Het ligt vooral binnen de allochtonen groep zelf; zij keuren het gedrag en de misdaden niet af van de criminele allochtonen groep, het wordt min of meer zelfs goedgekeurd door hen. En dan wijzen ze naar de nederlander: "als jullie niet zouden discrimineren zouden zij niet hoeven stelen"quote:Op zondag 21 februari 2010 08:30 schreef Zienswijze het volgende:
Het hele probleem is dat bepaalde politieke partijen de kop in het zand steken, waardoor vervelende Marokkaantjes gewoon door kunnen gaan met hun criminele en irritante gedrag.
Zij doen daarom dus net zo goed mee aan het 'verontschuldigen op basis van afkomst vs. beschuldigen op basis van afkomst' debat wat er bij dit topic heerst.quote:Op zondag 21 februari 2010 09:54 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Het ligt vooral binnen de allochtonen groep zelf; zij keuren het gedrag en de misdaden niet af van de criminele allochtonen groep, het wordt min of meer zelfs goedgekeurd door hen. En dan wijzen ze naar de nederlander: "als jullie niet zouden discrimineren zouden zij niet hoeven stelen"
Hm, dat wordt dan vaker stelen om de boetes te betalen.quote:Op zondag 21 februari 2010 09:54 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Het ligt vooral binnen de allochtonen groep zelf; zij keuren het gedrag en de misdaden niet af van de criminele allochtonen groep, het wordt min of meer zelfs goedgekeurd door hen. En dan wijzen ze naar de nederlander: "als jullie niet zouden discrimineren zouden zij niet hoeven stelen"
He ja, laten we ons lekker collectief laten gijzelen door dit soort luiquote:Op zondag 21 februari 2010 10:05 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Hm, dat wordt dan vaker stelen om de boetes te betalen.
Sharia speciaal voor moslims instellen, dan krijgen ze stokslagen en daar kunnen ze geen problemen mee hebben, want dat is wat Allah wil.quote:Op zondag 21 februari 2010 10:09 schreef VanLotje het volgende:
[..]
He ja, laten we ons lekker collectief laten gijzelen door dit soort lui![]()
'Geen dieven meer oppakken, want straks vermoorden ze iemand als ze weg proberen te redden!'
Nah, laten we het eenvoudig houden.quote:Op zondag 21 februari 2010 10:14 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Sharia speciaal voor moslims instellen, dan krijgen ze stokslagen en daar kunnen ze geen problemen mee hebben, want dat is wat Allah wil.
Dan moeten de "nederlandse Nederlanders" alsnog lijden door de Marokkanen.quote:Op zondag 21 februari 2010 10:16 schreef VanLotje het volgende:
[..]
Nah, laten we het eenvoudig houden.
Vervelend gedrag is gelijke straf. Ben je niet vervelend, krijg je het ook niet op je bord
Vervelende lui lijden onder deze aanpak en is daarom zeer doelgericht. Hoe het strenger aanpakken van dat soort lui "nederlandse nederlanders' doet lijden ontgaat me daarom. Dit tenzij het vervelende 'nederlandse nederlandse' lui is en daar hoef je niet al te veel sympathie mee te hebben, lijkt me.quote:Op zondag 21 februari 2010 10:20 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dan moeten de "nederlandse Nederlanders" alsnog lijden door de Marokkanen.
Wie? Marokkanen?quote:Op zondag 21 februari 2010 09:54 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ja maar ze zouden eens bij zichzelf kunnen beginnen, net alsof het de schuld is van de overheid.quote:Op zondag 21 februari 2010 10:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wie? Marokkanen?
Ja, en dat weet je toch. Dat betekent dat je dus als overheid keihard moet ingrijpen.
Het is inderdaad een taak van de overheid om burgers te beschermen tegen rotlui, daar betalen we namelijk ook belasting voor.quote:Op zondag 21 februari 2010 10:38 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ja maar ze zouden eens bij zichzelf kunnen beginnen, net alsof het de schuld is van de overheid.
"ik mag stelen want de overheid doet toch niets".
Ja maar dat doen de meesten niet. En dat moet je onderhand toch al weten. Als je puur gaat wachten hoelang het duurt voordat de Marokkaanse gemeenschap haar eigen criminelen keihard aanpakt, kan je nog 20 jaar wachten. Daarom zeg ik: de overheid moet keihard ingrijpen.quote:Op zondag 21 februari 2010 10:38 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ja maar ze zouden eens bij zichzelf kunnen beginnen, net alsof het de schuld is van de overheid.
"ik mag stelen want de overheid doet toch niets".
Voor de volle 100% mee eens! De serie PlatHaags in de columnrubriek op de FP gaat over dit probleem. Vanmiddag om 13 uur wordt uitgerekend deze kwestie aan de orde gesteld. Het totaal gebrek aan zelfreinigend vermogen binnen de Marokkaanse gemeenschap, en hoog tijd voor strenge maatregelen.quote:Op zondag 21 februari 2010 10:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja maar dat doen de meesten niet. En dat moet je onderhand toch al weten. Als je puur gaat wachten hoelang het duurt voordat de Marokkaanse gemeenschap haar eigen criminelen keihard aanpakt, kan je nog 20 jaar wachten. Daarom zeg ik: de overheid moet keihard ingrijpen.
In principe werkt het nu ook al zo, maar toch blijft de onvrede.quote:Op zondag 21 februari 2010 10:27 schreef VanLotje het volgende:
[..]
Vervelende lui lijden onder deze aanpak en is daarom zeer doelgericht. Hoe het strenger aanpakken van dat soort lui "nederlandse nederlanders' doet lijden ontgaat me daarom. Dit tenzij het vervelende 'nederlandse nederlandse' lui is en daar hoef je niet al te veel sympathie mee te hebben, lijkt me.
Anders lees je even dit hele topic door...quote:Op zondag 21 februari 2010 11:19 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
In principe werkt het nu ook al zo, maar toch blijft de onvrede.
Meer boetes maakt het echt niet beter, je krijgt alleen meer onvrede omdat er teveel mensen zijn die al allergisch reageren als ze een boete krijgen. Als boetes nou alleen maar gegeven zouden worden bij dit soort zaken, zou het misschien niet zo'n punt zijn, maar men krijgt nu al voor elke scheet een boete. Je kunt natuurlijk ook je doel voorbij streven.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:19 schreef VanLotje het volgende:
Ik vind boetes voor iemand die op straat een biertje drinkt of vuilnis te vroeg buiten zet helemaal niet nodig. Voor overlast waar je werkelijk anderen mee raakt (naar mensen spugen, lastig vallen, vandalisme) vind ik dat er veel eerder boetes uitgedeeld moeten worden dan tegen dat soort zaken.
Ik dacht dat je was voor gelijke monniken, gelijke kappen, dan wordt het moeilijk om onderscheid te maken wanneer wel en wanneer niet, maar misschien is het een beetje simpel gedacht van mij.quote:Op zondag 21 februari 2010 11:21 schreef VanLotje het volgende:
[..]
Anders lees je even dit hele topic door...
[..]
Punt is dat zo'n beleid dan vooral de Marokkanen treft en dat wordt weer gezien als discriminatie en dus gebeurt er niks.quote:Op zondag 21 februari 2010 08:50 schreef VanLotje het volgende:
Een algemeen strenger uitvoering van het beschermen van burgers op straat tegen wangedrag zou de hoogste prioriteit moeten genieten bij alle partijen van nu af aan.
Misschien in kwantiteit, maar ik denk dat anderen er veel meer last van zouden kunnen ondervinden.quote:Op zondag 21 februari 2010 11:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Punt is dat zo'n beleid dan vooral de Marokkanen treft en dat wordt weer gezien als discriminatie en dus gebeurt er niks.
Zo was er laatst een voorstel voor een verbod op een huwelijk tussen neef en nicht.
En ja hoor, er werd weer 'discriminatie' gegild, omdat dit vooral Marokkanen treft.
Tja, wie de fouten maakt, wordt het hardst gestraft. Hopelijk zien ze in Den Haag eens in dat dat geen discriminatie is.
Ik heb het dan even niet over dat boete-systeem, maar over de harde aanpak bij rellen, schieten met sterk, de wapenstok erover. Dat mag bij rellen van links-tuig die weer eens een rechste demonstratie verstoren ook, uiteraard, maar tja, de meeste rellen worden geschopt door onze troetelmarokkaantjes.quote:Op zondag 21 februari 2010 11:50 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Misschien in kwantiteit, maar ik denk dat anderen er veel meer last van zouden kunnen ondervinden.
Het lijkt me logisch dat er op verschillende soorten gedrag verschillende soorten straffen staanquote:Op zondag 21 februari 2010 11:43 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik dacht dat je was voor gelijke monniken, gelijke kappen, dan wordt het moeilijk om onderscheid te maken wanneer wel en wanneer niet, maar misschien is het een beetje simpel gedacht van mij.
Ik blijf er echter bij dat mensen bestoken met boetes alleen maar meer agressie oproept en ook meer andere problemen. Geld is niet altijd de oplossing voor een probleem.
Vaak zijn er ook andere problemen die ten grondslag liggen aan uitwassen; misschien moet daar iets gerichter wat mee gedaan worden en niet geld verkwisten aan zinloze "massa-eenheidshulp" voor mensen die in de problemen zitten.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 07:06 schreef VanLotje het volgende:
In plaats van duidelijke straffen op leggen aan jongeren die wangedrag plegen. Geldboetes zijn daarbij het beste middel.
Bijvoorbeeld:
Iemand op straat uit schelden- 50 euro.
Zwaar vandalisme-200 euro en kosten van de aangerichte schade.
Spugen naar iemand- 30 euro
etc
quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:53 schreef VanLotje het volgende:
Let wel: ik heb het met boetes natuurlijk niet over zware misdrijven, maar het is in Nederland nu zo dat dingen als lastig vallen op straat of vandalisme nauwelijks bestraft worden. Het lijkt daarom alsof het iets acceptabels is. Mensen moeten ook boetes betalen voor heel wat onbenulligere dingen, dus waarom niet voor dit soort zaken waar zoveel mensen last van hebben?
quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:17 schreef VanLotje het volgende:
Boetes zijn gewoon altijd vervelend. En als je een boete kan krijgen voor bepaalde onbenulligheden, die weinig draagvlak hebben bij de Nederlandse bevolking, dan lijkt het me logisch om ook boetes uit te delen die waarschijnlijk wel draagvlak hebben bij een grote meerderheid.
Dat we bang zouden moeten zijn voor mensen die boos worden omdat ze een boete zouden krijgen voor het lastig vallen van anderen is natuurlijk de omgekeerde wereld. Nu gebeurt er veelal gewoon niks, wat raddraaiers vrij spel geeft.quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:30 schreef VanLotje het volgende:
Echter politie weet ook altijd haarfijn mensen te vinden die zonder licht rijden/papiertjes op de grond gooien/ afval te vroeg aan de weg zetten. In plaats van op zoek te gaan naar dat soort gevallen, gaan ze maar wat vaker in risicowijken posten en nuttigere boetes uitdelen (desnoods in burger).
ik weet dat het bij gelijke monniken, gelijke kappen om mensen gaat, maar ik gebruik het hier in dezelfde context, zij het dat die mensen niet gelijk zijn als het over de te beboeten overtredingen gaat.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:06 schreef VanLotje het volgende:
[..]
Het lijkt me logisch dat er op verschillende soorten gedrag verschillende soorten straffen staan![]()
Gelijke monikken, gelijke kappen gaat over mensen die zich op dezelfde manier gedragen, niet over het op dezelfde manier behandelen van mensen met verschillende gedragingen.
Maar goed, als het je nog niet duidelijk was hoe ik stond tegenover het beboeten stond van 'onbenulligheden' en 'dingen waar je werkelijk mensen mee lastig valt':
[..]
[..]
[..]
[..]
Dat we bang zouden moeten zijn voor mensen die boos worden omdat ze een boete zouden krijgen voor het lastig vallen van anderen is natuurlijk de omgekeerde wereld. Nu gebeurt er veelal gewoon niks, wat raddraaiers vrij spel geeft.
Hier dus: http://frontpage.fok.nl/c(...)de-nieuwe-joden.htmlquote:Op zondag 21 februari 2010 11:09 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Voor de volle 100% mee eens! De serie PlatHaags in de columnrubriek op de FP gaat over dit probleem. Vanmiddag om 13 uur wordt uitgerekend deze kwestie aan de orde gesteld. Het totaal gebrek aan zelfreinigend vermogen binnen de Marokkaanse gemeenschap, en hoog tijd voor strenge maatregelen.
Leuk geprobeerd, maar door iemand geschreven die duidelijk geen idee heeft hoe de Arabische cultuur in elkaar steekt. Zelfkritiek bijvoorbeeld, dat hebben ze simpelweg niet. Dat bestaat niet in die contreien. Het is daar normaal om iemand anders de schuld te geven van je eigen problemen. Met als gevolg dat er bij Marokkanen nooit zelfcorrigerend gedrag zal voorkomen. Ze zijn per definitie onschuldig aan hun eigen problemen.quote:Op zondag 21 februari 2010 13:15 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Hier dus: http://frontpage.fok.nl/c(...)de-nieuwe-joden.html
Nog afgezien van het feit dat de Arabische cultuur zeker niet de Marokkaanse is. Een land als Iran is bijvoorbeeld meer Arabisch dan Marokko dat is.quote:Op zondag 21 februari 2010 13:25 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, maar door iemand geschreven die duidelijk geen idee heeft hoe de Arabische cultuur in elkaar steekt. Zelfkritiek bijvoorbeeld, dat hebben ze simpelweg niet. Dat bestaat niet in die contreien. Het is daar normaal om iemand anders de schuld te geven van je eigen problemen. Met als gevolg dat er bij Marokkanen nooit zelfcorrigerend gedrag zal voorkomen. Ze zijn per definitie onschuldig aan hun eigen problemen.
Mager betoog. De auteur moet zich eerst eens in de wortelen verdiepen, voor hij het evangelie begint te verkondigen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |