abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78430114

Wachten op het tweede streepje deel 164

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van NOD of NOT's gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:

09 maart Entreri
10 maart charmed_angel (09-2009)
12 maart Suuz_ (03-2009)
12 maart vrouwtje-theelepel (10-2009)
15 maart -nienna- (06-2009)
17 maart Tierrr (10-2008)
19 maart Suuzzz
21 maart grizzlybear (01-2010)
24 maart Ciscostar (12-2008)
25 maart Shirley (01-2010)
25 maart danic (08-2009)
29 maart Sugarsnap (02-2010)
30 maart Kolonia (04-2009)
01 april Soneal (07-2009)
04 april Stiekemerd

Boepie
IslaBonita (12-2008)
Mijsje (08-2007)
Koningin Juliana (03-2009)
MissCMS
prinseszondererwt (11-2007)
GreatWhiteSilence (02-2010)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 3% gewijzigd door RockabeIIa op 06-03-2010 19:08:20 ]
pi_78430148
Had even gezegd dat je hem klaar had staan.... ik vraag wel een slotje voor de mijne aan
pi_78430204
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:03 schreef Soneal het volgende:
Had even gezegd dat je hem klaar had staan.... ik vraag wel een slotje voor de mijne aan
Sorry
pi_78430221
Dat de liefde in dit topic maar mag resulteren in heel veel streepjes.
  donderdag 25 februari 2010 @ 12:05:14 #5
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_78430240
Ow, C_A, kun je van mijn beginmaand (02-2010) maken? Thanks
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_78430922
#4 neuken is hier weer van start gegaan
Dinsdag naar de gyneacoloog en dan horen wat de uitslagen van de bloedtesten zijn en wat ze gaat doen met niet zo'n goede samenlevingstest resultaat

kus en knuffel en heel veel streepjes aan alle meiden
hier trouwens iets wat gevoelige borsten.. Nu op dag 9. Ah we zullen zien
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
  donderdag 25 februari 2010 @ 12:39:43 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78431624
*mee leest...
pi_78431827
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:04 schreef Kolonia het volgende:
Mee eens
pi_78431976
quote:
inderdaad.
pi_78432428
Wil je mijn NOD op 9 maart zetten?
pi_78433480
He wat fijn, de gezelligheid is terug!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_78434731
quote:
Dat dus
pi_78435191
Sorry dat ik zo vervelend ben maar wil een MOD mij weer in het onderste rijtje zetten? Ik heb nu op dag 20 nog geen eisprong gehad en dus klopt mijn NOD niet.
pi_78435575
Als we dan toch nog bezig zijn met NODjes, die van "ons" mag op 21 maart, dat is de beste schatting die ik nu kan geven.

We gaan nu al bijna weer beginnen met klussen, dus dan kunnen we er in ieder geval weer iets aan doen.

We vinden het wel erg lastig dat we het tegen niemand verteld hebben, want we hebben nu bijvoorbeeld zaterdag een feestje en dan wordt van je "verwacht" dat je wel gezellig een wijntje meedrinkt. En dat willen we eigenlijk liever niet, omdat ik gelezen heb dat het onze vruchtbaarheid vermindert.

Hoe gaan jullie daarmee om? 1 van ons kan best de "BOB" zijn, maar dat kunnen we niet alletwee zijn natuurlijk. En we willen het ook nog niet vertellen, omdat we bang zijn voor de vragen van "Is het al zover?" En dat ze dan alles wat je doet onder een microscoop gaan leggen (dat deze ze al toen we gingen trouwen)...
Sinds 27 maart 2011 hebben we een klein roze wondertje in ons leven...
pi_78436435
Oh ja ik heb een pakket aan goede smoezen...nouja goed....

- Ik voel een griepje opkomen, dus maar even geen alcohol
-Ben gister zo doorgezakt, heb nog steeds een kater, moet nu even rustig aan doen
-Ik wil een beetje afvallen, tja na je 30e vliegen de kilo's eraan...
-Nee doe maar eerst een sapje, heb dorst, straks misschien... (en meestal vergeten ze het later)
-Ik zit aan de antibiotica (voor hardnekkige verkoudheid, blaasontsteking)
-Heb een beetje last van m'n maag...

Of gewoon een drankje bestellen, in de plantenbak gooien of ergens op een volle tafel neerzetten...en later beweren dat je drankje op is..

Haha... ben een ster geworden in acteren! (en dat nu al bijna anderhalf jaar!)
Succes!
pi_78436439
Je kan toch zeggen dat je je niet zo lekker voelt, beetje duizelig enzo? En dat de ander nuchter wil blijven, om de ander veilig thuis te brengen, want als je je zo duizelig ben is het niet verstandig om te rijden

Aan de andere kant als een feestje niet zo vaak voorkomt, dan kan 1 van jullie je toch een keer laten gaan?
Mijn man heeft afgelopen vrijdag ook lekker een paar biertjes gedronken bij vrienden.
  donderdag 25 februari 2010 @ 14:36:15 #17
12913 GreatWhiteSilence
pi_78436600
Mijn man en ik zijn beiden practisch geheelonthouders: ik vind het niet te zuipen, mijn man rijdt altijd omdat ik geen rijbewijs heb, dus drinkt daarom nooit.

Misschien wel een goeie: Jij of jouw vrouw slikt medicijnen waarbij alcohol en rijden afgeraden wordt, dus de ander is de BOB. Of willen ze dan meteen weten welke medicijnen je slikt en waarom?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_78437190
Als je normaal allebei drinkt dan is het niet logisch dat de een niet mag drinken wegens medicijnen en de ander dan de BOB is... dan zou degene van de medicijnen ook redelijk automatisch de BOB zijn.
Het wordt een beetje verdacht voor de omgeving als je er normaal bijna ruzie over hebt wie de BOB is en je nu allebei aan de Spa blauw zit, dat dan wel weer

Overigens heb ik er niet zo'n moeite mee dat er iets "verwacht" wordt, maar ik kan me voorstellen dat dat voor anderen anders ligt, ik bestel gewoon wat ik wil zonder me te verantwoorden waarom ik geen alcohol wil.
pi_78437384
Klopt Soneal, zo zou het moeten zijn.... helaas zijn mensen soms nogal bemoeizuchtig, en maakt je het jezelf wat makkelijker door een smoes te gebruiken.. Maar eiegenlijk zou je het niet eens uit moeten hoeven leggen..
pi_78437680
Dat lijkt me flink lastig dan, als mensen zich zelfs gaan bemoeien met wat je drinkt....

En nee, ik spreek dus niet uit ervaring, maar ik weet niet of dat is omdat mensen van me gewend zijn dat ik aan de Spa Blauw zit (soms ook zomaar, als ik niet hoef te rijden) of omdat ze weten dat ik me toch niet ga verantwoorden
Ik vermoed dat ik "Waarom neem je geen wijntje?" niet eens serieus genoeg zou nemen om te beantwoorden.
pi_78437702
Maar is het echt zo erg als je soms een keer wat drinkt?

Mijn schoonzusje was ook zwanger (ze wist het nog niet) en heeft samen met mij, met kerst 2008 gezellig veel wijn gedronken
pi_78437721
Je kan toch ook gewoon een keertje geen zin hebben in een wijntje/biertje??
pi_78437807
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:59 schreef charmed_angel het volgende:
Maar is het echt zo erg als je soms een keer wat drinkt?

Mijn schoonzusje was ook zwanger (ze wist het nog niet) en heeft samen met mij, met kerst 2008 gezellig veel wijn gedronken
Ik denk dat Grizzly en zijn vrouw nu vooral niet willen drinken om de kwaliteit van het eitje en de sperma niet negatief te beïnvloeden, hoe gezonder hoe beter toch?
pi_78438095
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:02 schreef Soneal het volgende:

[..]

Ik denk dat Grizzly en zijn vrouw nu vooral niet willen drinken om de kwaliteit van het eitje en de sperma niet negatief te beïnvloeden, hoe gezonder hoe beter toch?
ja maar dat wist ik echt niet
Ik dahct dat je alleen maar niet mocht drinken als je al zwanger was.

Goed dat ik het weet, vrijdag bij X Factor geen lekker wijntje
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:10:20 #25
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78438206
Sugarsnap, goed te lezen dat het wat beter gaat met de man Veel succes! Ik duim voor je...

Hier zal er wel niet zoveel gebeuren de komende maand, ik ga lekker naar Nederland... (En drinken doe ik sowieso niet, dus daar zal niemand zich over hoeven te verbazen... )
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_78438474
Ik heb gelijk even gegoogled

Niet dat ik elke week alcohol drink hoor, de laatste keer was oud & nieuw. Maar had er vijdag gewoon eens lekker zin in! Hahahaha nou dat doe ik dan toch maar niet!

Dus manlief mag dat liever dus ook niet doen? Ow.... ok dan moet ik dat nog even een keer voorzichtig vertellen. niet dat hij ook elke week alcohol drink. Toevallig afgelopen vrijdag
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:16:35 #27
12913 GreatWhiteSilence
pi_78438508
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:49 schreef Soneal het volgende:
Als je normaal allebei drinkt dan is het niet logisch dat de een niet mag drinken wegens medicijnen en de ander dan de BOB is... dan zou degene van de medicijnen ook redelijk automatisch de BOB zijn.
Het wordt een beetje verdacht voor de omgeving als je er normaal bijna ruzie over hebt wie de BOB is en je nu allebei aan de Spa blauw zit, dat dan wel weer

Overigens heb ik er niet zo'n moeite mee dat er iets "verwacht" wordt, maar ik kan me voorstellen dat dat voor anderen anders ligt, ik bestel gewoon wat ik wil zonder me te verantwoorden waarom ik geen alcohol wil.
Daarom zei ik ook: medicijnen waarbij alcohol en autorijden afgeraden wordt.
pi_78439038
Bedankt voor de goeie smoezen allemaal. We moeten inderdaad maar het betere acteerwerk tevoorschijn gaan halen.

We willen inderdaad liever niet drinken om zo vruchtbaar mogelijk te zijn. We drinken normaal ook niet zo vaak en veel, maar meestal drinkt 1 van ons 2 toch wel eens iets op een verjaardag.

Dit feestje is dan ook nog een keer van iemand die zelf wel regelmatig met al haar vrienden drinkt en dat dan ook zeer gezellig vindt. Van mij hoeft het niet zo nodig, ik heb zo ook wel lol, maar mogelijk dat ze er toch over gaat beginnen en dan moet ik wel een goede smoes klaar hebben natuurlijk.

Misschien dat medicijngebruik wel een goede kan zijn, bijvoorbeeld dat we iets verkeerds gegeten hebben en nu aan de antibiotica zitten vanwege een voedsel vergiftiging
pi_78439387
Nog even voor de mensen die het niet wisten, info over alcohol en het effect op de bevruchting:

Alcohol en de bevruchting
Het drinken van een of meer glazen alcohol per dag kan zowel bij de man als bij de vrouw
de vruchtbaarheid verminderen. Vrouwen die 0,2 tot 1 glas drinken hebben 40% minder kans om binnen 6 maanden zwanger te worden, in vergelijking tot vrouwen die niet drinken.

Verder vergroot alcoholgebruik in de weken rondom de bevruchting het risico van miskramen en foetale sterfte. Hoe meer door beide partners gedronken wordt, hoe groter het risico.
Als een vrouw zwanger wil worden en geen risico wil lopen is het voor de vrouw maar ook voor de man de veiligste keuze om te stoppen met drinken. Op het moment dat de zwangerschap is vastgesteld kan de man weer drinken.

Spermacellen:
Alcohol kan het sperma op verschillende manieren beïnvloeden. Het aantal zaadcellen en de beweeglijkheid nemen af. Ook veranderen zaadcellen van grootte waardoor de zaad-ei versmelting geremd wordt. Verder kunnen er veranderingen optreden in het erfelijkheidsmateriaal.

Eicel:
Alcohol kan de eicel beschadigen. Net zoals bij de zaadcel kunnen er veranderingen optreden in het erfelijkheidsmateriaal.

Alcohol en anticonceptie
Voor zover bekend is er geen negatieve werking van alcohol op de werking van hormonale anticonceptie, zoals 'de pil'.
Het enige probleem is, dat 'de pil' wel makkelijker vergeten wordt als iemand dronken is.
Ook kan, als iemand dronken is en moet overgeven, de 'pil' uitgebraakt worden.

Alcohol en de genen
Onderzoek onder dieren toont aan dat gebruik van alcohol voor de bevruchting kan leiden tot een afwijkend aantal chromosomen. Chromosomen zijn de dragers van het erfelijkheidsmateriaal in de cellen. Mogelijk vindt de beschadiging al plaats bij de vorming van de zaad- en eicellen. Embryo's met een afwijkend aantal chromosomen zijn niet levensvatbaar.
pi_78439647
Van al die praatjes hebben wij ons niets aangetrokken.
De eerste keer waren onze kansen minimaal omdat:
- we beiden rookten (ben gelijk gestopt toen ik zwanger was, voordat we die discussie weer krijgen)
- ik overgewicht heb
- we beiden geregeld alcohol drinken.

De 2e keer was het raak!

Gewoon doen waar jij goed bij voelt.
pi_78439715
quote:
Dat is uiteindelijk de enige manier
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_78439769
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:45 schreef Koningin het volgende:
Van al die praatjes hebben wij ons niets aangetrokken.
De eerste keer waren onze kansen minimaal omdat:
- we beiden rookten (ben gelijk gestopt toen ik zwanger was, voordat we die discussie weer krijgen)
- ik overgewicht heb
- we beiden geregeld alcohol drinken.

De 2e keer was het raak!

Gewoon doen waar jij goed bij voelt.
Het is superfijn voor jou dat het zo snel gelukt is ondanks dat je rookte en dronk. Maar het is natuurlijk geen garantie voor ons. Wij willen graag het zekere voor het onzekere nemen, zeker omdat het al een keer misgegaan is. We willen onszelf dan niet het gevoel geven dat we het hadden kunnen voorkomen (ook al kon dat sowieso niet).
pi_78439853
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:49 schreef grizzlybear het volgende:

[..]

Het is superfijn voor jou dat het zo snel gelukt is ondanks dat je rookte en dronk. Maar het is natuurlijk geen garantie voor ons. Wij willen graag het zekere voor het onzekere nemen, zeker omdat het al een keer misgegaan is. We willen onszelf dan niet het gevoel geven dat we het hadden kunnen voorkomen (ook al kon dat sowieso niet).
Dat snap ik helemaal hoor! Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen.
Ik wist trouwens pas later dat de dingen die ik noemde zorge voor minder vruchbaarheid.
pi_78439967
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:52 schreef Koningin het volgende:

[..]

Dat snap ik helemaal hoor! Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen.
Ik wist trouwens pas later dat de dingen die ik noemde zorge voor minder vruchbaarheid.
Kijk dan is het natuurlijk helemaal anders he! Als je het niet weet, dan hou je er ook geen rekening mee natuurlijk.

Mijn vrouw wordt af en toe ook wel gek van me hoor, met al die regeltjes. (Maar ze houdt zich er toch maar aan voor de zekerheid).

Te veel lezen is ook niet altijd goed, maar ik ben nu eenmaal iemand die het graag perfect wil doen, zeker voor mijn kind!
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:24:36 #35
12913 GreatWhiteSilence
pi_78441241
Dus we zien je binnenkort ook hier, Grizzly?
pi_78442150
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:55 schreef grizzlybear het volgende:
Mijn vrouw wordt af en toe ook wel gek van me hoor, met al die regeltjes. (Maar ze houdt zich er toch maar aan voor de zekerheid).
Ik wou dat mijn man jouw gedachtengang had
pi_78455282
Ik drink ook bewust haast nooit, maar heb vanavond bij de pizzeria één lekker Italiaans wijntje genomen. Heerlijk!! Voel me nu wel weer wat schuldig, maargoed, anders kun je dus jaren niet drinken..
Nu is dat natuurlijk ook geen ramp, maargoed...
pi_78459471
Ik ben helaas ongesteld geworden vandaag,,,was ergens wel te verwachten natuurlijk, én pcies 28 dagen na m'n vorige menstruatie.
Over alcohol gesproken, ik heb tijdens m'n vorige menstruatie gedronken een avondje en zaterdag heb ik een verjaardag, dus dat kan nu wel weer. Voor m'n gevoel kan het dan het minste ''kwaad''
Back in business.
pi_78461721
Na 3 dagen overtijd en 2 negatieve testen gisteravond toch ongesteld geworden

Wat fijn dat iedereen weer lief en gezellig is
pi_78465769
Hallo lieve meiden wat fijn een nieuw topic! Happines all over the place

Mijn NOD kan naar 12 maart!

Mijn vruchtbare periode zit er bijna op. Heb al anderhalve week enorm zere borsten...word er gek van!! Ik heb dit serieus nog nooit gehad. Als ik ongesteld ben heb ik ook vrijwel nooit last van mijn borsten. Nu doen ze gewoon beiden erg veel pijn Voel me ook de laatste week heel raar, vreemd buikgevoel. Beetje alsof ik ongesteld moet worden, maar dat kan helemaal niet...vaaaaag
pi_78467998
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dus we zien je binnenkort ook hier, Grizzly?
Nou, in het borstvoedingstopic zul je me voorlopig nog niet zien denk ik, dat duurt toch nog wel een kleine 9 maanden op z'n minst he!

Maar hopelijk zien jullie me daar nog wel ja!
pi_78468883
Jammer Shirley en Snoopy.
Hopelijk lukt het volgende maand.
pi_78468953
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:59 schreef Suuz_ het volgende:
Hallo lieve meiden wat fijn een nieuw topic! Happines all over the place

Mijn NOD kan naar 12 maart!

Mijn vruchtbare periode zit er bijna op. Heb al anderhalve week enorm zere borsten...word er gek van!! Ik heb dit serieus nog nooit gehad. Als ik ongesteld ben heb ik ook vrijwel nooit last van mijn borsten. Nu doen ze gewoon beiden erg veel pijn Voel me ook de laatste week heel raar, vreemd buikgevoel. Beetje alsof ik ongesteld moet worden, maar dat kan helemaal niet...vaaaaag
Zonder dat ik je nu teveel hoop wil geven, maar mijn vrouw had dat ook toen ze zwanger raakte. Dus ik zal zeker voor je duimen deze weken!!!!
  vrijdag 26 februari 2010 @ 09:42:32 #44
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_78469768
Mijn NOD mag naar 29 maart. Gister totaal onverwacht en (veel) te vroeg ongi geworden. Maar niet getreurd, nu op voor de eerste echte ronde, met ovutesten om te kijken of ik uberhaupt wel een eisprong heb
pi_78469942
Jammer Sugarsnap.
Maar twee dagen voor NOD is toch niet zo vreemd?
Meer succes volgende maand.
pi_78470118
Zie je echt altijd een verhoging met tempen?
Want 10 maart is mijn nod, en zit nog steeds op de 36,2 en 36,4.

Ik ben dus zo bang dat ik dus geen eisprong heb. Hmzzz of een hele late eisprong. Dat gebeurd toch ook weleens?
pi_78470569
Bij mij wel heel duidelijk (de hoge temp aan het begin komt denk ik omdat mijn lichaam druk bezig was om resten van bevruchting weg te werken):

Maar als 10 maart jouw NOD is, ben je nog prima op tijd hoor.
Tweede fase zit (gemiddeld) tussen de 10 en 16 dagen meen ik.
pi_78470834
Shirley, Snoopy en Sugarsnap wat jammer meiden...

Suuz_ spannend hoor.

Ik zit midden in mijn vruchtbare periode en heb ook vakantie, dus geen last van moeheid enz. Ideaal!
Tja en over alcohol drinken...ik drink meestal een glaasje op vrijdag en zaterdag, want weekend.
Dus 2 glaasjes per week, moet kunnen vind ik.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:27:55 #49
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_78473212
Zo, volgens mij is de lijst in de OP weer up to date. Ik zou het zelf wel fijn vinden als er wijzigingen zijn dat men die dan dikgedrukt in de post zet. Is dat een ideetje? Bvd!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_78473422
Goed plan, Rocka.

Misschien kun je dat verzoek ook even dikgedrukt in de OP zetten?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:45:42 #51
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_78473918
Goed idee Rocka, zal er de volgende keer op letten

Kolonia, 2 dagen te vroeg is voor mij in zoverre vreemd dat ik dat nog nooit gehad heb. Wel later (en dan ook meteen een maand ofzo) door mijn eerdere PCO. Ik wil nu met tempen en ovutesten kijken of en wanneer ik een eisprong heb, dan kan ik ook wat beter de klusdagen bepalen en mijn NOD vinden.

De volgende NOD is vlak voor Bram's verjaardag zie ik net! Zou het wel heel tof vinden als ik dan zwanger blijk te zijn van de 2e
pi_78474314
Oh, dat is dan wel vreemd inderdaad.
Kan me voorstellen dat je wil weten wat je cyclus doet, zeker gezien die PCO.

Fijn trouwens dat de injecties bij je vriend aansloegen!
pi_78477012
Sugar, snoopy en shirly balen!

Suuz spannend hoor... Alleen pijnlijke borsten iets voor je NOD hoeft helaas niet altijd te betekenen zwanger.. Ik al iets van 8 cyclussen pijnlijke borsten paar dagen voor nod.
Maar ik hoop dat je ze gewoon hebt van zwanger zijn, net als de vrouw van grizzly
pi_78477163
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:58 schreef Ciscostar het volgende:

Suuz spannend hoor... Alleen pijnlijke borsten iets voor je NOD hoeft helaas niet altijd te betekenen zwanger.. Ik al iets van 8 cyclussen pijnlijke borsten paar dagen voor nod.
Maar ik hoop dat je ze gewoon hebt van zwanger zijn, net als de vrouw van grizzly
Dat is wel een beetje het nadeel aan "jullie" vrouwen , al die geweldige sympoompjes zeggen alles en toch ook weer niets. Al die hormonen moeten voor jullie toch wel erg lastig zijn.

Blij dat ik een ben hoor. (Dit is uiteraard wel een grapje he!)
pi_78477960
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:01 schreef grizzlybear het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje het nadeel aan "jullie" vrouwen , al die geweldige sympoompjes zeggen alles en toch ook weer niets. Al die hormonen moeten voor jullie toch wel erg lastig zijn.

Blij dat ik een ben hoor. (Dit is uiteraard wel een grapje he!)
maar jullie moeten wel tegen onze hormoonuitspattingen kunnen Huilen, boos, depri, blij...
pi_78478901
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:18 schreef Ciscostar het volgende:

[..]

maar jullie moeten wel tegen onze hormoonuitspattingen kunnen Huilen, boos, depri, blij...
Ach, ik zelf heb dat er in ieder geval graag voor over hoor! Als er dan na al die weken een kindje in je armen ligt, dan ben ik het alweer snel vergeten (dat denk ik nu tenminste).

Vanavond weer klussen!

Vandaag trouwens al wat spulletjes gekocht voor de toekomstige baby, straks hebben we alles al, behalve een baby...
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:45:10 #57
12913 GreatWhiteSilence
pi_78479068
Wij zijn pas spulletjes gaan kopen toen ik 12 weken zwanger was ofzo, pas toen voelden wij ons zeker genoeg om wat te kopen.
pi_78479428
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wij zijn pas spulletjes gaan kopen toen ik 12 weken zwanger was ofzo, pas toen voelden wij ons zeker genoeg om wat te kopen.
Op zich natuurlijk volkomen logisch, alleen was er een nogal interessante aanbieding en ja... hou je dan maar eens in...
pi_78480036
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:27 schreef RockabeIIa het volgende:
Zo, volgens mij is de lijst in de OP weer up to date. Ik zou het zelf wel fijn vinden als er wijzigingen zijn dat men die dan dikgedrukt in de post zet. Is dat een ideetje? Bvd!
heel goed idee!
pi_78480175
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:58 schreef Ciscostar het volgende:

ja idd het hoeft helemaal niks te betekenen. Maar vind het zo gek want heb het nooit eerder gehad. En het is ook nog eens niet echt fijn haha. Ze doen flink zeer, lijken wat gezwollen. Maargoed ik wordt er maar niet te enthousiast van wie weet is het niks. Maar weet iemand wat het anders zou kunnen zijn?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:27:50 #61
190853 RockabeIIa
pi_78480516
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:17 schreef Suuz_ het volgende:

[..]

ja idd het hoeft helemaal niks te betekenen. Maar vind het zo gek want heb het nooit eerder gehad. En het is ook nog eens niet echt fijn haha. Ze doen flink zeer, lijken wat gezwollen. Maargoed ik wordt er maar niet te enthousiast van wie weet is het niks. Maar weet iemand wat het anders zou kunnen zijn?
Iets wat bij je cyclus en hormonenbeweging hoort? Sommige dingen vallen pas op als je met kinderen krijgen bezig gaat...
pi_78481542
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:27 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Iets wat bij je cyclus en hormonenbeweging hoort? Sommige dingen vallen pas op als je met kinderen krijgen bezig gaat...
Tja wij zijn vanaf maart vorig jaar bezig, en het is me nog nooit opgevallen. Heb het echt nooit normaal. Doet toch best flink pijn. Als ik niet zwanger blijk te zijn ga ik denk ik wel even naar de HA.
pi_78481783
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:54 schreef Suuz_ het volgende:

[..]

Tja wij zijn vanaf maart vorig jaar bezig, en het is me nog nooit opgevallen. Heb het echt nooit normaal. Doet toch best flink pijn. Als ik niet zwanger blijk te zijn ga ik denk ik wel even naar de HA.
Ik zal nog even voor je duimen dat je zwanger bent, maar had je de pijnlijke borsten al VOOR je eisprong? Of pas erna?
pi_78483186
Suuz_: ik heb sinds ik gestopt ben met de pil een week voor mijn NOD last van zere borsten. Echt heel pijnlijk, alsof iemand ze als boksbal heeft gebruikt. Deze maand had ik het een week eerder en in de dagen voor mijn ongi (wat ook weer 2 dagen te vroeg kwam, ook zoiets stoms, heb ik nooit!) voelde ik niets meer.
Ik ga natuurlijk gewoon hard voor je duimen want wie weet Het blijft toch een signaal......
pi_78483222
Hey allemaal
Ben weer terug uit de USA!!! Super vakantie gehad samen
Heb op mijn NOD 14 feb een zwangerschaptest gedaan en deze was negatief. Ben tot nu toe nog steeds niet ongesteld geworden en heb later in de vakantie nog 2 keer negatief getest. Helaas!
Ik denk dat mijn lijf na de mk besloten heeft om een rondje over te slaan...ook al waren de ovulatietestjes wel positief.
Ga vanaf morgen weer beginnen met testen! Hoop dat ik binnenkort weer een positieve ovulatietest heb in combinatie met het "vruchtbare" slijm! De laatste keer dat ik dit had werd ik meteen zwanger!
We zullen zien!
pi_78483427
Ik had vandaag op dag 21 een blij ei in beeld op mij ovulatietest! maakte me er toch weer een beetje zorgen om. vanavond moet het gebeuren
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:49:01 #67
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78483545
Succes vrouwtje!

Ik kwam opeens dit weer ergens tegen:
quote:
Arts raadt kinderloos koppel seks aan
Uitgegeven: 17 mei 2004 16:35
Laatst gewijzigd: 17 mei 2004 16:35

AMSTERDAM - Een arts heeft een Duits echtpaar geadviseerd om met elkaar naar bed te gaan om kinderen te krijgen. De 30-jarige man en 36-jarige vrouw zochten na acht jaar huwelijk ten einde raad een vruchtbaarheidskliniek op omdat ze nog altijd kinderloos waren. Na een test kwam een arts met een eenvoudig advies: "Als u zwanger wilt raken, moet u wel met elkaar naar bed."

Het universitair ziekenhuis van Lubek had nog nooit met een soortgelijk geval te maken gehad. Het koppel moest verschillende tests ondergaan en de dokters stelden vast dat beiden vruchtbaar waren. Normaal gezien moest er geen probleem zijn in het verwekken van een kind.

"Toen we hen vroegen hoeveel seks ze gemiddeld hadden, keken ze ons erg verbaasd aan. Ze begrepen niet wat we bedoelden," zei een woordvoerder van het ziekenhuis. De twee zijn opgegroeid in een zeer streng religieuze omgeving en waren zich na acht jaar niet bewust hoe ze zwanger konden raken.
Heb niet het idee dat het daar hier aan scheelt
pi_78483609
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:40 schreef suuzzz het volgende:
[...]
Ga vanaf morgen weer beginnen met testen! Hoop dat ik binnenkort weer een positieve ovulatietest heb in combinatie met het "vruchtbare" slijm! De laatste keer dat ik dit had werd ik meteen zwanger!
We zullen zien!
Dat "vruchtbare" slijm was er bij ons ook inderdaad en ook wij waren meteen zwanger daarna. Hopelijk dat we dat dus deze maand ook weer gaan krijgen. Als dat zo is, dan
pi_78483684
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:49 schreef Basboussa het volgende:
Succes vrouwtje!

[..]

seks?
pi_78484251
Jammer suuzzz.

Kan goed zijn dat je lichaam nog even van slag is, hopelijk komt het snel goed.
Of was de miskraam nog niet zolang geleden en sloegen daarom de ovutestjes (nog) uit?
pi_78484467
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:02 schreef grizzlybear het volgende:

[..]

Ik zal nog even voor je duimen dat je zwanger bent, maar had je de pijnlijke borsten al VOOR je eisprong? Of pas erna?
Mja eisprong staat op vandaag (ik gebruik een Iphone app) gebruik geen ovulatietesten. Ga dat binnenkort misschien wel eens doen. Ik was altijd een beetje zo van "dingen op z'n beloop laten" en er dus niet té veel mee bezig proberen te zijn. Als ik echt ovu-testjes ga gebruiken, denk ik dat ik alleen nog maar bezig ben met zwanger worden en iets té obsessief ga worden. Of klinkt dat erg sullig?

@Danic: Vaag allemaal hoe je lichaam soms kan reageren. Ik raak er soms een beetje van in de war haha.

@Suuzz welkom terug naamgenoot! Er is veel verwarring ontstaan tijdens jouw vakantie, ik ben dus nieuw hoooi
pi_78484538
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:49 schreef Basboussa het volgende:
Succes vrouwtje!

[..]

Wat een verhaal!!!!!!!!!!!
Eigenlijk is het gewoon best wel sneu dat ze zo onwetend zijn opgevoed.
pi_78484826
Hoooi Suuz_

Mijn miskraam was net voor kerst en de positieve ovulatietesten eind jan. Zwangerschapstest was 3 dagen na miskraam al negatief dus denk niet dat dat het is!
pi_78485433
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:18 schreef suuzzz het volgende:
Hoooi Suuz_

Mijn miskraam was net voor kerst en de positieve ovulatietesten eind jan. Zwangerschapstest was 3 dagen na miskraam al negatief dus denk niet dat dat het is!
He bah MK net voor kerst. Is nooit leuk natuurlijk maar bah. Leuke vakantie gehad verder in de USA? Ben jaloers! Wil daar al heel lang heen!

Succes en hoop dat het snel raak is bij je!
pi_78486239
USA is heel erg divers! Wij zijn met de auto naar LA, Vegas, Palm Springs, Flagstaff en San Diego en nog wat tussen liggende plaatsen geweest. Veel te zien en te doen! Was ook vooral heerlijk samen met

Wij gaan er gewoon weer helemaal voor. Zou wel een beetje balen zijn als ei pas over 2 weken komt want dan zit Lief in chili
pi_78487641
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:52 schreef suuzzz het volgende:
USA is heel erg divers! Wij zijn met de auto naar LA, Vegas, Palm Springs, Flagstaff en San Diego en nog wat tussen liggende plaatsen geweest. Veel te zien en te doen! Was ook vooral heerlijk samen met

Wij gaan er gewoon weer helemaal voor. Zou wel een beetje balen zijn als ei pas over 2 weken komt want dan zit Lief in chili
wow wat een reislustige types zijn jullie, heerlijk! Hopelijk besluit je ei iets eerder aan de wandel te gaan
pi_78493195
Welkom terug suuzzz
  vrijdag 26 februari 2010 @ 20:23:01 #78
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78493369
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:52 schreef suuzzz het volgende:

Kun je gewoon niet voor de zekerheid met hem mee? Chili is ook heul mooi (heb ik van horen zeggen ), en prachtige plek om een kindje te verwekken. Noem je hem Santiago of haar Chilienne
pi_78497453
Oh god, deze muts zit weer eens ongegeneerd te janken bij X factor. Niet dat ik daar altijd bij moet janken. Maar er doet een meiske mee die een hersentumor heeft en is opgegeven...pff daar wordt ik dus écht stil van he...Ik jank zowiezo om alles (nee niet de laatste tijd maar gewoon altijd) Ik noem mezelf dan ook emotioneel incontinent

Maar als ik dan zo'n meisje zie op tv met zo'n grote donkere wolk boven haar hoofd. Die toch zó positief is en meedoet aan dit programma. Wauw wat een levens spirit. Daar krijg ik ook spirit van!

Jeetje wat gigantisch off topic trouwens...excuus maar moest het ff kwijt!
  vrijdag 26 februari 2010 @ 21:57:35 #80
190853 RockabeIIa
pi_78498333
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:42 schreef Suuz_ het volgende:
<knip>

Jeetje wat gigantisch off topic trouwens...excuus maar moest het ff kwijt!
Jullie zijn ook welkom in SC (slowchat) hoor!
pi_78498434
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:57 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Jullie zijn ook welkom in SC (slowchat) hoor!
Oh is er ook een SC variant? Ik ben hier nog niet zo heel erg thuis
  vrijdag 26 februari 2010 @ 22:24:39 #82
190853 RockabeIIa
pi_78499800
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:58 schreef Suuz_ het volgende:

[..]

Oh is er ook een SC variant? Ik ben hier nog niet zo heel erg thuis
Variant hmmm, nou het is gewoon de OUD SC
[OUD SC] Feestje! wil je taart of iets te drinken?
pi_78500297
@Rocka: volgens mij is het wel handig om het verzoek om nieuwe NOD's vetgedrukt te plaatsen, even vetgedrukt in de OP te zetten zodat nieuwelingen dat ook gelijk door hebben.

zaterdag 27 februari 2010 @ 00:17:36 #84
190853 RockabeIIa
pi_78506551
Ik had het al wel gelezen hoor maar ik denk dat goed voorbeeld wel doet volgen, Kolonia
Maar het staat er nu bij hoor!
pi_78508694
Hmm ik gebruik nu een paar dagen die ovu testjes enzo he.. ik ben er meteen veel relaxter onder met dat hele zwanger gedoe.
Oftewel.. het geeft mijn rust, doe smiddags ff testjes en verder eigenlijk niet mee bezig, meerdere die dat zo ervaren?
*nu lekker slapen, hele bed alleen vriendje is naar feestje)
pi_78513189
Bij mij werkt het andersom, ben nu aan het tempen, en op dag 17 nog geen verhoging! Maar goed
misschien heb ik wel een late eisorong
pi_78513389
Taffie, vandaag je NOD, hoe is het bij jou?
pi_78515609
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 01:13 schreef Boepie het volgende:
Hmm ik gebruik nu een paar dagen die ovu testjes enzo he.. ik ben er meteen veel relaxter onder met dat hele zwanger gedoe.
Oftewel.. het geeft mijn rust, doe smiddags ff testjes en verder eigenlijk niet mee bezig, meerdere die dat zo ervaren?
*nu lekker slapen, hele bed alleen vriendje is naar feestje)
Misschien toch wel een goed idee dan, ik dacht dat ik er juist obsessief van zou worden en dat wil ik niet. Het moet wel leuk blijven nu het nog kan

Maar ga ze binnenkort toch eens halen denk ik. Zo'n iphone app is ook niet alles!
pi_78515652
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 10:07 schreef charmed_angel het volgende:
Bij mij werkt het andersom, ben nu aan het tempen, en op dag 17 nog geen verhoging! Maar goed
misschien heb ik wel een late eisorong
Dat zou kunnen. Vind jij het niet "lastig" dat tempen?
pi_78515876
Nee het went, na het tempen ga ik lekker weer slapen
pi_78517942
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 12:18 schreef Suuz_ het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Vind jij het niet "lastig" dat tempen?
Ik ook 3 maanden getempt moest van huisarts/gyn. Iedere dag om 7 uur ging wekker, erna viel ik altijd lekker in slaap
maar dat verschilt per persoon natuurlijk. Ben blij dat niet meer hoeft.. ZzzzZzzz

suuzzz gaat zijn reis naar Chili nog door nu na tsunami

[ Bericht 5% gewijzigd door Ciscostar op 27-02-2010 18:03:06 ]
pi_78544987
Vandaag eerste verhoging!! Gisteravond sex, vandaag is mijn man naar Marseille gegaan en komt morgenavond weer terug.

Dus heb ik het nog wel op tijd gedaan?

Vrijdag ook sex gehad

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2010 09:05:30 ]
pi_78545240
quote:
Op zondag 28 februari 2010 09:04 schreef charmed_angel het volgende:
Vandaag eerste verhoging!! Gisteravond sex, vandaag is mijn man naar Marseille gegaan en komt morgenavond weer terug.

Dus heb ik het nog wel op tijd gedaan?

Vrijdag ook sex gehad
Vanaf een a twee dagen voor de eisprong ben je op je vruchtbaarst en sperma kan vijf dagen blijven leven.
Prima timing dus.
quote:
The days when conception is possible are the days just before and including the day of ovulation. Based on the MAXIMUM lifespan of human sperm and ova, (five days for sperm and one day for the ovum) this fertile window is at MOST six days. This MAXIMUM window is thus made up of the five days before ovulation and the day of ovulation.
van fertilityfriend.com
  zondag 28 februari 2010 @ 13:37:06 #94
12913 GreatWhiteSilence
pi_78550174
Bleg, heb nog steeds last van buikpijn. Al bijna 3 weken af en aan, niet leuk....
pi_78552879
boepie----> ik vind het ook het ook heel fijn om die testjes te gebruiken! Geeft mij ook veel rust ookal klopt het bij mij niet altijd!

Nieuwtje:
gistere weer begonnen met ovulatietestjes na de vakantie. gistere beetje verbaast want al best een donker streepje....vandaag echt gewoon een super dikke vette streep die echt veel donker is dan de controlestreep!!! Verder niet echt vruchtbaar slijm, maar volgens mijn vriend ben ik wel warm en zijn mijn borsten groot! Hij zegt aan mijn lijf te kunnen zien en voelen wanneer ik vruchtbaar ben

Na mijn miskraam is het tot nu toe allemaal nogal verwarrend gelopen dus ik heb even een lijstje gemaakt;

*Miskraam rond 23 dec 2009 met 9 weken.
*Positieve ovulatietest op 28 en 29 jan 2010
* Negatieve zwangerschaptest op 14 en 18 feb 2010 en ook niet ongesteld
*Positieve ovulatietest 28 feb 2010 (vandaag)

gelukkig voor de zekerheid én voor de lekker gistere avond geklust!
Wel toevallig dat die positieve test exact een maand later is dan de eerste.
Hopelijk gaat mijn ei nu wel echt springen en is het geen vals alarm zoals de eerste!
  zondag 28 februari 2010 @ 15:17:21 #96
12913 GreatWhiteSilence
pi_78553397
Nou ja, een positieve ovulatietest betekent natuurlijk niet dat het dan ook raak is. Volgens mij was de kans om zwanger te raken iedere keer 10-20% ofzo? Maar een het is sowieso leuk een positieve test te zien, al is het een ovulatietest.
pi_78560378
Giller ik heb dus ook een positieve ovulatie test en kan komende dagen niet seksen
Dat is dan wel weer jammer zeg maar, maargoed was wel verbaasd dat er 2 ovu strepen stonden ( toch wel fijn teken zeg maar, al zegt dat nooit 100% iets natuurlijk, dat besef ik me ook wel.)
Ben tevens ook erg benieuwd of ik deze periode weer een 28 dagen cyclus heb.
pi_78562831
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:42 schreef Boepie het volgende:
Giller ik heb dus ook een positieve ovulatie test en kan komende dagen niet seksen
Dat is dan wel weer jammer zeg maar, maargoed was wel verbaasd dat er 2 ovu strepen stonden ( toch wel fijn teken zeg maar, al zegt dat nooit 100% iets natuurlijk, dat besef ik me ook wel.)
Ben tevens ook erg benieuwd of ik deze periode weer een 28 dagen cyclus heb.
Fijn
Niet leuk dat je niet in actie kan komen
pi_78563107
Boepie---> Wat toevallig! en beetje balen dat je er geen gebruik van kan maken zeg maar!

ik had voor mijn mk een cyclus van 43 dagen en nu dus afwachten hoe of wat...
Ben wel blij met me ei (te veel paaseitjes op denk ik )
pi_78565915
quote:
Op zondag 28 februari 2010 19:48 schreef Ciscostar het volgende:

[..]

Fijn
Niet leuk dat je niet in actie kan komen
Ja is wel vaker enzo.
Krijg nu toch wel een beetje inzicht wanneer eisprong periode ongeveer is, dus als ik nu op de signalen let, leer ik er wel van, en dat is ook weer handig in de toekomst
pi_78565952
quote:
Op zondag 28 februari 2010 19:55 schreef suuzzz het volgende:
Boepie---> Wat toevallig! en beetje balen dat je er geen gebruik van kan maken zeg maar!

ik had voor mijn mk een cyclus van 43 dagen en nu dus afwachten hoe of wat...
Ben wel blij met me ei (te veel paaseitjes op denk ik )
Een vreugede jubel is wel op zijn plaats dus
pi_78572601
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:06 schreef Shirley het volgende:
Ik ben helaas ongesteld geworden vandaag,,,was ergens wel te verwachten natuurlijk, én pcies 28 dagen na m'n vorige menstruatie.
Over alcohol gesproken, ik heb tijdens m'n vorige menstruatie gedronken een avondje en zaterdag heb ik een verjaardag, dus dat kan nu wel weer. Voor m'n gevoel kan het dan het minste ''kwaad''
Shir! Damn dat zou leuk zijn, hopelijk gaat het snel lukken! Ik ben nog in afwachting tot m'n vriend is afgestudeerd..maar ik wil ook zo graag !
pi_78580974
Zo weekend weer voorbij.
Jammer voor diegene die ongesteld zijn geworden, op naar de volgende ronde.
En de rest veel klusplezier gehad???
Wij zitten in de wachtfase, erg frustrerend.
pi_78581338
Hoe is het met Taffie en GWS?
Voelen jullie al wat dames?
  maandag 1 maart 2010 @ 10:41:17 #105
12913 GreatWhiteSilence
pi_78582432
Jah, ik voel nog steeds buikpijn... Gisteren was het zo erg dat ik voor de zekerheid voorzorgsmaatregelen had genomen, maar geen te zien...
pi_78583243
Jammer en balen voor de dames die ongesteld zijn geworden! Klote
pi_78583463
De meiden die tempen, snappen jullie iets van mijn grafiekje tot nu toe. Mijn engels is zo slecht

16 febr. was ik ziek

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2010 11:19:26 ]
pi_78583982
Je kunt een temperatuur zelf ook buiten beschouwing laten door "discarded" aan te vinken achter die temperatuur, maar dat is in het geval van deze stijging door ziekte niet nodig omdat het zo vroeg in je cyclus was.

Verder is duidelijk dat je volgens FF op vrijdag de 26ste je eisprong hebt gehad, want daar staat de verticale rode lijn. De horizontale rode lijn geeft aan wat je "coverline" is, en dat is de lijn van de gemiddelde temperatuur van de 6 dagen voor je eisprong (hoewel ik in dit geval twijfel of die 38 misschien toch meegerekend is). Na je eisprong zal je temperatuur erboven blijven en daardoor stelt FF de eisprong vast, bij jou dus op de 16de dag van de cyclus deze keer.

De groene dagen geven aan wanneer je het vruchtbaarst was (dag 13 tm 16) en die heb je zo te zien goed gebruikt

Vooral door blijven gaan met invullen, dan kan FF na een paar cycli uitstekend voorspellen wanneer je waarschijnlijk ongesteld wordt, en belangrijker: wanneer je waarschijnlijk ovuleert.

Vandaag is 3 dagen na de ovulatie (DPO: Days Past Ovulation)
pi_78584664
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:37 schreef Soneal het volgende:
Je kunt een temperatuur zelf ook buiten beschouwing laten door "discarded" aan te vinken achter die temperatuur, maar dat is in het geval van deze stijging door ziekte niet nodig omdat het zo vroeg in je cyclus was.

Verder is duidelijk dat je volgens FF op vrijdag de 26ste je eisprong hebt gehad, want daar staat de verticale rode lijn. De horizontale rode lijn geeft aan wat je "coverline" is, en dat is de lijn van de gemiddelde temperatuur van de 6 dagen voor je eisprong (hoewel ik in dit geval twijfel of die 38 misschien toch meegerekend is). Na je eisprong zal je temperatuur erboven blijven en daardoor stelt FF de eisprong vast, bij jou dus op de 16de dag van de cyclus deze keer.

De groene dagen geven aan wanneer je het vruchtbaarst was (dag 13 tm 16) en die heb je zo te zien goed gebruikt

Vooral door blijven gaan met invullen, dan kan FF na een paar cycli uitstekend voorspellen wanneer je waarschijnlijk ongesteld wordt, en belangrijker: wanneer je waarschijnlijk ovuleert.

Vandaag is 3 dagen na de ovulatie (DPO: Days Past Ovulation)
Super bedankt voor je uitleg! Ik heb hem even op dicarded gezet!

pi_78584820
Ik vind het trouwens wel heel leuk en grappig om te doen.
Nog 1 vraagje, waarom zijn 3 rondjes niet ingekleurd?
pi_78585588
Dan heb je iets ingevuld waardoor die temperatuur van die dag niet helemaal betrouwbaar is (bijv vermoeidheid, medicijnen, etc.)
pi_78585686
Aha ok... dan heb ik een uurtje later getempt. Omdat ik later naar bed ben gegaan.
pi_78585724
Apart, ik had verwacht dat met een discard van die 38 de ovulatie een paar dagen eerder zou komen, maar in plaats daarvan zijn de dikke rode strepen onderbroken strepen geworden, een waarschijnlijke ovulatie dus, ipv een vrij zekere.
Je had die 38 dus idd niet buiten beschouwing hoeven laten.

De niet ingekleurde rondjes zijn temperaturen die FF zelf (deels) buiten beschouwing laat dan wel omrekent, ik gok dat je die dag een ander tijdstip hebt ingevuld dan je standaard tijdstip.
  maandag 1 maart 2010 @ 12:40:40 #114
289908 grizzlybear
Trotse Papa
pi_78586244
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:34 schreef Koningin het volgende:
Zo weekend weer voorbij.
Jammer voor diegene die ongesteld zijn geworden, op naar de volgende ronde.
En de rest veel klusplezier gehad???
Wij zitten in de wachtfase, erg frustrerend.
Veel succes voor iedereen die weer een volgende ronde in gaat. De wachtfase is echt niet leuk, dus succes daarmee!

Wij hebben dit weekend ook lekker geklust, het is misschien nog niet nodig volgens de voorspellingen, maar beter iets te vroeg beginnen, dan te laat natuurlijk he.
  maandag 1 maart 2010 @ 12:45:29 #115
272454 Boepie
spannend!
pi_78586402
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:40 schreef grizzlybear het volgende:

[..]

Veel succes voor iedereen die weer een volgende ronde in gaat. De wachtfase is echt niet leuk, dus succes daarmee!

Wij hebben dit weekend ook lekker geklust, het is misschien nog niet nodig volgens de voorspellingen, maar beter iets te vroeg beginnen, dan te laat natuurlijk he.
absoluut waar
(voor mij was het gisteravond alsnog een verrassing maargoed komende dagen zitten we beide met andere werktijden, das wel jammer, zeker nu de kans er is, maargoed wie weet.)
pi_78602200
quote:
Op zondag 28 februari 2010 22:47 schreef Nouk het volgende:

[..]

Shir! Damn dat zou leuk zijn, hopelijk gaat het snel lukken! Ik ben nog in afwachting tot m'n vriend is afgestudeerd..maar ik wil ook zo graag !
Nouk! Ja leuk hé? Ik hoop je ook snel te zien hier, wanneer gaat ie afstuderen?

Back in business.
pi_78623580
Lees straks bij, moet nu naar ziekenhuis naar gyn

viel niet veel bij te lezen haha, blij dat ik van tempen af ben maar c_a succes er verder mee

[ Bericht 67% gewijzigd door Ciscostar op 02-03-2010 08:56:23 ]
pi_78624405
Wil een lief modje mijn nieuwe NOD op 30 maart zetten?

[ Bericht 3% gewijzigd door Kolonia op 02-03-2010 09:46:44 ]
pi_78624682
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:17 schreef Kolonia het volgende:
[b]Wil een lief modje mijn nieuwe NOD op 30 maart zetten?[/u]
Balen Kolonia
pi_78624705
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:17 schreef Kolonia het volgende:
[b]Wil een lief modje mijn nieuwe NOD op 30 maart zetten?[/u]
Jammer
pi_78625096
Moet op dag 27 wederom bloedprikken voor progesteron. Deze was vorige keer op dag 21 gedaan,maar omdat mijn cyclus gemiddeld 34 dagen is, is dag 21 te vroeg. Mag 15 maart dus bloedprikken.

Verder verwijsbrief voor Hsg (baarmoeder/eileidersfoto) hiervoor afspraak maken zodra ik weer ongesteld ben. Dus na schatting 31 maart hsg.

En omdat mijn cyclus gemiddeld 34 dagen is, was dag 14/16 voor samenlevingstest ook te vroeg, deze krijg ik nu nog keer, nu op dag 23 (volgende week donderdag)

Bloedtesten verder zagen er goed uit.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:55:31 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78625267
Ik heb het aangepast Kolonia.
pi_78625719
Hoe is het met de volgende dames?

27 februari Taffie3d
01 maart GreatWhiteSilence (02-2010)
01 maart Shirley (01-2010)
pi_78626315
Wat een hoop bloedprikken Cisco.
Fijn dat de testen tot nu toe goed zijn.
Heb je er inmiddels al wat minder moeite mee?
pi_78629758
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:11 schreef charmed_angel het volgende:
Hoe is het met de volgende dames?

27 februari Taffie3d
01 maart GreatWhiteSilence (02-2010)
01 maart Shirley (01-2010)
Shirley heeft duidelijk aangegeven al ongesteld te zijn geworden, ze alleen nog geen nieuwe NOD opgegeven, maar met een cyclus van 28 dagen en een maand van 28 dagen ga ik er vanuit dat die dan dus op 25 maart zal zijn....
maar dat is mijn berekening, geen NOD-aanpassingsverzoek van Shirley
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:06 schreef Shirley het volgende:
pi_78629931
Heb jij alweer een regelmatige cyclus Soneal?
pi_78629990
Bummer Kolonia

Cisco fijn dat de gynaecoloog actie onderneemt door je door te sturen voor de Hsg
pi_78630150
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:52 schreef Soneal het volgende:

[..]

Shirley heeft duidelijk aangegeven al ongesteld te zijn geworden, ze alleen nog geen nieuwe NOD opgegeven, maar met een cyclus van 28 dagen en een maand van 28 dagen ga ik er vanuit dat die dan dus op 25 maart zal zijn....
[..]

sorry overheen gelezen
pi_78630299
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:56 schreef Kolonia het volgende:
Heb jij alweer een regelmatige cyclus Soneal?
Ja, dat ging eigenlijk gelijk goed.... normaal zat ik op gemiddeld 26 dagen en de eerste menstruatie was exact 25 dagen na de curettage, maar toen was ik nog niet zeker of het idd een menstruatie of nog weer een bloeding was (ik begrijp nu wel wat Wendy van Dijk bedoelde met haar "ik bleef maar bloeden" ) maar achteraf gezien was het dus wel een menstruatie, en de keer daarna was de cyclus 27 dagen.
De 2 cylci na de curettage dus gemiddeld weer keurig 26 dagen.

Overigens verwacht ik weinig van de huidige cyclus want die loopt op z'n eind en ik heb al 2 dagen last van bruinverlies bij het afvegen.
pi_78633153
Kolonia, wat balen... hou je de moed er nog een beetje in?
pi_78634581
Ik heb er nog wel vertrouwen in ja.
Dat komt natuurlijk ook doordat het vorige maand eventjes raak was.
En ik heb even rondgekeken in Z&G en daar zijn plenty dames die er ook wat langer over gedaan.
Gewoon geduld hebben en hopelijk lukt het dan vanzelf een keertje.
pi_78635279
Komt ook vast wel goed Kolonia, zeker als er zo'n even raak situatie was is dat hoopgevend
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:09:28 #133
286524 Taffie3d
bril op??
pi_78637716
Ik geloof het gewoon niet! Ik heb net een zwangerschapstest van sensitest gedaan en er staat een heel licht maar duidelijk streepje. Zou het???
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:10:40 #134
286524 Taffie3d
bril op??
pi_78637757
of zijn die dipsticks voorgedrukt?
pi_78637773
Taffie wat gaaf!!!!
Gefeliciteerd

"Een streepje is een streepje" wordt er altijd gezegd
Nee, volgens mij zijn ze niet voorgedrukt
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:12:52 #136
286524 Taffie3d
bril op??
pi_78637842
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:11 schreef Soneal het volgende:
Taffie wat gaaf!!!!
Gefeliciteerd

"Een streepje is een streepje" wordt er altijd gezegd
Nee, volgens mij zijn ze niet voorgedrukt
Ik weet het... maar dat gaat vast niet over mij
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:13:05 #137
289908 grizzlybear
Trotse Papa
pi_78637853
Gaaf Taffie, volgens mij zijn ze ook niet voorgedrukt hoor! Als het binnen de 5 of 10 minuten is, dan is het echt zo!!!!

pi_78638014
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:12 schreef Taffie3d het volgende:
[..]
Ik weet het... maar dat gaat vast niet over mij
Tuurlijk gaat het ook over jou
Echt, een streepje is een streepje, en als je bang bent dat ie voorgedrukt is dan kijk je toch gewoon even op een andere ongebruikte of je daar ook een streepje ziet
Hoewel ik morgenochtend even opnieuw zou testen, ochtendurine heeft de hoogste concentratie hcg, en slaat dus ook het beste uit op de zwangerschapstest.
pi_78638041
Een streepje is een streepje.

Gefeliciteerd Taffie!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:23:29 #140
286524 Taffie3d
bril op??
pi_78638226
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:17 schreef Soneal het volgende:

[..]

Tuurlijk gaat het ook over jou
Echt, een streepje is een streepje, en als je bang bent dat ie voorgedrukt is dan kijk je toch gewoon even op een andere ongebruikte of je daar ook een streepje ziet
Hoewel ik morgenochtend even opnieuw zou testen, ochtendurine heeft de hoogste concentratie hcg, en slaat dus ook het beste uit op de zwangerschapstest.
Lief van je! Ik ga zeker morgenochtend nog eens testen. Te bizar dit!
pi_78638294
Heb je toevallig nog ovutests over??
Die slaan ook uit als je zwanger bent, en zijn wat goedkoper dan zwangerschapstests
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:26:26 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78638348
Gefeliciteerd Taffie3d!

En Soneal, je bent een lieverd, maar dat wist je vast al.
pi_78638443
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:26 schreef Brighteyes het volgende:
Gefeliciteerd Taffie3d!

En Soneal, je bent een lieverd, maar dat wist je vast al.
Mwah, daar zullen de meningen over verdeeld zijn, laten we het er maar op houden dat ik iig niet voorspelbaar ben
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:29:51 #144
286524 Taffie3d
bril op??
pi_78638486
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:25 schreef Soneal het volgende:
Heb je toevallig nog ovutests over??
Die slaan ook uit als je zwanger bent, en zijn wat goedkoper dan zwangerschapstests
Ik heb er gister al twee gedaan Allebei met een licht tweede streepje, maar niet dat je zegt; "nou nou die is zwanger". De streepjes van gister zijn wel duidelijk donkerder dan die van vrijdag btw.
pi_78638584
Ik ben het met BE eens, je bent een lieverd.
pi_78638623
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:29 schreef Taffie3d het volgende:
[..]
Ik heb er gister al twee gedaan Allebei met een licht tweede streepje, maar niet dat je zegt; "nou nou die is zwanger". De streepjes van gister zijn wel duidelijk donkerder dan die van vrijdag btw.
Streepjes zijn streepjes, zeker op een zwangerschapstest.
Het kan zijn dat je een iets langzamere hcg-aanmaak hebt, dan duurt het wat langer voor de streepjes echt overtuigend gaan roepen dat je zwanger bent, maar als ze licht zijn dan fluisteren ze dat iig al
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:35:59 #147
286524 Taffie3d
bril op??
pi_78638713
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:32 schreef Kolonia het volgende:
Ik ben het met BE eens, je bent een lieverd.
En ik vind jou dan weer lief. Je staat meteen vooraan om mij te feliciteren terwijl je zelf net weer ongesteld bent. Ik gun jou zo een tweede streep! Iedereen hier natuurlijk, maar ik wilde je dit gewoon ook eens even zeggen.
pi_78638731
Gefeliciteerd Taffie3d
pi_78638799
Gefeliciteerd Taffie

en ik vind jullie allemaal gewoon lief
pi_78639256
Gefeliciteerd Taffie!!
En als je het echt zeker wilt weten kun je altijd nog een digitale doen hè, daar staat gewoon op 'zwanger'.
Dan weet je het 100% zeker!
maar.......(ja ik ook nog een keer) een streepje is een streepje!

[ Bericht 12% gewijzigd door danic op 02-03-2010 15:53:40 ]
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:51:05 #151
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_78639416
Gefeliciteerd taffie3D !!
En als je toch nog een paar twijfels hebt kun je altijd een digitale test van clear blue halen.
(edit Danic was me net voor hehe)
pi_78639467
Je bent gewoon PUPO, dus ik feliciteer je ook Taffie!!!!!!! YEAH!
pi_78639559
Taffie3d Gefeliciteerd!!
Heb je er geen foto van genomen, dan kunnen we oordelen over het 2e streepje.
pi_78640397
gefeliciteerd Taffie!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:20:21 #155
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_78640704
Taffie, wat leuk! Ontzettend gefeliciteerd!! Geniet ze
3!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:25:43 #156
272454 Boepie
spannend!
pi_78640933
Wow dat is super Taffie ik jubel ff mee hehe
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:35:38 #157
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_78641379
Taffie jij bent gewoon PUPO nu gefeli !!
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:43:38 #158
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78641773
taffie, gefeliciteerd!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:46:16 #159
61183 leonieke
Dan toch?
pi_78641876
Gefeliciteerd taffie
Maar een licht streepje noem ik eigenlijk niet PUPO hoor, dat is zwanger
pi_78643074
Taffie!! Goed joh ongelofelijk nog hè? Maar een streep komt er echt alleen maar als je zwanger bent

Gefeliciteerd!
pi_78647144
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:52 schreef Soneal het volgende:

[..]

[..]
Hihi...dank je Ik weet nog niet zeker of m'n cyclus regelmatig is, maar hou het maar op 28 dagen idd. Dan is dus idd de 25e m'n NOD. Zet maar neer hoor!
Ben nu meer bezig met m'n eisprongdatum, volgende week Ben alleen wel langer ongesteld nu dan met de pil. Voorheen 5 dagen, nu 7! Maar ja, dat geeft niet.
Taffie...spannend!
Back in business.
pi_78647315
Gefeliciteerd Taffie3d
pi_78647452
Ik heb een paar streepjes gemist geloof ik!
Taffie3d gefeliciteerd

En voor iedereen die helaas ongesteld geworden is

Ik heb het even hier niet bij kunnen houden, maar ga nu weer meer mijn best doen.
Zelf ben ik ook ongesteld geworden maar dat had ik ook verwacht
  dinsdag 2 maart 2010 @ 19:22:30 #164
190853 RockabeIIa
pi_78648006
Taffie! Van harte!
pi_78650704
Taffie gefeliciteerd
pi_78657316
quote:
Op maandag 1 maart 2010 19:01 schreef Shirley het volgende:

[..]

Nouk! Ja leuk hé? Ik hoop je ook snel te zien hier, wanneer gaat ie afstuderen?

Ja eind van het jaar, dus 2011 gaan we voor. Maar toch, ik hou stiekem hoop dat het ineens nu al zover is. Maar tot die tijd leef ik gewoon lekker met jou mee!

Btw, Taffie, gefeliciteerd
pi_78662814
Taffie : Gefeliciteerd!!

uhmmm kan je 3 dagen achterelkaar een positieve ovulatietest hebben?? en dan vandaag weer donkerder dan gistere? naja het dat het kan is me duidelijk maar is dat normaal?
vorige ei was hij maar 1 dag positief ...
pi_78663769
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:17 schreef suuzzz het volgende:

uhmmm kan je 3 dagen achterelkaar een positieve ovulatietest hebben?? en dan vandaag weer donkerder dan gistere? naja het dat het kan is me duidelijk maar is dat normaal?
Ik had in oktober ook 3 dagen een positieve ovutest, en werd toen nog zwanger ook
Het ging wel mis in december maar dat lag vast niet aan 3 positieve ovutesten
  woensdag 3 maart 2010 @ 00:16:46 #169
190853 RockabeIIa
pi_78665523
quote:

Ja, bij mij was dat ook wel eens. Steeds donkerder en opeens was ie weg!
pi_78669148
Het is echt waar. De digitale test "zegt" ook zwanger!! Joepie! Vriend en ik zijn dolgelukkig.

Veel geluk voor de wachtende en tot in Z&G!!
  woensdag 3 maart 2010 @ 08:35:43 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78669211
Heerlijk he, als het er zo staat!
  woensdag 3 maart 2010 @ 08:45:10 #172
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78669361
Taffie3d van harte meid!
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_78676486
hoi, ik ben een trouwe OUD-poster. Ik post echter onder een kloon in dit topic, omdat we nog niet willen dat onze omgeving en vrienden komen te weten dat we bezig zijn met nog een kindje. Idd, ik heb al kinderen, maar meer zeg ik niet. Op dit moment is mijn cyclus nog vrij onregelmatig, ik vermoed dat ik ergens een dezer dagen ongesteld wordt, aangezien een zwangerschapstest vanmorgen negatief was. Ik hoop dat ik mag meeposten tot ik mezelf bekend kan maken
pi_78676684
Welkom stiekem kloontje!

Ik hoop dat we snel achter je identiteit komen, dus veel succes!
pi_78676717
ik hoop ook dat ik mezelf snel bekend kan maken! dus dank je wel
pi_78676737
Welkom stiekemerd En voor ons is het geen probleem, maar ik vermoed dat BE wel zal willen dat je je bekend maakt bij haar via PM
pi_78676821
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:23 schreef leonieke het volgende:
Welkom stiekemerd En voor ons is het geen probleem, maar ik vermoed dat BE wel zal willen dat je je bekend maakt bij haar via PM
aangezien ik haar ken, heb ik dat al gedaan
pi_78676858
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:26 schreef stiekemerd het volgende:

[..]

aangezien ik haar ken, heb ik dat al gedaan
OH!
Oooh!

Dat is gemeen

Of je moet natuurlijk BE zelf zijn (en ik heb in mijn vorige post getwijfeld of ik dat er ging bij zetten of niet ).
pi_78677805
ik heb een ander vermoeden wie je bent... mag ik je pmmen?
pi_78678116
welkom stiekeme stiekemerd!
pi_78678294
@Leonieke: Ik ben niet BE, dat kan ik naar eer en geweten zeggen!

@mijsje: mijn inbox staat open hoor
pi_78678571
@Stiekemerd: welkom! Ik wordt altijd wel heeeeeel erg nieuwsgierig van geheimzinnig gedoe!
pi_78678860
Succes stiekemerd!
pi_78679026
Ha die Stiekemerd, heel erg veel klusplezier gewenst alvast. (Dat vind ik als natuurlijk het allerleukst)
pi_78679624
Welkom! Veel pezier en succes stiekemerd!

Vandaag weer een positieve ovulatie test dag 4
ik gebruik testjes van babyboom...van die goedkope dipsticks.
Zou dat nog uitmaken denken jullie? Vorige keer was hij maar 1 dag positief en verder heb ik altijd een licht streepje....maar nu dus al vier dagen dik positief..en ook niet echt vruchtbaarslijm
pi_78679650
En je kan onmogelijk zwanger zijn, suuzzz?
pi_78680084
Nou ik heb afgelopen zaterdag een zwangerschapstest gedaan en die was negetief.....Maar als de ovulatietest positief uitslaat vanwege zwangerschap dan zou een zwangerschap toch ook positief moeten zijn? of kan een ovulatietest dan al eerder positief zijn?
pi_78680240
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:39 schreef suuzzz het volgende:
Nou ik heb afgelopen zaterdag een zwangerschapstest gedaan en die was negetief.....Maar als de ovulatietest positief uitslaat vanwege zwangerschap dan zou een zwangerschap toch ook positief moeten zijn? of kan een ovulatietest dan al eerder positief zijn?
Over eerder of later durf ik me niet uit te spreken, maar er zijn hier al verschillende dames gepasseerd die een ovulatietest als zwangerschapstest hebben gebruikt. Daarom dat ik eraan dacht. Heb er zelf geen ervaring mee
Kun je niet nog eens testen met een zwangerschapstest want het lijkt me ook wel raar dat je 4 dagen na je NOD al terug een eisprong zou hebben.
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:44:35 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78680350
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:23 schreef leonieke het volgende:

Maar idd, ik had al PM nog voor ik hier gezien had dat er een nieuwe kloon was. Wat zijn jullie toch lief!
EN ja, ik weet het, en nee, ik zeg niks!
pi_78681347
Kolonia, wat jammer weer

Taffie, gefeiciteerd meid!
Ik hoop dat we met zijn allen snel mogen volgen.
pi_78681430
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:39 schreef suuzzz het volgende:
Ik weet dat ik een langzame HCG-aanmaak heb en het daardoor wat langer duurt voor er een positieve zwangerschapstest is, overigens na die 3 dagen positieve ovutesten waarin ik idd zwanger werd, heb ik voor ik een zwangerschapstest durfde te doen ook met ovutesten gekeken of er wat onderweg was.

De ovutesten op 11 t/m 16 dagen na de ovulatie staan hier.
Pas op dag 17 na ovulatie durfde ik een zwangerschapstest te doen, en ondanks de duidelijke veranderingen op de ovutesten vond ik die zwangerschapstest voor DPO 17 niet dusdanig overtuigend dat ik het hier durfde te melden, die DPO 17 zwangerschapsttest staat hier.
Ik kan me dus voorstellen dat ik een paar dagen eerder geen positieve zwangerschapstest zou hebben gehad.

Wat ik wil zeggen: misschien zou je er nog een zwangerschapstest tegenaan moeten gooien

Even een duidelijke disclaimer voor degenen die niet weten hoe en wat:
Deze beelden zijn van november 2009, ik ben inmiddels niet meer zwanger.
pi_78681493
Stiekemerd, welkom

En rap door naar Z&G uiteraard
pi_78681826
leonieke ---> Zaterdag was niet mijn NOD.....na mijn mk in dec ben ik niet meer ongesteld geweest. Wel dacht ik een eisprong(positeive ovulatietest) te hebben gehad, maar werd daarna ook niet ongesteld...dit was waarschijnlijk dus niet mijn eisprong. Zaterdag was een maand na die positieve ovulatietest en omdat ik nog steeds niet ongesteld ben geworden heb ik voor de zekerheid een zwangerschaptest gedaan. Mijn eerst ovulatietest na een maand vakantie was namelijk positief..
Sorry voor het lange verhaal
pi_78682105
Soneal-----> dankje voor je reactie!

Misschien moet ik morgenochtend idd maar een zwangerschapstest doen voor de zekerheid...
Vind het wel naar dat mijn lijf zo onduidelijk is! dacht juist dat mijn lijf het allemaal zo duidelijk liet zien/voelen/merken
pi_78684455
Geen lang verhaal, hoor, suuzzz. Heb een paar zaken gemist waardoor ik nu wel beter begrijp waarom je zo vlug na de zwangerschapstest ovulatietesten gebruikt.
Wat naar idd dat je lichaam zo onduidelijk is. We zouden gewoon een venstertje in onze buik moeten hebben
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:32:34 #196
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_78684980
taffie, gefeliciteerd! suuzz, ik heb bij mijn eerste zwangerschap olk eerst met een ovutest getest. Die was vet positief en daarna een kruidvattest die ook positief was, maar nog wel vrij licht. Hier gaat het verder zijn gangetje, ongi voorbij en dus weer aan de klus
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:36:54 #197
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_78685154
stiekemerd, welkom hier! Ik hoop dat je jezelf snel bekend kunt maken. Ik ben heel nieuwsgierig...
pi_78686192
Stiekemerd, welkom inderdaad.
Ik ben ook nieuwsgierig
pi_78686996
en ik ben ongeduldig, wil mezelf graag bekend maken, hopelijk duurt het niet lang

ik heb geen ervaring met ovulatietesten, mijn vorige zwangerschappen waren er gewoon ineens om het zo maar te zeggen. ik was er niet mee bezig. Nu ik dat wel ben voelt dat best wel raar, oneerlijk ook tegeover anderen die al zo lang wachten .. ik heb tenslotte al kids, waarom moet ik er dan nog eentje bij? ja om een brusje voor de anderen te brouwen, maar jullie snappen mijn gevoel misshien beter dan ik het zelf doe.

Taffie jij nog gefeliciteerd!! dat de rest hier je maar snel mag volgen
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:05:07 #200
272454 Boepie
spannend!
pi_78700800
quote:

Ik zou dat ook nog niet goed weten.. ik had 2dagen positief zondag en maandag en zondag geklust zeg maar en daarna geen kans meer tot klussen gehad, dus spannend op zich hehe.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:14:50 #201
272454 Boepie
spannend!
pi_78701350
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 08:31 schreef Taffie3d het volgende:
Het is echt waar. De digitale test "zegt" ook zwanger!! Joepie! Vriend en ik zijn dolgelukkig.

Veel geluk voor de wachtende en tot in Z&G!!
wow echt super leuk meis geniet ervan
pi_78701623
Vanmiddag nog een 2de ovulatietest gedaan en die was negatief! Dus hopelijk is mijn lijf dan toch bezig zoals het hoort! ik gok dan een beetje ruim en zet mijn NOD op 19-03-10
pi_78702670
Taffie3d, wat goed!! Gefeliciteerd!! Geniet ervan!!

Ik denk dat ik vannacht een ei heb gehad... NOD op 17-03!
pi_78718597
Dat lijkt iig duidelijkheid te scheppen Suuzzz
pi_78718969
Zo grappig om te zien, dat na mijn eisprong mijn temperatuur hoog blijft Tot nu toe vind ik het wel zeker leuk om te doen, en grappig.

Nu ik zo kijk lijkt het net alsof ik geen sex heb na me eisprong.... maar mijn mannetje zat ik het buitenland, en overwerken, dus vanavond maar weer eens FFF

pi_78719189
Daarom gebruik ik de plaatjes van de homepage, daarop kun je aangeven dat de slaapkameractiviteiten sowieso niet openbaar gemaakt worden

Of jullie denken met het bekijken van mijn grafiekjes natuurlijk dat wij helemaal geen sex hebben
En dat klopt, getver, sex... dat doe je toch niet
pi_78719220
Hopelijk zijn al die positieve ovutestjes een goed teken en is dit een succesvol eitje suuzzz.

Die verhoogde temp kan een goed teken zijn Charmed_A.
Ik hoop het voor je.

Hoe gaat het met jou Soneal?
pi_78719387
Mijn spotting is aan het overgaan in een menstruatie, dus het is deze maand iig niet raak.
Verder zit ik nog met een ander probleempje..... maar ik weet nog niet of ik dat hier ga melden, of ga neerzetten voor feedback enzo

En met jou??
pi_78719598
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:40 schreef Soneal het volgende:
Mijn spotting is aan het overgaan in een menstruatie, dus het is deze maand iig niet raak.
Verder zit ik nog met een ander probleempje..... maar ik weet nog niet of ik dat hier ga melden, of ga neerzetten voor feedback enzo

En met jou??
Jammer dat het deze maand niet raak is.

Met mij gaat het prima.
Ik heb in mijn hoofd zitten dat ik een lentebaby ga krijgen, dus dat betekent dat ik nog maar een paar maandjes (of een (paar) jaar en een paar maandjes ) geduld moet hebben.

Ben benieuwd naar je ander probleempje.
pi_78719611
Oeh, een lentebaby klinkt idd heel erg
pi_78720092
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:34 schreef Soneal het volgende:
Daarom gebruik ik de plaatjes van de homepage, daarop kun je aangeven dat de slaapkameractiviteiten sowieso niet openbaar gemaakt worden

Of jullie denken met het bekijken van mijn grafiekjes natuurlijk dat wij helemaal geen sex hebben
En dat klopt, getver, sex... dat doe je toch niet
sex is vies
pi_78720361
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:03 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

sex is vies
Daarom noemen we het ook maar gewoon klussen, want dat is niet vies.

Even een vraagje, ik lees overal dat de kans om zwanger te worden normaal maar 15-20% per maand is. Maar als je vanaf de laatste dag van de menstruatie om de dag klust (want seks is vies he! ), totdat je zeker weet dat de eisprong is geweest, dan moet die kans toch veel groter zijn lijkt me?

Weten jullie hoe dat zit? Normaal ben je natuurlijk maar 5 tot 6 dagen vruchtbaar, dat is dus maar een 15-20% van de maand, komen die getallen daar misschien vandaan?

Wij zijn nu in ieder geval lekker in de klus periode en dat bevalt me wel, dan kan ik tenminste ook iets doen
pi_78720727
Ik kan me niet herinneren of ik regelmatig bij de Gamma of Praxis kwam toen ik zwanger werd, maar dat zou best kunnen bedenk ik me nu

De kans dat het raak is als je idd doelmatig klust is misschien wel wat groter, maar dat wil niet zeggen dat het ook werkelijk in een zwangerschap resulteert die nog bestaat als er weer een menstruatie komt.
Dus waarschijnlijk zijn er meer bevruchtingen dan die 15-20% maar daarvan haalt een deel de innesteling niet eens, en een andere deel zal tussen de innesteling en de normale menstruatiedatum wegvallen, wegens afgekeurd of niet goed kunnen innestelen enz.
Er zullen dus wel meer zwangerschappen zijn (zeker onder jongere vrouwen) maar daarvan zal een deel nooit als zwangerschap geregistreerd worden omdat ze al voorbij zijn voor de NOD.
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:31:51 #214
57497 happyme28
I'm so happy
pi_78720971
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:12 schreef grizzlybear het volgende:

Weten jullie hoe dat zit? Normaal ben je natuurlijk maar 5 tot 6 dagen vruchtbaar, dat is dus maar een 15-20% van de maand, komen die getallen daar misschien vandaan?
Uhh... je bent maar 1 à 2 dagen vruchtbaar per maand hoor..... Om de dag sex geeft de meeste kans, maar sex is nog geen garantie voor een bevruchtig. Het is van heel veel factoren afhankelijk dus daardoor kan het percetage dus lager zijn.
pi_78721113
Ik denk dat hij de overlevingstijd van zaadcellen meerekent, maar een eicel overleeft maar 24 uur, dus die vruchtbaarheid is uitermate beperkt.
pi_78721128
Soneal ik ben ook benieuwd naar jouw probleempje. Omdat ik ook met een probleempje zit wat ik hier eigenlijk niet zo openbaar wil melden. Vroeg me af of we toevallig met hetzelfde probleempje zitten, (zou wel heel toevallig zijn) dus als je het kwijt wil pm me maar, dan kunnen we het misschien over onze probleempjes hebben.
pi_78721221
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:31 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Uhh... je bent maar 1 à 2 dagen vruchtbaar per maand hoor..... Om de dag sex geeft de meeste kans, maar sex is nog geen garantie voor een bevruchtig. Het is van heel veel factoren afhankelijk dus daardoor kan het percetage dus lager zijn.
Het zou ook betekenen dat de slaagkansen in de MMM veel hoger zouden liggen als het enkel zou afhangen van de dag waarop je seks hebt.
Bij IUI gaan ze bv insemineren op de meest ideale dag en nog zijn de slaagkansen bij IUI niet hoger dan bij gewoon klussen.
En IVF? Ja, dat zou eigenlijk nooit kunnen mislukken want het is al een bevruchte eicel dat ze terug inbrengen.
Er zijn gewoon te veel dingen die een invloed hebben op het feit dat je zwanger wordt of niet en ze zijn heel moeilijk te controleren.

Ik heb jouw post gequote omdat die aanvulling mij het best leek passen bij jouw post
pi_78721547
Ja, nu ben ik helemaal nieuwsgierig Isla_B.
pi_78721735
IB heeft PM

Kolonia
pi_78723191
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik snap het nu allemaal wat beter. Ik nam trouwens inderdaad de overlevingsduur van zaadcellen mee in mijn 5 a 6 dagen per maand vruchtbaarheid.
pi_78727628
mijn ovulatietest was daarnet weer positief kan het zijn dat ik te vroeg op de dag test? mijn middagtesten zijn meestal klein stukje lichter..ik ben niet zo heel consequent met de tijdstippen . altijd ergens tussen 12 en 8 overdag..
Einde van de middag doe ik er maar weer eentje en dan hou ik die maar aan...
zwangerschapstest was zoals verwacht negatief...
pi_78728690
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:14 schreef suuzzz het volgende:
mijn ovulatietest was daarnet weer positief kan het zijn dat ik te vroeg op de dag test? mijn middagtesten zijn meestal klein stukje lichter..ik ben niet zo heel consequent met de tijdstippen . altijd ergens tussen 12 en 8 overdag..
Einde van de middag doe ik er maar weer eentje en dan hou ik die maar aan...
zwangerschapstest was zoals verwacht negatief...
Jammer dat de zwangerschapstest negatief is, ik had nog een beetje hoop voor je...

Ik heb wel eens ergens gelezen dat je LH piek niet perse betekent dat er een ei springt. Als er dan geen ei springt, probeert je lichaam het later nog een keer. Ik kan het zo gauw niet terug vinden, maar ik weet sowieso niet of het wel echt waar is.

Edit:
quote:
Ovulatie test
Een ovulatietest toont de stijging van het LH ( Luteiniserend hormoon ) in de urine aan. Vlakvoor de eisprong vindt deze LH-piek plaats en aldus kan worden getraceerd wanner je het vruchtbaarst bent. LH wordt in de hersenen aangemaakt om de eisprong op gang te helpen. Deze volgt dan na 24 tot 36 uur. De test werkt meestal net als een zwangerschapstest. Je houdt de teststaaf in de urinestraal en wacht op de uitslag die na circa vijf minuten duidelijk wordt. Soms werkt het iets anders en moet je wat urine opvangen, een pipet volzuigen en daarna wat druppels op een testvlak doen. Uiteindelijk vergelijk je de kleuren van het controledeel en het testdeel. De methodes komen allemaal op hetzelfde neer: Ze geven weer of er op dat moment LH aanwezig is.

Je kunt de test elke dag herhalen net zo lang tot de piek verschijnt. Dit is voornamelijk nuttig bij een onregelmatige cyclus. Bij een regelmatige cyclus zal de piek vallen rond de veertiende dag van de cyclus en zal de test meestal onnodig zijn. De test is 99 procent betrouwbaar maar toch is het mogelijk dat er na de LH-piek geen ovulatie komt. Stress en andere factoren kunnen ervoor zorgen dat de ovulatie keer op keer wordt uitgesteld door het lichaam. Het LH zakt om na een paar dagen of een week weer tot een piek te komen. Dit kan meerdere malen per cyclus gebeuren. Om er zeker van te zijn dat je de LH piek absolulut niet mist is het het beste om twee maal per dag te testen, in de middag en laat in de avond.
Bron: deze site

[ Bericht 8% gewijzigd door grizzlybear op 04-03-2010 13:46:54 ]
pi_78729547
Dankjewel! dit wist ik idd wel en ruim een maand geleden heb ik dus ook een piek gehad waarbij er niets is gesprongen..niet ongesteld geworden dus. Maar nu piekt hij dus al 5 dagen....... misschien morgen even naar de verloskundige bellen
pi_78744589
vanavond weer helemaal negatief. misschien dat rond 13:00 testen voor mij gewoon tevroeg is...misschien heb ik dan nog teveel lh in mijn urine van de nacht ofzo. Hij is namelijk maar 2 dagen in de middag positief geweest. Naja we zien het de 19de wel!
pi_78773137
Het blijft apart Suuzzz, al die postieve testen.

Nou vraag ik me ineens af waarom er bij de predictor ovutest staat:
quote:
LH-piek

De test toont een LH-piek aan als de testuitslagstreep (T) gelijk aan of donkerder is dan de controlestreep (C). Wanneer je binnen 24 tot 36 uur na de LH-piek gemeenschap hebt, is de kans om zwanger te worden het grootst. Je hoeft geen verdere testen uit te voeren gedurende deze cyclus.
pi_78781020
ghehe naja normaal gesproken:p weet je genoeg als je 1 keer positieve test hebt...maar je heb natuurlijk altijd uitzonderingen
pi_78781176
Ik hoop dat je snel weet waar je aan toe bent Suuzzz.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 18:28:05 #228
289908 grizzlybear
Trotse Papa
pi_78783848
Hier hebben we een ei! Tenminste alle bekende symptomen zijn er. Het bekende slijm en buikpijn linksonderin.

Dat resulteerde vorige keer nog in een positieve zwangerschapstest.

Dus nu maar hopen....
  vrijdag 5 maart 2010 @ 19:07:51 #229
272454 Boepie
spannend!
pi_78785684
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:28 schreef grizzlybear het volgende:
Hier hebben we een ei! Tenminste alle bekende symptomen zijn er. Het bekende slijm en buikpijn linksonderin.

Dat resulteerde vorige keer nog in een positieve zwangerschapstest.

Dus nu maar hopen....
dat is leuk nieuws, dus flink aan het klussen dan
Spannend allemaal hoor!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 19:17:00 #230
272454 Boepie
spannend!
pi_78786138
Hier voel ik me lekker, geen idee wat cyclus doet deze maand, heb normaal keurig 28 dagen, vorige keer spontaan 20 dagen en direct als een malle ongesteld en daarna ging het wel weer "normaal"
Normaal heb ik dan 2 weken van te voren ontzettend zere borsten, die heb ik nu helemaal niet ! wat dat betreft ben ik blij en verder in de afwachtstand.
pi_78790744
succes grizzly

suuzzz ik ben helemaal niet thuis in ovulatietesten, dus ik kan je helemaal niet helpen, misschien zou ik me er eens moeten verdiepen...

Ik ben zojuist, zoals verwacht, ongesteld geworden .. dus mijn cyclus begint weer in een vrij regelmatig patroon (30 dgen cyclus) terug te keren. mijn NOD mag naar 4 april
pi_78793670
Jammer van de WOD Stiekemerd.

Maar wel YEAH voor de regelmatige cyclus!
Het is vast snel raak.
pi_78806000
Grizzly, veel klusplezier

Stiekemerd, fijn dat je meteen een regelmatig cyclus lijkt te hebben.

En wat is het lijstje in de OP weer lang zeg, tijd om door te gaan naar het andere topic
  zaterdag 6 maart 2010 @ 08:51:14 #234
190853 RockabeIIa
pi_78806246
Stiekemerd, je staat erbij! Succes! Ennuh, ik ben helemaal niet nieuwsgierig!
pi_78809109
Ik geloof niet dat het raak is hier, temp zakte weer Naar beneden, niet veel, maar toch
  zaterdag 6 maart 2010 @ 12:17:41 #236
12913 GreatWhiteSilence
pi_78810099
Hmm, ik zie dat ik bovenaan sta, er zijn nog geen gezien, maar testen zijn nog steeds negatief. Misschien is het handiger om mij zonder NOD in het lijstje te zetten, omdat mijn cyclus kennelijk nog niet (goed) op gang is. Op deze manier verpest ik het lijstje...

Zet mij maar in het lijstje zonder NOD, totdat ik weer inzicht heb in mijn cyclus.
Wanneer dat is laat ik het wel weten.
pi_78819962
Vervelend zo zeg, GWS. Ik hoop dat je gauw weet waar je aan toe bent.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:27:57 #238
12913 GreatWhiteSilence
pi_78823660
Och, het is zelfs zo dat als Annicka bijvoorbeeld ziek wordt en als daar als reactie op weer heel veel gaat drinken, mijn cyclus zelfs weer stil kan komen te liggen als deze al op gang was. Net zoals de melkproductie waarschijnlijk stil komt te liggen als ik zwanger ben. (Ik hoop zo erg dat ik bij de dames hoor waarbij dat niet gebeurt en dat Annicka gewoon blijft (kan blijven) drinken... )
  zondag 7 maart 2010 @ 10:09:48 #239
Vrouwtje-theelepel
pi_78839793
Ik zit vandaag op dag 31 van mijn cyclus. Zal de 12e te vroeg zijn om te testen? Ik had dag 21 een positieve ovulatie-test. Mijn lijf zit alweer helemaal in de voor de gek hou modus, ik ben de hele dag moe moe moe, en heb pijnlijke borsten.
pi_78840114
Vervelend GWS.
Nooit geweten dat borstvoeding je cyclus beinvloedt, maar eigenlijk is dat best logisch.
Hopelijk heeft je lichaam snel weer een goed ritme.

@Vrouwtje_T: Dat zou dag 13,14 of 15 na ovulatie zijn dus.
Kan wel maar ik zou zelf een paar daagjes wachten.

Hoe is het Charmed_A? Heeft het doorgezet of kunnen we blijven duimen?
pi_78841551
Temp was weer hoog, dus geen idee. Nod is 10 maart. Ik ga niet meer eerder testen.
pi_78841637
zou bv ook invloed hebben op t innestelen? of wat daarop volgt? aangezien de baarmoeder constant samentrekt tijdens het voeden..
  zondag 7 maart 2010 @ 12:08:33 #243
12913 GreatWhiteSilence
pi_78842278
Nee, dat heeft verder geen invloed. Als dat wel zo was zou dat namelijk ook betekenen dat sex een nadelige invloed zou hebben op een innesteling, want dan trekt de baarmoeder nog veel heftiger samen. En omdat wordt aangeraden in de vruchtbare periode om de dag of nog vaker sex te hebben denk ik niet dat men zich ooit zorgen maakt over de invloed van sex op de innesteling...
pi_78857425
Hee lieve meiden!

Ben een weekje afwezig geweest. Ik was namelijk flink ziek. Ben normaal nooit ziek maar nu...pff overgeven continu, misselijk,lamlendig bah bah. Het gaat wel weer stukken beter maar ben afgelopen week ook nog eens ongesteld geworden 12 dagen TE VROEG! Snap er helemaal niets van. Alsof mijn lichaam helemaal in de war is.

Eerst al die enorm pijnlijke borsten (wat ik nog nooit meegegaakt heb) en dan die buikpijn, en ineens 12 dagen te vroeg enorm ongesteld. Ben er echt goed ziek van geweest. Letterlijk en figuurlijk.

Gefeliciteerd Taffie (ik las zo snel ergens dat je zwanger bent! ) Geweldig nieuws meid!!

Ik heb nu even geen enkel idee waar mijn NOD naar toe kan...
pi_78858286
12 dagen te vroeg is wel érg te vroeg Suus.
Kan het misschien zo zijn dat je een maand eerder toch overtijd was en je ongesteldheid dus eigenlijk te laat is?
Dat zou wel de moe- en misselijkheid verklaren.

Sowieso *** dat je lichaam zo stom doet:
pi_78859740
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:08 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Nee, dat heeft verder geen invloed. Als dat wel zo was zou dat namelijk ook betekenen dat sex een nadelige invloed zou hebben op een innesteling, want dan trekt de baarmoeder nog veel heftiger samen. En omdat wordt aangeraden in de vruchtbare periode om de dag of nog vaker sex te hebben denk ik niet dat men zich ooit zorgen maakt over de invloed van sex op de innesteling...
Dat klopt volgens mij niet. Er wordt inderdaad aangeraden om in de vruchtbare dagen om de dag seks te hebben, zodat je altijd een voorraadje zaadcellen hebt liggen wachten.
Maar innesteling vindt pas een aantal dagen ná de vruchtbare dagen plaats. Over het krijgen van een orgasme rond de tijd van de innesteling zijn de opvattingen verschillend. Sommigen zeggen dat een orgasme de innesteling juist bevorderd, omdat de baarmoeder tijdens een orgasme goed doorbloed is. Anderen zeggen dat een orgasme de innesteling nadelig beinvloed door de samentrekkingen. Daarom wordt soms na een IVF of ICSI poging het krijgen van een orgasme ook afgeraden.
pi_78859973
Suuz, wat balen zeg dat je lichaam zo raar doet...
pi_78860983
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:01 schreef Kolonia het volgende:
12 dagen te vroeg is wel érg te vroeg Suus.
Kan het misschien zo zijn dat je een maand eerder toch overtijd was en je ongesteldheid dus eigenlijk te laat is?
Dat zou wel de moe- en misselijkheid verklaren.

Sowieso *** dat je lichaam zo stom doet:
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Vorige ongesteldheid was gewoon wanneer ie er moest zijn, ook voelde ik me toen "normaal" zoals bij elke ongesteldheid. Nu voel ik me juist heel raar. En een week voor deze rare ongesteldheid had ik ook die enorm zere borsten plus flinke buikpijn.

M'n lichaam voelt zowiezo de laatste 2 weken heel anders dan anders. Rare onverklaarbare buikpijn, zere borsten. En de ongesteldheid was nu ook heel erg hevig. Ben echt even flink in de war, ook omdat ik altijd een vrij regelmatige cyclus heb en me nog nooit zo gevoeld heb.
  zondag 7 maart 2010 @ 22:54:42 #249
272454 Boepie
spannend!
pi_78868673
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:48 schreef Suuz_ het volgende:

[..]

Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Vorige ongesteldheid was gewoon wanneer ie er moest zijn, ook voelde ik me toen "normaal" zoals bij elke ongesteldheid. Nu voel ik me juist heel raar. En een week voor deze rare ongesteldheid had ik ook die enorm zere borsten plus flinke buikpijn.

M'n lichaam voelt zowiezo de laatste 2 weken heel anders dan anders. Rare onverklaarbare buikpijn, zere borsten. En de ongesteldheid was nu ook heel erg hevig. Ben echt even flink in de war, ook omdat ik altijd een vrij regelmatige cyclus heb en me nog nooit zo gevoeld heb.
dat is ook een heel gek gevoel, had dat vorige maand en weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken.
wellicht iets wat niet is blijven plakken denk ik steeds, ook gezien de meer heftigere menstruatie enzo.
Nouja wellicht toch >

Ik ben voor mezelf benieuwd voor morgen.. ik had nl vandaag weer een naar buik gevoel, maar heb geen bloed nog ofzo, ga nog steeds voor 28 dagen cyclus zit nu rond 20/21
pi_78870683
Suuz..:Balen dat je lijf zo rot/raar doet hopelijk voel je je snel beetje beter..rustig aan maar
pi_78878386
Suuz, inderdaad erg raar dat je nu 12 dagen te vroeg bent, raar lichaam he.
Misschien dat het komt omdat je ook ziek bent geweest, maar volgens mij moet het daar niet aan liggen.

Voor mij wordt het deze week spannend, zou officieel morgen NOD hebben. Maar weet niet precies hoe de cyclus eruit ziet (en dan ga ik al van 32 dagen uit).
Daarbij voel ik me niet anders ofzo......bij Guus was ik er al gauw zeker van dat ik zwanger was, nog voor mijn NOD.
  maandag 8 maart 2010 @ 10:33:07 #252
289908 grizzlybear
Trotse Papa
pi_78879967
Hoi Suuz,

Balen dat je lichaam zo vreemd doet, zeker als je gewend bent dat je heel regelmatig bent. Hopelijk ben je deze maand weer gewoon normaal

Hier een klusweekend achter de rug, nu dus maar in de wachtstand. Het lijkt altijd allemaal zo lang te duren, maar achteraf is het toch weer snel gegaan. Nu nog maar 2 weekjes tot de NOD. Nu dus alleen nog maar FFF.
pi_78880274
Suuz zeker raar dat je 12 dagen te vroeg ongesteld ben geworden. Wat was je cycluslengte dan?

Ik voel nog helemaal niks, geen ongesteldsheidrugpijn, niet zo pijnlijke borsten. Temp nog steeds hoog.

Nogmaals het tempen vind ik erg leuk om te doen, maar ben financieel aangelegd, dus vind grafiekjes sowieso erg leuk Woensdag mijn NOD, spannend!
  maandag 8 maart 2010 @ 12:27:55 #254
272454 Boepie
spannend!
pi_78884317
Spannend Charmed_angel ik ga vast in de duim stand voor jou
  maandag 8 maart 2010 @ 12:40:51 #255
12913 GreatWhiteSilence
pi_78884746
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:30 schreef Tierrr het volgende:

[..]

Dat klopt volgens mij niet. Er wordt inderdaad aangeraden om in de vruchtbare dagen om de dag seks te hebben, zodat je altijd een voorraadje zaadcellen hebt liggen wachten.
Maar innesteling vindt pas een aantal dagen ná de vruchtbare dagen plaats. Over het krijgen van een orgasme rond de tijd van de innesteling zijn de opvattingen verschillend. Sommigen zeggen dat een orgasme de innesteling juist bevorderd, omdat de baarmoeder tijdens een orgasme goed doorbloed is. Anderen zeggen dat een orgasme de innesteling nadelig beinvloed door de samentrekkingen. Daarom wordt soms na een IVF of ICSI poging het krijgen van een orgasme ook afgeraden.
Ik lees alleen maar dat daar geen enkel bewijs voor is en dat ze dat voor de zekerheid zeggen, ondanks dat het nergens op gebaseerd is?
pi_78893407
Klopt hoor, ze weten het gewoon niet. Maargoed, je kan dus ook niet met zekerheid zeggen dat het niet schadelijk is, vandaar dat ze soms adviseren om het niet te doen...
pi_78899330
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:48 schreef Suuz_ het volgende:

[..]

Vervelend zeg. Hoe lang ben je al gestopt met de pil? Of heb je andere voorbehoedsmiddelen gebruikt voorheen?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:23:33 #258
289908 grizzlybear
Trotse Papa
pi_78931866
Hoe is het inmiddels met Entreri (als die tenminste nog meeleest)?

En voor CA? Want je NOD komt wel erg dichtbij nu!

Hopelijk nog niet en wordt het een vruchtbare maand, ik ben ook voor jullie aan het duimen!
pi_78933043
Nog niks Nog steeds hogere temp.
Gevoel zegt wederom nee... mannetje zegt ja.

Zit zelf ook een beetje in de stress, ivm verkoop huis of verbouwing Aannemers over de vloer, volgende week dinsdag hypotheek afspraak! Dus geen idee of dit invloed heeft op mijn temp
pi_78953876
Kutdag gehad, onze afdeling wordt definitief opgeheven dat betekend geen baan meer over 3,6 of 9 maanden

daar gaat mijn verbouwing
  woensdag 10 maart 2010 @ 00:05:03 #261
272454 Boepie
spannend!
pi_78955302
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:27 schreef charmed_angel het volgende:
Kutdag gehad, onze afdeling wordt definitief opgeheven dat betekend geen baan meer over 3,6 of 9 maanden

daar gaat mijn verbouwing
He getver zeg!
Nou das niet echt prettig nieuws idd!
Snel dus brieven maken positief denken hoor, hoe moeilijk ook nu even.
pi_78958669
He, das geen fijn nieuws CA. Kan dat zomaar trouwens??
Wat voor soort werk doe je? Kun je daar snel nog iets nieuws in vinden?
pi_78959502
Administratie zit ik, en dat wordt allemaal ge-automatiseerd. Dus ja he kan zomaar.
Nu hopen ze dat we gaan solliciteren, maar dat gaan we natuurlijk niet doen! Dan komen ze lekker makkelijk van ons af!

Nee we blijven tot het einde zitten, en dan geven ze ons maar een ontslagvergoeding.

Overigens nog geen te zien
pi_78959591
CA, hou je er wel even rekening mee dat het recht op een WW uitkering onder andere afhangt van de inspanningen die je zelft hebt gedaan een andere baan te vinden vanaf het moment dat je wist dat je werkloos zou worden?

Het is dus niet handig om niet te solliciteren, daarmee verspeel je waarschijnlijk meer rechten dan het als afkoopsom oplevert.

Verder is het ronduit waardeloos natuurlijk, je baan te verliezen
pi_78959887
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 09:10 schreef charmed_angel het volgende:
Administratie zit ik, en dat wordt allemaal ge-automatiseerd. Dus ja he kan zomaar.
Nu hopen ze dat we gaan solliciteren, maar dat gaan we natuurlijk niet doen! Dan komen ze lekker makkelijk van ons af!

Nee we blijven tot het einde zitten, en dan geven ze ons maar een ontslagvergoeding.

Overigens nog geen te zien
Hoi CA, balen zeg, maar gelukkig dat er nog geen te zien zijn, misschien dat dit het goed nieuws wordt na het slechte nieuws. Want na regen moet natuurlijk zonneschijn komen he
pi_78960115
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 09:14 schreef Soneal het volgende:
CA, hou je er wel even rekening mee dat het recht op een WW uitkering onder andere afhangt van de inspanningen die je zelft hebt gedaan een andere baan te vinden vanaf het moment dat je wist dat je werkloos zou worden?

Het is dus niet handig om niet te solliciteren, daarmee verspeel je waarschijnlijk meer rechten dan het als afkoopsom oplevert.

Verder is het ronduit waardeloos natuurlijk, je baan te verliezen
onze bedoeling is,dat ze ons op non actief zetten. Ik heb 13 jaar gewerkt, dus ik zou 13 maandsalarissen meekrijgen, dus 13 maanden non-actief, en dan solliciteren in die tijd, of omscholing. (dit is gebeurd met meerdere collega's, dus ik zie niet in waarom bij ons niet )
pi_78960131
Balen Charmed_A.

Ik zou die vergoeding niet afwachten als ik jou was!
Niet alleen stelt die tegenwoordig niets meer voor, maar je bent ook nog eens verwijtbaar werkloos als je tekent en dus heb je dan geen recht op een uitkering.

Ik zou als ik jou was gewoon solliciteren vanaf nu.
Als je mazzel hebt laat je huidige bedrijf je ook per direct gaan als je wil, waardoor je een streepje voor hebt op andere sollicitanten. Moet je wel even checken bij je huidige werk natuurlijk.

Geen is dan wel weer mooi!
pi_78960333
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 09:32 schreef charmed_angel het volgende:
onze bedoeling is,dat ze ons op non actief zetten. Ik heb 13 jaar gewerkt, dus ik zou 13 maandsalarissen meekrijgen, dus 13 maanden non-actief, en dan solliciteren in die tijd, of omscholing. (dit is gebeurd met meerdere collega's, dus ik zie niet in waarom bij ons niet )
Volgens mij is die maand per gewerkt jaar niet meer de norm tegenwoordig.
Collega's van mijn man (afdeling werd opgeheven) krijgen allemaal maar 2 maand aangeboden, ook degene die er al 25 jaar werkt.
Verder krijgen ze een integratiecoach die met belachelijke banen aankomt (waar bijvoorbeeld diploma's worden gevraagd die ze niet hebben) en vervolgens beweert dat ze niet meewerken omdat ze op die functies niet solliciteren.
Je kunt via de rechter proberen om meer te krijgen, maar dat gaat ook allemaal niet meer zo soepel.
En het geeft een hoop stress.

Maar ik hoop voor je dat je werkgever niet zo asociaal is als de ex-werkgever van mijn man.
pi_78960424
We hebben alles uitgezocht en aan andere collega's gevraagd die ontslagen zijn.

De meeste zijn op non-actief gesteld, dus je krijgt bijvoorbeeld 16 maanden salaris, daarna wordt je ontslagen. En heb je wel gewoon recht op een uitkering.

Ik voel ook nog niks, geen zwangerschapskwaaltjes, maar ook geen ongesteldheidskwaaltjes. Zal je net zien, wordt ik ontslagen... en dan ben ik zwanger Kan ik straks wel op zoek naar een baan voor 28uur in de week
pi_78960770
Sociaal bedrijf dus.

Ik had het even uitgerekend en in het ergste geval zou je maar recht hebben op 4 maanden.
De norm is namelijk sinds vorig jaar veranderd en is nog maar een half maandsalaris per gewerkt jaar en de rechter kan dat nog met 20% verlagen.
Als die andere collega's voor 2009 zijn ontslagen kun je helaas niet van eenzelfde voorstel uitgaan.
  woensdag 10 maart 2010 @ 10:01:31 #271
Vrouwtje-theelepel
pi_78960868
@ charmed angel: balen zeg, voeldde je het al aankomen?
Wie weet ook nog goed nieuws deze maand!

Ik heb vandaag getest, en ik hoop dat ik te vroeg was. Ik probeer het als ik niet ongesteld word Zaterdag of Zondag nog eens. Het voelt zeg maar wel zo...maja we weten allemaal wel hoe je lijf je voor de gek kan houden.
pi_78961218
Ja er was al eens wat geroepen in 2006, maar we zitten er nog steeds, en nu roepen ze het weer, dus misschien zit ik er volgend jaar nog steeds.

Maar de mededeling kwam nu wat definitiever over.

Dus maar hopen op goed nieuws inderdaad!
VT je heb gewoon te vroeg getest Daar ga ik vanuit Het is gewoon raak, klaar punt

ik ga vrijdag testen als ik nog niet ongesteld ben geworden.

nu we dit te horen heb gekregen heb ik helemaal geen zin meer om wat te doen
pi_78961457
SHIT OPEENS pijn in me onderrug... en dat betekend meestal
  woensdag 10 maart 2010 @ 10:56:10 #274
272454 Boepie
spannend!
pi_78962805
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 10:19 schreef charmed_angel het volgende:
SHIT OPEENS pijn in me onderrug... en dat betekend meestal
Ohoooo dat zou jammerrrrr zijn zeg!
Ik duim nog steeds hoor!
Ik ga eens even op zoek naar een mooie bank en evt keuken, hebben verhuis plannen
pi_78962859
Wij hadden eerst ook verhuisplannen, nu moeten we ons huis uit de verkoop halen.
Dus nu gaan we alleen een dakkapel laten plaatsen (we hebben een extra kamertje nodig), en een plavuizenvloer met vloerverwarming
  woensdag 10 maart 2010 @ 12:13:40 #276
272454 Boepie
spannend!
pi_78966028
Maar dat is super leuk, je eigen huisje verbouwen, ben je toch weer nieuwig enzo en zie je alles anders en toch vertrouwd!
pi_78967002
Ja dat is ook wel weer zo, maar ik had liever ook een aabouw willen hebben, maar dat kan door het vervelende nieuws niet doorgaan (kan wel, maar lijkt me niet echt verstandig! )

Nog steeds niks hier
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:21:10 #278
12913 GreatWhiteSilence
pi_78968713
Ontslagen worden is niet leuk...
Gelukkig heb ik geen werkgever, dus ik kan niet ontslagen worden ook.

Ik denk trouwens dat ik wel vruchtbaar ben op het moment, vermoed ik. Ik heb echter geen bloed gezien sinds begin februari. Dan zou ik het misschien over twee weken moeten verwachten, of nog sneller als die luteale fase (ofzo) heel kort is? Ik had beter op moeten letten bij biologie...
pi_78969500
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ontslagen worden is niet leuk...
Gelukkig heb ik geen werkgever, dus ik kan niet ontslagen worden ook.

Ik denk trouwens dat ik wel vruchtbaar ben op het moment, vermoed ik. Ik heb echter geen bloed gezien sinds begin februari. Dan zou ik het misschien over twee weken moeten verwachten, of nog sneller als die luteale fase (ofzo) heel kort is? Ik had beter op moeten letten bij biologie...
ipv een korte luteale fase..zit ik op 37 dagen ..met fulltime bv
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:55:14 #280
12913 GreatWhiteSilence
pi_78969982
Jij was na zes weken alweer ongesteld, geloof ik? Hoop je dat je er nog even vanaf bent, krijg je dat...
pi_78970288
nee hoor, na 5 maanden, met een cyclus van 31 dagen..vervolgens 2 maanden niet ongesteld geweest ivm ziekte en sindsien een cyclus van 37 a 38 dagen
pi_78971093
Als je zwanger ben geweest, kan het dan zolang duren voordat je weer ongesteld wordt?
pi_78972083
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:21 schreef charmed_angel het volgende:
Als je zwanger ben geweest, kan het dan zolang duren voordat je weer ongesteld wordt?
ehm, maanden

maar dat betekent dus niet dat je niet zwanger kan worden ondertussen. de kans is klein maar je kan dus wel een eisprong krijgen.

freecell gaf bijv. BV en werd een maand of 9 geloof ik, toch zwanger terwijl ze niet ongesteld is geweest.

en ik ben dus ook zwanger geworden met fulltime bv maar werd al wel ongesteld
  woensdag 10 maart 2010 @ 15:56:14 #284
12913 GreatWhiteSilence
pi_78975343
De pearl-index van borstvoeding(LAM-methode) is de eerste vier maanden 0,32(vergelijkbaar met het spiraaltje), daarna wordt deze hoger, vaak omdat er al vanaf 4 maanden met bijvoeding begonnen wordt. Er moet sowieso aan een aantal voorwaarden worden voldaan om de methode betrouwbaar te maken/houden(Zoals geen bijvoeding). Na zes maanden is het aan te raden om extra maatregelen te nemen omdat de kans op een eisprong zonder een voorafgaande menstruatie (meestal menstrueer je vaak een paar keer zonder eisprong) toeneemt.

Ik ben 13 maanden niet ongesteld geweest na mijn bevalling.
pi_78976251
Ok thx voor de info Dat wist ik allemaal niet joh

Overigens hier nog helemaal niks, maar meestal wordt ik 's avonds ongesteld, dus we wachten nog even af
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:41:44 #286
Vrouwtje-theelepel
pi_78980152
Ik had net bloederig slijm bij het afvegen, wil een mod mijn NOD naar 12 April zetten?
pi_78984956
Hey balen VT
pi_78993519
Volgens de berekeningen zou vandaag m'n meest vruchtbare dag zijn, dus er wordt wat afgeklust hier. Sowieso wel, maar vond het net wat extra's hebben

Jammer vrouwtje-theelepel....
Back in business.
pi_79001567
Nog steeds niks hier, temp ook nog 36,7 (al dagen achter elkaar), normale temp 36,2

ik weet het niet, ik voel me totaal niet zwanger, maar kan de genen hebben van mams natuurlijk, die voelde alleen dat ze een dikke buik kreeg

ook geen ongesteldheidsklachten meer, heel even gehad die pijn in onderrug.

Ow wel een megavette puist om mijn kin, die ik gisteren heb uitgeknepen! Hihihi
pi_79002082
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 07:27 schreef charmed_angel het volgende:
Nog steeds niks hier, temp ook nog 36,7 (al dagen achter elkaar), normale temp 36,2

ik weet het niet, ik voel me totaal niet zwanger, maar kan de genen hebben van mams natuurlijk, die voelde alleen dat ze een dikke buik kreeg

ook geen ongesteldheidsklachten meer, heel even gehad die pijn in onderrug.

Ow wel een megavette puist om mijn kin, die ik gisteren heb uitgeknepen! Hihihi
Mag ik al een voorzichtige doen? Heb je al getest????

VT, wel jammer zeg, hopelijk volgende maand beter!

Shirley, ik vind ook dat klussen rond de vruchtbare dagen wel iets extras heeft. Uiteraard wordt er hier ook gewoon geklust, maar het is gewoon nog bijzonderder.
pi_79002201
Nee nog niet getest. Ik heb ook wel eens een cyclus van 32 dagen gehad. Dus ik wacht die noddag nog even af, en dat is 14 maart Dan pas ga ik testen
pi_79003351
Jammer Vrouwtje_T.

Je maakt het weer spannend Charmed_A!
Ik duim voor je.
pi_79003357
Ik ben al weer een tijdje op mijn werk. En ben het nu al helemaal fucking zat! Stelletje kutten hier!
1 Zwanger, 2 in de overgang ofzo??? Damn, het is hier gewoon koud! En die 3 hebben het warm!

Gek wordt ik er van!

Laat mij ook alsjeblieft zwanger worden, misschien krijg ik het dan een beetje warmer!
pi_79003386
Ja ik ben sjago...sorry dat ik het hier wegzet... maar moet het kwijt. Ik kan wel janken. Ben het zoooooo zat hier!
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:44:47 #295
Vrouwtje-theelepel
pi_79013348
Het zet nog niet door hier, dat vind ik zo irritant. Af en toe bij het afvegen wat licht beige slijm dus het zit er wel aan te komen.

@charmed Angel, ik ben ook al de hele dag bok chagrijnig, misschien zit het in de lucht.
pi_79015101
Balen VT.... zeker als het ook niet doorzet.

Ben al een beetje bijgetrokken, maar ik ben wel blij dat ik nog maar een uurtje moet.
En het ergste van alles... scheur ik uit me broek net! Dus officieel een rotdag!
Ga nu even naar de wc om de boel te checken... en om mijn broek te naaien
pi_79030740
Als morgen mijn temp nog steeds 36,7 is dan ga ik even testen, dan zit ik officieel 14 dagen na mijn eisprong

of is dat te vroeg?
pi_79031086
dat ligt er een beetje aan hoelang je cyclus is, toch?
pi_79033365
Vanmorgen vooral buikpijn gevoel links, kan dat eisprong zijn? Eigenlijk voel ik de hele dag al met vlagen beetje krampig gevoel.Ben er nu pas overal bewust mee bezig, dus is niet eerder opgevallen. Zou wel wat zijn als ik dat dan ineens opmerk
Back in business.
pi_79034672
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:05 schreef Kleurdoos het volgende:
dat ligt er een beetje aan hoelang je cyclus is, toch?
Verschillend 32 - 31 - 33 - 28 - 28
pi_79039169
Kan je ook wat voelen in je onderbuik, zo rond je nod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')