abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:14:50 #201
272454 Boepie
spannend!
pi_78701350
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 08:31 schreef Taffie3d het volgende:
Het is echt waar. De digitale test "zegt" ook zwanger!! Joepie! Vriend en ik zijn dolgelukkig.

Veel geluk voor de wachtende en tot in Z&G!!
wow echt super leuk meis geniet ervan
pi_78701623
Vanmiddag nog een 2de ovulatietest gedaan en die was negatief! Dus hopelijk is mijn lijf dan toch bezig zoals het hoort! ik gok dan een beetje ruim en zet mijn NOD op 19-03-10
pi_78702670
Taffie3d, wat goed!! Gefeliciteerd!! Geniet ervan!!

Ik denk dat ik vannacht een ei heb gehad... NOD op 17-03!
pi_78718597
Dat lijkt iig duidelijkheid te scheppen Suuzzz
pi_78718969
Zo grappig om te zien, dat na mijn eisprong mijn temperatuur hoog blijft Tot nu toe vind ik het wel zeker leuk om te doen, en grappig.

Nu ik zo kijk lijkt het net alsof ik geen sex heb na me eisprong.... maar mijn mannetje zat ik het buitenland, en overwerken, dus vanavond maar weer eens FFF

pi_78719189
Daarom gebruik ik de plaatjes van de homepage, daarop kun je aangeven dat de slaapkameractiviteiten sowieso niet openbaar gemaakt worden

Of jullie denken met het bekijken van mijn grafiekjes natuurlijk dat wij helemaal geen sex hebben
En dat klopt, getver, sex... dat doe je toch niet
pi_78719220
Hopelijk zijn al die positieve ovutestjes een goed teken en is dit een succesvol eitje suuzzz.

Die verhoogde temp kan een goed teken zijn Charmed_A.
Ik hoop het voor je.

Hoe gaat het met jou Soneal?
pi_78719387
Mijn spotting is aan het overgaan in een menstruatie, dus het is deze maand iig niet raak.
Verder zit ik nog met een ander probleempje..... maar ik weet nog niet of ik dat hier ga melden, of ga neerzetten voor feedback enzo

En met jou??
pi_78719598
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:40 schreef Soneal het volgende:
Mijn spotting is aan het overgaan in een menstruatie, dus het is deze maand iig niet raak.
Verder zit ik nog met een ander probleempje..... maar ik weet nog niet of ik dat hier ga melden, of ga neerzetten voor feedback enzo

En met jou??
Jammer dat het deze maand niet raak is.

Met mij gaat het prima.
Ik heb in mijn hoofd zitten dat ik een lentebaby ga krijgen, dus dat betekent dat ik nog maar een paar maandjes (of een (paar) jaar en een paar maandjes ) geduld moet hebben.

Ben benieuwd naar je ander probleempje.
pi_78719611
Oeh, een lentebaby klinkt idd heel erg
pi_78720092
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:34 schreef Soneal het volgende:
Daarom gebruik ik de plaatjes van de homepage, daarop kun je aangeven dat de slaapkameractiviteiten sowieso niet openbaar gemaakt worden

Of jullie denken met het bekijken van mijn grafiekjes natuurlijk dat wij helemaal geen sex hebben
En dat klopt, getver, sex... dat doe je toch niet
sex is vies
pi_78720361
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:03 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

sex is vies
Daarom noemen we het ook maar gewoon klussen, want dat is niet vies.

Even een vraagje, ik lees overal dat de kans om zwanger te worden normaal maar 15-20% per maand is. Maar als je vanaf de laatste dag van de menstruatie om de dag klust (want seks is vies he! ), totdat je zeker weet dat de eisprong is geweest, dan moet die kans toch veel groter zijn lijkt me?

Weten jullie hoe dat zit? Normaal ben je natuurlijk maar 5 tot 6 dagen vruchtbaar, dat is dus maar een 15-20% van de maand, komen die getallen daar misschien vandaan?

Wij zijn nu in ieder geval lekker in de klus periode en dat bevalt me wel, dan kan ik tenminste ook iets doen
Sinds 27 maart 2011 hebben we een klein roze wondertje in ons leven...
pi_78720727
Ik kan me niet herinneren of ik regelmatig bij de Gamma of Praxis kwam toen ik zwanger werd, maar dat zou best kunnen bedenk ik me nu

De kans dat het raak is als je idd doelmatig klust is misschien wel wat groter, maar dat wil niet zeggen dat het ook werkelijk in een zwangerschap resulteert die nog bestaat als er weer een menstruatie komt.
Dus waarschijnlijk zijn er meer bevruchtingen dan die 15-20% maar daarvan haalt een deel de innesteling niet eens, en een andere deel zal tussen de innesteling en de normale menstruatiedatum wegvallen, wegens afgekeurd of niet goed kunnen innestelen enz.
Er zullen dus wel meer zwangerschappen zijn (zeker onder jongere vrouwen) maar daarvan zal een deel nooit als zwangerschap geregistreerd worden omdat ze al voorbij zijn voor de NOD.
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:31:51 #214
57497 happyme28
I'm so happy
pi_78720971
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:12 schreef grizzlybear het volgende:

Weten jullie hoe dat zit? Normaal ben je natuurlijk maar 5 tot 6 dagen vruchtbaar, dat is dus maar een 15-20% van de maand, komen die getallen daar misschien vandaan?
Uhh... je bent maar 1 à 2 dagen vruchtbaar per maand hoor..... Om de dag sex geeft de meeste kans, maar sex is nog geen garantie voor een bevruchtig. Het is van heel veel factoren afhankelijk dus daardoor kan het percetage dus lager zijn.
pi_78721113
Ik denk dat hij de overlevingstijd van zaadcellen meerekent, maar een eicel overleeft maar 24 uur, dus die vruchtbaarheid is uitermate beperkt.
pi_78721128
Soneal ik ben ook benieuwd naar jouw probleempje. Omdat ik ook met een probleempje zit wat ik hier eigenlijk niet zo openbaar wil melden. Vroeg me af of we toevallig met hetzelfde probleempje zitten, (zou wel heel toevallig zijn) dus als je het kwijt wil pm me maar, dan kunnen we het misschien over onze probleempjes hebben.
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_78721221
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:31 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Uhh... je bent maar 1 à 2 dagen vruchtbaar per maand hoor..... Om de dag sex geeft de meeste kans, maar sex is nog geen garantie voor een bevruchtig. Het is van heel veel factoren afhankelijk dus daardoor kan het percetage dus lager zijn.
Het zou ook betekenen dat de slaagkansen in de MMM veel hoger zouden liggen als het enkel zou afhangen van de dag waarop je seks hebt.
Bij IUI gaan ze bv insemineren op de meest ideale dag en nog zijn de slaagkansen bij IUI niet hoger dan bij gewoon klussen.
En IVF? Ja, dat zou eigenlijk nooit kunnen mislukken want het is al een bevruchte eicel dat ze terug inbrengen.
Er zijn gewoon te veel dingen die een invloed hebben op het feit dat je zwanger wordt of niet en ze zijn heel moeilijk te controleren.

Ik heb jouw post gequote omdat die aanvulling mij het best leek passen bij jouw post
pi_78721547
Ja, nu ben ik helemaal nieuwsgierig Isla_B.
pi_78721735
IB heeft PM

Kolonia
pi_78723191
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik snap het nu allemaal wat beter. Ik nam trouwens inderdaad de overlevingsduur van zaadcellen mee in mijn 5 a 6 dagen per maand vruchtbaarheid.
pi_78727628
mijn ovulatietest was daarnet weer positief kan het zijn dat ik te vroeg op de dag test? mijn middagtesten zijn meestal klein stukje lichter..ik ben niet zo heel consequent met de tijdstippen . altijd ergens tussen 12 en 8 overdag..
Einde van de middag doe ik er maar weer eentje en dan hou ik die maar aan...
zwangerschapstest was zoals verwacht negatief...
pi_78728690
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:14 schreef suuzzz het volgende:
mijn ovulatietest was daarnet weer positief kan het zijn dat ik te vroeg op de dag test? mijn middagtesten zijn meestal klein stukje lichter..ik ben niet zo heel consequent met de tijdstippen . altijd ergens tussen 12 en 8 overdag..
Einde van de middag doe ik er maar weer eentje en dan hou ik die maar aan...
zwangerschapstest was zoals verwacht negatief...
Jammer dat de zwangerschapstest negatief is, ik had nog een beetje hoop voor je...

Ik heb wel eens ergens gelezen dat je LH piek niet perse betekent dat er een ei springt. Als er dan geen ei springt, probeert je lichaam het later nog een keer. Ik kan het zo gauw niet terug vinden, maar ik weet sowieso niet of het wel echt waar is.

Edit:
quote:
Ovulatie test
Een ovulatietest toont de stijging van het LH ( Luteiniserend hormoon ) in de urine aan. Vlakvoor de eisprong vindt deze LH-piek plaats en aldus kan worden getraceerd wanner je het vruchtbaarst bent. LH wordt in de hersenen aangemaakt om de eisprong op gang te helpen. Deze volgt dan na 24 tot 36 uur. De test werkt meestal net als een zwangerschapstest. Je houdt de teststaaf in de urinestraal en wacht op de uitslag die na circa vijf minuten duidelijk wordt. Soms werkt het iets anders en moet je wat urine opvangen, een pipet volzuigen en daarna wat druppels op een testvlak doen. Uiteindelijk vergelijk je de kleuren van het controledeel en het testdeel. De methodes komen allemaal op hetzelfde neer: Ze geven weer of er op dat moment LH aanwezig is.

Je kunt de test elke dag herhalen net zo lang tot de piek verschijnt. Dit is voornamelijk nuttig bij een onregelmatige cyclus. Bij een regelmatige cyclus zal de piek vallen rond de veertiende dag van de cyclus en zal de test meestal onnodig zijn. De test is 99 procent betrouwbaar maar toch is het mogelijk dat er na de LH-piek geen ovulatie komt. Stress en andere factoren kunnen ervoor zorgen dat de ovulatie keer op keer wordt uitgesteld door het lichaam. Het LH zakt om na een paar dagen of een week weer tot een piek te komen. Dit kan meerdere malen per cyclus gebeuren. Om er zeker van te zijn dat je de LH piek absolulut niet mist is het het beste om twee maal per dag te testen, in de middag en laat in de avond.
Bron: deze site

[ Bericht 8% gewijzigd door grizzlybear op 04-03-2010 13:46:54 ]
pi_78729547
Dankjewel! dit wist ik idd wel en ruim een maand geleden heb ik dus ook een piek gehad waarbij er niets is gesprongen..niet ongesteld geworden dus. Maar nu piekt hij dus al 5 dagen....... misschien morgen even naar de verloskundige bellen
pi_78744589
vanavond weer helemaal negatief. misschien dat rond 13:00 testen voor mij gewoon tevroeg is...misschien heb ik dan nog teveel lh in mijn urine van de nacht ofzo. Hij is namelijk maar 2 dagen in de middag positief geweest. Naja we zien het de 19de wel!
pi_78773137
Het blijft apart Suuzzz, al die postieve testen.

Nou vraag ik me ineens af waarom er bij de predictor ovutest staat:
quote:
LH-piek

De test toont een LH-piek aan als de testuitslagstreep (T) gelijk aan of donkerder is dan de controlestreep (C). Wanneer je binnen 24 tot 36 uur na de LH-piek gemeenschap hebt, is de kans om zwanger te worden het grootst. Je hoeft geen verdere testen uit te voeren gedurende deze cyclus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')