Hihi...dank jequote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:52 schreef Soneal het volgende:
[..]
Shirley heeft duidelijk aangegeven al ongesteld te zijn geworden, ze alleen nog geen nieuwe NOD opgegeven, maar met een cyclus van 28 dagen en een maand van 28 dagen ga ik er vanuit dat die dan dus op 25 maart zal zijn....
maar dat is mijn berekening, geen NOD-aanpassingsverzoek van Shirley
[..]
Ja eind van het jaar, dus 2011 gaan we voor. Maar toch, ik hou stiekem hoop dat het ineens nu al zover is. Maar tot die tijd leef ik gewoon lekker met jou mee!quote:Op maandag 1 maart 2010 19:01 schreef Shirley het volgende:
[..]
Nouk! Ja leuk hé? Ik hoop je ook snel te zien hier, wanneer gaat ie afstuderen?
Ik had in oktober ook 3 dagen een positieve ovutest, en werd toen nog zwanger ookquote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:17 schreef suuzzz het volgende:
Taffie : Gefeliciteerd!!![]()
uhmmm kan je 3 dagen achterelkaar een positieve ovulatietest hebben?? en dan vandaag weer donkerder dan gistere? naja het dat het kan is me duidelijkmaar is dat normaal?
vorige ei was hij maar 1 dag positief ...
Ja, bij mij was dat ook wel eens. Steeds donkerder en opeens was ie weg!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:17 schreef suuzzz het volgende:
uhmmm kan je 3 dagen achterelkaar een positieve ovulatietest hebben?? en dan vandaag weer donkerder dan gistere? naja het dat het kan is me duidelijkmaar is dat normaal?
aangezien ik haar ken, heb ik dat al gedaanquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:23 schreef leonieke het volgende:
Welkom stiekemerdEn voor ons is het geen probleem, maar ik vermoed dat BE wel zal willen dat je je bekend maakt bij haar via PM
OH!quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:26 schreef stiekemerd het volgende:
[..]
aangezien ik haar ken, heb ik dat al gedaan
Over eerder of later durf ik me niet uit te spreken, maar er zijn hier al verschillende dames gepasseerd die een ovulatietest als zwangerschapstest hebben gebruikt. Daarom dat ik eraan dacht. Heb er zelf geen ervaring meequote:Op woensdag 3 maart 2010 13:39 schreef suuzzz het volgende:
Nou ik heb afgelopen zaterdag een zwangerschapstest gedaan en die was negetief.....Maar als de ovulatietest positief uitslaat vanwege zwangerschap dan zou een zwangerschap toch ook positief moeten zijn? of kan een ovulatietest dan al eerder positief zijn?
quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:23 schreef leonieke het volgende:
Welkom stiekemerdEn voor ons is het geen probleem, maar ik vermoed dat BE wel zal willen dat je je bekend maakt bij haar via PM
Ik weet dat ik een langzame HCG-aanmaak heb en het daardoor wat langer duurt voor er een positieve zwangerschapstest is, overigens na die 3 dagen positieve ovutesten waarin ik idd zwanger werd, heb ik voor ik een zwangerschapstest durfde te doen ook met ovutesten gekeken of er wat onderweg was.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:39 schreef suuzzz het volgende:
Nou ik heb afgelopen zaterdag een zwangerschapstest gedaan en die was negetief.....Maar als de ovulatietest positief uitslaat vanwege zwangerschap dan zou een zwangerschap toch ook positief moeten zijn? of kan een ovulatietest dan al eerder positief zijn?
Ik zou dat ook nog niet goed weten.. ik had 2dagen positief zondag en maandag en zondag geklust zeg maar en daarna geen kans meer tot klussen gehad, dus spannend op zich hehe.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:17 schreef suuzzz het volgende:
wow echt super leukquote:Op woensdag 3 maart 2010 08:31 schreef Taffie3d het volgende:
Het is echt waar. De digitale test "zegt" ook zwanger!! Joepie! Vriend en ik zijn dolgelukkig.
Veel geluk voor de wachtende en tot in Z&G!!
Jammer dat het deze maand niet raak is.quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:40 schreef Soneal het volgende:
Mijn spotting is aan het overgaan in een menstruatie, dus het is deze maand iig niet raak.
Verder zit ik nog met een ander probleempje..... maar ik weet nog niet of ik dat hier ga melden, of ga neerzetten voor feedback enzo
En met jou??
sex is viesquote:Op donderdag 4 maart 2010 09:34 schreef Soneal het volgende:
Daarom gebruik ik de plaatjes van de homepage, daarop kun je aangeven dat de slaapkameractiviteiten sowieso niet openbaar gemaakt worden
Of jullie denken met het bekijken van mijn grafiekjes natuurlijk dat wij helemaal geen sex hebben
En dat klopt, getver, sex... dat doe je toch niet
Daarom noemen we het ook maar gewoon klussen, want dat is niet vies.quote:
Uhh... je bent maar 1 à 2 dagen vruchtbaar per maand hoor..... Om de dag sex geeft de meeste kans, maar sex is nog geen garantie voor een bevruchtig. Het is van heel veel factoren afhankelijk dus daardoor kan het percetage dus lager zijn.quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:12 schreef grizzlybear het volgende:
Weten jullie hoe dat zit? Normaal ben je natuurlijk maar 5 tot 6 dagen vruchtbaar, dat is dus maar een 15-20% van de maand, komen die getallen daar misschien vandaan?
Het zou ook betekenen dat de slaagkansen in de MMM veel hoger zouden liggen als het enkel zou afhangen van de dag waarop je seks hebt.quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:31 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Uhh... je bent maar 1 à 2 dagen vruchtbaar per maand hoor..... Om de dag sex geeft de meeste kans, maar sex is nog geen garantie voor een bevruchtig. Het is van heel veel factoren afhankelijk dus daardoor kan het percetage dus lager zijn.
Jammer dat de zwangerschapstest negatief is, ik had nog een beetje hoop voor je...quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:14 schreef suuzzz het volgende:
mijn ovulatietest was daarnet weer positief![]()
![]()
kan het zijn dat ik te vroeg op de dag test? mijn middagtesten zijn meestal klein stukje lichter..ik ben niet zo heel consequent met de tijdstippen
. altijd ergens tussen 12 en 8 overdag..
Einde van de middag doe ik er maar weer eentje en dan hou ik die maar aan...
zwangerschapstest was zoals verwacht negatief...
Bron: deze sitequote:Ovulatie test
Een ovulatietest toont de stijging van het LH ( Luteiniserend hormoon ) in de urine aan. Vlakvoor de eisprong vindt deze LH-piek plaats en aldus kan worden getraceerd wanner je het vruchtbaarst bent. LH wordt in de hersenen aangemaakt om de eisprong op gang te helpen. Deze volgt dan na 24 tot 36 uur. De test werkt meestal net als een zwangerschapstest. Je houdt de teststaaf in de urinestraal en wacht op de uitslag die na circa vijf minuten duidelijk wordt. Soms werkt het iets anders en moet je wat urine opvangen, een pipet volzuigen en daarna wat druppels op een testvlak doen. Uiteindelijk vergelijk je de kleuren van het controledeel en het testdeel. De methodes komen allemaal op hetzelfde neer: Ze geven weer of er op dat moment LH aanwezig is.
Je kunt de test elke dag herhalen net zo lang tot de piek verschijnt. Dit is voornamelijk nuttig bij een onregelmatige cyclus. Bij een regelmatige cyclus zal de piek vallen rond de veertiende dag van de cyclus en zal de test meestal onnodig zijn. De test is 99 procent betrouwbaar maar toch is het mogelijk dat er na de LH-piek geen ovulatie komt. Stress en andere factoren kunnen ervoor zorgen dat de ovulatie keer op keer wordt uitgesteld door het lichaam. Het LH zakt om na een paar dagen of een week weer tot een piek te komen. Dit kan meerdere malen per cyclus gebeuren. Om er zeker van te zijn dat je de LH piek absolulut niet mist is het het beste om twee maal per dag te testen, in de middag en laat in de avond.
quote:LH-piek
De test toont een LH-piek aan als de testuitslagstreep (T) gelijk aan of donkerder is dan de controlestreep (C). Wanneer je binnen 24 tot 36 uur na de LH-piek gemeenschap hebt, is de kans om zwanger te worden het grootst. Je hoeft geen verdere testen uit te voeren gedurende deze cyclus.
dat is leuk nieuws, dus flink aan het klussen danquote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:28 schreef grizzlybear het volgende:
Hier hebben we een ei! Tenminste alle bekende symptomen zijn er. Het bekende slijm en buikpijn linksonderin.
Dat resulteerde vorige keer nog in een positieve zwangerschapstest.
Dus nu maar hopen....
Dat klopt volgens mij niet. Er wordt inderdaad aangeraden om in de vruchtbare dagen om de dag seks te hebben, zodat je altijd een voorraadje zaadcellen hebt liggen wachten.quote:Op zondag 7 maart 2010 12:08 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Nee, dat heeft verder geen invloed. Als dat wel zo was zou dat namelijk ook betekenen dat sex een nadelige invloed zou hebben op een innesteling, want dan trekt de baarmoeder nog veel heftiger samen. En omdat wordt aangeraden in de vruchtbare periode om de dag of nog vaker sex te hebben denk ik niet dat men zich ooit zorgen maakt over de invloed van sex op de innesteling...
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Vorige ongesteldheid was gewoon wanneer ie er moest zijn, ook voelde ik me toen "normaal" zoals bij elke ongesteldheid. Nu voel ik me juist heel raar. En een week voor deze rare ongesteldheid had ik ook die enorm zere borsten plus flinke buikpijn.quote:Op zondag 7 maart 2010 20:01 schreef Kolonia het volgende:
12 dagen te vroeg is wel érg te vroeg Suus.
Kan het misschien zo zijn dat je een maand eerder toch overtijd was en je ongesteldheid dus eigenlijk te laat is?
Dat zou wel de moe- en misselijkheid verklaren.
Sowieso *** dat je lichaam zo stom doet:
dat is ook een heel gek gevoel, had dat vorige maand en weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken.quote:Op zondag 7 maart 2010 20:48 schreef Suuz_ het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Vorige ongesteldheid was gewoon wanneer ie er moest zijn, ook voelde ik me toen "normaal" zoals bij elke ongesteldheid. Nu voel ik me juist heel raar. En een week voor deze rare ongesteldheid had ik ook die enorm zere borsten plus flinke buikpijn.
M'n lichaam voelt zowiezo de laatste 2 weken heel anders dan anders. Rare onverklaarbare buikpijn, zere borsten. En de ongesteldheid was nu ook heel erg hevig. Ben echt even flink in de war, ook omdat ik altijd een vrij regelmatige cyclus heb en me nog nooit zo gevoeld heb.
Ik lees alleen maar dat daar geen enkel bewijs voor is en dat ze dat voor de zekerheid zeggen, ondanks dat het nergens op gebaseerd is?quote:Op zondag 7 maart 2010 20:30 schreef Tierrr het volgende:
[..]
Dat klopt volgens mij niet. Er wordt inderdaad aangeraden om in de vruchtbare dagen om de dag seks te hebben, zodat je altijd een voorraadje zaadcellen hebt liggen wachten.
Maar innesteling vindt pas een aantal dagen ná de vruchtbare dagen plaats. Over het krijgen van een orgasme rond de tijd van de innesteling zijn de opvattingen verschillend. Sommigen zeggen dat een orgasme de innesteling juist bevorderd, omdat de baarmoeder tijdens een orgasme goed doorbloed is. Anderen zeggen dat een orgasme de innesteling nadelig beinvloed door de samentrekkingen. Daarom wordt soms na een IVF of ICSI poging het krijgen van een orgasme ook afgeraden.
Vervelend zeg. Hoe lang ben je al gestopt met de pil? Of heb je andere voorbehoedsmiddelen gebruikt voorheen?quote:Op zondag 7 maart 2010 20:48 schreef Suuz_ het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Vorige ongesteldheid was gewoon wanneer ie er moest zijn, ook voelde ik me toen "normaal" zoals bij elke ongesteldheid. Nu voel ik me juist heel raar. En een week voor deze rare ongesteldheid had ik ook die enorm zere borsten plus flinke buikpijn.
M'n lichaam voelt zowiezo de laatste 2 weken heel anders dan anders. Rare onverklaarbare buikpijn, zere borsten. En de ongesteldheid was nu ook heel erg hevig. Ben echt even flink in de war, ook omdat ik altijd een vrij regelmatige cyclus heb en me nog nooit zo gevoeld heb.
He getver zeg!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:27 schreef charmed_angel het volgende:
Kutdag gehad, onze afdeling wordt definitief opgehevendat betekend geen baan meer over 3,6 of 9 maanden
daar gaat mijn verbouwing
Hoi CA, balen zeg, maar gelukkig dat er nog geenquote:Op woensdag 10 maart 2010 09:10 schreef charmed_angel het volgende:
Administratie zit ik, en dat wordt allemaal ge-automatiseerd. Dus ja he kan zomaar.
Nu hopen ze dat we gaan solliciteren, maar dat gaan we natuurlijk niet doen! Dan komen ze lekker makkelijk van ons af!
Nee we blijven tot het einde zitten, en dan geven ze ons maar een ontslagvergoeding.
Overigens nog geen![]()
![]()
te zien
onze bedoeling is,dat ze ons op non actief zetten. Ik heb 13 jaar gewerkt, dus ik zou 13 maandsalarissen meekrijgen, dus 13 maanden non-actief, en dan solliciteren in die tijd, of omscholing. (dit is gebeurd met meerdere collega's, dus ik zie niet in waarom bij ons nietquote:Op woensdag 10 maart 2010 09:14 schreef Soneal het volgende:
CA, hou je er wel even rekening mee dat het recht op een WW uitkering onder andere afhangt van de inspanningen die je zelft hebt gedaan een andere baan te vinden vanaf het moment dat je wist dat je werkloos zou worden?
Het is dus niet handig om niet te solliciteren, daarmee verspeel je waarschijnlijk meer rechten dan het als afkoopsom oplevert.
Verder is het ronduit waardeloos natuurlijk, je baan te verliezen![]()
Volgens mij is die maand per gewerkt jaar niet meer de norm tegenwoordig.quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:32 schreef charmed_angel het volgende:
onze bedoeling is,dat ze ons op non actief zetten. Ik heb 13 jaar gewerkt, dus ik zou 13 maandsalarissen meekrijgen, dus 13 maanden non-actief, en dan solliciteren in die tijd, of omscholing. (dit is gebeurd met meerdere collega's, dus ik zie niet in waarom bij ons niet)
Ohoooo dat zou jammerrrrr zijn zeg!quote:Op woensdag 10 maart 2010 10:19 schreef charmed_angel het volgende:
SHIT OPEENS pijn in me onderrug... en dat betekend meestal![]()
![]()
ipv een korte luteale fase..zit ik op 37 dagen ..met fulltime bvquote:Op woensdag 10 maart 2010 13:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ontslagen worden is niet leuk...![]()
Gelukkig heb ik geen werkgever, dus ik kan niet ontslagen worden ook.![]()
Ik denk trouwens dat ik wel vruchtbaar ben op het moment, vermoed ik. Ik heb echter geen bloed gezien sinds begin februari. Dan zou ik het misschien over twee weken moeten verwachten, of nog sneller als die luteale fase (ofzo) heel kort is?Ik had beter op moeten letten bij biologie...
ehm, maandenquote:Op woensdag 10 maart 2010 14:21 schreef charmed_angel het volgende:
Als je zwanger ben geweest, kan het dan zolang duren voordat je weer ongesteld wordt?
Mag ik al een voorzichtigequote:Op donderdag 11 maart 2010 07:27 schreef charmed_angel het volgende:
Nog steeds niks hier, temp ook nog 36,7 (al dagen achter elkaar), normale temp 36,2
ik weet het niet, ik voel me totaal niet zwanger, maar kan de genen hebben van mams natuurlijk, die voelde alleen dat ze een dikke buik kreeg
ook geen ongesteldheidsklachten meer, heel even gehad die pijn in onderrug.
Ow wel een megavette puist om mijn kin, die ik gisteren heb uitgeknepen! Hihihi
Verschillend 32 - 31 - 33 - 28 - 28quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:05 schreef Kleurdoos het volgende:
dat ligt er een beetje aan hoelang je cyclus is, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |