abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78435101
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

vorig deel: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #76

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

Hobbesje
Juli 2007 gestopt met de pil. Dat was de wachttijd na de keizersnede van mijn zoontje (spontane zwangerschap = achteraf lot uit de loterij). In september 2008 naar de huisarts, in maart (pas) doorgestuurd naar de gyn. 1 keer IUI gehad, waarbij bleek dat er geen input was. Meteen daarna doorgestuurd voor ICSI. In januari start hormonen, punctie ergens in februari.

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. De laatste poging van IUI is op maandag 8 maart. dan op 22 maart het gesprek met de gyn over IVF.

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer...
Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. Nu even kijken hoe verder.

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

[ Bericht 17% gewijzigd door BE op 07-03-2010 22:23:41 ]
pi_78435118
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:58 schreef Joene het volgende:
Nog steeds
De inbox "mijsje" is niet beschikbaar
ik had je per ongeluk geblokkeerd...
opgelost!

tevens TVP
pi_78435570
Mijsje toch, niet je eigen vent blokkeren! Foei toch...

Isla, wat fijn dat het meeviel. Drie maanden, daar gaan we vanuit hoor!
pi_78436674
Thanks dames! Ja laat ik net zo positief als jullie blijven en er op hopen dat het over drie maanden al het gewenste resultaat heeft!

Mijsje, we mogen gewoon lekker door oefenen!
Over een weekje dus, en dat is precies een paar dagen voor de eisprong!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_78437489
nou, dat komt helemaal mooi uit!

pze
pi_78438333
IB ik hoop dat de ingreep vrucht(en) afwerpt!

tvp
pi_78444028
PZE en Mijsje en sterkte en ontzettend balen allemaal.
Isla; fijn dat de operatie meeviel van je mannetje

Ik mag dinsdag naar de gynaecoloog (uitslagen bloed + samenlevingstesten -> die niet heel er goed waren) , daarna kijk ik wel of ik naar dit topic wil of... naja andere topic begin ik me steeds minder 'fijn' te voelen ofzo

en knuffel in ieder geval aan alle dames die hem nu even nodig hebben
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_78445368
Dank je, TM!

Cisco, jammer dat je je hier komt melden, maar inderdaad, misschien voel je je hier wat meer thuis. Ik hoop dat het gesprek met de gyn duidelijk gaat maken wat er nu gaat gebeuren.
Niet te pessimistisch zijn hoor, een SLtest is niet heel betrouwbaar, en wordt daarom niet altijd meer gedaan. Hoe waren de rest van de testjes bij de HA? Zaad/eisprong etc, ik weet niet of je het al gemeld had, ik heb het even gemist..
pi_78446095
cisco, kijk maar even wat je het fijnst vind om mee te kletsen. Ik hoop dat je je sowieso lekker thuis blijft voelen binnen OUD...
pi_78446219
Isla; wat spannend dat je is geopereerd, ik hoop dat alles goed is gegaan! Lees zojuist dat het allemaal goed is gegaan, nu maar wachten of het resultaat heeft op de zaadkwaliteit en zo blijven we vooral heel veel wachten met z'n allen.

Tierr; hopelijk doet de clomid zijn werk!

Droomvrouwtje; Wat vervelend dat je zo moe bent! Ik begrijp trouwens de achtbaan van emoties waar je in zit helemaal! Het wachten, de onzekerheid, zo herkenbaar! Probeer te genieten van de voorbereidingen voor je bruiloft! Moet de mooiste dag van je leven worden!

De hele discussie over het andere topic heb ik even langs me heen laten gaan, ik volg het daar niet meer en had nu weinig zin om me er in te verdiepen

Ahava; je hoeft echt niet altijd op iedereen te reageren, ik doe dat ook niet altijd. Ik lees hier regelmatig en als er echt iets is waar ik meteen op wil reageren doe ik dat en anders kan het best zijn dat ik gewoon niets te melden heb. Dat komt ook omdat wij nog in een soort niemandsland zitten, we weten niks en moeten gewoon afwachten. Neem zelf de tijd om de balans weer te vinden, het is niet niks allemaal en het heeft de tijd nodig om een plekje te krijgen, hoe ongeduldig je ook bent
Wat is eigenlijk de reden dat er chromosomenonderzoek wordt gedaan?

Twentemeisje; ff een jompel voor een normale cyclus

Orea; wat lief van je en wat leuk dat roelof/arend een meisje blijkt te zijn

Mijsje; alweer aan de hormonen, hopelijk de laatste ronde maar ik kan me goed voorstellen dat je er niet vanuit gaat dat het deze keer gaat lukken. Maar ik zeg maar zo, niet geschoten is altijd mis. Ik hoop dat de laatste keer wél goed gaat, ik duim voor je!

Cisco; spannend dinsdag naar de gyn! En je bent hier welkom hoor om mee te schrijven

Hier ook weinig nieuws, nog drie weken wachten tot we meer weten, wel spannend en ik ben er ook heel erg mee bezig in mijn hoofd, kan het moeilijk van me afzetten, voel me verdrietig, ben bang dat het nooit zal lukken, dat mijn niet open zal staan voor andere mogelijkheden en ik daardoor nooit mama zal worden. Heb het gevoel dat ik me erg lang "groot" heb gehouden. Ik was er nuchter onder en kon goed relativeren, wellicht een manier om te overleven. Ik merk nu dat het er nu toch wel uit begint te komen als in moe zijn maar slecht slapen, slecht concentreren en hoofdpijn. Heel vervelend en ik kan er ook nog niet aan toe geven dat het zo is. Ik vind het momenteel heel lastig om er mee om te gaan en soms denk ik wel eens dat het goed zou zijn om hierbij hulp te zoeken, maar die stap is dan ook weer zo groot.
pi_78446373
Isla: sperma was goed en mijn bloedtesten die HA had laten doen daar kon gyn niet zoveel mee. Niet alles was getest en op andere dagen dan dat zij wilde. Daarom moest ik afgelopen cyclus opnieuw 2x bloedprikken (en oh dat is echt mijn favoriete bezigheid.. Not) en 2x samenlevingstest gedaan (eerste keer paar dagen te vroeg) eerste dag helemaal geen sperma te zien en heel weinig slijm en bij de 2de keer test meer slijm en sperma was dood..

Mijsje: vast wel

poeze: dankjewel! Lief van je!
  donderdag 25 februari 2010 @ 18:55:45 #12
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_78446732
ik was jullie al kwijt..
Ik wou ergens op reageren maar ben het helemaal vergeten . Straks even over nieuw lezen misschien dat ik het dan weer weet.

(tevens een TVP)
Be happy with the little things in life
pi_78449261
Bijna dinsdag Cisco, ik hoop dat er iets duidelijks uitkomt, zodat je een actieplan krijgt en je wens snel vervuld wordt!
Poezebeest, nog drie weken wachten lijkt lang. Maar als het eenmaal zover is heb ook jij hopelijk duidelijkheid. Misschien is het een idee om vast wat scenario's met je man door te nemen? Zodat je weet waar hij wel/niet voor open staat? Dat heeft hier veel (niet alles) duidelijk gemaakt. We weten zeker dat we allebei ivf/iui/icsi willen, maar gaat het verder dan dat (adoptie bijvoorbeeld) dan moeten we nog even nadenken. Wel fijn om besproken te hebben, vond ik.
pi_78449998
PZE; ik vermoed dat we over drie weken nog niets weten, we krijgen dan te horen of er wel of geen zaadcellen zijn gevonden, is dit niet dan moeten we naar Nijmegen en zal het nog langer duren eer we iets weten. Ik heb er al vrede mee dat we naar alle waarschijnlijkheid tese met icsi nodig hebben, ik zie daar ook nog niet tegenop, maar ben vooral bang dat er geen zaadcellen worden gevonden. En wij hebben het idd wel al over wat als wij samen geen kind kunnen krijgen, wat zijn dan de mogelijkheden. Leek me altijd een ver van mijn bed show, maar komt nu wel heel dichtbij helaas.
pi_78450080
Nee, dat is waar Poezebeest. Maar dan weet je wel wat je traject zal zijn, lijkt mij erg prettig. Wij mogen volgende week vrijdag weer naar de gyn, wat daar ook de uitkomst van is... Ik zal blij zijn als ik het weet.
pi_78450161
Spannend hoor, hoop dat er een actieplan komt zodat jullie ook snel door kunnen!
pi_78454194
Lieve meiden, even een knuffel voor alle onzekerheden. Bah! Hopelijk voor jullie allemaal goed nieuws en in elk geval meer duidelijkheid!
pi_78455562
Isla, fijn dat de operatie meeviel... ik hoop dat het resultaat mag hebben!

Poezebeest, voor jou een , weet verder ook niet zo goed wat te zeggen, moeilijk hoor...
pi_78455775
Ff off-topic hoor, maar Twentemeisje, wat hebben jullie een mooi huis! Maar wat naar al die lekkages!

Dankje Tierr
pi_78467891
Na lekkages komt zonneschijn (of dweilen) Poezebeestje . Zo reageerde ik niet ten tijde van de lekkages hoor (met name die op 1e Kerstdag was niet gaaf... Thanks voor je lieve compliment! We zijn er zelf ook onwijs blij mee, het is een heerlijk huis.

Zometeen naar het ziekenhuis voor de uitgangsecho en bloedprikken. Let the research begin! Gisteren schrok ik even want het leek net alsof mijn menstruatie zich had teruggetrokken, maar 's middags was deze in alle hevigheid terug. Gelukkig!
pi_78468261
Spannend TM, laat het circus maar beginnen. Des te eerder ben je er vanaf.

Hier nog steeds geen bloed. Ook geen spotting. Mijn temperatuur was hoger dan gisteren. Ik weet het ook niet meer. Verder voel ik ook helemaal niks, behalve wat vaagheid onderin mijn buik (maar dat voel ik al een week). Hopelijk is er niks geks, heb geen zin in een cylus die weer helemaal in de war is...
pi_78469013
Heb je nog een test gedaan, PZE?
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_78469110
Nee, dat leek/lijkt me zinloos, maar als het vandaag uitblijft doe ik dat morgen. Samen met mijn lief... Eigenlijk durf ik niet te hopen hoor.
pi_78469254
Nee, dat kan ik me heel goed voorstellen, PZE. Daarom heb ik ook allerlei opmerkingen al ingeslikt. Het nare is gewoon dat alles wat je voelt net zo goed kan wijzen op een naderende menstruatie als op een zwangerschap. Dat is zo fijn geregeld van de natuur.
'Vroeger', in den beginne, testte ik praktisch nooit. Toen was ik ook niet vaak overtijd. Gaandeweg werd ik steeds onrustiger, zeker als ik overtijd was. Ik ben toen meer gaan testen. Niet omdat ik dacht: het is nu vast raak; maar juist om te zien dat de test negatief was. Dan had ik er (een dagje) rust van.
pi_78469615
Klopt wel Ahava, daarom had ik dinsdag ook getest... Voor de rust. Maarja, nu ik twee dagen overtijd ben komt die onrust terug. Ben sinds we zijn begonnen nog nooit overtijd geweest en heb meestal zelfs voor nod al spotting. Maar eens moet de eerste keer zijn natuurlijk.
pi_78470397
Ik wil je geen valse hoop geven maar ik blijf nog wel steeds voor je duimen hoor. Ik zenuw met je mee.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:08:19 #27
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_78472424
Oh PZE, daar word je idd wel onrustig van. Ondanks de negatieve test van dinsdag duim ik toch voor je hoor!!!
pi_78472521
ik blijf ook hopen en duimen pze! ik gun het je zo ontzettend!
pi_78472668
PZE, spannend, hoor. En je kunt natuurlijk ook te vroeg hebben getest (alsof je dat zelf nog niet bedacht had ). Ik blijf ook nog even flink doorduimen, hoor!

Poezebeest, naar he, die gedachten ... heb het er met mijn twee vriendinnen ook al vaak over gehad. Mijn ene vriendin zei maandag 'ik wil er niet teveel over nadenken, want dan moet ik janken'... dat vind ik dan zo rot... Ik hoop echt heel erg op goed nieuws voor jou en je man!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_78481408
* maffemuts ff iedereen in dit topic een dikke knuf komt geven met een flinke doos chocoladebonbons

Ik kan me zo goed voorstellen hoe groot de teleurstelling keer op keer is, door al die *piep*hormonen raakt je lichaam zo in de war, en ben je er bijna dwangmatig mee bezig (telkens maar weer testen of het toch raak zou zijn). Dat was in iedergeval mijn ervaring met Clomid max dosis x aantal maanden.
Echt actief heb ik hier niet gepost, puur omdat ik zelf vond dat ik niet moest zeuren aangezien jullie al langer bezig zijn , maar wil jullie allemaal de kracht geven om door te gaan ook al zit het nu dan tegen, of zit je zelfs nog in al die vervelende onderzoeken.
*maffe weer naar buiten sneakt*
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_78488885
maffe... *nog een chocolaatje pakt...*

ik maakte gisteren m'n gonal-verpakking open, stond wel even verbaasd... er zat niet een pen van 900 I/E in, maar een pen van 450... ik gebruik zeker 750 I/E per cyclus nu, dus ik vandaag maar weer gebeld met de gyn. ze hadden de verkeerde maat gefaxd naar de appotheek, dus moet ik maandag de andere pen ophalen... pff stel je toch voor dat het helemaal goed was gegaan...
pi_78489355
Maffemuts, wat lief.

mijsje, nee joh... Goed gaan. Wat is dat eigenlijk?
pi_78493747
Twentemeisje, uitgangsecho gelukt?
pi_78494731
goed gaan? ehm... nou moet ik even heel diep graven... ehm... nee, ik heb geen idee... iemand die het wel weet?
de andere pen die ik moet halen maandag is ook 450 I/E, dan heb ik toch samen 900 I/E ik vond het nog vreemd, want ze vroeg me nog hoeveel eenheden ik dagelijks moest spuiten, en of ik nog in huis had. ik vraag me af hoe zij aan die 450 is gekomen...

*ook heel benieuwd is naar de uitgangsecho van Twentemeisje*

*en nog een chocolaatje pakt...* (dat is het voordeel van toch ongesteld geworden zijn, dan heb je gewoon zin in chocola... zit er dus toch een voordeel aan )
pi_78496955
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 20:53 schreef mijsje het volgende:
8<knip>8

*en nog een chocolaatje pakt...* (dat is het voordeel van toch ongesteld geworden zijn, dan heb je gewoon zin in chocola... zit er dus toch een voordeel aan )
niet alleen bij ongesteld worden hoor
Ben idd ook wel benieuwd heel stiekem hoe t gegaan is bij twentemeisje
Gewoon n stuiterballetje
pi_78498746
Mijsje, neem jij nog een bonbon, dan begin ik aan mijn laatste nagel.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 22:42:10 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78500777
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:05 schreef Ahava het volgende:
Ik wil je geen valse hoop geven maar ik blijf nog wel steeds voor je duimen hoor. Ik zenuw met je mee.
*aansluit...
Het zou toch wat zijn hey!
pi_78501345
pakt ook een choco.......... NEE NEE NEE ik kan het ik kan het ik kan het.
ach F^&ck it. neemt er 2!

zucht vreetbuien......

xxx aan iedereen.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_78502616
Ik neem ook een paar bonbons, dank je, maffe! Verder niet bijgelezen. Ben nog steeds aan het zenuwen voor PZE.
aan iedereen.
pi_78504458
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:33 schreef maffemuts het volgende:

[..]

niet alleen bij ongesteld worden hoor
Ben idd ook wel benieuwd heel stiekem hoe t gegaan is bij twentemeisje
beter!

PZE, ik wil je wel een nagel van mij aanbieden (nee, geintje, getver...) maar die van mij waren al op... (BE, zondag niet op letten hoor )

Winterstorm, scheelt het als het in mijn beleving light-chocolaatjes zijn? dan mag je er best 2 hoor...

en ook voor iedereen, gewoon omdat iedereen gewoon lief is!
pi_78504539
Bedankt voor het meeleven allemaal, ik denk dat we pas zondag testen hoor. We kunnen hier allebei niet geloven dat het morgen niet gaat doorbreken. Heb buiten mijn buik ook echt totaal geen zwanger gevoel.
pi_78505036
pze, pas testen als je er zelf aan toebent hoor! laat je niet opjagen, niet hier en niet IRL... soms is het moeilijk om te wachten met testen, maar soms is het ook juist moeilijk om te kunnen testen...
pi_78506139
Oh lieve meiden, vergeet ik helemaal te rapporteren aan headquarters!

UItgangsecho is gelukt, eierstokken zagen er (behalve de opgepropte eitjes (pcos dus)) goed uit, geen cystes. Slijmvlies kwam overeen met begin menstruatie (dik). Vanaf volgende week vrijdag gaan ze mijn menstruatie verder volgen richting (hopelijke) eisprong. Ben benieuwd. In het rapport van de gynaecoloog die we de eerste keer spraken stond 't.z.t. Clomid' zag ik in de gauwigheid. Ben wel benieuwd of bloedwerk ook goed is.

Ik wil nu proberen nog een kilo of 8 kwijt te raken, de kans dat mijn cyclus daar uit zichzelf op reageert is er immers ook altijd nog. Wel een goede stimulans om super mijn best te doen (gelukkig houd ik niet van de bonbons die in dit topic worden verstrekt ).
pi_78506220
Ow pze, ik vind het helemaal spannend voor jullie. Ik hoop zo dat je niet ongesteld wordt dit weekend! Maar snap helemaal dat je daar niet op durft te hopen laat staan rekenen...
pi_78506329
Gelukkig geen gekke dingen bij de echo TM, dat is fijn! En afvallen hielp bij mij ook om mijn cyclus weer op gang te helpen, hopelijk is dat bij jou ook zo.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 07:35:48 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78512230
*om een hoekje kijkt...
Ben je al wezen plassen PZE?

Zondag pas dus.

Ik ga hem er toch even in gooien hoor... Dat vage gevoel in de onderbuik zit nu met een fles brinta naar sesamstraat te kijken. Ik voelde ook niks, behalve dan dat gekke gevoel helemaal onderin mijn buik...

Ik duim door hoor!
pi_78512537
BE! Mijn temperatuur was nog steeds hoog, als dat morgen ook zo is doen we een testje hoor.
pi_78512890
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 23:47 schreef mijsje het volgende:
pze, pas testen als je er zelf aan toebent hoor! laat je niet opjagen, niet hier en niet IRL... soms is het moeilijk om te wachten met testen, maar soms is het ook juist moeilijk om te kunnen testen...
Wat mijsje zegt... testen wanneer het voor jou goed voelt (kijk maar hoe ik het gedaan heb en dat kwam alleen omdat alle symptomen wezen op een nakende ongesteldheid)
pi_78512916
* Even uit lurkstand....

PZE, ik hoop zo voor je dat mijn voorgevoel klopt.... nagelbijtze nog even!

Voor de andere dames

Ik lees en leef elke dag met jullie mee!
pi_78514156
Oooh, ik kwam ook even om het hoekje spieken of je al getest had... wat is het nu weer spannend, zeg!
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 23:38 schreef prinseszondererwt het volgende:
Bedankt voor het meeleven allemaal, ik denk dat we pas zondag testen hoor. We kunnen hier allebei niet geloven dat het morgen niet gaat doorbreken. Heb buiten mijn buik ook echt totaal geen zwanger gevoel.
Wat is dat 'zwangergevoel'? Dat hoeft ook niet, he! Ik heb ook helemaal geen 'zwangergevoel' gehad... nooit misselijk geweest (m'n hele zwangerschap niet), alleen heeeeel gevoelige, zere tepels toen ik rond de "nod" dag zat.

Ik blijf nog even voor je duimen in ieder geval, nog harder dan gister en de dagen daarvoor!!
pi_78514310
En om het direct nog wat erger te maken: misselijk? Nope gevoelige, zere tepels? Nope Gevoelige, groeiende borsten? Nope Ongesteldheidskrampjes? Yep

Maar ook hier wordt er hard geduimd
pi_78515805
Wat zij zeggen de keer dat ik me niet zwanger voelde, was ik het wel hier ook verder helemaal niks, niet misselijk, wel zere borsten maar logisch door de progesteron bolletjes, geen krampjes, wel moe maar dat kwam pas iets later..

Oh lieverd wat hoop ik het voor je, en wat hoop ik dat je morgen niet teleurgesteld gaat worden.....
pi_78515928
wat spannend pze. Ik ben heel hard aan het duimen voor je
pi_78517732
* maffemuts duimt mee
Gewoon n stuiterballetje
  zaterdag 27 februari 2010 @ 13:29:29 #55
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_78517776
oeh spannend pze ik ben hier heel hard aan het duimen en nagelsbijten..... heb bijna geen nagels meer over
En is er nog een bonbon over?? Heb wel zin chocola is altijd wel goed voor je humeur.

voor de rest van de dames een dikke knuf
  zaterdag 27 februari 2010 @ 13:30:34 #56
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78517815
PZE, ook hier draaien de duimen flink!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_78518006
* duim
pi_78518167
PZE spannend allemaal hoor, ga voor je duimen meis!
Ik pak geen chocolaatje van de schaal, wil proberen wat kilo's kwijt te raken. Misschien dat het helpt.
pi_78518721
ik hou ook op met chocola, ben beetje misselijk...
*geeft de schaal door naar droomvrouwtje*

(het grote voordeel van duimen voor een ander vind ik altijd het zelf op de achtergrond raken... )

duimtiduimtiduimtiduim...
pi_78519480
Oeh wat spannend hier! PZE ik hoop het ZO voor je!!! Ik duimtiduimtiduim met Mijsje mee...

Mijsje wanneer is je NOD? (om je weer even terug naar de voorgrond te halen )
pi_78519792
Mijsje was geloof ik ongesteld geworden
pi_78520505
Oeps... ohja dat is net een week geleden ofzo.... jeetje wat ben ik suf.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 16:14:23 #63
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_78522337
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 13:59 schreef mijsje het volgende:
ik hou ook op met chocola, ben beetje misselijk...
*geeft de schaal door naar droomvrouwtje*

(het grote voordeel van duimen voor een ander vind ik altijd het zelf op de achtergrond raken... )

duimtiduimtiduimtiduim...
oeh lekker *een bonbonnetje pakt*

ja dat klopt, soms is dat ook wel ff fijn om met je gedachten ergens anders mee bezig te zijn.....
pi_78522749
PZE ik duim ook mee voor jullie!
pi_78524204
Jeetje meiden, ik word er bijna verlegen van...
Maar nog geen nieuws hier hoor, voel nog dezelfde vaagheid die zich soms wat naar mijn rug uitbreidt. Teleurstelling valt wel mee hoor morgen, als het negatief is. Kan me echt geen tweede streepje voorstellen op die test.
pi_78524438
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 15:01 schreef IslaBonita het volgende:
Oeps... ohja dat is net een week geleden ofzo.... jeetje wat ben ik suf.
ghegheghe was dinsdag inderdaad... en m'n NOD weet ik pas als ik de pregnyl mag zetten duurt nog een eeuwigheid (maar m'n NOD zal zo ongeveer rond 22 maart zijn, en dan heb ik ook de afspraak met manlief samen bij de gyn over de IVF... ik ben dus meer zenuwachtig over die afspraak dan over m'n NOD in het algemeen deze keer... ) maar lief hoor, dat je me de voorgrond weer op wilde schuiven...
pi_78532635
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 17:27 schreef mijsje het volgende:

[..]

ghegheghe was dinsdag inderdaad... en m'n NOD weet ik pas als ik de pregnyl mag zetten duurt nog een eeuwigheid (maar m'n NOD zal zo ongeveer rond 22 maart zijn, en dan heb ik ook de afspraak met manlief samen bij de gyn over de IVF... ik ben dus meer zenuwachtig over die afspraak dan over m'n NOD in het algemeen deze keer... ) maar lief hoor, dat je me de voorgrond weer op wilde schuiven...
Dan gaan we weer eens gelijk op, mijn NOD is ook de 22e. Kan me voorstellen dat je meer bezig bent met dat gesprek. (en toch hoop ik nog steeds dat dat niet meer nodig is... )
pi_78533324
PZE, je kunt het je misschien niet voorstellen en je wilt het je misschien niet voor kunnen stellen... ik ken het gevoel... toch een soort van zelfbescherming... Máááár; als je nu nog steeds niet ongesteld bent, kun je misschien toch wel een tweede streepje zien morgen! Ik kom wel weer even om het hoekje spieken, hoor, en als ik dan het topic in kom en zie dat er inmiddels op pagina 5 of een nieuw topic wordt gepost, dan weet ik genoeg! Ik hou nog even hoop voor je en blijf doorgaan met duimen... Ik hoop zo voor je dat het toch raak is!!
pi_78535363
Jose, wat ontzettend lief van je! Ik ben benieuwd morgenvroeg... Jullie horen het natuurlijk, goed of slecht nieuws.
pi_78535682
pze, ik zag weer een nieuwe zwangere, ik dacht even dat het ms een kloon van jou kon zijn, maar haar verhaal lezende, wist ik dat dat niet zo was... nog even meid, en dan weet jij ook waar je aan toebent...
m'n duimen hebben blaren ondertussen, en dat is niet handig met de haakmeet van morgen...
lekker slapen meid!

Isla, lief van je! Ik hoop ook dat we het niet nodig gaan hebben, en dat we komende 22 maart allebei een dubbel streepje hebben... kunnen we nog voor een datumtweeling ook...
  zaterdag 27 februari 2010 @ 23:03:16 #71
286043 Sunshine69
Hoping for a miracle
pi_78536930
Hallo dames,ik meld me heel even. Hou me even afzijdig, omdat ik in de wachtstand zit, maar lees hier wel elke dag mee en duim voor allemaal. Een speciale voor Hobbesje, omdat ik net hetzelfde traject hebt doorlopen. Fijn dat het gelukt is, geeft mij hoop!

Na de 1e mislukte poging, heb Ik een gesprek gehad met mijn gyn en haar advies was eerst mijn suikerwaarden weer gereguleerd krijgen voordat ik aan poging 2 begon (ik schommelde nl. heel erg de laatste weken). Afgelopen maandag heb ik geprikt en ik kreeg donderdag al positief nieuws; ik zat op 6,2. Voor een ICSI-poging moet je onder de 7 zitten. Voor de 1e poging zat ik op 6,8, dus het is nog een stuk lager. Was wel een opluchting, want ik dacht echt dat ik niet gezond genoeg geleefd had en voelde me daar best schuldig over. Achteraf dus niet nodig. Planning is om maandag weer contact op te nemen met mijn gyn om een nieuwe datum te prikken. Maar we gaan eerst lekker op vakantie!
  zondag 28 februari 2010 @ 00:26:57 #72
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78540351
Ladies Mijn duimen draaien stug door voor jullie!

En nu even heel erg hard voor PZE zie ik... Hoe laat sta je morgen op, dan weet ik hoe laat ik kan beginnen met F5'en
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_78540791
PZE
pi_78540966
PZE, ik duim onwijs voor je...... en ik hoop morgen heel mooi nieuws te lezen!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_78544791
Hoge temperatuur, negatieve test... Vandaag 4 dagen overtijd. Lief roept dat we te vroeg zijn, ik weet het niet.
pi_78544816
pze, zonder je valse hoop te willen geven, ik was 5 weken zwanger, maar zelfs een bloedtest bij de gyn maakte dat hij er nog aan twijfelde. Maar ze ligt nu wel bij me te drinken. Het kàn dus wel.. *duimduim*
Lotte!
Noah!
pi_78544904
O, wat moeilijk, PZE! Zo blijf je maar in onzekerheid. Misschien kun je morgen de gyn bellen en vragen om een bloedtest? Sterkte met deze zenuwen, meis.
  zondag 28 februari 2010 @ 09:13:54 #78
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_78545034
Shit PZE! Had echt gehoopt dat ik hier goed nieuws zou lezen vanmorgen. Dikke knuffel!
  zondag 28 februari 2010 @ 09:14:55 #79
105938 Jompelmeisje
Als je me nodig hebt...
pi_78545039

Vanonder blad'ren, mos en aard
Plopt plots een roze sliertjesbal
En floep, ineens daar nog zo één
Wat is er dan-'t geval?

Er klonk ver weg een noodsignaal
Dus kruipt vlug uit haar holletje
Een meisje nog besmeurd met zand
Twee staartjes op haar bolletje.

Het is het Jompelmeisje, heus!
Ze komt voor jou speciaal
Want een erwtje, dat verdien je zó
Doe mee dus, allemaal!

Lieve prinseszondererwt, ik jompel voor je!
...jompel ik tevoorschijn!
  zondag 28 februari 2010 @ 09:39:49 #80
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_78545167
PZE, k kwam even kijken of je al Goed nieuws hebt, maar er staat nog niets dus ik ga weer in de duimstand!

En meedoen met ons lieve Jompelmeisje doe ik natuurlijk ook:

damn, even een edit, mental note to self: nooit met dichtgeplakte ogen een topic scannen en na het posten pas rustig gaan lezen. Ik was te nieuwschierig en er eigenlijk stiekum al vanovertuigd dat het raak is, PZE Met wat voor test heb je nu getest? Ik hoop het zó! Ik denk nog steeds dat je zwanger bent hoor! Dikke voor de onzekerheid, je temp stemt hoopvol in elk geval..

[ Bericht 30% gewijzigd door Incantrix op 28-02-2010 09:49:40 ]
3!
pi_78545212
Hè bah PZE, stomme onzekerheid.
Ik hoop dat je lief gelijk heeft.
  zondag 28 februari 2010 @ 10:13:01 #82
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78545405
Jeu PZE, dit maakt het allemaal wel heel erg spannend zo.... Op hoeveel dagen zit je nu?

Ik duim en jompel mee met jompelmeisje, je verdient het zo!!
pi_78545434
Bedankt allemaal! Jompelmeisje
Incantrix, ik gebruikte een dipstickding van babyboomshop. Ik zit hier ook de test de schuld te geven, maar dat is een beetje de makkelijkste weg natuurlijk.
Fluugs, ik had afgelopen woensdag op dag 30 ongesteld moeten worden. Vandaag is dag 34, dus 4 dagen overtijd.

[ Bericht 16% gewijzigd door prinseszondererwt op 28-02-2010 10:22:55 ]
pi_78545469
ow PZE, wat stom dat de test negatief aangeeft... ik hoop dat het snel positief laat zien, en anders dat het snel doorbreekt... bah, onzekerheid...
en even een voor je, omdat je het gewoon verdient!
pi_78545845
O jeetje wat een spanning PZE... pff, als je dan eindelijk gaat testen na zoveel dagen overtijd kan dat ding toch het beste gewoon maar direct positief aangeven... nu weet je nog niks...
Nouja, geen bloed (en een hoge temp) geeft moed, dus ik blijf heel hard duimen!!
pi_78546035
Alle clichés zijn van toepassing PZE : geen bloed geeft moed, je hcg kan nog wat laag zijn. Probeer overmorgen nog een test...... En als je je dan nòg niet ongesteld bent en nòg geen positieve test hebt, vraag dan een bloedtest. Tenzij je natuurlijk niet kunt wachten, dan zou ik morgen gelijk de gyn bellen!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_78546046
quote:
Op zondag 28 februari 2010 10:46 schreef Tierrr het volgende:
O jeetje wat een spanning PZE... pff, als je dan eindelijk gaat testen na zoveel dagen overtijd kan dat ding toch het beste gewoon maar direct positief aangeven... nu weet je nog niks...
Nouja, geen bloed (en een hoge temp) geeft moed, dus ik blijf heel hard duimen!!
Dat dus... en als je nou ook nog rode handpalmen hebt (dat was mijn signaal!)
  zondag 28 februari 2010 @ 11:09:59 #88
95408 Incantrix
pi_78546210
quote:
Op zondag 28 februari 2010 10:15 schreef prinseszondererwt het volgende:
Bedankt allemaal! Jompelmeisje
Incantrix, ik gebruikte een dipstickding van babyboomshop. Ik zit hier ook de test de schuld te geven, maar dat is een beetje de makkelijkste weg natuurlijk.
Fluugs, ik had afgelopen woensdag op dag 30 ongesteld moeten worden. Vandaag is dag 34, dus 4 dagen overtijd.
De ene test is wat gevoeliger dan de andere, dus als je hcg nog wat aan de lage kant is kan de test die je gebruikt natuurlijk verschil maken Kun je het geduld nog opbrengen om een dagje (of 2) te wachten of zit je tegen het plafond? Heb je nog testjes liggen? Wat ook een mini-telltale-sign kan zijn: ineens bloedend tandvlees bij het poetsen. Just so you know
3!
pi_78546263
[uit lurkstand]

PZE:

[/uit lurkstand]
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_78546299
Meiden, jullie zijn lief. Ik heb een berg van die kleine signaaltjes hoor. Maar ik ga er wel even vanuit dat het niet gelukt is. Want dat is gewoon makkelijker, en is de teleurstelling straks minder groot. Vrijdag moeten we toch naar de gyn, dus ik denk dat ik dat maar even afwacht. Mijn vermoeden is dat het voor die tijd wel een keer doorbreekt. En als we het niet meer kunnen houden test ik gewoon nog een keer, heb nog heul veul testjes liggen.
pi_78546364
pze ik blijf echt hopen dat het wel gelukt is. Wat zou het zo fantastisch zijn
pi_78546375
pze daar ga je nuchter mee om ... (voor het oog dan... volgens mij ben jij er een beetje hetzelfde in als ik...)
  zondag 28 februari 2010 @ 11:32:12 #93
95408 Incantrix
pi_78546646
PZE, jij bent er beter in als ik, ik lig half te stuiteren in mijn bed Denk dat je het zo heel verstandig doet

Trouwens, nu vergeet ik zomaar een voor de andere dames hier! Ook voor jullie wordt nog altijd heel hard geduimd!
3!
pi_78546676
Als ik terugdenk aan de periode tussen mijn negatieve bloedtest en mijn positieve thuistest denk ik dat ik ook zo reageerde. Maar dat is de portie zelfbescherming die je nodig hebt, denk ik, en die je ook gewoon krijgt in dit stadium.
pi_78547099
Whaaaaaaaa wat frustrerend! Oooooh ik hoop het zo voor je PZE!
(ik wil je geen hoop geven maar ik heb er ook een goed gevoel over....)

Ik doe nog even met lief jompelmeisje mee!
pi_78549366
PZE, wat klote zeg... nou weet je nog niks... en heb je nu al die 'overtijd' dagen al een hoge temp? Dat is echt wel hooopvol, hoor. Ik blijf hoe dan ook nog even voor je duimen.
  zondag 28 februari 2010 @ 13:14:05 #97
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_78549430
Oh PZE ik hoop het zo voor je en dat het gewoon komt omdat je lichaam nog te weinig HCG aan maakt.. ik blijf voor je duimen en jompel mee met jompelmeisje
pi_78549602
Ik ben erg blij met alle aandacht heur, maar hebben we niet iemand om naar voren te schuiven? Beetje de aandacht verplaatsen ofzo? Word er een beetje verlegen van.

Mijsje, ik nuchter? Hmm... ik gooi het op zelfbescherming.
Incantrix, niet hyperen. Nergens voor nodig joh.
Jose, ja mijn temperatuur is al die dagen al hoog maar niet hoger dan mijn gewone hoge temperatuur. Dat extra stapje omhoog heb ik dus niet. Ik realiseer me trouwens heel goed dat het best vaak voor komt dat je menstruatie 'gewoon' te laat is. Dus ik ga er vanuit dat dat hier ook zo is. Het is alleen de eerste keer sinds we proberen, dus een beetje bijzonder voelt het wel.
pi_78549848
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:19 schreef prinseszondererwt het volgende:
Dat extra stapje omhoog heb ik dus niet.
Dat extra sta[je omhoog had ik ook niet toen ik zwanger was hoor..
Maarre, misschien heel stom dat ik het niet weet, maar hoe was jouw NOD nou eigenlijk tot stand gekomen? Had je je eisprong gevoeld? Ovutesten? Duidelijke tempverhoging?
pi_78549878
PZE, ik hoop voor je dat het toch wel een zwangerschap is... een hoge temperatuur is toch mooi. Ik kan me voorstellen dat het toch wel een beetje speciaal voelt. Ik blijf nog even voor je verder duimen. En wel goed trouwens dat je tot vrijdag kunt wachten... ik had ook nooit zoveel haast om maar door te gaan met testen, ook idd om teleurstelling op teleurstelling te voorkomen.
pi_78550742
pze
  zondag 28 februari 2010 @ 19:56:19 #102
286043 Sunshine69
Hoping for a miracle
pi_78563164
PZE, ik begrijp die 'nuchtere' houding wel, maar ik duim toch heel hard voor je en jompel ook met jompelmeisje mee!
  zondag 28 februari 2010 @ 20:18:07 #103
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_78564155
He PZE, jammer zeg...
Zou ook de test geloven (Mijn temperatuur zakt zelfs pas als ik al een dag of 4 ongesteld ben - geloof niet dat ik een goed voorbeeld ben)
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:03 schreef Sunshine69 het volgende:
Hallo dames,ik meld me heel even. Hou me even afzijdig, omdat ik in de wachtstand zit, maar lees hier wel elke dag mee en duim voor allemaal. Een speciale voor Hobbesje, omdat ik net hetzelfde traject hebt doorlopen. Fijn dat het gelukt is, geeft mij hoop!
Dank je Sunshine! Jullie succes en een fijne vakantie.
  zondag 28 februari 2010 @ 20:20:16 #104
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_78564264
ik wou net gaan vragen of iemand nog wat van Hobbesje had gehoord omdat ik zag dat ze zich nog niet gemeld had in Z&G maar nu zie ik jezelf voorbij komen..

Hoe gaat het met je??
pi_78564538
Ja Hobbes, hoe gaat het?
  zondag 28 februari 2010 @ 20:41:32 #106
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_78565354
Hier gaat alles prima. Kan de tijd wel vooruit kijken tot we voor echo mogen. Deze muts heeft het goed gevonden om een week later dan ze zeiden goed te vinden. Dus ik moet nog wachten tot de 22e. Het kon wel eerder bij een assistente, maar ik sluit de boel toch liever af bij de arts waarmee we begonnen zijn.
Ga me nog niet melden bij het zwangere topic. Eerst zien, dan geloven...
  zondag 28 februari 2010 @ 20:45:43 #107
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_78565576
Kan ik me wat bij voorstellen dat je zoiets hebt van eerst zien dan geloven.. maar de 22e duurt nog lang, hou je dat wachten een beetje vol??
pi_78565728
Jeetje, de 22e! Maar kan me wel voortstellen dat je bij je eigen arts wil afronden. Voel je je wel zwanger?
  zondag 28 februari 2010 @ 20:59:02 #109
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_78566394
Voel me nog niet echt zwanger. Wel last van mijn buik, trekken in de liezen en vage krampjes. Maar dat is het dan ook wel. Had meer last van klachten toen ik nog aan de bolletjes was...
Maar: ik heb me de vorige keer ook 9 maanden prima gevoeld. Wat groeipijntjes en een beetje misselijk, verder niets. Daar hoop ik dit keer ook op.
pi_78566501
Fijn joh, heerlijk als het weer zo gaat.
pi_78583705
Nou, hier hoefde ik niet eens na te denken over wel of niet testen. Voor de tweede keer ongesteld na de miskraam, 2 dagen ‘te vroeg’. Weer niet gelukt dus. Wat nou verhoogd vruchtbaar na een miskraam?! Ik niet dus. Duidelijk. K*tzooi.

Hoe is het bij jou, PZE?

Een tijdje terug vroeg je waarom bij ons chromosomenonderzoek wordt gedaan, Poezebeest. Dat is omdat ik meerdere miskramen heb gehad. Dan wordt meestal o.a. dat soort onderzoek gedaan om te zien of daar een oorzaak wordt gevonden. Meestal wordt er niets gevonden dus ik ga er maar vanuit dat dat bij ons ook het geval zal zijn.

Wat naar dat je je momenteel zo rot voelt, Poezebeest. Ik herken je klachten wel, de moeheid, het gebrek aan concentratie en de angst om nooit moeder te worden. Moeilijk om te accepteren he? Dit hele traject en alle emoties eromheen zijn ook heel heftig en lastig om mee om te gaan. Ik kan me goed voorstellen dat je het er heel moeilijk mee hebt. Hulp zoeken is zeker een goed idee. Het kan je zo goed helpen om deze periode goed door te komen. Want hoe het uiteindelijk ook allemaal afloopt, je wilt daarna ook op een fijne manier verder kunnen.
Zelf heb ik veel profijt van haptonomie maar ook gesprekken met een psycholoog kunnen heel fijn en zinvol zijn. Veel ziekenhuizen bieden op een of andere manier psychologische ondersteuning (via een psycholoog of door een maatschappelijk werker). Vraag er anders eens naar in je ziekenhuis. Het is geen schande. Het is niet niks wat je doormaakt en juist nu is het belangrijk dat je wat dat betreft goed voor jezelf zorgt.

Ciscostar, jij krijgt dus dinsdag een gesprek met de gynaecoloog? Zo te lezen gaat er tussen het slijm en sperma iets mis. Volgens mij zijn daar wel oplossingen voor. Ik ben benieuwd wat de gyn zegt.

IslaBonita, gelukkig viel de operatie mee. Ik hoop dat het het gewenste resultaat geeft!

Mijsje, heb jij al een echo gehad? Je bent toch al wel begonnen met prikken?

Maffe, nog bedankt voor de chocolaatjes!

Twentemeisje, ik ben het even kwijt. Gaan ze nu alleen je cylcus volgen deze maand of start je ook een behandeling?

Sterkte in de wachtstand, Sunshine! Wat fijn dat je suikerwaardes al zo verbeterd zijn.
  maandag 1 maart 2010 @ 11:53:28 #112
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_78584445
He nee... Ahava
pi_78584583
Ahava.
pi_78584834
He jakkes Ahava... moeilijk he? Dikke
  maandag 1 maart 2010 @ 12:07:20 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78585025
Oh jee, ik bedenk me nu dat ik heel niet meer aan PZE gedacht heb. Wat balen dat de test negatief was. En dat je nu nog in het ongewisse bent...

En Ahava, voor jou ook weer een teleurstelling.
pi_78585508
Ahava....
  maandag 1 maart 2010 @ 13:26:28 #117
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_78587879
Shit Ahava Een dikke knuffel voor jou!
Ze gaan bij mij deze cyclus eerst alleen monitoren.
pi_78588574
Bedankt, meiden. Ik vind het inderdaad weer heel moeilijk, Tierr. Dit went niet bij mij. Het is als een wond die steeds weer wordt opengescheurd. Misschien nu wel wat extra omdat ik van het weekend van vrienden hoorde dat zij een kleine verwachten (na 2 maanden al zwanger, o, wat een droom!).

Ik hoop dat het monitoren duidelijkheid gaat geven, Twentemeisje.

PZE, hoe is het?
  maandag 1 maart 2010 @ 14:48:55 #119
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78591593
Lieve meiden hierzo, een dikke voor jullie allemaal. Ik heb respect voor jullie kracht en geduld (hoewel het liever natuurlijk niet nodig geweest was.)

Dat jullie maar vlug door mogen stromen! Ik blijf duimen en kaarsjes branden in ieder geval..
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_78591897
Wat frustrerend Ahava. Zeker als in je omgeving iemand zo snel zwanger wordt
  maandag 1 maart 2010 @ 16:59:29 #121
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78597023
Ahava

PZE, ik duim nog steeds...
pi_78598078
Ahava

Hele dikke knuffel lief
pi_78601664
Ahava... Wat naar voor jullie.

Cisco, succes morgen.

Hier nog hetzelfde. Hoge temperatuur, vooral de tweedehelft van de dag een hoop getrek in mijn onderbuik en borsten misschien heel in de verte gevoelig. Eventuele derde test pad donderdag, dan heb ik in de morgen iets meer tijd voor tranen oid.
  maandag 1 maart 2010 @ 19:05:03 #124
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_78602455
Ow lieve pze, ik wilde eigenlijk niet in het openbaar meegaan in alle hoop die hier wordt uitgesproken. Omdat ik zo bang ben dat je heel erg verdrietig zult zijn als het niet zo is...das een beetje mijn eigen beschermingsmechanisme

Maar jemineetje meis, de tekenen zijn er toch eg wel ...

* twentemeisje gaat dus vanaf nu ook hardop meeduimen voor een positieve test

pi_78603143
Lief van je twentemeisje, maar ik heb dus al 2 negatieve testen he?
pi_78603515
Jeetje, pze, wat ontzettend spannend... ik blijf gewoon in de duimstand hoor!!
pi_78612342
pze ik blijf ook hopen voor je hoor, en ik herken je gevoel ook wel. Het klinkt heel goed in ieder geval!
donderdag testen klinkt goed...

Ahava, wat kut dat je gewoon weer ongesteld bent meid! ik herken jouw gevoel ook... dat machteloze van "ik ben helemaal niet verhoogd vruchtbaar na mijn miskraam..." dat voelde vresselijk...
ik ben inderdaad weer aan het prikken. (thanks, ik moet over 10 minuten weer... was het bijna vergeten met CSI ... ) maar de eerste echo heb ik donderdag weer... ik verwacht m'n inseminatie maandag of dinsdag... dan moet ik weer wachten tot ongeveer 22 maart, en dat is ook de datum dat ik bij de gyn moet komen op gesprek over IVF... ik verwacht eigenlijk ook helemaal niks meer van deze ronde, en heb al m'n hoop al verschoven naar de IVF voor straks... daar heb ik nog genoeg energie voor nodig ben ik bang... (ik ben echt al panisch als ik alleen al denk aan het oogsten van de eitjes... het moment van aanprikken maakt me heel erg bang... )
  maandag 1 maart 2010 @ 22:03:03 #128
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_78612878
Mijsje, ik kan me zo goed voorstellen dat je je al helemaal op de IVF richt.. je wil gewoon door en wel met de meeste kans dat het een keer lukt... Toch nog één kansje van te voren... hopelijk hoef je niet eens aan de IVF...

Ahava... kan niet meer zeggen dan ...

PZE, goed van je dat je zo 'nuchter' blijft... kan me voorstellen dat je niet goed durft te hopen na 2 negatieve testen...
pi_78624071
Duimen voor twentemeisje en pze!

Hier nu in de wachtkamer van de gynaecoloog.. ben benieuwd
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:00:13 #130
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78624102
succes cisco!

mijn duimen draaien hier nog hoor pze...
pi_78632235
Cisco heb je al nieuws?

Oh laat maar, heb net je update in het andere topic gelezen. Fijn dat je voor de HSG mag!

[ Bericht 68% gewijzigd door IslaBonita op 02-03-2010 12:59:14 ]
pi_78638507
@isla:
Dacht zet ook even hier

Moet op dag 27 wederom bloedprikken voor progesteron. Deze was vorige keer op dag 21 gedaan,maar omdat mijn cyclus gemiddeld 34 dagen is, is dag 21 te vroeg. Mag 15 maart dus bloedprikken.

Verder verwijsbrief voor Hsg (baarmoeder/eileidersfoto) hiervoor afspraak maken zodra ik weer ongesteld ben. Dus na schatting 31 maart hsg.

En omdat mijn cyclus gemiddeld 34 dagen is, was dag 14/16 voor samenlevingstest ook te vroeg, deze krijg ik nu nog keer, nu op dag 23 (volgende week donderdag)

Bloedtesten verder zagen er goed uit.

Moest hierna naar de orthopeed en na 4 jaar eindelijk soort van diagnose/oorzaak. Had mri gehad van me knie en ik heb een cyste op mijn meniscus (daar zit regelmatig vocht in en dat doet dan heel veel pijn) Krijg heel spoedig een kijkoperatie
pi_78640683
nou Cisco, dan komt er eindelijk schot in de zaak! fijn hoor, dat scheelt al, dan gebeurt er weer iets

maar ook vervelend van je maniscus... ik hoop dat de kijkoperatie uitkomst biedt!
pi_78646336
Fijn Cisco, een hsg is niet leuk maar kan wel veel duidelijk maken. Hopelijk is dat ook zo, of misschien door een van de andere onderzoeken iets oplevert.

Verder niemand nieuws??
pi_78646501
Ik had gehoopt dat jij goed nieuws had pze...

Ik heb in zoverre nieuws dat er een ei in aantocht is!!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 18:54:59 #136
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78646748
Eigenlijk wel jammer cisco dat de eerdere tests eigenlijk overbodig zijn geweest omdat ze op de verkeerde dagen zaten. Het hele rijtje dus weer opnieuw nu... Wel fijn dat er serieus naar gekeken wordt verder, hoop dat er iets uit de onderzoeken komt wat 'makkelijk' oplosbaar is....

PZE, trek je het nog?

Tierr een eitje
  dinsdag 2 maart 2010 @ 19:39:52 #137
100412 mefke79
komt goed!
pi_78648814
PZE ik duim voor jou!

En Cisco een plan, fijn!

En ik vraag me iets af, misschien weet iemand hier dat. Ik heb destijds een waterecho (sisecho) gehad ipv een hsg. Maar ik heb daarna nooit meer van iemand anders gehoord dat ze zoiets kreeg...enig idee waarom er dan voor een hsg gekozen wordt?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_78649309
bij een waterecho kun je wel bepaalde dingen zien, maar lang niet alles. ik heb ze allebei gehad, en bij de waterecho was te zien dat ik een vleesboompje had, en welk soort, zodat duidelijk was welke operatie ik daarvoor nodig had. bij een HSG wordt vloeistof ingespoten die op een rontgen foto te zien is, waardoor bij mij te zien was dat m'n eileider toen dicht zat. dat was op de waterecho niet te zien...
pi_78650225
Tierrr een ei!
Nope, geen nieuws hier. Morgen een week overtijd.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:26:29 #140
100412 mefke79
komt goed!
pi_78651489
aha, mijsje, dat is dus de reden. En aangezien ik al zwanger geweest was, was de kans dat er een eileider dicht zat heel klein...weer wat geleerd.
PZE, dat je dit volhoudt, echt respect. Wanneer ga je weer testen?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_78652062
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:04 schreef prinseszondererwt het volgende:
Tierrr een ei!
Nope, geen nieuws hier. Morgen een week overtijd.
Je neemt het geduld stokje over van leonieke?
pi_78654328
Tierr, wat goed, een ei! Uh....wat doe je hier nog?
Al goed gebruik gemaakt van de vruchtbare dagen?

PZE, respect! Ik zou mega mega mega ongeduldig en nerveus worden.....

Hier is het "goeie slijm" al weer aanwezig... ga dus ook maar weer aan de slag!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:30:36 #143
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_78655665
Actie voor Tierr en Isla
pi_78658520
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:26 schreef mefke79 het volgende:
aha, mijsje, dat is dus de reden. En aangezien ik al zwanger geweest was, was de kans dat er een eileider dicht zat heel klein...weer wat geleerd.
PZE, dat je dit volhoudt, echt respect. Wanneer ga je weer testen?
ik weet niet goed of dat precies de reden is, omdat je al zwanger geweest was, dat was ik ook, en toch zat er een eileider dicht bij mij... maar het gaat er dus om wat ze willen zien en wat ze willen onderzoeken...
pi_78682679
PZE al nieuws?
pi_78685158
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:37 schreef Chan het volgende:
PZE al nieuws?
Nope. Nog steeds hoog in temperatuur vanmorgen en de vaagheid is er ook nog. Zo nu en dan is het weg en dan heb ik brandend maagzuur. Tenminste dat denk ik, ik weet niet hoe dat zou moeten voelen want ik heb dat nooit gehad. Verder niks bijzonders. Ben blij dat ik vrijdag naar de gyn mag.
Net nog even gebeld of alle uitslagen er waren, en die assistente kon niet vaak genoeg roepen hoe mooi alles er uit zag... Dan ben ik benieuwd naar de uitslag van de zwemmers, moet toch iets te vinden zijn zou je denken. Nou ja, niet altijd natuurlijk.
pi_78685478
Zo stom die onduidelijkheid. Alle tekenen zien er zo goed uit, maar ja, dan wil je natuurlijk ook een positieve test in je handen hebben.
Ga je nog testen voor je naar de gyn gaat PZE?
pi_78685941
toch wordt het wel weer spannender pze... ik blijf gewoon voor je duimen.
pi_78685953
Ja, maar dan wel vrijdag denk ik, ik heb morgen onverwacht toch niet zoveel tijd 's morgens. Moet ook zeggen dat ik weinig haast heb. Teleurstellingen genoeg gehad.
Ga jij eens bevallen trouwens!
pi_78686050
Pze wat vreselijk spannend zeg
Waar is die rondrensmiley?
pi_78686186
Toch ervaar ik het zelf helemaal niet zo spannend... Ben er gewoon van overtuigd dat er iets geks in mijn cyclus is en ik binnenkort toch gewoon ongesteld word. Anders testte ik wel positief zo onderhand, lijkt me. En dat het best nog kan weet ik best, maar die kans is zoooo klein. Ik hoor het vrijdag wel, kan de gyn meteen even kieken wat er loos is.
pi_78686564
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:52 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ja, maar dan wel vrijdag denk ik, ik heb morgen onverwacht toch niet zoveel tijd 's morgens. Moet ook zeggen dat ik weinig haast heb. Teleurstellingen genoeg gehad.
Ga jij eens bevallen trouwens!
Dat zal ook pas voor vrijdag zijn. Ik heb blijkbaar ook niet zoveel haast
En ah, hij is er niet op natuurlijke wijze in geraakt en geraakt er ook niet op natuurlijke wijze uit (als in: ze moeten het in Jette nog maar eens forceren )
pi_78686809
Als je met medische toestanden begint, moet je het ook zo afmaken zal hij wel denken.
pi_78686823
Begrijp ik pze. Voor een buitenstaander is het zoveel makkelijker om te gaan hyperen over zoiets. Kijk naar leonieke 9 maanden geleden.
Ik duim en hoop achter de schermen heel hard verder voor je
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:14:52 #155
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_78687167
PZE, toch raar he, dat er nog steeds geen menstruatie is en dus ook twee negatieve testen... Die onzekerheid is echt zo kl*te. Ik had altijd zoiets van 'als ik dan toch niet zwanger ben, hup, schiet op met die ongesteldheid en op naar de volgende ronde... maar niet dit geklojo'...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')