Stenengooiers etc. tien jaar lang bij iedere wedstrijd laten melden op een politiebureau. En dat geldt dan ook voor iedere hooligan die zichtop minder dan 3 meter afstand bevond.quote:Op zondag 21 februari 2010 19:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Je vergeet voetbalrellen. Die worden overigens voor het grootste deel geschopt door autochtonen, en kosten soms miljoenen aan schade.
Waarom niet? Of tasers gebruiken o.i.d.quote:Met scherp neerschieten, die stenengooier hier? Da's geen kleine steen die ie vasthoudt daar.....
Toch zal/moet er worden nagedacht over het aanpakken van een groep die het gedrag van veel van hun zonen/maatjes feitelijk omarmt. Zeker wanneer andere middelen niet werken. Het belang van goedwillende mensen die veilig (dus niet beroofd, aangerand, mishandeld, uitgescholden) over straat, naar de disco, naar de sportwedstrijd, naar het strand willen, moet voorgaan. Dat is niet meer dan redelijk.quote:Op zondag 21 februari 2010 19:06 schreef maartena het volgende:
Ik vind het eigenlijk te beschamend voor woorden dat we dit tegenwoordig apart moeten melden, in de Nederlandse democratie. We zijn verdomme geen fascistische staat die een bepaalde bevolkingsgroep bij vastgelegde wet zwaarder straft dan een andere bevolkingsgroep.
Het is o.a. ook de schuld van Groenlinks die de criminele Marokkanse jongeren omarmen wanneer ze een strafbaar feit hebben gepleegd.quote:Op maandag 22 februari 2010 02:56 schreef Zienswijze het volgende:
Het is wel zo dat het zelfcorrigerende vermogen er wel is bij de meeste andere bevolkingsgroepen. Bij de Marokkaanse bevolkingsgroep ontbreekt dit meestal. Anders kan je, i.t.t. de meeste andere bevolkingsgroepen, nooit zo'n hoog criminaliteitscijfer hebben. De Marokkaanse overlast is echt niet iets van de afgelopen paar jaren, maar het is iets van de afgelopen 15, 20 jaar. Kortom: dit probleem speelt al langer.
De Marokkaanse ouders weten dondersgoed dat er met veel Marokkaanse jongens een gigantisch probleem is. Maar toch doen de ouders, broers en/of neven er weinig aan om overlastgevende jongens te corrigeren. Want echt overal, in elke stad of dorp, waar veel Marokkanen wonen is er sprake van overlast.
Tot slot zeker niet onbelangrijk:
Hoe langer het duurt voordat dit probleem niet drastisch verminderd is, hoe groter de tegenstellingen in de samenleving zullen worden. Des te groter de spanningen zullen worder. En des te groter de intolerantie en argwaan jegens elkaar zal worden. Je krijgt dan dus een heel verziekte samenleving.
En als we een linkse regering krijgen wordt dit alleen maar erger.quote:Op maandag 22 februari 2010 03:13 schreef Buzios het volgende:
[..]
Het is o.a. ook de schuld van Groenlinks die de criminele Marokkanse jongeren omarmen wanneer ze een strafbaar feit hebben gepleegd.
Een Marokkaan die een autoruit doorgooit weet dat hij alleen maar huilend naar Femke hoeft te rennen, die zal hem dan troosten en hij krijgt een glaasje cola en ze rolt een joint voor hem
Dat was dus ook een beetje mijn punt. Iedereen verzint van die leuke harde straffen zoals met scherp schieten, en dat soort zaken..... maar denkt in het achterhoofd dat deze dan alleen betrekking hebben op straatmarokkaantjes.quote:Op zondag 21 februari 2010 19:43 schreef Bierie het volgende:
Terwijl het eigenlijk moet zijn: "Iedereen die Nederland uitholt en verloedert moet snoerhard gestrafd gaan worden".
Helemaal mee eens. Ik ben in alle gevallen van rellende jeugd voor dezelfde aanpak. Zodra de arm van de wet zichzelf bedreigd voelt door de relschoppers, moet er met scherp geschoten mogen worden.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat was dus ook een beetje mijn punt. Iedereen verzint van die leuke harde straffen zoals met scherp schieten, en dat soort zaken..... maar denkt in het achterhoofd dat deze dan alleen betrekking hebben op straatmarokkaantjes.
Lui zoals voetbalsupporters die in de naam van een club ook vandalisme plegen, vechtpartijen organiseren en meer van dat soort geneuzel, zijn die echt beter dan die straatmarokkaantjes? Naar mijn mening zijn ze geen HAAR beter en verdienen dus ook inderdaad dezelfde strafmaat.
Goh, zou je daarom denken dat er bij elke wedstrijd een bak ME op de been is van hier tot Tokyo? En dat ze dus ook daadwerkelijk rammen als er iets is?quote:Op maandag 22 februari 2010 16:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat was dus ook een beetje mijn punt. Iedereen verzint van die leuke harde straffen zoals met scherp schieten, en dat soort zaken..... maar denkt in het achterhoofd dat deze dan alleen betrekking hebben op straatmarokkaantjes.
Lui zoals voetbalsupporters die in de naam van een club ook vandalisme plegen, vechtpartijen organiseren en meer van dat soort geneuzel, zijn die echt beter dan die straatmarokkaantjes? Naar mijn mening zijn ze geen HAAR beter en verdienen dus ook inderdaad dezelfde strafmaat.
Behalve het gooien van rotzooi op straat, heb ik geen van jouw voorbeelden genoemd als zijnde onbenullig of niet een boete waard.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:54 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
ik weet dat het bij gelijke monniken, gelijke kappen om mensen gaat, maar ik gebruik het hier in dezelfde context, zij het dat die mensen niet gelijk zijn als het over de te beboeten overtredingen gaat.
Je mag me dan ook meteen uitleggen waarom je iemand geen boete zou geven van 50 euro of meer omdat hij
- rotzooi op straat gooit
- dronken over straat loopt en overlast geeft
- lopen door rood licht voor voetgangers
- iemand openlijk discrimineren (want dat mag ook niet)
- een agent een grote bek geeft
- etc.
Je kunt geen onderscheid maken tussen uitingen van misdragingen omdat sommige zaken bij bepaalde groepen vaker voorkomt en doen alsof het rechtvaardig is.
Ik vind ook dat er niet gespuugd moet worden en ook de andere zaken die je als voorbeeld geeft, echter ik geef hierbij aan dat er je dan beter duidelijk kunt zijn en zeggen dat we het in Nederland niet tolereren, dan weten we waar we aan toe zijn en frustreer je niet een heel systeem.
Noem man een paard, want dan ben je pas stoer, ik hou daar wel van.
Goed dat je even alle oplossingen bij elkaar hebt gezet. Wordt daardoor meteen ook duidelijk dat veel mensen qua oplossingen best dicht bij elkaar zitten (of dat ze complimentair aan elkaar zijn).quote:Op zondag 21 februari 2010 14:51 schreef Ironhide het volgende:
Oplossingen die tot nu toe geopperd zijn:Vanlotje: Geldboetes op overlast, geen woorden maar daden, wetshandhaving. DutchErrorist: Pakkans is te laag, dus boetes helpen niet. AlphaOmega: Boetes uitdelen prima, maar dan wel afschrikwekkend hoog. RemcoDelft: Invoering lijfstraf en doodstraf a la Singapore. zoalshetis: Blijven benoemen om bewustwording bij "ze" teweeg te brengen. Boris_Karloff: Onkruid blijft onkruid: met wortel en tak verwijderen. Picchia: Boetes helpen niet, "je kunt beter (aanvullende of vervangende) oplossingen zoeken in andere hoeken..." Frollo: Oorzaken achtergesteldheid Marokkanen aanpakken. Gia: Indammen stroom importbruiden, opvoedingsinstituten, indien zware crimineel met dubbele nationaliteit: Nederlanderschap omzetten naar verblijfsvergunning. Boldface: Jeugdbendes aanpakken met alle mogelijke middelen. TeringHenkie: Boete betalen of brommen. Hangjongeren verplichten te werken voor plantsoenendienst. 200012: Strafmaat baseren op minimum i.p.v. maximum. Zeer hoge boete of een jaartje brommen met dwangarbeid, three strikes you're out, lik-op-stuk-beleid politie. Zienswijze: Levenslange gevangenisstraffen, serieuze aanpak door alle politieke partijen. DriekOplopers: Isolatie Capuchonberbers, uitsluiten Marokkaanse mannen van het openbare leven, opvoeding door de staat van jeugdige Marokkanen. Mutant01: De democratische rechtsstaat dient de veiligheid van haar burgers te garanderen.
De voorstellen zijn veelal (radicaal) rechts te noemen. Vanaf de linkervleugel veel kritiek op deze voorstellen, maar tegelijkertijd helaas weinig concrete alternatieven. Toevallig is dit ook de Achilleshiel van het huidige politieke establishment (links en rechts): Wilders verwijten geen oplossingen te bieden, maar er zelf ook bar weinig van bakken.
Tot nu toe spreken de bijdragen van Gia, AlphaOmega, Vanlotje, Boldface, TeringHenkie en 200012 mij het meeste aan. Hun voorstellen zijn volgens mij haalbaar en moreel aanvaardbaar. Wel moet de pakkans drastisch omhoog, zoals DutchErrorist impliceert.
Ik denk echt niet dat de gemiddelde Marokkaanse crimineel weet wie Femke is. Ze hebben denk ik wel een vaag idee dat er bepaalde Nederlanders zijn die alles goedpraten en dit, gekoppeld aan een gebrek van wetshandhaving geeft ze een idee van vrijheid om te doen waar ze zin in hebben.quote:Op maandag 22 februari 2010 03:13 schreef Buzios het volgende:
[..]
Het is o.a. ook de schuld van Groenlinks die de criminele Marokkanse jongeren omarmen wanneer ze een strafbaar feit hebben gepleegd.
Een Marokkaan die een autoruit doorgooit weet dat hij alleen maar huilend naar Femke hoeft te rennen, die zal hem dan troosten en hij krijgt een glaasje cola en ze rolt een joint voor hem
Van rennen wordt je moe. Ze kunnen ook twitteren!!quote:Op maandag 22 februari 2010 03:13 schreef Buzios het volgende:
Ja duh, of het nou papiertjes weggooien is of een wout een grote bek geven wordt volgens jou toch allemaal door marokkanen gedaan, dus eh... of wil je de autochtonen toch een beetje matsen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:26 schreef VanLotje het volgende:
[..]
Behalve het gooien van rotzooi op straat, heb ik geen van jouw voorbeelden genoemd als zijnde onbenullig of niet een boete waard.
En wat betreft papiertjes gooien op straat (wat ik wel noemde), ik vind dat inderdaad minder reden tot een boete, dan mensen die zich aggressief tegen anderen op stellen, maar dat leek me wel duidelijk al![]()
Dan ga je toch lekker in een of ander streng-islamitisch land wonen. Daar kun jij je lol op.quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Tsja, gevangenissen hebben in Nederland een hotel-imago i.p.v. "iets vervelends". Wat mij betreft mag het beleid uit Singapore best worden overgenomen: krassen op een auto? 30 stokslagen.
Barbaars? Mwah, als je geen vandaal bent heb je er geen last van.
Wat stel jij dan voor?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
Verder on-topic: voorstel van TS is onuitvoerbaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |