abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77799653
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

vorig deel: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #75

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. De 5e poging IUI is mislukt. Er volgt nog een 6e keer maar IVF is nu ook ter sprake gekomen en als deze 6e poging mislukt wordt daar gelijk mee gestart.

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer...
Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. Nu even kijken hoe verder.

Hobbesje
Juli 2007 gestopt met de pil. Dat was de wachttijd na de keizersnede van mijn zoontje (spontane zwangerschap = achteraf lot uit de loterij). In september 2008 naar de huisarts, in maart (pas) doorgestuurd naar de gyn. 1 keer IUI gehad, waarbij bleek dat er geen input was. Meteen daarna doorgestuurd voor ICSI. In januari start hormonen, punctie ergens in februari.

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

[ Bericht 48% gewijzigd door RockabeIIa op 23-02-2010 19:54:22 ]
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_77799797
Er staan interessante gesprekken aan het einde van het vorige topic, maar het is te veel om al die posts hier te herhalen. Dus ik zou zeggen: lees vooral het einde van het vorige topic nog eens!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:47:47 #3
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77801776
ik heb inderdaad even moeten bijlezen

@orea jullie zijn ook lang bezig geweest, heftig hoor. Ik vind het knap hoor. En zeker als het zo'n aanslag op je lijf is, lijkt mij die rust tussen de pogingen wel fijn ja. Die keerzijde is ook moeilijk, dat zie ik hier in mijn omgeving, de meeste vrienden van ons en van mijn leeftijd hebben al 1 of 2 kinderen of nummer 3 is opkomt en zijn klaar. Ik moet nog beginnen en dat is best confronterend en vaak heel pijnlijk

@winterstorm doe maar lekker rustig aan vandaag

@ahava, ik vind dat een goed uitgaanspunt: Ik wil wel zwanger worden maar niet ten koste van mezelf of je relatie. Daar heb je ook niks aan als het ten koste gaat van jezelf en/of relatie. Je wilt niet een zwangerschap in en dan instorten omdat het zoveel heeft gevergd van of dat je de zwangerschap alleen moet meemaken omdat je partner het niet meer trok.

@mijsje er is al zoveel gezegd en ik sluit me daar helemaal bij aan, ik wens je heel veel kracht en sterkte toe, en luister naar je gevoel en lichaam.

Voor de rest van de meiden ook een dikke jullie zijn allemaal zo lief en begaand met elkaar..

@ahava je vroeg hoe het met mij ging, de afgelopen week is een heftige week geweest met veel emoties. Gisteren zijn we bij de gyn geweest, en de uitslag is heel duidelijk endometriose. Dit betekent voor ons dat spontaan zwanger worden niet gaat lukken die kans is ontzettend klein en we hulp nodig gaan hebben. Er moeten nog wat onderzoeken gedaan worden want ze konden nu niet bepalen of de endometriose ook in mijn eileiders zit, daarvoor moet ik nog onderzoeken krijgen. Maar dit word verschoven naar eind mei. We gaan in mei trouwen en de gyn had zoiets van zou zonde zijn als de bruiloft overschaduwd zou worden door onderzoeken en klachten van de endometriose. Heb hier eigelijk al langer last van zonder dat ik het wist, vooral de laatste maanden als ik ongesteld werd kroop ik tegen de muur op van de buikpijn en zakte het ook niet weg als ik pijnmedicatie innam. Dus daarvoor heb ik nu de tip gekregen en advies om de pil te slikken zonder een stopweek erin. Dit zorgt ook dat mijn baarmoeder geen slijmvlies gaat aanmaken en dit op plekken gaat zitten waar het niet hoort en het geeft mijn baarmoeder en eierstokken de kans om rustig te worden.
Het is allemaal best schrikken, en ergens ben ik blij dat we pas gaan beginnen in mei en ergens ook niet. Het geeft mij de rust om aan het idee te wennen en mij voor te bereiden op wat komen gaat, aan de andere kant wil zo snel mogelijk een kindje ( en ja dit is niet realistisch maar dat gevoel is er wel)
Be happy with the little things in life
pi_77804408
Jeetje Droomvrouwtje, wat heftig allemaal....kan me voorstellen dat dit heel moeilijk voor jullie is. Weet je al wat het vervolgtraject wordt? Is IUI mogelijk of wordt het IVF of ICSI? Nouja misschien staat je hoofd er helemaal niet naar om hier nu over na te denken... je hebt in ieder geval iets geweldigs om naar uit te kijken: je bruiloft! (wou dat ik dat had, mijn vent vraagt me maar niet..... )
Sterkte in ieder geval.
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_77804994
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:00 schreef IslaBonita het volgende:
Jeetje Droomvrouwtje, wat heftig allemaal....kan me voorstellen dat dit heel moeilijk voor jullie is. Weet je al wat het vervolgtraject wordt? Is IUI mogelijk of wordt het IVF of ICSI? Nouja misschien staat je hoofd er helemaal niet naar om hier nu over na te denken... je hebt in ieder geval iets geweldigs om naar uit te kijken: je bruiloft! (wou dat ik dat had, mijn vent vraagt me maar niet..... )
Sterkte in ieder geval.
Jij kan hem ook vragen
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:17:17 #6
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77805105
hey hoi allemaal

hier zijn gisteren mijn duiveltjes gepasseerd...eindelijk!!!!
En ik heb het vruchtje ook verloren, dus als goed is ben ik aan het einde van de week weer helemaal schoon...
morgen moet ik weer naar de gyneacoloog en kunnen we alles verder bespreken....
We hebben thuis erover gesproken dat we sowieso ff deze cyclus afwachten, dus ik kan ook nog geen nieuwe NOD aangeven, aangezien ik ook een onregelmatige cyclus heb....
pff t is wel een hele opluchting hoor dat mijn menstruatie toch nog snel op gang is gekomen...
ik lees morgen de rest van de vorige topic nog ff door....
moet zo weer aan het werk....
voor iedereen
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:55:02 #7
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77806660
@missCMS fijn dat eindelijk de er zijn, ik hoop dat de gyn morgen wat voor je kan betekenen..

@Isla wat het vervolgtraject gaat worden geen idee, dat hangt denk ik ook wel van de onderzoeken af die nog gaan komen, ze willen namelijk nog gaan kijken of mijn eileiders wel open zijn en kijken op welke plekken ik in de baarmoeder endometriose heb, maar die onderzoeken worden na mei gedaan en dan word meteen ook het behandelplan afgesproken. Verder weet ik eigelijk niet zo goed wat ik moet nu, heb wel al aangegeven bij dat ik niet tenkoste van mezelf en onze relatie een kind wil, dat ik dit aan wil gaan maar wel binnen grenzen, als ik het ff niet zie zitten dat ik dan wel een rustperiode wil inlassen enzo. En verder is het afwachten en ga ik eerst proberen te genieten van de rest van de voorbereiding voor ons huwelijk. Ik blijf hier intussen ook meelezen en reageren...

o ja en over trouwen je kan hem idd ook vragen, heeft ook wel wat hoor

[ Bericht 7% gewijzigd door droomvrouwtje op 09-02-2010 14:00:06 ]
pi_77806787
MeNicole, je hebt gelijk... Maar ben een ouderwets meisje, ik wil gevraagd worden! (hij heeft wel gezegd dat hij wil trouwen en dat hij me heus nog wel gaat vragen.....maar hij heeft niet zoveel haast geloof ik )

Miss CMS, fijn dat het op gang is gekomen. Sterkte.
pi_77806871
Droomvrouwtje je hebt in ieder geval nu even de tijd om er over na te denken. En lekker te genieten van wat er komen gaat:je bruiloft. Misschien kun je erna met frisse moed tegenaan.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:05:54 #10
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77807038
Isla dankjewel
pi_77808415
Balen allemaal droomvrouwtje!
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:12:02 #12
286043 Sunshine69
Hoping for a miracle
pi_77809441
@Droomvrouwtje, geniet inderdaad maar van de voorbereidingen voor jullie bruiloft EN van de menstruatieloze maanden zonder pijn! Uit ervaring weet ik dat dat al de helft van de stress scheelt. Ik had nl. zo'n pijn, dat zelfs naar mijn werk gaan vaak geen optie was, gevolg schuldgevoel, gevolg nog meer stress. Niet menstrueren helpt ook om de 'haarden' uit te drogen EN er kunnen niet nog meer 'haarden' gevormd worden die nog meer schade aanrichten. De rust zal je goed doen, denk ik (was bij mij wel het geval). 't Komt goed!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:15:34 #13
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77809603
Och droomvrouwtje. Moeilijk hoor! Probeer in elk geval te blijven genieten van je huwelijkse voorbereidingen en vanaf mei duim ik ook gewoon keihard voor jou!

Isla, ik heb uiteindelijk ook niet op mijn man gewacht (die mij ook wel ooit een keer zou vragen)
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:16:13 #14
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_77809625
Balen Droomvrouwtje. Vind het een goede instelling dat het krijgen van kinderen niet ten koste moet gaan van je relatie. Zolang je er zo in blijft staan gaat het goed komen met jullie! Zolang je er samen achter blijft staan is het allemaal goed te doen (is hier althans zo: we zijn er samen ingestapt en manlief weet ook dat een deel van mijn 'gezellige' reacties door hormonen komen. Daar kunnen we - achteraf - samen ook wel weer om lachen).
Wat leuk, jullie trouwsite (heb ff gegluurd)! Leuk om naar uit te kijken!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:16:37 #15
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77812009
Dankjewel allemaal voor jullie lieve reacties

@Sunshine ja dat had ik ook al begrepen dat het slikken van de pil inderdaad zorgt dat het alles tot rust brengt en daardoor ook geen haarden bijkomen en paar maanden zonder die heftige buikpijnen vind ik ook wel lekker, zo heftig als deze keer heb ik het nooit gehad, maar de keren daarvoor waren ook geen pretje, zelfs mijn darmen raakte van slag.

@Asy dankjewel

@hobbesje dat is ook zo. zei we doen dit samen, maar als jij het niet meer ziet zitten gaan dan lassen we een pauze hoe moeilijk hij dat ook dan vind (hij heeft meer zoiets van je hebt een probleem dat kun je oplossen en doe je dat zo snel mogelijk) maar hij vind niet dat het tenkoste van onze relatie moet gaan en mij. En dit moet je samen doen en samen achter staan anders hou je het volgens mij al helemaal niet vol als je het gevoel hebt dit alleen te moeten doen.
En gluren mag hoor, bedenk me net dat ik weer een stukje dagboekdeel bij kan schrijven en nog wat foto's plaatsen
pi_77816039
Droomvrouwtje, wat een heftig verhaal weer. Hopelijk kun je toch genieten van de komende bijzondere tijd.

MissCMS: Toch wel fijn lijkt me, nu ben je weer mooi schoon.

Ik neem het bij deze nog even op voor mijn nieuwe gyn hoor. Hij bedoelde het volgens mij niet zo kwaad. Maar hij bedoelde denk ik te zeggen wat jullie ook zeggen: ze weten nog heel veel niet. Helaas.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:17:05 #17
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77816386
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:07 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik neem het bij deze nog even op voor mijn nieuwe gyn hoor. Hij bedoelde het volgens mij niet zo kwaad. Maar hij bedoelde denk ik te zeggen wat jullie ook zeggen: ze weten nog heel veel niet. Helaas.
Dat is het denk inderdaad ook, als je ziet hoe hard de medische wetenschap gaat, 20/25 jaar geleden had je gewoon pech als het niet lukte om zwanger te worden. Nu is er al zoveel wat kan helpen, maar nog is het een complex iets dat hele zwanger raken proces. En ondanks de medisch wetenschap en hulp die men krijgt zijn er stellen die geen kindje krijgen ondanks alle pogingen, en dan sta je als gyn volgens mij ook wel tegen een muur, je kunt niet uitleggen waarom het niet lukt...
pi_77819216
lief, al die reacties! We moeten hier in ieder geval maar kijken hoever we iedere keer weer komen. Ik wil inderdaad zeker pauzes nemen als het me op begint te breken, en liefst ook even rust tussen pogingen in, maar nu misschien wel de IVF alvast in, om maar te beginnen... ik ben benieuwd hoeveel eitjes ik zou kunnen produceren...

Hobbesje, ik kan niet eerder door voor IVF. ik moet poging 5 en 6 nog afmaken van de zorgverzekering... (nu met poging 5 van IUI bezig) en voor IVF hoef ik alleen voor het oogsten van de eitjes en de TP's naar het AMC, maar de rest gebeurt gewoon in ons eigen ziekenhuis. dat scheelt wel veel qua reizen!

Droomvrouwtje, wat naar van de endometriose... ik hoop dat je gauw geholpen kunt worden, zeker als je je pil door kunt slikken in die tijd! (zodat de haarden uit kunnen drogen)

meiden, jullie hebben gelijk hoor, er staat nergens dat het aan mij ligt, en dat is ook niet bewezen nadat m'n eileider netjes geopend is... het voelt alleen zo, en dat is inderdaad iets heel anders... maar hoe dan ook wordt ik steeds maar niet mama en Joene maar niet papa... Ik hoop dat het nu wel een beetje vaart gaat krijgen...
(bedankt hoor, voor deze "schop onder m'n kont" )
pi_77824654
Mijsje, ik wilde het ook al gelijk roepen toen ik jouw post las, maar gelukkig waren anderen mij al voor; het ligt niet aan jou! Er is bij jou niks aantoonbaars gevonden! En zelfs al was dat zo, dan ben je nog steeds sámen... Toen het aan mij bleek te liggen, zei mijn man 'het is niet jouw probleem, het is ons probleem'... dat zag ik natuurlijk niet zo (de doem-denker die ik ben), maar het voelde toch wel fijn dat ik het niet alleen hoefde te dragen, zeg maar...

Oh enne... wij zijn trouwens momenteel helemaal niet bezig met een eventuele tweede; ik ben nog steeds niet aan het lijnen -erg, he? - en heb momenteel wat anders aan mijn hoofd; ons huis staat sinds vandaag officieel te koop... Ik ga terug naar mijn roots! ...... maarre.. dit even geheel ter zijde....
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_77836268
lief van je Jose!
en het is wel zo dat het ook als het wel bij mij zou liggen, ons probleem is, en niet alleen het mijne. andersom heb ik wel gezegd (toen de huisarts dacht dat de zaadkwaliteit slecht was) dat dat voor mij niet een reden was om minder over hem te denken... nu voelt het toch naar, maar hij doet wel zijn best om het niet alleen mijn probleem te laten zijn...

je huis te koop? super om weer naar je roots terug te gaan! is dat noord, zuid, oost of west in het land? en een tweede, dat komt dan tzt wel weer...

ik had trouwens bij de controle geweldig goed baarmoeder slijmvlies, een follikel van 18 á 19 mm, en ook een van 16 á 17 mm. zegt de gyn (niet m'n eigen gyn) nou, dat is mooi, kun je nog een tweeling krijgen ook...
(toch ben ik gematigd enthousiast...) maar goed, vanavond dus de pregnyl en geen gonal meer, en vrijdag de IUI!

voor de OP; als er weer een MODje meeleest: de 5e keer IUI is de tweede keer met gonal-f. die krijgen we vrijdag 12 februari. en dan weer twee slopende wachtweken...
  woensdag 10 februari 2010 @ 09:36:08 #21
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_77836357
Mijsje, dat zijn hele mooie berichten! Duim dat ze allebei springen en dat er iig eentje blijft plakken.
Hoop dat de gonal-f 'het trucje' doet wat nodig is.

Ik was 'vergeten' dat je voor de verzekering idd 6 keer iui moet doen... daar zijn wij met 1 poging al doorheen geschoten omdat er zo goed als geen zwemmers waren
  woensdag 10 februari 2010 @ 12:51:29 #22
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77841914
Mijsje dat ziet er goed uit, ik ga voor je duimen.. en voor jou maar ook voor alle andere meiden brand er hier een kaarsje ..
pi_77844296
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 09:36 schreef Hobbesje het volgende:
Mijsje, dat zijn hele mooie berichten! Duim dat ze allebei springen en dat er iig eentje blijft plakken.
Hoop dat de gonal-f 'het trucje' doet wat nodig is.

Ik was 'vergeten' dat je voor de verzekering idd 6 keer iui moet doen... daar zijn wij met 1 poging al doorheen geschoten omdat er zo goed als geen zwemmers waren
geeft niet hoor, het zaad was bij ons goed, dus moesten we hier een tijdje mee door... maar gelukkig de volgende ronde alweer de laatste. sluit ook weer een periode af en brengt weer een nieuwe periode met zich mee... toch wel weer moeilijk, maar ook wel weer fijn...
pi_77847709
Jose, wat heerlijk! Terug naar de roots is fijn. Inderdaad, waar gaat de verhuizing naartoe? (Ik ben niet nieuwsgierig, nooit niet. )

Mijsje, misschien ga je redelijk relaxed de laatste iui in? Als je zelf denkt dat iui niets helpt voor jullie... kan ook fijn zijn even een ronde zonder hoge verwachtingen.

Ik had hier de hoop op een eigen ei even opgegeven, maar gelukkig: mijn ovutest was net positief. Op dag 16, dus nog netjes dacht ik zo.
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:58:58 #25
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77848355
pze voor je ei dag 16 is echt netjes ja
pi_77850312
Hobbes, hoe is het? Hou je het nog een beetje vol?

PZE, toch weer een eigen ei! Nou, hup! Je weet wat je te doen staat, en nu al helemaal na die HSG! Ik hoop echt dat het verschil gaat maken voor jullie!

Oh Mijsje, wat fijn dat het er goed uitzag!! En nu maar hopen inderdaad dat het allemaal goed gaat dit keer. Een tweeling? Ook leuk,"ben je gelijk klaar" (zou mijn zeggen)...

Ik ga in ieder geval héééééél hard duimen dat dit 'm gaat worden...!!

quote:
Op woensdag 10 februari 2010 09:31 schreef mijsje het volgende:
je huis te koop? super om weer naar je roots terug te gaan! is dat noord, zuid, oost of west in het land? en een tweede, dat komt dan tzt wel weer...
Midden ook goed? Die had je nou net niet genoemd... Woon nu in 'refoland' en schuif een kilometertje of 13 op...
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:01:04 #27
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_77850724
Jose: Hier gaat het prima. M'n buik voelt eindelijk niet meer blauweplekkerig. Maar is nog wel 'lekker' dik/opgezwollen. Hoop dat dat blijft .
Vergeet op m'n werk wel elke keer om rond de klok van 3 de bolletjes te proppen.
Verder duurt het wachten nu al lang... dat belooft nog wat .
pi_77856575
PZE, dat verschilt per moment. het ene moment denk ik: poeh, het lukt toch niet, ik ben toch niet zwanger dus ik kan wel gewoon drinken en van alles doen enzo. en het andere moment voel ik een steekje hier en een krampje daar en denk ik: zou het? zou het? ik hoop dat de laatste 2 IUI's in ieder geval niet zo'n vervelend lange wachtijd hebben. (daarmee bedoel ik dat ik hoop dat die twee weken gauw om zijn in plaats van dat het lijkt of het een eeuwigheid is... )
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:49 schreef Jose81 het volgende:
Hobbes, hoe is het? Hou je het nog een beetje vol?

PZE, toch weer een eigen ei! Nou, hup! Je weet wat je te doen staat, en nu al helemaal na die HSG! Ik hoop echt dat het verschil gaat maken voor jullie!

Oh Mijsje, wat fijn dat het er goed uitzag!! En nu maar hopen inderdaad dat het allemaal goed gaat dit keer. Een tweeling? Ook leuk,"ben je gelijk klaar" (zou mijn zeggen)...

Ik ga in ieder geval héééééél hard duimen dat dit 'm gaat worden...!!

[..]

Midden ook goed? Die had je nou net niet genoemd... Woon nu in 'refoland' en schuif een kilometertje of 13 op...
Midden, ook prima! zit je lekker dicht bij alles, maar aangezien het maar 13 km opschuiven is, zit je dat nu ook wel... maar lekker hoor, terug naar de roots klinkt altijd wel goed

enneh... dat zei mijn man ook meteen zachtjes tegen mij toen de gyn het had gezegd en naar zijn kamertje tegenover de echokamer liep... maar dat is dan wel zo, en dat zou ik op zich wel jammer vinden, zoals ik er nu tegenaan kijk. (ik denk dat ik graag vaker een zwangerschap mee wil maken, maar dat weet ik pas als ik het een keer echt helemaal heb meegemaakt... anders is het gewoon nog eens afzien... )
pi_77861089
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 19:43 schreef mijsje het volgende:
enneh... dat zei mijn man ook meteen zachtjes tegen mij toen de gyn het had gezegd en naar zijn kamertje tegenover de echokamer liep... maar dat is dan wel zo, en dat zou ik op zich wel jammer vinden, zoals ik er nu tegenaan kijk. (ik denk dat ik graag vaker een zwangerschap mee wil maken, maar dat weet ik pas als ik het een keer echt helemaal heb meegemaakt... anders is het gewoon nog eens afzien... )
Ja, dat ken ik... ik had precies dezelfde gedachte toen wij door het spuiten van de hormonen meer kans hadden op een meerling. Ik wil(de) ook graag vaker dan één keer zwanger zijn... en dat is nog steeds zo. Maar ik besef telkens weer -onder andere door het hier posten en door mijn twee vriendinnen waar ik het soms wel eens over heb- dat ik al in mijn handen mag knijpen dat het in ieder geval één keer gelukt is...

En misschien zeg ik het niet vaak genoeg, maar ik leef heel erg met iederéén hier mee. We weten allemaal hoe kl*te het is als zo'n grote wens niet zomaar in vervulling gaat. Dat doet pijn en het maakt je verdrietig en soms jaloers... Dus daarom even voor iedereen een
  donderdag 11 februari 2010 @ 14:55:12 #30
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_77884420
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 21:21 schreef Jose81 het volgende:

[..]

Ja, dat ken ik... ik had precies dezelfde gedachte toen wij door het spuiten van de hormonen meer kans hadden op een meerling. Ik wil(de) ook graag vaker dan één keer zwanger zijn... en dat is nog steeds zo. Maar ik besef telkens weer -onder andere door het hier posten en door mijn twee vriendinnen waar ik het soms wel eens over heb- dat ik al in mijn handen mag knijpen dat het in ieder geval één keer gelukt is...

En misschien zeg ik het niet vaak genoeg, maar ik leef heel erg met iederéén hier mee. We weten allemaal hoe kl*te het is als zo'n grote wens niet zomaar in vervulling gaat. Dat doet pijn en het maakt je verdrietig en soms jaloers... Dus daarom even voor iedereen een
Precies. Of het nu een eerste/tweede zwangerschap betreft, het is een wens die heel diep zit. En als dat niet lukt doet het pijn...
Wat ik wel prettig vind is dat je met de fora van tegenwoordig wel lotgenoten kan vinden waar je je gevoel mee kan delen: daar zitten meiden die precies weten hoe je je voelt (helaas).
dikke
pi_77886547
Ik ben zo bang dat (als ik ooit wel zwanger ben) geen roze wolk heb om van af te vallen. Ik bedoel, ik zou zooo bang zijn dat het mis gaat... Of dat er iets mis is. Als ik daaraan denk word ik echt een beetje sip. Ik wil het zo graag, maar ik ben bang dat het gruwelijk tegen zal vallen.
pi_77887460
Die angst kan ik me goed voorstellen, PZE. Juist omdat je er zo lang al naar verlangt, wordt de angst dat het misgaat extra groot. Tenminste, zo werkt het bij mij.

Bij mijn laatste zwangerschap heb ik, naast de angst en onzekerheid, ook echt genoten. Daar ben ik nu achteraf extra blij mee. Die paar maanden genieten heb ik gelukkig nog. Dat genieten is me echter alleen gelukt juist doordàt ik accepteerde dat ik ook angst en onzekerheid voelde. Ik hoop dat dat me een volgende keer (als die ooit komt) weer lukt, maar dat zal wel moeilijker zijn.

Ik geloof trouwens ook dat het verlangen naar een tweede (of derde of vierde of ...) even groot is als naar een eerste. En als dat verlangen niet wordt vervuld, lijkt het verdriet me even groot.
Wat ik voor mezelf heel moeilijk vind, is de confrontatie met mogelijke blijvende kinderloosheid. Het liefst wil ik meerdere kinderen, maar als we er eerst maar eens 1 zouden krijgen, dan is dat zwaard van Damocles weg boven mijn hoofd. Maar ja, dat heb je niet voor het zeggen helaas.
pi_77892950
Ja, inderdaad.. dit forum heeft mij ook veel steun gegeven... ik had destijds 1 vriendin waarbij het zwanger worden ook niet vanzelf ging, aan haar had ik ook veel steun, maar over het algemeen begrepen mensen niet hoe ik me voelde; 'je bent nog zo jong' en 'je bent er misschien wel teveel mee bezig'... van binnen kookte ik als ik dat soort opmerkingen kreeg... meestal glimlachte ik dat soort opmerkingen maar een beetje weg ... op een enkeling na, die ik flink de kast uitveegde...

PZE, ik kan me je angst wel voorstellen.

Tijdens mijn zwangerschap begon ik pas echt te genieten, toen het ook echt zichtbaar werd (dat was pas met 20 weken). Ik had helemaal geen kwaaltjes, wat het voor mij soms heel onecht maakte. Het maakte me ook onzeker. Ik was de eerste weken steeds aan het kijken op internet hoe het kindje zich op dat moment ontwikkelde, hoe groot het was, etc. Dat was voor mij op dat moment het enige waardoor ik me een beetje voor kon stellen dat ik op dat moment echt zwanger was. Soms voelde ik me daar best 'schuldig' om, want ik genoot niet echt, omdat ik me voelde alsof ik niet zwanger was...
pi_77894100
ik ken die angsten ook wel... ik ben bang dat ik zwanger was door een toevalstreffer, en jammer dat het mis ging op dat moment... (zwaar understatement...) en nu de angst dat we kinderloos blijven... mocht dat onterecht zijn, dan waarschijnlijk ook de angst dat het niet goed blijft gaan tijdens de zwangerschap en dat ik de zwangerschap niet uit zal dragen... door de laatste jaren moet ik zeggen dat ik niet veel vertrouwen in m'n lijf heb gekregen op dit vlak, en het is best lastig maand na maand om dat vertrouwen terug te krijgen...
pi_77894540
Toch zo fijn he, dat je hier gewoon kunt vertellen wat wat je voelt en dan vaak nog begrepen wordt ook. Natuurlijk is het niet fijn dat jullie dat ook zo voel(den), maar het is zo heerlijk om te merken dat je niet knettergek bent. Bedankt.

Ahava, ik hoop dat je snel 9 maanden lang genieten kunt.

Mijsje, succes morgen met de iui. Hopelijk met een mooi als resultaat.
pi_77894843
dank je! en misschien wel ... (als de gyn gelijk krijgt...)
pi_77896526
Dankjewel, PZE. Ik gun jou hetzelfde!

Veel succes morgen, mijsje! Een tweeling zou mij ook erg leuk lijken, ondanks de risico's. Maar het zou voor mij niet per se beteken dat ik dan 'klaar' zou zijn. Misschien zou ik dan nog wel voor een derde gaan.
pi_77902321
dank je Ahava!
ik zou een tweeling ook wel heel leuk vinden hoor, dus als het dat wordt, ben ik ik ook heel tevreden... (eerst maar eens zien dat ik bevrucht kan worden...jammer dat je dat eigenlijk niet kan weten of dat gebeurt met deze behandelingen...) maar een derde kindje, ik weet niet of we daar ooit voor zouden gaan. ik zou graag een even aantal willen qua kinderen. ik was thuis met z'n 3en, en heb me altijd heel verloren en het 5e wiel aan de wagen gevoeld. dat gevoel zou ik niet willen voor m'n kinderen. maar dat is persoonlijk hoor! en misschien denk ik er tegen die tijd wel heel anders over!
naja, morgen eerst maar weer in die stoel gaan liggen...
  vrijdag 12 februari 2010 @ 07:45:51 #39
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77908939
Succes mijsje!
*kaarsjes aansteken gaat*
pi_77909184
Succes mijsje!

voor alle dames hier. Ondanks dat ik niet genoeg tijd heb om mee te posten en alles mee te lezen denk ik vaak aan jullie.

De verhalen over niet kunnen genieten van de zwangerschap... ik heb er ook last van gehad. Eigenlijk tot het moment dat ik schopjes voelde heb ik elke dag de angst gehad dat het niet goed zou zitten. Maar dat kwam ook omdat ik nergens last van had, dat maakte het nog extra onwerkelijk zegmaar. Ik heb heel vaak gezegd dat ik graag de hele dag misselijk wilde zijn (natuurlijk zou ik dat niet ECHT willen, maar het zou wel fijn zijn geweest als ik op zijn minst IETS had dat het echter maakte. En nu met 32 weken heb ik het nog... als ik even niets gevoeld heb maak ik me alweer zorgen of alles wel goed is. Ik denk toch dat het te maken heeft met de manier van zwanger worden. Mensen die 'gewoon' zwanger worden zullen het ongetwijfeld ook wel eens hebben, maar de MMM maakt het toch allemaal anders.
pi_77910902
Ik herken die angst tijdens de zwangerschap heel goed. Bij ons had het natuurlijk ook een tijdje geduurd voordat het zover was en ik was dan ook echt heel bang dat het mis zou gaan...
Maar ik kan me voorstellen dat als je afhankelijk bent van behandelingen waarbij je maar een minimaal aantal pogingen hebt die angst nog weer veel groter is inderdaad...

Mijsje, heel erg veel succes... we gaan weer in de duimstand!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 12:27:12 #42
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77915363
voor alle dames een dikke knuffel

Het komt er vast fouter uit dan ik het bedoel, maar ik ben blij dat dit forum bestaat, je kan van elkaar leren, en je bent niet alleen in je gevoelens. Soms heb je het gevoel dat je bepaalde gevoelens niet mag hebben, maar hier lees ik dan dat andere dit ook voelen, ben ik dan weer zo blij mee, hoef ik me niet schuldig te voelen en ik ben niet gek. Ik vind het best moeilijk, iemand die gewoon kinderen heeft gekregen snapt niet hoe het voor je voelt dat heb bij jou/ons niet (gaat) lukt spontaan.
En @jose die opmerkingen als je bent er teveel mee bezig. of je bent nog jong.. grrr echt killing dat zulk opmerkingen, of waar ik een hekel aan heb is op het werk met de planning, ja maar jij hebt geen kinderen dus hoef je ook niet in de zomer vakantie te zitten. Jij weet toch niet waarom iemand geen kinderen heeft?? Als nu iemand dit tegen mij dat zou zeggen moet die persoon oppassen dat ik zijn/haar strot niet afbijt. Sommige opmerkingen zijn echt te lomp voor woorden..

@PZE dat roze wolk gebeuren, ik zou dat denk ik ook hebben. En ik lees hier dat je daar niet alleen in bent, lijkt me een logisch gevolg. Je bent zolang bezig geweest en dan lukt het, eerste reactie eerst maar eens zien hoelang dit gaat duren. Je gevoelens zijn heel natuurlijk hoor

@Mijsje spannend, ik ga weer in duimstand voor je

@Hobbesje hoe gaat het met je?? Ook voor jou ben ik in duimstand

@missCMS hoe was het eergister bij de gyn??
  vrijdag 12 februari 2010 @ 12:39:52 #43
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77915716
Dames, hier draaien de duimen en branden de kaarsjes....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 12 februari 2010 @ 12:58:26 #44
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_77916256
Hier wordt ook hard geduimt!

En dat niet kunnen genieten van het zwanger zijn: dat herken ik wel. Van onze eerste werd ik spontaan zwanger. En ik vond het heerlijk: dikkere buik, de kwaaltjes, het gerommel en geschop in je buik. Maar genieten: dat vond ik moeilijk. Eerst de 12 weken grens, dan de 20 weken echo, dan op naar de 27/28 weken. En pas toen durfde ik echt spulletjes te gaan kopen. En pas vanaf een week of 35 ging ik echt inrichten en tutten. De onzekerheid is er voor veel zwangere vrouwen.
Maar als ik nu zwanger zou worden, wordt het denk ik nog lastiger om echt volut te gaan genieten...

Verder gaat het hier goed, behalve dat ik poepchagerijnig wordt van de leuke bolletjes en het wachten. En in combinatie met een 3-jarige die de oren voor de sier heeft wordt dat niet beter.
pi_77931520
dank jullie hoor!!! er is weer wat hoop met die twee eiers...

droomvrouwtje, klinkt niet fout hoor, het klinkt juist heel logisch. ik vond het ook fijn dat er een forum was waar ik terecht kon met wat ik had, en hoe ik me voelde. het was een openbaring om te merken dat ik er niet alleen in stond... en ik moet zeggen dat ik er ook veel van heb geleerd. ik wist door dit forum al het een en ander van inseminaties en hormonen enzo voor ik hier zelf mee te maken ging krijgen... jammer dat het nodig is dat dit forum bestaat, maar heel fijn dat het er is nu het nodig is...

en droomvrouwtje, die opmerkingen... laatst iemand: zo leuk, kinderen, moet je ook eens mee beginnen! toen heb ik wel een opmerking teruggeplaatst in de trant van: moet je ze wel kunnen krijgen, maar ja, dat is ook niet altijd vanzelfsprekend... het was meteen dodelijk stil...

ow, ligt het trouwens aan de hormonen dat ik extra emo ben? vandaag de playbackshow bij ons op school. heel lief en schattig en leuk en goed, en de tranen liepen over m'n wangen... ik schaamde me dood...

[ Bericht 17% gewijzigd door mijsje op 12-02-2010 20:25:25 ]
pi_77932510
Herkenbaar mijsje, die opmerking kreeg ik gisteren ook nog. Toen kon ik het ook niet laten om even een rake opmerking terug te maken.
Extra emo van de hormonen? Dat was ik wel toen ik nog hormonen slikte. Onhandig he?
Trouwens, we gaan wederom gelijk op. Mijn nod is de 26e.

Hobbes, wachten duurt lang.
pi_77932727
gelijk opgaan met PZE is !!!

stom he, zulke stomme mensen die van die stomme dingen kunnen zeggen...

ik merk zelf vrij weinig van de hormonen gelukkig, wat betreft m'n gevoelens. ik was bang richting depressieve gevoelens getrokken te worden, maar dat werd het gelukkig niet... verder merk ik (en manlief ook) er weinig van, maar met dit soort dingen dus opeens even wel blijkbaar... normaal ook wel een brok in m'n keel als ik kinderen bezig zie, maar echt huilen wordt het over het algemeen nooit...
pi_77933454
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:41 schreef mijsje het volgende:
gelijk opgaan DOORSCHUIVEN met PZE is !!!
Je kunt gewoon echt doodmoe worden van opmerkingen van mensen die er gewoon niks van weten. Ik had ooit een discussie met de lompe hork (lees 'man') van een oude vriendin van mij. Wij waren toen bijna 2 jaar bezig en ik vertel het hoe of wat. Zegt hij doodleuk 'ik weet zeker dat je er dan gewoon mee bezig bent' en dan ook echt met zo'n dominante en stalen uitdrukking... mèn... ik kon 'm wel aanvliegen...

Mijsje, fijn dat je het er weer op hebt zitten vandaag!
pi_77933653

je kan die types wel de nek omdraaien... maar goed, dat kun je blijven doen en steeds komen er weer nieuwe horken... zucht...

het viel vandaag weer heel erg mee alleen de wachttijd... ik was eigenlijk maar even van m'n werk weg, althans, dat was de bedoeling... ik ben ruim 2 uur weggeweest voor een inseminatie van een minuutje en dan nog ruim 10 minuten blijven liggen... gelukkig is er begrip voor bij ons op het werk, maar in drukke tijden als deze (rapportentijd...) zijn m'n collega's er echt niet blij mee, en voel ik me soms gewoon opeens schuldig... (terwijl ik weet dat dat niet hoeft...)
pi_77934228
Mijsje, ik denk dat dat leerkracht eigen is... ik voelde me ook altijd zo rot als ik weg moest of langer wegbleef dan gepland... het ìs ook gewoon lastig; je laat een klas met kinderen achter waar dan weer vervanging voor moet worden geregeld. Wordt er bv. weer een RT-er geregeld, valt dat dus weer uit, heb je weer zeurende ouders...en zo is het cirkeltje weer rond; want je voelt je weer rot.
pi_77934669
Doorschuiven met mijsje... Goed idee!

Ja, het blijft lastig voor juffen in de mmm. Nu zijn ze bij mij nog erg meegaand, maar als het erg lang gaat duren... Ik vraag me af hoe lang dat duurt.
pi_77936432
nou, je slaat precies de spijker op z'n kop! dat is precies waarom ik het vervelend vind... (ik doe RTtaken en legevende taken bij ons op school, en van beide is het net zo vervelend als dat uitvalt/doorschuift...)

doorschuiven met PZE! als dat gebeurt, dan trotseer ik de kilometers en kom ik een stuk taart brengen om samen op te eten bij de thee!!!
pi_77937267
Deal!
pi_77940444
Mijsje, ik denk aan je!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_77947560
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 23:36 schreef McLaura het volgende:
Mijsje, ik denk aan je!
lief van je!
  zaterdag 13 februari 2010 @ 10:29:43 #56
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77948108
mijsje en PzE, lopen jullie nu gelijk op?
Dus dan hebben jullie allebei een prachtige positieve test als ik ga bevallen op de 26e?
Mooi, dat is dan afgesproken...
pi_77948188
dan zijn we toch nog 2 weken samen zwanger geweest als dat allemaal zo uitkomt...
pi_77964532
Asy, wat een goed plan! Ik ben erg benieuwd naar je frummeltje.
pi_77973691
@droomvrouwtje; wat een heftig nieuws voor jullie, endometriose is niet niks. Begrijp het dubbele gevoel wel dat je enerzijds meteen actie wil, maar het ook fijn vindt om even te wachten. Geniet nu maar van de voorbereidingen op de bruiloft en van de bruiloft zelf om daarna de mmm in te gaan, het klinkt nog lang, mei, maar dat is al heel snel! Komt goed allemaal

@Islabonita; jullie hadden ook niet zo'n goede uitslag in het z'huis geloof ik me te herinneren. Hoe is het bij jullie? Ook voor jou een voor deze moeilijke tijd.

@MissCMS; wat vervelend dat je het vruchtje bent verloren, maar wel fijn dat er nu duidelijkheid is. Hoop dat er snel een vruchtje blijft plakken

@Mijsje; de 5e iui al voor jou, hopelijk zijn beide eitjes gesprongen en zit er nu minimaal of misschien wel zich in jouw buik te nestelen, spannend hoor! Mijn duimen draaien hier voor jou!

@PZE; een mooie ovulatietest, die ook nog eens goed benut is, ook voor jou draaien mijn duimen, jij en mijsje samen door naar z&g vind ik een goed plan!

@Hobbesje; ik weet niet precies of je wacht op de tp of dat je een tp hebt gehad en nu wacht op je NOD. Ik vermoed het laatste. Ook voor jou draaien mijn duimen, het is weer spannend hier!

Mocht ik iemand vergeten zijn, sorry, heb alleen dit topic doorgelezen...

Ik was jullie trouwens kwijt Heb de laatste tijd niet zoveel mee gelurkt, ben er tegenwoordig zo enorm veel mee bezig, sta er mee op en ga er mee naar bed, heel frustrerend, wordt er ook zo verdrietig van. Maar meer als afwachten kunnen we niet. Maar ik ben zo enorm bang dat er hier geen kindje komt en wat als dat niet zo is, dan stort mijn hele toekomstbeeld in en ik wil helemaal geen leven zonder een kindje, maar ja, zonder zaadcellen wordt het toch erg moeilijk
ik wil ook positief testen, zwanger zijn, iedereen verrassen dat er een baby komt, een baby in mijn buik voelen, een babykamer maken, spulletjes kopen en natuurlijk een kindje krijgen, opvoeden en zien opgroeien. Ik wil zelfs wel carnaval vieren als mijn kindje dat leuk vindt, terwijl ik hier een hekel aan heb, als ik maar een kindje krijg. Ik vind het zo verschrikkelijk oneerlijk.... En zit nu even in een enorme negatieve gevoelens flow, sorry
pi_77977101
Och Poezebeest, wat een verdrietig berichtje. Ik kan je verdriet voelen door het scherm heen, het lijkt me dat jullie je er nog niet helemaal bij neer hebben gelegd toch? Zijn er nog vervolgstappen nu? En is misschien adoptie een optie voor jullie? Het is gewoon moeilijk, een dip hebben we echt allemaal op zijn tijd. Hopelijk sta je er over een tijdje weer wat rustiger in.
pi_77977228
We hebben ons er nog niet bij neergelegd inderdaad, mijn is positiever dan dat ik ben. De uitslagen die we tot nu toe hebben gekregen zijn gewoon slecht en er is toch echt wel zaad nodig om zwanger te worden. En mijn grootste angst is dus ook dat er geen zaad is, want die kans is groot, 50% kans op wel zaad en 50% kans op geen zaad. Ik heb er weinig problemen mee dat we een icsi traject in moeten, maar geen zaad is echt zo enorm definitief. Andere opties zijn niet bespreekbaar momenteel. Ik wil absoluut niet adopteren of een pleegkindje, voor een donor houd ik wel de deur open, maar mijn staat hier nu niet voor open.
pi_77977489
Poezebeest, ik kan me je gevoel zo goed voorstellen. Ik denk dat we het hier allemaal wel kennen, want we zitten of zaten allemaal in hetzelfde schuitje; de wens naar een kindje, een grote wens die maar niet wordt vervuld.

In jullie geval en in het geval van mijn twee vriendinnen; het moet super zwaar voor jullie zijn... tegen mijn vriendinnen heb ik ook gezegd 'deels kan ik jullie hierin steunen, want ik weet hoe je je voelt als je maar niet zwanger raakt, maar ik zat wel in een totaal andere situatie...'. Daarom heb ik voorgesteld dat ze met elkaar kunnen mailen/bellen. Dit zagen ze allebei wel zitten. Zij hebben nu ook beiden even stilte voor de storm (ze wachten op verder onderzoek), maar zij zullen wel contact leggen met elkaar denk ik.
Ze zijn allebei realistisch, maar de ene is behoorlijk down en de andere is altijd zo positief... Heel bijzonder om te zien aangezien het om hetzelfde probleem gaat.

Maar oh, wat lijkt het me zwaar om in hun/jullie schoenen te staan.... Ik kan niet meer zeggen dan; heel veel sterkte... en die negatieve gevoelensl ik kan het me helemaal voorstellen... gooi het er maar uit, hopelijk lucht het je op .
pi_77977618
He jakkes poezebeest.. ik kan me je verdrietige gevoelens zo goed voorstellen...
Het lijkt me zo moeilijk om om te gaan met de gedachte dat er misschien helemaal geen zaad is.. dat is inderdaad direct zo definitief... wanneer weten jullie daar meer over?

Dikke knuffel en heel veel sterkte!
pi_77977739
O, ik had niet door dat ik onder mijn oude account was ingelogd. Foutje!

[ Bericht 88% gewijzigd door sombie op 14-02-2010 11:43:08 ]
pi_77977774
Wanneer krijgen jullie een uitslag Poezebeest?
  zondag 14 februari 2010 @ 11:09:45 #66
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77977802
Poezebeest toch, idd goed dat je het er gewoon uitgooit even. Het is ook gewoon allemaal heel erg klote!

Sterkte meis, ik leef met je mee....

Uiteraard ook een dikke voor alle andere dames hier. Mijn duimen blijven draaien.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_77977821
Jullie zijn lief!

Ik ben over het algemeen wel redleijk positief, maar de laatste dagen voel ik me gewoon enorm klote, de kinderwens is hier groter dan dat ik dacht.

Wij moeten half maart terug naar de gyn voor de uitslag van een sperma-onderzoek en als daar echt helemaal niks wordt gevonden worden we doorgestuurd naar Nijmegen voor een tese traject, de onzekerheid zal de komende maanden wel blijven. Heb zelf de verwachting dat we pas in december meer zullen weten, helaas
pi_77978646
Nu even onder het juiste account:

Ach, lieve poezebeest, dat lijkt me ook heel moeilijk te verkroppen hoor. Het idee dat het misschien nooit gaat lukken, is zo zwaar. En dan de onzekerheid, bah. Wanneer krijgen jullie meer duidelijkheid? (Sorry, ben dat even kwijt.)

Goed van je, dat je je verdriet en al dat gevoel er even uitgooit. Ik hoop zo op goed nieuws voor jullie! Tot die tijd, heel veel sterkte.

edit: Inmiddels zie ik dat je half maar weer naar de gyn moet. Als dan blijkt dat er wel sperma is gevonden, hoeven jullie niet naar Nijmegen?

En je af en toe enorm klote voelen mag hoor! Hoe ging die uitspraak ook alweer van dat hangende kopje en hoop/moed? Orea?
pi_77982707
Als er in maart zaadcellen worden gevonden hoeven we idd niet naar Nijmegen, maar die kans is echt zo enorm klein, er is tot nu toe niets gevonden en ook geen oorzaak waarom niet, dus ik verwacht dat we dan te horen krijgen hoe het vervolg traject er uit komt te zien.

Jose; jouw vriendinnen zijn ook verwezen naar Nijmegen of niet? Ook heftig voor hun deze onzekere periode. Als zij naar Nijmegen gaan, hoe lang moeten zij wachten tot een afspraak?
pi_77985893
Poezebeest, zij moeten inderdaad ook naar Nijmegen. Mijn ene vriendin is na de eerste zaadtest al direct verwezen. De tweede zaadtest hebben ze in Nijmegen gedaan. De uitslag kregen ze van het eigen ziekenhuis (begin december). De uitkomst was hetzelfde (geen zaadcellen dus). Zij moeten dacht ik 8 maart naar het Radboud. Ze krijgen dan een oriënterend gesprek, zoals ze dat zo mooi noemen. Er zit dus 3 maanden tussen.

Mijn andere vriendin krijgt hopelijk snel een oproep voor een afspraak daar. Voor zover ik weet heeft zij nog geen oproep gehad...

Het is zeker heftig... ik kan me goed voorstellen hoe jij/jullie te moet(en) voelen... jullie zitten alle drie in hetzelfde schuitje...
pi_78000201
jeetje wat heftig weer hier... Poezebeest, het is ook zo zwaar, die periode waar je nu in zit... Ik hoop echt dat er in maart goed nieuws komt meid!

Ik las net in het Z&G topic dat Orea in het ziekenhuis ligt met vermoedelijk een blinde darm ontsteking. morgen krijgt ze een mri-scan en dan weten ze of ze moeten opereren... ik begreep van Tessie dat ze wel kan meelezen, maar niet kan reageren... Orea, nogmaals sterkte meid! ik hoop dat het mee gaat vallen allemaal!

verder even een voor wie dat nodig heeft...
pi_78002874
Wat vervelend voor Orea! Wellicht lees je hier ook nog mee, dan wens ik je vanaf hier in ieder geval heel veel beterschap!
pi_78009303
Orea ook van mij een dikke knuffel.
  maandag 15 februari 2010 @ 11:55:43 #74
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_78013625
hey poezebeest , het is heel logisch hoor meid dat je het niet meer ziet zitten en in een negatieve flow terecht komt. En dat wachten, dat helpt er natuurlijk niet aan mee. En dat je er nog niet bij hebt neer gelegd dat hoeft ook niet, maar de onzekerheid die je nu hebt is logisch, ik weet verder niet veel te zeggen de meiden voor mij hebben het al goed verwoord allemaal ....

Orea als je hier ook nog mee leest, heel veel beterschap
pi_78021738
Lieve Poezebeest, het is zo herkenbaar..
Je mag je ook zo voelen, en je mag het hier kwijt, ik denk dat wij het allemaal heel goed begrijpen en ergens ook zo'n moment gehad hebben (en nog vaak zullen hebben) dat we bang zijn dat het helemaal nooit gaat lukken. Het is een rollercoaster zoals je zelf al zei, de ene keer ben je positief en de andere keer zie je het gewoon niet gebeuren.. We moeten hoop blijven houden, hoe moeilijk dan ook.. Dikke dikke knuffel!

Ik heb voor Valentijnsdag mijn vent een brief geschreven waarin ik een streep trek onder mijn verdriet en twijfels. Simpelweg omdat ik niet meer van maand tot maand wil leven en teleurgesteld wil zijn. En verdriet hebben waarom het nou niet gewoon lukt, en bij anderen wel. Ik heb hem geschreven dat dit waarschijnlijk een moeilijk jaar zal worden met ziekenhuisbezoeken, operaties, wie weet IVF, ICSI, teleurstellingen en kwetsende opmerkingen. Maar ik wil niet ongelukkig dit jaar door. Ik wil genieten van de tijd die we nog hebben samen zonder een kleintje-want ik heb nog steeds de hoop dat dat kleintje er komt. Dat wil niet zeggen dat ik niet meer verdrietig mag zijn van mezelf, maar ik wil wat meer "leven" dan afgelopen jaren. Dit zeg ik niet om jou zogenaamde wijze raad te geven Poezebeest, maar na het schrijven van die brief voelde ik me opgelucht, alsof het een nieuw begin was. Misschien heb je er wat aan..

Orea, heel veel sterkte!
  maandag 15 februari 2010 @ 19:12:06 #76
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_78026871
Orea sterkte en beterschap!
pi_78030130
Wat fijn Isla, en knap van je. Erover praten/ schrijven is echt heel goed, maar ook moeilijk. Goed gedaan!
pi_78033930
quote:
Op zondag 14 februari 2010 22:00 schreef mijsje het volgende:
Ik las net in het Z&G topic dat Orea in het ziekenhuis ligt met vermoedelijk een blinde darm ontsteking. morgen krijgt ze een mri-scan en dan weten ze of ze moeten opereren... ik begreep van Tessie dat ze wel kan meelezen, maar niet kan reageren... Orea, nogmaals sterkte meid! ik hoop dat het mee gaat vallen allemaal!
Het zit waarschijnlijk toch anders... geen blindedarmonsteking, maar waarschijnlijk toch haar eileider (hydrosalpinx) die op knappen staat. Orea moet blijven en morgen weer door de molen van de gyn...
Dit heeft ze vanavond ook in Z&G gepost...

Of te wel... het zit haar echt niet mee... stel je voor dat het eens 'zomaar' goed gaat..

Orea: heel veel beterschap en sterkte.. het zit je niet mee, zeg!! ]

[ Bericht 1% gewijzigd door Jose81 op 15-02-2010 22:06:20 ]
pi_78036484
Orea
pi_78046486
Jeetje Orea, wat heftig allemaal! Beterschap!
pi_78049346
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:27 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat fijn Isla, en knap van je. Erover praten/ schrijven is echt heel goed, maar ook moeilijk. Goed gedaan!
Thanks PZE!
Op de een of andere manier voel ik me echt beter, dus het van je af schrijven, in een brief/dagboek of op dit forum, werkt echt!

Orea, wat heftig en naar allemaal... Veel sterkte en beterschap! Dikke knuffels!
pi_78049502
Orea, jeetje, wat heftig zeg... heel veel sterkte!

Dames, mag ik hier mee komen schrijven?
Wij zijn inmiddels alweer anderhalf jaar bezig.. Wel zwanger geweest, maar helaas liep dit uit op een miskraam. Mijn mans zaad is niet super mijn mijn cyclus is niet super.. daarom ga ik vanaf deze cyclus aan de clomid. Kijken wat dat doet.. hopen dat dat binnen een paar maanden resultaat geeft, anders wordt het waarschijnlijk IUI.
pi_78049665
Ik lees deze berichtjes nu pas, wat lief!

Het blijft een soap ik weet het niet meer en de dokter ook niet. Eileider zou alleen klachten kunnen geven als ie gedraaid is of ontstoken. Zucht. Wachten op bloeduitslagen maar weer.

Allemaal een dikke knuffel van mij!
pi_78049782
Tierr ik had je net wat geschreven in het andere topic.. maar nu weet ik het weer. Jammer dat het allemaal zo moeizaam gaat... Hopelijk is de clomid net wat je nodig hebt..
pi_78056757
Tierrr, ik hoop echt dat de clomid doet waar het voor bedacht is.
pi_78063537
Zo, weer lekgeprikt in het zkh. Pas 5 maart uitslagen van zaad, hsg en bloed. Duurt nog lang!
pi_78071784
Tierrr, wat waardeloos als je lijf niet wil doen wat het zou moeten kunnen... ik hoop dat de clomid net dat ene zetje is dat je nodig hebt om zwanger te worden meid! Fijn dat er dat soort middelen op de markt zijn om te kunnen helpen!
(dacht ik ook van de gonal die ik zelf gebruikt heb (en vanaf volgende week weer ga gebruiken als ik weer niet zwanger ben), fijn dat het er is, jammer dat ik het nodig heb...)
pi_78075759
PZE dat duurt inderdaad weer lang...bleh.. Iemand heeft het hier al eerder gezegd, eenmaal in de MMM aangekomen is het alleen maar wachten wachten wachten.... Je zit in ieder geval niet alleen te wachten.
pi_78079917
Tierr; wat vervelend dat je je hier komt melden, hopelijk doet de clomid waar die voor bestemd is.

PZE; wachten sucks....

Verder iedereen bedankt voor de lieve woorden, hier gaat het wel weer ok. Zat echt even in een enorme dip, maar heb er niets aan en zoals mijn zegt, ik moet niet treuren om dat wat ik niet heb, maar juist blij zijn met wat ik wel heb. Ergens vind ik het een enorme dooddoener, maar er zit wel iets van waarheid in. Daarnaast is het natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan en het zal met ups en downs gaan, maar voor nu is het wel weer ok
pi_78088939
Nou, Poezebeest, je kunt inderdaad veel kracht halen uit de dingen in je leven waar je gelukkig van wordt. Dus als het je lukt om dat te blijven zien, heb je daar zeker veel aan. Wat jij al zegt, dat zal niet altijd makkelijk gaan, maar het is fijn dat het nu weer beter met je gaat!

Tierr, welkom in dit topic. Ik hoop dat de clomid zijn werk doet voor je.

Vreselijk he, PZE, al dat wachten!

Orea, hier ook nog even een dikke .

Mijsje, hoe is het met je? Wanneer weet je weer meer? Ik ben er eventjes helemaal uit geweest dus ben de draad ook gelijk kwijt.
pi_78091859
ik weet volgende week vrijdag meer, dus ik heb nog ruim een week te gaan
pi_78098492
Spannend Mijsje, de duimpjes gaan weer een tandje hoger...

PZE, fijn dat je je wat beter voelt.
pi_78098764
ik voel nog helemaal niks, en ik denk ook dat de kans dat het net deze keer wel gelukt is, niet zo heel groot is. ik ga er al vanuit dat ik volgende week vrijdag gewoon de gyn kan bellen om een afspraak over IVF, en hoe ons ziekenhuis dat doet samen met het AMC in Amsterdam... ik ben benieuwd... (en een beetje bang ook wel... als ik al denk aan een evt oogsting van eitjes, dan word ik helemaal misselijk en bang... lijkt me iets om wel te bespreken met de gyn...)
pi_78100733
Positief blijven hoor Mijsje, je weet maar nooit! Je zou zomaar zwanger kunnen zijn... oh ik hoop het zo voor je...
En aan dat eitjes-prikken gedoe moet ik ook niet denken.. Goed dat je het gaat bespreken. Wellicht zijn hier dames die je nog wat advies (en geruststelling?) kunnen geven. Al zul je er tegenop zien, en zal het best zwaar worden, het is wel fijn dat jij en Joene nu een stap verder kunnen toch? (ik neem aan dat jullie besloten hebben om er meteen mee door te gaan?)
pi_78100805
ps Mijsje mocht je nog eens tussendoor naar het AMC moeten, kom je dan even bij mij koffie drinken? Is bij mij in de buurt.....
pi_78101115
we willen er inderdaad toch maar meteen mee doorgaan, zodat we in de eerste poging zitten. na de eerste terugplaatsing willen we dan kijken of we pauze willen of meteen weer door willen. maar ik wil in ieder geval in die IVF-flow zitten, zodat we niet de drempel hebben om na een pauze niet door te durven voor IVF...
lijkt me leuk Isla! Woon je vlak bij Amsterdam? gezellig!
pi_78101322
Klinkt als een wijs besluit!

Ja, ik woon 10 min rijden van AMC! PM me maar als je een keer in de buurt moet zijn, gaan we afspreken, leuk!
pi_78101474
het was wel moeilijk, maar we hebben gekozen waarvoor we allebei wel willen gaan...

dat is goed, lijkt me erg gezellig!
pi_78101931
Doen we!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')