Voor het stelen van 3 marsjes zouden we hier ook levenslang moeten geven..quote:Op donderdag 18 februari 2010 07:26 schreef 200012 het volgende:
+
[..]
Werkt perfect in VS 3 strikes and your out.
pleeg 3 misdaden en je krijgt automatisch levenslang.
Dan is het hele probleem van veel plagers al opgelost.
Dat is heel wat anders. Dan zij we slecht in het oppakken van de misdadigers, niet in het straffenquote:En we straffen helemaal niet het hardst 75% van de misdaden worden niet vervolgd.
Bron? Specifiek dat je maar 2/3e van je straf hoeft uit te zitten omdat je niet iemand hebt vermoord.quote:Ook is de strafmaat op papier altijd 33% hoger als in werkelijkheid het geval is.
1/3 van je straf wordt kwijtgescholden als je geen moord pleegt in de gevangenis dat is belachelijk.
Hiermee wordt gesuggereert dat je iets heel bijzonders hebt gedaan waarvoor je strafvermindering krijgt.
Heuy! Laten we een Sharia invoeren en iedereen die wat steelt zijn handen afhakken! En op welk punt zijn ze lakser dan in Amerika?quote:Op donderdag 18 februari 2010 07:23 schreef VanLotje het volgende:
[..]
In veel Europese landen gaat het dan ook belabberd wat betreft rellen en de situatie in achterstandswijken.
Op de zaken die in de OP stonden, wordt echt nauwelijks een straf uitgedeeld. Zaken als je vuilniszakken te vroeg buiten zetten wel, en dat weerhoudt ook veel mensen ervan om het te doen. Juist dat onbenulligheden beboet worden, en dit soort ergere dingen door de vingers worden gezien, zet veel kwaad bloed.
Dat strenger straffen wel helpt, zie je in een groot aantal landen in de wereld. Signapore werd al genoemd en de Marokkaanse politie bijvoorbeeld heeft ook geen geduld met onhandelbare gevallen.
Amerika is geen goed voorbeeld, omdat ze daar in bepaalde opzichten juist nog lakser zijn dan wij (wapens bijvoorbeeld).
Overtrokken reactie. Beboeten lijkt me toch wel heel wat anders dan de sharia invoerenquote:Op donderdag 18 februari 2010 07:54 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Heuy! Laten we een Sharia invoeren en iedereen die wat steelt zijn handen afhakken!
Lezen. In dezelfde reactie waarop jij reageerde noemde ik al wapens. Niet een onbelangrijk punt lijkt me, in de context van geweld en achterstandswijken.quote:Op donderdag 18 februari 2010 07:54 schreef DutchErrorist het volgende:
En op welk punt zijn ze lakser dan in Amerika?
We beboeten al hoog genoeg in Nederland, we vinden ze alleen niet zo snel, dat is heeeeul wat anders dan harder straffen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:06 schreef VanLotje het volgende:
[..]
Overtrokken reactie. Beboeten lijkt me toch wel heel wat anders dan de sharia invoeren![]()
Verder heb ik al vele malen (waaronder in de OP) gezegd dat ik het hier heb over dingen als spugen, vandalisme en aggresiviteit op straat, niet over dingen als overspel en dergelijke zaken waar voorstanders van de sharia zich vooral druk om maken.
Met wapen zijn ze niet laks hoor, ze mogen ze hebben, staat gewoon in de grondwetquote:[..]
Lezen. In dezelfde reactie waarop jij reageerde noemde ik al wapens. Niet een onbelangrijk punt lijkt me, in de context van geweld en achterstandswijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."She puts whiskey in the coffee, she puts whiskey in the tea,
She puts whiskey in the whiskey and the rest of it in me."
Nee het gaat om misdaden geen overtredingen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 07:52 schreef DutchErrorist het volgende:
Voor het stelen van 3 marsjes zouden we hier ook levenslang moeten geven..
En doordat rechters altijd beweren onvoldoende beweis te hebben. Ook al staat de verdachte bijvoorbeelt op een videobeeld.quote:Dat is heel wat anders. Dan zij we slecht in het oppakken van de misdadigers, niet in het straffen
http://www.sp.nl/nieuwsbe(...)fmaat_overbodig.htmlquote:Bron? Specifiek dat je maar 2/3e van je straf hoeft uit te zitten omdat je niet iemand hebt vermoord.
Ja wekrt perfect rond de 10 000 criminelen worden daar aangepakt met deze wapens per jaar.quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:11 schreef DutchErrorist het volgende:
Met wapen zijn ze niet laks hoor, ze mogen ze hebben, staat gewoon in de grondwet
quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:11 schreef DutchErrorist het volgende:
We beboeten al hoog genoeg in Nederland, we vinden ze alleen niet zo snel, dat is heeeeul wat anders dan harder straffen.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:30 schreef VanLotje het volgende:
Echter politie weet ook altijd haarfijn mensen te vinden die zonder licht rijden/papiertjes op de grond gooien/ afval te vroeg aan de weg zetten. In plaats van op zoek te gaan naar dat soort gevallen, gaan ze maar wat vaker in risicowijken posten en nuttigere boetes uitdelen (desnoods in burger).
Precies, bedankt dat je even bevestigt wat ik net zei. Ze zijn dus zo laks met wapens ten opzichte van ons dat het zelfs in hun grondwet staat.quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:11 schreef DutchErrorist het volgende:
Met wapen zijn ze niet laks hoor, ze mogen ze hebben, staat gewoon in de grondwet
Mee eens. Is in grote delen van de wereld geen probleem voor burgers om aan een wapenvergunning te komen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:16 schreef 200012 het volgende:
[..]
Ja wekrt perfect rond de 10 000 criminelen worden daar aangepakt met deze wapens per jaar.
Daarom moeten wij ook gewoon het recht hebben om wapens te dragen.
Als de politie/politiek/rechtssysteem ons niet kan beschermen tegen deze mordadige immigranten dan moeten wij op zijn minst het recht hebben om dat zelf te doen.
En nee niet iedereen mag wapens hebben en gebruiken maar alleen de mensen zonder crimineel of illegaaal verleden.
Weet jij wat het bewijs was, heb jij rechten gestudeerd, en zat jij erbij toen de beste meneer zijn misdaad pleegde of werd veroordeeld? Nee, dus ik weet wel zeker dat meneer de rechter genoeg informatie had om tot zijn besluit te komen en jij niet. Rechters zijn heus niet achterlijk. Oh ja en ik zal maar niet in gaan op je laatste zin want die is compleet achterlijk.quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:13 schreef 200012 het volgende:
[..]
Nee het gaat om misdaden geen overtredingen.
Al lijkt het mij wel een goed idee als iemand het na 2 keer niet snapt dat is die gewoon te dom voor onze kennis economie.
[..]
En doordat rechters altijd beweren onvoldoende beweis te hebben. Ook al staat de verdachte bijvoorbeelt op een videobeeld.
Maar dit mag niet gebruikt worden in verband met eu of privacy of wat voor smoesjes.
Feit is de criminelen in kwestie komen er altijd mee weg en worden NIET gestraft zoals ze wel zouden moeten in de nederlandse wet.
Zodoende moet de politie dus gewoon lik op stuk beleid mogen voeren en deze crimineeltjes de benen breken dat zal ze leren.
[..]
Okayquote:http://www.sp.nl/nieuwsbe(...)fmaat_overbodig.html
1/3 van ALLE STRAFFEN IN NEDERLAND worden automtisch kwijtgescholden
tenzij een zeer ernstige misdaad in de gevangenis wordt gepleegd zoals een moord.
En dat pakt vreselijk goed uit in de VSquote:Op donderdag 18 februari 2010 08:16 schreef 200012 het volgende:
[..]
Ja wekrt perfect rond de 10 000 criminelen worden daar aangepakt met deze wapens per jaar.
Daarom moeten wij ook gewoon het recht hebben om wapens te dragen.
Als de politie/politiek/rechtssysteem ons niet kan beschermen tegen deze mordadige immigranten dan moeten wij op zijn minst het recht hebben om dat zelf te doen.
En nee niet iedereen mag wapens hebben en gebruiken maar alleen de mensen zonder crimineel of illegaaal verleden.
Lijkt me een puik plan om de sharia in te voeren. Gewoon net als in Indonesie, Sharia voor de moslims, gewoon burgerlijk recht voor de rest. Moet jij eens opletten hoe leuk ze dat vindenquote:Op donderdag 18 februari 2010 07:54 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Heuy! Laten we een Sharia invoeren en iedereen die wat steelt zijn handen afhakken! En op welk punt zijn ze lakser dan in Amerika?
quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:47 schreef Gia het volgende:
Agenten moeten gewoon de vrijheid krijgen om met scherp op armen en benen te schieten in geval van ernstige rellen. Omdat ze nu niks mogen, durven ze niet op te treden, worden die gasten niet opgepakt en komen ze ermee weg. En ze lachen de Nederlandse staat recht in haar gezicht uit.
Knuppel erover, zeg ik, dan oppakken en alsnog vastzetten. Lik op stuk en geen angst. Als je bang bent, had je een vak moeten leren.
Ik denk dat dat voor bijna alle politieke partijen gold.quote:Op zondag 21 februari 2010 08:30 schreef Zienswijze het volgende:
Het hele probleem is dat bepaalde politieke partijen de kop in het zand steken, waardoor vervelende Marokkaantjes gewoon door kunnen gaan met hun criminele en irritante gedrag. Daardoor is het Marokkanen-probleem heel erg uit de hand gelopen en kijkt vrijwel iedereen nu negatief tegen Marokkanen aan.
Even de PVV buiten beschouwing latende:quote:Op zondag 21 februari 2010 08:50 schreef VanLotje het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voor bijna alle politieke partijen gold.
Er hebben zowel linkse, rechtse als christelijke partijen in kabinetten gezeten sinds de jaren 90.
Waar linkse partijen inderdaad veel met de mantel de liefde bedekten, waren rechtse en christelijke partijen vaak meer geinteresseerd in andere dingen als puntje bij paaltje kwam, zoals de VS of EU een plezier doen, of zondagsrust bijvoorbeeld.
De PVV mikt dan weer enkel op Marokkanen en vind ik daarom ook niet geschikt.
Een algemeen strenger uitvoering van het beschermen van burgers op straat tegen wangedrag zou de hoogste prioriteit moeten genieten bij alle partijen van nu af aan.
Dit is niet waar dit is wat je in de media hoort maar als je het verkiezings programma bekijkt: zie hieronderquote:Op zondag 21 februari 2010 08:50 schreef VanLotje het volgende:
[..]
De PVV mikt dan weer enkel op Marokkanen en vind ik daarom ook niet geschikt.
quote:II. Keiharde aanpak criminaliteit en terrorisme
Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
Na drie zware geweldsmisdrijven levenslange gevangenisstraf
Afschaffen van de korting op de maximumstraf in geval van poging tot misdrijf
Wettelijke verplichting OM tot voordeelsontneming daders bij misdrijven
Minder taakstraffen
Afschaffen verjaring gewelds- en zedenmisdrijven
Geen kwijtschelding deel gevangenisstraf bij goed gedrag
Introductie heropvoedingskampen
Preventief fouilleren in het hele land
Herinvoering jeugd- en zedenpolitie
Wettelijk verbod op pedofielenpartij
Professionelere hulp voor slachtoffers
Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking
Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit
Introductie van administratieve detentie bij terrorisme
10 jaar geen recht op uitkering bij uitkeringsfraude
Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
Agressie tegen politiefunctionarissen en andere hulpverleners: 1/3 hogere minimumstraf en 1/3 hogere maximumstraf
Kraakverbod
Reorganisatie politie: terug van 26 naar 4 politieregio's, plus KLPD
Precies, typisch dat de linkse jojo's er natuurlijk weer uitvissen wat ze denken te kunnen gebruiken in hun groot slijm en aarslikfestijn naar de Marokkanen toe.quote:Op zondag 21 februari 2010 09:00 schreef PowerAdmin het volgende:
[..]
Dit is niet waar dit is wat je in de media hoort maar als je het verkiezings programma bekijkt: zie hieronder
Dan valt meteen op dat het woord marokkanen er maa 1 keer in voorkomt.
En dat ALLE misdaden en misdadigers zwaarder bestraft dienen te worden ongeacht huidskleur afkomst of geloof.
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |