abonnement Unibet Coolblue
pi_77930229
Centraal topic voor amateur triatleten!

Vertel hier over jouw triatlon ervaringen, trainingen en doelen! Als je binnenkort aan een triatlon wilt gaan meedoen, kun je ook gewoon meepraten.

Vorige delen:
--

Links
http://triathlonweb.nl, de triatlon website van nederland
http://www.triathlonforum.nl, triathlon forum.

Wedstrijden en evenementen
http://www.ntbinschrijvingen.nl, agenda met triatlons, duatlons en zwemlopen.
Hardloopkalender.nl, agenda met veel hardloopwedstrijden en evenementen.
http://tijdritten.nl, tijdritten agenda
http://ironman.com, de website voor de ironman

Tools
Afstandmeten.nl, eenvoudig afstanden opmeten via de 'googlemaps' methode, erg gebruiksvriendelijk!
map24.com, internetplattegrond weer je zeer eenvoudig afstanden kunt opmeten.

De wiki voor deze OP is hier te vinden: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/AmateurTriatleten

[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 12-07-2011 15:34:46 ]
pi_77930311
Nieuwe topicreeks omdat er teveel afgeweken werd van de amateurhardlopers reeks!

Ik ga 16 mei mijn eerste 1/8 triatlon doen in Ter Aar. Moet nog veel trainen, vooral op zwemmen en fietsen: ik wil wel lekker snel eindigen!

Hoe ziet jullie trainingsschema eruit?

Mijn week ziet er normaal gesproken zo uit:
Ma: 23 km naar werk en 23 km terug fietsen. Tempotocht zeg maar..
di: 'sochtends een uur trimzwemmen, 's middags meestal duurloop.
wo: 23km naar werk fietsen.
do: 's ochtends zwemmen borstkrol, smiddags hardlooptraining.
vr: 23km naar werk.
za/zo: soms zwemmen of soms hardlopen of op de Tacx als naar werk fietsen niet kon ivm weer.
pi_77933996
Ik ga zeer waarschijnlijk ook meedoen bij Ter Aar! Wordt ook mijn eerste. Ik ga echter wel voor de kwart, ben meer een duursporter.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_77935324
tvp. Mijn eerste triatlon staat pas voor volgend jaar op de planning, maar altijd handig om alvast kennis op te doen van alle belangrijke zaken .
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  vrijdag 12 februari 2010 @ 21:41:55 #5
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_77935794
Een erg leuke triathlon is de flitstriathlon in Nijkerk waar om de 10 seconde gestart wordt. Verder zijn die van Veenendaal, Utrecht, Woerden Apeldoorn en Noordwijkerhout erg de moeite waard en goed georganiseerd. Vond zelf de kwart van Amsterdam wat minder omdat het een erg bochtig , niet snel parcours is.
pi_77937044
@ Pritt,
Nice! En wat is jouw voorbereiding erop? Ik zit zelf te denken om ook later dit jaar een olympische te doen (Politietriatlon spijkenisse). Het probleem is dat ik snel wil zijn, en ik weet niet hoe goed ik ben met snelheid voor langere tijd vasthouden

@ Rozecroc:
Goed om te weten! Ervaren triatleet?
Die triatlons zijn wel allemaal wat verder weg van mij (Ik woon in Delft, Zuid holland). Dat is ook nog een probleem: het vervoeren van de fiets enzo...
Noordwijkerhout is wel wat dichterbij. Ik ga dan misschien met 2 vrienden een trio-triatlon doen, waarbij ik de 40km zal moeten fietsen .
Heb je nog tips voor beginnelingen?
pi_77980332
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 22:05 schreef bananablues het volgende:
@ Pritt,
Nice! En wat is jouw voorbereiding erop? Ik zit zelf te denken om ook later dit jaar een olympische te doen (Politietriatlon spijkenisse). Het probleem is dat ik snel wil zijn, en ik weet niet hoe goed ik ben met snelheid voor langere tijd vasthouden
Ik weet niet precies hoe oud je bent en hoeveel ervaring je hebt met andere wedstrijden (hardlopen/fietsen), maar uit mijn eigen ervaring moet je tijdens je eerste wedstrijd gewoon zonder enkele verwachting meedoen. Al helemaal niet met het idee dat je snel wilt zijn, want dan zal je altijd teleurgesteld zijn op het einde omdat er snellere zijn. Ga gewoon lekker meedoen met een tikkeltje reserve, dan heb je achteraf een lekker gevoel met in het achterhoofd dat je nog veel kunt groeien.

Zelf ga ik nog een hoop oefenen op de switch tussen fiets en hardlopen. Dat is erg moeilijk en als je dat niet traint gaat het je hard tegenvallen. Verder moet ik iets meer zwemmen dan dat ik nu doe (1x per maand ).
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_78020481
quote:
Op zondag 14 februari 2010 12:45 schreef Pritt het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe oud je bent en hoeveel ervaring je hebt met andere wedstrijden (hardlopen/fietsen), maar uit mijn eigen ervaring moet je tijdens je eerste wedstrijd gewoon zonder enkele verwachting meedoen. Al helemaal niet met het idee dat je snel wilt zijn, want dan zal je altijd teleurgesteld zijn op het einde omdat er snellere zijn. Ga gewoon lekker meedoen met een tikkeltje reserve, dan heb je achteraf een lekker gevoel met in het achterhoofd dat je nog veel kunt groeien.

Zelf ga ik nog een hoop oefenen op de switch tussen fiets en hardlopen. Dat is erg moeilijk en als je dat niet traint gaat het je hard tegenvallen. Verder moet ik iets meer zwemmen dan dat ik nu doe (1x per maand ).
Ik ben nu 23. Ik heb vroeger op atletiek gezeten (maar toen ik junior was heb ik vooral gefocust op hoogspringen), daarna hele tijd niets en sinds vorig jaar mei ben ik ongeveer om de 2 maanden een 5km wedstrijd gaan lopen. Meestal kan ik redelijk inschatten wat mijn tijd wordt (of loop ik een stuk sneller). Zonder streeftijd is het voor mij niet echt leuk. Maar inderdaad, de eerste keer zal ik mijn streeftijd niet zo hoog zetten. Sowieso hangt de fietstijd erg af van hoeveel wind er staat, neem ik aan. Wat de anderen doen maakt mij niet zo veel uit, ik ga vooral voor mijn eigen tijd.

Ja, die switch moet ik ook gaan oefenen! Maar dan moet het eerst eens wat beter weer worden zodat ik weer goed het fietsen kan trainen.


Hoe doen jullie de switch van zwemmen naar fietsen eigenlijk? zetten jullie de schoenen vast in de pedalen of doe je ze eerst aan in het parc fermee? Ik heb soms nogal moeite met pedalen inklikken , maar ze alvast in de pedalen doen lijkt me ook lastig.
pi_79603505
Klein kinkje.

Ik wil 7 augustus meedoen met De Schotsman Triathlon (1/8ste) in Vlissingen.

Ik ben een echte amateur sporten en doe veel verschillende sporten, maar weet niet echt wat ik moet verwachten.

-Het 500 meter zwemmen gaat wel zwaar worden, aangezien ik totaal niet kan zwemmen zal het een schoolslagje worden. Maar daar voorzie ik geen problemen.

-Dan het je de wissel; wat kan ik daar verwachten? Even snel afdrogen, omkleden, helm op en op de fiets (aangezien ik geen race fiets heb; een gehuurde mountingbike ) springen?

-En het loop gedeelte erna geloof ik wel.

Ik heb vooral een vraagje over het materiaal, kan het wel met een mountingbike? En zitten er nog restricties aan de andere dingen (zwembroek bijvoorbeeld?)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_79617880
Leuk dat je het gaat proberen.

Om je vragen te beantwoorden. In principe mag je elke fiets gebruiken maar normaal fietst iedereen wel op een racefiets. Bij zwembroeken ligt het iets anders. Vaak/soms mogen wetsuits niet gebruikt worden, al het andere wel. Ook gewoon een korte broek als je dat wilt.

Aangezien je blijkbaar toch niet voor tijd gaat zou ik idd gewoon even goed afdrogen en schoenen aantrekken. Gebruikelijk is het wel om je zwemkleding aan te houden tijdens het fietsen plus natuurlijk wat extra kleding als het koud is.


Zelf ben ik ook nog hard aan het trainen voor 2 triatlons (1/4). Frappant is dat ik meer tijd besteed aan zwemmen dan aan de andere 2 onderdelen terwijl je met zwemmen het minste tijd verliest.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  zondag 28 maart 2010 @ 11:59:44 #11
133321 Burner82
Speedo fan
pi_79665423
tvp'tje.
Mijn doel is om volgend seizoen misschien een bi/triathlon te doen. (ik heb nu nog de conditie van een slak met een slijm onsteking )
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_79667006
Succes met de training allemaal

Ik ga over 2 weken (11 april) mijn eerste zwemloop doen, 500m zwemmen en 5km hardlopen. Ben wel benieuwd. Ik ga wel gewoon mijn voeten afdrogen en sokken aandoen, aangezien ik zonder sokken lopen nog niet geprobeerd heb.

Maand erna uitbouwen naar 1/8 triatlon. Dan komt de moeilijke wissel van fietsen naar lopen erbij. Die moet ik ook echt nog gaan oefenen...
pi_79699610
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:15 schreef Pritt het volgende:
Leuk dat je het gaat proberen.

Om je vragen te beantwoorden. In principe mag je elke fiets gebruiken maar normaal fietst iedereen wel op een racefiets. Bij zwembroeken ligt het iets anders. Vaak/soms mogen wetsuits niet gebruikt worden, al het andere wel. Ook gewoon een korte broek als je dat wilt.

Aangezien je blijkbaar toch niet voor tijd gaat zou ik idd gewoon even goed afdrogen en schoenen aantrekken. Gebruikelijk is het wel om je zwemkleding aan te houden tijdens het fietsen plus natuurlijk wat extra kleding als het koud is.


Zelf ben ik ook nog hard aan het trainen voor 2 triatlons (1/4). Frappant is dat ik meer tijd besteed aan zwemmen dan aan de andere 2 onderdelen terwijl je met zwemmen het minste tijd verliest.
Dit soort acties komt meestal op als kakken bij ons en echt specifiek trainen doen we dan ook niet

Wetsuit wordt alleen verplicht bij minder dan 16graden water temperatuur. En qua tijd ben ik meestal toch wel ambiteus, had eerst een anderhalf uur in het hoofd, maar na wat onderzoek denk ik dat dat niet echt realistisch is en ik eerder aan een uur en driekwartier moet gaan denken.

Ik dacht juist dat je met de andere 2 onderdelen minder tijd verloor, maar dat is omdat ik totaal niet kan zwemmen Ga wel een aantal keertjes trainen maar, misschien dat ik de fiets van mijn pa kan lenen zodat ik daar een aantal keren op kan zitten en niet zo een pijnlijke reet krijg van een zadel
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  donderdag 1 april 2010 @ 11:14:50 #14
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_79822974
Op zich wel geïnteresseerd om een keer een duathlon te lopen. Ben beide nu een beetje aan het trainen (recreatief). Zwemmen ligt me niet echt, maar een sprintafstand lijkt me nog wel leuk.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  vrijdag 2 april 2010 @ 14:50:14 #15
148059 Pritt
Atheïst
pi_79870396
Zwemmen ligt niemand voordat je je er echt op gaat focussen. En na een paar weekjes vind je het leuk.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  vrijdag 2 april 2010 @ 14:54:12 #16
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_79870540
Heb je wel gelijk in. 9-10 jaar geleden zwom ik nog 1x in de week en had ik het best naar mijn zin, maar ik vind hardlopen en wielrennen wat leuker. Zwembad hier in de buurt is ook extreem druk, dus houdt het voorlopig bij fietsen en lopen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_79873620
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 14:50 schreef Pritt het volgende:
Zwemmen ligt niemand voordat je je er echt op gaat focussen. En na een paar weekjes vind je het leuk.
Eens . Hoe vaker je 't doet hoe leuker! Maar ik vind het alsnog lastig...
  vrijdag 2 april 2010 @ 18:01:56 #18
148059 Pritt
Atheïst
pi_79876389
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 16:23 schreef bananablues het volgende:

[..]

Eens . Hoe vaker je 't doet hoe leuker! Maar ik vind het alsnog lastig...
Wat voor slag doe je?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_79879158
Borstkrol... op zich lukt het best goed, maar zal nog wel wat moeten werken aan techniek, want ik word nog wel snel moe ervan.

Als ik trouwens alleen borstkrol benen doe kom ik bijna niet vooruit.. ben nog aan het uitzoeken hoe dat komt. Dus volgens mij zwem ik 95% op de armen
  vrijdag 2 april 2010 @ 19:41:52 #20
148059 Pritt
Atheïst
pi_79879747
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 19:27 schreef bananablues het volgende:
Borstkrol... op zich lukt het best goed, maar zal nog wel wat moeten werken aan techniek, want ik word nog wel snel moe ervan.

Als ik trouwens alleen borstkrol benen doe kom ik bijna niet vooruit.. ben nog aan het uitzoeken hoe dat komt. Dus volgens mij zwem ik 95% op de armen
De normale verdeling is ook 90% armen en 10% benen qua voortstuwing. De benen zijn hoofdzakelijk om je drijfvermogen en stabilisatie te behouden. Zelf heb ik het er ook nog moeilijk mee om 1km door te trekken qua borstcrawl. TIp: Ga in het zwembad even naar een zwemleraar en vraag of die even naar je slag wilt kijken. Soms zijn kleine aanpassing al zeer effectief.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_79894493
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 19:41 schreef Pritt het volgende:

[..]

De normale verdeling is ook 90% armen en 10% benen qua voortstuwing. De benen zijn hoofdzakelijk om je drijfvermogen en stabilisatie te behouden. Zelf heb ik het er ook nog moeilijk mee om 1km door te trekken qua borstcrawl. TIp: Ga in het zwembad even naar een zwemleraar en vraag of die even naar je slag wilt kijken. Soms zijn kleine aanpassing al zeer effectief.
Ja ik zwem 1x per week met een instructeur. Normaal behoor ik 1 van de snelsten van mijn niveau/groep (en dat is niet het hoogste niveau, die zijn nog een stuk sneller ), maar als we borstcrawl benen gaan doen dan ben ik veruit de slechtste en mijn benen verzuren heel snel: instructeur kon zo gauw nog niet zien wat er mis was, maar waarschijnlijk dat ik vanuit mijn heupen de benen moet beginnen en ik lijk dat nog niet te doen.

Maar dat doortrekken is inderdaad het lastigst. Bij hardlopen en fietsen is er zo een tempo dat je echt best lang vol kan houden, maar bij zwemmen is dat er nog niet bij mij. Alhoewel het al een stuk beter gaat dan een paar maanden geleden. Het lijkt ook echt alsof conditie voor hardlopen bijna niets helpt voor zwemmen! Maar dat kan ook komen door de techniek die nog beter moet
  maandag 5 april 2010 @ 11:03:47 #22
133321 Burner82
Speedo fan
pi_79960852
1e (lekker rustige) training gedaan, 3 km in een half uurtje Dat kan natuurlijk veel sneller, maar ik ga me (nog) niet kapot rennen
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_79975395
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:03 schreef Burner82 het volgende:
1e (lekker rustige) training gedaan, 3 km in een half uurtje Dat kan natuurlijk veel sneller, maar ik ga me (nog) niet kapot rennen
Mooi! Begin je gelijk met zwemmen, fietsen en hardlopen of pak je eerst alleen het hardlopen op?
  maandag 5 april 2010 @ 20:25:06 #24
133321 Burner82
Speedo fan
pi_79978547
Ik begin eerst met hardlopen en fietsen afwisselend (conditie opbouwen etc) en over een paar maanden pak ik denk ik zwemmen erbij. Aangezien ik nog aan mijn techniek moet werken, moet ik dat ook nog ff afstemmen met een aantal mensen die er verstand van hebben
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:47:48 #25
133321 Burner82
Speedo fan
pi_79998513
Mijn rondje ging 40 sec. sneller Al lag ik halverwege 6 minuten voor op mijn tijd, maar toen verzuurde allebei mijn benen
Toen ik eindelijk door de verzuring heen was, was het rondje alweer afgelopen
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:56:23 #26
148059 Pritt
Atheïst
pi_79998837
Mooi mooi! 40 seconde is al een flinke hap hoor! Ben zelf veel bezig met herstellen van zware trainingsweek van vorige week. Maar misschien vandaag stukje fietsen met zo'n lekker weer.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:08:16 #27
133321 Burner82
Speedo fan
pi_79999400
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:56 schreef Pritt het volgende:
Mooi mooi! 40 seconde is al een flinke hap hoor! Ben zelf veel bezig met herstellen van zware trainingsweek van vorige week. Maar misschien vandaag stukje fietsen met zo'n lekker weer.
Ik ben er ook wel blij mee, Kzie eens resultaat
Morgen ga ik niks aan afstanden doen of zo, waarschijnlijk wel een beetje krachttraining. Conditioneel hou ik het goed vol, maar mijn spieren nog niet.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:17:56 #28
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_79999855
Mooi resultaat!

Hoe zijn fietstraining en hardlopen in 1 training te verwerken. Half uurtje duurtempo fietsen, daarna half uurtje duurtempo hardlopen of zijn er leuke andere schema's aan te raden?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:29:55 #29
133321 Burner82
Speedo fan
pi_80002266
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:17 schreef No-P het volgende:
Mooi resultaat!

Hoe zijn fietstraining en hardlopen in 1 training te verwerken. Half uurtje duurtempo fietsen, daarna half uurtje duurtempo hardlopen of zijn er leuke andere schema's aan te raden?
Ik heb geen idee eigenlijk Maar ik ben dan ook nog niet zo lang bezig....
Dit weekend ben ik van plan (als het weer meezit) eerst 2 km te gaan lopen, en daarna 5 a 10 km fietsen. Eens kijken hoe dat aanvoelt als je in 1 keer doorgaat
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_80002744
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:29 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee eigenlijk Maar ik ben dan ook nog niet zo lang bezig....
Dit weekend ben ik van plan (als het weer meezit) eerst 2 km te gaan lopen, en daarna 5 a 10 km fietsen. Eens kijken hoe dat aanvoelt als je in 1 keer doorgaat
Dat is wel de verkeerde volgorde

Ik zou het ook niet zo goed weten. Ik las ergens van een wielrenner die na elke rit nog eventjes ging hardlopen. Dat kan ook wel helpen...
Ik moet het eigenlijk ook gaan oefenen,want over 4-5weken alweer eerste triatlon. Ik zou gewoon even fietsen (uurtje ofzo) en dan nog even hardlopen. Niet te hard, maar misschien is het ook wel eens goed om eens hard te gaan om te kijken of dat ook te doen is..
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:47:36 #31
133321 Burner82
Speedo fan
pi_80002875
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:43 schreef bananablues het volgende:

[..]

Dat is wel de verkeerde volgorde

Ik zou het ook niet zo goed weten. Ik las ergens van een wielrenner die na elke rit nog eventjes ging hardlopen. Dat kan ook wel helpen...
Ik moet het eigenlijk ook gaan oefenen,want over 4-5weken alweer eerste triatlon. Ik zou gewoon even fietsen (uurtje ofzo) en dan nog even hardlopen. Niet te hard, maar misschien is het ook wel eens goed om eens hard te gaan om te kijken of dat ook te doen is..
Vooralsnog wil ik het eerst eens gewoon volhouden, ongeacht het tempo of volgorde
Als het allemaal een beetje vol te houden is voor me, dan gaan we het iets officieler doen
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_80067327
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:47 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Vooralsnog wil ik het eerst eens gewoon volhouden, ongeacht het tempo of volgorde
Als het allemaal een beetje vol te houden is voor me, dan gaan we het iets officieler doen
Ik heb me bedacht
het wordt toch fietsen, dan rennen. Alleen nog even een leuk rondje verzinnen
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_80068630
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:17 schreef No-P het volgende:
Mooi resultaat!

Hoe zijn fietstraining en hardlopen in 1 training te verwerken. Half uurtje duurtempo fietsen, daarna half uurtje duurtempo hardlopen of zijn er leuke andere schema's aan te raden?
Sowieso even wat langer op de fiets dan een half uurtje, dan op 60 a 70% van je kunnen fietsen. Vervolgens idd gewoon een lekker rondje hardlopen op 75% max. Blijft een training he. Niets slechters dan het uiterste eisen van je lichaam tijdens training, hoe lekker het soms ook voelt.

Morgenochtend duik ik ook weer het zwembad in om kilometers te maken.

Over precies een maand begint de eerste triatlon van het jaar voor mij.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  donderdag 8 april 2010 @ 10:18:31 #34
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_80074213
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:05 schreef Pritt het volgende:

[..]

Sowieso even wat langer op de fiets dan een half uurtje, dan op 60 a 70% van je kunnen fietsen. Vervolgens idd gewoon een lekker rondje hardlopen op 75% max. Blijft een training he. Niets slechters dan het uiterste eisen van je lichaam tijdens training, hoe lekker het soms ook voelt.

Morgenochtend duik ik ook weer het zwembad in om kilometers te maken.

Over precies een maand begint de eerste triatlon van het jaar voor mij.
Ja precies, gewoon rustige duurtraining van maken. Uiterste eisen was ik sowieso niet van plan; weet ook voldoende van fietstraining en hardlooptraining. Alleen de combinatie, daar moet ik me nog in inlezen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_80083814
Is in principe gewoon puur oefenen en ervaren, komt weinig andere technieken bij kijken. Het enige is dat sommige hun fiets een beetje anders positioneren dan normaal zodat sommige beenspieren die je met hardlopen ook gebruikt minder belast.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_80180263
Ben alweer terug van de zwemloop van vandaag (500m zwemmen, 5km hardlopen)... heb het in ieder geval overleefd!

Het zwemmen ging best goed. Exacte tijd weet ik nog niet maar het schijnt rond de 9 minuten te zijn geweest. Dus dat ging sneller dan verwacht. Eruitgeklommen was ik al erg moe (wat had je anders verwacht) en de wissel ging wel oke. Snel schoenen aan en startnummerband om en weg. (dit kostte alsnog 1 minuut met het lopen uit het zwembad)

Maar dat lopen ging niet zo lekker! Eerste kilometer last van kuiten: alsof ze bijna gingen verkrampen. Dus ik kon niet echt harder. Daarbij was er ook nog wind tegen.... Maar het ging steeds beter en uiteindelijk kon ik wel een redelijk tempo vasthouden. Helemaal bij het 2,5 km punt waar we omdraaiden en dus wind mee terug kregen.

Ergens rond de 31/32 minuten geëindigd. Alleen.. nu is mijn linkerkuit heel erg stijf... iemand daar een oplossing voor? Verder ook een open blaar opgelopen Maar ik zag nog een vrouw die er nog veel erger aan toe was: die had heel d'r achillespezen open...

Vind ik wel netjes voor een eerste keer. Ik kan toch beter zwemmen dan verwacht maar de overgang had ik dan weer onderschat...
pi_80506858
Ik hoop eind van deze week weer te kunnen gaan trainen
Afgelopen week de hele week ziek geweest, en tot en met donderdag zit ik helemaal volgepland
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_80513859
Heb vroeger wel eens wat voorzichtig aan de triathlon geroken en de onderdelen getraind, maar nooit een wedstrijd gedaan. Zwemmen moest ik aanleren en dat bleek zeker niet mijn onderdeel, maar vond het wel iets waar ik een stevige conditie van kreeg.
Nu loop ik vooral hard, maar wil toch meer gaan fietsen. Zwemmen ms in de toekomst weer.
We hebben hier nu maar een bad (het andere is afgebrand en zal weer herbouwd gaan worden) en dus is het erg druk.
Bij het fietsen is mij verteld moet je vooral een klein soepel verzetje draaien zodat je makkelijker kunt overstappen op het lopen. Wat is jullie ervaring hiermee?
pi_80526756
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:34 schreef e-runner het volgende:
Heb vroeger wel eens wat voorzichtig aan de triathlon geroken en de onderdelen getraind, maar nooit een wedstrijd gedaan. Zwemmen moest ik aanleren en dat bleek zeker niet mijn onderdeel, maar vond het wel iets waar ik een stevige conditie van kreeg.
Nu loop ik vooral hard, maar wil toch meer gaan fietsen. Zwemmen ms in de toekomst weer.
We hebben hier nu maar een bad (het andere is afgebrand en zal weer herbouwd gaan worden) en dus is het erg druk.
Bij het fietsen is mij verteld moet je vooral een klein soepel verzetje draaien zodat je makkelijker kunt overstappen op het lopen. Wat is jullie ervaring hiermee?
Hoe dat precies zit, zou ik je niet kunnen vertellen eigenlijk. Ik heb nog niet gerend na het fietsen. Wat ik van het fietsen (wat ik vroeger regelmatig deed) was dat als je echt zwaar in de versnelling zat, en puur voor de snelheid ging, ik vaak al moeite had met normaal lopen erna
Maar zodra ik beter ben kan ik het je vertellen
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_80526799
Wat voor kleding hebben jullie trouwens tijdens het fietsen/rennen?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_80528720
Hé, grappig dat hier een topic voor is, ik zat er laatst over te denken om eens te gaan trainen voor een 'kleine' triathlon, gewoon voor de leuk.
In tegenstelling tot de meesten hier zie ik het zwemmen wel zitten; ik ben niet bepaald razendsnel, maar kan wel 1,5-2 km in een vrij constant tempo crawlen zonder helemaal kapot te gaan. Of ik heb dat in ieder geval wel gekund. Bij mij is het fietsen de hindernis... Hoe begin je met zoiets? Ik fiets 3 km naar mijn werk en als ik de geest heb, wil ik nog weleens een urrtje gaan spinnen, maar that's it wat betreft fietsen voor mij. En om nou meteen een racefiets aan te schaffen...
Tips?
pi_80531783
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 17:57 schreef ColdFeet het volgende:
Hé, grappig dat hier een topic voor is, ik zat er laatst over te denken om eens te gaan trainen voor een 'kleine' triathlon, gewoon voor de leuk.
In tegenstelling tot de meesten hier zie ik het zwemmen wel zitten; ik ben niet bepaald razendsnel, maar kan wel 1,5-2 km in een vrij constant tempo crawlen zonder helemaal kapot te gaan. Of ik heb dat in ieder geval wel gekund. Bij mij is het fietsen de hindernis... Hoe begin je met zoiets? Ik fiets 3 km naar mijn werk en als ik de geest heb, wil ik nog weleens een urrtje gaan spinnen, maar that's it wat betreft fietsen voor mij. En om nou meteen een racefiets aan te schaffen...
Tips?
Fietsen gaat vooral: om het fietsen Ik heb ook (nog) geen racefiets, maar meer een hybride (mountainbike/wielrenfiets). Als je met een normale fiets al eens wat meer gaat fietsen, wat sneller gaat fietsen en dergelijke, heb je al een redelijke basis. Als je dan meer/sneller/beter wilt, kom je vanzelf wel bij een racefiets uit
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_80552133
Ik fiets op een moutainbike. Ik heb wel een (oude) racefiets en ms ga ik daar later wel weer eens wat meer op fietsen. Gisteren dus weer eens geprobeerd. Eerst een halfuur hard getrapt.
Het ging mij niet zozeer om zo hard mogelijk te gaan, maar om met een hoog aantal omwentelingen te trappen. Ik heb geteld en het zat op een gegeven moment zo rond de 105.
Ik merk dat dit veel vermoeiender is dan gewoon groot verzet trappen. Nu heb ik wel gelezen dat ideaal zo'n beetje 90 is. Daarna snel gaan hardlopen. Nu ben ik niet meteen gaan lopen omdat ik eerst nog iemand tegenkwam, maar ik voelde alwel dat ik stijf van de fiets kwam.
Het lopen ging wat moeizaam in het begin.
Maar ik denk ook omdat het komt omdat ik de laatste jaren weinig op de fiets heb gezeten, dus dat bent ontwend.
pi_80553899
Tsja, ligt er gewoon aan of je voor een tijd wilt gaan of niet. Als je een tijd wilt neerzetten dan zal je wel aan de racefiets moeten. Anders is een tourfiets ook prima om het fietsstuk te overbruggen. Trouwens op veel plekken kan je ook prima een racefiets huren om het eens uit te testen.

Ben nu zelf bezig met het fietsgedeelte te verbeteren, 40km a 35/h is het doel op dit moment. Mijn wedstrijd is al over kleine 3 weken.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  donderdag 22 april 2010 @ 13:30:57 #45
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_80594882
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 17:07 schreef Burner82 het volgende:
Wat voor kleding hebben jullie trouwens tijdens het fietsen/rennen?
Ik ben nog niet aan het combineren, maar laatst had ik een hardloopwedstrijdje waar ik naar toe ben gefietst en die heb ik gewoon in een wielrenbroek met teugels en zeem gelopen en dat zat niet eens vervelend. Als ik zover ben om een triathlon te lopen zal ik die waarschijnlijk gewoon aandoen, zeker op het begin.
quote:
Op woensdag 21 april 2010 10:50 schreef e-runner het volgende:
Ik fiets op een moutainbike. Ik heb wel een (oude) racefiets en ms ga ik daar later wel weer eens wat meer op fietsen. Gisteren dus weer eens geprobeerd. Eerst een halfuur hard getrapt.
Het ging mij niet zozeer om zo hard mogelijk te gaan, maar om met een hoog aantal omwentelingen te trappen. Ik heb geteld en het zat op een gegeven moment zo rond de 105.
Ik merk dat dit veel vermoeiender is dan gewoon groot verzet trappen. Nu heb ik wel gelezen dat ideaal zo'n beetje 90 is. Daarna snel gaan hardlopen. Nu ben ik niet meteen gaan lopen omdat ik eerst nog iemand tegenkwam, maar ik voelde alwel dat ik stijf van de fiets kwam.
Het lopen ging wat moeizaam in het begin.
Maar ik denk ook omdat het komt omdat ik de laatste jaren weinig op de fiets heb gezeten, dus dat bent ontwend.
Trap frequentie moet inderdaad best hoog zijn. 90-105 lijkt me een goede frequentie. Je zal er wel aan moeten wennen want die souplesse mis je nog denk ik. Spieren zullen dan een stuk minder verzuren of vermoeid zijn dan dat je met een cadans van 60-80 fietst.
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:41 schreef Pritt het volgende:
Tsja, ligt er gewoon aan of je voor een tijd wilt gaan of niet. Als je een tijd wilt neerzetten dan zal je wel aan de racefiets moeten. Anders is een tourfiets ook prima om het fietsstuk te overbruggen. Trouwens op veel plekken kan je ook prima een racefiets huren om het eens uit te testen.

Ben nu zelf bezig met het fietsgedeelte te verbeteren, 40km a 35/h is het doel op dit moment. Mijn wedstrijd is al over kleine 3 weken.
Je gaat een 1/4 triathlon doen dus binnenkort. 35km/h is best snel tijdens een triathlon, maar zeker niet onhaalbaar .
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_80595215
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:30 schreef No-P het volgende:
Je gaat een 1/4 triathlon doen dus binnenkort. 35km/h is best snel tijdens een triathlon, maar zeker niet onhaalbaar .


35km/h

Ik ben blij als ik aan de 25 kom
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_80595359
Yes, ik hier aan meedoen binnenkort http://tvbreukelen.nl/ (die website trouwens _! ).
Ben nog niet helemaal zeker van mijn 10km lopen, heeft nog wat last minute bijschaven nodig.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  donderdag 22 april 2010 @ 14:01:25 #48
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_80595859
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:40 schreef CaLeX het volgende:

[..]



35km/h

Ik ben blij als ik aan de 25 kom
Op een racefiets scheelt het zo enkele km/h .
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_80596351
Fietssnelheid hangt bij mij echt heel veel van de wind af....

Ik doe 16 mei een 1/8e.... Het zal de eerste keer zijn dat ik ga fietsen in wedstrijdverband dus heb niet te hoge verwachtingen. Daarbij loop ik nu al meerdere weken met geirriteerde spieren (aan linkerheup en rechterschouder) dus zit er ook aan te denken om gewoon paar weken te rusten en dan die triatlon te doen met als doel uitlopen ipv een met een streeftijd te starten. Zat er wel aan te denken om >30km/u te fietsen iig

Sowieso is het misschien handig om aan het einde van het fietsen ietsje rustiger aan te doen om zo de wissel beter te laten verlopen?

@Pritt ga je 8mei een triatlon doen en 16mei nog 1? ik dacht namelijk dat je die van Ter Aar ook ging doen?
pi_80596735
Was inderdaad van plan eerst Ter Aar te doen, maar een vriend kon dan niet dus toen maar weekje verschoven. Die week daarvoor ook al een toertocht van 200+ km richting Limburg, dus ik denk dat ik Ter Aar laat vallen.

Opzich maakt het rustiger fietsen niet uit voor het lopen, gewoon zorgen dat je op het einde van je fietsbeurt jezelf niet helemaal over de kop rijdt. Beetje energie overhouden voor het wisselen. Je zal niet de eerste zijn die flauwvalt bij een wisselpunt.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_81290011
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:26 schreef Pritt het volgende:
Was inderdaad van plan eerst Ter Aar te doen, maar een vriend kon dan niet dus toen maar weekje verschoven. Die week daarvoor ook al een toertocht van 200+ km richting Limburg, dus ik denk dat ik Ter Aar laat vallen.

Opzich maakt het rustiger fietsen niet uit voor het lopen, gewoon zorgen dat je op het einde van je fietsbeurt jezelf niet helemaal over de kop rijdt. Beetje energie overhouden voor het wisselen. Je zal niet de eerste zijn die flauwvalt bij een wisselpunt.
Goed punt Sowieso ga ik niet alles max; alleen het hardlopen aan het einde.

Zondag is mijn eerste triatlon al! Vandaag nog gezwommen en hardgelopen. Helaas zonder rekken gaan mijn kuiten bijna verkrampen als ik eerst zwem en dan ren (dat had ik ook bij m'n zwemloop in april). Kent iemand dat en heeft iemand tips om toch direct door te kunnen? Ben bang dat het alleen maar erger wordt na het fietsen

Verder aantal dingen besloten: Ik ga deze keer na het zwemmen wel sokken aandoen. Dat ging best OK toen ik daarnet oefende met natte voeten. Verder doe ik mijn fietsschoenen direct aan ipv ze op de fiets te klikken, want ik heb helaas een stomme sluiting van mijn schoenen. Rennen op mijn fietsschoenen is niet zo handig maar ik heb het geoefend en dat lukt wel beter dan op mijn fiets mijn schoenen aandoen!

Door vervelende blessures helaas geen fiets-loop koppeltraining gedaan. Dus dat zal wel zwaar vallen.. maargoed!
pi_81295452
Ik wil dit seizoen een sprinttriathlon doen, maar kan absoluut niet goed zwemmen. Hardlopen kan ik redelijk en ik doe aan wielrennen, waarbij ik tijdritten rij tegen de 40 per uur. Hebben jullie voor mij tips qua zwemmen en opbouw? Ik snap dat ik nu niet hoef te proberen om 40 per uur te gaan rijden
pi_81310290
Tips om op te bouwen, of tips voor techniek? Voor het eerste zou je start to swim kunnen gebruiken, voor techniek kun je gewoon zwemles volgen (of youtubefilmpjes kijken, of advies vragen aan een badmeester).
pi_81328047
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 19:48 schreef ColdFeet het volgende:
Tips om op te bouwen, of tips voor techniek? Voor het eerste zou je start to swim kunnen gebruiken, voor techniek kun je gewoon zwemles volgen (of youtubefilmpjes kijken, of advies vragen aan een badmeester).
Gewoon opbouw van de hele triathlon. Met een tijdrit moet je stikkapot, kotsend over de streep komen bij wijze van spreke. Maar als je daarna nog 'n stukje moet fietsen lijkt dat me niet handig. Fietsen is gewoon mijn sterkste onderdeel. Wat is dan handiger? Daar wat sparen zodat 't lopen niet te slecht gaat, of juist hard fietsen en bij 't lopen maar wat tijd verliezen?
pi_81349694
Ik neem aan dat je bij een tijdrit van 40km ook wel langzamer gaat om energie te bewaren dan bij een tijdrit van 20km?
Dus ik zou bijv het 40km tempo aanhouden bij een achtste triatlon (20km fietsen), zodat je nog energie hebt voor het hardlopen. Of misschien iets harder.. ik moet het ook nog ondervinden

Kotsend van de fiets afstappen en dan nog moeten lopen lijkt me geen goed idee . Sowieso voelt het ook wel goed als je bij het hardlopen nog wat mensen kunt inhalen

40km/u is wel lekker! Bij wat voor afstanden fiets je dat dan?
pi_81360502
Ik zag deze net in het treintjes topic;
een triathlon verdeeld over drie steden/landen
TreinenTopic #228: Continu storingen Arnhem-Winterswijk
pi_81365310
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:57 schreef bananablues het volgende:
Ik neem aan dat je bij een tijdrit van 40km ook wel langzamer gaat om energie te bewaren dan bij een tijdrit van 20km?
Dus ik zou bijv het 40km tempo aanhouden bij een achtste triatlon (20km fietsen), zodat je nog energie hebt voor het hardlopen. Of misschien iets harder.. ik moet het ook nog ondervinden

Kotsend van de fiets afstappen en dan nog moeten lopen lijkt me geen goed idee . Sowieso voelt het ook wel goed als je bij het hardlopen nog wat mensen kunt inhalen

40km/u is wel lekker! Bij wat voor afstanden fiets je dat dan?
Ik fiets altijd op hartslag eigenlijk. Ik denk dat ik gewoon rond de 90 procent moet gaan rijden dan.

In het begin bij een tijdrit begin ik net onder omslagpunt en ga ik langzamerhand 't rood. De afstanden varieren van 5 tot 18 km. Langere worden niet echt georganiseerd en een uur op die snelheid fietsen gaat mij echt niet lukken. Al maakt 't qua gemiddelde voor mij niet veel uit of ik 5 of 15 km rijd. Wat wel vreemd is, is dat ik recentelijk een tijdrit van 15km sneller fietste dan een van 8 km. Al waren bij die laatste de omstandigheden wel zwaarder. Ik ben niet van 't explosieve, maar kan 'n tempo wel lang volhouden.
Ik zit trouwens aan de onderkant van de middenmoot qua tijdrijden
  donderdag 13 mei 2010 @ 01:39:42 #58
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_81369673
Naja bij een lange tijdrit heb je waarschijnlijk ook procentueel gezien meer lange rechte stukken waarop je vaart kan maken, en dus per definitie minder bochten waar je hoeft af te remmen etc Gevolg is dan dat je snelheid over een langere periode hoog ligt, en bij een kortere afstand dit juist niet het geval is.

Als het bij beide een rechte weg is, kan ik enkel de vorm van de dag, de weersomstandigheden en/of een kwestie van goed ingefietst zijn lijkt me.

40km/h is iig wel nice Ik heb geen idee hoe hard ik zelf ga, rij echt sinds een paar weken pas voor het eerst buiten op een racefiets en moet zeggen dat het me goed bevalt Het is echter alleen voor huis-school verkeer, dus dat zegt dan weer niet heel veel Ik ben overigens nog op zoek naar een beetje schappelijke fiets. Hoeveel hebben jullie er voor neergelegd? Ik wil eigenlijk niet meer dan 200,- kwijt zijn, maar denk dat ik dan behoorlijk pech ga hebben Sowieso zijn die fietsen die die prof renners hebben wel echt super mooi. Was zaterdag bij de start van de Giro d'Italia en daar stonden me toch een partij mooie dingen Helaas wilden ze die fietsen niet kwijt
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_81407229
Ik heb m'n fiets voor 225 gekocht. Tweedehands instapmodel. Ben 't afgelopen jaar druk bezig geweest 'm te upgraden. Voor 'n prikje andere wielen, groter voorblad, andere remmen en andere derailleurs. Ook allemaal tweedehands. En voor de tijdritten een opzetstuurtje, kostte met 7,50 euro via marktplaats.

Zo eentje: http://link.marktplaats.nl/326144709

Alleen wil deze verkoper er minimaal 450 voor hebben. Dat slaat nergens op aangezien de nieuwprijs al 550 was
  vrijdag 14 mei 2010 @ 18:47:53 #60
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_81426689
600 voor een nieuwe fiets (uitlopend model met redelijke korting). Concorde met Campagnolo Mistral, ook een instappertje.
Tommeke: 90% lijkt me goed, net iets onder je omslagpunt, dan kun je bij het hardlopen er iets overheen gaan. Zo zou ik het in ieder geval plannen. Let er wel op dat je omslagpunt en ook je maximum hartslag bij hardlopen hoger kan zijn dan bij het fietsen. Bij mij scheelt het zo'n 7 slagen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_81467609
Morgen dus eerste triatlon ! Superspannend!
Vandaag nog even fiets nagekeken en even 10km rustig gefietst om spanning weg te krijgen.
Morgen lekker vroeg opstaan (6 uur) want we moeten er al om 8 uur zijn.
  zondag 16 mei 2010 @ 00:09:39 #62
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_81475004
succes! resultaten wil ik horen je kan het
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_81492591
Thanks!

Nou het was erg leuk en vermoeiend
Ik ging veel te hard van start bij het zwemmen, en dat heb ik geweten want ik werd daarna door iedereen in mijn baan ingehaald, ook door mijn broer. Paar seconden na m'n broer kwam ik het zwembad uit en dat kon ik tijdens de wissel niet goedmaken.
Trouwens, na 500m zwemmen als een idioot voelt het alsof je echt niet meer verder wilt

Bij het fietsen gelijk m'n broer ingehaald (hij heeft wat minder fiets/hardloopconditie dan ik) en nog heel wat anderen. In het begin met wind mee 40km/h, zijwind rond de 35km/h en daarna een heel lang stuk wind tegen ging rond de 29-30km/h en dan weer wind mee. (2 rondes).
Werd nog wel ingehaald door een groep triatleten met echte tijdritfietsen + helm en ligstuur! (De Tommeke's onder de triatleten denk ik )

Wissel naar het lopen ging goed, maar het lopen erna was een ramp. Kuiten die bijna verkrampen en geen snelheid kunnen maken... Heb nog even 10 seconden mijn kuiten staan rekken maar ze schoten er meteen weer in. Hier werd ik ook door 3 mensen ingehaald...
Rare is dat het na ongeveer 2km(denk ik) opeens weg gaat...

Uiteindelijk weer beetje tempo kunnen maken en nog wat mensen kunnen inhalen. Echt hard ging het niet; ik kon mijzelf niet echt meer pushen.

Tijden weet ik niet echt. Ik denk dat ik rond de 1:11 gefinisht ben. Bij het begin van het lopen zat ik op 48:30 ongeveer met rond de 10 minuten zwemmen en dus 2 wissels... (Fietstijd weet ik niet maar zal dus iets van de 36-38 minuten zijn voor 20km) Hardlooptijd is dus redelijk dramatisch, maar fietsen viel me redelijk mee!

Verbeterpunten:
Trainen op lopen na het wielrennen
Zwemtechniek kan nog 10x beter

Ik vind het leuk! Ik ga denk ik in juni en juli nog een keer zo'n triatlon doen!

Ook tijdens de triatlon geen enkele last van mijn rechterschouder of heup gehad! Alleen mijn linkerschouder ging nu irriteren, maar dat is na een douche ook over gelukkig!
pi_81528942
Netjes hoor bananableus

Gister mijn eerste verkapte training gehad 15km fietsen (helaas een uurtje rust) 5km (in 25:48) lopen en daarna weer 15km fietsen. Zonder wissels aangezien het bij een hardloopwedstrijd was, Maar aangezien ik me ga afdrogen en toch fiets met mijn hardloopschoenen, ga ik daar ook niet op trainen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_81531662
Wat leuk, een triathlon topic Daarom toch maar weer een accountje aangemaakt.

Even kort voorstellen: vorig jaar was de 1/8ste van Ter Aar ook mijn eerste, prima wedstrijdje daar. Ben al weer een tijdje aan het trainen voor een reeks 1/8ste dit jaar: volgende week maandag mag ik van start in Woerden. Ben benieuwd hoe het met de conditie en snelheid staat - Weert ging niet fantastisch vanwege een lastig middenrif en dat heeft een beetje een nare nasmaak achter gelaten.

Zwemmen ligt me wel (waterpolo gespeeld) fietsen moet ik nog het meeste aan werken en hardlopen.. hardlopen moet mijn lichaam nog aan wennen, maar gaat op zich wel oké

Nog een mooie website voor in de OP: www.slowtwitch.com

[ Bericht 16% gewijzigd door Adadas op 17-05-2010 13:36:14 ]
pi_81532485
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:15 schreef bananablues het volgende:

Werd nog wel ingehaald door een groep triatleten met echte tijdritfietsen + helm en ligstuur! (De Tommeke's onder de triatleten denk ik )

Haha, overschat mij niet hoor

Mooie prestatie hoor, respect
Weet zeker dat ik dat niet kan
Ik heb besloten trouwens eerst wat duatlons te doen om te kijken of ik 't wat vind. Kan ik daarna altijd proberen of ik zwemmen nog leuk vind
  maandag 17 mei 2010 @ 16:04:58 #67
148059 Pritt
Atheïst
pi_81537944
Arrgh, ik zit hier zwaar gefrustreerd te zijn.
Mijn rechterknie doet pijn tijdens het fietsen, waardoor ik mijn eerste triatlon heb moeten afzeggen.
Ik vermoed of overbelasting of een verkeerde afstellingen van mijn schoentjes bij mij nieuwe fiets.

Anyway, gelukkig kan ik wel gewoon door met zwemtraining. Vlieg nu door het water met borstcrawl (15 min over 1km als ik kon zou kunnen volhouden), alleen een kilometer is nog te lang voor mij. Na een 500 meter ben ik echt op en moet ik even rusten.

En voor mensen die zwemmen willen leren, ga naar een zwembad en vraag om een zwemleraar. Paar lesjes helpen al zo ontzettend veel.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 17 mei 2010 @ 17:23:59 #68
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_81541691
banana ik heb het gelezen, maar even geen inspiratie om wat leuks te schrijven, dus ik hou het deze keer even simpel bij:
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_81550180
Bedankt allemaal! Ik kan iedereen aanraden het ook gewoon te doen: het voelt goed

@ CaLeX: netjes hoor; zonder fietsen kan je zeker weten nog een stuk sneller hardlopen!

@Adadas: Leuk! Waarom deze keer die van Ter Aar overgeslagen? Succes volgende week in ieder geval: laat even weten hoe het is gegaan: ik ben erg benieuwd! Wat is je huidige PR?

@Tommeke: Ik zou zoals Pritt zei al gewoon rustig beginnen met zwemmen. Je hoeft niet meteen triatlons te doen, maar als je nu al begint met rustig die techniek te leren kan je sneller instappen Ik was ook vorig jaar september begonnen (Ben nog steeds redelijk langzaam )

@Pritt: Zonde man! Toch te hard getraind? Maar dat zwemmen klinkt goed dus 7:00-7:30 op de 500m? Daar wil ik over een tijd ook wel zijn Helaas had ik tijd last van m'n schouder. Nu ik daar redelijk vanaf ben ga ik ook weer rustig opbouwen, beginnende met 2x per week rustig en vooral op techniek letten denk ik.

@beertenderr: wanneer begin jij? ^^


Edit: Overigens heb ik me gisteren meteen ook ingeschreven voor de volgende: 11 juni Midzomeravondtriatlon te leidschendam. 500m zwemmen in open water, 28km fietsen en 5km hardlopen Zit alleen nog ff te kijken of ik hiervoor een wetsuit ga aanschaffen of niet... die dingen zijn wel duur maar koulijden is ook niet alles

[ Bericht 15% gewijzigd door bananablues op 17-05-2010 20:31:32 ]
pi_81555340
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:18 schreef bananablues het volgende:

@Tommeke: Ik zou zoals Pritt zei al gewoon rustig beginnen met zwemmen. Je hoeft niet meteen triatlons te doen, maar als je nu al begint met rustig die techniek te leren kan je sneller instappen Ik was ook vorig jaar september begonnen (Ben nog steeds redelijk langzaam )

M'n vriendin doet triatlons en kan goed zwemmen, ze heeft me al een paar keer training gegeven, en volgens haar ging dat best aardig. Ik heb er alleen de motivatie niet voor op 't moment
pi_81556045
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:18 schreef bananablues het volgende:
@Adadas: Leuk! Waarom deze keer die van Ter Aar overgeslagen? Succes volgende week in ieder geval: laat even weten hoe het is gegaan: ik ben erg benieuwd! Wat is je huidige PR?
Datum Ter Aar kwam niet goed uit, ik had afgelopen zaterdag wat staan voor mijn studenten roeivereniging. PR was op mijn 2de achtste: 1:06:46, zwemmen was in een kanaal. M'n derde achtste vorig jaar ging 2 seconden trager.

[ Bericht 7% gewijzigd door Adadas op 17-05-2010 22:01:10 ]
  maandag 17 mei 2010 @ 23:38:28 #72
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_81562035
ik begin volgend jaar eerst plaatsen voor de marathon van New York Ik wil de hele triatlon doen he, niet de kleine versies
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_81562695
quote:
Op maandag 17 mei 2010 21:40 schreef Tommeke het volgende:

[..]

M'n vriendin doet triatlons en kan goed zwemmen, ze heeft me al een paar keer training gegeven, en volgens haar ging dat best aardig. Ik heb er alleen de motivatie niet voor op 't moment
Ik heb me net toch om laten lullen toch wel 'n triatlon te gaan doen
pi_81569799
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:18 schreef bananablues het volgende:

@ CaLeX: netjes hoor; zonder fietsen kan je zeker weten nog een stuk sneller hardlopen!

Thnx, dat geloof ik ook wel (23 minuten moet mogelijk zijn met mijn 10km tijd).

Misschien ga ik vanavond nog ff lopen om dan zondag weer een 5km loop te doen, maar dan zonder het fietsen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_81570964
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:18 schreef bananablues het volgende:
Bedankt allemaal! Ik kan iedereen aanraden het ook gewoon te doen: het voelt goed
Als ik je verslag lees dan klinkt het toch wel erg leuk. Wat was je plaats eigenlijk?
En heb je er nu veel voor getraind?
Zo'n wetsuit heb ik wel eens gedragen toen we in hier in de plas buiten gingen zwemmen. Ik kreeg het maar moeilijk aan en uit. Dat lijkt me voor zo'n kort stukje zwemmen dus niks.
Buiten zwemmen vond ik wel lastig want ik zwom nogal eens de verkeerde kant op. Toch kriebelt het wel als ik dit zo lees. Eerst maar eens het fietsen weer wat opbouwen ter ondersteuning van het lopen.
pi_81573507
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:01 schreef e-runner het volgende:
Zo'n wetsuit heb ik wel eens gedragen toen we in hier in de plas buiten gingen zwemmen. Ik kreeg het maar moeilijk aan en uit. Dat lijkt me voor zo'n kort stukje zwemmen dus niks.
Als het water onder de 18 graden is dan is een wetsuit verplicht, ook voor een kort stukje. En als het water boven de 18 graden is, is het zonder wetsuit nog steeds erg koud. Ik was de enige van de 60 man zonder wetsuit vorig jaar in Bodegraven (18.3 graden celsius), en dat was best fris

Wetsuit gaat idd lastig aan, uit kan erg rap als je er een beetje op oefent.
pi_81573981
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:08 schreef Adadas het volgende:

[..]


Wetsuit gaat idd lastig aan, uit kan erg rap als je er een beetje op oefent.
Uit moet je hem al doen als je uit het water loopt. Als je wacht tot er geen water meer tussen jou en je wetsuit zit, dan trekt deze vacuum
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:29:10 #78
148059 Pritt
Atheïst
pi_81574385
Met een wetsuit kan je volgens mij helemaal snel zwemmen omdat je een enorm drijfvermogen hebt. Mijn pa heeft nog een oude liggen, moet ik eens proberen in het zwembad.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_81575571
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:01 schreef e-runner het volgende:

[..]

Als ik je verslag lees dan klinkt het toch wel erg leuk. Wat was je plaats eigenlijk?
En heb je er nu veel voor getraind?
Zo'n wetsuit heb ik wel eens gedragen toen we in hier in de plas buiten gingen zwemmen. Ik kreeg het maar moeilijk aan en uit. Dat lijkt me voor zo'n kort stukje zwemmen dus niks.
Buiten zwemmen vond ik wel lastig want ik zwom nogal eens de verkeerde kant op. Toch kriebelt het wel als ik dit zo lees. Eerst maar eens het fietsen weer wat opbouwen ter ondersteuning van het lopen.
Het is ook erg leuk
Mijn plaats weet ik niet, er waren 3 series voor de 1/8e. Er zijn een hoop die toch wel sneller zijn dan ik hoor. Echt geen top20 tijd heb ik neergezet Tijden komen in de loop van de week denk ik.

Trainen sja.. dat wisselt bij mij heel erg. Ben vorig jaar september begonnen met fietsen en zwemmen. 1-3keer in de week zwemmen (vaker 1 dan 3 ) en sinds oktober fiets ik 2-3x per week naar mn werk (23km enkele rit). Hardlopen doe ik al ietsje langer.
In maart heb ik alles 3x per week geoefend, maar in april weer door blessures tot aan de triatlon zelf echt weinig gedaan (0-2x fietsen, 0-1x zwemmen en 0-2keer hardlopen per week) en alles heel rustig.
Koppeltrainingen zou ik wel gaan doen: dat heb ik niet echt gedaan en dat heb ik geweten

Ja, dat buiten zwemmen gaat nog leuk worden Ik kan misschien een wetsuit van iemand lenen dus dat scheelt weer. Daarna maar kijken of ik er zelf 1 ga kopen of niet. Maar in open water hoef je niet te keren: dat is iets dat ik ook niet kan en daar gaat ook wel tijd verloren denk ik.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:18:07 #80
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_81589902
Mooie tijd hoor bananablues. Afgaande op je 10k tijd moet er bij het hardlopen nog wel 1/1.5 minuut afkunnen. Ik heb ook even naar een wedstrijd gezocht, maar hier in de buurt is er bijna geen 1 (wanneer ik kan).
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_81640471
Ja ik moet wat meer koppeltrainingen/mentale trainingen doen want in principe kon ik het conditioneel makkelijk aan (ik kon nog redelijk makkelijk praten tijdens het hardlopen) maar m'n kuiten gingen gewoon bijna verkrampen en het voelt gewoon zwaar ofzo.

Wel snelle tijden Adadas! Dan kan je ook wel snel hardlopen en fietsen dus
  woensdag 19 mei 2010 @ 20:22:19 #82
148059 Pritt
Atheïst
pi_81642275
Iemand die meedoet 9 juni aan de 1/8ste in Heerhugowaard?
Zit hard aan te denken om me daar in te schrijven.
Eigenlijk een beetje kort voor mij voor waar ik oorspronkelijk voor geoefend heb, maar dan gewoon een flinke sprint van maken.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  zondag 23 mei 2010 @ 20:56:56 #83
133321 Burner82
Speedo fan
pi_81802846
Ik heb net 10 km gelopen Conditioneel gezien helemaal geen probleem, maar mijn beenspieren zijn het nog niet echt gewend
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_81823086
Beetje poep, afgelopen vrijdag kuitspier licht verrekt, dus kan vandaag geen 1/8ste in Woerden doen. Over twee weken is Almere aan de beurt, en daarom wil ik niets forceren. Kuit voelt wel alweer normaal, dus morgen eens voorzichtig kijken hoe die hardlopend voelt. Jammer, maar niet veel aan te doen.
  maandag 24 mei 2010 @ 12:05:33 #85
148059 Pritt
Atheïst
pi_81824896
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:10 schreef Adadas het volgende:
Beetje poep, afgelopen vrijdag kuitspier licht verrekt, dus kan vandaag geen 1/8ste in Woerden doen. Over twee weken is Almere aan de beurt, en daarom wil ik niets forceren. Kuit voelt wel alweer normaal, dus morgen eens voorzichtig kijken hoe die hardlopend voelt. Jammer, maar niet veel aan te doen.
Ik had dus precies hetzelfde alleen dan met de knie. Niet aan te doen, maar voor een triatlon moet je gewoon 100% zijn. Vaak zijn organisatoren wel begrijpend en krijg je gewoon je geld terug.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_81958383
Ik ga over twee weken een sprinttriatlon doen
't Zwemmen zie ik wel hoe dat gaat, dat komt vast wel goed. Gewoon een beetje rustig aan doen en dan als een malle gaan fietsen en rennen. Dit weekend wil ik een keer een koppeltraining doen, eerst fietsen dan rennen. Ik zit alleen met een paar dingen. Hoe doen jullie 't met op de fiets stappen? Ik heb geen zin om 'n stuk op m'n klikschoentjes te rennen. Heeft iemand een idee hoe je je schoentjes goed vast kan zetten op een dusdanige manier dat je er makkelijk inschiet en dat je makkelijk wegfietst?
En wat voor kleding zal ik aandoen? Ik heb wel 'n tijdritpak, maar om daar nou in te gaan zwemmen...
pi_81959219
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 09:52 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga over twee weken een sprinttriatlon doen
't Zwemmen zie ik wel hoe dat gaat, dat komt vast wel goed. Gewoon een beetje rustig aan doen en dan als een malle gaan fietsen en rennen. Dit weekend wil ik een keer een koppeltraining doen, eerst fietsen dan rennen. Ik zit alleen met een paar dingen. Hoe doen jullie 't met op de fiets stappen? Ik heb geen zin om 'n stuk op m'n klikschoentjes te rennen. Heeft iemand een idee hoe je je schoentjes goed vast kan zetten op een dusdanige manier dat je er makkelijk inschiet en dat je makkelijk wegfietst?
En wat voor kleding zal ik aandoen? Ik heb wel 'n tijdritpak, maar om daar nou in te gaan zwemmen...
Heb je fietsschoenen of triathlonschoenen? Triathlonschoenen hebben sluiting zo zitten dat de bandjes niet tussen je ketting komen:

Dus dan ren je op je blote voeten met je fiets uit het parc fermée en spring je erop en dan trek je je schoenen aan. Heb je alleen normale fietsschoenen dan moet je gaan lopen ja

Kleding weet ik niet, ik had bij mn eerste triathlon al een tri-suit. Welke sprint ga je doen?
pi_82091325
NK midden afstand is vandaag: Nieuwkoop - http://www.triathlon-nieuwkoop.nl/

Slecht weertje, zal wel nat pak worden op de fiets voor de atleten. Afstand: 3km - 81km - 20km. Doen een hoop toppers mee, dus ben erg benieuwd naar de winnaar.
  zondag 30 mei 2010 @ 10:36:04 #89
133321 Burner82
Speedo fan
pi_82092056
quote:
Op zondag 30 mei 2010 09:45 schreef Adadas het volgende:
NK midden afstand is vandaag: Nieuwkoop - http://www.triathlon-nieuwkoop.nl/

Slecht weertje, zal wel nat pak worden op de fiets voor de atleten. Afstand: 3km - 81km - 20km. Doen een hoop toppers mee, dus ben erg benieuwd naar de winnaar.
Voor de geinteresseerde is hier de link naar de cams om het live te kijken

http://cam.internet-engine.nl/
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_82093651
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:16 schreef Adadas het volgende:

[..]

Heb je fietsschoenen of triathlonschoenen? Triathlonschoenen hebben sluiting zo zitten dat de bandjes niet tussen je ketting komen:

Dus dan ren je op je blote voeten met je fiets uit het parc fermée en spring je erop en dan trek je je schoenen aan. Heb je alleen normale fietsschoenen dan moet je gaan lopen ja

Kleding weet ik niet, ik had bij mn eerste triathlon al een tri-suit. Welke sprint ga je doen?
Hmmmzz, ik ga wel in m'n tijdritpakje. Ik heb ongeveer dezelfde soort schoenen als in dat filmpje, met één klitterband sluiting. Maar ff oefenen op wisselen deze weeek dus. Ik ga de Speedman in Groningen doen
pi_82094752
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:44 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Hmmmzz, ik ga wel in m'n tijdritpakje. Ik heb ongeveer dezelfde soort schoenen als in dat filmpje, met één klitterband sluiting. Maar ff oefenen op wisselen deze weeek dus. Ik ga de Speedman in Groningen doen
Tijdritpak, dat zit erg strak neem ik aan? Strakke of nauwe kleding krijg je lastig aan als je nat uit het water komt.

En over de klittenband sluiting, deze moet wel aan de goede kant zitten:


Bij de bovenste schoen, zie je dat je 'm aan de binnenkant sluit, dus de klittenband klapt van de fiets weg open, zodat je de schoenen op de fiets aan kan doen. Niet naar de fiets toe, zoals normale fietsschoenen. Dan kan 't niet tussen je ketting ed komen.
  zondag 30 mei 2010 @ 12:49:53 #92
148059 Pritt
Atheïst
pi_82095672
Wat een poepweer voor het NK, gister ook weer buiten gezwommen om dat te oefenen. Zoveel anders dan een binnenbad. Alles wat je doet is koud. Brrrr.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  zondag 30 mei 2010 @ 13:03:06 #93
133321 Burner82
Speedo fan
pi_82096120
Ondanks het klote weer ga ik dadelijk toch trainen Als ik moet wachten tot ik tijd heb EN het mooi weer is, komt het er nooit van
Op de planning staat: 10 Km fietsen, 3 Km lopen
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  zondag 30 mei 2010 @ 14:45:14 #94
133321 Burner82
Speedo fan
pi_82100133
1 ding is duidelijk, mijn beenspieren zijn nog niet aan deze mishandeling gewend
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_82134554
Zaterdag een kleine 30 km gefietst op m'n mountainbike. Niet al te hard overigens daar ik geblesseerd ben aan m'n lies. Ging zo'n 26 km/u. Was dus dus wat meer dan een uur onderweg toen maar niet verder gegaan om m'n lies niet al te veel te belasten. Was wel lekker warm van het fietsen en had wel zin om nog te gaan lopen. Benen voelden goed, maar ff niet gedaan. Eerst maar even afwachten wat de fysio zegt.

De triathlon in Nieuwkoop heb ik een beetje gevolgd, ik heb daar een lange tijd gewoond vroeger.
Altijd leuk om mee te maken en dan zie je hard de echte atleten gaan.
Winaar had 3.48 en dat in dat slechte weer. Behoorlijke wind en regen.
pi_82146425
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:22 schreef Adadas het volgende:

[..]

Tijdritpak, dat zit erg strak neem ik aan? Strakke of nauwe kleding krijg je lastig aan als je nat uit het water komt.

En over de klittenband sluiting, deze moet wel aan de goede kant zitten:
[ afbeelding ]

Bij de bovenste schoen, zie je dat je 'm aan de binnenkant sluit, dus de klittenband klapt van de fiets weg open, zodat je de schoenen op de fiets aan kan doen. Niet naar de fiets toe, zoals normale fietsschoenen. Dan kan 't niet tussen je ketting ed komen.
Die van mij zitten naar binnen toe helaas.

Zo'n tijdritpak zit echt strak idd, maar wel erg stretch. Maar ik bedoel dat ik daar ook in ga zwemmen...
Ik heb gister nog even getraind op zwemmen, wou eerst buiten zwemmen maar 't was zo'n kutweer
Heb in overleg met m'n vriendin besloten lekker de schoolslag te zwemmen, dat kost 't minste energie en ik ben zo'n prutser dat ik toch niet veel sneller ga als met de borstcrawl..

@e-runner: 26 gemiddeld op een mountainbike is toch helemaal niet verkeerd?
  maandag 31 mei 2010 @ 15:53:45 #97
148059 Pritt
Atheïst
pi_82146701
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:47 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Die van mij zitten naar binnen toe helaas.

Zo'n tijdritpak zit echt strak idd, maar wel erg stretch. Maar ik bedoel dat ik daar ook in ga zwemmen...
Ik heb gister nog even getraind op zwemmen, wou eerst buiten zwemmen maar 't was zo'n kutweer
Heb in overleg met m'n vriendin besloten lekker de schoolslag te zwemmen, dat kost 't minste energie en ik ben zo'n prutser dat ik toch niet veel sneller ga als met de borstcrawl..

@e-runner: 26 gemiddeld op een mountainbike is toch helemaal niet verkeerd?
Schoolslag is idd wel chill als beginnende zwemmer, maar kost wel erg veel beenkracht. Wat je dan niet meer hebt op de fiets en hardlopend. Bij crawl gebruik je je benen bijna niet, althans alleen stabiliserend.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 31 mei 2010 @ 15:54:23 #98
148059 Pritt
Atheïst
pi_82146733
Zelf ben ik trouwens ook wel een schoolslag fan hoor, daar houd ik snele crawlers mee bij, alleen ben ik na een paar baantjes helemaal gesloopt.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_82147295
Dat is zo, ik heb zondag iets van 12 baantjes op tempo geoefend, maar ik had vooral vermoeide armen..
  maandag 31 mei 2010 @ 16:12:23 #100
148059 Pritt
Atheïst
pi_82147647
Je gaat merken dat je opeens enorme armen gaat krijgen. Ik sta nu niet bekend als de meest gespierde man ooit, maar sinds ik veel zwem zitten veel shirtjes mij wel erg krap.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_82148117
Chill, ik heb echt van die wielrenarmpjes
pi_82182372
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:47 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Die van mij zitten naar binnen toe helaas.

Zo'n tijdritpak zit echt strak idd, maar wel erg stretch. Maar ik bedoel dat ik daar ook in ga zwemmen...
Ik heb gister nog even getraind op zwemmen, wou eerst buiten zwemmen maar 't was zo'n kutweer
Heb in overleg met m'n vriendin besloten lekker de schoolslag te zwemmen, dat kost 't minste energie en ik ben zo'n prutser dat ik toch niet veel sneller ga als met de borstcrawl..

