abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78128708
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 07:26 schreef 200012 het volgende:
+
[..]

Werkt perfect in VS 3 strikes and your out.
pleeg 3 misdaden en je krijgt automatisch levenslang.
Dan is het hele probleem van veel plagers al opgelost.
Voor het stelen van 3 marsjes zouden we hier ook levenslang moeten geven..
quote:
En we straffen helemaal niet het hardst 75% van de misdaden worden niet vervolgd.
Dat is heel wat anders. Dan zij we slecht in het oppakken van de misdadigers, niet in het straffen
quote:
Ook is de strafmaat op papier altijd 33% hoger als in werkelijkheid het geval is.
1/3 van je straf wordt kwijtgescholden als je geen moord pleegt in de gevangenis dat is belachelijk.
Hiermee wordt gesuggereert dat je iets heel bijzonders hebt gedaan waarvoor je strafvermindering krijgt.
Bron? Specifiek dat je maar 2/3e van je straf hoeft uit te zitten omdat je niet iemand hebt vermoord.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_78128724
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 07:23 schreef VanLotje het volgende:

[..]

In veel Europese landen gaat het dan ook belabberd wat betreft rellen en de situatie in achterstandswijken.

Op de zaken die in de OP stonden, wordt echt nauwelijks een straf uitgedeeld. Zaken als je vuilniszakken te vroeg buiten zetten wel, en dat weerhoudt ook veel mensen ervan om het te doen. Juist dat onbenulligheden beboet worden, en dit soort ergere dingen door de vingers worden gezien, zet veel kwaad bloed.

Dat strenger straffen wel helpt, zie je in een groot aantal landen in de wereld. Signapore werd al genoemd en de Marokkaanse politie bijvoorbeeld heeft ook geen geduld met onhandelbare gevallen.

Amerika is geen goed voorbeeld, omdat ze daar in bepaalde opzichten juist nog lakser zijn dan wij (wapens bijvoorbeeld).
Heuy! Laten we een Sharia invoeren en iedereen die wat steelt zijn handen afhakken! En op welk punt zijn ze lakser dan in Amerika?
pi_78128801
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 07:54 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Heuy! Laten we een Sharia invoeren en iedereen die wat steelt zijn handen afhakken!
Overtrokken reactie. Beboeten lijkt me toch wel heel wat anders dan de sharia invoeren

Verder heb ik al vele malen (waaronder in de OP) gezegd dat ik het hier heb over dingen als spugen, vandalisme en aggresiviteit op straat, dus niet over dingen als overspel en dergelijke zaken waar voorstanders van de sharia zich vooral druk om maken.
quote:

En op welk punt zijn ze lakser dan in Amerika?
Lezen. In dezelfde reactie waarop jij reageerde noemde ik al wapens. Niet een onbelangrijk punt lijkt me, in de context van geweld en achterstandswijken.
pi_78128840
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:06 schreef VanLotje het volgende:

[..]

Overtrokken reactie. Beboeten lijkt me toch wel heel wat anders dan de sharia invoeren

Verder heb ik al vele malen (waaronder in de OP) gezegd dat ik het hier heb over dingen als spugen, vandalisme en aggresiviteit op straat, niet over dingen als overspel en dergelijke zaken waar voorstanders van de sharia zich vooral druk om maken.
We beboeten al hoog genoeg in Nederland, we vinden ze alleen niet zo snel, dat is heeeeul wat anders dan harder straffen.
quote:
[..]

Lezen. In dezelfde reactie waarop jij reageerde noemde ik al wapens. Niet een onbelangrijk punt lijkt me, in de context van geweld en achterstandswijken.
Met wapen zijn ze niet laks hoor, ze mogen ze hebben, staat gewoon in de grondwet
  donderdag 18 februari 2010 @ 08:11:50 #105
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78128847
Als ze er niet meer zijn hoeven we ook niet meer over ze te praten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"She puts whiskey in the coffee, she puts whiskey in the tea,
She puts whiskey in the whiskey and the rest of it in me."
pi_78128856
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 07:52 schreef DutchErrorist het volgende:

Voor het stelen van 3 marsjes zouden we hier ook levenslang moeten geven..
Nee het gaat om misdaden geen overtredingen.
Al lijkt het mij wel een goed idee als iemand het na 2 keer niet snapt dat is die gewoon te dom voor onze kennis economie.
quote:
Dat is heel wat anders. Dan zij we slecht in het oppakken van de misdadigers, niet in het straffen
En doordat rechters altijd beweren onvoldoende beweis te hebben. Ook al staat de verdachte bijvoorbeelt op een videobeeld.
Maar dit mag niet gebruikt worden in verband met eu of privacy of wat voor smoesjes.
Feit is de criminelen in kwestie komen er altijd mee weg en worden NIET gestraft zoals ze wel zouden moeten in de nederlandse wet.
Zodoende moet de politie dus gewoon lik op stuk beleid mogen voeren en deze crimineeltjes de benen breken dat zal ze leren.
quote:
Bron? Specifiek dat je maar 2/3e van je straf hoeft uit te zitten omdat je niet iemand hebt vermoord.
http://www.sp.nl/nieuwsbe(...)fmaat_overbodig.html
1/3 van ALLE STRAFFEN IN NEDERLAND worden automtisch kwijtgescholden
tenzij een zeer ernstige misdaad in de gevangenis wordt gepleegd zoals een moord.
pi_78128894
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:11 schreef DutchErrorist het volgende:

Met wapen zijn ze niet laks hoor, ze mogen ze hebben, staat gewoon in de grondwet
Ja wekrt perfect rond de 10 000 criminelen worden daar aangepakt met deze wapens per jaar.
Daarom moeten wij ook gewoon het recht hebben om wapens te dragen.
Als de politie/politiek/rechtssysteem ons niet kan beschermen tegen deze mordadige immigranten dan moeten wij op zijn minst het recht hebben om dat zelf te doen.
En nee niet iedereen mag wapens hebben en gebruiken maar alleen de mensen zonder crimineel of illegaaal verleden.
pi_78128937
quote:

We beboeten al hoog genoeg in Nederland, we vinden ze alleen niet zo snel, dat is heeeeul wat anders dan harder straffen.

quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:30 schreef VanLotje het volgende:

Echter politie weet ook altijd haarfijn mensen te vinden die zonder licht rijden/papiertjes op de grond gooien/ afval te vroeg aan de weg zetten. In plaats van op zoek te gaan naar dat soort gevallen, gaan ze maar wat vaker in risicowijken posten en nuttigere boetes uitdelen (desnoods in burger).
quote:

Precies, bedankt dat je even bevestigt wat ik net zei. Ze zijn dus zo laks met wapens ten opzichte van ons dat het zelfs in hun grondwet staat.

Je vergelijkt zelf steeds de strengheid van wetten van verschillende landen met elkaar, bevestigen dat er een bepaalde wet is, is dus geen argument om aan te geven of die laks is of niet.
  donderdag 18 februari 2010 @ 08:21:38 #109
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78128942
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:16 schreef 200012 het volgende:

[..]

Ja wekrt perfect rond de 10 000 criminelen worden daar aangepakt met deze wapens per jaar.
Als de politie/politiek/rechtssysteem ons niet kan beschermen tegen deze mordadige immigranten dan moeten wij op zijn minst het recht hebben om dat zelf te doen.
En nee niet iedereen mag wapens hebben en gebruiken maar alleen de mensen zonder crimineel of illegaaal verleden.
Mee eens. Is in grote delen van de wereld geen probleem voor burgers om aan een wapenvergunning te komen.

Moeten ze wel geen eisen gaan stellen als een maximum caliber...want een junk kopt een .22 LR gewoon terug.
pi_78129101
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:13 schreef 200012 het volgende:

[..]

Nee het gaat om misdaden geen overtredingen.
Al lijkt het mij wel een goed idee als iemand het na 2 keer niet snapt dat is die gewoon te dom voor onze kennis economie.
[..]

En doordat rechters altijd beweren onvoldoende beweis te hebben. Ook al staat de verdachte bijvoorbeelt op een videobeeld.
Maar dit mag niet gebruikt worden in verband met eu of privacy of wat voor smoesjes.
Feit is de criminelen in kwestie komen er altijd mee weg en worden NIET gestraft zoals ze wel zouden moeten in de nederlandse wet.
Zodoende moet de politie dus gewoon lik op stuk beleid mogen voeren en deze crimineeltjes de benen breken dat zal ze leren.
[..]
Weet jij wat het bewijs was, heb jij rechten gestudeerd, en zat jij erbij toen de beste meneer zijn misdaad pleegde of werd veroordeeld? Nee, dus ik weet wel zeker dat meneer de rechter genoeg informatie had om tot zijn besluit te komen en jij niet. Rechters zijn heus niet achterlijk. Oh ja en ik zal maar niet in gaan op je laatste zin want die is compleet achterlijk.
quote:
http://www.sp.nl/nieuwsbe(...)fmaat_overbodig.html
1/3 van ALLE STRAFFEN IN NEDERLAND worden automtisch kwijtgescholden
tenzij een zeer ernstige misdaad in de gevangenis wordt gepleegd zoals een moord.
Okay
pi_78129132
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:16 schreef 200012 het volgende:

[..]

En dat pakt vreselijk goed uit in de VS Hoeveel doden daar wel niet vallen (onschuldige) door een verdwaalde kogel, of omdat ze papa's pistool hebben gepakt, of gewoon omdat ze postal gaan.
pi_78129247
quote:

[..]

Heuy! Laten we een Sharia invoeren en iedereen die wat steelt zijn handen afhakken! En op welk punt zijn ze lakser dan in Amerika?
Lijkt me een puik plan om de sharia in te voeren. Gewoon net als in Indonesie, Sharia voor de moslims, gewoon burgerlijk recht voor de rest. Moet jij eens opletten hoe leuk ze dat vinden
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:47:10 #113
3542 Gia
User under construction
pi_78133662
Agenten moeten gewoon de vrijheid krijgen om met scherp op armen en benen te schieten in geval van ernstige rellen. Omdat ze nu niks mogen, durven ze niet op te treden, worden die gasten niet opgepakt en komen ze ermee weg. En ze lachen de Nederlandse staat recht in haar gezicht uit.

Knuppel erover, zeg ik, dan oppakken en alsnog vastzetten. Lik op stuk en geen angst. Als je bang bent, had je een vak moeten leren.
pi_78255861
Nu het kabinet dus gevallen is, hoop ik dat er inderdaad strenger opgetreden gaat worden tegen de overlast op straat. Daarmee bedoel ik niet de oplossingen van Wilders, die enkel ziet wat Marokkanen fout doen, maar gewoon een strenger optreden tegen aggressie in het algemeen.

Op deze manier bijvoorbeeld:
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:47 schreef Gia het volgende:
Agenten moeten gewoon de vrijheid krijgen om met scherp op armen en benen te schieten in geval van ernstige rellen. Omdat ze nu niks mogen, durven ze niet op te treden, worden die gasten niet opgepakt en komen ze ermee weg. En ze lachen de Nederlandse staat recht in haar gezicht uit.

Knuppel erover, zeg ik, dan oppakken en alsnog vastzetten. Lik op stuk en geen angst. Als je bang bent, had je een vak moeten leren.
pi_78255951
Mensen die zich niet normaal kunnen gedragen gewoon levenslang de bak ingooien.
pi_78255959
Het hele probleem is dat bepaalde politieke partijen de kop in het zand steken, waardoor vervelende Marokkaantjes gewoon door kunnen gaan met hun criminele en irritante gedrag. Daardoor is het Marokkanen-probleem heel erg uit de hand gelopen en kijkt vrijwel iedereen nu negatief tegen Marokkanen aan.
pi_78256024
quote:
Op zondag 21 februari 2010 08:30 schreef Zienswijze het volgende:
Het hele probleem is dat bepaalde politieke partijen de kop in het zand steken, waardoor vervelende Marokkaantjes gewoon door kunnen gaan met hun criminele en irritante gedrag. Daardoor is het Marokkanen-probleem heel erg uit de hand gelopen en kijkt vrijwel iedereen nu negatief tegen Marokkanen aan.
Ik denk dat dat voor bijna alle politieke partijen gold.
Er hebben zowel linkse, rechtse als christelijke partijen in kabinetten gezeten sinds de jaren 90.

Waar linkse partijen inderdaad veel met de mantel de liefde bedekten, waren rechtse en christelijke partijen vaak meer geinteresseerd in andere dingen als puntje bij paaltje kwam, zoals de VS of EU een plezier doen, of zondagsrust bijvoorbeeld.

De PVV mikt dan weer enkel op Marokkanen en vind ik daarom ook niet geschikt.

Een algemeen strenger uitvoering van het beschermen van burgers op straat tegen wangedrag zou de hoogste prioriteit moeten genieten bij alle partijen van nu af aan.
pi_78256049
quote:
Op zondag 21 februari 2010 08:50 schreef VanLotje het volgende:

[..]

Ik denk dat dat voor bijna alle politieke partijen gold.
Er hebben zowel linkse, rechtse als christelijke partijen in kabinetten gezeten sinds de jaren 90.

Waar linkse partijen inderdaad veel met de mantel de liefde bedekten, waren rechtse en christelijke partijen vaak meer geinteresseerd in andere dingen als puntje bij paaltje kwam, zoals de VS of EU een plezier doen, of zondagsrust bijvoorbeeld.

Een algemeen strenger uitvoering van het beschermen van burgers op straat tegen wangedrag zou de hoogste prioriteit moeten genieten bij alle partijen van nu af aan.
Even de PVV buiten beschouwing latende:

Je hebt gelijk. En de VVD is natuurlijk, als het op dit onderwerp aankomt, bijna net zo naief en hulpeloos als GroenLinks. Ik ben het met je eens dat vanaf nu alle partijen serieus moeten gaan werken om dit probleem op te lossen, maar elke partij is overtuigd van haar eigen bestaande aanpak. En de praktijk wijst uit dat veel, zo niet alle traditionele partijen, in hun aanpak falen. En we hoeven niet te rekenen op dat de traditionele partijen wel eventjes hun aanpak drastisch zullen gaan veranderen.
  zondag 21 februari 2010 @ 09:00:55 #119
292081 PowerAdmin
Stop het communistische gevaar
pi_78256070
quote:
Op zondag 21 februari 2010 08:50 schreef VanLotje het volgende:

[..]

Dit is niet waar dit is wat je in de media hoort maar als je het verkiezings programma bekijkt: zie hieronder
Dan valt meteen op dat het woord marokkanen er maa 1 keer in voorkomt.
En dat ALLE misdaden en misdadigers zwaarder bestraft dienen te worden ongeacht huidskleur afkomst of geloof.
quote:
II. Keiharde aanpak criminaliteit en terrorisme
Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
Na drie zware geweldsmisdrijven levenslange gevangenisstraf
Afschaffen van de korting op de maximumstraf in geval van poging tot misdrijf
Wettelijke verplichting OM tot voordeelsontneming daders bij misdrijven
Minder taakstraffen
Afschaffen verjaring gewelds- en zedenmisdrijven
Geen kwijtschelding deel gevangenisstraf bij goed gedrag
Introductie heropvoedingskampen
Preventief fouilleren in het hele land
Herinvoering jeugd- en zedenpolitie
Wettelijk verbod op pedofielenpartij
Professionelere hulp voor slachtoffers
Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking
Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit
Introductie van administratieve detentie bij terrorisme
10 jaar geen recht op uitkering bij uitkeringsfraude
Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
Agressie tegen politiefunctionarissen en andere hulpverleners: 1/3 hogere minimumstraf en 1/3 hogere maximumstraf
Kraakverbod
Reorganisatie politie: terug van 26 naar 4 politieregio's, plus KLPD
  zondag 21 februari 2010 @ 09:08:47 #120
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78256113
quote:
Op zondag 21 februari 2010 09:00 schreef PowerAdmin het volgende:

[..]

Dit is niet waar dit is wat je in de media hoort maar als je het verkiezings programma bekijkt: zie hieronder
Dan valt meteen op dat het woord marokkanen er maa 1 keer in voorkomt.
En dat ALLE misdaden en misdadigers zwaarder bestraft dienen te worden ongeacht huidskleur afkomst of geloof.
[..]

Precies, typisch dat de linkse jojo's er natuurlijk weer uitvissen wat ze denken te kunnen gebruiken in hun groot slijm en aarslikfestijn naar de Marokkanen toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Buzios op 21-02-2010 09:15:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')