abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78087813
Het beste zou zijn als het 'establishment' gewoon niet meer over Marokkanen zou praten. Dus niet meer etnische of religieuze redenen erbij halen om wangedrag aan te vallen of te verontschuldigen.

In plaats van duidelijke straffen op leggen aan jongeren die wangedrag plegen. Geldboetes zijn daarbij het beste middel.

Bijvoorbeeld:

Iemand op straat uit schelden- 50 euro.
Zwaar vandalisme-200 euro en kosten van de aangerichte schade.
Spugen naar iemand- 30 euro
etc

Zijn de jongeren nog minderjarig, dan worden de ouders beboet.

Net als dat kinderen baat hebben bij duidelijke richtlijnen, hebben vervelende jongeren dit ook. In een land als Marokko bijvoorbeeld zijn ze veel strenger en daar heb je dit soort shit ook niet op dit niveau. Natuurlijk moeten deze straffen voor iedereen gelden.

Voordelen:

-Spaart geld uit aan feesten ed (belachelijke) initatieven dat aan meer politie en veiligheidsmaatregelen kan worden uitgegeven
-Geeft een duidelijk signaal aan ouders dat ze ook verantwoordelijkheid voor kinderen hebben.
-Marokkanen die gewoon op een goede manier leven, worden dan ook niet op een hoop gegooid met de groep die het voor ze verpest.
-Het wordt fijner op straat voor iedereen.

Nadelen:

-Linksen kunnen niet meer knuffelen
-Rechtsen kunnen niet meer schelden
pi_78087817
Quote het, sorry
pi_78087821
't Feit dat je er een topic over aan moet maken zegt al genoeg toch?
pi_78087828
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 07:08 schreef GuidooH het volgende:
't Feit dat je er een topic over aan moet maken zegt al genoeg toch?
Ik ben het establishment niet
pi_78088332
En jij denkt dat het zou werken?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  woensdag 17 februari 2010 @ 08:19:26 #6
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_78088348
Als achteraf straffen anderen er van zou weerhouden om een (hetzelfde) delict te plegen, hadden we al 10.000 jaar geen politie meer nodig.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 17 februari 2010 @ 08:22:04 #7
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_78088372
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 07:06 schreef VanLotje het volgende:
- wazig verhaal-
Welke pillen gebruik jij?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 17 februari 2010 @ 08:23:47 #8
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_78088392

| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_78088413
getikt ja
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_78088414
Oh ja TS het probleem is niet ze beboeten, maar ze pakken.
pi_78088420
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:17 schreef DutchErrorist het volgende:
En jij denkt dat het zou werken?
Nee, want er zijn teveel mensen die het leuk vinden om op andere bevolkingsgroepen te tieren alsook mensen die alles willen verontschuldigen. Echter, wat wel belangrijk is, is om duidelijke grenzen te stellen van dingen die acceptabel zijn zonder daar steeds nationaliteiten of religie bij te halen.
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:22 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Welke pillen gebruik jij?
Geen 1. Misschien is dat het probleem
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:25 schreef DutchErrorist het volgende:
Oh ja TS het probleem is niet ze beboeten, maar ze pakken.
Pakken, en dan?
Dat kost juist heel veel geld, en we weten allemaal dat ze toch weer snel loslopen.

Het is juist zo de spuigaten uitgelopen omdat wangedrag zelden bestraft werd.
  woensdag 17 februari 2010 @ 08:45:43 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78088631
Wat een politiek-correcte OP ... JUIST het beestje bij de naam noemen, kan een gerichte aanpak opleveren. Als je weet wat de "doelgroep" is, kan je middelen veel directer inzetten.
En het feit dat Marokkanen zo'n 10 keer crimineler zijn dan Nederlanders, zegt wel dat er hierbij iets goed fout gegaan is.
censuur :O
pi_78088683
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat een politiek-correcte OP ... JUIST het beestje bij de naam noemen, kan een gerichte aanpak opleveren. Als je weet wat de "doelgroep" is, kan je middelen veel directer inzetten.
Ah daar hebben we onze voorstander van deportatie weer
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_78088740
quote:
Wat een politiek-correcte OP
Dank je
quote:
En het feit dat Marokkanen zo'n 10 keer crimineler zijn dan Nederlanders, zegt wel dat er hierbij iets goed fout gegaan is.
We noemen het beestje al een tijdje bij zijn naam, maar raken daarom ondergesneeuwd in een discussie over religie en cultuur en hoe daar het best op te reageren. Het is veel beter om eerst duidelijke richtlijnen te geven over wat wel en niet kan, voordat je naar verdere oplossingen gaat kijken.

Als het klopt dat Marokkanen zo'n 10 keer crimineler zijn dan Nederlanders, dan zullen ze ook 10 keer vaker met boetes in aanraking komen en komt de aanpak dus ook bij hun terecht.

Let wel: ik heb het met boetes natuurlijk niet over zware misdrijven, maar het is in Nederland nu zo dat dingen als lastig vallen op straat of vandalisme nauwelijks bestraft worden. Het lijkt daarom alsof het iets acceptabels is. Mensen moeten ook boetes betalen voor heel wat onbenulligere dingen, dus waarom niet voor dit soort zaken waar zoveel mensen last van hebben?
pi_78088775
Hmmm... lastig onderwerp. Wat ik wel denk, is dat het positief zou bijdragen dat wanneer een dader wordt gepakt bij het slopen van bijvoorbeeld een bushokje, dat die dader dan de kosten van 10 gesloopte bushokjes moet betalen, voor die 9 keren dat een vandaal ermee wegkomt. Dan gaat een dergelijke zielige actie serieus pijn doen, en de dan wel gepakte dader eens wat harder aan het denken zetten.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  woensdag 17 februari 2010 @ 08:57:59 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78088803
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ah daar hebben we onze voorstander van deportatie weer
Jij zegt het!
In bepaalde gevallen zou het zeker wat oplossen! Vertel eens, waarom wil je criminelen die zo graag hier hun hele leven de tent afbreken en niets bijdragen hier zo graag hebben? Ik vraag het me al jaren af wat "links" daar in ziet...
pi_78088810
Het is belangrijk dat het duidelijk is als bij een bepaalde groep in Nederland exceptioneel veel problemen zijn. Anders kan je die problemen nooit gericht oplossen!

Als de media nooit iets over de afkomst zou zeggen, dan is dat een vorm van censuur. En censuur staat haaks op een goed werkende democratie!
pi_78088827
Misschien moet je de etniciteit van overlastplegers juist wél blijven noemen. Al was het maar om argumenten te verzamelen om hun groep binnen niet al te lange tijd met zeer verregaande maatregelen buiten de maatschappij te plaatsen...
  woensdag 17 februari 2010 @ 08:59:24 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78088833
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:53 schreef VanLotje het volgende:

[..]
Het is veel beter om eerst duidelijke richtlijnen te geven over wat wel en niet kan, voordat je naar verdere oplossingen gaat kijken.
Hoe duidelijk wil je de richtlijnen hebben? Is "houd je aan de wet" duidelijk genoeg als richtlijn?
quote:
Let wel: ik heb het met boetes natuurlijk niet over zware misdrijven, maar het is in Nederland nu zo dat dingen als lastig vallen op straat of vandalisme nauwelijks bestraft worden. Het lijkt daarom alsof het iets acceptabels is. Mensen moeten ook boetes betalen voor heel wat onbenulligere dingen, dus waarom niet voor dit soort zaken waar zoveel mensen last van hebben?
Hoe kom je erbij dat mensen lastig vallen acceptabel is? Bij bepaalde bevolkingsgroepen wellicht, en daar zit nu net het probleem!
pi_78088960
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:58 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

Als de media nooit iets over de afkomst zou zeggen, dan is dat een vorm van censuur. En censuur staat haaks op een goed werkende democratie!
Ja, en dat weet ik ook wel. Ik bedoel dan ook dat mensen die over dit soort problemen gaan, eerst eens duidelijk aan iedereen in Nederland moet laten weten wat wel in niet kan. Dit in plaats van constant maar een welles-nietes over mensen van een bepaalde groep te houden. Allerlei andere initiatieven zullen toch niet werken zolang er geen sancties zitten op wangedrag.
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:59 schreef RemcoDelft het volgende:

Hoe kom je erbij dat mensen lastig vallen acceptabel is? Bij bepaalde bevolkingsgroepen wellicht, en daar zit nu net het probleem!
Ik zeg toch duidelijk dat het iets acceptabels lijkt
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hoe duidelijk wil je de richtlijnen hebben? Is "houd je aan de wet" duidelijk genoeg als richtlijn?
Het beste signaal aan mensen die dat als acceptabel zien, is om tegen dat soort gedrag iets vervelends te zetten (verlies van geld of boze ouders). Je kan wel wetten hebben, maar zolang burgers die zich gewoon aan wetten houden niet beschermd worden, zijn er toch altijd mensen die ze zullen breken.
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:12:47 #21
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78089077
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:06 schreef VanLotje het volgende:
Het beste signaal aan mensen die dat als acceptabel zien, is om tegen dat soort gedrag iets vervelends te zetten (verlies van geld of boze ouders). Je kan wel wetten hebben, maar zolang burgers die zich gewoon aan wetten houden niet beschermd worden, zijn er toch altijd mensen die ze zullen breken.
Tsja, gevangenissen hebben in Nederland een hotel-imago i.p.v. "iets vervelends". Wat mij betreft mag het beleid uit Singapore best worden overgenomen: krassen op een auto? 30 stokslagen.
Barbaars? Mwah, als je geen vandaal bent heb je er geen last van.
pi_78089174
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Tsja, gevangenissen hebben in Nederland een hotel-imago i.p.v. "iets vervelends".
Ja, daarom wilde ik die er ook niet bij betrekken.

Boetes zijn gewoon altijd vervelend. En als je een boete kan krijgen voor bepaalde onbenulligheden, die weinig draagvlak hebben bij de Nederlandse bevolking, dan lijkt het me logisch om ook boetes uit te delen die waarschijnlijk wel draagvlak hebben bij een grote meerderheid.
pi_78089213
quote:

[..]

Tsja, gevangenissen hebben in Nederland een hotel-imago i.p.v. "iets vervelends". Wat mij betreft mag het beleid uit Singapore best worden overgenomen: krassen op een auto? 30 stokslagen.
Ben je wel eens in een gevangenis geweest? Want geloof me, het is echt niet zo rooskleurig als jij denkt.

Oh en wat als je onterecht beschuldigd wordt?
pi_78089293
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:17 schreef VanLotje het volgende:

[..]

Boetes zijn gewoon altijd vervelend. En als je een boete kan krijgen voor bepaalde onbenulligheden, die weinig draagvlak hebben bij de Nederlandse bevolking, dan lijkt het me logisch om ook boetes uit te delen die waarschijnlijk wel draagvlak hebben bij een grote meerderheid.
Het probleem is dat rechters vaak maar een taakstraf opleggen aan mensen die geen geld hebben.
Een bekende van me heeft pasgeleden een forse boete gekregen van de rechter, ze kijken ook naar je inkomen en hij heeft wel een goed inkomen dus helaas...
Mensen met een uitkering of schulden krijgen vaak geen boete of een hele lage, en dan een taakstrafje. En het is vaak het type mensen wat vervolgens helemaal niet meer komt opdagen voor die taakstraf, of die week dat hij/zij deze moet uitvoeren toevallig ziek is.

Dat van die lijfstraffen en dat we maar een voorbeeld moeten nemen aan Singapore en dergelijke vind ik maar onzin. Je wordt daar voor het smokkelen van niet al te grote hoeveelheden drugs zonder pardon opgehangen. En fijn hoor, die zweepslagen, vooral als je het niet gedaan hebt. Dat gebeurd ook nog vaak genoeg hoor!
En denk maar niet dat verdachten in dat soort landen een eerlijk proces krijgen.
Dus laten we vooral niet naar het rechtsysteem van Singapore, Iran en dergelijke kijken, die tijd hebben wij allang achter ons gelaten.
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:26:50 #25
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_78089344
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:58 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Het is belangrijk dat het duidelijk is als bij een bepaalde groep in Nederland exceptioneel veel problemen zijn. Anders kan je die problemen nooit gericht oplossen!

Het willen treden van de rechten van minderheden (hetgeen Wilders voorstaat) echter ook!
Intelligent, but fucked up.
pi_78089361
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:19 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ben je wel eens in een gevangenis geweest? Want geloof me, het is echt niet zo rooskleurig als jij denkt.

Thailand:

Nederland:

Zoek de verschillen
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:29:42 #27
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_78089410
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:27 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Thailand:

[ afbeelding ]

Nederland:

[ afbeelding ]

Zoek de verschillen
Ja, want onderstaand plaatje is representatief voor de NL gevangenis
pi_78089411
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:27 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Thailand:

[ afbeelding ]

Nederland:

[ afbeelding ]

Zoek de verschillen
Je onderste plaatje is van een Belgische site. Weet je zeker dat het in Nederland is?

En je vindt het prima als 100 man in een cel worden gepropt?
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:30:23 #29
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_78089425
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:29 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je onderste plaatje is van een Belgische site. Weet je zeker dat het in Nederland is?

En je vindt het prima als 100 man in een cel wordt gepropt?
Het is wel uit een NL gevangenis als ik me niet vergis. Was toen een schandaaltje dat die luitjes op de foto allerlei privileges genoten.
pi_78089434
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:24 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Het probleem is dat rechters vaak maar een taakstraf opleggen aan mensen die geen geld hebben.
Een bekende van me heeft pasgeleden een forse boete gekregen van de rechter, ze kijken ook naar je inkomen en hij heeft wel een goed inkomen dus helaas...
Mensen met een uitkering of schulden krijgen vaak geen boete of een hele lage, en dan een taakstrafje. En het is vaak het type mensen wat vervolgens helemaal niet meer komt opdagen voor die taakstraf, of die week dat hij/zij deze moet uitvoeren toevallig ziek is.
Klopt, daarom zijn de boetes die ik noemde ook van niet al te hoge aard. Vervelend, maar niet onbetaalbaar. Mocht een dergelijke persoon het echt niet kunnen betalen, dan moet die maar opgepakt worden en een dagje gedwongen knijpers gaan maken in een fabriek. Dat mensen met een taakstraf niet op komen dagen is namelijk ook een belangrijk deel van het probleem. Dat dat niet op de een of andere manier afgedwongen wordt is gewoon belachelijk.
quote:

Dat kan met elke misdaad gebeuren. Echter politie weet ook altijd haarfijn mensen te vinden die zonder licht rijden/papiertjes op de grond gooien/ afval te vroeg aan de weg zetten. In plaats van op zoek te gaan naar dat soort gevallen, gaan ze maar wat vaker in risicowijken posten en nuttigere boetes uitdelen (desnoods in burger).
pi_78089493
Onderste plaatje is uit de gevangenis in Drenthe (2005) ik mag hopen dat niet alle gevangenissen zo zijn. Maar wel typerend hoe gevangenen, in dit geval moordenaars, in die paar jaar dat ze moeten zitten toch een feestje kunnen vieren.
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:33:21 #32
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78089497
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:24 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]
Dus laten we vooral niet naar het rechtsysteem van Singapore, Iran en dergelijke kijken,
Vergelijk je Singapore daadwerkelijk met Iran?!
quote:
die tijd hebben wij allang achter ons gelaten.
Dus nu zijn we aanbeland in totale chaos met een enorme criminaliteit, waarbij "vandalisme geaccepteerd is"?
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:35:22 #33
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_78089538
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Qua politieke rechten is het verschil niet zo bijster groot.
pi_78089690
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

[..]

Dus nu zijn we aanbeland in totale chaos met een enorme criminaliteit, waarbij "vandalisme geaccepteerd is"?
Kom op zeg, 'totale chaos'. Doe eens normaal man, mensen die verdomme de tweede wereldoorlog hebben meegemaakt lachen je uit.

En Iran is inderdaad een graadje erger, maar dit soort dingen zie ik in NL liever niet:
quote:
Singapore
Singapore kent de doodstraf voor moord, landverraad, drugssmokkel en bepaalde delicten met vuurwapens. Voor een klein land telt Singapore een relatief groot aantal executies, mogelijk zelfs het hoogste aantal executies per miljoen inwoners. Dit komt omdat de doodstraf verplicht is bij drugsmokkel en de Singaporese wet er al bij relatief kleine hoeveelheden drugs vanuit gaat dat er smokkel in het spel is. Zo staat de doodstraf op het bezit van minstens 15 gram heroïne. In 1994 werd de Nederlandse zakenman Johannes van Damme hiervoor geëxecuteerd. Het precieze aantal executies in Singapore is niet bekend, maar de minster van Binnenlandse Zaken heeft in het parlement eens gezegd dat tussen 1991 en 2000 340 mensen terechtgesteld zijn. Amnesty International kwam voor 2000 op zeker 21 executies (waarvan 17 voor drugssmokkel). Doodvonnissen worden in Singapore op vrijdagochtend voltrokken door middel van ophanging.
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:44:42 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78089749
erg realistisch allemaal.

ik ben meer voorstander van het blijven benoemen, totdat ze zelf beseffen dat ze normaal moeten gaan doen. kan even duren, maar lijkt me beter dan teruggaan naar de jaren '90 waar het softe beleid nu zijn rotte vruchten van werpt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:45:32 #36
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_78089767
quote:

[..]

Nederlandse gevangenissen zijn zeker wel zeer confortabel. Het actieve beleid is om de gevangene rustig te houden onder goede omstandigheden. Een tv op je prive kamer is een veel voorkomend iets.

En waarom niet? Alsof dat keiharde gevangenisbeleid in het buitenland wel vruchten afwerpt? Het maakt mensen hard en veranderd kleine criminelen in die-hards met gevaarlijke connecties.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:45:51 #37
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_78089776
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Jij zegt het!
In bepaalde gevallen zou het zeker wat oplossen! Vertel eens, waarom wil je criminelen die zo graag hier hun hele leven de tent afbreken en niets bijdragen hier zo graag hebben? Ik vraag het me al jaren af wat "links" daar in ziet...
Niemand wil criminelen hebben, maar er is één ding erger dan de ergste criminaliteit en dat is onrecht.

Vroeger op school, als er iemand vervelend was maar de meester wist niet wie, liet hij weleens de hele klas nablijven. 'Tja, ik vind het ook niet leuk jongens, maar de goeden moeten maar onder de kwaden lijden.' Niets, niets, niets maakte mij zo loeiend kwaad als dat. 'De goeden moeten onder de kwaden lijden', walgelijk, echt. Niets ter wereld is zo tenenkrommend onrechtvaardig.

Dus als er Marokkanen zijn die zich crimineel gedragen, dan moet er wat aan gedaan worden. Dat hoeft toch ook niet heel moeilijk te zijn, want crimineel gedrag is al verboden. Straf het criminele gedrag, maar straf niet het Marokkaan-zijn. Waarom in vredesnaam?
Als er moslims zijn die vrouwen onderdrukken en nare dingen over homo's zeggen. Nou simpel, dat is tegen de grondwet, pak ze lekker aan. Maar pak niet het moslim-zijn aan. Waarom in vredesnaam?

De wetten zijn er. Crimineel gedrag is verboden, al sinds ons land bestaat. Waarom dit allemaal niet goed genoeg wordt aangepakt, tja, dat weet ik ook niet.
Maar speciale wetten maken om alleen Marokkanen aan te pakken en dan ook nog eens voor niet-crimineel gedrag, dat is de grootst mogelijke onzin, dat is onrechtvaardig, dat is racistisch, dat is het walgelijkste wat er bestaat.
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:45:55 #38
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78089778
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Kom op zeg, 'totale chaos'. Doe eens normaal man, mensen die verdomme de tweede wereldoorlog hebben meegemaakt lachen je uit.
Hoeveel vandalen bespoten er in de 2e wereldoorlog treinen met grafiti...?
quote:
Voorbeelden Singapore
Doodstraf voor moord en drugssmokkel lijkt me een goede zaak! Beter dan vliegtuigen uit Curacao waarbij 50% van de inzittenden niets drinkt omdat de bolletjes dan kapot gaan.... Met een doodstraf erop i.p.v. "bewijs van inbeslagname, ga maar weer" zal dat dusdanig afnemen dat een paar executies per jaar genoeg is om het hele probleem op te lossen.
Ik bezit geen 15 gram cocaine, en ga ervanuit dat normale mensen dat ook niet hebben. Geen probleem toch?
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:47:19 #39
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78089811
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:45 schreef Frollo het volgende:

[..]
'De goeden moeten onder de kwaden lijden', walgelijk, echt. Niets ter wereld is zo tenenkrommend onrechtvaardig.
Dat is toch precies wat criminaliteit doet? Het slachtoffer lijdt onder de acties van de dader...
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:48:20 #40
15967 Frollo
pi_78089840
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat is toch precies wat criminaliteit doet? Het slachtoffer lijdt onder de acties van de dader...
Dat klopt, Einstein, en daarom moet criminaliteit bestreden worden.
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:49:12 #41
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_78089863
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

[..]

Doodstraf voor moord en drugssmokkel lijkt me een goede zaak! Beter dan vliegtuigen uit Curacao waarbij 50% van de inzittenden niets drinkt omdat de bolletjes dan kapot gaan.... Met een doodstraf erop i.p.v. "bewijs van inbeslagname, ga maar weer" zal dat dusdanig afnemen dat een paar executies per jaar genoeg is om het hele probleem op te lossen.
Ik bezit geen 15 gram cocaine, en ga ervanuit dat normale mensen dat ook niet hebben. Geen probleem toch?
15 gram kan je ook helemaal niet op maken in een weekje. Dat zijn iets van 100 lijntjes ofzo. Je kan maar beter minder bij je dragen want als je het kwijt raakt is het zon... wacht daar had je het niet over toch?

Wat zei je? Iets over normale mensen?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_78089889
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:44 schreef zoalshetis het volgende:
erg realistisch allemaal.

ik ben meer voorstander van het blijven benoemen, totdat ze zelf beseffen dat ze normaal moeten gaan doen. kan even duren, maar lijkt me beter dan teruggaan naar de jaren '90 waar het softe beleid nu zijn rotte vruchten van werpt.
Het leek me duidelijk dat ik juist geen soft beleid voor stel. Het is door het softe beleid van niet alleen de jaren '90, maar vooral juist nu dat problemen oplevert.

Ondertussen verontschuldigen en beschuldigen mensen nu steeds een hele bevolkingsgroep, maar bij een gebrek aan wetshandhaving zullen raddraaiers zich er toch niks van aantrekken.

Toch nu toe heeft het vele praten dat bijna elke Nederlander doet over dit onderwerp, maar weinig opgelevert. Zodra eerst een strenger beleid is ingesteld, kunnen we weer verder praten over cultuur en religie.
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:53:47 #43
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_78089962
quote:

[..]

[..]

Doodstraf voor drugssmokkel?

Ik zou niet weten waarom. Het enige effect wat je daarmee bereikt is dat nog grotere losers worden gerekruteerd om op te draaien voor de corrupte moraal die hier in het westen net zo goed geldt als elders.

Drugs vrijgeven lijkt me een betere oplossing.
pi_78090141
quote:

[..]

Jij zegt het!
Een heleboel mensen geloven nog steeds in de maakbare mens. Ze willen niet inzien dat hoeveel kunstmest en water je ook gebruikt onkruid gewoon onkruid blijft. Terwijl je dat gewoon met wortel en al moet verwijderen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:01:02 #45
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_78090159
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Een heleboel mensen geloven nog steeds in de maakbare mens. Ze willen niet inzien dat hoeveel kunstmest en water je ook gebruikt onkruid gewoon onkruid blijft. Terwijl je dat gewoon met wortel en al moet verwijderen.
Dat klinkt heel stoer, maar heb je wel eens nagedacht over de implicaties van hetgeen je zegt?
pi_78090276
quote:

[..]

[..]

Eh, iets te bekrompen. Ben het meestal met je eens, maar de hetze tegen drugs nu is weinig verschillend van de hetze tegen drank die al op vele manieren in het verleden aan de orde is geweest. Drank is nu sociaal geaccepteerd, softdrugs mogen dat ook heel goed. Dat is gewoon puur plantaardig, dus eigenlijk van den zotte dat het verboden is, tegen alle vuige 'homeopathische' bagger die wel vrij verkrijgbaar is. Harddrugs dienen onder de medicijnwet te vallen, en zijn in die zin gewoon niet zonder recept verkrijgbaar, en daarmee controleerbaar door ze helemaal niet verkrijgbaar te houden via dat kanaal. Daar blijft illegaliteit, en die krijg je ook niet makkelijk weg. En geloof me, ondanks de doodstraffen in die geweldige landen (NOT), blijft het smokkelen ook nog steeds gaan. Dus helpt het echt?

En nog even heel flauw als reactie op je opmerking over grafiti, er waren in die tijd nog niet echt spuitbussen met verf te krijgen... dus grafiti was het niet. Maar de Duitsers markeerden de wagons wel hoor, maar dat ging meestal met krijt...
pi_78090328
quote:

[..]

Waar heb je het in godsnaam over? Is 'totale chaos' voor jou een trein met graffiti
Denk dat je echt met verkeerde termen gooit.
quote:
Jongen , reken maar dat je een fikse boete krijgt als je met zoveel drugs gepakt wordt. Misschien alleen die uitkeringstrekker niet, dát moet dan veranderen.
Dat iemands kop moet rollen daarvoor is het andere uiterste.

Maar jij bent zo braaf, nooit in aanraking geweest met drugs toen jij jong was?
Volgens jouw therorie zal een groot deel van de Nederlandse bevolking al niet meer leven dan.

En Singapore: ook daar gebruikt men drugs. De smokkelaars blijven het risico toch nemen, zeker als de beloning er tegenover nog hoger wordt. Ik geloof er niks van dat je daar niet aan drugs kunt komen.
pi_78090381
quote:
Het beste zou zijn als het 'establishment' gewoon niet meer over Marokkanen zou praten. Dus niet meer etnische of religieuze redenen erbij halen om wangedrag aan te vallen of te verontschuldigen.

In plaats van duidelijke straffen op leggen aan jongeren die wangedrag plegen. Geldboetes zijn daarbij het beste middel.

Bijvoorbeeld:

etc

Zijn de jongeren nog minderjarig, dan worden de ouders beboet.

Net als dat kinderen baat hebben bij duidelijke richtlijnen, hebben vervelende jongeren dit ook. In een land als Marokko bijvoorbeeld zijn ze veel strenger en daar heb je dit soort shit ook niet op dit niveau. Natuurlijk moeten deze straffen voor iedereen gelden.

Voordelen:

-Spaart geld uit aan feesten ed (belachelijke) initatieven dat aan meer politie en veiligheidsmaatregelen kan worden uitgegeven
-Geeft een duidelijk signaal aan ouders dat ze ook verantwoordelijkheid voor kinderen hebben.
-Marokkanen die gewoon op een goede manier leven, worden dan ook niet op een hoop gegooid met de groep die het voor ze verpest.
-Het wordt fijner op straat voor iedereen.

Nadelen:

-Linksen kunnen niet meer knuffelen
-Rechtsen kunnen niet meer schelden
Ja goed idee, maar dan ook niet meer over jongeren, oudere, nederlanders, amsterdammers, rotterdammers, werkloze praten.
We hebben het voortaan over personen.

"1 persoon heeft 1 ander persoon wat aangedaan."

Lekker nieuws zal dat zijn voortaan.
pi_78090417
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:09 schreef 200012 het volgende:

[..]

Ja goed idee, maar dan ook niet meer over jongeren, oudere, nederlanders, amsterdammers, rotterdammers, werkloze praten.

Geen 'man' 'vrouw' onderscheid meer! Hmmm.... ben ik daar dan wel zo blij mee?
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:11:28 #50
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78090419
en als we niet meer over marokkanen mogen praten, mogen we dan nog wel de statistieken bijhouden? lijkt me niet zo handig als je doelgericht de maatschappij wilt verbeteren.
pi_78090580
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:09 schreef 200012 het volgende:

[..]

Ik heb toch duidelijk aangegeven dat ik het niet over we heb.
quote:

quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:06 schreef VanLotje het volgende:

[..]

Ik bedoel dan ook dat mensen die over dit soort problemen gaan, eerst eens duidelijk aan iedereen in Nederland moet laten weten wat wel in niet kan. Dit in plaats van constant maar een welles-nietes over mensen van een bepaalde groep te houden. Allerlei andere initiatieven zullen toch niet werken zolang er geen sancties zitten op wangedrag.
Bij het oplossen van problemen zouden ze eens op moeten houden met het steeds maar kijken naar de religieuze en culturele aspecten ervan. Duidelijke richtlijnen en meer bescherming van burgers die zich wel gedragen zijn een eerste vereiste, voordat je dat er weer bij pakt.

Ondertussen kibbelen links en rechts lekker door over dit onderwerp, maar oplossingen zijn er nog niet gevonden in een specifiek gerichte aanpak.
pi_78090612
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:59 schreef DriekOplopers het volgende:
Misschien moet je de etniciteit van overlastplegers juist wél blijven noemen. Al was het maar om argumenten te verzamelen om hun groep binnen niet al te lange tijd met zeer verregaande maatregelen buiten de maatschappij te plaatsen...
En wat voor maatschappij denk jij dan mee te eindigen? Want vroeg of laat blijft er dan weinig maatschappij meer over.
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:19:12 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78090629
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En wat voor maatschappij denk jij dan mee te eindigen? Want vroeg of laat blijft er dan weinig maatschappij meer over.
zonder criminele marokkanen geen maatschappij?
pi_78090697
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:19 schreef zoalshetis het volgende:

zonder criminele marokkanen geen maatschappij?
Jouw tunnelvisie is weer eens evident.
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:23:52 #55
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78090747
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jouw tunnelvisie is weer eens evident.
het was een vraag. omdat ik jouw opmerking niet begreep. niet meteen die trieste reflex graag. leg me eerst maar eens uit wat je bedoelde.
pi_78090954
Die 'duidelijke' straffen bestaan al. En er niet over praten heeft nog nooit een probleem opgelost.
pi_78091232
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:31 schreef Picchia het volgende:
Die 'duidelijke' straffen bestaan al.
Maar uitgevoerd worden ze niet.
quote:
En er niet over praten heeft nog nooit een probleem opgelost.
Dit probleem is ook niet opgelost door er over te praten. Die constante benadering vanuit de religieus-culturele hoek heeft de situatie er niet beter opgemaakt. Het handhaven van straffen en bescherming van burgers zal veel meer effect hebben. Door constant over Marokkanen te praten, lijkt het alsof er enkel een oplossing is door specifiek iets voor die bevolkingsgroep te verzinnen.

Als het hinderen van andere mensen je een boete oplevert, zal je eerder stoppen dan dat je gedrag steeds bekritiseerd of verontschuldigd wordt door 'mensen van de tv'.
pi_78091378
quote:
Dit probleem is ook niet opgelost door er over te praten.
Nee. Dat komt omdat er een momenteel een consensus is dat de huidige aanpak die toegepast wordt werkt. Door er over te praten kan men (hopelijk) tot de conclusie komen dat een andere aanpak vereist is. En daarom is het noodzakelijk om er over te praten.
quote:
Die constante benadering vanuit de religieus-culturele hoek heeft de situatie er niet beter opgemaakt.
Is dat zo? Volgens Pechtold gaat het nu juist beter dan ooit met de integratie? Nu het debat het hevigst is. Of waren al die positieve punten die hij noemde tijdens het laatste debat niet waar?
quote:
Het handhaven van straffen en bescherming van burgers zal veel meer effect hebben. Door constant over Marokkanen te praten, lijkt het alsof er enkel een oplossing is door specifiek iets voor die bevolkingsgroep te verzinnen.
Tja, aparte gevallen moet je apart behandelen. Gelijke behandeling leidt tot de huidige situatie. Of je moet wensen dat wij onze vrijheden ook inleveren om een probleem van een kleine specifieke groep aan te pakken.
quote:
Als het hinderen van andere mensen je een boete oplevert, zal je eerder stoppen dan dat je gedrag steeds bekritiseerd of verontschuldigd wordt door 'mensen van de tv'.
Alsof boetes werken. Mensen rijden zeker ook niet meer te hard omdat er een boete op staat.

Politie geeft 11,8 miljoen verkeersboetes
pi_78091594
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:46 schreef Picchia het volgende:

[..]

Nee. Dat komt omdat er een momenteel een consensus is dat de huidige aanpak die toegepast wordt werkt. Door er over te praten kan men (hopelijk) tot de conclusie komen dat een andere aanpak vereist is. En daarom is het noodzakelijk om er over te praten.
[..]
Als je hoort dat groepen jongeren omgekocht moeten worden met een feestje zodat ze zich een avondje normaal gedragen, lijkt me niet dat de aanpak zo fantastisch is. Er worden ook dagelijks vele mensen lastig gevallen op straat, zonder dat de politie ingrijpt.
quote:
Is dat zo? Volgens Pechtold gaat het nu juist beter dan ooit met de integratie? Nu het debat het hevigst is.
[..]
Integratie? We hebben het nu over raddraaiers, die vaak gewoon vrij spel hebben in hun wijk. Dat een grote groep integreert is een goede zaak, maar de aanpak van degenen die vervelend zijn zal anders moeten zijn dan het helpen bij integratie van welwillenden.
quote:
Tja, aparte gevallen moet je apart behandelen. Gelijke behandeling leidt tot de huidige situatie. Of je moet wensen dat wij onze vrijheden ook inleveren om een probleem van een kleine specifieke groep aan te pakken.
[..]
Nee, je moet juist al diegenen die overlast veroorzaken op dezelfde manier aanpakken, dat lijkt me niet meer dan grondwettelijk. Boetes uitdelen voor overlast heeft niks te maken met het inleveren van 'onze' vrijheden, tenzij je iemand bent die overlast veroorzaakt natuurlijk
quote:
Alsof een boete werken. Mensen rijden zeker ook niet meer te hard omdat er een boete op staat.
Hoeveel mensen zouden er te hard rijden als er geen boetes op stonden? Bovendien raken boetes jongeren die wangedrag vertonen harder dan een automobilist (die meer geld heeft). Vooral als het hun ouders boos maakt.
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:15:35 #60
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78092220
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:07 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]
Maar jij bent zo braaf, nooit in aanraking geweest met drugs toen jij jong was?
Nee! Ben jij werkelijk zo ver heen dat je je niet kan voorstellen dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders geen drugs gebruikt?
pi_78092269
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:54 schreef VanLotje het volgende:

[..]

Als je hoort dat groepen jongeren omgekocht moeten worden met een feestje zodat ze zich een avondje normaal gedragen, lijkt me niet dat de aanpak zo fantastisch is. Er worden ook dagelijks vele mensen lastig gevallen op straat, zonder dat de politie ingrijpt.
[..]
Dat moet toch besproken worden? Inclusief het probleem (religie en cultuur misschien?) en een mogelijke alternatieve oplossing om dat probleem aan te pakken?

Of bespreken we alleen de oplossingen, maar niet het probleem waarvoor die oplossing is?
quote:
Integratie? We hebben het nu over raddraaiers, die vaak gewoon vrij spel hebben in hun wijk. Dat een grote groep integreert is een goede zaak, maar de aanpak van degenen die vervelend zijn zal anders moeten zijn dan het helpen bij integratie van welwillenden.
En die raddraaiers vertonen meer crimineel gedrag dan andere groepen, omdat zij niet dezelfde kenmerken hebben als die andere groepen. Integratie is het laten afnemen van deze afwijkende kenmerken.
quote:
Nee, je moet juist al diegenen die overlast veroorzaken op dezelfde manier aanpakken, dat lijkt me niet meer dan grondwettelijk. Boetes uitdelen voor overlast heeft niks te maken met het inleveren van 'onze' vrijheden, tenzij je iemand bent die overlast veroorzaakt natuurlijk
[..]
Het heeft niets te maken met het inleveren van vrijheden? Zoals je met het drugsbeleid ziet creëert niet handhaven juist vrijheid. Ik dacht dat jij juist extra snel boetes op wou leggen aan iedereen die zich bijvoorbeeld een lichte overtreding maakt. Dat raakt natuurlijk niet alleen de overlastgevers die drie of meer keer zo snel de fout in gaan als Nederlanders, Marokkanen. Je kan ook kiezen voor een doelgerichte benadering.

Als je een vlieg wilt doden hoef je niet de hele kamer te vergassen, maar kun je ook een vliegenmepper pakken.
quote:
Hoeveel mensen zouden er te hard rijden als er geen boetes op stonden? Bovendien raken boetes jongeren die wangedrag vertonen harder dan een automobilist (die meer geld heeft). Vooral als het hun ouders boos maakt.
Als het niet strafbaar is dan rijdt niemand meer te hard. Maar repressie door boetes is in ieder geval niet effectief, aangezien bijna het aantal boetes per jaar meer dan twee a drie keer zo hoog is als het aantal autorijders in Nederland. Ieder jaar weer. Je kunt beter (aanvullende of vervangende) oplossingen zoeken in andere hoeken in plaats van nog meer heil te zoeken in boetes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Picchia op 17-02-2010 11:37:02 ]
pi_78093059
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:17 schreef Picchia het volgende:

[..]

Dat moet toch besproken worden? Inclusief het probleem (religie en cultuur misschien?) en een mogelijke alternatieve oplossing om dat probleem aan te pakken?

Of bespreken we alleen de oplossingen, maar niet het probleem waarvoor die oplossing is?
[..]
Het is tot nu toe vooral andersom geweest
Dat het probleem van vervelende jongeren in het algemeen zo groot is, is omdat er veel te laks met overlast is omgegaan. Dat die laksheid moet verdwijnen lijkt me dan een simpele conclusie.
quote:
En die raddraaiers vertonen meer crimineel gedrag dan andere groepen, omdat zij niet dezelfde kenmerken hebben als die andere groepen. Integratie is het laten afnemen van deze afwijkende kenmerken.
[..]
Zolang bepaalde gedragingen niet bestraft worden, zullen er jongeren zijn die zich op die manier vermaken. Dat wordt niet puur en alleen door integratie opgelost.
quote:

Het heeft niets te maken met het inleveren van vrijheden? Zoals je met het drugsbeleid ziet creëert niet handhaven juist vrijheid. Ik dacht dat jij juist extra snel boetes op wou leggen aan iedereen die zich bijvoorbeeld een lichte overtreding maakt. Dat raakt natuurlijk niet alleen de overlastgevers die drie of meer keer zo snel de fout in gaan als Nederlanders, Marokkanen. Je kan ook kiezen voor een doelgerichte benadering.
Degenen die zich er schuldig aanmaken zullen bestraft worden. Zou een rare wereld zijn als alleen Marokkaanse overlast-plegers bestraft zouden worden. Zolang je niet voor overlast zorgt, heb je ook nergens last van. Zo kies je dus juist voor een doelgerichte benadering, die enkel overlastplegers bereikt. Zoals jij het beschrijft lijkt het alsof je vindt dat Nederlandse overlastplegers de vrijheid zouden moeten hebben om dat te doen
quote:
Als je een vlieg wilt doden hoef je niet de hele kamer te vergassen, maar kun je ook een vliegenmepper pakken.
[..]
Zoals ik al van het begin duidelijk heb aangegeven, raakt dit alleen overlastplegers en niet andere mensen. Die vergelijking van je is daarom niet aan de orde.
quote:
Als het niet strafbaar is dan rijdt niemand meer te hard. Maar repressie door boetes is in ieder geval niet effectief, aangezien bijna het aantal boetes per jaar meer dan twee a drie keer zo hoog is als het aantal autorijders in Nederland. Ieder jaar weer.
Beter ergens mee beginnen dan niks doen. Overlast plegers hebben nu vaak vrij spel. Boetes zal dit wel voor een deel oplossen, net zoals de angst voor boetes veel automobilisten ervan weerhoudt om lekker 180 te crossen wanneer ze dat uitkomt.
pi_78093240
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:44 schreef VanLotje het volgende:

[..]

Het is tot nu toe vooral andersom geweest
Dat het probleem van vervelende jongeren in het algemeen zo groot is, is omdat er veel te laks met overlast is omgegaan. Dat die laksheid moet verdwijnen lijkt me dan een simpele conclusie.
[..]

Zolang bepaalde gedragingen niet bestraft worden, zullen er jongeren zijn die zich op die manier vermaken. Dat wordt niet puur en alleen door integratie opgelost.
[..]

Degenen die zich er schuldig aanmaken zullen bestraft worden. Zou een rare wereld zijn als alleen Marokkaanse overlast-plegers bestraft zouden worden. Zolang je niet voor overlast zorgt, heb je ook nergens last van. Zo kies je dus juist voor een doelgerichte benadering, die enkel overlastplegers bereikt. Zoals jij het beschrijft lijkt het alsof je vindt dat Nederlandse overlastplegers de vrijheid zouden moeten hebben om dat te doen
[..]

Zoals ik al van het begin duidelijk heb aangegeven, raakt dit alleen overlastplegers en niet andere mensen. Die vergelijking van je is daarom niet aan de orde.
[..]

Beter ergens mee beginnen dan niks doen. Overlast plegers hebben nu vaak vrij spel. Boetes zal dit wel voor een deel oplossen, net zoals de angst voor boetes veel automobilisten ervan weerhoudt om lekker 180 te crossen wanneer ze dat uitkomt.
Het verschil tussen ons is duidelijk dat ik niet per se moord en brand roep bij kleine overtredingen. Regels mogen best af en toe overtreden worden. Als twee jongens ruzie en in een gevecht raken hoeft er niet per se hard opgetreden te worden. Of als iemand een keer op straat een biertje drinkt. Of iemand een keer te hard rijdt. Maar als het om structurele problematiek gaat dan heeft het extra aandacht nodig.

In het uitgaansgebied houdt men meer rekening met baldadigheid en alcohol problematiek. En daar past men aanvullende repressie toe. En dat kan ook met Marokkanen. Niet dat zij per se meer boetes of zwaardere moeten krijgen. Maar je kunt wel oplossingen toespitsen op die groep. Bijvoorbeeld inzoomen op integratie belemmerende elementen die andere groepen niet hebben waardoor zij structureel problemen veroorzaken, zoals hun culturele of religieuze achtergrond. Of taalachterstand en economische positie volgens sommigen. Dubbel paspoort.

[ Bericht 0% gewijzigd door Picchia op 17-02-2010 12:14:31 ]
pi_78093251
TS je topic is links: "Het probleem niet willen benoemen" dat is wat jij wilt doen en dat is duidelijk een standaard van links.

Daarbij mogen we hooligans geen hooligans meer noemen, Pitbulls niet meer Pitbulls, die zijn ook verboden maar we mogen het beestje niet meer bij de naam noemen Pedoseksuelen mogen we niet meer Pedo noemen, en Homo's niet meer Homo, en zo kunnen we nog wel even doorgaan hoor?

Weet je dat ze bijna nergens in een gemeente de afkomst van een dader registreren waardoor er niet een duidelijk beeld ontstaat hoeveel overlast de Marokkanen nu werkelijk veroorzaken, doordat ze het probleem niet benoemen word dat linkse gajes niet wakker en blijft volhouden dat het maar een minderheid is, alleen in Rotterdam registreren ze de afkomst van criminelen, en daar was 55% van de Marokkaanse jongeren tussen 14 en 24 jaar crimineel, minderheid he? Heb hier nog een mooi artikel thuis over, zal die eens linken vanavond.
pi_78093737
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:51 schreef VatosLoco het volgende:
TS je topic is links: "Het probleem niet willen benoemen" dat is wat jij wilt doen en dat is duidelijk een standaard van links.
Vind je? Ik dacht het eens een andere invalshoek te geven door zowel het 'knuffelen' als het 'tieren' er eens buiten te willen laten. Het strenger optreden tegen overlast lijkt me trouwens een rechts standpunt.
quote:
Daarbij mogen we hooligans geen hooligans meer noemen, Pitbulls niet meer Pitbulls, die zijn ook verboden maar we mogen het beestje niet meer bij de naam noemen Pedoseksuelen mogen we niet meer Pedo noemen, en Homo's niet meer Homo, en zo kunnen we nog wel even doorgaan hoor?

Iemand kwam een pagina of zo terug al met precies hetzelfde

Lees anders even terug wat mijn reactie daarop was.
quote:
Weet je dat ze bijna nergens in een gemeente de afkomst van een dader registreren waardoor er niet een duidelijk beeld ontstaat hoeveel overlast de Marokkanen nu werkelijk veroorzaken, doordat ze het probleem niet benoemen word dat linkse gajes niet wakker en blijft volhouden dat het maar een minderheid is, alleen in Rotterdam registreren ze de afkomst van criminelen, en daar was 55% van de Marokkaanse jongeren tussen 14 en 24 jaar crimineel, minderheid he? Heb hier nog een mooi artikel thuis over, zal die eens linken vanavond.
Zoals ik al verschillende malen heb herhaald tegen mensen die wellicht alleen de OP lezen:
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:17 schreef VanLotje het volgende:

Bij het oplossen van problemen zouden ze eens op moeten houden met het steeds maar kijken naar de religieuze en culturele aspecten ervan. Duidelijke richtlijnen en meer bescherming van burgers die zich wel gedragen zijn een eerste vereiste, voordat je dat er weer bij pakt.

Ondertussen kibbelen links en rechts lekker door over dit onderwerp, maar oplossingen zijn er nog niet gevonden in een specifiek gerichte aanpak.
Ook:
quote:

We noemen het beestje al een tijdje bij zijn naam, maar raken daarom ondergesneeuwd in een discussie over religie en cultuur en hoe daar het best op te reageren. Het is veel beter om eerst duidelijke richtlijnen te geven over wat wel en niet kan, voordat je naar verdere oplossingen gaat kijken.

Als het klopt dat Marokkanen zo'n 10 keer crimineler zijn dan Nederlanders, dan zullen ze ook 10 keer vaker met boetes in aanraking komen en komt de aanpak dus ook bij hun terecht.

Met een probleem een bepaalde naam geven, kom je niet altijd verder als je een hoofdoorzaak (het wegvallen van bescherming van de burger tegen overlast) niet wegneemt.
pi_78094185
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:50 schreef Picchia het volgende:

[..]

Het verschil tussen ons is duidelijk dat ik niet per se moord en brand roep bij kleine overtredingen. Regels mogen best af en toe overtreden worden. Als twee jongens ruzie en in een gevecht raken hoeft er niet per se hard opgetreden te worden. Of als iemand een keer op straat een biertje drinkt. Of iemand een keer te hard rijdt. Maar als het om structurele problematiek gaat dan heeft het extra aandacht nodig.

Nee, dat zie je verkeerd. Ik vind boetes voor iemand die op straat een biertje drinkt of vuilnis te vroeg buiten zet helemaal niet nodig. Voor overlast waar je werkelijk anderen mee raakt (naar mensen spugen, lastig vallen, vandalisme) vind ik dat er veel eerder boetes uitgedeeld moeten worden dan tegen dat soort zaken. Dat soort lui willen beboeten vind ik overigens wel wat anders dan moord en brand schreeuwen.
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:50 schreef Picchia het volgende:
In het uitgaansgebied houdt men meer rekening met baldadigheid en alcohol problematiek. En daar past men aanvullende repressie toe. En dat kan ook met Marokkanen. Niet dat zij per se meer boetes of zwaardere moeten krijgen. Maar je kunt wel oplossingen toespitsen op die groep. Bijvoorbeeld inzoomen op integratie belemmerende elementen die andere groepen niet hebben waardoor zij structureel problemen veroorzaken, zoals hun culturele of religieuze achtergrond. Of taalachterstand en economische positie volgens sommigen.
Dat zijn allemaal dingen waar al lang naar gekeken is en ook mee gewerkt wordt. Naar mijn mening is het een eerste vereiste dat vervelend gedrag consequenties moet hebben en het niet vrijblijvend is of je het wel of niet vertoond, maar ik geloof dat ik dat wel heb genoemd al
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:26:59 #67
15967 Frollo
pi_78094429
quote:

alleen in Rotterdam registreren ze de afkomst van criminelen, en daar was 55% van de Marokkaanse jongeren tussen 14 en 24 jaar crimineel
Alsof links dat probeert te ontkennen.

Marokkaanse jongemannen zijn onevenredig vertegenwoordigd in de criminaliteitsstatistieken, dat is een feit en dat is al een jaar of vijftien bekend, ook bij Volkskrantlezers zoals ik.

Natuurlijk moet je je dan afvragen hoe dat komt. Radicaal rechts denkt meteen: 'Aha, Marokkanen zijn onevenredig crimineel, dus de oorzaak is "het zijn van een Marokkaan". Het zijn van een Marokkaan verklaart de criminele inslag. Nou, dan moesten we de ouders van de daders maar verbieden om hun religie uit te oefenen en hun zusjes maar belasten voor het dragen van een hoofddoek, dat zal de problemen wel oplossen.'

Links daarentegen vraagt zich meer af waaróm Marokkaanse jongens het relatief slecht doen. Wat hebben zij wel of niet wat autochtoon Nederlandse jongens niet of wel hebben? Te denken valt bijvoorbeeld aan scholingskansen, taalachterstand, de aantrekking van de Amerikaanse ghettocultuur, en probeert dat te veranderen.

Ik denk echt dat links een realistischer beeld heeft van de Marokkanenproblematiek en meer bereid is om er serieus iets aan te doen.
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:28:03 #68
3542 Gia
User under construction
pi_78094463
Marokko is een warm land. Het leven daar speelt zich grotendeels op straat af. Daar is dan ook veel sociale controle. Haalt een kind iets uit, dan geeft de buurman em wel een schop onder de kont. De omgeving zorgt daar dus gezamelijk voor de opvoeding van de jeugd en dat werkt. Is ook niks mis mee.

Echter, dan komen ze in dit koude kikkerlandje, waar het leven zich vooral indoors afspeelt. De jeugd gaat echter toch de straat op. Maar daar is dan die buurman niet die em die schop onder zijn kont geeft. Moeder is gewend aan de cultuur van thuis en heeft geen idee dat haar kind zich op straat niet gedraagt. Ze vertrouwt als het ware op die opvoeding van de omgeving. Maar die is er dus niet.

Oftewel: Het is een cultureel probleem en dat blijft het ook, zolang die moeders uit het buitenland worden gehaald. Een Marokkaans meisje dat hier is opgegroeid heeft dat probleem niet. Zij voedt haar kinderen wel op. En dat is dan die groep waar je geen problemen bij ziet.
Het ontmoedigen van importbruiden is in deze dan ook een goede zaak.

Maar nu de aanpak nog van de groep die tussen wal en schip is geraakt. Aangezien de ouders deze kinderen niet opvoeden, vind ik dat de staat dat maar moet doen.
Ik pleit dus voor opvoedingsinstituten waar criminele jeugd, ook de autochtone, tot hun 23ste verblijven. Hier kunnen ze opleidingen volgen of een vak leren. Dit alles onder zeer strenge regels.
Als ze dan op hun 23ste de maatschappij in komen, zijn het nette burgers, die ook weten hoe ze hun kinderen op moeten voeden.
Uiteraard wordt in een dergelijk instituut elk geloof gerespecteerd. Met kerstmis mag er een kerstboom opgezet worden, met pasen is er een paasbrunch en iedereen feest mee met het suikerfeest. Zo leren die jongeren ook om andere geloven te respecteren.
Moslims krijgen halal voer, maar de niet-moslim mag gewoon aan dezelfde tafel een varkenslapje eten.

Geven en nemen dus, zoals het ook in de maatschappij zou moeten zijn.

Maar het probleem niet benoemen slaat nergens op. Dat de goede marokkanen zich aangesproken voelen als men het heeft over de kutmarokkanen, is hun eigen fout. Als een Helmonder iets fout doet, voel ik me daar niet schuldig over of me aangesproken.
pi_78094532
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:19 schreef VanLotje het volgende:

[..]

Nee, dat zie je verkeerd. Ik vind boetes voor iemand die op straat een biertje drinkt of vuilnis te vroeg buiten zet helemaal niet nodig. Voor overlast waar je werkelijk anderen mee raakt (naar mensen spugen, lastig vallen, vandalisme) vind ik dat er veel eerder boetes uitgedeeld moeten worden dan tegen dat soort zaken. Dat soort lui willen beboeten vind ik overigens wel wat anders dan moord en brand schreeuwen.
[..]
Dat is ook wel zo. En om dat te bereiken moet men prioriteiten stellen. Welke delicten wegen het zwaarst, waar komen ze het meest voor, wat zijn de risicogroepen en is preventie mogelijk.
quote:
Dat zijn allemaal dingen waar al lang naar gekeken is en ook mee gewerkt wordt.
Een aantal van die genoemde punten die specifiek betrekking hebben op deze groep worden alleen nog maar besproken in de kamer. Iets wat jij zou uitsluiten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Picchia op 17-02-2010 12:48:34 ]
pi_78094653
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nederlandse gevangenissen zijn zeker wel zeer confortabel. Het actieve beleid is om de gevangene rustig te houden onder goede omstandigheden. Een tv op je prive kamer is een veel voorkomend iets.

En waarom niet? Alsof dat keiharde gevangenisbeleid in het buitenland wel vruchten afwerpt? Het maakt mensen hard en veranderd kleine criminelen in die-hards met gevaarlijke connecties.
Ik vind het grappig hoeveel mensen denken te weten hoe het er in Nederlandse gevangenissen aan toe gaat, ik ben er zonet weer in een geweest, maar ik moet zeggen dat het er binnen niet vrolijk uit ziet of comfortabel... Ik word al depressief als ik al die muren van buiten zie.
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:30 schreef VanLotje het volgende:

Dat kan met elke misdaad gebeuren. Echter politie weet ook altijd haarfijn mensen te vinden die zonder licht rijden/papiertjes op de grond gooien/ afval te vroeg aan de weg zetten. In plaats van op zoek te gaan naar dat soort gevallen, gaan ze maar wat vaker in risicowijken posten en nuttigere boetes uitdelen (desnoods in burger).
Ja maar dan krijg je geen zweepslagen
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:34:29 #71
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_78094680
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:23 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]

With my pack on my back, down the road I will stray.
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:37:04 #72
15967 Frollo
pi_78094773
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:28 schreef Gia het volgende:
Marokko is een warm land. Het leven daar speelt zich grotendeels op straat af. Daar is dan ook veel sociale controle. Haalt een kind iets uit, dan geeft de buurman em wel een schop onder de kont. De omgeving zorgt daar dus gezamelijk voor de opvoeding van de jeugd en dat werkt. Is ook niks mis mee.

Echter, dan komen ze in dit koude kikkerlandje, waar het leven zich vooral indoors afspeelt. De jeugd gaat echter toch de straat op. Maar daar is dan die buurman niet die em die schop onder zijn kont geeft. Moeder is gewend aan de cultuur van thuis en heeft geen idee dat haar kind zich op straat niet gedraagt. Ze vertrouwt als het ware op die opvoeding van de omgeving. Maar die is er dus niet.

Oftewel: Het is een cultureel probleem en dat blijft het ook, zolang die moeders uit het buitenland worden gehaald. Een Marokkaans meisje dat hier is opgegroeid heeft dat probleem niet. Zij voedt haar kinderen wel op. En dat is dan die groep waar je geen problemen bij ziet.
Klopt allemaal. Dit is dan ook een opvatting die van links en rechts gedragen wordt.
quote:
Het ontmoedigen van importbruiden is in deze dan ook een goede zaak.

Maar nu de aanpak nog van de groep die tussen wal en schip is geraakt. Aangezien de ouders deze kinderen niet opvoeden, vind ik dat de staat dat maar moet doen.
Ik pleit dus voor opvoedingsinstituten waar criminele jeugd, ook de autochtone, tot hun 23ste verblijven. Hier kunnen ze opleidingen volgen of een vak leren. Dit alles onder zeer strenge regels.
Als ze dan op hun 23ste de maatschappij in komen, zijn het nette burgers, die ook weten hoe ze hun kinderen op moeten voeden.
Uiteraard wordt in een dergelijk instituut elk geloof gerespecteerd. Met kerstmis mag er een kerstboom opgezet worden, met pasen is er een paasbrunch en iedereen feest mee met het suikerfeest. Zo leren die jongeren ook om andere geloven te respecteren.
Moslims krijgen halal voer, maar de niet-moslim mag gewoon aan dezelfde tafel een varkenslapje eten.

Geven en nemen dus, zoals het ook in de maatschappij zou moeten zijn.
Hier heb je ook goeie punten. Laatst ook al, had je ook zo'n post dat ik dacht: misschien is het toch wel een leuk mens.
quote:
Maar het probleem niet benoemen slaat nergens op. Dat de goede marokkanen zich aangesproken voelen als men het heeft over de kutmarokkanen, is hun eigen fout. Als een Helmonder iets fout doet, voel ik me daar niet schuldig over of me aangesproken.
Maar Helmonders hebben geen heilig boek dat voor alle Helmonders verboden moet worden terwijl de rest van het land gewoon godsdienstvrijheid geniet. Er is geen hoofddracht die voor alle Helmonders, crimineel of niet, belast moet worden. Er is geen politieke partij die speciale wetten wil invoeren die Helmonders en Helmonders alleen raken.
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:03:34 #73
3542 Gia
User under construction
pi_78095678
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:37 schreef Frollo het volgende:
Maar Helmonders hebben geen heilig boek dat voor alle Helmonders verboden moet worden terwijl de rest van het land gewoon godsdienstvrijheid geniet.
Marokkanen ook niet. Het gaat hier over Marokkanen, niet over moslims.
quote:
Er is geen hoofddracht die voor alle Helmonders, crimineel of niet, belast moet worden.
Die is er ook niet voor Marokkanen. Er is geen belasting voor niet verplichte hoofddracht van Marokkanen.
(Overigens ook niet voor niet-verplichte hoofddracht van moslims, maar het gaat hier, nogmaals over Marokkanen)
quote:
Er is geen politieke partij die speciale wetten wil invoeren die Helmonders en Helmonders alleen raken.
Ook niet voor uitsluitend Marokkanen. Zeker niet voor alle Marokkanen, hooguit voor een enkele criminele Marokkaan die het wel heel bont gemaakt heeft.
Dat Wilders een issue heeft met criminele niet westerse allochtonen, soit. Ik vind ook dat daar wel wat aandacht voor mag zijn. Mag wmb echter allemaal wat genuanceerder.

Ik blijf dus voorstander van die jeugdinstituten. Dat is één.

Echter er zijn ook criminelen die daar al te oud voor zijn. Die moet je dus op een andere wijze dwingen zich te houden aan de Nederlandse wetten.
Mijn voorstel is dan ook, en daar ben ik het deels met Wilders eens, om van deze groep criminele allochtonen het Nederlanderschap te ontnemen, en ze te voorzien van een verblijfsvergunning. Met die verblijfsvergunning móeten ze zich dan wel gedragen, omdat ze anders het land uitgezet kunnen worden. Gedragen ze zich, bijvoorbeeld 5 of 10 jaar lang, dan kunnen ze weer gewoon Nederlander worden. (Heb het dan wel over ernstige criminaliteit zoals tasjesroof, diefstal, vandalisme, bedreiging, verkrachting enz..)

Deze regel zou dan uiteraard moeten gelden voor iedere crimineel met meerdere nationaliteiten. Je weet dan dat dat de consequentie is. Wil je dat niet, gedraag je dan.
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:57:33 #74
15967 Frollo
pi_78097843
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:03 schreef Gia het volgende:

Marokkanen ook niet. Het gaat hier over Marokkanen, niet over moslims.
Excuus, daar heb je gelijk in.

Wilders neemt dat onderscheid echter niet zo nauw en ik merk nu dat mijn rant meer tegen zijn ideeën was gericht dan tegen jouw post.
pi_78098642
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:26 schreef Frollo het volgende:

[..]

Alsof links dat probeert te ontkennen.

Marokkaanse jongemannen zijn onevenredig vertegenwoordigd in de criminaliteitsstatistieken, dat is een feit en dat is al een jaar of vijftien bekend, ook bij Volkskrantlezers zoals ik.
De Linkse minister van integratie Van der laan, noemt deze bijdrage goed en is er trots op.
Laat toch weer eens zien hoever die Linkse elite menschen van de normale mensen afstaan.
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:25:41 #76
15967 Frollo
pi_78099004
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:16 schreef 200012 het volgende:

[..]

De Linkse minister van integratie Van der laan, noemt deze bijdrage goed en is er trots op.
Laat toch weer eens zien hoever die Linkse elite menschen van de normale mensen afstaan.
Van der Laan had het natuurlijk over de bijdrage van de niet-criminele Marokkanen, ruim 90% dus.

Met je Stormfront linkje.
pi_78099625
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:25 schreef Frollo het volgende:

[..]

Van der Laan had het natuurlijk over de bijdrage van de niet-criminele Marokkanen, ruim 90% dus.

Met je Stormfront linkje.
Nee dat bedoelde die niet, anders had die dat wel uitdrukkelijk gezegd.
Hij had het over DE Marokkaanse inbreng in de nederlandse samenleving.
Dat includeert dus alle Marokkanen crimineel en niet crimineel.

Noem dan eens 1 punt van de 60 die volgens jouw niet klopt......
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:41:52 #78
15967 Frollo
pi_78099658
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:41 schreef 200012 het volgende:

[..]

Zo, jij kan redeneren zeg!
Als ik zeg dat ik Amerika een tof land vind, dan bedoel ik dus zeker ook dat ik dol ben op de criminaliteit aldaar, het wapenbezit, de Born Again Christians, want ja, ik zeg niet expliciet dat ik daar niet van houd. Toch?
quote:
Weet ik veel, alsof ik die bagger lees.
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:47:11 #79
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_78099866
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:57 schreef Frollo het volgende:

[..]

Excuus, daar heb je gelijk in.

Wilders neemt dat onderscheid echter niet zo nauw en ik merk nu dat mijn rant meer tegen zijn ideeën was gericht dan tegen jouw post.
juist geef wilders maar de schuld van jou fout.... wat een topic overigens...
naar mijn weten hebben in de jaren 90 genoeg verzwegen, daardoor hebben we nu deze ellende.
maar ik begrijp dat de linkse rakkers graag terugverlangen naar de jaren 90
pi_78099998
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:41 schreef Frollo het volgende:

[..]

Zo, jij kan redeneren zeg!
Als ik zeg dat ik Amerika een tof land vind, dan bedoel ik dus ook dat ik dol ben op de Born Again Christians, want ja, ik zeg niet expliciet dat dat niet zo is.
[..]

Weet ik veel, alsof ik die bagger lees.

Ja als je zegt dat marokkanen criminelen zijn krijg je ook te horen dat niet alle marokkanen criminelen zijn. Dus dien je politiek correct te zijn door te zeggen sommige marokkanen zijn criminelen maar er zijn ook niet criminele marokkanen.
Andersom geldt dus het zelfde als je zegt trots te zijn op marokkanen dan bedoel je alle marokkanen of je moet het politiek correct te zeggen.
Bijvoorbeed door te zeggen dat hij trots is op alle niet criminele marokkanen die ook nog een baan hebben.
Dit heeft deze politiekus niet gedaan dus heeft hij alle marokkanen bedoelt waaronder vele criminele marokkanen.
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:50:19 #81
15967 Frollo
pi_78100005
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:47 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

juist geef wilders maar de schuld van jou fout.... wat een topic overigens...
naar mijn weten hebben in de jaren 90 genoeg verzwegen, daardoor hebben we nu deze ellende.
De jaren 90, damn, toen studeerde ik, natuurlijk verlang ik daarnaar terug.
pi_78100243
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:41 schreef 200012 het volgende:

[..]

Eén van de 22.
pi_78100364
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:56 schreef Picchia het volgende:

[..]

Eén van de 22.
ja 1 van die 22 uitgewerkte punten.
pi_78100414
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:58 schreef 200012 het volgende:

[..]

ja 1 van die 22 uitgewerkte punten.
Op de andere 44 hebben ze geen antwoord. Dat is toch wel iets meer dan één.
pi_78100566
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:59 schreef Picchia het volgende:

[..]

Op de andere 44 hebben ze geen antwoord. Dat is toch wel iets meer dan één.
Nee de antwoorden op de 66 vragen werden hier beantwoordt
http://www.platformeducat(...)orden-over-sjoa.html

ze hebben niet alle 66 vragen beantwoordt.
Maar de antwoorden die ze hebben gegeven roepen meer vragen op dan dat ze verklaren.
pi_78101573
VanLotje kan zo bij de PvdA, in plaats van het probleem oplossen geven we er gewoon een andere naam aan, dan is er ook geen probleem:

buitenlanders - > gastarbeiders -> allochtonen -> medelanders, zo kunnen we nog wel even door gaan.
pi_78102840
Veel strenger straffen is inderdaad ook de beste oplossing om stigmatisering van een complete bevolkingsgroep tegen te gaan. Maar het zijn vaak van die zweverige GroenLinks-figuren die denken dat je alles kunt voorkomen met alleen preventie.

De realiteit is dat dat jeugdbendes buurten onveilig maken en als we daar niet snel veel harder tegen op gaan treden, nemen ze de regie compleet over. In Brussel durft de politie bepaalde wijken amper nog in. Het is zaak om zulke toestanden hier voor te zijn. Dat betekent dat de politie orde en gezag moet herstellen, met alle nodige middelen.
pi_78108451
quote:

[..]

Jij zegt het!
Ze zijn ons probleem dus moeten we het ook hier oplossen. Zo simpel is het als je het mij vraagt.
  woensdag 17 februari 2010 @ 18:29:18 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78108872
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze zijn ons probleem dus moeten we het ook hier oplossen. Zo simpel is het als je het mij vraagt.
zo zie ik dat niet. zeker niet omdat ze een dubbel paspoort en dus nationaliteit hebben. hell, ze mogen zelfs hun kinderen geen westerse naam geven.
pi_78109196
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zo zie ik dat niet. zeker niet omdat ze een dubbel paspoort en dus nationaliteit hebben. hell, ze mogen zelfs hun kinderen geen westerse naam geven.
Dat boeit me niets voor wat je hier misdaan hebt moet je ook hier boeten. Daar kan je niet een ander land voor op laten draaien. Zeker omdat de gemiddelde allochtone Marokkaan er helemaal niet eenvoudig voor kan kiezen om die dubbele nationaliteit op te geven.
pi_78109313
quote:
Die 'duidelijke' straffen bestaan al. En er niet over praten heeft nog nooit een probleem opgelost.
In elk programma en op elke website elk incident zeer breed uitmeten heeft ook nog nooit geholpen natuurlijk .
En de demografische ontwikkelingen in ons land laten natuurlijk wel zien dat de tijd een belangrijkere factor is als we kijken naar integratie.
  woensdag 17 februari 2010 @ 18:45:43 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78109471
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat boeit me niets voor wat je hier misdaan hebt moet je ook hier boeten. Daar kan je niet een ander land voor op laten draaien. Zeker omdat de gemiddelde allochtone Marokkaan er helemaal niet eenvoudig voor kan kiezen om die dubbele nationaliteit op te geven.
al zetten we er maar tien uit. ik wil gewoon dat die etters (niet allemaal dus, want er zijn ook goede marokkanen...) duidelijk wordt gemaakt dat het menens is en dat je straks dus écht uitgezet kan worden en je ineens met je pikkie in het rifzand zit.
pi_78109552
Waarom heeft iedereen het steeds over uitzetten? Is dat niet erg gemakzuchtig?
Spugen? 50 euro lappen, anders weekendje politiecel.
Alle hangjongeren verplicht plantsoenendienst laten doen tenzij ze aan kunnen tonen dat ze een legaal inkomen hebben.
En dan aub niet de koran/Islam er bij halen want dat heeft er niks mee te maken.
  woensdag 17 februari 2010 @ 18:50:09 #94
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78109621
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:48 schreef TeringHenkie het volgende:
Alle hangjongeren verplicht plantsoenendienst laten doen tenzij ze aan kunnen tonen dat ze een legaal inkomen hebben.
En dan aub niet de koran/Islam er bij halen want dat heeft er niks mee te maken.
dat is dan ook de fout van wilders. die schiet tever door in kritiek op de islam, terwijl hij veel meer stemmen zou halen als hij het zwaartepunt meer op criminele marokkanen zou leggen.
  woensdag 17 februari 2010 @ 18:54:23 #95
3542 Gia
User under construction
pi_78109755
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat boeit me niets voor wat je hier misdaan hebt moet je ook hier boeten.
Klopt. Eerst boeten en dan uitzetten. Hoeven ze niet ginds bestraft te worden, maar kunnen ze daar toch gaan wonen. Iets zegt me dat ze daar die rotzooi niet uithalen.
quote:
Daar kan je niet een ander land voor op laten draaien. Zeker omdat de gemiddelde allochtone Marokkaan er helemaal niet eenvoudig voor kan kiezen om die dubbele nationaliteit op te geven.
Als er een systeem is om van volwassen criminelen met meerdere nationaliteiten, de Nederlandse in te nemen, op te schorten of hoe je het ook noemen wilt, voor een jaar of 5 tot 10, dan wonen ze hier met alleen een vreemde nationaliteit en een verblijfsvergunning. Wedden dat ze zich dan ineens wel kunnen gedragen!

Ik schat ook dat aanstaande ouders niet meer zo zullen staan te trappelen om hun kinderen die vreemde nationaliteit mee te geven, als bovenstaand de wet zou zijn.

Het is niet zo dat Marokkanen alleen maar op papier binding hebben met dat land. Het is veel meer!! En dat blijft het als er niets verandert.
pi_78128277
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:48 schreef TeringHenkie het volgende:
omdat die gasten dan gewoon geen 50 euro lappen.
En omdat ook al zou je die mogelijkheid hebben dat je ze een boete kan geven dan gaan ze naar de rechter met geld uit een of ander subsidie potje huren ze de duurste en beste advocaat, en de rechter die beslist dan dat de naam fout geschreven is en dat meneer recht heeft op een schade vergoeding.
Dat is juist het probleem het rechtssysteem heeft gefaald.
In plaats van criminelen te straffen probeert ze uit alle macht om elke crimineel zo kort mogelijk op te sluiten en zo min mogelijk te straffen.
Daarom moeten ook MINIMUM straffen ingevoerd worden, en geen maximum straffen.
En 50 euro is niets in elk omatje haar tasje zit wel 50 euro.
Gewoon 5000 euro betalen dat zal ze leren. Of een jaartje brommen(geen tv in de cel maar gewoon harde arbeid verrichtin die niemand anders wilt.)
pi_78128286
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:28 schreef Opinio_Iuris het volgende:
VanLotje kan zo bij de PvdA, in plaats van het probleem oplossen geven we er gewoon een andere naam aan, dan is er ook geen probleem:

buitenlanders - > gastarbeiders -> allochtonen -> medelanders, zo kunnen we nog wel even door gaan.
Nou dank je. Als er een partij is waar ik niks van moet hebben, is het de PvdA wel. Juist vanwege die halfhartige (soms zelfs laffe) benadering altijd
quote:

[..]

wat een topic overigens...
Ja, he
quote:

Zoals ik al bij een soortgelijke reactie had gereageerd: Een strenger strafbeleid willen is een rechts standpunt, toch?

Als je even wat verder had gelezen, had je begrijpen dat het hier gaat om het benaderen van dit topic uit een andere hoek dan de religieus-culturele. Je kan wel eeuwig blijven hakketakken over dat dit juist een oorzaak of een excuus is voor wangedrag, maar zolang er geen straffen op wangedrag staan, zal het altijd blijven toenemen.
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:59 schreef Boldface het volgende:
Veel strenger straffen is inderdaad ook de beste oplossing om stigmatisering van een complete bevolkingsgroep tegen te gaan. Maar het zijn vaak van die zweverige GroenLinks-figuren die denken dat je alles kunt voorkomen met alleen preventie.

De realiteit is dat dat jeugdbendes buurten onveilig maken en als we daar niet snel veel harder tegen op gaan treden, nemen ze de regie compleet over. In Brussel durft de politie bepaalde wijken amper nog in. Het is zaak om zulke toestanden hier voor te zijn. Dat betekent dat de politie orde en gezag moet herstellen, met alle nodige middelen.
Kijk, jij begrijpt het
pi_78128481
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 04:58 schreef VanLotje het volgende:

[..]

Nou dank je. Als er een partij is waar ik niks van moet hebben, is het de PvdA wel. Juist vanwege die halfhartige (soms zelfs laffe) benadering altijd
[..]

Ja, he
[..]

Zoals ik al bij een soortgelijke reactie had gereageerd: Een strenger strafbeleid willen is een rechts standpunt, toch?

Als je even wat verder had gelezen, had je begrijpen dat het hier gaat om het benaderen van dit topic uit een andere hoek dan de religieus-culturele. Je kan wel eeuwig blijven hakketakken over dat dit juist een oorzaak of een excuus is voor wangedrag, maar zolang er geen straffen op wangedrag staan, zal het altijd blijven toenemen.
[..]

Kijk, jij begrijpt het
We straffen al het zwaarst van europa... Naja er zijn 2 landen voor ons. En zoals je kan zien helpt dat nog zwaarder straffen helemaal niet. Zie de VS oid.
pi_78128549
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 06:59 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

We straffen al het zwaarst van europa... Naja er zijn 2 landen voor ons. En zoals je kan zien helpt dat nog zwaarder straffen helemaal niet. Zie de VS oid.
In veel Europese landen gaat het dan ook belabberd wat betreft rellen en de situatie in achterstandswijken.

Op de zaken die in de OP stonden, wordt echt nauwelijks een straf uitgedeeld. Zaken als je vuilniszakken te vroeg buiten zetten wel, en dat weerhoudt ook veel mensen ervan om het te doen. Juist dat onbenulligheden beboet worden, en dit soort ergere dingen door de vingers worden gezien, zet veel kwaad bloed.

Dat strenger straffen wel helpt, zie je in een groot aantal landen in de wereld. Signapore werd al genoemd en de Marokkaanse politie bijvoorbeeld heeft ook geen geduld met onhandelbare gevallen.

Amerika is geen goed voorbeeld, omdat ze daar in bepaalde opzichten juist nog lakser zijn dan wij (wapens bijvoorbeeld).
pi_78128552
+
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 06:59 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Werkt perfect in VS 3 strikes and your out.
pleeg 3 misdaden en je krijgt automatisch levenslang.
Dan is het hele probleem van veel plagers al opgelost.
En we straffen helemaal niet het hardst 75% van de misdaden worden niet vervolgd.
Ook is de strafmaat op papier altijd 33% hoger als in werkelijkheid het geval is.
1/3 van je straf wordt kwijtgescholden als je geen moord pleegt in de gevangenis dat is belachelijk.
Hiermee wordt gesuggereert dat je iets heel bijzonders hebt gedaan waarvoor je strafvermindering krijgt.
pi_78128708
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 07:26 schreef 200012 het volgende:
+
[..]

Werkt perfect in VS 3 strikes and your out.
pleeg 3 misdaden en je krijgt automatisch levenslang.
Dan is het hele probleem van veel plagers al opgelost.
Voor het stelen van 3 marsjes zouden we hier ook levenslang moeten geven..
quote:
En we straffen helemaal niet het hardst 75% van de misdaden worden niet vervolgd.
Dat is heel wat anders. Dan zij we slecht in het oppakken van de misdadigers, niet in het straffen
quote:
Ook is de strafmaat op papier altijd 33% hoger als in werkelijkheid het geval is.
1/3 van je straf wordt kwijtgescholden als je geen moord pleegt in de gevangenis dat is belachelijk.
Hiermee wordt gesuggereert dat je iets heel bijzonders hebt gedaan waarvoor je strafvermindering krijgt.
Bron? Specifiek dat je maar 2/3e van je straf hoeft uit te zitten omdat je niet iemand hebt vermoord.
pi_78128724
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 07:23 schreef VanLotje het volgende:

[..]

In veel Europese landen gaat het dan ook belabberd wat betreft rellen en de situatie in achterstandswijken.

Op de zaken die in de OP stonden, wordt echt nauwelijks een straf uitgedeeld. Zaken als je vuilniszakken te vroeg buiten zetten wel, en dat weerhoudt ook veel mensen ervan om het te doen. Juist dat onbenulligheden beboet worden, en dit soort ergere dingen door de vingers worden gezien, zet veel kwaad bloed.

Dat strenger straffen wel helpt, zie je in een groot aantal landen in de wereld. Signapore werd al genoemd en de Marokkaanse politie bijvoorbeeld heeft ook geen geduld met onhandelbare gevallen.

Amerika is geen goed voorbeeld, omdat ze daar in bepaalde opzichten juist nog lakser zijn dan wij (wapens bijvoorbeeld).
Heuy! Laten we een Sharia invoeren en iedereen die wat steelt zijn handen afhakken! En op welk punt zijn ze lakser dan in Amerika?
pi_78128801
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 07:54 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Heuy! Laten we een Sharia invoeren en iedereen die wat steelt zijn handen afhakken!
Overtrokken reactie. Beboeten lijkt me toch wel heel wat anders dan de sharia invoeren

Verder heb ik al vele malen (waaronder in de OP) gezegd dat ik het hier heb over dingen als spugen, vandalisme en aggresiviteit op straat, dus niet over dingen als overspel en dergelijke zaken waar voorstanders van de sharia zich vooral druk om maken.
quote:

En op welk punt zijn ze lakser dan in Amerika?
Lezen. In dezelfde reactie waarop jij reageerde noemde ik al wapens. Niet een onbelangrijk punt lijkt me, in de context van geweld en achterstandswijken.
pi_78128840
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:06 schreef VanLotje het volgende:

[..]

Overtrokken reactie. Beboeten lijkt me toch wel heel wat anders dan de sharia invoeren

Verder heb ik al vele malen (waaronder in de OP) gezegd dat ik het hier heb over dingen als spugen, vandalisme en aggresiviteit op straat, niet over dingen als overspel en dergelijke zaken waar voorstanders van de sharia zich vooral druk om maken.
We beboeten al hoog genoeg in Nederland, we vinden ze alleen niet zo snel, dat is heeeeul wat anders dan harder straffen.
quote:
[..]

Lezen. In dezelfde reactie waarop jij reageerde noemde ik al wapens. Niet een onbelangrijk punt lijkt me, in de context van geweld en achterstandswijken.
Met wapen zijn ze niet laks hoor, ze mogen ze hebben, staat gewoon in de grondwet
  donderdag 18 februari 2010 @ 08:11:50 #105
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78128847
Als ze er niet meer zijn hoeven we ook niet meer over ze te praten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"She puts whiskey in the coffee, she puts whiskey in the tea,
She puts whiskey in the whiskey and the rest of it in me."
pi_78128856
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 07:52 schreef DutchErrorist het volgende:

Voor het stelen van 3 marsjes zouden we hier ook levenslang moeten geven..
Nee het gaat om misdaden geen overtredingen.
Al lijkt het mij wel een goed idee als iemand het na 2 keer niet snapt dat is die gewoon te dom voor onze kennis economie.
quote:
Dat is heel wat anders. Dan zij we slecht in het oppakken van de misdadigers, niet in het straffen
En doordat rechters altijd beweren onvoldoende beweis te hebben. Ook al staat de verdachte bijvoorbeelt op een videobeeld.
Maar dit mag niet gebruikt worden in verband met eu of privacy of wat voor smoesjes.
Feit is de criminelen in kwestie komen er altijd mee weg en worden NIET gestraft zoals ze wel zouden moeten in de nederlandse wet.
Zodoende moet de politie dus gewoon lik op stuk beleid mogen voeren en deze crimineeltjes de benen breken dat zal ze leren.
quote:
Bron? Specifiek dat je maar 2/3e van je straf hoeft uit te zitten omdat je niet iemand hebt vermoord.
http://www.sp.nl/nieuwsbe(...)fmaat_overbodig.html
1/3 van ALLE STRAFFEN IN NEDERLAND worden automtisch kwijtgescholden
tenzij een zeer ernstige misdaad in de gevangenis wordt gepleegd zoals een moord.
pi_78128894
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:11 schreef DutchErrorist het volgende:

Met wapen zijn ze niet laks hoor, ze mogen ze hebben, staat gewoon in de grondwet
Ja wekrt perfect rond de 10 000 criminelen worden daar aangepakt met deze wapens per jaar.
Daarom moeten wij ook gewoon het recht hebben om wapens te dragen.
Als de politie/politiek/rechtssysteem ons niet kan beschermen tegen deze mordadige immigranten dan moeten wij op zijn minst het recht hebben om dat zelf te doen.
En nee niet iedereen mag wapens hebben en gebruiken maar alleen de mensen zonder crimineel of illegaaal verleden.
pi_78128937
quote:

We beboeten al hoog genoeg in Nederland, we vinden ze alleen niet zo snel, dat is heeeeul wat anders dan harder straffen.

quote:

Echter politie weet ook altijd haarfijn mensen te vinden die zonder licht rijden/papiertjes op de grond gooien/ afval te vroeg aan de weg zetten. In plaats van op zoek te gaan naar dat soort gevallen, gaan ze maar wat vaker in risicowijken posten en nuttigere boetes uitdelen (desnoods in burger).
quote:

Precies, bedankt dat je even bevestigt wat ik net zei. Ze zijn dus zo laks met wapens ten opzichte van ons dat het zelfs in hun grondwet staat.

Je vergelijkt zelf steeds de strengheid van wetten van verschillende landen met elkaar, bevestigen dat er een bepaalde wet is, is dus geen argument om aan te geven of die laks is of niet.
  donderdag 18 februari 2010 @ 08:21:38 #109
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78128942
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:16 schreef 200012 het volgende:

[..]

Ja wekrt perfect rond de 10 000 criminelen worden daar aangepakt met deze wapens per jaar.
Als de politie/politiek/rechtssysteem ons niet kan beschermen tegen deze mordadige immigranten dan moeten wij op zijn minst het recht hebben om dat zelf te doen.
En nee niet iedereen mag wapens hebben en gebruiken maar alleen de mensen zonder crimineel of illegaaal verleden.
Mee eens. Is in grote delen van de wereld geen probleem voor burgers om aan een wapenvergunning te komen.

Moeten ze wel geen eisen gaan stellen als een maximum caliber...want een junk kopt een .22 LR gewoon terug.
pi_78129101
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:13 schreef 200012 het volgende:

[..]

Nee het gaat om misdaden geen overtredingen.
Al lijkt het mij wel een goed idee als iemand het na 2 keer niet snapt dat is die gewoon te dom voor onze kennis economie.
[..]

En doordat rechters altijd beweren onvoldoende beweis te hebben. Ook al staat de verdachte bijvoorbeelt op een videobeeld.
Maar dit mag niet gebruikt worden in verband met eu of privacy of wat voor smoesjes.
Feit is de criminelen in kwestie komen er altijd mee weg en worden NIET gestraft zoals ze wel zouden moeten in de nederlandse wet.
Zodoende moet de politie dus gewoon lik op stuk beleid mogen voeren en deze crimineeltjes de benen breken dat zal ze leren.
[..]
Weet jij wat het bewijs was, heb jij rechten gestudeerd, en zat jij erbij toen de beste meneer zijn misdaad pleegde of werd veroordeeld? Nee, dus ik weet wel zeker dat meneer de rechter genoeg informatie had om tot zijn besluit te komen en jij niet. Rechters zijn heus niet achterlijk. Oh ja en ik zal maar niet in gaan op je laatste zin want die is compleet achterlijk.
quote:
http://www.sp.nl/nieuwsbe(...)fmaat_overbodig.html
1/3 van ALLE STRAFFEN IN NEDERLAND worden automtisch kwijtgescholden
tenzij een zeer ernstige misdaad in de gevangenis wordt gepleegd zoals een moord.
Okay
pi_78129132
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:16 schreef 200012 het volgende:

[..]

En dat pakt vreselijk goed uit in de VS Hoeveel doden daar wel niet vallen (onschuldige) door een verdwaalde kogel, of omdat ze papa's pistool hebben gepakt, of gewoon omdat ze postal gaan.
pi_78129247
quote:

[..]

Heuy! Laten we een Sharia invoeren en iedereen die wat steelt zijn handen afhakken! En op welk punt zijn ze lakser dan in Amerika?
Lijkt me een puik plan om de sharia in te voeren. Gewoon net als in Indonesie, Sharia voor de moslims, gewoon burgerlijk recht voor de rest. Moet jij eens opletten hoe leuk ze dat vinden
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:47:10 #113
3542 Gia
User under construction
pi_78133662
Agenten moeten gewoon de vrijheid krijgen om met scherp op armen en benen te schieten in geval van ernstige rellen. Omdat ze nu niks mogen, durven ze niet op te treden, worden die gasten niet opgepakt en komen ze ermee weg. En ze lachen de Nederlandse staat recht in haar gezicht uit.

Knuppel erover, zeg ik, dan oppakken en alsnog vastzetten. Lik op stuk en geen angst. Als je bang bent, had je een vak moeten leren.
pi_78255861
Nu het kabinet dus gevallen is, hoop ik dat er inderdaad strenger opgetreden gaat worden tegen de overlast op straat. Daarmee bedoel ik niet de oplossingen van Wilders, die enkel ziet wat Marokkanen fout doen, maar gewoon een strenger optreden tegen aggressie in het algemeen.

Op deze manier bijvoorbeeld:
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:47 schreef Gia het volgende:
Agenten moeten gewoon de vrijheid krijgen om met scherp op armen en benen te schieten in geval van ernstige rellen. Omdat ze nu niks mogen, durven ze niet op te treden, worden die gasten niet opgepakt en komen ze ermee weg. En ze lachen de Nederlandse staat recht in haar gezicht uit.

Knuppel erover, zeg ik, dan oppakken en alsnog vastzetten. Lik op stuk en geen angst. Als je bang bent, had je een vak moeten leren.
pi_78255951
Mensen die zich niet normaal kunnen gedragen gewoon levenslang de bak ingooien.
pi_78255959
Het hele probleem is dat bepaalde politieke partijen de kop in het zand steken, waardoor vervelende Marokkaantjes gewoon door kunnen gaan met hun criminele en irritante gedrag. Daardoor is het Marokkanen-probleem heel erg uit de hand gelopen en kijkt vrijwel iedereen nu negatief tegen Marokkanen aan.
pi_78256024
quote:
Op zondag 21 februari 2010 08:30 schreef Zienswijze het volgende:
Het hele probleem is dat bepaalde politieke partijen de kop in het zand steken, waardoor vervelende Marokkaantjes gewoon door kunnen gaan met hun criminele en irritante gedrag. Daardoor is het Marokkanen-probleem heel erg uit de hand gelopen en kijkt vrijwel iedereen nu negatief tegen Marokkanen aan.
Ik denk dat dat voor bijna alle politieke partijen gold.
Er hebben zowel linkse, rechtse als christelijke partijen in kabinetten gezeten sinds de jaren 90.

Waar linkse partijen inderdaad veel met de mantel de liefde bedekten, waren rechtse en christelijke partijen vaak meer geinteresseerd in andere dingen als puntje bij paaltje kwam, zoals de VS of EU een plezier doen, of zondagsrust bijvoorbeeld.

De PVV mikt dan weer enkel op Marokkanen en vind ik daarom ook niet geschikt.

Een algemeen strenger uitvoering van het beschermen van burgers op straat tegen wangedrag zou de hoogste prioriteit moeten genieten bij alle partijen van nu af aan.
pi_78256049
quote:
Op zondag 21 februari 2010 08:50 schreef VanLotje het volgende:

[..]

Ik denk dat dat voor bijna alle politieke partijen gold.
Er hebben zowel linkse, rechtse als christelijke partijen in kabinetten gezeten sinds de jaren 90.

Waar linkse partijen inderdaad veel met de mantel de liefde bedekten, waren rechtse en christelijke partijen vaak meer geinteresseerd in andere dingen als puntje bij paaltje kwam, zoals de VS of EU een plezier doen, of zondagsrust bijvoorbeeld.

Een algemeen strenger uitvoering van het beschermen van burgers op straat tegen wangedrag zou de hoogste prioriteit moeten genieten bij alle partijen van nu af aan.
Even de PVV buiten beschouwing latende:

Je hebt gelijk. En de VVD is natuurlijk, als het op dit onderwerp aankomt, bijna net zo naief en hulpeloos als GroenLinks. Ik ben het met je eens dat vanaf nu alle partijen serieus moeten gaan werken om dit probleem op te lossen, maar elke partij is overtuigd van haar eigen bestaande aanpak. En de praktijk wijst uit dat veel, zo niet alle traditionele partijen, in hun aanpak falen. En we hoeven niet te rekenen op dat de traditionele partijen wel eventjes hun aanpak drastisch zullen gaan veranderen.
  zondag 21 februari 2010 @ 09:00:55 #119
292081 PowerAdmin
Stop het communistische gevaar
pi_78256070
quote:

[..]

Dit is niet waar dit is wat je in de media hoort maar als je het verkiezings programma bekijkt: zie hieronder
Dan valt meteen op dat het woord marokkanen er maa 1 keer in voorkomt.
En dat ALLE misdaden en misdadigers zwaarder bestraft dienen te worden ongeacht huidskleur afkomst of geloof.
quote:
II. Keiharde aanpak criminaliteit en terrorisme
Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
Na drie zware geweldsmisdrijven levenslange gevangenisstraf
Afschaffen van de korting op de maximumstraf in geval van poging tot misdrijf
Wettelijke verplichting OM tot voordeelsontneming daders bij misdrijven
Minder taakstraffen
Afschaffen verjaring gewelds- en zedenmisdrijven
Geen kwijtschelding deel gevangenisstraf bij goed gedrag
Introductie heropvoedingskampen
Preventief fouilleren in het hele land
Herinvoering jeugd- en zedenpolitie
Wettelijk verbod op pedofielenpartij
Professionelere hulp voor slachtoffers
Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking
Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit
Introductie van administratieve detentie bij terrorisme
10 jaar geen recht op uitkering bij uitkeringsfraude
Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
Agressie tegen politiefunctionarissen en andere hulpverleners: 1/3 hogere minimumstraf en 1/3 hogere maximumstraf
Kraakverbod
Reorganisatie politie: terug van 26 naar 4 politieregio's, plus KLPD
  zondag 21 februari 2010 @ 09:08:47 #120
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78256113
quote:
Op zondag 21 februari 2010 09:00 schreef PowerAdmin het volgende:

[..]

Dit is niet waar dit is wat je in de media hoort maar als je het verkiezings programma bekijkt: zie hieronder
En dat ALLE misdaden en misdadigers zwaarder bestraft dienen te worden ongeacht huidskleur afkomst of geloof.
[..]

Precies, typisch dat de linkse jojo's er natuurlijk weer uitvissen wat ze denken te kunnen gebruiken in hun groot slijm en aarslikfestijn naar de Marokkanen toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Buzios op 21-02-2010 09:15:47 ]
pi_78256134
quote:
Op zondag 21 februari 2010 09:00 schreef PowerAdmin het volgende:

[..]

[..]

Het staat zo in het verkiezingsprogramma, maar dat Wilders in de media komt als iemand die vooral tegen Marokkanen (en moslims), is ook omdat hij veel uitspraken over Marokkanen en Islam in de media heeft gedaan (en er zelfs een film over heeft gemaakt).
quote:
Op zondag 21 februari 2010 08:56 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Even de PVV buiten beschouwing latende:

Je hebt gelijk. En de VVD is natuurlijk, als het op dit onderwerp aankomt, bijna net zo naief en hulpeloos als GroenLinks. Ik ben het met je eens dat vanaf nu alle partijen serieus moeten gaan werken om dit probleem op te lossen, maar elke partij is overtuigd van haar eigen bestaande aanpak. En de praktijk wijst uit dat veel, zo niet alle traditionele partijen, in hun aanpak falen. En we hoeven niet te rekenen op dat de traditionele partijen wel eventjes hun aanpak drastisch zullen gaan veranderen.
Precies, zoals er tot nu toe over het onderwerp gesproken werd, werd er altijd naar oplossingen gezocht die gespitst waren op bepaalde bevolkingsgroepen. Zolang je daarbij geen sancties zet op wangedrag, zal dit alleen maar helpen bij degenen die toch al welwillend zijn.

Vervelende lui kwamen bijna altijd weg met hun gedrag, waardoor dat in sommige wijken de norm is geworden. Mensen die er niet aan meedoen zijn dan bijna raar, waardoor dit gedrag alleen maar verspreid is.

Vanuit de staat (en daarmee een duidelijke meerderheid in de politiek) moet een knop omgezet worden, waardoor het duidelijk wordt naar iedereen dat bepaald gedrag niet meer toegelaten is.
  zondag 21 februari 2010 @ 09:39:17 #122
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_78256339
quote:
Het beste zou zijn als het 'establishment' gewoon niet meer over Marokkanen zou praten.
Nee, het beste zou zijn als de Marokaanse probleemjeugd zich eens voorbeeldig ging gedragen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_78256369
quote:
Op zondag 21 februari 2010 09:39 schreef Napalm het volgende:

[..]

Nee, het beste zou zijn als de Marokaanse probleemjeugd zich eens voorbeeldig ging gedragen.
Als we zo beginnen: het beste zou zijn als we allemaal op witte wolkjes zweefden, bloemblaadjes naar elkaar gooiden en samen liedjes zongen .

Zolang er problemen zijn, moeten er oplossingen voor gevonden worden. Zolang mensen baat (of lol) hebben bij het zich misdragen, zullen ze dit blijven doen tot de consequenties niet meer zo lollig zijn.
  zondag 21 februari 2010 @ 09:46:13 #124
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_78256404
quote:

[..]

Van een kale kip kan je niet plukken.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_78256491
quote:
Op zondag 21 februari 2010 09:46 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Van een kale kip kan je niet plukken.
quote:

Klopt, daarom zijn de boetes die ik noemde ook van niet al te hoge aard. Vervelend, maar niet onbetaalbaar. Mocht een dergelijke persoon het echt niet kunnen betalen, dan moet die maar opgepakt worden en een dagje gedwongen knijpers gaan maken in een fabriek. Dat mensen met een taakstraf niet op komen dagen is namelijk ook een belangrijk deel van het probleem. Dat dat niet op de een of andere manier afgedwongen wordt is gewoon belachelijk.
[..]

pi_78256511
quote:
Op zondag 21 februari 2010 08:30 schreef Zienswijze het volgende:
Het hele probleem is dat bepaalde politieke partijen de kop in het zand steken, waardoor vervelende Marokkaantjes gewoon door kunnen gaan met hun criminele en irritante gedrag.
Het ligt vooral binnen de allochtonen groep zelf; zij keuren het gedrag en de misdaden niet af van de criminele allochtonen groep, het wordt min of meer zelfs goedgekeurd door hen. En dan wijzen ze naar de nederlander: "als jullie niet zouden discrimineren zouden zij niet hoeven stelen"
pi_78256558
quote:
Op zondag 21 februari 2010 09:54 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Het ligt vooral binnen de allochtonen groep zelf; zij keuren het gedrag en de misdaden niet af van de criminele allochtonen groep, het wordt min of meer zelfs goedgekeurd door hen. En dan wijzen ze naar de nederlander: "als jullie niet zouden discrimineren zouden zij niet hoeven stelen"
Zij doen daarom dus net zo goed mee aan het 'verontschuldigen op basis van afkomst vs. beschuldigen op basis van afkomst' debat wat er bij dit topic heerst.

Ook zij zouden er dus veel baat bij hebben als het duidelijk gemaakt werd dat dergelijk gedrag simpelweg niet toegestaan wordt in Nederland en daar niks van af te kletsen valt.
  zondag 21 februari 2010 @ 10:05:50 #128
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_78256622
quote:

[..]

Hm, dat wordt dan vaker stelen om de boetes te betalen.
pi_78256677
quote:
Op zondag 21 februari 2010 10:05 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Hm, dat wordt dan vaker stelen om de boetes te betalen.
He ja, laten we ons lekker collectief laten gijzelen door dit soort lui

'Geen dieven meer oppakken, want straks vermoorden ze iemand als ze weg proberen te redden!'
  zondag 21 februari 2010 @ 10:14:59 #130
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_78256731
quote:
Op zondag 21 februari 2010 10:09 schreef VanLotje het volgende:

[..]

He ja, laten we ons lekker collectief laten gijzelen door dit soort lui

'Geen dieven meer oppakken, want straks vermoorden ze iemand als ze weg proberen te redden!'
Sharia speciaal voor moslims instellen, dan krijgen ze stokslagen en daar kunnen ze geen problemen mee hebben, want dat is wat Allah wil.
pi_78256745
quote:
Op zondag 21 februari 2010 10:14 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Sharia speciaal voor moslims instellen, dan krijgen ze stokslagen en daar kunnen ze geen problemen mee hebben, want dat is wat Allah wil.
Nah, laten we het eenvoudig houden.

Vervelend gedrag is gelijke straf. Ben je niet vervelend, krijg je het ook niet op je bord
  zondag 21 februari 2010 @ 10:20:23 #132
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_78256794
quote:
Op zondag 21 februari 2010 10:16 schreef VanLotje het volgende:

[..]

Nah, laten we het eenvoudig houden.

Vervelend gedrag is gelijke straf. Ben je niet vervelend, krijg je het ook niet op je bord
Dan moeten de "nederlandse Nederlanders" alsnog lijden door de Marokkanen.
pi_78256853
quote:
Op zondag 21 februari 2010 10:20 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Dan moeten de "nederlandse Nederlanders" alsnog lijden door de Marokkanen.
Vervelende lui lijden onder deze aanpak en is daarom zeer doelgericht. Hoe het strenger aanpakken van dat soort lui "nederlandse nederlanders' doet lijden ontgaat me daarom. Dit tenzij het vervelende 'nederlandse nederlandse' lui is en daar hoef je niet al te veel sympathie mee te hebben, lijkt me.
pi_78256911
quote:

[..]

Wie? Marokkanen?
Ja, en dat weet je toch. Dat betekent dat je dus als overheid keihard moet ingrijpen.
pi_78256959
quote:
Op zondag 21 februari 2010 10:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wie? Marokkanen?
Ja, en dat weet je toch. Dat betekent dat je dus als overheid keihard moet ingrijpen.
Ja maar ze zouden eens bij zichzelf kunnen beginnen, net alsof het de schuld is van de overheid.

"ik mag stelen want de overheid doet toch niets".
pi_78257041
quote:
Op zondag 21 februari 2010 10:38 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Ja maar ze zouden eens bij zichzelf kunnen beginnen, net alsof het de schuld is van de overheid.

Het is inderdaad een taak van de overheid om burgers te beschermen tegen rotlui, daar betalen we namelijk ook belasting voor.

Als overheid moet je vooral een probleem willen oplossen en niet oeverloos verzeild raken in een discussie over wie er schuldig is/waarom de schuldigen zich zo gedragen. Dat kan een interessant debat zijn (en wordt al tijden gevoerd), maar dat heeft tot nu toe weinig opgelost.
pi_78257096
quote:
Op zondag 21 februari 2010 10:38 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Ja maar dat doen de meesten niet. En dat moet je onderhand toch al weten. Als je puur gaat wachten hoelang het duurt voordat de Marokkaanse gemeenschap haar eigen criminelen keihard aanpakt, kan je nog 20 jaar wachten. Daarom zeg ik: de overheid moet keihard ingrijpen.
  zondag 21 februari 2010 @ 11:09:19 #138
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_78257388
quote:
Op zondag 21 februari 2010 10:49 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja maar dat doen de meesten niet. En dat moet je onderhand toch al weten. Als je puur gaat wachten hoelang het duurt voordat de Marokkaanse gemeenschap haar eigen criminelen keihard aanpakt, kan je nog 20 jaar wachten. Daarom zeg ik: de overheid moet keihard ingrijpen.
Voor de volle 100% mee eens! De serie PlatHaags in de columnrubriek op de FP gaat over dit probleem. Vanmiddag om 13 uur wordt uitgerekend deze kwestie aan de orde gesteld. Het totaal gebrek aan zelfreinigend vermogen binnen de Marokkaanse gemeenschap, en hoog tijd voor strenge maatregelen.
  zondag 21 februari 2010 @ 11:19:05 #139
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_78257525
quote:
Op zondag 21 februari 2010 10:27 schreef VanLotje het volgende:

[..]

Vervelende lui lijden onder deze aanpak en is daarom zeer doelgericht. Hoe het strenger aanpakken van dat soort lui "nederlandse nederlanders' doet lijden ontgaat me daarom. Dit tenzij het vervelende 'nederlandse nederlandse' lui is en daar hoef je niet al te veel sympathie mee te hebben, lijkt me.
In principe werkt het nu ook al zo, maar toch blijft de onvrede.
Meer boetes maakt het echt niet beter, je krijgt alleen meer onvrede omdat er teveel mensen zijn die al allergisch reageren als ze een boete krijgen. Als boetes nou alleen maar gegeven zouden worden bij dit soort zaken, zou het misschien niet zo'n punt zijn, maar men krijgt nu al voor elke scheet een boete. Je kunt natuurlijk ook je doel voorbij streven.
pi_78257562
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:19 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

In principe werkt het nu ook al zo, maar toch blijft de onvrede.
Meer boetes maakt het echt niet beter, je krijgt alleen meer onvrede omdat er teveel mensen zijn die al allergisch reageren als ze een boete krijgen. Als boetes nou alleen maar gegeven zouden worden bij dit soort zaken, zou het misschien niet zo'n punt zijn, maar men krijgt nu al voor elke scheet een boete. Je kunt natuurlijk ook je doel voorbij streven.
Anders lees je even dit hele topic door...
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:19 schreef VanLotje het volgende:

Ik vind boetes voor iemand die op straat een biertje drinkt of vuilnis te vroeg buiten zet helemaal niet nodig. Voor overlast waar je werkelijk anderen mee raakt (naar mensen spugen, lastig vallen, vandalisme) vind ik dat er veel eerder boetes uitgedeeld moeten worden dan tegen dat soort zaken.
  zondag 21 februari 2010 @ 11:43:47 #141
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_78258000
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:21 schreef VanLotje het volgende:

[..]

Anders lees je even dit hele topic door...
[..]

Ik dacht dat je was voor gelijke monniken, gelijke kappen, dan wordt het moeilijk om onderscheid te maken wanneer wel en wanneer niet, maar misschien is het een beetje simpel gedacht van mij.
Ik blijf er echter bij dat mensen bestoken met boetes alleen maar meer agressie oproept en ook meer andere problemen. Geld is niet altijd de oplossing voor een probleem.
Vaak zijn er ook andere problemen die ten grondslag liggen aan uitwassen; misschien moet daar iets gerichter wat mee gedaan worden en niet geld verkwisten aan zinloze "massa-eenheidshulp" voor mensen die in de problemen zitten.
  zondag 21 februari 2010 @ 11:47:39 #142
3542 Gia
User under construction
pi_78258092
quote:
Punt is dat zo'n beleid dan vooral de Marokkanen treft en dat wordt weer gezien als discriminatie en dus gebeurt er niks.

Zo was er laatst een voorstel voor een verbod op een huwelijk tussen neef en nicht.
En ja hoor, er werd weer 'discriminatie' gegild, omdat dit vooral Marokkanen treft.

Tja, wie de fouten maakt, wordt het hardst gestraft. Hopelijk zien ze in Den Haag eens in dat dat geen discriminatie is.
  zondag 21 februari 2010 @ 11:50:30 #143
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_78258158
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Punt is dat zo'n beleid dan vooral de Marokkanen treft en dat wordt weer gezien als discriminatie en dus gebeurt er niks.

Zo was er laatst een voorstel voor een verbod op een huwelijk tussen neef en nicht.
En ja hoor, er werd weer 'discriminatie' gegild, omdat dit vooral Marokkanen treft.

Tja, wie de fouten maakt, wordt het hardst gestraft. Hopelijk zien ze in Den Haag eens in dat dat geen discriminatie is.
Misschien in kwantiteit, maar ik denk dat anderen er veel meer last van zouden kunnen ondervinden.
  zondag 21 februari 2010 @ 11:55:17 #144
3542 Gia
User under construction
pi_78258290
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:50 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Misschien in kwantiteit, maar ik denk dat anderen er veel meer last van zouden kunnen ondervinden.
Ik heb het dan even niet over dat boete-systeem, maar over de harde aanpak bij rellen, schieten met sterk, de wapenstok erover. Dat mag bij rellen van links-tuig die weer eens een rechste demonstratie verstoren ook, uiteraard, maar tja, de meeste rellen worden geschopt door onze troetelmarokkaantjes.
pi_78258547
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:43 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ik dacht dat je was voor gelijke monniken, gelijke kappen, dan wordt het moeilijk om onderscheid te maken wanneer wel en wanneer niet, maar misschien is het een beetje simpel gedacht van mij.
Ik blijf er echter bij dat mensen bestoken met boetes alleen maar meer agressie oproept en ook meer andere problemen. Geld is niet altijd de oplossing voor een probleem.
Vaak zijn er ook andere problemen die ten grondslag liggen aan uitwassen; misschien moet daar iets gerichter wat mee gedaan worden en niet geld verkwisten aan zinloze "massa-eenheidshulp" voor mensen die in de problemen zitten.
Het lijkt me logisch dat er op verschillende soorten gedrag verschillende soorten straffen staan
Gelijke monikken, gelijke kappen gaat over mensen die zich op dezelfde manier gedragen, niet over het op dezelfde manier behandelen van mensen met verschillende gedragingen.

Maar goed, als het je nog niet duidelijk was hoe ik stond tegenover het beboeten stond van 'onbenulligheden' en 'dingen waar je werkelijk mensen mee lastig valt':
quote:

Bijvoorbeeld:

etc

quote:

quote:
quote:

Echter politie weet ook altijd haarfijn mensen te vinden die zonder licht rijden/papiertjes op de grond gooien/ afval te vroeg aan de weg zetten. In plaats van op zoek te gaan naar dat soort gevallen, gaan ze maar wat vaker in risicowijken posten en nuttigere boetes uitdelen (desnoods in burger).
Dat we bang zouden moeten zijn voor mensen die boos worden omdat ze een boete zouden krijgen voor het lastig vallen van anderen is natuurlijk de omgekeerde wereld. Nu gebeurt er veelal gewoon niks, wat raddraaiers vrij spel geeft.
  zondag 21 februari 2010 @ 12:54:33 #146
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_78259917
quote:
Op zondag 21 februari 2010 12:06 schreef VanLotje het volgende:

[..]

Het lijkt me logisch dat er op verschillende soorten gedrag verschillende soorten straffen staan
Gelijke monikken, gelijke kappen gaat over mensen die zich op dezelfde manier gedragen, niet over het op dezelfde manier behandelen van mensen met verschillende gedragingen.

Maar goed, als het je nog niet duidelijk was hoe ik stond tegenover het beboeten stond van 'onbenulligheden' en 'dingen waar je werkelijk mensen mee lastig valt':
[..]

[..]

[..]

[..]

Dat we bang zouden moeten zijn voor mensen die boos worden omdat ze een boete zouden krijgen voor het lastig vallen van anderen is natuurlijk de omgekeerde wereld. Nu gebeurt er veelal gewoon niks, wat raddraaiers vrij spel geeft.
ik weet dat het bij gelijke monniken, gelijke kappen om mensen gaat, maar ik gebruik het hier in dezelfde context, zij het dat die mensen niet gelijk zijn als het over de te beboeten overtredingen gaat.
Je mag me dan ook meteen uitleggen waarom je iemand geen boete zou geven van 50 euro of meer omdat hij
- rotzooi op straat gooit
- dronken over straat loopt en overlast geeft
- lopen door rood licht voor voetgangers
- iemand openlijk discrimineren (want dat mag ook niet)
- een agent een grote bek geeft
- etc.

Je kunt geen onderscheid maken tussen uitingen van misdragingen omdat sommige zaken bij bepaalde groepen vaker voorkomt en doen alsof het rechtvaardig is.

Ik vind ook dat er niet gespuugd moet worden en ook de andere zaken die je als voorbeeld geeft, echter ik geef hierbij aan dat er je dan beter duidelijk kunt zijn en zeggen dat we het in Nederland niet tolereren, dan weten we waar we aan toe zijn en frustreer je niet een heel systeem.

Noem man een paard, want dan ben je pas stoer, ik hou daar wel van.
  zondag 21 februari 2010 @ 13:15:45 #147
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_78260654
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:09 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Voor de volle 100% mee eens! De serie PlatHaags in de columnrubriek op de FP gaat over dit probleem. Vanmiddag om 13 uur wordt uitgerekend deze kwestie aan de orde gesteld. Het totaal gebrek aan zelfreinigend vermogen binnen de Marokkaanse gemeenschap, en hoog tijd voor strenge maatregelen.
Hier dus: http://frontpage.fok.nl/c(...)de-nieuwe-joden.html
pi_78260982
Je begrijpt dat veel forumgangers niets moeten hebben van de stormfrontpage?
Allah Al Watan Al Malik
pi_78260992
quote:
Op zondag 21 februari 2010 13:15 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Hier dus: http://frontpage.fok.nl/c(...)de-nieuwe-joden.html
Leuk geprobeerd, maar door iemand geschreven die duidelijk geen idee heeft hoe de Arabische cultuur in elkaar steekt. Zelfkritiek bijvoorbeeld, dat hebben ze simpelweg niet. Dat bestaat niet in die contreien. Het is daar normaal om iemand anders de schuld te geven van je eigen problemen. Met als gevolg dat er bij Marokkanen nooit zelfcorrigerend gedrag zal voorkomen. Ze zijn per definitie onschuldig aan hun eigen problemen.
Mager betoog. De auteur moet zich eerst eens in de wortelen verdiepen, voor hij het evangelie begint te verkondigen.
pi_78261071
quote:
Op zondag 21 februari 2010 13:25 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd, maar door iemand geschreven die duidelijk geen idee heeft hoe de Arabische cultuur in elkaar steekt. Zelfkritiek bijvoorbeeld, dat hebben ze simpelweg niet. Dat bestaat niet in die contreien. Het is daar normaal om iemand anders de schuld te geven van je eigen problemen. Met als gevolg dat er bij Marokkanen nooit zelfcorrigerend gedrag zal voorkomen. Ze zijn per definitie onschuldig aan hun eigen problemen.
Mager betoog. De auteur moet zich eerst eens in de wortelen verdiepen, voor hij het evangelie begint te verkondigen.
Nog afgezien van het feit dat de Arabische cultuur zeker niet de Marokkaanse is. Een land als Iran is bijvoorbeeld meer Arabisch dan Marokko dat is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_78261248
quote:
Op zondag 21 februari 2010 13:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nog afgezien van het feit dat de Arabische cultuur zeker niet de Marokkaanse is. Een land als Iran is bijvoorbeeld meer Arabisch dan Marokko dat is.
Je weet precies wat ik bedoel.
pi_78261313
quote:
Op zondag 21 februari 2010 13:32 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Je weet precies wat ik bedoel.
Nee, ik raad je aan te verdiepen in de Marokkaanse cultuur - alvorens te claimen dat er "in die contreien geen zelfkritiek voorkomt". Je beticht iemand van onwetendheid, maar ondertussen ben je zelf een stuk onwetender.
Allah Al Watan Al Malik
pi_78261529
quote:
Op zondag 21 februari 2010 13:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, ik raad je aan te verdiepen in de Marokkaanse cultuur - alvorens te claimen dat er "in die contreien geen zelfkritiek voorkomt". Je beticht iemand van onwetendheid, maar ondertussen ben je zelf een stuk onwetender.
Ken jij Marokkanen die in het bijzijn van Marokkanen een fout toegeven? Ja, hooguit degene die sterk verwesterd zijn. Maar dat zijn niet de probleemgevallen. De probleemgevallen weigeren te verwesteren. Zelfkritiek is in Marokkaanse en Arabische contreien taboe en dat is algemeen bekend bij iedereen die zich in deze culturen verdiept heeft. Iek ies onschoeldig.
pi_78261970
quote:
Op zondag 21 februari 2010 13:39 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ken jij Marokkanen die in het bijzijn van Marokkanen een fout toegeven? Ja, hooguit degene die sterk verwesterd zijn. Maar dat zijn niet de probleemgevallen. De probleemgevallen weigeren te verwesteren. Zelfkritiek is in Marokkaanse en Arabische contreien taboe en dat is algemeen bekend bij iedereen die zich in deze culturen verdiept heeft. Iek ies onschoeldig.
Ik ken er talloze ja, en dat zijn echt geen "verwesterde gasten". Denken dat verwestering de oplossing is van alle problemen, of denken dat zelfkritiek alleen voorkomt in de westerse cultuur, getuigt wat mij betreft van een enorme naiviteit. Je bent nu aan het napraten, dat is wat zovelen doen trouwens, als het gaat om de problematiek met betrekking tot de Marokkanen. Schaamte is namelijk een veel sterker middel dan zelfkritiek, terwijl deze niet wordt ingezet. Daar zit de fout en nergens anders, mensen die het foute pad opgaan weten dondersgoed dat ze het foute pad opgaan - ergo daar heeft zelfkritiek helemaal geen nut bij - schaamte echter is een prachtig middel om ook de omgeving van hun daden op de hoogte te stellen. En met omgeving bedoel ik dan niet zijn matties, maar dan heb ik het over de gehele wijk waar de persoon zich bevindt of zelfs de gehele stad.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 21 februari 2010 @ 13:54:42 #155
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_78262120
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:33 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ik vind het grappig hoeveel mensen denken te weten hoe het er in Nederlandse gevangenissen aan toe gaat, ik ben er zonet weer in een geweest,
Wheheh...
quote:
maar ik moet zeggen dat het er binnen niet vrolijk uit ziet of comfortabel... Ik word al depressief als ik al die muren van buiten zie.
Ga je nou letterlijk klagen dat de muren niet vrolijk genoeg geverft zijn?

It's a hard knock life, bro.
pi_78263054
quote:
Op zondag 21 februari 2010 13:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik ken er talloze ja, en dat zijn echt geen "verwesterde gasten". Denken dat verwestering de oplossing is van alle problemen, of denken dat zelfkritiek alleen voorkomt in de westerse cultuur, getuigt wat mij betreft van een enorme naiviteit. Je bent nu aan het napraten, dat is wat zovelen doen trouwens, als het gaat om de problematiek met betrekking tot de Marokkanen. Schaamte is namelijk een veel sterker middel dan zelfkritiek, terwijl deze niet wordt ingezet. Daar zit de fout en nergens anders, mensen die het foute pad opgaan weten dondersgoed dat ze het foute pad opgaan - ergo daar heeft zelfkritiek helemaal geen nut bij - schaamte echter is een prachtig middel om ook de omgeving van hun daden op de hoogte te stellen. En met omgeving bedoel ik dan niet zijn matties, maar dan heb ik het over de gehele wijk waar de persoon zich bevindt of zelfs de gehele stad.
Ik stel mezelf vaak de vraag, wat kan ik voor ze doen, als welwillende Nederlander en goede vriend van de Marokkaanse Nederlander?. Daarmee bedoel ik, dat ik me het lot van de Marokkaan best aantrek. Ook omdat ik louter goede ervaringen met ze heb. Maar ik heb werkelijk geen flauw idee.

Ik ken zo'n Marokkaanse jongen met een NL-vriendin. Uitstekend geintegreerd. Schoolvoorbeeld. Altijd welkom, dikke lol, af-en-toe een balletje trappen. het bekende succesverhaal. Maar die gozer heeft een stel neefjes die zich natuurlijk wel weer op het verkeerde pad begeven. Als zijn NL-vriendin daar openlijk over spreekt, dan schaamt hij zich de ogen uit zijn kop. Het is enorm vernederend voor hem. Kop naar beneden, stilte valt in, pure machteloosheid. Maar hij kan er niks van zeggen tegen ze, heb ik de indruk. Het wangedrag kan niet bespreekbaar gemaakt worden. De enige die er wat van zegt is die NL-vriendin. Maar die krijgt dan ook een lading scheldwoorden over d'r heen, dus mag ze er niks van zeggen.

Die gozer, hoe zeer hij ook wil, kan er niks aan veranderen. Het maakt hem ook heel nederig en misschien voor zijn gevoel wel minderwaardig ten aanzien van Nederlanders. En dat vind ik een triest aanzicht.
pi_78263363
quote:
Op zondag 21 februari 2010 14:19 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik stel mezelf vaak de vraag, wat kan ik voor ze doen, als welwillende Nederlander en goede vriend van de Marokkaanse Nederlander?. Daarmee bedoel ik, dat ik me het lot van de Marokkaan best aantrek. Ook omdat ik louter goede ervaringen met ze heb. Maar ik heb werkelijk geen flauw idee.

Ik ken zo'n Marokkaanse jongen met een NL-vriendin. Uitstekend geintegreerd. Schoolvoorbeeld. Altijd welkom, dikke lol, af-en-toe een balletje trappen. het bekende succesverhaal. Maar die gozer heeft een stel neefjes die zich natuurlijk wel weer op het verkeerde pad begeven. Als zijn NL-vriendin daar openlijk over spreekt, dan schaamt hij zich de ogen uit zijn kop. Het is enorm vernederend voor hem. Kop naar beneden, stilte valt in, pure machteloosheid. Maar hij kan er niks van zeggen tegen ze, heb ik de indruk. Het wangedrag kan niet bespreekbaar gemaakt worden. De enige die er wat van zegt is die NL-vriendin. Maar die krijgt dan ook een lading scheldwoorden over d'r heen, dus mag ze er niks van zeggen.

Die gozer, hoe zeer hij ook wil, kan er niks aan veranderen. Het maakt hem ook heel nederig en misschien voor zijn gevoel wel minderwaardig ten aanzien van Nederlanders. En dat vind ik een triest aanzicht.
Het is niet aan die gozer om zijn neefjes te corrigeren. Het is ook niet de taak van de vriendin om haar vriend daarover aan te spreken. Dat is te belachelijk voor woorden eerlijk gezegd en heeft ook vrij weinig met zelfkritiek te maken. Immers dat betreft kritiek van jezelf op jezelf. Criminelen bezitten over het algemeen geen zelfkritiek, dus het is erg vreemd dat het in een discussie over criminele Marokkanen erbij wordt gehaald. Ze zullen hun criminele daad altijd goedpraten, echter dat heeft vrij weinig met een specifieke cultuur te maken. Je zal alleen sneller zien dat de daad ontkent wordt door een crimineel van Marokkaanse afkomst, maar dat komt door het feit dat schaamte een enorme rol speelt.

Verder is het ook niet de taak van jou of mij om wat aan het gedrag van deze lieden te doen. We hebben een democratische rechtsstaat die de veiligheid van haar burgers moet garanderen. Claimen dat een gemeenschap daar maar wat aan moet doen, of een specifiek individu, is gewoon onzin.
Allah Al Watan Al Malik
pi_78263543
quote:
Op zondag 21 februari 2010 14:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is niet aan die gozer om zijn neefjes te corrigeren. Het is ook niet de taak van de vriendin om haar vriend daarover aan te spreken. Dat is te belachelijk voor woorden eerlijk gezegd en heeft ook vrij weinig met zelfkritiek te maken. Immers dat betreft kritiek van jezelf op jezelf. Criminelen bezitten over het algemeen geen zelfkritiek, dus het is erg vreemd dat het in een discussie over criminele Marokkanen erbij wordt gehaald. Ze zullen hun criminele daad altijd goedpraten, echter dat heeft vrij weinig met een specifieke cultuur te maken. Je zal alleen sneller zien dat de daad ontkent wordt door een crimineel van Marokkaanse afkomst, maar dat komt door het feit dat schaamte een enorme rol speelt.

Verder is het ook niet de taak van jou of mij om wat aan het gedrag van deze lieden te doen. We hebben een democratische rechtsstaat die de veiligheid van haar burgers moet garanderen. Claimen dat een gemeenschap daar maar wat aan moet doen, of een specifiek individu, is gewoon onzin.
Ik zeg ook niet dat die gozer zijn neefjes wil corrigeren cq heropvoeden (er iets van zeggen, bedoelde ik spreekwoordelijk), maar hij ziet geen mogelijkheden dit in de familie uberhaupt recht te krijgen. Dus ook niet bij de werkelijke verantwoordelijken, de ouders. Die spreken -zover ik weet- geen Nederlands en de helft woont in Marokko en hebben geen indruk van de daden en ideeen van die neefjes. Niemand neemt wat dat betreft de verantwoordelijkheid. Ze zijn overgeleverd aan de straat en externe autoriteiten.

Ik zeg ook niet dat er ik zelf iets aan wil doen. Maar je vraagt je wel eens af, kan je als gemiddelde Nederlander zo'n jongen ergens mee van dienst zijn, of hem iets aanreiken waar hij iets mee kan.
  zondag 21 februari 2010 @ 14:51:57 #159
283146 Ironhide
Donker getinte rechtse havik
pi_78264143
Oplossingen die tot nu toe geopperd zijn:

• Vanlotje: Geldboetes op overlast, geen woorden maar daden, wetshandhaving.
  • DutchErrorist: Pakkans is te laag, dus boetes helpen niet.
  • AlphaOmega: Boetes uitdelen prima, maar dan wel afschrikwekkend hoog.
  • RemcoDelft: Invoering lijfstraf en doodstraf a la Singapore.
  • zoalshetis: Blijven benoemen om bewustwording bij "ze" teweeg te brengen.
  • Boris_Karloff: Onkruid blijft onkruid: met wortel en tak verwijderen.
  • Picchia: Boetes helpen niet, "je kunt beter (aanvullende of vervangende) oplossingen zoeken in andere hoeken..."
  • Frollo: Oorzaken achtergesteldheid Marokkanen aanpakken.
  • Gia: Indammen stroom importbruiden, opvoedingsinstituten, indien zware crimineel met dubbele nationaliteit: Nederlanderschap omzetten naar verblijfsvergunning.
  • Boldface: Jeugdbendes aanpakken met alle mogelijke middelen.
  • TeringHenkie: Boete betalen of brommen. Hangjongeren verplichten te werken voor plantsoenendienst.
  • 200012: Strafmaat baseren op minimum i.p.v. maximum. Zeer hoge boete of een jaartje brommen met dwangarbeid, three strikes you're out, lik-op-stuk-beleid politie.
  • Zienswijze: Levenslange gevangenisstraffen, serieuze aanpak door alle politieke partijen.
  • DriekOplopers: Isolatie Capuchonberbers, uitsluiten Marokkaanse mannen van het openbare leven, opvoeding door de staat van jeugdige Marokkanen.
  • Mutant01: De democratische rechtsstaat dient de veiligheid van haar burgers te garanderen.

De voorstellen zijn veelal (radicaal) rechts te noemen. Vanaf de linkervleugel veel kritiek op deze voorstellen, maar tegelijkertijd helaas weinig concrete alternatieven. Toevallig is dit ook de Achilleshiel van het huidige politieke establishment (links en rechts): Wilders verwijten geen oplossingen te bieden, maar er zelf ook bar weinig van bakken.

Tot nu toe spreken de bijdragen van Gia, AlphaOmega, Vanlotje, Boldface, TeringHenkie en 200012 mij het meeste aan. Hun voorstellen zijn volgens mij haalbaar en moreel aanvaardbaar. Wel moet de pakkans drastisch omhoog, zoals DutchErrorist impliceert.
  •   zondag 21 februari 2010 @ 15:11:38 #160
    147882 DriekOplopers
    Erkend digibeet
    pi_78264862
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 13:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar zit de fout en nergens anders, mensen die het foute pad opgaan weten dondersgoed dat ze het foute pad opgaan - ergo daar heeft zelfkritiek helemaal geen nut bij - schaamte echter is een prachtig middel om ook de omgeving van hun daden op de hoogte te stellen. En met omgeving bedoel ik dan niet zijn matties, maar dan heb ik het over de gehele wijk waar de persoon zich bevindt of zelfs de gehele stad.
    Daarom stip ik in mijn column ook het idee aan, om Marokkanen met een strafblad, plus hun ouders, broers, zussen en kinderen te verplichten, een rode geit op hun kleding te naaien. Dat moet je natuurlijk niet letterlijk nemen, maar echt eervol is het niet, om rond te lopen als een crimineel die ook nog zo stom is, dat 'ie is gepakt...
    pi_78265182
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 15:11 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Daarom stip ik in mijn column ook het idee aan, om Marokkanen met een strafblad, plus hun ouders, broers, zussen en kinderen te verplichten, een rode geit op hun kleding te naaien. Dat moet je natuurlijk niet letterlijk nemen, maar echt eervol is het niet, om rond te lopen als een crimineel die ook nog zo stom is, dat 'ie is gepakt...
    Dan gaat er een Marokkaan naar de rechtbank, om aan te kaarten waarom alleen hen dit systeem treft. Dan citeert hij artikel 1 van de Nederlandse Grondwet even. Vervolgens verklaart de rechter het strafsysteem nietig, omdat het in strijd is met het gelijkheidsbeginsel.
    pi_78265492
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 14:28 schreef Mutant01 het volgende:
    Dat is te belachelijk voor woorden eerlijk gezegd en heeft ook vrij weinig met zelfkritiek te maken. Immers dat betreft kritiek van jezelf op jezelf.
    Nee, zelfkritiek heeft ook echt betrekking op groepen. Lid zijn van een groep is immers ook een eigenschap van die zelf.
    quote:
    Criminelen bezitten over het algemeen geen zelfkritiek,
    Ook dat is niet zo. Niet elke crimineel is zo gewetenloos als dat wij Marokkanen soms zien opereren.
    quote:
    Claimen dat een gemeenschap daar maar wat aan moet doen, of een specifiek individu, is gewoon onzin.
    Het moet zeker niet nee. Maar het nalaten heeft er voor gezorgd dat Marokkanen een slechte naam hebben.
    Seculier-Fundamentalistisch
      zondag 21 februari 2010 @ 15:32:10 #163
    147882 DriekOplopers
    Erkend digibeet
    pi_78265532
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 15:21 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dan gaat er een Marokkaan naar de rechtbank, om aan te kaarten waarom alleen hen dit systeem treft. Dan citeert hij artikel 1 van de Nederlandse Grondwet even. Vervolgens verklaart de rechter het strafsysteem nietig, omdat het in strijd is met het gelijkheidsbeginsel.
    Tuurlijk. Het is ook maar een gedachtenoefening. Maar op een kwade dag zou het zomaar zover kunnen komen.
      zondag 21 februari 2010 @ 15:40:05 #164
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_78265802
    Meer blauw op straat en dus de pakkans omhoog en veel harder straffen bij herhaling
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_78266201
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 15:11 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Nee, want hun zussen, broers, kinderen en ouders hebben er niets mee te maken. De enige band is de familieband, pas als ze allen verweten kunnen worden dat ze de strafbare gedraging hebben weten te faciliteren, dan is dat een optie. Wat jij wil is dat onschuldigen in weze schuldig worden verklaard. Dat is een lijn die gewoon niet te verdedigen is. Pak gewoon de persoon die fout bezig is geweest, ik snap niet wat daar zo vreemd of moeilijk aan is?
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_78266391
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 15:31 schreef SeculasStatius het volgende:
    Nee, zelfkritiek heeft ook echt betrekking op groepen. Lid zijn van een groep is immers ook een eigenschap van die zelf.
    Men is ook lid van de groep "mensheid". Ergo er is een dikke kans dat mensen van buitenaf bepaalde eigenschapen gaan attribueren aan jezelf terwijl jij je er niet in kan vinden. Oftewel wat jij hier stelt is onzin. Zelfkritiek van een groep op zichzelf is daarom ook vrij nutteloos, omdat een groot deel van die groep zichzelf niets te verwijten valt. Je doet niets verkeerds, waarom zou je dan kritiek op jezelf moeten hebben.
    quote:
    Ook dat is niet zo. Niet elke crimineel is zo gewetenloos als dat wij Marokkanen soms zien opereren.
    Daarom zei ik ook "over het algemeen". En dat is moeilijk te ontkennen, berouw is in de straatcultuur iets voor losers - daar heeft het al dan niet hebben van de Marokkaanse nationaliteit of achtergrond vrij weinig mee te maken.
    quote:
    Het moet zeker niet nee. Maar het nalaten heeft er voor gezorgd dat Marokkanen een slechte naam hebben.
    Niet het nalaten heeft daarvoor gezorgd, de gedraging van die criminele Marokkanen heeft daarvoor gezorgd. Wat jij hier nu doet is een typische actie van verantwoordelijkheid wegnemen bij de daadwerkelijke daders.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_78268013
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 15:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Men is ook lid van de groep "mensheid".
    Klopt en een goed voorbeeld van die groep is de milieu beweging. De groep mens die zelfkritiek heeft en daar iets mee probeert te doen.
    quote:
    Daarom zei ik ook "over het algemeen". En dat is moeilijk te ontkennen, berouw is in de straatcultuur iets voor losers - daar heeft het al dan niet hebben van de Marokkaanse nationaliteit of achtergrond vrij weinig mee te maken.
    Je hebt het over die straatcultuur die met name door Marokkaans tuig wordt gedomineerd? Straatcultuur is een begrip wat gebezigd wordt door tuig om hun eigen gebrek aan beschaving proberen te maskeren.
    quote:
    Niet het nalaten heeft daarvoor gezorgd, de gedraging van die criminele Marokkanen heeft daarvoor gezorgd. Wat jij hier nu doet is een typische actie van verantwoordelijkheid wegnemen bij de daadwerkelijke daders.
    Ik ben niet de enige die van mening is dat de Marokkaanse gemeenschap zelf meer kan doen.
    Seculier-Fundamentalistisch
      zondag 21 februari 2010 @ 16:50:04 #168
    147882 DriekOplopers
    Erkend digibeet
    pi_78268337
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 16:40 schreef SeculasStatius het volgende:

Je hebt het over die straatcultuur die met name door Marokkaans tuig wordt gedomineerd? Straatcultuur is een begrip wat gebezigd wordt door tuig om hun eigen gebrek aan beschaving proberen te maskeren.
    [..]
    Klopt. "Ies Koeltoer" als magische formule om alles ongetsraft te mogen flikken.
    quote:
    Ik ben niet de enige die van mening is dat de Marokkaanse gemeenschap zelf meer kan doen.
    Inderdaad. Zeer zeker niet!
    pi_78268500
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 16:40 schreef SeculasStatius het volgende:
    Klopt en een goed voorbeeld van die groep is de milieu beweging. De groep mens die zelfkritiek heeft en daar iets mee probeert te doen.
    Echter die vormt slechts een minuscuul deel van de groep "mensheid". Dat is nu juist mijn punt.
    quote:
    Straatcultuur is een behoorlijk normaal begrip die juist gebezigd wordt door buitenstaanders om specifieke gedragingen in de context te plaatsen. Immers het gebrek aan beschaving is voornamelijk op straat het geval. Of denk jij dat deze lieden zich op eenzelfde gedragen in het ouderlijk huis?
    quote:
    Dat doet niets af aan wat ik zeg.
    Allah Al Watan Al Malik
      zondag 21 februari 2010 @ 16:54:52 #170
    3542 Gia
    User under construction
    pi_78268501
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 15:21 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Oh, dan geldt ineens het gelijkheidsbeginsel. Maar als het gaat over hoofdbedekking in een klaslokaal, dan zijn ze ineens niet zo gelijk meer, want op grond van hun geloof moeten ze dan een uitzondering mogen zijn.

Wilders heeft gelijk: Enkele grondwetten moeten nodig herzien worden.
      zondag 21 februari 2010 @ 17:05:47 #171
    147882 DriekOplopers
    Erkend digibeet
    pi_78268850
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 16:54 schreef Mutant01 het volgende:

Straatcultuur is een behoorlijk normaal begrip die juist gebezigd wordt door buitenstaanders om specifieke gedragingen in de context te plaatsen. Immers het gebrek aan beschaving is voornamelijk op straat het geval.
    Ik heb geen enkele boodschap aan hun straatkoeltoer. Niet als ze vrouwen aanranden, meisjes uitschelden voor hoer, niet als ze autoruiten intikken, tasjes roven, winkels overvallen en medebezoekers in de horeca in elkaar slaan.
    quote:
    Of denk jij dat deze lieden zich op eenzelfde gedragen in het ouderlijk huis?
    Wat ze thuis doen zal me aan m'n reet roesten.
    pi_78268960
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 17:05 schreef DriekOplopers het volgende:
    Ik heb geen enkele boodschap aan hun straatkoeltoer. Niet als ze vrouwen aanranden, meisjes uitschelden voor hoer, niet als ze autoruiten intikken, tasjes roven, winkels overvallen en medebezoekers in de horeca in elkaar slaan.
    Zeg ik dat je daar boodschaap aan moet hebben? Naast schrijven is ook lezen een vak. Maar ik zie dat jij pleit voor collectivistisch straffen. Ergo als Ali iets stouts gedaan heeft, dan moet Achmed (die er niets mee te maken heeft en Ali helemaal niet kent) ook gestraft worden. Walgelijk, ik heb daar geen andere woorden voor.
    Allah Al Watan Al Malik
      zondag 21 februari 2010 @ 17:19:07 #173
    147882 DriekOplopers
    Erkend digibeet
    pi_78269339
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 17:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zeg ik dat je daar boodschaap aan moet hebben? Naast schrijven is ook lezen een vak.
    Ik meende dat je tussen de regels door dat wilde suggereren. Blijkbaar heb ik je verkeerd begrepen wat dat betreft, waarvoor sorry.
    quote:
    Maar ik zie dat jij pleit voor collectivistisch straffen. Ergo als Ali iets stouts gedaan heeft, dan moet Achmed (die er niets mee te maken heeft en Ali helemaal niet kent) ook gestraft worden. Walgelijk, ik heb daar geen andere woorden voor.
    Ik zeg niet dat Achmed moet worden gestraft voor één wandaad van Ali. Maar ik zeg wel dat Achmed en co moeten worden aangepakt wanneer zij het wangedrag van mensen namens hun groep blijven omarmen. En dát is wat er aan de hand is. Ouders beweren met een stalen smoel dat er met het gedrag van Mo niets mis is, terwijl hij al meermalen door oom agent thuis is afgeleverd. Enzovoort. Maar dat heb ik in mijn column én in dit topic al voldoende uitgelegd, denk ik.

De Marokkaanse gemeenschap trekt een lange neus naar de rest van de samenleving, en dat kan en mag niet ongestraft blijven doorgaan. En zachte maatregelen hebben helaas gefaald. Dan wordt het -in het uiterste geval- tijd voor grof geschut. Wanneer de Marokkaanse vaders en ooms hun zonene en neven niet tot de orde roepen, dan moet er wat anders gebeuren. Helaas.

En nogmaals: ik hoop dat het zover niet hoeft te komen, maar de Marokkaanse gemeenschap is aan zet.
    pi_78269912
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 17:19 schreef DriekOplopers het volgende:
    Ik zeg niet dat Achmed moet worden gestraft voor één wandaad van Ali. Maar ik zeg wel dat Achmed en co moeten worden aangepakt wanneer zij het wangedrag van mensen namens hun groep blijven omarmen. En dát is wat er aan de hand is. Ouders beweren met een stalen smoel dat er met het gedrag van Mo niets mis is, terwijl hij al meermalen door oom agent thuis is afgeleverd. Enzovoort. Maar dat heb ik in mijn column én in dit topic al voldoende uitgelegd, denk ik.
    Je zegt hier gewoon exact hetzelfde, alleen met andere woorden. Je pleit voor collectief straffen, klaar. Draai er niet omheen, maak het niet mooier dan het is en poog er niet een soort van rechtvaardiging voor te vinden, want dan kan je lang zoeken. Feit is dat de persoon die de strafbare gedraging heeft begaan, gestraft moet worden. Niets meer, niets minder. Dat is hoe het systeem werkt, en dat is ook hoe het systeem hoort te werken. Constructies verzinnen door ineens de gehele Marokkaanse gemeenschap erbij te betrekken, zorgen echt niet voor een oplossing - eerder het tegenovergestelde. De Marokkaanse gemeenschap is geen "gemeenschap". Het is gewoon een groep mensen die toevallig dezelfde afkomst hebben, niet meer niet minder. Er is geen leider, er is niet één standpunt, er is niet één mening. Het geforceerde collectivisme van bovenaf is dan ook lachwekkend. Ouders zijn verantwoordelijk voor hun kroost zolang het minderjarigen zijn, ook dat is heel netjes in de wet terug te vinden - daar hoeft helemaal niets extra's voor gedaan te worden of wat dan ook.
    quote:
    De Marokkaanse gemeenschap trekt een lange neus naar de rest van de samenleving, en dat kan en mag niet ongestraft blijven doorgaan.
    En terecht, de staat heeft de monopolie positie als het gaat om gebruik van geweld en als het gaat om bestraffing. Niet de Marokkaanse gemeenschap.
    quote:
    En zachte maatregelen hebben helaas gefaald. Dan wordt het -in het uiterste geval- tijd voor grof geschut. Wanneer de Marokkaanse vaders en ooms hun zonene en neven niet tot de orde roepen, dan moet er wat anders gebeuren. Helaas.

En nogmaals: ik hoop dat het zover niet hoeft te komen, maar de Marokkaanse gemeenschap is aan zet.
    De Marokkaanse gemeenschap gaat niets doen, want er valt niets te doen. De leden van de Marokkaanse gemeenschap willen net als elke Nederlander gewoon genieten van hun dagelijkse bezigheden. Werken, drinken, eten, slapen, op vakantie gaan, sparen voor een huis, een auto kopen et cetera. Je kan niet van hen ook nog gaan verwachten dat ze dat soort taken op zich gaan nemen. Dat doen autochtonen immers ook niet als het leden van hun eigen groep betreft. Logisch ook, wat doe jij tegen de Karst T's van deze wereld? Wat doe jij tegen de Volkert van der G's van deze wereld? Niets, hooguit je walging erover uitspreken. Veel meer kan je niet doen. Anders moet je politieagent worden.
    Allah Al Watan Al Malik
      zondag 21 februari 2010 @ 18:06:09 #175
    147882 DriekOplopers
    Erkend digibeet
    pi_78270858
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 17:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je zegt hier gewoon exact hetzelfde, alleen met andere woorden. Je pleit voor collectief straffen, klaar. Draai er niet omheen
    Klopt. Hoewel, straffen? Ik pleit voor een oplossing die de (semi-)openbare ruimte weer vielig toegankelijk moet maken. Dat is meer dan alleen maar straffen-om-het-straffen.
    quote:
    , maak het niet mooier dan het is en poog er niet een soort van rechtvaardiging voor te vinden, want dan kan je lang zoeken.
    Jawel. Ik wil mijn beweegredenen met argumenten onderbouwen.
    quote:
    En terecht, de staat heeft de monopolie positie als het gaat om gebruik van geweld en als het gaat om bestraffing. Niet de Marokkaanse gemeenschap.
    Dat is maar gedeeltelijk waar. Het is ook een taak van ouders om hun kroost op het rechte pad te krijgen/houden. Inclusief straffen. "Geen zakgeld deze week." "Lever je nintendo maar in." "Dit weekend huisarrest."
    quote:
    De Marokkaanse gemeenschap gaat niets doen, want er valt niets te doen. De leden van de Marokkaanse gemeenschap willen net als elke Nederlander gewoon genieten van hun dagelijkse bezigheden. Werken, drinken, eten, slapen, op vakantie gaan, sparen voor een huis, een auto kopen et cetera. Je kan niet van hen ook nog gaan verwachten dat ze dat soort taken op zich gaan nemen.
    Ik zou niet weten, waarom niet.
    quote:
    Dat doen autochtonen immers ook niet als het leden van hun eigen groep betreft.
    Wat je hier zegt is onjuist. Het percentage straatrovers, overvallers en moordenaars is onder de autochtonen veel lager dan binnen de Marokkaanse gemeenschap.
    quote:
    Logisch ook, wat doe jij tegen de Karst T's van deze wereld? Wat doe jij tegen de Volkert van der G's van deze wereld?
    Een misdrijfpecentage van nul komma nul is niet haalbaar. Tegen enkele geesteszieke moordenaars kun je nu eenmaal niets doen.
    quote:
    Niets, hooguit je walging erover uitspreken. Veel meer kan je niet doen. Anders moet je politieagent worden.
    Deels mee eens. Alleen maar "meer blauw op straat" is ook de oplossing niet.
      zondag 21 februari 2010 @ 19:06:00 #176
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78272526
    quote:
    Iemand op straat uit schelden- 500 euro.
    Zwaar vandalisme-2000 euro en kosten van de aangerichte schade.
    Spugen naar iemand- 300 euro
    Ik heb het even gefixed.

Kom nou, boetes van 30 en 50 euro werken toch niet. Ga jij braaf het licht op je fiets fixen na een boete van 35 euro? Of neem je het risico wel weer even als je die fiets toch alleen maar gebruikt om naar het metrostation te fietsen, en het is MEESTAL nog wel licht.

Overigens "schelden naar iemand" en "spugen naar iemand" zijn ook niet echt zaken die je echt kunt handhaven, ongeacht de boetes..... hoe vaak komt het op zaterdagavonden in kroegen wel niet voor dat er een knokpartij (met schelden) uitbreekt? En moet een oude man van 72 die "hey klootzak, doe normaal" zegt tegen een of ander straat-marokkaantje dat de buurvrouw staat te treiteren - zonder schelden of spugen - dan ook een boete krijgen als de agent die al opgetrommeld was toevallig op hetzelfde moment aan komt lopen?
    quote:
    In een land als Marokko bijvoorbeeld zijn ze veel strenger en daar heb je dit soort shit ook niet op dit niveau.
    Ja maar daar komen ze ook niet aan met boetes van 50 en 30 euro, welke een straatjochie ongeacht nationaliteit zo bij elkaar gehosseld heeft.

Ik ben ook al langer van mening dat voetbal-geweld ook veel zwaarder aangepakt moet worden. Betrokken bij vandalisme en rellen rondom een voetbal wedstrijd? 1000 Euro boete, en 30 dagen stadions schoonmaken, waarbij de 30 dagen verdeeld worden over de weekenden en schoolvakanties.

OV vandalisme? 1000 Euro + 30 dagen bussen, treinen, stations, etc schoonmaken.
    Graffiti? 1000 Euro + 30 dagen bruggen/portieken schoonschrobben.
    Ouden van dagen herhaaldelijk lastigvallen? 1000 Euro + 30 dagen schoonmaken, was draaien, vuil ophalen, etc in een verzorgingstehuis.
    Winkeldiefstal? 1000 Euro en meteen 8 dagen de bak in, de school stuurt je huiswerk wel na.
    Postbodes lastigvallen tijdens hun werk? 1000 Euro + 30 dagen postzakken laden.

Boete niet kunnen betalen binnen 1 jaar? 30 dagen de bak in.
    quote:
    Natuurlijk moeten deze straffen voor iedereen gelden.
    Ik vind het eigenlijk te beschamend voor woorden dat we dit tegenwoordig apart moeten melden, in de Nederlandse democratie. We zijn verdomme geen fascistische staat die een bepaalde bevolkingsgroep bij vastgelegde wet zwaarder straft dan een andere bevolkingsgroep.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 21 februari 2010 @ 19:12:23 #177
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78272735
    dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door maartena op 21-02-2010 19:18:05 ]
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 21 februari 2010 @ 19:16:36 #178
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78272849
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 11:55 schreef Gia het volgende:
    Ik heb het dan even niet over dat boete-systeem, maar over de harde aanpak bij rellen, schieten met sterk, de wapenstok erover. Dat mag bij rellen van links-tuig die weer eens een rechste demonstratie verstoren ook, uiteraard, maar tja, de meeste rellen worden geschopt door onze troetelmarokkaantjes.
    Je vergeet voetbalrellen. Die worden overigens voor het grootste deel geschopt door autochtonen, en kosten soms miljoenen aan schade.
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 11:47 schreef Gia het volgende:
    Agenten moeten gewoon de vrijheid krijgen om met scherp op armen en benen te schieten in geval van ernstige rellen.
    Dat gaat erg leuk worden bij de volgende wedstrijd Ajax - Feyenoord.

Met scherp neerschieten, die stenengooier hier? Da's geen kleine steen die ie vasthoudt daar.....
    -
    pi_78273842
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 19:16 schreef maartena het volgende:

[..]

Je vergeet voetbalrellen. Die worden overigens voor het grootste deel geschopt door autochtonen, en kosten soms miljoenen aan schade.
    [..]

Dat gaat erg leuk worden bij de volgende wedstrijd Ajax - Feyenoord.

[ afbeelding ]

Met scherp neerschieten, die stenengooier hier? Da's geen kleine steen die ie vasthoudt daar.....
    Ik zie geen enkele reden om deze groep zachter te behandelen dan andere probleemgroepen. En dat is waar denk ik de verwarring ontstaat.

Wanneer men het erover heeft dat allochtonen harder moeten worden aangepakt bedoelt men eigenlijk te zeggen: "Het valt ons op dat een specifieke groep in de samenleving onevenredig vaak met criminaliteit in aanraking komt en harder gestrafd moet worden"
    Iemand uit de linkse hoek verstaat dat als: "Alle buitenlanders moeten zonder reden gestrafd worden."

Terwijl het eigenlijk moet zijn: "Iedereen die Nederland uitholt en verloedert moet snoerhard gestrafd gaan worden".

Ik ben vooral fan van dat laatste en dat geldt dus ook voor voetbal hooligans. Maar om gewoon glashard te ontkennen dat er veel leden van de marokaanse gemeenschap crimineel verdrag vertoond is gewoon struisvogel politiek. En weet je wat de grap is. Ik ken Marokaanse jongens en meiden die soms zelf wel eens zeggen: "Ik zou eens willen dat de Nederlandse politiek er iets aan deed, want ik krijg er ook een slechte naam door". Benoem het probleem gewoon en los het eens een keer op. Daar worden alle mensen blijer van.

Overigens is het grootste deel van dit verhaal niet direct aan maartena gericht btw Enkel het stukje over hooligans.
    Profiel opgeheven.
      zondag 21 februari 2010 @ 19:48:52 #180
    290311 Your_honor
    Greed was good, now its legal!
    pi_78273982
    Ik zie het probleem met allochtonen in Nederland eigenlijk helemaal niet. Oke, als je eens uitgaat naar een cafe heb je groepjes Marokkanen, Turken, Nederlanders en is er wel eens wat hostiliteit tussen die groepjes. Maar dat heb je in het buitenland ook.

Enige verschil wat ik met andere landen merk is dat als allochtonen de taal niet spreken het of leren of teruggaan omdat ze geen stap vooruit komen in de samenleving. Dat is in Nederland wel anders heb ik het idee..
    Never change a winning formula
      zondag 21 februari 2010 @ 20:30:53 #181
    147882 DriekOplopers
    Erkend digibeet
    pi_78275654
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 19:16 schreef maartena het volgende:

[..]

Stenengooiers etc. tien jaar lang bij iedere wedstrijd laten melden op een politiebureau. En dat geldt dan ook voor iedere hooligan die zichtop minder dan 3 meter afstand bevond.
    quote:
    Waarom niet? Of tasers gebruiken o.i.d.
      zondag 21 februari 2010 @ 20:33:54 #182
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_78275800
    hey! maar nu we niet meer over marokkanen praten, waar zullen we het dan eens over hebben? berbers?
      zondag 21 februari 2010 @ 20:34:28 #183
    147882 DriekOplopers
    Erkend digibeet
    pi_78275834
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 19:06 schreef maartena het volgende:
    Ik vind het eigenlijk te beschamend voor woorden dat we dit tegenwoordig apart moeten melden, in de Nederlandse democratie. We zijn verdomme geen fascistische staat die een bepaalde bevolkingsgroep bij vastgelegde wet zwaarder straft dan een andere bevolkingsgroep.
    Toch zal/moet er worden nagedacht over het aanpakken van een groep die het gedrag van veel van hun zonen/maatjes feitelijk omarmt. Zeker wanneer andere middelen niet werken. Het belang van goedwillende mensen die veilig (dus niet beroofd, aangerand, mishandeld, uitgescholden) over straat, naar de disco, naar de sportwedstrijd, naar het strand willen, moet voorgaan. Dat is niet meer dan redelijk.
    pi_78291954
    Het is wel zo dat het zelfcorrigerende vermogen er wel is bij de meeste andere bevolkingsgroepen. Bij de Marokkaanse bevolkingsgroep ontbreekt dit meestal. Anders kan je, i.t.t. de meeste andere bevolkingsgroepen, nooit zo'n hoog criminaliteitscijfer hebben. De Marokkaanse overlast is echt niet iets van de afgelopen paar jaren, maar het is iets van de afgelopen 15, 20 jaar. Kortom: dit probleem speelt al langer.
    De Marokkaanse ouders weten dondersgoed dat er met veel Marokkaanse jongens een gigantisch probleem is. Maar toch doen de ouders, broers en/of neven er weinig aan om overlastgevende jongens te corrigeren. Want echt overal, in elke stad of dorp, waar veel Marokkanen wonen is er sprake van overlast.

Tot slot zeker niet onbelangrijk:
    Hoe langer het duurt voordat dit probleem niet drastisch verminderd is, hoe groter de tegenstellingen in de samenleving zullen worden. Des te groter de spanningen zullen worder. En des te groter de intolerantie en argwaan jegens elkaar zal worden. Je krijgt dan dus een heel verziekte samenleving.
      maandag 22 februari 2010 @ 03:13:20 #185
    284877 Buzios
    Mr Inside Information
    pi_78292048
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 02:56 schreef Zienswijze het volgende:
    Het is wel zo dat het zelfcorrigerende vermogen er wel is bij de meeste andere bevolkingsgroepen. Bij de Marokkaanse bevolkingsgroep ontbreekt dit meestal. Anders kan je, i.t.t. de meeste andere bevolkingsgroepen, nooit zo'n hoog criminaliteitscijfer hebben. De Marokkaanse overlast is echt niet iets van de afgelopen paar jaren, maar het is iets van de afgelopen 15, 20 jaar. Kortom: dit probleem speelt al langer.
    De Marokkaanse ouders weten dondersgoed dat er met veel Marokkaanse jongens een gigantisch probleem is. Maar toch doen de ouders, broers en/of neven er weinig aan om overlastgevende jongens te corrigeren. Want echt overal, in elke stad of dorp, waar veel Marokkanen wonen is er sprake van overlast.

Tot slot zeker niet onbelangrijk:
    Hoe langer het duurt voordat dit probleem niet drastisch verminderd is, hoe groter de tegenstellingen in de samenleving zullen worden. Des te groter de spanningen zullen worder. En des te groter de intolerantie en argwaan jegens elkaar zal worden. Je krijgt dan dus een heel verziekte samenleving.
    Het is o.a. ook de schuld van Groenlinks die de criminele Marokkanse jongeren omarmen wanneer ze een strafbaar feit hebben gepleegd.
    Een Marokkaan die een autoruit doorgooit weet dat hij alleen maar huilend naar Femke hoeft te rennen, die zal hem dan troosten en hij krijgt een glaasje cola en ze rolt een joint voor hem
      maandag 22 februari 2010 @ 08:53:37 #186
    3542 Gia
    User under construction
    pi_78293220
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 03:13 schreef Buzios het volgende:

[..]

Het is o.a. ook de schuld van Groenlinks die de criminele Marokkanse jongeren omarmen wanneer ze een strafbaar feit hebben gepleegd.
    Een Marokkaan die een autoruit doorgooit weet dat hij alleen maar huilend naar Femke hoeft te rennen, die zal hem dan troosten en hij krijgt een glaasje cola en ze rolt een joint voor hem
    En als we een linkse regering krijgen wordt dit alleen maar erger.

Brrr. Horrorscenario!
    pi_78299729
    Ik zal niet meer snel een topic openen met een Telegraaf artikel omtrent problematiek rondom Marokkanen. Ik deed dat recentelijk in NWS met als gevolg vreselijk, xenofobisch taalgebruik en onrealistische oplossingen zoals Marokkanen het land uitzetten. Het alsmaar linken aan de Islam alsof dit geloof dit soort gedrag goedkeurt stoort me ook enorm.
    Ja, ik had dan ook snel spijt openen bewuste topic. Al had ik beter moeten gezien 1-Telegraaf artikel, 2- bepaalde slag users en 3- ik hier inmiddels alweer een aantal jaren als moderator meedraai.

Ik vind het bagatelliseren en relativeren alsof er niet veel aan de hand is ook niet veel helpen. Al begrijp ik de beweegredenen ergens wel. Namelijk de angst dat Wilders aan de macht komt.

En zoals ik in een ander topic al zei. De populariteit van Wilders zou nooit zo groot zijn geweest door betuttelend gedrag van Marokkanen en moslims door linkse partijen. Menen wat voor het beste zou kunnen zijn en hun gedachtegang invullen alsof ze niet zelfstandig kunnen nadenken. Twee moslim vrienden op de Hogeschool in Den Haag die ik ken zijn er op aangesproken waarom ze die kerstboom weg wilden hebben terwijl hier helemaal geen sprake was. Volgens hen kenden ze niemand die dat ding weg wilden hebben. Ze worden er dus wel op aangekeken. Ik vind dat vrij ernstig.
      maandag 22 februari 2010 @ 16:04:44 #188
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78307579
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 19:43 schreef Bierie het volgende:
    Terwijl het eigenlijk moet zijn: "Iedereen die Nederland uitholt en verloedert moet snoerhard gestrafd gaan worden".
    Dat was dus ook een beetje mijn punt. Iedereen verzint van die leuke harde straffen zoals met scherp schieten, en dat soort zaken..... maar denkt in het achterhoofd dat deze dan alleen betrekking hebben op straatmarokkaantjes.

Lui zoals voetbalsupporters die in de naam van een club ook vandalisme plegen, vechtpartijen organiseren en meer van dat soort geneuzel, zijn die echt beter dan die straatmarokkaantjes? Naar mijn mening zijn ze geen HAAR beter en verdienen dus ook inderdaad dezelfde strafmaat.
    -
      maandag 22 februari 2010 @ 16:16:34 #189
    3542 Gia
    User under construction
    pi_78308050
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 16:04 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat was dus ook een beetje mijn punt. Iedereen verzint van die leuke harde straffen zoals met scherp schieten, en dat soort zaken..... maar denkt in het achterhoofd dat deze dan alleen betrekking hebben op straatmarokkaantjes.

Lui zoals voetbalsupporters die in de naam van een club ook vandalisme plegen, vechtpartijen organiseren en meer van dat soort geneuzel, zijn die echt beter dan die straatmarokkaantjes? Naar mijn mening zijn ze geen HAAR beter en verdienen dus ook inderdaad dezelfde strafmaat.
    Helemaal mee eens. Ik ben in alle gevallen van rellende jeugd voor dezelfde aanpak. Zodra de arm van de wet zichzelf bedreigd voelt door de relschoppers, moet er met scherp geschoten mogen worden.
      maandag 22 februari 2010 @ 16:17:54 #190
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_78308108
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 16:04 schreef maartena het volgende:

[..]

Goh, zou je daarom denken dat er bij elke wedstrijd een bak ME op de been is van hier tot Tokyo? En dat ze dus ook daadwerkelijk rammen als er iets is?

En dat is 100% terecht, wie rellen schopt kan klappen krijgen, blank, zwart, rood-wit of whatever .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_78332021
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 12:54 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

ik weet dat het bij gelijke monniken, gelijke kappen om mensen gaat, maar ik gebruik het hier in dezelfde context, zij het dat die mensen niet gelijk zijn als het over de te beboeten overtredingen gaat.
    Je mag me dan ook meteen uitleggen waarom je iemand geen boete zou geven van 50 euro of meer omdat hij
    - rotzooi op straat gooit
    - dronken over straat loopt en overlast geeft
    - lopen door rood licht voor voetgangers
    - iemand openlijk discrimineren (want dat mag ook niet)
    - een agent een grote bek geeft
    - etc.

Je kunt geen onderscheid maken tussen uitingen van misdragingen omdat sommige zaken bij bepaalde groepen vaker voorkomt en doen alsof het rechtvaardig is.

Ik vind ook dat er niet gespuugd moet worden en ook de andere zaken die je als voorbeeld geeft, echter ik geef hierbij aan dat er je dan beter duidelijk kunt zijn en zeggen dat we het in Nederland niet tolereren, dan weten we waar we aan toe zijn en frustreer je niet een heel systeem.

Noem man een paard, want dan ben je pas stoer, ik hou daar wel van.
    Behalve het gooien van rotzooi op straat, heb ik geen van jouw voorbeelden genoemd als zijnde onbenullig of niet een boete waard.
    En wat betreft papiertjes gooien op straat (wat ik wel noemde), ik vind dat inderdaad minder reden tot een boete, dan mensen die zich aggressief tegen anderen op stellen, maar dat leek me wel duidelijk al
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 14:51 schreef Ironhide het volgende:
    Oplossingen die tot nu toe geopperd zijn:

• Vanlotje: Geldboetes op overlast, geen woorden maar daden, wetshandhaving.
  • DutchErrorist: Pakkans is te laag, dus boetes helpen niet.
  • AlphaOmega: Boetes uitdelen prima, maar dan wel afschrikwekkend hoog.
  • RemcoDelft: Invoering lijfstraf en doodstraf a la Singapore.
  • zoalshetis: Blijven benoemen om bewustwording bij "ze" teweeg te brengen.
  • Boris_Karloff: Onkruid blijft onkruid: met wortel en tak verwijderen.
  • Picchia: Boetes helpen niet, "je kunt beter (aanvullende of vervangende) oplossingen zoeken in andere hoeken..."
  • Frollo: Oorzaken achtergesteldheid Marokkanen aanpakken.
  • Gia: Indammen stroom importbruiden, opvoedingsinstituten, indien zware crimineel met dubbele nationaliteit: Nederlanderschap omzetten naar verblijfsvergunning.
  • Boldface: Jeugdbendes aanpakken met alle mogelijke middelen.
  • TeringHenkie: Boete betalen of brommen. Hangjongeren verplichten te werken voor plantsoenendienst.
  • 200012: Strafmaat baseren op minimum i.p.v. maximum. Zeer hoge boete of een jaartje brommen met dwangarbeid, three strikes you're out, lik-op-stuk-beleid politie.
  • Zienswijze: Levenslange gevangenisstraffen, serieuze aanpak door alle politieke partijen.
  • DriekOplopers: Isolatie Capuchonberbers, uitsluiten Marokkaanse mannen van het openbare leven, opvoeding door de staat van jeugdige Marokkanen.
  • Mutant01: De democratische rechtsstaat dient de veiligheid van haar burgers te garanderen.

De voorstellen zijn veelal (radicaal) rechts te noemen. Vanaf de linkervleugel veel kritiek op deze voorstellen, maar tegelijkertijd helaas weinig concrete alternatieven. Toevallig is dit ook de Achilleshiel van het huidige politieke establishment (links en rechts): Wilders verwijten geen oplossingen te bieden, maar er zelf ook bar weinig van bakken.

Tot nu toe spreken de bijdragen van Gia, AlphaOmega, Vanlotje, Boldface, TeringHenkie en 200012 mij het meeste aan. Hun voorstellen zijn volgens mij haalbaar en moreel aanvaardbaar. Wel moet de pakkans drastisch omhoog, zoals DutchErrorist impliceert.
  • Goed dat je even alle oplossingen bij elkaar hebt gezet. Wordt daardoor meteen ook duidelijk dat veel mensen qua oplossingen best dicht bij elkaar zitten (of dat ze complimentair aan elkaar zijn).
    quote:

[..]

Ik denk echt niet dat de gemiddelde Marokkaanse crimineel weet wie Femke is. Ze hebben denk ik wel een vaag idee dat er bepaalde Nederlanders zijn die alles goedpraten en dit, gekoppeld aan een gebrek van wetshandhaving geeft ze een idee van vrijheid om te doen waar ze zin in hebben.

[ Bericht 9% gewijzigd door VanLotje op 23-02-2010 08:32:07 ]
      dinsdag 23 februari 2010 @ 11:41:59 #192
    3542 Gia
    User under construction
    pi_78337234
    quote:
    Van rennen wordt je moe. Ze kunnen ook twitteren!!
      dinsdag 23 februari 2010 @ 13:33:15 #193
    177711 ThunderBitch
    "You know I Can"
    pi_78341418
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 08:26 schreef VanLotje het volgende:

[..]

Behalve het gooien van rotzooi op straat, heb ik geen van jouw voorbeelden genoemd als zijnde onbenullig of niet een boete waard.
    En wat betreft papiertjes gooien op straat (wat ik wel noemde), ik vind dat inderdaad minder reden tot een boete, dan mensen die zich aggressief tegen anderen op stellen, maar dat leek me wel duidelijk al

Ja duh, of het nou papiertjes weggooien is of een wout een grote bek geven wordt volgens jou toch allemaal door marokkanen gedaan, dus eh... of wil je de autochtonen toch een beetje matsen.
    pi_78342984
    quote:

[..]

Dan ga je toch lekker in een of ander streng-islamitisch land wonen. Daar kun jij je lol op.

Verder on-topic: voorstel van TS is onuitvoerbaar.
    Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
    In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
    pi_78343905
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 14:09 schreef KoosVogels het volgende:

Verder on-topic: voorstel van TS is onuitvoerbaar.
    Wat stel jij dan voor?
    pi_78346216
    Zegt de ene Marokkaan tegen de ander..
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')