abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76756589
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

vorig deel: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #73

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. Vanaf komende cyclus bezig met IUI, zonder extra hormonen, alleen met pregnyl. Op 13 januari weer pregnyl en op vrijdag 15 januari hebben we de volgende IUI. en dan gaan de wachtweken alweer in...

prinseszondererwt

In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer...
Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. Nu even kijken hoe verder.

Bikinistringding
Sinds oktober 2008 stille wens voor een 2e kindje, vanaf januari serieuze plannen. Start 1e ICSI november 2009. Punctie voorlopig gepland op 30 nov, testen rond 14 dec.

Hobbesje
Juli 2007 gestopt met de pil. Dat was de wachttijd na de keizersnede van mijn zoontje (spontane zwangerschap = achteraf lot uit de loterij). In september 2008 naar de huisarts, in maart (pas) doorgestuurd naar de gyn. 1 keer IUI gehad, waarbij bleek dat er geen input was. Meteen daarna doorgestuurd voor ICSI. In januari start hormonen, punctie ergens in februari.

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 14-01-2010 09:26:06 ]
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_76757714
tvp

ik ga vandaag morgen maar eens bellen. Hier is het heel raar.
Ik zit nu op dag 33 in de rustmaand,maar misschien is het ook wel dag 2 van een nieuwe cyclus. Ik weet het niet. Gister had ik opeen heel veel bloedverlies. Echt veel (het leek alsof ik in mn broek pieste, ik moest dus naar huis om een schone broek aan te trekken) en nu niets meer. Helemaal niets. Gister ook niets meer na het breken van de dijken.

Ik wil denk ik sowieso geen terugplaatsing deze maand. 2 weken terug had ik ook al bloedverlies, dus mn lichaam is gewoon van slag. Dat wil ik eerst weer op orde hebben voordat we weer gaan terugplaatsen.

En nee ik gebruik even geen kloon. Ik vind het wel best zo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_76763493
prima toch, Ticootje...
wel vervelend dat je zoveel bloedverlies had. ik hoop dat even rust helpt voor je lijf.

Ik ben vandaag weer geweest voor de follikelecho. ik had nu een follikel van gemiddeld 18 mm. (ect eivormig, 19mm op het lange stuk en 17 mm op het korte stuk... ) Ik mag nu vanavond prikken met pregnyl en dan is vrijdag de inseminatie. en dan is het dus weer heel gauw gegaan...
Dus, MOD of Isla, wil je toevoegen bij mijn stukje: op 13 januari weer pregnyl en op vrijdag 15 januari hebben we de volgende IUI. en dan gaan de wachtweken alweer in...

[ Bericht 0% gewijzigd door mijsje op 13-01-2010 15:23:39 ]
pi_76763720
cm's Mijsje?
Die zijn flink!

Veel succes!
pi_76763803
Wow Mijsje! Wat goed! Succes!!!!!!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_76764212
neeeee, ik bedoelde MM...
bedankt!
pi_76764257
Super Mijsje! Go for it!

Isla, we doen het deze maand helemaal driedubbel vaak, want we willen allebei die onderzoeken niet...
Gisteren was mijn ei 23 mm en vandaag heb ik een positieve ovutest, dus we seksen vrolijk door deze week.
Lijkt me leuk als het nu lukt, heb ik mijn beeb gezien als ei. (Velen van jullie hoor, maar het is zo bijzonder!)
pi_76765002
pze, het is zeker bijzonder... ik ga ook vragen om een uitdraai van de foto's als het nog kan als ik wel zwanger blijk te zijn... is inderdaad een leuk beginfotootje...
pi_76766236
Ik heb mijn kind gezien als embryo van 8 dagen En ik heb gezien hoe ik werd bevrucht. (Je ziet uiteraard niet het embryo zitten, maar wel het vochtbelletje waar het embryo in zit dat net is ingebracht in de baarmoeder bij een terugplaatsing.
pi_76766312
dat lijkt me ook heel erg bijzonder! als je dan inderdaad zwanger blijkt te zijn na die wachtweken, dat je dan weet: ik heb mijn kindje al gezien buiten m'n buik...
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:13:41 #11
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_76766401
Spannend PZE, Ticootje en Mijsje! Duim voor jullie.
pi_76766708
Hoe gaat het met jou Hobbes?
pi_76767807
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:11 schreef mijsje het volgende:
dat lijkt me ook heel erg bijzonder! als je dan inderdaad zwanger blijkt te zijn na die wachtweken, dat je dan weet: ik heb mijn kindje al gezien buiten m'n buik...
We maken er ook steeds een foto van!
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:45:10 #14
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_76767849
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:20 schreef prinseszondererwt het volgende:
Hoe gaat het met jou Hobbes?
Hier alles prima - dank je. Heb de eerste 5 dagen decapeptyl (om je cyclus plat te leggen) erop zitten en heb nu nergens last van (ja, ben niet vooruit te branden zo moe, maar ik heb nog geen opvliegers ofzo). Wel snel aangebrand, maar dat ben ik altijd voor ik ongesteld moet worden en dat is volgens mij heel snel nu .
Nog 1,5 week deca en vanaf dan zowel deca als puregon. Het gaat ineens heel snel!
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:04:16 #15
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76773558
mijsje, er breken weer spannende tijden aan voor jou en Joene. Ik blijf duimen
pi_76773657
Spannend hobbesje, ik hoop dat de snelle ronde meteen de laatste keer is.
pi_76775222
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:04 schreef Asyniur het volgende:
mijsje, er breken weer spannende tijden aan voor jou en Joene. Ik blijf duimen
dank je! nu met die injecties dagelijks vind ik het stiekem ook wel spannend... ik weet ondertussen nog steeds niet of het nu aan de bevruchting of aan de innesteling ligt... misschien komen we nu achter wat antwoorden van vragen die wel spelen hier...
pi_76781266
PZE, wat fijn dat je bezoekje aan de gyn wel een goed bezoek was en dat je er een fijn gevoel bij hebt. Super ook dat je nu ook de bevestiging hebt gehad dat je lichaam het echt zelf kan...

Mijsje, ik ga weer voor je duimen deze ronde!! Spannend weer!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 14 januari 2010 @ 09:26:47 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76796836
Mijsje, ik heb het aangepast! Succes!
pi_76797291
bedankt!

even een vraagje tussendoor voor meiden die ook gonal-f hebben gebruikt: heel moe zijn, krijg je dat trouwens ook extra van gonal-f? ik ben ook niet vooruit te branden en kan bijna niet opstaan. in de middag ben ik dan ook zo ontzettend moe, dat ik zo graag even zou gaan liggen... (ben wel veel moe hoor, maar zo moe ben ik nou ook weer niet altijd...)
pi_76797305
Jeetje mijsje, spannend hoor... morgen weer IUI! Ik hoop zo dat het deze keer het gewenste resultaat geeft!!
pi_76797828
ik hoop het ook. nu is echt alles anders aan deze poging, ik heb medicijnen gespoten, en de tijd van de IUI is om 3 uur 's middags in plaats van in de ochtend... misschien helpt het allemaal wat mee... misschien ook niet... frustrerend is het wel... (en m'n begrijpt niet goed waarom ik nu al nerveus ervoor ben... )
pi_76798187
Dat je zenuwachtig bent lijkt me heel logisch... je hebt toch weer een beetje meer kans nu en dat is heel spannend... En inderdaad, wie weet heb je deze keer meer kans dan de vorige keren omdat er wat dingen anders zijn...
pi_76814006
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 09:46 schreef mijsje het volgende:
bedankt!

even een vraagje tussendoor voor meiden die ook gonal-f hebben gebruikt: heel moe zijn, krijg je dat trouwens ook extra van gonal-f? ik ben ook niet vooruit te branden en kan bijna niet opstaan. in de middag ben ik dan ook zo ontzettend moe, dat ik zo graag even zou gaan liggen... (ben wel veel moe hoor, maar zo moe ben ik nou ook weer niet altijd...)
Ik ben altijd al veel moe, maar ik kan me niet herinneren dat ik van de gonal-f extra moe werd.
Maar dat zal voor iedereen anders zijn. Wellicht ook een stukje spanning dat meetelt?
Hier draaien de duimen alweer voor je hoor
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:26:23 #25
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76814258
Dames ik mis jullie en vind dat jullie allemaal heel snel naar Z&G moeten komen

Hoop zo dat voor dit topic begin 2010 net zo productief gaat blijken te zijn als eind 2009...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')