Hoi meiden, ik meld me hier ook maar eens. Van jullie ervaring en wijsheid
(natuurlijk had je het liever allemaal niet geweten) kan ik vast e.e.a. opsteken.
We zijn vandaag naar de fertiliteitspoli geweest. Even in het kort wat hier aan vooraf ging. Mijn lief en ik willen graag een kindje en daarom ben ik eind 2008 gestopt met de medicijnen die ik elke week moet spuiten omdat ik MS heb. Twee maanden daarna met de pil gestopt en eigenlijk bij de eerste serieuze poging bleek ik direct zwanger te zijn. Hoera!
Helaas had ik een aantal keren bloedverlies en werden er bij week 7 en 8 echo's gemaakt. Daarop was beide keren een kloppend hartje te zien en dus erg opgelucht. Maar bij de eerste 'officiele' echo in week 11 bleek dat het hartje bij 8,5 week gestopt was. Wat een enorme deceptie, we waren natuurlijk erg verdrietig.
Doordat ik direct bij poging 1 zwanger was geraakt hadden we een bepaald 'verwachtingspatroon'
(what's in a word?), maar dat valt dus even flink tegen ~
(al besef ik wel dat de meesten van jullie al zoveel langer bezig zijn). Ik ben tot op heden nog niet weer in verwachting geraakt. We zijn daarover gaan praten met de huisarts en gezien mijn leeftijd (35) en gezondheidssituatie (MS) verwees zijn ons door naar de fertiliteitspoli.
Daar zijn we dus vandaag geweest. Dat was een enorm fijn gesprek met een gynaecologe die alle tijd en aandacht voor ons had. Omdat ik ook wat overgewicht heb was ik erg bang dat ik weggestuurd zou worden met 'ga maar eerst afvallen'. Maar dat was dus helemaal niet het geval, integendeel, ze zou het zelfs onmenselijk vinden om dat te doen. Helemaal gezien mijn persoonlijke situatie.
Ze heeft toen een inwendige echo gemaakt en daarop kwam al snel een probleem aan het licht. Mijn beide eierstokken bleek volgepropt met tientallen follikels. PCOS dus... Ik had er al over gelezen (kwam *genant* goed beslagen ten ijs met een temperatuurgrafiek over de laatste anderhalve maand en een volledig overzicht van mijn menstruatieperikelen van januari 2009 - heden

) maar herkende lang niet alle symptomen (ik heb alleen de onregelmatige menstruatie en het overgewicht). Ze riep trouwens direct "ik houd van grafiekjes!"

Ook vertelde ik tijdens de echo bang te zijn om stiekem al in de overgang te zijn beland, 'nou allesbehalve" was haar reactie toen.
Nu gaan we dus wachten op de eerstvolgende menstruatie en op de eerste dag daarvan moet ik me melden. Dan gaan ze echo's maken en de cyclus tot de (hopelijke) eisprong in kaart brengen. Ook rondje bloedprikken en bij een rijp eitje de samenlevingstest.
We zijn enorm opgelucht dat ze gelijk onderzoeken start en ons het gevoel geeft dat het goed is dat we zijn gekomen.
Aan mij om nog meer mijn best te doen met het afvallen (gaat lukken!) en goed voor mijn lijf te zorgen. Op naar de samenleving

.
Is het te vroeg om hier mee te praten? Ik wens jullie in elk geval heel veel succes toe met jullie behandelingen en hoop op heel veel gezonde babietjes in jullie armen!
[ Bericht 0% gewijzigd door twentemeisje op 18-02-2010 20:01:27 ]