Dat is een beste tijd lijkt me. De broeders Strijk wonen hier in de buurt en duiken regelmatig op bij triathlon of hardloopwedstrijden. Erik-Simon was nog derde in Nieuwkoop. Dat was wel heel mooi wat hij daar deed, want de commetator had hem helemaal gemist en hij was van plaats 5 naar drie opgerukt bij het hardlopen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:53 schreef Adadas het volgende:
Ah, de familie Strijk tegengekomenDie gaan hard ja, en dan ben je de snelste nog niet eens tegengekomen
Hoe ging de wissel zwemmen direct lopen? Natte voeten afgedroogd of niet?
Ik had afgelopen weekeind een achtste. Ging lekker, als 4de uit het water, 8ste van de fiets en toen met het lopen nog door één iemand gepasseerd. Eindtijd: 1:02:05, bijna 5 minuten van mijn PR van vorig jaar! Ook de eerste keer dat ik top10 haal overall, dus erg tevreden. Maar bijv. Sven Strijk gaat zo'n 9 minuten harder op een dergelijke afstand, dus er is nog ruimte voor verbetering
Mooi gedaan! Jammer dat je de waterpoloër niet hebt kunnen inhalen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:28 schreef bananablues het volgende:
Net NSK Zwemloop gedaan met twee vrienden en m'n broer. Idee is om in september een trio-triatlon te doen met mijn vrienden en nu eens te kijken wie het snelste was. Één is waterpoloër dus die kan erg goed zwemmen. Ik zat samen met m'n broer in de eerste serie en de anderen in de tweede. De vraag was dus of ik iedereen voor kon blijven
(waterpoloër inhalen na het zwemmen)..
Zwemmen in open water naar boei en terug.Navigeren ging wel beter deze keer! Ik was 7e van mijn serie uit het water in 10 minuten precies zeiden ze (dit was de langzame serie). Met 10:45 liep ik het parc fermee uit. Lopen ging best aardig, geen last van kuiten \o/. Na eerste ronde 20:35 ongeveer. Onder de 30 minuten zat er misschien wel in dus.
Uiteindelijk rond de 29:50 gelopen. Laatste ronde ingehaald door Niels en Sven Strijk.. die gasten zijn echt goed! Zij zaten in de tweede serie. Verder ben ik door niemand ingehaald met het hardlopen
Waterpoloër was iets sneller rond de 29:05 helaas. Maar de anderen ben ik voorgebleven
.
Sidenote: volgens mij was het minder dan 5km hardlopen... Dus ik weet nou niet of ik dit wel als PR kan zien
Succesquote:Op zondag 27 juni 2010 22:10 schreef Snuitebolletje het volgende:
KUUUHUUUUUUUUUT!!!
sorry van mijn 1e post hier.. maar komend weekend is de triatlon van noordwijkerhout, en was vergeten dat ik me ingeschreven heb
Dat gaat een kut tijd worden!
Ook de 1/8e. Zwemmen wil ik binnen de 8 minuten doen, daarna fietsen met 20 km/u en hardlopen met 7,5 km/u..quote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:56 schreef bananablues het volgende:
[..]
SuccesIk ben er ook bij voor de 1/8e. Welke afstand doe jij en wat is je streeftijd?
Mijn doel is om iig rond de zwemtijd van april te komen, 9:20.En dan hopen dat ik ongeveer dezelfde tijd haal als bij Ter Aar (1:11), want nu is het 1,5km meer fietsen. (met 30km/h dus 3 minuten erbij, dus moet ik hard gaan rennen:P)
Haha dat zal wel meevallen... Zwemtijd is iig niets om je voor te schamen als je dat haalt!!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:38 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Ook de 1/8e. Zwemmen wil ik binnen de 8 minuten doen, daarna fietsen met 20 km/u en hardlopen met 7,5 km/u..dus ik ga voor binnen de 2 uur..
Ben zelf wel van mening dat ik die tijd moet halen qua zwemmen iig.. Vroeger, toen ik nog jong en fit was zwom ik de kilometer in 12 minuten, dan moet ik nu nog wel de 500 meter in 8 halenquote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:31 schreef bananablues het volgende:
[..]
Haha dat zal wel meevallen... Zwemtijd is iig niets om je voor te schamen als je dat haalt!!
Ik heb vrijdag ook nog wel even gefietst (16km) om 8 uur 's avonds en heb ook rustig aangedaan omdat ik ergens heen fietste waar ik niet bezweet wilde aankomenDat was toen zeker wel goed te doen.
Zwemmen ging prima, rond de 8 minuten.. Heel erg rustig aan de billetjes afgedroogd en onderbroek aan gedaan..quote:Op zondag 4 juli 2010 14:56 schreef bananablues het volgende:
Ik ben terug met een tijd van rond de 1:13. Zwemmen ging wel relaxed. Ik ging rustig aandoen en zo veel mogelijk techniek. Dat lukte redelijk alhoewel ik daar nog een hoop kan verbeteren. Fietsen ging lekker had ik het idee. Was wel zwaar maar ik kon mijzelf mentaal wel pushen. Bij het hardlopen lukte dat dus juist totaal niet. Waarschijnlijk door warmte en te weinig hardlooptrainingen.. Maar wel tevreden met 1:13, ben benieuwd naar de officiele eindtijd en de tussentijden!
Hoe ging het bij jou Snuitebolletje?
Dat is 1 van de laatste punten waar ik op WIL scorenquote:Op maandag 5 juli 2010 19:01 schreef bananablues het volgende:
Gefeliciteerd ! 't Was je eerste triathlon dus? Ja meestal is het wel handig om wat te trainen voordat je begint![]()
Met wisselen zal je ook wel aardig wat minuten kwijt zijn geraakt! Daar kan je volgend jaar makkelijk op scoren
tussen 24 en 48 uur is het meestal het ergste, daarna wordt het langzaam minderquote:Op woensdag 7 juli 2010 11:10 schreef Snuitebolletje het volgende:
hoe lang blijft die spierpijn hangen?
Zaterdag is het zo ver, heb mijn streeftijd iets aangepast.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:38 schreef CaLeX het volgende:
Als ik ga rekenen kom ik op zo een uur en drie kwartier, maar dan heb ik geen idee of 22 minuten voor 500 meter zwemmen een reëel doel is. (26 min voor 5km en 52 min voor 20km voor het fietsen lijken mij wel reëel).
nope, maar die tijd moet je wel halen hoor.. Ga voor onder de anderhalf uur.. je kan het!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:56 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Zaterdag is het zo ver, heb mijn streeftijd iets aangepast.
Zwemmen 17 min
Fietsen 43 min
Lopen 27 min
wissels 5 min
1:32 Minuten, als ik dat zou halen zou ik enorm blij zijn.
Iemand nog tips voor me??
Anderhalf uurquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:58 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
nope, maar die tijd moet je wel halen hoor.. Ga voor onder de anderhalf uur.. je kan het!
Enneeh, leg al je spullen helemaal klaar zodat je direct kan wisselen en omkleden
Dan nog!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:17 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Anderhalf uurdat durf ik eigenlijk pas te zeggen na het zwemmen.
Van het zwemmen ben ik nog niet zo zeker namelijk, als ik daar 15 minuten over doe dan lukt het me makkelijk, maar als ik er 19 over doe....
500meter zwemmen lukt me in het zwembad wel makkelijk (doe ik rond de 2:50~3:00 per 100 meter), maar dan moet je elke keer stoppen en keren (aangezien ik geen wissel kan maken) dus dan verlies ik weer snelheid. Dus misschien kan ik het over langere afstand wel goed vol houden.
En ik was van plan om mijn tas op aankleed volgorde in te pakkenik twijfel alleen over een hartslagmeter
:p Ik heb 3/4 keer gezwommen (schoolslag, volgens mij gaat dat niet veel sneller dan een minuut of 15?)quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:24 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Dan nog!Ik deed hem in 1:32 met als enige training een biertje de avond ervoor..
nu moet ik wel toegeven dat ik kan zwemmen
![]()
Je pakt het in ieder geval serieuzer aan dan ik! goed bezig!
Die tip had ik voor mezelf ook opgeschreven, laatste 2 km met een lichter verzet rijdenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:52 schreef bananablues het volgende:
Met schoolslag kan je ook wel rond de 11 minuten komen. Tip waar ik me nog niet aan gehouden hebt: Spaar bij het fietsen nog wat voor het hardlopen.
Afdrogen is in principe niet nodig: je bent zo droog op de fiets. Alleen een shirt aandoen als je nat bent is misschien lastig. Ik neem aan dat je geen triathlonpak hebt? Ik heb van die hardloopsokken die je redelijk makkelijk kunt aantrekken zonder voeten te drogen. Hangt er beetje vanaf of je de wissels snel wilt doen of voor comfort gaat.
Verder zou ik die wissels in ieder geval in je hoofd even goed visualiseren en als het kan nog even oefenen...
Heb je al gelopen na het fietsen?
Succes!
NEE NEE geen bermuda! dat kost echt een berg meer energie. Neem gewoon zo een boxer speedo of wat.. Kost geen klap bij de decathlon, maar zwemt wel een heel stuk fijner, heb je ook alweer een een tig tal seconden gewonnen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:58 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Die tip had ik voor mezelf ook opgeschreven, laatste 2 km met een lichter verzet rijden![]()
Ik zwem in een bermudaen wil eigenlijk wel een droog broekje en mijn voeten ff snel afdrogen. Kost ff een minuutje extra, maar geeft wel een hoop meer comfort, maar als het regen maakt het niets uit natuurlijk
En nee, heb de flubberbenen nog niet meegemaakt
Ja maar.... mijn witte bovenbenenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:16 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
NEE NEE geen bermuda! dat kost echt een berg meer energie. Neem gewoon zo een boxer speedo of wat.. Kost geen klap bij de decathlon, maar zwemt wel een heel stuk fijner, heb je ook alweer een een tig tal seconden gewonnen.
Maar ik heb hele sexy benen!!!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:03 schreef Burner82 het volgende:
Iemand nog tips om bovenbenen te trainen? ik krijg ze maar niet zover dat ze het volhouden
En CaLex, met sporten kijkt toch niemand naar witte bovenbenen van andere
Dan al helemaal zo een broekje... show those sexy legsquote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:52 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Maar ik heb hele sexy benen!!!
ok ok ik ben over, zo ff kijken voor een broekje
Met een zwaar verzet 10 keer een viaduct opsprintenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:03 schreef Burner82 het volgende:
Iemand nog tips om bovenbenen te trainen? ik krijg ze maar niet zover dat ze het volhouden
En CaLex, met sporten kijkt toch niemand naar witte bovenbenen van andere
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |