abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78265182
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:11 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Daarom stip ik in mijn column ook het idee aan, om Marokkanen met een strafblad, plus hun ouders, broers, zussen en kinderen te verplichten, een rode geit op hun kleding te naaien. Dat moet je natuurlijk niet letterlijk nemen, maar echt eervol is het niet, om rond te lopen als een crimineel die ook nog zo stom is, dat 'ie is gepakt...
Dan gaat er een Marokkaan naar de rechtbank, om aan te kaarten waarom alleen hen dit systeem treft. Dan citeert hij artikel 1 van de Nederlandse Grondwet even. Vervolgens verklaart de rechter het strafsysteem nietig, omdat het in strijd is met het gelijkheidsbeginsel.
pi_78265492
quote:
Op zondag 21 februari 2010 14:28 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is te belachelijk voor woorden eerlijk gezegd en heeft ook vrij weinig met zelfkritiek te maken. Immers dat betreft kritiek van jezelf op jezelf.
Nee, zelfkritiek heeft ook echt betrekking op groepen. Lid zijn van een groep is immers ook een eigenschap van die zelf.
quote:
Criminelen bezitten over het algemeen geen zelfkritiek,
Ook dat is niet zo. Niet elke crimineel is zo gewetenloos als dat wij Marokkanen soms zien opereren.
quote:
Claimen dat een gemeenschap daar maar wat aan moet doen, of een specifiek individu, is gewoon onzin.
Het moet zeker niet nee. Maar het nalaten heeft er voor gezorgd dat Marokkanen een slechte naam hebben.
Seculier-Fundamentalistisch
  zondag 21 februari 2010 @ 15:32:10 #163
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_78265532
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:21 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dan gaat er een Marokkaan naar de rechtbank, om aan te kaarten waarom alleen hen dit systeem treft. Dan citeert hij artikel 1 van de Nederlandse Grondwet even. Vervolgens verklaart de rechter het strafsysteem nietig, omdat het in strijd is met het gelijkheidsbeginsel.
Tuurlijk. Het is ook maar een gedachtenoefening. Maar op een kwade dag zou het zomaar zover kunnen komen.
  zondag 21 februari 2010 @ 15:40:05 #164
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_78265802
Meer blauw op straat en dus de pakkans omhoog en veel harder straffen bij herhaling
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_78266201
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:11 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Daarom stip ik in mijn column ook het idee aan, om Marokkanen met een strafblad, plus hun ouders, broers, zussen en kinderen te verplichten, een rode geit op hun kleding te naaien. Dat moet je natuurlijk niet letterlijk nemen, maar echt eervol is het niet, om rond te lopen als een crimineel die ook nog zo stom is, dat 'ie is gepakt...
Nee, want hun zussen, broers, kinderen en ouders hebben er niets mee te maken. De enige band is de familieband, pas als ze allen verweten kunnen worden dat ze de strafbare gedraging hebben weten te faciliteren, dan is dat een optie. Wat jij wil is dat onschuldigen in weze schuldig worden verklaard. Dat is een lijn die gewoon niet te verdedigen is. Pak gewoon de persoon die fout bezig is geweest, ik snap niet wat daar zo vreemd of moeilijk aan is?
Allah Al Watan Al Malik
pi_78266391
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:31 schreef SeculasStatius het volgende:
Nee, zelfkritiek heeft ook echt betrekking op groepen. Lid zijn van een groep is immers ook een eigenschap van die zelf.
Men is ook lid van de groep "mensheid". Ergo er is een dikke kans dat mensen van buitenaf bepaalde eigenschapen gaan attribueren aan jezelf terwijl jij je er niet in kan vinden. Oftewel wat jij hier stelt is onzin. Zelfkritiek van een groep op zichzelf is daarom ook vrij nutteloos, omdat een groot deel van die groep zichzelf niets te verwijten valt. Je doet niets verkeerds, waarom zou je dan kritiek op jezelf moeten hebben.
quote:
Ook dat is niet zo. Niet elke crimineel is zo gewetenloos als dat wij Marokkanen soms zien opereren.
Daarom zei ik ook "over het algemeen". En dat is moeilijk te ontkennen, berouw is in de straatcultuur iets voor losers - daar heeft het al dan niet hebben van de Marokkaanse nationaliteit of achtergrond vrij weinig mee te maken.
quote:
Het moet zeker niet nee. Maar het nalaten heeft er voor gezorgd dat Marokkanen een slechte naam hebben.
Niet het nalaten heeft daarvoor gezorgd, de gedraging van die criminele Marokkanen heeft daarvoor gezorgd. Wat jij hier nu doet is een typische actie van verantwoordelijkheid wegnemen bij de daadwerkelijke daders.
Allah Al Watan Al Malik
pi_78268013
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Men is ook lid van de groep "mensheid".
Klopt en een goed voorbeeld van die groep is de milieu beweging. De groep mens die zelfkritiek heeft en daar iets mee probeert te doen.
quote:
Daarom zei ik ook "over het algemeen". En dat is moeilijk te ontkennen, berouw is in de straatcultuur iets voor losers - daar heeft het al dan niet hebben van de Marokkaanse nationaliteit of achtergrond vrij weinig mee te maken.
Je hebt het over die straatcultuur die met name door Marokkaans tuig wordt gedomineerd? Straatcultuur is een begrip wat gebezigd wordt door tuig om hun eigen gebrek aan beschaving proberen te maskeren.
quote:
Niet het nalaten heeft daarvoor gezorgd, de gedraging van die criminele Marokkanen heeft daarvoor gezorgd. Wat jij hier nu doet is een typische actie van verantwoordelijkheid wegnemen bij de daadwerkelijke daders.
Ik ben niet de enige die van mening is dat de Marokkaanse gemeenschap zelf meer kan doen.
Seculier-Fundamentalistisch
  zondag 21 februari 2010 @ 16:50:04 #168
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_78268337
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:40 schreef SeculasStatius het volgende:

Je hebt het over die straatcultuur die met name door Marokkaans tuig wordt gedomineerd? Straatcultuur is een begrip wat gebezigd wordt door tuig om hun eigen gebrek aan beschaving proberen te maskeren.
[..]
Klopt. "Ies Koeltoer" als magische formule om alles ongetsraft te mogen flikken.
quote:
Ik ben niet de enige die van mening is dat de Marokkaanse gemeenschap zelf meer kan doen.
Inderdaad. Zeer zeker niet!
pi_78268500
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:40 schreef SeculasStatius het volgende:
Klopt en een goed voorbeeld van die groep is de milieu beweging. De groep mens die zelfkritiek heeft en daar iets mee probeert te doen.
Echter die vormt slechts een minuscuul deel van de groep "mensheid". Dat is nu juist mijn punt.
quote:
Straatcultuur is een behoorlijk normaal begrip die juist gebezigd wordt door buitenstaanders om specifieke gedragingen in de context te plaatsen. Immers het gebrek aan beschaving is voornamelijk op straat het geval. Of denk jij dat deze lieden zich op eenzelfde gedragen in het ouderlijk huis?
quote:
Dat doet niets af aan wat ik zeg.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 21 februari 2010 @ 16:54:52 #170
3542 Gia
User under construction
pi_78268501
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:21 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Oh, dan geldt ineens het gelijkheidsbeginsel. Maar als het gaat over hoofdbedekking in een klaslokaal, dan zijn ze ineens niet zo gelijk meer, want op grond van hun geloof moeten ze dan een uitzondering mogen zijn.

Wilders heeft gelijk: Enkele grondwetten moeten nodig herzien worden.
  zondag 21 februari 2010 @ 17:05:47 #171
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_78268850
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:54 schreef Mutant01 het volgende:

Straatcultuur is een behoorlijk normaal begrip die juist gebezigd wordt door buitenstaanders om specifieke gedragingen in de context te plaatsen. Immers het gebrek aan beschaving is voornamelijk op straat het geval.
Ik heb geen enkele boodschap aan hun straatkoeltoer. Niet als ze vrouwen aanranden, meisjes uitschelden voor hoer, niet als ze autoruiten intikken, tasjes roven, winkels overvallen en medebezoekers in de horeca in elkaar slaan.
quote:
Of denk jij dat deze lieden zich op eenzelfde gedragen in het ouderlijk huis?
Wat ze thuis doen zal me aan m'n reet roesten.
pi_78268960
quote:
Op zondag 21 februari 2010 17:05 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik heb geen enkele boodschap aan hun straatkoeltoer. Niet als ze vrouwen aanranden, meisjes uitschelden voor hoer, niet als ze autoruiten intikken, tasjes roven, winkels overvallen en medebezoekers in de horeca in elkaar slaan.
Zeg ik dat je daar boodschaap aan moet hebben? Naast schrijven is ook lezen een vak. Maar ik zie dat jij pleit voor collectivistisch straffen. Ergo als Ali iets stouts gedaan heeft, dan moet Achmed (die er niets mee te maken heeft en Ali helemaal niet kent) ook gestraft worden. Walgelijk, ik heb daar geen andere woorden voor.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 21 februari 2010 @ 17:19:07 #173
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_78269339
quote:
Op zondag 21 februari 2010 17:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zeg ik dat je daar boodschaap aan moet hebben? Naast schrijven is ook lezen een vak.
Ik meende dat je tussen de regels door dat wilde suggereren. Blijkbaar heb ik je verkeerd begrepen wat dat betreft, waarvoor sorry.
quote:
Maar ik zie dat jij pleit voor collectivistisch straffen. Ergo als Ali iets stouts gedaan heeft, dan moet Achmed (die er niets mee te maken heeft en Ali helemaal niet kent) ook gestraft worden. Walgelijk, ik heb daar geen andere woorden voor.
Ik zeg niet dat Achmed moet worden gestraft voor één wandaad van Ali. Maar ik zeg wel dat Achmed en co moeten worden aangepakt wanneer zij het wangedrag van mensen namens hun groep blijven omarmen. En dát is wat er aan de hand is. Ouders beweren met een stalen smoel dat er met het gedrag van Mo niets mis is, terwijl hij al meermalen door oom agent thuis is afgeleverd. Enzovoort. Maar dat heb ik in mijn column én in dit topic al voldoende uitgelegd, denk ik.

De Marokkaanse gemeenschap trekt een lange neus naar de rest van de samenleving, en dat kan en mag niet ongestraft blijven doorgaan. En zachte maatregelen hebben helaas gefaald. Dan wordt het -in het uiterste geval- tijd voor grof geschut. Wanneer de Marokkaanse vaders en ooms hun zonene en neven niet tot de orde roepen, dan moet er wat anders gebeuren. Helaas.

En nogmaals: ik hoop dat het zover niet hoeft te komen, maar de Marokkaanse gemeenschap is aan zet.
pi_78269912
quote:
Op zondag 21 februari 2010 17:19 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik zeg niet dat Achmed moet worden gestraft voor één wandaad van Ali. Maar ik zeg wel dat Achmed en co moeten worden aangepakt wanneer zij het wangedrag van mensen namens hun groep blijven omarmen. En dát is wat er aan de hand is. Ouders beweren met een stalen smoel dat er met het gedrag van Mo niets mis is, terwijl hij al meermalen door oom agent thuis is afgeleverd. Enzovoort. Maar dat heb ik in mijn column én in dit topic al voldoende uitgelegd, denk ik.
Je zegt hier gewoon exact hetzelfde, alleen met andere woorden. Je pleit voor collectief straffen, klaar. Draai er niet omheen, maak het niet mooier dan het is en poog er niet een soort van rechtvaardiging voor te vinden, want dan kan je lang zoeken. Feit is dat de persoon die de strafbare gedraging heeft begaan, gestraft moet worden. Niets meer, niets minder. Dat is hoe het systeem werkt, en dat is ook hoe het systeem hoort te werken. Constructies verzinnen door ineens de gehele Marokkaanse gemeenschap erbij te betrekken, zorgen echt niet voor een oplossing - eerder het tegenovergestelde. De Marokkaanse gemeenschap is geen "gemeenschap". Het is gewoon een groep mensen die toevallig dezelfde afkomst hebben, niet meer niet minder. Er is geen leider, er is niet één standpunt, er is niet één mening. Het geforceerde collectivisme van bovenaf is dan ook lachwekkend. Ouders zijn verantwoordelijk voor hun kroost zolang het minderjarigen zijn, ook dat is heel netjes in de wet terug te vinden - daar hoeft helemaal niets extra's voor gedaan te worden of wat dan ook.
quote:
De Marokkaanse gemeenschap trekt een lange neus naar de rest van de samenleving, en dat kan en mag niet ongestraft blijven doorgaan.
En terecht, de staat heeft de monopolie positie als het gaat om gebruik van geweld en als het gaat om bestraffing. Niet de Marokkaanse gemeenschap.
quote:
En zachte maatregelen hebben helaas gefaald. Dan wordt het -in het uiterste geval- tijd voor grof geschut. Wanneer de Marokkaanse vaders en ooms hun zonene en neven niet tot de orde roepen, dan moet er wat anders gebeuren. Helaas.

En nogmaals: ik hoop dat het zover niet hoeft te komen, maar de Marokkaanse gemeenschap is aan zet.
De Marokkaanse gemeenschap gaat niets doen, want er valt niets te doen. De leden van de Marokkaanse gemeenschap willen net als elke Nederlander gewoon genieten van hun dagelijkse bezigheden. Werken, drinken, eten, slapen, op vakantie gaan, sparen voor een huis, een auto kopen et cetera. Je kan niet van hen ook nog gaan verwachten dat ze dat soort taken op zich gaan nemen. Dat doen autochtonen immers ook niet als het leden van hun eigen groep betreft. Logisch ook, wat doe jij tegen de Karst T's van deze wereld? Wat doe jij tegen de Volkert van der G's van deze wereld? Niets, hooguit je walging erover uitspreken. Veel meer kan je niet doen. Anders moet je politieagent worden.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 21 februari 2010 @ 18:06:09 #175
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_78270858
quote:
Op zondag 21 februari 2010 17:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je zegt hier gewoon exact hetzelfde, alleen met andere woorden. Je pleit voor collectief straffen, klaar. Draai er niet omheen
Klopt. Hoewel, straffen? Ik pleit voor een oplossing die de (semi-)openbare ruimte weer vielig toegankelijk moet maken. Dat is meer dan alleen maar straffen-om-het-straffen.
quote:
, maak het niet mooier dan het is en poog er niet een soort van rechtvaardiging voor te vinden, want dan kan je lang zoeken.
Jawel. Ik wil mijn beweegredenen met argumenten onderbouwen.
quote:
En terecht, de staat heeft de monopolie positie als het gaat om gebruik van geweld en als het gaat om bestraffing. Niet de Marokkaanse gemeenschap.
Dat is maar gedeeltelijk waar. Het is ook een taak van ouders om hun kroost op het rechte pad te krijgen/houden. Inclusief straffen. "Geen zakgeld deze week." "Lever je nintendo maar in." "Dit weekend huisarrest."
quote:
De Marokkaanse gemeenschap gaat niets doen, want er valt niets te doen. De leden van de Marokkaanse gemeenschap willen net als elke Nederlander gewoon genieten van hun dagelijkse bezigheden. Werken, drinken, eten, slapen, op vakantie gaan, sparen voor een huis, een auto kopen et cetera. Je kan niet van hen ook nog gaan verwachten dat ze dat soort taken op zich gaan nemen.
Ik zou niet weten, waarom niet.
quote:
Dat doen autochtonen immers ook niet als het leden van hun eigen groep betreft.
Wat je hier zegt is onjuist. Het percentage straatrovers, overvallers en moordenaars is onder de autochtonen veel lager dan binnen de Marokkaanse gemeenschap.
quote:
Logisch ook, wat doe jij tegen de Karst T's van deze wereld? Wat doe jij tegen de Volkert van der G's van deze wereld?
Een misdrijfpecentage van nul komma nul is niet haalbaar. Tegen enkele geesteszieke moordenaars kun je nu eenmaal niets doen.
quote:
Niets, hooguit je walging erover uitspreken. Veel meer kan je niet doen. Anders moet je politieagent worden.
Deels mee eens. Alleen maar "meer blauw op straat" is ook de oplossing niet.
  zondag 21 februari 2010 @ 19:06:00 #176
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78272526
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 07:06 schreef VanLotje het volgende:
Iemand op straat uit schelden- 500 euro.
Zwaar vandalisme-2000 euro en kosten van de aangerichte schade.
Spugen naar iemand- 300 euro
Ik heb het even gefixed.

Kom nou, boetes van 30 en 50 euro werken toch niet. Ga jij braaf het licht op je fiets fixen na een boete van 35 euro? Of neem je het risico wel weer even als je die fiets toch alleen maar gebruikt om naar het metrostation te fietsen, en het is MEESTAL nog wel licht.

Overigens "schelden naar iemand" en "spugen naar iemand" zijn ook niet echt zaken die je echt kunt handhaven, ongeacht de boetes..... hoe vaak komt het op zaterdagavonden in kroegen wel niet voor dat er een knokpartij (met schelden) uitbreekt? En moet een oude man van 72 die "hey klootzak, doe normaal" zegt tegen een of ander straat-marokkaantje dat de buurvrouw staat te treiteren - zonder schelden of spugen - dan ook een boete krijgen als de agent die al opgetrommeld was toevallig op hetzelfde moment aan komt lopen?
quote:
In een land als Marokko bijvoorbeeld zijn ze veel strenger en daar heb je dit soort shit ook niet op dit niveau.
Ja maar daar komen ze ook niet aan met boetes van 50 en 30 euro, welke een straatjochie ongeacht nationaliteit zo bij elkaar gehosseld heeft.

Ik ben ook al langer van mening dat voetbal-geweld ook veel zwaarder aangepakt moet worden. Betrokken bij vandalisme en rellen rondom een voetbal wedstrijd? 1000 Euro boete, en 30 dagen stadions schoonmaken, waarbij de 30 dagen verdeeld worden over de weekenden en schoolvakanties.

OV vandalisme? 1000 Euro + 30 dagen bussen, treinen, stations, etc schoonmaken.
Graffiti? 1000 Euro + 30 dagen bruggen/portieken schoonschrobben.
Ouden van dagen herhaaldelijk lastigvallen? 1000 Euro + 30 dagen schoonmaken, was draaien, vuil ophalen, etc in een verzorgingstehuis.
Winkeldiefstal? 1000 Euro en meteen 8 dagen de bak in, de school stuurt je huiswerk wel na.
Postbodes lastigvallen tijdens hun werk? 1000 Euro + 30 dagen postzakken laden.

Boete niet kunnen betalen binnen 1 jaar? 30 dagen de bak in.
quote:
Natuurlijk moeten deze straffen voor iedereen gelden.
Ik vind het eigenlijk te beschamend voor woorden dat we dit tegenwoordig apart moeten melden, in de Nederlandse democratie. We zijn verdomme geen fascistische staat die een bepaalde bevolkingsgroep bij vastgelegde wet zwaarder straft dan een andere bevolkingsgroep.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 21 februari 2010 @ 19:12:23 #177
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78272735
dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door maartena op 21-02-2010 19:18:05 ]
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 21 februari 2010 @ 19:16:36 #178
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78272849
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:55 schreef Gia het volgende:
Ik heb het dan even niet over dat boete-systeem, maar over de harde aanpak bij rellen, schieten met sterk, de wapenstok erover. Dat mag bij rellen van links-tuig die weer eens een rechste demonstratie verstoren ook, uiteraard, maar tja, de meeste rellen worden geschopt door onze troetelmarokkaantjes.
Je vergeet voetbalrellen. Die worden overigens voor het grootste deel geschopt door autochtonen, en kosten soms miljoenen aan schade.
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:47 schreef Gia het volgende:
Agenten moeten gewoon de vrijheid krijgen om met scherp op armen en benen te schieten in geval van ernstige rellen.
Dat gaat erg leuk worden bij de volgende wedstrijd Ajax - Feyenoord.

Met scherp neerschieten, die stenengooier hier? Da's geen kleine steen die ie vasthoudt daar.....
-
pi_78273842
quote:
Op zondag 21 februari 2010 19:16 schreef maartena het volgende:

[..]

Je vergeet voetbalrellen. Die worden overigens voor het grootste deel geschopt door autochtonen, en kosten soms miljoenen aan schade.
[..]

Dat gaat erg leuk worden bij de volgende wedstrijd Ajax - Feyenoord.

[ afbeelding ]

Met scherp neerschieten, die stenengooier hier? Da's geen kleine steen die ie vasthoudt daar.....
Ik zie geen enkele reden om deze groep zachter te behandelen dan andere probleemgroepen. En dat is waar denk ik de verwarring ontstaat.

Wanneer men het erover heeft dat allochtonen harder moeten worden aangepakt bedoelt men eigenlijk te zeggen: "Het valt ons op dat een specifieke groep in de samenleving onevenredig vaak met criminaliteit in aanraking komt en harder gestrafd moet worden"
Iemand uit de linkse hoek verstaat dat als: "Alle buitenlanders moeten zonder reden gestrafd worden."

Terwijl het eigenlijk moet zijn: "Iedereen die Nederland uitholt en verloedert moet snoerhard gestrafd gaan worden".

Ik ben vooral fan van dat laatste en dat geldt dus ook voor voetbal hooligans. Maar om gewoon glashard te ontkennen dat er veel leden van de marokaanse gemeenschap crimineel verdrag vertoond is gewoon struisvogel politiek. En weet je wat de grap is. Ik ken Marokaanse jongens en meiden die soms zelf wel eens zeggen: "Ik zou eens willen dat de Nederlandse politiek er iets aan deed, want ik krijg er ook een slechte naam door". Benoem het probleem gewoon en los het eens een keer op. Daar worden alle mensen blijer van.

Overigens is het grootste deel van dit verhaal niet direct aan maartena gericht btw Enkel het stukje over hooligans.
Profiel opgeheven.
  zondag 21 februari 2010 @ 19:48:52 #180
290311 Your_honor
Greed was good, now its legal!
pi_78273982
Ik zie het probleem met allochtonen in Nederland eigenlijk helemaal niet. Oke, als je eens uitgaat naar een cafe heb je groepjes Marokkanen, Turken, Nederlanders en is er wel eens wat hostiliteit tussen die groepjes. Maar dat heb je in het buitenland ook.

Enige verschil wat ik met andere landen merk is dat als allochtonen de taal niet spreken het of leren of teruggaan omdat ze geen stap vooruit komen in de samenleving. Dat is in Nederland wel anders heb ik het idee..
Never change a winning formula
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')