@e-runner: 26 gemiddeld op een mountainbike is toch helemaal niet verkeerd?
Tja, ik ben meer een loper dus qua intensiteit voelde het rustig aan. Ik weet niet wat voor fietsers een redelijk tempo is eigenlijk. Ik heb nog een oud race-fietsje dus ik ga het binnenkort daar eens op proberen.
Begin het wel leuker te vinden het fietsen, ik ben er gewoon minder moe van dan van het lopen.
Borstcrawl is best lastig om te leren. Ik kan het wel een beetje, maar het is de meest effectieve slag voor een wedstrijd. Je hebt trouwens van die tri-pakjes is dat niks voor je dan?
pi_82184330
M'n vriendin heeft ook zo'n pakje. Maar ik heb geen zin zoveel geld uit te geven als ik niet eens weet of ik 't wel blijf doen. 't Wordt zondag iig 23 graden ofzo met 'n flink zonnetje, dus ik waag 't er op.

Tsjah, wat is een goed gemiddelde? 't Ligt aan de training, maar als ik 'n paar uurtjes rustig ga peddelen zit ik meestal tussen de 28 en 30 per uur. Het is inderdaad veel minder intensief dan lopen.
pi_82184650
Begint nu toch echt te kriebelen :p

Nog 2 maandjes voor ik mee ga doen aan een achtste, heb (nogsteeds) geen idee wat ik van mijn eindtijd moet verwachten....

Als ik ga rekenen kom ik op zo een uur en drie kwartier, maar dan heb ik geen idee of 22 minuten voor 500 meter zwemmen een reëel doel is. (26 min voor 5km en 52 min voor 20km voor het fietsen lijken mij wel reëel).

Eerders maar een paar keer baantjes gaan trekken in het zwembad, zodat ik iig weer wat feeling heb en heen idee heb hoe snel ik zwem ongeveer.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:51:08 #105
148059 Pritt
Atheïst
pi_82185079
22 minuten voor 500 meter is wel super sloom hoor. Dat zijn maar 10 baantjes.
Ik ben geen super zwemmer, maar doe 1km in minder tijd.
Dat kan je zeker weten sneller.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_82186939
22min over 500m dan doe je dus 1min en 6sec over 25m.

Hop, ga 's naar t zwembad jij!
pi_82190825
ik heb wel 6 jaar gedaan over mijn A diploma hé!!

Maargoed volgens jullie wat ruim genomen dus, waarschijnlijk ga ik vrijdag ff wat baantjes trekken met mijn meisje dan.

Misschien komt die anderhalf uur dan wel in zicht. (Maar dat ligt dan weer aan de eerste wissel, aangezien ik nog twijfel om ff te drogen of te gaan fietsen/lopen in mijn zwembroek)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:14:10 #108
148059 Pritt
Atheïst
pi_82191136
Op wat voor fiets ga je rijden? Omdat je op 52 minuten berekening uitkomt.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_82191193
Op een gewone mountainbike, iets meer weerstand dan die wielrenfietsen
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:22:42 #110
148059 Pritt
Atheïst
pi_82191558
Ok, dan lijkt me dat idd wel een mooie tijd om voor te gaan.
welke ga je aan delen nemen trouwens?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_82191655
Schotsman in Vlissingen
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:30:23 #112
148059 Pritt
Atheïst
pi_82191885
Ah Vlissingen is voor mij wat te ver om aan mee te doen. Jammer!
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_82194366
Succes met de voorbereidingen CaLeX en Tommeke. Welke ga jij doen Tommeke? Als je volgende week moet dan doe je misschien dezelfde als ik (Midzomeravondtriatlon). Alhoewel jij volgens mij aan de andere kant van het land woont

Over die fietsschoenen: ik heb schoenen met 2 klittenband+ 1 snelsluiter (die dingen die je vaak bij skates hebt). Dat op de fiets aandoen leek mij niet zo handig, maar lopen op die fietsschoenen valt reuze mee...En op zich lijkt het niet alsof ze veel schade hebben ondervonden....

@Pritt: heb je met wetsuit buiten gezwommen of zonder? Ik moet echt nog een wetsuit gaan aanschaffen!Is het handig om met lange mouwen te nemen of met korte? Donderdag maar eens kijken, dan kan ik het van het weekend nog even uitproberen. Voordeel is wel dat buiten zwemmen gratis is

Afgelopen zondag trouwens 10km hardloopwedstrijd en m'n benen zijn helemaal kapot. Normaal heb ik helemaal niet zoveel spierpijn! Te weinig volume en intensiteit in de training afgelopen paar weken denk ik. Dat belooft wat voor volgende week!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 17:44:50 #114
148059 Pritt
Atheïst
pi_82198227
Ok, ik heb me zojuist ingeschreven voor de triatlon van Heerhugowaard volgende week woensdag. Beetje kort dag, maar met de basis zit het wel goed. Het is maar een 1/8. Heb er nu al super veel zin in.

Ik zwem trouwens zonder wetsuit buiten, is mij nu even te duur, student he.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:04:38 #115
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_82199133
nu maar hopen dat ze dan geen foto's nemen nadat je het water uitkomt nemen he
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_82199720
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:18 schreef bananablues het volgende:
Dat op de fiets aandoen leek mij niet zo handig, maar lopen op die fietsschoenen valt reuze mee...En op zich lijkt het niet alsof ze veel schade hebben ondervonden....
Scheelt weer tijd he, schoenen op de fiets aandoen. En 't is niet zo lastig om te leren, middagje oefenen en je hebt het redelijk onder de knie.
quote:
IIs het handig om met lange mouwen te nemen of met korte? Donderdag maar eens kijken, dan kan ik het van het weekend nog even uitproberen. Voordeel is wel dat buiten zwemmen gratis is
Lange mouwen is nog wat meer drijfvermogen & warmer dan geen mouwen. Zeker voor de niet zo goede zwemmer aan te raden. Heb zelf ook een wetsuit met lange mouwen. Korte mouwen heb ik nog niet gezien op wetsuits voor triatlon.
pi_82210760
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:19 schreef Adadas het volgende:

[..]

Scheelt weer tijd he, schoenen op de fiets aandoen. En 't is niet zo lastig om te leren, middagje oefenen en je hebt het redelijk onder de knie.
Waarschijnlijk klopt dat, maar ik vind die paar seconden op dit moment niet echt belangrijk. Met beetje training kunnen er veel minuten af: vind ik veel belangrijker . Plus lijkt het me handig om 1 klitteband sluiting te hebben om dat te doen en ik ga nu geen nieuwe schoenen kopen.
quote:
[..]

Lange mouwen is nog wat meer drijfvermogen & warmer dan geen mouwen. Zeker voor de niet zo goede zwemmer aan te raden. Heb zelf ook een wetsuit met lange mouwen. Korte mouwen heb ik nog niet gezien op wetsuits voor triatlon.
Mooi dan weet ik dat. Zit nog wel beetje te twijfelen. Misschien ga ik toch nog even zonder wetsuit. Hangt beetje af van de watertemperatuur. Er komen wel veel warme dagen aan...
  dinsdag 1 juni 2010 @ 23:11:41 #118
148059 Pritt
Atheïst
pi_82215807
Heb even een planning voor mijzelf gemaakt voor volgende week.
Dit is het schema waarop ik vertrek:

11 min zwemmen.
36 min fietsen (34km/h)
25 min (12km/h)
3 min (2x wisselen)

1:15

Dit is heerlijk ruim gerekend. Ben benieuwd wat het gaat worden.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:59:38 #119
148059 Pritt
Atheïst
pi_82245358
Ben trouwens weer aan het afvallen, potjandorie, probeer juist zwaarder te worden.
Nu een BMI van 20.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_82245525
@bananablues: thnx! Jij ook. Denk alleen niet dat we elkaar tegenkomen aangezien ik in Grunn bezig ben
pi_82260809
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:11 schreef Pritt het volgende:
Heb even een planning voor mijzelf gemaakt voor volgende week.
Dit is het schema waarop ik vertrek:

11 min zwemmen.
36 min fietsen (34km/h)
25 min (12km/h)
3 min (2x wisselen)

1:15

Dit is heerlijk ruim gerekend. Ben benieuwd wat het gaat worden.
Als ik al je posts lees is dat heel erg ruim
pi_82270916
Gaat er hier nog iemand meedoen met het NSK Zwemloop of NSK Tijdrijden ?
pi_82271192
Ik ga meedoen aan het NSK Tijdrijden. In de categorie heren zonder licentie. Hopelijk doen er niet teveel triatleten zonder wielerlicentie mee, wie weet haal ik dan nog 'n medaille

Al is de concurrentie uit m'n eigen fietsvereniging groot genoeg.
pi_82273613
Zou leuk zijn als je die medaille kon bemachtigen

Ik zit nog te twijfelen... Ten eerste is het 1,5 uur reizen vanaf hier. Ten tweede denk ik dat ik ongeveer laatste word. Ten derde doe ik 11 juni al de 1/8e triatlon en 15 juni het NSK Zwemloop. Het is dus allemaal wat kort op elkaar dan...

Het is wel de laatste kans voor mij, want ik ben afgelopen jaar afgestudeerd...

[ Bericht 0% gewijzigd door bananablues op 03-06-2010 11:19:52 ]
pi_82274559
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:50 schreef bananablues het volgende:
Zou leuk zijn als je die medaille kon bemachtigen

Ik zit nog te twijfelen... Ten eerste is het 1,5 uur reizen vanaf hier. Ten tweede denk ik dat ik ongeveer laatste word. Ten derde doe ik 11 juni al de 1/8e triatlon en 15 juni met het NSK Zwemloop. Het is dus allemaal wat kort op elkaar dan...

Het is wel de laatste kans voor mij, want ik ben afgelopen jaar afgestudeerd...
Vind het jammer dat die van 11 juni geen duatlhon is, anders had ik er ook wel aan mee gedaan denk ik.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:07:53 #126
148059 Pritt
Atheïst
pi_82282105
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:53 schreef bananablues het volgende:

[..]

Als ik al je posts lees is dat heel erg ruim
Te veel bier, te weinig sport laatste tijd.


Hier misschien wel leuk om te kijken.
Serie uit Belgie, 5 mensen met weinig sportvermogen gaan triatlon in Lanzarote doen.
http://www.atv.be/ik-ben-een-triatleet
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_82287509
Net eerste koppeltraining van het jaar: hardlopend naar de plas (1,75km), daar ongeveer 350m zwemmen en toen nog 2,25km naar huis gerend.

Alles in redelijk tempo, alhoewel ik nog lichte spierpijn had. Ik moet echt wat meer letten op techniek bij het zwemmen, vooral bij het ademen verlies ik de pijlvorm... Ook heb ik echt onwijs zitten slalommen in het water: recht zwemmen is erg lastig Ik vind de temperatuur wel OK en ga geen wetsuit kopen voor volgende week...

Wel blij: kuiten konden het deze keer goed aan na het zwemmen. Maar nu ben ik ook niet voluit gegaan. Ik denk dat vaker zulk soort trainingen wel zullen helpen met mijn kuiten klaarstomen voor triatlons/zwemlopen


@ TV serie: fietsen in de wisselzone!! Maar wel redelijke tijd nog 2:36 uur voor 1500m, 40km en 11km...

[ Bericht 11% gewijzigd door bananablues op 03-06-2010 16:38:23 ]
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:43:23 #128
133321 Burner82
Speedo fan
pi_82291421
Hebben jullie trouwens een regelmaat/opbouw in jullie training?
Ik probeer nou 2 keer per week 10 km fietsen, gevolgd door 3 km lopen te doen, en dat zo op te gaan schroeven (en over een tijdje zwemmen in de plassen erbij)
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_82291480
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 17:43 schreef Burner82 het volgende:
Hebben jullie trouwens een regelmaat/opbouw in jullie training?
Ik heb totaal geen regelmaat/opbouw

Maar ik ga ook voor het uitlopen ipv een toptijd
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  donderdag 3 juni 2010 @ 19:23:41 #130
133321 Burner82
Speedo fan
pi_82296001
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 17:45 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ik heb totaal geen regelmaat/opbouw

Maar ik ga ook voor het uitlopen ipv een toptijd
Ik ook, maar ja. Om het uit te lopen heb je ook een bepaalde conditie nodig
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_82303547
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 17:43 schreef Burner82 het volgende:
Hebben jullie trouwens een regelmaat/opbouw in jullie training?
Yup, ik volg een trainingsschema wat ik zelf maak: hoop gelezen, wat ervaring dankzij een jaar wedstrijdroeien en gezond verstand en je kan al een aardig schema zelf in elkaar draaien. Trainingen van de vereniging zijn zeg maar mijn kapstok, en daaromheen heb ik andere trainingen gepland (bijv: de vereniging geeft niet 3x per week hardloop training)
pi_82347645
Nog 2 daagjes, heb er zo'n zin in! Net ff het fietsparcours verkend en gister nog 'n koppeltraining gedaan.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 00:20:49 #133
148059 Pritt
Atheïst
pi_82353662
Ik ga morgen mijn lichaam even goed bronzen in de zon zodat ik woensdag goed op de foto kan.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_82386062
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:15 schreef Tommeke het volgende:
Nog 2 daagjes, heb er zo'n zin in! Net ff het fietsparcours verkend en gister nog 'n koppeltraining gedaan.
Succes vandaag Ben benieuwd wat voor killertijd je neerzet
  zondag 6 juni 2010 @ 11:57:30 #135
133321 Burner82
Speedo fan
pi_82388691
quote:
Op zondag 6 juni 2010 09:56 schreef bananablues het volgende:

[..]

Succes vandaag Ben benieuwd wat voor killertijd je neerzet
Met deze hitte val je toch dood neer na 200 meter?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_82389946
Zwemmen zal verkoelend zijn, fietsen heb je altijd nog wind die je afkoelt.

Gewoon genoeg drinken en het komt wel goed denk ik
  zondag 6 juni 2010 @ 14:00:47 #137
148059 Pritt
Atheïst
pi_82393349
Begin toch een beetje spanning te voelen voor woensdag a.s.
Zometeen mijn laatste zwemtraining doen en dan lekker uitrusten tot woensdag.
Alleen morgen ofzo nog een stuurtraining doen, erg bochtig parcours. Niet mijn favoriet.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_82397768
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:00 schreef Pritt het volgende:
Begin toch een beetje spanning te voelen voor woensdag a.s.
Zometeen mijn laatste zwemtraining doen en dan lekker uitrusten tot woensdag.
Alleen morgen ofzo nog een stuurtraining doen, erg bochtig parcours. Niet mijn favoriet.
Ik zou de dag voor de wedstrijd niet rusten, kan je beter beetje bewegen. Twee dagen voor je wedstrijd kan je wel rustdag pakken, maar de dag voor de wedstrijd gewoon wat kort & extensief bewegen (fietsen heeft bij mij de voorkeur) om je lichaam even op te wekken uit de ruststand. Succes!
pi_82428564
quote:
Op zondag 6 juni 2010 11:57 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Met deze hitte val je toch dood neer na 200 meter?
Ja, 't was echt niet te doen zo warm 's middags. M'n vriendin moest al eerder starten omdat ze de olympische afstand deed en zodoende was ik al flink op tijd en heb ik eerst een paar uur lopen puffen in de warmte daar. Maar ze deed 't wel goed. 4e zwemtijd (vorig jaar had ze meer getraind en kwam ze als 2e uit 't water) maar 't mooiste was dat ze de 2e fietstijd had. Heeft 't feit dat ik haar vaak op sleeptouw nam op de fiets toch geholpen. Bij 't hardlopen lag ze 3e, maar ze was na 1,5 km gekapt omdat ze enorme blaren kreeg (iemand tips?) en nog wat last van shin splints had. Van mij mocht ze eigenlijk niet eens hardlopen

Om half 4 was 't mijn beurt om 't water in te springen. Ik stond redelijk vooraan in 't midden in m'n tijdritpakje. Achteraf niet zo slim als je niet zo'n goede zwemmer bent als ik. Wel kicken, zo met z'n allen 't water in duiken! Anyway, rustig aan gedaan en na 13.15 minuten liep ik 't parc fermeée in om te wisselen. M'n buurman was iets sneller en ik zei dat ik 'm nog tegen hoopte te komen

Het fietsen ging lekker. Omdat ik in 't begin een beetje in m'n ritme wou en moest komen deed ik 't rustig aan en reed ik rond de 36 per uur. 't Viel me op dat sommige er een bijna een ploegentijdrit van maakten door met z'n allen te stayeren. Wel lekker om zulke figuren in te halen. Op een geven moment haalde ik twee man in waarvan de laatste flink aan 't stayeren was. Ik ging iets sneller en zei tegen 'm: Zo'n mooie fiets, en 't dan niet op eigen kracht doen. Pikt die pannekoek bij mij aan en ging ie in mijn wiel zitten
Ik ben toen maar even gaan versnellen en heb 10, 20 meter gepakt. Sowieso zat ik toen wel lekker in m'n ritme en ben ook maar sneller gaan fietsen, wind mee 40-41 en wind tegen rond de 38,5. Voor m'n gevoel nog wel op reserve. Op een van de laatste stroken met wind mee werd ik nog ingehaald, maar met wind tegen haalde ik diegene weer in. En op 't laatst m'n buurman ook (had wel door dat dat ook 'n wielrenner was). M'n uiteindelijke fietstijd zat zo rond de 39 minuten over 24,5 km.

Aangemoedigd door m'n schoonfamilie ben ik 't parc fermée ingerend en ben ik tegelijk met m'n buurman gaan rennen. Hier kan ik kort over zijn. Dat ging voor geen meter. Had al 2 maanden niet meer serieus hardgelopen en ik kreeg enorm last van m'n maag. Waarschijnlijk door de lauwe Aquarius die ik tijdens 't fietsen gedronken had. Onderweg heb ik ook even een paar keer gewandeld maar 't mocht niet baten. M'n streeftijd was 1.25, als ik dat haalde zou ik 'n nieuwe zwembroek van m'n vriendin krijgen (Ze vind m'n huidige bloemetjeszwembroek lelijk ). Onderweg kwam ik iemand van m'n fietsclub tegen die 't keerpunt al voorbij was en hij riep naar me dat ik die tijd echt wel ging halen. Ik was wel lekker aan 't sterven, maar gelukkig stond er veel publiek en moedigden de andere deelnemers me ook aan.

Sowieso was de sfeer onderling echt leuk. Iedereen pepte elkaar op. M'n looptijd was ronde de 27 minuten. Met 'n sprintje haalde ik m'n voorganger nog in en toen zat ik ook echt kapot. Finishen blijft 't lekkerste gevoel. Daar kreeg iedereen een sportdrankje en ben ik even in 't gras gaan zitten om na te praten met wat lui van de studententriatlonvereniging en m'n wielrentrainer, die gewonnen had. M'n looptijd was 0:27:18 wat er voor zorgde dat m'n eindtijd 1:23:44 was.

Ik denk echt wel dat ik dit vaker ga doen, wat een vette sport! Ik moet sowieso 't hardlopen maar weer oppikken en voor 't zwemmen kan ik bij de Aclo (een studentensportorganisatie) wel 'n beginnerscursus volgen zodat ik 'n fatsoenlijke borstcrawl kan zwemmen. Dit jaar ga ik zeker nog 'n triatlon doen ergens in augustus, en ik ga met m'n vriendin de Triambla op Ameland doen. Zij gaat dan zwemmen en als ze niet geblesseerd is lopen en ik ga mountainbiken en eventueel lopen.
pi_82428742
Vet verslag Tommeke! Goed gedaan Je vriendin klinkt als een erg goede triatlete die ons er allemaal uitloopt/zwemt/fietst Jammer dat ze moest stoppen..

Ondanks hitte toch onder streeftijd . Het klinkt een beetje als mijn verhaal trouwens, waarbij hardlopen ook voor geen meter ging . Wel frappant dat je wind tegen en wind mee zo weinig verschil had op de fiets:o. Bij mij scheelde dat echt 10km/h. Dat zal wel aan de fietservaring liggen

Bij degene die ik had gedaan kwam iktrouwens geen enkele stayeraar tegen! Daar reed ook NTB jury op de motor langs..
pi_82429105
Thnx

Misschien is die omschakeling naar hardlopen toch moeilijk? Train jij daar ook op?
M'n vriendin is best goed, vorig jaar was ze 3e op het NK tot 23. Ze kan echt goed zwemmen, en ook wel aardig lopen. Alleen was haar fietsen haar zwakke punt, maar eigenlijk door mij is ze lid geworden van 'n wielervereniging en heeft ze ook wat tijdritten gedaan. Ik denk dat dat haar snelheid wel ten goede is gekomen.

Over 't fietsen heb ik 'n paar theorien. Ten eerste ben ik 'n diesel en geen krachtpatser. Ik rij ook 't liefst zo vlak mogelijk. Als ik vlakker rij, kan ik ook bijna altijd in hetzelfde verzet rijden en blijf ik beter in m'n ritme. Wind mee alleen een hogere trapfrequentie. Ik heb gister ook maar één keer geschakeld. Dat was halverwege toen ik opschakelde om sneller te gaan. Mij is verteld dat je juist met wind tegen meer kan verliezen dan met wind mee. Iedereen kan wind mee wel boven de 40 per uur fietsen. Stel dat ik wind tegen 34 per uur ga fietsen en wind mee 44 per uur, dan ben ik wind mee aardig boven m'n kookpunt aan 't fietsen terwijl ik dan wind tegen harder kan. Ik kan dan beter wind mee 40-41 gaan rijden. Ik verlies dan relatief weinig, en wat ik verlies maak ik wind tegen wel weer goed omdat ik dan 4 per uur harder rij. Het verschil tussen 34 en 38 is procentueel gezien hoger dan tussen 40 en 44. Ik weet niet of die rekensom klopt, maar dat is mijn theorie

Gister haalde ik ook de meeste mensen in als de wind tegen stond. Al denk ik wel dat, omdat fietsen gewoon mijn sport is, mij niveau wel hoger lag dan de deelnemers om mij heen. En dat ik daarom wind tegen misschien ook meer power heb.
pi_82429295
Leuk verslag

Ik denk dat het kleine verschil komt omdat het niet zo hard waaide, ik fietste gisteren zelf ook 40 wind mee en 37 windje tegen. Ben het trouwens helemaal mee eens dat je je winst windje tegen moet pakken, omdat je daar idd het meeste verliest want je zit langer op die lagere snelheid.

Over het lopen: geen idee of het trainbaar is door veel te lopen naar het fietsen, ik heb die trainingen dit jaar nog niet gedaan en liep gisteren na 750m zwemmen en 20km fietsen een PR op de 5k Mentaal moet je klaar zijn voor de omschakeling, en dat kost een kilometertje of 2, daarna merk dat mijn ademhaling wat regelmatiger wordt, en de benen voelen weer als hardloopbenen ipv fietsbenen waarmee je hardloopt.

Gisteren op 1:05:49 gefinished voor de 750/20/5, ben er tevreden over!
pi_82429630
Knappe tijd hoor!
pi_82430228
Leuke verslagen (en knappe tijden) van beide


Ik heb zelf gister een softbaltoernooi gehad, en in mijn enthousiastme (lees mijn best doen omdat ik niet tegen mijn verlies kan) sloeg ik een (net niet) homerun waarbij ik een sliding moest maken op thuis.... kunstveld met een korte broek natuurlijk Lig nu nog redelijk open, dus dat wordt de komende week niet rennen/fietsen (aangezien ik vanavond ook nog een wedstrijd heb).
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 7 juni 2010 @ 09:57:21 #145
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_82431174
Toffe verslagen Ik krijg ook al helemaal zin om een keer een wedstrijd te gaan doen Alleen moet ik maar eens gaan wieleren. Wat is dat stayeren trouwens, bij elkaar in het wiel hangen ofzo? Soort van waaierformatie? En Tommeke, heb jij ook zo'n fiets van 3000 euro of meer? Je gaat wel echt super snel volgens mij. Ik moet het voorlopig nog hebben van het hardlopen.

En Calex, auw!

[ Bericht 0% gewijzigd door beertenderrr op 07-06-2010 11:21:35 ]
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_82431604
Ja, bij elkaar in 't wiel zitten. Schijnt 40% aan energie te schelen. Uhh, mijn fiets heeft me tweedehands 225 euro gekost

Heb er wel andere wielen (20 euro voor 'n tweedehands setje dat normaal 300 kost), remmen en derailleurs opgezet. En ik heb 'n dicht achterwiel. Maar die heb ik zelf geconstrueerd.

Je benen moeten toch 't werk doen
pi_82431797
quote:
Op maandag 7 juni 2010 09:57 schreef beertenderrr het volgende:
En Calex, auw!
gelukkig was he ook niet bij de eerste bal, daarna heb ik hem maar wat verder geslagen

Ik was allang blij dat ik wakker werd zoals ik ging slapen, met mijn been boven de dekens, ipv aan de dekens vast Duurt een weekje maximaal en dan kan ik er weer tegen aan.

Ik heb zaterdag nog wel even gefietst (27km) als triatlon training, constant 24+ gereden en aan het eind 4km lang doorgetrokken met 28+. Als ik die 28+ vol zou kunnen houden, dan kan ik zomaar 10min van mijn doel afhalen.
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:11 schreef Tommeke het volgende:

Heb er wel andere wielen (20 euro voor 'n tweedehands setje dat normaal 300 kost), remmen en derailleurs opgezet. En ik heb 'n dicht achterwiel. Maar die heb ik zelf geconstrueerd.

Wat is het voordeel van een dicht achterwiel?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_82432302
Het schijnt aerodynamischer te zijn, ik denk dat 't als een zeil werkt.
  maandag 7 juni 2010 @ 10:33:21 #149
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82432431
Hmmm toch een interessant topic waar ik me in ga melden. Ik heb nog nooit iets met een triatlon gedaan en er dus ook weinig verstand van.

Wel heb ik 3 maanden getraind voor een marathon en deze ook uitgelopen, tevens fiets ik nu veel dus dat is een goede basis. Het zwemmen? Ik verzuip bijna in een badkuip..

Vraagje, kan je zomaar inschrijven voor wedstrijden? Heb je hiervoor licenties nodig? Lidmaatschap van clubs?
pi_82432668
Goed bezig Drassss

Zoals je kan lezen heb ik gister voor 't eerst een triathlon gedaan en ben dus ook een newbie.
Je hoeft geen licentie te hebben volgens mij.
  maandag 7 juni 2010 @ 10:42:06 #151
148059 Pritt
Atheïst
pi_82432733
Wow Tommie en Adadas, beide super goed prestaties
Nu voel ik de druk voor woensdag om daar in de buurt van te komen.
Al laat ik mijn streeftijd lekker op 1:15 liggen.

Wat waren precies de afstanden bij jouw Tom? 500/24.5/5?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 7 juni 2010 @ 10:44:28 #152
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82432826
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:40 schreef Tommeke het volgende:
Goed bezig Drassss

Zoals je kan lezen heb ik gister voor 't eerst een triathlon gedaan en ben dus ook een newbie.
Je hoeft geen licentie te hebben volgens mij.
Waar moet ik aan denken bij de voorbereiding van een wedstrijd?

- Zwemkleding, nog iets speciaals?
- Fiets, helm etc moet je allemaal zelf regelen neem ik aan?
- Lopen, niks bijzonders lijkt me.

Sorry als je het al in het topic had genoemd, maar heb je toevallig een site van de 1ste wedstrijd die jij gelopen hebt? Leuk om eens te bekijken hoe alles in zijn werk gaat.

Ik ben eigenlijk een persoon die alles 1x gedaan wil hebben. 1 marathon, want echt 20x sterven is me meer dan genoeg op een dag
pi_82433208
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:44 schreef Drassss het volgende:

[..]

Waar moet ik aan denken bij de voorbereiding van een wedstrijd?

- Zwemkleding, nog iets speciaals?
- Fiets, helm etc moet je allemaal zelf regelen neem ik aan?
- Lopen, niks bijzonders lijkt me.

Sorry als je het al in het topic had genoemd, maar heb je toevallig een site van de 1ste wedstrijd die jij gelopen hebt? Leuk om eens te bekijken hoe alles in zijn werk gaat.

Ik ben eigenlijk een persoon die alles 1x gedaan wil hebben. 1 marathon, want echt 20x sterven is me meer dan genoeg op een dag
Vragen staat natuurlijk helemaal vrij

-Zwemkleding; bij koud water (<14graden) kan het zijn dat de organisatie een wetsuit eist, anders kan je aantrekken wat je zelf wil (speedo/Bermunda)
-Fiets; Helm is verplicht, en aan de fiets kan ook eisen gestelt worden, er zijn wedstrijden waar een wielrenfiets verplicht is, maar er zijn ook wedstrijden die je op je omafiets mag uitrijden.
-Lopen is inderdaan niets bijzonder

Volgens mij is het een sport die vrij veel combinaties aan regels heeft/kan hebben.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 7 juni 2010 @ 11:11:20 #154
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82433803
Bedankt Calex. Google is ook mijn vriend dus ik ben al wat wijzer geworden.
pi_82433963
Ik moet zelf ook nog mijn eerste doen (7augustus ) maar heb me ook al ingelezen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 7 juni 2010 @ 11:25:52 #156
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82434344
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:15 schreef CaLeX het volgende:
Ik moet zelf ook nog mijn eerste doen (7augustus ) maar heb me ook al ingelezen.
Jammer dat ik nu pas op het idee kom om... Ik ga er over nadenken en wanneer ik de uitdaging aan wil gaan zal ik eerst iets aan mijn zwemmen moeten doen

Succes alvast voor in Aug.
pi_82434516
Je wil een hele trialton gaan doen of een 4de/achtste?

Ik doe een 8ste (500m zwemmen 20km fietsen en 5km lopen), en zie zelf ook op tegen het zwemmen, maar de geluiden hier zijn; als je een paar keer traint kan je het wel in een kwartiertje met een gewone schoolslag. Kost wel wat aan kracht, maargoed.

En met jouw conditie moet het fietsen en rennen geen probleem zijn volgens mij, dus als je nu gaat trainen op het zwemmen, dan kan je over 1 of anders maximaal 2 maanden makkelijk een 8ste doen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 7 juni 2010 @ 11:41:19 #158
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82434972
Heb wat zitten kijken naar wedstrijden in de buurt en dat valt wat tegen volgens mij in Brabant. Ik kan natuurlijk even ergens heen rijden dat is het probleem ook niet eigenlijk.

Ik zag een leuke wedstrijd omgeving eindhoven. 1/4, met 1km zwemmen 43km fietsen en 10km lopen. Ik zou liever nog iets meer doen alleen zal altijd het zwemmen gaan opbreken. Hoel anger het fiets/loop gedeelte hoe beter voor mij normaal gesproken

Ja ik heb ook maar 3 maanden getraind voor een hele marathon. Als je maar vaak genoeg traint en iets van een partroon qua trainingsarbeid inbrengt is dat goed te doen. Ik moet eens gaan kijken of ik mijn doel al naar dit jaar wil opschuiven of dat ik juist heel goed ga trainen ( vooral het zwemgedeelte ) om zodoende een leuke tijd neer te zetten.
pi_82436030
Leuke verslagen om te lezen! Het was natuurlijk behoorlijk warm van het weekend dus geen ideaal weer om te sporten. Vooral tijdens het lopen merk je dat omdat je daar de minste koeling hebt.
Maar mooie prestaties. Je fietst aardig hard Tom en gezien je overige onderdelen kan je daar nog flink tijd op pakken. Wat waren jouw tussentijden op de onderdelen Adadas?

Zelf heb ik zaterdag voor het eerst in jaren op een racefiets gezeten. Een oudje wat al zo'n 5 jaar in de schuur stond. Vroeger heb ik er wel eens een enkele keer op gereden maar daarna niet meer.
Het was behoorlijk wennen moet ik zeggen. Ik vond het zelfs een beetje eng omdat de remmen anders zitten en de houding ook zo vreemd is. Ik rijd overigens niet met toe-clips (schrijf je dat zo?)
Een fietshelm had ik ook nog liggen en zo was ik helemaal klaar voor het fietsen. Het was warm maar daar had ik tijdens het fietsen geen last van. Vond het wel lekker zo.

Met lopen vond ik het altijd maar niks die warmte, maar dit ging goed. Het fietsen ging lekker al heb ik me goed ingehouden vanwege m'n blessure. Al met al zo'n 50 km gefietst (met tussenstop erin bij m'n ouders) Wel kreeg ik een flinke zadelpijn! Ai op het eind was het niet leuk meer.
Ondanks die zeem in m'n broek. Lekker bezig geweest maar ik mis het lopen wel zeg!
Hoop dat ik van de fysio deze week mag lopen. Het fietsen wil ik er wel in houden, ms ga ik eens kijken bij de tri-vereniging in de buurt. Die doen koppeltrainingen zag ik en dat lijkt me leuk om te doen.
Maar eerst weer helemaal fit zijn natuurlijk. Geduld oefenen dus..
pi_82436307
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:41 schreef Drassss het volgende:
Heb wat zitten kijken naar wedstrijden in de buurt en dat valt wat tegen volgens mij in Brabant. Ik kan natuurlijk even ergens heen rijden dat is het probleem ook niet eigenlijk.

Ik zag een leuke wedstrijd omgeving eindhoven. 1/4, met 1km zwemmen 43km fietsen en 10km lopen. Ik zou liever nog iets meer doen alleen zal altijd het zwemmen gaan opbreken. Hoel anger het fiets/loop gedeelte hoe beter voor mij normaal gesproken

Ja ik heb ook maar 3 maanden getraind voor een hele marathon. Als je maar vaak genoeg traint en iets van een partroon qua trainingsarbeid inbrengt is dat goed te doen. Ik moet eens gaan kijken of ik mijn doel al naar dit jaar wil opschuiven of dat ik juist heel goed ga trainen ( vooral het zwemgedeelte ) om zodoende een leuke tijd neer te zetten.
Als je de techniek een beetje beheerst met het zwemmen gaat het heel aardig. Als je het een paar keer per week doet ga je aardig vooruit. Jaren geleden heb ik het een tijdje gedaan en zwom ik na een maand of drie toch wel onder de 20 minuten op de km. Het is wel handig als je hier begeleiding in krijgt, iemand die je de juiste techniek aanleert. Want zwemmen is net als schaatsen een technische sport.
  maandag 7 juni 2010 @ 12:21:06 #161
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82436544
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:14 schreef e-runner het volgende:

[..]

Als je de techniek een beetje beheerst met het zwemmen gaat het heel aardig. Als je het een paar keer per week doet ga je aardig vooruit. Jaren geleden heb ik het een tijdje gedaan en zwom ik na een maand of drie toch wel onder de 20 minuten op de km. Het is wel handig als je hier begeleiding in krijgt, iemand die je de juiste techniek aanleert. Want zwemmen is net als schaatsen een technische sport.
Oke bedankt. Daar ga ik over nadenken. Ik ben altijd een persoon die het graag zelf uitzoekt. Zelf aanklooien en lezen/afkijken van andere om een bepaalde techniek te creëren.
pi_82438308
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:42 schreef Pritt het volgende:

Wat waren precies de afstanden bij jouw Tom? 500/24.5/5?
Jeps!

't Kriebelt nu wel om net als m'n vriendin de Alpe d'Huez triatlon te doen
  maandag 7 juni 2010 @ 13:20:47 #163
148059 Pritt
Atheïst
pi_82438792
Ok, als ik het dan even terugreken naar mijn afstand 500/20/5 met een gem. van 35 op de fiets zit je een minuut onder mijn streeftijd.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_82438810
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:07 schreef e-runner het volgende:
Wat waren jouw tussentijden op de onderdelen Adadas?
Ongeveer: 11min zwem, 32:30 fiets, 19:20 loop. Wisseltijden dus totaal bijna 3min. Officiële tussentijden zijn nog niet bekend.
  maandag 7 juni 2010 @ 13:43:36 #165
148059 Pritt
Atheïst
pi_82439757
Wow 15,5 km/h per uur hardlopen. Dat is zeker niet mis.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_82440695
quote:
Op maandag 7 juni 2010 13:43 schreef Pritt het volgende:
Wow 15,5 km/h per uur hardlopen. Dat is zeker niet mis.
Dat fietsen gaat anders ook met 38km/u vrij hard....
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 7 juni 2010 @ 16:07:45 #167
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82447249
Wat trouwens als je lek rijdt? Pure pech en lekker langs de kant gaan plakken neem ik aan?
  maandag 7 juni 2010 @ 16:14:16 #168
133321 Burner82
Speedo fan
pi_82447597
Ik heb helaas weinig tijd gehad om te trainen maar zoals het er nu naar uit ziet, kan ik morgen wel weer trainen. En volgens mij ben ik de slechtse van allemaal hier

Leuke verslagen trouwens (en goede tijden, kan ik voorlopig alleen nog maar van dromen )
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_82455990
quote:
Op maandag 7 juni 2010 13:21 schreef Adadas het volgende:
Ongeveer: 11min zwem, 32:30 fiets, 19:20 loop. Wisseltijden dus totaal bijna 3min. Officiële tussentijden zijn nog niet bekend.
Tijden zijn bekend, dus een kleine correctie: 11:55 zwem, 32:23 fiets en 19:51 loop. Wisseltijden waren nogal snel, samen nog geen 2minuten. Prima, net onder m'n streeftijden allemaal.
pi_82458080
Echt goed! Hoop dat ik over een tijd ook zo snel kan zijn

Ik denk dat lopen na fietsen best goed te trainen is. Staat hier in een boek dat ik heb geleend van de bieb ook. Ben alleen weer overtraind aan het raken dus heb het nog niet geprobeerd. Als ik na m'n werk thuiskom om half 7 heb ik meestal alleen maar honger en geen zin om nog even de hardloopschoenen aan te doen.

Btw, waren jullie triatlons in open water of een zwembad? En met wetsuit of zonder gezwommen?
pi_82458862
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:07 schreef Drassss het volgende:
Wat trouwens als je lek rijdt? Pure pech en lekker langs de kant gaan plakken neem ik aan?
Yep, of stoppen met de triatlon. Maar dan is het handig om alsnog je band te plakken anders kan je een hoop kilometers gaan lopen met de fiets denk ik
  maandag 7 juni 2010 @ 21:26:11 #172
148059 Pritt
Atheïst
pi_82466571
Net nog even een testje gedaan voor de 500 meter. 9:15. Rustig gezwommen, het tempo wat aan moet kunnen tijdens de triatlon.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_82477722
quote:
Op maandag 7 juni 2010 09:21 schreef CaLeX het volgende:
Leuke verslagen (en knappe tijden) van beide


Ik heb zelf gister een softbaltoernooi gehad, en in mijn enthousiastme (lees mijn best doen omdat ik niet tegen mijn verlies kan) sloeg ik een (net niet) homerun waarbij ik een sliding moest maken op thuis.... kunstveld met een korte broek natuurlijk Lig nu nog redelijk open, dus dat wordt de komende week niet rennen/fietsen (aangezien ik vanavond ook nog een wedstrijd heb).
KAK, ik heb nog een sliding gemaakt....

Toch maar even naar het ziekenhuis gegaan en een tentanus prik gehad...

Maar we hebben wel gewonnen
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 01:10:02 #174
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_82478601
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 00:40 schreef CaLeX het volgende:

[..]

KAK, ik heb nog een sliding gemaakt....

Toch maar even naar het ziekenhuis gegaan en een tentanus prik gehad...

Maar we hebben wel gewonnen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_82481836
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 01:10 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geeft niets, ik had het scenario ook al vooraf bedacht

Ik zou met 2 uitjes het gelijkmakende of winnende punt zijn als er iemand geblesseerd zou raken.... En het kwam natuurlijk uit
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_82484988
Vanochtend om 7 uur gaan zwemmen. Was 5 jaar geleden dat ik het voor het laatst gedaan had.
Ik had toen wel de crawl aangeleerd en ik was benieuwd of ik het nog wel een beetje kon.

Hoewel het 7 uur in de morgen was bleek het toch nog aardig vol in het bad. Veel oudere mensen die rustig hun baanjes aan het trekken waren. Ik heb zo'n mooie speedo-bril en die opgezet en maar een beetje gaan klooien. Want in het begin moest ik er behoorlijk in komen. Vooral het ademhalen was lastig.
Dat vond ik toen ik de borstcrawl aanleerde ook al lastig. Je ligt met je hoofd in het water en schuin opzij haal je om de zoveel slagen adem. In het begin was ik telkens buiten adem omdat ik niet goed lucht kon halen. Maar later kwam ik er beter in. Het ging zelfs best goed. Hoewel m'n techniek prut is ging het best goed vond ik. Het lukte me later niet na elke slag adem te halen maar na bijv 3 slagen.
Toen ging het beter. Het flipperen met m'n benen bleef ik ook aardig doen.
Ook iets wat ik jaren geleden best moest oefenen om dat onafhankelijk van m'n armen te doen.
Het zwemmen is eigenlijk net als schaatsen je verleert het niet. Als je het eenmaal geleerd hebt vergeet je dat niet.

Jammer was dat ik wel m'n lies voelde en dus ook het zwemmen niet te vaak mag doen. Eigenlijk voorlopig ook beter van niet. Volgens de fysio gaat het iets beter met m'n lies. Zelf voel ik nog steeds de pijn en lopen zit er dus voorlopig niet in. Stel me voorlopig maar in op 6 weken niet lopen.
Fietsen gaat dan nog wel, maar is ook wel gevoelig.
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:30:08 #177
148059 Pritt
Atheïst
pi_82550069
Lekker weertje om zo meteen mijn triatlon in te gaan doen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_82550273
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:30 schreef Pritt het volgende:
Lekker weertje om zo meteen mijn triatlon in te gaan doen.
Succes! Wel uitkijken met nat wegdek op de fiets he
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:34:03 #179
148059 Pritt
Atheïst
pi_82550346
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:32 schreef bananablues het volgende:

[..]

Succes! Wel uitkijken met nat wegdek op de fiets he
Ik ben al geen held in de bochten, het is een bochtig parcours en het regent als een gek.
Poultje maken of ik onderuit ga of niet.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_82551012
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:34 schreef Pritt het volgende:

[..]

Ik ben al geen held in de bochten, het is een bochtig parcours en het regent als een gek.
Poultje maken of ik onderuit ga of niet.
Is goed, en dan gaan we kijken wie de grootste heeft
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:17:36 #181
133321 Burner82
Speedo fan
pi_82558679
Hele dag klote weer, ik besluit om niet meer te gaan trainen, wordt het mooi weer

Succes met niet teveel onderuit gaan Pritt
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  woensdag 9 juni 2010 @ 17:20:44 #182
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82558823
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:34 schreef Pritt het volgende:

[..]

Ik ben al geen held in de bochten, het is een bochtig parcours en het regent als een gek.
Poultje maken of ik onderuit ga of niet.
5 euro dat je gewoon op je fiets blijft, maar tijdens het hardlopen over klinkers wegglijdt?
pi_82606306
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 23:11 schreef Pritt het volgende:
Dit is het schema waarop ik vertrek:

11 min zwemmen.
36 min fietsen (34km/h)
25 min (12km/h)
3 min (2x wisselen)

1:15
Bovenstaande was dus het schema waarop ik zou vertrekken, maar toen ik gisterochtend wakker werd wist ik al dat het niet makkelijk zou worden, want het water viel hier met bakken uit de hemel. Overdag hard gestudeerd en 2 1/2 uur van te voren flink pasta lopen bunkeren.

Aangekomen werd het weer er niet beter op, constant regen en fris weer met flinke wind. Maar goed, we startten met 150 man. Bij het ingaan van het water was het enorm dringen, waar ik lekker iedereen heb laten voorgaan omdat ik wel wat beters te doen had dan strandworstelen met mannen. Zwemmen ging echt super vreemd. Het water was best warm maar toch had ik veel druk op mijn borst. Eigenlijk realiseerde ik me halverwege het zwemmen pas dat ik begonnen was aan de wedstrijd. Rondom de boeien was het waterworstelen, waar ik ook weer lekker ben blijven wachten. Kwam geen moment in mijn mooie lange slag desondanks toch voor mijn doen een prima tijd neergezet, na 9 minuten was ik uit het water.

Toen kwam de horror, ik moest mij gaan omkleden maar alles was kletsnat geregend. Had je je eenmaal afgedroogd was je weer nat. Dus daar overheen gezet en maar gewoon gaan aankleden. Alles liep volledig de mist in. Wielrenpakje ging totaal niet goed aan omdat die te nat was en ik zat maar hard te kloten om dat ding goed over mijn lichaam uit te rollen. Nou ok, ik had alles eindelijk redelijk aan dacht ik, behalve mijn handschoentjes maar die wilde ik doen op de fiets, verkeerde beslissing. Ik reed zeker 5 minuten later pas het parc fermee uit. Eenmaal op de fiets heb ik de eerst minuut nog zitten kloten met mijn handschoenen. Eindelijk kon ik echt fietsen en ben ik flink gaan huishouden. Heerlijk gevoel om mannetjes op hun dure Cervelo tijdritfietsen in de halen. Het parcours was overal super gevaarlijk, veel scherpe bochten die nat waren, maar zo fanatiek als ik ben, heb ik daar wel zo hard mogelijk doorheen geragd. Overigens heb ik veel mensen zien stayeren ook al mocht dat niet en ging de motor achter mij zitten om mij te controleren op stayeren. Over het fietsonderdeel heb ik uiteindelijk 33 minuten gedaan. Dus 36km/h gemiddeld, super blij mee.

Nu begon de echte nachtmerrie. Parc fermee weer. Aangezien het zo nat was had ik ook totaal geen zin meer om mij op te kleden, dus heb ik het maar gehouden bij alleen een schoenenwissel. Dat was ook een flinke opgave, met verkleunde vingertjes. Toen ik het parc weer uitliep voelde ik meteen mijn kuiten vollopen en ik liep alsof ik in mijn broek had gescheten. Maar goed, dat is bekend fenomeen dus even doorheen bijten. Dit ging goed maar omdat moment begon mijn maag aan alle kanten te draaien. Ik moest de hele tijd boertjes laten en ik kon gewoon niet meer harder want dan wist ik dat ik ging nekken. Heel vervelend als je voelt dat je fysiek wel beter kan. Werd dus ook door zeker 10 man ingehaald de eerste ronde. Tweede ronde was alles eindelijk goed geacclimatiseerd en ging het rennen eindelijk lekker. In combinatie met een eindsprint en een huppeltje over de finish eindigde ik op een tijd van 1:14:25. Nog wel onder mijn streeftijd. Ben uiteindelijk 69( )ste van de 115 gefinished geworden. Maar er waren dus 35 uitvallers vanwege het fijne weer.

Samenvattend:

Zwemmen:
Fietsen:
Hardlopen:
Parc fermee:

Al met al wel een topavondje gehad. Ben nu alweer volledig hersteld.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_82606684
Mooie tijd (en leuk verslag)

Met iets beter weer en gevoel, kan je er dus nog wel wat vanaf halen
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  donderdag 10 juni 2010 @ 11:08:45 #185
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_82606945
haha leuk om te lezen jammer van de lichamelijke ongemakken, anders was je vast veel sneller teruggeweest. Normaal zou ik van een verslag zin hebben om ook mee te doen, maar in dit geval niet
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_82607959
Ik heb nu ook super veel zin om er nog eentje doen omdat ik wel het gevoel heb dat er nog wel een stukje van mijn tijd af kan. Ga er denk ik nog eentje begin juli doen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_82612008
Mooi verslag Pritt! Knappe prestatie in heroische omstandigheden dus!

Een vraagje: waarom gebruik je handschoentjes bij 't fietsen? Ik neem aan dat je dus geen ligstuur hebt?
pi_82612253
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:55 schreef Tommeke het volgende:
Mooi verslag Pritt! Knappe prestatie in heroische omstandigheden dus!

Een vraagje: waarom gebruik je handschoentjes bij 't fietsen? Ik neem aan dat je dus geen ligstuur hebt?
Als (amateur) wielrenner fiets ik graag met handschoentjes, omdat het wat druk wegneemt op je handen/polsen. Ook iets meer grip, zeker met slecht weer, zodat je wat beter kan sturen.
pi_82612592
Ik fiets met slecht weer juist liever zonder handschoentjes, en zeker met een ligstuurtje
pi_82612856
Ja, ik heb idd nog geen ligstuur voor mijn fiets, iets te duur nog.
Verder denk ik dat ik volgende keer ook die handschoentjes niet aantrek, maar goed zo leer je elke keer wat.. Verder denk ik dat ik met hardlopen ook ga oefenen op hardlopen zonder sokken. Dat gaat ook een hoop tijd schelen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_82613179
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 13:12 schreef Pritt het volgende:
Ja, ik heb idd nog geen ligstuur voor mijn fiets, iets te duur nog.
Verder denk ik dat ik volgende keer ook die handschoentjes niet aantrek, maar goed zo leer je elke keer wat.. Verder denk ik dat ik met hardlopen ook ga oefenen op hardlopen zonder sokken. Dat gaat ook een hoop tijd schelen.
Handschoentjes zijn idd nergens goed voor in de wedstrijd, kost alleen maar tijd om ze aan te trekken. En voor die 20 of 40km hoef je niet zo comfortabel te zitten, het is geen training

Maar ik loop mijn 5km's met sokken, en t scheelt maximaal 3seconden (voor beide sokken) om ze aan te doen, en loopt toch stukje prettiger. Maar misschien ben jij wat minder blaargevoelig

Leuk dat je eerste triathlon bevallen is!
pi_82614306
Op zich hoeft 'n opzetstuurtje niet duur te zijn hoor. Heb mijne voor 7,50 van marktplaats afgeplukt
pi_82620163
Leuk verslag Pritt, en toch goed gedaan in zulk weer! Klinkt alsof je veel kunt winnen bij wissel zwemmen naar wielrennen. Geen wielrenpak aandoen en geen handschoenen scheelt een hoop.
Ik had na het zwemmen sokken aangedaan zonder afdrogen en dat werkte wel goed... ligt ook aan de sokken die je hebt denk ik. Na de zwemloop, waar ik 2 gigantische open blaren aan over had gehoudenomdat ik zonder sokken was vertrokken, doe ik dat niet meer!

Dat gevoel om gelijk nog 1 te doen ken ik maar al te goed! Daardoor moet ik morgenavond mijn tweede triatlon doen... Daarna dinsdag NSK Zwemloop. Hoop dat ik op tijd hersteld ben...

[ Bericht 1% gewijzigd door bananablues op 10-06-2010 16:13:02 ]
pi_82698210
Gisteren midzomeravondtriatlon gedaan, maar het voelde niet echt als midzomer...

Was 's ochtends naar m'n werk gefietst met al m'n spullen in m'n tas (de triatlon was 15 minuten van mn werk fietsen). Halverwege bedacht ik me dat ik m'n horloge vergeten was en dus totaal niet zou weten hoeveel minuten ik had gezwommen/gefietst.

Na het werk nog op m'n werk gegeten en daarna naar de triatlon gegaan. Was wel leuk om de scholencompetitie te zien, allemaal kinderen die (vaak voor het eerst) een triatlon gaan doen. Komen ze sprintend het water uit om zich bij hun fietst op hun dooie gemak om te kleden bijv
Uiteindelijk mochten wij... velen hadden een wetsuit en ons werd verteld dat het water 14 graden was en dus koud. Maar als die kinderen het kunnen dan kunnen wij het ook wel he
Zwemmen ging dus echt voor geen meter.. Wist niet waar ik was in het water en kon totaal niet op mijn techniek letten. Volgens mij zwom ik tussen allemaal schoolslag-zwemmers ergens aan het einde van de groep. Halverwege nog echt getwijfeld om gewoon schoolslag te gaan doen, dan kon ik tenminste nog zien waar ik heen moest. Maar dat heb ik toch niet gedaan.

Net zoals Pritt met verkleumd lichaam omgekleed. Ik ben maar gaan zitten want ik kreeg mijn schoenen niet aan Hoorde de omroeper zeggen dat er 15 minuten voorbij waren. Ik was dus rond de 4-5 minuten langzamer met zwemmen dan een maand geleden in het zwembad!

Fietsen ging wel oke. Mijn voeten voelde ik niet meer en het was best koud. Eerste rondje rustig aangedaan 32-34km/u en tweede rondje wat meer aangezet tot 35-36km/h. Daarna wissel... kon ik m'n plek niet vinden Was een rij te ver gelopen, maargoed... die wissel ging wel wat beter.
Verbazingwekkend genoeg kreeg ik bij het hardlopen maar een klein beetje last van m'n kuiten, wat ik zoveel mogelijk genegeerd heb. Voeten voelde ik toch al niet dus dat was mooi meegenomen . Oke het hardlopen gaat toch niet zo snel als normaal en het voelt apart, maar het voelde beter dan bij mijn vorige triatlon. Parcours was wel vervelend want het was een smal pad met heen en terug veel hardlopers en inhalen moest je dus doen als er tegenover je niemand inhaalde. Met kleine maar snelle passen haalde ik nog wel wat mensen in. Uiteindeljk over 500m zwemmen, 28km fietsen en 5km hardlopen 1 uur 27 minuten gedaan, als ik goed heb gekeken op de klok aan het einde.

Daarna even gerust en toen moest ik nog 20km terug naar huis fietsen. Dat ging nog verbazingwekkend goed: ik kon 25km/h goed aanhouden.... Ook heb ik nu bijna geen spierpijn. Apart hoor...

Maargoed zwemmen (in open water) is dus een erg zwak punt
pi_82699527
Leuk verslag! Goede tijd ook!

Kan me trouwens voorstellen dat je ook een beetje gedesorienteert bent als je zo koud 't water uit komt.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 11:50:16 #196
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_82701115
leuk om te lezen bananeblues! Jammer dat je op je sterkste onderdeel niet volop kon vlammen. 20 minuten naar huis fietsen na een wedstrijd is wel zuur hoor
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_82703352
kut, was dat gister?

Ik dacht vandaag, wilde er wel even gaan kijken....

Leuk verslagje BB, en nog een mooie tijd ook wel.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 13:16:42 #198
148059 Pritt
Atheïst
pi_82703695
Leuk hoor BB! Buiten zwemmen is wel flink wat anders dan een zwembad he? Volgens mij verbrand je daar ook super veel energie om een beetje warm te blijven.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_82724482
Ja, in open water zwemmen is lastig. Dat ga ik ook wel vaker oefenen

En met de tijd ben ik wel tevreden, had ook wel gerekend op 1:25 tot 1:30 . Heb wel het idee dat ik in ieder geval beter heb hardgelopen dan de vorige keer!
  maandag 14 juni 2010 @ 11:01:37 #200
133321 Burner82
Speedo fan
pi_82778562
Ik krijg mijn scheenbeen spieren maar niet zover dat ze eens stoppen met tegelijkertijd te verkrampen. Kon bijna niet eens meer lopen
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_82850719
Net NSK Zwemloop gedaan met twee vrienden en m'n broer. Idee is om in september een trio-triatlon te doen met mijn vrienden en nu eens te kijken wie het snelste was. Één is waterpoloër dus die kan erg goed zwemmen . Ik zat samen met m'n broer in de eerste serie en de anderen in de tweede. De vraag was dus of ik iedereen voor kon blijven (waterpoloër inhalen na het zwemmen)..


Zwemmen in open water naar boei en terug.Navigeren ging wel beter deze keer! Ik was 7e van mijn serie uit het water in 10 minuten precies zeiden ze (dit was de langzame serie ). Met 10:45 liep ik het parc fermee uit. Lopen ging best aardig, geen last van kuiten \o/. Na eerste ronde 20:35 ongeveer. Onder de 30 minuten zat er misschien wel in dus.

Uiteindelijk rond de 29:50 gelopen. Laatste ronde ingehaald door Niels en Sven Strijk.. die gasten zijn echt goed! Zij zaten in de tweede serie. Verder ben ik door niemand ingehaald met het hardlopen

Waterpoloër was iets sneller rond de 29:05 helaas . Maar de anderen ben ik voorgebleven .

Sidenote: volgens mij was het minder dan 5km hardlopen... Dus ik weet nou niet of ik dit wel als PR kan zien
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:34:21 #202
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_82851041
Netjes!

Bij mij in de buurt zijn bijna geen triathlons of duathlons. Duurt nog wel even voordat ik er één loop.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_82851401
Dankje

Sja ik had wel geluk met die laatste wedstrijden (ze waren dichtbij max 20 km verwijderd), maar meestal moet je toch wel een aardig eind rijden of met de trein. Het is iig wel handig als je een auto hebt waar je je fiets in kunt doen....

Edit:
Eerstvolgende triatlon voor mij is trouwens die van 4 juli in Noordwijkerhout.
Iemand die die ook gaat doen?

[ Bericht 11% gewijzigd door bananablues op 15-06-2010 20:49:53 ]
pi_82852021
Ah, de familie Strijk tegengekomen Die gaan hard ja, en dan ben je de snelste nog niet eens tegengekomen Hoe ging de wissel zwemmen direct lopen? Natte voeten afgedroogd of niet?

Ik had afgelopen weekeind een achtste. Ging lekker, als 4de uit het water, 8ste van de fiets en toen met het lopen nog door één iemand gepasseerd. Eindtijd: 1:02:05, bijna 5 minuten van mijn PR van vorig jaar! Ook de eerste keer dat ik top10 haal overall, dus erg tevreden. Maar bijv. Sven Strijk gaat zo'n 9 minuten harder op een dergelijke afstand, dus er is nog ruimte voor verbetering
pi_82853017
Geweldige tijd Adadas! Op welke onderdelen ben je het meest verbeterd (vergeleken je oude PR)?
Je wordt gewoon een top-triatleet

Ik heb voeten niet afgedroogd, gewoon sokken aan en schoenen aan en startnummerband al lopend omdoen .
Ging wel erg goed. In het begin nog steeds redelijk langzaam maar daar kwam steeds meer vaart in. Het is echt zo'n hele langzame versnelling die eerste ronde .
pi_82870441
Niet afgedroogd, oke. Ik heb nog nooit een zwemloop gedaan maar wil er wel een keer aan mee gaan doen

Eigenlijk zijn alle onderdelen wel sneller, zwemmen 't minste, maar fietsen en lopen allebei toch een minuut of 2 rapper. En de wissels ook wat sneller, scheelt ook al gauw 40/50seconden. Ook gaat het fietsen en lopen beter omdat ik minder moe ben van het zwemmen en het fietsen vermoeid me minder zodat het lopen weer wat beter gaat.

Vorig seizoen had ik echt dat ik bij het hardlopen al moe was: erg vermoeid bovenlichaam van het zwemmen en de benen voelde ook niet meer al te fris.
pi_82871792
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 20:53 schreef Adadas het volgende:
Ah, de familie Strijk tegengekomen Die gaan hard ja, en dan ben je de snelste nog niet eens tegengekomen Hoe ging de wissel zwemmen direct lopen? Natte voeten afgedroogd of niet?

Ik had afgelopen weekeind een achtste. Ging lekker, als 4de uit het water, 8ste van de fiets en toen met het lopen nog door één iemand gepasseerd. Eindtijd: 1:02:05, bijna 5 minuten van mijn PR van vorig jaar! Ook de eerste keer dat ik top10 haal overall, dus erg tevreden. Maar bijv. Sven Strijk gaat zo'n 9 minuten harder op een dergelijke afstand, dus er is nog ruimte voor verbetering
Dat is een beste tijd lijkt me. De broeders Strijk wonen hier in de buurt en duiken regelmatig op bij triathlon of hardloopwedstrijden. Erik-Simon was nog derde in Nieuwkoop. Dat was wel heel mooi wat hij daar deed, want de commetator had hem helemaal gemist en hij was van plaats 5 naar drie opgerukt bij het hardlopen.
Maar zo dicht bij het uur is een sterke tijd en je zwemmen kan nog een stuk beter dus daar kan nog wel wat vanaf.
pi_82871975
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 20:28 schreef bananablues het volgende:
Net NSK Zwemloop gedaan met twee vrienden en m'n broer. Idee is om in september een trio-triatlon te doen met mijn vrienden en nu eens te kijken wie het snelste was. Één is waterpoloër dus die kan erg goed zwemmen . Ik zat samen met m'n broer in de eerste serie en de anderen in de tweede. De vraag was dus of ik iedereen voor kon blijven (waterpoloër inhalen na het zwemmen)..


Zwemmen in open water naar boei en terug.Navigeren ging wel beter deze keer! Ik was 7e van mijn serie uit het water in 10 minuten precies zeiden ze (dit was de langzame serie ). Met 10:45 liep ik het parc fermee uit. Lopen ging best aardig, geen last van kuiten \o/. Na eerste ronde 20:35 ongeveer. Onder de 30 minuten zat er misschien wel in dus.

Uiteindelijk rond de 29:50 gelopen. Laatste ronde ingehaald door Niels en Sven Strijk.. die gasten zijn echt goed! Zij zaten in de tweede serie. Verder ben ik door niemand ingehaald met het hardlopen

Waterpoloër was iets sneller rond de 29:05 helaas . Maar de anderen ben ik voorgebleven .

Sidenote: volgens mij was het minder dan 5km hardlopen... Dus ik weet nou niet of ik dit wel als PR kan zien
Mooi gedaan! Jammer dat je de waterpoloër niet hebt kunnen inhalen.
pi_83166562
Ben vandaag even het zwembad in gedoken. Zondag had ik 24 minuten achter elkaar rustig borstkrol gedaan en daarna nog 400m iets meer aanzetten en nog wat baantjes. Ik kreeg weer last van m'n schouder... Maar het herstelde goed (gisteren geen pijn, vandaag voelde die 99% hersteld). Vandaag wat meer interval gedaan en écht op techniek geprobeerd te letten. 50m's en kijken hoe ik nu het snelst ga. Laatste paar banen had ik eindelijk het idee dat het goed ging: ik kon makkelijk om de 4 a 5 keer ademhalen en ik was totaal niet moe na deze training (conditioneel en qua spieren). Normaal begin ik om de 3x en val ik al snel terug naar om de 2... Én (bijna) geen last van schouder!

Hopelijk begin ik nu eindelijk weer wat beter te worden in het zwemmen, want sinds april (9:20 over 500m) is het alleen maar bergafwaarts gegaan en heb ik het idee dat ik na bijna een jaar zwemmen echt geen vooruitgang boek..
pi_83376458
KUUUHUUUUUUUUUT!!!

sorry van mijn 1e post hier.. maar komend weekend is de triatlon van noordwijkerhout, en was vergeten dat ik me ingeschreven heb

Dat gaat een kut tijd worden!
  donderdag 1 juli 2010 @ 00:54:32 #211
148059 Pritt
Atheïst
pi_83518027
Ik ben verhuisd en eindelijk weer tijd om te sporten, morgenochtend meteen het zwembad in springen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_83604379
quote:
Op zondag 27 juni 2010 22:10 schreef Snuitebolletje het volgende:
KUUUHUUUUUUUUUT!!!

sorry van mijn 1e post hier.. maar komend weekend is de triatlon van noordwijkerhout, en was vergeten dat ik me ingeschreven heb

Dat gaat een kut tijd worden!
Succes Ik ben er ook bij voor de 1/8e. Welke afstand doe jij en wat is je streeftijd?
Mijn doel is om iig rond de zwemtijd van april te komen, 9:20.En dan hopen dat ik ongeveer dezelfde tijd haal als bij Ter Aar (1:11), want nu is het 1,5km meer fietsen. (met 30km/h dus 3 minuten erbij, dus moet ik hard gaan rennen:P)
pi_83611896
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 12:56 schreef bananablues het volgende:

[..]

Succes Ik ben er ook bij voor de 1/8e. Welke afstand doe jij en wat is je streeftijd?
Mijn doel is om iig rond de zwemtijd van april te komen, 9:20.En dan hopen dat ik ongeveer dezelfde tijd haal als bij Ter Aar (1:11), want nu is het 1,5km meer fietsen. (met 30km/h dus 3 minuten erbij, dus moet ik hard gaan rennen:P)
Ook de 1/8e. Zwemmen wil ik binnen de 8 minuten doen, daarna fietsen met 20 km/u en hardlopen met 7,5 km/u.. dus ik ga voor binnen de 2 uur..
  zaterdag 3 juli 2010 @ 17:20:46 #214
133321 Burner82
Speedo fan
pi_83613633
Heeft iemand nog getraind met die hitte? Zo ja, hoelaat...
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:01:53 #215
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_83615473
Op de fiets, 12 uur, gister ook. Goed te doen hoor, door de wind koel je wel wat af en gewoon veel blijven drinken.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_83616541
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 16:38 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Ook de 1/8e. Zwemmen wil ik binnen de 8 minuten doen, daarna fietsen met 20 km/u en hardlopen met 7,5 km/u.. dus ik ga voor binnen de 2 uur..
Haha dat zal wel meevallen... Zwemtijd is iig niets om je voor te schamen als je dat haalt!!


Ik heb vrijdag ook nog wel even gefietst (16km) om 8 uur 's avonds en heb ook rustig aangedaan omdat ik ergens heen fietste waar ik niet bezweet wilde aankomen Dat was toen zeker wel goed te doen.
pi_83616612
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:31 schreef bananablues het volgende:

[..]

Haha dat zal wel meevallen... Zwemtijd is iig niets om je voor te schamen als je dat haalt!!


Ik heb vrijdag ook nog wel even gefietst (16km) om 8 uur 's avonds en heb ook rustig aangedaan omdat ik ergens heen fietste waar ik niet bezweet wilde aankomen Dat was toen zeker wel goed te doen.
Ben zelf wel van mening dat ik die tijd moet halen qua zwemmen iig.. Vroeger, toen ik nog jong en fit was zwom ik de kilometer in 12 minuten, dan moet ik nu nog wel de 500 meter in 8 halen en de rest.. och, ik sterf maar 1x
pi_83644151
Ik ben terug met een tijd van rond de 1:13. Zwemmen ging wel relaxed. Ik ging rustig aandoen en zo veel mogelijk techniek. Dat lukte redelijk alhoewel ik daar nog een hoop kan verbeteren. Fietsen ging lekker had ik het idee. Was wel zwaar maar ik kon mijzelf mentaal wel pushen. Bij het hardlopen lukte dat dus juist totaal niet. Waarschijnlijk door warmte en te weinig hardlooptrainingen.. Maar wel tevreden met 1:13, ben benieuwd naar de officiele eindtijd en de tussentijden!

Hoe ging het bij jou Snuitebolletje?
pi_83659126
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:56 schreef bananablues het volgende:
Ik ben terug met een tijd van rond de 1:13. Zwemmen ging wel relaxed. Ik ging rustig aandoen en zo veel mogelijk techniek. Dat lukte redelijk alhoewel ik daar nog een hoop kan verbeteren. Fietsen ging lekker had ik het idee. Was wel zwaar maar ik kon mijzelf mentaal wel pushen. Bij het hardlopen lukte dat dus juist totaal niet. Waarschijnlijk door warmte en te weinig hardlooptrainingen.. Maar wel tevreden met 1:13, ben benieuwd naar de officiele eindtijd en de tussentijden!

Hoe ging het bij jou Snuitebolletje?
Zwemmen ging prima, rond de 8 minuten.. Heel erg rustig aan de billetjes afgedroogd en onderbroek aan gedaan.. toen op het fietsje gestapt, het begin ging echt dramatisch.. kwam maar niet op gang, einde van ronde 2 begon het net lekker te lopen en moest ik alweer de fiets aan de kant gooien om te gaan hardlopen.. Ook hier weer mijn tijd genomen om even te wisselen. Uiteindelijk ergens rond de 1.30 erover gedaan. Benieuwd wat het gaat worden als ik toch wat ga trainen.. Volgend jaar in ieder geval weer, en in september willen we eigenlijk ook weer.. dus ik moet sowieso wat gaan trainen..
pi_83659284
ohjah, tijdens het fietsen kreeg ik al kramp in mijn kuiten en tijdens het lopen kreeg ik kramp in mijn bovenbenen..

haha, maar ik ben nu bere trots op mezelf dat ik in ieder geval het einde gehaald heb!
pi_83691872
Gefeliciteerd ! 't Was je eerste triathlon dus? Ja meestal is het wel handig om wat te trainen voordat je begint

Met wisselen zal je ook wel aardig wat minuten kwijt zijn geraakt! Daar kan je volgend jaar makkelijk op scoren
pi_83693837
quote:
Op maandag 5 juli 2010 19:01 schreef bananablues het volgende:
Gefeliciteerd ! 't Was je eerste triathlon dus? Ja meestal is het wel handig om wat te trainen voordat je begint

Met wisselen zal je ook wel aardig wat minuten kwijt zijn geraakt! Daar kan je volgend jaar makkelijk op scoren
Dat is 1 van de laatste punten waar ik op WIL scoren vond die kleine rust momentjes wel heel erg fijn tussendoor eigenlijk..

Waarschijnlijk ga ik 4 september weer een triatlon doen, maar dan MET een klein beetje trainen hoop ik!
pi_83756701
hoe lang blijft die spierpijn hangen?
pi_83757002
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:10 schreef Snuitebolletje het volgende:
hoe lang blijft die spierpijn hangen?
tussen 24 en 48 uur is het meestal het ergste, daarna wordt het langzaam minder
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 7 juli 2010 @ 17:30:10 #225
133321 Burner82
Speedo fan
pi_83771826
Ik heb iets raars gedaan met mijn pols (eerst vrijdag, tijdens het de trap opslepen van een airco ) en vandaag weer. Een soort gevoel alsof er een spier scheurt :S even sterretjes voor mijn ogenetc. Vrijdag duurde het maar vrij kort gelukkig, zaterdag had ik nergens meer last van. Maar nu houdt de pijn al een paar uur aan :S

Dat wordt dus rustig aan trainen
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_84122755
Gister voor het eerst zwemtraining gedaan, viel niet mee.

Deed 3 minuten over 100 meter, niet erg snel maar goed. 350M aaneen zwemmen lukte in elk geval al.

Wil de komende 2 weken iig nog wat vaker zwemmen, dan komt de snelheid vanzelf wel.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_84805212
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:38 schreef CaLeX het volgende:
Als ik ga rekenen kom ik op zo een uur en drie kwartier, maar dan heb ik geen idee of 22 minuten voor 500 meter zwemmen een reëel doel is. (26 min voor 5km en 52 min voor 20km voor het fietsen lijken mij wel reëel).
Zaterdag is het zo ver, heb mijn streeftijd iets aangepast.

Zwemmen 17 min
Fietsen 43 min
Lopen 27 min
wissels 5 min

1:32 Minuten, als ik dat zou halen zou ik enorm blij zijn.

Iemand nog tips voor me??
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_84805299
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 10:56 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Zaterdag is het zo ver, heb mijn streeftijd iets aangepast.

Zwemmen 17 min
Fietsen 43 min
Lopen 27 min
wissels 5 min

1:32 Minuten, als ik dat zou halen zou ik enorm blij zijn.

Iemand nog tips voor me??
nope, maar die tijd moet je wel halen hoor.. Ga voor onder de anderhalf uur.. je kan het!
Enneeh, leg al je spullen helemaal klaar zodat je direct kan wisselen en omkleden
pi_84805838
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 10:58 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

nope, maar die tijd moet je wel halen hoor.. Ga voor onder de anderhalf uur.. je kan het!
Enneeh, leg al je spullen helemaal klaar zodat je direct kan wisselen en omkleden
Anderhalf uur :@ dat durf ik eigenlijk pas te zeggen na het zwemmen.

Van het zwemmen ben ik nog niet zo zeker namelijk, als ik daar 15 minuten over doe dan lukt het me makkelijk, maar als ik er 19 over doe....

500meter zwemmen lukt me in het zwembad wel makkelijk (doe ik rond de 2:50~3:00 per 100 meter), maar dan moet je elke keer stoppen en keren (aangezien ik geen wissel kan maken :9) dus dan verlies ik weer snelheid. Dus misschien kan ik het over langere afstand wel goed vol houden.


En ik was van plan om mijn tas op aankleed volgorde in te pakken O-) ik twijfel alleen over een hartslagmeter
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_84806075
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:17 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Anderhalf uur :@ dat durf ik eigenlijk pas te zeggen na het zwemmen.

Van het zwemmen ben ik nog niet zo zeker namelijk, als ik daar 15 minuten over doe dan lukt het me makkelijk, maar als ik er 19 over doe....

500meter zwemmen lukt me in het zwembad wel makkelijk (doe ik rond de 2:50~3:00 per 100 meter), maar dan moet je elke keer stoppen en keren (aangezien ik geen wissel kan maken :9) dus dan verlies ik weer snelheid. Dus misschien kan ik het over langere afstand wel goed vol houden.


En ik was van plan om mijn tas op aankleed volgorde in te pakken O-) ik twijfel alleen over een hartslagmeter
Dan nog! ;) Ik deed hem in 1:32 met als enige training een biertje de avond ervoor.. ;) nu moet ik wel toegeven dat ik kan zwemmen ;)

Je pakt het in ieder geval serieuzer aan dan ik! goed bezig! *O*
pi_84806520
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:24 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Dan nog! ;) Ik deed hem in 1:32 met als enige training een biertje de avond ervoor.. ;) nu moet ik wel toegeven dat ik kan zwemmen ;)

Je pakt het in ieder geval serieuzer aan dan ik! goed bezig! *O*
:p Ik heb 3/4 keer gezwommen (schoolslag, volgens mij gaat dat niet veel sneller dan een minuut of 15?)

en op de fiets een kleine 300km gemaakt de afgelopen maand. Al staat mijn voorband nu al anderhalve week in de woonkamer :( Eerst een ventiel eruit gereden (of gesprongen over een verkeersdrempel heen :') ), daarna 2 keer een oude binnenband erom gelegd die beide langzaam leeg liepen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_84806988
Met schoolslag kan je ook wel rond de 11 minuten komen. Tip waar ik me nog niet aan gehouden hebt: Spaar bij het fietsen nog wat voor het hardlopen :).

Afdrogen is in principe niet nodig: je bent zo droog op de fiets. Alleen een shirt aandoen als je nat bent is misschien lastig. Ik neem aan dat je geen triathlonpak hebt? Ik heb van die hardloopsokken die je redelijk makkelijk kunt aantrekken zonder voeten te drogen. Hangt er beetje vanaf of je de wissels snel wilt doen of voor comfort gaat.

Verder zou ik die wissels in ieder geval in je hoofd even goed visualiseren en als het kan nog even oefenen...

Heb je al gelopen na het fietsen?

Succes!
pi_84807187
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:52 schreef bananablues het volgende:
Met schoolslag kan je ook wel rond de 11 minuten komen. Tip waar ik me nog niet aan gehouden hebt: Spaar bij het fietsen nog wat voor het hardlopen :).

Afdrogen is in principe niet nodig: je bent zo droog op de fiets. Alleen een shirt aandoen als je nat bent is misschien lastig. Ik neem aan dat je geen triathlonpak hebt? Ik heb van die hardloopsokken die je redelijk makkelijk kunt aantrekken zonder voeten te drogen. Hangt er beetje vanaf of je de wissels snel wilt doen of voor comfort gaat.

Verder zou ik die wissels in ieder geval in je hoofd even goed visualiseren en als het kan nog even oefenen...

Heb je al gelopen na het fietsen?

Succes!
Die tip had ik voor mezelf ook opgeschreven, laatste 2 km met een lichter verzet rijden :Y

Ik zwem in een bermuda :9 en wil eigenlijk wel een droog broekje en mijn voeten ff snel afdrogen. Kost ff een minuutje extra, maar geeft wel een hoop meer comfort, maar als het regen maakt het niets uit natuurlijk ;)

En nee, heb de flubberbenen nog niet meegemaakt :')
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_84807673
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:58 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Die tip had ik voor mezelf ook opgeschreven, laatste 2 km met een lichter verzet rijden :Y

Ik zwem in een bermuda :9 en wil eigenlijk wel een droog broekje en mijn voeten ff snel afdrogen. Kost ff een minuutje extra, maar geeft wel een hoop meer comfort, maar als het regen maakt het niets uit natuurlijk ;)

En nee, heb de flubberbenen nog niet meegemaakt :')
NEE NEE geen bermuda! dat kost echt een berg meer energie. Neem gewoon zo een boxer speedo of wat.. Kost geen klap bij de decathlon, maar zwemt wel een heel stuk fijner, heb je ook alweer een een tig tal seconden gewonnen.
pi_84810360
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:16 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

NEE NEE geen bermuda! dat kost echt een berg meer energie. Neem gewoon zo een boxer speedo of wat.. Kost geen klap bij de decathlon, maar zwemt wel een heel stuk fijner, heb je ook alweer een een tig tal seconden gewonnen.
Ja maar.... mijn witte bovenbenen :X
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_84819482
Who cares :P

En dan hoef je niet van broek te wisselen. In een boxer achtig iets kun je gewoon op de fiets stappen.. 20km zonder zeem is geen probleem :P
pi_84819607
Ik heb niet eens een broekje met zeem :9

Sportieve FOK!kers #3

Ik loop links en was van plan dat aan te trekken weer
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_84823025
Iemand nog tips om bovenbenen te trainen? ik krijg ze maar niet zover dat ze het volhouden
En CaLex, met sporten kijkt toch niemand naar witte bovenbenen van andere
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_84888643
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:03 schreef Burner82 het volgende:
Iemand nog tips om bovenbenen te trainen? ik krijg ze maar niet zover dat ze het volhouden :P
En CaLex, met sporten kijkt toch niemand naar witte bovenbenen van andere :P
Maar ik heb hele sexy benen!!!


ok ok ik ben over, zo ff kijken voor een broekje
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_84897586
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:52 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Maar ik heb hele sexy benen!!!


ok ok ik ben over, zo ff kijken voor een broekje
Dan al helemaal zo een broekje... show those sexy legs :P
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_84968859
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:03 schreef Burner82 het volgende:
Iemand nog tips om bovenbenen te trainen? ik krijg ze maar niet zover dat ze het volhouden :P
En CaLex, met sporten kijkt toch niemand naar witte bovenbenen van andere :P
Met een zwaar verzet 10 keer een viaduct opsprinten ;)
pi_84990512
1:37:23 is mijn eindtijd, na 17 min het water uit.

Van de week wel een iets uitgebreider verslagje
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_85042199
Zaterdagmiddag naar zeeland gereden waar we bij de schoonouders van een van me vrienden zouden slapen. De zenuwen zaten er bij iedereen al merkbaar in.

Bij even de fietsen nagekeken en hier en daar wat aanpassingen gemaakt. Ketting sloten schenen niet nodig te zijn en een aanlopende voorrem schijnt ook niet bevoordelijk voor je eindtijd te zijn. Nadat we alles in orde hebben gemaakt, hebben we de fietsen weer ingeladen en zijn we richting het startpunt gereden. Toen begon het te flink te miezerregenen.

We waren ruim op tijd ( 2 uur voor de start) en hadden zodoende ruim voldoende tijd om ons te melden en parc-ferme eens goed te bekijken. De eerste (mooie) fietsen hingen zelfs al klaar. We hebben nog even wat lichts gegeten en gedronken, en voor de rest wat rustig aan gedaan tot een half uur voor de start. Toen kwam onze 4de musketier ook aan en hebben we ons omgekleed en de fietsen (ATB's) naar het parc gebracht. Het regende nog steeds, maar er was goede hoop dat het bij de start droog zou zijn.

Nog even wat fotos gemaakt, elkaar de moed ingesproken, nog wat gekwijld op de fietsen die er stonden en toen zijn we een kwartier voor tijd als een van de weinige zonder full-suit naar de start gewandeld. Het was gelukkig wel goed van temperatuur & net gestopt met regenen.

Toen iedereen het water in ging, was er wel een beetje chaos, ze hadden een boei en een bordje geplaatst. Maar het bordje stond zo een 30 meter voor de boei. Iedereen ging bij het bordje het water in en kon dus met nog 5 minuten te gaan nog even van startpositie veranderen. De start ging een beetje zoals je dit leest qua snelheid; kerel aan de kant roept "Nog 2 minuten...... *TOEEEEEEET*" Binnen 8 seconden konden we dus vertrekken.

Zwemmen dus, hetgeen waar ik zo bang voor was om op kapot te gaan. Had me al voorgenomen om niet te hard van start te gaan en daar heb ik me gelukkig aan gehouden. Ik was nog wel even in gevecht voor de ena laatste plek, maar dat gevecht heb ik gewonnen. Aan het eind kreeg ik nog wel even 2 klappen en 3 schoppen voor mijn kop van een gast die de kwart deed en mij inhaalde :? echt een WTF moment. Snap nog niet waar dat op sloeg en of hij het expres deed of niet, maar als je iemand zo ziet worstelen door het water en je ligt zelf an 20+ste dan zwem je er toch even omheen... :{

Maargoed ik had het gehaald en aangezien ik enalaaste lag, kon het bijna alleen maar beter worden. Ik stond met 17:+ minuut naast mijn fiets en met 21 minuten zat ik erop. De wissel ging niet helemaal zoals die moest blijkbaar, alles duurde wat langer dan verwacht.

Nu kwam de 2 rondes fietsen van 10km, hier had ik goede verwachtingen van. Maar na 1 ronde zat ik gemiddeld op de 26,3km/u, dat was wel een fikse tegenvaller. Ik had wel 28+ verwacht, ik dacht eerst dat het aan mezelf lag, maar nadat ik een paar keer achterom keek zag ik dat er grote delen van het parcours vals plat omhoog was. Icm de wind tegen daar was er niet tegenop te boksen, zelfs de mooie fietsen hadden met somige stukken moeite. De tweede ronde ging al een stuk beter, want ik kwam op 27,5km/u voor het fietsen. Ik had niemand ingehaald en was zelf wel een flink aantal keer ingehaald, waarvan ik ook verwachtte dat de nummer laatst met zwemmen mij ook al had.

Fietsen viel dus tegen, uiteindelijk 20.7km later en ongeveer 19:09 liep ik uit het parc-ferme voor de 5km. Deze loop ik normaal in 25 minuten, dus een tijd van onder 95 minuten kon ik al uit mijn hoofdzetten.
Binnen 100 meter haalde ik de eerste met een 200+ startnummer al in. Niet meer laatste dus; een :D gevoel. Zeker omdat ik zag dat er voor me ook nog meer mensen liepen en het lopen me erg makkelijk afging voor me gevoel. Ik had tijdens de wissel snel mijn hartslagband omgedaan, zodat ik de eerste kilometers precies op mijn limiet kon gaan lopen. Door de bossen haalde ik nog 4 mensen in en liep de 5km in een tijd van ongeveer 28 minuten (wat ook mijn streeftijd was). Tijdens het lopen ben ik alleen ingehaald door Sven Strijk.

Al met al een tevreden gevoel 1:37:23 dus (een nieuw PR _O- ) voor mijn gevoel heb ik hier een stuk meer rek in zitten en is die 1:30 (als ik sneller leer zwemmen) echt wel mogelijk. Zeker voor herhaling vatbaar dus *O*

En nu 2 dagen later heb ik al bijna geen spierpijn, na de run erg goed gelet op drinken en aanvullen van alle stoffen in mijn lichaam *)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_85062711
Goed hoor! Leuk verslag ook. En je zal alleen maar verbeteren :) Het water was niet te koud?
pi_85075734
Leuk verslag!

Heb je niet een racefiets? Op 't fietsen is ook nog wel te winnen anders ;)

Ik heb vorige maand trouwens bij de Alpe d'Huez triatlon gekeken, m'n vriendin deed mee op de korte afstand.
Echt gruwelijk hoe hard sommige gasten omhoog gaan :D
pi_85084828
Het water was juist heel goed te doen, niet koud maar ook niet warm. Misschien was dat omdat het maar 165 diep was ofzo. Maar het was ook gewoon warm qua temperatuur.

En de volgende keer ga ik van mijn pa zijn banden lenen denk ik (of ik haal er zelf een paar) ik heb half glad en half nop en hij heeft ze helemaal glad. Daarmee schijn je ook wel minuutjes te winnen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_85085651
Of goedkoop een racefietsje op de kop tikken, win je minuten mee.
Leuk verslag, je zal wel veel zin hebben om er nu weer 1 te doen.

Ik ben nog steeds hard aan het trainen op zwemmen, de rest laat ik voorlopig even met rust.
Lig 3~4 x per week in het water, merk nog steeds dat er veel progressie is, zowel technisch als qua kracht.
Volgende triatlon ga ik sowieso borstcrawlen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_85086575
Ik heb al 2 fietsen en weet niet of mijn meisje dat leuk zou vinden :p Maar stel dat ik dat wil doen, waar moet ik dan aan denken? Qua bedrag enzo)

En zin om er weer een te doen heb ik na elke hardloop/fiets wedstrijd waar ik aan meedoe. "Helaas" begint het voetbal seizoen weer, dus zal ik er minder tijd voor hebben. Al ben ik niet van plan om ermee te stoppen, dan maar een beetje spierpijn tijdens de voetbal ;)

Donderdag voetbal trainen, zondag voetbal wedstrijd en dan maandag of dinsdag een koppeltraining erbij houden. (en op zaterdagen (of zondagen waar we vrij zijn) wedstrijdjes lopen/fietsen/zwemmen).

Blijf het apart vinden dan ik geen greintje spierpijn heb 8)7
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_85086937
Goede 2e hands racefiets heb je al vanaf 70 euro, op marktplaats staan 100'en te koop. Van mensen die nog een oude over hebben tot mensen die iets te enthousiast hebben geïnvesteerd en het toch niet zo leuk vonden. Zo heb ik ook mijn 1e racefiets gekocht die onderhand in gebruik is door mijn oude vader.

Ik begin nu ook de beginselen van een zwemmerslichaam te zien, toch weer zonde als ik dat er af moet trainen door te hardlopen. :(
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_85089389
http://fietsen-brommers.m(...)icht-sportfiets.html

Zoiets dus?

Ik ga het wel even in de gaten houden, voor als we er nog een gaan doen ;) (wat ik wel verwacht eigenlijk)

Wilde eigenlijk van mijn fietsplan weer een nieuwe fiets halen, maar dat kan ik pas volgend jaar (volgens mij)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_85089503
Gewoon goed opletten op de kwaliteit van de afmontage en de wielen, die dingen zijn te duur om nog te vervangen op een fiets van z'n prijs.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_85144222
Op zoiets ga je, zeker in combinatie met een ligstuur, echt veel harder.

Dit is trouwens nog wel leuk leesvoer mbt tijdrijden:
http://members.chello.nl/k.haan11/Tijdrijden.htm
pi_85145016
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:59 schreef Tommeke het volgende:
Op zoiets ga je, zeker in combinatie met een ligstuur, echt veel harder.

Dit is trouwens nog wel leuk leesvoer mbt tijdrijden:
http://members.chello.nl/k.haan11/Tijdrijden.htm
lol, dat tabelletje met tijdwinst

Helm met gaten afgeplakt ipv standaard helm 20 sec 25 cent
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_85146907
Er zijn mensen die een badmuts over hun helm trekken voor dat effect ;)
pi_85428413
ik heb hier wat zitten lezen, en eigenlijk lijkt het mij ook wel een uitdaging om een triathlon de doen.
Gebruiken jullie speciale trainingsschema's, of kijken jullie gewoon naar de volbrengen afstand(zwemmend, fietsend of hardlopend) en gaan jullie die dan trainen?
pi_85567917
Gewoon trainen... Enige waar ik wel een schema voor gebruikt heb is voor het hardlopen...

Ondertussen heb ik nu al 3 weken niet gezwommen/hardgelopen... Moet het maar weer gaan oppakken :)
pi_86149967
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:13 schreef Tompsen het volgende:
ik heb hier wat zitten lezen, en eigenlijk lijkt het mij ook wel een uitdaging om een triathlon de doen.
Gebruiken jullie speciale trainingsschema's, of kijken jullie gewoon naar de volbrengen afstand(zwemmend, fietsend of hardlopend) en gaan jullie die dan trainen?
Ik train gewoon een beetje van alles, het ligt natuurlijk ook aan je sporthistory en je basis conditie. En natuurlijk de afstand die je wil gaan doen.

Misschien (als de fysio groen licht geeft) dit weekend een 750/20/5 (al is het volgens nameten meer 750/22,5/5,6) doen. Met vrij weinig trainen, het zwemmen zal wel boven de 26 minuten worden :@
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 6 september 2010 @ 23:51:27 #258
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_86150329
Laatst een Ironman gesproken. Dat geeft je wel kriebels om dat ook een keer te doen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_86357257
Gisteren de 42km fietsen van een kwart triatlon gedaan (trio estafette). De eerste keer dat ik zo ver voluit ging.
Uiteindelijk de eerste 21km rond de 40minuten gedaan (wind tegen) en de 2e in 35 minuten. Wel tevreden :P

Niet echt veel hardgelopen en gezwommen de laatste tijd maar ik wil het weer goed gaan oppakken, opdat ik volgend jaar een stuk van mijn tijden kan afsnoepen. Nog wel veel te snel spierpijn in mijn lies na hardlopen, maar blijkbaar ook na heel hard fietsen :S Misschien binnenkort toch maar fysio bellen...

Ironman lijkt me ook echt te gek. Eerst maar eens opbouwen.. tot volgend seizoen alles uitbouwen tot de kwart afstand en dan zien we het wel over 5 jaar oid :)
pi_88603083
Ik ga binnenkort verhuizen. En er schijnt een triathlon-club te zitten daar. Dus ik denk dat ik toch eens ga informeren daar hoe ze dat doen met trainingen en dergelijke :D
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  donderdag 11 november 2010 @ 18:32:23 #261
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_88603541
Top.
Waarschijnlijk doe ik 12 december met een run-bike-run mee.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_88604345
Iedereen zal wel een goede tijd neerzetten.... Dan moet je goed doorrennen en fietsen om warm te blijven :P
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_88606279
Nu ik toch het triathlontopic zag staan, kan ik hier wel even uithuilen :9 Vandaag te horen gekregen dat ik zo'n terugslag heb in een langdurige enkelblessure dat ik voor komend jaar mijn licentie wel mag opzeggen. Ik ga mijn geliefde sport missen ;(
pi_88933927
Dat sucks! Ga je nog wel doortrainen? Ik kan me voorstellen dat je afhankelijk van de blessure misschien nog wel mag zwemmen?

Afgelopen donderdag voor het eerst 1km achter elkaar borstcrawl gezwommen (Na training van 3 kwartier). Wilde even kijken of ik het kon en het ging best makkelijk. Bleef om de 3 slagen ademen en gewoon lekker doorgaan. Deed er wel 20 minuten over.. Daar ben ik wel tevreden over maar voor wedstrijden zou ik graag nog een stuk sneller worden :P.

Volgend jaar wil ik minstens 1 kwart triathlon doen. Aan de andere kant wil ik ook graag de tijden van dit jaar verbeteren op de achtste.
pi_89351755
Welke wedstrijden gaan jullie doen in 2011?
  zaterdag 4 december 2010 @ 23:04:21 #266
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_89534791
Geen idee ^^ Moet nog zien wat in de planning past.

Even een mooi filmpje delen.

Ironman Hawaï 1997
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_89619097
Ik zit enorm te twijfelen wat ik volgend jaar ga doen.

Eigenlijk wil ik wel lid worden van een triatlonvereniging om m'n zwemmen en lopen te verbeteren. Maar stiekem vind ik triatlon alleen stoer, en niet mooi. Zwemmen is wel leuk, lopen is echt geen donder aan, en fietsen is echt mooi.. Nu wil ik volgend jaar ook wedstrijden gaan rijden, geen tijdritten, maar echt koersen. En ik denk niet dat dat te combineren is met triatlon..
pi_89619165
Mijn droom is btw wel om nog eens de Alpe d'Huez Triatlon te doen. Ik denk dat dat de enige triatlon is waar ik op dit moment m'n vriendin zou kunnen verslaan, omdat zij nog slechter klimt dan ik..
  woensdag 6 april 2011 @ 21:53:10 #269
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_95141325
Opgegeven voor een triatloncursus van 10 weken. Die werkt volgens mij toe naar de sprinttriatlon in Didam. Eindelijk maar eens eentje lopen waarschijnlijk.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_95252336
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:53 schreef No-P het volgende:
Opgegeven voor een triatloncursus van 10 weken. Die werkt volgens mij toe naar de sprinttriatlon in Didam. Eindelijk maar eens eentje lopen waarschijnlijk.
:W
Ja doei.
pi_95354370
Veel plezier No-P, je gaat het zeker leuk vinden!

Ik heb mijn eerste zwemloop van het jaar weer gedaan. Zwemmen gaat iets beter, hardlopen beetje hetzelfde niveau.
Met Pasen een triathlon trainingsstage en dan 7 mei de kwart van Breukelen. Doel: onder 2:30 (wordt mijn eerste kwart)

Ondertussen zit ik met een verrekt hamstring-spiertje oid... dus trainen gaat weer even op een lager pitje....
  Redactie Sport donderdag 21 april 2011 @ 00:01:38 #272
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_95788760
Ik heb mij aangemeld bij het TriTalentteam van het NTC. Ik kom zelf uit de zwemwereld en ik voldeed aan de criteria voor de jeugd die ze zoeken. Dus ik hoop dat het wat wordt. *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_95789442
Op het einde van het jaar ga ik er ook maar weer eens eentje doen.
Was vorig jaar groot succes qua plezier.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:38:10 #274
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_96140142
Bah, heb de nacht/dag na het zwemmen erg last van hyperactieve slijmvliezen waardoor ik de nacht dus niet slaap en alles dicht zit de volgende dag. Ik vermoed dat ik een te heftige reactie van mij slijmvliezen op chloor heb. Ga het zwemmen maar met een neusknijper proberen. Iemand tips welk soort ik moet hebben?
Merk dat ik snel beter ga zwemmen, al is mijn borstcrawl techniek nog erg slecht.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_96198666
@DeLuna: Zo dan kan je aardig zwemmen! Hou ons op de hoogte zou ik zeggen :)

@No-P, bekend probleem bij mij ook.. laatste tijd wel minder last. Zwem tegenwoordig wel met oordoppen want mijn rechteroor doet nog altijd irritant na chloorwater. Neusklem was voor mij te irritant...

Nu al een week een voetblessure... kan niet echt hardlopen nog. Hopelijk ben ik op tijd hersteld voor de de Kwart van Breukelen zaterdag... anders ga ik misschien na het fietsen uitstappen. Heb ik in ieder geval een zwemtijd op de 1km staan..
pi_96198983
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:38 schreef No-P het volgende:
Bah, heb de nacht/dag na het zwemmen erg last van hyperactieve slijmvliezen waardoor ik de nacht dus niet slaap en alles dicht zit de volgende dag. Ik vermoed dat ik een te heftige reactie van mij slijmvliezen op chloor heb. Ga het zwemmen maar met een neusknijper proberen. Iemand tips welk soort ik moet hebben?
Merk dat ik snel beter ga zwemmen, al is mijn borstcrawl techniek nog erg slecht.
Zorgen dat je ademhaling op orde is (juiste moment) wil daar ook nog wel eens bij helpen.
Kern van 't verhaal: onder water alleen uitademen en boven water alleen inademen :P

Door voedselvergiftiging vorige week bijna een hele week training gemist -O- merk dat ik nog steeds wat slapjes ben, maar ga zo toch nog even een rondje proberen te hardlopen.
Hardlopen wordt echt mijn probleempunt...
Ja doei.
  woensdag 18 mei 2011 @ 00:55:56 #277
32474 janatwork
...leeg...
pi_96974186
Ik ben ook aan het trainen voor een triatlon. Ik heb de afgelopen 15 jaar met vlagen recreatief gezwommen en altijd erg leuk gevonden. 5 jaar geleden gaan wielrennen en lange afstanden gaan fietsen (+-6000 km per jaar) en vorig jaar voor het eerst getraind voor een 10 km loop.

Dit jaar is het plan om dat te combineren. Ik ga mijn eerste 1/8ste triatlon doen in Noordwijkerhout. Geen flauw idee wat ik moet verwachten of welke tijd ik ga neer zetten.

Qua training concentreer ik mij vooral op het wielrennen ( is mijn favoriete sport van de 3) en zwemmen (ik heb nog moeite met 500 meter borstcrawl, vooral het ademen vind ik lastig). Het hardlopen hou ik als sluitstuk, ik vind er niets aan en ik voetbal elke zondag waardoor ik best een aardige loop conditie heb.
eten!!!
pi_96976433
leuk! succes!
Ja doei.
pi_96979984
Volgens mij sta ik alweer half ingeschreven voor een achtste in augustus.

Ben alleen nu nog geblesseerd dus veel ervoor trainen zal het wel niet worden.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  donderdag 26 mei 2011 @ 18:42:44 #280
277627 Seven.
We are Borg.
pi_97348764
Een collega vraagt of ik een goede zwemster ben en of ik met hem en nog een collega mee wil doen aan een triathlon waarbij ik 3.8km zou zwemmen, de ander zou dan 180km fietsen en nog iemand anders 42km hardlopen.

Ikzelf ben net begonnen met trainen voor 5km hardlopen en ik wilde dat eigenlijk uitbouwen naar 10km aangevuld met 2x pw krachttraining :P . Maar goed, ik kan mijn plan wel aanpassen maar is 2x per week zwemmen genoeg om binnen een jaar op 3.8km zwemmen te raken?

En ik heb totáál geen ervaring met triathlons, wat moet ik hier in vredesnaam van verwachten?

Zomaar even wat vragen, voor ik ja zeg. :P
Resistance is futile.
  donderdag 26 mei 2011 @ 18:54:20 #281
277627 Seven.
We are Borg.
pi_97349244
En als je het eenmaal een beetje kunt, hoe lang doe je dan over 3.8km zwemmen?
Resistance is futile.
  Redactie Sport vrijdag 27 mei 2011 @ 00:06:53 #282
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_97366662
quote:
7s.gif Op donderdag 26 mei 2011 18:54 schreef Seven. het volgende:
En als je het eenmaal een beetje kunt, hoe lang doe je dan over 3.8km zwemmen?
Lastig, ik doe over 5km open water tussen de 1:10u en de 1:20u. Dus ik gok voor mezelf zo'n 50/55 minuten. Maar ik zwem dan ook al 10 jaar. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  vrijdag 27 mei 2011 @ 01:23:17 #283
148059 Pritt
Atheïst
pi_97368802
Laten we zo zeggen het is gemakkelijker in een jaar leren 3,8 km fatsoenlijk te zwemmen dan een tijdrit te doen van 180 km.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_97373808
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 01:23 schreef Pritt het volgende:
Laten we zo zeggen het is gemakkelijker in een jaar leren 3,8 km fatsoenlijk te zwemmen dan een tijdrit te doen van 180 km.
Vrienden van me kunnen aardig zwemmen, maar die hebben de wedstrijd toch aardig vervloekt toen ze na 750 meter het water uitkwamen.

Laat mij maar 180 km fietsen :Y)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  Redactie Sport vrijdag 27 mei 2011 @ 11:58:35 #285
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_97377008
En ik denk dat 2 keer per week trainen dan wel wat weinig is voor 3.8km. Dat moet toch wel minstens 3 keer zijn.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:05:12 #286
277627 Seven.
We are Borg.
pi_97377319
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:58 schreef DeLuna het volgende:
En ik denk dat 2 keer per week trainen dan wel wat weinig is voor 3.8km. Dat moet toch wel minstens 3 keer zijn.
Waar vind ik trainingsschema's, weet jij dat?
Resistance is futile.
pi_97377492
Als je nog geen borstkrol kan is lid worden van een vereniging ook geen slecht plan...
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:25:28 #288
148059 Pritt
Atheïst
pi_97378180
Ik zou gewoon naar een zwemslagtrainer gaan, die zijn vrijblijvend en zeer handig. Daar heb ik prima leren borstcrawl te zwemmen.

Ben benieuwd als ik nu een triatlon zou doen of ik sneller ben dan de vorige. Zou in iedergeval langzamer zwemmen maar VEEL sneller fietsen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  Redactie Sport vrijdag 27 mei 2011 @ 12:41:28 #289
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_97378759
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Waar vind ik trainingsschema's, weet jij dat?
Geen idee, ik zwem bij een vereniging dus schema's worden gemaakt.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_97379396
www.swimsmooth.com

Die hebben ook schema's te koop, nieuwsbrief met handige tips en veel artikelen.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:15:46 #291
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_97845307
kan iemand me vertellen wat een speedman is? Toch een gewone triatlon? Ik ga er waarschijnlijk aan eentje meedoen in juni :)
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  maandag 13 juni 2011 @ 11:30:09 #292
148059 Pritt
Atheïst
pi_98104591
http://nos.nl/l/tcm:5-981117/

NK Triatlon gister.
Nog getwijfeld of ik mee zou doen maar mn conditie was toch te slecht. :P
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:57:09 #293
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_98957405
Triathlon zit er op. Tevreden, maar ruimte voor verbetering. Verslag volgt.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 20:31:46 #294
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_98960257
Na een tijdje getraind te hebben voor de 1/8ste triathlon moest ik er vandaag aan geloven. Zwemmen deed ik hiervoor nooit en ik wist dus dat dat mijn slechtste onderdeel zou zijn. Het fietsen gaat me wel redelijk af, maar daarbij moet ik me nog wat aftasten hoe hard ik kan gaan zonder mezelf op te blazen. Met hardlopen ben ik wat meer bewust hoe hard ik kan gaan, goed dat dat het laatste onderdeel is.
De spanning begon behoorlijk op te lopen voor de start. Even een klein stukje zwemmen en daarna wachten op de start. Het was behoorlijk koud en ik zat zonder zwemsuit. Na de start weggegaan met borstcrawl. Dat viel behoorlijk tegen. Heb maar 1 keer buiten getraind (en 7 keer in het zwembad waar ik borstcrawl wel vol houd) en het liep voor geen meter. Vele keren heb ik moeten stoppen om schoolslag te gaan doen. Als 110de van de 140 kwam ik uit het water in 10 :38.
Toen begon de inhaalrace. Op de fiets ging het lekker, inhalen is altijd fijner dan ingehaald worden en ik kon me steeds richten tot de volgende fietser. Op het begin heb ik me nog behoorlijk ingehouden maar na een km of 7 begon het lekker te lopen. Er stond behoorlijk wat wind waardoor ik tot 32km/h werd teruggedrongen, maar met wind mee ging het toen met 43km/h. Had het gevoel dat ik na het fietsen nog wel reserve had voor het lopen. 20km in 33:28 (35.85km/h) was de 36ste tijd.
Het hardlopen was mijn beste onderdeel en ook hiermee kon ik lekker van mannetje naar mannetje lopen. De overgang ging eigenlijk zonder problemen (harder fietsen de volgende keer) en ik kwam goed in me ritme. Ik voelde wel dat ik iets te weinig duur had gedaan met hardlopen, 63km in de laatste 10 weken. Snelheid genoeg maar het duurvermogen loopt iets achter. Aan het eind van de eerste van de 2 rondes werd ik ingehaald. Daar was ik nogal verbaast over. Totdat hij bij de splitsing van finish en nog een rondje richting finish ging. Het was de winnaar van de 1/8ste. Tijd van hardlopen was uiteindelijk 19:48 wat de 18de tijd was. Mijn totaaltijd inclusief wissels was 01:07:14. Ruim onder mijn doel en zeker tevreden.
Ruimte voor verbetering zit vooral in het zwemmen. Met in totaal 8 trainingen is dat ook niet gek. Ik ga met sprongen vooruit de laatste tijd dus ik denk niet dat ik de volgende keer weer op een rondje wordt gezet door de winnaar.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_98964429
Leuk verslag en respectabele tijden _O_ Welke triathlon heb je gedaan?
  zondag 3 juli 2011 @ 11:04:28 #296
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_98975057
Dank je. Het was in Didam. Daar was ook het NK halve afstand. Dat was wel mooi om te zien. Leuke twee strijd tussen Bas Diederen en Edo van der Meer.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 3 juli 2011 @ 11:11:07 #297
148059 Pritt
Atheïst
pi_98975178
Mooi man! ^O^

Ben erg benieuwd hoe het mij zou afgaan als ik nu de triatlon zou gaan doen. Ivm vorige jaar ben ik ook zoveel beter geworden, vooral op fietsen. Begint toch wel te kriebelen als ik dit zo lees.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:40:58 #298
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_99131778
Inschrijven dan Pritt. Ik moet nog zien welke ik verder ga lopen. In ieder geval die van de club. Verder nog niet over nagedacht.

7.45.58 is het nieuwe record op de Ironman van de belg Marino Vanhoenacker. Gelopen in Klagenfurt.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_99134095
Super No-P! *O*

Baal nog wel dat ik moest stoppen maar ga proberen het hier in het VK voort te zetten! Vandaag ingeschreven bij de sportschool en gisteren voor het eerst hardgelopen. Nu nog een zwembad vinden :P
Ja doei.
pi_100639509
quote:
99s.gif Op woensdag 18 mei 2011 10:33 schreef CaLeX het volgende:
Volgens mij sta ik alweer half ingeschreven voor een achtste in augustus.

Ben alleen nu nog geblesseerd dus veel ervoor trainen zal het wel niet worden.
Na lang prikkelen met het groepje van wel-niet-wel-niet heb ik uiteindelijk geroepen tegen een vriendin "als jij gaat, ga ik ook". Met die actie kon ze er dus niet meer onderuit en hebben we met zijn 4en meegedaan.

Ik heb nog steeds een klein beetje last van die blessure en had het trainen was niet meer dan een keertje 25 km fietsen (voor de eerste keer op een wielrenfiets, dat ik best anders :o)

Zaterdag ochtend naar Zeeland gereden voor de wedstrijd (2 autos, 5 personen, 3 fietsen (ik had een mooie roze fiets geleend van een vriendin in zeeland) en slaapspullen), we waren gelukkig ruim op tijd.
Dus helemaal klaar voor de start, kregen we te horen dat de start een half uur uitgesteld was door laatinschrijvers. Dus nog ff snel een biertje gedronken met zijn allen.:')

Zwemmen ging voor mij doen redelijk, waar iedereen wegspurt wis ik vooraf al dat ik als het laatste het water uit zou klimmen, de enige vraag was hoeveel als laatste. Na 25:42 zat ik dus op de fiets en na nog ff wat ruzie met de schoentjes in de pendalen kon ik aan de inhaal race beginnen. Helaas was de trainigsarbeid zo laag dat dit niet echt ging lukken. Ik had (wederom voor mijn doen) wel een lekker tempo te pakken.
Na 43 minuten fietsen kwam ik weer bij de Parc Ferme. Ik was dus net een uur en 10 minuten onderweg waarmee mijn doel (1 uur en 45 minuten) nog in bereik was. Terugdenkend aan vorig jaar dacht ik dat het wel genoeg zou zijn om geen laatste te worden. Toen liep ik ook als laatste het Parc Ferme uit en wist ik er nog 5 in te halen.
Maar halverwege het rennen kreeg ik er toch een hard hoofd in dat er nog langzamere renners vlak voor me lagen, dit was dus ook het geval en ik finishde onder luid gejoel van mijn vrienden als laatste: in 1 uur 43 minuten en 32 seconden.

Ik kreeg na de finish nog wel even een waarschuwing omdat ik met ipod liep :S ik kon namelijk tussentijden door krijgen |:(

Al met al een geslaagde race :Y
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_100870176
Ik heb zo'n 2 weken geleden voor het eerst meegedaan aan een triatlon met ongeveer de afstanden van een mini-triatlon (iets minder zwemmen, wat meer fietsen en hardlopen). Ik had er niet voor getraind, een vriendin vroeg me om mee te doen en ik dacht, waarom niet.

Ik kan alleen de schoolslag, dus zag een beetje tegen het zwemmen op, maar ik kon daarmee sneller dan sommigen met borstcrawl, en net zoals ik bij sommigen hierboven al las, was het te druk om met goede techniek te zwemmen. En dat was zo voorbij. De wissel ging best prima, kon natuurlijk sneller maar voor zo'n eerste keer vond ik 't wel prima.

Het fietsen ging echt lekker! Ik heb eigenlijk nog nooit echt hard gefietst in een wedstrijd ofzo, maar ik vond het superleuk! Trapte ook best wel door, merkte alleen wel dat het schakelen af en toe niet zo soepel ging, maar ok, dat is gewoon een gebrek aan ervaring.

Het hardlopen was het onderdeel waarvan ik dacht dat het 't beste zou gaan, aangezien ik normaal gesproken aan het hardlopen ben. Niet dus. Mijn benen wilden fietsen, niet rennen, en waren helemaal slap. Ik was echt helemaal kapot van 't fietsen dus ik heb die paar kilometers, waar ik normaal gesproken m'n hand niet voor omdraai, uitgestrompeld. (ok, da's misschien een beetje overdreven, maar lekker ging 't niet.).

Was mijn eerste triatlon en wat is dat tof zeg! Het is inderdaad gewoon stoer, je doet gewoon 3 dingen tegelijk. Zat al rond te kijken om voor volgend jaar misschien zo'n triatloncursus te gaan doen en te gaan trainen voor een wat serieuzere triatlon. Maar het is echt superleuk! :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')