abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:50:19 #81
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_78100005
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:47 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

juist geef wilders maar de schuld van jou fout.... wat een topic overigens...
naar mijn weten hebben in de jaren 90 genoeg verzwegen, daardoor hebben we nu deze ellende.
maar ik begrijp dat de linkse rakkers graag terugverlangen naar de jaren 90
De jaren 90, damn, toen studeerde ik, natuurlijk verlang ik daarnaar terug.
pi_78100243
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:41 schreef 200012 het volgende:

[..]

Nee dat bedoelde die niet, anders had die dat wel uitdrukkelijk gezegd.
Hij had het over DE Marokkaanse inbreng in de nederlandse samenleving.
Dat includeert dus alle Marokkanen crimineel en niet crimineel.

Noem dan eens 1 punt van de 60 die volgens jouw niet klopt......
Eén van de 22.
pi_78100364
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:56 schreef Picchia het volgende:

[..]

Eén van de 22.
ja 1 van die 22 uitgewerkte punten.
pi_78100414
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:58 schreef 200012 het volgende:

[..]

ja 1 van die 22 uitgewerkte punten.
Op de andere 44 hebben ze geen antwoord. Dat is toch wel iets meer dan één.
pi_78100566
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:59 schreef Picchia het volgende:

[..]

Op de andere 44 hebben ze geen antwoord. Dat is toch wel iets meer dan één.
Nee de antwoorden op de 66 vragen werden hier beantwoordt
http://www.platformeducat(...)orden-over-sjoa.html

ze hebben niet alle 66 vragen beantwoordt.
Maar de antwoorden die ze hebben gegeven roepen meer vragen op dan dat ze verklaren.
pi_78101573
VanLotje kan zo bij de PvdA, in plaats van het probleem oplossen geven we er gewoon een andere naam aan, dan is er ook geen probleem:

buitenlanders - > gastarbeiders -> allochtonen -> medelanders, zo kunnen we nog wel even door gaan.
pi_78102840
Veel strenger straffen is inderdaad ook de beste oplossing om stigmatisering van een complete bevolkingsgroep tegen te gaan. Maar het zijn vaak van die zweverige GroenLinks-figuren die denken dat je alles kunt voorkomen met alleen preventie.

De realiteit is dat dat jeugdbendes buurten onveilig maken en als we daar niet snel veel harder tegen op gaan treden, nemen ze de regie compleet over. In Brussel durft de politie bepaalde wijken amper nog in. Het is zaak om zulke toestanden hier voor te zijn. Dat betekent dat de politie orde en gezag moet herstellen, met alle nodige middelen.
pi_78108451
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Jij zegt het!
In bepaalde gevallen zou het zeker wat oplossen! Vertel eens, waarom wil je criminelen die zo graag hier hun hele leven de tent afbreken en niets bijdragen hier zo graag hebben? Ik vraag het me al jaren af wat "links" daar in ziet...
Ze zijn ons probleem dus moeten we het ook hier oplossen. Zo simpel is het als je het mij vraagt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 17 februari 2010 @ 18:29:18 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78108872
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze zijn ons probleem dus moeten we het ook hier oplossen. Zo simpel is het als je het mij vraagt.
zo zie ik dat niet. zeker niet omdat ze een dubbel paspoort en dus nationaliteit hebben. hell, ze mogen zelfs hun kinderen geen westerse naam geven.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_78109196
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zo zie ik dat niet. zeker niet omdat ze een dubbel paspoort en dus nationaliteit hebben. hell, ze mogen zelfs hun kinderen geen westerse naam geven.
Dat boeit me niets voor wat je hier misdaan hebt moet je ook hier boeten. Daar kan je niet een ander land voor op laten draaien. Zeker omdat de gemiddelde allochtone Marokkaan er helemaal niet eenvoudig voor kan kiezen om die dubbele nationaliteit op te geven.
pi_78109313
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:31 schreef Picchia het volgende:
Die 'duidelijke' straffen bestaan al. En er niet over praten heeft nog nooit een probleem opgelost.
In elk programma en op elke website elk incident zeer breed uitmeten heeft ook nog nooit geholpen natuurlijk .
En de demografische ontwikkelingen in ons land laten natuurlijk wel zien dat de tijd een belangrijkere factor is als we kijken naar integratie.
  woensdag 17 februari 2010 @ 18:45:43 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78109471
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat boeit me niets voor wat je hier misdaan hebt moet je ook hier boeten. Daar kan je niet een ander land voor op laten draaien. Zeker omdat de gemiddelde allochtone Marokkaan er helemaal niet eenvoudig voor kan kiezen om die dubbele nationaliteit op te geven.
al zetten we er maar tien uit. ik wil gewoon dat die etters (niet allemaal dus, want er zijn ook goede marokkanen...) duidelijk wordt gemaakt dat het menens is en dat je straks dus écht uitgezet kan worden en je ineens met je pikkie in het rifzand zit.
pi_78109552
Waarom heeft iedereen het steeds over uitzetten? Is dat niet erg gemakzuchtig?
Spugen? 50 euro lappen, anders weekendje politiecel.
Alle hangjongeren verplicht plantsoenendienst laten doen tenzij ze aan kunnen tonen dat ze een legaal inkomen hebben.
En dan aub niet de koran/Islam er bij halen want dat heeft er niks mee te maken.
  woensdag 17 februari 2010 @ 18:50:09 #94
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78109621
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:48 schreef TeringHenkie het volgende:
Alle hangjongeren verplicht plantsoenendienst laten doen tenzij ze aan kunnen tonen dat ze een legaal inkomen hebben.
En dan aub niet de koran/Islam er bij halen want dat heeft er niks mee te maken.
dat is dan ook de fout van wilders. die schiet tever door in kritiek op de islam, terwijl hij veel meer stemmen zou halen als hij het zwaartepunt meer op criminele marokkanen zou leggen.
  woensdag 17 februari 2010 @ 18:54:23 #95
3542 Gia
User under construction
pi_78109755
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat boeit me niets voor wat je hier misdaan hebt moet je ook hier boeten.
Klopt. Eerst boeten en dan uitzetten. Hoeven ze niet ginds bestraft te worden, maar kunnen ze daar toch gaan wonen. Iets zegt me dat ze daar die rotzooi niet uithalen.
quote:
Daar kan je niet een ander land voor op laten draaien. Zeker omdat de gemiddelde allochtone Marokkaan er helemaal niet eenvoudig voor kan kiezen om die dubbele nationaliteit op te geven.
Als er een systeem is om van volwassen criminelen met meerdere nationaliteiten, de Nederlandse in te nemen, op te schorten of hoe je het ook noemen wilt, voor een jaar of 5 tot 10, dan wonen ze hier met alleen een vreemde nationaliteit en een verblijfsvergunning. Wedden dat ze zich dan ineens wel kunnen gedragen!

Ik schat ook dat aanstaande ouders niet meer zo zullen staan te trappelen om hun kinderen die vreemde nationaliteit mee te geven, als bovenstaand de wet zou zijn.

Het is niet zo dat Marokkanen alleen maar op papier binding hebben met dat land. Het is veel meer!! En dat blijft het als er niets verandert.
pi_78128277
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:48 schreef TeringHenkie het volgende:
omdat die gasten dan gewoon geen 50 euro lappen.
En omdat ook al zou je die mogelijkheid hebben dat je ze een boete kan geven dan gaan ze naar de rechter met geld uit een of ander subsidie potje huren ze de duurste en beste advocaat, en de rechter die beslist dan dat de naam fout geschreven is en dat meneer recht heeft op een schade vergoeding.
Dat is juist het probleem het rechtssysteem heeft gefaald.
In plaats van criminelen te straffen probeert ze uit alle macht om elke crimineel zo kort mogelijk op te sluiten en zo min mogelijk te straffen.
Daarom moeten ook MINIMUM straffen ingevoerd worden, en geen maximum straffen.
En 50 euro is niets in elk omatje haar tasje zit wel 50 euro.
Gewoon 5000 euro betalen dat zal ze leren. Of een jaartje brommen(geen tv in de cel maar gewoon harde arbeid verrichtin die niemand anders wilt.)
pi_78128286
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:28 schreef Opinio_Iuris het volgende:
VanLotje kan zo bij de PvdA, in plaats van het probleem oplossen geven we er gewoon een andere naam aan, dan is er ook geen probleem:

buitenlanders - > gastarbeiders -> allochtonen -> medelanders, zo kunnen we nog wel even door gaan.
Nou dank je. Als er een partij is waar ik niks van moet hebben, is het de PvdA wel. Juist vanwege die halfhartige (soms zelfs laffe) benadering altijd
quote:

[..]

wat een topic overigens...
Ja, he
quote:

naar mijn weten hebben in de jaren 90 genoeg verzwegen, daardoor hebben we nu deze ellende.
maar ik begrijp dat de linkse rakkers graag terugverlangen naar de jaren 90
Zoals ik al bij een soortgelijke reactie had gereageerd: Een strenger strafbeleid willen is een rechts standpunt, toch?

Als je even wat verder had gelezen, had je begrijpen dat het hier gaat om het benaderen van dit topic uit een andere hoek dan de religieus-culturele. Je kan wel eeuwig blijven hakketakken over dat dit juist een oorzaak of een excuus is voor wangedrag, maar zolang er geen straffen op wangedrag staan, zal het altijd blijven toenemen.
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:59 schreef Boldface het volgende:
Veel strenger straffen is inderdaad ook de beste oplossing om stigmatisering van een complete bevolkingsgroep tegen te gaan. Maar het zijn vaak van die zweverige GroenLinks-figuren die denken dat je alles kunt voorkomen met alleen preventie.

De realiteit is dat dat jeugdbendes buurten onveilig maken en als we daar niet snel veel harder tegen op gaan treden, nemen ze de regie compleet over. In Brussel durft de politie bepaalde wijken amper nog in. Het is zaak om zulke toestanden hier voor te zijn. Dat betekent dat de politie orde en gezag moet herstellen, met alle nodige middelen.
Kijk, jij begrijpt het
pi_78128481
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 04:58 schreef VanLotje het volgende:

[..]

Nou dank je. Als er een partij is waar ik niks van moet hebben, is het de PvdA wel. Juist vanwege die halfhartige (soms zelfs laffe) benadering altijd
[..]

Ja, he
[..]

Zoals ik al bij een soortgelijke reactie had gereageerd: Een strenger strafbeleid willen is een rechts standpunt, toch?

Als je even wat verder had gelezen, had je begrijpen dat het hier gaat om het benaderen van dit topic uit een andere hoek dan de religieus-culturele. Je kan wel eeuwig blijven hakketakken over dat dit juist een oorzaak of een excuus is voor wangedrag, maar zolang er geen straffen op wangedrag staan, zal het altijd blijven toenemen.
[..]

Kijk, jij begrijpt het
We straffen al het zwaarst van europa... Naja er zijn 2 landen voor ons. En zoals je kan zien helpt dat nog zwaarder straffen helemaal niet. Zie de VS oid.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_78128549
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 06:59 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

We straffen al het zwaarst van europa... Naja er zijn 2 landen voor ons. En zoals je kan zien helpt dat nog zwaarder straffen helemaal niet. Zie de VS oid.
In veel Europese landen gaat het dan ook belabberd wat betreft rellen en de situatie in achterstandswijken.

Op de zaken die in de OP stonden, wordt echt nauwelijks een straf uitgedeeld. Zaken als je vuilniszakken te vroeg buiten zetten wel, en dat weerhoudt ook veel mensen ervan om het te doen. Juist dat onbenulligheden beboet worden, en dit soort ergere dingen door de vingers worden gezien, zet veel kwaad bloed.

Dat strenger straffen wel helpt, zie je in een groot aantal landen in de wereld. Signapore werd al genoemd en de Marokkaanse politie bijvoorbeeld heeft ook geen geduld met onhandelbare gevallen.

Amerika is geen goed voorbeeld, omdat ze daar in bepaalde opzichten juist nog lakser zijn dan wij (wapens bijvoorbeeld).
pi_78128552
+
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 06:59 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Werkt perfect in VS 3 strikes and your out.
pleeg 3 misdaden en je krijgt automatisch levenslang.
Dan is het hele probleem van veel plagers al opgelost.
En we straffen helemaal niet het hardst 75% van de misdaden worden niet vervolgd.
Ook is de strafmaat op papier altijd 33% hoger als in werkelijkheid het geval is.
1/3 van je straf wordt kwijtgescholden als je geen moord pleegt in de gevangenis dat is belachelijk.
Hiermee wordt gesuggereert dat je iets heel bijzonders hebt gedaan waarvoor je strafvermindering krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')