Sorryquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:03 schreef Soneal het volgende:
Had even gezegd dat je hem klaar had staan.... ik vraag wel een slotje voor de mijne aan
Mee eensquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:04 schreef Kolonia het volgende:
Dat de liefde in dit topic maar mag resulteren in heel veel streepjes.
inderdaad.quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:04 schreef Kolonia het volgende:
Dat dusquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:04 schreef Kolonia het volgende:
Ik denk dat Grizzly en zijn vrouw nu vooral niet willen drinken om de kwaliteit van het eitje en de sperma niet negatief te beïnvloeden, hoe gezonder hoe beter toch?quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:59 schreef charmed_angel het volgende:
Maar is het echt zo erg als je soms een keer wat drinkt?
Mijn schoonzusje was ook zwanger (ze wist het nog niet) en heeft samen met mij, met kerst 2008 gezellig veel wijn gedronken
ja maar dat wist ik echt nietquote:Op donderdag 25 februari 2010 15:02 schreef Soneal het volgende:
[..]
Ik denk dat Grizzly en zijn vrouw nu vooral niet willen drinken om de kwaliteit van het eitje en de sperma niet negatief te beïnvloeden, hoe gezonder hoe beter toch?
Daarom zei ik ook: medicijnen waarbij alcohol en autorijden afgeraden wordt.quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:49 schreef Soneal het volgende:
Als je normaal allebei drinkt dan is het niet logisch dat de een niet mag drinken wegens medicijnen en de ander dan de BOB is... dan zou degene van de medicijnen ook redelijk automatisch de BOB zijn.
Het wordt een beetje verdacht voor de omgeving als je er normaal bijna ruzie over hebt wie de BOB is en je nu allebei aan de Spa blauw zit, dat dan wel weer
Overigens heb ik er niet zo'n moeite mee dat er iets "verwacht" wordt, maar ik kan me voorstellen dat dat voor anderen anders ligt, ik bestel gewoon wat ik wil zonder me te verantwoorden waarom ik geen alcohol wil.
Dat is uiteindelijk de enige manierquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:04 schreef Kolonia het volgende:
Het is superfijn voor jou dat het zo snel gelukt is ondanks dat je rookte en dronk. Maar het is natuurlijk geen garantie voor ons. Wij willen graag het zekere voor het onzekere nemen, zeker omdat het al een keer misgegaan is. We willen onszelf dan niet het gevoel geven dat we het hadden kunnen voorkomen (ook al kon dat sowieso niet).quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:45 schreef Koningin het volgende:
Van al die praatjes hebben wij ons niets aangetrokken.
De eerste keer waren onze kansen minimaal omdat:
- we beiden rookten (ben gelijk gestopt toen ik zwanger was, voordat we die discussie weer krijgen)
- ik overgewicht heb
- we beiden geregeld alcohol drinken.
De 2e keer was het raak!
Gewoon doen waar jij goed bij voelt.
Dat snap ik helemaal hoor! Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:49 schreef grizzlybear het volgende:
[..]
Het is superfijn voor jou dat het zo snel gelukt is ondanks dat je rookte en dronk. Maar het is natuurlijk geen garantie voor ons. Wij willen graag het zekere voor het onzekere nemen, zeker omdat het al een keer misgegaan is. We willen onszelf dan niet het gevoel geven dat we het hadden kunnen voorkomen (ook al kon dat sowieso niet).
Kijk dan is het natuurlijk helemaal anders he! Als je het niet weet, dan hou je er ook geen rekening mee natuurlijk.quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:52 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dat snap ik helemaal hoor! Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen.
Ik wist trouwens pas later dat de dingen die ik noemde zorge voor minder vruchbaarheid.
Ik wou dat mijn man jouw gedachtengang hadquote:Op donderdag 25 februari 2010 15:55 schreef grizzlybear het volgende:
Mijn vrouw wordt af en toe ook wel gek van me hoor, met al die regeltjes. (Maar ze houdt zich er toch maar aan voor de zekerheid).
Nou, in het borstvoedingstopic zul je me voorlopig nog niet zien denk ik, dat duurt toch nog wel een kleine 9 maanden op z'n minst he!quote:Op donderdag 25 februari 2010 16:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dus we zien je binnenkort ook hier, Grizzly?
Zonder dat ik je nu teveel hoop wil geven, maar mijn vrouw had dat ook toen ze zwanger raakte. Dus ik zal zeker voor je duimen deze weken!!!!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 01:59 schreef Suuz_ het volgende:
Hallo lieve meidenwat fijn een nieuw topic! Happines all over the place
![]()
Mijn NOD kan naar 12 maart!
Mijn vruchtbare periode zit er bijna op. Heb al anderhalve week enorm zere borsten...word er gek van!! Ik heb dit serieus nog nooit gehad. Als ik ongesteld ben heb ik ook vrijwel nooit last van mijn borsten. Nu doen ze gewoon beiden erg veel pijnVoel me ook de laatste week heel raar, vreemd buikgevoel. Beetje alsof ik ongesteld moet worden, maar dat kan helemaal niet...vaaaaag
Dat is wel een beetje het nadeel aan "jullie" vrouwenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:58 schreef Ciscostar het volgende:
Sugar, snoopy en shirly balen!
Suuz spannend hoor... Alleen pijnlijke borsten iets voor je NOD hoeft helaas niet altijd te betekenen zwanger.. Ik al iets van 8 cyclussen pijnlijke borsten paar dagen voor nod.
Maar ik hoop dat je ze gewoon hebt van zwanger zijn, net als de vrouw van grizzly
maar julliequote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:01 schreef grizzlybear het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje het nadeel aan "jullie" vrouwen, al die geweldige sympoompjes zeggen alles en toch ook weer niets.
Al die hormonen moeten voor jullie toch wel erg lastig zijn.
Blij dat ik eenben hoor. (Dit is uiteraard wel een grapje he!)
Ach, ik zelf heb dat er in ieder geval graag voor over hoor! Als er dan na al die weken een kindje in je armen ligt, dan ben ik het alweer snel vergeten (dat denk ik nu tenminste).quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:18 schreef Ciscostar het volgende:
[..]
maar julliemoeten wel tegen onze hormoonuitspattingen kunnen
Huilen, boos, depri, blij...
Op zich natuurlijk volkomen logisch, alleen was er een nogal interessante aanbieding en ja... hou je dan maar eens in...quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wij zijn pas spulletjes gaan kopen toen ik 12 weken zwanger was ofzo, pas toen voelden wij ons zeker genoeg om wat te kopen.
heel goed idee!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:27 schreef RockabeIIa het volgende:
Zo, volgens mij is de lijst in de OP weer up to date. Ik zou het zelf wel fijn vinden als er wijzigingen zijn dat men die dan dikgedrukt in de post zet. Is dat een ideetje? Bvd!
ja idd het hoeft helemaal niks te betekenen. Maar vind het zo gek want heb het nooit eerder gehad. En het is ook nog eens niet echt fijn haha. Ze doen flink zeer, lijken wat gezwollen. Maargoed ik wordt er maar niet te enthousiast van wie weet is het niks. Maar weet iemand wat het anders zou kunnen zijn?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:58 schreef Ciscostar het volgende:
Sugar, snoopy en shirly balen!
Suuz spannend hoor... Alleen pijnlijke borsten iets voor je NOD hoeft helaas niet altijd te betekenen zwanger.. Ik al iets van 8 cyclussen pijnlijke borsten paar dagen voor nod.
Maar ik hoop dat je ze gewoon hebt van zwanger zijn, net als de vrouw van grizzly
Iets wat bij je cyclus en hormonenbeweging hoort? Sommige dingen vallen pas op als je met kinderen krijgen bezig gaat...quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:17 schreef Suuz_ het volgende:
[..]
ja idd het hoeft helemaal niks te betekenen. Maar vind het zo gek want heb het nooit eerder gehad. En het is ook nog eens niet echt fijn haha. Ze doen flink zeer, lijken wat gezwollen. Maargoed ik wordt er maar niet te enthousiast van wie weet is het niks. Maar weet iemand wat het anders zou kunnen zijn?
Tja wij zijn vanaf maart vorig jaar bezig, en het is me nog nooit opgevallen. Heb het echt nooit normaal. Doet toch best flink pijn. Als ik niet zwanger blijk te zijn ga ik denk ik wel even naar de HA.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:27 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Iets wat bij je cyclus en hormonenbeweging hoort? Sommige dingen vallen pas op als je met kinderen krijgen bezig gaat...
Ik zal nog even voor je duimen dat je zwanger bent, maar had je de pijnlijke borsten al VOOR je eisprong? Of pas erna?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:54 schreef Suuz_ het volgende:
[..]
Tja wij zijn vanaf maart vorig jaar bezig, en het is me nog nooit opgevallen. Heb het echt nooit normaal. Doet toch best flink pijn. Als ik niet zwanger blijk te zijn ga ik denk ik wel even naar de HA.
Heb niet het idee dat het daar hier aan scheeltquote:Arts raadt kinderloos koppel seks aan
Uitgegeven: 17 mei 2004 16:35
Laatst gewijzigd: 17 mei 2004 16:35
AMSTERDAM - Een arts heeft een Duits echtpaar geadviseerd om met elkaar naar bed te gaan om kinderen te krijgen. De 30-jarige man en 36-jarige vrouw zochten na acht jaar huwelijk ten einde raad een vruchtbaarheidskliniek op omdat ze nog altijd kinderloos waren. Na een test kwam een arts met een eenvoudig advies: "Als u zwanger wilt raken, moet u wel met elkaar naar bed."
Het universitair ziekenhuis van Lubek had nog nooit met een soortgelijk geval te maken gehad. Het koppel moest verschillende tests ondergaan en de dokters stelden vast dat beiden vruchtbaar waren. Normaal gezien moest er geen probleem zijn in het verwekken van een kind.
"Toen we hen vroegen hoeveel seks ze gemiddeld hadden, keken ze ons erg verbaasd aan. Ze begrepen niet wat we bedoelden," zei een woordvoerder van het ziekenhuis. De twee zijn opgegroeid in een zeer streng religieuze omgeving en waren zich na acht jaar niet bewust hoe ze zwanger konden raken.
Dat "vruchtbare" slijm was er bij ons ook inderdaad en ook wij waren meteen zwanger daarna. Hopelijk dat we dat dus deze maand ook weer gaan krijgen. Als dat zo is, danquote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:40 schreef suuzzz het volgende:
[...]
Ga vanaf morgen weer beginnen met testen! Hoop dat ik binnenkort weer een positieve ovulatietest heb in combinatie met het "vruchtbare" slijm! De laatste keer dat ik dit had werd ik meteen zwanger!![]()
We zullen zien!
seks?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:49 schreef Basboussa het volgende:
Succes vrouwtje!
Ik kwam opeens dit weer ergens tegen:
[..]
Heb niet het idee dat het daar hier aan scheelt
Mja eisprong staat op vandaag (ik gebruik een Iphone app) gebruik geen ovulatietesten. Ga dat binnenkort misschien wel eens doen. Ik was altijd een beetje zo van "dingen op z'n beloop laten" en er dus niet té veel mee bezig proberen te zijn. Als ik echt ovu-testjes ga gebruiken, denk ik dat ik alleen nog maar bezig ben met zwanger worden en iets té obsessief ga worden. Of klinkt dat erg sullig?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:02 schreef grizzlybear het volgende:
[..]
Ik zal nog even voor je duimen dat je zwanger bent, maar had je de pijnlijke borsten al VOOR je eisprong? Of pas erna?
Wat een verhaal!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:49 schreef Basboussa het volgende:
Succes vrouwtje!
Ik kwam opeens dit weer ergens tegen:
[..]
Heb niet het idee dat het daar hier aan scheelt
He bah MK net voor kerst. Is nooit leuk natuurlijk maar bah. Leuke vakantie gehad verder in de USA? Ben jaloers! Wil daar al heel lang heen!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:18 schreef suuzzz het volgende:
Hoooi Suuz_![]()
Mijn miskraam was net voor kerst en de positieve ovulatietesten eind jan. Zwangerschapstest was 3 dagen na miskraam al negatief dus denk niet dat dat het is!
wow wat een reislustige types zijn jullie, heerlijk! Hopelijk besluit je ei iets eerder aan de wandel te gaanquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:52 schreef suuzzz het volgende:
USA is heel erg divers! Wij zijn met de auto naar LA, Vegas, Palm Springs, Flagstaff en San Diego en nog wat tussen liggende plaatsen geweest. Veel te zien en te doen! Was ook vooral heerlijk samen met![]()
Wij gaan er gewoon weer helemaal voor. Zou wel een beetje balen zijn als ei pas over 2 weken komt want dan zit Lief in chili
Kun je gewoon niet voor de zekerheid met hem mee? Chili is ook heul mooi (heb ik van horen zeggenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:52 schreef suuzzz het volgende:
USA is heel erg divers! Wij zijn met de auto naar LA, Vegas, Palm Springs, Flagstaff en San Diego en nog wat tussen liggende plaatsen geweest. Veel te zien en te doen! Was ook vooral heerlijk samen met![]()
Wij gaan er gewoon weer helemaal voor. Zou wel een beetje balen zijn als ei pas over 2 weken komt want dan zit Lief in chili
Jullie zijn ook welkom in SC (slowchat) hoor!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:42 schreef Suuz_ het volgende:
<knip>
Jeetje wat gigantisch off topic trouwens...excuus maar moest het ff kwijt!
Oh is er ook een SC variant? Ik ben hier nog niet zo heel erg thuisquote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:57 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Jullie zijn ook welkom in SC (slowchat) hoor!
Variant hmmm, nou het is gewoon de OUD SCquote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:58 schreef Suuz_ het volgende:
[..]
Oh is er ook een SC variant? Ik ben hier nog niet zo heel erg thuis
Misschien toch wel een goed idee dan, ik dacht dat ik er juist obsessief van zou worden en dat wil ik niet. Het moet wel leuk blijven nu het nog kanquote:Op zaterdag 27 februari 2010 01:13 schreef Boepie het volgende:
Hmm ik gebruik nu een paar dagen die ovu testjes enzo he.. ik ben er meteen veel relaxter onder met dat hele zwanger gedoe.
Oftewel.. het geeft mijn rust, doe smiddags ff testjes en verder eigenlijk niet mee bezig, meerdere die dat zo ervaren?
*nu lekker slapen, hele bed alleenvriendje is naar feestje)
Dat zou kunnen. Vind jij het niet "lastig" dat tempen?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 10:07 schreef charmed_angel het volgende:
Bij mij werkt het andersom, ben nu aan het tempen, en op dag 17 nog geen verhoging! Maar goed
misschien heb ik wel een late eisorong
Ik ook 3 maanden getempt moest van huisarts/gyn. Iedere dag om 7 uur ging wekker, erna viel ik altijd lekker in slaapquote:Op zaterdag 27 februari 2010 12:18 schreef Suuz_ het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Vind jij het niet "lastig" dat tempen?
Vanaf een a twee dagen voor de eisprong ben je op je vruchtbaarst en sperma kan vijf dagen blijven leven.quote:Op zondag 28 februari 2010 09:04 schreef charmed_angel het volgende:
Vandaag eerste verhoging!! Gisteravond sex, vandaag is mijn man naar Marseille gegaan en komt morgenavond weer terug.
Dus heb ik het nog wel op tijd gedaan?
Vrijdag ook sex gehad
van fertilityfriend.comquote:The days when conception is possible are the days just before and including the day of ovulation. Based on the MAXIMUM lifespan of human sperm and ova, (five days for sperm and one day for the ovum) this fertile window is at MOST six days. This MAXIMUM window is thus made up of the five days before ovulation and the day of ovulation.
Fijnquote:Op zondag 28 februari 2010 18:42 schreef Boepie het volgende:
Giller ik heb dus ook een positieve ovulatie test en kan komende dagen niet seksen![]()
Dat is dan wel weer jammer zeg maar, maargoed was wel verbaasd dat er 2 ovu strepen stonden ( toch wel fijn teken zeg maar, al zegt dat nooit 100% iets natuurlijk, dat besef ik me ook wel.)
Ben tevens ook erg benieuwd of ik deze periode weer een 28 dagen cyclus heb.
Ja is wel vaker enzo.quote:Op zondag 28 februari 2010 19:48 schreef Ciscostar het volgende:
[..]
Fijn
Niet leuk dat je niet in actie kan komen
Een vreugede jubel is wel op zijn plaats dusquote:Op zondag 28 februari 2010 19:55 schreef suuzzz het volgende:
Boepie---> Wat toevallig! en beetje balen dat je er geen gebruik van kan maken zeg maar!
ik had voor mijn mk een cyclus van 43 dagenen nu dus afwachten hoe of wat...
Ben wel blij met me ei(te veel paaseitjes op denk ik
)
Shir! Damn dat zou leuk zijn, hopelijk gaat het snel lukken! Ik ben nog in afwachting tot m'n vriend is afgestudeerd..maar ik wil ook zo graagquote:Op donderdag 25 februari 2010 23:06 schreef Shirley het volgende:
Ik ben helaas ongesteld geworden vandaag,,,was ergens wel te verwachten natuurlijk, én pcies 28 dagen na m'n vorige menstruatie.
Over alcohol gesproken, ik heb tijdens m'n vorige menstruatie gedronken een avondje en zaterdag heb ik een verjaardag, dus dat kan nu wel weer. Voor m'n gevoel kan het dan het minste ''kwaad''
Super bedankt voor je uitleg! Ik heb hem even op dicarded gezet!quote:Op maandag 1 maart 2010 11:37 schreef Soneal het volgende:
Je kunt een temperatuur zelf ook buiten beschouwing laten door "discarded" aan te vinken achter die temperatuur, maar dat is in het geval van deze stijging door ziekte niet nodig omdat het zo vroeg in je cyclus was.
Verder is duidelijk dat je volgens FF op vrijdag de 26ste je eisprong hebt gehad, want daar staat de verticale rode lijn. De horizontale rode lijn geeft aan wat je "coverline" is, en dat is de lijn van de gemiddelde temperatuur van de 6 dagen voor je eisprong (hoewel ik in dit geval twijfel of die 38 misschien toch meegerekend is). Na je eisprong zal je temperatuur erboven blijven en daardoor stelt FF de eisprong vast, bij jou dus op de 16de dag van de cyclus deze keer.
De groene dagen geven aan wanneer je het vruchtbaarst was (dag 13 tm 16) en die heb je zo te zien goed gebruikt
Vooral door blijven gaan met invullen, dan kan FF na een paar cycli uitstekend voorspellen wanneer je waarschijnlijk ongesteld wordt, en belangrijker: wanneer je waarschijnlijk ovuleert.
Vandaag is 3 dagen na de ovulatie (DPO: Days Past Ovulation)
Veel succes voor iedereen die weer een volgende ronde in gaat. De wachtfase is echt niet leuk, dus succes daarmee!quote:Op maandag 1 maart 2010 09:34 schreef Koningin het volgende:
Zo weekend weer voorbij.
Jammer voor diegene die ongesteld zijn geworden, op naar de volgende ronde.
En de rest veel klusplezier gehad???
Wij zitten in de wachtfase, erg frustrerend.
absoluut waarquote:Op maandag 1 maart 2010 12:40 schreef grizzlybear het volgende:
[..]
Veel succes voor iedereen die weer een volgende ronde in gaat. De wachtfase is echt niet leuk, dus succes daarmee!
Wij hebben dit weekend ook lekker geklust, het is misschien nog niet nodig volgens de voorspellingen, maar beter iets te vroeg beginnen, dan te laat natuurlijk he.
Nouk! Ja leuk hé? Ik hoop je ook snel te zien hier, wanneer gaat ie afstuderen?quote:Op zondag 28 februari 2010 22:47 schreef Nouk het volgende:
[..]
Shir! Damn dat zou leuk zijn, hopelijk gaat het snel lukken! Ik ben nog in afwachting tot m'n vriend is afgestudeerd..maar ik wil ook zo graag!
Balen Koloniaquote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:17 schreef Kolonia het volgende:
[b]Wil een lief modje mijn nieuwe NOD op 30 maart zetten?[/u]
Jammerquote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:17 schreef Kolonia het volgende:
[b]Wil een lief modje mijn nieuwe NOD op 30 maart zetten?[/u]
Shirley heeft duidelijk aangegeven al ongesteld te zijn geworden, ze alleen nog geen nieuwe NOD opgegeven, maar met een cyclus van 28 dagen en een maand van 28 dagen ga ik er vanuit dat die dan dus op 25 maart zal zijn....quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:11 schreef charmed_angel het volgende:
Hoe is het met de volgende dames?
27 februari Taffie3d
01 maart GreatWhiteSilence (02-2010)
01 maart Shirley (01-2010)
quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:06 schreef Shirley het volgende:
Ik ben helaas ongesteld geworden vandaag,,,was ergens wel te verwachten natuurlijk, én pcies 28 dagen na m'n vorige menstruatie.
Over alcohol gesproken, ik heb tijdens m'n vorige menstruatie gedronken een avondje en zaterdag heb ik een verjaardag, dus dat kan nu wel weer. Voor m'n gevoel kan het dan het minste ''kwaad''
sorry overheen gelezenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:52 schreef Soneal het volgende:
[..]
Shirley heeft duidelijk aangegeven al ongesteld te zijn geworden, ze alleen nog geen nieuwe NOD opgegeven, maar met een cyclus van 28 dagen en een maand van 28 dagen ga ik er vanuit dat die dan dus op 25 maart zal zijn....
maar dat is mijn berekening, geen NOD-aanpassingsverzoek van Shirley
[..]
Ja, dat ging eigenlijk gelijk goed.... normaal zat ik op gemiddeld 26 dagen en de eerste menstruatie was exact 25 dagen na de curettage, maar toen was ik nog niet zeker of het idd een menstruatie of nog weer een bloeding was (ik begrijp nu wel wat Wendy van Dijk bedoelde met haar "ik bleef maar bloeden"quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:56 schreef Kolonia het volgende:
Heb jij alweer een regelmatige cyclus Soneal?
Ik weet het... maar dat gaat vast niet over mijquote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:11 schreef Soneal het volgende:
Taffie wat gaaf!!!!![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd
"Een streepje is een streepje" wordt er altijd gezegd
Nee, volgens mij zijn ze niet voorgedrukt![]()
Tuurlijk gaat het ook over jouquote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:12 schreef Taffie3d het volgende:
[..]
Ik weet het... maar dat gaat vast niet over mij
Lief van je! Ik ga zeker morgenochtend nog eens testen. Te bizar dit!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:17 schreef Soneal het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat het ook over jou![]()
Echt, een streepje is een streepje, en als je bang bent dat ie voorgedrukt is dan kijk je toch gewoon even op een andere ongebruikte of je daar ook een streepje ziet
Hoewel ik morgenochtend even opnieuw zou testen, ochtendurine heeft de hoogste concentratie hcg, en slaat dus ook het beste uit op de zwangerschapstest.
Mwah, daar zullen de meningen over verdeeld zijn, laten we het er maar op houden dat ik iig niet voorspelbaar benquote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:26 schreef Brighteyes het volgende:
Gefeliciteerd Taffie3d!
En Soneal, je bent een lieverd, maar dat wist je vast al.
Ik heb er gister al twee gedaanquote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:25 schreef Soneal het volgende:
Heb je toevallig nog ovutests over??
Die slaan ook uit als je zwanger bent, en zijn wat goedkoper dan zwangerschapstests
Streepjes zijn streepjes, zeker op een zwangerschapstest.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:29 schreef Taffie3d het volgende:
[..]
Ik heb er gister al twee gedaanAllebei met een licht tweede streepje, maar niet dat je zegt; "nou nou die is zwanger". De streepjes van gister zijn wel duidelijk donkerder dan die van vrijdag btw.
En ik vind jou dan weer lief. Je staat meteen vooraan om mij te feliciteren terwijl je zelf net weer ongesteld bent. Ik gun jou zo een tweede streep! Iedereen hier natuurlijk, maar ik wilde je dit gewoon ook eens even zeggen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:32 schreef Kolonia het volgende:
Ik ben het met BE eens, je bent een lieverd.
Hihi...dank jequote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:52 schreef Soneal het volgende:
[..]
Shirley heeft duidelijk aangegeven al ongesteld te zijn geworden, ze alleen nog geen nieuwe NOD opgegeven, maar met een cyclus van 28 dagen en een maand van 28 dagen ga ik er vanuit dat die dan dus op 25 maart zal zijn....
maar dat is mijn berekening, geen NOD-aanpassingsverzoek van Shirley
[..]
Ja eind van het jaar, dus 2011 gaan we voor. Maar toch, ik hou stiekem hoop dat het ineens nu al zover is. Maar tot die tijd leef ik gewoon lekker met jou mee!quote:Op maandag 1 maart 2010 19:01 schreef Shirley het volgende:
[..]
Nouk! Ja leuk hé? Ik hoop je ook snel te zien hier, wanneer gaat ie afstuderen?
Ik had in oktober ook 3 dagen een positieve ovutest, en werd toen nog zwanger ookquote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:17 schreef suuzzz het volgende:
Taffie : Gefeliciteerd!!![]()
uhmmm kan je 3 dagen achterelkaar een positieve ovulatietest hebben?? en dan vandaag weer donkerder dan gistere? naja het dat het kan is me duidelijkmaar is dat normaal?
vorige ei was hij maar 1 dag positief ...
Ja, bij mij was dat ook wel eens. Steeds donkerder en opeens was ie weg!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:17 schreef suuzzz het volgende:
uhmmm kan je 3 dagen achterelkaar een positieve ovulatietest hebben?? en dan vandaag weer donkerder dan gistere? naja het dat het kan is me duidelijkmaar is dat normaal?
aangezien ik haar ken, heb ik dat al gedaanquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:23 schreef leonieke het volgende:
Welkom stiekemerdEn voor ons is het geen probleem, maar ik vermoed dat BE wel zal willen dat je je bekend maakt bij haar via PM
OH!quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:26 schreef stiekemerd het volgende:
[..]
aangezien ik haar ken, heb ik dat al gedaan
Over eerder of later durf ik me niet uit te spreken, maar er zijn hier al verschillende dames gepasseerd die een ovulatietest als zwangerschapstest hebben gebruikt. Daarom dat ik eraan dacht. Heb er zelf geen ervaring meequote:Op woensdag 3 maart 2010 13:39 schreef suuzzz het volgende:
Nou ik heb afgelopen zaterdag een zwangerschapstest gedaan en die was negetief.....Maar als de ovulatietest positief uitslaat vanwege zwangerschap dan zou een zwangerschap toch ook positief moeten zijn? of kan een ovulatietest dan al eerder positief zijn?
quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:23 schreef leonieke het volgende:
Welkom stiekemerdEn voor ons is het geen probleem, maar ik vermoed dat BE wel zal willen dat je je bekend maakt bij haar via PM
Ik weet dat ik een langzame HCG-aanmaak heb en het daardoor wat langer duurt voor er een positieve zwangerschapstest is, overigens na die 3 dagen positieve ovutesten waarin ik idd zwanger werd, heb ik voor ik een zwangerschapstest durfde te doen ook met ovutesten gekeken of er wat onderweg was.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:39 schreef suuzzz het volgende:
Nou ik heb afgelopen zaterdag een zwangerschapstest gedaan en die was negetief.....Maar als de ovulatietest positief uitslaat vanwege zwangerschap dan zou een zwangerschap toch ook positief moeten zijn? of kan een ovulatietest dan al eerder positief zijn?
Ik zou dat ook nog niet goed weten.. ik had 2dagen positief zondag en maandag en zondag geklust zeg maar en daarna geen kans meer tot klussen gehad, dus spannend op zich hehe.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:17 schreef suuzzz het volgende:
wow echt super leukquote:Op woensdag 3 maart 2010 08:31 schreef Taffie3d het volgende:
Het is echt waar. De digitale test "zegt" ook zwanger!! Joepie! Vriend en ik zijn dolgelukkig.
Veel geluk voor de wachtende en tot in Z&G!!
Jammer dat het deze maand niet raak is.quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:40 schreef Soneal het volgende:
Mijn spotting is aan het overgaan in een menstruatie, dus het is deze maand iig niet raak.
Verder zit ik nog met een ander probleempje..... maar ik weet nog niet of ik dat hier ga melden, of ga neerzetten voor feedback enzo
En met jou??
sex is viesquote:Op donderdag 4 maart 2010 09:34 schreef Soneal het volgende:
Daarom gebruik ik de plaatjes van de homepage, daarop kun je aangeven dat de slaapkameractiviteiten sowieso niet openbaar gemaakt worden
Of jullie denken met het bekijken van mijn grafiekjes natuurlijk dat wij helemaal geen sex hebben
En dat klopt, getver, sex... dat doe je toch niet
Daarom noemen we het ook maar gewoon klussen, want dat is niet vies.quote:
Uhh... je bent maar 1 à 2 dagen vruchtbaar per maand hoor..... Om de dag sex geeft de meeste kans, maar sex is nog geen garantie voor een bevruchtig. Het is van heel veel factoren afhankelijk dus daardoor kan het percetage dus lager zijn.quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:12 schreef grizzlybear het volgende:
Weten jullie hoe dat zit? Normaal ben je natuurlijk maar 5 tot 6 dagen vruchtbaar, dat is dus maar een 15-20% van de maand, komen die getallen daar misschien vandaan?
Het zou ook betekenen dat de slaagkansen in de MMM veel hoger zouden liggen als het enkel zou afhangen van de dag waarop je seks hebt.quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:31 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Uhh... je bent maar 1 à 2 dagen vruchtbaar per maand hoor..... Om de dag sex geeft de meeste kans, maar sex is nog geen garantie voor een bevruchtig. Het is van heel veel factoren afhankelijk dus daardoor kan het percetage dus lager zijn.
Jammer dat de zwangerschapstest negatief is, ik had nog een beetje hoop voor je...quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:14 schreef suuzzz het volgende:
mijn ovulatietest was daarnet weer positief![]()
![]()
kan het zijn dat ik te vroeg op de dag test? mijn middagtesten zijn meestal klein stukje lichter..ik ben niet zo heel consequent met de tijdstippen
. altijd ergens tussen 12 en 8 overdag..
Einde van de middag doe ik er maar weer eentje en dan hou ik die maar aan...
zwangerschapstest was zoals verwacht negatief...
Bron: deze sitequote:Ovulatie test
Een ovulatietest toont de stijging van het LH ( Luteiniserend hormoon ) in de urine aan. Vlakvoor de eisprong vindt deze LH-piek plaats en aldus kan worden getraceerd wanner je het vruchtbaarst bent. LH wordt in de hersenen aangemaakt om de eisprong op gang te helpen. Deze volgt dan na 24 tot 36 uur. De test werkt meestal net als een zwangerschapstest. Je houdt de teststaaf in de urinestraal en wacht op de uitslag die na circa vijf minuten duidelijk wordt. Soms werkt het iets anders en moet je wat urine opvangen, een pipet volzuigen en daarna wat druppels op een testvlak doen. Uiteindelijk vergelijk je de kleuren van het controledeel en het testdeel. De methodes komen allemaal op hetzelfde neer: Ze geven weer of er op dat moment LH aanwezig is.
Je kunt de test elke dag herhalen net zo lang tot de piek verschijnt. Dit is voornamelijk nuttig bij een onregelmatige cyclus. Bij een regelmatige cyclus zal de piek vallen rond de veertiende dag van de cyclus en zal de test meestal onnodig zijn. De test is 99 procent betrouwbaar maar toch is het mogelijk dat er na de LH-piek geen ovulatie komt. Stress en andere factoren kunnen ervoor zorgen dat de ovulatie keer op keer wordt uitgesteld door het lichaam. Het LH zakt om na een paar dagen of een week weer tot een piek te komen. Dit kan meerdere malen per cyclus gebeuren. Om er zeker van te zijn dat je de LH piek absolulut niet mist is het het beste om twee maal per dag te testen, in de middag en laat in de avond.
quote:LH-piek
De test toont een LH-piek aan als de testuitslagstreep (T) gelijk aan of donkerder is dan de controlestreep (C). Wanneer je binnen 24 tot 36 uur na de LH-piek gemeenschap hebt, is de kans om zwanger te worden het grootst. Je hoeft geen verdere testen uit te voeren gedurende deze cyclus.
dat is leuk nieuws, dus flink aan het klussen danquote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:28 schreef grizzlybear het volgende:
Hier hebben we een ei! Tenminste alle bekende symptomen zijn er. Het bekende slijm en buikpijn linksonderin.
Dat resulteerde vorige keer nog in een positieve zwangerschapstest.
Dus nu maar hopen....
Dat klopt volgens mij niet. Er wordt inderdaad aangeraden om in de vruchtbare dagen om de dag seks te hebben, zodat je altijd een voorraadje zaadcellen hebt liggen wachten.quote:Op zondag 7 maart 2010 12:08 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Nee, dat heeft verder geen invloed. Als dat wel zo was zou dat namelijk ook betekenen dat sex een nadelige invloed zou hebben op een innesteling, want dan trekt de baarmoeder nog veel heftiger samen. En omdat wordt aangeraden in de vruchtbare periode om de dag of nog vaker sex te hebben denk ik niet dat men zich ooit zorgen maakt over de invloed van sex op de innesteling...
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Vorige ongesteldheid was gewoon wanneer ie er moest zijn, ook voelde ik me toen "normaal" zoals bij elke ongesteldheid. Nu voel ik me juist heel raar. En een week voor deze rare ongesteldheid had ik ook die enorm zere borsten plus flinke buikpijn.quote:Op zondag 7 maart 2010 20:01 schreef Kolonia het volgende:
12 dagen te vroeg is wel érg te vroeg Suus.
Kan het misschien zo zijn dat je een maand eerder toch overtijd was en je ongesteldheid dus eigenlijk te laat is?
Dat zou wel de moe- en misselijkheid verklaren.
Sowieso *** dat je lichaam zo stom doet:
dat is ook een heel gek gevoel, had dat vorige maand en weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken.quote:Op zondag 7 maart 2010 20:48 schreef Suuz_ het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Vorige ongesteldheid was gewoon wanneer ie er moest zijn, ook voelde ik me toen "normaal" zoals bij elke ongesteldheid. Nu voel ik me juist heel raar. En een week voor deze rare ongesteldheid had ik ook die enorm zere borsten plus flinke buikpijn.
M'n lichaam voelt zowiezo de laatste 2 weken heel anders dan anders. Rare onverklaarbare buikpijn, zere borsten. En de ongesteldheid was nu ook heel erg hevig. Ben echt even flink in de war, ook omdat ik altijd een vrij regelmatige cyclus heb en me nog nooit zo gevoeld heb.
Ik lees alleen maar dat daar geen enkel bewijs voor is en dat ze dat voor de zekerheid zeggen, ondanks dat het nergens op gebaseerd is?quote:Op zondag 7 maart 2010 20:30 schreef Tierrr het volgende:
[..]
Dat klopt volgens mij niet. Er wordt inderdaad aangeraden om in de vruchtbare dagen om de dag seks te hebben, zodat je altijd een voorraadje zaadcellen hebt liggen wachten.
Maar innesteling vindt pas een aantal dagen ná de vruchtbare dagen plaats. Over het krijgen van een orgasme rond de tijd van de innesteling zijn de opvattingen verschillend. Sommigen zeggen dat een orgasme de innesteling juist bevorderd, omdat de baarmoeder tijdens een orgasme goed doorbloed is. Anderen zeggen dat een orgasme de innesteling nadelig beinvloed door de samentrekkingen. Daarom wordt soms na een IVF of ICSI poging het krijgen van een orgasme ook afgeraden.
Vervelend zeg. Hoe lang ben je al gestopt met de pil? Of heb je andere voorbehoedsmiddelen gebruikt voorheen?quote:Op zondag 7 maart 2010 20:48 schreef Suuz_ het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Vorige ongesteldheid was gewoon wanneer ie er moest zijn, ook voelde ik me toen "normaal" zoals bij elke ongesteldheid. Nu voel ik me juist heel raar. En een week voor deze rare ongesteldheid had ik ook die enorm zere borsten plus flinke buikpijn.
M'n lichaam voelt zowiezo de laatste 2 weken heel anders dan anders. Rare onverklaarbare buikpijn, zere borsten. En de ongesteldheid was nu ook heel erg hevig. Ben echt even flink in de war, ook omdat ik altijd een vrij regelmatige cyclus heb en me nog nooit zo gevoeld heb.
He getver zeg!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:27 schreef charmed_angel het volgende:
Kutdag gehad, onze afdeling wordt definitief opgehevendat betekend geen baan meer over 3,6 of 9 maanden
daar gaat mijn verbouwing
Hoi CA, balen zeg, maar gelukkig dat er nog geenquote:Op woensdag 10 maart 2010 09:10 schreef charmed_angel het volgende:
Administratie zit ik, en dat wordt allemaal ge-automatiseerd. Dus ja he kan zomaar.
Nu hopen ze dat we gaan solliciteren, maar dat gaan we natuurlijk niet doen! Dan komen ze lekker makkelijk van ons af!
Nee we blijven tot het einde zitten, en dan geven ze ons maar een ontslagvergoeding.
Overigens nog geen![]()
![]()
te zien
onze bedoeling is,dat ze ons op non actief zetten. Ik heb 13 jaar gewerkt, dus ik zou 13 maandsalarissen meekrijgen, dus 13 maanden non-actief, en dan solliciteren in die tijd, of omscholing. (dit is gebeurd met meerdere collega's, dus ik zie niet in waarom bij ons nietquote:Op woensdag 10 maart 2010 09:14 schreef Soneal het volgende:
CA, hou je er wel even rekening mee dat het recht op een WW uitkering onder andere afhangt van de inspanningen die je zelft hebt gedaan een andere baan te vinden vanaf het moment dat je wist dat je werkloos zou worden?
Het is dus niet handig om niet te solliciteren, daarmee verspeel je waarschijnlijk meer rechten dan het als afkoopsom oplevert.
Verder is het ronduit waardeloos natuurlijk, je baan te verliezen![]()
Volgens mij is die maand per gewerkt jaar niet meer de norm tegenwoordig.quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:32 schreef charmed_angel het volgende:
onze bedoeling is,dat ze ons op non actief zetten. Ik heb 13 jaar gewerkt, dus ik zou 13 maandsalarissen meekrijgen, dus 13 maanden non-actief, en dan solliciteren in die tijd, of omscholing. (dit is gebeurd met meerdere collega's, dus ik zie niet in waarom bij ons niet)
Ohoooo dat zou jammerrrrr zijn zeg!quote:Op woensdag 10 maart 2010 10:19 schreef charmed_angel het volgende:
SHIT OPEENS pijn in me onderrug... en dat betekend meestal![]()
![]()
ipv een korte luteale fase..zit ik op 37 dagen ..met fulltime bvquote:Op woensdag 10 maart 2010 13:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ontslagen worden is niet leuk...![]()
Gelukkig heb ik geen werkgever, dus ik kan niet ontslagen worden ook.![]()
Ik denk trouwens dat ik wel vruchtbaar ben op het moment, vermoed ik. Ik heb echter geen bloed gezien sinds begin februari. Dan zou ik het misschien over twee weken moeten verwachten, of nog sneller als die luteale fase (ofzo) heel kort is?Ik had beter op moeten letten bij biologie...
ehm, maandenquote:Op woensdag 10 maart 2010 14:21 schreef charmed_angel het volgende:
Als je zwanger ben geweest, kan het dan zolang duren voordat je weer ongesteld wordt?
Mag ik al een voorzichtigequote:Op donderdag 11 maart 2010 07:27 schreef charmed_angel het volgende:
Nog steeds niks hier, temp ook nog 36,7 (al dagen achter elkaar), normale temp 36,2
ik weet het niet, ik voel me totaal niet zwanger, maar kan de genen hebben van mams natuurlijk, die voelde alleen dat ze een dikke buik kreeg
ook geen ongesteldheidsklachten meer, heel even gehad die pijn in onderrug.
Ow wel een megavette puist om mijn kin, die ik gisteren heb uitgeknepen! Hihihi
Verschillend 32 - 31 - 33 - 28 - 28quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:05 schreef Kleurdoos het volgende:
dat ligt er een beetje aan hoelang je cyclus is, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |