Jij kan hem ook vragenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:00 schreef IslaBonita het volgende:
Jeetje Droomvrouwtje, wat heftig allemaal....kan me voorstellen dat dit heel moeilijk voor jullie is. Weet je al wat het vervolgtraject wordt? Is IUI mogelijk of wordt het IVF of ICSI? Nouja misschien staat je hoofd er helemaal niet naar om hier nu over na te denken... je hebt in ieder geval iets geweldigs om naar uit te kijken: je bruiloft! (wou dat ik dat had, mijn vent vraagt me maar niet.....)
Sterkte in ieder geval.
Dat is het denk inderdaad ook, als je ziet hoe hard de medische wetenschap gaat, 20/25 jaar geleden had je gewoon pech als het niet lukte om zwanger te worden. Nu is er al zoveel wat kan helpen, maar nog is het een complex iets dat hele zwanger raken proces. En ondanks de medisch wetenschap en hulp die men krijgt zijn er stellen die geen kindje krijgen ondanks alle pogingen, en dan sta je als gyn volgens mij ook wel tegen een muur, je kunt niet uitleggen waarom het niet lukt...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:07 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik neem het bij deze nog even op voor mijn nieuwe gyn hoor. Hij bedoelde het volgens mij niet zo kwaad. Maar hij bedoelde denk ik te zeggen wat jullie ook zeggen: ze weten nog heel veel niet. Helaas.
geeft niet hoor, het zaad was bij ons goed, dus moesten we hier een tijdje mee door... maar gelukkig de volgende ronde alweer de laatste. sluit ook weer een periode af en brengt weer een nieuwe periode met zich mee... toch wel weer moeilijk, maar ook wel weer fijn...quote:Op woensdag 10 februari 2010 09:36 schreef Hobbesje het volgende:
Mijsje, dat zijn hele mooie berichten! Duim dat ze allebei springen en dat er iig eentje blijft plakken.
Hoop dat de gonal-f 'het trucje' doet wat nodig is.
Ik was 'vergeten' dat je voor de verzekering idd 6 keer iui moet doen... daar zijn wij met 1 poging al doorheen geschoten omdat er zo goed als geen zwemmers waren
Midden ook goed? Die had je nou net niet genoemd...quote:Op woensdag 10 februari 2010 09:31 schreef mijsje het volgende:
je huis te koop?super om weer naar je roots terug te gaan! is dat noord, zuid, oost of west in het land?
en een tweede, dat komt dan tzt wel weer...
Midden, ook prima!quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:49 schreef Jose81 het volgende:
Hobbes, hoe is het? Hou je het nog een beetje vol?![]()
PZE, toch weer een eigen ei! Nou, hup! Je weet wat je te doen staat, en nu al helemaal na die HSG! Ik hoop echt dat het verschil gaat maken voor jullie!![]()
Oh Mijsje, wat fijn dat het er goed uitzag!! En nu maar hopen inderdaad dat het allemaal goed gaat dit keer. Een tweeling? Ook leuk,"ben je gelijk klaar"(zou mijn
zeggen)...
Ik ga in ieder geval héééééél hard duimen dat dit 'm gaat worden...!!
[..]
Midden ook goed? Die had je nou net niet genoemd...Woon nu in 'refoland' en schuif een kilometertje of 13 op...
Ja, dat ken ik... ik had precies dezelfde gedachte toen wij door het spuiten van de hormonen meer kans hadden op een meerling. Ik wil(de) ook graag vaker dan één keer zwanger zijn... en dat is nog steeds zo. Maar ik besef telkens weer -onder andere door het hier posten en door mijn twee vriendinnen waar ik het soms wel eens over heb- dat ik al in mijn handen mag knijpen dat het in ieder geval één keer gelukt is...quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:43 schreef mijsje het volgende:
enneh... dat zei mijn man ook meteen zachtjes tegen mij toen de gyn het had gezegd en naar zijn kamertje tegenover de echokamer liep...maar dat is dan wel zo, en dat zou ik op zich wel jammer vinden, zoals ik er nu tegenaan kijk. (ik denk dat ik graag vaker een zwangerschap mee wil maken, maar dat weet ik pas als ik het een keer echt helemaal heb meegemaakt... anders is het gewoon nog eens afzien...
)
Precies. Of het nu een eerste/tweede zwangerschap betreft, het is een wens die heel diep zit. En als dat niet lukt doet het pijn...quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:21 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Ja, dat ken ik... ik had precies dezelfde gedachte toen wij door het spuiten van de hormonen meer kans hadden op een meerling. Ik wil(de) ook graag vaker dan één keer zwanger zijn... en dat is nog steeds zo. Maar ik besef telkens weer -onder andere door het hier posten en door mijn twee vriendinnen waar ik het soms wel eens over heb- dat ik al in mijn handen mag knijpen dat het in ieder geval één keer gelukt is...
En misschien zeg ik het niet vaak genoeg, maar ik leef heel erg met iederéén hier mee. We weten allemaal hoe kl*te het is als zo'n grote wens niet zomaar in vervulling gaat. Dat doet pijn en het maakt je verdrietig en soms jaloers... Dus daarom even voor iedereen een
Je kunt gewoon echt doodmoe worden van opmerkingen van mensen die er gewoon niks van weten. Ik had ooit een discussie met de lompe hork (lees 'man') van een oude vriendin van mij. Wij waren toen bijna 2 jaar bezig en ik vertel het hoe of wat. Zegt hij doodleuk 'ik weet zeker dat je er dan gewoon mee bezig bent' en dan ook echt met zo'n dominante en stalen uitdrukking... mèn... ik kon 'm wel aanvliegen...quote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:41 schreef mijsje het volgende:gelijk opgaan DOORSCHUIVEN met PZE is
!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
Het zit waarschijnlijk toch anders... geen blindedarmonsteking, maar waarschijnlijk toch haar eileider (hydrosalpinx) die op knappen staat. Orea moet blijven en morgen weer door de molen van de gyn...quote:Op zondag 14 februari 2010 22:00 schreef mijsje het volgende:
Ik las net in het Z&G topic dat Orea in het ziekenhuis ligt met vermoedelijk een blinde darm ontsteking. morgen krijgt ze een mri-scan en dan weten ze of ze moeten opereren... ik begreep van Tessie dat ze wel kan meelezen, maar niet kan reageren... Orea, nogmaals sterkte meid!ik hoop dat het mee gaat vallen allemaal!
![]()
Thanks PZE!quote:Op maandag 15 februari 2010 20:27 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat fijn Isla, en knap van je. Erover praten/ schrijven is echt heel goed, maar ook moeilijk. Goed gedaan!
Daar is dit forum ook voor, Droomvrouwtje! Gooi het er hier maar lekker uit.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:48 schreef droomvrouwtje het volgende:
lief van jullievind het wel fijn om hier me ei kwijt te kunnen.
@mijsje dat gevoel wat je daar beschrijft snap ik heel goed..
Hoe gaat het eigelijk met Hobbesje?? Hou je het wachten nog een beetje vol
Nergens voor nodig hoor Droomvrouwtje!! Het gaat er hier niet om wie er het langst of het kortst inzit, wie al aan de ivf en wie aan de iui.. Het gaat erom dat bij allemaal de 'droom' niet zomaar even makkelijk verwezenlijkt kan worden.. en dat is zwaar en moeilijk en dáár is dit topic voor! Omdat iedereen hier in hetzelfde schuitje zit, het zwanger worden (blijven) wat niet zo makkelijk gaat...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:34 schreef droomvrouwtje het volgende:
Spannend Hobbesje mijn duimen draaien volop...
Ik weet wel dat dit forum daar voor is. Maar de meeste zitten al veel langer in die molen en dan kom ik ff binnenvallen. Ik word daar soms onzeker van. *voelt zich af en toe nog een heel klein meisje dat het liefst achter moeders rok verstopt*
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:03 schreef mijsje het volgende:
![]()
Hobbesje, wow wat goed!!! Ik had helemaal niet het idee dat je nu al kon testen, dacht dat je tp veel dichter op mijn iui zat...
helemaal goed!!! En nu proberen die glow vast te houden!
gefeliciteerd meid!
Orea, wat naar dat de pijn blijft aanhouden... ik hoop dat er een makkelijker alternatief is dan een operatie met alle risico's daaromheen...
Herkenbaar PZE. Bij ons in de vriendengroep is ook een stel dat toen wij ook weer begonnen meteen zwanger werden van de eerste en alweer over de helft zijn voor de tweede. En ondertussen nog 2 andere stellen zwanger. Dan mag je daar ook nog met een uitgestreken gezicht op kraamvisite en verjaardagen langs. Dat vond ik moeilijk... Of je het nou wil of niet, je zit ineens midden tussen allemaal mensen die 'zomaar' kinderen krijgen. Snap het helemaal!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:59 schreef prinseszondererwt het volgende:
Trouwens, heb even een moeilijk moment. De komende weken twee eerste verjaardagen, van kindjes in de omgeving. Die beginnen binnenkort dus aan een brusje te knutselen. Wij zijn veel langer bezig en hebben nog niks. Dat is kut. Heb geen zin in die verjaardagen. Bah.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:42 schreef droomvrouwtje het volgende:
pze dat is inderdaad moeilijk. Ik ken dat gevoel wel hoor.. hier zijn 2 vriendinnen ondertussen bevallen van de 2e en wij moeten nog beginnen.. Een heel raar gevoel is dat. En je vind het wel fijn voor ze, maar het steekt omdat je graag ook wil. Helemaal niet erg dat je je zo voelt hoor meid echt niet![]()
Ik hoop dat spreekwoord als er 1 schaap over de dam is volgen er meer, ook hier op gaat en dat jij samen met mijsje en ahava en winterstorm en poezebeest en tierrr en alle andere meiden die ik nu waarschijnlijk vergeet, snel doorgaan naar Z&G
Daar sluit ik me helemaal bij aan.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:42 schreef miss_sly het volgende:
Hobbesje geweldig! Gefeliciteerd!
streepjes zijn altijd fijn, maar uit dit topic nog fijner
ik zou ook wel graag de streepjes willen zien van mijsje pze en ahava
en iedereen natuurlijk!
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:42 schreef droomvrouwtje het volgende:
pze dat is inderdaad moeilijk. Ik ken dat gevoel wel hoor.. hier zijn 2 vriendinnen ondertussen bevallen van de 2e en wij moeten nog beginnen.. Een heel raar gevoel is dat. En je vind het wel fijn voor ze, maar het steekt omdat je graag ook wil. Helemaal niet erg dat je je zo voelt hoor meid echt niet![]()
Ik hoop dat spreekwoord als er 1 schaap over de dam is volgen er meer, ook hier op gaat en dat jij samen met mijsje en ahava en winterstorm en poezebeest en tierrr en alle andere meiden die ik nu waarschijnlijk vergeet, snel doorgaan naar Z&G
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:42 schreef miss_sly het volgende:
Hobbesje geweldig! Gefeliciteerd!
streepjes zijn altijd fijn, maar uit dit topic nog fijner
ik zou ook wel graag de streepjes willen zien van mijsje pze en ahava
en iedereen natuurlijk!
PSE kan je dat anders niet bij de ouders van de kindjes aangeven dat je een kinderverjaardag gewoon even moeilijk vindt? Dat je dan een andere keer langskomt als er bv minder mensen zijn? Ik zou dat als ouder in ieder geval niet raar vinden hoor als ik dat verzoek kreeg. Of weten ze nog niet van jullie kinderwens af?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:59 schreef prinseszondererwt het volgende:
Trouwens, heb even een moeilijk moment. De komende weken twee eerste verjaardagen, van kindjes in de omgeving. Die beginnen binnenkort dus aan een brusje te knutselen. Wij zijn veel langer bezig en hebben nog niks. Dat is kut. Heb geen zin in die verjaardagen. Bah.
Dit vond ik ook zo moeilijk, maar het is inderdaad heel lastig om er niet naartoe te gaan. Ik herinner me nog steeds dat ik bij die eerste verjaardag constant zat te denken dat ik met de tweede verjaardag toch zeker wel zwanger zou zijn. Het jaar erop werd de tweede verjaardag gevierd op het doopfeest van mijn ander neefje (zijn broertje), maar zwanger was ik nog steeds nietquote:Op zondag 21 februari 2010 11:24 schreef prinseszondererwt het volgende:
Bedankt meiden, maar ik ga er toch maar even heen. Mijn lief vindt (en ik snap dat wel) dat we het niet kunnen maken om niet te gaan. Het is niet zomaar een kindje, maar ons (eerste) nichtje. Dus, even doorbijten vandaag. Komt goed.
Gefeliciteerd!!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:00 schreef Hobbesje het volgende:
We hebben getest en zowaar 2 streepjes![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
dat was mijn ervaring ook... toen die pijntjes en krampen wegwaren, heb ik ze niet meer teruggehad...quote:Op maandag 22 februari 2010 10:00 schreef Jose81 het volgende:
PZE... ik ga gewoon even nòg harder voor je duimen!![]()
![]()
en... eigen ervaring; na de HSG had ik na diezelfde dag geen enkele rare kramp meer...
Ik moest lachen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:59 schreef mijsje het volgende:
*knip*
je hoorde bijna de krekels fluiten in die stilte...![]()
*knip*
toen ik ophing moest ik er ook wel om lachen eigenlijkquote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik moest lachen.![]()
Het is natuurlijk helemaal niet grappig, maar je verwoord het zo leuk!
PZE!Ook voor jou een dikke
Meid, het is zó herkenbaar! Ik heb nu dan wel een mooi joch, maar ik heb ook 3 hele lange nare jaren gehad. Achteraf was het allemaal de moeite waard, maar ze zijn niet weg!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:31 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat een lieve wens Laura, ik hoop ook dat die gaat uitkomen.![]()
Terug kijken naar toen ik net bij fok was, dat doe ik niet meer. Zo confronterend.Ik mijd ook het 'gewone' zwanger worden topic, puur omdat ik het zo moeilijk vind om te lezen hoe onbevangen en makkelijk ze er daar (gelukkig!) in staan. Doet mij alleen maar pijn, twee jaar geleden was het hier ook nog leuk en spannend. Nu niet meer. (Ik sta een beetje in zeikmodus vandaag, excuus.)
Nou, dat heb ik ook hoor, nog steeds. Wat ik net al typte, ik sta nu aan de andere kant, maar ik ben jullie kant niet vergeten! En ik hoop echt dat iedereen ooit aan deze kant mag komen staan.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:12 schreef mijsje het volgende:ik kom er ook niet meer ...wat in mezelf...
ik hoopte al dat niemand zich aangesproken voelde, maar het is zeker een ander verhaal als je echt een vroege miskraam gehad hebt... ik had het dus ook niet over jouw situatie Kolonia, dat was echt anders! ook niet over verschillende andere meiden in het topic dat ook hebben meegemaakt, maar ik had het over dat er wel eens gepraat wordt/werd over dat iemand dacht dat ze een miskraam had terwijl ze een dag overtijd was, maar dat er verder niks aan de hand was. ik weet zelf net zo goed hoe een miskraam voelt, en ik wil ook niemand veroordelen, maar soms is het best lastig om iets te lezen als: ik dacht echt dat het raak was, het zal wel een vroege miskraam zijn geweest, nou ja, we gaan weer een nieuwe ronde in, mijn miskraam laat in ieder geval zien dat ik zwanger kan worden... ik hoop dat je me snapt, en dus ook dat ik het echt niet over jouw situatie had, want dat was absoluut niet zo... jammer dat je je aangesproken voelde, sorry daarvoorquote:
Ik ga naar die in Almelo. We vonden het eerste gesprek allebei erg fijn en bemoedigend. Misschien stom, maar ik was ook blij dat het een vrouwelijke gyn is.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:58 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Daar sluit ik me helemaal bij aan.
Twentemeisje... jij ook hier.Ga je in Enschede naar fert. kliniek trouwens?
PZE
ik ben het helemaal eens met je Ahava, dat had ik misschien wat duidelijker moeten zeggen in mijn stukje. wat ik beschreef was echt aan mijn gevoel gerelateerd, en komt door verschillende posts dat ik dat zo voel en niet door een persoon of een situatie... nee, ik voel me zo, en dat is het probleem...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:58 schreef Ahava het volgende:
Sowieso, wat wij hier nu posten, is gewoon 'van ons af praten' van onze eigen frustraties. En dat moet kunnen in dit topic, toch?
Iedereen heeft recht op zijn/haar eigen gevoelens. Dus de meiden in het andere topic mogen natuurlijk gewoon vreselijk teleurgesteld zijn en gigantisch balen. Niks mis mee. Alleen is het voor mij moeilijk om te lezen. Daarom lees ik daar niet.
Maar die zouden we toch bewaren voor de pril-zwanger-in-de-lente-meet?quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:21 schreef mijsje het volgende:
(die taartpunt van mij blijft natuurlijk ook staan he?die kom ik zeker nog een keertje brengen
)
Wat lief dat je het vraagt!!quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:19 schreef prinseszondererwt het volgende:
Hoe is het eigenlijk met al die andere dames? Droomvrouwtje, Poezebeest, IslaBonita, Tierrr, Winterstorm & Ahava? Jullie komen ons kletskousen wel steeds een hart onder de riem steken, maar hoe is het met jullie?
Word je tussentijds in de gaten gehouden bij het nemen van Clomid? Ik bedoel: moet je af en toe op controle bij de gyn om te zien of de follikels groeien?quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:58 schreef Tierrr het volgende:
[..]
Wat lief dat je het vraagt!!![]()
Hier gaat ie wel goed hoor. Ben nu gewoon aan het afwachten wat de clomid doet, maar vraag me wel af waar ik aan toe ben.. Ik voel namelijk vanalles en mijn temp is een zootje en ik heb ook nu al slijm.. maar dat zal allemaal wel door de clomid komen, maar wel lastig dat je dan helemaal niet weet waar je aan toe bent.
Nouja, we wachten gewoon af en ondertussen klussen we maar wat steeds!
Lief van jequote:Op woensdag 24 februari 2010 12:19 schreef prinseszondererwt het volgende:
Hoe is het eigenlijk met al die andere dames? Droomvrouwtje, Poezebeest, IslaBonita, Tierrr, Winterstorm & Ahava? Jullie komen ons kletskousen wel steeds een hart onder de riem steken, maar hoe is het met jullie? Trekken jullie het allemaal nog een beetje?![]()
Hier nog steeds krampjes, maar geen bloed. Vriendinnetje met beeb op de koffie gehad, was gezellig.
Lief dat je het vraagt, PZE! Het gaat hier nog steeds heel wisselend. Ik merk dat ik het soms ook moeiljk vind om hier te posten. Ik heb het gevoel dat er steeds mensen komen en gaan en ik blijf hier maar hangen. Bovendien heb ik totaal geen concentratievermogen op het moment waardoor het moeilijk is om op iedereen te reageren. Dat vind ik dan weer vervelend dus vertel dan ook weinig over mezelf. Er is natuurlijk ook niet veel te vertellen; we zijn niet bezig met behandelingen maar in afwachting van de uitslagen. Dat duurt nog bijna 3 maanden.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:19 schreef prinseszondererwt het volgende:
Hoe is het eigenlijk met al die andere dames? Droomvrouwtje, Poezebeest, IslaBonita, Tierrr, Winterstorm & Ahava? Jullie komen ons kletskousen wel steeds een hart onder de riem steken, maar hoe is het met jullie? Trekken jullie het allemaal nog een beetje?![]()
Hier nog steeds krampjes, maar geen bloed. Vriendinnetje met beeb op de koffie gehad, was gezellig.
Ja nog 3 maandjes, maar die zijn zo voorbij (hoop ik)quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:34 schreef Kolonia het volgende:
Jammer dat je daar niet meer wil komen Mijsje, ik zal je missen.![]()
Pff, droomvrouwtje, wat moet je lang wachten zeg.
Sterkte.
Het heeft geholpen mijsjequote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:08 schreef mijsje het volgende:twentemeisje... stom lijf ook... ik hoop zo dat je gauw ongesteld wordt, dat je doorkunt voor de onderzoeken...
Thanks@ Inderdaad, voel me erg opgelucht omdat het geen monstercyclus werd deze keer.quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:01 schreef prinseszondererwt het volgende:
Fijn zeg twentemeisje. 32 dagen is prima, toch? Fijn!![]()
Ik hoop met je mee meis!quote:Ik hoop dat het bij mij ook zo doorbreekt, had weer een lagere temperatuur. Vind het ook wel weer fijn dat het even duurt, dan is het volgende week vrijdag bij de gyn pas de 7e dag, kunnen we die cyclus misschien nog beginnen met het 'actieplan'.
quote:Erg he, dat je zo gaat denken. Zullen de frustraties wel zijn.
quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:39 schreef Basboussa het volgende:
Kom ik weer even, door alle consternatie nog vergeten wat ik ook nog wilde zeggen... Namelijk, dat ik door dit topic niet alleen wat wijzer ben geworden op het gebied van mogelijkheden, aandoeningen etc., maar ook dat ik in het verleden weleens foute dingen gezegd heb tegen mensen die niet makkelijk zwanger kunnen worden. Nooit bij stil gestaan dat zulke dingen heel fout kunnen vallen, en het was dus echt goed bedoeld. Ga ervanuit dat het niet tegen een van jullie was, maar toch mijn excuses. I really did not know better... Op dat gebied heeft dit topic mijn ogen echt geopend!
quote:Op donderdag 25 februari 2010 07:53 schreef flugeltje het volgende:
Iedereen een beetje fatsoenlijke nacht gehad?
Hoop dat het vandaag allemaal weer beter gaat met iedereen
Ahava, was geen opmerking naar jou over het 'spits drijven' maar gewoon in het algemeen![]()
quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:13 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Het heeft geholpen mijsje. Ik ben gisteren begonnen te 'pruttelen' en de menstruatie lijkt nu door te zetten. Morgenvroeg kan ik komen voor een uitgangsecho en bloedprikken.
Ben zo blij dat er nu een cyclus met een redelijk normale lengte (32 dagen) tussenkwam.
Ik lees niet mee in het andere topic, dus heb er ook niets zinnigs over te zeggen. Maar hoop dat jullie de frustraties naast je neer hebben kunnen leggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |