wow echt super leukquote:Op woensdag 3 maart 2010 08:31 schreef Taffie3d het volgende:
Het is echt waar. De digitale test "zegt" ook zwanger!! Joepie! Vriend en ik zijn dolgelukkig.
Veel geluk voor de wachtende en tot in Z&G!!
Jammer dat het deze maand niet raak is.quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:40 schreef Soneal het volgende:
Mijn spotting is aan het overgaan in een menstruatie, dus het is deze maand iig niet raak.
Verder zit ik nog met een ander probleempje..... maar ik weet nog niet of ik dat hier ga melden, of ga neerzetten voor feedback enzo
En met jou??
sex is viesquote:Op donderdag 4 maart 2010 09:34 schreef Soneal het volgende:
Daarom gebruik ik de plaatjes van de homepage, daarop kun je aangeven dat de slaapkameractiviteiten sowieso niet openbaar gemaakt worden
Of jullie denken met het bekijken van mijn grafiekjes natuurlijk dat wij helemaal geen sex hebben
En dat klopt, getver, sex... dat doe je toch niet
Daarom noemen we het ook maar gewoon klussen, want dat is niet vies.quote:
Uhh... je bent maar 1 à 2 dagen vruchtbaar per maand hoor..... Om de dag sex geeft de meeste kans, maar sex is nog geen garantie voor een bevruchtig. Het is van heel veel factoren afhankelijk dus daardoor kan het percetage dus lager zijn.quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:12 schreef grizzlybear het volgende:
Weten jullie hoe dat zit? Normaal ben je natuurlijk maar 5 tot 6 dagen vruchtbaar, dat is dus maar een 15-20% van de maand, komen die getallen daar misschien vandaan?
Het zou ook betekenen dat de slaagkansen in de MMM veel hoger zouden liggen als het enkel zou afhangen van de dag waarop je seks hebt.quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:31 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Uhh... je bent maar 1 à 2 dagen vruchtbaar per maand hoor..... Om de dag sex geeft de meeste kans, maar sex is nog geen garantie voor een bevruchtig. Het is van heel veel factoren afhankelijk dus daardoor kan het percetage dus lager zijn.
Jammer dat de zwangerschapstest negatief is, ik had nog een beetje hoop voor je...quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:14 schreef suuzzz het volgende:
mijn ovulatietest was daarnet weer positief![]()
![]()
kan het zijn dat ik te vroeg op de dag test? mijn middagtesten zijn meestal klein stukje lichter..ik ben niet zo heel consequent met de tijdstippen
. altijd ergens tussen 12 en 8 overdag..
Einde van de middag doe ik er maar weer eentje en dan hou ik die maar aan...
zwangerschapstest was zoals verwacht negatief...
Bron: deze sitequote:Ovulatie test
Een ovulatietest toont de stijging van het LH ( Luteiniserend hormoon ) in de urine aan. Vlakvoor de eisprong vindt deze LH-piek plaats en aldus kan worden getraceerd wanner je het vruchtbaarst bent. LH wordt in de hersenen aangemaakt om de eisprong op gang te helpen. Deze volgt dan na 24 tot 36 uur. De test werkt meestal net als een zwangerschapstest. Je houdt de teststaaf in de urinestraal en wacht op de uitslag die na circa vijf minuten duidelijk wordt. Soms werkt het iets anders en moet je wat urine opvangen, een pipet volzuigen en daarna wat druppels op een testvlak doen. Uiteindelijk vergelijk je de kleuren van het controledeel en het testdeel. De methodes komen allemaal op hetzelfde neer: Ze geven weer of er op dat moment LH aanwezig is.
Je kunt de test elke dag herhalen net zo lang tot de piek verschijnt. Dit is voornamelijk nuttig bij een onregelmatige cyclus. Bij een regelmatige cyclus zal de piek vallen rond de veertiende dag van de cyclus en zal de test meestal onnodig zijn. De test is 99 procent betrouwbaar maar toch is het mogelijk dat er na de LH-piek geen ovulatie komt. Stress en andere factoren kunnen ervoor zorgen dat de ovulatie keer op keer wordt uitgesteld door het lichaam. Het LH zakt om na een paar dagen of een week weer tot een piek te komen. Dit kan meerdere malen per cyclus gebeuren. Om er zeker van te zijn dat je de LH piek absolulut niet mist is het het beste om twee maal per dag te testen, in de middag en laat in de avond.
quote:LH-piek
De test toont een LH-piek aan als de testuitslagstreep (T) gelijk aan of donkerder is dan de controlestreep (C). Wanneer je binnen 24 tot 36 uur na de LH-piek gemeenschap hebt, is de kans om zwanger te worden het grootst. Je hoeft geen verdere testen uit te voeren gedurende deze cyclus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |