mezelf erop dat ik soms weer even kijk en dat ik dan weer even denk: oei... als ik al mee had gepost in de tijd dat ik zelf nog geen jaar bezig was, had ik waarschijnlijk ook zo geschreven, zoals ik nog weinig wist van zwanger worden en alles eromheen...
lief van je Kolonia, je slaat ook behoorlijk de spijker op z'n kop... ik duim ook nog steeds voor jou, dat niet meer lang hoeft te duren...
pi_78381383
Zo, een brand new day. Vandaag een hoop afleiding hier, dus geen kans op voortdurend broekloeren. Mijn temperatuur was 36,8 van morgen, precies in het midden van mijn hoge en lage temperatuur. Zal misschien wel pas morgen doorbreken dan... Och ja, die ene dag kan er wel bij nog.
pi_78382755
pze, goed dat je zoveel afleiding hebt vandaag! Ik duim nog voor je hoor, maar als je dan ongesteld moet worden, dan maar gauw, zodat je door kan...
pi_78387778
Hoe is het eigenlijk met al die andere dames? Droomvrouwtje, Poezebeest, IslaBonita, Tierrr, Winterstorm & Ahava? Jullie komen ons kletskousen wel steeds een hart onder de riem steken, maar hoe is het met jullie? Trekken jullie het allemaal nog een beetje?

Hier nog steeds krampjes, maar geen bloed. Vriendinnetje met beeb op de koffie gehad, was gezellig.
pi_78387841
fijn dat het gezellig was pze
(die taartpunt van mij blijft natuurlijk ook staan he? die kom ik zeker nog een keertje brengen )
pi_78388176
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:21 schreef mijsje het volgende:
(die taartpunt van mij blijft natuurlijk ook staan he? die kom ik zeker nog een keertje brengen )
Maar die zouden we toch bewaren voor de pril-zwanger-in-de-lente-meet?
pi_78388595
dat is ook zo dom dat ik dat even vergat...
hij staat klaar voor dan hoor! ( in het pakje om te bakken dan hoor... )
pi_78388645
ja het gaat wel hoor.
druk met werken en wachten op deze cyclus.
vorige maand was ik in 1 keer wel ongesteld dus wil ik deze maand even afwachten of ik nog een keer ongesteld kan zijn. anders toch de afspraak maken . maar hoop er niet op .
nog steeds geen gespannen borsten zoals ik normaal wel heb.
wel enorm last van brandend maagzuur in me keel en slokdarm. bleegh!
zo maar weer naar me werk...
big boss van de area is weer op bezoek dus dan zal mijn baas wel weer over de zeik zijn.
en een nieuwe actie voor tankpasklanten.(werk op een groot tankstation) dus zal weer aanpoten worden.
verder dit weekend leuk met vrienden een dagje uit geweest in maastricht.
eerst naar oorlogskerkhof in margraten om foto`s te maken.(met het paintballteam van mijn lief)
daarna tussendoor eetcafe bezocht, verbouwing van onze vrienden`s huis gekeken en daarna naar belgie naar een amerikaans eethuis(gaaf)
was er wel aan toe een dagje uit!
pi_78388861
het klinkt alsof je heerlijk hebt genoten winterstorm! super voor je!
pi_78389406
Mijsje, PZE, en iedereen hier die erover heeft geschreven; heel herkenbaar dat jullie niet meer in het ander topic meelezen. Toen wij hier een tijd aan het proberen waren, heb ik zo af en toe toch daar nog eens gelezen... en als ik dan las "ik ben al 3 maanden bezig... waarom lukt het nu nog niet?', nou sorry, hoor... maar dan dacht (en denk) ik alleen maar . En inderdaad, de teleurstelling die er dan was ... Tuurlijk, ik weet het; de wens is hetzelfde, maar ik persoonlijk vind het wel een beetje overdreven als er dan gelijk "getreurd" wordt (om het maar netjes uit te drukken).

En ik hoop ook dat iedereen hier ooit aan die andere kant komt te staan. Gelukkig zijn er een heel stel die het goeie voorbeeld al hebben gegeven en waardoor jullie hopelijk toch een beetje hoop houden...
  woensdag 24 februari 2010 @ 17:58:28 #255
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78401380
Heb net voor het eerst sinds tijden ook weer eens gelezen in het andere topic, moet ook wel eerlijk zeggen dat er momenteel toch ook echt een aantal niet al te slimme dames meeposten daar. Snap best dat jullie tenen zo af en toe eens compleet krom in je schoenen staan...

Normaal gesproken snap ik best dat iemand die nog maar kort bezig is baalt dat ze ongesteld is, maar er komen momenteel best wel wat domme opmerkingen voorbij.

Ladies, ik blijf gewoon stug doorduimen voor jullie. Ik geloof er nog steeds in
  woensdag 24 februari 2010 @ 18:14:50 #256
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78401879
Dames,

Ik wilde alleen even komen zeggen dat ik ontzettend veel bewondering voor jullie heb. Gewoon, de manier waarop jullie met grote en kleine teleurstellingen/tegenslagen etc. omgaan. Ik heb zelf nooit ervaren (gelukkig, God zij dank!) hoe het is om minder vruchtbaar te zijn, of moeite te hebben met het zwanger worden/ blijven. Helaas is dat in mijn omgeving nogal vanzelfsprekend en wordt het allemaal goed in de gaten gehouden. Zo dacht 'men' dat wij het al jaren aan het proberen waren, en dat het niet lukte, en kreeg ik allemaal vage tips mbt voedsel, kleding whatever. En de man dus ook! En voor mij is dat natuurlijk allemaal best grappig, maar toch al best irritant. Dan besef ik me destemeer dat ik eigenlijk me niet kan voorstellen hoe het is om echt in dit topic te moeten posten. En ik gun het met name jullie zo. Omdat je er zo duidelijk voor kiest, en dan ook nog hemel en aarde zou bewegen om toch maar het geluk van een kindje te kennen. En dat jullie zo enthousiast kunnen zijn over positieve ontwikkelingen bij een ander. Echt een soort 'zusterliefde'. Mooi!

Ik heb ook gepost in het andere topic, daar wij weer voor een tweede kindje willen gaan, maar ik erger me daar ook aan de vanzelfsprekendheid van het wonder dat het eigenlijk is om een kindje te krijgen. Of het wonder wat langer duurt, of juist echt een verrassing is, het blijft een wonder! En voor jullie natuurlijk een Wonder met een hoofdletter W.

Ik wens jullie allemaal jullie eigen Wondertjes toe (een of twee of drie of vier) en veel sterkte!

Ik lees hier trouw mee, maar vind het zo moeilijk om wat te zeggen. Met name omdat ik het zo niet weet hoe het is, en eigenlijk ook wel zo bang ben dat het 'ons zou overkomen' Soort struisvogelgedrag dus...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_78402381
Flugel, dan ligt het dus echt niet aan mij... ik begon vanmiddag alweer te twijfelen aan mezelf toen ik toch weer gereageerd had in een half boze bui... (ik voelde me ook zo boos en genegeerd toen daar verder niet meer op gereageerd werd door de persoon in kwestie... misschien is ze inderdaad niet slimmer ) ik moet echt niet meer daar kijken, maar het bij dit topic houden...

Babboussa wat een lieve reactie! Ik ben blij dat jullie hier gelukkig minder moeite mee hebben! Ik hoop dat het niet zo lang duurt voor jullie ook kunnen laten zien dat er een tweede Wondertje onderweg is!
  woensdag 24 februari 2010 @ 18:34:49 #258
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78402492
mijsje

Het ligt écht niet aan jou, heeft niets te maken met eventuele gevoeligheid. Dit is gewoon pure domheid, mijn tenen kropen ook omhoog...

Overigens snap ik het tempen en testen dan weer wel, ik was daar ook een ster in. Maar terugkijkend is dat eigenlijk pas na de eerste miskraam begonnen... Ach iedereen moet doen waar ze zin in heeft natuurlijk, maar domheid is gewoon erg naar in dit soort situaties....

domme opmerkingen die wél goed bedoeld zijn uitgezonderd dan... Daar heb ik al nooit boos om kunnen worden. Kortzichtigheid is echter een ander verhaal...
pi_78403374
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:19 schreef prinseszondererwt het volgende:
Hoe is het eigenlijk met al die andere dames? Droomvrouwtje, Poezebeest, IslaBonita, Tierrr, Winterstorm & Ahava? Jullie komen ons kletskousen wel steeds een hart onder de riem steken, maar hoe is het met jullie?
Wat lief dat je het vraagt!!
Hier gaat ie wel goed hoor. Ben nu gewoon aan het afwachten wat de clomid doet, maar vraag me wel af waar ik aan toe ben.. Ik voel namelijk vanalles en mijn temp is een zootje en ik heb ook nu al slijm.. maar dat zal allemaal wel door de clomid komen, maar wel lastig dat je dan helemaal niet weet waar je aan toe bent.
Nouja, we wachten gewoon af en ondertussen klussen we maar wat steeds!

Enne, wat betreft het andere topic: ik snap precies wat jullie bedoelen. Weet nu even niet om welke opmerkingen het specifiek gaat, maar ik voel me daar ook steeds minder happy. Mede daarom ben ik hier ook heen verhuisd... maar hier durf ik eigenlijk ook nog niet echt goed te posten omdat ik tegenover jullie niet wil klagen... lastig!
pi_78403702
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:58 schreef Tierrr het volgende:

[..]

Wat lief dat je het vraagt!!
Hier gaat ie wel goed hoor. Ben nu gewoon aan het afwachten wat de clomid doet, maar vraag me wel af waar ik aan toe ben.. Ik voel namelijk vanalles en mijn temp is een zootje en ik heb ook nu al slijm.. maar dat zal allemaal wel door de clomid komen, maar wel lastig dat je dan helemaal niet weet waar je aan toe bent.
Nouja, we wachten gewoon af en ondertussen klussen we maar wat steeds!
Word je tussentijds in de gaten gehouden bij het nemen van Clomid? Ik bedoel: moet je af en toe op controle bij de gyn om te zien of de follikels groeien?
Ik vond het bij het gebruik van de Clomid jammer dat er geen controles waren bij de gyn. Er werd toen ook heel veel geklust (maar op den duur werd dat soms ook een beetje teveel )
pi_78404079
PZE, inderdaad lief dat je het vraagt....

Ben afgelopen weekend ongesteld geworden, ach ja ben er nu wel aan gewend dat het elke keer niet lukt....nieuwe ronde maar weer. (dat zeg ik nu wel maar ben helemaal niet zo stoer hoor....ben toch elke keer weer een beetje teleurgesteld...). Morgen heeft mijn vent die spatader-operatie. Dus dat wordt wel even spannend...
Mijn kijkoperatie heb ik nog even uitgesteld, ik hoop over een paar weken op wintersport te kunnen.
Dus verder weinig nieuws.

Mijsje, heel heel jammer dat deze ronde niet gelukt is... Hoop blijven houden hoor!

PZE, jij houdt het toch nog even spannend. Ik hoop het zo voor je!

En voor alle lieve dames hier, een dikke kus!
pi_78404122
Oeps foutje
pi_78404461
Och jee, het ligt dus toch niet aan mij. Heb me vanmiddag vreselijk moeten inhouden om niet te reageren daar.

Tierrr, wat Leo zegt: heb je controles? Die had ik net als Leonie niet. Best lastig, dus gebruikte ik er ovutesten bij.
Isla, spannend! Hopelijk heeft de operatie het gewenste resultaat.

Basboussa, wat aardig van je!
pi_78405008
Balen van je ongi isla... ik hoop dat morgen alles goed gaat!! Je laat het wel ff weten he?

Ik heb geen controles bij de gyn helaas... had ik op zich wel gewild, want op deze manier snap ik er niks van en continu om de dag klussen heb ik ook geen zin in eigenlijk. Maargoed, ik gebruik gewoon ovutestjes en wacht ff af... moet wel dag 21 bloedprikken. Misschien wordt het nog duidelijk en anders kan ik in een volgende ronde altijd nog controles krijgen misschien.
pi_78407754
Tierrr, het lijkt alweer eeuwen geleden.. maar ook wij werden niet gecontroleerd bij de Clomid. Wij hebben het een jaar gebruikt, zonder resultaat. Hopelijk is het voor jullie wel het wondermmiddel en heb je gauw een mooi resultaat!
pi_78409243
zo, ik heb even afscheid genomen in het andere topic... sorry, kon me (weer) niet beheersen. ik ga zo m'n best doen om niet meer steeds te lezen zolang dat topic nog omhoog komt in m'n AT... zucht, ff kalmeren en dan komt het wel weer goed...
pi_78409316
Isla, ik hoop zo dat de operatie van je man goed gaat! ik blijf voor jullie duimen meid!

Tierrr, wat jammer dat je nu toch aan de clomid moest... ik hoop heel erg dat het resultaten op gaat leveren voor je meid!
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:16:19 #268
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_78409609
quote:
Hoe is het eigenlijk met al die andere dames? Droomvrouwtje, Poezebeest, IslaBonita, Tierrr, Winterstorm & Ahava? Jullie komen ons kletskousen wel steeds een hart onder de riem steken, maar hoe is het met jullie? Trekken jullie het allemaal nog een beetje?

Hier nog steeds krampjes, maar geen bloed. Vriendinnetje met beeb op de koffie gehad, was gezellig.
Lief van je hier gaat het wel. Heb alleen nog last van flinke moeheid, dus gister bloed laten prikken. HA denkt dat mijn HB/ijzer te laag is tengevolge van de operatie. Volgende week ga ik weer voor halve dagen werken, deze week heb ik nog vakantie. En verder, tja ik kan niet veel, als je de pil door moet slikken. Het is nu gewoon de tijd uitzitten tot aan 27 mei en dan kunnen we weer verder. Ik probeer nu veel bezig te zijn met het plannen van de bruiloft, wat voor wat afleiding zorgt. De ene keer helpt die afleiding de andere keer niet, het gaat met ups en downs, soms kan ik ontzettend boos en verdrietig over alles en niets en dan erger ik me aan de kleinste dingen, en ik heb dagen dat het goed gaat, het wisselt heel vaak af.

En over het andere topic ik snap jullie gevoel ook wel hoor, ik lees daar eigelijk niet meer mee. Gewoon omdat ik me daar niet thuis voel en waarom zou ik mezelf kwellen. En ik las over hyves. Hier ook veel oud klasgenoten ineens zwanger , vooral degene van wie ik het nooit verwacht had. Soms vind ik het heel confronterend zeker als ze dan foto's van de echo posten, maar over het algemeen kan ik daar goed mee omgaan. Het is alleen heel raar, je bent in de zelfde leeftijd en toch verloopt alles anders. Ik weet gewoon dat het nog wel een hele lange tijd gaat duren voordat ik zwanger zal zijn (als dat ooit gebeurt) en dan beginnen hun waarschijnlijk al aan een tweede, dat vind ik wel een heel vreemd idee.

Voor alle meiden in dit topic een dikke knuffel
pi_78409854
droomvrouwtje... fijn dat je rustig verder bij kan komen van je operatie maar jammer dat je er zo last van hebt en dat zich ook uit in een HB/ijzertekort...
ik hoop gewoon voor jou dat het gauw 27 mei is, en met die bruiloft op komst kan dat zomaar gebeuren... (bij mij waren de laatste paar maanden voor de bruiloft ook zo voorbij... )
de ups en downs zijn nu denk ik wel normaal ondanks dat ze vervelend zijn. het is toch een bepaald proces van rouw waar je doorheen moet omdat er iets niet goed blijkt te werken in je lijf. dat is ook lastig om mee om te kunnen gaan. Ik hoop dat je er toch je eigen manier in vindt. sterkte in ieder geval
pi_78410464
Jammer dat je daar niet meer wil komen Mijsje, ik zal je missen.

Pff, droomvrouwtje, wat moet je lang wachten zeg.
Sterkte.
pi_78410776
lief van je Kolonia. ik ga het maar even laten bezinken allemaal... ik heb me ook nog niet uit de OP laten verwijderen... ik denk wel dat als ik er weer ga lezen en ik kan het nog steeds niet goed rijmen met hoe ik me voel, ik me ms wel laat verwijderen. Ik weet het nu niet zo goed, ms ook omdat ik gewoon een offday heb, maar ik denk dat een groot deel van het probleem vanavond zelf al heeft aangegeven niet meer te willen zijn in het tweede streepjes topic... dat scheelt al wat moet ik zeggen, hoewel ik nooit iemand van dat of welk topic dan ook zou proberen te weren... sorry dat ik het ook mee uit de hand heb laten lopen hoor, was voor de sfeer niet fijn...
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:43:19 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78410983
Oh, dan ga ik je weer terugzetten... ik heb je er tegelijk met CA uitgehaald omdat ik dacht dat je afscheid nam van het topic...

Ik vind overigens van alles van wat er over en weer gezegd is, maar ik weet niet of ik duidelijk en netjes kan zeggen wat ik bedoel zonder weer op tenen te gaan staan dus ik zeg maar even niks.
pi_78411188
oeh, ik zag opeens inderdaad dat je me eruit gehaald had... kijk maar even wat het handigst is, je mag me er ook wel een tijdje uitlaten hoor. als ik me geroepen voel daar echt weer mee te gaan posten, kan ik er altijd wel weer in...

en ik denk dat er inderdaad wel veel te vinden is van wat er over en weer gezegd is, van haar maar ook van mij... ik heb me toch laten gaan hoewel ik nog zo op m'n tanden had gebeten om het niet te doen... maar goed, gebeurd is gebeurd.
pi_78411608
Och meiden toch! Mijsje en PZE ik heb echt ook op mijn handen gezeten in het andere topic. Trek je er niets van aan (hoe makkelijk dat ook gezegd is), je weet zelf hoe het voor jou in elkaar steekt. En ik wil jullie graag een hart onder de riem steken, tis ook gewoon niet leuk. En dat mag je ook gewoon hardop zeggen, daar is dit topic voor. Mijn duimen draaien voor jullie, jullie zijn als enige nog over van het clubje waarmee we destijds in het tweede streepje zaten, het is al weer zo lang geleden. Hopelijk was dit de laatste teleurstelling!
En andere dames, ook voor jullie
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_78411893
mefke, zo lief van je om dit te zeggen...
je hebt ook gewoon gelijk. ik ga ook gewoon op m'n handen zitten nu en een paar dagen overdenken wat er in het andere topic is gezegd...
pi_78412808
quote:

Lief dat je het vraagt, PZE! Het gaat hier nog steeds heel wisselend. Ik merk dat ik het soms ook moeiljk vind om hier te posten. Ik heb het gevoel dat er steeds mensen komen en gaan en ik blijf hier maar hangen. Bovendien heb ik totaal geen concentratievermogen op het moment waardoor het moeilijk is om op iedereen te reageren. Dat vind ik dan weer vervelend dus vertel dan ook weinig over mezelf. Er is natuurlijk ook niet veel te vertellen; we zijn niet bezig met behandelingen maar in afwachting van de uitslagen. Dat duurt nog bijna 3 maanden.

Eigenlijk ben ik nu vooral bezig met mezelf, om mezelf weer op te laden, mijn balans weer terug te vinden. Dat kost tijd en die probeer ik mezelf te gunnen. Dat is wel eens moeilijk als je ongeduldig bent, zoals ik , maar uiteindelijk gaat me het wel lukken. En dan pas gaan we weer kijken naar een volgende behandeling.

Nu ben ik eigenlijk vooral nieuwsgierig naar jou. Ik heb nog niet gelezen dat je echt ongesteld bent geworden of heb ik niet goed gelezen?

In de discussie over het Tweede-Streepjetopic meng ik me niet omdat ik daar niet lees. Geen idee dus wat er gaande is. De belevingswereld van de meiden die daar posten staat zo ver van de mijne; dat is voor beide partijen niet leuk.
Ik vind het wel heel lief dat je ons een hart onder de riem komt steken, Baboussa! Dankjewel.

Andere meiden, sorry, meer puf heb ik even niet meer. Ik ben ook alweer kwijt wat ik nog meer heb gelezen. Voor iedereen hoop ik dat alle behandeling eindelijk hun vruchten zullen afwerpen. Dat we allemaal maar snel zwanger mogen worden.
pi_78413303
Ik twijfelde of ik dit zou posten omdat ik dus niet lees in het Tweede Streepje, maar 1 ding moet me toch van het hart. Ik vind het jammer dat in dit topic over (een aantal) meiden uit het andere topic wordt gezegd dat ze dom zijn. Of ze het zijn, weet ik niet, maar om daar dan hier over te gaan praten, vind ik niet zo netjes.
Ik kan me best voorstellen dat er ergernissen zijn omdat we, zoals ik al schreef, zo'n totaal andere belevingswereld hebben dan de meiden in het andere topic. Maar of bespreek dat dan daar, of accepteer het en lees er niet meer. Just my 2 cents (zoals BE vaak zegt).
pi_78413689
Aardig van je mefke, hopelijk komen wij ook eens in z&g terecht.

Ahava, wat duurt dat nog lang zeg! Drie maanden is wel heel erg lang voor uitslagen. Hoe kan dat?
Ik ben inderdaad nog niet ongesteld geworden. Wel negatief getest gisteren. Verwacht het morgen.
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:28:33 #279
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78413892
Ahava, die trek ik mezelf maar even aan.... Waarom ik hier aangaf dat er niet zo'n slimme meiden zitten / domme opmerkingen geplaatst worden in het andere topic heb ik daar ook al gemeld. Ik postte het hier uit troost, om aan te geven dat het niet aan mijsje (of wie dan ook lag), maar ik ook regelmatig met kromme tenen zit. Zelfs nog eerlijker om het hier te doen dan via PM wat ook regelmatig gebeurd in dit soort situaties.

Zoals gezegd zul je altijd domme opmerkingen blijven tegenkomen. Soms omdat mensen simpelweg niet beter weten (en die neem ik meestal niets kwalijk) en soms omdat mensen gewoon geen tact hebben. Die laatste categorie vind ik ook erg lastig om mee om te gaan. Opmerkingen kunnen dan soms ineens heel erg pijnlijk zijn. Dat is dus de context van m'n 'dom' opmerking...

Enfin, ik heb eigenlijk ook maar bar weinig zin om e.e.a. op het spits te gaan drijven nu.
pi_78414141
Ahava, het was een reactie op wat er ook daar werd gezegd. dat stukje is een beetje een discussie geworden in het andere topic wat een beetje met dit verweven is... de persoon in kwestie is er ook al mee geconfronteerd. maar de andere belevingswereld die we hier tov daar hebben, dat is zeker waar. ik voelde me eerst nog meer verbonden met het tweede streepjes topic, maar kwam er een paar weken geleden achter dat ik daar weinig raakvlakken meer mee had, en voel me steeds meer alleen hier thuis... (al wil ik nog wel graag weten hoe het met sommigen in het tweede streepjestopic gaat...)
Ik snap dat het moeilijk is om hier te blijven hangen, terwijl anderen doorgaan. heb ik soms ook, maar toch minder dan in het andere topic merk ik. ik gun het iedereen evenveel hoor, dat is het ook zeker niet... ik kan denk ik ook niet goed verwoorden wat het dan wel is.
Ik hoop in ieder geval dat je je balans weer beetje bij beetje helemaal terugkrijgt! het is nou onderhand ook jouw tijd om door te mogen, en ik wil best nog een maandje blijven hangen om jou uit te zwaaien! (of samen, dat mag ook, maar dan ook met allemaal samen... )
pi_78414507
Ik wil ook zeker niets op het spits drijven, flugeltje; ik wilde alleen aangeven hoe ik er in sta. Ieder zijn ding/keus, wat mij betreft.

PZE, die 3 maanden is wel gebruikelijk bij chromosomenonderzoek. Ik vind het niet zo erg omdat ik toch een pauze nodig heb. Stiekem duim ik nog even voor je door, hoor.
pi_78414619
Aha, ik wist niet dat dat zolang duurt. Gelukkig heb je nu die pauze die je nodig hebt.
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:40:24 #283
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_78414728
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:34 schreef Kolonia het volgende:
Jammer dat je daar niet meer wil komen Mijsje, ik zal je missen.

Pff, droomvrouwtje, wat moet je lang wachten zeg.
Sterkte.
Ja nog 3 maandjes, maar die zijn zo voorbij (hoop ik)

@mijsje je snapt het meteen, een soort rouw proces, ik moet echt wennen aan het feit dat mijn lichaam niet functioneert zoals ik vind en het zou moeten functioneren, en daar moet je mee leren leven/omgaan en daar heb ik nog wel moeite mee, heb me er nog niet bij neergelegd. Maar dat komt wel, en anders wel in mei zodra ik meer weet en verder kan.

@ahava is toch niet erg dat je niet altijd op alles en iedereen reageert. Ik lees over het algemeen veel mee en soms post ik wat. Vaak weet ik ook niet wat ik moet posten, leef wel mee met de meiden hier maar weet niet altijd de juiste woorden te vinden om iemand op te beuren dus lees ik maar mee, en soms als ik wel wat weet om te zeggen dan post ik. Dus is helemaal niet erg hoor Pff 3 maanden nog wachten. Maar het is wel goed dat je jezelf de tijd gunt om weer op te laden, je lichamelijk en geestelijk gezondheid is ook heel belangrijk anders ga je het volgens mij niet volhouden. Sterkte met wachten

@pze

@isla alvast succes voor morgen en beterschap voor je man
  woensdag 24 februari 2010 @ 23:39:49 #284
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78418428
Kom ik weer even, door alle consternatie nog vergeten wat ik ook nog wilde zeggen... Namelijk, dat ik door dit topic niet alleen wat wijzer ben geworden op het gebied van mogelijkheden, aandoeningen etc., maar ook dat ik in het verleden weleens foute dingen gezegd heb tegen mensen die niet makkelijk zwanger kunnen worden. Nooit bij stil gestaan dat zulke dingen heel fout kunnen vallen, en het was dus echt goed bedoeld. Ga ervanuit dat het niet tegen een van jullie was, maar toch mijn excuses. I really did not know better... Op dat gebied heeft dit topic mijn ogen echt geopend!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  donderdag 25 februari 2010 @ 07:53:22 #285
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78423388
Iedereen een beetje fatsoenlijke nacht gehad?

Hoop dat het vandaag allemaal weer beter gaat met iedereen

Ahava, was geen opmerking naar jou over het 'spits drijven' maar gewoon in het algemeen
pi_78424390
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:08 schreef mijsje het volgende:
twentemeisje... stom lijf ook... ik hoop zo dat je gauw ongesteld wordt, dat je doorkunt voor de onderzoeken...
Het heeft geholpen mijsje . Ik ben gisteren begonnen te 'pruttelen' en de menstruatie lijkt nu door te zetten. Morgenvroeg kan ik komen voor een uitgangsecho en bloedprikken.

Ben zo blij dat er nu een cyclus met een redelijk normale lengte (32 dagen) tussenkwam .

Ik lees niet mee in het andere topic, dus heb er ook niets zinnigs over te zeggen. Maar hoop dat jullie de frustraties naast je neer hebben kunnen leggen .
pi_78425623
Fijn zeg twentemeisje. 32 dagen is prima, toch? Fijn!

Ik hoop dat het bij mij ook zo doorbreekt, had weer een lagere temperatuur. Vind het ook wel weer fijn dat het even duurt, dan is het volgende week vrijdag bij de gyn pas de 7e dag, kunnen we die cyclus misschien nog beginnen met het 'actieplan'. Erg he, dat je zo gaat denken. Zullen de frustraties wel zijn.
pi_78426120
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:01 schreef prinseszondererwt het volgende:
Fijn zeg twentemeisje. 32 dagen is prima, toch? Fijn!
Thanks@ Inderdaad, voel me erg opgelucht omdat het geen monstercyclus werd deze keer.
quote:
Ik hoop dat het bij mij ook zo doorbreekt, had weer een lagere temperatuur. Vind het ook wel weer fijn dat het even duurt, dan is het volgende week vrijdag bij de gyn pas de 7e dag, kunnen we die cyclus misschien nog beginnen met het 'actieplan'.
Ik hoop met je mee meis!
quote:
Erg he, dat je zo gaat denken. Zullen de frustraties wel zijn.
ik heb toch stiekem ff bij de buren gelezen
pi_78426738
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:39 schreef Basboussa het volgende:
Kom ik weer even, door alle consternatie nog vergeten wat ik ook nog wilde zeggen... Namelijk, dat ik door dit topic niet alleen wat wijzer ben geworden op het gebied van mogelijkheden, aandoeningen etc., maar ook dat ik in het verleden weleens foute dingen gezegd heb tegen mensen die niet makkelijk zwanger kunnen worden. Nooit bij stil gestaan dat zulke dingen heel fout kunnen vallen, en het was dus echt goed bedoeld. Ga ervanuit dat het niet tegen een van jullie was, maar toch mijn excuses. I really did not know better... Op dat gebied heeft dit topic mijn ogen echt geopend!
lief van je!
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 07:53 schreef flugeltje het volgende:
Iedereen een beetje fatsoenlijke nacht gehad?

Hoop dat het vandaag allemaal weer beter gaat met iedereen

Ahava, was geen opmerking naar jou over het 'spits drijven' maar gewoon in het algemeen
een heerlijke nacht gehad, en ik voel me een stuk beter...
fluugs
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 09:13 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Het heeft geholpen mijsje . Ik ben gisteren begonnen te 'pruttelen' en de menstruatie lijkt nu door te zetten. Morgenvroeg kan ik komen voor een uitgangsecho en bloedprikken.

Ben zo blij dat er nu een cyclus met een redelijk normale lengte (32 dagen) tussenkwam .

Ik lees niet mee in het andere topic, dus heb er ook niets zinnigs over te zeggen. Maar hoop dat jullie de frustraties naast je neer hebben kunnen leggen .
dat klinkt goed meid! fijn dat het een normale cyclus ipv een monstercyclus is geworden!

ik moet vanavond weer beginnen met het spuiten van de gonal-f... laatste ronde alweer... bah, dat ging toch best snel...
pi_78426958
Oh meiden, nu ik zo zit te brullen van geluk omdat mijn Roelof/Arendje een meisje blijkt te zijn, moet ik een beetje bijhuilen voor jullie... Wat gun ik jullie dit ook... Bedacht me om even wat van mijn geluk hier naar binnen te strooien en te zeggen (hoe afgezaagd ook, vond ik ook vaak in de 5 jaar als het een keer gezegd werd) maar echt: houd moed dames!!!
pi_78427106
Roelof is een meisje!
pi_78427227
Gefeliciteerd met jullie Roelofientje/Arendientje Orea! Wat gaaf!

En mijsje: veel succes met je laatste rondje Gonal-f! Wie weet....
pi_78427581
Orea helemaal leuk!

twentemeisje, ik hoop het, ik ga er niet vanuit (dat is makkelijker) maar hoop heb ik altijd wel een beetje
pi_78432643
Je inbox is vol lief.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_78433740
al die pms ook... vergeet gewoon de boel te legen...

verholpen...
pi_78434197
De inbox "mijsje" is niet beschikbaar
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_78434469
Mijsje..dit moet hem worden, deze ronde! Ik ga nu extra in de duimstand deze maand!

PZE, heel begrijpelijk dat je zo gaat denken... laat het nu maar doorbreken, dan kunnen jullie aan de slag met verdere actie! (toch jammer dat het deze maand ook niets is geworden.... )

Droomvrouwtje, ik hoop dat je een paar drukke maar heerlijke maanden zult hebben.. je trouwt maar één keer (hopelijk! jaaaaaa daar gaan we van uit natuurlijk! ) dus geniet er vooral van.. en hopelijk geeft dat een beetje troost voor de tijd die je nog moet wachten..:*

Orea! Een dochter!!! Wat fantastisch!

Twentemeisje, wat keurig, een cyclus van 32 dagen! Houden zo!

Ahava, het is allemaal lang wachten he? Ben nog niet zo lang bezig als de meesten van jullie, maar mijn geduld wordt ook aardig op de proef gesteld...

Vanochtend was de operatie van mijn vent. Nouja ik noem het een operatie, maar zo heftig was het niet (volgens hem) Er is dus een klein spatadertje dichtgemaakt, en of het effect heeft op zijn zwemmers weten we dus over minimaal 3 maanden. Maar het kan dus ook 6 tot 9 maanden duren. Hmmm.... we moeten maar zien. Hij was wel zenuwachtig maar dat ging snel over. Het was in drie kwartier gebeurd, hij moest nog twee uur blijven liggen, en nu een weekje rustig aan doen.
Meiden bedankt weer voor jullie interesse en lieve woorden. Echt een heel fijn topic hier. voor iedereen.
pi_78434696
Ik hoop zo dat de operatie positief effect heeft IB
pi_78434898
Nog steeds
De inbox "mijsje" is niet beschikbaar
pi_78434904
isla, ik hoop ook zo dat het goed is gegaan en dat je mannetje er geen last meer van heeft. maar nog meer hoop ik dat jullie over een paar maanden enorm goed nieuws krijgen!!! Na dat weekje, mogen jullie dan zelf wel weer verder gaan moet proberen en oefenen? (oftewel gewoon fijn sex met elkaar?)
pi_78434907
Fijn dat de operatie van je vent meeviel Isla_B!
Hopelijk merken jullie over drie maanden al resultaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')