abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78256511
quote:
Op zondag 21 februari 2010 08:30 schreef Zienswijze het volgende:
Het hele probleem is dat bepaalde politieke partijen de kop in het zand steken, waardoor vervelende Marokkaantjes gewoon door kunnen gaan met hun criminele en irritante gedrag.
Het ligt vooral binnen de allochtonen groep zelf; zij keuren het gedrag en de misdaden niet af van de criminele allochtonen groep, het wordt min of meer zelfs goedgekeurd door hen. En dan wijzen ze naar de nederlander: "als jullie niet zouden discrimineren zouden zij niet hoeven stelen"
pi_78256558
quote:
Op zondag 21 februari 2010 09:54 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Het ligt vooral binnen de allochtonen groep zelf; zij keuren het gedrag en de misdaden niet af van de criminele allochtonen groep, het wordt min of meer zelfs goedgekeurd door hen. En dan wijzen ze naar de nederlander: "als jullie niet zouden discrimineren zouden zij niet hoeven stelen"
Zij doen daarom dus net zo goed mee aan het 'verontschuldigen op basis van afkomst vs. beschuldigen op basis van afkomst' debat wat er bij dit topic heerst.

Ook zij zouden er dus veel baat bij hebben als het duidelijk gemaakt werd dat dergelijk gedrag simpelweg niet toegestaan wordt in Nederland en daar niks van af te kletsen valt.
  zondag 21 februari 2010 @ 10:05:50 #128
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_78256622
quote:

[..]

Hm, dat wordt dan vaker stelen om de boetes te betalen.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_78256677
quote:
Op zondag 21 februari 2010 10:05 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Hm, dat wordt dan vaker stelen om de boetes te betalen.
He ja, laten we ons lekker collectief laten gijzelen door dit soort lui

'Geen dieven meer oppakken, want straks vermoorden ze iemand als ze weg proberen te redden!'
  zondag 21 februari 2010 @ 10:14:59 #130
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_78256731
quote:
Op zondag 21 februari 2010 10:09 schreef VanLotje het volgende:

[..]

He ja, laten we ons lekker collectief laten gijzelen door dit soort lui

'Geen dieven meer oppakken, want straks vermoorden ze iemand als ze weg proberen te redden!'
Sharia speciaal voor moslims instellen, dan krijgen ze stokslagen en daar kunnen ze geen problemen mee hebben, want dat is wat Allah wil.
pi_78256745
quote:
Op zondag 21 februari 2010 10:14 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Sharia speciaal voor moslims instellen, dan krijgen ze stokslagen en daar kunnen ze geen problemen mee hebben, want dat is wat Allah wil.
Nah, laten we het eenvoudig houden.

Vervelend gedrag is gelijke straf. Ben je niet vervelend, krijg je het ook niet op je bord
  zondag 21 februari 2010 @ 10:20:23 #132
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_78256794
quote:
Op zondag 21 februari 2010 10:16 schreef VanLotje het volgende:

[..]

Nah, laten we het eenvoudig houden.

Vervelend gedrag is gelijke straf. Ben je niet vervelend, krijg je het ook niet op je bord
Dan moeten de "nederlandse Nederlanders" alsnog lijden door de Marokkanen.
pi_78256853
quote:
Op zondag 21 februari 2010 10:20 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Dan moeten de "nederlandse Nederlanders" alsnog lijden door de Marokkanen.
Vervelende lui lijden onder deze aanpak en is daarom zeer doelgericht. Hoe het strenger aanpakken van dat soort lui "nederlandse nederlanders' doet lijden ontgaat me daarom. Dit tenzij het vervelende 'nederlandse nederlandse' lui is en daar hoef je niet al te veel sympathie mee te hebben, lijkt me.
pi_78256911
quote:

[..]

Wie? Marokkanen?
Ja, en dat weet je toch. Dat betekent dat je dus als overheid keihard moet ingrijpen.
pi_78256959
quote:
Op zondag 21 februari 2010 10:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wie? Marokkanen?
Ja, en dat weet je toch. Dat betekent dat je dus als overheid keihard moet ingrijpen.
Ja maar ze zouden eens bij zichzelf kunnen beginnen, net alsof het de schuld is van de overheid.

"ik mag stelen want de overheid doet toch niets".
pi_78257041
quote:
Op zondag 21 februari 2010 10:38 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Ja maar ze zouden eens bij zichzelf kunnen beginnen, net alsof het de schuld is van de overheid.

Het is inderdaad een taak van de overheid om burgers te beschermen tegen rotlui, daar betalen we namelijk ook belasting voor.

Als overheid moet je vooral een probleem willen oplossen en niet oeverloos verzeild raken in een discussie over wie er schuldig is/waarom de schuldigen zich zo gedragen. Dat kan een interessant debat zijn (en wordt al tijden gevoerd), maar dat heeft tot nu toe weinig opgelost.
pi_78257096
quote:
Op zondag 21 februari 2010 10:38 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Ja maar dat doen de meesten niet. En dat moet je onderhand toch al weten. Als je puur gaat wachten hoelang het duurt voordat de Marokkaanse gemeenschap haar eigen criminelen keihard aanpakt, kan je nog 20 jaar wachten. Daarom zeg ik: de overheid moet keihard ingrijpen.
  zondag 21 februari 2010 @ 11:09:19 #138
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_78257388
quote:
Op zondag 21 februari 2010 10:49 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja maar dat doen de meesten niet. En dat moet je onderhand toch al weten. Als je puur gaat wachten hoelang het duurt voordat de Marokkaanse gemeenschap haar eigen criminelen keihard aanpakt, kan je nog 20 jaar wachten. Daarom zeg ik: de overheid moet keihard ingrijpen.
Voor de volle 100% mee eens! De serie PlatHaags in de columnrubriek op de FP gaat over dit probleem. Vanmiddag om 13 uur wordt uitgerekend deze kwestie aan de orde gesteld. Het totaal gebrek aan zelfreinigend vermogen binnen de Marokkaanse gemeenschap, en hoog tijd voor strenge maatregelen.
  zondag 21 februari 2010 @ 11:19:05 #139
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_78257525
quote:
Op zondag 21 februari 2010 10:27 schreef VanLotje het volgende:

[..]

Vervelende lui lijden onder deze aanpak en is daarom zeer doelgericht. Hoe het strenger aanpakken van dat soort lui "nederlandse nederlanders' doet lijden ontgaat me daarom. Dit tenzij het vervelende 'nederlandse nederlandse' lui is en daar hoef je niet al te veel sympathie mee te hebben, lijkt me.
In principe werkt het nu ook al zo, maar toch blijft de onvrede.
Meer boetes maakt het echt niet beter, je krijgt alleen meer onvrede omdat er teveel mensen zijn die al allergisch reageren als ze een boete krijgen. Als boetes nou alleen maar gegeven zouden worden bij dit soort zaken, zou het misschien niet zo'n punt zijn, maar men krijgt nu al voor elke scheet een boete. Je kunt natuurlijk ook je doel voorbij streven.
pi_78257562
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:19 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

In principe werkt het nu ook al zo, maar toch blijft de onvrede.
Meer boetes maakt het echt niet beter, je krijgt alleen meer onvrede omdat er teveel mensen zijn die al allergisch reageren als ze een boete krijgen. Als boetes nou alleen maar gegeven zouden worden bij dit soort zaken, zou het misschien niet zo'n punt zijn, maar men krijgt nu al voor elke scheet een boete. Je kunt natuurlijk ook je doel voorbij streven.
Anders lees je even dit hele topic door...
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:19 schreef VanLotje het volgende:

Ik vind boetes voor iemand die op straat een biertje drinkt of vuilnis te vroeg buiten zet helemaal niet nodig. Voor overlast waar je werkelijk anderen mee raakt (naar mensen spugen, lastig vallen, vandalisme) vind ik dat er veel eerder boetes uitgedeeld moeten worden dan tegen dat soort zaken.
  zondag 21 februari 2010 @ 11:43:47 #141
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_78258000
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:21 schreef VanLotje het volgende:

[..]

Anders lees je even dit hele topic door...
[..]

Ik dacht dat je was voor gelijke monniken, gelijke kappen, dan wordt het moeilijk om onderscheid te maken wanneer wel en wanneer niet, maar misschien is het een beetje simpel gedacht van mij.
Ik blijf er echter bij dat mensen bestoken met boetes alleen maar meer agressie oproept en ook meer andere problemen. Geld is niet altijd de oplossing voor een probleem.
Vaak zijn er ook andere problemen die ten grondslag liggen aan uitwassen; misschien moet daar iets gerichter wat mee gedaan worden en niet geld verkwisten aan zinloze "massa-eenheidshulp" voor mensen die in de problemen zitten.
  zondag 21 februari 2010 @ 11:47:39 #142
3542 Gia
User under construction
pi_78258092
quote:
Op zondag 21 februari 2010 08:50 schreef VanLotje het volgende:
Een algemeen strenger uitvoering van het beschermen van burgers op straat tegen wangedrag zou de hoogste prioriteit moeten genieten bij alle partijen van nu af aan.
Punt is dat zo'n beleid dan vooral de Marokkanen treft en dat wordt weer gezien als discriminatie en dus gebeurt er niks.

Zo was er laatst een voorstel voor een verbod op een huwelijk tussen neef en nicht.
En ja hoor, er werd weer 'discriminatie' gegild, omdat dit vooral Marokkanen treft.

Tja, wie de fouten maakt, wordt het hardst gestraft. Hopelijk zien ze in Den Haag eens in dat dat geen discriminatie is.
  zondag 21 februari 2010 @ 11:50:30 #143
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_78258158
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Punt is dat zo'n beleid dan vooral de Marokkanen treft en dat wordt weer gezien als discriminatie en dus gebeurt er niks.

Zo was er laatst een voorstel voor een verbod op een huwelijk tussen neef en nicht.
En ja hoor, er werd weer 'discriminatie' gegild, omdat dit vooral Marokkanen treft.

Tja, wie de fouten maakt, wordt het hardst gestraft. Hopelijk zien ze in Den Haag eens in dat dat geen discriminatie is.
Misschien in kwantiteit, maar ik denk dat anderen er veel meer last van zouden kunnen ondervinden.
  zondag 21 februari 2010 @ 11:55:17 #144
3542 Gia
User under construction
pi_78258290
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:50 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Misschien in kwantiteit, maar ik denk dat anderen er veel meer last van zouden kunnen ondervinden.
Ik heb het dan even niet over dat boete-systeem, maar over de harde aanpak bij rellen, schieten met sterk, de wapenstok erover. Dat mag bij rellen van links-tuig die weer eens een rechste demonstratie verstoren ook, uiteraard, maar tja, de meeste rellen worden geschopt door onze troetelmarokkaantjes.
pi_78258547
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:43 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ik dacht dat je was voor gelijke monniken, gelijke kappen, dan wordt het moeilijk om onderscheid te maken wanneer wel en wanneer niet, maar misschien is het een beetje simpel gedacht van mij.
Ik blijf er echter bij dat mensen bestoken met boetes alleen maar meer agressie oproept en ook meer andere problemen. Geld is niet altijd de oplossing voor een probleem.
Vaak zijn er ook andere problemen die ten grondslag liggen aan uitwassen; misschien moet daar iets gerichter wat mee gedaan worden en niet geld verkwisten aan zinloze "massa-eenheidshulp" voor mensen die in de problemen zitten.
Het lijkt me logisch dat er op verschillende soorten gedrag verschillende soorten straffen staan
Gelijke monikken, gelijke kappen gaat over mensen die zich op dezelfde manier gedragen, niet over het op dezelfde manier behandelen van mensen met verschillende gedragingen.

Maar goed, als het je nog niet duidelijk was hoe ik stond tegenover het beboeten stond van 'onbenulligheden' en 'dingen waar je werkelijk mensen mee lastig valt':
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 07:06 schreef VanLotje het volgende:

In plaats van duidelijke straffen op leggen aan jongeren die wangedrag plegen. Geldboetes zijn daarbij het beste middel.

Bijvoorbeeld:

Iemand op straat uit schelden- 50 euro.
Zwaar vandalisme-200 euro en kosten van de aangerichte schade.
Spugen naar iemand- 30 euro
etc

quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:53 schreef VanLotje het volgende:

Let wel: ik heb het met boetes natuurlijk niet over zware misdrijven, maar het is in Nederland nu zo dat dingen als lastig vallen op straat of vandalisme nauwelijks bestraft worden. Het lijkt daarom alsof het iets acceptabels is. Mensen moeten ook boetes betalen voor heel wat onbenulligere dingen, dus waarom niet voor dit soort zaken waar zoveel mensen last van hebben?
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:17 schreef VanLotje het volgende:
Boetes zijn gewoon altijd vervelend. En als je een boete kan krijgen voor bepaalde onbenulligheden, die weinig draagvlak hebben bij de Nederlandse bevolking, dan lijkt het me logisch om ook boetes uit te delen die waarschijnlijk wel draagvlak hebben bij een grote meerderheid.
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:30 schreef VanLotje het volgende:

Echter politie weet ook altijd haarfijn mensen te vinden die zonder licht rijden/papiertjes op de grond gooien/ afval te vroeg aan de weg zetten. In plaats van op zoek te gaan naar dat soort gevallen, gaan ze maar wat vaker in risicowijken posten en nuttigere boetes uitdelen (desnoods in burger).
Dat we bang zouden moeten zijn voor mensen die boos worden omdat ze een boete zouden krijgen voor het lastig vallen van anderen is natuurlijk de omgekeerde wereld. Nu gebeurt er veelal gewoon niks, wat raddraaiers vrij spel geeft.
  zondag 21 februari 2010 @ 12:54:33 #146
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_78259917
quote:
Op zondag 21 februari 2010 12:06 schreef VanLotje het volgende:

[..]

Het lijkt me logisch dat er op verschillende soorten gedrag verschillende soorten straffen staan
Gelijke monikken, gelijke kappen gaat over mensen die zich op dezelfde manier gedragen, niet over het op dezelfde manier behandelen van mensen met verschillende gedragingen.

Maar goed, als het je nog niet duidelijk was hoe ik stond tegenover het beboeten stond van 'onbenulligheden' en 'dingen waar je werkelijk mensen mee lastig valt':
[..]

[..]

[..]

[..]

Dat we bang zouden moeten zijn voor mensen die boos worden omdat ze een boete zouden krijgen voor het lastig vallen van anderen is natuurlijk de omgekeerde wereld. Nu gebeurt er veelal gewoon niks, wat raddraaiers vrij spel geeft.
ik weet dat het bij gelijke monniken, gelijke kappen om mensen gaat, maar ik gebruik het hier in dezelfde context, zij het dat die mensen niet gelijk zijn als het over de te beboeten overtredingen gaat.
Je mag me dan ook meteen uitleggen waarom je iemand geen boete zou geven van 50 euro of meer omdat hij
- rotzooi op straat gooit
- dronken over straat loopt en overlast geeft
- lopen door rood licht voor voetgangers
- iemand openlijk discrimineren (want dat mag ook niet)
- een agent een grote bek geeft
- etc.

Je kunt geen onderscheid maken tussen uitingen van misdragingen omdat sommige zaken bij bepaalde groepen vaker voorkomt en doen alsof het rechtvaardig is.

Ik vind ook dat er niet gespuugd moet worden en ook de andere zaken die je als voorbeeld geeft, echter ik geef hierbij aan dat er je dan beter duidelijk kunt zijn en zeggen dat we het in Nederland niet tolereren, dan weten we waar we aan toe zijn en frustreer je niet een heel systeem.

Noem man een paard, want dan ben je pas stoer, ik hou daar wel van.
  zondag 21 februari 2010 @ 13:15:45 #147
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_78260654
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:09 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Voor de volle 100% mee eens! De serie PlatHaags in de columnrubriek op de FP gaat over dit probleem. Vanmiddag om 13 uur wordt uitgerekend deze kwestie aan de orde gesteld. Het totaal gebrek aan zelfreinigend vermogen binnen de Marokkaanse gemeenschap, en hoog tijd voor strenge maatregelen.
Hier dus: http://frontpage.fok.nl/c(...)de-nieuwe-joden.html
pi_78260982
Je begrijpt dat veel forumgangers niets moeten hebben van de stormfrontpage?
Allah Al Watan Al Malik
pi_78260992
quote:
Op zondag 21 februari 2010 13:15 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Hier dus: http://frontpage.fok.nl/c(...)de-nieuwe-joden.html
Leuk geprobeerd, maar door iemand geschreven die duidelijk geen idee heeft hoe de Arabische cultuur in elkaar steekt. Zelfkritiek bijvoorbeeld, dat hebben ze simpelweg niet. Dat bestaat niet in die contreien. Het is daar normaal om iemand anders de schuld te geven van je eigen problemen. Met als gevolg dat er bij Marokkanen nooit zelfcorrigerend gedrag zal voorkomen. Ze zijn per definitie onschuldig aan hun eigen problemen.
Mager betoog. De auteur moet zich eerst eens in de wortelen verdiepen, voor hij het evangelie begint te verkondigen.
pi_78261071
quote:
Op zondag 21 februari 2010 13:25 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd, maar door iemand geschreven die duidelijk geen idee heeft hoe de Arabische cultuur in elkaar steekt. Zelfkritiek bijvoorbeeld, dat hebben ze simpelweg niet. Dat bestaat niet in die contreien. Het is daar normaal om iemand anders de schuld te geven van je eigen problemen. Met als gevolg dat er bij Marokkanen nooit zelfcorrigerend gedrag zal voorkomen. Ze zijn per definitie onschuldig aan hun eigen problemen.
Mager betoog. De auteur moet zich eerst eens in de wortelen verdiepen, voor hij het evangelie begint te verkondigen.
Nog afgezien van het feit dat de Arabische cultuur zeker niet de Marokkaanse is. Een land als Iran is bijvoorbeeld meer Arabisch dan Marokko dat is.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')